bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۸۸۴
مهدی پازوکی در گفتگو با فرارو تحلیل می‌کند

آنچه برای دولت روحانی از نان شب هم واجب‌تر است

«احیای سازمان برنامه از موضوع هدفمندی یارانه ها و حتی از نان شب هم برای دولت آقای روحانی مهمتر است و من معتقدم اگر دولت آقای روحانی سازمان برنامه منعطف و کارآمد را احیا نکند قطعا در تمام مسائل به مشکل برخواهد خورد.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
فرارو- یک استاد دانشگاه در بیان راهکار برای خروج اقتصاد ایران از وضعیت رکود تورمی گفت: «احیای سازمان برنامه از موضوع هدفمندی یارانه ها و حتی از نان شب هم برای دولت آقای روحانی مهمتر است و من معتقدم اگر دولت آقای روحانی سازمان برنامه منعطف و کارآمد را احیا نکند قطعا در تمام مسائل به مشکل برخواهد خورد.»

رئیس جمهور در مراسم تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه کشور گفت: حوزه و دانشگاه باید به کمک نظام به پا خیزد و به کمک دولت بیاید. اگر دولت اعلام می کند من در شرایط رکود تورمی هستم و راهی به جز کم کردن تورم نداریم این استاد است که باید به  دنبال راه حل رکود و تورم برود. استاد است که باید نقد و راهنمایی کند.

دکتر مهدی پازوکی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: «به نظر من راهکار اساسی برای خروج اقتصاد ایران از وضعیتی که در نتیجه عملکرد هشت سال گذشته گرفتار آن شد، احیای اتاق فکر اقتصاد ایران و به عبارت ساده تر احیای سازمان برنامه است.»

وی ادامه داد: «به نظر من خلائی که اکنون کاملا در اقتصاد ایران مشهود است، عدم وجود اتاق فکری است که به آقای رئیس جمهور رهنمود بدهد؛ چنانکه اساسا فلسفه ایجاد سازمان برنامه در ایران این بود که قرار بود پول نفت را سرمایه گذاری بین نسلی کند.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «در حالی که در ابتدای کار دولت جدید گفته شد موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی که آقای دکتر نیلی به عنوان رئیس آن منصوب شدند قرار است به اتاق فکر اقتصاد ایران تبدیل شود، اما این موسسه اکنون چنین کاری انجام نمی دهد و در واقع این موسسه باید بازوی فکری سازمان برنامه باشد.»

وی ادامه داد: «متاسفانه آقای احمدی نژاد حداقل ربع قرن اقتصاد ایران را به عقب برد و نمونه آن همین موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی است که در زمان ایشان اقدام به پذیرش دانشجو در رشته حقوق خصوصی کرد. دلیل این اقدام این بود که ریاست این موسسه در آن زمان فارغ التحصیل حقوق بود.»

پازوکی گفت: «به نظر بنده که نقاد دلسوز دولت هستم اکنون خیلی از اعضای دولت تمایل ندارند سازمان برنامه احیا شود، چرا که آقا بالاسر نمی خواهند. برخی اعضای دولت احساس می کنند با احیای سازمان برنامه قدرت آنها محدود خواهد شد. به هر حال در جامعه ایران هنوز فرهنگ استبدادی بر هر یک از ما حتی در نهاد خانواده حاکم است و تمایل نداریم کسی از بالا به ما نگاه کند.»

وی ادامه داد: «از سوی دیگر حتی برخی مدیران میانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی فعلی نیز خواهان احیای سارمان برنامه نیستند؛ چرا که گمان می کنند با این اتفاق دچار مشکل خواهند شد.»

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: «سازمان برنامه یک سازمان فرابخشی است و در واقع سازمان برنامه و بودجه، آرشیتکت اقتصاد کشور است. سازمان برنامه تمام اقتصاد کشور را رصد می کند و بین بخش ها تعادل برقرار می کند.»

وی ادامه داد: «لذا به نظر من احیای این سازمان از موضوع هدفمندی یارانه ها و حتی از نان شب هم برای دولت آقای روحانی مهمتر است و من معتقدم اگر دولت آقای روحانی سازمان برنامه منعطف و کارآمد را احیا نکند قطعا در تمام مسائل به مشکل برخواهد خورد.»

پازوکی با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی اقتصاد ایران عدم تعادل در بازارهای کلان اقتصاد کشور اعم از بازار سرمایه، نیروی کار، پول، ارز و ... است گفت: «اقدام دومی که دولت باید برای خروج اقتصاد کشور از رکود تورمی انجام دهد هماهنگی میان سیاست های پولی و مالی است که این راهکار نیز به احیای سازمان برنامه بازمی گردد.»

وی ادامه داد: «سیاست پولی بر عهده بانک مرکزی است که مستقل است و خوش بختانه آقای رئیس جمهور هم فرمودند بانک مرکزی باید با مسائل پولی کشور مستقل و کارشناسی برخورد کند.»

وی افزود: «اما سیاست های مالی بر عهده سازمان برنامه است. به عبارت دیگر مسئول تهیه، تنظیم، اجرا و نظارت بودجه کشور سازمان برنامه است. اما اکنون در قسمت سیاست های مالی ایراد وجود دارد و چون سازمان برنامه ای وجود ندارد که سیاست های مالی را تنظیم کند، وضعیت نامشخص است.»

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: «به همین دلیل هر از چندگاه شاهد تناقض در گفته های تیم اقتصادی دولت هستیم.»

پازوکی گفت: «از سوی دیگر من معتقدم سخنگوی دولت به هیچ وجه نباید رئیس سازمان برنامه باشد چراکه برای اقتصاد خطرناک است. سخنگوی دولت باید بعضی مطالب را نگوید یا در بعضی موارد غلو کند؛ اما رئیس سازمان برنامه به هیچ وجه نمی تواند به این صورت رفتار کند.»

وی افزود: «متاسفانه آقای احمدی نژاد سازمان برنامه کارآمد قبلی را به معاونت بودجه تبدیل کرد که صرفا عدد چرخ می کرد و اکنون هم همین وضعیت وجود دارد.»

پازوکی در پایان اظهار کرد: «راهکار سومی که دولت می تواند برای خروج اقتصاد ایران از وضعیت رکود تورمی در پیش بگیرد تعامل منطقی با جهان خارج خصوصا اروپای غربی، ژاپن و آمریکا در چهارچوب منافع ملی ایران است.»
bato-adv
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
آقاي روحاني و جناب آقاي نوبخت انتظار نخبگان جامعه از شما بمراتب بيش از اينهاست. بياييم براي ساختن مملكت يك سري كارهاي زيربنايي ماندگار انجام بدهيم زيرا تاريخ هم در مورد ما قضاوت خواهد كرد. كافي است فقط يك لحظه به حبل الله چنگ بزنيم و همه واسطه ها را بين او و خودمان ناديد بگيريم و بي پروا با خدا باشيم.
ناشناس
United States of America
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
لطفا کسانی که در رده های بالای تصمیم گیری کشور بودند توضیح بدهند چرا جلوی تصمیمات غلط و غیر علمی دولت احمدی نژاد نایستادند و ایران را به این فقر و فلاکت کشاندند. لطفا اقرار کنید که معصوم و بی عیب نیستید و باید در هر حوزهای که دخالت میکنید به اندازه کافی در آن صاحب نظر و عالم باشید و با کارشناسان آن مشورت کرده و به نظرات آنان احترام بگذاریدو با توهم و افکار بی پایه و اساس اوضاع کشور اصلاح نخواهد شد. نظر استاد پازوکی کاملا عالی و بجا بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
آنچه برای دولت روحانی از نان شب هم واجب‌تر است :::::::::::
درک صریح عالمانه از شرایط نابسامان اقتصادی تدلیس و امید نسبت به عامه مردم
مخصوصا قشر ی که پرچم فرهنگ و دانش را به دوش می کشد.
این هفته هفته معلم بود و گذشت و وزیر این دولت در رسانه ها اعلام کرد که امسال هیچ خبری برای فرهنگیان ندارد و این درحالی است که جامعه درمانی به حق 40% به حقوقشان اضافه شد و فرهنگیان همان بیمه مسی هم از دست دادند.
اقای روحانی به هوش باش
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
در برنامه‌هاي اعلامي آقاي دكتر روحاني نيز احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در دوران رقابتهای انتخاباتی كانديداها به عنوان يكي از برنامه‌هاي محوري مطرح گرديد. ايشان با انتصاب آقاي دكتر نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني عملاً اولين گام را براي ادغام اين دو معاونت منفك شده و تشكيل مجدد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برداشته و آقاي دكتر نوبخت نيز در سخنراني‌ها و كنفرانس‌هاي مختلف خبري به اين موضوع صحه گذاشت. اين در حالي بود كه مجلس نيز طرح تشكيل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را با ادغام دو معاونت فوق‌الذكر به پيش برده و تصويب نمود. ولی اینکه چه روابط و قدرت هایی مانع از شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی می شود، برای جامعه نامشخص و مبهم است. ولی آقای دکتر روحانی باید برنامه های انتخاباتی خود را که مردم نیز به آنها رای داده اند با قدرت بیشتری پی گیری کند. اینکه در نظام مردم سالار و جامعه مدنی حرف هایی که در زمان انتخابات زده می شود را نباید بعدأ به فراموشی شپرد یا تحریف کرد. مثلا تحریف برنامه احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نگه داری دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و صرفأ عوض کردن اسم آنها دردی را دوا نمی کند و با این حرفها سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیا نمی شود.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
i dont think so .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۰
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
ما یجب علی روحانی اکثر انه ادراک الناس .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
لطفا ترجمه بفرمائید تا نظر بدهیم.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
درک شدن مردم از هر چیزی برای روحانی واجب تر است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
با تشکر از ترجمه فصیح جنابعالی. نظر مثبت می دهم و اضافه میکنم این گفته شامل حال کلیه دولتمردان است چه موافق آقای روحانی باشند و چه منتقد.
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
ممنون که ترجمه کردی،باهات موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
صدای ترق و ترق دولت میاد نمیدونم چرااا؟؟ دولتی که فرهنگ انقلابی نداشته باشه به جایی نمیرسه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اشک آدم جاری میشه وقتی میبینه این دولت داره منافع ملی رو حراج میکنه...
به روحانی رای دادم اما !!!!
شجاعتش ر و دارم که بگم پشیمونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
مگه رسواگر عربه که دارین بابت ترجمه تشکر میکنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
اگر منظور شما از درك كردن مردم پيش گرفتن روش دوران قجري است كه رييس جمهور براي عوامفريبي و بنده پروري برود داخل مردم و پول پخش كند و نامه تحويل بگيرد كه اميدوارم روحاني هيچ وقت اين اشتباه را همانند رييس جمهور قبلي انجام ندهد. ولي اگر منظورتان اين است كه دينش را به مردم كه همانا خدمت براي توسعه كشور، ساماندهي اوضاع اقتصادي ، سياسي و اجتماعي و بهبود وضعيت رفاه مردم است. من هم موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
ما ايراني هستيم و زبانمان فارسي....
لطفا خارجكي حرف نزن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
انحلال سازمان برنامه در مملکتی که اقتصاد آن برپایه درآمدهای نفتی می چرخد به مثابه و یا به قول آقای ظریف tantamount با بی تدبیری و ندانم کاری دولت سابق بود.
درآمد نفت نباید صرف هزینه های جاری دولت شود. این مائده آسمانی متعلق به مردم است و باید برای این نسل و نسل های آینده سرمایه گذاری شود.
شعار نفت سر سفره مردم فقط در صورتی قابل تحقق است که در آمد نفت برای احداث زیر ساخت ها، توسعه کشاورزی تا حد خود کفائی و صنایع با توان تولید رقابتی محصولات برای مصارف داخلی و صادرات به کار گرفته شود.
محل تامین هزینه های جاری دولت مالیات است و بس. اگر کفاف نمیدهد دولت باید صرفه جوئی کند. این دولت حجیم به نان دانی میلیونها نفر تبدیل شده که گناهی جز زندگی در شرایطی که خود دولت ها مسبب آن بوده اند ندارند در حالی که در اقتصادی پویا میتوانستند کار آفرینانی مفید و نیروی محرکه اقتصادمملکت باشند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
والله تضمینی نیست که اگه سر سفره! نیاید خرج زیر ساختها بشود
دلیل مدعا: بیش از 80000 میلیارد وام بلا عوض، 35000 میلیارد اختلاس بابک جون، 3000 میلیارد اختلاس خ پ، بازم بگم!!
كارشناس ارشد مديريت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
احسنت ولى كو گوش شنوا ما هم اين مطلب را بارها گفته ايم
كارشناس سازمان برنامه سابق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
واقعيت اينه كه احياي سازمان مديريت يا برنامه بودجه؛ منافع افراد و گروه هاي خاصي را كه تقريباً مردم شناختند، از بودجه عمومي كشور قطع مي كنه، بهمين دليل خيلي بعيده سازمان برنامه احيا بشه
کارمند سابق برنامه وبودجه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
یکی از بزرگترین مخالفین احیای سازمان برنامه و بودجه وزارت کشور و استانداران میباشند چرا که با انحلال این سازمان قدرت تخصیص منابع در هر استان به استانداران واگذار گردیده است و آنها دیگر حاضر نیستند این قدرت را از دست بدهند
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
همیشه جمع افکار بهتر از فکر یک نفر است.
بسيجي اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
روحاني قول داده بود كه سازمان مديريت را احيا مي كند
مامنتظريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
بعضي ازمردم درآمدشان ازهمين يارانه هاست ايناميخوان نان مردم راقطع كنند اصلا از مديريت چيزي نميدانند بعدميگويند احمدي نژادايران رابه هشت سال عقب بردايناهمه توجيهه
ناشناس
Germany
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
بجای ماهی بمن ماهیگیری یاد بدهید
جعفری فارسانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
یارانه تاکی مگر می شود یک کشور را با سازمان کمیته امداد اداره کرد من چون میدانستم همه برای یارانه ثبت نام می کنند و سر من بی کلاه می ماند ثبت نام کردم وگرنه من موافق با قطع کامل یارانه ها هستم هرکس ندارد یه مراکزی همچون کمیته امداد مراجعهخ نماید.
دهقان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
چرا شما این قدر اصرار دارید به روش های قدیمی بچسبید؟
ناشناس
Germany
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
سازمان برنامه پایه علمی دارد... علم هیچوقت قدیمی نمیشود
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اینکه سازمانی به اسم برنامه و بودجه داشته باشیم یا نداشته باشیم چندان مهم نیست بلکه آنچه که مهمه موارد زیره که تا وقتی حتی یکیشون عملی نشه مشکلات حل نخواهند شد
1- خصوصی سازی به معنای واقعی و کاهش تصدی گری دولت، کوچک کردن دولت تا حداقل 80 درصد
2- برخورد جدی و قاطع بدون اسثنا با فساد در هر رده و مقامی
3- رها کردن شعارها و سیاست های پوچ و در تضاد آشکار با منافع ملی در عرصه سیاست خارجی و داخلی
تا زمانیکه این مشکلات سه گانه پابرجاست هیچی حل نمیشه
ناشناس
Germany
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اتفاقا وظیفه سازمان برنامه هم بطور مستقیم یا غیر مستقیم جلوگیری از همین مشکلات است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
درآمد نفت خود به خود رانت و تمام اونچه را كه شما بر شمرديد به علاوه تورم و... را به همراه مياره لذا مديريت صحيح اون اولين گام براي توسعه در كشورايي مثل كشور ماست
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
یکبار که برای رتبه بندی یک شرکت خدمات مهندسی بری سازمان آنوقت میفهمی که آنجا هم قانون فروشی میکنند. پول بدی میتونی یک شرکت رتبه 5 رو رتبه 1 کنی میتونید امتحان کنید!!
قبل از هر کاری باید جلوی فساد اداری - قانون فروشی - رشوه خواری - باج بگیری رو بگیرید و این هم زمانی میسر میشه که مردم هم رفاه نسبی اقتصادی و هم امنیت شغلی و اجتماعی داشته باشند الان دعوا سر میز و کار به خاطر تامین مخارج یه زندگی بخور و نمیره الان همش تو این فکری که کار پیدا میکنی یا نه فردا تعدیلت نکنن ماشینت رو که الان کنار خیابون پارک کردی ضبطش سر جاشه یا نه زن و بچه ات تو خیابون مدرسه و پارک امنیت دارن یا نه با گرونی چکار کنیم این دلواپسی ها جمع میشه خودشو تو فساد بروز میده
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اگرچه روحانی بسیار معقول تر از احمدی نژآد است اما با گران کردن 20درصدی برق وگاز وبقیه چیزها نشان داد که هردو دو روی یک سکه اند ومتاسفانه به هیچ دولتی نمی توان دلخوش بودنمی دانم هزینه چهار دانشجوی بیکار رابا حقوق ناچیز مستمری چگونه تامین کنم
ناشناس
Germany
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
هموطن عزیز مشکل تورادرک میکنم متاسفانه ما همه باید هنوز سالها جریمه سیاستهای غلط احمدی ن‍زاد را بپردازیم
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
آقای روحانی ما از شما بیشتر دلواپس مردم هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
هل انت بخیر یا اخی؟ هذا (سایت فرارو) لجمیع الایرانیون یتکلمون بالفارسیه. لماذا تکلم العربیه؟ لتعارفو؟
ترجمه: خوبی برادر؟ این سایت فرارو برای ایرانیانی است که به فارسی صحبت می کنند. چرا عربی صحبت می کنی؟ برای شناخته شدن؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
انی لا احتاج لان عرفونی الناس .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
گاهی بیان افکار با زبان دیگه تاثیرگذاری بیشتری داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
رسواگر باز جو گیر شد به عربی مینویسه
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
آنچه استاد محترم اقتصاد فرموده اند عين حقيقت است. بدون يك وجود يك اتاق فكر اقتصادي اگر از آسمان پول هم سر اين مردم ببارد وضع اقتصادي درست نخواهد شد. نمونه اش را حتي در مقياس كوچكتر و در خانواده ميتوان مشاهده كرد. اگر رييس خانه قدرت برنامه ريزي براب دخل و خرج نداشته باشد هرچقدر هم در آمد زياد داشته باشد در نهايت نخواهد توانست درست از آن بهره برداري كند. متاسفانه عده اي كه از اوضاع فعلي يعني شرايط تحريم و وضع آشفته اقتصادي ، تورم و ، فساد و غيره بهره برداري شخصي و جناحي مي كنند طبيعي است كه دوست نداشته باشد سازماني باشد كه بر كار تخصيص بودجه بر اساس برنامه و نظارت بر هزينه كرد آن و وجود داشته باشد. تمام مشكلات بوجود آمده در اقتصاد كشور ريشه اش بر ميگردد به فقدان سارماني مستقل و بي طرف مثل سازمان برنامه و بودجه. اگر چنين سازماني باشد و قدرت كافي و اختيار كافي داشته باشد ديگر نمي توان در اين كشور تصميمات سليقه اي در مورد اقتصاد گرفت ، بودجه عاقلانه توزيع و مديريت شده و بر مصرف آن نظارت ميشود. زيرا اين سازمان با توجه به بودجه اي كه داده گزارش عملكرد خواهد خواست و به مردم گزارش خواهد داد. طبيعي است عده اي كه دستشون توي جيب مردم است همچين سازماني را نمي خواهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
متن خبر :از سوی دیگر حتی برخی مدیران میانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی فعلی نیز خواهان احیای سارمان برنامه نیستند؛
تفسیر خبر: بخوانید مدیران دوره هشت ساله !؟ چرا که مدیران میانی وبدنه کارشناسی پس از انقلاب بر احیای نظم و انضباط و امنیت در کشور بسیار تلاش نمودند البته با حضور مردانی همچون شادروان دکتر عظیمی که حتی دیگر در دانشگاههای کشور نیز همانند وی یافت نمی شود،.
نج
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
نمي دانيد چه كساني در اين سالها آمدند كار خود را كردند ورفتند، آقاي برقعي با تيم خاص خود امثال آقايان شاه حسيني، سيدقاسم حسيني، ميرزاوند، رضواني، ممبيني و عسكري، ‌اميراحمدي، رشيدي فر ، سيف الدين و ... البته كم نبودند مديراني كه براي ماندن هركاري لازم بود برايشان انجام دادند!!
حالا مديراني كه از دوره آقاي عزيزي، اين عجوبه كم نظير، ورژن پيشرفته آقاي احمدي نژاد، مانده اند واشخاصي كه يك شبه به پست‌هاي مديريتي رسيدند مثلا" در يك دفتر آن اكنون بالغ بر 9 پست معاوني براي اشخاص زده شد يا در يك مقطعي در مجموع براي بالغ بر 120 مديركل و مدير حكم انتصاب زدند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
فکر کنم که دیگه انتظار برای احیا سازمان فایده نداره. به نظر می رسه این سازمان دوباره احیا نخواهد شد
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
دقيقا" به نكته ظريفي اشاره كردند آقاي دكتر پازوكي، احياي سازمان برنامه بايد هرچه سزيعتر دردستور كار قرار گيرد. كاركنان اين سازمان نيز در يك انتظار وبلاتكليفي سنگيني بسر مي برند. اينهمه نقد و اعتراض در زمان انحلال سازمان و در زمان انتخابات، اكنون در مرحله عمل، انگار كار آقاي احمدي نژاد اتفاقا" براي برخي بدك نبوده!!
البته لازم است كسي يك بررسي تاريخي بكند تا مشخص شود آقاي احمدي نژاد با انتصاباتش وآوردن اشخاصي مانند آقاي برقعي وسپس آقاي عزيزي !!! چه بر سر كشور آورده‌اند. آقاي برقعي يك مطيع مطلق، سازمان را متلاشي وبي خاصيت تمام كرد و تركاند و آقاي عزيزي آنرا مثل اناري به ظاهر زيبا و شيرين، لمبو و له كرد! آقاي عزيزي پديده‌اي بوده بسيار اعجاب آنگيزتر از آقاي احمدي نژاد!!
ب نام
Germany
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
واقعیتش تا زمانیکه سازمان برنامه و بودجه و آنهم با قویترین تیم های کارشناسی احیا نگردد نمیتوان بر عزم دولت و مملکت در پاکسازی آن ازین فساد افسار گسیخته اعتقاد داشت.
Mehbod
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
سازمان برنامه و بودجه برای اقتصاد دولتی و به خصوص نفتی است . بودن آن از نبودنش در چنین اقتصاد هایی بهتر است. ولی کمال مطلوب نیست ! کمال مطلوب آن است که دولت در آمد های نفتی را پس انداز ملی کند ! بساط این همه دستگاه عریض و طویل و ناکارامد دولتی جمع و به طبع آن رانت و فساد های دولتی نیز جمع شود. همه قوانین در جهت کار و کار آفرینی اصلاح شوند. ما هم بشویم ملتی سخت کوش که نان بازو و فکرمان را بخوریم ! نه اینکه عده محدودی نان رانت و دلالی را بخورند و اکثریت در تهی دستی باشند !
ناشناس
Germany
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
پس انداز ملی یعنی سرمایه گذاری برنامه ریزی شده برای رشد تولید وتاسیسات ریربنایی...و این کار وظیفه سازمان برنامه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
رسوا جان برای اظهار فضل،بهتره سراغ روش دیگهای بری چون متن عربیت کامل غلطه!بیسوادای پرمدعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
قبلا انگلیسی مینوشت همینجور بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
هشت سال کشور بزرگ ایران را به افراد کوچک سپردند . کسانی که حتی توان اداره یک نانوایی را نداشتند . و این گروه جز عوام فریبی و دادن اطلاعات غلط و به یغما بردن بیت المال کاری بلد نبود . این جماعت باید در دادگاه پاسخگوی اعمالشان باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
مگه احمدی نژاد چیزی به نام دولت باقی گذاشته؟همش را فروخته و پولش را معلوم نیست کجا خرج کرده این دولت دیگه منابع مالی خودش را از دست داده مالیات هم قربونش برم فقط از ما بینوایان کارمند و کارگر گرفته میشه نه از اشخاص حقیقی و حقوقی که کرور کرور پول در میارند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv