bato-adv
کد خبر: ۲۱۱۸۶۹

باهنر: هنوز نوع اصولگرایی احمدی‌نژادرا کشف نکرده‌ایم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما هنوز کشف نکرده‌ایم که احمدی‌نژاد چه نوع اصولگرایی را قبول داشت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۳
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما هنوز کشف نکرده‌ایم که احمدی‌نژاد چه نوع اصولگرایی را قبول داشت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره نقش فعلی احمدی‌نژاد در جریان اصولگرایی اظهار کرد: بالاخره آقای احمدی‌نژاد هم فعالیت‌های سیاسی خودش را دارند. بعضی‌ها او را به ماهو احمدی‌نژاد قبول دارند و برخی به عنوان اصولگرا. این بستگی به مواضع احمدی‌نژاد دارد که آیا می‌خواهد بعضی از اشتباهات گذشته را جبران کند یا خیر؟ او اصولا در طی هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش اعتقادی به این نوع اصولگرایی نداشت و ما هم بالاخره کشف نکردیم که چه نوع اصولگرایی را قبول دارد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر احتمال خلاء رهبری در بین اصولگرایان با توجه به نبود عسگراولادی و مهدوی کنی اظهار کرد: طبیعی است که از دست دادن این عزیزان ضربه جدی در حرکت اصولگرایی ایجاد کند. آن‌ها تکیه‌گاه جدی بودند و بخصوص اعتدال و صلابت‌شان و رفتارشان از باورهای دینی‌شان می‌آمد. رفتارشان متخلق به اخلاق اسلامی است. طبیعی است از دست دادن آن‌ها ضربه می‌زند ولی ما یک وعده الهی داریم که می‌گوید خداوند هیچ آیه و نشانه و نعمتی را از شما نمی‌گیرد مگر این‌که بهتر از آن را نصیب‌تان کند.

باهنر ادامه داد: زمانی تفکر ما این بود که اگر امام (ره) از جهان برود، بعد از آن تکلیف انقلاب و متدینین چه خواهد شد و حتی جرأت فکر کردن به این مسأله را نداشتیم. اما هر انسانی رفتنی است و مهم این است که تلاش کنیم رویش‌ها وسیع‌تر و پرمحتواتر از ریزش‌ها باشد. درباره جایگزین خیلی طول می‌کشد که حوزه‌ها کسی مثل آیت‌الله مهدوی کنی را بسازند، اما فعالان سیاسی باید طوری خودشان را بسازند که به اشخاص وابسته نباشند. قبول دارم در کوتاه مدت این خلأ اثراتی را خواهد گذاشت.

وی درباره نشست وحدت اصول‌گرایان و نبود تعدادی از بزرگان اصول‌گرا در این نشست، یادآور شد: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم بحث وحدت چهره‌های سیاسی بیشتر مطرح می‌شود. طبیعی است که هر جبهه و جریانی سعی می‌کند افراد همسو و همراه خود را به وحدت برساند. مرحوم مهدوی کنی می‌فرمودند ما وقتی بحثی وحدت را مطرح می‌کنیم، بحثمان وحدت فلسفی نیست. رسیدن به نقطه صد غیرممکن است، اما خیز و حرکت به سمت وحدت کار بسیار درستی است. شاید یکی از دلایل اصلی این تکرار مکررات حرف همیشگی من باشد، چون جریانات سیاسی در قالب حزب فراگیر حرکت نمی‌کنند و نزدیک و دور شدنشان به هم ضابطه ندارد و بیشتر به تمایلات شخصی و گروهی باز می‌گردد که یکی از آسیب‌های وحدت در کشور ما است. تا زمانی که احزاب فراگیر تشکیل نشود، ما این مشکلات را خواهیم داشت.

باهنر با اشاره به تلاش حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی برای ایجاد انسجام و وحدت بین اصول‌گرایان، اضافه کرد: آقای تقوی بارها اعلام کردند که این جلسات ستاد اجرایی انتخابات نیست و مقوله انتخابات مقوله دیگری است. نیاز امروز ما وحدت، همراهی و همدلی است که باید در جریانات مختلف سیاسی شکل بگیرد. آقای تقوی هم همت کردند و با دعوت از گروه‌های مختلف این مسأله را دنبال کردند. طبیعی است که در جلسات مستمر آقای تقوی تعدادی از وزرای دولت‌های نهم و دهم و تعدادی از دوستان جبهه پیروان خط امام و رهبری شرکت می‌کنند. البته شرکت این عزیزان به نمایندگی از چهره‌ها نیست.

وی در ادامه بیان کرد: ما امیدواریم که به سمت وحدت نهایی حرکت کنیم، این چهارمین جلسه وحدت اصول‌گرایان بود که در سه جلسه قبلی آقایان نوری همدانی، موحدی کرمانی و جنتی سخنرانی کردند و این بار هم آیت‌الله مصباح سخنرانی کردند. طبیعی است که در جلسات بنا بر سخنران جلسه مخاطبین تغییر می‌کنند و در این جلسه هم اعضای جبهه پایداری حضور فعال‌تری داشتند، اما در جلسات فقط با آقای تقوی این‌طور نیست که جبهه پایداری محور باشد و معمولا" هم در جلسات شرکت نمی‌کردند.

باهنر افزود: تلاش ما این است که به یک انسجام و وحدت جامع برسیم. البته بعضی‌ها معتقدند این جلسات ظرفیت جامع شدن را ندارد، ولی مشی ما در جبهه پیروان در طول این مدت این بوده که زیر سایه جامعتین حرکت کنیم. البته ممکن است در جلسات خصوصی بحث و انتقاد هم بکنیم، اما مسیر کلی‌مان همسویی با آنها است. ما وحدت را قبول داریم، گروه‌های مختلف هم حضور پیدا می‌کنند. آیت‌الله مصباح هم کاملا" برایمان قابل احترام است و ما امید داریم که ان شاألله ایشان هم همراه باشند و به این انسجام بپیوندند و افراد دیگری که فعالان جبهه اصول‌گرایی هستند باید تلاش کنند تا زیر سایه این مجموعه فعالیت‌ها را دنبال کنند.

وی با بیان این‌که اشکالات به دولت احمدی نژاد سر جای خود باقی است، خاطرنشان کرد: بعضی‌ از وزرای احمدی نژاد منتقد او هستند و بعضی‌ها همچنان از او دفاع می‌کنند، ولی همه در جرگه اصول‌گرایی به حساب می‌آیند. البته خطوط قرمز انحرافی مشخص است و باید دوستان دقت کنند تا دوباره ملبس به جریانات انحرافی نشوند. ما با رعایت خطوط قرمز یعنی فتنه‌گران و منحرفین، دست همکاری به سوی همه دراز می‌ کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی علوم و احتمال رأی آوری‌اش در مجلس، تصریح کرد: از آقای روحانی تشکر می‌کنم که قبل از موعد سرپرستی وزیر علوم وزیر پیشنهادی را معرفی کردند. از دیروز جلسات مختلفی در کمیسیون‌ها مجلس برگزار شد، اما این ‌که آقای نیلی رأی می‌آورد یا نه من هنوز محاسبه دقیقی از وضعیت مجلس ندارم چون هنوز فاصله کمی از معرفی گذشته و شاید چند روز نیاز باشد تا به جمع‌بندی برسیم.

وی در ادامه درباره احتمال حضور قدرتمند اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: ظهور،‌ بروز و حیات جریانات مختلف سیاسی در این است که بتوانند در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات شرکت کنند. ما هم دوستان و هم رقبای خود را برای حضور دعوت می‌کنیم چون معتقدیم رقابت‌های شور، هیجان و شعور افکار عمومی را تنظیم می‌کند. شرط‌های حضور را ما تعیین نمی‌کنیم، بلکه نظام تعیین می‌کند. شرط حضور تبعیت از قانون اساسی و به رسمیت شناختن قوانینی موضوعه کشور است.

باهنر با بیان این‌که باید شرایط و قوانین موضوعی کشور را قبول کنیم، گفت: کسانی که عناد و دشمنی نداشته باشند می‌توانند فعال باشند، اما به هر حال فتنه 88 چیزی نیست که با گذشت زمان محو و کمرنگ شود. چون هزینه‌های جدی را به نظام و وحدت ملی تحمیل کرد. مردم هزینه‌ها را پذیرفته‌اند و در 9 دی هم پاسخ دندان‌شکنی دادند، اما این به این معنا نیست که فتنه فراموش شود. در سال 78 کم‌دقتی شد و فتنه 88 تکرار شد. بعضی‌ها اگر منتظر باشند داستان فتنه ه فراموشی سپرده شود درست نیست چون هزینه‌ها باید مفید به فایده باشد و این یعنی از خاطره‌ها نباید محو شود. کسانی که در فتنه بودند یا باید اقرار و توبه کنند و اعتذار خود را به پیشگاه ملت اعلام کنند وگرنه اگر بخواهند در همان فضا باشند طبیعی است از لحاظ قوانین موضوعی کشور نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره نزدیکی اصلاح‌طلبان به ناطق نوری و لاریجانی، تأکید کرد: آقای ناطق در سال‌های متمادی تکیه‌گاه بزرگ اصول‌گرایان بوده، اما در چند سال اخیر با توجه به ظلمی که به او شد و توهین‌هایی که از سوی دولت وقت نسبت به او انجام گرفت دل‌خوری‌هایی برایش به وجود آمد و در صحبت‌هایی که با ایشان داشتیم می‌گوید که من در سیاست بازنشسته هستم. این‌که کسی بگوید ایشان به اصلاح‌طلبان پیوسته‌اند واقعیت ندارد، اما این‌که با اصول‌گرایان کار نمی‌کند و فعالیت سیاسی ندارد گلایه ما هم هست. چون معتقدیم آقای ناطق ظرفیت خوبی است که می‌تواند کمک حال مجموعه اصول‌گرایی باشد ولی بالأخره گلایه‌هایی وجود دارد.

وی افزود: فکر می‌کنم بین اصول‌گرایان دو یا سه تفکر وجود دارد. بعضی‌ها معتقدند که ما همیشه باید در حال اختلاف و دعوا با رقبا باشیم که من این مسأله را قبول ندارم. ما تعدادی رقیب داریم که موقع انتخابات با هم رقابت می‌کنیم، ولی وقتی انتخابات نیست قرار بر این نیست که همیشه رقابت کنیم و فضای کشور را به سمت تقابل ببریم. ما همین الان هم با اصلاح‌طلبان می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم و با هم دوست هستیم. در زمان انتخابات هم با هم رقابت خواهیم کرد و این‌که بعضی اصول‌گرایان با اصلاح‌طلبان گپ و حرف بزنند دلیل بر یکی شدن جبهه‌ها یا تفاهم نیست. در انتخابات هم باید چارچوب‌ها و قواعد بازی رعایت شود، اما رقابت به معنای تخاصم نیست. مطالبه امروز مردم انتخابات و دعواهای سیاسی نیست، بلکه مردم امروز کار، تولید و حل شدن مسائل فرهنگی و اجتماعی را می‌خواهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تأثیرگذاری‌اش بر رأی عدم اعتماد به وزیر سابق علوم و این‌که آیا این مسأله به نزدیکی او به جبهه پایداری منجر می‌شود، یادآور شد: در مجلس در هر جلسه‌ای ممکن است ده‌ها تصمیم گرفته شود و هر نکته‌ای موافق و مخالف دارد. این مواضع اصلا" نباید تعبیر و تفسیر سیاسی بشود. خیلی وقت‌ها مباحثی مطرح می‌شود که حتی اعضای یک فراکسیون هم با آن مخالفت می‌کنند. در بحث رأی اعتماد و استیضاح هم این‌که تصور کنیم تمامی اقدامات سیاسی، قبیله‌ای و جناحی است این‌طور نیست. جریان استیضاح حدود شش ماه طول کشید و ما هم تلاش کردیم تا اختلافات و مطالبات با مذاکره حل شود.

وی اضافه کرد: من در بیشتر آن جلسات مذاکرات حضورداشتم و محور بحث‌های بیشتر روی بورسیه‌ها، انتصاب اشخاصی که صلاحیت نداشتند و اعضای هیأت علمی بود که وزیر هم تعهد کرد این مشکلات را برطرف کند اما تا روز استیضاح اتفاق خاصی نیفتاد. ما هم پیغام دادیم که مسائلی را که تفاهم کرده‌ایم حل کنید اما این اتفاق نیفتاد. خود من مخالف استیضاح بودم ولی پس از این اتفاقات رأی به عدم اعتماد دادم، اما این ربطی به جریان خاصی نداشت. من با اعضای جبهه پایداری هستم و مذاکره می‌کنم اما این‌که به پایداری پیوسته باشم این‌طور نیست.
bato-adv
ناشناس
NETHERLANDS
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
حمایت حداکثری ولی شناخت و کشف صفر.
ناشناس
NETHERLANDS
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
وی اضافه کرد: من در بیشتر آن جلسات مذاکرات حضورداشتم و محور بحث‌های بیشتر روی بورسیه‌ها، .....
مد نظر حضراتی که میگویند استیضاح ربطی به بورسه ها نداشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
اگه كشف نكردي پس چرا آن همه حمايت ازش كردي
ناشناس
CANADA
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
هشت سال ازش حمايت كرديد و مملكت رو به اين روز انداختيد تازه مى گيد نوع اصولگرايى اش رو درك نمى كنيد؟! آقاى باهنر! اصولگرها توان اداره كشور رو ندارند قبولش براتون سخته اما واقعيت همينه
ناشناس
FRANCE
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
جناب باهنر

شما هنوز خیلی چیزها از جمله خواست اکثریت جامعه رو کشف نکردید، این یکی هم روی بقیه آنها!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹
ناشناس
FRANCE
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
اینو دیگه باید اون موقعی که حمایت بی قید و شرط ازش می کردید، کشف می کردین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
جناب باهنر شما یکی از مهمترین افراد در برکشیدن احمدی نژاد به مراتب بالای حاکمیت بوده اید و این سخن شما مبنی بر ندانستن نوع اصولگرایی احمدی نژاد فرار رو به جلوست
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
پس چرا ازش حمایت می کردین اگه نوع اصولگرائیش رو نمی دونستین ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
الان دیگه دیره, ان موقع که تمام و کمال و چشم بسته داشتین از ایشون حمایت میکردین باید به این فکر میبودید.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین