bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۵۰۱۲۳
افشاگری تلویزیونی پرویز فتاح خبرساز شد

روایت زیباکلام از جنجال فتاح؛ او در انتخابات ثبت‌نام کرد!

روایت زیباکلام از جنجال فتاح؛ او در انتخابات ثبت‌نام کرد!
زیباکلام در تحلیل سخنان فتاح گفت: «شاید اظهارات شب گذشته او در تلویزیون درست باشد، اما بیشتر خوراک تبلیغاتی است. آقای فتاح شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس خود را در دست گرفته و انتقاد از چهره‌های سیاسی و نهاد‌ها را می‌توان آغاز ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانست. با این حال او نامزد اول تندرو‌ها نیست و نامزد اول همچنان محمود احمدی‌نژاد است، اگر نتوانند او را وارد انتخابات کنند، فتاح گزینه بعدی است.»
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
فرارو- شایعات پیرامونش زیاد است، بسیاری می‌گویند یک گزینه جدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است. می‌گویند او با عملکرد پوپولیستی در بنیاد مستضعفغان به دنبال کسب محبوبیت بیشتر است. اما پرویز فتاح سیاستمدار اصولگرا و رییس بنیاد مستضعفان تاکید می‌کند به این حرف‌ها توجهی ندارد و کارش را انجام می‌دهد.

به گزارش فرارو، شب گذشته پرویز فتاح در یک برنامه تلویزیونی گزارش از عملکرد بنیاد مستضعفان ارائه کرد. طبعا این گزارش مربوط به دوره ریاست او می‌شود. او از تیر ماه سال ۹۸ جایگزین سعیدی‌کیا در ریاست بنیاد مستضعفان شد. فتاح در دولت محمود احمدی‌نژاد وزیر نیرو بود و دوره‌ای هم رییس بنیاد تعاون سپاه بوده است. پیش از ریاست بنیاد نیز، رییس کمیته امداد بود.

فتاح می‌گوید عملکرد بنیاد مستضعفان نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد رشد داشته است و توانسته به همه اهدافش برسد.

دفاع فتاح از عملکردش کاملا طبیعی است، اما سخنان رییس بنیاد مستضعفان بخش‌های جنجالی و بحث برانگیز زیادی داشت. او در اظهاراتش از سیاستمداران و نهاد‌های زیادی انتقاد کرد که چرا اموال بنیاد مستضعفان را بر نمی‌گردانند، یا نکات قابل تاملی درباره تملک املاک بنیاد توسط آن‌ها بیان کرد. او هم اصولگرایان را مورد انتقاد قرار داد و هم اصلاح طلبان.

یکی از مهمترین انتقادات فتاح به غلامعلی حدادعادل چهره کلیدی اصولگرایان بود. او درباره باز پس گیری ساختمان مدرسه فرهنگ متعلق به حداد عادل گفت: «ایشان برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره نمودند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی‌شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالاً تمدید اجاره با نرخ روز برای ایشان به صرفه نخواهد بود.»

او با بیان اینکه ارزش ریالی ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورده می‌شود، افزود: "قطعاً پس از باز پس گیری این ملک به فروش می‌رسد و پول حاصله، صرف محرومیت‌زدایی خواهد شد. "

فتاح با انتقاد از اینکه هیچ سازوکاری برای دفتر و محل کار روسای جمهور پیشین وجود ندارد. گفته که ملکی در اختیار رییس جمهور اسبق و بنیاد باران بوده که به بنیاد مستضعفان برگردانده شده است. او گفت همین مسئله با آقای احمدی نژاد هم وجود دارد و دفتر رییس جمهور پیشین در ولنجک با مجوز در اختیار او قرار گرفته است.

فتاح درباره دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان هم گفت: «ساختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان سال‌ها و با مجوز در اختیار عده‌ای از بانوان از جمله خانم ابتکار، مولاوردی و بقیه بود که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد، آن را تخلیه کردند و مدعی بودند که همچنان باید این ساختمان در اختیار آن‌ها باشد، اما از نظر حقوقی، بنیاد مستضعفان توانست آن‌ها را قانع و ساختمان را تخلیه کند.»

او افزود: "آن‌ها بابت تخلیه با توافق بنیاد در همان زمان، پنج میلیارد تومان می‌گیرند و پس از بررسی‌ها مشخص بود خلاف بود و کسی که ملک بنیاد مستضعفان در اختیار او بوده است باید اجرت المثل هم بپردازد و امیدواریم این مبلغ برگردد و مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند. "

او تاکید کرد که ملک مرکز پژوهش‌های مجلس نیز متعلق به بنیاد است و حتما به سراغ علیرضا زاکانی رییس جدید این مرکز می‌رود که یا آنجا را تخلیه کنند و یا اجاره بپردازند.

فتاح در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که بنیاد حریف نیرو‌های مسلح نمی‌شود. او گفت: "قانوناً نمی‌توانیم علیه آن‌ها شکایت کنیم اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریای ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است، آقای سرلشکر باقری فرمانده ارتش هم امضا کرده است، اما نمی‌روند و پیگیری‌های ما به در بسته خورده است. "

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این مکان‌ها مال مردم است و باید به مستضعفان برگردد، افزود: «حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه ولی امر است، اما آن را به بنیاد پس نمی‌دهند و بنده را در این ملک راه ندادند. ارزش این ملک بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و از آن استفاده هم نمی‌شود، اما به کجا شکایت ببریم؟»

سخنان رییس بنیاد مستضعفان بازتاب زیادی داشته است. اصولا روسای پیشین بنیاد کمتر درباره این موارد اظهارنظر می‌کردند. آن‌ها تلاش داشتند تا اختلافات خود با سیاستمداران و نهاد‌های کلیدی کشور را پشت پرده حل و فصل کنند. اما به نظر می‌رسد رییس تازه کار بنیاد رویکرد دیگری دارد. او سال گذشته نیز برخورد عجیبی با دانشکده خبر انجام داد و عده‌ای را برای بازپس گرفتن ساختمان دانشگاه به آنجا اعزام کرد که باعث درگیری و زد و خورد شد.

بیشتر بخوانید: 


واکنش‌ها به سخنان فتاح

اولین پس لرزه‌های سخنان فتاح واکنش مولاوردی و معصومه ابتکار از اعضای دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان است. شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "آقای فتاح شما را به سلامت نفس می‌شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید در روایتهایتان بیش از پیش دقیق‌تر و مسئولانه‌تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم شود که مست گیرند."

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان خطاب به فتاح افزود: «منتظر جوابیه مستند و مستدل هیات مدیره موسسه بمانید.»

مولاوردی ادامه داد: "این موسسه که کاملا غیرانتفاعی است، هیچگونه نفع و ما به الازای مالی برای اعضای هیات امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی‌شود. هیات امنای آن هم که اخیرا به عنوان عضو آن (از ۱۲عضو) انتخاب شده ام فقط سالی یکی دو بار جلسه دارد، به عبارتی امروز هست و فردا نیست!"

همچنین معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به اظهارات فتاح، امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «آقای فتاح خیلی‌ها شما را به دیانت می‌شناختند. صحبت دیشب شما، اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده. ساختمان اوایل دهه ۷۰ با نظر امام (ره) به موسسه مطالعات زنان داده شد که مامسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ دهد.»

دفتر محمود احمدی نژاد هم سخنان فتاح را رد کرد. در بیانیه دفتر آمده است: "طی سال گذشته و با افزایش نجومی قیمت‌ها، این دفتر ابتدائاً و رأساً پیشنهاد تخلیه را به مسئولین بنیاد داده است، لیکن از طرف آنان تا کنون هیچ درخواستی حتی تلویحی برای تخلیه ارائه نشده است. "

دفتر محمود احمدی نژاد تاکید کرده آماده تخلیه ساختمان ولنجک است و این کار انجام خواهد شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش شخصیت‌ها و نهاد‌های دیگر مورد بحث در سخنان رییس بنیاد مستضعفان واکنشی به اظهارات او نشان نداده اند.

پس‌لرزه‌های جنجال رییس بنیاد مستضعفان/ زیباکلام: فتاح نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود
زیباکلام: فتاح با حضور در برنامه تلویزیونی برای انتخابات ثبت نام کرد!

بسیاری معتقدند سخنان شب گذشته پرویز فتاح، تائید شایعات درباره نامزدی احتمالی او در انتخابات سال آینده است. پیشتر رسانه‌ها بسیاری به اقبال فتاح برای رییس‌جمهور شدن اشاره کرده‌اند. به نظر می‌رسد با ریاست قالیباف بر مجلس و حاشیه‌های ایجاد شده برای مهرداد بذرپاش، به حاشیه رفتن علی لاریجانی و احتمال ردصلاحیت محمود احمدی‌نژاد شانس فتاح برای پیروزی در انتخابات بالاتر هم رفته باشد.

اخیرا نشریه «میدل‌ایست» در مقاله‌ای به پیروزی احتمالی رئیس بنیاد مستضعفان، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ پرداخته و مدعی شده نظرسنجی‌های اخیر در بین اصولگرایان، «فتاح» را در بین چهار کاندیدای مشهور نشان داده و جبهه پایداری به‌ عنوان حامی اصلی او مطرح شده است.

صادق زیباکلام در این باره به فرارو گفت: "انتخابات آینده، جولانگاه اصولگرایان است از همین الان باید آن‌ها را پیروز انتخابات دانست. بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان دچار ریزش شده و در این انتخابات مانند انتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد؛ بنابراین همه رقابت از آن اصولگرایان است."

او افزود: "نکته دوم در این وضعیت رقابت بین طیف‌های اصولگراست. سوال مهم این است که چهار جریان اصلی یعنی معتدل، میانه‌رو، تحول خواه، جبهه‌پایداری و حامیان احمدی‌نژاد می‌توانند با یکدیگر بر سر یک نفر ائتلاف کنند و او را به عنوان نامزد اصلی و برای گرم کردن بازار انتخابات چند فرد دیگر هم معرفی نمایند؟ به نظر من چنین چیزی شدنی نیست و این چهار جریان نمی‌توانند روی یک فرد ائتلاف کنند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: "جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد، ممکن است ائتلاف کنند. نامزد اصلی آن‌ها هم آقای احمدی‌نژاد خواهد بود؛ که هر دو گروه او را قبول دارند و همچنین نفوذ خوبی هم در بدنه اصولگرایان و تحول‌خواهان دارد. اما احتمالا احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود. اگر نتوانند صلاحیت احمدی‌نژاد را تائید کنند قطعا فردی را انتخاب می‌کنند که مورد توافق اکثریت جبهه‌پایداری و احمدی‌نژادی‌ها باشد. پرویز فتاح از جمله شخصیت‌هایی است که این دو گروه می‌توانند روی او به توافق برسند، البته افراد دیگری همچون مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی هم می‌توانند رقیب فتاح شوند."

زیباکلام در تحلیل سخنان فتاح گفت: «شاید اظهارات شب گذشته او در تلویزیون درست باشد، اما بیشتر خوراک تبلیغاتی است. آقای فتاح شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس خود را در دست گرفته و انتقاد از چهره‌های سیاسی و نهاد‌ها را می‌توان آغاز ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانست. با این حال او نامزد اول تندرو‌ها نیست و نامزد اول همچنان محمود احمدی‌نژاد است، اگر نتوانند او را وارد انتخابات کنند، فتاح گزینه بعدی است.»

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا فتاح اینچنین بی‌محابا از حدادعادل به عنوان چهره کلیدی اصولگرایان انتقاد کرد، گفت: «فتاح می‌داند هر چقدر درباره حداد عادل بد حرف بزند از منظر انتخاباتی اتفاقا خوب است. چرا که ممکن است برخی سران اصولگرا رنجیده شوند، اما آرای پوپولیستی مورد نیاز را به دست می‌آورد. در حال حاضر هدف نامزد‌های احتمالی اصولگرایان در انتخابات سران اصولگرا نیستند، بلکه کسب محبوبیت در میان مردم است، که با اینگونه حرف‌ها زمینه آن فراهم می‌شود.»
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
بازی سیاست وجو گیری جماعت ایرانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دمش گرم ،جناب آقای فتاح
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
فتاح آدم درست حسابی برای پستهای دولتی نیست ایشون بشدت عصبی و دمدمی مزاج است
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مردک 10000میلییارد دلار فقط آثار باستانی سرقت شده شما دنبال تاپاله شتری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فعلا كه حركت درستي انجام داده.است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۸
م
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
این آقا که نمی تواند از اموال بنیاد عمومی که ریاست آن را در دست دارد، صیانت کند، آیا در سایز رییس جمهوری است؟!!!
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
مثلا روسای جمهور قبلی خیلی لارج بودن!
یا سایز بزرگتر از ایشون سراغ داری؟
ناشناس
United States
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
باندازه احمدینژاد توانا هستند . مردم سرزمینهای دوست و برادر از کمکهای ایشان یهره من هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
البته این جسارت را به ایشان تزریق کرده اند. ولی در کل قدم مثبتی بود در تائید رانت خواری و سوء استفاده برخی ها از اموال بیت المال.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
اگه املاک قبل از ریاستش چپاول شده باشد باز هم جای تقدیر دارد که مقداری را پس گرفته البته به قول خودش زورش به بعضیا نمیرسه مثل اینکه تو این کشور زندگی نمیکنین بعضیا به حرف هیچ کس گوش نمیدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
بهترین گزینه فتاح است. همه اصولگرایان غیر از طیف انحرافی رانتیر بذرپاش روی فتاح به توافق خواهند رسید و جلیلی هم تبعیت خواهد کرد و به این ترتیب دولت مستضعفان در سال 1400 روی کار خواهد آمد. فتاح آدمی کوشا و سلیم النفس و تابع ولایت است و به لطف خدا کارها را خوب پیش خواهد برد.
ناشناس
United States
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
و شاید یک شعیب بن صالح جدید. جای چاوز خالی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
وقتی رییس جمهور و تمام مسولان فقط یک نماد هستند دیگه چه فرقی میکنه آقای ایکس یا فلان
چپ یا راست
دیگه این حربه ها رو 40 ساله خوردیم ی حقه جدیدتر رو کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اصلا از ایشان یا کس دیگه شنیده اید که بنیاد مستضعفان با اموال کنونی و دردست خودش، تا حالا چقدر به مستضعفان ایران کمک کرده؟!
چند تا از کارخونه هاش سود آور هستند؟!
درآمد هتل هاش چقدره؟!
و ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
دولت احمدی نژادم دولت مستضعفان بود دیدی چی شد چرا هر رئیس جمهوری که میاد آخرش بد میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
هر كي ميخاد رييس جمهور بشه ، چه فرقي به حال اين ملت ميكنه
خوش به حال خودشو و اطرافيانش
اونا يه هشت سال ميان ميخورن و ميرن
ملت هم به يه جاشون نيست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
دقیقا حداقل دگه این موضوع محرزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
زیبا کلاغ سوختی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
به نام خانوادگی هیچکس توهین نکن , کار پست وبی شرمانه ای است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
خوشگل کلاغ بیشتر بهش میاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
ادبیات صحبت کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
شما معیار بصیرت و نفاق هستید ! چون سری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
زیباکلام حالا چرا تو ناراحتی؟
ناشناس
United States
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
شاید استاد هم زمین گرفته!
ناشناس
United States
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
ایشان فقط کمی پرده را عقب زد .همین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
تو چرا خوشحالی؟!
همه آدمای شرافتمند از فساد و تباهی ناراحتند!
رضا حسینی مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
گیریم پوپولیستی باشه!
حد اقل اینقدر جیگر داشت اسم بیاره!
صدر تا قعر ایران رو بگردین بهتر از مهندس فتاح پیدا نمیشه برای ریاست جمهوری
هم با بقیه ارگان ها هماهنگی داره هم کاربلد
ناشناس
United States
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
آقای حسینی مهر مرسی گفتم جناب فتاح نام شما را در لیست مقامات دولت احتمالی خود ثبت کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
همینکه اسم افراد را بدون ایما و اشاره کامل ادا کرد خودش قدم بزرگی است در جهت فساد زدایی و شفافیت سازی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
جیگر داشت اسم بیاره که به نظر شما تا اجازه نداشته باشه میتونه اسم بیاره؟
رضا حسینی مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
در جواب کامنت اول: دوست عزیز بنده 22 سال دارم، هیچ امیدی هم به استخدام شدن ندارم! جانبداری از طرفی که به نظرم درست تر میاد نسبت به بقیه معنیش چاپلوسی و ... نیست
اما کامنت سوم: منظورمم از هماهنگی همین بود، فتاح اگه بخواد کاری انجام بده مثل روحانی مجبور به مدت ها مذاکره نیست، یه توصیه کافیه
اگر دوستان گزینه بهتر سراغ دارن خوش حال میشم معرفی کنن تا ما هم حمایت کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
یعنی واقعا عقلت نمیرسه که اجازه شو گرفته؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اقا رضا دست ما رو هم همونجا که ساعتی حقوق میدن بند کن. جون تو بلدم توییت بزنم و کامنت بذارم و اینستا و تلگرام هم واردم. نوکرتم دست ما رم بگو بند کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
مملکت گل وبلبل همینه .
ناشناس
United States
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
باشه
بسم الله
شما برای انتخابات افشاگری کنید !
فساد زدایی کنید.
تمام فعالیت شما در انتخابات که فقط شعار(دروغ) بود!
بهلول
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
بقیه یاد بگیرند با خدمت به مردم در انتخابات ثبت نام کنن
ناشناس
United States
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
خدمت به کدام مردم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
ناشناس هرجا یه چیزی گفتی پرچم تو وطن تو برو امریکا نظر بده تو پورتلند بیشتر بهت محتاجن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
خوشم میاد هنوز گول حرفهای پوپولیستی رو راحت می خورید.
و البته حیرت انگیزه این آلزایمر تاریخی تون.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
تو هم‌هرکه حرف حساب بزنه تحلیلش بده به انتخابات...کشورسیاست زده ایی که درآن عده ایی تفکر لوئی جرگه‌ ایی دارند..ازمنطق وعقل خبری نیست.نمونه اش همین روشنفکرمدعی اصلاحات است که هرموقع صدایی شنیده میشوداوخودش مسوول جواب دادن می داند.ازدست برقضاکلامش زیبایی ندارد
ناشناس
Netherlands
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
سال 1400 پارلمانی خواهدبود .چون مشارکت به 20 درصد می رسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
در این کشور اگر قرار بود با رای دادن چیزی عوض بشه هرگز انتخاباتی برگزار نمی شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
زنده باد
ناشناس
Australia
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
احسنت
محمد
Netherlands
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
سنگ بی قیمت اگر کاسه زرین شکند
قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
سنگ بدگوهر . استاد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
پناه برخدا تا اسمی از مفسدین و رانت خوارها می برند فوری خط ونشون می کشند واز کاهش رای دهنده ها دردوره ریاست جمهوری دم می زنند کاری نداره چندتا ضدفساد اصلاح طلب هم بیایند توی میدان و همینجوری رای جمع کنند مردم بهشون رای می دهند
سامان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
می گن حرف رو که بندازی صاحب حرف می یاد برش می داره. درسته این اموال به ناحق در اختیار بناید قرار گرفته اما بنیاد هم حق بذل و بخشش اونها رو نداشته. همه باید پس بدن. چه ابتکار و چه احمدی نژاد. جالبه برای اولین بار راست و چپ تو یک زمینه متحد شدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
این اظهارات فتاح تائیدی هست و بود بر وجود رانت خواری و فساد بین مسئولان که پیش از این بطور غیر مستقیم در رسانه ها و فضای مجازی مطرح میشد ولی مسئولان انکار میکردند ولی حالا در رسانه ملی و با سند و مدرک توسط یک مقام رسمی مطرح شده است جای تقدیر دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
آقای فتاح اصولگرا نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
این دیگه از اون حرفها بودا... فتاح اصولگرا نیست. من اصولگرام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
فتاح با مشارکت ۱۵ درصدی مردم رییس جمهور خواهد شد. که البته خیلی بهتر از روحانی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
شما مرکز اماری؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
همه سروته یه کرباسن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
همشون یک خط رو باید دنبال کنند در یک جهت و به یک اندازه پس بهتری بد تری نداره
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
گاهی باید نسبت کم شدن تعداد رای دهنده ناراحت نشد چون اگر قرار باشد رسانه ها ی قوی خط دهنده باشند می شود اوضاعی که هست پس کم شدن تعداد رای دهنده را به فال نیک میگیریم شاید فرد دلسوزی مثل فتاح مسول شود حرف امثال زیبا کلام هم مهم نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
شما که عقیده داری هر چه اهل نظر کمتر شود نتیجه عقلانی تر است قربون دستت نظر نده که نظرات داده شده زیر این مطلب عقلانی تر بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
مثبت اشتباهی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
طرز فکر دیکتاتوری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
احمدی نژاد تانی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
من با فتاح مخالفم ولی خداییش از محمود خیلی بهتره... محمود اسطوره بود!
سینا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
لازم است تمام کسانی که اموال بنیاد را در اختیار دارند نسبت به تخلیه ان اقدام کنند و یا اجاره به نرخ روز بدهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
خود اموال این بنیاد از کجا اومده؟ صاحبان اصلیش کیا هستن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
یک قدم مثبت در جهت شفاف سازی . امیدواریم ادامه داشته باشد.
دلارام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
زیباکلام که نیت خوانی میکنه واین خیری غیراخلاقیه .ولی اگه نظرش به انتخابات هم باشه چه اشکالی داره کارکنه برای مردم .مانورش را هم بده .بقیه هم خدمت کنن بیان تبلیغات کنن.زیباکلام اینقدر ادای کاشف ها رو درنیار .حزب اصلاح طلبها که از سه سال مونده به انتخابات مهره سازیشو شروع میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
شاید حرفهای فتاح درست باشه ولی چرا تا حالا نگفته ؟
ناشناس
Turkey
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
مارادونا را ول کنید یکی این استاد اسدی را بگیره.پرویز فتاح را ولش کنید چی گفته ببینید معصومه ابتکار همان خانم دیوارنورد سفارت آمریکا که فرزندانش در آمریکا هستند چه بیاناتی فرموند .ایشان گفته:. ساختمان اوایل دهه ۷۰ با نظر امام (ره) به موسسه مطالعات زنان داده شد که مامسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ دهد.»
آیت الله خمینی که در ۱۴خرداد۱۳۶۸ از دنیا رفته اند چطوری اوایل دهه ۷۰ ساختمان را به موسسه مطالعات داده؟!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
شاید منظورش اجازه کلی امام بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
راست می گن دروغ گو کم حافظه است. راستی از آقازاده در آمریکا چه خبر
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
واقعا این خانم ابتکار روی سنگ پای قزوین را سفید کرده،یکی نیست بگه دیگه مادر بزرگ شدی پسر و همسرت هم که به نون و نوا رسوندب برو دیگه بشین خونه
ناشناس
Germany
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
توی ماه ظاهر شده اجازه داده
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اگر واقعا دعوی اصلاح داریم و ار فساد بیزاریم نباید فرقی کند این جناح و آن جناح باید از اقدامات اینچنینی که جناب فتاح شروع کرده اند و جناحی هم نیست حمایت کنیم وقتی دو جناح متوجه شدند مردم به آنها چک سفید نداده اند هم در صحت و قوت عملکرد می افزایند هم فسادها را کم می کنند اما دریغ که برخی افراد صرفا منافع جناحی برایشان مهم است . درود بر جناب فتاح و هر فردی از هرجناحی که برای احقاق حق مردم تلاش می کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
چندین انتخابات ریاست جمهوری ومجلس برگزارشده ازشما می پرسم آیا گشایشی درزندگی مردم شده چه فرقی میکنه کی رئیس جمهوریا نماینده بشه
یک هموطن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
ایشان و هر غول دیگری در عرصه سیاست که وجود دارد بیایند و ثبت نام کنند....مگر کسی رای هم می دهد؟
ناشناس
United States
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
مشارکت شاید پایین باشه به نسبت قبل خود ایران، نه متوسط جهانی. اما حدود ۵۰ درصد و یا شاید بیشتر رای خواهند داد و نامزد جریان موسوم به اصولگرا برنده خواهد شد، البته این پیش بینی منه.
عزیز اونایی که رای میدن یا نمیدن فقط همینایی که تو صفحات و شبکه های مجازی لایک و دیسلایک میدن نیستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
راست میگی اونها که رای میدن کاری با رسانه های مکتوب یا دیجیتالی یا هر گونه اطلاعاتی غیر از صدا و سیما ندارند! با هلیکوپتر میروند و پشت کوهها از اونها رای میگیرند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
ناشناس 9:19
به آمار همین مجلس نگاه بنداز ببین نماینده شهر 10 میلیونی تهران چند هزار رای داره
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
کی می خواد رای بده!!!؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اقلیت همیشه در رفاه و منتفع از رانتها و امتیازات
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اونایی که بهشون دلار و یورو از خارج نمیرسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
نفری 10 تا شناسنامه حساب کن،
قالیباف، جوانفکر، فتاح، اطلاعات سپاه، اطلاعات...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
به نظر من آقای فتاح رئبس جمهور نمی شود و برخلاف عقیده آقای زیبا کلام برنده انتخابات این بار یک اصلاح طلب خواهد بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
حاجی... وقتی اکثریت مردم نمیان دیگه اصلاح طلبها رای ندارن که... اصولگرا ها هم یک رای سنتی دارن که با همون پیروزن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اگه کسی رای بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
نه عزیزم من فکر نکم مهره ای مونده باشه چه اصلاح طلب وچه اصولگراالبته اصولگرایان خیلی وقت پیش مهره هاشون برای مردم سوخته بود تنها امیدشون اصلاح طلبان بودند که دیدیم این هم نشدانتخابات ۱۴۰۰مبهم تر از اونیه که فکرش رو می کنید علنا تمام مهره ها خاکستر شدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
چه بد بختند اینهایی که می گویند اکثریت پای صندوق رای نیامدند به تعبیر قرآن اکثرهم لایعقلون.در طول تاریخ طرفداران حق دراقلیت اند.ولی باز هم قرآن میفرماید کم من فءته قلیله فقدغلبت فءته کثیره چه بسا گروه اندک برگروه کثیر غلبه می یابد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
حتما هم اونی که تو میگی حقه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
قران در مورد اختلاس ها و اقازاده های برنه و عیاش خارج کشور چیزی نگفته؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
پس سال 88 هم قطعا همین طور بود!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
پس اقرار کردی با سند به اینکه اقلیت داره به اکثریت حکومت میکنه و برای اکثریت تصمبم میگیره و تمام امکانات و ثروت جامعه و رانت ها و امتیازها دقبقا در خدمت همین اقلیته!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
ما مخلص قران هم هستیم ولی استفاده شما ابزاریه.

البته اگر انتخابات باشه و سالم هم باشه، گروه قلیل نمی تونن بر گروه کثیر پیروزه بشن... اینو ریاضیات میگه! مگر مثل سال 88 که یهو معجزه بشه و یه دوستی اونجوری رییس جمهور بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
مثل خوارج قرآن رو اون طوری که ذهنت می کشه تعبیر وتفسیر می کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
حق شمایی بابا، میگه اختلاس و دروغ و شهوت به یادگار گذاشتن بین شما. به این سه تا چنگ بزنید تا گمراه نشوید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اولا که بدبخت خودتی
ثانیا مشت نمونه خروار. انتخابات اخیر مجلس رو یادت نره
ثالثا : تا حالا که اکثریت شرکت میکردن حق باهاشون نبود ؟ الان یهو این آیه ها رو پیدا کردی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
با نظر آقای زیبا کلام مخالفم. رئبس جمهور آینده اصلاح طلب واقعی خواهند بود.آقای فتاح عملا با این عجله تبدیل به مهره ای سوخته خواهند شد و ریاست بنیاد مستضعفان را هم از دست میدهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
برو بخواب.... هر وقت صدات زدند... بیا....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
فکر نکنم اصلاح طلبان گزینه ای رو ارائه بدن مگه ندیدی عارف استعفا داد این یعنی به خواب رفتن اصلاح طلبان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
والا ما هرچی می بینیم نه اصول دارن نه اصلاح یه مشت اختلاس طلب و قصور گرا می بینیم
ر.د.
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
نکته جالب مصاحبه ایشان این است که ایشان املاک تحویل داده شده اصلاح طلبان را با املاک تحویل داده نشده اصولگرایان بیان کرده است و این اقدامی برای تخریب اصلاح طلبان است. اگر آن املاک به صورت قانونی در اختیار آنها بوده و تحویل داده اند چه نیازی به ذکر آنها بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
آفرین نکته ی بسیار ظریفی بود یعنی بهترین اصولگراها هم نمی توانند با انصاف باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
والا در مورد سپاه و ارتش که دروغ گفت در مورد اصلاحطلبا اتفاقن حرفش دقیق بود
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
با سلام جناب فتاح چیز جدیدی نگفتن تمام اینهایی که فرمودند رو ملت خبر دارن یه چیز جدید تو حرفاشون نبود
بخدا دیگه خسته شدیم
pldn
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
پس این بخور بخور ها که میگفتن صحت دارد!
راستی این اموال اگر برگرده بنیاد کجا خرج میکنه؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
لابد میره تو جیب فتاحی هامطمئن باش نمی ره تو جیب فقیرو فقرا ومستضعفان
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
همه نظرات برپایه یک گمانه غلط . حضرات مال مردم را خوردن حالا یکی گفته پس بدید چه ننه من غریبم در میارن
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
به کی پس بدند؟ نکنه فکر کردید ملک جماران و ... رو پس میگیرند و بین مستضعفان تقسیم می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
دیر گفته خیلی دیر برای همین بهش شک می کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
آقای زیبا کلام هرکه کار درستی انجام بده مردم استقبال نشان میدهند بهش
نکنه منظورتان اینه که ظاهر و باطن خلافکار باشه تا رییس جمهور بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
تو این کشور هیچ ادم حسابی وارد سیاست نمیشه چون سیاست اخرت همه را نابود می کنه.کسی که ترس از اخرت نداره همه کار ازش سر می زنه.
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
آقای زیبا کلام به مردم توضیح چگونه مردم را در چاه برجام انداختی و الان هم به روی مبارک خودت نمی اوری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
چاهی وجود نداشته و ندارد؛ فقط دولت حریف دو دشمن سرسخت، قدرتمند و بسیار پولدار برجام نشد: اسرائیل و دلواپسان
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
دو سوال از جناب فتاح دارم . آنجا که فرموده اند اجاره ملک به آقای حداد عادل با ملاحظاتی بوده است آیا این امر شامل عموم مردم می شود ، مجوز این ملاحظات و خاصه خرجی ها از کجا می آید ؟ و فرموده اند در صورت فروش ملک مدرسه فرهنگ به مبلغ 200 میلیارد تومان این پول صرف محرومیت زدایی خواهد شد . جسارتا محرومیت زدایی از چه کسی یا کسانی ؟
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
دو سوال از جناب فتاح دارم . آنجا که فرموده اند اجاره ملک به آقای حداد عادل با ملاحظاتی بوده است آیا این امر شامل عموم مردم می شود ، مجوز این ملاحظات و خاصه خرجی ها از کجا می آید ؟ و فرموده اند در صورت فروش ملک مدرسه فرهنگ به مبلغ 200 میلیارد تومان این پول صرف محرومیت زدایی خواهد شد . جسارتا محرومیت زدایی از چه کسی یا کسانی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
درود بر فتاح و احمدی نژاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
ایشون مدیر پروژه سد گتوند بودند که تبدیل شده به منبع اب شور لطف کنند پاسخگو باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
در شانتاژ و موج سواري دست احمدي نژاد رو از همين ابتدا از پشت بسته.
دروغ و عوام فريبي به هر هدف و بهانه باشد محکوم به شکست است.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فقط فتاح رو عشقه اگه انتخابات 1400 هم نیاد به زور و اجبار میاریمش
مجله فرارو