bato-adv
کد خبر: ۳۱۳۹۰۴
فعالان سیاسی در گفت‌وگو بافرارو بررسی کردند

"مناظره اول" چه چیزهایی را مشخص کرد؟

در این مناظره دیگر کاندیداها هم حضور چشمگیر نداشتند. مثلا آقای میرسلیم صرفا به دنبال بیان دیدگاه‌های حزب موتلفه بودند و آقای رئیسی هم در حاشیه امن ایستاده بودند که مبادا آتش مثلت روحانی، جهانگیری و قالیباف گریبان گیر ایشان نشود. اگر قرار باشد که آقای رئیسی به این روند ادامه دهد نه می تواند در رای دهندگان ایجاد انگیزه کند و نه آرای خاکستری را جذب کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرارو- بالاخره نخستین مناظره انتخاباتی میان شش نامزد تائید صلاحیت شده برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت، خالی از حواشی جنجالی نبود و تا حدودی زیادی تکلیف رقیب روحانی مشخص شد. اما اینکه این رقیب در مناظره اول تا چه حد موفق عمل کرد، مسئله ای است که نیاز به بررسی دقیق دارد.
 
به گزارش فرارو، در همان لحظه ورود محمدباقر قالیباف به وزارت کشور تقریبا اکثریت به خوبی می دانستند که او آمده است تا مناظره سال 92  و ماجرای گازانبر و سرهنگ را جبران کند. بنابراین همه منتظر آغاز مناظره‌های تلویزیونی بودند و امروز این انتظارها به پایان رسید و پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوست.

البته آغاز مناظره تاحدود زیادی سرد و در عین آرامش پیش رفت. اما داستان از آنجایی شروع شد که آقای شهردار مدعی شد که حسن روحانی وعده داده بود، چهار میلیون شغل ایجاد کند و گفت: مشکل جدی امروز ما در ازدواج، اشتغال است. شما در آغاز دوره ریاست جمهوری خود به مردم قول ۴ میلیون شغل را دادید. با گفتن این جمله از سوی قالیباف، روحانی واکنش نشان داد و اظهار کرد:  یک سایت گمنامی حرفی می زند و سایت معروفی نقل می‌کند و روزنامه دیگری آن را منتشر می‌کند. من هیچ وقت در هیچ دوره‌ای قول ۴ میلیون شغل نداده‌ام. این دروغ محض است. قالیباف ادامه داد: ما از سایت خود شما این را دیدیم و شما که حرف از آزادی می‌زنید بگذارید ما حرفمان را بزنیم.

 همین حرف کافی بود تا اسحاق جهانگیری در موضع تهاجمی قرار بگیرد. او خطاب به قالیباف گفت: این کشور بهترین زمینه را برای گردشگری دارد، چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند؟ چه کسانی باعث شدند 700 هزار شیعه ای که به مشهد می آمدند و درآمدزایی داشتند و زندگی مشهدی ها می چرخید، این را چه کسانی به هم زدند؟ آیا دولت این کار را کرد؟ بله آقای قالیباف ما نمی توانیم به سفارت حمله کنیم. ما نمی توانیم زندگی مردم را به خاطر منافع خودمان دچار آسیب کنیم. چه کسانی به سفارت حمله کردند؟ آنها امروز در ستادهای کدام نامزد در حال فعالیت هستند؟ کدام نامزدها آنها را حمایت می کردند و پول به آنها می دادند و آنها را شکل می دادند؟

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و بار دیگر قالیباف تلاش کرد در موضع تهاجمی قرار بگیرد. او خطاب به جهانگیری گفت: من متاسفم که شما به عنوان یک مدیر دستاویز مسائل سیاسی شده‌اید. اگر از این بحث می‌شود که بیاییم و اختیار مدیریت شهری را به مردم بدهیم این موضوع خوبی است ما چند سال است که شورایاری‌ها را ایجاد کرده‌ایم اما دولت دو ماه پیش به ما گفت که اجازه ندارید هیچ موضوعی را به شورایاری‌ها بسپارید. این چه مردمی‌کردنی است؟ آنچه که مردم به آن اعتراض دارند و یا شما می‌گویید که سرمایه‌هایی وجود ندارد تا کار انجام شود باید گفت که چطور شما از وام‌هایی که به 4 درصد از افراد خاص داده شده است دفاع می‌کنید اما مردم خوب می‌دانند که وقتی می‌خواهند وام بگیرند چقدر با مشکلات فراوان در این راه مواجه می‌شوند.

 جهانگیری در پاسخ به  اظهارات قالیباف تاکید کرد: در زمینه مسائل اجتماعی مجددا تاکید می‌کنم که بابرخوردهای گازانبری مشکل فرهنگ و آسیب های اجتماعی حل نمی شود. بدتر از آن این که با کتک زدن دستفروشان و و تشکیل گروه ضربت برای جمع‌آوری دستفروشان نمی‌شود  معضل آنان را حل کرد. متاسفانه یک فرهنگی به شهرستان ها القاء می‌شود که گروه ضربت وظیفه اش این است که به دست فروش ها سیلی بزند. من آن روزی که آن سیلی به زن دستفروش را دیدیم انگار به صورت خودم سیلی زده اند.

همین حواشی و اظهار نظرها نشان داد که قالیباف تمایل زیادی برای قرار گرفتن در برابر روحانی را دارد و موفق هم شد که توجه‌ها را به سمت خود جلب کنند. البته عملکرد رئیسی نیز تا حدود زیادی زمینه را برای  وی فراهم کرد. زیرا حضور خنثی رئیسی باعث شد، قالیباف بیش از پیش عرض اندام کند و با زبان بی زبانی بگوید که «من به مراتب بهتر از رئیسی عمل خواهم کرد و باید کاندیدای نهایی باشم.»

اما اینکه تا چه حد موفق عمل کرده است و توانسته توجه های عمومی را به خود جلب کند یا اینکه اصلا چه کسانی در این مناظره پیروز بودند، سوالاتی است که از تحلیلگران سیاسی پرسیدم.

قالیباف در مخمصه جهانگیری گرفتار شد
فیاض زاهد تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فرارو گفت: قطعا درخشان‌ترین چهره مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری بود و به عبارت ساده تر تیم روحانی –جهانگیری، دست بالا را داشتند. اما جهانگیری به واسطه تسلط بر اعداد و ارقام و موضع تهاجمی، بهتر ظاهر شد.

وی ادامه داد: به نظرم هرچه جلوتر برویم مناظره ها جنجالی‌تر و دوقطبی خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که مثلث این انتخابات روحانی، قالیباف و رئیسی هستند و آقایان هاشمی طبا و میرسلیم نقش چندانی در این کارزار سیاسی ایفا نمی کنند. اما اسحاق جهانگیری به عنوان یک کاندیدای پوششی می تواند تاثیر زیادی در انتخابات و مناظره ها داشته باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: قالیباف در این مناظره به مراتب بهتر از رئیسی عمل کرد و توانست خود را در مرکز توجه ها قرار دهد. این درحالی بود که پیش از این بیشتر نگاه ها به سمت ابراهیم رئیسی بود. البته این مسئله که رئیسی بسیار خنثی عمل کرد نیز یکی از دلایل موفقیت قالیباف بود. هرچند ممکن است در ادامه، این روند تغییر کند.

او افزود: افرادی که به عنوان مشاور در کنار قالیباف حضور دارند، نتوانسته اند راهنمایی مفید و سازنده ای به وی کنند. زیرا قرار دادن استراتژی تهاجمی در دستور کار قالیباف بسیار خطرناک است و او را آسب پذیر می کند. چراکه قالیباف با توجه به عملکردش در شهرداری بسیار ضربه پذیر است. ضمن اینکه به عقیده من حلقه مشاوران قالیباف با کمپین های انتخاباتی آشنایی چندانی ندارند. 

زاهد در پایان تاکید کرد: قالیباف در این مناظره تلاش کرد روحانی را در کنج  قرار دهد به او حمله کند اما برخلاف انتظارش در مخمصه جهانگیری گرفتار شد و خودش در کنج قرار گرفت. حالا باید منتظر دو مناظره بعدی ماند. اگر رئیسی در این دو برنامه هم مانند مناظره امروز عمل کنند و فضا را برای قالیباف باز بگذارد، قطعا از گردونه انتخابات خارج می‌شود و قالیباف برای رقابت نهایی باقی می ماند.

قالیباف آمده بود که روی مین برود و به خط بزند
همچنین حسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا در گفت‌وگو با فرارو گفت: مناظره امروز پر از حرف‌های کلیشه‌ای بود و حرفی از تغییر و روش‌های کاربردی زده نشد و به نظر رسید نامزدها درک سطحی از مشکلات کشور دارند. به نظرم این یک دورهمی بود که فقط جای آقای مهران مدیری خالی بود. ضمن اینکه بیشتر از آنکه ما شاهد مناظره باشیم، یک محاکمه تمام عیار را دیدیم و نه اخلاق سیاسی و نه اخلاق اسلامی رعایت نشد.

وی ادامه داد: این مناظره نشان داد که هرکدام از کاندیداها از کدام اردوگاه سیاسی آمده اند. جهانگیری به وضوح اعلام کرد که از طرف اصلاح طلبان آمده تا مواضع  آنها را تشریح کند و تریبون دیدگاه‌های آنها باشد. روحانی از طرف اعتدالیون در انتخابات حاضر شده است. قالیباف از جریان اصولگرایی آمده و سه کاندیدای دیگر مستقل در انتخابات شرکت کرده اند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه عملکرد روحانی در مناظره مناسب بود، گفت: به نظر من آقای روحانی موفق شدند شجاعانه از عملکرد چهارساله خود دفاع کنند. جهانگیری نیز علی رقم دفاع از دولت، سخنگوی اصلاح‌طلبان بود و در هر دو موضع خوب عمل کرد. اما مشخص بود که آقای قالیباف مشاوران خوبی ندارند. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که مواضع قالیباف تا چه حد مفید و تاثیرگذار بود، اظهار کرد: قالیباف نه تنها نتوانست از عملکرد خود دفاع کند بلکه حتی نتوانست به خوبی پاسخگوی حرف‌های جهانگیری و روحانی باشد. وی گمان کرده است که عملکردش در شهرداری می تواند نشان دهنده این باشد که در سمت ریاست جمهوری خوب عمل خواهد کرد و مناسب این جایگاه است. او صرفا آمده بود که روی مین برود و به خط بزند.

همچنین کنعانی مقدم درباره عملکرد دیگر نامزدهای انتخابات گفت: در این مناظره دیگر کاندیداها هم حضور چشمگیر نداشتند. مثلا آقای میرسلیم صرفا به دنبال بیان دیدگاه‌های حزب موتلفه بودند و آقای رئیسی هم در حاشیه امن ایستاده بودند که مبادا آتش مثلت روحانی، جهانگیری و قالیباف گریبان گیر ایشان نشود. اگر قرار باشد که آقای رئیسی به این روند ادامه دهد نه می تواند در رای دهندگان ایجاد انگیزه کند و نه آرای خاکستری را جذب کند.
آنتی کیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
دوستان همینو فقط بگم که اگه قالیباف رای بیاره هر روز تو مملکت تنش و مجادله داریم. عین دوران احمدی نژاد.. این آقا با رفتارش تو مناظره نشون داد اداره مملکت برنامه نمخاد تهمت زدن و شلوغ کاری میخاد. همین که حسن کرد میهن تو ستاد آقای قالیباف هست واسه عدم کفایتش بسه..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
قالیباف در مخمصه جهانگیری گرفتار شد!پس معلوم مي شود درمردم واقعانيستيد .حتي نظراتي راهم كه مي گذاريدفقط به نفع خودتان هست
طاها
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
سلام
دوستان! داد و بیداد و بلند کردن صدا توسط جناب جهانگیری که نشد پیروزی در مناظره! ایشان مسائل بی ربطی چون حمله به سفارت رو به ازدواج جوانان گره زدند!
ناشناس آشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
واقعا قالیباف حرف اول را میزند با دلیل و مدرک
هادی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تهرانیا از تلاش شهردار موفق و جهادی استفاده میکنن و نق نقشون گوش فلک رو کر کرده واقعا روتون زیاده نصف بودجه کشور خرج تهران میشه ..حیف قالیباف که شهردار شما نمک نشناساس
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
بدترین کار در مناظره وعده دادن اعانه است. قالیباف در سخنان قبلی گفت تولیدات پتروشیمی را چند برابر می کند اولاً باید تقاضا باشد دوم ایجاد کارخانه در کمتر از 4 سال ممکن نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوست عزیز شما مثل اینکه وعده وعیدای جناب کلیددار رو یادتون رفته
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
رئیسی رئیسی که میگفتن این بود؟نهایت رایش همون 4 ملیون رای جلیلی دوره ی پیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اگر تغییر بخواهیم باید تغییر بدهیم
خدایا ما رو نجات بده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
مسخره ترین دروغ دنیا!!!!
شهرداری حامی محرومین است!!!!
خصوصا اونجا که با سیلیاز لبوفروشان حمایت می کنند!!!
شهرداری مقابل سرمایه داران هست !!!!خصوصا هنگام دادن مجوزهای املاک چند ده طبقه!!!!!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
داداش شما ظاهرا همونی که خودت دوس داری میبینی و میشنوی!!
برای املاک قالیباف گفت مجوزش رو دولت داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شهرداری فقط کارهای اداریش رو میکنه.
کسانی که سیلی زدن سر جاشون نشونده شدن و هیچ عقل سلیمی گسترش دستفروشی رو اسمشو نمیزاره حمایت از محرومین!!!!!!!!!!!!!
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوستان عزیز تهرانی که اینقدر شهردارشون رو قبول ندارن اگه میشه به جای شمال یه سر بیان شهرای دیگه‌ی کشور یه نگاهی بندازنو دوباره برگردن تهران، بابا بی انصافا یدونه از کل طرحایی که تو تهران اجرا میشه آرزو و آمال دیگر شهراس، تازه با بودجه ای که دولتم نداده این کارا انجام شده ، آخه بریم به کی بگیم
ناشناس
United States
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
پس اون معلمی هم که سیلی زده تو گوش بچه مردم تقصیر وزیر آموزش و پرورشت بوده و باید زندانی بشه . ادامه بده استدلالتو . آخه بنده های خدا اینم شد شیوه تخریب ؟ فقط خودتونو جلو ملت خراب می کنین و بس . مردم مصمم به تغییر اساسی هستن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اگه یه مامور تو شهرداری به یه دستفروش سیلی زده یعنی قالیباف شهردار زده؟! پس با این منطق هر رشوه و دزدی که کارمندای دولت کردن کار روحانی بوده!. مجوزها رو دولتی ها و مجلسیها میدن بدبخت شهرداری فقط متصدی اجراست. بیشتر اون چند ده طبقه ها هم مال بچه های وزرا و گردن کلفتای سرمایه داره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
همین شما شهرستانی هستید که با تزویر آقای شهردار به اصطلاح کاردان تهران و دیدن یه پل طبیعت و برج میلاد فکر میکنید تهران گلستانه والا مردم تهران از طرح های این آقا جز ترافیک و انفجار تهران و نابودی پوشش گیاهی باغات شمال تهران چیزی ندیدن . همین مترو هم که این آقا این همه بهش مینازه شروع و ایجاد زیرساختش در زمان ریاست آقای هاشمی بوده. شما لطف کنید نظر ندید ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مجوز املاک چند طبقه رو شهرداری صادر نمیکنه چند وزیر از دولت صادر میکنند . سرچ کن میبینی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
آقای محترم شهرستانی اکه ازاون بساز بفروشیا چیزی جز بدبختی و شلوغی برای ما موند تو بیا حسرتش بخور.والا همش تو ترافیک همش الودکی. والا تهرانم فقط برای بالاشر نشینا خوبه نه بقیه که فقط سگ دو دارن
ناشناس
Germany
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
جالبه برام قالیباف در دو جا از جمله معروف میرحسین در مناظرات 88 استفاده کرد واقعا اگر هدفش تحریک قشر خاکستری جامعه است که خیلی خوش خیاله ! بنظر من نهایت رای قالیباف از محل وعده افزایش یارانه طبقه ضعیف و کارانه و از اینگونه وعده ها و دل بستن عده ای به این وعده ها بدست میاد و اگه فضا از این هم قطبی تر بشه قطعا بنفع روحانی تمام میشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
هر طوري هم كه نگاه كني:
قاليباف از روحاني سر تره.
حالا نتيجه راي هرچي كه ميخواد باشه
اصلا روحاني و وعده هاي تخيليش در حد قاليباف و پروژه هاي تمام شده او نيست.
روحاني را الان ديگه مردم شناختند
زياد روش حساب نكنيد
rezaaaa
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
آقای قالیباف واقعا خجالت نمیکشی که از ایجاد اشتغال 5 میلیونی صحبت می کنی؟ توی همون شهرداری از همون زمانی که شما اومدید تا حالا آزمون استخدام برگزار کردید؟ هر سال دارید نیرو می گیرید و همه نیروها هم با پارتی دارن وارد شهرداری میشن و افراد تحصیل کرده ای مثل من با فوق لیسانس برنامه ریزی شهری باید بشینیم خونه و افرادی با مدرک دیپلم و زیره دیپلم باید توی شهرداری جولان بدن و زمین نجومی بگیرن!!!! شهرداری رو به حیاط خلوت خودتون تبدیل کردید حالا باید کشورم به فلاکت بکشونید!!
تو روخدا نظره من رو چاپ کنید و از نفوذ این افراد نترسید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
عزیز دل مگه شهردار رئیس‌جمهور مملکته، تازه رئیس‌جمهورم دستور استخدام نمیده حالا شهرداری بده، شما چیزی به نام شورای شهر در سطح شهر تهران و مجلس شورای اسلامی رو در سطح کشور میشناسی، اصلا چیزی در مورد این 2 رکن شنیدی، واقعا معلوم شد قدیمیا حق دارن سیکلشونو با فوق لیسانسه‌های ما مقایسه میکنن !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
داداش یا فوق لیسانس نداری یا اندازه اون سواد و معلومات نداری! استخدام تو شهرداریا با مجوزه شواری شهره نه شهردار!! ثانیا همه پارتی دارها هم از طرف اعضای شورا سفارش و به شهرداری تحمیل میشن. ثالثا شهرداری وزارت کار و رفاه دولت نیست. صرفا جهت اطلاع! رابعا قبل از مصرف شیشه را تکان دهید!
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
مناظره اول مشخص کرد اقای روحانی در دوربین نگاه کردند و قول تحول اقتصادی در صد روز را دادند و اکنون هم در دوربین نگاه میکنند و حرفشان را انکار میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تحول اقتصادي از نظر شما چيست؟ بنشيني در منزل و هر روز به حسابت پول واريز شود؟ اين دولت دلار را چند تحويل گرفت، امروز دلار چند است؟ اين دولت رشد اقتصادي را چند درصد تحويل گرفت، امروز رشد اقتصادي چند است؟ چه تعداد بشكه نفت مي توانستيم بفروشيم در ابتداي كار اين دولت، امروز چه تعداد مي توانيم بفروشيم؟ چه تعداد از فازهاي مربوط به حوزه انرژي در جنوب كشور در اين دولت افتتاح شدند؟ در كدام دولت برداشت از سفره گازي پارس جنوبي با قطر برابر شد؟ در كدام دولت پس از انقلاب توانستيم هواپيماي نو از شركت هاي سازنده هواپيما خريد كنيم؟ اين دولت تورم را چند درصد تحويل گرفت امروز تورم چه درصدي دارد؟
دروغ گو آقاي قاليباف است كه مي گويد حامي مظلومان است در صورتي عملكرد 12 ساله ايشان در شهرداري نشان مي دهد كه يكي از فاسدترين مجموعه ها را به نفع طبقه ثروتمندان تشكيل داده اند، فقط اين را بگويم كه با هزينه پروژه اتوبان صدر مي توانستيم در حوزه حمل و نقل عمومي گام هاي اساسي برداريم، اما چه كنيم كه ايشان به 4 درصدي هاي تهران بيشتر خود را متعهد مي دانند تا 96 درصدي ها.
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوست ناشناس من واقعا که نشان دادی چقدر بی اطلاع هستی.دلار را 3300 تحویل گرفت و با اجازه ندادن رشد طبیعی دلار و تقویت دلار سوبسیدی به تولید کننده خارجی داد و تولید داخل را نابود کرد.نفت بشکه 100دلار میفروختیم اما از دیپلماسی فشل ایشان نفت شد 50 دلار که باید دو برابر بفروشیم و منابع طبیعی را تلف کنیم تا همانقدر بدست اوریم.جهش تورم و بحران ارزی حاصل مشاوره تحریم و ایجاد فتنه توسط همین اقایان بود.رشد اقتصادی که با فروش نفت حاصل شود در هیچ کجایی دنیا ارزش شناخته نمیشود.تحول اقتصادی یعنی افزایش تولید داخلی که خود اقای جهانگیری فرمودند تلاش ما این است که به سال 92 برسیم.اما از عجایب این است که پارس جنوبی را به نام این دولت بزنیم.شما به روزنامه ابتکار که حامی همین دولت است نگاه کن تا بفهمی چند درصد این پروژه در دولت قبل بوده.دوست عزیز هر دولتی که اینقدر به غرب باج میداد و اینده انرژی کشور را فدا میکرد بیشتر از چندتا هواپیما بهش میدادند.دوست عزیز این کاهش تورم حاصل رکود و مرداب اقتصادی این دولت است که پدر اقتصاد این کشور را به معنی واقعی کلمه در اورده.لطفا دیگه شما از خمل و نقل عمومی صحبت نکنید که همه میدانند دولت با مترو چه کرده.نمیدونم با به صحبت های امثال شما خندید یا متاسف بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب آسمانی خیلی پرتی که فکر میکنی دولت ایران توان دست بردن در قیمت نفت رو داره. گذشت اونه زمانی که با ماجراجویی در سیاست خارجی قیمت نفت بالا و پایین میشد همین الان خاورمیانه با تمام آشوبهاش رو نگاه کن نفت با اون منطق الان باید بالای صد دلار میبود ولی الان چنده؟ راستی یه بابایی بود میگفت نفت میشه دویست دلار یادته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
صدا سیمای میلی در بیست وسی تکلیف امشبشو با پخش کامل تهمتهای قالیباف و گزینش جوابهای جهانگیری بخوبی انجام داد!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اصلاحات نیازی به رسانه میلی ندارد. با دو کلمه (تکرار می کنم) سید اصلاحات ورق انتخابات مجلس برگشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اون تهرانه که گفت تکرار می کنم، اگر راست میگه حالا بگه تکرار می کنم،سال 88 هم هاشمی هم خاتمی با هم شدند فلان، سال 92 هم باز هم باهم شدند50/1 دهم درصد
ناشناس
United States
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ناشناس 00:59 اگه اینبار شکست سختی بخورین که قطعا" همینجوره بخاطر درک ضعیفتون از کل جامعه ایرانی و مشکلات غیرقابل تحمل مردمه . ایران تهران نیست . الآنم وضع قالیباف فوق العاده خوبه چون یک مدیر کاری و باپشتکار و برنامس مردمم همینو میخوان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
ناشناس1/35شما تو اصولگرایان یک نفر رو با رسم شکل نام ببر که با دو کلمه بتونه کل منتخبان یک حوزه انتخابیه رو تعیین کنه یا با حمایتش از یه نفر اون رو رییس جمهور کنه؟ نیست دیگه ... اول فکر کن بعد حرف بزن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
قالیباف فقط اتهام زد از یک شخص که کاندید ریاست جمهور شده بعید است این چنین شخصیتی داشته باشد. کلا متاسفم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بی انصاف، برو کلیپ های روحانی رو نگاه کن که الان داره تکذیب میکنه. انسانیت رو زیر پا له نکن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جناب ناشناس 00:42
کلیپها رو دیدم و متوجه شدم ادعای مخالفان روحانی کاملا دروغه و ایشون دروغ رو تکذیب میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
پس بخواب، گویا این خواب برای تو شیرین‌تره تا دانستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف یه نفر بود اما روحانی و جهانگیری دونفر. تازه دست روحانی هی میارزید که نکنه بیشتر از این ابروش بره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
رییسی و میرسلیم و هاشمی طبا برنده مناظره بودند و روحانی بازنده بزرگ این بازی که بازی را به حامیانش باخت نه به رقیب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
شما از کدوم کانال نگاه کردی مناظره ها رو عمو جان؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
من هم با ناشناس ۲۳ :۵۲ موافقم .
چون به نظر من هم افرادی که اخلاق مدار تر هستند برنده اند .
نه به دنبال زدن همدیگه
البته اگه مردم ما بفهمن !!!!!! چون مردم به دنبال جنالن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
برنده رییسی بود و بازنده روحانی. رییسی بی حاشیه بود و وارد تک و پاتک قالیباف و جهانگیری نشد. ولی روحانی به اشتباه از اول خودش رو وارد دوقطبی قالیباف جهانگیری کرد و گرچه ۳ تا هوک زد؛ ولی ۲ تا آپرگاد هم خورد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ایشون مگر حرفی هم زد که برنده باشه :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ما امروز با پدیده ای روبرو هستیم که ...
این جمله سال ۸۸ درست بود و از زبان میرحسین .. نه امروز از زبان قالیباف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
البته از یه جهت راست گفته بنده خدا . امسال دوباره ما با یک پدیده رو به رو هستیم اما اینبار اون پدیده خود جناب شخص گوینده است !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
الان کلمه پدیده رو میرحسین ابداع کرده بوده یا جمله ی روبرو بودن با پدیده یا جمله ی نگاه کردن به دوربین و دروغ گفتن؟ واقعا خجالت داره. به چه اراجیفی متوسل شدین...
خودم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
در طی این سالها همیشه رئیس جمهور ها 8 ساله بودن(که من وارد بحث دلایل آن نمی شوم) این بار هم چنین می شود. این مناظره ها هم می تواند برای آقای رئیس جمهور یک مشورتی باشد با دیگران که می تواند از نظرات دیگران درس بگیرد.در میان این کاندیداها کسی رقیب روحانی نیست.3 تاشون که حرفی برای گفتن ندارن او دو تا هم که خودشون دست اندز کارن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سردار حمله گازانبری به دستفروشان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
انصاف نداری دیگه. اگر دولت برای دست فروش ها کار درست میکرد مجبور نبودند خیابان ها را ببندند و با مامورین شهرداری درگیر شوند. کدام شهروند راضیست که دستفروشان از سر و کول مردم بالا بروند؟؟؟؟؟ در ضمن نگفتی قالیباف با گازانبرش کجات رو گاز گرفته؟؟؟ اصلا کجا قالیباف حمله گازانبری کرده؟؟؟؟ کجا؟ اگر انسانیت در وجودت هست جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جهانگیری وناشناس اون مامور شهرداری که به اون زن سیلی زد فومن بود نه تهران، حالا آلزایمر وعده که هیچ آلزایمر مکان هم گرفتینه
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ناشناس 0046
سردار با گاز انبرش اول اونجای تو رو گاز گرفته که باید آبو بریزی اونجات که نسوزه
ناشناس
Canada
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ناشناس 0046
املاک نجومی بهت ساخته که داری اینجوری زدی به کوچه علی چپ.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
انصاف نداری دیگه خدایی . اگر دولت کار درست میکرد که مامورین شهرداری مجبور نبودن ملت رو بزنن :| !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
انصاف، انسانيت و بصيرت شمارو ما يك مرتبه تجربه كرديم، آقاي قاليباف هم احتمالا نظر كرده خواهند شد!
ناشناس
United States
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
همین سردار 30 اردیبهشت با آرای بالا شد رییس جمهور حالت میاد جا تازه می فهمی مردم چقدر از این 4 سال و اقتصاد ویران فعلی کلافن
همت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بهترين حالت اينه كه جهانگيري چقدر قويتر از روحاني عمل كنه به نفع روحاني كار كنه و بعدش به نغع روحاني كنار بره تا تجميع ارا رخ بده و واسه انتخابات دور سيزدهم رياست جمهوري كانديد بشه و مردم بهش راي بدن
اين به نفع مملكته.....
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
از کجا معلوم دور سیزده رد صلاحیت نشن
ناشناس
China
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
تا یه 4 ساله دیگه به دروغ و نگفتم نگفتم بگذره بعدش 4 ساله دیگه بشیم اسیر معاون آقای دروغ گو؟ خخخخ کور خوندید. مردم عاقل اند.
همت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بهترين حالت اينه كه جهانگيري هر چقدر قويتر از روحاني عمل كنه ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دقيقاااااااااا
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
از کجا معلوم دور سیزده رد صلاحیت نشن

اتفاقا با توجه به اينكه جهانگيري گفت از طرف اصلاح طلبان اومده بعيد نيست دور بعد رد بشه
خخخخ
ناشناس
United States
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
همت جون مردم 4 ساله ثانیه شماری میکنن برای انتخابات که از این اشراف بازیها و بیکاری و بدبختی و رکود نجات پیدا کنن . الآن تغییر تو دست مردمه و بس نه جنجالهای تخریبی چهار تا سایت اصلاح طلب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مناظره اول خلافگویی روحانی رو به خوبی مشخص کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
البته رد صلاحيت آقاي احمدي نژاد بصيرت اصولگرا ها رو بيشتر روشن كرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مشخص کرد که ارادت شما(فرارو) به قالیباف مانع ارائه تحلیل درست و انعکاس نظر مردمه
سیّد دلبر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف اگر کار درست کن بود تو شهرداری درست میکرد ... رئیسی هم که تا مشهد اونور تر نرفته تا حالا ... همون حسن کلید ساز به درد ملت می خوره !!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
نشان داد که خیلی ها فرق برنامه و هدف را نمیدانند . میگن 5 میلیون شغل و فلان قدر رفاه به فرض محال هم که شد : این بابا این هدفه برنامه شما چیه ؟ ... دم شما گرم اقای جهانگیری آفرین دیروز عالی بودی.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جمله میرحسینو دزدیدن دان باهاش پز میدن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
امیدوارم کما فی سابق سایت شما نطرات را درج کند . چرا کسی سوال فرهنگی نکرد از اقای قالیباف و ریسی . شما که از نشاط جوانان میگوئید چرا از لغو کنسرت های مجاز در مشهد نپرسیدی ؟ چرا از سفید کردن دیوار شاهنامه نویسی در مشهد نپرسیدی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
یک نکته جالب در صحبت های قالیباف بود. ایشون مجوزهای ساخت رو گردن مسکن و شهرسازی انداخت؛ دقیقا مثل داستان پلاسکو که هیچ چیز رو به عهده نگرفت!!!
کلا آقای قالیباف در تهران هیچ خطایی نداشته و هر خطایی بوده از دیگران بوده. آقای قالیباف کلا مثبته :))
Don
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دوست عزیزم ، مجوز ساخت برج رو کمیسیونی متشکل از :
معاون وزری صنعت ، معاون وزیر صنعت ، معاون وزیر نیرو ، معاون میراث فرهنگی ، معاون وزیر کشور ،معاون محیط زیست ، شورای شهر که حق رای نداره و شهرداری تهران میدن ، اسمش کمیسیون ماده 5 هست .
شهردار و شورای شهر عملا دکور هستن و همه مجوزها با اجماع نمایندگان دولت داده شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
چناب Don از سال 1386 شهرداری تهران یعنی قالباف مکلف شذه تا ضوابط بلند مرتبه سازی را با تاکید ایمنی و حفظ محیط زیست بدهد.
کاری که هرگز نکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
سرچ کن ببین برج سازی با کیه.
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
هنوز نظام سياسي كشورمان شجاعت شنيدن سوالات واقعي مردم و پاسخ به آنها را ندارد و همچنان به كارگرداني صحنه‌هاي فانتزي و خودساخته مي‌پردازد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دولت 4 درصدی :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قاليباف بازنده اين مناظره بود. باورم نمي شد تا اين حد خودش را خراب كنه واقعا كه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بنظرم بازی دیروز ، دو طرف باخت بود کاملا در چهره و دستان روحانی استرس هویدا بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به نظر من مردم به سفره های خودشان نگاه میکنند و رای میدهند نه به مناظره ها
ابراهیم
United Arab Emirates
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
از آقای کنعانی مقدم بعید است بعنوان تحلیلگر سیاسی جماحی رفتار کنند مگر روسای دیگر جمهور همین جناب روحانی قبل از ریاست جمهوری چه پست مهمی داشته اند که از شهرداری بالاتر بوده این مقایسه برای پس زدن افراد تنها برای تیتر مطلب خوب است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روند نابود فضاي سبز شهر تهران كه باآمدن آقاي قاليباف سرعت بيشتري گرفته . شهرداري اكثر باغهاي تهران را به مجتمع هاي مسكوني تبديل كرده ..براي نمونه اشاره مي كنم به باغهاي منطقه 14 شهرداري در خيابانهاي شهيد واضحي فرد شهيد جعفري خ شهيد پاسدار گمنام و جاهاي ديگر كه در اين چند سال اخير به مجتمع هاي مسكوني تبديل و اعتراضات مردم هم كار ساز نبود ه حالا آقاي قاليباف مي خواهد رئيس جمهور شود و كل كشور را تخريب كند و به مجتمع هاي مسكوني تبديل كند
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
علی رغم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
کار سخت اصلاح طلب ها!
جهانگیری یا روحانی؟
مسئله اینست!

صدای ترک خوردن میاد!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
من از همون اولم گفتم اصلاح طلب ها میدونستن روحانی ، روحانی 92 نیست ضمن اینکه با او هم زاویه دارند و بنظر منم جهانگیری بهتر از روحانی است
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
واقعا" دست روحانی در مناظره خالی خالی بود وبنظر بنده بازنده در این مرحله دولتی ها بودند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آقای جهانگیری این را خیلی خوب گفتند "قالیباف مهندس سازه" یکی بیادببینه در کوچه پس کوچه های جنوب شهر منطقه 17 چه خبر است خانه های 5 طبقه و 6 طبقه در کوچه های باریک معمولا یا برق قطع می شود و یا قطع آب و یا فشارش کمه کوچه ای که 20 خانه در آن بود حالا هر کدام از آنها یک ساختمان 5 طبقه شده است با همان پست برق که سرکوچه هست و همان لوله اصلی آب آقای قالیباف بهتر نبود به مدیرانتان دستور می دادید قبل جواز فکر آب و برق خانه های که می ساختید بودند و مشکلات برای ساکنین قدیمی و جدید ایجادنمی کردید شما که متاسفانه یک محاسبه ساده از یک کوچه ندارید ..........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جهانگیری همچین خیلی خودشم مهندس تمام عیار نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
چند سوال:
1- چرا آقای روحانی و جهانگیری سوال قالیباف را در مورد عمل نکردن وظیفه دولت در مورد بافت های فرسوده را بی پاسخ گذاشتند؟
2- چرا آقای روحانی و جهانگیری سوال قالیباف را در مورد ابلاغ دولت در مورد تعطیلی شورایاری های محلی را بی پاسخ گذاشتند؟
3- چرا آقای روحانی و جهانگیری که مرتب به قالیباف می گفتند تو تهمت میزنی، در مورد سیلی خوردن دستفروش تهمت زدند. این ماجرا مربوط به شهر فومن بود نه تهران!
4- چرا آقای روحانی و جهانگیری پاسخ قالیباف را در مورد اجرایی کردن دستورات وزارت مسکن در مورد برج سازی ندادند؟
5- چرا آقای روحانی و جهانگیری پاسخ قالیباف را در مورد ندادن سهم قانونی دولت به شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی و مترو را ندادند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ذولت وقتی کمک را کم کرد که دید قالیباف مجوز خانه های 5 طبقه و 6 طبقه در کوچه های باریک را بدون توجه به زیر ساخت کی ذهد و بعد مردم با مشکل قطع برق و آب و ... مواجه می شوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
باز دم روحانی و جهانگیری گرم که جواب خیلی دیگه از سوالات قالیباف رو دادن. قالیباف چرا جواب سوالات جهانگیری رو که خیلی پرتعدادتر و چالش برانگیزتر بود نداد؟؟؟
دولت روحانی بارها جواب سوالات نماینده های مجلس رو داده، اما قالیباف از پاسخ دادن به سوالات شورای شهر که مطابق قانون باید پاسخگوی اونها باشه طفره رفته. در مورد پاسخ به رسانه ها هم برو ببین روحانی و جهانگیری بیشتر پاسخگو بودن یا قالیباف؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جدال قالیباف و قالی شو (جهانگیری ) جالب بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
چرا باید به میرسلیم رای دارد.
طی 4 دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران اصرار داشته است اعلام کند که بر پایه مردم سالاری البته از نوع دینی آن استوار است. اگرچه هیچگاه تعریف مشخصی از مردم سالاری دینی و تفاوت آن با دموکراسی متداول بیان نشده است ولی انصافا طی این مدت مقامات ارشد نظام مصرانه خواستار حضور هرچه بیشتر مردم پای صندوق های رای بوده اند. اما واقعیت آن است عدم وجود احزاب در جمهوری اسلامی باعث ابتر ماندن تلاش های جامعه ایرانی برای استقرار این دموکراسی نیم بند شده است. حضور قارچ گونه کاندیداها در انتخابات های مختلف (بخصوص ریاست جمهوری) و هزینه های گزافی که این منتخبین به جامعه ما تحمیل کرده اند این استنباط را در جامعه ایجاد کرده است که ما را به دموکراسی چکار؟ مردمی که در سایر کشورها ادعای دموکراسی دارند عمدتا نه به افراد که به احزاب و قاعدتا برنامه ها و گرایشات آنها رای می دهند بنابراین انتظارات آنها طی سالهای حاکمیت حزب پیروز انتخابات از قبل مشخص است.
از این منظر انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران یک استثناء و تحول است. میرسلیم کاندیدا و نماینده یک حزب است. به اعتقاد بنده جدا از اینکه این حزب چه موضعی دارد و از چه خط مشی پیروی می کند این اقدام متهورانه حزب موتلفه اسلامی می تواند دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران را یک گام جدی به جلو ببرد. اگرچه بدلیل عدم محبوبیت حزب خواستگاه آقای میرسلیم و برنامه های ایشان، هیچکس شانسی برای پیروزی ایشان در انتخابات نمی بیند ولی بنظر بنده این حرکت حزب موتلفه اسلامی به همان اندازه نقش آقای رفسنجانی در پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ، نقش احمدی نژاد در شکستن قداست جایگاه رهبری و نقش روحانی در به نتیجه رساندن برجام در تاریخ معاصر ایران تاثیرگذار خواهد بود.
با معیارهای امروز جوامع توسعه یافته بشری از دموکراسی میرسلیم تنها فردی است که شاخص ورود به کارزار انتخاباتی را دارد. اما حیف....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به جای آقای حسن روحانی ( اصلاح طلب اجاره ای ) به آقای جهانگیری ( اصلاح طلب واقعی) رای بدهید.
اگر کسی چهار سال در جریان کارهای دولت باشد نیاز به یک شخص کمکی در دفاع از عملکرد خود ندارد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
عزیزم شما نگران نباش اصلاح طلبا بلدن چکار کنن. شما برو قالیباف و رئیسی و میر سلیم رو راضی کن کنار برن یکیشون بمونه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ماجرای حمله به سفارت یک عمل غیر اخلاقی و ناپسند است . ولی کسی که به امام رضا (ع) توهین کرد (فیلم موضوع وجود داره خواهشا ببینید خودتون بعد قضاوت کنید ) الان در کدام ستاد فعالیت میکنه ؟
قالیباف اگر عرضه داشت شهرداری رو درست میکرد
رئیسی هم که خنثی بود
ولی آقای روحانی که وعده ها و حرف های خودش رو انکار میکنه کار درستیه ؟
جهانگیری که سعی میکنه با مظلومیت برای دولت خودش رای جمع کنه کار درستیه ؟
تا قبل از توافق هسته ای دائم میگفتند تحریمیم نمیشود اما بعد از توافق چه شد ؟
هنوز هم تحریمیم و ....
روحانی در مقابل آخوندی و طیب نیا کوچکترین واکنشی نشان نداد.
امیدوارم که منتشر بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
با اون شخص برخورد شد و ستاد آقای روحانی به شدت محکوم کرد کارشو و عذرخواهی هم کردن! بهتره سواستفاده سیاسی نکنیم!
آیا ستاد آقای قالیباف هم اون اشخاص رو اخراج میکنه؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مناظره ای که توش ماموت نباشد مناظره نیست .... اصلا مناظره خوبی نبود کاملا از پیش برنامه ریزی شده و تمام متون از طرف اصلاعات برای نامزدها دیکته شده بود ...باید از پولهایی که خورده شده بگویند باید از زمین ها و رانت ها و دزدی هایی که هم در این دولت و هم دولت های قبلی بوده بحث شود و انهم بحث بدون مصالحه و اسامی دزدان و ریشه و سر دسته باند مخوف دزدی در کشور اعلام شود ..این چند تا آدم فکر میکنه با این فیلم بازی کردن ها و .. میتوانند مردم را گول بزنند سخت در اشتباه اند ..تمام پول مردم وسرمایه مملکت را غارت کردند اونوقت نشستن از اشتغال زایی و کمک به جوانان حرف میزنند کدام جوان ..چرا در زمان دهه هشتاد و در اوج جوانی دهه شصتی ها که کار وزندگی میخواستند شما انرزی اتمی را به راه انداختین که هیچ سودی برای جوانان نداشت چرا جلوی یک آدم دیوانه مثل احمی نژاد را نگرفتین و چرا مجلس ایشان را عزل نکردند و چرا بعدا دادگاهی نشد و هزاران سوال بیجواب من جوان از نامزدهای خوش خیال هست
آتش رزم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جهانگیری....و دیگر هیچ
جهانگیری فوق العاده عمل کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
گازانبر عجب دکانی برای قالیباف شده ههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
این دکان دیگه جواب نمیده اخوی. کهنه شده این چیزا
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
یه جام بلوری
یه دست لرزونی
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
این مناظره مشخص کرد که دوستان اصول گرا چه بخواهند و چه نخواهند رفتایهای احمدی نژاد مابانه تو ذاتشونه وبا رفتن احمدی نژاد چیزی عوض نمیشه و آخر سر ذات خودشون رو نشون میدن. این مناظره نشون داد ما با یک پدیده ای رو به رو هستیم که خودش یک پدیده است و حرف های یکی از مخالفانشون رو که سال 8 تو حصر قرار داره رو کپی کرده رو بر علیه دیگران استفاده میکنن و تو روز روشن رو به روی دوربین میشینن و به ملت دورغ میگن ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
بابا رییسی اه قیافش سرتا پا استرس و نگرانیه اصلا به درد رییس جمهور شدن نمیخوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
خداییش این حرف دیگه چرت و پرته
دستای روحانی شروع کرده به بود به لرزش بعد می گی رییسی استرس داشت ؟؟؟
خداوکیلی بدون غرض ورزی حرف بزنید دیگه....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
استرس که تو دستای روحانی بود . به کلیپهاش نگا کن. اقا تو رو خدا پیامهای منو بزنیدتو سایتتون
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قالیباف همان احمدی نژاد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
فک میکنم آقای روحانی چیزی برای دفاع از عملکرد دولت خود ندارند و برای پوشش خودشون جهانگیری رو کاندید کردن که دو نفره یک وعده بده توو مناظره ها یکی دیگه حملات احتمالی رو پاسخ بدهد
متاسفم برای همه کااین کاندیداهای معرفی شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
احسنت درست میگی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روحانی باید در مناظره بعدی روی 4درصد و 96 درصد ساختگی کار کنه چجوری حساب شده راحت میشه گیر داد
سه راه سرگردان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روحانی اینقدر خود گند زده که باید اونا رو جمع کنه، نیازی به این کارا نیست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
روحانی تا روز قبل انتخابات همه را به جهنم حواله میداد، حال چگونه از گناه کردن قالیباف و در نتیجه جهنمی شدن وی دم میزند.؟
روحانی تا دیروز میگفت ما به زور نمیتوانیم دیگران را بهشتی کنیم ،حال چگونه دم از جلوگیری از انجام گناه توسط رقیب خود میزند؟
ای کاش همانطور که برای جلوگیری از گناه و در نتیجه جهنمی نشدن قالیباف تلاش کرده بود، همین طور هم جلوی جهنمی شدن اوباما، ملک سلمان، مسولین رژیم جعلی اسراییل،صفدر حسینی،علی مطهری،بی حجابان درون مملکت، کافران عالم، لاییک های هستی،ابلیس ملعون .وو... هم تلاش میکرد.
اما قبل از دیگران انسان باید از خود شروع کند.بله..انسان تا خود را از گناه کردن و در نتیجه جهنمی شدن نتواند نجات دهد نمی تواند دیگران را نجات دهد.روحانی از خودت شروع کن...علی برکت الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
کی بود میگفت بهشت و جهنم رفتن مردم به کسی ربط نداره الان نگران جهنمی شدن قالیبافه جالبه !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
خداوکیلی تعریف مناظره عوض شده نشستن مجری به قید قرعه سئوالات از پیش تعیین شده بپرسه اونا هم جواب بدن و هر از گاهی هم اونا که دل وجرئت بیشتری دارن کمی به پر وپای هم بپیچند.
مهمت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
"مناظره اول" چه چیزهایی را مشخص کرد؟
1- اينكه قاليشويي جهانگيري تاسيس شد
2- بعضيا نميتونن خودشونو تو دل مردم جا كنن و ميخوان با سبك گازانبري محبوب دل مردم بشن
:=))))))))))))))))))))))))))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
ما برادر ارزشي قاليباف را داريم شما چي داريد؟ كارنامه ايشان فرماندهي نيروي هوائي سپاه, فرماندهي نيروي انتظامي,ابدع گشت ارشاد و اصطلاح بدحجابي و دستگير كردن بدحجابان, دستگيري روشنفكران ..., نويسنده نامه تهديد آميز فرماندهان سپاه به خاتمي, جمع كننده معضل كوي دانشگاه, شهردار 12 ساله تهران, فتنه خوان سران فتنه سال 88 مي باشند. براي بيوگرافي ايشان رجوع منيد به:
https://fa.wikipedia.org/wiki/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
عجب کارنامه گوهر باری دارن ایشون خدایی :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
به نظرم داری بهش تیکه میاندازی. حتی خود قالیباف هم الان این افتخارات رو کتمان میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
اگر تغییر بخواهیم باید تغییر بدهیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
آفرين به قاليباف وريسي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
امیدوارم حداقل این برای مردم ما روشن شده باشه که......
آقای رییسی فرد تندی نیست ، اگر تند بود اگر افراطی بود قطعا جور دیگری برخورد می کرد در مناظره .
خیلی خوب اخلاقیات رو رعایت می کنه و پایبند به اخلاق هست و به نظرم از لحاظ سیاسی هم فرد تند و افراطی نیست . من نظم بهش مثبت شد . قبلا از افراطی بودنش می ترسیدم ولی دیدم نه .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
جهانگیری و روحانی با هم تا اخر باقی بمانند و کناره گیری نکنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مناظره اول مشخص کرد که مردم تهران باید در انتخابات شوراهای شهر مشارکت گسترده داشته باشن تا قالیباف بره همون مناصب نظامی و سرهنگی رو بگیره تا تهران کمی نفس بکشه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
کلید ساز این افتخار رو داره که اولین رئیس جمهور تک دوره باشه...هیچ آدم عاقلی وعده ای رو که جلوی دوربین رسمی صدا و سیما داده اونم با این فضاحت تکذیب نمی کنه
اسمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مشخص شد که فعلا روحانی از همه نامزدهابهتره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
دولتی که
نمیخواهد نفهمد دست فروشی یعنی اقتصاد زیزمینی یعنی فرار مالیاتی و تنها به فکر جمع کردن رای خود است به چه دردی میخورد؟
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین