bato-adv
کد خبر: ۳۵۹۵۷۰

اظهارات عجیب نماینده‌ای که برجام را آتش زد

موسوی‌ لارگانی با بیان این که آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس خودجوش و مقابله به مثل بود، گفت: مردم وقتی به یک فرد به عنوان نماینده اعتماد کردند، نباید دائما به او نقد کنند که چرا این کار را کردی و چرا آن کار را انجام ندادی.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
موسوی‌ لارگانی با بیان این که آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس خودجوش و مقابله به مثل بود، گفت: مردم وقتی به یک فرد به عنوان نماینده اعتماد کردند، نباید دائما به او نقد کنند که چرا این کار را کردی و چرا آن کار را انجام ندادی.
 
به گزارش خبرآنلاین، «چهار روز از آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما هنوز واکنش ها به آن تمام نشده است؛ واکنش هایی که تنها رسانه ها و فضای مجازی داخلی را درگیر نکرده و حتی روی جلد گاردین نیز رفته است. حتی یک شبکه تلویزیون آمریکایی با تمسخر فیلم این رخداد را منتشر کرده است.

در میان نمایندگان هم نسبت به این رفتار اتفاق نظر وجود ندارد؛ کمااینکه برخی از اهالی ساختمان بهارستان این رفتار را تقبیح می کنند مانند علی مطهری که درباره این اقدام می گوید کار بدی بود و عاقلانه نبود و برخی نیز در رد آن توئیت‎هایی منتشر کردند اما واکنش خود نمایندگانی که دست به این اقدام زدند جالب بود. حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی از زمره نمایندگانی بود که به آتش زنندگان پرچم آمریکا در مجلس ملحق شد و امروز تمام قد از این رفتار دفاع می کند.

او در برابر انتقاد بخشی از مردم در فضای مجازی می گوید: وقتی به یک نماینده اعتماد کردند نباید دائما رفتار نماینده را زیر سوال ببرند.

در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

اقدام شما درباره آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس واکنش های بسیاری در رسانه های بیگانه داشت؛ خودتان چه بازخوردی دریافت کردید پس از آن روز؟
آتش زدن برجام و پرچم آمریکا موضوع خودجوشی بود که روز چهارشنبه در پاسخ به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت و همچنین پاره کردن نمادین برجام. شاید یکی از دلایل آن نشات گرفته از فرمان مقام معظم رهبری بود؛ همان زمان که تازه ترامپ به ریاست جمهوری رسیده بود و گفته بود برجام را پاره خواهد کرد و حضرت آقا هم پاسخ دادند شما برجام را پاره کنید، ما آن را آتش می زنیم! از آنجایی که نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند برخی از نمایندگان این حرکت نمادین را انجام دادند.

من در این چند روز با افرادی که در تماس بودم از ما تشکر کردند که بالاخره پاسخ افراد متکبر و افرادی که خود را کدخدای دنیا می دانند، دادیم. افرادی که خود را مجاز می دانند هر جنایتی را انجام دهند اما اگر کسی یک سنگ به اسرائیل کودک کش، پرت کند فریاد الامان‌شان بلند می شود و می گویند حقوق بشر زیر سوال رفته است! با فرد متکبر، به صورت متکبرانه باید برخورد کرد. لذا باید از موضع قدرت با آنها صحبت کنیم.

این روزها کلیپی از آقای هاشمی رفسنجانی پخش کرده اند که اصلا می گوید «ایده برجام، ایده روحانی نیست ایده رهبری است» من این حرف را تا حدودی می پذیرم اما این موضوع مربوط به زمانی است که ما در اوج قدرت بودیم و آمریکا ترسیده بود و برای همین نماینده ای به ایران فرستاد تا به دست بوسی رهبری بیاید و التماس کند برای مذاکره اما آقای روحانی از موضع ضعف صحبت کرد.

شما می گویید نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند اما برخی از این اقدام ناراضی هستند و آن را خارج از شان مجلس می دانند حتی در واکنش به این موضوع در فضای مجازی عنوان شد که باید به جای پرچم آمریکا، گرین کارت‌های نمایندگان را آتش می‎زدند.
بله من گفتم شاید تعداد اندکی انتقاد کردند اما خیلی ها هم بودند که از ما به خاطر این رفتار در مقابل یک فرد متکبر تشکر کردند. من هم معتقدم هر کسی گرین کارت دارد، باید آن را آتش بزند. اساسا وقتی فردی کشور خودش را آن قدر امن نمی داند که گرین کارت گرفته است، جایش نه در مجلس است و نه در دولت! من هم می گویم هر کسی گرین کارت دارد و هر کسی که دو تابعیتی است از هر جناحی که می خواهد باشد، باید پست و مسئولیتش را ترک کند.

بسیاری از نمایندگان نیز از این اقدام اعلام برائت کردند و حتی آقای مطهری از این رفتار به عنوان «یک حرکت بد» و «غیر عقلانی» در مجلس یاد کرد.
عرض کردم این نظرات متفاوت است همانطور که تعدادی از نمایندگان از این موضوع انتقاد کردند خیلی ها هم از ما تشکر کردند.

پاسختان به آنها که می‎گویند مجلس جای چنین رفتاری نبود، چیست؟ به نظر شما بهتر نبود برای نشان دادن اعتراض نمایندگان، روشی دیپلماتیک تر اتخاذ می شد؟
نه من اصلا قبول ندارم برای این که ما مقابله به مثل کردیم و اول آنها شروع کردند. در هیچ زمانی آغاز کننده نبودیم؛ یعنی در هشت سال دفاع مقدس که همه دنیا در برابر ایران ایستاد اما ما شروع کننده نبودیم بلکه وقتی به ما حمله شد ما دفاع کردیم امروز هم وقتی به صورت نمادین برجام را پاره کرده و به آنها پاسخ دندان شکن دادیم.

از واکنش آقای لاریجانی چنین برداشت می شد که هیات رئیسه در جریان این اقدام شما نبود، درست است؟
همانطور که اشاره کردم یکی از نمایندگان مجلس بعد از پایان صحبت های آقای لاریجانی پشت تریبون رفت و چند نماینده هم به او ملحق می شوند تا این کار صورت بگیرد لذا یک عمل خودجوش بود.

یعنی هماهنگی صورت نگرفت؟
خیر!
 
انتقادهایی به این رفتار در فضای مجازی شد. شما آنها را دیدید؟ پاسختان به آنها چیست؟
به نظر من، مردم وقتی به یک فرد به عنوان نماینده اعتماد کردند، نباید دائما به او نقد کنند که چرا این کار را کردی و چرا آن کار را انجام ندادی. مردم باید به هیات امنای خود اعتماد کنند، نباید دائما آنها را زیر سوال ببرند. من مخالف انتقاد نیستم باید نقد باشد اما یک نقد سازنده. من مانند آقای روحانی نیستم که بگویم نقد کنید و بعد به منتقدین بگویم بزدل و ترسو! ممکن برخی به رفتار من نقد داشته باشند اما من در برخی مواقع به نظر شخصی خودم رفتار می کنم؛ وقتی می بینم بعد از چهل سال آمریکا با کشور ما فارغ از فرد مشکل دارد، من در مقابل سکوت را جایز نمی دانم؛ معتقد به مقابله به مثل هستم.»
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
نماینده باید عصاره فضائل باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
این حرفا توجیه خوبی برای آتش زدن پرچم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
ای خدا لعنتان کند که باعقدهگشایی پدر مردم وجوانهای این کشور را در آوردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
اگر دل و جرات دارید جواب اسراییل رو بدید که توی سوریه پایگاه های ایران رو نابود کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
موافقم
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
یه سوال ~~اگر در کشور آمریکا نماینده یا وزیر خارجه اش به پرچم ایران اهانت میکرد و ازقضا پسر همون نماینده در ایران زندگی میکرد برخورد اینا با اون پسر چی بود الان بیشتر مسولین ما فرزندان شان در آمریکا تشریف دارن و پدران گرام هم برای خودشیرینی از این حرکات میکنند ولی بچه های اونها در آمریکا دارن با خیال راحت زندگی میکنن و دولت اونجا هیچ توهینی به اونا نکرده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
عجب شجاعتي احتمالا آمريكا از ترس زهرترك شده است
سعید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
برادر عزیز فکر نمی کنم شما عصاره مردم باشید روش مبارزه با امریکا قوی شدن در اقتصاد حسن همجواری با همسایه ها داشتن اخلاق خوب تکنولوژِ ی پیشرفته است اتش زدن پرجم و مرگ گفتن بر دیگران یک نقطه ضعف است و دنیا ما را به تمسخر می گیرد راه را اشتباه رفتیم و ادامه می دهیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
"من در این چند روز با افرادی که در تماس بودم از ما تشکر کردند که بالاخره پاسخ افراد متکبر و افرادی که خود را کدخدای دنیا می دانند، دادیم"

با این پاسخ قاطع نماینده محترم ! همه مشکلات ناشی از تحریم و سوء مدیریت حل شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
ای عصاره های فضائل ملت!!
دست از سر ملت وردارین!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
نماینده کجاس این مخلص
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
ایشون نماینده فلاور جان هستن با جمعیتی حدود چهل هزار نفر.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
" من در این چند روز با افرادی که در تماس بودم از ما تشکر کردند "

مشکل شما و دوستانتون همینه که فقط با آدمایی میگردید که ازتون تشکر می کنن و هرگز با "مردم واقعی ایران" در تماس نبودید که نظرات واقعی مردم رو بدونید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
نماينده ... ،‌اگر آقاي خامنه اي گفت برجام را آتش مي زنيم سمبليك گفت ،‌نه اينكه يكي مثل تو اونم تو مجلس اتيش بازي كنه.بعد هم مگه ترامپ پرچم ايرانو آتيش زد كه تو و رفيقات پرچم آتيش مي زنيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
مطمن باشید که به غرور ملی اونا آسیب زدید و اوان مثل ما در مقابل خاک و پرچمشان احساس غرور دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
خدا بداد مردمی برسه که شما نماینده اش هستی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
نماینده فلاور حان هستن این بزرگوار.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
اعتماد و رای به یک نماینده منافاتی با نظارت بر رفتار او در زمان نمایندگی نیست درست مثل رای اعتمادی که نمایندگان به وزرا می دهند و ممکن است همین وزرا در معرض استیضاح باشند.
دوستان بهتر است کمی به رفتار و گفتارشان توجه داشته و بیشتر با اقشار جامعه در تماس باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
این نماینده کدوم تفکره دقیقا؟
سیکلم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
خودت چی فکر می کنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
دقیقا جبهه پایداری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
ایشان وامثالهم فکرمی کنند حتما باید عکس العمل نشان دهند ومتاسفانه از انقلابی بودن همین بخش رو یاد گرفتند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
درس پس میده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
مغزتان اندازه مغز مورچه هم نیست...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
مقابله به مثل؟
کی يک امريکايي پرچم ايران را اتش زده؟
کی تو خانه ملتشان پرچم ما را اتش زدند؟
کی مرگ بر ايران گفتند؟
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
من پرچم آتش زدن رو راه درست نمیدانم
اما آمریکایی ها بیشتر از سوزاندن پرچم ما رو مورد توهین قرار دادند
مقابله به مثل یا غیر مثل بازی با کلماته
توهین که فقط آتش زدن پرچم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
نکته سنج
پس توهین چیه؟
اگر کسی به دین تو توهین کنه
برای اونا حکم همون کسی رو داره که به پرچمشون توهین کرده
اونا وطن پرستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
خود جوش و بدون هماهنگی ؟! اگر بدون هماهنگی بوده پرچم را از کجا آوردی ؟
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
موضوع مربوط به زمانی است که ما در اوج قدرت بودیم و آمریکا ترسیده بود و برای همین نماینده ای به ایران فرستاد تا به دست بوسی رهبری بیاید و التماس کند برای مذاکره ...
خداوکیلی ساقی اینا چی بهشون می ده این طور توهم می زنن.
اوج قدرت بودیم؟ یعنی الان نیستیم دیگه؟
امریکا ترسیده بود؟
دستبوسی؟ این که فرهنگ اونا نیست فرهنگ شما است
ناشناس
France
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
اينها نماينده نيستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
متاسفانه هستن.مردم فلاور جان بهشون رای دادن.
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
کجاش عجیب بود !؟ چرا تیر های متناقض و جانبدارانه می زنید این آقا فارغ از همه شانتاژ نجر خودش را به روشنی بیان کرده است همین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
اونجایی که میگه مردم وقتی یکی رو انتخاب کردن نباید دائم بهش نقد کنند که چرا اینکار رو کردی و چرا اینکار رو نکردی .
این بابا فکر کرده راستی راستی عصاره فضائل ملته .
آتیش زدن پرچم که خرج نداره .
به همینا بگن نفری 5 هزار تومن بدید میخوایم پرچم آمریکا بخریم آتیش بزنیم معلوم میشه چند نفر میدن خخخخخخخخخخخخخخخخ
یک هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
"ما در اوج قدرت بودیم و آمریکا ترسیده بود و برای همین نماینده ای به ایران فرستاد تا به دست بوسی رهبری بیاید و التماس کند برای مذاکره"
منظورش سلطان بن قابوس است...
از نظر اینها هروقت مذاکره ای بین دو نفر اتفاق بیفتد یعنی یک نفر التماس و عجز و لابه و منت کشی کرده و آمده دست بوسی و طرف مقابل از موضع قدرت با او حرف زده و ...
خدایی به نظرتون اینا رفتار دیپلماتیک می فهمند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
نماينده نمي تونه هر کاری كه خواست بكنه و امنيت ملي رو به خطر بندازه.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
فقط میشه گفت : ای خاک دو عالم بر سرت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
ز آنجایی که نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند ....
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
باورش شده جز افاضل است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
کمی از دلارهایتان را هم خودجوش اتش بزنید ببینیم چند مرده حلاجید یا فقط از کیسه ملت ایران میبخشید
خودم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
چرا دلار ها رو آتیش بزنند ریالهای بدون پشتوانه که توسط دولت تولید شده رو آتش بزنند تا ارزش پول ملی بره بالا.
ناشناس
Singapore
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
ما پرچم آمریکا رو آتش می زنیم و آمریکا زندگی ما رو آتش میزند
محسن از بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
خجالت بکش آقای نماینده! مجلس جای هوچی‌گری نیست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
درس عبرتی باشه تا این فضائل و افاضل جو گیر و بی جنبه رو نفرستیم مجلس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
این آقا بیش از آنکه مصالح می را در نظر بگیرد مصالح خودش را ارتقاء می دهد. با این کار نه برای موکلینش که برای اربابانش خود شیرینی می کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
عجب مقابله به مثلي كرديد با دلار ٧٠٠٠ تومني
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
"از ما تشکر کردند که بالاخره پاسخ افراد متکبر و افرادی که خود را کدخدای دنیا می دانند، دادیم."
کار به عمل براید نه . . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
دغدغه ومشکل مالی وفرزند بیکار ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
مردم که پیغمبر منصوب نکردن نماینده انتخاب کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
این دو پاها لیاقت نمایندگی مردم بزرگ ایران را ندارند
احسان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
قرار نیست نماینده احساسی بی موقع شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
داداش کشتی امریکارو . تو دهنی محکمی زدی . تو رو خدا ولش کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
این نماینده انقلابی باید حتما رئیس مجلس بشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
خلایق را هر چه لایق
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
از اول انقلاب تا حالا ما فحش دادیم و در عوض کتک خوردیم، بازهم فحش دهید عصاره گان فضــــــــــــــائــــــــل.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
این نمایندگان مجلس که ادعای مبارزه با امریکا را دارند به جای پرچم امریکا لااقل یکی از انها پاسپورت یا گرین کارت امریکایی خود یا خانواده را اتش می زدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
عصاره فضائل ملت واقعا خجالت دا
ناشناس
United States
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
خیلی از مسئولین ما فرزندانی دارند خارج نشین...پاسپورت انها را اتش بزنید
ناشناس
Canada
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
اگر اینها نماینده واقعی ملت هستند وای به حال ملت که اینها را انتخاب کرده اند و وای به حال این نظام که ثمره ۴۰ سالش این مردم و این نماینده هاست ... و اگر نماینده واقعی ملت نیستند و در مجلسند وای به حال این نظام که مدعی است انتخابات آزاد برگزار میکند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
کلا وای به حال ملت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
گویا مهمترین شاخص اکثر این دسته از نمایندگان دشمنی با فکر کردن است.
شاید روزی برسد که شما برای اقدامات نابخردانه و مجیزگویی متملقانه به منظور رفع مسئولیت فردی، مجبور به پاسخگویی شوید.
کمی به فرزند شهید مطهری اقتدا کنید.
واقعاً درست گفته اند که تا مرد سخن نگفته باشد ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
این آقا و نماینده مشهد که کبریت بدست گرفته از نمایندگان پایداری و طرفدار احمدی نژاد هستند و جالت است که بدانید پسر نماینده مشهد در آمریکا تشریف دارند کاش آقای ترامپ تصمیم بگیرد خانواده و اقوام این تندروها را از آمریکا بیرون کند چرا به جای آتش زدن برجام و یا پرچم آمریکا ویزا و گرین کارت خود و خانواده تان را آتش نمی زنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
حاج آقا سوراخ دعا را خوب بلدید ولی کمی دیر تشریف آوردید
علي
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
كار بد يا خوب! مسأله اين نيست.
مسأله اين است كه مجلس و جايگاه نماينده مردم در يك نظام مردم سالار جايگاه وزيني است و لذا رفتار و گفتار نماينده بايستي بازتاب اين جايگاه و وزانت باشد.
مردم بهتر از نمايندگان محترم مي توانند پرچم آتش بزنند و شعار بدهند ولي مردم يك كار را نمي توانند بخوبي انجام دهند و لذا نماينده انتخاب و به مجلس مي فرستند؛ انتظار از نماينده اين است كه فكور باشد، تمهيدات لازم براي امور بينديشد، طرح هاي سنجيده ارائه كند، به تقنين و نظارت موثر كه كارويژه مجلس است همت گمارد و با درايت منافع كشور و مردم را حفظ و ارتقاء بخشد.
نمايندگاني كه ظرف ١٥ دقيقه برجام را تصويب مي كنند و ظرف ١٥ دقيقه هم با هيجانات في البداهه برجام را آتش مي زنند بهتر است جاي خود را به عوام الناس بدهند كه هم آتش زدن را بهتر بلدند و هم شعار دادن را ...
ناشناس
United States
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
برف سنگینی در حال باریدن بود، ناصرالدین شاه هوس درشکه سواری به سرش زد...

دستور داد اتاقک درشکه را برایش گرم و منقل و وافور شاهی را هم در آن مهیا سازند، آنگاه در حالی که دو سوگلی اش در دو طرف او نشسته بودند، در اتاقک گرم و نرم درشکه، دستور حرکت داد، کمی که از تماشای برف و بوران بیرون و احساس گرمای مطبوع داخل کابین سرخوش شد، هوس بذله گویی به سرش زد و برای آنکه سوگلی هایش را بخنداند، با صدای بلند به پیرمرد درشکه چی که از شدت سرما می لرزید، گفت:

درشکه چی ! به سرما بگو ناصرالدین شاه "تره هم واست خرد نمی کنه!" درشکه چی بیچاره سکوت کرد...

اندکی بعد ناصرالدین شاه دوباره سرخوشانه فریاد زد: درشکه چی! به سرما گفتی؟؟؟ درشکه چی که از سردی هوا نای حرف زدن نداشت، پاسخ داد: بله قربان گفتم!!! -خب چی گفت؟؟؟

گفت: با حضرت اجل همایونی کاری ندارم، اما پدر تو یکی رو درمی یارم... نتیجه: این حکایت دقیقا حکایت كسانى است که برای تحریم ها تره هم خرد نمیکنند و مشغول رجزخوانی و خط و نشان کشیدن برای قدرت های جهان هم هستند...

و ملت زیر خط فقر، همان درشکه چی اند که باید تمام سختی های تحریم را تحمل می کنند ...

مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین