bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۲۳۳۷
عباس سلیمی نمین در گفتگو با فرارو:

امکان حضور کاندیدای اصلاح‌طلب در مرحله دوم وجود دارد/ از میان اصولگرایان قالیباف در هر شرایطی به مرحله دوم خواهد رفت

«اگر آقای عارف و روحانی ائتلاف کنند و تجمیع در اصولگرایان صورت نگیرد، امکان اینکه نفر دوم اصلاح طلب باشد وجود دارد؛ اما اگر تجمیع در میان اصولگرایان رخ دهد و دو نامزد را معرفی کنند، نفر دوم راه یافته به مرحله دوم نیز اصولگرا خواهد بود.»
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
فرارو- یک تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: «اگر آقای عارف و روحانی ائتلاف کنند و تجمیع در اصولگرایان صورت نگیرد، امکان اینکه نفر دوم اصلاح طلب باشد وجود دارد؛ اما اگر تجمیع در میان اصولگرایان رخ دهد و دو نامزد را معرفی کنند، نفر دوم راه یافته به مرحله دوم نیز اصولگرا خواهد بود.»

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «کاندیداها با کناره گیری به نفع دیگری تصمیم گیری برای انتخاب را تسهیل می کنند و با این کار کمک فراوانی به انتخاب کنندگان خواهند کرد. لذا من با این اقدام نخبگانی که امروز خود را به مردم عرضه کرده اند موافقم و اینکه از خود بگذرند و نفع بزرگتری را مدنظر قرار دهند مثبت می دانم؛ چرا که با این کار انتخاب را برای مردم تسهیل می کنند.»

سلیمی نمین با اشاره به برخی تحلیل ها درباره نتیجه اجماع اصلاح طلبان گفت: «اینکه گفته شود اجماع میان اصلاح طلبان احتمال پیروزی آنها را افزایش می دهد؛ اگرچه طبعا تجمیع آراء به این مسئله کمک می کند اما با توجه به نظرسنجی ها اینکه اصلاح طلبان بتوانند در دور اول اکثریت آراء را بدست آورند پیش بینی بلند پروازانه ای است.»

وی خاطرنشان کرد: «ضمن اینکه تجمیع الزاما به این نتیجه ختم نمی شود که همه آراء در سبد دیگری قرار بگیرد. مثلا اگر آقای عارف به نفع روحانی کنار رود، برخی آرای وی در سبد رای آقای روحانی ریخته نخواهد شد، چون برخی اصلاح طلبان آقای روحانی را اصلاح طلب نمی دانند.»

وی افزود: «لذا در صورت اجماع میان آقای عارف و روحانی و کناره گیری یکی از این دو نفر برخی از آرای فرد کنار رفته متوجه کاندیدای دیگری خواهد شد و به نظر من در این شرایط آقای قالیباف از سبد آرای آقای عارف (در صورت کناره گیری) منتفع خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «بنابراین الزاما آرای همه رای دهندگان با یک تصمیم در سطح بالاتر جا به جا نمی شود. کما اینکه وقتی آقای هاشمی ثبت نام کردند برخی آرای قالیباف به سمت آقای هاشمی رفت و بعد از آنکه صلاحیت آقای هاشمی احراز نشد این آراء دوباره به سمت آقای قالیباف برگشت.»

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «بنابراین من معتقدم ضمن آنکه این اقدام (اجماع) کار خوبی است؛ بسیاری از افراد برای آقای روحانی یک زندگی و مشی اشرافی قائل هستند و ایشان را اصلاح طلب نمی دانند و لذا امکان دارد با کناره گیری آقای عارف یا اصلا رای ندهند و یا به کاندیدای دیگری نزدیک شوند.»

سلیمی نمین با بیان اینکه در صورت اجماع میان عارف و روحانی امکان حضور کاندیدای اصلاح طلبان در مرحله دوم وجود دارد گفت: «اگر این اجماع صورت بگیرد آنگاه اصولگرایان هم تمرکز گرایی را در پیش خواهند گرفت و دست به اقدامات مشابه ای خواهند زد تا آرای آنها فزونی پیدا کند.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر اصولگرایان تاکنون در رابطه با تجمیع آراء اقدامی نکردند به این دلیل بود که از آرای بالایی برخوردار بودند و در طرف مقابل هم اقدامی نشده بود. لذا این احتمال وجود دارد که با اجماع میان اصلاح طلبان، اصولگرایان نیز سیاست مشابه ای را در پیش گیرند.»

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اکنون فاصله کاندیداهای اصولگرا با اصلاح طلب بسیار زیاد است گفت: «در نظرسنجی های متعدد و متنوع، آقای قالیباف بالاترین رای را در میان هشت کاندیدا دارد و نفر دوم هم نامزد اصولکرا است. لذا اگر تغییری در آرایش اصلاح طلبان ایجاد شود امکان دارد توافقاتی در میان اصولگرایان صورت بگیرد تا شرایط را به همین گونه که اکنون وجود دارد تثبیت کنند. یعنی سایر کاندیداهای اصولگرا به نفع کاندیدای اول و دوم در نظرسنجی ها کنار روند.»

سلیمی نمین با بیان اینکه قالیباف در هر شرایطی به مرحله دوم انتخابات خواهد رفت و اکنون صحبت بر سر نامزد دیگر راه یافته به مرحله دوم است گفت: «اگر آقای عارف و روحانی ائتلاف کنند و تجمیع در اصولگرایان صورت نگیرد، امکان اینکه نفر دوم اصلاح طلب باشد وجود دارد؛ اما اگر تجمیع در میان اصولگرایان رخ دهد و دو نامزد را معرفی کنند، نفر دوم راه یافته به مرحله دوم نیز اصولگرا خواهد بود.»
سامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نتیجه واقعی انتخابات را ملت بزرگوار ایران رقم میزنند نه اظهار نظر کارشناسان
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
یعنی پایگاه اصولگراها بیشتر از اصلاح طلباست توی این مملکت آقای سلیمی!؟
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای عباد
اون موقع هاشمی یک درصد محبوبیت الان رو نداشت مهربون!
ولی این دفه توی دور اول می برد و نیازی به ائتلاف با عارف و روحانی و ... نداشت.
بیدار شو.
اصلا برگرد عقب بگو خوب شد رد صلاحیت شد آقایی که توی مجلس تهران سی ام شد.
نه اصلا بگو ...
خاتمی شخصیتش خیلی مهم تر از حزب و گروهشه ...
فکر کردین اینجا احزاب حاکمن؟
خیلی از مردمی که به خاتمی رای دادن دور دوم به احمدی نژاد رای دادن ...
بعدشم فکر کردین اصلاحاتیای تند همه آرای خاتمی و هاشمی رو دارن که هی اصلاحات اصلاحات می کنید؟
شکر خدا آقای عارف از اون تند ها نیست که روزگارمون رو به اینجا کشوندن و عقلانیت و تدبیر و درس خوندگیش کارو تموم میکنه و با پاس گلش همه رو شرمنده می کنه و توی تاریخ ایران پدیده می شه.ایشون شکر خدا آقای ... نیست. ایشون هم نجیب و عملگراست.
رآی خاتمی فقط به خاطر اصلاح طلبیش نبود بلکه اصلاحات وامدارخاتمی هست. الآن هم فقط پز خاتمی رو میدن و اونموقع می کوبوندنش که چرا انقد شله ... اصلاحاتیای تند رو که به نظرم آرزوی قهوه خوردن با خاتمی رو دارن شأن و شخصیتش رو رعایت نکردن و یه شبه می خواستن ره صد ساله رو برن و شد این که شد ... خاتمی رأیش برای نجابت سیادت صفای ظاهر و باطن و البته آرای برخی تند رو ها و اهل منطق اصلاح طلب بود.
در ضمن یادتون رفته کارگزارانیاd هاشمی 76 از کی حمایت کردن...
آقای نمین از این شهردار حمایت کردن فقط حاصلش کیف کردن گازانبریاس ... رأیای قالبافو شیخ حسن ریخت برای ولایتی و خودش و رضایی و عارف ... برگریزون به پا کرد. کجایی شما ؟ ...
این سایت امید وارم آزادی بیان رو به من هم بدن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
رای بنده به آقای رضایی و سپس آقای جلیلی است که در راه امام و رهبری هستند به اضافه برنامه مدون اقتصادی آقای رضایی.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
قاليباف نههههههههههههههههههههههههه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دقت كردين قاليباف اصلاً راجع به مذاكرات هسته اي موضع شفافي نداره؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
موضع قالیباف
باز گشت به ریل پیشرفت و بعد مذاکره عقلانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دقت کردین رضایی مواضع کاملا شفاف و منطقی داره و مهمتر از همه بابرنامه است. تازه روحانی هم خیلی از حرف های اقتصادی رضایی رو تکرار میکنه. الببته اکثریت خوانندگان فرارو این رو نمیپذیرن
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دوست «ناشناس» اول، آقای قالیباف راجع به چی موضع شفاف داره؟ همه مواضعش غیرشفافه.
دوست «ناشناس» سوم، طرز جمله بندیت توهین آمیزه. وقتی میگی: «دقت کردین...» دقیقا یعنی: «اگر دقت کنین به این نتیجه که من می گم می رسید، چون من دقت کردم. پس اگر به نتیجه ای غیر از اونی که من می گم برسید، اصلا فکر و دقت و... ندارید.»
آقای رضایی اصلا تکلیفش با خودش معلوم نیست. این همه استادان کاربلد اقتصادی در کشور داریم، نصف ایشون ادعا ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
واقعیت اینه که قالیباف اصلا در حد و اندازه ریاست جمهوری نیست . نه دیپلماسی بلده نه روابط بین الملل . فقط مدیر اجرایی قوی هست فقط و نهایتا به درد معاون اولی یا یک وزارت می خوره ولاغیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اصلاحات=عارف وروحانی
اعتدال= رضایی ولایتی
افراط= جلیلی حداد قالیباف

گول قالیباف را نخورید نامزد مخفی جناح جلیلی منتها با چهره مدرن و بروز
بختگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
برادر من!قاليباف اساسا يك عمل گراست وبراي شناخت اينگونه آدم ها بايد فقط به عملكردشان نگاه كرد. شما توقع حرافي بي پشتوانه را بايد از آقاي روحاني انتظار داشته باشيد كه آنطور ناجوانمردانه به قاليباف تهمت حمله ي گاز انبري را زد. در زمان قاليباف به كمك سردار طلائي نه تنها كمترين تعرضي به دانشجويان نشد بلكه اين دو بارها مورد تشويق دانشجويان قرار گرفتند. جالب است بدانيد كه در زمان حمله به كوي دانشگاه همين آقاي روحاني دبير شوراي امنيت ملي بود. افسوس كه حافظه ي كوتاه مدتمان هم خيلي كم است. از ميات اين كانديدا ها آدمي زحمتكش تر از قاليباف پيدا نميكنيد.لطفا گروه بازي ها را كنار بگذاريد و به عملكرد افراد نگاه كنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا اصولگراها اصلا حاضر به اعتراف نیستند که اوضاع خراب کشور به علت تحریم ها است
پیشنهادهای آن ها همگی هزینه زا است و هیچ کدام در شرایط کنونی راه حلی را پیشنهاد نمی کنند که با کمترین هزینه اوضاع اصلاح شود
آقای رضایی حرف از تاسیس ایالات اقتصادی می زند اما نمی گوید که این چه هزینه ای را در این شرایط به ملت تحمیل می کند در حالی که بهتر است فعلا و در آغاز کار تصمیم به تحولات سریع ساختاری گرفته نشود و همان حل پرونده ی هسته ای که مادر تمام مشکلات است و تغییر کادر بانک مرکزی که کنترل بازار ارز را به دست گرفته اند مد نظر باشد
همین دولت با همین ساختار در دوره های قبل از احمدی نژاد مشکلات کمتری داشته است اما علت این است که در رای آن دولت های پیشین کسی نبوده است اصرار داشته باشد که کشورمان را تحریم کنند تا در داخل بر اوضاع اقتصادی موج سواری کند.
و تنها کسانی که این مساله را به وضوح بیان کردند عارف روحانی و تا حدی آقای غرضی هستند
شاید قالیباف و رضایی هم می دانند که مشکل ما اول تحریم های بین المللی است اما حتی جرات برزبان آوردن آن را ندارند ضمنا آقای قالیباف نشان داد که به علت روحیه ی نظامی گری اش تحمل شنیدن نظر مخالف را ندارد آقای رضایی هم تا درجات کمتری مانند آقای قالیباف است فقط شاید مرگ نابهنگام پسرش اندکی این روحیه را در او بهبود بخشیده باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
گیر داده بود به قهوه خوردن ولایتی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اونم با اشتباه فاحش
qwer
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ولایتی هم جواب جالبی داد
گفت: بحث دیدارش با میتران بعد از جنگ بوده
هم چنین هیچ وقت نگفتم من قهوه خوردم
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
راجع به کنسل شدن اجلاس سران توی بغداد چی می گید؟؟

ولایتی توی فیلم مستندش بارها هی تکرار کرد بله من با نماینده هند و پاکستان کلی صحبت و رایزنی کردم که نهایتا ایشان پذیرفتند اجلاس جای دیگه باشه اما هر الف بچه ای می دونه که شهید عباس دوران با رشادت هواپیمای خودش رو به محل اجلاس - هتل الرشید- در حاشیه بغداد کوبید که همون روز کلا" خبرنگارها و مسئولین امنیتی و تشریفات گفتند بغداد نا امن ترین جای دنیا برای اجلاس هست
ضمنا روابط عمومی نیروی هوایی هم تصویر نامه آقای ولایتی رو منتشر کرد که خود ولایتی عاجزانه از رئیس جمهور وقت درخواست نموده این اجلاس صرفا با یک حرکت نظامی کنسل خواهد شد و من توان کنسل نمودن را ندارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
جناب سلیمی نمین گویا بین مردم گذر نکردند قطعا اکر مردم با انتخابات آشتی کنند اصولگرایان در هم شکسته خواهند شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
وقتی در نظرسنجیها نزدیک 60 درصد کسانی که قطعا شرکت می کنند می گند هنوز تصمیم نگرفته اند به کی رای بدند و درصد زیادی هنوز تصمیم ندارد که در انتخابات شرکت کنند یا نه که قطعا اصولگرا نیستند تحلیلهای آقای سلیمی نمین مضحک به نظر می رسد و بیشتر بیانگر آرزوهای ایشان است.
زیاران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خود گوئی و خود خندی.....
افسانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دقیقا.
جناب تحلیلگر اصولگرا! اذهان مردم رو منحرف نکنید.عقاید عارف و روحانی به هم نزدیکه.
به قول آقای عارف در حال حاضر رای ندادن اعتراض نیست، عقب نشینیه.هرگز عقب نشینی نمیکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بابا به این سلیمی نمین گیر ندین، این بنده خدا همیشه اینجوری بوده!!!!!!!!!!!!!!!!! یک توهمی وجود دارد که بعضی ها بهش معتقدن!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دقیقاً همین نظر رو دارم . تنفر از اصولگرایان در متن جامعه بیداد می کنه و روز به روز هم بیشتر میشه ...
saeed
IRAQ
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
درود بر ولایتی راستگو
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خیالات آقای سلیمی هم واسه خودش شیرینه ؟!
هم میسازه هم لذت میبره
1اصولگرایان مملکت را نابود کردن توقع رای اول هم دارن
یک طلبه ولایتمدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای سلیمی نمین نمی بینی نظرات مثبت و منفی همین کامنت رو پس ببین
من تاکنون به هیچ اصلاح طلب رأی نداده ام اگر آقای روحانی باشند به ایشان رأی می دهم ولی اگر بین عارف و قالیباف رقابت باشه من به قالیباف رأی نمی دهم بخاطر بدبختی هائی که اصول گراها بر سر مملکت آورده اند این بار ترجیحاً به روحانی و اگر روحانی نباشد به عارف رأی خواهم داد اگر قلباً راضی به اصلاح طلب ها نیستم ولی از اصول گراها هم خسته شدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
سلیمی نمین دیگه، کاریش می شه کرد، اغینها از آینده خودشون می ترسن و از این ترس دچار توهم می شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ولایتی به نفع قالیباف کنار میره شک نکنید.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ولایتی با حرفهایی که زد، جایگاهی برای خود به وجود آورد که در صورت کناره گیری به نفع قالیباف، آن وجهه را از دست می دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ولایتی هزاران مرتبه اصلح تر از قالیبافه هم در تعقل هم در درایت هم در سیاست و اقتصاد و هم در داشتن تجربه در شرایط بحران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بعد از اون جر و بحث ها، امکان نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
شايد اين اتفاق برعكس پذيرش آسان باشد ولي با حمايتي كه از ولايتي شده و حواشي كه دنبال قاليباف است هرگز اين اتفاق نمي افتد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
در هر صورت اصلاح طلبان بيشتر به مردم نزديكتر هستند
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
هههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
چهار پنج انتخابات اخیر گواه چیز دیگری است
KERM
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوست عزیزی که بعنوان ناشناس(10:35)پاسخ فرمودند...(چهار پنج انتخابات اخیر گواه چیز دیگری است)... کدام انتخابات رو میفرمایند؟؟؟؟ انتخابات 88 رو میفرمایید؟آهان یادم اومد...راست میگی!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
مطمئننا آقای قالیباف بازنده اصلی مناظرات بود
آقای سلیمی باچه عقلی این حرف را می زنید امیدورم بعد از انتخابات حرف خود را عوض نکنید!!
بختگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
قاليباف مرد عمل است و حرافي بلد نيست.آقاي روحاني تهمت بسيار بدي به ايشان زد.واقعتي كه دانستنش بسيار حياتي است اين است كه در زماني كه قاليباف فرمانده ي نيروي انتظامي بود كمترين تعرضي به دانشجويان نشد. اين كمال بي انصافي و مظلوميت قاليباف بود.
رضا
CYPRUS
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اگرروحانی وعارف با هم ائتلاف کنند(البته عارف به نفع روحانی کنار بره چون روحانی قدرت جذب رای های عارف رو داره ولی بالعکسشو کاملا شک دارم)و فقط 60درصد مردم که میشود 30میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند.به نظر بنده روحانی به راحتی در دور اول پیروز است.جلیلی در بهترین حالت 5میلیون از 30میلیون رای دهنده فرضی را دارد.میماند بیست وپنج میلیون.با مواضع جانانه ای که ولایتی در مناظره آخر گرفت ومواضعش به مواضع روحانی در سیاست خارجی کاملا نزدیک شدحداقل چهل درصد از آرایش به سبد روحانی ریخته میشه وخودش حدود 2میلیون رای میاره.این شد 7میلیون از 30میلیون.رضایی هم 5میلیون وقالیباف هم 5میلیون رای میاره که میشه 10 میلیون وبا اون 7میلیون میشه 17میلیون.اگربرای غرضی وحداد هم روی هم2 میلیون رای در نظر بگیریم روحانی در بدترین حالت حدود 11میلیون رای دارد.یعنی روحانی کافیه در این یکهفته باقیمانده بتونه 20درصد یعنی 4میلیون ازسبدرای 7کاندیدای دیگر رو به سبد رایش خودش بریزه در دور اول پیروزه واحتیاجی به حمایت هاشمی بزرگ وخاتمی عزیز وبه میدان آمدن آرای خاموش هم نیست.تازه بنده همه چیز را بدبینانه وبا مفروضاتی به نفع دیگر کاندیداها درنظر گرفتم.همه چیز به این یکهفته باقیمانده وائتلاف محکم این دوعزیز وتلاش خودشان بدون چشمداشت به حمایت هاشمی وخاتمی وبدون توجه به آرای خاموش بستگی داره.پیروزی به راحتی بدست میاد.
افسانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
در حالت منطقی همین طوره.ولی نگرانی هایی از بابت.....وجود داره.
امیدواریم دخالتی صورت نگیره و همه چی سیر طبیعی و منطقی خودشو طی کنه.
بختگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
راي به روحاني بازگشت به گذشته و تكرار مكررات است.در دنيايي كه چهار نعل به سمت پيشرفت حركت ميكند بولدوزري مثل قاليباف لازم است نه آدم هايي مثل روحاني و عارف كه تكليفشان با هيچ كس و هيچ چيز معلوم نيست و هر روز به يك رنگ در مي آيند.
21
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
حالت خوبه؟؟؟؟رای مال غرضی است نمیدونی بدون>>>
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بابا نظریه!!! کلا ملت هوشمندی داریم
سامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
رای من روحانی
میم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
رای ما ائتلاف...
دو دستگی ممنوع.
منفی بارونت میکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
فقط عارف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اگه روحاني و ولايتي ائتلاف كردند تعجب نكنيد
ضمنا اگه جليلي براي حداد رفت كنار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اگه جلیلی به نفع حداد بره کنار که عالیه چون حداد رای نداره حتی اگه همه عالمم به نفع برن کنار : )))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
عقلایی ترین ائتلاف ،ائتلاف بین روحانی ولایتی و عارف هست که منجر به آشتی ملی شود نکته اشتراکشان تعقل درایت و تدبیرشان هست ایران نیاز به آشتی ملی دارد نیاز دارد تا چماق به دستان اصلاح شوند و به راه راست هدایت گردند جامعه ما با آشتی ملی باید حصرها را بشکند و از همه کسانی که داغدیده اند و بهای سنگینی داده اند دلجویی و کامل جبران شود عقده ها و به هم پریدنها از بین برود اخلاق و عزت مندی جایگزین گردد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
غیرممکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نظرات برا خنده خوبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
اتفاقا من هم بين روحاني و ولايتي برام فرقي ندارند چون به اعتدال و تدبيرشان پي بردم وليكن اينكه گفته جليلي به نفع عادل كنار بره اتفاقا چيز عجيبي نيست چون هم عادل ميشه رئيس جمهور هم جليلي سرجاش ميماند ولي ريسك اينكار فوق العاده زياد است چون خيلي از هواداران جليلي اعتقادي به حداد ندارند و البته شايد برعكس اينكار نيز اتفاق بيفتد كه آنهم خيلي بعيد به نظر ميرسه چون با اين كار حداد يك بي احترامي به ائتلاف كه مدت ها در آن هست ميكنه و خلاصه شايد با همين كار يك بخش جزئي از آراي هردو به سمت هاي ديگه اي برود
1111
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
به اعتقادمن در ارایش انتخاباتی تغییراتی صورت می گیرد.عارف و روحانی اجماع می کنند از انطرف هم اصولگراها اجماع می کنند. اگر جلیلی در عرصه بماند رقابت بین این 3قطب میشود که البته شانس جلیلی کمتر است.و نفربعد رصایی و غرضی هم که اخر میشه.اگر برگ برنده خاصی (مثلا حمایت صریح هاشمی خاتمی و بعضی دیگر از علما ،معرفی عناصر کلیدی کابینه و...)رو نشه انتخابات میره مرحله دوم .به نظرم اصلاحات 55 به 45شانس پیروزی بیشتری داره حتی با وجود اینکه رای جلیلی میره تو صندوق اصولگرای راه یافته به مرحله دوم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خيلي اعتماد به نفسين! هر دو كانديدايي كه به دور دوم ميرن اصولگران!؟ احتمالا عارف و روحاني و رضايي و قاليباف و. ... همه رو اصولگرا فرض كردي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
قالیباف که خودش میگه اصولگراست ...
IRANI
FRANCE
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آقای قالیباف که 6 دانگ اصولگراست هرچقدرم ادای اصلاح طلبی در بیاره دم خروسش پیداست.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
درتحليل آقاي سليمي ازهرطرف به سمت قاليباف غش كرده معلومه طرفداريه نه تحليل.رك بگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
برو بابا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خداییش عجب تنور انتخابات داغ شده ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اصول گرایان تندرو به جلیلی رای میدهند و معتدلها به روحانی و ولایتی و قالیباف و در خوشبینانه ترین حالت ممکنه رای اصولگرایان 7-8 میلیون است پس چطور قالیباف رای میاره؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
هشدار بسیار مهم به طرفداران عارف و روحانی

عده ای به عمد با کامنت گذاری تصمیم دارند بین این دو بزرگوار اختلاف بیندازند.
دوستان شرایط را درک کنید بدانید که اگر بین شما اختلاف باشد پیروز انتخاب به مدت 8 سال (نه 4 سال) کسی خواهد بود که مجبورید هر روز غر بزنید و کاری از دستتون برنیاد.
عافلانه تصمیم بگیرد و افراد دوست و آشنای خود را به رای دادن به این ائتلاف فرا بخوانید.

به امید بازگشت عقلانیت به کشور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
درود بر عارف و روحانی. سلام بر ولایتی راستگو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اشرافیه آقای روحانی ؟ جدی می گی آقای سلیمی نمین ؟ از کجا فهمیدی ؟ خونه اش تو شهرک غربه ؟ دختر خانمش تو دانشگاههای انگلیس درس می خونه ؟ خونه های دیگری هم به اسم خانمش تو غرب تهران داره ؟ چطور فهمیدی آخه ؟ به ما هم بگو لطفا !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اش اش به همین خیال باش...انبار ثابت میشود که پول امکانات قالیباف هیچ می شود....چطور شده مواضع شما در انتخابات گذشته متوجه کاندیدا ساده زیست!بود،حالا از اقای قالیباف با ریخت پاشی که میکنه و خودشو به هر دری میزنه که رای بیاره حمایت میکنید...ایشان در دور افتاده ترین شهرها ستاد دارند در حالی که اجازه نمیدن دکتر عارف و روحانی در ان شهرهای مذکور ستاد تشکیل دهند
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
ممکنه فرارو چند سطری راجع به این اقای نمین که چند کلاس درس خواندند وسوابق علوم سیاسی ایشان چیست که تحلیلگر سیاسی لقب گرفتند واینکه اصلا این اطلاعات از کجا بدست اوردند ایا منظورشان این نیست که فارغ از میزان زای مردم این اتفاق قراره در صندوق رای بیفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
قصد شرکت در انتخابات رو نداشتم ولی الان میخوام شرکت کنم تا عوامفریبان پیروز نشوند...روحانی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه بیش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بدبختانه به احتمال زیاد قالیباف انتخاب می شود
ehsan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
با اتفاقاتی که در مناظره آخر رخ داد. روحانی بسیار عالی درخشید دلیل آن هم اینست که او مهره سنگینی است و قدرت مانور بیشتری دارد. در نظرسنجی های سایت های اصلاح طلب او به طرز شگرفی از بقیه کاندیدها حتی آقای عارف پیشی گرفت. اگر آقای عارف کنار برود همه رای های آقای عارف تقریبا به صندوق روحانی به ناچار ریخته می شود. چون طرفداران آقای عارف با مواضع دیگر کاندید ها اختلاف فاحش دارد. اما آقای روحانی چهره ای میانه رو است و خیلی از افرادی که طرفدار طیف خاصی نیستند نیز به او رای می دهند پس آرای آقای روحانی ممکن است به سبد آقای ولایتی نیز ریخته شود. این تحلیل آقای نمین غلط است. تازه ایشان بر چه شواهدی می گوید آقای قالیباف این همه رای دارد.
کویی ایشان بیشتر طرفدار آقای قالیباف است!!!!این گونه شایعه پراکنی ضربه زننده است و خواهشا ایشان درباره جریان اصلاحات صحبت نکنند چرا که نیت ایشان به نظر اصلا خیر نیست و فردی دورو و تفرقه افکن هستند و دشمن جبهه اصلاحات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
گفته های آقای سلیمی نمین در واقع یک شانتاژ تبلیغاتیه آراء قالیباف را بزرگ نمایی میکنند تا از قافله عقب نمانند به نظر من اصلاح طلب ها حرف اول را میزنند و بزودی هم انشالله اعتلاف میکنن اما بین اصولگراها رضایی و ولایتی از قالیباف جلوتر خواهند بود
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
هرکی بیاد بهتر از جلیلیه
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
«آقای قالیباف از سبد آرای آقای عارف (در صورت کناره گیری) منتفع خواهد شد»! چطور این جمله به ذهنت خطور کرد حضرت استاد؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
قالیباف رئیس جمهور بعدیه!بعد از هاشمی رفسنجانی فقط قالیباف رو قبول دارم! اصلا روحانی و عارف رو اصلاح طلب نمیدونم!
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
برادر سلیمی نمین گفته های شما توهین به ملت است. امیدوارم خداوند ریشه ظلم شماها را بخشکاند تا با تفرعن نگویی دو اصولگرا به مرحله دوم می رسند. امیدوارم شیر بیشه آزادی که بدست شما کفتاران دربند است ازاد شود تا شمایان بزدل که با دربندکردن حریفتان و بریدن زبان مخالفتان یکه تازی می کنید، ببینید روز واقعه را که زیاد دور نیست
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
«آقای قالیباف از سبد آرای آقای عارف (در صورت کناره گیری) منتفع خواهد شد»! چطور این جمله به ذهنت خطور کرد حضرت استاد؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اگر اکثر مردم رای بدهند اصلاح طلبها پیروزند...قالیباف بعد از جمله...حمله گاز انبری....رای اش کم شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خدا کنه مردم مانند زمان خاتمی همگی بیان و یک دوم خرداد دیگه رقم بزنند..
ضمنا عدم تمایل مردم به صندوق های رای نتیجه شاهکار اصولگرایانه بعضی ها بود !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
تصور کن حداد عادل به نفع جلیلی کنار بکشه. میلیونها رای به سمت آرای میلیونی جلیلی سرازیر میشه. شاید حتی بیشتر از تعداد رای دهندگان توی هند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
عمیقا دعا می کنم پیش بینی اقای سلیمی درست نباشه.هر چند نمی تونم نگرانیمو پنهان کنم.زنده باد عارف و روحانی
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اتفاقا تحلیل بسیار درستی هست همیطور خواهد شد
منصوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
اصولگرایان تندرو بعد از اخرین مناظره فهمیدند که جلیلی و حداد قطعا حذف خواهند شد لذا میبینیم امروز پناهیان و جلیلی اعلام میکنند هر گونه تخریب علیه فالیباف حرام است.در واقع تنها پناهگاهشان شده قالیباف در مقابل روحانی.و اکنون برنامه ریزی میکنند برای مقابله ایندو در مرحله دوم تا نتیجه را با قالیباف از روحانی ببرند.لذا منتظر تخریب های گسترده این اعتلاف اجباری علیه روحانی باشید.حتی از اکنونشروع شده است و صدا و سیما هم وارد میدان شده اند و در اخبار امشب(شنبه) سیما ناجوانمردانه حمایش قالیباف و جلیلی و صرف صحبتهای حداد را چندین دقیقه و به زیبایی پخش کرد ولی گستردگی هواداران روحانی و عارف را کاملا سانسور شده و در کمترین زمان ممکن پخش نمود.لذا بر ما و شماست که با صدای بلند ندا دهیم این بی عدالتی و سانسور سیمای مغرض را .تاکید میکنم با صدای بلند و در تمام سایت ها و نشریات مستندات انرا منتشر کنیم.حتی لازم است بموقع بزرگان با اطلاعیه های بموقع جلوی این بازی شیطانی را بگیرند.انشاالله
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
جاست قالیباف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
معلوم می شود متفکران ونویسندگان این چنینی از متن مردم و از مشکلات آنان بی خبرند و اصلاً در درون مردم نبوده اند.جناب آقای سلیمی نمین بدرون مردم بروید و با دیدگاههای آنان و درد های آنان آشنا شوید و بعد حرف بزنید. این عرایض شما پندارهای ذهنی خودتان هست نه واقعیت موجود کشور.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مگه مردم فقط شما و هم فکراتون هستید؟؟
دوست من به چند تا سایت دیگه سر بزن،اطلاعاتت دقیق تر میشه،بهتر تحلیل میکنی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نظرات سلیمی نمین همه اش آبکی بوده تا حالا می خواهید یک گردش به عقب کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به دکتر رضایی و دکتر ولایتی پیشنهاد می‏دهم با دکتر عارف و دکتر روحانی ائتلاف کنند و قال قضیه را یک بار برای همیشه بکنند.

بهترین ائتلاف: عارف و روحانی و رضایی. ولایتی هم می‏تواند اضافه شود به شرطِها و شُروطها

نظرات بالا را پیش از مناظره‏ی سوم ارائه نمودم. اکنون نیز تکرار می‏کنم: آقای دکتر رضایی اگر به دولت فراجناحی فکر می‏کنید پیش از 24 خرداد دست به ائتلاف با اصلاح‏طلبان و میانه‏روها بزنید و به هواداران خود نیز اعلام کنید. جناب دکتر ولایتی شما نیز که گرایش به روح اعتدال، عقلانیت و انصاف دارید، لطفن ظرفیت‏های مثبت خود را به این ائتلاف میانه‏روها و اصلاح‏طلبان بیفزایید. مبادا روزهای پس از 24 خرداد روزهای حسرت و تأسف باشد. سریع باشیم که خیلی زود دیر می‏شود.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
روحانی با رضایی میرن دوره دوم.... امیدوارم رضایی رای بیاره دوستان کافیه فقط یه سری به سایت ویکی رضایی بزنید تا ببینید برنامه داشتن یعنی چی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
زهکی اعتلاف عارف روحانی =پیروزی در مرحله اول
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
قالیباف بادوپهلوصحبت کردنش نفرآخرمیشه وآقای سلیمی دوباره شرمنده اظهارنظرش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دوستان عزیز نتایج نظرسنجی ها وکامنت های سایت موردعلاقه تون مهم نیست.خود نامزدها از طریق نظرسنجی های علمی از اوضاع اطلاع دقیق دارند،اما به دلیل تاثیرمنفی روی هواداران معمولا محرمانه است...دلیل تلاش برای ائتلاف آقایان عارف وروحانی پیشتازی قالیباف وجلیلی در نظرسنجی های علمی است...اما اگر ائتلاف به نفع روحانی باشد، بسیاری رای نخواهندداد....باید بزرگان حواسشان باشد،به جای منافع گروهی تصمیم درستی بگیرند.آقای روحانی از پتانسیل ایجاد موج بین جوانان برخوردارنیست.بعضی رفتارهاش هم شبیه همشهری اش احمدی نژاد است.گیردادن ها وبگم بگم هاو...دکترعارف اخلاق گرا و باسوادتر و محبوب تر است....
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
((سلیمی نمین با بیان اینکه قالیباف در هر شرایطی به مرحله دوم انتخابات خواهد رفت و اکنون صحبت بر سر نامزد دیگر راه یافته به مرحله دوم است ))
آخه تو از کجا اینقدر مطمئن هستی عزیز؟؟؟؟کدوم آمار نشان از آراای بالای قالیباف داره؟؟؟نظر سنجی باید توسط یک سازمان بیطرف برگذار بشه نه مرکز مطالعات صدا وسیما که کلیه نامزدها اقرار دارند بیطرف نیست....
عباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ظاهرا فرض آقای سلیمی بر کناره گیری عارف به نفع روحانی است و تمام تحلیل بر ان بنا شده!
اگر بر عکس آن اتفاق بیفتد چی؟
در سال 84 طرفداران اصلاح طلبان خالص علی رقم تلاش جبهه مشارکت به هاشمی در دور دوم رای ندادند. آزموده را آزمودن خطاست. لذا بهتر است، روحانی به نفع عارف کنار برود. با این کار یک شوک بزرگ نیز به اصولگرایان وارد شده و تحلیلگرانشان سر در گم می شوند.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
من از رئیس جمهور شدن یک نفر وحشت دارم و آن جلیلی است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
به نظرم اگر شما نرخ تعیین نکنید خیلی بهتر باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
خدا نکنه که جلیلی رای بیاره !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
آین آقایان اصول گدا چه رویی دارند این هشت سال بس نبود که کشور را به این ویرانی تبدیل کردی خدا را در نظر بگیرید فردای قیامت چه جوابی داری در برابر این همه ظلم و پا گذاشتن روی حق آقای نمین !!!!!!!هرکه یک بار حرف روحانی را گوش کنه در صورتی که خودش را به خواب نزده باشد متوجه می شود اصلح حقیقی ایشان است انشاء اله پیروزی روحانی حتمی است .
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
غافلگير خواهيد شد جميع شعار دهندگان با علي اكبر ولايتي
الهه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
دکتر رضایی با برنامه های اقتصادی دقیق و تجارب اجرایی چند پله از بقیه کاندیداها جلوتر هستند.
کسی مورد تأیید ماست که مورد تأیید امام بوده.آقای رضایی شما انتخاب ما هستید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
درود بر عارف و روحانی زنده باد اصلاحات- اندکی صبر سحر نزدیک است.
bi nam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
قفط اصلاح طلب
ناشناس
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
راست و چپ آزمونشونو دادند و در پیشگاه ملت رفوزه شدند، خواهشاً به مستقلها بغیر از جلیلی رأی بدید.
مجله فرارو