bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۹۵۶۴۸
واکنش‌ها به تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد

ابراز نگرانی سه کشور اروپایی و آمریکا از گام تازه ایران

ابراز نگرانی سه کشور اروپایی و آمریکا از گام تازه ایران
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود درباره گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «نگران کننده است که ایران انتخاب کرده عدم پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود را تشدید کند.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

فرارو- گام تازه هسته ای ایران با واکنش اروپا و آمریکا روبه رو شده است.  آٓژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد ایران از قصد خود برای تولید فلز اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد جهت استفاده در راکتور تهران خبر داده است.

به گزارش فرارو، کاظم غریب آبادی، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هم سه شنبه گفت ایران نه روز پیش به این سازمان اطلاع داده بود و بلافاصله امور عملیاتی تولید یک صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد برای استفاده در رآکتور تهران را آغاز کرد.

نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: «این اقدام که کیفیت و کمیت تولید رادیوداروها را به طور قابل توجهی ارتقاء خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری هسته‌ای تبدیل می‌کند.»

این اعلام ایران با واکنش سه کشور اروپایی و آمریکا همراه شد. 

سه کشور اروپایی در واکنش به این تصمیم ایران بیانیه مشترکی صادر کرده و گفته‌اند: «ما، وزیران خارجه فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده مراتب نگرانی شدید خود را از جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تأیید می‌کند ایران گام‌هایی برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده برداشته، ابراز می‌داریم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: ««این اقدام، نقض جدی تعهدات ایران در برنامه جامع اقدام مشترک است. ایران، هیچ نیاز غیرنظامی به ساخت و تحقیقات در زمینه اورانیوم فلزی که گامی کلیدی در ساخت سلاح هسته‌ای است ندارد.»

در بخش دیگری از بیانیه تروئیکای اروپا از این خواسته است "تمامی فعالیت‌های ناقض برجام را بی‌درنگ متوقف کرده و با هدف اتمام سریع این فعالیت‌ها به مذاکرات جاری در وین بازگردد." 

سه کشور اروپایی تاکید کردند "بارها تأکید کرده‌ایم زمان به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست." 

وزیران خارجه سه کشور اروپایی، ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرده و از اینکه گام هسته‌‌ای جدید، در شرایط کاهش همکاری‌ها با آژانس صورت گرفته نیز ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها تصریح کرده‌اند: «این اقدام، در شرایطی انجام می‌شود که ایران از طریق خروج از ساز و کارهای نظارتی مورد توافق در برجام در دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مانع‌تراشی کرده و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده است.»

همچنین ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود درباره گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «نگران کننده است که ایران انتخاب کرده عدم پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود را تشدید کند.»

ند پرایس افزود نگرانی موجود به ویژه از این جهت است که ایران دست به آزمایش‌هایی می‌زند که برای تحقیقات سلاح هسته‌ای ارزشمند است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «این یک گام تاسف‌برانگیز دیگر از سوی ایران است، به ویژه زمانی‌که ما نیت و تمایل صادقانه خود را برای بازگشت به توافق نشان داده‌ایم.»

در همین حال نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نیز در واکنش به اقدام تازه ایران خواستار احیای برجام شده است. 

میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده که ایران قصد تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا ۲۰ درصد دارد. آمریکا به نوبه خود، سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ را حفظ کرده است. تنها راه برای خروج از این دور باطل، از سرگیری مذاکرات وین بدون تأخیر و احیای کامل برجام است.»

ابهام درباره مذاکرات وین

اقدام ایران در تولید اورانیوم بیست درصد در حالی صورت می گیرد که هنوز زمان آغاز دور هفتم مذاکرات وین اعلام نشده است. 

تا کنون ۶ دور مذاکره میان ایران و قدرت های جهانی در شهر وین برای احیای برجام انجام شده است.  طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام نمی‌دهد.

در همین حال پیشرفت های اخیر ایران نیز یکی دیگر از موارد اختلافی است.

عدم تمدید توافق ایران و اژانس 

یکی دیگر از مواردی که این روزها بحث برانگیز شده است عدم تمدید توافق موقت ایران و آژانس است. 

سال گذشته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را به تصویب رساند که دولت را ملزم می‌کند در صورت عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران بازرسی‌های آژانس اتمی در ایران را معلق کند.

پس از آن ایران و آژانس اتمی اسفندماه  به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص شده و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق چند هفته پیش به مدت یک ماه دیگر (تا تاریخ ۲۴ ژوئن مصادف با سوم تیرماه) تمدید شد. ایران بعد از منقضی شدن این توافق در هفته گذشته هنوز برای تمدید آن تصمیم نگرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پروتکل الحاقی به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و اماکن موجود در ایران را می‌دهد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه هفته گذشته گزارشی درباره تمدید نشدن این تفاهم به شورای حکام این نهاد بین‌المللی ارائه کرد.

گروسی  بعد از اینکه ایران نامه اش را بی پاسخ گذاشت، حال قصد دارد معاون خود را به تهران بفرستد.

کاظم غریب آبادی شنبه ۱۲ تیر ماه در توئیتی با اشاره به سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «موسیمو آپارو» معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به ایران سفر خواهد کرد. آپارو همچنین یکی از بازرسان تعیین شده برای ایران است و هدف بازدید او از تهران در راستای فعالیت‌های روتین پادمانی و در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان است. اگرچه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تماس مداوم هستیم، اما هیچ برنامه گفت‌وگوی از پیش تعیین شده‌ای برای آپارو در مدت حضورش در تهران پیش بینی نشده است.

 

برچسب ها: برجام ایران آژانس
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نگران باشید و از این نگرانی بمیرید.
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
فرارو، عذر می خوام ظاهراً همه پیام هام رو منتشر کردی. ممنون.
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
خواهشاکره شمالی وکره جنوبی رومقایسه کنیدوبس کنیدانقدربااعصاب مردم بازی نکنید
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مقایسه شما هیچ ربطی به انرژی هسته ای نداره. بزرگ شو!
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
داشتن دانش هسته ای لازمه و مفید ، داشتن روابط خارجی سالم لازمه و مفید ، داشتن قدرت نظامی قدرتمند لازمه و مفید ،
داشتن روابط اقتصادی خارجی لازمه و مفید ،
داشتن روابط دوستانه با همسایگان لازمه و مفید ،
داشتن استقلال سیاسی و اقتصادی لازمه و مفید ،
داشتن مردمی مرفه ، شاد ، سالم ، امیدوار و . . . هم لازمه و هم مفید
فکر میکنم کل دولت و حکومت هم این بدیهیات را می دانند !!؟؟ اما نمیدانم چرا عزم جزمی برای نیل به این اهداف از خود بروز نمی‌دهند ، نداده اند !!؟؟
آقای رئیس‌جمهور جدید ؛ تجربه نشان داده مدیران شانزده سال گذشته توان برآورده کردن اهداف کشور و ملت را نداشته اند ؛ بدنه مدیریت کشور نیازمند خانه تکانی اساسی است ، نیازمند اصل مترقی از کجا آورده ای است ، نیازمند حساب کشی از بی لیاقتی ها ، بی تدبیری ها و بی عدالتی ها ست !!!! این گوی و این میدان ، امیدوارم شما بدرخشید ؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
یک کار عالی، دسستتون درد نکنه.
آقای مکرون بعد از افتتاح چند واحد برق هسته ای بابت تامین استقلال فرانسه به شکرانه این واحدها افتخارکرده.
اما در مورد ایران همش نگرانه.
دوستان، ایران هم برق هسته ای می خواد هم نیروگاه گازی، هم آبی.
هم رادیو دارو می خواد هم برای مصارف کشاورزی نیاز به این صنعت داره. دروغ بهتون می گن بالای 3.68 مصرف صنعتی نداره. دعواهاتون با دولت و حکومت رو جدا کنید از مسئله هسته ای . غربی ها عاشق چشم و ابروی شما نیستن و الان از بی برقی شما بسیار بسیار خوشحال.
با سیستم دعوا دارید مشکلی نیست. لجبازی نیاز نیست. ایران قطعا به تمام ظرفیت هسته ای نیاز داره. با آرامش و بدون لجبازی و بدون ژست های فیک روشنفکری پمپاژ شده توسط زیباکلام ها و سلبریتی ها فکر کنید. اگر مدعی آزاد اندیشی هستید. واقعا آزادانه فکر کنید. فیلمش رو بازی نکنید. چیزی گه زیاده بازیگر قلابی.
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اوهوى شازده ! برای تعطیلات برو فوکوشیما ویلا بخر . من با اصل هسته ای مخالفم . صلح آمیز و نظامی ام نداره . نکنه اعتقاد به هسته ای ام جزو اصول دین شده !!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
امین، وقتی برای حرف های منطقی من پاسخی نداری مجبور به مهمل بافی نیستی. با اصلش مخالفی، مشکل خودته. قرار نیست برای این که شما بی دلیل با اصل چیزی مخالف باشی، اون چیز از برنامه خارج بشه.
نشون بده توی پیام من کجا در مورد اصول دین صحبت کردم؟
مشکل اکثر شماها پیش داوریه.
برای تعطیلاتم برنامه های بهتری دارم. تو بهتر نگرانه تعطیل بودنه چیز دیگری باشی!
نامnaser
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نشستی توخارج برای مانسخه میپیچی؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مملکتی که آب نداره، برق نداره، مردمش زیر خط فقرن، بمب اتم هم داشته باشه، توان استفاده ش رو نداره...اظهر من الشمس!..اونا اینو خوب میدونن و نگران هیییییچی نیستن...فقط بازی رو اونقدر کش میدن به این بهانه ها تا مملکت به خودی خود نابود بشه..بازی هسته ای رکب بزرگی بود که خوردیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
هند که بدتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اشتباه میکنی . اگر یک زمانی برنج در اثر خشکسالی رسید به کیلویی 100 هزار تومن میتونی بجاش یک کفگیر انرژی هسته ای بکشی تو بشقاب و بخوری چون تنها چیزیه که حق مسلمته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
بدانید وقتی کیک زرد به مقدار زیاد تهیه شد قیمت نان و شیرینیجات کاهش می یابد.بشتابید بسوی انرژی هسته ای
جوادمقدسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
خب برق هم چند مگاواتی تولید کنید اقایون برتر هسته ای در دنیا...سر سفره ی شام برقا نره
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
دوست من، اون موقع که می گفتی "200 تومن بسته ای"، چرا این درخواست رو نمی کردی؟
برق هسته ای می خوای ؟ مطالبه کن. مسخره نکن. اگه مسخره کنی، همینطور مسخره مسخره برقت میره.
Naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
این چهارتا ساختمون تجهیزات هسته ای با صد نفر پرسنل عمر و اسایش چند نسل را بر باد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
عجب! چیز اخ و پف هست منتها تمام دنیا حتی امارات و عربستان که هم میتونن نفت بفروشن و هم از نور خورشید استاده کنن، نیروگاه هسته ای می زنن تا برق هسته ای تولید کنند
Naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اداره کشور به مدل امارات و عربستان و تعامل صحیح و سازنده با دنیا خیلی هم خوب است شما هم بلدید انجام بدید و صد تا هم نیروگاه هسته ای بزنید
ابومالش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ایران می خواهد نیروگاه هسته ای داشته باشد در عین حال بدنبال محو اسراییل و عربستان و امارات و امریکا و شرق و غرب هم است .اینجوری نمیشه دلبندانم
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
از دیشب كه قرار شده رفتن برق کمتر بشه . ولی یه سؤال بی ربط و احمقانه:وقتی برق خونه ما میره برق زیرزمینی که این لوله ها ... نه ببخشین ... این میله ها توشن وصله !؟ لوله ها... نه ببخشین ... میله های محترم گرمازده نشن یه دفعه !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
می سازین و بعد از میلیاردها دلار هزینه به کشور با یه مثلا خرابکاری همه دود هوا میشه.
باید بیخیال آسیاب بادی شد روشهای نوینی هم هست
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
عزیز، مگه انرژی هسته ای یک روش کهنه هست؟
سواد که داری ایشالله برور وبسایت دپارتمتن انرژی امریکا رو مطالعه کن.
ایران هم می تونه از تمام ظرفیت های هسته ای استفاده کنه. هم نیروگاه های مدرن گازی بزنه. هم سولار کار کنه. هیچ کدوم به هیچ وجه نباید فدای دیگری بشه. درضمن مگر انرژی هسته ای فقط برای برقه؟
اگر تا الا مدیریت هزینه نشده، بنظرت مدیریت باید اصلاح بشه. یا کلش از بیخ و بن جمع بشه؟
تو وقتی یه لوله آب تو خونت می ترکه، ستون های خونه رو با بلدوزر جمع می کنی؟ از اول خونه می سازی؟ یا لوله کشی رو عوض می کنی؟
خسته نشدید از تمسخر انرژی هسته ای؟
اگه همین فردا غربی ها به شما بگن انرژی هسته ای بهترینه تو هم همونو مثل طوطی تکرار می کنی؟
همین که برای خودشون مهمترینه نباید تورو به این فکر بندازه که واقعا مهمه و جای کار داره؟
هر ننه قمری به انرژِی هسته ای گفت "چاه ویل" تو فکر می کنی درست گفته؟

فرارو، مشکلت چیه از هر 10 تا پیامم یکی رو چاپ می کنی؟
ابولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اول باید روابط را با دنیا اصلاح کرد انگاه بدنبال انرژی هسته ای بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
میلیون ها دلار هزینه هسته ای
اینهمه شهید و تحریم و گرفتاری ملت...
هنوز یه لامپ 40 وات نتونستن با اتم روشن کنن
پس هسته ای میخواستیم چیکار؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ولی خیلی بد شد دست دشمنان رو شد
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
چون هیج وقت ما مردم حمایت واقعی نکردیم. تو امریکا اگه تو خیابون از مردم با هر نگرشی در مورد هسته ای سوال کنی. به تو پاسخ سیاسی نمی دن. نمی گن فقط راست گراها و جمهوری خواه ها هستن که خواهان هسته ای هستن. مهم ترین انرژِی در دپارتمان امریکاست. تو امریکا سلبریتی هاش انرژی هسته ای رو مسخره نمی کنن. هیچ کشوری در دنیا نیست که ظرفیت انرژی هسته ای رو داشته باشه اما بگه صرف نظر می کنم. دیوانگیه محضه. هیچ کشوری زیباکلام نداره که به انرژِی هسته ای بگه :چاه ویل". شاید بگن مدیریتش مشکل داره اما ذاتش رو زیر سوال نمی برن.
اینهمه شهید دادیم که تو بفهمی چقدر این انرژی برای آینده بچه های ایران مهمه. ایران قطعاً و بلا شک به برق هسته ای نیاز داره، و گازی و renewable. گول این لایک های قلابی به پیامت رو نخور.
روسری و کنسرت هیچ ربطی به انرژِی هسته ای نداره . گول نخور.
ابومالش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مگر هر کاری امریکا کرد ما هم باید بکنیم.امریکا که خیلی اخ است نباد بهش نگاه کرد بر عکس اون باید عمل کرد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
دولت بایدن تضمین نمی ده دولت های بعدی آمریکا از توافق خارج نشوند ولی وزارت خارجه ما تضمین می ده دولت رئیسی به توافق پایبند خواهد بود.
واقعاً مسخره است
یا آمریکا تحریم ها را کامل بردارد یا صنعت هسته ای با تمام توان توسعه یابد. تامام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ایرانی عزیز
اگر شفاف و صادقانه تضمین بدیم که فقط صلح امیز تولید خواهیم کرد هیچکس کاری بامون نداره
اما....
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ناشناس 13:11، مجبور نیستی ادامه حرف اشتباهت رو بخوری. اما چی؟
مگه 14 بار خودشون نگفتن ایران تا دندون به برجام پایبنده؟
این علاقت به خود زنی بابت چیه؟
اونایی که می گن شفاف و صادقانه نبوده. همونایی هستن که می گفتن صدام WMD قایم کرده. تو چرا انقدر سریع هیپنوتیزم می شی؟ مشکلت چیه با این که واقعاً این مشکل حل بشه. چرا خودت کمک می کنی به گمانه زنی هایی که می دونی دروغه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ناشناس 13:11
درود بر شرفت هزاران بار
اصل موضوع همینه که فرمودی.خلاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ایکاش نظر ملت ایران برای اینکه می خواهد مانند همه دنیا در آرامش و رفاه زندگی کند؛ اهمیت داشت! چرا که ثروت و ابزارهای لازم برای این کار در ایران وجود دارد!
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
به تو فهموندن که داشتن نیروگاه های هسته ای و انرژی هسته ای برای مصارف مختلف این یعنی با دنیا دشمنی داشتن. از همین تفکر غلط تو دارن علیه خودت سو استفاده می کنن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
این اروپاییها چقدر نازن همیشه ابراز نگرانی می کنن یه وقت سکته نکنن
*
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
هر کاری را می توان بر اساس عقل و تفکر انجام داد. اینکه مانند انسانهای نخستین رفتار کنیم قابل قبول نیست. با تفکر و ارائه راهکارهای قابل قبول می توان به همه چیز دست یافت.
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
کلی گویی هیچ فایده ای نداره. ایران به تمام ظرفیت هسته ای نیاز داره. هیچ کشوری اگه ظرفیت تولید رادیو دارو داشته باشه. نمی گه باشه من باشما deal میکنم شما به من بدید. دوست من انرژِی برای مردم یک کشور نباید سیاسی باشه باید مطالبه باشه.
هیچ کشور اروپایی و امریکایی مردمش غنی سازی حتی بالای 3.68 رو تندروی نمی دونن. مشکل کالچر سیاسی هست. که ما مردم هنوز نمی دونم. مثلا اگر من خواهان آزدادی بیانم دلیل نمی شه همزمان خواهان توقف برنامه اتمی هم باشم. دلیل نداره من یک پکیج ظالمانه رو به خودم و مردمم تحمیل کنم. می شه مسائل رو از هم تفکیک کرد. این اسمش می شه باور عمومی. باورهای عمومی غلط نتایج غلط به بار میاره.
سعی کن حرفت رو صریح و دقیق بزنی و قیافه روشنفکری نگیری که دو ریال نمی ارزه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
باید مراقب باشیم مثل کره شمالی که مردمشو بدبخت کرده با این هسته ای نشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
دوستان دو سوال
1. آیا ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای هست یا خیر؟
2. فعالیت های صلح آمیز هسته ای ، به چه غنایی و چه مقدار از اورانیوم نیاز دارد؟ مثلا هر مگاوات برق هسته ای ، به اورانیوم چند درصد نیاز دارد و چند کیلو؟ تحقیقات پزشکی و کشاورزی به اورانیوم چند درصد نیاز دارد و چند کیلو؟
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
دوست من، پاسخ های شما به شرح زیر است:
1 - خیر (اهرم فشار است)
2 - برای رادیو دارو ها 20 درصد هم نیاز است. کیلوش دیگه بسته به نیاز یک کشور داره.
برای زمینه های تحقیقاتی و کشاورزی قطعاً غناهای مختلف کاربرد داره و لابراتوارهای معتبر دنیا بدون محدودیت و به طور دائم در حال تحقیق هستن. مصرف نظامی با استفاده از غنای 90 درصد است.
ساده بودن مسیر رفتن از 20 به 90 بهانه ی اعمال فشار هست.
به هرحال همونطور که در پیام های دیگه من هست ایران نیاز به یک مدیریت انرژی جامع و متنوع داره. این موضوع نیازی به تنش های بی خود داخلی نداره. فشارهای خارجی خودش از قبل زیاده.
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مشکلات کره شمالی هیچ ربطی به انرژی هسته ای نداره.
امیدوارم تا سال دیگه این موقع یاد گرفته باشی تا گفتن "انرژی هسته ای" تو چهارتا گزاره دیگه هم بلد باشی در پاسخ ارائه کنی، به جز "کره شمالی" گفتن.
کربلایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
بعقده صاحبنظران و اگاهان مستقل ایران نیازی به انرژی هسته ای با اینهمه خسارت نداشت.این چاه ویلی بی انتهایی بود که استکبار حفر کرد
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین