bato-adv
کد خبر: ۷۴۴۰۳۶
محمد علی ابطحی در گفتگو با فرارو:

(ویدئو) انتخاب نکردن هیچ سودی جز راه باز کردن برای افراطیون ندارد

(ویدئو) انتخاب نکردن هیچ سودی جز راه باز کردن برای افراطیون ندارد
اصلاح طلبان با مسعود پزشکیان وارد رقابت‌های انتخاباتی شده اند. شب گذشته نخستین بخش از سخنان وی منتشر شد، رویا پاک سرشت، خبرنگار فرارو در استدیو فرارو، میزبان محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات است تا به بررسی حضور پزشکیان در انتخابات پرداخته شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
 
فرارو- ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا  پزشکیان با استراتژی حساسیت‌زدایی و توامان آن اصلاح طلبی در برابر حاکمیت، می‌تواند دل مردم را با خود همراه کند؟ به فرارو گفت:
 
«کاری که روی دوش آقای پزشکیان است، کاری بسیار دشوار است؛ و از همه دوره‌ها دشوار‌تر است چرا که در دوره‌ای خیال حاکمیت از این راحت بوده که هر سه قوه در اختیار خودش است و همه یکرنگ و یک شکل هستند و بعد از ماجرای شهادت آقای رئیسی ناگهان یک شوک ایجاد شده و تایید آقای پزشکیان که منسوب به جریان اصلاح طلبی است بر آن افزوده شده است و کار آقای پزشکیان بسیار دشوار شده چرا که که باید به این جامعه قهر کرده از انتخابات یک فضایی تزریق کند که قهرشان پایان پیدا کند. ضمن این که باید مرزهای خود را با حاکمیت به شکلی ببندد که دوباره از فردا دچار بحران «نمی شود» و «نمی گذارند» نشود. این کار، بسیار سخت است، اما من حس می‌کنم جدای از این که آقای پزشکیان بتواند یا نتواند، صرف آمادگی پزشکیان برای دوران انتخابات مجلس تفاوت پیدا کرد. یکی به خاطر شوکی که سقوط هلیکوپتر ایجاد کرد و دیگری به خاطر بحران اقتصادی و انتظارهای زیادی که جامعه کشید که از بحران اقتصادی خارج شود و این انتظارها اثر نکرد. افرادی که داخل کشور هستند و سرنوشتشان با انتخاب گره می‌خورد، طبیعتا حس کردند که باید دوباره  در فضای انتخابات فعال باشند و انتخاب نکردن هیچ سودی به جز راه باز کردن برای افراطیونی که تلخی و سختی معیشت را بیشتر می‌کنند، ندارد. »
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
دولت باید نماینده آحاد مردم ایران باشد نه نماینده یک گروه خاص رفراندوم بگذارید تا ببینیم که نظر شما بین مردم چقدر طرفدار دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اینکه فکر کنید با رای ندادن حکومت سقوط میکنه کاملا اشتباه می کنید
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
همینجا میام تبریک میگم انتخاب جلیلی رو. بعد از شمارش آرا غرغر هاتون هم که نمی دونم مشارکت کم بود و زیر چهل بود و زمین کج بود و زمین لیز بود و این قرتی بازیها رو ببرید خونه شوهر عمتون تعریف کنید، چون بعد انتخابات دو ریال این حرفا ارزش نداره.
اگه فکر می کنید ما طرفدارای جلیلی بعد انتخابات دیوار می کشیم و ورزشگاها رو دوباره مردونه می کنیم و کنسرت ها رو تعطیل می کنیم و با همه دنیا سر جنگ رو باز می کنیم و همه این دروغ و دونگا که توش استادید، بدوید برید به جناب پزشکیان رای بدید. اگه هم نمی خواهید رای بدید، به چشم چپ گراز بالدار.
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از ورطه رخت خویش
حافظ
هر نوع رئیس جمهوری را آزموده‌ایم و حاصلی نیافته‌ایم.
ناشناس
United States of America
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
می خوای رای ندی از حافظ مایه نزار لطفا. رای نده.
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دوستان بیایید یکبار برای همیشه یک تصمیم درست بگیریم اگر قصد سرنگونی حکومت را دارید بسم الله قصد اصلاح حکومت را دارید بسم الله قصد ندارید رأی بدید بسم الله خسته نشدید از این همه سکوت حق آبه ایران را خوردن حجاب اجباری را رسمی کردند اینترنت ملی و طرح صیانت از فضای مجازی را تصویب کردند یکبار واسه اون دختره اومدید هیچی نشد کشور فقط تحریم بیشتر شد و امثال قالیباف هم در اریکه قدرت تکیه زدند ما از اپوزیسیون هم خیری ندیدیم بیایید یکبار فقط به پزشکیان رأی بدیم اگر مشکلات را حل نکرد علیه این دور باطل انقلاب بکنیم فرارو لطفاً چاپ کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این تو بمیری دیگه از اون تو بمیری ها نیست برادر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
روی یک خانه کلنگی نمیشه طبقات بالایی رو ساخت. برای ایجاد یک گندم زار پر محصول باید زمین کلا شخم بخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جان مادرت انقدر اصرار نکن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۱۰
محمدرضا
Malaysia
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
جناب ابطحی تجربه ۴۵ ساله ثابت کرده که انتخاب کردن هم هیچ راهگشا نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
جایگزین عملی و بهینه ای دارید؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اصولگرا، اصلاح طلب، میانه رو ، پایداری ، نئو چنار و نئو پاجوش رو امتحان کردیم حتی بخاطر انتخاب بد و عدم رأی بدتر به پای صندوق ها رفتیم حال با بالاتر از سیاهی می اندیشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
راه بهتر شرکت نکردن در انتخابات است چرا؟ چون در این صورت تندرو ها وارد میدان می‌شوند و سرعت فرآیند ها بیشتر می‌شود. نتیجه آن فروپاشی وضعیت کنونی است
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
فروپاشی مشکل را حل میکند؟!
محمدرضا
Malaysia
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
فرارو بخش دوم کامنت من رو سانسور کرد. با ناشناس ۱۹.۴۱ موافقم. رائ دادن به پزشکیان با توجه به ضعف شخصیتی اش و ساختار سیاسی ایران بازی در زمین جبهه انتصابی تند رو است. بخش انتصابی تمامیت خواه تندرو نهایتآ برنده این بازی است
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
جایگزین بهینه
همه پرسی مجدد نظام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بله داریم .همه پرسی. انتخابات کاملا آزاد با شرکت تمام نخبگان داخل و خارج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با عدم شرکت در انتخابات مملکت هر چه تندرو تر و افراطی تر میشه و سقوط حتمی و جدی تر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
احسنت بر مهدی بهترین راهکار رو ارئه داد
ناشناس
France
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ایرانیان تک تک ما در سر مان آروزهای بزرگ و دست نیافتنی است لطفا لطفآ لطفآ عاقلانه و دور از خيال پردازیها برای نجات ایران عزیز گام‌های هرچند کوچک بر دارید تا ایران ما یک نفسی تازه کنه تا زمان بداد سرزمین مظلوم ما برسد و دست ناپاکان دستشان از سر ایران کوتاه و برای همیشه برچیده بشه
تنها راه رهایی اصلاح هدفمند و آرام و خشونت پرهیز از درون نظامست
خدایا مردمان و جوانان ما واقعبینانه کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با نظر 19:41 موافقم بزار کارو تموم کنند مرگ یک بار شیون یک بار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من اکثر پست ها را خواندم جای خوشحالی است که موافق و مخالف اکثراً بدور از عصبیت و فحاشی با هم گفتگو میکنند بنظرم گفتگوی منطقی اولین نشانه خروج از هر بحرانی می تواند باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آقای مهدی و بقیه دوستان.. پرسیدم راه حل «عملی» و بهینه
اینها که شما فرمودید در حد راه حل های پامنقلی بود بیشتر.
اگر نشستید که نظام رو ساقط کنید و همه پرسی برگزار کنید باید بگم سخت در اشتباهید، کشور به سمت افغانستان شدن پیش میره اما نظام تغیر نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
هیچ طور نیست. خدا خودش می‌داند با... چه کار کند!
من
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
رییس جمهورش نتوانست کاری کند حالا وزیرش میخواهد تحول ایجاد کند؟!
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
دوباره سلام . اینو زیرِ یه خبرِ دیگه نوشتم خطاب به محمدِ فاضلی که جامعه شناسه ... اینجا تکرارش میکنم که عباس عبدی و ابطحی و آسِد ممدِ خندون بخونن احمدِ زیدآبادی ام حظ کنه ... جواب همه شون باهمه ... قبلنا یه نیوتون داشتیم یه انیشتین ... الان جهان پرِ دانشمنده ... گذشت اون دوره ای که مردم به یه نفر اعتماد کنن بهش بگن نخبه ... فرض کن پزشکیان بیاد بشه رییس جمهور ... وزراشو میخواد کدوم مجلس اَپلای کنه !؟ ... تازه اگه از بالا دستور نرسه که کابینه باید فلانی باشه و فلانی پاشه بره خونه ... الان معاون اولِ پزشکیان کیه !؟ ... وزراش کیان !؟ برنامه ش چیه !؟ ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
وزرا و معاونین مهم نیستن حتی معاون اول در دویلت مهم نیست فقط رابطه رابطه رابطه با شرق و غرب و برداشتن واقعی تحریم ها کلید پیشرفته
اگه به شرقگدایی و غربگرایی متهم نمیشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
قشنگ معلومه منافقی. گول این بابا را نخورید مردم. پولشو میگیره صب تا شب وقت میذاره اینجا کامنت تخریبی بذاره.
خدا ازتون نگذره اینقدر مردم را بدبخت کردید. از تخریب رفسنجانی که احمدی نژاد بیاد تا حالاهاش
ناشناس
France
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یک گام به جلو بهتر از صد گام در خواب و خیال
سرزمين کهن ما آماج تخریب و غارت نامردان است درنگ جایز نیست فرصت کم است به فرزند با غیرت وطندوست پزشکیان اعتماد کنید تند روی زیاد تا الان نتیجه نداده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
راست می بخدا وقتی اجازه نداره وزرا شو انتخاب کنه وقتی اجازه نداره تصمیم قاطع بکیره با چه کشوری رابطه داشته باشه و با چه کشوری نداشته باشه وقتی اجازه نداره پول پاشی به بعضی کشورها رو ادامه نده وقتی اجازه نداره درخواست های مردم را عمل کنه همان بهتر که نباشه
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
باشه باشه الان همه مردم فهمیدن که این دوستان باند هستند پس اون زمان که کاره ای بودی چیکار برای مردم کردی تو هم مثل اینا در بدبختی مردم سهیم هستی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
ایا اقای پزشکیان توان برداشتن تحریم ها را دارد؟ایا در وسعت اختیارشان است؟
Mh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
شاید 30 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست 70 در صد مربوط به بی لیاقتی مسئولین در کنترل تورم است . شایدم سودشون در تورمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با این مجلس مگه میشه وزیر لایق انتخاب کرد؟
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
"پناه بر آن "


گفت: امروز جنگ ما با غرب

جنگ مابین کفر و ایمان است

سمبل این تفاوت فاحش

انتخابات ما در ایران است!

درصد رای های ماخوذه

نزد ما ، بیشتر از ایشان است!

جای یک سال جنگ و تبلیغات

مال ما ، روزهای پایان است!

بحث آنها همیشه رشد و رفاه

یا که ترس از پناهجویان است؛

مال ما ، درعوض فرار از جنگ

ترس از این، پناه بر آن است!


"کیشو" ۲ اردیبهشت۱۳۹۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
همان استاد امین میرزایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
با سلام انتخاب جلیلی بهتر است چرا که دیگر شاهد بحران و راهپیمایی نخواهیم بود و با درک موقعیت خطرناک، حاکمیت مجبور به سازش خواهد شد .طرفدارانش نیز نمی توانند به دولت طعنه فروش دین در قبال آخرت را وارد کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
میشه چند نمونه سازش نام ببرید
خطرناکتر از ترور شهید سلیمانی مگه داشتیم؟
یا حتی حمله مستقیم به اسراییل؟
اخرش چی شد ؟ زنگ زدن به رییس جمهور عراق یا حتی امریکا مگه چقد خرج داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
داريم به كل دنيا باج ميديم كه با آمريكا مثل آدم نشينيم حرف بزنيم
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
هیچ کدوم نمیتوانند تا بادنیا تعامل نداشته باشیم دور الکی زدنه هیچی نمیشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
احسنت خلاصه این همه نمایش و مصاحبه و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
ظریف تعامل کرد و پزشکیان ظریف را میاره و به طرق الحیلی مسئولین را راضی میکنن کار جلو بره، ولو با هتاکی این مداح ان مداح.
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
ایا قرار است مردم ایران تا الی الابد با افراطیون سر کنند ؟؟؟
اگر اینجوری بود شاید هنوز ابراهیم رئیس میتوانست به ریاست جمهوریش ادامه دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
ملت خوبی داریم شکور و صبور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
آقای خاتمی با سابقه بیشتر و پشتوانه مردمی بالاتر، در زمانی که حکومت تجربه فعلی ساخت انواع و اقسام نهادها و شوراهای عالی ، ریل گذاری های جدید تمرکز گرایانه تر ، خالص سازی ، سرکوب خشن اعتراضات با ایجاد و پرورش انواع نیروهای سرکوب ، بازگذاشتن بیشتر دست افراد،سازمان ها و نهاد های خاص در دسترسی نامحدود به بیت المال در ازای نمایش افراطی طرفداری و...و در کل همه تجربیات روزآمد یک حکومت بسته تر و تنگ تر و تک صدایی با هسته سخت را نداشت،و کاملا غافلگیر شده و تا مدتها در شوک بود، در پایان دولتش خود را یک تدارکات چی بیشتر عنوان نکرد! حالا در شرایط فعلی و احوالات گفته شده با کاندیدایی ضعیف تر و سر به راه تر! و پشتوانه مردمی کمتر شما می فرمایید که انتخاب آقای فلان بجای بهمان، راه سعادت ملت و کشور را پیش روی همگان می گذارد و سد راهی برای افراطیون می شود!
زهی خیال باطل! چقدر خوش خیالید شما ها و چقدر دوست دارید از یک سوراخ بارها و بارها گزیده شوید.
پیمان از دانشگاه شریف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
کاری به درستی یا نادرستی ادعاهای شما ندارم اما واقعا به نظر شما رییس جمهور شدن اون خدابیامرز که ناشی از کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود هیچ تفاوتی نمی کرد با این که مثلا کسی مثل پزشکیان و همتی که خواهان رفع تحریم ها و سرمایه گذاری هنگفت خارجی ها در ایران هستند، رییس جمهور شود؟؟ یادمون رفته قیمت گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ و اجاره خانه در آخر دوره روحانی چقدر بود و الان پس از سه سال چند برابر شده؟!! آیا ما در ایران ناظران بی طرف سیاست هستیم که برایمان زاکانی با ظریف فرقی نکند یا واقعا مجبوریم زندگی کنیم و نتیجه رای دادن و ندادن ما گریبان ما و خانواده ما و هموطنان ما را خواهد گرفت؟!
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
همه اینایی که گفتی درسته وواقعیته
ولی راه حل بعدی چیه؟؟؟؟رییس جمهورشدن سعیدجلیلی یاقالیباف؟؟؟؟یعنی مانمیخوایم تواین مملکت زندگی کنیم؟؟؟خوبه سیاست شوم حکومت یکدست ادامه پیداکنه و۳سال دیگه علاوه براینکه تمام حقوق وازادیهای اولیه تو ازت گرفتند بیاند نیمی ازخونه وماشینت روهم بزنند به نام حکومت؟؟؟الان مسئله حفظ حقوق پیش پاافتاده واولیه مردمه نه اون ارمانهای رویاپردازانه!!!!
اونوقت که باید میرفتیم توصحنه وهزینه میکردیم وفریادمیزدیم وعقب نمی نشستیم عافیت طلب ومحافظه کار بودیم حالا دیگه چه توقعی داریم برادر من؟خودکرده رو تدبیر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
واقعا فکر میکنید بین این دو طیف فرقی وجود نداره؟ عدم مشارکت رو تجربه کردید و نتیجه اش شد افتضاح اقتصادی ظرف سه سال. شما بهتره از یه سوراخ بیش از این گزیده نشید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اقا پیمان از شریف
دولت روحانی دلار سه تومنی رو سی تومن کرد
دولت مرحوم رییسی دلار سی تومنی رو شصت تومن
دقیقا چه تفاوت و فرقی بین انتخاب این کاندیداها وجود داره؟ مشکل اصلی ؛تورم، اقتصاد و فروش نفت به تحریمها گره خورده و چون سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی هیچگاه اجازه تعامل واقعی با سایرین رو نمیده(بدلیل استکبار ستیزی و سیاست استقلال و شعار نه شرقی نه غربی) بنابراین مشکلات به قوّت خود باقیه.سایر مشکلات جزئیه و شاید تفاوت منصوبین اثرگزاری متفاوتی رقم بزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
ناشناس ۱۷:۰۵ ، همه میدانیم مشکل دلار در دولت روحانی از افراطیت ترامپ بود، چ اینور افراطی چ ان سو افراطی فقط ماییم که متضرر میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
رییس جمهور کاره ای نیست رییسی شهید شد هیچ خاصی نیافتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
بی برنامگی و حرفهای روزمره پزشکیان تو برنامه دیشب کلی براش ریزش رای داشت
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
منسوب به جریان اصلاحات نه
منصوب
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
نه. متن درسته. منسوب به معنای نسبت داده شده میباشد و در این متن منسوب درسته. منصوب بمعنی نصب شده میباشد که در این متن منظور نصب شده نیست، بلکه نسبت داده شده است.
محسن
United States of America
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
خودتی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
تو هم خودتی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اتفاقا با همین افراطیون یک بار برای همیشه تکلیف مملکت مشخص میشه و مردم دیگه آویزان و معطل و علاف عده ای اصلاح طلب و اعتدالی و ... نخواهند بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
شماها زیادی شکمتون سیره نمیدونید مثل اینکه بدبختی و فقر و مصیبت و بیکاری با سرکار امدن این افراطیون چ طعمی داره. از بی دردی بی حد حرف میزنین
حسين زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
فکر نکنيم با راي ندادن نظام کنوني مضمحل خواهد شد شايد اگر فردي مثل دکتر پزشکيان بتواند راي بياورد شايد حداقل يک روزنه اي باز شود وضع از اين که هست بدتر نشود البته بشرط اينکه مردم بر ناميدي از نظام غلبه کنند يک فرد معتدل در مقام رياست جمهوري با تمام محدوديت هاي که در اين نظام هست از يک فرد تندرو به نظرم بهتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
1039
شما یا سنت نمیرسه یا مدتی از مملکت یا سیاست بدور بودی
چون تمامی این راهها و افکار رو مردم کهنه کردن
البته این که کسی بخواد رای بده یا نده رو کاری ندارم منظور نگرش شما هست که برای خیلی ها قدیمی شده
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
همه برنامه شو تو همین چهارتا جمله گفته : "سیاستای ِ کلی ِ رهبری مشخصه" ، "کاری که دولتِ محترمِ گذشته براساسِ کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده " ، "هر دولتی که بخواد بیاد باید برنامه هفتم توسعه رو اجرا کنه" ، " اولویتِ ما رفتن به سمتِ سیاستای ِکلی و مسیریه که ما رو به اهداف برسونه" ...هدفم که قلّه س ... حیف که یه قاطرِ چموشی کاندید نشده ... به قاطر رأی بدیم زودتر میرسیدیم به قلّه !!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
بنده خدا از اول همه چبز را بدون پرده پوشی و کلمات قلمبه و سلمبه بر لسان جاری ساخته خلاصه انکه ما کاره ای نیستیم عزت زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
انقدر خندیدم اقای میرزایی ولی جدی اینها اگه بخان به مردم توجه کنن که دیگه باید هشتاد نود درصد پست ها در حالت خوشبینانه فقط اشغال شده بدون ذره ایی کار در جهت رفای عموم مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
درود بر امین این فیلسوف دانا و دوست داشتنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
جناب میرزایی اجیر شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
چیزی به نام امین میرزایی وجود نداره این هوش مصنوع است و سایت فرارو هم که تشخیص نمیده و همش نظراتش را میزاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
فرارو چیه هی ابطحی ابطحی راه انداختی مگه این بابا کیه که انقدر ازش مطلب میزاری فکر کنم به جز این دیگه آدم پیدا نکردی که موافق انتخابات باشه امثال این شخص دیگه در بین مردم ارزش و احترامی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
الان دیگه هیچ کس برای هیچ کس ارزش نداره حتی ملتی که از جان و مال خود برای دفاع از کشور گذشتند خیلی راحت به آنها انگ منافق زده میشه . اگه احترام بزرگترا حفظ نشه هیچ کس احترام نمی بینه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اخی! لا فرق بینهم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
لا فرق فوقهم و بینهم و تحتهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مرحبا یا حبیبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
لا تکلم بالغته العربیه
هنا ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
وات یو سِی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
رای که ندی وجدانت آرامش داره چون رای دادن و رای ندادن هیچ فرقی باهم نداره. قرار نیست مردم تا ابد سواری بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
عجیبه که فرق بین یکی مثل باقری کنی و مثلا ظریف رو نمیخایید ببینید! رای ندادن شما یعنی، رای دادن به جریان تند رو ، سرخودتون کلاه نذارید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس 16:22: یعنی ما همیشه باید مفعول باشیم و هر دفعه بگیم شیشه نوشابه با دسته بیل فرق داره؟
میتونی یبار هم هیچ کدومو انتخاب نکنی
ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
عجیب تر اینه که آدمهای مثل جنابعالی یا فراموش کارید یا خلاص !!!!!!
و متوجه نیستید که مشکلات ریشه ای تر از این حرف هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جناب رضا دمت گرم کلی خندیدم احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آدم عاقل شیشه نوشابه را انتخاب می کند...
چون گزینه دیگری موجود نیست...
نادان انتخاب نمی کندو دسته بیل نصیبش می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
بنظرم اصلا شروع خوبی نبود برای پزشکیان، برنامه خاصی ارائه نداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مهم ترین ضربه به اشتیاق و تحریک مردم به رأی دادن این سخنه که ما برنامه جدیدی نداریم و همون سیاست های قانون پنجساله توسعه در راستای اصل نظام کفایت میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مهمترین شروعش اینه که گفته نمیخوام دروغ بگم این خیلی مهمه مسئولی دروغگو نباشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به نظر شما رییس جمهور می تونه بر خلاف نظر جریان حاکم کار بکنه ایا دوباره کارشکنی برای خراب کردن و ناتوان جلوه داده اتفاق نمی افته دوستان بیایید فراموش کار نباشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
حاجی قبلی ها صد بار این مرثیه و مصیبت ها روی منبر و پامنبر خوانده اند و چهارلا پهنا پامون حساب کردند! عق مان گرفت از بس درد و رنج خودمان را برایمان تئوری وار تفسیر کردید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
شخصا سوال دارم آیا حرفایی که توی دادگاه علیه بقیه و خاتمی زدید هنوز روش هستید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ایشون نمونه واقعی یک آخوند هستند ! نان را به نزخ روز تناول میکنند! توی دادگاه اولین نفری که گفت غلط کردم و شکر زیادی خوردم همین ابطحی بود !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
چرا فکر کردین شما اصلاح طلبها خوبین بقیه بد مگه چند دوره روی کار بودین چه گلی به سر مردم زدین بقیه خار خاشاک حالا پز میدیدین نمونه ش اقای کلید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اگه خیالت به اصولگرا و اصلاح طلب خوشه ما از جفتش گذشتیم .به اپوزیسیون هم امیدی نداریم
اینقد رکب خوردیم به بی تفاوتی محض رسیدیم
حتی امیدمون رو به خدا داریم از دست میدیم
خدا اخر و عاقبت ما و کشور مارو بخیر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تو هنوز تو اصلاح طلب و اصولگرا موندی ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اصلاحات چی یا اصول گرا هر دو شون از یک قماشند فرقی با هم ندارند بارها ما رو سوار شدند بنام اصلاحات، دیگه ... نمی شیم
REZA
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مردم از افراد بدون برنامه و بی سواد و تندرو خسته شدند چون هزینه را مردم میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آقارضا اکثریت مردم از نظام خسته شده اند تعداد آرای دو انتخابات قبل هم همین رو می گه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اصلاح طلبی بخاطر ابتذال و انحطاط رهبرانش مرده. الکی داد و بیداد و قهر با صندوق راه نیاندازید. وقتی رهبر اصلاحات یعنی خاتمی براندازانه دو ماه پیش در انتخابات شرکت نمی کند و تمام خانواده اش دو دختر و پسرش همگی در آمریکا زندگی فوق اشرافی دارند این یعنی اف بر تو ای زندگی و اف بر تو ای سیاست.
ناشناس
Czechia
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
دم هرکسی که زندگی اشرافی داره گرم اگر لیاقتش بوده که البته لیاقت اینا نبوده، و ننگ بر کسی که فقر پرسته ولو ساده زیست و دنیاگریز باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
فرارو انتخابات شد
نظرات نشر ميدي؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
بهترین سایت واسه انتشار نظرات تو این دوران انتخابات همین فراروئه دیگه
سایتای دیگه رو بررسی کن تفاوتشو میفهمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
دم فرارو و اصحابش گرم
خدایش تو این اشفته بازار اینکه نظرات مردم را نشر میدهید جای قدر دانی دارد
تمام این عزیزان که کامنت میزارن مردم عادی و رنج کشیده اند هیچ وابستگی به حزب و گروهی ندارند
کارگر دانشجو بازنشسته خانه دار کارمند ...
از شدت فشار که برخود وخانوادهای انها
وارد شده رنجور و خسته اند و
وعده های که از مسئولین شنیدند و به انها عمل نشد به دستگاه حکومتی بی اعتماد شده اند
باید حق به مردم داد که بگویند حرف دلشان را
فرارو تشکر که نطرات مردم را منتشر میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
با عدم انتخاب بدنبال افراط گرایی بیشتر هستیم
به مرگ یکبار شیون یکبار رسیده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دقیقا بزار دیگه کار کشور و مردم رو یگسره کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
میفهمی چی میگی؟ داریم اینجا زندگی میکنیم میدونی مثلا اگر جنگ بشه یا هر نوع نا آرامی داخلی تا چند نسل بعد هم متضرر و بدبخت میشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بله کاملا میفهمم
من همین امروز حاضرم برم ولی حداقل به بیست سال اینده کشورم امیدوار باشم
با این دست فرمون به هیچ جا نمیرسیم ۴۰ ساله مشکلات اقتصادی داشتیم در اینده هم خواهیم داشت
کشور عراق تجربه جنگ رو از سر گذروند تمام زیر ساختاش نابود شد اما اینده روشن تری نسبت به صدام در انتظارشه .ما مرده شما زنده بمانید و ببینید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
برای مردم تکلیف تعیین نکن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
تو یکی ساکت باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
اگر واقعا شما نمیدانی اما ما مردم می‌دانیم که در این مملکت کدام روش برای افراطیون راه باز می‌کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
همتون برید گم شید والسلام
کاکلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
میدونیدچراپزشکیان گفت :من فرمول وشعارجدیدی ندارم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
وقتی به برنامه های گذشته تکیه کنی و هدف و شعار جدیدی ارائه ندی چون هیچکی از قبلیا راضی نبوده ناخوداگاه بار منفی رو ذهن میزاری
اکثرا با خودشون فک میکنن اگه برنامه های قبلی بازدهی داشت تا الان وضعیت مون بهتر شده بود
این اقا میخاسته صداقت نشون بده اما نمیدونه عوام بین مجری و برنامه فرق نمیبینن
ناشناس
Czechia
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
افراطیون از امثال تو خیلی بهترن
حداقل همون کاری رو می کنن که میگن، نه مثل شماها یه چی بگن و صد و هشتاد درجه مخالفش عمل کنن
حناتون دیگه رنگی نداره اصلاحاتچی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
من به این نتیجه رسیدم که جلیلی بهترین گزینه برای تعیین تکلیف کشور و ملت است براش تبلیغ هم میکنم رای هم جمع میکنم ، هرچه افراطی تر بهتر ، عقل خودم از عقل هزار تا ابطحی بهتر متوجه قضایا است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
برا احمدی نژادم یسری همینو میگفتن که تندرو هست و نسخه نظام رو میپیچه واسه رئیسی هم همینو میگفتن و دیدیم که نظام سر جاشه و اتفاقی نیفتاد فقط زندگی مردم جهنم تر شد.
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مگه رای تاثیری داره؟ جالبه اولین بار میشنوم خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مطالبی که توسط رهبری بیان می شود حالت کلی دارد مثلا باید تحریم ها را برداشت و یا تورم را کاهش دادو...اما عملیاتی کردن و اجرا ان بعهده دولت و مجلس است حاالا این بابا از ارایه برنامه شانه خالی می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
تو را به خدا به فردی رای بدید که این خالص سازی و یکدست سازی سه قوه رو برهم بزنه
به خدا فرق هست بین جلیلی و پزشکیان حتی اگر پزشکیان مثل لاریجانی و جهانگیری توانمند نباشه مهم اینه که حداقل امامان جمعه و نمایندگان مجلس اگر احیانا ظلمی ببینن درصورت تفاوت نگاه قوه مجریه با خودشون یک صدایی از اون مظلوم انعکاس میدن
بعنوان یک عضو هیات علمی در پیام نور که بالای ۲ سال هست از افزایش حقوق و ترفیع و همه حقوق یک کارمند ساده بعلت ظلم و.. محروم شده ام میگم بله فرق هست بین دولت‌ها
زمان روحانی نهایتا پست رو از فرد میگیرفتن ولی حقوقش رو قطع نمیکردن
اخراجش نمیکردن و اگر هم اخراج بود شکایت میکردی یک‌جایی صدای مظلومیتت شنیده می شد ولی الان دو سال و خرده ای هست شکایتمون شنیده نمیشه و هیچ کجا رسیدگی نمیکنن چون همه با همن
خدا کنه حتما رئیس جمهور اصلاح طلب باشه
به داد آینده برسید
ناشناس
Germany
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
این فایده نداره سید خندان و بیارن تَکرار کنه، تَکرار میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
حنای اونم دیگه بعد از تَکرار می کنم رنگی نداره من که می گم بزارید اصول گراها کار ایران و ایرانی رو تموم کنند
مرگ یک بار شیون یک بار
Mh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
حضور حداکثری مردم نشان دهنده انتخاب مردمی است و نه انتصاب ، باید نظر هر حزب و جناحی برای خودش محترم شمرده شود و اوهین ها کنار گذاشته شود ، بی توجهی به انتخابات همان نتیجه را خواهد داد که چندین سال است سالیانه 70 درصد تورم را با 20 درصد افزایش حقوق تحمل کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
یوخ بابا؟ خیلی تاثیرگذار بود
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
روحانی که سال ها از اشخاص امنیتی نظام بود زورش به نهاد های غیر انتخابی نرسید چه برسه به پزشکیان که از همین اول وا داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
شما هم رای نده هشت سال ریخت جلیلی تحمل کنیم، سلام فرمانده ی بیست هم دربیاد. وزیر خارجه مون فارسی حرف زدن هم بلد نباشه چ برسه انگلیسی و هزااار خفت دیگه. گشت ارشاد هم برا داخل خانه ها ابداع شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
من که اصلا رای نمی دم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
آره به پزشکیان رای میدیم که هشت سال ملت رو بازی بده آخرشم بگه رئیس جمهور هیچکاره است بعد دوباره روز از نو روزی از نو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
نه کلا رای نده جلیلی و ی سیاه لشگر بی سواد وزیر شن، دلار بشه ۱۵۰ تومن، کمر هممون بشکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
پزشکیان مورد حمایت یاران روحانی است
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
جناب ابطحی ممنون که ترغیب به رای می کنی، اما این برچسب افراطی که طرفداران فلان کاندیدا کشور رو به جنگ می کشن و طرفدارای فلان کاندیدا دیوار می کشن. مال دهه پیش بود همون موقع هم پرت و پلا بود.
با همین استراتژی غلط شما خودتون اصلاحات رو نابود کردید.
تو خود امریکاش هم وقتی پای منافع ملی باشه هر دوجناج انقد افراطی تند هستن که حتی جون بقیه ملت ها به انداز ۵۰ سنت هم براشون ارزش نداره.
نمی شه با هزینه کردن منافع ملی اسم خودتون رو بزارید اصلاحاتی و اعتدالی. بالاخره یک سری چیز ها دودوتا چهارتا واضحه، زیر اونا نمی تونید بزنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به نظر من هر دو دیدگاه درست است هم اینکه رییس جمهور واقعا قدرت نداره و هم ممکنه با عدم انتخاب وضع بدتر بشه ما فقط می توانیم الان بین بد و بدتر یک راه را انتخاب کنیم و این بد و بدتر برای هر کسی متفاوت هست
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ناشناس ۸:۱۹، این که رئیس جمهور قدرت نداره یک باور دروغه که القا شده و تعمیم یافته.
ناشناس
Canada
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
رهبر معظم جمهوری اسلامی هیچ ریلی را عوض نکرده و هیچ سیاست تازه‌ای اتخاذ نکرده اند و در واقع چرخ بر همان پاشنه پیشین می‌چرخد و اتفاقا با قدرت تر از هر زمان دیگری. ایشان سیاستمداری به شدت محافظه‌کار است که ندرتا تغییر سیاست های فاحش از او سر زده است. چینش مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال گذشته را نگاه کنید، حتی به اندازه یک اپسیلیون هم نشانه‌ای از تغییر ریل، تغییر سیاست‌های کلی، در آن نمی‌بینید. ایشان هیچ دلیلی برای تغییر ریل نمی‌بینند. اعتراض‌های عمومی خاموش شده و پول نفت کم و بیش می‌رسد و تفاهمی پنهان با آمریکا در پشت پرده برقرار است و به قول معروف هیچ مربی عاقلی ترکیب تیم برنده را عوض نمی‌کند. سپهر سیاسی جمهوری اسلامی همان است که در همه این سال‌ها ی گذشته بوده است.
سیاست‌های تاکتیکی و راهبردی همان است که حداقل در این پانزده سال اخیر بوده است. یکی از سیاستهای راهبردی حضرت آقای خامنه‌ای کوتاه نیامدن در برابر اصلاح‌طلبان حکومتی بوده، آن چنان کوتاه نیامدنی که حتی اجازه نداده آنها از بعد از هشتاد و هشت حتی موفق به زدن یک گل (در حد راضی کردن ایشان به پایان دادن محصورین) شوند. و‌این یعنی زدن تیر خلاص به آنها. توقع تغییر ریل داشتن از ایشان، که در دنبال کردن سیاست‌هایشان به شدت پیگیر و انعطاف ناپذیر است واقعا یک توقع خوش‌خیالانه و موهوم است. آقای پزشکیان گرچه انسان خوبی است اما با صحبت‌های ضعیف امشب خود نشان داد که صرفا مهره‌ای در راستای همان ریل‌گذاری های همیشگی مقام معظم رهبری است و نه چیزی بیشتر.
بابا
Germany
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این متن را امروز صبح در صفحات مجازی دیگر هم دیدم و مرا یاد صحنه ای از یک فیلم ایرانی انداخت. انجا که فردی میگفت: درود بر صدام یزید کافر!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
آقای پزشکیان در اولین برنامه انتخاباتی متاسفانه خیلی ضعیف و بی برنامه ظاهر شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
با قدرت می آییم در میدان به پزشکیان هم رای میدهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دمت گرم با قدرت داری میای اسمت و عفت و شوکت و سلطنت و ابی و اسی و ممل رو هم همراهت بیار آمار مشارکت انتخابات بالا بره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
منم با همسایه مون آقا قدرت میام به جلیلی رای میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
احسنت عالی یک ریاست جمهور 70 ساله
ه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به آقا قدرت بگو داری میای کارت ملیت یادت نره
پیام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
حاجی.واقعا به خاطرهمون نظام که بهش معتقدی و وجودت از اون منشا میگیره زیادصحبت نکن.متاسفانه شخصیت بسیار نچسبی داری....کاشکی حداقل یک اپسیلون جربزه داشتی..
علی
Luxembourg
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
کاندیداتوری آقای پزشکیان مثل دکتر معین شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
دوستان گرانقدر، اگر تصمیم بر عدم شرکت در انتخابات دارید، فکر می کنید چه نتیجه ای حاصل خواهد شد؟ گیریم که این گونه مبارزه منفی نهایتا به سقوط نظام و حکومت منجر شود. آیا فکر می کنید یک شبه ایران تبدیل به سوئد و سویس و انگلستان خواهد شد و آرمانشهر حاصل می شود؟ عزیزان اینجا ایران است با تاریخی سراسر استبدادی و خودکامگی که برای تغییرش سالیان سال زمان لازم است. و این تغییر می بایست از میان همین کشاکشها و آزمون و خطاها بگذرد تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود. کنار رفتن و منفعل شدن هیچ کمکی نمی کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دوست عزیز هیچ جای کاینات یه شبه درست نمیشه ... همونطور که شما 45 سال وقت داشتید و با سرعت مرگباری به عقب بردید این مملکتو ... یه جای آباد نشون بدید ... حداقلش اینه که از دست شما کرو کورهای مفت خور راحت میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مهم این هست که حداقل ۳۰ سال هست داریم دور خودمون می‌گردیم.و به گفته ی کاندیدهای ریاست جمهوری در بدترین شرایط هستیم
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
خوب الان که شورای نگهبان هم یک نفر که از اصلاح طلبان اصیل و شناخته شده است را تایید کرده اگر شرکت نکنم یعنی راهکار من برای درست کردن مسیر حکمرانی در ایران، به جای اصلاح انقلابه. شاید اگر می دونستم بعد از انقلاب چی میشه با دوستان هم نظر بودم ولی یاد گرفتم که بخشی از این پازل را من می سازم و بازیگران دیگری اعم از داخلی شکست خورده و فاتح، منطقه ای دوست قدیم و جدید و رقیب سنتی و قدرت های جهانی از دست داده و پیروز با همدیگر و ما چه خواهند کرد؟ اونا به نیت پاک من نگاه می کنند؟ موندم چه کنم. مردم هم میگن دیگه از این بدتر نمیشه؟ آیا واقعا بدتر از این را نمیشه تصور کرد؟ یاد سگ را بجنبان می افتم که داستین هافمن همش میگفت از این بدتر هم می‌شد بشه!
همه مواظب خودتون باشید دوستان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این چندمین باره که میخای اصلاح طلب ها را امتحان کنی تو این 45 سال حکومت به تناوب دست اصول گرا ها و اصلاح طلب ها بوده هر دو سرو ته یه کرباسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگه راست می گی بیا ایران، تحلیل کن و در انتخابات شرکت کن
ناشناس
France
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خودتی
حق
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بلا خره راي بدهيم يا ندهيم يك روز ميگين راي ندهيد با دلايل قوي بك روز مي گوئيد راي بدهيد با دلايل قوي ولي يك چيز را فر اموش كرديد مردم از شما گذشته اند 8 تير مشخض مي شود پيش بيني من مشاركت حدود 52 تا 53 درصد است خواهيم ديد
عاشق وطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
رفقا #راه رو گم نکنید ما که دنبال رضایت آمریکا و اسرائیل نیستیم به کسی رأی بدین که اسرائیل ازش میترسه و متنفره
#جلیلی
.....
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خدارو شکر یک وجب شخصیت واسه خودتون ندارین رای هم میخواین بدین به اسرائیل فکر می کنین
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آیا اصلأ رییس جمهور کاره ای است اصلأ اگر نباشد خللی در امور ایجاد می‌شود خیر پس پست ریاست جمهوری را حذف کنید دو نمی‌توانند در کشور باشند بگذریم مشروعیت را باید بدست آورد ولی چگونه وقتی به تمام وعده های خودتان به مردم ایران در طول چند دهه اخیر عمل نکردید بیاییم در انتخابات شما شرکت کنیم حدود سه سال قبل گفتم به رییسی رأی ندید تا وضعیت کشور بدتر نشود مردم گفتن رأی نمی‌دهیم تا شاید حکومت اصلاح بشه رأی نمی‌دهیم تا اینا عوض بشن ولی چی شد هیچکدام اتفاق نیفتاده نه کسی براش مهم بود شما رأی بدی یا نه نه کسی و حکومتی عوض شد بدتر مشکلات هم بدتر شد و بیشتر شد آمدیم و حکومت اینا عوض شد ولی آیا ایران گل بلبل میشه یکبار انقلاب پنجاه هفت آن مشکلات را داشت دوباره تکرار نکنید بیاید برای آخرین بار یک فرصت بدیم و اگر درست نشد دیگر رأی ندیم فرارو لطفاً بی کم کاست چاپ کن
مردادان
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
تواب روضه خوان پیش بسوی تباهی. بس کن چرندیاتت را!!!
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دوستان با اطلاع عرض میکنم که یکی از وظایف لشگر سایبری دعوت به عدم شرکت در انتخابات شده. غیر از این نکته که چرا باید آقایان به این روز بیافتند که منافعشان با عدم شرکت محقق شود به شما متذکر میشم که سربازان بی مواجب این لشگر نباشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
وای اشتباه منفی زدم نظرم مثبته
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
سلام دوستان
خوب مشکل اصلی کشور همون قمار هسته ای هست ک حکومت از ۸۴ شروع کرده و همه چیز بهش گره زده و قصد پایین اومدن نداره پس اگه فکر کردین با اومدن این و اون قضیه عوض میشه کاملا اشتباه فکر میکنید.به نظر من اگه ترامپ تو آمریکا بیاد و ملت اینجا رای ندن یعنی مشارکت زیر ۴۰ درصد و انتخاب ی جلیلی با زیر ده میلیون ، با توجه به غروب برجام و کوتاه نیومدن آمریکایی ها، اتفاقات خاصی میفته . تعجب میکنم از کسایی ک دوگانه روحانی احمدی نژاد دیدن و حالا درگیر دوگانه جلیلی پزشکیان می شن . به هر حال ملت ایران باید هزینه اشتباهات چند ده سال پیش خودش پرداخت کنه چاره ای نیست جز تنبیه ملی
آفتاب پرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
هنوز جای رأی قبلی ام درد می‌کنه . خوبیش اینه که چهار سال طول می‌کشه بعضیا دردش یادشون می‌ره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگه فقط محدود به قبلی بود عالی میشد
باهاس میگفتی رأی های قبلی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
هر چند سال که اصول گراها سرعت فروپاشی را تسریع میکنند یکبار اصلاح طلب ها می آیند و به باز سازی کمک می‌کنند در حقیقت اصول گراها مخرب هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کاری به ماله کش های سایبری ندارم اونها تکلیف شون مشخصه !!!
اما سطح سواد آدم ها رو تو همین کامنت ها میتوان مشخص کرد ... سواد به مدرک و تحصیلات نیست به قدرت تحلیل داده های دور و بر آدم هاست ...
بیشتر ما ایرانی ها فقط درس میخونیم تا پز مدرک رو بدیم ولی در واقع دانش و آگاهی رو یاد نگرفتیم .. یاد نگرفتیم دانش سیاسی داشته باشیم .. یاد نگرفتیم دانش اقتصاد رو بلد باشیم .. یاد نگرفتیم سطح سواد فرهنگی مون رو بالا ببریم .. یاد نگرفتیم سواد اجتماعی رو بیاموزیم .. ربطی هم به دولت و حکومت نداره .. حتی خودمون هم برای خودمون وقت نمیزاریم فقط توقع مون رو از جامعه از فرهنگ از اقتصاد از سیاست بردیم بالا ...
بعضی ها هنوز دنبال اصلاح طلب و اصولگرا میگردن .. هنوز نفهمیدن که هردوی اینها از یه آبشخور تغذیه میکنن و منافع شون تو همین جنگ زرگر بازی هست ....
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دقیقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جانم فدای ایران . این مظلوم همیشگی .هر کاری میخواهیم برای سرافرازی ایران بکنیم مانعی هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جانم فدای ایران چات اشکالی دارد که منفی داده اید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
یک سوال:
در انتخابات امسال شناسنامه رای دهندگان مهر نمی شود. حال اگر به جای افرادی که رای نمیدن، تو سیستم رای به مثلا جلیلی ثبت بشه، چطور میتونه ثابت کنه که رای نداده ؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اگه رأی نداده بودی و بعدا مشخص شد تو سیستم بنام جلیلی ازت رأی اخذ شده باهاس بیای اعلام کنی غفلت کردی و یکی اشتباهی بنامت رأی صادر کرده
غفلت برای مردم به رأی دزدی ختم میشه
اما غفلت واسه مسئولین به باغ ازگل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
پزشکیان بگیر نیست باهاش نرید تو رابطه دیگه خود دانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
گَگیر(گَه گیر) نباشه بگیر نبودن مهم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
از قدیم یه چیزی رو از بزرگان شنیده ام که میگن بازسازی و تعمیر عمده خانه کلنگی عقلانی نیست اگر امثال جلیلی بیایند خانه کلا تخریب میشه بعد میشه راجع به چگونگی از نو ساختنش یک تصمیم درست گرفت
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اتفاقا اگر به پزشکیان رای دهیم از فردای انتخابات بعضی جریان ها که در زمان روحانی هم کارنامه شان مشخص هست شروع میکنند به انتقام گرفتن از ملت به انواع و روشهای مختلف
رای دادن یعنی مهر تایید بر تمام سیاستهای ج ا حتی آنهایی که آقای پزشکیان قدرت تغییرش را هم ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
انتقام از ملت!! جالب بود!
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
پزشکیان دقیقا چه موردی را میتواند حل کند و در اختیار اوست؟
حجاب ؟ اینترنت؟ سیاست های هسته ای؟ جنگ افروزی؟ مذاکرات؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جوابش کامل مشخصه خودت هم بهتر میدونی
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به عنوان یک مخالف سیاست فعلی کشور اتفاقا به جلیلی رای میدهم!
به به ترکیب جلیلی و ترامپ چه شود :)
کار یکسره میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من که رای نمیدم ،ولی اخوی به همین خیال باش تا کار یکسره شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بالانشینان و اقازاده ها ککشان نمیگزد
بخیال یکسره شدن هم نباشید این قصه سر دراز دارد
اینها زیر و بم افول و انقلاب را کاملا میشناسند وخود از همین راه سر بلند کرده اند
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
نامردی اگه ندی. مرد باش با هر برداشتی سر حرفت وایسا و به جلیلی رای بده.
زینی وند
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ای تصور که رئیس جمهور در ایران هیچکاره است ونمیتواند کاری انجام دهد به نظرم تصور باطلی است اگه رئیس جمهور کاری نمیتواند بکند پس آن همه موفقیت وپیروزی در دوران خاتمی ودوران شش سال اول روحانی چطور اتفاق افتاد اگر اکثر مردم بیان ورای بدن قطعا پزشکیان رئیس جمهور میشود وکشور مجدد به بالاترین پیروزیها خواهد رسید.پس بدانیم قهر با صندوق فقط به ضرر کشور ومردم تمام میشود
ناشناس
France
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
دقیقا درسته انفعال بدترین شیوه‌ در حال حاضر پزشکیان حداقل جلوی روند تخریب و غارت ایران را میتونه سد کنه و بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
روحانی ۴ سال اولش بهتر بود نه شش سال!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قبول دارید که این ۶ نفر را حاکمیت انتخاب کرده - بنابراین خطوط لازم را به اینا داده - پس همان آش و همان کاسه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این ها حداقل ها رو داشتن ، مثل بنی صدر ، مثل موسوی!
وریا غفوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
فرارو جان، جان مادرت اینو دیگه حذفش نکن قسمت دادم ها
یه سوال داشتم . چرا سایتهای خوبی مثل همین فرارو ، انتخاب و تابناک و غیره تو نظر سنجیهاشون گزینه شرکت نمی کنم را نمی زارن ؟!
کورو‌ش کبير 2024
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
از مثبتی که گرفتی میشه فهمید وریا غفوری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
ایناهمه اش جنگ زرگری بین اصلاح واصولی هاهست،برای داغ کردن تنور انتخابات وگرنه این بزرگواران همشون سرسفره ی انقلاب رفیق هم هستن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آنهایی که اظهار میکنند که رای ندادن بهتر از رای دادن به پزشکیان هست
یک راه حل برای برون رفت از این شرایط برزخی کشور بیان کنند
اگر منظورشون این هست که رای ندیم تا سیستم سرنگون بشه یا بفهمند که اکثریت ناراضی هستند خوب تو این چند ساله و چند انتخابات قبلی همین راه را رفتیم نتیجه اش چی شد ؟؟؟
آیا سیستم سقوط کرد ؟ آیا تندروها و افراطی ها سر عقل آمدند؟
غیر از اینکه شرایط سخت تر شد؟ با هر اعتراض خیابانی فضا بسته تر شد
و افراطی ها برای مانور بیشتر میدان خالی دیدند
تو انتخابات مجلس طرف رفت تو مجلس با ۸ درصد مشارکت و حالا هم زبونش دراز و اصلا هم به روی خودش نمیاره با چه نرخ مشارکتی نماینده شده
الان حضرات نفت محصولات پتروشیمی و کانی معدنی و غیره کشور را با تخفیف می‌فروشند و افتخار هم می‌کنند جبران تخفیف به چین را هم از مردم می‌گیرند حالا یا با مالیات یا بالا بردن نرخ ارز و عوارض و غیره
در نتیجه
تا تحریم هست شرایط برزخی باقی پابرجاست
به پزشکیان رای بدید اگر نگذاشتند کار کنه یا سنگ انداختند خصوصا در سیسات خارجی بعد تکلیف مشخصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مگه قراره دشمن هم باشیم؟
همه دنبال پیشرفت کشوریم ، هر کس هم رییس شد همه کمکش میکنیم.
کهنه سرباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
باشه خیلی تحت تاثیر قرار گرفتیم حتما
ناشناس
France
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
علیIran (Islamic Republic of)۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

رای هم به زمانش دادیم ،چی شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
من نمی‌دونم چرا هرکسی به قدرت میرسه،مشکلات مردم عادی علاوه بر اینکه سرجاش هست،هزارتاهم اضافه میشه.!اصلامامردم کجای دل این بزرگواران هستیم.!چرابایددرکشورخودمان عین غریبه ها زندگی کنیم ویک افغانی اینجاسغل وامکانات بهش بدن.!
یک ایرانی نا امید از بهبود مملکت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
به علی 11:43.
رای ندادن یعنی اینکه من هنوز از شرایط اداره مملکت ناراضی هستم. یعنی اگر بمیرم هم رای نمی دهم مگر آنکه دزدی و اختلاس ها جمع شود. قیمت دلار خیلی‌ خیلی بیشتر از این ها پایین بیاید. با دنیا دوست باشیم. اخراج افغانی ها انجام شود. پاسپورت ایران معتبر شود. پول ایران معتبر شود تحریم ها برداشته شود فیلتر ها برداشته شود. اینترنت ارزان و سریع شود و هزار تا مورد دیگه که تو بقیه کشور های دنیا عادی هستش و تو ایران محال ممکن و ارزویی دست نیافتنی.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
درود بر مرد صادق دوران ها، دکتر پزشکیان، پزشک مردم نجیب ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آیا واقعا رای دادن تو این ساختار و چهار چوب فایده ایی برای مردم نداره؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خداوکیلی خودت از این جمله بندی سرگیجه نگرفتی؟
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
پیام های واصله از آلبانی و تل آویو، فراوان دیده می شود.
آقایان و خانم های منتقد و مخالف، اگر ایران را دوست دارید، یادتان باشد، «قانون بد، بهتر از بی قانونی است.» شما شرکت کن، وضع را تغییر بده. هیچ اثری نداشته باشه، حداقل شرایط از این نقطه به نقطه دیگر حرکت کرده است که به میل شما نزدیکتر است.
تأکید می کنم اگر ایران را دوست دارید. وگرنه از بدخواهان که توقعی نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
قانون بد مثل تار عنکبوت میمونه فقط حشرات کوچیک میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
در خیلی از موارد رای ندادن و شرکت نکردن در انتخابات شرایط را تغییر میدهد به عبارت دیگر عدم مشارکت در انتخابات می تواند فی نفسه یک مشارکت و فعالیت محسوب شود
Saman
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
bato-adv

قیمت آپارتمان در پرند؛ نبض بازار مسکن در ۳۵ کیلومتری تهران می‌زند
قیمت آپارتمان در پرند؛ نبض بازار مسکن در ۳۵ کیلومتری تهران می‌زند
گوشی پاول دورف چگونه به اعتبار سامسونگ لطمه زد
گوشی پاول دورف چگونه به اعتبار سامسونگ لطمه زد
نرخ ارز، دلار، سکه و طلا چطور سکته کرد؟
نرخ ارز، دلار، سکه و طلا چطور سکته کرد؟
سیاست / عمومی
کد خبر: ۷۴۴۰۳۶ ارسال نظر
محمد علی ابطحی در گفتگو با فرارو:
(ویدئو) انتخاب نکردن هیچ سودی جز راه باز کردن برای افراطیون ندارد
(ویدئو) انتخاب نکردن هیچ سودی جز راه باز کردن برای افراطیون ندارد
اصلاح طلبان با مسعود پزشکیان وارد رقابت‌های انتخاباتی شده اند. شب گذشته نخستین بخش از سخنان وی منتشر شد، رویا پاک سرشت، خبرنگار فرارو در استدیو فرارو، میزبان محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات است تا به بررسی حضور پزشکیان در انتخابات پرداخته شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
پ


کد ویدیودانلود
فیلم اصلی

فرارو- ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا پزشکیان با استراتژی حساسیت‌زدایی و توامان آن اصلاح طلبی در برابر حاکمیت، می‌تواند دل مردم را با خود همراه کند؟ به فرارو گفت:

«کاری که روی دوش آقای پزشکیان است، کاری بسیار دشوار است؛ و از همه دوره‌ها دشوار‌تر است چرا که در دوره‌ای خیال حاکمیت از این راحت بوده که هر سه قوه در اختیار خودش است و همه یکرنگ و یک شکل هستند و بعد از ماجرای شهادت آقای رئیسی ناگهان یک شوک ایجاد شده و تایید آقای پزشکیان که منسوب به جریان اصلاح طلبی است بر آن افزوده شده است و کار آقای پزشکیان بسیار دشوار شده چرا که که باید به این جامعه قهر کرده از انتخابات یک فضایی تزریق کند که قهرشان پایان پیدا کند. ضمن این که باید مرزهای خود را با حاکمیت به شکلی ببندد که دوباره از فردا دچار بحران «نمی شود» و «نمی گذارند» نشود. این کار، بسیار سخت است، اما من حس می‌کنم جدای از این که آقای پزشکیان بتواند یا نتواند، صرف آمادگی پزشکیان برای دوران انتخابات مجلس تفاوت پیدا کرد. یکی به خاطر شوکی که سقوط هلیکوپتر ایجاد کرد و دیگری به خاطر بحران اقتصادی و انتظارهای زیادی که جامعه کشید که از بحران اقتصادی خارج شود و این انتظارها اثر نکرد. افرادی که داخل کشور هستند و سرنوشتشان با انتخاب گره می‌خورد، طبیعتا حس کردند که باید دوباره در فضای انتخابات فعال باشند و انتخاب نکردن هیچ سودی به جز راه باز کردن برای افراطیونی که تلخی و سختی معیشت را بیشتر می‌کنند، ندارد. »
از میان اخبار
مسعود پزشکیان؛ ناجی اصلاح‌طلبان با کاپشن احمدی‌نژاد
مسعود پزشکیان؛ ناجی اصلاح‌طلبان با کاپشن احمدی‌نژاد
از افسری جوان و خوشتیپ تا پیرمردی با صورت متورم و بوتاکس زده؛ ویژگی‌های ژانوسی و پارادوکسیکال شخصیت معمر قذافی
از افسری جوان و خوشتیپ تا پیرمردی با صورت متورم و بوتاکس زده؛ ویژگی‌های ژانوسی و پارادوکسیکال شخصیت معمر قذافی

رایگان شد! اخذ شهروندی اروپا بدون چالش و مطمئن با سرمایه گذاری ملکی

ایمپلنت کره ای با پیش پرداخت 1/700
۴ روش تهیه لواشک گوجه سبز خوشمزه با آفتاب، فر و پنکه
طرز تهیه دسر هلو، دسر خوشمزه و معطر خانگی
ناهار و شام‌ات با ما ...
ارسال نظر۱۵پسندیدم
سبقت همستر در ایران از طلا و بورس!
سبقت همستر در ایران از طلا و بورس!
مسعود پزشکیان دنبال بنزین 20 هزار تومانی است؟
مسعود پزشکیان دنبال بنزین 20 هزار تومانی است؟
رونمایی از مرسدس‌بنز ایرانی در دوبی (فیلم)
رونمایی از مرسدس‌بنز ایرانی در دوبی (فیلم)
گزارش خطا
اشتراک گذاری
خط داغ
تازه ترین نظرات
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
8
4
پاسخ
پیام های واصله از آلبانی و تل آویو، فراوان دیده می شود.
آقایان و خانم های منتقد و مخالف، اگر ایران را دوست دارید، یادتان باشد، «قانون بد، بهتر از بی قانونی است.» شما شرکت کن، وضع را تغییر بده. هیچ اثری نداشته باشه، حداقل شرایط از این نقطه به نقطه دیگر حرکت کرده است که به میل شما نزدیکتر است.
تأکید می کنم اگر ایران را دوست دارید. وگرنه از بدخواهان که توقعی نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
2
5
پاسخ
آیا واقعا رای دادن تو این ساختار و چهار چوب فایده ایی برای مردم نداره؟!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
27
18
پاسخ
درود بر مرد صادق دوران ها، دکتر پزشکیان، پزشک مردم نجیب ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
11
53
پاسخ
ایناهمه اش جنگ زرگری بین اصلاح واصولی هاهست،برای داغ کردن تنور انتخابات وگرنه این بزرگواران همشون سرسفره ی انقلاب رفیق هم هستن.
علیIran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آنهایی که اظهار میکنند که رای ندادن بهتر از رای دادن به پزشکیان هست
یک راه حل برای برون رفت از این شرایط برزخی کشور بیان کنند
اگر منظورشون این هست که رای ندیم تا سیستم سرنگون بشه یا بفهمند که اکثریت ناراضی هستند خوب تو این چند ساله و چند انتخابات قبلی همین راه را رفتیم نتیجه اش چی شد ؟؟؟
آیا سیستم سقوط کرد ؟ آیا تندروها و افراطی ها سر عقل آمدند؟
غیر از اینکه شرایط سخت تر شد؟ با هر اعتراض خیابانی فضا بسته تر شد
و افراطی ها برای مانور بیشتر میدان خالی دیدند
تو انتخابات مجلس طرف رفت تو مجلس با ۸ درصد مشارکت و حالا هم زبونش دراز و اصلا هم به روی خودش نمیاره با چه نرخ مشارکتی نماینده شده
الان حضرات نفت محصولات پتروشیمی و کانی معدنی و غیره کشور را با تخفیف می‌فروشند و افتخار هم می‌کنند جبران تخفیف به چین را هم از مردم می‌گیرند حالا یا با مالیات یا بالا بردن نرخ ارز و عوارض و غیره
در نتیجه
تا تحریم هست شرایط برزخی باقی پابرجاست
به پزشکیان رای بدید اگر نگذاشتند کار کنه یا سنگ انداختند خصوصا در سیسات خارجی بعد تکلیف مشخصه
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کسانی که برطبل تحریم انتخابات میکوبند لطفا بگویند پلن جایگزینشون چیه ؟؟؟؟؟
حتما میخوان بگند براندازی!!!!این یک جوک بزرگ هست براندازی توسط کی؟؟قسم میخورم حتی یک نفر ازاین جماعت گوش به ماهواره حاضرنیستند ازپای گوشی بلندبشند و۲ساعت بیاند توخیابون،،،درشلوغ ترین ایام اعتراضات یک هزارم جمعیت ایران توصحنه نبودند همه میخوان خودشون وفرزندشون توخونه بشینند وبقیه جونشون واینده شون وسرنوشت شغلی وتحصیلی واقتصادی خونواده شون رو بگذارند کف دستشونو وبرند واسه اینا حکومت رو عوض کنند وتقدیم اینا ویا اپوزیسیون خارج نشین کنند،،،،ازتوهم خارج بشید رای دادن به پرشکیان کمترین نتیجه اش رییس جمهور نشدن جلیلی وقالیبافه ،،،دلیل ازاین بالاتر هم وجود داره؟؟؟؟
بفهمیدلطفا برنامه های بعدی دولت یکدست قطع اینترنت بین الملل،،ادامه خشونت بارطرح موسوم به حجاب وعفاف،خروج ازNPT,چندین برابر کردن دوباره مالیاتها،،اهدای شهروندی وکارت ملی به ۱۰ میلیون افغانی و..‌...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
زیاد جوش نزن آمپرت میره بالا فقط کافیه کمی مغزت رو بکار بندازی اگه آدمی مثل جلیلی رئیس جمهور بشه مطمئنا وضعیت به نفع ملت و کشور عوض میشه با انتخاب امثال خاتمی و روحانی فقط ملت وقت و انرژی خودشو تلف میکنه کمااینکه تا حالا هم تلف شده من مطمئنم که خودم سیستم هم هرگز دوست نداره جلیلی برنده بشه گزینه سیستم قالیباف است و یا حتی پزشکیان
من نه منم نه من منم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کاوه ای پیدا نخواهد شد امید
کاشکی اسکندری پیدا شود
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
این شعر کثیفترین و احمقانه ترین حرفیست که می شه به زبان آورد و فقط هم امثال اون شاعر چپی می تونند از این حرفها بزنند.در تاریخ فراوان دیده ایم که وقتی دشمن خارجی حمله می کنه اوضاع هزار بار بدتر از دوران حکومت مستبد داخلی می شه.به تاریخ رجوع کنید
ناشناس
France
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
کدم کاندیدا قدرت لغو قانون بد رو داره؟
اصلا نمیخواد لغو کنه
کدومشون میتونه راجع مسائل حساس کشور اظهار نظر کنه؟

والا ما تا جایی که شنیدیم بهترینشون فقط برای "گرم شدن تنور انتخابات" اومده و لاغیر
ازش انتظار چی داشته باشیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
پزشکیان بارها گفته من هرگز اصلاح طلب نبوده و نیستم من فقط در دولت اصلاحات وزیر بوده ام
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اعتراضات کور و عقب نشینی فقط راه رو برای افراطیون و ظالمان باز میکنه تا هر جور که دوست دارن حکومت کنن انتخابات گذشته نشون داد که با کمترین رأی افراطیون به اهداف شون میرسن و فشار بیشتری رو به مردم میارن .
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
حالا مثلا اون زمانی که مردم پرشور تو انتخابات شرکت کردن چه تاجی به سر مردم زده شد؟ کدوم شیوه ها و قوانین اصلاح شد؟؟وضع زندگی مردم اصن بهتر شد؟؟
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
درست است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اونی که می خواد رای بده نمی تونه حق رای ندادن کسی رو ازش بگیره
ناشناس
Germany
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
بجای کلی گویی های کلیشه ای، بهتر است جناب پزشکیان موردی و شفاف بدون لکنت زبان به مسائلی که زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر مستقیم و منفی قرار داده صحبت کنند و بفرمایند چه سطحی از توانایی تغییر دارند با چه برنامه و اقدام عملی! برای نمونه، گشت ارشاد، فیلترینگ اینترنت، مهار تورم، ارتباط با دنیا، تحریم ها...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
متاسفانه انتخاب بین بد و بدتر هست و کامل در دو راهی وجدان و عقل گیر کردم. لطفا چاپ کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
آقای ابطحی!! شما خودت افراطی بودی که سال ۸۸ بر رای مردم شوریدی!
کهنه سرباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
اقا سامان انگار خیلی بی کاری که انقدر مطلب نوشتی یا اینکه داری حقوق این کار رو میگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
راي بديم كه چي بشه وقتي 100 تا دولت غير منتخب مملكت رو گرفتن دستشون هر تريبون نماز جمعه يه سازي ميزنه هر درجه دار سپاهي و ارتشي از راه ميرسه مسير براي سياست خارجي نشون ميده كجاي دنيا اين همه دستگاه موازه و در بسيار موارد با حركت برعكس هم وجود داره بس كنين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
خوب شرکت نکن اونوقت باید هشت سال جلیلی را همراه با خوردن خشک تحمل کنی
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
راستی کی این جملات را به شما دیکته میکنه؟!
تو می دانی و من !
یه زمان از دشمن استقاده کنید و
الان از افراطیون !
آتش زهد و ریا خرمن دین خواهد سوخت ...
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
با عدم شرکت در انتخابات مملکت هر چه تندرو تر و افراطی تر میشه و سقوط جدی تر
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین