bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۹۰۸۴
ضرورت محاکمه زورگیران یقه سفید هم‌چون زورگیران خشن

هر دو "زورگیر"ند، این کجا و آن کجا!

«امروز باید کسانی که نتوانستند زمینه های لازم را برای عدم وقوع چنین جرایمی فراهم کنند متهم کرد که کوتاهی کرده اند. باید جرم این افراد را درجه بندی کرد که کدام یک در درجه نخست قرار دارند که قطعا کسانی که در درجه اول قرار دارند باید با آنها نیز مانند زورگیران برخورد کرد.»
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
فرارو- یک نماینده مجلس گفت: «امروز باید کسانی که نتوانستند زمینه های لازم را برای عدم وقوع چنین جرایمی فراهم کنند متهم کرد که کوتاهی کرده اند. باید جرم این افراد را درجه بندی کرد که کدام یک در درجه نخست قرار دارند که قطعا کسانی که در درجه اول قرار دارند باید با آنها نیز مانند زورگیران برخورد کرد.»

حکم اعدام دو زورگیر خشن که فیلم صحنه یکی از سرقتهای آنها در اینترنت منتشر شده بود، سحرگاه یکشنبه در خیابان بهشهر تهران اجرا شد.

دستگیری و محاکمه سریع این سارقان مسلح، درس عبرتی برای سارقان و تبهکاران خواهد بود و می تواند در گسترش امنیت عمومی موثر باشد اما از این نکته نیز نباید غافل شد که چه عواملی در وقوع این جرایم و خشونتها موثرند؟

بررسی ها نشان می دهد اکثر سارقان و تبهکاران جوان بیکار بوده اند. هرچند بیکاری و فقر هرگز بهانه قابل قبولی برای سرقت نیست، اما آیا بیکار بودن اکثر سارقان نباید مسئولان اقتصادی کشور را از خواب بیدار کند که به محیط کسب و کار سروسامانی دهند و گره ها را از دست و پای تولیدکننده ایرانی بردارند؟

کسانی که برای تداوم رانتها و واردات انحصاری شان در تولید و سرمایه گذاری اخلال ایجاد می کنند آیا نباید مانند چهار زورگیر خشن محاکمه شوند؟

آیا نباید با کسانی که یک روز در بازار ارز و سکه و روز دیگر با اخلال در بازار مرغ و برنج شرایط اقتصادی را به صورتی رقم می زنند که زندگی مردم هر روز سخت تر شود برخورد کرد؟

موافق: عوامل بوجود آورنده چنین حوادثی کمتر از خود این افراد مقصر نیستند
ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «ما باید به جد به دنبال علل و عوامل بوجود آورنده چنین حوادثی که تعدادی افراد اقدام به هتک حرمت به جامعه کرده و با زورگیری دست به ایجاد رعب و وحشت در جامعه می زنند باشیم.»

وی ادامه داد: «در بخش اعظمی از این حوادث وقتی علل و عوامل آن را بررسی می کنیم می بینیم تعدادی از این افراد به واسطه مسائلی همچون بیکاری و نداشتن امکانات کافی برای زندگی اقدام به چنین اعمالی می کنند؛ چرا که افراد وقتی شغلی دارند حاضر نیستند شغل و زندگی خود را به راحتی از دست بدهند.»

وی افزود: «افراد معمولا به دنبال آن هستند که یک زندگی راحت و خوب داشته باشند و به دنبال مسائلی که خود و خانواده آنها را با خطراتی روبرو می کند نیستند.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از این افراد با عواقب کار خود نیز آشنا هستند گفت: «من فکر می کنم عوامل بوجود آورنده چنین حوادثی کمتر از خود این افراد مقصر نیستند؛ لذا باید به دنبال برخورد جدی با اینگونه افراد، باندها و گروههایی که زمینه بروز چنین حوادثی را فراهم کردند بود.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: «اما اینکه ما بخواهیم شخص یا گروهی را متهم کنیم باید با مطالعه باشد. یعنی باید به صورت خیلی منطقی و با اسناد و مدارک باشد.»

وی تصریح کرد: «اما امروز باید کسانی که نتوانستند زمینه های لازم را برای عدم وقوع چنین جرایمی فراهم کنند متهم کرد که کوتاهی کرده اند. باید جرم این افراد را درجه بندی کرد که کدام یک در درجه نخست قرار دارند که قطعا کسانی که در درجه اول قرار دارند باید با آنها نیز مانند زورگیران برخورد کرد.»

نکو خاطرنشان کرد: «ما اگر از کنار چنین مسائلی به راحتی بگذریم مرتکب گناه شده ایم. باید ریشه اینگونه جرایم و حوادث را یافت و آن را خشکاند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.»

این نماینده مجلس در پایان درباره علت عدم برخورد با مجرمان یقه سفید گفت: «اگر اتهام یقه سفیدها مسلم باشد اما مورد بازخواست قرار نگیرند، به نظر من یک بده بستان هایی وجود دارد.»

مخالف: هر فقیری دزد نیست/ بزه و فساد ریشه های متفاوتی دارد
اما ایرج ندیمی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «ما در مورد مفاسد فردی و اجتماعی باید به این نکته توجه کنیم که بزه و فساد ریشه های متفاوتی همچون کمبود ایمان، مشکل اقتصادی یا مشکل تربیتی دارد و لذا اگر تنها بخواهیم اصالت را به اجتماع بدهیم مشکل پیدا می کنیم.»

وی ادامه داد: «ما در نگاه خود نه سوسیالیست هستیم و نه کاپیتالیست؛ نه فردگرا هستیم و نه جامعه گرا؛ بلکه به اصالت آمیخته فرد و اجتماع اعتقاد داریم. معنای این حرف این است که ریشه هایی از فساد می تواند منشاء اجتماعی داشته باشد و مواردی هم می تواند منشاء فردی داشته باشد.»

وی افزود: «برای همین حکومت برای افراد یک مجازاتی دارد و برای پیشگیری هم روابطی را تنظیم می کند مانند توزیع عادلانه ثروت، نهاد آموزش و پروش و دانشگاه و یا تشکیلات فرهنگی مانند امر به معروف و امثالهم. بنابراین نباید افراط و تفریط کرد.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «به تعبیر دیگر ما باید این منطق را بپذیریم که هرچند حکومت یک وظایفی دارد و رفتارها و مفاسد عمومی و سوء استفاده های کلان یک اثری دارد؛ اما با وجود این باز هم امکان فساد وجود دارد. یعنی حتی در بهترین حکومت ها مانند حکومت علوی هم ما شاهد وجود منافق و فاسد در جامعه هستیم و این ربطی به این ندارد که حکومت علوی دچار مشکل است.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «محاکمه اشخاص باید به جرم تعریف شده باشد. اگر جرم مشارکتی تعریف شود که مثلا شما باید امر به معروف می کردید و چون نکردید من فاسد شدم؛ اشتباه است و ما در قانون تعریفی برای اینگونه جرایم نداریم، مگر اینکه نوع مشارکت معلوم باشد.»

وی ادامه داد: «اینکه مسئله را به صورت کلی بیان کنیم که مثلا در این رخداد خلاف، یقه سفیدها مجرم هستند چه معنایی دارد؟ باید چه کسانی را بازداشت کرد؟ از آنها چه بپرسیم؟ نوع جرمی که باید به آنها انتساب بدهیم چیست؟ در قانون مجازات چه تعریفی برای جرم وی داریم؟»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «اینکه کسانی اختلال هایی در بازار ارز، مرغ، برنج ایجاد می کنند؛ جرم اینها مربوط به خود این جرائم است که البته باید با آنها برخورد شود؛ اما جرم آنها ربطی به بزه مثلا اشرار ندارد و شما نمی توانید این دو را به هم ربط دهید.»

ندیمی گفت: «ما با جرائم متفاوتی روبرو هستیم و حتی اگر به صورت غیر مستقیم رفتار افراد یا کارکرد ساختارها روی یک بزه اثر داشته باشد، نافی مسئولیت او نخواهد شد. بنابراین حتما باید با جرائم سازمان یافته یا آن دسته از رفتارهایی که موجب بروز پدیده هایی مانند ناامیدی، فساد و جنایت می شود برخورد شود؛ اما آنها را باید به جرم مرتبط مورد سوال قرار داد.»

وی ادامه داد: «جرائم اشخاصی که در شرایط مساوی با دیگران مرتکب جرم می شوند، در حالی که دیگران نمی شوند با این مسئله متفاوت است. یعنی آیا می توان گفت هر فقیری دزد است؟ یا هر ثروتمندی دزد نیست؟ لذا جرم را باید طوری تعریف کرد که قابلیت پیگیری داشته باشد.»

وی در پایان گفت: «این نوع مباحث (که فساد اقتصادی فردی بر اقدام به کار خلاف فردی دیگر تاثیر دارد) برای خطابه، سخنرانی و نوشتن خوب است اما چون قابلیت پیگیری ندارد هیچ ثمری ندارد. لذا باید شرایطی ایجاد کرد که هم فساد ایجاد نشود و هم با فاسد برخورد شود.»
برچسب ها: نکو ندیمی زورگیری
موسوي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
واردات برنج در دست 3 نفر است و آنگاه دو جوان به اتهام زورگيري 70 هزارتوماني اعدام مي شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
ایکاش در برخورد با دانه درشتها نیز قاطعیتی و عزمی بود . اعدام نه ، لااقل اسم آنها را می گفتند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
بهترین کار ممکن انجام دادن .ایرانی ها نباید از عربها کمتر باشند.هرکدوم از شما اگه رفته باشید عربستان دیدید که مغازه ها باز و صاحبشوش نیستن اما تو ایران جلوی چشمات ناموستو میدزدن.وقتی تو حالت عادی این کارو میکنن تو مستی ادم میکشن.شما با کشورتون کار نداشته باشید درسته یکیش جامعس اما از کارگر افغانی کمتر نباید باشند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
برای از بین بردن مگسها کشتن انها بیفایده است باید الودگیها را پاک کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اون کسی که زور گیری میکنه پول یک یا چند نفر رو میگیره این اقا حکمش اعدامه ولی وقتی یکی که پول 70 میلیون نفرو میزده حکمش سفر به کانادا و بهترین زندگیه!!!!!این اقا حکمش اعدام نیست؟؟ عدالتی که میگفتن همینه؟؟؟؟!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۷
فرهنگی بازنشسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
آقای ندیمی، کمبود ایمان، مشکل اقتصادی یا مشکل تربیتی را از ریشه های بزه و فساد بر شمرده اند. حال باید از ایشان پرسید که در جامعه اسلامی چه عامل و عواملی موجد کمبود ایمان، مشکل اقتصادی یا مشکل تربیتی این جوانان بزهکار میبشود؟ اینان که در دامن چمهوری اسلامی پرورش یافته اند، پس مشکل چیست؟ ایشان به احتمال قوی مشکل میدانند و تجاهل میکنند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
شما ایمان مردم رو هم متر می کنید؟
این مردم با ایمان بودند که امثال شما ها رو در راس کار گذاشتن ، حالا شما دارید ایمان این مردم رو متر می کنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
زورگیری از ثروتمندان = اعدام
زورگیری از فقرا=؟

زورگیری با قمه=اعدام
زورگیری با امضاء=؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
کجاست چشم بیا و گوش شنوا.
فقط بیچاره مردم عادی
نادم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
شمارو به خدا کتاب سینوهه پزشک فرعون رو بخونید فکر می کنید امروز نوشته شده
از رای خودم پشیمانم خاک بر سر من خودمو گناهکار حس میکنم
دلم برای این جوانان میسوزد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
نابود کردن پول ملی=؟
از بین بردن روابط خوب با دنیا=؟
داشتن رفتاری که موجب افزایش تحریمها شود=؟
تورم 110%=؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
آیا این حکم با میزان جرم صورت گرفته انطباق داشت ؟ تو را بخدا کارشناسان امر قضا پاسخ دهند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
به نظر من حکم اعدام زیاد بود.
میتونستند حبس سنگین ببرند.
یا شلاق. ولی اعدام زیاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
اگر حد شلاق باشه که زورگیری بیشتر از پیش میشه، حادثه میدان کاج به همین زودی فراموش شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
این دو تا قربانی عبرت گرفتن دیگران شدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اعدام خیلی زیاد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
من با نظر " ابراهیم نکو " بیشتر موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
امام صادق (ع) می فرماید: «گرانی نرخ ها در جامعه، بدخلقی می آورد و امانت را از بین می برد و مرد مسلمان را پریشان و دلتنگ می سازد))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
صلوات بر روحش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
حالا پیدا کن کسی را که به فرمایش امام صادق (ع) گوش کند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
جان مادرت اونی که منفی زدی مفتی و وهابی نیستی؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
به یزدان اگر ما خرد داشتیم
کجا این سراجام بد داشتیم
احمد كسروي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
كاش ميشد سي و شش بار «+» رو زد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
مطمئن باشید دلیل اعدام این بخت برگشتگان نمایش فیلم سرقت آنها در شبکه اینترنت بود که از نظر افکار عمومی و بین لمللی با ر منفی برای دستگاه های امنیتی و قضایی داشت.در غیر اینصورت با توجه به سوابق قبلی آنها که در اعتراف های آنها نیز آمده بود اراده جدی برای دستگیری آنها وجود نداشت.
ناشناس
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
اصل ماجرا همینه
ناتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
چندی پیش در کشور نروژ جوانی که اقدام به کشتار 77 جوان بیگناه کرده بود محکوم به گذرندان 21 سال زندان در یک آپارتمان که دارای امکانات آب، گاز، برق، تلوزیون، اینترنت سالن ورزش و .. بود شد حالا در مملکت ما مجازات زورگیری شده اعدام! خب بشه حرفی نیست اما سوال اینه که چرا این حکم برای سایر زورگیران عزیز که در گذشته زورگیری کرده اند و حتمالا در آینده هم خواهند کرد اجرا نمیشه( مگر اینکه فیلمشان در اینترنت منتشر شود).
علی دوکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
اگه نظر شما اینه که چرا حکم اعدام داریم باید بدونی که اون کار دادگاه نروژ در واقع بسیار اسفناکتر بود چون عملا خانواده های قربانیان رو به مسخره میگرفت و به اونها میگفت عمر 77 نفر از عزیزانتان روی هم 21 سال هم ارزش ندارد_خدا میفرماید: حکم قصاص را برای در امان بودن شما قرار داده ایم ای اندیشمندان_
ما هم امیدواریم برخورد با زورگیرانی که حضور در جامعه رو برای ما با استرس همراه میکنند بسیار جدی و قاطع باقی بماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
عزیزم هر چیزی جای خودش اون کار هم اشتباه است مثل این کار
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
عزيزم اينطور كه تو ميگي اگه بشه كه همه ميرن زورگير و قاتل ميشن، پول مملكت از تو جوب در نمياد كه خرج يه مشت زورگير و قاتل بشه، البته با قسمت دوم حرفات موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اعدام این دو نفر به جرم زورگیری اشتباه بود. مجازات حبس طولانی برایشان کافی بود. اما این چیزی که شما می گید از نروژ منطقی نیست. ایران افراط می کنه، نروژ تفریط می کنه.
شیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
فکر می کنم بهتر باشد که این قبیل جرم ها ریشه یابی شود . تورم یکی از عوامل مهم افزایش بزهکاری است .در ضمن جرم آن هایی که بیت المال را خالی می کنند و قیمت دلار و سکه را بالا و پایین می برند از شرارت بدتر است . با ان ها هم همین معامله را بکنید . مطمئن باشید که فشار تحریم ها هیچ اثری نخواهد داشت .
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
لطفا فرارو این حرف ها را نزن ، این فردی را که اعدام کردند را من میشناسم ، اتفاقا از خانواده پولداری هستند و بهترین خانه را با 110 متر متراژ در منطقه نیروهوایی تهران گرفته اند ، هیچ مشکل اقتصادی هم ندارند ، بیخود چرند از خودت صادر نکن ، حیف که اطلاعات بیشتری از این فرد نمی توانم در اختیارتان قرار دهم ، حیف.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
عکس خبری شما نا به جاست
عکس ماسکی که استفاده کرده اید مربوط به یکی از بزرگترین اسطوره های مبارزه با دیکتاتوری در انگلیس یا همون وی معروف هست
وی نه زورگیر بود نه مجرم
یکی از بزرگترین شهدای مبارزه با جور و ستم بود
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
شما سایت های خبری آدم های کثیفی هستید ، به دلیل اینکه زمانی که این زورگیری در تهران اتفاق افتاد ، اکثر سایت های شما شروع کردند به داد و جنجال و پخش فیلم این زورگیری و اینکه آی مردم جامعه امنیت نداره و حالا که گرفتنشون باز هم دارید جنجال میکنید آی نمیدونم برای گرانی و شدت فقر اینها این کار را کردند، آدم های نفهم شما فقط کارهایتان بهم ریختن جامعه و ایجاد جنگ روانی بین مردم است ، شما که هنوز خانواده های این زورگیران را نمیشناسید غلط میکنید که تحلیل می کنید ، خانواده یکی از آنها اتفاقا از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار است ، شما بیجا میکنید که اول فیلم زورگیری را پخش میکنید و بعد از دستگیری هم جنجال می کنید ، اگر جرات دارید این پیام را پخش کنید ، اگر وجود دارید این پیام را پخش کنید ، اگر مرد هستید این کار را بکنید.
یک سایت خبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
جناب آقای حسن شما اگر اندکی بر اعصابتان کنترل داشته باشید. و به جای احساسی شدن و بد و بیراه نثار رسانه ها کردن اندکی از قوه فاهمه خویش بهره بگیرید خواهید فهمید انتشار فیلم زورگیری به معنای جار و جنجال نیست بلکه نقد عدم امنیت شهروندان در روز روشن است و طرح این مسئله که باید بسترهای به وجود آمدن این ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه کن شوند بهم ریختن جامعه نیست. من خشم شما را از این موضوع که باید مجرمان یقه سفید که جامعه را از نظراقتصادی ناامن کردن محاکمه بشوند نمی فهمم. نکنه خودت ریگی به کفشته!
حسن شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
حسن آقا شما چرا جوش میاری برادر، شما مگه شریک دزد و رفیق قافله‌اید؟ فرارو نظر منم بزن وجودت رو حسابی ثابت کن
منصور نوین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
کسی که به این شکل صحبت میکنه قطعا دستی بر آتش داره و از قماش همین عزیزان خلافکاره
نام آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
جناب آقای حسن؛جنابعالی که آدم کثیفی نیستی چراعفت کلام نداری..؟ضمناًفلسفه وجودی رسانه هاانعکاس اخبارووقایع روزجامعه می باشدکه بسیارهم درجای خودش لازم وضروری است ودرنهایت دستگاه های ذیصلاح تشخیص می دهندکه بامشکلات وناهنجاریهای موجوددرجامعه چگونه برخوردنمایند.به هرحال بهتره به جای برخوردهای احساسی وهیجانی وتوهین به دیگران؛به عقایددیگران هم احترام قایل شویم..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
نکنه تو هم زورگیری داداش ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
حسن اقا ادب مرد به از دولت اوست
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
حسن جان فکر کنم شما که با یه تحلیل اینجوری عصبی میشی، اگه کمی اوضاعت بهم بریزه از این زورگیرها بدتری ها... کار شما هم که اینطوری با این کلمات به دیگران می تازید کمتر از یه زورگیری فرهنگی نیست
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
جامعه سالم نه زورگیر دارد نه اعدامی اون هم توی پارک هنرمندان همه چیز مون عجیب وغریبه اقای حسن اقای تمیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
امثال شما از دار دنیا بی ادبی را فرا گرفتید و هرچیزی را از همین روش میخواهید درست کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
ایجاد عمدی تورم، افزایش قیمت مواد غذایی که دسترسی به آنها حق حیاتی هر انسان است، زورگیری نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اصل زورگیری همینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
دقیقا حق با شماست .اما زورگیرایی که شما مد نظرتونه خودین و نمیشه........
آریایی
UNITED STATES
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
یکی از این دو زور گیر در مصاحبش گفته بود که نیاز مالی نداشته و به پول هم احتیاجی نداشته و برای اینکه پیش رفیقاش کم نیاره این کارو قبول کرده آقای نماینده همش که نمیشه توجیه کرد
اصلا اگه نیاز مالی هم داشته باشه دلیلی نمیشه که به اموال مردم تعرض کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
مشکل آدمهایی مثل شما اینه که فکر می کنین همه آدمها در شرایطی مشابه شرایط شما رشد کردن و تربیت شدن.
عوامل بسیار زیادی در این زمینه موثر هستند از جمله شرایط محیطی، مسائل ژنتیک، فقر، فقر فرهنگی پدر ومادر و و و ...
براحتی در مورد مردم قضاوت نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
هزار مثبت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
فقر چهره های مختلفی دارد که فقر مالی قسمتی از آن است متاسفانه جوانان نا در حال بی هویت شدن هستند و این یعنی فقر انسانیت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
iهزاران مثبت ++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
درسته ولی حقش اعدام هم نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
چرا کسی از این آقای ندیمی نمیپرسه مبنی بر اینکه در گمرک چکار میکند
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
امنیت مهمترین موضوع هر جامعه می باشد وحال ازکسانی که برای این زورگیران اشک تمساح می ریزند باید پرسید اگر نوجوانی که بدست این زورگیران به شکل فجیعی درآمد ازخویشانشان بود باز هم همین نظر را داشتند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
صد هزار مثبت
فربد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
تو فقط یه رای داری ، ننویس صد هزار. اگه اینو میفهمیدید وضع ما این نبود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
الان با اعدام این دو نفر حال ایشون خوب شده؟ متاسفانه نه . جای مجازات و عقاب اعمال اون دنیاست. این جا فقط ما می تونیم از جامعه مراقبت کنیم که با حبس ابد هم امکان پذیره.
شجاعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
من بازنشسته آموزش و پرورش هستم عید امسال خانه ام سرقت شد و بیش از سی سال خدمتم را بردند سارق اصلی ارتشی شاعل است بخشی از اموال را از داخل خانه ی سازمانی که ساکن بود درآوردند اعتراف هم کرده ولی پس از چند ماه هنوز دادگاه تشکیل ندادند و او و همدستش که سابقه سرقت مسلحانه هم دارد به قید وثیقه آزادندو در حال خدمت !! این یعنی اجرای عدالت به شرط فشار افکار عمومی .
پوریا
UNITED STATES
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
جواب این جنایتها رو باید برین از حضور چندهزار نفری مردم تو استادیوم (اونم کله سحر) برای تماشای اعدام جستجو کنید!!!

من بیشترین جمعیتی که برای تماشای فیلم در یک سینما دیدم در اکران جشنواره فجر جدایی نادر از سیمین در مشهد بود/اون جمعیت حدودا 500نفر بودن در ساعت 8شب...اما در شهر سبزوار که جمعیتش یک پنجم مشهده سر صبح برای دیدن اعدام چند هزار نفر میرن استادیوم...
یا کل تماشاگران تئاتر در یک سال مطمئنا کمتر از تماشاگران اعدام دوتا جوونه!!

فرق ما و کشورهای پیشرفته در اینه که اشتیاق ما برای رفتن به صحنه اعدام یه جوون 20ساله برابر با اشتیاق یک ژاپنی(مثلا)برای رفتن به سر کاره!!!!!

اصلا بیاین فرض کنیم اعدامشون درسته اما یک نفر بگه چرا تو استادیوم فوتبال یا چرا تو پارک هنرمندان؟!!!!واقعا جای بهتری برای اعدام نیست؟!!!

متاسفانه آقایون فقط به فکر سقوط فرهنگی ملت هستن!!مگه اون آقای م.ر معروف که تمام زیر دستانش در حلقه معروفشون در بیمه ایران به حبسای طولانی مدت محکوم شدن دزد نیست که همچنان راست راست میگرده و یکی از بالاترین مقامهای اجرایی کشوره؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
گفتین توی استادیوم اعدام شد که باز خوب بود.اگه اشتباه نکنم 1 یا 2 سال پیش بود که جلوی دبیرستان امام خمینی قائمشهر یه نفرو اعدان کردن البته حقش بود چون تجاوز به عنف کرده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
اقای لاریجانی همان شب اول با هیجان خاصی حکم محاربه را برای زورگیران صادر کردند و جرم حمل سلاح سرد و گرم را یکی دانستند سوالی که برای من پیش می اید که امیدوارم شما با کارشناسان مستقل جواب ان را بدهید آیا جرم سعید عسگر محاربه نبود که چند ماهی بیشتر در زندان نبود کاش می شد جواب این سوال داده شود امید وارم در یک تیتر با دلایل فقهی نه سیاسی بایک کارشناس مستقل جواب داده شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ایشون می خواسته ادای قهرمانا رو در بیاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
آیا گران کردن خودروها نوعی زورگیری نیست
اصلاح طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
آخه برادر من ، تو معنی تحریم رو میفهمی یا نه؟
ناشناس عزیز وقتی خودرو ساز ما به علت تحریم بانک مرکزی نمی تواند پول ارسال کند ، و از طرفی بالاخره ما در یکسری از قطعات خودرو وابسته هستیم ، آخه این چه حرفیه که میزنی؟
آی مردم ، اگر چند تا زورگیر جلوی مادر و خواهر شما را بگیرند یا به زور سوار ماشین کنند و به ناموستان تجاوز کنند آیا باز هم از این مجرمین دفاع می کنید ، آخه چرا مطالب را باهم مخلوط می کنید ، هر مشکلی باید در فیلد خودش پیگیری شود ، اختلاس در جای خودش ، زورگیری در جای خودش ، آخه برادر من چرا این قضیه را با اختلاس و از اینجور مسائل مقایسه می کنید ، چرا؟
هر چه جای خودش ، اگر با اینها برخورد نمی شد سنگ روی سنگ در این جامعه بند نمی شد ، آقایان امنیت جامعه خیلی مهمتر از خورد و خوراک است ، اگر امنیت نباشد آسایشی وجود ندارد ، خواهش می کنم اگر اطلاعاتی ندارید همینطور پیرامون مسئله ای نظر ندهید.
آن قاضی که حکم اعدام دیده ، دید کلان داره نسبت به این مسئله و شما فقط داری اطراف خودت رو می بینی و افق دید شما محدود است .بله کی گفته که نباید ریشه های این قضیه را درمان کرد ، اتفاقا باید در کنار برخورد قاطعانه ریشه های این مسئله را نیز درمان کرد ، ولی اینکه برخورد قانونی را رها کنیم و یک دید احساسی با این مسئله داشته باشیم که ایران هم می شود یک کشور بی امنیت که ، آقایان بفهمید این مسئله را .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
چشم. فهمیدیم. ما خانم ها هم فهمیدیم.
زهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
جناب اصلاح طلب محترم ! همه ما با معنی ومفهوم تحریم به خوبی آشناییم. منتها در کشور ما اینگونه باب شده که تمام مسائل داخلی کشور را می خواهند به نحوی با تحریم ها مرتبط کنند گویا مردم ما را ... گیر آورده اند. مسائلی مانند تورم کمر شکن چه در گرانی خودرو و چه سایر اقلام مصرفی بیشتر با سوئ مدیریت رابطه دارد تا با تحریم ها نظارتی هم روی قیمت ها وجود ندارد ..
در ضمن نمی خواد دائما مثل خیلی از دوستان محترم از مادر وخواهر مردم مایه بذاری و رگای گردنتو باد کنی.
آذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
آقای اصلاح طلب ... فکر می کنی فقط شما هستین که خیلی به قانون اشراف دارید و بحث تحریمها رو هم می فهمید ؟ اتفاقاً شما درک مطلب نداشتید . هیچکس اینجا با مجازات متجاوزین به عنف و کشتن مردم با قمه اعتراض نمی کنه که شما با واسطه کردن زن و بچه شون بخواین اونها رو سر عقل بیارین . حرف ما اینه که هر جرمی به اندازه خودش مجازات بشه . وقتی دو نفر زورگیری کردن ولی کسی این میون کشته نشده مجازاتش حبس و زندانه نه اعدام . تازه همه اینو می دونن که اگر این خبر رسانه ای نمیشد هرگز این حکم برای اون دو نفر صادر نمی شد . شما که می گوئید این با ماجرای اختلاس و ... فرق دارد چرا ؟ آن آدمهای بالانشین و آقازاده ها اگر نبودند که وضع ما حالا اینقدر اسفناک نبود؟ می دانید با این پولی که از بیت المال رفت و حق ما بود چند هزار نفر ورشکست شدند و چه ضربه ای به پیکر اقتصادی جامعه وارد شد ؟ اصلا می دانید چندین جوان بخاطر مسائل مالی و فقر اقتصادی در این کشور پریشان خودکشی می کنند؟ دست بردارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
فقر که از در بیاد ایمان از پنجره میرود...(سخن معصوم)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
منظورت فقر عقلی است.
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
زورگیر اصلی آمریکا است که باید آبرویش را ببریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اگه همین امریکا نبود که تو الان فیلتر شکن نداشتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
چی می گی بابا تو
اگه این امریکا خیر ندیده نبود چی کار می کردین شما !
مزدک
UNITED STATES
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
در روز روشن با اسلحه جنگی وسط یکی از خیابان های تهران جلو شورای شهر پایتخت به صورت عضو منتخب شورای شهر تهران به قصد قتل شلیک کرد. در دادگاه هم این اتهام به سعید عسکر نسبت داده شد او هم پذیرفت البته با پوزخند. حکم عادلانه برای او چیست؟ و او الان کجاست؟
مشکل اصلی نه نحوه اجرای حکم کسی است در روز روشن وسط خیابان با سلاح سرد، سرقت مسلحانه می کند بلکه رفتار تبعیض آمیز دستگاه قضا وقت و بی اعتمادی شدید به دستگاهی است که باید حافظ امنیت جامعه و اجرا عدالت باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
به گرسنه ای که آخرین قرص نانت را از تو می کند ،
به چشم دشمن نگاه می کنی .
اما هیچ وقت خرخره ی دزدی را که اصلا گرسنگی نکشیده نمی گیری.
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
این جوانی که اعدام کردند 20 سالش بود...متولد 1371...این جوان در مدرسه جمهوری اسلامی درس خونده و قرآن و عربی و دینی بهش یاد دادن. چی شده، واقعا جواب بدیم که چرااااا یه جوون 20 ساله باید به اینجا برسه. خیلیا هم هستن که دیده نمیشن. اینها هم چون رسانه ای شدن به شدت باهاشون برخورد شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
زور گیر واقعی کسی است که با عدم تزریق ارز به بخش های تولید و اقتصاد بدنبال کسب مال غیر بوده و بازمینه سازی و وارد کردن خودرو های لوکس میلیاردی عامل بوجود امدن اختلاف طبقاتی در جامعه ایران شده و قص علی هاذا!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
گرفتن پول دو برابری (تورم 110 درصدی) برای یک جنس، آیا زورگیری نیست؟ بالابردن قیمتهای خودروهای بنجل آیا زورگیری نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
من قبل ا زاینکه حقوقم را بگیرم مالیاتش رو از اون برمیدارند ولی وقتی در جامعه خدمات مناسب با مالیات را ارائه نمیکنند و از طرفی فقط از کارمندان مالیات تمام اخذ میشود آیا این زورگیری نیست؟
سانسور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
فرارو تو خیلی خوبی نظر من هم نظر شماست
لطفا اینو دیگه سانسور نکن
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اگر حکم زورگیر اعدام است پس چرا زورگیران اقتصادی که باعث گرانی درمصالح ساختمانی - گرانی لوازم خانگی - برنج ومواد غذائی- ارز ودارو- کمیاب کردن شیر خشک کودکان واطفال معصوم و.............راحت زندگی می کنند؟
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
بقول مرحوم آیت الله بهشتی در سالهای دوم سوم انقلاب در دانشگاه تهران که گفتند:
ای دولت مردان که با خون این شهیدان بر سر مسند حکومت نشسته ای تا مسکن ، نان ......و رفاه برای مردم فراهم نکرده اید حرفی از دین و دین داری نزنید.
سر منشع تمام اکثر مفاسد در فقر مالی و بعداً فقر فرهنگی است .
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
متاسفانه درروزهای اخیربرخی افرادسعی درتوجیه عمل غیرانسانی این افراددارنداصل مطلب اینه که یک عده حاضربه تلاش زحمتکشی نیستندومیخواهنددست درجیب دیگران زندگی کنندحتی به قیمت کشتن صاحب آن جیب اینکه کوتاهی فرهنگسازی وغیره بوده درست ولی هیچکدام توجیه اینگونه رفتارهانیست این دمهای شروربایداززندگی ساقط شوندتادیگران رااززندگی واسایش ساقط نکنند.تشکرفراوان ازقاضی شجاعی که حکم اعدام راامضاکرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
چرا شما سايتهاي خبري براي نشان دادن چهار نفر زورگير اين همه سرو صدا راه انداختيد ولي براي 3 هزار ميليارد تومان كه براي شغل آفريني همه زورگيرا كافي است سكوت كرديد؟
ناشناس
POLAND
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
کش نده عزیزم...آورین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
من با تنبيه كردن افراد موافقم ولي اعدام و حذف يعني اينكه هيچ اميدي به اصلاح نيست و ترس از بزه بالاتر است
ولي آيا ما مارهاي افعي و شيرها و پلنگ ها و ... را هم اعدام ميكنيم ا
اگر با اعدام اينها باز هم اتفاق افتاد چه كسي پاسخگو خواهد بود
اتش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اين افرارد قربانيان جريان 3 هزار ميلياردي هستند كه قوه قضاييه .......واگر فقر از در وارد شود ايمان از پنجره فرارميكند .قابل توجه ايرج نديمي
مريم
UNITED STATES
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
در جامعهاي كه رشته هاي جامعه شناسي و روان شناسي حرام اعلام ميشوند، بهتر است كه جامعه شناسان و روان شناسان به جاي تحليل مسائل اجتماعي ،بروند سماق بمكند!!!!
133
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
كي گفته روان شناسي و جامعه شناسي حرام است؟
به قصد دانستن مي پرسم جسارت نباشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اقدام قوه قضايي و نيروي انتظامي قابل تقدير است . اما بايد سراغ علت ها رفت . چرا جامعه دارد به سمت خشونت مي رود
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
جامعه مجرم یا مجرم جامعه؟
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
من فقط همین اطلاع دارم اگر آموزش و پرورش برای همه افراد جامعه یکسان و موثر باشد و همه از یک رفاه کلی برخوردار باشند و بیکاری در جامعه به حدقل برسد این جنایات و بزه کاری ها به حداقل می رسد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
عدالت در دست تو چه غوغا می کند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
این اعدام قتل نفس نبود خدا نگذره از امضا کنندش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
زورگیری و اعدام...... وای بر تو ای اینترنت که موجب معدوم شدن دو جوان شدی!!!!!!
بزرگترین زور گیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
بزر گترین زور گیری رو کسی انجام می ده که علا رغم وجود قانون افزایش حقوق معادل تورم ،در سال 91 با تورم اعلامی با نک مر کزی (27درصد)تنها 6درصد به حقوق کار مندا اضافه کرد.وفوق العاده بدی آب وهوا رو هم کم کرد که در مجموع حقوق من 2000تومان نسبت به سال قبل اضافه شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
من يك سوال دارم : اگر بر عكس زور گير توسط شخص در دفاع از خود كشته مي شد حكمش چه بود؟
ترانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
مطمئناً به طور احمقانه ای حکم اعدام او هم به جرم دفاع از خود صادر میشد.
مستانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
از اعدام متنفرم، متنفرم، متنفرممممممممممم.
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
این نحوه برخورد بدون شک در بلند مدت بسیار هزینه روی دست جامعه میذاره ما باید ریشه ای به این موضوعات نگاه کنیم باید به مجرمین نگاه علمی داشته باشیم ازشون بازجویی کنیم روشون مطالعه کنیم روی رفتار و علل وقوع حوادث بررسی داشته باشیم... اینکه بگیم افکار عمومی از ما توقع برخورد سریع داره برای نهادهایی که مسئول حفظ امنیت جامعه هستند حرف منطقی نیست... شما باید افکار عمومی رو توجیه کنید که مثلا شخصی مثل ریگی یا تروریستهای دانشمندان هسته ای گنجینه ای از اطلاعات امنیتی و سیاسی هستند و تا زمان تخلیه اطلاعاتی کامل باید اونها رو زنده نگه داشت و یا اعدام یک جوان 23-24 ساله که برای سرگرمی و به اصطلاح کم نیاوردن رو به خلاف میاره شاید باعث رضایت عامه مردم بشه اما ما باید دنبال راه حل کلیدی باشیم باید بتونیم فکر این شخص رو مورد مطالعه قرار بدیم حتی اگر مرتکب جنایت نشده باشه باید روی اصلاح این شخص تمرکز کنیم موفقیت ما در شناسایی عوامل زمینه ساز بزهکاری و یا اصلاح و تبدیل این شخص به یک انسان بی خطر و یا حتی مفید میتونه زمینه ساز موفقیت ما در کاهش وقوع جرایم مشابه باشه مرگ این اشخاص در ملا عام اینگونه که تا بحال دیدیم تاثیری در کاهش جرم نداشته و نخواهد داشت... اینگونه برخوردهای سریع در مقابل وقایع جنجالی بیشتر شبیه مانور اقتدار هست...با برخوردهای مانوری و موردی نمیشه امنیت رو به جامعه آورد. صرف دستگیری این مجرمان برای امنیت مقطعی جامعه کافیه ولی برای امنیت بلند مدت بایدبا این افراد با برنامه و حوصله برخورد کرد ...
فربد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اونی که مینویسه هزار مثبت یا هزار منفی هنوز قوانین ابتدایی رای دادنو بلد نیست. هر کدام از ما فقط یه رای داریم. مشکل ما همینه که بعضی ها میخوان به زور افکارشونو به خورد بقیه بدن. فرارو خواهش میکنم این یکیو بزن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
فقط می خواد اینطوری نشون بده که از این نظر خیلی خوشش اومده. پس خیلی تند نرو. این هم یک راه ابراز عقیده اس.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
امروز دوشنبه دوم بهمن ماه نود و یک روزبسیار تلخی بود . با شنیدن خبر و دیدن تصاویر اعدام دو جوانی (یکی 20 ساله و دیگری گویی 23 یا 25 ساله ) که اقدام به زور گیری کرده بودند برایم بسیار نارحت کننده بود . و هم آزرده شدم از اینکه افراد حقوق دانان ما هنوز واکنش مناسبی نسبت به این شیوه ی برخورد با جرم زورگیری نداشته اند .
چند موضوع حقوقی و قضایی که در اعدام این دو جوان وجود داشته است را لازم میدانم بیان کنم :
قوانین قضایی ، بویژه تعیین مجازات کیفری جدید برای برخی جرایم ، بعد از تصویب و ابلاغ و انتشارو اطلاع عموم مردم از آنها ، مشمول جرایمی میشود که بعد از تاریخ انتشار رخ داده است ( در حالیکه این دو جوان قبل از تاریخی که تصمیم به تعیین مجازات اعدام برای زور گیری شد ، مرتکب این عمل خلاف شده بودند )
قوانین مجازات باید طبق روال قانونی تصویب ، ابلاغ و سپس اتنشار یایند( در این پرونده میبینیم که تعیین مجازات جدید ، این روال قانونی را طی نکرده است بلکه یک یا چند نفر قاضی بنابر مصلحتی که خودشان تشخیص داده اند و بدون ارائه ی دلایل حقوقی لازم ، و بدون انجام روال لازم تصویب قانون توسط قوه مققننه ، مجازات مورد نظرشان را ، خودشان تصویب و به اجرا گذاشته اند و حتی زمانی هم برای انتشار آن در نظر نگرفته اند.

قاضی نمیتواند والبته هیچ انسانی نیز حق ندارد ، با میل به نفع رساندن در آینده به افراد دیگر جامعه ، بیش از مجازاتی که برای یک جرم منصفانه است فردی را مجازات کند .قاضی فقط میتواند انطباق جرم اثبات شده را با مجازات منصفانه تصویب شده مربوطه مشخص کند . در حالیکه در این پرونده قاضی (یا دستگاه قضایی ) بنابر نفع و مصلحتی که طبق اظهاراتشان برای چامعه تشخیص داده ، عمدا و سریعا بر میزان مجازات افزوده است .

در مجازات دادن مجرم ، وقتی پرونده شاکی خصوصی دارد نمیتواند مجازات مربوط به حقوق عمومی بیش از مجازات مربوط به فرد یا افراد آسیب دیده ی از جرم ( شاکی خصوصی ) باشد .چون بیشترین خسارات مالی و جانی و روانی متوجه کسی است که آن جرم مستقیما نسبت به او رخ داده است نه دیگرانی که فقط خبر این جرم آنها را ناراحت یا مضطرب کرده است .

هر دادگاهی ، بویژه دادگاهی کیفری باید دارای هیئت منصفه باشد تا موضوعات مربوط به وقوع جرم و دفاعیات متهم هر چه دقیقتر بررسی و تشخیص داده شود . آیا دادگاه این افراد هیئت منصفه ای داشته است ؟

جرم این افراد ، بویژه جرم عمومی این افراد ، با توجه به شرایط سنی و افتصادی و غیره ای که داشته اند برعکس روشی که عمل شده است ، حتی گاهی مشمول برخی تخفیفات در مجازات هم میتواند بشود .

سرعت رسیدگی ، صدورحکم و اجرای آنرر برای این افراد ، بسیار غیرعادی و نگران کننده است بنحوی که احتمال عدم رسیدگی صحیح به این پرونده و رعایت حقوق این مجرمین را بهمان میزان افزایش میدهد .

به امید توجه خوانندگان و دست اندرکارن قضاوت و مطبوعات به این مهم و بررسی بیشترآن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
شکم سیر خبر از گرسنه ندارد-این اعدامها به هیچ عنوان کارساز نیست-زیرا:
1-عده معدودی از مردم این اخبار و اطلاعات را می شنوند
2- بزه های اینچنینی ریشه های روانی دارند که افراد یزه کار را باید توسط تیم های روانشناسی درمان کرد
3- اعدام کردن قطع شاخه ی کوچکی از درختی است که میوه تلخ داده بقیه درخت با ریشه پا برجاست و دوباره شاخه ای نو سبز خواهد شد
3- نقش رسانه ها در تصمیم درست قضات و مسئولین پر رنگ است .به نوعی می توان رسانه ها اول حکم را صادر می کنند فقط قاضی تایید و اجرا می کند
4- به جای این اعدامها بیایم به فکر فردا باشیم که زورگیر های دیگری پدیدار می شوند .نمی شود که بخش زیادی از جامعه را اعدام کرد .
نتیجتا" بای خارج از شارلاتانیسم و غوغا سالاری این عوامل را بررسی علمی نمود و راهکاری برای جلوگیری از این مشک پیدا نمود .
درد دل زیاده فقطع در عین حال که برای احاد مردم احترام قائلم از طرفی مخالف بر خورد شتاب زده هستم
محبوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
چرا من هرچی نظر میدم شما ثبتش نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
بله چرا نباید کسانی که برای تداوم رانتها و واردات انحصاری شان در تولید و سرمایه گذاری اخلال ایجاد می کنند مانند چهار زورگیر خشن محاکمه شوند؟
رها
UNITED STATES
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
گر حکم کنند که مست گیرند...
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv