bato-adv
کد خبر: ۲۱۴۲۲۷

حمله به هانیه توسلی برای تسلیت نگفتنِ مرگ مرتضی پاشایی

پس از مرگ مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، موجی به راه افتاد که بسیاری با آن همراه شدند و درگذشت این جوان را تسلیت گفتند اما سرنوشت آنهایی که با این موج همراه نشدند، چه بود؟ هانیه توسلی یکی از چهره‌هایی بود که با این موج همراه نشد و مورد شدیدترین توهین‌ها و حملات گروهی بزرگ از طرفداران این خواننده قرار گرفت، تا آنجا که بخشی از فعالیت‌هایش را در فضای مجازی تعطیل کرد و یک متن در مواجهه با این وضعیت منتشر نمود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳
پس از مرگ مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، موجی به راه افتاد که بسیاری با آن همراه شدند و درگذشت این جوان را تسلیت گفتند اما سرنوشت آنهایی که با این موج همراه نشدند، چه بود؟ هانیه توسلی یکی از چهره‌هایی بود که با این موج همراه نشد و مورد شدیدترین توهین‌ها و حملات گروهی بزرگ از طرفداران این خواننده قرار گرفت، تا آنجا که بخشی از فعالیت‌هایش را در فضای مجازی تعطیل کرد و یک متن در مواجهه با این وضعیت منتشر نمود.
 
به گزارش تابناک مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان که مبتلاء به سرطان بود روز بیست و سوم آبان ماه جان به جان آفرین تسلیم کرد تا طرفدارانش به یادش به خیابان‌های شهرهای مهم کشور بیایند و اتفاقی را رقم بزنند که برخی خوانندگان بسیار مشهورتر نیز بی‌سابقه بود و از این منظر درگذشت پاشایی در نوع خود یک اتفاق منحصر به فرد شد و همین حضور در جریان تشییع پاشایی در مقابل تالار وحدت نیز تکرار شد.
 
با این حال، چنین واکنشی تنها در فضای بیرونی نبود و در فضای مجازی شاهد شکل‌گیری یک موج عظیم برای پاشایی بودیم که همچنان نیز دامنه این موج مشهود است. پس از درگذشت پاشایی، گروه‌هایی از هواداران پاشایی به پیغام گذاشتن برای هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام خواستار تسلیت گفتن برای این اتفاق شدند؛ درخواستی که با همراهی گروهی از هنرمندان مواجه شد اما همه هنرمندان نیز با این فضا همراهی نکردند.
 
حقیقت امر آن بود که طول دوران حرفه‌ای فعالیت پاشایی آنچنان طولانی نبود و برخی از هنرمندان او را نمی‌شناختند و یا پس از ابتلای او به سرطان و مطرح شدن وسیع تر نامش در سطح رسانه‌ها در همین حد او را می‌شناختند. هانیه توسلی یکی از این چهره‌ها بود که شناختی از این خواننده جوان و نسبتاً کم‌کار نداشت و پس از این ماجرا نیز با گوش کردن آهنگ‌هایش، سبک پاشایی را نپسندیده بود و به همین دلیل تشخیص داده بود، پیامی ندهد و این موضوع را اعلام کرده بود.
 
عدم همراهی هانیه توسلی با این موج، واکنش تند گروهی بزرگ از طرفداران پاشایی را در پی داشت که هانیه توسلی را متهم به دروغگویی -به جهت عدم شناختن توسلی- کردند و البته این کمترین اتهام و توهینی بود که به او در فضای مجازی شد، تا با اوج گرفتن این حملات، توسلی اقدام به بستن صفحه‌اش در اینستاگرام نماید.
 
پس از این اتفاق، هانیه توسلی در صفحه رسمی‌اش نوشت: «بعد از فوت مرحوم پاشایی، اکثر کامنت‌هایی که در اینستاگرام برای من می‌گذاشتند تقاضاهای بعضن توهین‌آمیز و تند برای پست کردن یک مطلب در مورد مرتضا پاشایی و تسلیت درگذشت ایشان بود.
 
یک پست توضیحی گذاشتم (که متنش موجود است) و ضمن ابراز تاسف و همدردی، گفتم با مرتضا پاشایی و کارهای‌شان آشنا نبوده‌ام و بعد هم که گوش کرده‌ام، فهمیده‌ام موسیقی ایشان سلیقه‌ی من نبوده، و از طرف دیگر تسلیت عمومی گفتن را دوست ندارم. از همان‌جا بود که کامنت‌های اهانت‌آمیز شروع شد.
 
بیش و پیش از آن‌که شخصن از این موج اهانت به‌راه‌افتاده ناراحت شوم، برای فرهنگ عمومی مردم هموطنم تاسف خوردم و البته برای مرتضا پاشایی مرحوم که این‌چنین طرفدارانی داشته. این موج‌های اهانت از منظر شخصی یک داستان گذراست اما اگر در مقیاس بزرگتر به آن نگاه کنیم متوجه عمق فاجعه خواهیم شد.
 
این که چرا تعداد زیادی از مردم، چنین نفرت و خشمی را در خود حمل می‌کنند و ادبیات‌شان این‌قدر سخیف و نازل است، دل آدم را به درد می‌آورد، اما به نظرم روان‌شناسان اجتماعی می‌توانند تحلیلی ارائه کنند از چرایی اتفاقات این‌چنینی و این «مد» جدید و هولناک دنیای مجازی که هربار به هر بهانه به یک نفر می‌تازند، بی آن که توهین‌ها ارتباط چندانی با موضوع اصلی داشته باشد. نمونه‌اش را سال گذشته در مورد مسی و موارد مشابه دیده بودیم.
 
تصمیم گرفتم که صفحه‌ اینستاگرام عمومی خودم را ببندم و یک صفحه‌ شخصی برای دوستان نزدیک داشته‌ باشم. دلیلش هم راستش اهانت‌ها نیست. آدمیزاد از خنجری که نبُرد زخم نمی‌خورد. من هم که نه بی‌احترامی کرده بودم و نه اهانتی، اصلن این حرف‌ها را به خودم نگرفتم که بخواهم شخصن دلگیر شوم.
 
ناراحتی من ناراحتی عمومی از وجود و رشد این فرهنگ نازل است. در واقع بعد از این ماجرا، از مردم [مخاطبان در آن فضا] ناامید شدم. به هرحال این اتفاق، هدف من را از ایجاد یک صفحه‌ عمومی، زیرسوال برد و به همین خاطر صفحه را به طور کلی پاک کردم. هدف من ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر با عزیزانی بوده که همیشه چه در فضای مجازی و چه بیرون، به من لطف داشته‌اند. اما روزی که گذشت به من نشان داد که دیگر این راه ارتباطی «کار نمی‌کند» به اصطلاح.
 
وقتی آن فضایی که به طور معمول فضای آرامی بوده برای ثبت لحظه‌ها یا معرفی کتاب و ...، الان تبدیل به نوعی میدان جنگ شده، ترجیح می‌دهم که عرصه را برای توهین بیشتر به خودم، به مرتضا پاشایی مرحوم، و به عزیزانی که به من لطف دارند باز نگذارم. معرفی کتاب و فیلم را همچنان دوست دارم، و اگر صفحه‌ی عمومی برای این کار باز کردم، همین‌جا اعلام می‌کنم و الان هیچ صفحه‌ عمومی در اینستاگرام ندارم. در نهایت امیدوارم روزی برسد که سطح فرهنگ مردم مایه‌ افتخار باشد، نه شرم و خجالت.»
 
البته این نوع حملات به برخی بازیگران تنها هزینه‌ای نبود که بابت بت‌سازی پرداخت شد و در روزهای اخیر حجم خبرهای ساختگی برای برجسته کردن درگذشت این جوان خواننده شگفتی ساز بود؛ از خودکشی یک دختر برای پاشایی تا رفتن استاد محمدرضا شجریان زیر تابوت پاشایی که هر عقل سلیمی به حقیقت نداشتن این اخبار شهادت می‌داد و بررسی‌ها نیز این موضوع را تایید می‌کرد. در ماجرای درگذشت این خواننده جوان، سانتی‌مانتالیسم به اوج خود رسید اما آیا باید به این موج دامن زد یا با انگاره‌های حقیقی به نقدش پرداخت؟ در این زمینه سخن بسیار است که «تابناک» به آن خواهد پرداخت.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
حالا یک تسلیت به احترام طرفداراش که نظر این خانوم براشون مهمه میگفت.
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
برای این جماعت این شعر مرحوم منوچهر آتشی رو باید مصداق گرفت:
((غوز کرده از درون
دستهاشان در جیب
در مه پرسه میزنند
مسافران نابلد شهر اندیشه))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
ایشون نخواستن تسلیت بگن ، نمیشناختن ، سبک کارای مرحوم پاشایی رو دوس نداشتن باشهبه خودشون مربوطه ، ولی دلیل نداره وقتی که هنوز طرفدارای پاشایی ناراحت و عزادارن بیان و اینا رو اعلام کنند که!
دکتر
ROMANIA
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
واقعا چه از خود متشکره این خانم _ کسی نخواست تسلیت بگی اما به مردم هم توهین نمی کردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
تسلیت زوری نیست ولی گفتن علت عدم تسلیت توسط خانم توسلی آن هم به این صورت صحیح نیست.خب اصلن هیچ چیز منتشر نمی کردن ،ولا هیچ اتفاقی نمی افتاد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
برای خودت متأسف باش نه برای مرتضی هنوز هم دست برنداشته
لطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حتما اینم تقصیر احمدی نژاده.
رسانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کاش خیلی از ماها مثل خانوم توسلی فکر کنیم...واقعن خیلی از افراد جامعه ما مصداق کامل حرفای توسلیند...باید برای فرهنگ گریست...منم تسلیت نمیگم این دلیل بر توهین نیست...مرتضی پاشایی هنرمند بود درست...خوب بود درست ولی هیچ دلیلی برای تسلیت ممکنه فرد پیش خودش نیاره
پیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
هانیه جون شما قصه نخور مردم این مملکت فقط جو میدن حالا پس فردا نه کسی مرتضی میشناسه نه پاشایی !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
فعلا که باید برای تو متاسف بود نه مرتضی و هانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مگه مهمه که بخوایم برای یه خواننده پیام تسلیت بزاریم... مگه اینها کیا هستند... هنرمند!!!!!!!!!! واقعا مسخره است...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مردم جوگیر ایران...به دلیل فرهنگ پایین...مردم مدعی که در عمل هیچ نمی کنند
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مرتضی داداش کوچیکت بود ؟؟؟؟ یه جوری جبهه می گیری انگار که چی مثلا ؟؟؟ الان داغداری ؟؟؟؟ جوگیری هم حدی داره . یه هنرمندی بطور مودبانه در مورد هنرمند دیگه ای حرف زده و نظر شخصیشو گفته این وسط تو چیکاره ای ؟؟
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
من اون پیام رو خوندم. به نظر من خانم توسلی در اون پیام به موردی اشاره کرده بود که باعث ایجاد ناراحتی بین مردم شده بود. ایشون در بخشی از صحبتهاشون گفته بودند این تجمع مردم زیادی بود . این عین جمله ایشون بود. که اکثر حمله کنند بیشتر از این جمله ناراحت بودند.
سهند غفاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بد به حال پاشایی که امثال تو هوادارشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ربطی به پاشایی نداشت طرفدارا از این که دیده بودند بازیگر مورد علاقشون انقدر بهشون احترام نمیزاره که وقتی دارن باهاش دردو دل میکنن حداقل سکوت کنه ناراحت شدن بعدشم اینقدر که این فرارو شلوغ میکنه نبوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ما اینگونه ما شدیم!!
خراسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
یه روز ریحانه جباری ، یه روز مرتضی پاشایی ... همونطور که ریحانه به دو هفته نرسیده از یاد رفت ، مرحوم پاشایی هم از یاد این مردم می ره ... مردم جوزده و احساسی !!!
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
این رویکرد اصلاح طلبان است:هر که با ما نیست باید نیست گردد
دلواپس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
رسانه خیلی بده آدم راجع به این چیزا انقد عقلانی فکر کنه. اصن تسلیت میدونی یعنی چی؟ یعنی آرامش دادن به عزاداران یه نفر. حالا میمیره یه تسلیت بگه و انقد فلسفه نبافه؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
دوستان عزیز! یعنی شخصی مثل خانم هانیه توسلی حتی اختیار زندگیش را در تسلیت گفتن یا تسلیت نگفتن ندارد؟ کمی به تفکر دیگران ،حتی اگر با ما هم عقیده نیستند احترام بگذارید . مگر ایشان در کار کسانی که به تشییع جنازه و مراسم ختم رفتند دخالت کردند؟ چرا برای یک انسان مستقل حق تصمیم گیری قائل نیستید؟
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
واقعا که.کسایی تو این جریان ها طرفدار مرتضی پاشایی شدن که حتی یه دونه آهنگش هم گوش نکردن.خودم دیدم که میگم.تازه جو گیر هم میشن.
نمونش این اهانت ها به یکی از هنرمندای دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
ولله منم هنوز پاشایی رو نمی شناسم و از موزیک پاپ هم خوشم نمیاد. نمیفهمم چرا باید همان رفتار خشن، یکجانبه و ایدئولوژیک را با دیگران بکنیم که خودمان از آن رنج می بریم. برای دیدن هر تغییری در جامعه باید از خودمان شروع کنیم، منصفتر و اهل مدارا شویم. تا شاید اوضاع فردایمان بهتر از امروزمان شود
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
من برای خانواده ی تو هم متاسفام که همچین چیزی رو تحویل جامعه دادن!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
شما خوب گفتی . اما جهان ، جهانه سومه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
یادتون نره میگفتید طرفدارای مرتضی تو کدوم جناحن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
داریم داعشی میشیم! این رفتار خیلی خطرناکه. بالاخص در بین جمعیت مجازیی که آگاهیشون از سطح کلی مردم بیشتره!
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
ملت ما یه ذره شعور داشتن این چیزا مد نمیشد!
حیدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
هانیه توسلی هم آدمه آخه؟!! فکر کرده کی هست این آدم، به جهنم که اینستاگرامش رو بسته.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
صحبت سر این نیست که هانیه توسلی کیه و از کجا آمده. صحبت این است که ما مردم با سابقه فرهنگی چند هزار ساله مان و ادعای مسلمان بودن چطور سر هیچ و پوچ فحاشی و ناسزایی گویی می کنیم. جریان مسی را که یادتان هست چه آبروریزی برای ایرانیها شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
من هانیه توسلی رو خیلی دوست دارم. از بانوان فهیم و کتابخوان و بسیار انسان و حامی محیط زیست و حیوانات. کوچکترین حرکت زشت یا سخن نابهنجاری از ایشون ندیدم. من هم بهم بر میخوره که به هنرپیشه محبوب من توهین میکنین. یعنی من هم باید به محبوب شما فحش و ناسزا بدم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نه تو آدمی با این طرز حرف زدنت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ایوالا
حیدرحیدر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
قرار نیست هر کسی رو که شما دوست داری بقیه دوست داشته باشن. سبک ایشون رو دوست نداشته، مثل هزاران آدم دیگه...دو کتاب بخونید، بلکه کمی مودب بشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
برات متاسفم
دلواپس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آخه اونجا بعد مرگ طرف جاش بوده که بگه سبکشو نمیپسندم ؟ شما دیگه چه احمقهایی هستید که ازش حمایت میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حیدر حالا حتما باید خودتو نشون میدادی تا همه بدونن مصداق صحبتهای خانم توسلی جنابعالی هستی
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
هر کی باشه یا آدمهکه تو این مملکت زندگی میکنه با آدمای بی فرهنگی مثل شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
واقعا برای این تفکر شما متاسفم و همین امثال شما هستید که تمدن ایران را به فنا می دهید.
برای ایران عزیز به دلیل وجود همچون شمایی متاسفم
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
از تو یکی با ارزشتره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حرفهای خانم توسلی کاملا درسته و امیدوارم فرهنگ عمومی جامعه درست بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
من هم با نظر خانم توسلی موافق هستم ،تسلیت گفتن زوری که نیست.
شماهایی که ادعای طرفداری از پاشایی رو دارید چرا مثلا موقعی که استاد لطفی فوت کردند به طرفداراش تسلیت نگفتید؟ چرا اینقدر توی بوق کرنا نکردید؟ اون که استاد کامل بود.
آدم دیگه حالتش بد میشه از بس که همه جا از این آقا اسم میارن حتما خیلیها هم خوششون نمیومده ، نه از خودش نه از صداش.
زور که نیست.
اگه مشکل سرطانه یا صرف دلسوزی به خاطر سرطانش بوده که توصیه میکنم یه سری به بیمارستان اطفال سرطنی بزنید و ببینید این همه بچه مظلوم سرطانی تو بیمارستانها افتاده و متاسفانه چون مثلا طرفدار ندارن و چون دختر و پسرهای هوس... طرفدارشون نیستن در سکوت مطلق و بیخبری از دنیا میرن و شاید خیلیها شون حتی یک نفر نیست که به پدر و مادرشون تسلیت بگه.
واقعا متاسفم برای همه طرفدار نماها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ای بابا این حرفها چیه شما جماعت همینطوری هستید دیگه نه به مقدسات احترام میزارید نه به خودتون .برید خوش باشید اهالی فیسبوق.جالبه خودشون رو هم روشنفکر میدونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
یک کمی هم به نظرات دیگران احترام بذارید قرار نیست همه چوگیر بشن ؟ خدا رحمتش کنه روحش شاد ولی انصاف د اشته باشید اگر کسی تسلیت نگفت چرا توپخانه فحش و ناسزا را به کار می اندازید ؟ چه خبره
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
انشالله.
مهدی
-
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
فقط سفید و سیاه می بینیم.هرکی با ماست و نظر ما رو میده لایک می کنیم هرکی هم نظرش مخالف ما باشه سریع گارد میگیریم،یقه شو می گیریم.کارمون تعطیل می کنیم و تمام استرس ما این میشه که چی جوابشو بدیم.اما به خودمون نگاه نمی کنیم.این نوع برخوردا خیلی وقته جای خودشو به تکثر گرایی و حق آزادی بیان داده.چه ایرادی داره یک نفر مثه شما نباشه؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
قرار نیست تمام مردم یک کشور، طرفدار یک خواننده باشن
یناریاکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خوب راست میگن خانم نوسلی. شما چرا مثل این جماعت جو گیر نشدین؟ اقلا شما هم میرفتین تا چند نفر به جای توجه به مراسم با شما عکس یادگاری مینداختن. والله. مثلا تصادف بوده بعد 1 برادر امدادگر اومده مجروح ها رو کمک کنه و اینقدر درک نداشته که یک عده دارن از مجروحی که داره میمیره فیلمبرداری میکنه و قشنگ رفته داخل کادر و ........
ناشناس
CANADA
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
تفکر استبدادی و دیکتاتورمأبانه در کنه تفکر بسیاری از ما مردم ایران جا خوش کرده و کاریش نمیشه کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
باید متاسفانه قبول کنیم آنچه اتفاق می افتد حقیقت دارد و این حقیقت حکایت از آن دارد که در عرصه فرهنگ عمومی وضعیت نا به سامانی داشته و داریم حقیقت رفتار عمومی جامعه ما آمیخته به فحاشی، دعوا و افراط و تفریط و اسطوره سازی توهمی، طرد آگاهان و هواداری جنون آمیز از برخی شخصیت های اگر نگوییم پوچ، ناقابل است است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
این هنرپیشه روبایدبوسیدبخاطراینکه ریانکردودورونبود.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
هان؟ باید بوسید؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
صفحه کلید سیستمت یه دکمه بزرگ داره بهشن میکن اس پیس . گفتم در جریان امور باشی :))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
:D
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
تو هم وسط دعوا......!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حالا تو از آب گل آلود ماهی نگیر با احساس!!!
امید
GERMANY
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حرف دل ما رو زدی خانوم توسلی. هیچ چیز سرجاش نیست.بابا هر کی سر جای خودش. اخه مرحوم پاشایی چه کار خاصی برای موسیقی کرده؟ من به سلیقه همه احترام میذارم مانند خانم توسلی ولی دیگه این ملت همه چی رو تحریف می کنند از جمله هنر و هنرمندان رو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اصلا به فرض که مرحوم پاشایی بهترین استاد موسیقی ایران بود. آیا این دلیل می شود که مردم را مجبور کنیم که بخاطر فوتش تسلیت بگویند!!!؟ و اگر نگویند فحش بارانشان کنیم!!؟
بخدا مردمان عجیب و غریبی هستیم.
ناشناس
GERMANY
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
چرا اینقدر جامعه ما متعصب شده؟؟چرا فکر می کنیم هرچیزی که ما فکر کنیم درست است ، باید در نظر دیگران هم درست بیاید؟؟ این رویه ایست که در همه حال بر آن اصرار می ورزیم. هر اعتقادی که داریم می خواهیم بزور در حلقوم دیگران فرو کنیم. به نظر من هم مرحوم پاشایی و هوادارانشان محترمند ولی من هم واقعا علاقه ای به سبک موسیقی ایشان ندارم و ضمنا فکر نمی کنم که هنرمندان باید حتما با یک جریان مثل جریان بعد از مر
آقای پاشایی همراه شوند تا محیوبیتشان را از حفظ کنند.
و اتفاقا خانم توسلی امروز در نگاه بنده جایگاهی به مراتب بالاتر پیدا کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
برای فرهنگ نازل خودت ناراحت باش .هر چی گفتن برازندت بوده کم هم گفتن خانم با فرهنگ
هستی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
چرا؟ چرا برازنده ش بود؟ چون نخواست تسلیت بگه؟ تسلیت رو هم باید گدایی کرد؟ دو روز تمام اینستاگرام این خانم پر شده بود از زشت ترین فحش ها و ناسزاها. مرحوم پاشایی مطمئنا راضی نبود به خاطرش یه خانم ایرانی این طوری مورد بی احترامی قرار بگیره. شماها یه کم روحیه دیکتاتوری و مستبد خودتون رو مهار کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حیف اون پاشایی مودب که طرفدارانی چنین بی ادب داره...از همون مدل دوستی خاله خرسه
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بی نهایت منفی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
كلا تو ايران همه چي اجباريه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بهتر بود متن اول این خانم را هم میگذاشتید. خیلی از افراد معروف پیام ندادند و کسی هم خرده ای نگرفت و اصلا" نباید هم خرده گرفت ولی پیام ایشان بیشتر به متلک گفتن به طرفدارهای این خواننده شبیه بود.. اگر پیام نمیدادن خیلی بهتر بود تا اینطور پیام میدادن.. خانم توسلی هم اینقدر بزرگ نیستند که کسی منتظر پیام همدردی ایشان باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
باید بگم خوب گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
پیامش خیلی هم مودبانه بود اگر شما بد فهمیدی مشکل خودته
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حداقل خانوم توسلی از مرحوم پاشایی معروف تر هستند. من هم مرحوم پاشایی رو نمیشناختم دلیل نمیشه همه همرو بشناسن!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
عزیز من اگه دقت میکردی به متن میدیدی که گفته قبل از پیام اولش یه سری افراد از ایشون تسلیت زوری خواستن!
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منم پیام رو خوندم. کاملا درست گفتید پیام ایشون به گونه ای مردم رو به خاطر حضور در مراسم تشیع جنازه مسخره و مآخذه کرده بود.پیامشون بیش از حد تند بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مرتضی رو شاید خیلی از مردم نمی شناختن و نمی شناسن. مهم اینه که هوادارای مرتضی کاری کردن که همه انگشت به دهان بمونن. قربون نجابتش...
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
گذاشتن ، والا منم طرفدار پاشای نبودم ، اصلا هم نه از خودش نه از صداش خوشم نمیومد ، وقتی شنیدم سرطان گرفته به عنوان اینکه یه جوان سرطان گرفته ناراحت شدم ، وقتی هم که فوت کرد همینطور ...
lotfi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
"بیش و پیش از آن‌که شخصن از این موج اهانت به‌راه‌افتاده ناراحت شوم، برای فرهنگ عمومی مردم هموطنم تاسف خوردم و البته برای مرتضا پاشایی مرحوم که این‌چنین طرفدارانی داشته"

شماها چکار میکنید؟؟ چرا اینکارا رو میکنید؟؟ همه چی رو به مسخره گرفتید؟ کاری کردید که حتی مادر مرتضی گفت حلالتون نمیکنم. پدرش گفت طرفداران واقعی بچه من،شفای او رو در زیارت عاشورای ابا عبدالله از خدا میخواستن.
جمعت موبایل به دست همیشه مدعی بی هنر که همیشه یا افراط یا تفریط.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
با این حرکت زشت موافق نیستم اما بضی روش فکر نما ها فکر می کنند نشناختن پاشایی و دوست نداشتن کارهاش نشانه خاص بودنه، خوب نمی شناسی دلیل نداره پست بزاری من نمی دونم پاشایی کیه..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آفرین
مریم
UNITED STATES
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
هانیه نیومد بی مقدمه بنویسه من پاشایی رو نمی شناختم. مردم کچلش کردند بس که گفتند چرا تسلیت نمیگی. ایشونم اومد رک حرفشو زد. حالا کسی بخواد خودش باشه و سوار موج نشه شماها بهش خرده می گیرید؟ همه چیز زوری تسلیتم زوری؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
والا منم نمیدونستم پاشایی کیه. خیلی از همکاران و دوستانم هم نمی دونستن. نکنه باید اعدام بشیم؟ بسه دیگه. شورشو دراوردین!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خوب منم نمیدونستم کیه! چرا حتما باید بشناسیمش؟ مرگ ایشون دردناک بوده ولی به جای مرده پرستی بهتره فکری به حال بچه های سرطانی کرد که دارن پرپر میشن. و صد هزار البته این موجی که راه افتاد فقط به خاطر شخص پاشایی نبوده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آی کیو اول شما حمله کردین به پیجش که چرا تسلیت نمیگه بعد اون پست گذاشت که نمی شناسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
دلش میخواد پست بذاره که نمی شناخته...شما پست گذاشتین که میشناسین، کسی بهتون خرده گرفت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مرتضی رو شاید خیلی از مردم نمی شناختن و نمی شناسن. مهم اینه که هوادارای مرتضی کاری کردن که همه انگشت به دهان بمونن. قربون نجابتش...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مرتضی پاشایی اگر بیمار نمیشد و این اتفاقها براش نمیفتاد هیچوقت انقدر معروف نمیشد..به خاطر کارها و هنرش معروف نشد...کلا فقط افراط و تفریط هستیم..بعضی ها هم خیال میکنن هرچی بیشتر خودشون رو عزادار نشون بدن خیلی خاص هستن.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
حتما خودت اینجوری هستی و در رابطه با بعضی از هنرمندا همین رفتار رو داری که خوب می دونی ، وگرنه این طرز خاص بودن رو من فقط از تو شنیدم
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حال کی بوده این خواننده
اگر سرطان نداشت معروف می شد
از بیماریش استفاده کرده جهت معرف شدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
یه قهرمان بزرگ و مردمی که از بیماریش سوئ استفاده نکرد بلکه با استقامتش به بیمارا روحیه داد روحیه ای که حتی بیشتر از دارو احتیاج دارن مثل خانم توسلی که تو فیلماش ارزشها رو زیر پا میزاره نبود مردمی و پایبند به ارزش ها بود اکی
برنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
چرا به مرده تهمت میزنین؟
مثلا الان با فرهنگین شما؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
واقعا برای تفکرت متاسفم. بترس از روزی که تاوان این حرفت رو بپردازی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کسی که میدونه چند ماه دیگر بیشتر زنده نیست و با وجود ناامیدی و غمی که در درون خود دارد شادی و امید را به دیگران هدیه میدهد یک قهرمانه ، این رازه محبوبیت مرتضی پاشایی است
سپید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
اتفاقا عکس این قضیه صحت داره ....تا آخرین باری که بستری شد بیمارستان هنوز خیلی ها نمیدونستند سرطان داره ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
تا حالا مد بود تا این موضوعات براشون پیش میومد میخواستن برای زندگی برن خارج , الآن زودی صفحات شبکه های اجتماعی خودشونو میبندن.. شما بدون مردم هیچی نیستین.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اون چیزی که من خوندم خانوم توسلی هیچ توهینی به اون مرحوم نکرده فقط نظرش و گفته که کاملا طبیعیه، تو جامعه ای که جو زدگی و احساسات بی منطق جای فکر و عقل و بگیره بهتر از این نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مرحوم پاشایی را خدا رحمت کند. ولی این برخوردها اصلا مناسب نیست. وقتی ما مردم تحمل نظر مخالف خودمان را نداریم از حاکمان چه انتظار. ایشان حرف بدی نزده، بنده هم تا همین یک هفته اخیر که خبرهای ضد و نقیض کما و مرگ ایشان را در اینترنت دیدم نمی دانستم ایشان کیست و کاری هم از ایشان نشنیده بود. ولی خوب ناراحت شدم چون جوان بود و عده زیادی از جوانان دوستش داشتند. بعلاوه چرا باید برای مردم ما مهم باشد که فلان هنرپیشه یا هنرمند مثل ما فکر کند یا تسلیت بگوید و اگر نگوید وای بر او و ما. ما هم مثل هنرمندان و هرپیشگاه فکر نمی کنیم . پس اشکالی ندارد که هر کس نظر خود را داشته باشد. بیایید تحمل یکدیگر را داشته باشیم تا حاکمان هم تحمل ما را داشته باشند.
مریم
UNITED STATES
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حالا اگه تظاهر می کرد و خودشو ناراحت نشون می داد و دروغ می گفت این مردم راضی می شدند و هانیه توسلی می شد آدم خوبه. بسیاری از ما یه دیکتاتور توی وجودمون داریم که وقتی بیدار میشه مخالفای خودش رو به بدترین شکل له می کنه.
غلامی مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
سلام ، بنطرم خانم توسلی که از هنرمندان با سابقه و خوب کشورمان است بی دلیل موجب آزار قرار گرفته است ، رنجش ایشان همان خلا جامعه امروز ماست که چند سالی است گرفتار آنیم و آن چیزی نیست جز بد اخلاقی جامعه ،که آفت خطرناکی است . تند زبانی ، بد زبانی و هرزه زبانی و عدم تحمل مخالف و برچسب زدن به هم ، فاجعه ای است که در لایه های مختلف جامعه رواج یافته و باید علاجی برایش یافت ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
امروزه عوامي كه اداي روشنفكري دارند تعدادشان زياد است.(جماعت دوربين به دست مدعي با فرهنگ).به قول مهران مديري جماعتي كه توي يك سال دو خط كتاب مطالعه نكردند.همش ادا و نمايش....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آقاجان چه اصراریه که تسلیت بگه. بعد هم ما چه اصراری داریم که فرهنگ و منش بالای خودمون رو نشون بدیم.
با خودمان رو راست باشیم جماعتی هستیم غیر متمدن. از هر کجا که مثال بیاوریم کارنامه مان باعث سرافگندیست. بهتر بود خانوم توسلی هم احساسات طرفداران این هنرمند رو رعایت میکرد. حالا از هر قشریکه بودن. من هم تعجب کردم این همه تجمع و ازدحام برای چی بود. یعنی هنوز کار این آدمها رو درست نتونستم هضم کنم. یا ما مردم خیلی بیکاریم که وقت میکنیم با این وسعت در این مراسم شرکت کنیم یا خیلی کنترلی بر احساسات خود نداریم. در کل هستی هر کسی بمیرد فی نفسه و صرفا یک مرگه نه بیشتر و نه کمتر. این ما هستیم که آنرا بزرگ و کوچک می کنیم. و طرفداری از یک نفر هم حقی برای انتظار از دیگران ایجاد نمیکنه. حال این شخص خوب یا بد باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آقاجان چه اصراریه که تسلیت بگه. بعد هم ما چه اصراری داریم که فرهنگ و منش بالای خودمون رو نشون بدیم.
با خودمان رو راست باشیم جماعتی هستیم غیر متمدن. از هر کجا که مثال بیاوریم کارنامه مان باعث سرافگندیست. بهتر بود خانوم توسلی هم احساسات طرفداران این هنرمند رو رعایت میکرد. حالا از هر قشریکه بودن. من هم تعجب کردم این همه تجمع و ازدحام برای چی بود. یعنی هنوز کار این آدمها رو درست نتونستم هضم کنم. یا ما مردم خیلی بیکاریم که وقت میکنیم با این وسعت در این مراسم شرکت کنیم یا خیلی کنترلی بر احساسات خود نداریم. در کل هستی هر کسی بمیرد فی نفسه و صرفا یک مرگه نه بیشتر و نه کمتر. این ما هستیم که آنرا بزرگ و کوچک می کنیم. و طرفداری از یک نفر هم حقی برای انتظار از دیگران ایجاد نمیکنه. حال این شخص خوب یا بد باشه.
Mehbod
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کامنت ها و مثبت منفی ها نشان دهنده سطح فرهنگ و مدنیت خوانندگان سایت فرارو است . من با افتخار همچون گذشته آن را پیگیری خواهم کرد.
فریبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خانم توسلی عزیز متن شما را غیر مستقیم در اینترنت خواندم اشتباه شما آنجا بود که به رغم اینکه از دیگران خواسته بودید برای شما تعیین تکلیف نکنند، خود به داوری برخاسته و واکنش مردم را به درگذشت مرحوم پاشایی "زیادی" خوانده بودید. این متر گذاشتن برای دیگران/ مردم بیماری عمومی ماست، گمان می کنیم باید خط کش دیگران باشیم و اندازه ادب و احساسات و فهم و کمالات مردم را با همه آنچه در نزد خود داریم، بسنجیم.
من نیز تا روز درگذشت مرحوم پاشایی اصلا ایشان را نمی شناختم، هنوز هم نمی شناسم، از طرفداران ایشان هم نیستم ولی به رفتار مردم کشورم برای سوگواری احترام می گذارم، چه آن شیوه سوگواری را بپسندم یا نه. این کمترین خواست از جامعه هنری است: به مردم و خواستشان احترام بگذارید.
دلواپس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
احسنت به عنوان یک دلواپس میگم این درسته نه کسانی که میخوان خودشون رو دموکرات نشون بدن و میگن کار توسلی درست بوده. احسنت
سکوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بابا مگه زوری هم تسلیت میگن خدا نکنه ملت جو زده شن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حق با هانیه توسلی است ما هنوز فرهنگ استفاده از یخچال رو نداریم چه رسه به شبکه های اجتماعی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مبارزه قابل تقدير "هر فرد مبتلا به سرطان" بسيار ارزشمند است
مرتضي پاشايي هم از اين منظر قابل ستايش است
وگرنه ايشان از نظر هنري چهره درجه اولي محسوب نمي شد كه كسي را بابت نشناختنش ملامت كنيم
اين موج توهين كنندگان هم معمولاً هيچ سنخيتي با هنر ندارند و همان دوستان افتخار آفرين صفحه زايتسيف و ... هستند كه آفت فرهنگ اين مملكتند
خداوند رحمتش كند
دلواپس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
این موج کلا تو فضای مجازی از جمله اینجا هم خیلی فعالن
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
من فكر ميكنم بهتر بود خانم توسلي تو اين مقطع حداقل از گفتن اينكه تسليت گفتن و دوست نداره خودداري مي كرد. اما با اينحال توهين به خانم توسلي از كار اون اگه اشتباه هم بوده بدتره. اميدوارم مردم منطقي تر بشن يه روزي...
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حق با شماست خانم هانیه توسلی عزیز.اگر به قول شما فرهنگ ما نازل نبو برایشان اهمیت نداشت که واکنش بازیگر معمولی مثل شما به این موضوی چی بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خدا بیامرزه مرحوم پاشایی رو.من هم صداشو خیلی دوس داشتم هم خیلی ناراحت شدم براش.ولی دیگه اینکه انتظار داشته باشم همه براش گریه کنن و همه بگن سلطان موسیقی بود انتظار بی جاییه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
شاید نظرات خانم توسلی از نظر اصولی و به خاطر صداقت در گفتارش قابل پذیرش باشد اما تسلیت گفتن به خاطر فوت یک هنر مند از خانواده هنری انتظاری منطقی است.اما ارسال کامنت های توهین آمیز برای ایشان این شبهه را به وجود می آورد که شاید طرفداران مرحوم پاشایی افرادی احساسی و جو گیر شده باشند.
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
امان از این ملت مرده پرست... حالا جالبه اگه این قضیه برعکس بود و به جای مرحوم پاشایی هانیه توسلی فوت کرده بود همین افراد در حمایت از توسلی حماسه ها می افریدند .. کلا ملتی هستیم عجیب غریب
مریم
UNITED STATES
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
مطمئن باشید اگر هانیه توسلی فوت می کرد مردم به اندازه مرحوم پاشایی بی تابی نمیکردند و این اولین باری بود که مردم در این سطح گسترده در مراسم تدفین یک هنرمند شرکت کردند.
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خداوکیلی من دقبقا از همین موضوع می ترسیدم !! اون همه افراط در مورد اون مرحوم مطمئنا در روزهای آینده دستمایه مشکلات زیادی خواهد شد وحتی تبدیل به جوک خواهد شد ...
ایرانی55
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آخه کجای دنیا به یکی میگن بیا تسلیت بگو یا چرا تسلیت نگفتی!؟
چرا تو این مملکت همه چی زوریه آخه!؟
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کلا" تو کشور ما همه زود جو میدن اینم یکی مثل بقیه.(خدا رحمتش کنه)
والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
با نظر خانم توسلی کاملا موافقم
خدا به مرحوم پاشایی رحمت کنه ولی این چه فیلمیه آخه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
پاشایی و توسلی هر دو همدانی هستند
مسیحی ارامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
میدونید مشکل چیه؟
قطعا خانم توسلی هوادارای مشترکی با مرتضی پاشایی داشتند.
همونطور که اگر برای خانم هانیه توسلی مشکلی پیش بیاد طرفدارای ایشون ازشون دلجویی میکنند.هواداران هم متقابلا انتظار داشتند خانم توسلی هم از ایشان دلجویی کنند.
منتهای مراتب ایشون با ژست روشنفکری موجبات رنجش هواداران را فراهم کردند.
من خودم مسلمان نیستم.ولی در ماه محرم و مابقی روزهای عزاداری به احترام هموطنانم و عقایدشون سعی میکنم باهاشون همدردی داشته باشم.نه اینکه با رفتارم بگم من به این عزاداری هاتون اعتقاد ندارم و قلبشونو به درد بیارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کاملاً موافقم با این نظر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اره تو راست می گی :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
عجیبه ! این تیپیشو ندیدیم ک رو شد تسلیت گفتنم زوری شد!!!!
ملت شریف جوگیری هستیم
رضا
GERMANY
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
واقعا باید به این زن احترام گذاشت که جرات کرد تو این فضای ساختگی و بی محتوای این روزها، حرف درست بزنه. من به عنوان یک شهروند از خانم توسلی عذر خواهی می کنم. واقعا من بعد باید به این زن پر مایه احترام بیشتری بذارم. خسته شدیم از این سطحی نگری ها. اخه این بنده خدا که مرحوم هم شده چه اثر خاصی ارائه کرده؟ باشه نظر طرفداراش محترم اما واقعیت ها رو جعل نکنند دیگه. همین اخیر بود که استاد لطفی فوت کرد هیچکی نفهمید. واقعا رنج می کشه ادم..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
از نظر موسیقی که هیچی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
تسلیت که زوری نیست خدا همه ما را بیامرزد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اگه یه نفر عزیزش مرده باشه بعد داره با کسی که دوستش داره درد و دل میکنه و ابراز ناراحتی طرف برگرده بگه من اصلا اونو نمیشناسم تو ام زیادی عزاداری کردی من اصلا کارهای اونو نپسندیدم و ... خوب طرفم ناراحت میشه دیگه نمیشه؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
فرارو شیطنت کردی و پیامی را که منجر به حمله مردم به ایشان شد را درج نکردی, اگر مینوشتی اکثر افرادیکه دارن از ایشان طرفداری میکنن نظرشون بر میگشت.. ضمنا" بنظرم مثبت و منفیها را دستکاری میکنید. .
ضمنا" این حضور مردم تحلیل داشت و فقط هم بخاطر مرحوم پاشائی نبود.
امیدوارم پیام من را درج کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منم تسلیت نگفتم کسی هم با من کاری نداشت
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ایشان می توانستند هیچی در این باره نگویند . این عملش مثل اینه که معلم از شاگرداش یه سوالی می پرسه . بعد یکی از شاگردهاش پا میشه میگه اقا اجازه ما نمیدونیم ! موافقا لایک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آخه چرا رسانه ها مخصوصا میلی همه چیزو رها کردن و چسبیدن به سیاست بازی! پس ملت ما که رها شده فرهنگ رو از کجا یاد بگیره؟ فرهنگ استفاده از ابزار و رسانه ها رو! فقط بلدن فیلتر کنن یا به امان خدا مردم رو رها کنن دریغ از آموزش زندگی اجتماعی!
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
افرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مرده پرستی و این ژست های روشنفکری تون رو جمع کنید تو این چند ماه آدم معروف کم نمرد ولی هیچی مثل مرتضی نبود و قلب آدمو به درد نیاورد، مطمئن باشید برای هیچ هنرمند دیگه ای تکرار نمی شه مخصوصا از نوع هانیه توسلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بنده خدا مرتضی پاشایی وقتی زنده بود آزار و اذیتی نداشت ولی از وقتی مرده طرفدارهاش پدر ملت رو در آوردن .
حامد
CANADA
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اینا اصلا طرفدارهای پاشایی نبودند! ۸۰ درصد اسم این مرحوم هم قبلا نشنیده بودند.
حاجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
لایک داری خانم توسلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
افراط و تفریط..این مرحوم به خاطر بیماری و شرایطش معروف شد.به خاطر هنر و صداش معروف نشد...هانیه توسلی اصلا کار اشتباهی نکرده.مگه به زور باید تسلیت گفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
واقعا فرهنگ شده پز دادن و دنبال مد دادن اونم چشم بسته، یه روز مسی،یه روز سطل آب، یه روز پاشایی
واقعا بهتره دولت یه فرهنگ نامه ای چیزی درباره ی فضای مجازی بده بیرون مثل حقوق شهروندی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
واقعا فرهنگ شده پز دادن و دنبال مد دادن اونم چشم بسته، یه روز مسی،یه روز سطل آب، یه روز پاشایی
واقعا بهتره دولت یه فرهنگ نامه ای چیزی درباره ی فضای مجازی بده بیرون مثل حقوق شهروندی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
پاشایی فوت کرد خدا رحتش کنه خود داند و خدای خود
کارهاش هم معمولی بود
نه اسطوره بود ونه انقدر تاثیر گذار که اینقدر مردم جو گیر شوند
مگههر که فوت میکنه همه مردم باید داغ دار باشن و طرفدار اون
عجب مردم با فرهنگی داریم و دم ار تمدن هزاران ساله میزنن
ناشناس
ROMANIA
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
كاش كين اهل هنر را اين گروه مرده دوست
در زمان زندگي هم مرده ميپنداشتند
زمان زندگي اون مرحوم كه شايعه درست كردين و روحش رو آزردين حالا هم پدر مادرشو توي مراسم و با ويديو ها ناشايست اذيت كنين و به هنرمنداي زنده ديگه توهين كنين براى آينده كشورم نگران شدم اينا از كجا اومدن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آقا جوونا خسته اند جوونا کف کردن جوونا تشنه ی گردهمایی های شادن هیچ فکر کردین چرا بعد از مرگ فلان روحانی جوک میسازن ولی اینو اینطوری؟ یه جور لجبازی و دهن کجیه چه میدونم...من که اصلا نمیشناختمش و الانم آهنگاشو گوش کردم اصلا خوشم نیومد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
قرار نیست یه نفر به رحمت خدا رفته همه دست از فعالیت بردارن. اینکه یه هنرمند یا ورزشکار پیام تسلیت عمومی بده چه معنایی داره؟ مگه هنرمند یا ورزشکار کیست اونم انسانه؛ زیادی تحویلشون می گیرن. در این زمینه با حرف های ایشان موافقم. البته ما ایرانی ها جوگیریم و تغییر این فرهنگ هم زمانبر هست هم سخت
صنوبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
به خدا قسم منم آقای پاشایی رو نمیشناختم . خدا رحمتش کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
از کامنت های مطالب مربوط به فوت اقای پاشایی بد جور گیجم.
چطور ممکنه همه تو یه مطلب یه نظر داشته باشن و همه در یک مطلب دیگه یک نظر کاملا متفاوت با مطلب قبل!؟
فکر میکنم باید برای مد گرایی و دنباله روی های مردم ایران فکری کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
ما مرمی اهل افراط و تفریطیم . ما مردمی هستیم که حد و حدود خودمون رو نمی دونیم.به کسی ربطی نداره کی تسلیت گفته یا نه. این چیزای پیش پا افتاده رو حتی توی کشور های افریقایی می دونند. بیایید یه کم فکر کنیم یه کم فرهیخته بشیم . یه کم کمتر جو گیر بشیم
ناشناس
CANADA
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
ذهن ما مردم ديكتاتورى زده است و با همه پديده هاى خصوصى خودمون و همچين پديده هاى اجتماعى همينطورى برخورد مى كنيم. ايشون اعتقاد نداشته تسليت بگه چه ايرادى داره
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
.صلوات بفرستین زشته اینقدباهم بحث میکنین.مرگ پاشایی به مااین ونشون دادکه زندگی شایدزیادطولانی نباشه مهم درست استفاده کردنه.یعنی تامیتونیم به بابامامانمون احترام بزاریم وبه هرکی نیازمنده درحدتوانمون کمک کنیم تایه ذخیره خوبی برای آخرتمون جمع کنیم.ممنون که خوندین*
از سار کاشان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
اهانت حتی به کافر هم جایز نیست
متاسفانه جامعه ما اخلاق مدار نیست
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
افرادی که توهین کرده اند فرهنگ بوش پسر را دارند یعنی کانالیزه شده هستند کم عقل و پرحرف؟
alireza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
تسلیت زوری فایده داره!!!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
از طرز فکر و نگرش اجتماعی خانم توسلی خوشمان آمد مشخصه روشنفکر هستند
متاسفانه ملت عزیز ایران زود جوگیر می شوند شخصیت های بزرگی در ایران داشتیم و داریم که به مردم و وطنمان خدمت کردند پاشایی که در مقابل آنها کسی نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
کار کسانی که به صفحه اینستاگرام ایشان حمله کرده اند زشت بوده اما اگر شمابه مجلس ختمی بروید و بگویید مثلا پدر شما آدم بدی نبود اما من از او خوشم نمی آمد ! انتظار دارید با منطق و متانت به شما پاسخ داده شود ؟!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
باید تک تک اون چهار پاهایی که این کارو کردن نشوند رو صندلی و ازشون سوال کرد " چه مرگته؟؟ "
مجله فرارو