bato-adv
کد خبر: ۳۸۷۷۳۱

مدیرعامل برکنارشده سایپا: افزایش قیمت خودرو خواسته شخصِ وزیر است

قیمت پراید اگر بر فرض مثال 40 میلیون تومان هم باشد، معادل 3700 دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید؟ قطعا خیر. ببینید؛ اینکه جامعه ما به دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

مدیرعامل برکنارشده سایپا: افزایش قیمت خودرو خواسته شخصِ وزیر است

محمدرضا سروش می گوید: مساله افزایش قیمت‌ها که مصوبه‌ای است که خود جناب رحمانی امضای چندین وزیر را برای اجرای آن گرفته است بهانه کار شد؛ بعد بحث اولتیماتوم و بقیه را هم که می‌دانید. موضوعی؛ افزایش قیمت خودرو؛ که خواسته خود وزیر است را در بازی‌های سیاسی پیچیده و دنبال کی بود کی بود من نبودم هستند.

محمدرضا سروش مدیرعامل برکنار شده شرکت خودروسازی سایپا در گفتگو با تسنیم ضمن تاکید بر امکان اصلاح وضعیت خودرو، از سیاسی‌کاری حاکم بر وزارت صمت انتقاد کرد.

با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید، کمتر کسی گمان می‌کرد که در یک طرح کلان برای اصلاح صنعت خودرو؛ اگر اساسا چنین طرحی وجود داشته باشد؛ مدیرعاملی که تنها 3 ماه پیش معارفه شده است برکنار شود! البته اگر استعفا کرده‌اید گفته بنده را تصحیح کنید. ماجرا چیست و چرا به این سرعت از سایپا رفتید؟

بنده هم از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم که به‌دنبال کمک به صنعت کشور، افزایش اشتغال یا حداقل حفظ اشتغال موجود در صنعت خودرو؛ همراه با حفظ حقوق مصرف‌کننده باشیم. و همچنین؛ لازم به ذکر است که آمد و شد مدیران طبیعی است و مساله بنده و دیگران مطرح نیست و اشخاص اصالت ندارند، و برای آقای سلیمانی هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

پس رفتن شما از سایپا استعفا نبوده؟

خیر، بنده برکنار شدم و تصمیم را هم در وزارتخانه گرفتند و ارجاع مساله به هیات مدیره سایپا فرافکنی و با هدف فرار از مسئولیت طرح شد. متاسفانه آقای رحمانی مردی نیست که به دنبال تصمیمات بزرگ باشد و توان آنرا ندارد که تصمیمات ریشه‌ای بگیرد، و متاسفانه در حال مدیریت سیاسی و روانی صنعت کشور است. درحالیکه صنعت جایی است که باید به‌طور تخصصی مدیریت شود و جای سیاسی‌کاری نیست. اگر وزیر؛ بنده یا هر شخصی در زیرمجموعه را بخواهد و بگوید برنامه‌های بنده X است و شما به روش Y اعتقاد دارید؛ پس بهتر است نباشید، هیچ مساله‌ای نیست و امری طبیعی اتفاق افتاده و باید به وزیر برای پیشبرد برنامه‌هایش اختیارات و فرصت داد. اما با مانورهای سیاسی و پوپولیستی وضعیت صنعت از این هم بدتر خواهد شد و دود آن به چشم همه مردم می‌رود.

در مساله برکناری شما چنین بحثی نشده؟ یعنی از تضاد برنامه‌ها و ... صحبت نشد؟

متاسفانه خیر. مساله افزایش قیمت‌ها که مصوبه‌ای است که خود جناب رحمانی امضای چندین وزیر را برای اجرای آن گرفته است بهانه کار شد؛ بعد بحث اولتیماتوم و بقیه را هم که می‌دانید. موضوعی؛ افزایش قیمت خودرو؛ که خواسته خود وزیر است را در بازی‌های سیاسی پیچیده و دنبال کی بود کی بود من نبودم هستند. به این شکل مهندسی سیاسی و روانی شد که گویی محمدرضا سروش سرخود قیمت پراید را افزایش داده و حالا با ورود وزیر و برکناری مدیرعامل سایپا مساله حل شده است. بنده از شما و جناب رحمانی یک سوال ساده می‌پرسم؛ آیا قیمت پراید را قرار است به قیمت‌های قبل برگردانید؟ یقین داشته باشید چنین نخواهند کرد و شخص وزیر طرفدار افزایش قیمت خودروهای داخلی است. پس به راحتی نتیجه می‌گیریم که یک بازی سیاسی با مساله‌ای ذاتا کارشناسی و فنی اتفاق افتاده است. گله بنده از این وجه ماجرا است که از آن بوی حسن نیت به مشام نمی‌رسد.

داستان پراید و این قیمت‌های نجومی که خودروها؛ چه تولید داخلی و چه وارداتی و مونتاژی؛ پیدا کرده را چگونه باید فهم کرد؟ آیا واقعا باید 30 سال پراید و پژو 405 تولید کرد و اساسا در کجای دنیا 30 سال یک محصول را تولید می‌کنند؟

اصل مساله‌ای که اشاره کردید را قبول دارم. البته بنده با 3 ماه حضور در سایپا مسئول وضعیت خودروسازی ایران نیستم و باید کسانی که 40 سال در این صنعت حضور داشته‌ و برای ان برنامه‌ریزی کرده‌اند جواب دهند که البته وزیر صمت حتی به آنها نزدیک هم نمی‌شود؛ چون حمایت سیاسی قوی دارند. تولید یک محصول برای 30 سال قطعا غیرکارشناسی است و باید محصولات روز را با منطق هزینه-فایده اقتصادی تولید کرد. چیزی که در همه کشورهای خودروساز جهان وجود دارد. بنده که به این مساله اعتقاد دارم باید برکنار شوم و کسانی که این وضعیت را ایجاد کرده اند باید در آرامش باقی بمانند. آیا این دو گزاره نشان از این دارد که "اصلاحگری" در صنعت خودرو به راه افتاده است؟ تاکید بنده این است که مردم را نمی شود فریب داد و آنها تحولات را زیر نظر دارند و می‌فهمند که چه کسی به دنبال خدمت است و چه کسی در حال بازی‌های سیاسی است. ضمن اینکه مساله گرانی پراید به گونه ای که فکر می‌کنید نیست.

یعنی پراید گران نیست؟

خیر. قیمت پراید اگر بر فرض مثال 40 میلیون تومان هم باشد، معادل 3700 دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید؟ قطعا خیر. ببینید؛ اینکه جامعه ما به دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست. این مساله به کلان اقتصاد کشور باز می‌گردد و باید کلیت اقتصاد به گونه ای بازخوانی شود تا مردم ثروتمندتر شوند و بتوانند پرداخت بیشتری برای خرید خودرو انجام دهند. نمی‌شود در بازارهای سکه، ارز و ... جهش قیمتی تا 4 برابر داشته باشی و همزمان قیمت خودرو را سرکب کنی. این کار نشدنی است و خودروساز را نابود می‌کند. به هر حال این سیل نقدینگی ایجاد شده به بازار خودرو هم کشیده می‌شود و حتما قبول دارید که اقتصاد یکپارچه است و آنرا نمی‌توان به بخش‌های مجزا از هم تقسیم کرد.

البته حداقل 12 درصد هزینه زائد؛ در قیمتگذاری پراید، یعنی حدود 4.5 میلیون تومان؛ فقط از ناحیه خرید سهام شرکت به خریدار تحمیل شده است که به دوره‌های قبل باز می‌گردد، و قیمت پراید را می‌توان با استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشور کاهش داد، اما نمی‌توان پایین‌تر از نقطه سر به سر فروخت.

جناب آقای سروش؛ انتقاد اصلی به خودروسازی کشور به دیوار مرتفع تعرفه‌ها باز می‌گردد که با انحصار سنگین باعث ایجاد حاشیه امن برای خوردوسازن شده و آنها را لوس و ننر بار آورده است. بسیاری معتقدند که لابی خودروسازان باعث حفظ دیوار رفیع تعرفه‌ها؛ برخلاف سایر بخش‌های اقتصادی مثل نساجی و کالاهای ساده که تعرفه واقعی آنها به 10 درصد هم نمی‌رسد؛ شده است. لطفا صریح و بی‌تعارف پاسخ دهید؛ آیا به‌عنوان یک مدیر خودرویی، موافق رقابتی کردن بازار و کاهش تعرفه‌ بر واردات خودرو هستید؟

اول اینکه؛ بنده از لابی خودروسازان برای حفظ دیوار تعرفه‌ها اطلاعی ندارم، اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید از مدیران 40 ساله خودرو سوال کرد که با 1.3 دوره کار(40 سال) در صنعت خودرو به دنبال مقصر معرفی کردن دیگران هستند. اما در مورد رقابت؛ بنده کاملا موافقم. با قیمت‌های کنونی ارز، به راحتی؛ البته با نگاه تخصصی و نه سیاسی؛ می‌توان با خودروسازان دنیا رقابتی برخورد کرد. یعنی دیوار تعرفه‌ها را کنار گذاشت و البته قیمتگذاری را هم به بازار سپرد.

یعنی قیمتگذاری خودرو توسط دولت هم باید کنار گذاشته شود؟

کاملا. و معنی رقابت هم همین است. تعرفه‌ها کاهش یابد و قیمتگذاری دولتی هم نباشد، فرض بفرمایید مانند بازار موبایل. این سبک مدیریت که نیم قرن سابقه دارد نه باعث ایجاد خودروسازی قدرتمندی شده و نه منافع مصرف کننده را حفظ کرده است. بنده که مخالف وضع موجود هستم را به‌عنوان بانی وضع موجود معرفی می‌کنند. همین نشان می‌دهد که مقصر اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد. با سرکوب قیمتی؛ سایپا ماهانه 1000 میلیارد تومان زیان می دهد و در 10 ماه اخیر 10 هزار میلیارد تومان از جیب ایران خودرو و سایپا؛ به نام مردم؛ به جیب دلالان و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به جیب 650 هزار نفر رفته است. کدام عقل سلیمی از این وضعیت دفاع می کند.

در پایان، فکر می‌کنید وصعیت خودروسازان قابل اصلاح است؟

در صورت حاکم شدن نگاه فنی و کارشناسی، قطعا بله. اما با نگاه سیاسی فعلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت که اصل موضوع را کنار گذاشته و به دنبال مقصرتراشی و فرافکنی هستند، خیر.

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
برادر گرامی و عزیز ، مگه مردم به دلار حقوق میگیرن ؟؟؟حداقل حقوق ماهیانه 100 دلاره ، کجای دنیا این حقوقو میدن ؟؟؟ معلومه با حقوق 100 دلاری پراید 3700 دلاری خیلیم گرونه ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
آخه کسی که مهندس شرکت نفت هست کجای دنیا دیدی حقوقش ماهانه 600 دلار باشه این ور قضیه رو ببینید ملت دارن ماهی 200 دلار حقوق دريافت میکنن اونوقت تو میگی پراید3700دلار ????????
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ماشین های دست دوم خارجی با کیفیت تر از پراید و تیبا و سمند... با کمتر 3700 دلار هم قابل خریدند به شرط حذف گمرکی.پس جواب قطعا خیر شما قطعا غلط هستش
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
وقتی با بالا رفتن قیمت دلار همه چیز گران می شود
خود رو نمی تواند مستثنی شود
ابن رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
بهتر که عزل شد این آقا واقعا اگه شما کارشناسی چه دایلی داشت یک شبه دوبار قیمت ارابه مرگ افزایش دهید . اقای کارشناس حداقل یک باره این کار می کردی . ولی واقعا پراید ماشینه که دارید آن با خودروهای دنیا مقایسه می کنید.
فرارو میدونم نظرات تایید نمی کن یولی حداقل خودت بخون
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
تازگیا هر کی برکنار میشه افشاگر میشه!!! همه یاد گرفتن برای بقا باید برن تو تیم حریف!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
و این مساله چیزی از تخلف و زشتی کار وزیر و همدستانش در مورد قیمت خودرو کم نمیکنه
ناشناس
Poland
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
چرا قبل از برکناری نگفتید هر چند مردم می دانند این موضوع را
فقط وقتی در قدرت هستید و سر سفره صداتون در نمیاد به محض کنار گذاشتن صداتون در میاد
با این وزرا و قوانین محاله واردات خودرو آزاد باشه و هر روز شرایط سخت تر می شود
مردم به منزله منابع سود آور محاسبه می شود در غیر اینصورت دردسر هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
تا میخواهید گرون کنید میگید به دلار اینقدره . اگر اینطوره پس چرا نمیگی کارگر ماهی 100 دلار حقوق میگیره ؟
چرا دعوتنامه هی تاریخ گذشته رو نمیفرستید ؟ گرو کشی کردید گرئن بفروشید ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
برکناری ایشان و بعد این حرفها توسط ایشان همگی برای سرگرم کردن مردم است و وزیر و سایپا و ایران خودرو در تصمیم گران شدن خودرو به توافق رسیده اند! خب اگر همه چیز وابسته به دلار است آقایان لطف کنند حقوق مردم را هم ب دلار پرداخت کنند تا با ایجاد نوسان در قیمت دلار اوضاع اقتصادی مردم به هم نریزد! پرداخت به ریال!!! ولی خرید به دلار!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
حقوق مردم را به دلار پرداخت کنند معنی ندارد زیرا مثلا اگر حقوق یک کارمند سه میلیون تومان است اگر به دلار پرداخت شود، باید حدود سیصد دلار بگیرد! مسئله این نیست. بلکه این است که وقتی نرخ گذاری بر اساس نرخ صادراتی است چرا نیروی کار در ایران به نرخ صادراتی نیست؟ یعنی یک کارمند یا کارگر مطابق معیارهای جهانی باید حدود 1000 تا 3000 دلار ماهیانه دریافت کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ایشان در یک مصاحبه گفتند چون پراید فروشی دارد پس تولید می کنیم. با صحبت های الانشان همخوانی ندارد. در قدرت یک جور صحبت می کنید برکنار می شوید جور دیگر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
آقای سروش
همه قطعات و لوازم پراید از خارج وارد میشه؟ که 3700 دلار حساب می کنید یا درصد خیلی کمی از ساخت، وابسته به قیمت دلاره!!! لطفا شفاف تر توضیح بدید
اگر اینطوره حقوق یک میلیونی کارگر هم میشه ماهی 83 دلار .کجای دنیا یه کارگر 83 دلار حقوق می گیره؟؟؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
دروغ محض است! پراید کلا 900 کیلو وزن دارد و همه اش هم ورق و پلاستیک است که به نرخ امروز کمتر از 5 میلیون تومان می ارزد! حتی اگر هزینه قطعه سازی و قطعات الکترونیک و... را هم چهالا پهنا حساب کنیم باز هم قیمت تمام شده پراید بیشتر از 15 میلیون نیست! این را خود رئیس کمیسیون صنعت مجلس گفت بر اساس آنالایز هزینه های خودروسازان! مابقی پولی که اضافه بر این میگیرند به منظور دیگری است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
قیمت پراید با 3700 دلار با دلار که دولت تعیین نموده 4300 تومان میشود 15910000 هزار تومان . جالبه .....نه افسوس . نماینده های مردم و ملت غیور ایران شما کجائید چهار سال تمام شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
اقا راست میگه بنده خدا خوب ایشون وتعوض کردند ایا خودرو را ارزان کردند با زی سیاسی جهت منحرف کردن افکار عمومی بود تمام.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مگه شخصی که بجای ایشان منصوب کردند قرار است پراید را 15،000،000 تومان بکند! همه اینها تربیت یافتگان یک مدرسه اند!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
خود ایشان چندین سال هست مدیر صنعت خودرو میباشند .
ایشان سالیان متمادی مدیر عامل گروه خودروسازی بهمن بودند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
قیمت پراید اگر بر فرض مثال 40 میلیون تومان هم باشد، معادل 3700 دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید؟ قطعا خیر.

جناب آقای سروش . آن کسی که خودروی 3700 دلاری در کشورهای دیگر می خرد ، ماهیانه حداقل 1200 یورو حقوق و دستمزد می گیرد. شما هم حقوق 1200 دلاری به کارگران و کارمندان بدهید و خودروی پراید 7000 دلاری به آنها بفروشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ایرانی کار میکنه که ۱۲۰۰ یورو هم بهش حقوق بدن؟
فروید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
شما مطمئن باش این ارابه مرگ با همین کیفیت رو هر جای دنیا بگردی بیشتر از 1000 دلار روش قیمت
نمی زارن
ناشناس
Luxembourg
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
اخه عزیز دل کی پیدا میشه به این اشغال 1000 دلار بده
فقط مردم فهیم ایران حاضرن این کار رو بکنن
کارشناس صنعتی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
با تشکر از اقای مهندس سروش و صداقت ایشان در توضیح موارد به طور شفاف.نامرده از معدود مدیران با صداقت صنایع کشور میباشد.
زمانی که شما وزیر صنعت معدن و تجارت کشور رو با مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه ازاد انتخاب میکنید که یک روز تجربه اجرایی در اداره یک کارخانه صنعتی نداشته باشه و کل تجربه ایشان به عضویت غیر موطف در هیئت مددیره چند شرکت بعد از نمایندگی مجلس ختم میشود سقوط صنعت حتمی هست و بای به جناب دکتر روحانی با انتخاب چنین وزرایی تبریک گفت.................!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
انتخاب این وزیر برای خدمت بمردم نیست برای انداختن مسئولیت و تقصیرات به گردن ایشان است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مسئله 40 میلیون و 3700 دلار نیست. مسئله این است که یک کارگر یا کارمند معمولی در خارج با حقوق حداکثر 4 الی 5 ماهش میتونه یک خودرو با کیفیت بخره. اما در ایران با حقوق چند ماه، یک کارگر یا کارمند معمولی میتونه پراید بخره؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
عجب اعترافی" اینکه جامعه ما به دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست."
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
وقتی حوزه تحت مدیریت شما لجن پراید را میخواهد به کارگری که ماهانه 1،200،000 تومان حقوق می گیرد به بیشتر از 30،000،000 تومان بفروشد پس چه کسی در فقیر شدن این شخص مقصر است؟ مردم هم باید به بانکها ربا دهند(با گرفتن وام جهت خرید خودرو) و هم تاوان گرانی نامتعارف لجن های داخلی را بپردازند!!!! تا پراید حداکثر 15،000،000 برایشان با کارمزد بانک بشه 40،000،000 تومان!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
این را که همه مسئولان اعتراف میکنند اما هیچ کس مسئولیت این وضعیت را نمیپذیرد و تازگیها مردم را مسئول وضعیت کنونی میدانند . روحانی همین چند روز پیش منت گذاشته بود سر مردم که باید شاکر باشند که چنین مسئولانی دارند!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
اولا که دلار دست خودتونه دولته که نفت میفروشه و دلار میگیره اگر بخواد میتونه همین امروز دلارو بکنه هزار تومن دوما ایا شما حقوق مردم رو به دلار حساب میکنید که بخاید خرجشون رو به دلار حساب کنید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
دقیقا همین طور است! اگر بر اساس واقعیات اقتصادی کشور قیمت دلار تعیین شود کمتر از 3 هزار تومان است. در آن صورت پراید هشت هزار دلاری (!!!) کمتر از 24 میلیون میشود. این هم مانند همان حساب حاشیه بازار است ! خودروسازها خودشان حاشیه بازار را قیمت میزنند و بعد قیمت فروش رسمی را 5 درصد زیر آن تعیین میکنند!!!! خنده دار است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مگر مردم حقوق با دلارمیگرن که شما با دلار داری مقایسه میکنی خوب شد که برکنارت کردند بااین طرز فکرت
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
هروقت حقوق کارگران و کارمندان رو با دلار محاسبه کردن !!! بعد قیمت خودرو و ... رو با دلار ارزش گزاری کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مگه درآمد مردم هم به دلاره؟ بعد شما نشون بده کجای دنیا ماشین به این کیفیت میسازن
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
در پاسخ به حضرت مدير عامل معزول بايستي اين بيت شعر مولانا را نوشت:
"گفت شخصي خوب ورد آورده اي"
" ليك سوراخ دعا گم كرده اي "
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ابنكه ميگن سياسي كاري تو صنعت خودرو هست كاملا درسته. تا وقتي اين دوتا شركت خودروساز، دولتي هستند مطمن باشيد وضعيت همينه و هيچ پيشرفتي تو كيفيت و مشتري مداري نميبينيم.سياست هاي اصلي رو از بالا بهشون ديكته ميكنن. مدير عامل بودن تو اينجور شركتا فقط بله چشم گفتنه. منو شماهم اگه باشيم و اينجور سمت شغلي رو بهمون پيشنهاد بدن، به خاطر مزايايي كه داره رو هوا قبول ميكنيم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
قیمت پراید اگر بر فرض مثال 40 میلیون تومان هم باشد، معادل 3700 دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید.

اقای باهوش درامد مردم روهم به قیمت دلار حساب کن بعد نظر بده چقدر ارزونه.
ارزون برای کسایی هست که از پول ایرانی استفاده نمیکنن و دستمزد ریال ایرانی نمیگیرن. نه ما
اسمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
من نمیدونم توچطوری مدیرعامل سایپاشدی.نشستی قیمت پرایدو بادلارحساب میکنه.اگه اینطوریه درکدوم کشور یه معلم دومیلیون میگیره.که بشه دویست دلار.
کمیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
رییس جمهورومجلس کاملا ساکت یعنی موافق این وضعیت خودروهستندروحانی پشیمانم ازرای بتوو.مردم له شدن،فقروگرونی بیدادمیکنه شرم برشماباد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید؟
آره عزیز دل برادر می شود اگر به کشورهای مشترک المنافع سفر کنید با این پول می شود یکدستگاه مرسدس بنز حداقل با مدل 2005 خریداری کرد. که خیلی از این فرغونی که اسم بردید با کیفیت تر مقاوم تر و ایمن تر می باشد.
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
خب قبل از بحران ارزی شما پراید را با قیمت ده هزار دلار به مشتری میدادین.
آیا ارزش جهانی پراید که زیر سه هزار دلاره ، آیا میتونید مشتری جهانی برایش پیدا کنید؟ قطعاً خیر !!! الا تو ایران
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
چرا همیشه به یکطرف غش میکنید ؟
در آمد مردم را هم دلاری حساب کنید تا با مخارج دلاری بخواند .
درد اینجاست که غالبا"کسانی که هیچگونه تخصصی در زمینه شغلی خود ندارند ، صرفا " بصورت رانت و انتسابی فامیلی و یا حزبی سر آن پست گمارده میشوند .
مثل شازده داماد آقای روحانی که میخواستند بعنوان معاونت وزارت صنعت و معدن انتصابش کنند .
مجله فرارو