bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۳۲۰۲

امام جمعه اصفهان: حق زن این نیست که کار کند

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر این‌که حق زنان درست ادا نشده است، گفت: حق زن این نیست که کار کند این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز، در دیدار مسؤولان و سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین استان اصفهان، با اشاره به اهمیت فعالیت‌ حلقه‌های صالحین، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به خاطر معضل طلاق است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاق موجب سرگردانی و بلاتکلیفی خانم‌ها می‌شود و مشکلات زیادی را در آینده و به ویژه در ازدواج مجدد برای آنها به دنبال دارد، حتی اگر تصمیم به عدم ازدواج بگیرند هم تنهایی و تجرد برای آنها مشکلات و عواقب بسیاری به دنبال دارد، در زمینه طلاق مشکلات مردان پس از جدایی کمتر از خانم‌ها است، از این رو طلاق به ویژه برای بانوان فساد را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بر لزوم ریشه یابی و آسیب شناسی طلاق در کشور تأکید کرد و افزود: حتما باید مشکلات و نواقصی که وجود دارد برطرف شود تا شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم، نقص و مشکل فقط با پرداخت وام حل نخواهد شد و نیازمند فعالیت‌های ریشه‌ای و بنیادین است، در هنگام اختلاف خانواده دو طرف باید مشکلات را مورد بررسی و قضاوت قرار دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این‌که بخش عمده طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های خیابانی، دانشجویی و اینترنتی می‌شود تصریح کرد: باید به نسل جوان اطلاع رسانی کرد و برای آنها تبیین کرد که بهترین دوست و خیرخواه انسان والدین او هستند و باید به تذکرات و نصایح آنها توجه کنند.

وی با اشاره به وام خرید خودروی پرداخت شده از سوی دولت اظهار کرد: حدود 3 و نیم هزار میلیارد تومان وام برای فروش ماشین‌های مانده در انبارها پرداخت شد، این کار غلطی است، به زور و با استفاده از وام نمی‌توان اقتصاد را رونق بخشید، اگر قرار است وامی پرداخت شود باید اولویت در اشتغال به مردان اختصاص داده شود و بنده بارها بر این مطلب تأکید کرده‌ام.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: این‌که بنده تأکید بر اولویت اشتغال مردان به جای بانوان دارم توهین به خانم‌ها نیست بلکه اسلام تأکید دارد که مخارج و هزینه‌های زندگی باید بر عهده مردان باشد و نه زنان، در دولت و حکومت اسلامی باید مسائل مالی مردان برطرف شود تا مشکلاتی نظیر ازدواج هم برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت ازدواج در حل مشکلات جامعه تصریح کرد: آنچه که اسلام دستور داده است به نفع زن است، بیشتر مسائلی که در اسلام مطرح می‌شود به سود زنان و در راستای حفظ کرامت و شأنیت بانوان است و باید این مسائل به درستی در جامعه تشریح و تبیین شود، زنان حتی برای کارهای خانه و شیردادن بچه هم می‌توانند از همسر خود پول دریافت کنند، همه مخارج برعهده مردان است و به همین دلیل اشتغال آنها باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی باید منافع مالی مردان را تأمین کند تا آنها بتوانند به زنان خدمت کنند، کسانی که برای رأی آوردن به عنوان طرفداری از زنان آنها را فریب می‌دهند و دائما شعار حمایت از حقوق زنان سر می دهند باید به اشتغال مردان توجه کنند، این درست نیست که زن شاغل باشد و مرد بیکار، مرد تحقیر می‌شود وقتی که بخواهد از همسر خود پول بگیرد در حالی که زنان از این‌که شوهرشان از آنها حمایت مالی می‌کنند لذت می‌برند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیکاری مرد را موجب ناراحتی‌های شدید روحی و روانی در مردان ذکر کرد و گفت: این کار غلطی است که همه دولت‌ها هم انجام می‌دهند، آقای روحانی هم می‌گوید حق زنان درست ادا نشده است، حق زن این نیست که کار کند این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند تا آنها با بانوان ازدواج و به آنان خدمت کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه تصریح کرد: بعضی کارها است که مختص زنان است و انجام دادن آن از سوی مردان اشکال شرعی دارد، مشاغلی نظیر مامایی، پرستاری، دندان پزشکی و همه اقسام پزشکی نیازمند حضور بانوان است، معلم و مدرس و استاد دانشگاه زن نیاز واقعی جامعه  است اما برخی کارهایی که بین زن و مرد مشترک است نظیر کار در شرکت‌ها و مغازه‌ها اولویت باید با مردان باشد.

وی با بیان این‌که حیا و خجالت کشیدن نعمت است ابراز کرد: اگر حیا و خجالت از بین برود مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد و موجب فساد خواهد شد، باید فعالیت زنان در مغازه‌ها و ادارات و شرکت‌ها ممنوع باشد، به جای آن اسباب و لوزام حضور زنان در کارهای تخصصی بانوان فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به کمبود پزشک و پرستار زن گفت: به وزیر علوم هم در جلسه‌ای تذکر دادم که کشور ما انگار در برخی مسائل دارای سرپرست و متولی نیست، نباید اینجور باشد که دختران رشته‌های مهندسی معدن بروند اما کمبود پزشک و پرستار زن داشته باشیم، معدن جای مناسبی برای کار بانوان نیست و حضور دختران در این رشته‌ها برخلاف اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: معنی این‌که از دختران ما عکس منتشر می شود که راننده تریلی و کامیون هستند این است که هنوز ته دل ما آمریکایی است و هنوز مسلمان واقعی نشده‌ایم، شاه هم می‌گفت رسیدن به دروازه تمدن از طریق نامستوری و برهنگی زنان و دختران میسر می‌شود.

وی ضمن تأکید بر حل معضل بیکاری از طریق اولویت بخشی به اشتغال مردان تصریح کرد: باید زنان بدانند یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های آنان خانه داری است، متأسفانه برخی فکر می‌کنند خانه داری اشتباه است، زنانی هستند که در یک اداره مشغول فعالیتهای خدماتی هستند ولی کارهای خانه خود را انجام نمی‌دهند، حمایت از ازدواج و مبارزه با طلاق از طریق اشتغال مردان تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد پولدار شدن زنان را یکی دیگر از عوامل طلاق و عدم تمایل به ازدواج دانست و ابراز کرد: مهریه‌های زیاد یکی از علت‌های طلاق در جامعه است، روحیه زن و مرد بسیار متفاوت است، مهریه‌های بالا موجب گرایش زنان به طلاق خواهد شد، برخی به علت این‌که به عاقبت کار خود فکر نمی‌کنند درخواست طلاق می‌دهند و با گرفتن مهریه به صورت جدا زندگی می‌کنند و حاصل این کار فساد خواهد بود.

امام جمعه اصفهان در ادامه اظهار کرد: بانوان هم می‌توانند فساد را بسیار بیشتر از مردان در جامعه گسترش دهند و هم می‌توانند نقش بسزایی در گسترش معروفات و معارف دینی در جامعه داشته باشند و علت این‌که تأکید داریم بانوان وارد حوزه علمیه شوند به همین علت است.
جوزف
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
جالب‌تر از همه برخورد دوگانه کاربرهاست!! وقتی از زن‌های خارجی موفق اسم برده میشه همه به به و چهچه می کنن و به مملکت خودمون فحش میدن. (مثال بارزش همون خانم وزیر افغانی در کانادا!)
ولی وقتی نوبت به مملکت خودمون میرسه همه میگن زن نباید کار نکنه و مستقل باشه و باید همیشه چشمش به دست شوهرش یا پدرش باشه که یه تیکه نون بهش بدن!!!
جهان سوم رو افکار میسازن و نه مکان‌ها.
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
طلاق برای آقایان فساد ببار نمیاره؟! یک کلمه از حرفای شماهم قبول ندارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
خیلی تاسف آوره . خانمی که نیاز مالی داره و پدرش هم نمیتونه پشتیبانیش کنه چه کار کنه؟؟؟
اگر کار کردن حق زن نیست، اینکه ساعتی زنها رو صیغه کنند حق زن هست؟؟؟؟...
فرارو جان کار تو هم تاسف آوره که نظرات واقعی ما رو بلاک میکنی.
ناشناس
Australia
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
میشه اجازه بدین خود ما زنان تصمیم بگیریم چی حقمونه و چی نیست؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
نه ...! نمیشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
صحبتهای ایشان زیبا و قابل تامل می باشد ولی کلیشه ای تکراری است متاسفانه سالهاست برای جلوگیری از طلاق و ایجاد تسهیلات ازدواج اینگونه سخنرانی ها بر لبان دولتمردان ماست ولی دریغ از کوچکترین عملی !!!!!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۷
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
احسنت ... واقعا حاج آقا حرف دل ما جوانها را زدند ... به خدا 3 ساله بیکارم ... نه می تونم تو خونه بشینم .. نه میتونم برم بیرون ... نه میتونم ازدواج کنم ... .. به خدا افسرده و رسوا شدم ...با مدرک فوق لیسانس باید عملگی کنم اونم اگه نوبت بهم برسه.... این وضعیت بعث شده دیگه افسرده شدم و از همه بریدم ...
خدا به دادمون برسه .... وضع خرابه ... خراب
ناشناس
Estonia
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
100روزه همه چی درست شد البته نه برای مردم!
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
بیکاری شما تقصیر خانم هاست؟ همین الان نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده چند برابر مردان تحصیلکرده هست. بهتره برین حقتون رو از اونی بگیرید که باعث شده وضع اقتصاد مملکت این طور بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
احسنت.در شرایطی که مردان بیکار هستند نبایدزنان پستها را اشغال کنند
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
عرضه داشته باشین رقابت کنید با خانم ها. چرا همه ش می خواین براتون امتیاز قایل بشن؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
من خانمم پزشکه
خودمم ی کارمند ساده, اگه نیاز مالی نداشتیم نه خودش نه من دوست نداشتیم کار کنه و به نظر دوتامون رسیدگی به بچمون خیلی مهمتره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
انصافا ایشون حرف درستی زده
کار زن تربیت بچه هست و کار مرد کار کردن و نون درآوردن
باید هر چه سریعتر تمام زنان(بجز سرپرستهای خانوار) از ادارات اخراج بشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
کاملا موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
باسلام و عرض تشكر از امام جمعه محترم. جانا سخن از زبان ما ميگويي. به نظر من هم اكثريت مشكلات خانواده ها از اشتغال زنان ناشي مي شود. هر بانكي ميروي زنان دو سه برابر مردان هستند، هر اداره اي مي روي آنجا را زنان اشغال كرده اند. پس انتظار نداشته باشيم كه مردان بتوانند سركار بروند و ازدواج كنند و تشكيل خانواده بدهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
ای خدا خودت به این مردم کمک کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
والا ما شنیدیم که اسلام میگه خانه داری وظیفه ی زن نیست و مرد باید کارگر استخدام کنه. و شنیدیم که اسلام میگه هر آدمی چه زن چه مرد میتونه روزی حلال کسب کنه از طریق کار کردن.حالا چی شده که حرام حلال شده و حلال حرام؟!!
ناشناس
Estonia
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
زمانی است که مرد ها تو خانه بیکار نباشن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
من که با نامزدم توافق کردم بعد از اتمام تحصیلاتم عروسی کنیم ولی 6 ماه نشده مهریه و نفقه اش رو اجرا گذاشت با اینکه خودش شاغل است ولی نفقه دوران عقد رو ازمن دانشجو می گیره. زنهای کشور ما هم از توبره می خورند هم از آخور. هم خواستار حقوق مساوی با مرد هستند و هم مزایای ازدواج اسلامی رو می خواهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
در صدر اسلام زنان همراه مردان کار میکردند مال التجاره و وکیل تجارت داشتند پیامبر برای خدیجه قبل از ازدواج و نمونه های زیادی در طول تاریخ اسلام بوده و منعی از سوی خداوند نرسیده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
حق زن این نیست که کسی براش تصمیم بگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
افرین بهترین حرف را شما زدین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
واقعا با این حرف موافقم متاسفانه فرصت های شغلی تو بازار ما برای خانم ها خیلی بیشتر از اقایونه مرداهای جامعه دارن تحقیر میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
مگه ما حمالیم خب بره کار کنه خرج آرایش و لباسش بشه حداقل
مهیار
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
صحیح است....صحیح است....! حق زن این است که مانند یکی از اسباب و اثاثیه منزل به او نگاه شود....هر گاه به او نیاز بود ازش استفاده کنیم(درست مث جاروبرقی و لباسشویی و....)...بعضی وقتا هم نقش مایکروفر رو واسه سیر شدن شکم مرد بازی کنه و....!مگه زن آفریده شده واسه چیزی غیر از این مسائل....؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
الان داری شوخی میکنی یا جدی میگی؟ اگه جدی میگی که واقعا برای مادرت متاسفم با این پسر تربیت کردنش
تارا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
بیکاری هم مرد رو دچار ناراحتی روحی میکنه ،،هم زنو..‌.هیچ فرقی نیست،،،مثلا منه مجرد بیکار ،،باید لذت ببرم از اینکه خرجمو بابام میده،،
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
وظیفه دولت یاحکومت ؟ نه وظیفه دولت حتماًآنهم این دولت و نه دولت قبلی
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
حق مسلم ماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
خوب حال بانوان را درک میکند
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
به این جمله دقت کنید "نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر این‌که حق زنان درست ادا نشده است، گفت: حق زن این نیست که کار کند این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند." حالا شما فرارو یی ها بگین آیا این حرف حق نیست؟اگه دولت ، مردها را تامین کنه نیازی به کارکردن زنها نیست مگه قصد دیگه ای برای نوامیس مردم وجود داشته باشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
ایکه وضع اقتصاد خوب نیست واقعا تقصیر کیه ؟
فکر کنم همه می دونند
وارونه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
((حق زن این نیست که کار کند این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند)) جالبه هر وقت پاي حساب كتاب و مواخذه كردنه پاي دولت مياد وسط , اين وظيفه همه اقشار نظامه كه در فكر تقويت مالي و بنيان خانواده باشه
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
آیا زنان خانه دار طلاق نمی گیرند؟آیا خانه داری زن وحقوق بالای مرد حتی اگر زندگی مرفهی داشته باشند،تضمینی برای ثبات زندگی وعدم اختلاف وعدم طلاق است؟طلاق های عاطفی وسوختن وساختن یک زن خانه دار بخاطر فرزند یانداشتن پشتوانه مالی پس ازطلاق چه توجیهی می تواندداشته باشد؟
ناشناس
-
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
حقمون نیست حتما تکلیفمونه!!!!!!!!!!!!!!!!
میترا
Canada
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
آره حق زن اینه که برده جنسی شوهرش باشه و هی بچه پس بندازه و اگه سرش هوو آوردند با آغوش باز بپذیره؟؟ نه حاج آقا. دیگه نمی شه دخترهای این زمونه رو از حق و حقوقشون محروم نگه داشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
احسنت بر سخنان سنجیده و پر محتوای ایشان. واقعاً ریشه ای به موضوع پرداخته اند. ولی آیا مسئولین نیز درک میکنند؟...
حاج محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
زنان باید به مشاغلی همچون معلمی- تدریس در دانشگاه-پرستاری و مامایی و پزشکی زنان و زایمان اشتغال داشته باشند

متاسفانه بعضی مواقع میبینیم که سایتها و نیز شبکه تلویزیونی زنانی را نشان میدهند و از آنان تمجید میکنند که مثلا راننده تریلی هستند که این خیلی دور از عقل است که یک زن راننده تریلی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
احسنت. خیلی عاقلانه حرف زده و گفته مشکلات رو ریشه یابی کنید.
چه عجب...!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
برای شیر دادن به کودک خود طلب پول از مرد بکنند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
تنها حق زن این است که بمیرد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
این حرفا مال 200 سال پیشه ، یه کم مدرن فکر کنین خواهشن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
خیلی قبل‌تر از 200 ساله‌ها!!!
ناشناس
Germany
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
200 سال پیش؟ 2500 سال پیش تو این کشور زنها هم همسر خوبی بوده اند و هم بیرون از خانه کار می کردند و حقوق می گرفتند و مهد کودک هم وجود داشت. کسی تا حالا کتیبه های هخامنشی رو نخونده؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
اقتصادمون داره ورشکست میشه اونوقت ایشون فکر چیه!!!!
ناشناس
United States
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
ای خدا ...
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین