bato-adv
کد خبر: ۲۹۰۹۱۹

واکنش جامعه مدرسین به برگزاری کنسرت در قم

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در در واکنش به برگزاری کنسرت پرحاشیه در شهر مقدس قم اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس در بخشی از این اطلاعیه آمده است: اقدام موهن و غیر منطقی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برگزاری کنسرت و حواشی و منکرات بیّن و شرم‌آور پیش آمده در آن، غیر قابل پذیرش و حرکتی به دور از شأن شهر مقدس قم بوده است.

جامعه مدرسین در این بیانیه خود آورده است: برگزاری این کنسرت که به بهانه هفته دفاع مقدس در ام القرای کشور اسلامی «قم» صورت گرفت؛ متدینان را متأثر نمود. این حرکت ناشایست نه تنها حریم احکام الهی را نشانه رفت، بلکه قداست حرم اهل بیت(ع) را پاس ننهاد و مرجعیت بزرگ شیعه را به موضع واداشت.

این اطلاعیه تصریح کرده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه شخص وزیر ارشاد باید پاسخگو باشند. چرا در امر ترویج فرهنگ اسلامی و احیای ارزش‌های دینی آنگونه که باید، قدم بر نمی‌دارند و مسئله کنسرت‌ها و حواشی آن را مصرانه در نقاط مختلف کشور حمایت می‌کنند؟

این بیانیه افزوده است: تلاش برای خلاصه کردن فرهنگ و هنر در موسیقی، لطمه‌ای بزرگ به فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی است. اکنون که استان قم در موارد مختلف اعم از زیر ساخت‌های اقتصادی، عمرانی و همچنین مسائل مربوط به اشتغال جوانان با مشکل روبروست آیا این درست است که مسئولین برای رفع این کمبودها این چنین نسخه‌های خسارت‌باری را بپیچند؟

در این بیانیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت قاطعانه این حرکت غیر ارزشی، و یادآوری لزوم توجه به ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، خواستار برخورد با متولیان برگزاری این گونه کنسرت‌های پر حاشیه است. ‌ما به مسئولان اخطار می‌کنیم در شرائطی که کشور در سایه عمل به احکام الهی نیاز به همدلی، وحدت و آرامش دارد اینگونه تحرکات به مصلحت آنها و کشور نیست و به پایگاه مردمی آنان آسیب وارد می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید:باید توجه داشت صبر و حوصله مردم متدین و مراجع بزرگ محدود است، نگذارید در برخورد با این حرکات با حواشی زشتی که دارد مردم وارد عمل شوند که در آن‌صورت شاید خسارت‌های مادی و معنوی آن به راحتی قابل جبران نباشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
استانها یکی یکی به بهانه موسیقی اعلام خودمختاری میکنند. یا ابالفضل.
حاج محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
حالا اگه زمان دولت احمدی نژاد بود نه اون روحانی ها جرات میکردن حرف بزنن هم میخواستن اونو خوب جلوه بدن ولی اینها الان میخوان به دولت و وزیرهاش توهین کنن بگن شماها هیچ کاره این و همه کاره و تصمیم گیرنده ماهاییم کار درست رو اتاترک با روحانی های زمان خودش کرد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
دین یعنی اخلاق،دین یعنی عدالت، دین یعنی جلو حیف و میل رو گرفتن،دین یعنی با غارتگر بیت المال بر خورد کردن،دین یعنی آبادی و عمران،دین یعنی با مردم مدارا کردن، دین یعنی زور گویی نکردن،دین یعنی آرامش و شادی. اما آیا فقط برگزاری یک کنسرت موجب بی دینی میشه؟ اگر هم واقعا بشه پس باید اول اون هایی رو که گفتم بهش عمل بشه و بعد اگر کنسرت خلاف شرعه مردم گوش کنن و خودشون جلوشو بگیرن. این همه مشکل داریم و فقط با یه سری مواردی برخورد می کنیم که اصلا تو اولویت نیست. ممکلت قانون داره، صاحب داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
باید همه رو کشت همه رو زندان کرد البته اول کشت بعد زندانی کرد باید مشت محکمی زد باید امریکا را نابود کرد باید هر کسی که می رود کنسرت را برد بهشت زهرا البته بدون نیاز به تنفس باید فقط شب ور و روز خدار رو شکر کرد که به ما نعمت داده تا از برکات زندگی در این کشور برخوردار شدیم . بقیه بایدها ها رو می سپارم به شما تا دل پرتان خالی شود
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
همشهری های عزیز شیرازی،باید منتظر گرد و خاک کردن آقای ایمانی و هم قطارانشان باشیم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
پس دیگه مجبوریم بریم پای منبر
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
یه واکنشی هم در خصوص فسادهای مالی بدین بد نیست اونها هم اهمیت بیشتر نباشه کمتر نیست . سرچشمه تمام فسادها همان فساد اقتصادیست
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
جناب یزدی ! بار بفرمایید عوامل کنسرت انگلیسی نیستند و لیست شرکت کنندگان در کنسرت هم انگلیسی نیست
یادش بخیر :))))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
دوقطبی سازی داره جواب میده

ولی بعیده واسه روحانی برای96 آبی گرم کنه
نادان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
اجرای کنسرت حریم شکنی نیست
آمار فساد و زنهای خیابانی،طلاق و جرم و جنایت نه در قم که در تمام کشور حرمت شکنی هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
وقتی بزرگان نسبت به حریم شهر مقدس قم هشدار میدن،شماها دیگه از این حرف های صد من یه غاز نزنید.دولت نباید مجری کنسرتی باشه که تهش چیزی ازش بیرون نمیاد مگر دلخوشی چند تا اصلاح طلب لیبرال.
منصف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ناشناس 1630 كمي در خيابان هاي قم و مشهد قدم بزنيد بعد از حريم و ... صحبت كنيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
كجا دين يا ائمه اطهار گفتن كه مردم قم يا هر جايي بايد دائم گريه كنن؟؟؟ چرا اينا از تاريخ عبرت نميگيرن؟ تازه به خسارات مادي و معنوي هم تهديد ميكنن... از نظر آقايون اگه مردم افسرده باشن اين تهديد معنوي به حساب نمياد. بنظرم بجاي اينكه وزرا برن خدمت مراجع يك تيم تخصصي جامعه شناس و روانشناس اجتماعي برن خدمتشون و جوانب و عواقب امر رو براشون روسن كنن
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
کی گفت که مردم همیشه باید افسرده باشن و گریه کنن؟؟اتفاقا توی احادیث داریم که شادکردن دل مومن چه ثوابای زیادی داره.ولی انصافا به نظرتون باید از برگزاری کنسرتی این چنینی که توی اون به احکام صریح دین خدا مثل حجاب و حدود ارتباط با نامحرم بی اعتنایی میشه و با برگزاری اون از طرف مدیران ارشاد استان این مسائل تلویحا به رسمیت شناخته میشه و قبحش از بین میره باید دفاع کرد؟؟ اونم توی شهر مقدس قم که لااقل توی ذهن مردم یه شهر خیلی مذهبی هست . یا این که در برابرش چیزی نگفت؟؟؟لبخندی که پشتش نارضایتی خدا باشه شادی درونی به دنبال داره؟؟بیانیه آیت الله یزدی هم همونطور که خودشون گفتن بیشتر به دلیل حواشی بد کنسرت بوده.ضمنا اگه ایشون یا حوزه علمیه درباره ی مسائل دیگه ای مثل حقوقهای نجومی یا سایر معضلات اجتماعی بیانیه ندادن دلیل بر اشتباه بودن این بیانیه نمیشه که.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
فانی، وزیر آموزش و پرورش گفت: 76 هزار دانش آموز در سنین 6 تا 8 سالگی ترک تحصیل کرده و حتی خانواده‌ها اسم آنها را در مدرسه ثبت نام نمی‌کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
دومین منطقه خود مختار کشور اعلام موجودیت کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
مراجع عزیز یک لطفی بکنند و به فکر مردم خوزستان که گرد و خاک هوا و میزان آلودگی آن به 13 برابر حد مجاز رسیده بکنند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
امکان دارد بعد از این شهر ری بخاطر وجود حرم شاه عبدالعظیم و شهر شیراز بخاطر شاهچراغ و شهر های دیگرهم بخاطر وجود حرم امامزاده های متعدد با برگزاری کنسرتها اعلام خودمختاری نمایند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
دوباره شروع شد... نزدیک انتخاب و تخریب دولت واجب شرعیه.
ماد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
يه جوري بيانيه دادن آدم فكر ميكنه راجع به يك فساد بزرگ مالي بيانيه دادن
آهان، يادم نبود، اصلا. راجع به فساد بيانيه نميدن!!!!!!!!!كاش ميشد رفت ازين مملكت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
نه تو چرا بری؟ با این جریان فساد اخلاقی و اقتصادی که شماها تو این سه سال راه انداختین مومنین و متدینین باید از این مملکت برن. ایران مبارک شماها و کدخدای عزیز دلتون حالشو ببرین. نسلی که خودش با خانم آیندش تو یه رقص تند مستهجن تو یه کنسرت مختلط آشنا بشه بچه های اینا دیدن داره. فرزندان اینا چه آتیشی بسوزونن. لابد از چهارسالگی با کلی آرایش پلاسن تو دیسکو
اینه دورنمای مملکتی که جریان شما داره میسازه
منصف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ناشناس 1740 امروز ناشناس هستي. فردا كه پرده ها برافتد يقه ات را خواهند گرفت. كمي ادب داشته باش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ناشناس ۱۷:۴۰
۱.کنسرت آقای شهرام ناظری و علیرضا قربانی هم به نظر حضرت عالی دیسکو محسوب می شود؟
۲.بخش زیادی از نظرتون هم که توهین و تهمته که انشالله خدا بین شما و کسانی که این تهمت را به آنها نسبت می‌دهید قضاوت میکند.
۳. نزدیک نما و دورنمای معجزه هزاره سوم و جریان مورد نظر شما را هم که نه تنها دیدیم که به خوبی تجربه کردیم.
۴. هرکس اسم خودش را گذاشت متدین لزوما این صفت را ندارد و حقی ویژه هم برای آن فرد ایجاد نمی‌شود.
۵. مملکت سازمان دارد و آن سازمانها هم قانون . یا قانون کلا کنسرت را در کل کشور منتفی یا آزاد بگذارد این بازی های مسخره یک بام و دو هوا هم نیاز نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
نمی دونم صحبت های جناب آقای پروفسور سمیعی رو در برنامه دورهمی دوستان دیدن یا خیر. ولی کافی هست کمی تفکر کنیم تا متوجه شویم چه طرز تفکری می تونه به انسانیت خدمت کنه. این آقایون با این طرز تفکر برای مردم ، یرای من ایرانی چه کردند؟ که حالا مدعی همه چیز هستند؟واقعا" متاسفم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
چه ربطی به سیزده به در داشت عمو؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
لطف کنید از مردم قم مایه نذارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
بهانه برای حمله به دولت ، آخه برادر من. رییس جمهور هر هفته نزد رهبر معظم انقلاب میرن اگه اشکال داشت به رییس جمهور متذکر میشدید ، همانطور که به احمدی نژاد فرمودند وارد انتخابات نشوید
منصف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
حرمت شکنی نیست . همین افرادی که در کنسرت شرکت میکنند درهای حرم و زمین حرم را میبوسند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
افرادی که در کنسرتها شرکت می کنند فردا و پس فردا با سیاه پوشیدن در عزاداری امام حسین شرکت خواهند نمودو آنوقت این افراد جزو متدینین و پیروان ائمه هستند ولی وقتی به یک کنسرت مجوز دار دولت جمهوری اسلامی ایران بروند میشوند جزو منحرفین!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
بهداشتي نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
بحث بر سر افراد نیست. مسئله کاری که توی کنسرت انجام میشه یعنی زیر پا گذاشته شدن قانون خدا
sepehr
United States
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
کاملاً موافق هستم اما به شزطی که آمار معتادان قم هم به درستی اعلام شود تا بدانیم در شان شهر مقدس قم هست یا نه! اگر معتادان قم از سانفرانسیسکو بیشتر بود کنسرت برگزار شود در غیر این صورت، باطل شود. هستید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
دقیقاً چرا مراجع محترم که سخنان و دستوراتشان این همه برش دارد در مورد اعتیاد و معتادان یک فتوایی جلوگیری کننده نمی دهند آیا سربار بار شدن این افراد به جامعه بیشتر ضرر میرساند یا رفتن عده ای افراد سالم به یک کنسرت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
من پیشنهاد می کنم چند تا نوازنده و خواننده را سرِ چهار راه شلاق بزنند بلکه از این همه گرایش به موسیقی که گاه تا میان مسئولان هم رخنه کرده کم شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
تهدید نکن!! صبر و تحمل مردم هم حدی داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
والله اگه ما مردم قم هستیم , مثل بقیه مردم هم دلمون شادی میخواد هم تفریح , لطفا کسی از طرف ما نسخه نپیچه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
الان شما یه نفر به نمایندگی از مردم قم می حرفی یا به نمایندگی از سکولارها؟کی تو رو نماینده کرده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
مي تواني مثبت و منفي ها را سير كني. عينك داري؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
8:34
این 90نفری که به حرف رفیقت مثبت داده اند قمی هستند؟؟قم جمعیتش چند نفره؟؟
بفرما بدونیم این 90تا هم فکر شما، این اقا رو نماینده قم انتخاب کردند؟؟
ایا رای گیری صورت گرفته که رفیقت قسم می خوره که اگه ما مردم قم هستیم...؟؟
طبیعتا در این سایت چپ گرا،افکار شماها زیاد پیدا میشن که برخی از اینها اصلا اعتقادی به قران و اسلام ندارند_کما اینکه از تعداد مثبت و منفی هایی که در گذشته می داند کاملا مشخص بوده که چه طیفی با چه افکاری در این فضای مجازی اجتماع کرده اند_ لذا بیش از این هم انتظاری نمیره که به این دست از کامنت ها مثبت بیشتری تعلق بگیره.البته ما حرف مون رو میزنیم و می دونیم که همین چند تا کامنت مخالف هم بدجور شما رو می سوزونه،پاسخی هم که ندارید بدید.این همه اینجا نظر گذاشتن،دریع از چند تا کامنت بدرد بخور.
به همینا دل خوش باشید تا صبح دولت تدبیر و امید تون بدمه.شب بخیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
منتظر درج پاسخم به ناشناس 08:43 هستم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
خب چرا پاسخم رو درج نکردید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
سکولارها مردم ایرانند. فقط شما ها که آدم نیستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
باز خوبه با اصرار پاسخم رو درج کردی.
ناشناس
Germany
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
اگر اقاي جنتي مقابل علم الهدي كوتاه نمي أمد ، كار به اينجا ها نمي كشيد. حالا برويد جمعش كنيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
این کوتاه آمدن وزیر تاکتیک بود تا دست علم الهدی پیش همه مردم رو بشود.
م
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
آفرین به وزیر تاکتیک دان. نمردیم و معنی تاکتیک رو هم فهمیدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
حالا مگه آقای علم الهدی چیکار کرده بود که بخواد دستش رو بشه یا نه؟
حاج محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
این کنسرت ها باعث انحراف جامعه است
م
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
حاجی کاش تو منا رفته بودی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
همه ميدونند كه اكثر مردم قم با اجراى كنسرت مخالف هستند،يك همه پرسى را اجر كنيد و ببينيد بشرط اينكه فقط ساكنان قم شركت كنند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
آخه گرفتاری اینجا هم هست که از قمی های اصیل چیزی باقی نمونده توی قم همه مهاجرهستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
بنده هم موافق همه پرسی و گرفتن نظر واقعی مردم در تمام ابعاد و سطوح هستم ... اما کدام حاکم فعلی در سطح جهان جرات این کار را دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
تو شبکه 4 همه پرسی انجام شد و 99 درصد موافق اجرای کنسرت بودن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
میشه بگین همه پرسی شبکه 4 چه تاریخی انجام شد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
99.3 درصد تو همه پرسی موافق بودند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
محیط قم شده مثل قبرستون. فقط مرده میارن اینجا. خدا بداد ما برسه
بیست و سی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۷ فقره از درهای بهشت از قم باز میشود .چطور فتنه گران جرات میکنند فضای این شهر ماورایی را اغشته به لهو و لهب نمایند.ایشالله با ورود دکتر در بهار ۱۴۰۰ ردپایی از جرثومه شوم کنسرت را در هیچ کجای این کشوره پهناور نخواهیم یافت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
خدااااااااااااااااااا با کیا شدیم 80 میلیون
احمد بصیرت پور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
کنسرت خلاف عفت عمومی اسلامی است . صهیونیسم جهانی با رواج دادن کنسرت و از این دست مراسمات انحرافی در جامعه اسلامی ایران بدنبال نفوذ و بی ایمان کردن جوانان مومن کشور است . به نظر من نه تنها حفظ حرمت حرمین شهر های مقدس قم و مشهد واجب است بلکه جای جای خاک ایران اسلامی نیز حرمت دارد و در حریم کشور اسلامی نباید کنسرت برگذار گردد
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
البته ابن نظر شخصی شماست و هرچیزی را به صهیونیست ربط دادن زائیده تفکرات متحجرانه و احمدی نژادانه است
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
جدا از درست یا غلط بودن و حق یا نا حق بودن برگزاری کنسرت در قم! توجه کنید که هنوز هیچ مجوزی برای برگزاری کنسرت در قم صادر نشده!!!! عجب علمایی که قصاص قبل از جنایت می کنند و از دزدی ها و اختلاس ها و قانون شکنی ها تا می توانند هیچ نمی گویند! و در اخر تحصن در سفارت خانه های روسیه و انگلیس را به یاد اورید !!
خانواده شهید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
من بچه قمم همه ی فامیل ها و آشناهایمان هم در قم زندگی می کنیم همه هم دوست داریم در قم کنسرت برگزار بشه اگه تو این شهر 80 هزار طلبه زندگی می کنند که همه از جای دیگه اومدند یک میلیون جمعیت زندگی می کنند که مثل مردم جاهای دیگه ایران نیاز به تفریح و کنسرت و هیجان و .... دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
مرد و مردانه این علمای اعلام نظر به اینکه فعل حرام در همه حال و همه جا حرام است ...رادیو و تلویزیون را از پخش موزیک و موسیقی بهر صورتی که می توانند منع فرمایند .....تا تکلیف مردم متدین نیز با این ادوات لهو لعب روشن گردد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
چه کسی گفته که اکثر مردم قم با کنسرت مخالف اند؟ چرا از طرف مردم قم نظر میدید؟
ناشناس
France
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
اول مشهد دوم قم و بعدش هم حتماً هر شهری که امامزاده داره، یعنی دهها هزار شهروروستا، پس بگین همه بشینند گریه کنند!
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
قطعا در آینده، روزی میرسه که برای بچه هامون تعریف میکنیم که یه زمانی با برپایی کنسرت مخالفت میشد.
یادمون باشه که زمانی، امثال این عزیزان با میکروفون هم مشکل داشتن و اونو آلت شیطان میدونستن.
اتفاقا مردم ما صبورن. این روزها رو هم میگذرونن همونطور که دوره ممنوعیت ویدیو هم گذشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
دقیقاً. اینها اول مخالفت می کنند و در برخورد غیر منطقی با این مسائل دست از پا درازتر بر میگردند و می فهمند که اشتباه کرده اند!
ناشناس
United States
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
کشور اسلامی قم؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
یه روز امیدوارم این روزا تموم بشه ایران برای ایرانی بمونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
بیانیه چیه؟ برخورد عملی لازمه با این نفهمها
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
جمله آخر مقاله آدم رو یاد سخنرانی آقای هاشمی تو انتخابات سال 88 میندازه؟!
یه جورهایی دارند دولت رو تهدید می کنند! ولی چون الان موضوع به نفع خودشونه کسی نمیگه اینها دارند مردم رو تحریک می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
چقدر عقب افتاده ایم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
عقب افتاده نیستیم عقب نگه داشته شده هستیم! زمانی همین آقایان می گفتند فرزندانتان را نگذارید به مدرسه بروند آنوقت فرزندان خودشان در دانشگاههای خارج از کشور مشغول تحصیل بودند! زمانی می گفتند زن نباید صدای مرد را بشنود!و... اما برای خودشان از این قصه ها خبری نبود!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
خودتو با بقیه جمع نبند!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
تهرانیها برای یک کنسرت می روند ارمنستان و ترکیه و امارات ...
کاری میکنند که مردم از شهرهای دیگر در حسرت اجرای زنده برنامه های شهرام ناظری و مازیار فلاحی و ... بیایند به تهران و اگر اینجا هم سخت شد، بروند در کشورهای اطراف

براستی در میان 200 کشور دنیا که در تمامی آن موسیقی وجود دارد تنها ایران است که باید استثنا باشد و به اجبار حضرات مردمان آن به بهشت بروند؟
چرا این افراد با قدرت امروزه خود تیشه به ریشه دین و دیانت مردم میزندد؟
شاید تعمدی وجود دارد که فتاوای مرجعیت شیعی نظیر میرزای شیرازی را به دست خود ایشان بی اثر کنند
منصف
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
اين مملكت رهبري دارد. اگر مشكلي بود به همان صراحت و قدرت كه در مورد ... از بلندگو بيان كردند در اين مورد هم ايضا.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
یه سری کاسه داغ تر از آش شدن و برای مطرح کردن خودشون این حرفها رو می زنند، وگرنه این همه رانت و اختلاس و ... وجود داره که باعث همین بیکاری ها شده رو نمیبینن ولی گیر می دن به کنسرت که ....
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
جدی کار مردم را نگاه کن خدا میگه از حق خودم می گذرم اما از حق اله نه اونوقت این همه فساد اقتصادی داریم از صبح که میای بیرون تا شب کلی حق الناس ملت پایمال میشه کسی صداش در نمیاد اونوقت برا یه کنسرت همه اعتراض می کنند البته بخش خیلی کمی از ملت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ظاهراً برای آقایان حق خودشان بنام مردم برایشان ارجحیت دارد! حق الناس در این کشور کیلویی چند! عوام الناس برای لبیک گویی به آقایان جهت شرکت در انتخابات و راهپیمایی ها آفریده شده اند! ظاهراً از نظر آقایان ماهاتیر محمد و یا گاندی و... مسئول رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند و ایشان مسئول پیگیری عدم برگزاری کنسرتها!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
به نظرم باید قانونی در مجلس تصویب بشه که اگر مثلا 8 میلیون نفر ( یعنی 10% مردم کشور )خواهان بررسی موضوعی در مجلس یا وزاتخانه ای باشند موضوع باید در دستور کار این سازمانها قرار گیرد و نتیجه به مردم اطلاع رسانی شود. سایت اینترنتی با امنیت بالا هم توسط مرکز مطالعات مجلس ایجاد شود برای نظرسنجی درخصوص موضوعات مهم . در این صورت می توان راجع به نظر مردم صحبت کرد و گرنه یک فرد چگونه می تواند نظر اکثریت مردم یک شهر را بداند؟
استارتر33
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
اگه چنین چیزی اتفاق میوفتاد که نور الا نور بود. شما بگو فقط یه دونه همه پرسی برگزار کنید فقط یه دونه
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
دوستان من خودم تو ی مراسم بودم و دیدم همه چیز و موضوع برگزاری کنسرت نیست موضوع حواشی اونه مثلا شما مراسم عروسی دارید یا عزا اگر صدای سیستم ها یا رفت و امد ادما جوری باشه که برای بقیه مزاحمت ایجاد کنه خب از هر دین و مسلکی باشید ناراحت میشیدو اعتراض میکنید عزیزان من کنسرت برگزار شد خیلی هم خوب کسی هم جلوش و نگرفته مدیر کل ارشاد قم هم روحانی هست خیلی هم ادم مقیدی هست ولی خود برگطزار کنندگان و اعضای موسیقی و گروه کنسرت و اطرافیانشون رعایت نمیکنن میان و قبل و بعد از مراسم و در حین مراسم هم و در اغوش میگیرن محرم و نامحرم نمیکنن با اون وضعیت ناجور میامن پسر و دختر به هم دست میدن روبوسی نمیکنن بابا این کار درست نیست و گندش درمیاد دیگه نمیدونم چرا عده ای تا یه فرصتی پیدا میکنن فوری شرم و حیا ناموس مردم و برای خودذشون حل میکنن عزیزم زن و شوهر هم شب ها پیش هم میخوابن و هر کاری میکنن حلاله ولی مگه منیشه توی خیابون هم این کار و کرد اونم تو یشهری که مرکز تشیه میباشد خب کنسرتت بگیرید ولی حفظ شان زنها و خانمها رو هم داشته باشید بخدا من خودم توی شهر قم زندگی میکنم قمی هم نیستم ولی موضوع فقط رفتار زننده و خارج از عرف و در حاشیه ی مراسم بود که اینجوری صدای بقیه رو درمیاره شما اگر خودتون هم اونجا باشید به این رفتارهخای سبک گیر میدید .
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
شما برای آمار طلاق، بیکاری، فساد، فحشا و زنا و اعتیاد و دزدی های بی سابقه بیت الحال، یه بیانیه بدید بعدش راجع به این مسائل بحث کنید؛ من نمی دونم فقر که همه چیزو از بین می بره براتون نگران کننده نیست؛ یه موسیقی که تو مراحل پرته براتون نگران کننده شده. لقمه حرامو که همه چیز ازش ساخته میشه رو ول کردید، نشستید راجع به موسیقی حرف می زنید. اول برید اونچه در اولویته راجع بهش اعتراض کنید و نظر بدید؛ بعدش موسیقی پیشکشتون. صبر ما هم حدی داره ولش کن دیگه بیشتر ازاین چیزی نگم الان اعداممون می کنن.
ناشناس
-
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
بخدا دین یه کوچه تنگ باریک نیست که هر طرف بپیچی به دیوار بخوری. دین موهبتی است به فراخی کائنات وبه وسعت حیات .دین برای همه امور وشئونات زندگی انانها برنامه دارد. برای شادی وغم. هرچیزی جای خودش باید باشد . هیچکدوم جای دیگری رو نمیگیرد. موسیقی غذای روح انسان است . خداوند یکی از خصوصیات پیامبر حضرت داود (س) را صدای زیبا وآواز خوش او قرار داد. پرندگان وگیاهان هم که حتی شعور وفهم انسانی ندارند به موسیقی شاد واکنش مثبت نشان میدهند و با طراوت وشادابتر میشوند . خداوند یک مومن شاد و دل زنده وحتی بابضاعت را بیشتر از یک مومن . افسرده و فقیر دوست دارد. چه خوب است که بجای درهای بسته کمی هم دروازه های روشن وجذاب دین را به جوانان نشان دهیم . تا جوانان را دین زده و فراری نکنیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
جدی کار مردم را نگاه کن خدا میگه از حق خودم می گذرم اما از حق اله نه اونوقت این همه فساد اقتصادی داریم از صبح که میای بیرون تا شب کلی حق الناس ملت پایمال میشه کسی صداش در نمیاد اونوقت برا یه کنسرت همه اعتراض می کنند البته بخش خیلی کمی از ملت
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ما تا جایی که یادمونه فصل الخطاب قانون بود به خصوص در سال 1388 حالا علما به چه دلیل خلاف قانون مباحثی رو مطرح میکنن!!
قانون رو مجلس تصیب میکنه و مجلس هم نماینده مردمه پس با مردم باشید علمای عزیز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
«نگذارید در برخورد با این حرکات با حواشی زشتی که دارد مردم وارد عمل شوند...»
اتفاقا بإارید وارد عمل بشن
بذارید مردم حرف خودشون رو بزنند
چرا اینقدر از طرف مردم حرف میزنید آخه؟؟؟
آخرش هم گفتن
«... که در آن‌صورت شاید خسارت‌های مادی و معنوی آن به راحتی قابل جبران نباشد ...»
برای کی قابل جبران نباشد برای ملت یا برای شما !!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
اگر دین با موسیقی اجین نبود هیچوقت موفق نمیشدمردم را به خود جذب کنه
azad
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
دلسوزان و آمران به معروف و ناهیان از منکر دین مبین اسلام!!! حرام محمد ص حرام است الی یوم القیامه در همه جا و حلال محمد ص نیز حلال است در همه جا نه فقط قم و نه فقط مشهد به کجا میروید (فاین تذهبون) آب از سرچشمه گل آلود است!!!!
یا زنگی زنگی باشید یا رومی رومی در همه جای این مملکت باید به داد اسلام رسید نه فقط قم و نه جای خاص دیگر!!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
والله اینجوری برخورد کردن با برنامه های مردمی اصلا کار درستی نیست هر مراسمی در هرجای ایران برگزارشود یک سری موافق ومخالف دارد اینکه بگوییم مشهد و قم از سایر شهرهای ایران سوا هستن به نظرم تفکر درستی نیست ضمن اینکه اقرار میکنم احترام حرم های دو معصوم در این شهرها واجب دینی واخلاقی است و کسی حق ندارد کاری کند که بی حرمتی به حرمین بشود ولی مردم قم ومشهد هم مثل مردم تهران وسایر شهرهای ایران هستن انها هم حق زندگی دارن حق دارن شاد باشن حق دارن موسیقی حلال گوش کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
بعضیها میگند چرا درباره حجاب و کنسرت صحبت میکنید پس فقر و اختلاس و بیکاری و طلاق چی.. اخه قربونتون برم خب شماها سه ماه اين همه نشريه و مقاله و نماينده و اعتراض هم وغمتون اين بوده كه يك كنسرت در يك شهر برگزار شود و اختلاس وفقر و بیکاری را فراموش کرده اید!
محمد ربيعي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
مرحمت بفرمائيد و اجازه دهيد لااقل در يك نقطه اين كشور بدون صداي ساز و آواز با آرامش به راز و نياز ديني بپردازيم.
اجازه بفرمائيد اين عزت را داشته باشيم كه شب ها با آرامش سر به بستر بگذاريم. خالي از اغواگري هاي ساز و آواز. خالي از نشئه مصنوعي گناه آلود. خالي از طرب گمراه كننده. از اين شهر برگزيده خاص تقدس زدائي نفرمائيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
چه جالب
شما هم مرحمت فرموده ما را مس کنید
از طلا بودن به شدت پشیمان گشته ایم
هنر در این نیست که بقیه سکوت کنند تا شما بهشتی بشی
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین