bato-adv
کد خبر: ۲۰۳۸۲۱
یک عضو فراکسیون رهروان ولایت تشریح کرد

عمیق شدن شکاف میان طیف اعتدالی و افراطی در مجلس

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت، درگیری لفظی امروز نمایندگان با رییس مجلس را از جمله پس لرزه های استیضاح وزیرعلوم می داند که منجر به عمیق تر شدن شکاف میان دو طیف اعتدالی و افراطی شده است.

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳

فرارو- یک عضو فراکسیون رهروان ولایت، درگیری لفظی روز گذشته نمایندگان با رییس مجلس را از جمله پس لرزه های استیضاح وزیرعلوم می داند که منجر به عمیق تر شدن شکاف میان دو طیف اعتدالی و افراطی شده است.

به گزارش فرارو، تصمیم گیری مجلس درباره نحوه معرفی کاندیدای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات مورد اعتراض طیف خاصی از نمایندگان قرار گرفت.

پیش از این کمیسیون فرهنگی مجلس از میان متقاضیان شرکت در انتخابات نمانیده عضو هیات نظارت بر مطبوعات، دو عضو نزدیک به جبهه پایداری یعنی حمید رسایی و محمود نبویان را به صحن علنی مجلس برای رای گیری معرفی کرده بودند.

در این کمیسیون افرادی همچون علی مطهری و جواد هروی هم نامزد شرکت در این انتخابات بودند.

این انتخاب کمیسیون فرهنگی یعنی معرفی دو نماینده از یک طیف خاص با اعتراض سایر نمایندگان مواجه شد و خواستار دخالت هیات رییس مجلس برای معرفی افراد بیشتری به صحن علنی برای انتخاب بودند.

دیروز علی لاریجانی در رای گیری، نظر استمزاجی، نمایندگان را درباره شیوه کمیسیون فرهنگی انتخاب نماینده عضو هیات نظارت بر مطبوعات را جویا شد که این نظر کمیسیون با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

علی رضا زاکانی نماینده تهران در اعتراض به تصمیم رییس مجلس درباره نحوه معرفی کاندیدای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات، علی لاریجانی را دیکتاتور خطاب کرد.

لاریجانی هم در پاسخ به این اعتراض و برخی اعتراضات نمایندگان هم فکر وهم طیف زاکانی گفت: قطعاً استبداد بد است اما اگر این موضوع بد است، به طور حتم استبداد اقلیت بدتر است.

او تاکید کرد که «این دیکتاتوری نیست، چطور می‌گویید دیکتاتوری است؟ دیکتاتوری را کسانی می‌کنند که رأی مجلس را قبول نمی‌کنند. از طرف دیگر براساس آیین‌نامه رئیس مجلس باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند و من در رابطه با این موضوع ابهام داشتم و شما باید براساس آیین‌نامه به آن احترام بگذارید.»

کمال‌الدین پیرموذن نمانیده اردبیل درباره درگیری لفظی لاریجانی با زاکانی در گفتگو با فرارو گفت: این درگیری نشانه ای از شفاف شدن مواضع دو طیف اصلی در مجلس است.

وی با بیان اینکه اتفاق امروز را به فال نیک می گیرم چرا که باعث شفاف شدن مواضع شد، گفت: در جلسه استیضاح آقای فرجی دانا، که جریان اقلیت با جذب آرای نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت که فراکسیون اکثریت مجلس محسوب می شود مدعی شدند که این فراکسیون هم به استیضاح وزیر علوم رای داده است.

پیرموذن افزود: این در حالی است که مواضع فراکسیون رهروان همان مواضع آقای لاریجانی است و آنچه که در جلسه استیضاح شاهد بودیم تنها یک اتفاق استثنایی بود و درگیری لفظی امروز در صحنه مجلس هم این پیام را به دنبال داشت که قرار نیست باز هم در مجلس اقلیت جای اکثریت را بگیرد.

وی با اشاره به جلسه امروز فراکسیون رهروان ولایت در مجلس گفت: دیروز صبح جلسه شورای مرکزی رهروان برگزار شد و در این جلسه تاکید شد که در موضوعات مهم تصمیم گیری از جمله در جلساتی همچون استیضاح ضروری است که نظر فراکسیون مورد توجه قرار گیرد و مواضع همه نمایندگان هم به طور شفاف درباره آن اعلام شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: برخورد آقای لاریجانی باعث شد جلوی دیکتاتوری اقلیت که گمان می کرد با یک جلسه استثنایی استیضاح میدان دار مجلس شده اند گرفته شود.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی اجازه نداد که با هوچی گری و فریادزدن ها و ناسزا گفتن های اقلیت خودمحور مجلس دو نماینده افراطی نزدیک به جبهه پایداری کاندیدای هیات نظارت بر مطبوعات شوند و قاطبه نمایندگان هم بر وجود چند صدایی مورد تاکید رییس مجلس حمایت کردند.

پیرموذن با تاکید بر اینکه پس از جلسه استیضاح و البته جلسه امروز مجلس صف بندی نمایندگان شفاف تر شده است گفت: در مجلس دو طیف رو در روی یکدیگر صف بندی کرده اند که یک طیف فراکسیون اعتدال گرای رهوران ولایت است و طیف دیگر فراکسیون تندرو و افراطی نزدیک به احمدی نژاد، جلیلی و پایداری است.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ انسجام فراکسیون اکثریت فراکسیون اعتدال تشکیل نمی شود گفت: فراکسیون رهروان ولایت، ظرفیت همراهی و نمایندگی اکثریت نمایندگان با گرایش های اصلاح طلبی و مستقل و همچنین اصولگرایی معتدل را دارد از این روضرورتی ندارد که فراکسیون دیگری تشکیل شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت درباره اینکه چرا این فراکسیون اکثریت نتوانست در جلسه استیضاح فرجی دانا نقش آفرینی داشته باشد و مانع از استیضاح شود گفت: متاسفانه این اتفاق یک اتفاق استثنایی و ناشی از دو سر بازی کردن برخی نمایندگان به خصوص آقای باهنر بود.

به گفته وی رایزنی های کرمانی های مجلس از یک سو باهنر و از سوی دیگر زاهدی در رای آوردن استیضاح فرجی دانا موثر بود و به نوعی گل به خودی آقای باهنر به فراکسیون رهروان منجر به رای آوردن استیضاح شد.

پیرموذن درباره اینکه آیا باهنر از فراکسیون رهروان جدا شده است چرا که امروز هم در جلسه شورای مرکزی شرکت نکرده بود گفت: نه دلیل غیبت ایشان در جلسه فراکسیون به دلیل مرخصی است که گرفته و دو روزی است که در مجلس حاضر نمی شود و اینکه در جلسه استیضاح ایشان در رای عدم اعتماد به فرجی دانا رایزنی های گسترده ای داشتند ناشی از سیاسی و سیالی ایشان است نه به دلیل جدا شدن از فراکسیون.

bato-adv
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
اعتدالی کدوم صیغه اس؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
فرارو چرا برای بررسی کامنت ها 24 ساعت زمان تعیین کرده ای در حالی که خود خبر در زمان کمتری از روی صفحه برداشته میشود؟ واقعا" این کارتان یعنی چی ؟؟؟؟؟
reza1
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
این استیضاح دقیقا" عکس این مسئله رو نشون داد و دیدیم که هماهنگ شده بودند که فرجی دانای نازنینو اخراجش کنند .
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
اعتدالی کدوم صیغه اس؟!!!
www
Germany
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
چی بگم که تومنتشر کنی فرارو جان که منتشر نمی کنی
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
WWW
حرف حساب بزن
با ادب
معتدل
بدون بار حقوقی
شنونده عاقل هست
کنایه فهم زیاده
نترس عزیزم
حرفتو بزن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
به لطف خدا و انتخاب صحیح مردم در 24 خرداد 92، دشمنان مردم دارن حسابی از الک رد میشن.
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
فقط انتخاب 24 خرداد 92 صحیح بود؟!
مردم هر وقت با ما باشن صحیحه در غیر این صورت باطله!
یک بام و دو هوا !
پوپولیسم واقعی شما نیستین؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
امیدواریم با سیاست های درست دکتر روحانی روند جدا سازی سره از ناسره به نفع مردم ایران سرعت بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
این دلواپس های خودباور دیگه زیادی روشون زیاد شده، یکی مثل لاریجانی رو لازم دارن که اونهارو سرجاشون بشونه.
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
دلواپس ها و جناب لاریجانی هردو پای منافعشان وسط باشد سر و ته یک کرباسند!
و همچنین اصلاح طلبان
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
نمایندگان افراطی درصددند تا ریاست مجلس رو برای انتخاب هیات رئیسه در دور بعد از لاریجانی بگیرند،و ازالان مقدماتش رو فراهم می کنند.استثنایی نشون دادن استیضاح فرجی دانا به نظر درست نمیاد،واقعیت مجلس همینه که نمایندگان استقلال رای ندارند
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
اگر دکتر فرجی دانا رای می آورد نمایندگان استقلال داشتند؟!
دست بردارید از این یک بام و دو هوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
کاملا با کیمیا موافقم.
چون با استیضاح فرجی دانا مشخص شد، مجلس ابزاری در دست تندروهای افراطی است و نمی تواند مسئولیت خود را به عنوان یک قوه مستقل در برابر مردم انجام بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
ریاست مجلس کمترین برنامس. من مطمئنم زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری بعد نامزد ریاست جمهوری خواهد شد و خراب کردن دولت از همین بابه
احمد اکبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
همه اصول گراها پشت تندروها پنهان شده اند. رفتارهای بعد از استیضاح همه دروغ و فیلم است اصول گراها می خواهند از خشم ملت در انتخابات آینده فرار کنند.
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
خشم ملت در انتخابات آینده!
هههههه
کدوم ملت کدوم خشم؟!
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
این یک جدال واقعی بین اصولگرایانه و نباید اشتباهی رو که درباره هاشمی در انتخابات مجلس مرتکب شدیم دوباره تکرار کنیم،در فضایی که اصلاح طلبان به شدت منکوب شدند و احتمال ردصلاحیت گسترده اونها وجود داره،تضعیف اصولگرایان میانه رو هدف بعدی افراطیونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
با کیمیا موافقم.
تندرو ها را باید با کمک اصولگرایان معتدل و عاقل از میدان بیرون انداخت. اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو در تاکتیک با هم فرق دارند ولی تندروها از اساس حرفی دیگر می زنند!!!
2040
Finland
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
شکافی نیس صیاهنمایی نکنید..نمایندگان مجلس یکدلو همصدا جهت جلوگیری از انحراف دولت از آرمانها بخط شده اند و با استزاح وزیر علوم خط قرمز خود را نشان دادند
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
2040
شما خجالت بکش
هرجا با شما موافق نباشن میشه انحراف
حیا کنید از مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
iiu اتفاقا شکاف ایجاد شده 2040 داره هدف خودت رو دنبال میکنه.افتادید به جون هم.در صمن استیضاح.بعد با چه رویی در مورد نظام اموزشی نظر میدن!
iiu
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
ناشناس 13:00
هدف من با 2040 یکی نیست ، غیب نگو...
شما هم از قماش "زنده باد مخالف مرده من" هستید!
فقط شما باید در مورد نظام آموزشی نظر بدین؟!
چرا؟! شما که ادعای آزادی بیانتان گوش فلک را کر کرده! پس چه شد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
خشم ملت در انتخابات آینده!
کدوم ملت کدوم خشم؟این کامنت شما iiu نشون میده که چقدر خودت به چیزیکه بقیه رو متهم میکنی پایبندی! مطمئنی بقیه فقط شعار میدن ؟اگر کامنت 2040 رو بخونی با چیزی که بالا گفتی هم سو هست..یا اینکه خودتم نمیدونی حرف حسابت چیه.فقط از شدت عصبانیت پشت هم کامنت میذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
جریانات تندرو حرف های قشنگ ودهن پر کن میزنند ، اما زمانی که نوبت به ایدئولوژی وبرنامه میرسد هیچ چیز درچنته ندارند این جریانات اعم از مشارکتی اصلاح طلب وانحرافیون اصولگرا باعث وبانی کدورت و مایه زحمت برای دولت مظلوم خرد گرا وبا برنامه دکتر حسن هستند. تندروها مشارکتی وانحرافی پوپولیست و لومپنیسم هستند.دم از رعایت حقوق واخلاق میدهند اما درعمل قدمی برنمیدارند. گمشده سیاستمداران تندرو ما اخلاق علوی ست. نان این افراد در تخریب است:::. این تندورها برای حمایت از مردم و درد مردمشان نیست بلکه برای حمایت از شکم سیری ناپذیرشان است. مردم از افراط از هر نوعی که باشد متضرر شده و متنفراند.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv