bato-adv
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲

تحلیل جالب و عجیب زیباکلام درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری

صادق زیباکلام تحلیل گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تهران معتقد است که اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید حول محور محمد باقر قالیباف اجماع کنند!

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
فرارو- صادق زیباکلام تحلیل گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تهران معتقد است که اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید حول محور محمد باقر قالیباف اجماع کنند!

به گزارش فرارو، نشریه شما ارگان حزب موتلفه گفت و گویی جالب توجه با صادق زیباکلام منتشر کرده است. این تحلیل گر مسائل سیاسی در این گفت و گو محمد رضا عارف را به عنوان بهترین گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد و در عین حال عنوان کرد که اصلاح طلبان باید عارف کنار بگذارند و پشت سر قالیباف قرار گیرند!

این تحلیل گر مسائل سیاسی در حالی از اجماع اصلاح طلبان بر روی شهردار کنونی تهران سخن گفت که این جریان پس از انتخابات دوم خرداد 76 تاکنون نتوانسته است هیچ اجماع سیاسی در انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری صورت دهد. 

جریان اصلاح طلب در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری با چهار نامزد وارد عرصه شد و در انتخابات دهم هم با وجود این که تلاش هایی زیادی را برای وحدت حول یک کاندیدا صورت داد، اما باز هم کاندیدا های این جریان به دو نفر یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی رسید. 

ناظران سیاسی بر این باورند که با توجه به شرایط پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری امکان و احتمال این که جریان اصلاح طلب به عنوان جریانی سیاسی به رهبری سید محمد خاتمی حول قالیباف که یک چهره شاخص اصولگراست اجماع کنند، بسیار ضعیف است. هر چند با توجه به قرائن، دور از ذهن نیست که بدنه اجتماعی اصلاح طلبان با توجه با شرایط حاکم بر کشور به اصولگرای میانه‌رویی چون قالیباف تمایل داشته باشند.

اما زیباکلام در این باره می گوید: «من معتقدم که اصلاح‌طلبان باید یک مقداری غرور و احساساتشان را زیر پا بگذارند و یک تصمیم بسیار سخت، اما تصمیمی که منفعت زیادی برای اصلاحات در ایران خواهد داشت، بگیرند و آن این است که همه اصلاح‌طلبان باید بیایند و از آقای قالیباف حمایت کنند، یعنی آقای عارف رسماً اعلام کند و از رأی دهندگان اصلاح‌طلب بخواهد که به آقای قالیباف رأی بدهند.»

زیبا کلام در این اظهارات خود این نکته را هم فراموش کرد که جریان اصلاح طلب حتی در انتخابات نهم مجلس نیز نتوانست "غرور و احساسات خود را زیر پا بگذارد" و از چهره ای معتدلی همچون علی مطهری که از سوی اصولگرایان متهم به اصلاح طلبی است، حمایت کند. 

این استاد دانشگاه تهران در ادامه برای  اثبات تئوری خود اظهار کرد: «اجماع اصلاح‌طلبان باید بیاید و پشت قالیباف قرار بگیرد. دلیلش هم خیلی ساده و روشن است. خدمتی که قالیباف می‌تواند برای امیال و آرزوهای اصلاح‌طلبان انجام بدهد، در چهار سال ریاست جمهوری‌اش از تیر ماه 92 به بعد، یک‌دهم و یک‌صدمش را یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب نمی‌تواند انجام بدهد؛ یعنی آقای عارف بسیار رئیس‌جمهور ایده‌آلی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود، ولی سئوال اساسی این است که رئیس‌جمهوری به نام محمدرضا عارف چقدر می‌تواند در جهت اصلاحات گام بردارد و رئیس‌جمهوری به نام محمدباقر قالیباف چقدر می‌تواند برای اصلاحات و اصلاح‌طلبی گام بردارد؟ نباید تردیدی به خودمان بدهیم که آقای قالیباف از قدرت بسیار بیشتری از آقای عارف برخوردار خواهد شد!»

زیباکلام در اظهارات خودش هیچ توضیحی نداد که قالیباف چه کمکی می تواند به "امیال اصلاح طلبان" کند. اما عنوان کرد: «قالیباف شخصیت مستقلی است و کارنامه ایشان در شهرداری، کارنامه بسیار موفقی بوده است.  دست‌کم من تا الان از او نظرات تنگ‌نظرانه و نظراتی که مغایر با دموکراسی‌خواهی باشد، ندیده‌ام. در زمانی که ایشان رئیس پلیس بود، پلیس را به صورت یک عامل سرکوب درنیاورده بود و به نظر من ما باید واقعیات را در نظر بگیریم. همین چند نکته ساده کافی است که در بین نامزدهای دیگری که هستند، بیاییم و از آقای قالیباف حمایت کنیم.»

وی همچینین از سید محمد خاتمی در خواست کرد که برای در نظر گرفتن کمک به اصلاحات از آقای قالیباف حمایت کنند!

آرش عليزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
بخشهایی از مناظره دكتر رضایی با احمدی نژاد در سال 88 را در وبلاگ گذاشته‌ام. داشتن حافظه تاریخی خیلی وقتها خوب است. نیم نگاهی به عقب بیاندازیم تا هم بتوانیم وضعیت فعلی خودمان را درست درك كنیم، هم در مورد دیگران قضاوت صحیح‌تری داشته باشیم. در این مناظره آقای دكتر رضایی به نكات مهمی اشاره می‌كند كه متاسفانه بسیاری از آنها تا كنون همچنان حل نشده باقی مانده است. www.hamdeliemelli.mihanblog.com
حسین تقی پور از تبریز
Germany
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
باسلام
آقای دکتر قالیباف درمدیریت های مختلف نشان داندند:
1- مرد عمل است و مرد شعار نیست
2- با دموکراسی آشناست و به نظر مردم احترام می گذارد
3- تابع رهبری است و به ولایت فقیه معتقد است
4- رزمنده و سردار جهادی است

5-
فقط
United Arab Emirates
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
فقط ولایتی
من در انتخابات گذشته مسئول ستاد قالیباف بودم
ایشان نمیتونند نیروهای خود را نگهدارند . حتی بعد از انتخابات یه تشکر خشک وخالی هم نکردند حالاچطوری می توانند این همه نیرو راکه وفاداربود والان بریدندجمع بکنه باید دوباره زاکانی دست به دامن مردم استانها بره من بهترین گزینها ز دیدگاه مردم استان خودمون ولایتی می دوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
دکتر عارف
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
فقط مشایی
انتشار یافته: ۹۲
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
از آقاي زيبا كلام بعيده اينچنين ساده لوحانه به انتخابات يازدهم نگاه كنند. آقاي قاليباف اگر چه ممكن است در صورت رئيس جمهور شدن به رشد كشور كمك كند، ولي بعيد است در مجموعه قدرت تمايلي به آقاي قاليباف باشد. رئيس جمهور بعدي احتمالا يك فرد در حد احمدي نژاد سال 84 و شايد حتي ضعيف تر از او باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
قالیباف خطرناکترین گزینه ریاست جمهوریه و مردمو بدبخت میکنه اتفاقا به ایشون تمایل زیاده
ناشناس
United States of America
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
حتي راضي نيستن علي لاريجاني رئيس مجلس بشه و به دنبال يه آدم ضعيفتر مثل حداد عادل براي رياست مجلس هستند. پس رياست جمهوري رو غير ممكنه به يه آدم قوي بسپارند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
اگر اصلاح طلب ها قدرت لازم را بدست بیاورند و حاکمیت به نتیجه برسد که حضور اصلاح طلبان نا گزیر است چه بهتر که اصلاح طلب ها با تشکیلات خودشان شرکت کنند و گرنه قالیباف هم به همان دلایلی که آقای زیبا کلام آوردن انتخاب حاکمیت نخواهد بود.
مشکل قالیباف قبل از هر چیز این است که خارج از دایره مطلوب گروه های سیاسی موجود است و پشتیبانان قدرتمند و با انگیزه کافی برای حمایت از خود ندارد.
وفادار به میهن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
قالیباف با توجه به دارا بودن درک استراتزیک از شرایط داخلی و بین المللی و مدیریت توانمند و کسب اجماع مراجع عظام نسبت به خود و شخصیت وارسته اش لازم است نسبت به تدوین منشور اتحاد ملی بر محوریت منافع ملی را در دستور کار قرار دهد
بهنام
Ukraine
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
با سلام قطعا رئیس جمهور بعدی جناب دکتر ولایتی خواهد بود که هم نماینده تام الاختیار امام(ره) بود و هم مورد وثوق مقام معظم رهبری و هم محبوب اصولگرایان معتدل و مورد احترام اصلاح طلبان بنظر من نظر حضرت آیت الله هاشمی کاملا درست است که جناب دکتر ولایتی میتواند اجماع خوب ملی تشکیل دهد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
آقا بهنام بنظرم ولایتی توانایی این کار را ندارد
قاسم
United Arab Emirates
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
آقای ولایتی نامزد مناسبی برای ریاست جمهوری نیست. هیچ نو آوری در گفتار ایشان در خصوص سیاست روز ئجود ندارد. شخصیت آرام و بدون حاشیه است اما در میان اصلاح طلبان جایگاهی ندارند ضمن اینکه توده مردم نیز سخنان ایشان را متوجه نمی شوند.
squat
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
زيبا كلام دوستت دارم ولي تحميل نظر رو دوست ندارم. دلم مي خواد خودم تصميم بگيرم، اگر شرايط مناسب بود ميام و به كانديداي مد نظرم(البته اگر از تاييد شده ها كسي رو بشه انتخاب كرد) راي ميدم ولي اگر مثل سالهاي قبل باشه شرايط متفاوت ميشه.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
كاملا با نظرات زيبا كلام موافقم . قاليباف خود اصولگراي اصلاح طلب هست .او هم سياستمدار هست و هم مدير قوي .او شخص ميانه رو با نگاه اصلاح طلبانه و رو به پيشرفت دارد . عملكرد و نوآوري وي در پليس و شهرداري مشخص است . نگاه افراطي و آزار دهنده ندارد . او نشان داد كه مي شود ديندار بود و در عين حال با كلاس - امروزي بود . از دانش و پيشرفت امروزي استفاده كرد . در تفكر او ايراني سربلند و با عزت است . او عمل گراست و اين خواسته امروز مردم ايران است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
با نظر و تحليل آقاي زيباکلام موافق هستم.
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
آقاي زيبا كلام دچار تناقض در تحليل هستند. قاليباف يك اصولگراي تمام عيار ذوب در ولايت است و صرف مخالفتش در مقابل احمدي نژاد نمي تواند ملاك حضور ايشان در جبهه اصلاحات باشد. اين تحليل آقاي زيبا كلام ضمن اينكه بيانگر ضعف شناخت ايشان از فلسفه اصلاح طلبي است ، توهين آشكار به شعور طرفداران اصلاحات است كه فردي مثل آقاي قاليباف با كارنامه شفاف اصولگرايي مي تواند صرف انتقاد به احمدي نژاد كانديداي اصلح آنها در انتخابات يازدهم رياست جمهوري شود!
ناشناس
Spain
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مافقط منتظرم یکی هستیم و اونم سید محمدخاتمیه ...دیگه بسه بیا ...خسته شدیم از این همه تاریکی و ما صبح را می خواهیم
حامد
Belgium
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
خاتمی 8 سال رییس جمهور بود و نتیجش شد احمدی نژاد. به نظرت کافی نیست؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
آقاي خاتمي با دو بار فرصت سوزي از دو راي 20 و 22 ميليوني و اينكه بارها تاكيد كردند كه در چارچوب همين قانون اساسي و نظام خواهان اصلاحات هستند چگونه مي توانند شما را از تاريكي به روشنايي صبح برسانند؟!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
دکتر ولایتی بهترین گزینه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
دکتر ولایتی بهترین گزینه است.
(هاشمي رفسنجاني)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
کسی که جناب رفسنجانی ازش حمایت کنه باید بره خودشو بکشه!!!
اه اه من جای ولایتی بودم سرمو بالا نمیگرفتم دیگه!!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
اعتقاد من اینست که تنها کسی که میتواند ایران را از این باتلاقی که هرروز بیشتر در ان فرو میرویم نجات دهد اقای قالیباف میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
فقط خاتمی میتونه البته کمک قالیباف هم به ایشان اثر بخش هست
ذاکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
اصلاح طلبان را باید در دو طیف تعریف کرد همینطور که اصولگرایان در دو طیف قابل تعریفند .اصلاحات با جمهوری اسلامی .ودیگر اصلاحات مقابل جمهوری اسلامی .زاویه نگاه اقای زیبا کلام اصلاحات با جمهوری اسلامی می باشد.که این طیف از اصلاح طلبان به هیچ وجه بااصلاح طلبان موسوم به جنبش سبز همخوانی ندارند.بنابراین بنظرمی رسدمناسب ترین توصیه برای برون رفت از شرایط کنونی برای اصلاح طلبان حرکت در مسیری می باشد که ایشان ارایه کرده است .
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
با احترام ویژه به نظر استاد:
قالیباف مدیری است که می تواند در قالب برنامه حرکت کند و برنامه ستیزی و گریز از حقیقت را به اندازه گروه احمدی نژاد در خود ندارد , اما فاصله او با آرمانهای دمکراتیک و اصلاحات به همان میزان احمدی نژادیهاست .
مدیریت قالیباف تنها در حدی برای کشور مفید است که یک اصلاح طلب واقعی اگر لزوما و مجبور باشد بین او و احمدی نژاد یکی را تعیین نماید ,حتما (قالیباف) را انتخاب خواهد کرد .
قالیباف و احمدی نژاد اختلاف در نوع نگاهشان به اجرا و مدیریت است , اما وقتی به ریشه درد میرسیم قالیباف همان احمدی نژاد است .
اصلاحات تنها در صورتی کاندیدا معرفی و مشارکت خواهد کرد که بتواند حداقل 50 درصد توان خود را بکارگیرد , پس یا با فردی اصلاح طلب و برنامه اصلاح طلبی می آید و یا همچنان در عرصه اجتماعی به انجام تکلیف عزت مندانه خود ادامه خواهد داد.
آنچه در دوران احمدی نژادیها تحقق یافته است گرچه برای اقتصاد و فرهنگ و ادب و روابط خارجی فاجعه بوده است اما برای اثبات ضرورت اصلاحات و همچنین درستی راه و فکر و اصالت اصلاح طلبان بزرگترین خدمات را در سطح ملی موجب شده است که البته از جهت هزینه تمام شده این خدمات مایه خوشحالی نیست .
مورد دیگر اینکه خود ساختار تکرار یک احمدی نژاد را می طلبد, تا ابتدا او را معجزه و آسمانی و... بخواند و سپس و در پایان بر او بتازد و ..... و دور را از سر گیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
به نظر من که آقای جلیلی کاندید اصلی و رئیس جمهور آینده هست هرچند که با ذائقه ما جور نیست ولی خوب بهر حال هستند دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
زیبا کلم با زبان بی زیانی داره میگه قدرمتدان و مافیا قدرت وثروت که امروز زورشون چندین برابر شده و همه چیز را در اختیار دارن دیگه اصلاح طلبان را بر نمی تابن حتی اگر اصلاح طلبی هم پابه عرصه بذاره با مهندسی انتخابات نمی ذارن رای بیاره . . بنابران بهترین را ه را پیوستن به یکی از خودی های نظام میدونه که حد اقل اجازه می دن وارد بازی بشه . میگه این باز ممکنه بره تو دایره قدرت و بتونه حداقل حقی از شما را احیا کنه به عبارت بهتر کاچی بهتر از هیچی
حمید
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مهمتر از مسایل سیاسی، وضع اقتصادی مملکت است که چیزی در حد افتضاح است! بنابرین ما در حال حاضر احتیاج به یک رییس جمهور با قدرت و برد اجرایی بالا هستیم، نه رییس جمهوری که خودخواسته (احمدی نژاد) یا دیگرخواسته (خاتمی) دایمن در حال گذر از بحرانهای سیاسیست.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
با نظر دكتر كاملا موافقم اصلاح طلب ها نبايد اشتباه سال 84 و 88 را تكرار كنند بايد از موقئيت و قدرت خود در جامعه ودر بين طرفدارنشان درك بهتري داشته باشند همانطور از قدرت مخالفينشان . اصلاح طلب ها بايد با درك شرايط فعلي جامعه تصميم بگيرند ايا بدنه ضعيف اصلاح طلبي( از لحاظ سياسي) ايا تحمل يك شكست ديگر را دارد يا بهتر است با اجماع حول يك اصولگراي معتدل بتواند جايگاه سياسي خود را تحكم بخشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
قالیباف در بین طیف خاکستری بیشترین رای را دارد.زیبا کلام می خواهد این رای ها را به نام اصلاحات ثبت کند در حالیکه اکثر مردم نه اصلاح طلبند و نه اصولگرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
خدا پدرت رابیامرزد اگر هم درقید حیات است حفظش کند
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
با نظر دكتر زيباكلام كاملا موافقم.. اقاي قاليباف با توجه به شايستگي و كارامدي كه دارند مي توانند كشور را از اين وضعيت بحراني اقتصادي بيرون بياورند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
ديگه دستت رو شده آقاي زيبا كلام ناشيانه حرف زدي .. ديگه در خواب زمستاني مانده ها هم ميدانند كه اين پلوتيكها ديگر جواب نميدهد خاتمي قاليباف موسوي و .............همه سر و ته يه كرباسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
تجربه نشون داده این آقای زیباکلام به شدت در تحلیل مشکل دارند.
قالیباف بسیار بعید هست مورد اقبال عامه قرار بگیره
رایش در حد رای لاریجانی و ... بیشتر نخواهد شد.
موسوی را با اینها اشتباه نگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
چی میگین؟ زمانی که برچسب نظامی بودن به قالیباف خیلی خوب می چسبید (۸۴) قالیباف چند برابر لاریجانی رای آورد ...
حالا که تونسته خودشو اثبات کنه! اوضاع خیلی فرق کرده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
هدف زیبا کلام ایجاد انرژی کاذب در قالیباف و احیانا تکرار گذشته است حالا به حق یا ناحق
مرتضی
Germany
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
ولی شهردار تهران دیگر به مذاقمان خوش نمی آید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
ریاست جمهوری چی داره که همه براش می جنگن؟
همه بازیه
گول نخورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
احمدی نژاد هر کاری میکنه قالیباف و لاریجانی رای نیارن.بهترین گزینه هم سید حسن خمینی هست که هاشمی و اصلاح طلبان ازش حمایت میکنن و میتونه جلوی رای این دو رو بگیره.زیبا کلام ازش بعیده قالیباف رو گزینه مناسبی بدونه.چون قالیباف اصلاح طلبانو بدبخت میکنه و اصلا هم آدم آزاده و صادقی با مردم نیست.نمونش عملکردش در شهرداری که مردم فقط به چششون اعتماد میکنن و فکر میکنن ایشون تهرانو شانزلیزه کرده!!!!
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
آقای زیبا کلام بسیار برات متاسفم . آقای قالیباف مگه همونی نیود که در کوی دانشگاه با جمع دیگری از فرماندهان سپاه به آقای خاتمی اون نامه رو نوشت. و ثانیا عرض کنم قالیباف تمام اهدافش از 10 سال پیش تا به حال برای رسیدن به ریاست جمهوری بوده و تفکرات خودش رو به صورت تاکتیکی پنهان کرده. در ضمن قالیباف انتخابات 88 را کاملا فتنه میداند.
مهدی
France
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
قالیباف از سال 88 عده زیادی از جوانان کم سن وسال شهرستانی رو بصورت قراردادی تو مناطق 22گانه شهرداری استخدام کرد .. جوانانی که قالیباف رو میپرستند و کار اصلیشون تبلیغ ایشون تو شهرها و روستاهاشونه .. خداشاهده بنده برای حرفهام کلی سند ومدرک هم دارم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
هر دم از این باغ....
تا پریروز می گفت مشایی
دیروز گفت عارف
امروز هم قالیباف
لابد فردا...
اسماعیل
Japan
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
خدا کمک مان کند
محمد
United Arab Emirates
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
این قالیباف هم اصولگراست همه می دونن ولی یکم شخصیت مستقلی داره از اونایی هست که باید خودش تصمیم گیری کنه در کل اصلاح طلبا تحریم کنن انتخاباتو بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بسیار موافقم قالیباف راه نجات ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
بزار امسال تموم بشه و ایرانی بمونه بعد انشالله یه تصمیمی میگیریم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
تا آنجا که من به یاد می آورم همواره تحلیل های آقای زیبا کلام در مورد مسائل انتخاباتی برعکس در آمده. مثلا در مورد انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا پیش بینی کرده بودند جمهوری خواه ها می آیند سر کار. در مورد انتخابات های خودمون هم همینطور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
خاتمی شاه کلید نجات این نظام است چون با آرای بالا اعتبار دوباره ای به نظام در ییرون وداخل کشور ایجاد میکند
ناشناس
France
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
خاتمی ؟؟ فراموشش کنید .. خودش بخودش تیرخلاص زد شما ول کن نیستین؟
مسعود
Germany
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
قالی‌باف حتی ذره‌ای به اصلاح‌طلبی نه شبیه و نه نزدیکه! به نظر می‌رسد این جور اظهارنظرهای آقای دکتر فقط برای ایجاد سروصدا و جلب توجه است. ایشان احتیاج دارند که بین مردم مشهور باشند و مردم ایشان را با انگشت نشان بدهند. این جور اظهار نظرها فقط به همین درد می‌خورد و یک جور نقیصه شخصیتی را نمایندگی می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
اگه منظورتون از اصلاح طلبی فحش دادن به ... هستش آره احتمالا نیستش!!!
ولی یه سوال اقدامات ایشون با آقای کرباسچی چه فرقی داشته؟؟!!
vhsj',
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
تا نگرش و سیستم عوض نشود با رفتن این و آمدن آن دردی از دردهای ملت باز نخواهد شد. یکی از مشکلات بزرگ ما ایرانی ها چشم امید بستن به شخص و یا اشخاص است باید بدانیم زمان فردگرایی گذشته و تنها راه نجات خرد گرایی و مراجعه به آرای واقعی همه اقشار مردم است.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
قطعا رئیس جمهور آینده کسی بغیر از قالیباف خواهد بود و حتی ضعیفتر از احمدی نژاد بصورتی که مردم حسرت احمدی نژاد رو بخورند خودتان حدس بزنید رئیس جمهور آینده کیست!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
حداد عادل
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
این مشخصات که دادی همین قالیبافه
مهدی
United Arab Emirates
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
نظرت علمی نیست و لی جناحیست و غیر قابل قبول.
محبي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
به به! چقدر راي دهنده اينجا جمع هستند!
خلايق هر چه لايق...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
یادتون باشه رای ندادن امثال شما احمدی نژاد رو (دور اول) روی کار آورد!!!!
حالا باز تئوری پردازی کنین!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
عزيزان غفلت نكنيد كارآمدي شهرداران تهران به تنهايي به كارآمدي خود شهرداران مربوط نمي شود شهرداري بدنه كارشناسي كارآمدي دارد بايد ديد افكار حاكم بر اينها چيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
منظورت شهرداری چیاس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
ظاهرا شما فرق عملکردی شهرداران مختلف پایتخت رو ندیدین!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
آقای دکتر،قدرت بیشتری دارد اما اراده برای انجام اصلاحات ندارد .از خاتمی رسیدیم به قالیباف .احتمالا روزی باید از شریعتمداری حمایت کرد.
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
اشاره بسيار زيبايي داشتيد. بد است كه بدون مطالعه عملكرد و شناخت ماهيت افراد، صرف يك اعلام موضع يا چرخش مصلحتي براساس تئوري تغيير آدمها ، بازيچه شويم.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
سلام به اقاي زيبا كلام بگوييد صبح به خير دنياي سياست كمي مردانگي وحوصله ف زيركي وعقل مي خواهد هميشه بر مسند قدرت قدرتمندي نيست با اعتقادات خود ايستادن قدرت است
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
بنده افتخار داشتم که دانشجوی استاد زیبا کلام بودم ، ضمن احترام برای ایشان موارد زیر در باره تحلیل ایشان قابل طرح است
1- در دوره نهم علاوه بر اصلاح طلبان ، اصولگراها نیز با 3 یا چهار نامزد حضور یافتند .(قالیباف-لاریجانی-احمدی نژاد و شاید هاشمی)که کاندیداهای شورای هماهنگی نیروهای انقلاب درباره لاریجانی به توافق رسیدند ولی احمدی نژاد خروج کرد , و انتخاب شد .
2- نگاه اینچنین به قلیباف که اصلاح طلبان به آن امید ببندند ناشی از رویارویی احمدی نژاد در طول این چند سال با ایشان است و به مسایل مختلفی برمی گردد نه جریان فکری اصولگرایی یا اصلاح طلبی که در شرایط انتخابات اتی این رویارویی احتمالا تغییر خواهد کرد.
3-بر همگان واضح است که قالیباف از اصولگرایان ولایی است و تفاوتی با احمدی نژاد ندارد مگر در نام و نام خانوادگی و محل تولد و ...که گاهی به خاطر دور اندیشی (مثلا ایجاد همین تحلیلها) مواضع معتدل تری را اتخاذ میکند.
4- نمی توان از هم اکنون که که هیچ نامزدی برای انتخابات آتی اعلام آمادگی نکرده است و انتخاباتی برگزار نشده است قدرت قالیباف را از عارف یا سایر نامزدها بیشتر دانست مگر در نشریه مؤتلفه اسلامی و.....
5- امیال وآرزوهای اصلاح طلبان چیزی نیست که یک رئیس جمهور در هشت سال بتواند آن را اجرا کند اگر چنین بود خاتمی می توانست .که خود به تمام قد یک اصلاح طلب بود .!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
صد در صد و حتی هزار درصد نظرت را تائید میکنم.
علیرضا روشنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
ایشون از روی تاریخ نظر دادن و چون شهردار در تهران رئیس جمهور شده این طور پیش بینی نموده!!
البته اگه شهردار تهران در زمان انتخابات عوض بشه و مثلا خود استاد شهردار بشن حتما بهترین شانس برای ریاست جمهوری هستن و البته رای مردم هم اهمیت نداره !!
اصلاح طلبی هم دیگه که معنی نداره وقتی خوداستاد داره به نام اصلاح طلبی یک اصول گرا رو تبلیغ می کنه یعنی اینکه بره ها بیاین به گرگ مهربون با دست و پای حنا گذاشته رای بدین !!!
amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
مردم باید به کسی رای بدهند که اقتصاد نابسامان کشور را ساماندهی کند جنگ زرگری راه نیندازید مردم نباید به جناحهای تمامیت خواه رای بدهند حداقل برای یکبار هم شده منافع خود وکشور رالحاظ نمایند
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
بنظرمن سیدجلیل القدردکترخاتمی آنقدردرک بالایی ازوضعیت موجودداردکه درصورت صلاحدید اقدامات لازم درجهت رشدوتعالی ایران اسلامی انجام خواهددادوماکه البته تعدادمان هم کم نیست منتظربیان ایشان هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
فرق شماهایی که خاتمی خاتمی می کنید با امثال زیباکلام اینه که شما ایده آلیست هستید و او واقع گرا. واقعا فکر می کنید خاتمی توی این شرایط می تونه کاندیدا بشه؟
گچساران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
جدا جای تاسف داره!!
همین امثال زیباکلام ها و کواکبیان ها هستن که با تبر افتادن به جون درخت اصلاحات، آقای کارشناس ده کلمه حرف زده 9 کلمه ش اینه: بیایید از قالیباف حمایت کنیم،
هنوز زوده برا تبلیغ!!
آخه قالیباف کجاش اصلاح طلبه؟
ناشناس
Canada
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
مهم اصلاحات است نه اصلاح طلبان!! این درست ولی مهمترین چیز در این زمان برای نجات ایران به کارگیری تمام نیروهای مفید برای ساختن ایرانی آباد و آزاد است!!!!!!!!!!!
مهدی
France
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
دوست عزیز .. اصلاحات مرد .. حلواشم خوردن .. بیخیال .. اینروزا اصلاح طلبی مساوی براندازیه پس ... علی الاصلاحات السلام...
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
جناب آقای قالیباف نه تنها برای اصلاح طلبان بلکه برای تمامی گروه ها و احزاب بهترین گزینه می باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
من پيشنهاد ميدم يك دوره رئيس جمهور و مجلس و شوراي نگهبان و .. نداشته باشيم ما كه همه روشها رو رفتيم و به جايي نرسيديم يكبار اين روش رو انتخاب كنيم ضمنا تفاوتي در بين ادمها نيست همه اشون عين همند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
بابا رئيس جمهوري كه نتونه پاي مجوزي كه براي دوتا فيلم صادر كنه وايسته چه كارميتونه بكنه ؟قدرتش در حد يك ربات امضا و ضبط صوت است
رضا
United Arab Emirates
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
اگر تحلیل دکتر زیبا کلام معطوف به آزاد کردن پتانسیل نیرومند اصلاح طلبی در حوزه اجرائی و کسب کرسی رسمی در حاکمیت باشد بهترین گزینه اصلاح طلبان سید حسن خمینی است اما در غیر اینصورت باید از تجربیات جریانات اسلام گرا در ترکیه و مصر درس گرفت و بدون وارد شدن در متن انتخابات مترصد فرصتها در آینده بود . اصلاح طلبان در آزمونهای گذشته و حال اشتباهات و فراز و نشیبهائی بسیار داشتند که قطعا با ارزش ترین آن گذر از انتخابات 88 بود و شاید تاکنون در تاریخ ایران چنین محصولی از تجربه برای هیچ نیروی سیاسی منظور نشده باشد .به هر تقدیر انتخابات و اصلاح طلبی ممزوج هم هستند اما به شرطها و شروطها...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
بالاخره این اصلاح طلب ها باید دنبال یکی غیر خودشون برن شاید بتونن به صحنه برگردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
تحليل زيبا كلام واقع بينانه وبراي من دردناكه ولي بهترين كار عاقلانه رفتار كردنه سياست واديه غريبيه گاهي در شرايطي بايد پا روى احساس گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
تنهاعملكرددكترقاليباف درزمان رياست برپليس تهران برمن اكتفاميكندكه به اوراي دهم يكي ازچالش برانگيزترين موضوع هاحوادث78بودكه پليس بدون كشته شدن حتي يك نفرازاين ازمون سربلندبيرون امدالبته همواره براين نكته تاكيددارم كه انتخاب مابين گزينه بدوبدتراست.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
دوست عزيز ،آقاي قاليباف از سال 79 رييس نيروي انتظامي شدند. در وقايع سال 78 آقاي لطفيان رييس نيروي انتظامي بودند.كه اتفاقا به دليل عملكرد ضعيف نيروي انتظامي عزل شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
قالیباف بدون شک رییس جمهور آینده است او انسان بسیار لایقی است اگر رییس جمهور شود ایران را گلستان می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
فعلا یک سال تا انتخابات مونده . نگاه کنید به فضای رسانه ای کشور همه جا حرف از قالیبافه . جرا چون مسئولان دوست دارن تیشون رییس جمهور بشه . البته نوبتی هم باشه نوبت ایشونه . نگاه کنید چد ساله روی محبوب کردن ایشون توی اذهان مردم سرمایه گذاری شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
رئیس جمهور بعدی هم شیر بی یال و دم و اشکم دیگری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
شخصیت قدرتمند و غیرتمندی مثل قالیباف هیچگاه وجدان کاری و صداقتش و وطن پرستیش را زیر پا نخواهد گداشت یا رئیس جمهور نمیشود و اگر شد مجبور خواهد شد استعفا دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
در صورت عدم حضور سید محمد خاتمی مردم نسبت به قالیباف متمایل ترند .

اما اگر حضور سید عزیز قطعی بشه رای ایشان بی سابقه خواهد بود .

به امید آن روز .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
رييس جمهور بعدي هر كس باشه ،قطعا دكتر قاليباف نيست ...چون نخواهند گذاشت كه باشه!
از بين افرادي چون حداد عادل،ولايتي،علي لاريجاني قرعه به نام يكي خواهد شد ،كه البته اين موضوع با مرور زمان تا انتخابات بعدي قطعي خواهد شد.
ناشناس
Italy
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
هیچ کس به اندازه احمدی نژاد و کسی که احمدی نژاد از او در ریاست جمهوری آینده حمایت خواهد کرد نمیتواند به ایران خدمت کند آقای زیبا کلام یک اصل کلی را فراموش کرده اند که آنارشیست مقدمه دیسیپلین است!!!
سجاد
Finland
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
از دوستان خواهش می کنم در مورد افراد هیجان زده صحبت نکنند. نجات ایران به دست یک شخص ممکن نیست.سیستم تصمیم گیری معیوب ما تا اصلاح نشه افراد میان ومیرن و وضع رو از آنچه که بود بدتر هم میکنن. گروهی باید بیان که روش تصمیم گیری رو تغییر بدن
جوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
بهترین امور (اتحاد ملی و حرکت بر محور منافع ملی و اعتقادی) میانه روی و اعتدال است و جناب قالیباف یک معتدل حقیقی است در این شرایط یا قبول کن یا برو یکم بیشتر فکر کن....