bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۸۷۷۶

رسالت: مطهری در سراشیبی قرار گرفته است

روزنامه "رسالت" در سرمقاله امروز خود به قلم محمدکاظم انبارلویی،از مواضع علی مطهری درباره زندانیان سیاسی و خانواده های آن ها انتقاد کرده و نوشته است: "او در سراشيبي‌اي قرار گرفته است كه منتقدين دهه اول و دوم انقلاب در آن قرار گرفتند."
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
 
روزنامه "رسالت" در سرمقاله امروز خود به قلم محمدکاظم انبارلویی،از مواضع علی مطهری درباره زندانیان سیاسی و خانواده های آن ها انتقاد کرده و نوشته است: "او در سراشيبي‌اي قرار گرفته است كه منتقدين دهه اول و دوم انقلاب در آن قرار گرفتند."
 
انبارلویی در این سرمقاله نوشته است:
 
از سال 88 كه به تدريج شر منافقان و فتنه گران از سر ملت كنده شد و فضاي سياسي كشور در دست اصولگرايان افتاد، ادبيات نقد و گفتگو متفاوت شد.
 
نقد مفهوم خود را پيدا كرد. آزادي بيان به شكلي حقوقي ظاهر شد شجاعت در "نقد قدرت" معنا پيدا كرد.
 
امروز رسانه هاي ما بي پرده صريح ترين انتقادها را به مسئولان دارند. امروز در دادگاههاي ما برخي اصحاب قدرت كه در مسير انحراف سير و سلوك مي كردند گرفتار قضا و قانون هستند. فضاي كشور در گذشته كمتر به اين اندازه آزاد و عقلاني بوده است. بايد اين فضا را پاس داشت و از جاده انصاف و عدالت در نقد "اصحاب قدرت" خارج نشد.
 
در گذشته هر كس كه به سّد قانون و قضا در ارتباط با موضوع آزادي بيان و نقد قدرت از باب خروج از موازين حقوقي دچار مي شد به فحاشي و بد و بيراه گويي به قاضي و دستگاه قضا مي پرداخت. علائم اين آسيب در نقد درون گفتماني اصولگرايان گاهي ديده مي‌شود و اين تاسف آور است. مفهوم اين رويكرد آن است كه برخي منتقدين ما مي خواهند همان مسير غلط گذشته را طي كنند.
 
كسي كه دل درگرو نظام دارد نمي تواند دستگاه قضا را متهم به نقض آزادي بيان آن هم با يك ادبيات اپوزيسيوني كند. كسي كه دل در گرو نظام دارد نمي تواند در "نقد قدرت" به دروغ، تهمت، اهانت و تشويش اذهان دست يازد. اگر كسي در نقد قدرت مسير اهانت، دروغ و تهمت را بپيمايد مفهوم آن، شجاعت ناقد نيست. معناي آن تبليغ و ترويج آنارشيسم و لات بازي سياسي است.
 
آقاي علي مطهري نماينده شجاعي است. به همين دليل در انتخابات نهمين دوره قانونگذاري مجلس به طور نسبي مورد اقبال مردم قرار گرفت و مجددا به مجلس راه يافت . نقد او از دولت در خصوص رفتار سياسي، فرهنگي صاحب منصبان تحسين برانگيز است او نبايد اين نقد را آلوده به عباراتي كند كه افاده اهانت و نشر اكاذيب از آن شود.
 
شكايت مدعي العموم از وي و پاسخ رسانه اي وي نشان مي دهد او در سراشيبي‌اي قرار گرفته است كه منتقدين دهه اول و دوم انقلاب در آن قرار گرفتند. سياسي كردن يك امر حقوقي به همان اندازه مذموم است كه يك امر سياسي را حقوقي كنيم. عدالت در اين فضا گم مي شود و به صورت گريزگاهي براي هر متخلفي در مي‌آيد. امر "قضا" ،"حقوق" مرزي با سياست ورزي ، نقد و نقادي دارد و بايد آن را رعايت كرد.
 
نگارنده در اين مورد صلاحيت ورود ندارم. بايد فرايند دادرسي در اين امر طي شود و نهايتا معلوم شود كه حقيقت چيست و ادعاي مدعي العموم در فرايند دادرسي چقدر به واقعيت نزديك است.
 
اما آنچه مي خواهم در مورد اظهارات آقاي مطهري متعرض شوم مفهوم "جرم سياسي" و "زنداني سياسي " است.
 
در اوج شرارت جريان دوم خرداد يك بحث ظاهرا حقوقي در رسانه‌هاي دوران اصلاحات مطرح شد و آن موضوع لايحه "جرم سياسي" بود.
 
آنها مي خواستند كساني كه تا مرز محاربه با نظام پيش رفتند و در سرويسهاي جاسوسي آمريكا و موساد و انگليس خدمت مي‌كردند منفدي براي تنفس پيدا كنند. آنها نام جاسوسي و وطن فروشي و وابسته به اجانب بودن را گذاشته بودند كار سياسي و كشف آن را هم "جرم سياسي" مي ناميدند. از اين طريق مي خواستند عنوان مجرمانه محارب را دور بزنند حقوقدانهاي ما را هم سركار گذاشته بودند.
 
امروز هم به آقاي مطهري عرض مي كنم كه شما همواره دغدغه اجراي احكام اسلام ، پاسداشت فقه و حقوق اسلامي را داشته‌ايد. شما نبايد فريب كساني را بخوريد كه دررفتار سياسي خود پا در محاربه با نظام گذاشته اند و عنوان مجرمانه "بغي" را يدك مي كشند، دل بسوزانيد و مفري براي آنها پيدا كنيد. عناوين "جرم سياسي" و "زنداني سياسي" ايجاد يك مفر براي كساني است كه مي‌خواهند نظام اسلامي را سرنگون كنند و دنبال تسهيلات از درون حكومت براي اين مقصد شوم مي باشند. فرزند شهيد مطهري به عنوان نماينده مردم تهران نبايد حداقل اين تسهيلات را در اختيار آنان قرار دهد.
 
متهم كردن نظام به بدرفتاري با به اصطلاح زندانيان سياسي بر اين پيشفرض استوار است كه شما جرم آنها را سياسي مي دانيد. تاكنون هيچ تعريف حقوقي مبتني بر فقه شيعه ازجرم سياسي در زير سقف جمهوري اسلامي ارائه نشده است. متهم كردن به بدرفتاري هم ممكن است عنوان مجرمانه ايراد تهمت، نشر اكاذيب و تشويش اذهان را داشته باشد. اگر همين اتهامات را بر خانواده آنها هم بار كنيد درست همان چيزي است كه مرتب بي بي سي و راديو آمريكا مي گويند. فروكاهيدن مقام يك نماينده مجلس در اندازه يك گوينده راديوهاي بيگانه ظلم بزرگي است. چرا آقاي مطهري چنين ظلمي به خودروا مي دارد؟

برچسب ها: رسالت مطهری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
بابا اینا هنوز تو همون دوران "رادیوهای بیگانه" اند. چه انتظاری دارین ازشون؟!
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
با سلام.
خیلی دوست داشتم یه مقاله مفصلی در جواب آقای انبارلویی بنویسم. مشغول نوشتن شدم اما به ناگاه این موضوع به ذهنم خطور کرد که اتفاقاً جناب انبارلویی دقیقاً به خاطر این قضیه علیه مطهری مقاله نوشته است تا اینچنین مورد توجه خیلی از طرفداران او قرار گیرد. چه کسی تا قبل از این مقاله اسمی از انبارلویی شنیده بود؟
نیازی به هیچ توضیحی در خصوص دکتر مطهری نیست. همه ملت شریف و آزادیخواه ایران با عقاید او آشنایند.
درود بر مطهری سلام بر حاج علی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
برخی جناح خود را حق مطلق میدانند و مخالفین خود را کفر مطلق ... این خبر ها نیست در جناح حاکم متاسفانه وضع خیلی خرابتر از این حرفهاست فساد اداری غوغا میکند - دروغ که ...
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
اگر قرار باشد علي مطهري فرزند پاره تن امام نتواند نظرش را بيان كند فاجعه است .شما چكاره مردميد كه صلاحيت تعيين ميكنيد؟ ما آقاي مطهري را قبول داريم شما فكري به حال خودتان بكنيد.مطهري نشان داد مصداق از پدر پسر چنين بايد را
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
بر عکس نظر مقله نویس رسالت آقای مطهری به دلیل اتخاذ مواضع اصولی و حق طلبانه با توجه به رای بالای ایشان کهاز طریق شرکت مستقل در انتخابات کسب کردند هم اکنون در اوج هستند. معلو م نیست میزان ارزیابی شان بر چه اساس است که آقای مطهری را در سراشیبی میدانند.اگر معیار حمایت امثالی مثل گردانند گان روزنامه رسالت یا حذب موئتلفه باشد حق با ایشان است ولی اگر میزان مردم باشد ایشان هم اکنون در اوج هستند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
راست میگن دیگه اصلا زندانی سیاسی نداریم. تو آماری که جدیدا گرفته شد 99.99 درصد مردم با ما موافق هستن اون چند نفر باقی مونده هم عناصر معلوم الحال هستند. بگم؟بگم؟بگم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
شما که سراشیبی را خیلی وقته گذرادنده و ته دره هستید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آخر جواب بود. بارك الله
بسیجی زمان جنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اگر کسی از کارهای غیر شرعی که در این کشور مدینه فاضله حمایت کند حتما از نظر آقایان در آسمان هفتم و در بهشت برین قرار دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
علي مطهري تنها آزادئ انديشيست كه در بين نماينده ها وجود دارد اين هم بيرون كنيد تا خيالتون راحت بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
قصد این خود شیرینها همین است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اقاي انبار لويي خوب است اين تحليل هاي بي ارزش خود را در مورد فرزند شهيد مطهري را براي خود انبار نمايند
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
وضع موجود مملکت ما نتیجه اتحلیل های رسالت است این نسخه پیچی ها جواب نمی دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
یا سراشیبی نمی دونی چیه یا سر و ته ایستادی .....
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خبلی جالب گفتی،آفرین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
لایک شدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
doroud ba dr motahari
عسل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اتفاقاً آقای مطهری در حال صعود، اونم چه صعودی....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آقاي انبارلويي براي شما متاسفم استدلالات شما آنچنان ضعيف است كه حتي من بي سواد را نيز مجاب نميكند. عزيز دل هر حرف درستي را به صرف اينكه بي بي سي يا هر رسانه بيگانه اي كه زد غلط نميشود .در ثاني شما به من بي سواد بگو ببينم اگر در اين مملكت كسي اعتراض داشت حالا چه اعتراض سياسي و چه اقتصادي چگونه بايستي اعتراض كند كه معاند و محارب و .... نشود در قانون اساسي ايران حق تجمعات مسالمت آميز به آحاد مردم داده شده است ولي خواهشا بگو ببينم به جز تجمعات دولتي تا بحال به چه كسي اجازه تجمع اعتراضي داده شده است تا ما نيز مطلع شويم .در كشوري كه نماينده مجلس حق اظهار نظر نداشته باشد تكليف بقيه مردم و جرم سياسي و آزادي بيان و .... اظهر من الشمس است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جانا سخن از زبان ما می گویی...
جالب اینه که منم بی سوادم و با نظرات این دوست عزیز سخت موافق
رضا
CZECH REPUBLIC
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
این مقاله ارزش نقد و اظهار نظر ندارد،
عاقلان دانند....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
احتمالا از نظر ایشان آقای مطهری به بلوغ فکری و اجتماعی نرسیده اند.و چقدر خوب می شد که آقای انبارلویی هم مانند آقای لاریجانی تعریفی از زندانی سیاسی می دادند تا ما و دیگران به فهمیم که زندانی سیاسی چه کسی است؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تعریف آقای لاریجانی از زندانی سیاسی یک مغلطه تمام عیار بود
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
با این حرفهای سطحی مطهری از برج حقیقت گویی نمیاید پایین و مردم بیشتر قدر او را خواهند شناخت و خواهند فهمید چه کسانی با چه اندیشه های منحرفی مقابل مطهری هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مطهری از خانواده مطهر است نیاز به درس اخلاق این و آن ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آقای انبارلویی شما جایگاهت کجاست اصولا که اینقدر از موضع بالا حرف میزنی؟
به همان اندازه که ممکن است نشر اکاذیب باشد، ممکن است صحیح هم باشد. لابد آقای مطهری شواهدی دارد که چنین گفته. به علاوه اینکه جرم شما لطف بفرمایید چندتا مصداق جرم سیاسی رو بیان کنید، ما هم کمی متوجه شیم. چرا به طرز کورکورانه ای با این لفظ مقابله می کنین؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اگر ایشان در سراشیبی هستند احمدی نژاد که رسالت ازش حمایت می کرد سقوط کرده وکارش تمام شده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آقای مطهری حرف دل مردم رو میزنند و دست خدا همیشه با مردم بوده.این شمایید که در سراشیبی قرار گرفته اید.باشید تا صبح دولتتان بدمد !!!!
شریف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
این رسالت است که در سراشیبی قرار گرفته است نه مطهری که محبوب قلب این ملت است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
نقد مفهوم خود را پيدا كرد. آزادي بيان به شكلي حقوقي ظاهر شد شجاعت در "نقد قدرت" معنا پيدا كرد.

اين اراجيف گفتن نيست ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
این گونه سخن گفتن رسالت آقای انبارلویی است
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
حرف حق از هر زبانی که باشد حق است. چه از رادیوی بیگانه چه از زبان مردم و یا نماینده مردم. تظاهر به عدالت و پوشاندن ظلم و ظالم هم دوامی نخواهد داشت.
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مقاله نویس عزیز اونی که در سراشیبی شمایی نه مطهری شجاع
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
نگارنده ی متن فوق به دنبال تطهیر چه کسانی است؟ تطهیر کسانی که به ملت ظلم روا داشته اند و حق ملت را بالا کشیده اند؟! با این نگاشته ها حقوق مردم بر گردانده نمی شود این ملت نماینده ای می خواهد که جز خدا از هیچ چیز نترسد اگر بعضی ها از بابت حرفهای مطهری دردشان آمده از چه نگرانند ؟ اگر ریگی به کفش شان نیست چه باکی از حساب و کتاب دارند ؟ به نگارنده می گویم مخفی کردن درد علاج آن نیست چرا می خواهید دردی که مدتهاست دامن کشور را گرفته کتمان کنید اگر می خواهید به نظام خدمت کنید آن را از پلشتی ها و آلودگی پاک کنید چرا می خواهید منفعت یک عده را بر منفعت نظام و مردم ارجحیت بدهید نماینده ی مردم حق دارد حرف دل مردم را بزند این خوب است که مثل بسیاری از نمایندگان حقوق بگیرد و در مجلس بخوابد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
امثال روزنامه رسالت فکر میکنن که مردم عقب مانده ذهنی هستن و چیزی نمیفهمن و منتظرن تا آنها مسائل مختلف رو تجزیه و تحلیل کنن و بعد مردم گفته های اونها رو تایید و حمایت کنن !
جناب رسالت ! شماها هستین که در سراشیبی افتادین ! و من واقعا" برای امثال شماها متاسفم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
يعني شما داريد سربالا مي ريد مطهري سراشيبي معلومه هركس حرف شمارا تكرار نكنه در سراشيبي است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اولا :با ذكر جملات بالا به روشني معلوم شد كه چه كساني در سراشيبي قرار گرفته اند ثانيا از تحليل شما چنين برمي آيد كه اصولا در نظام اسلامي مجرم سياسي معنا ندارد در حالي كه در قانون اساسي به رسميت شناخته شده است واين ادعا بار ديگر ثابت مي كند كه بعضي ها به آن دسته از اصول قانون اساسي كه متضمن حقوق مردم است اعتقادي ندارند.
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
ایراد اقای انبارلویی این است که برای خود متصور است که هیچ وقت جرم سیاسی مرتکب نمی شود و بنابراین این رفتارها که با زندانیان سیاسی می شود، هیچ وقت با خود او نمی شود در حالیکه باید فرض کند در زمان شاه زندانی سیاسی میشد. انتظار می رفت چگونه با او برخورد کنند؟
حالا از یک نظام اسلامی انتظار می رود چگونه با یک زندانی برخورد کند؟
چرا هر حرفی که گاهی همسو میشود با حرفهای رادیوهای بیگانه را با این نیت که ممکن است دشمنان سوئ استفاده کنند، نباید به زبان آورد. چرا با این انگ جلوی هر حرف دلسوزانه ای را میگیرند؟
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مطهری دوستت داریم.به خدا کارت مثل پدر بزرگوارت درسته...
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
درود بر مطهری شجاع که با اراده ای استوارو آهنین در دفاع از ارزش های اسلامی ایستاده است و بدخواهان و کج فهمان او را تخریب می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
حرف نویسنده این مقاله همان حرف بوش پسر است که گفت هرکه با مانیست علیه ماست. نوسینده مقاله خودش را خط کش اسلام و نطام معرفی می کند اگر علی مطهری در برابر ظلم و بی عدالتی سکوت کند چه جوابی فردای قیامت برای پدر بزرگوارش دارد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خدايي خود نويسنده هم نفهميد چه ميگويد؟
يك مسلمان ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
هر انساني در زندگي خطاهايي دارد و اقاي مطهري هم قطعا چنين است اما در مجموع عملكرد ايشان بسيار مطلوب ارزيابي ميشود و افكار عمومي هم او را دو ست دارند او فرزند شهيد انقلاب اسلامي است كه شجاعانه بدور از تملق و چاپ لوسي مطالب و ديد گاه ها ي خود را بيان ميكند اگر مجلس تعداد بيشتري همانند ايشان داشت مردم چه غمي داشتند والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
کاملا موافقم
منصور حلاج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
وقتی هر ننه قمری در رابطه با هر موضوعی که به اوربطی ندارد اظهارنظر می کند همین می شود.
چرا ما یاد نمی گیریم در کاری که به ما ربطی ندارد دخالت نکنیم.
در همه دنیا تعریف جرم سیاسی مشخص است، تعریف مجرم سیاسی مشخص است. تعریف تروریسم وخرابکار وبرانداز هم مشخص است.
با مغلطه یا بازی با کلمات نمی توان معانی را عوض کرد. دادگاه صالح وبی طرف می خواهد وقاضی بی طرف.
یاد فیلم ماندلا افتادم وفیبلم گاندی که در هر دوی این فیلم ها که مستند هم بود قاضی با بی طرفی کامل به جرم متهمین رسیدگی نمود وبا اینکه دولت محلی افریقای جنوبی وهند هم برای گاندی وهم برای ماندلا تقاضای اشد مجازات را نمود،اما قاضی در برخی موارد که ادله کافی نبود متهمین را تبرئه نمود.
حالا دادگاه های خودمان را با آن دادگاه ها در 50 سال و80 سال پیش مقایسه کنید.!!!!!!!!!!!!!
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
سلام، به نظر من باید بسیار نگران باشیم نه از تهدیدهای خارجی که از تفرقه داخلی... نباید هر که با منطق و عقل سخن می گوید را از قطار دوستان اسلام و انقلاب پیاده کرد که معرکه گیران این میدان متملقین و دروغ گویان شوند باید مردم بدون لکنت در مقابل زمامداران سخن بگویند و اگر پشتوانه مردمی خالی شود هیچ چیز باقی نخواهد ماند.... بیدار شویم بیدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اسم این پشتوانه مردمی مشروعیت است
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آقای انبارلویی معیار قضاوت خود را تغییر دهید هرآنچه معیار امر خوب یا بد مخالفت یا موافقت بی بی سی . رادیو فردا نیست..همین امشب بی بی سی رو نگاه کنید درر حالی که خبر سوری را پ.شش می دهد خبر مربوط به بحرین را هم می گوید و عربستان و ایران و....
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
روزنامه رسالت ازهمان اوایل انتشار همیشه درتحلیلها وپیش بینی های خود دچارمشکل بوده، اماجدیدا دچارتوهم مزمن هم شده است!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اقای انبار لویی گو یا مامور به نوشتن چیزی بوده وبنا چار اسمان و ریسمان کرده و مواردی را بیان داشته که
گویا حضوری در این مملکت ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تحليلهاي مغرضانه وبي محتواي امثال رسالت و............ ما را به اينا رسانده اند!
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آقای انبارلویی شما که خود را خط کش اسلام و انقلاب میدانید لطفا به آرشیو روزنامه تان مراجعه کنید و ببینید امام خمینی به نویسندگان کدام روزنامه نهیب زدند که "بشکند قلم هایتان"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
این خیال توست برگردان ورق!
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
"تاكنون هيچ تعريف حقوقي مبتني بر فقه شيعه ازجرم سياسي در زير سقف جمهوري اسلامي ارائه نشده است. " ‫۳۳ سال وقت کمی بوده که این موضوع کوچک را تعریف کنید؟ ثلث قرن دیگر لازم است تا معلوم شود جرم سیاسی چیست؛ با این وجود هستند بسیاری که با چنین عناوینی محاکمه و مجازات شده اند، و بسیاری بی محاکمه مجازات شده اند، منجمله نخست وزیر و راس قوه مقننه در این نظام! ...عجیب نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
من نمیدونم هرکس دو کلمه انتقاد میکنه چرا ازنظر شما درسراشیبی قرارمیگیره؟؟؟اگه جرئت داری از این کلمات برای احمدی نژاد هم بگوئید ،که میدونم جیگرش رو ندارید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اگر تا کنون کسی نتوانست جرم سیاسی را تعریف کند آقای انبارلویی و همفکرانشان لطف فرموده آنرا تعریف کنند تا تکلیف خیلیها روشن شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
به نظر من نویسنده حداقل از اخلاق دور هستند و خیلی هم از قران خبر ندارند چرا که خداوند توصیه به عدالت در رابطه با دشمنان هم میکنند وای به حال شیعیان اصلاحطلب که خودی و ایرانی هستند من به نوبه خودم از آقای مطهری ممنونم خداوند ایشان را حفظ کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چه تحلیل اندیشمندانه ای؟!!
علی
NEW ZEALAND
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
آقای انبارلویی عزیز یعنی "ته تلاشت" برای خراب کردن به نفر تا همین اندازه است! این مقاله ای که نوشتی بیشتر شبیه مقاله های طنز "گل آقای" خدابیامرز میمونه برادر. به نظر من اگر تلاش کنی تو یه روزنامه فکاهی کار پیدا کنی، موفقتر باشی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
خواهش می کنم به گل آقا توهین نفرمایید. ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
درود بر مطهری رسالت خف خف
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
سلام
با اینکه احتمالش کمه که این نظر رو منتشر کنید (اونم بطور کامل) ولی بازم براتون مینویسم .
در تمام دنیا برای حمایت از حقوق مردم و بالا بردن سطح فرهنگ و علم افراد جامعه ، نسبت به کم کردن زمان حق کپی رایت آثار بعد از مرگ خالق اثر اقدام نموده اند بطوری که در بعضی کشورها حتس این حق به دو سال پس از مرگ برای وارثان خالق اثر کاهش یافته است .
تا سال گذشته این حق در ایران 30 سال بود یعنی وراث یک نفر می توانستند تا 30 سال از حق کپی رایت آثار او بهره ببرند . با توجه به آنکه چاپ آثار استاد بزرگ شهید مطهری در اختیار موسسه صدرا (بخوانید علی مطهری) است که البته از بودجه عمومی هم استفاده می کند و به ضعفترین حد ممکن آثار آن بزرگوار را منتشر می کند و با گذشت نزدیک به 30 سال از شهادت آن بزرگوار این حق نزدیک به پایان بود ، با تلاش مجدانه آقای علی مطهری ماده واحده ای در مجلس هشتم مورد تصویب قرار گرفت که حق کپی رایت را در ایران برای وارثان از 30 سال به 50 سال افزایش داد .
حالا باید از ایشان پرسید که اگر شما بفکر مردم هستید این قانونی را پیگیری و تصویب کردید چیست ؟ قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟
کمی فکر کنیم .
ایوب رستمی
BULGARIA
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
دوست عزیز سلام
با احترام خدمت تان عرض کنم که من خیلی طرفدار آقای مطهری نیستم اما اگر در اینترنت هر کدام از کتاب های استاد مطهری را جستجو کنی به راحتی می توانی آنها را دانلود کنی!
حق کپی رایت کجاست؟!
می خواهی انتقاد کنی، انتقاد درست و با دلیل منطقی بکن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
چه ربطي به موضوع بحث داشت اين نظر شما؟!
اسامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مقاله نويس عزيز اگر از دست دادن سمت حكومتي ودولتي منظور شماست با شما موافقم در حال سقوط است.به ياد داشته باش هر كس در كنار اين مردم رنج ديده قرار بگيرد عزيز خواهد شد.زنده باد رهروان راه آزادي وآزادگي .زنده باد مردان وزنان شجاع وپاك سرزمين عزيزمان ايران.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اگررسانه هادرایران بیشترین انتقادهاراازمسئولان بعمل می آورندپس چراایران ازنظرشاخص دمکراسی دربین 179کشورموردبررسی توسط سازمان ملل متحدرتبه 175رابدست آورده است ؟
ایوب رستمی
BULGARIA
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
لطفا دقت کنید!
مطهر آدم شجاعی است چون:
"نقد او از دولت در خصوص رفتار سياسي، فرهنگي صاحب منصبان تحسين برانگيز است"
مطهر در سراشیبی قرار گرفته است چون:
به شکایت مدعی العموم پاسخ رسانه ای داده است!
این یعنی اگر از دیگران انتقاد کند شجاع است ولی اگر از ما انتقاد کند، در سراشیبی است!!!
الان یک مقاله از دکتر زیبا کلام می خواندم با عنوان "دشنام سیاسی محصول فرهنگ عدم تحمل مخالف در ایران" توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
کشته این جملتم:
"نقد مفهوم خود را پيدا كرد."
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین شکند قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود. سعدی (گلستان ).
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
همه بدند الا شما راست میگی برو جلوی تورم بایست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
دوست عزیز جلوی تورم ایستادن نیازمند عقل و هوش و دانش و تحصیلات و...اینا است که.. !
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
سلام خدمت ناشناس ها و شناس ها خوشم میاد منطق ندارید و فقط هر کی هر چی بگه شما فقط حرف خودوتن رو می زنید و اصلا دنبال حقیقت و حق نیستید. ادم نباید از این ور قش کنه از اون ور ! ... !
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv