bato-adv
کد خبر: ۴۳۹۵۳۴

(ویدیو) سخنان عجیب کارشناس صداوسیما" توحید توهمی بیش نیست"+ توضیحات

(ویدیو) سخنان عجیب کارشناس صداوسیما
کارشناس مذهبی در صداوسیما گفت: اصل دین، ولایت و حب امیرالمومنین است و توحید، توهمی بیش نیست!
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

توضیحات حجت الاسلام کاشانی درخصوص کلیپ تقطیع شده‌ای که از برنامه سحرگاهی وی با موضوع توحید و ولایت در فضای مجازی منتشر شد.

 

حجت الاسلام حامد کاشانی کیست؟

حامد کاشانی صاحب نظر در حوزه تاریخ اسلام،فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از  دانشگاه علم و صنعت  و استاد معاونت پژوهش حوزه امام خمینی (ره) با تولیت آیت الله صدیقی ، استاد تاریخ دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس برنامه های مذهبی صداوسینا می باشد.
bato-adv
نامحمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
امیدوارم دوستان فیلم رو کاملش رو گیر بیارند و ببینند تا بفهمند ایشون داره درمورد توحید امثال داعش که از مسیری به جز مسیر امیرالمومنین کسب شده صحبت میکنند.
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
شناخت الهی منوط به شناخت «حجّت الهی» در زمین است
مفهوم واژه خداوند، از مفاهیمی است که هر انسانی حتی منکران وجود خدا نیز تصویری از آن در ذهن خود دارند. چون همه می‌دانند خدا یعنی موجودی که خالق همه موجودات، توانای بر هر کار، آگاه بر همه چیز، بینا، شنوا، حی و زنده، و... است، گر چه وجود چنین خدائی را نپذیرند.
هر چند مفهوم واژه خدا از عمومی‌ترین مفاهیم است ولی شناخت حقیقت و کنه ذات خدا برای انسان ممکن نیست، چون ذات خداوند نامحدود و بی نهایت است و علم یعنی احاطه بر معلوم و انسان، چون ذات و خصوصیات او محدود است نمی‌تواند به حقیقت ذات خدا پی ببرد.
در بررسی حدیث سلسله الذّهب شیخ صدوق پس از نقل کلام امام(ع) در کتاب توحید خود می‌گوید: معنی کلام حضرت این است که از شروط «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» اقرار به امامت من است و اینکه من از جانب خداوند متعال امامی هستم که فرمانبری‌ام واجب است.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
دین حق این است توحید که از بنا عرف الله به دست امده باشد حقیقت توحید است دقت کنید به احادیث بنا وحدالله و محال معرفت الله توحید غیر این وهم است
بهرنگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دلم برای این دوستان متوهمی که سعی کردن گاف این آخوند جوان جویای نام رو ماست مالی و توجیح کنن خیلی می سوزه! اول باید موحد باشیم، تا مسلمان بشیم، بعد هم پیرو ولایت حقیقی که همانا ولایت امام زمان هست. نمی شه مسیر رو برعکس طی کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
عمو بهرنگ، من که کاملا " توجیح!!!" شدم، امید وارم تو هم "توجیه" شده باشی داداش. ماشاالله به سوادت.
ه.ا ج
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
قال علی ابن ابیطالب:
هلک فیه رجلان محب غال و مبغض قال
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۰۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يَشْتَرُونَ الضَّلَالَةَ وَيُرِيدُونَ أَنْ تَضِلُّوا السَّبِيلَ ﴿۴۴﴾ آيا به كسانى كه بهره‏ اى از كتاب يافته‏ اند ننگريستى گمراهى را مى ‏خرند و مى‏ خواهند شما نيز گمراه شويد (۴۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این آیه در مورد خود شماست که با حفظ چار تا آیه فخرفروشی میکنی خوب شما به عنوان یه انسان یه جوانمرد بشین صحبتهای کامل این اقا رو گوش کن بعد قضاوت کن عین خوارج تعصب کورکورانه دارید
ناشناس
Germany
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
احسنت ناشناس12:13
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حرفش درسته. میگه راه رسیدن به توحید از ولایته وگرنه در حد ذهن ما پایین میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
قبلاً در صفین قرآن رو روی نیزه بردید، الان اینجا تابلو نکنید.
قرآن صامت بدون قرآن ناطق قرآن نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
باز یه عده با مغلطه های تاریخی و قیاسهای مع الفارغ میخوان اینجا توجیه کنن ..طرف سوتی وحشتناک داده این دقیقا خود شرک اکبر هست....با کلمات بازی نکنین هیچ جای توجیه نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مهم اینه خانوم ها توتستن برن ورزشگاه....خخخخخخختت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
یک نفر هم که خوب حرف می زند و اهل بیتی هست شما ها می سوزید واقعا کجا دارید می روید خدا لعنتتان کند در این ماه رمضان خداوند ریشه نفاق التقاط را بکند خداوند ذلت خواری را دچار شماکند انشاالله
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چیزهای جدید گفته میشه که خداوند بین ما و شما حکم میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جز نفرین دعای دیگه ای بلد نیستی؟؟؟‌
:)))
ناشناس
Finland
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شمادرسته از نظرهای سطح پایین بعضی افراد ناراحت شدید ولی نفرین کردن اصلا درست نیست. به جا این حرف بگو خدا به راه راست هدایت کند و در راه راست قرار بدهد.
دعای خیر برای همدیگر بکنیم.
ماها همه هموطن هستیم. دلسوز یکدیگر. واقعا یک لحظه از لطف خدا غافل نشویم. خواهشا در مورد دینتان و 14معصوم درست تحقیق کنید. ببینید ائمه و بلاخص امیرالمومنین علی علیه سلام چ جایگاه ویژه و خاصی داشتند و دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ان شاء الله درسته نه انشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اي مسلمان اينقدر لعنت نفرست.
خدا ننشسته لعنت من و شما رو اجابت كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد. اتفاقاً شما بسیار واضح مقصود خودتان را بیان کردید همگی هم دیدیم و هم شنیدیم. توضیحات بعدی شما فقط تعارف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اگر به اون تایمر گوشه دقت کنید میبینید که این حرف‌ها توضیحات قبلی بوده و نه اون چیزی که شما گفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اتفاقاً حرف خوبی هم زده
ناشناس
Germany
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چو ندیدند حقیقت ره افسانه زدن
این همه جار و جنجال برا ردگم کنیه . ایا شما اماری از دزدی کابل تلفن در کوچه های مملکت دارین ؟ چرا اینجوری شده ؟ خانواده های به بن بست رسیده از بیکاری سرپرست ، فحشا ، فساد و ..........
متاسفانه تفکر حاکم بر تلویزیون بسیار واپسگرا و دور از مردم هست . علاوه دید تجاری حاکم بر ان وضع را بدتر کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
گفت بدون ولایت علی توحید توهمی بیش نیست چرا تقطیع میکنید یعنی مثل داعش مثل شمر و یزید و معاویه اینا ادعا میکنند موحدن در صورتیکه در حقیقت کافرو مشرک و شیطان پرستن کسی که سر میبره موحده ؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نگفت بدون ولایت علی ، بعدشم اینو از کجا اوردید شما که بدون ولایت علی توحید توهمی بیش نیست !!؟ اگر خدا خداست که بدون همه پیامبرا و انسانها هم توحید معنی داره اگرم نه که نه دیگه، استدلال غیرعقلانی چرا میفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
توهم و خودبینی تا کجا. همه دنیا کافرند و ما مسلمان. من شیعه ام و به شیعه بودنم افتخار می کنم اما هیچوقت به خودم اجازه نمی دهم به برادران مسیحی و کلیمی و اهل سنت و زرتشتی جسارت کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نه عزیزم اکثر ما از هر مسیحی و مشرکی بدتریم چون دین لقلقه زبونمون هست درک عمیقی از شیعه نداریم امام زمان که ظهور کنه خواهی دید که فوج فوج مسیحی به ایشون میپیوندن چون ما لیاقت نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
همین شمایی که گفتی من شیعه هستم مطمئن باش شیعه اسمی هستی و خود من شیعه واقعی نیستم که اگر درک عمیقی از معارف شیعی داشتیم دنیا گلستان میشد ولی دوستدار علی علیه السلام شاید باشیم و همین باعث شده حداقل مثل داعشی ها نباشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قرآن که به زرتشتیا و مسیحیا و یهودیا میگه کافر اهل کتاب خود دانی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این هم حرف مفتی هست. موسی و عیسی هم ولایت علی داشتند یا توحیدشون توهم بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کجا قرآن به زرتشتی ها گفته کافر اهل کتاب بی سواد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آقا یا خانمی که میگی من به برادران مسیحی و کلیمی و ... جسارت نمیکنم؛ کسی به کسی جسارت نکرده. قرآن میگه: اهدنا الصراط المستقیم.
یک راه؛ فقط و فقط یک راه نه بیشتر و آن هم ولایت ائمه معصومین(ع) بقیه بی‌تعارف زدن خاکی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ممکنه یکی موحدهم باشه ولی ظالم باشه..و بر عکس یکی ظالم نباشه ولی مشرک باشه که طبق قران شرک بزرگترین ظلم هست که بخشوده نمیشه ..یا احساس مظلوم بودن بکنه..تفکر تندروی نتیجه احساس مظلوم بودن هست..ابولهب و ابوجهل هم فی نفسه ادمکش نبودندولی چون مشرک بود ند مورد غضب خداوند قرار گرفتند..حتی حضرت علی هیچ گاه خوارجی که اونقدر کشتار راه انداختند رو نگفت مشرک یا کافرند هر چند باهاشون جنگید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ایشون میگه توحید بدون ولایت توهمی بیش نیست. کامل گوش بدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ایشون خلاف دین خدا حرف زده لطفاً کمی فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ايشون بيجا كردند با شما
علی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آقای ناشناس شما هم بیجا کردی با ...
فرارو منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نبی مکرم اسلام , خاتم المرسلین هستند, قبل ازوجود گرامی پیامبر (ص) حدود یکصدوبیست هزار انسان پاک که همگی پیامبر خدابوده اند , مردم را به توحید ویکتاپرستی دعوت نمود ه اند , ازجمله موسی, عیسی , نوح , یعقوب , یوسف و....(علیهم السلام) , آیا توحید این بزرگواران توهم بوده است ؟؟؟؟!!!!!
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پس بقیه ادیان و مسلمانان سنی که ولایت ندارند خدا پرست نیستند
ناشناس
Finland
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جناب16:16
اولا پیامبران گفته نشده . چرا. چون انها به 14معصوم اعتقاد داشتن. لطفا درست تحقیق کنید.
ادیان و کتابهای اسمانی به جز قران به مرور زمان تحریف شده. باز هم میگویم درست تحقیق کنید.
ای هموطن که دینت اسلام نیست لطفا کتاب دینیت را با قران بدون هیچ تعصبی مقایسه کن.
همه ادیان الهی به پیامبر پس از خود به خصوص پیامبر خاتم خبر دادن. همه منتظر پیامبر خاتم و12 امامش بودن، پس چطور حرفهایشان در یک راستا با قران و پیامبر خاتم نباشد. شما خودت در مورد حضرت علی ع تحقیق کنی به جایکاه رفیع ایشان پی میبرید. والبته احادیث پیامبر را هم ببینید متوجه میشوید که ایشان چ کسی است.
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
واقعا این تیتر بی انصافی است.
پانزده شب سخنرانی بسیار پر مغز ایشان درباره حضرت علی را کنار گذاشتن و بر اساس یک جمله تقطیع شده قضاوت کردن از جوانمردی به دور است.
چرا هر کسی در هر زمینه ای زحمت می کشد و تالیف و محصولی متمایز ارائه می کند، قصد رد تخریب او داریم؟
امیر مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
واقعا درست می‌گویید ولی میدونید مشکل چیه مشکل اصلا حرف زدن اون بنده خدا نیست حالا ایشان یه حرف بدی زدن مشکل این هست که یک سري منافق که خدا لعنتشان کند می‌خواهند روحانیون را در جامعه بعد جلوه بدند جوری که مردم از روحانیون بدشان بیاد. بنظر شما این آدم های فاسد می آیند حرف های خوب این آقا رو میزارند در فضای مجازی. معلوم هست که نه این ها فقط و فقط می‌خواهند دین اسلام پا چیده شود و لعنت خدا به هم چین کسانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
برای اینکه حرفش شرک امیزه
ناشناس
Canada
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جناب امیر خان..جهت یادآوری روحانیون با زبانشان و حرفشان قضاوت نمیشوند ....بلکه عملشان مورد قضاوت میگیرد ....با مردم عادی بگرد تا به عمق فاجعه پی ببری...التماس دعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
من این اصطلاح قصد رد تخریب را نفهمیدم!!!!!
یعنی چی اونوقت؟؟؟؟؟؟
جوان
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ساده انگاریه که این در حد حرف بهش نگاه بشه. پشت این گفتمان کلی حق پایمال میشه و پشت این شرک گویی و شرک خواهی ها ظلم هست.
مهبد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سلام، ای وای از دست ما بندگان عیب جو ای کاش برای حرف زدن خودمون هم آنقدر دقت میکردیم وای کاش آنقدر عجله نکنیم و تمام حرفها رو تا آخر گوش کنیم
ناشناس
Canada
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اگر صدبار هم گوش کنی جز حرف باطل و اراجیف و زیر سوال بردن اصل توحید چیز دیگری از این صحبتها که بر اساس باورهای غلات( علی اللهی ها که امام علی را خدا می دانند) ایراد شده چیز دیگری دستگیرتان نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جانم فدای مولایم امیرالمومنین علی که دراین کشورمثلاشیعه واقعاناشناسه چون نمیزارن ازطریق رسانه هاب مردم شناسانده بشه بخاطرازدست ندادن ارتباطشون‌باکشورهای سنی که پول این مردم بدبختومیریزن توحلق اکثرشون.الهم عجل لولیک الفرج
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بنظر من اینجا الله متعال خیلی غریبه واقعا به یگانگی الله شک دارن !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
منظورشان نداشتن ولایت امام علی علیه السلام و توحید است
راه توحید ولایت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
به اسم "علی" پیام نده؛ ادبیاتت نشون میده اسمت قلابیه. به اسم مولای خودت پیام بده. باورکن فرارو منتشر میکنه. چون فرارو از خودتون هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
علی ۱۱:۴۹
ادبیاتت کاملا معلومه که چه مسلکی داری، لطفا بجای اسم مقدس علی اسم داعشیت رو بگو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
نا شناس 6:20 و 11:49 که گفتین اسم علی رو طرف به کار نبره کمی معلوماتتون رو بالا ببرین اگر مشکل از اسم بود اسم واقعی ابوبکر بغدادی هست( ابراهیم عواد علی محمد بدری)در ثانی تفکرات شما هم مانند داعش تکفیری است هر کسی موافق شما نباشه بلافاصله با انگ زدن مانند داعشی بلافاصله میخواین از سر راهتون حذفش کنید
محمد
Germany
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تاهمه ی بحث این محقق وپژوهشگررا گوش نکنیم ممکنه اظهارنظرمون خلاف واقع باشه وگناه
چون تقطیع(بریدن یک مقطع ازیک سخنرانی) یکی از راه های تحریف حقیقت بوده وهست.
شهروند ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این توضیحاتش که عذر بدتر از گناه بود
یعنی چی که میگه":توحید توهین میشه بهش هرکسی بیا بگه من خدا رو قبول دارم"
مگه رسالت انبیائ الهی واسه همین نبوده که همه توحید داشته باشن؟
مگه داستان موسی و شبان رو نخوندیم؟
واقعا باعث تاسف هست.
این بنده خدا به کجا داره میره با حرفاش؟
اصلا میفهمه چی داره میگه؟
خدا،خدای همه هست.خدا مال همه هست.
یعنی چی به توحید توهین میشه که همه بگن ما خدارو قبول داریم طبق نظر ایشون بعضی ها حق ندارن بگن ما خدا رو قبول داریم.حتما هم امثال ایشون باید مشخص کنن که کیا میتونن خدا رو قبول داشته باشن کیا حق ندارن!!!!!جل الخالق از این همه جهل و نفهمی در لباس دین.
امیدوارم اهل علم جواب ایشون رو بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ایشون و هم فکراش با این مجیزگویی ها دارن به قعر جهنم میرن انشاءالله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دوست عزیز شما از میان صدها آیه و حدیثی که دلالت بر وجوب و اهمیت ولایت معصومین ع هست و تنها راه نجات را اینها میداند چیزی دیده یا شنیده اید. حدیث سلسله الذهب امام رضا ع پس از اینکه به توحید اشاره می کند(کلمه لا اله ال الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی) می فرماید (و انا من شروطها) شرط توحید واقعی قبول ولایت ایمه هدی است. در زیارت جامعه کبیره هم اگر مراجعه کرده باشید در فرازی می فرماید: من وحده قبل عنکم، یعنی کسی که به مقام توحید رسیده و به وحدانیت خداوند اقرار کرده از مسیر ولایت شما آن را قبول کرده و این خط بطلان بر هر ادعای دیگری از کسانی که قایل به توحیدند و مرام و مسلک دیگری دارند می باشد. آره مولوی هم چون مبنای فکریش مبنای صوفیانه است و به صلح کل معتقد است همه را حق می بیند حتی دشمنان ایمه معصومین ع را می ستاید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
لطفا از قرآن در این خصوص آدرس دهید نه جای دیگر، قرآن نقش پیامبر را در آیه های متعدد صرفا انتقال پیام خدا تعیین کرده و دیگر هیچ، یکی از این پیام ها هم توحید الهی است مابقی ارتباطی به پیامبر ندارد در قران صراحتا آمده
ناشناس
Finland
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شما برای تفسیر قران فقط به معنیِ ظاهریش توجه میکنید.
واقعا که.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
وقتی بندگان خدا را بجای خدا میپرستید نتیجه اش همین می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اوهه.
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ما که از اصل و فرع گذشتیم! عاقلان دانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بهترین کامنت
ali
Singapore
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من هم گذشتم!
و از روزی که گذشتم، جانم و روحم در آرامش بیشتری است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حالا که از اصل و فرع گگذشتی به قعر برو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِكَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فيها خالِدونَ
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جدیدا مد شده یه حرفی میزنن بعد میان میگن کلیپو تقطیع کردن فلان کردن اینو ازشون بگیری چی میخوان بگن واضح میگه توحید توهمه بعد میاد توضیح میده ماهم دیدیم فیلم بریده شده هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من به طور اتفاقی این صحبتها رو سحر زنده از تلویزیون شنیدم. قبل از این صحبت، ایشون داشت میگفت ولایت جزء مهمی از دینه و توحید بدون ولایت یک توهمه یعنی بدون ولایت پیامبر و ائمه تصور اینکه به توحید واقعی و شناخت از خدا رسیدی توهمی بیش نیست، یه کم جلوتر که کلیپ بالا میشه، داره اشاره به حرف سابقش میکنه. هر کی قبلش رو نشنیده باشه فکر میکنه داره میگه اصل توحید توهمه!!!
این هم زرنگیهای بعضیاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بنا به فرمایش خود مولا اینا از فرط عشق افراطی به مولا دارند از اون وری می افتند واین بنده خدا در این مدت بجای نشان دادن اعمال ورفتار خدا گونه علی ع فقط در مورد عظمت ان بزرگوار که کسی در ان شک ندارد صحبت میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیلی ایشان در آن دانشگاه را تکذیب کرده و حوزه علمیه نیز اعلام کرده هیچ پرونده ای در هیچ حوزه ای ندارند.
ظاهرا فقط یک دیپلم ریاضی داره که با شیادی و کلاهبرداری خودشو روحانی جا زده و مورد حمایت عده ای فرصت طلب نیز می باشد.
یکم مراقب باشیم عقلمون رو دست احمقا ندیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قشنگ پیداست منافقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اصلا من منافق کافر دشمن معاند .
تو مرد باش مدارکشو رو کن
این کلاهبرداره.
اگر مدارک داشته باشه من به هرچی که ایشون بگه اعتقاد پیدا میکنم.
khak
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این بحث ها فقط در حوزه ودانشگاه وتلویزیونهای برون مرزی جاشه نه در نزد عوام چون هیچ گونه گشایشی در امور مومنین وایرانیان ندارد بلکه برطبل دودستگی های مذهبی وسنت وامامت می کوبد مگر اینکه صدا وسیما وعرزشی ها که میخوان این مطالب ولایی همیشه راس امور باشه
ناشناس
Finland
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جناب همت کن با خود ایشون صحبت کن. تحقیق کن. بعد بگو کافری یا معتقد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چرا نظر منو پاک کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پاک نکردی اشتباه کردم ببخشید
ناشناس
Canada
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اول ایشون لطف کنن بگن از محل سهمیه کدوم نهاد وارد دانشگاه علم و صنعت شدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اصلا دانشگاه علم و صنعت تکذیب کرده فارغ التحصیلی ایشان را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شرک یعنی همین چرندیات .. خدا از هر چی بگذره از شرک نمیگذره
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اگردقت کنیدگفتن توحیدبدون قبول داشتن ولایت علی توحیدوهمی.واقعا متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آقا پوریا همین هم شرکه و کفر ...
اصل فقط خداست بدون دنباله و اضافات ...
بقیه مخلوق ...
فقط خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
فرارو لطفا پاسخ های منم بزار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حامد کاشانی یکی از بی نظیرترین و با سوادترین روحانیهایی هست که تو این چند سال صدا و سیما آورده! برای همین هم ایشون رو میخوان تخریب کنن. من از نزدیک با ایشون در ارتباطم ایشون به شدت عالم هستن و اهل اخلاق و ادب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بی خیال مومن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
"ایشون به شدت عالم هستن"
لطف میکنید مفهوم این عبارت را بفرمایید
به شدت بار معنایی منفی دارد آوردن این کلمه قبلا از عالم درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
تقصیر تو نیست.عالم واقعی ندیدی که اینو عالم و دانشمند فرض کردی
عباس
Finland
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
من هم شدت عالم بودن ایشان را گواهی میدهم البته در فلسفه مشائی هم دست دارند
رضا 630
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من موندم صداو سيما اين آقايون را از كجا پيدا مي كند مياره جلو دوربين و تريبون مي دهد دستشان ؟جاي امثال استادالهي قمشه اي واقعا خالي است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دوستان ایشون تو برنامه ی سحر امروز گفتن که یه تیکه از حرفاشونو فقط گذاشتن شما کامل اگه ببینین اصلا این نبوده حرفشون
یعنی اگه درست راهنمایی نشی فهم درست نمی‌تونی داشته باشی همین
هم‌وطنای مهربونم ناراحت نشن
فقط یه تیتر عجیب زدن
ناشناس
Germany
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مردم گول تیتر را میخورند و البته عده ایی هم چون از ی قشر روحانیت خوششان نمیاد چشمها و گوشهایشان را بستن و دهنهایشان را باز کردن.
بابا بروید درمورد دینتان درست تحقیق بکنید. امامان را درست بسناسید. بفهمید 5 اصل دینتان چیست. اینقدر گوشتان به ی عده دین زده نباشد. با چهار تا حرف قشنگ جمله نامربوطشان را به خوردتان میدهند. و ان وقت وقتی در مورد اصل واقعی توحید صحبت میشه اینقدر نا اگاهانه والبته البته حرفها را نصفه گوش کنید.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اینا علی علیه السلام رو خدا میدونن روش نشد بگه وگرنه واضح میگفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
نه عزیز. شما با دقت بیشتر و البته همراه مطالعه گوش کنید.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سانسورچی محترم فرارو ! سلام .

پیش از خواندن مطلب زیر (اگر حوصله داشتید) متن بلند ذیل را بخوانید .بعد اگر تصمیم گرفتید ، کلّ کامنت را سانسور کنید. این کامنت چکیده امثال آن مقاله است :

http://old.alef.ir/vdcfv0d0xw6dmta.igiw.html?232560



وقتی کامنتهایِ جدّی من را سانسور می فرمائید و مرا به طنز و هجو و هزل وامی دارید ، همین می شود. اینک این کامنتِ کاملاَ جدّی را منتشر بفرمائید تا پاسخ سیمایِ میلی را داده باشید.

سه دهه پیش غلطی کردم و در معیّتِ دوستان در مراسم شب احیای روحانی محترمی در مهدیه تهران حضور یافتم . از بالا باران و از زیر سیل می آمد و پتویِ پر از روغنی که بر سرمان کشیدیم تا خیس نشویم سر و صورت و دست و پامان را به آشِ رشته تبدیل کرد!

چون داخل مهدیه پر بود ، جانبازان ِ جنگ را در خیابان و در کنار ما ردیف کرده بودند و همگی با هم دوش می گرفتند. نه خبری از استیج بود و نه خواستگاری تلویزیونی . ولی نمی دانم چرا روحانیِ معروف و محترم مهدیه ، صدایشان را با لهجه عجیبی می پیچاندند و مجموعه ای از کمدی، تراژدی، ملو درام ، ژانرِ وحشت ، فانتزی ، علمی/تخیّلی، جنایی ، تاریخی و حتّی در مرحله ای [...] به مخاطبان ارائه می کردند.

سحر که به خانه برگشتیم ، از رفتن به چنین مجالسی درس گرفتم و دو دستی به فلسفه و عرفان و مطالعاتِ علم چسبیدم. و البته اگر قرار بر کمدی ست ، من هم طنز پردازم و بلدم چگونه مجلس را گرم کنم. آن روحانیِ محترم هم مجلسشان گرفت و سالهاست که به روشِ تکثیر شده خود ادامه می دهند.

برنامه های تلویزیونی که به آن اشاره کردید ، نورمِ معمول رسانه هاست و نیل پُستمن به ناگزیر بودن این فرمِ رسانه ای برای جلبِ مخاطب اشاره کرده است. پُستمن در جایی کشیشانِ برنامه های تلویزیونی را شومنهای استیج می داند که در ژانر علمی/تخیّلی افسانه می بافند.

من با "پُستمن" کار ندارم . او از منظر اجتماعی به این قضیه نگاه می کرد ، نگاه من از منظر یک فیلسوفِ علم و دین پژوه و طنز پرداز است. برای من آنچه در بیرون رسانه و در محیطی غیر از تلویزیون می گذرد ، اهمیتِ بیشتری دارد.

در کامنتِ دیگری ( و در نوشته هایِ رسمی و آکادمیکم) گفته ام ... دعاهایِ ماه مبارک غالباً به صیغه متکلّم وحده اند و علی ابن ابی طالب علیه السلام ، دعای خَضِر (یا به تعبیر غلطِ شایع دعای کمیل) را در نخلستان و بر سر چاه می خوانده اند ، نه با آمپلی فایر و وسط بزرگراه. در جایی گفتم و سانسور شدم . در عرفانِ اسلامی عددِ طُرُقِ الی الله به شمارِ نفوسِ خلائق و رابطه هر فرد با خدایش رابطه خاص خود اوست که (به قرینه "لا تکرارَ فی التجلّی") برایِ فرد دیگری تکرار نمی شود . این است که در همان دعای کمیل ، به بخشش گناهانی از سوی ربّ هر فرد اشاره شده که حتّی ملائکه هم از آن خبر ندارند. به این رابطه "وجهِ یَلِی الربّی"ِ امور می گویند .

چه دلیلی دارد که فردی میکروفون به دست بگیرد و با داد و فریاد ، گناه من را که در خلوتِ خود با خدا سخن می گویم (مانند سمساری محترم) جار بزند!!؟؟ خدا که از رگ گردن به من نزدیکتر است و "عین ثابت" عابد را در کنه معبودیتِ خود جا داده است ، به رله و واسطه و بلندگو نیاز ندارد .

می دانید که از آغاز مخالفِ قرنطینه بودم ، امّا تعطیلی موقّتِ مجالسِ مذهبی را فرصتی برای نزدیک شدن به خدا می دانم . تلویزیون هز مزخرفی را که خواست پخش کند. وقتی جی کی رولینگ ، با الهام از داستانهایِ کتابِ مقدّس میلیاردر شد، بگذار شومن یا شوگرل ما هم در ایران میلیونر شود.اینها کف رویِ آب و همگی رفتنی اند، این عنقایِ ذات است که باقی می ماند. تصویری از آن ذات هم به تعبیر حافظ در جامِ جمِ ما می افتد !!

عکس روی تو چو در آینه جام افتاد

عارف از خنده می در طمع خام افتاد

حسن روی تو به یک جلوه که در آینه کرد

این همه نقش در آیینه اوهام افتاد

این همه عکس می و نقش نگارین که نمود

یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد


"الله"ِ عربی یا اِلوآه و ئیلِ אֱלוַֹהּ אֱלוַֹהּ عبری و آرامی برگرفته از ریشه لوهِ سانسکریت و به معنی نور است . لفظ light در زبان لاتین و لوستر در زبان انگلیسی از آن متّخذند. این اسم (در مقامِ فعل و نه لفظ) زمامدار و سیّد و سالار همه اسماء الله و به فرجام آورنده همه مظاهر الهی ست. پس هر صفت کمالی در هر پدیده ای از آفریدگان الهی ، به اضافه اشراقی علّت العلل به او افاضه شده و چون در این سلسله همه موجودات ربطِ محض و ذاتِ اقدس الهی طرف ربط است پس همه کائنات "اسماء الله" و به عنوان کلمات وجودی( λόγος LOGOS) ظاهر کننده ذات پنهان خدایند.

این است که موسی که از بالای کوهِ وجودش پائین آمد از قلّه وجود نه به فلان بُتِ آنتروپرومورفیکِ کوه اُلَمپ (مثلاً زئوس یا ونوس)، که به "یهوه" (او که همیشه هست، برگرفته ازواژه عِبری إهیه = همیشه هستم) یاد کرد. همان تِهی بودائیان و همان بَرَهمنِ هندوان ، و همان هو الأوّل و الأخِر و الظّاهرُ و الباطنی که قرآن محمّد به او اشاره دارد و هرجا رو بگردانی، رویِ او می داند : "فأینَما تُولّوآ فَثَمَّ وَجهُ الله ( بقره / 115)". این وجود محدود(de"FIN"ed) می شود و در قالب خر و قاطر و فلان فرد اختلاس گر ( کالأنعام بل هم أضلّ!) سر بر می آوَرَد .

نبی مکرّم اسلام که خود را "عبد" و نه "ابن" خدا می دانستند برای این بود که اگر اراده عبد در اراده ربّ مُستحیل شد در آن صورت بنده دیگر از خود چیزی ندارد و نشان "الفقرُ فخری" کنایه از همین فقر - به معنی نیاز محض - است.در این حالت ذات عابد به "نی میان تهی" یا مجرای فیض الهی بدل می شود و هر آنچه اراده کند اراده خداست که تخلّف نمی پذیرد. که "ما رَمَیتَ اذ رَمیت" را به همین معنا گرفته اند و عبادت را نه آن امر مضحکه آمیزی که داعشیان دل به آن خوش کرده اند - به تعبیر معصوم علیه السلام نه مانند چهارپا خم شدن و بی اندیشه پیشانی خود را بر زمین کوبیدن- که لَیس(=عدمِ) ذاتی و اَیس(=بودنِ) به غیر ( =ربطِ محضِ معلول به علّت العلل هستی بخش و ته فقط إعدادی اش) دانسته اند.

به زبانِ همان فیزیکِ نیم غازِ انیشتینی، مکان که به سمتِ صفر میل کند زمان از ازل تا به ابد کِش می آید ، و زمان که به سوی صفر برود همه مکانها در سیطره آن که با سرعتِ نور حرکت کند قرار می گیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بیخیال مومن.
یه خواهشی هم از شما دارم توضیح اینکه چگونه مکان به سمت صفیر میل می کند رو توضیح بدین؟؟
ناشناس
Germany
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شما بذار تو زندگیت( به قول خودت که میگی اشتباه کردی رفتی) همان ی اشتباه باشه. با این حرفهای سخیف که نه از روی تحقیق درست است دیدگاه منفی به مردم نده.
خودت اگر نه از روی غرض و دید منفی به روحانیون نداشتی حداقل صحبتی میکردی در حد این خبر. نه هزارتا اسمان ریسمان ببافی به اسم فلسفه!!! با این دیدگاهت تن فیلسوفان را تو گور لرزاندی. تابلوِ صحبتتون چ مغرضانه است.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ناشناس عزیز 13:09 سلام !
ناشناسِ محترم 13:37 درود !
ناشناسهای بالقوّه! فردا روز تولّد من (نیم قرن و دو سالگی ام)است ، دعایم کنید.
ویراستار عزیزتر از جانِ فرارو! بسیار دوستت دارم . نمی دانم چرا ؟! احیاناً از دلت به دل من نقب زده ای.

و امّا مکان و زمان . انیشتین اگر در عمر خود یک کار مهم کرده ، تو دهنی محکمی ست که به اعلی حضرت داروین زده . بنا به تئوری تکامل ، زمان خطی ست و عقربک آن از گذشته تا به آینده امتداد می یابد. این است که تیرانازوروسِ محترم جایش را به حضرتعالی داده و به نمایندگی از شما در اوپک شرکت کرده . امّا چون سرعت نور در خلاء و برایِ همه نُظّار ثابت است ، اگر کسی نسبت به نور با سرعتهایِ مختلف حرکت کند درک متفاوتی از زمان و مکان دارد . اگر مکان و زمان را دو روی یک سکّه بگیرید ، آنچه در جای خود ثابت است (مکانش تغییر نمی کند) بُردار زمان را می کِشد، یعنی خمیازه اش تا به آسمان بلند و زمان برایش طولانی می شود(مثل روزهای تابستان و ایّامِ قرنطینه که لم داده اید و از جایِ خود نمی جنبید!!) . امّا اگر حرکت کند (مثلاً برای شکستن قرنطینه و خرید تویوتا کرونا تا بقّالیِ محل برود ، یا مثل همسایه ما شبهای جمعه و موقع زلزله باسن بجنباند و پارتی بگیرد ) زمانش کُند می شود . حال اگر کسی با سرعتی نزدیک به سرعتِ نور حرکت کند (مثلاً طیّ الارض کند ، مانند نبی اکرم اسلام که از مسجد الحرام تا قدس با بُراق یعنی با سرعت برقِ آسمان - سرعتی نزدیک به سرعتِ نور- حرکت کردند) زمان به سمت صفر میل می کند. در این حالت انرژی زیادی صرف می شود که هادرون کُلایدرهای موجود از عهده تأمین آن ناتوانند. پس به صورتِ تئوریک، تبدیل زمان به مکان و بر عکس، و سفر در زمان با پل انیشتین-روزن یا دالانِ شوارتسشیلد یا همان کرمچاله ها امکان پذیر است. منتهی چون کرمچاله ها میکروسکوپی اند ، این امکان به صورتِ فیزیکی نامحتمل می نماید. اینها همه ادعاهایِ فیزیک مدرن است و البته چه بسا با کشف جدیدی (مانند ماهیتِ مادّه و انرژی تاریک ) لِنگش به هوا برود.

برای این که فرق را بدانید ماشین حسابی بردارید و عددِ یک را بر سه تقسیم و مُجدّداً در سه ضرب کنید . نتیجه، شاخ و دُم و دماغتان را در می آوَرَد و با شاخِ و دُم و دماغتان ، جهان به اندازه دو متر گسترش می یابد. به تعبیری این شاخ و دُم و دماغِ شماست که جهان را می سازد! قبل از صدورِ صفر به اروپا بُرداری وجود نداشت که صفر در میانه آن قرار بگیرد و مثبتِ یک (1+) از منفیِ بینهایت بیشتر شود . چنان که تا قبل از اختراعِ حسابِ هندی ، کسی عدد یک را بر سه تقسیم و مجدّداً در سه ضرب نمی کرد تا عدد یک و 0/99999999 با هم برابر شوند.
اگر گئورگ کانتور (ریاضی دانِ دیوانه و پدر بزرگِ نظریه مجموعه ها) زنده بود بینیِ بینهایت را یک میلی متر جلو می کشید و پاسخِ شما را می داد . این که بینهایتِ به اضافه یک ، از بینهایتِ خالی بزرگتر است و هر چه پیشتر می رویم به لایتناهی بودن بینهایت، یک دماغ اضافه می شود . به قولِ وایتهِد ، خداوند همپایِ جهان تکامل می یابد!

من نه دیوانه خُلی مانند کانتورم و نه مثل وایتهِد به تغییرِ در ذاتِ خدا اعتقاد دارم . از این پارادوکسها که آیا خدا می تواند سنگی بسازد که از برداشتنِ آن ناتوان باشد هم باخبرم . مُشکل اینجاست که این تناقضات، حاصلِ ذهن سوبژکتیوِ فاعلِ شناسایند که (به قول گِزِنوفون) گاوها خدایشان را شبیه گاو بدانند یا (به تعبیر امام صادق) مورچه ها بپندارند که خداوند دو شاخک دارد ! نقطه بی بُعد را می کِشند و از آن خط تک بُعدی می سازند وسیفونِ "خلاء کوانتومیِ" (quantum vacuum state) را می کِشند و باعثِ بالا زدن آبِ هستی می شوند !!

حقیقت ِ تخلّق به أسماءُ الله و کتاب الهی تنها قرائت یا حتّی حفظ مفاهیم آن به "وجود لفظی" نیست. بلکه انسانِ متخلّقِ به اخلاقِ الهی، وجودی مُضاهی ( =هم ارز) با کلام الهی می یابد، که از چارچوبه تن و بدن و به تَبَعِ آن زمکان ( =ترکیب زمان و مکان) بَری ست. فلذاست که در معراج محمّدی به عالَمِ سِدرةُ المُنتهی (حیرت متعالی یا قُربِ ذات پنهان) می رسد، که در آن همه مشهوداتِ لاحق، همان غیبِ مُضافِ سابقند. یعنی پیامبری که - در تخته بند تن - از اخبار انبیای پیشین هم غافل بود، در اوجِ معراج، مُخبر ِ اخبار ملاحم و فِتَنی می شود که در آینده دور رخ خواهند داد.

در عبارت "ذلکَ الکتابُ لا ریبَ فیه " (آن تو را همان کتابی ست که هیچ سخن دودل کننده ای در آن نیست) به آن حقیقتِ متعالی اشاره شده و "کاف" خطاب در پایان "ذلک" ( نه "هذا" به معنی این )، به نفس مکرّم نبی اکرم اشاره کرده. یعنی "آن کتاب" ( آن لوح محفوظ ) در مقام رفیع خود (مقام لا یَمسُّهُ الا المُطهَّرون)، مصونِ از مسّ اغیار ( غیر مُطهرون یا غیر معصومین یا غیر اهل بیتی که به تصریح یُرید الله لیُذهِبَ عَنکُمُ الرّجسَ أهلَ البیت، خداوند اراده کرده تا هر پلیدی را از آنان بزداید) مستقر، و پرتوی از آن در این دُنیایِ دَنی متجلّی ست . و از آنجا که وحدت موجود میان آن رُتبه عالی و این تجلّی مُلکی، موجب سریان دقیق در رقیق و لاهوت در ناسوت است، حبل( =ریسمان) ممدود (=کشیده) ای را می ماند، که از فراز لاهوت به قعر ناسوت آویخته شده و هر که به آن چنگ زند، از چاه دنیا بیرون می رود. اگرچه برخی ظاهر گرایان، با همین ریسمان به قعر چاه فرو می افتند.

در ضمن بنده خودم زیر عمامه عرق کرده و دوشِ آب گرم گرفته ام و سالهاست که عِمامه را کنار گذاشته ام و دوش آب سرد می گیرم. پس با روحانی جماعت(رئیس جمهور یا غیر آن)نه تنها بیگانه نیستم که بخش مهمّی از حیاتم را در همین حیاطِ به قولِ شما معنوی گذرانده ام. بیست و هشت سالِ پیش بود که در بیست و چهار سالگی ورودِ نوگرایی و فقه پویا (فقه ملاحم و فِتَن) در فقه سنّتی را خواستار شدم و فتاوایم درباره حجاب و غنا و اسکناس و ارز و دیه برابر با شتر و امثال آن را تویِ بوق کردم. پس بر خلافِ ادعای ناشناسِ محترم 13 دوتانقطه 37 مخالف روحانیت نیستم . اگر پای تریبون یا منبر من بودید ، از شدّت خنده کف می فرمودید و بعد از دو دقیقه می مُردید ! خدا را شکر که هنوز زنده اید و فرصتِ کارهایِ "بَه بَه" و توبه دارید. تا دیر نشده توبه کنید ، وگرنه زلزله هفت ریشتری که بیاید با سرعتِ نور هم نمی توانید از زیر آوار بُگریزید !! آنها که زنده اند ، از منبر من گریخته اند !!! وگرنه "موتوا قبل ان تموتوا" را اجرا می کردند و به قول افلاطون و سقراط به فلسفه که همان "تمرینِ مُردن" و "دیدارِ عالمِ باقی" ست رو می آوردند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جناب میرزایی، سخن شما را در الف خوندم، حقیقتش مهم فقط آن نیست که سخنان ما برای ایدئولوژی خودمان محکمه پسند باشد، بلکه اهمیت در ان است که این سخنان برای مجموعه های دیگر نیز قابل قبول باشد و گرنه یه گاوپرست نیز باور بسیار راسخی به عقیده اش دارد، راسخ بودن باور و آوردن دلایل به ظاهر متقن دلیل بر پذیرش منطقی آن توسط دیگران نیست و اگر این شرط در مورد آن صادق نباشد ارزش بحث ندارد چون منجر به فه مشترک متقابل (مفاهمه) نمیگردد، قران کتاب مبین و روشنگر پیامبر اسلامه ولی تدقیق و اندیشیدن در آن منجر به باورهای متفرق و بعضا متضاد گشته است... تشیع (دوازده امامی، اسماعیلیه، بابیه بهائیه) و تسنن ( شافعی حنبلی مالکی حنفی و ...) چرا انقدر با هم زاویه دارند ؟ به نظر نمیرسه سر یافتن حقیقت باشد...
ali
Singapore
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
باید توجه کنیم که واژه هایی مثل گودرز، شقایق و ... لزوما به هم مربوط نیستند.
هرکدام از جملات نوشته شما از جایی قرض گرفته شده و به صورت بی معنی و نامفهومی به هم چسبانده شده اند. درست مثل یه پارچه چهل تیکه! فقط برعکس پارچه چهل تیکه هیچ زیبایی هم در کار نیست.
سایت دیگه ای هم "مقاله" شما رو منتشر کرده. این موضوع بیشتر از آنکه شاهدی بر سواد شما باشه، سطح برخی مطالب منتشر شده در اون سایت روهویدا میکنه!
ناشناس
Finland
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
وای.
چقدر نوشتی. نصفش که ....
اینجا که جای این همه اسمان ریسمون بافتن نیست که. فهمیدیم شما فیلسوفی. علمت هم زیادِ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
امین جان خیلی میپیچونی
هر چند سبک نوشتنت به نوبه خود جالب هست ولی خیلی چیزا رو قاطی میکنی و آدم معمولی گیج میشه
ساده حرف بزن ببینیم چی میگی
همه که اینجا پرفسور و فیلسوف نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
به نظر من هم فرارو باید ی حدی را برای متنها بگذارد. مثلا حداکثر14 خط. چ خبرِ
ادم این همه حرف را که کامل نمیخونه چرا چون اینجا همه کوتاه نظرشون را میگن
نه اینکه متوجه نشیم،
دوست داری برو مقاله بنویس بده فرارو برات چاپ کنه. ان وقت مردم به حرفات نظر بدن
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
علی ایرانی و Ali فرنگی و دو ناشناسِ عزیز ! سلام .

جالب است که دو نفر و نصفی نوشته را خوانده اند و دو برابر آن جوابیه نوشته اند. در حالی که خواننده نوشته های دیگران شونصد نفرند ، امّا شکم نویسنده را سفره نمی کنند.

همگی درست می فرمائید . آدمی که نیم قرن و دو سال زندگی کرده و امروز روز تولّدش باشد ، دنیا را جدّی نمی گیرد . مخصوصاً اگر RNA کرونا بیاید و کلاسهای درس را به گاج و ماج و خاج تبدیل کند !!

قدیمترها متین تر بودم ، البته در کلاس درس زبان دانشگاه صدای میمون در می آوردم (همکلاسی های محترم می بخشند)!! این بود که 99 درصد ژن شامپانزه با انسان مشترک شده است.

شما که دنبال متانتید، فصل سوّم کتابِ "حکمت معنوی در عصر پسامدرن" من (انتشارات اطلاعات/1385) را بخوانید. به سبک کلاسیک نوشته شده ، حاوی یافته های اختصاصی من است ، صدای میمون هم در نمی آورد!!

در دائرة المعارف امام علی علیه السلام (به ویراستاری دوست ارجمندم جناب یزدان پرست/انتشارات اطلاعات/1388) قلمی جنبانده ام و عُلمایی نوشته ام. آن نوشته (مقاله نقطه بای بسم الله)هم کلاسیک و حاوی نظریات خاص من است .در کنار آیات عظام و دکترانِ أعلام اظهار لحیه کرده ام و دُمی جنبانده ام! البته اگر به دورهمی بروم از عهده پرسشهای مدیری که پایتخت قطب جنوب کجاست بر نمی آیم . شرکت کنندگان در آن برنامه هم همه انیشتین تشریف دارند و الا یا ایّها الساقی یزید بن معاویه را که حافظ ازو دزدیده می خوانند و می خندند!!

از "الف" هم کنار کشیده ام و مدّتی ست در آنجا نمی نویسم . امّا متآسفانه پژوهشگاه علوم انسانی و دائرة المعارف بزرگ اسلامی خبط و خطا کرده اند و نوشته های احمقانه مرا رله می کنند . در حالی که نمی دانند که من اریستوفانوسی هستم که سقراط را بالا آورده ام!! این است که Ali یونانی حالش بهم خورده است !!

این دو مقاله منقول از من را بخوانید و دو تا فحش آبدار نثار ناشرانِ آن کنید:

این زمانی نوشته شده که الاغی بیش نبودم :

http://ensani.ir/fa/article/57299/%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B6%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-

از الاغیت که در آمدم و آراء خاص خودم را طرح کردم چنین چرندی را نوشتم .

https://cgie.org.ir/fa/news/5818


عکسی هم که بالای صفحه کار کرده اند ، حضرت آیة الله سیستانی هستند ، من نیستم.

امیدوارم خریّت من به همه ثابت شده باشد و دل همه خنک شود !!! کرونا هم که درمانش پیدا شد و آرایشگاهها بازشدند. اپیلاسیون هم که به بازار کار برگشته . خدا را شکر که علم بشر نتیجه داد و خلقی (از جمله پویان و تتلو و یاسی)سر به راه شدند. راستی خر فارسی ست و خریّت عربی اشتباه گرامری من است. زبانشناسان محترم ایراد نگیرند ،به گناه عظیم خر بودن معترفم. خواجه نصیر طوسی هم به سگ دانسته شدن مفتخر بوده است !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
یعنی خود بزرگ بین تر از این میرزایی ندیدم، کامنتاشو هیچ جا بجز فرارو نمایش نمیدن اونم از این فرصت میخاد استفاده کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
Ali 20:26 گل گفتی، من خیلی وقته نظراتی مشابه شما دادم اما منتشر نشده، باز خدارو شکر مال شما منتشر شد. این آقا خودش هم نمی فهمه چی میگه و چندتا کلمه شنیده از این طرف اونطرف و اومده بدون هیچگونه فهمی اونا رو بلغور می کنه، اگه به پاسخ هاش دقت کنید جواب نقدش رو نمیده فقط میاد با کلماتی که بلده بازی میکنه همینُ بس.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ناشناس علاّمه ساعت 12:27!سلام.

هر چه آینه محدّب در خانه بود آوردم و جلوی خودم گذاشتم . امّا همچنان لاغرم (شبیه گوجه ای که بر سر میخ بگذارند !! چیزی بین کلینت ایستوود و مرحوم مشایخی و رابرت ردفورد وقتی لاغر بود هستم!!) . نمی دانم عیب از آینه است ، یا من خود را بزرگ نمی بینم . به نظرم باید از پشت دیگ آش صیقلی شده استفاده کنم که انحنای بیشتری دارد و مار بوآ را هم فیل هندی نشان می دهد !!

به هر حال ، جدّی نگیرید ... با صد و پنجاه شخصیت مشهور ایرانی و خارجی شاخ به شاخ بوده ام . شاخم درد گرفته ، برای مدّتی به مرخصی استعلاجی رفته ام !!!
ali
Singapore
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آقای میرزائی،
من هر دو متن جدید نوشته شده ( و ارجاع داده شده ) توسط شما را خواندم. متاسفانه باید بگویم که نوشتار شما در بهترین حالت شطح و طاماتی بیش نیست! در واقع، نوشتار شما شاهد گویای وضعیت علوم انسانی در ایران است. لطفا به موارد زیر دقت کنید:
1- نوشته های شما هدف خاصی را پیگیری نمی کند؛ بلکه بیشتر ادعای فضلی است که البته به جا هم نیست.
2- هیچ گونه ارتباط منطقی بین ادعاها واثبات شما نیست!
توصیه می کنم انواع سفسطه و مغلطه را، از یک مرجع معتبر و علمی، مطالعه کنید؛ به این امید که به دام آنها نیفتید.
3- شما کلی گویی می کنید، توصیه می کنم موضوعات بسیار محدودتری را برای نوشتار خود انتخاب کنید.
4- شما در عین حال متشرع، امامی، ملامتی، عارف و درویش مسلک، مدعی فلسفه، ادبیات، سیاسی و حتی مدعی فیزیک و ریاضی هستید! همه اینها لزوما با هم همخوانی ندارند؛ در واقع بسیاری از این مباحث، جهان بینی های کاملا متضادی دارند. توصیه می کنم یکی از این مسیرها را انتخاب کرده و بی وقفه درباره آن مطالعه کنید.
5- استفاده از زبان پیچیده ( و در عین حال بی معنی ) ممکن است برخی مخاطبان را هیجان زده کند ولی در درازمدت نتیجه سودمندی نخواهد داشت. نوشته های شما در نهایت توسط افراد بسیاری رد خواهد شد.
6- از سرنوشت غمبار فکری احمد فردید و عباس معارف ( و امثالهم ) درس بگیرید! از خود بپرسید که چه فکر مفید و جامعه سازی از این ها باقی مانده است؟ این دو نفر ( و بسیاری دیگر ) راهی را که شما در حال حاضر طی می کنید، قبلا دویده اند؛ متاسفانه به جایی نیز نرسیدند. شما نیز با این متدلوژی ( در واقع عدم متدلوژی ) به همان سرنوشت دچار خواهید شد.
7- من معتقدم که اگر در موسساتی مثل " پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی" و "مرکز دائر‌ه‌المعارف بزرگ اسلامی"، که نوشته های شما را منتشر کرده اند، اندکی به داوری روشمند مقالات وارده اهمیت داده می شد، هیچگاه نوشته های شما منتشر نمی شد. بنابراین باز هم می گویم که نوشتار شما شاهد گویای وضعیت علوم انسانی در ایران است.
8- نکته مثبت درباره نوشته های شما این است که شما به وضوح مسائلی در ذهن خود دارید. این نکته مهمی است و بسیار سودمند است. ولی برای حل این مسائل، شما نیز مثل بقیه ما، احتیاج به متدلوژی درست و علمی دارید. آن را بیاموزید.
9- امیدوارم از انتقادات بنده دلخور نشوید. من نیز سالها دچار همین مشکلات و تناقضات فکری بوده ام و برای برطرف کردن آنها بسیار زحمت کشده و می کشم! ادعای رفع آنها را نیز ندارم؛ در حال سعی کردن هستم.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
Ali جان ! سلام.

هر وقت توانستی بین آنتروپی ، تئوری تکامل ، نسبیت عام ، کُشتی گرفتن یعقوب با خدا ، هفت آسمانِ بابِل ، تئوری کوانتوم ، گیلگمش و ایوب سومری و ناف آدم جمع کنی ، می توانی فردید و معارف و من را در یک دیگ بریزی و بپزی . فردید با خودش هم قهر بود و محمّد مدد پور را به کام ِ دیوانگی بُرد . عباس معارف هم به همین راه رفت و از پرتگاه پرت شد و مُرد. من نه فردیدم ، نه معارف و نه هیچ گاو دیگری . الاغ اوریجینالم و به الاغ بودنِ خودم می بالم . مثل شما در یونان ننشسته ام و با الهه دِلف نردِ عشق نمی بازم !! مدّعی دانش هم نیستم . با متاتئوری آشنایم و آن مقالات که خواندی ، حاصل خریتِ اوریجینالِ من است...! از کسی تقلید نکرده ام .

و امّا آنچه پس از نیم قرن و دو سال زندگی به آن رسیده ام (این مزخرفات را قبلاً در طویله ای نوشته ام!! اسبِ همسایه رم کرد):

وجود و ماهیت از موارد دردسر ساز فلسفه اند. چرا ؟! چون وجود بی حد، به ملازمه بی حدّی، قابل تحدید (یعنی تعریف) نیست. به تعبیر امام صادق علیه السلام، مورچه ای که بخواهد خدا را تعریف (define) کند، باید حدّ (finish)ی، برای آن در نظر بگیرد. حدّ وجود برای مورچه، دو شاخک است. پس خدای نشسته در ذهن مورچه، دو شاخک دارد! همین است حال خدای انسان ها، که به تعبیر گِزِنوفون، صورتی انسانواره می یابد. خدای سیاهپوستان بینی پهن دارد، خدای خلیفه داعش هم به گیوتین می ماند!

پس شناخت شاهدِ واصل، نه به ذات که به مرتبه تجلّی تعلّق می گیرد و اسماء الله (تجلّیات الهی) در تزاحم و نکاح اسماء، کثرت حاصل در جهان و از جمله "شرور" را می آفرینند. شما می توانید به من دشنام دهید، یا آوازی به سبک شجریان بخوانید، یا عربده مستانه بکشید. همه این ها کلماتی است که از ذات شما صادر شده است. اگرچه شاید جمله ای از شما فاعل مختار، جمله دیگر را نقض کند.

ذات اقدس الله به یک اعتبار جامع اضداد است. پس پرتوی که افکنده و شما را به وجود آورده، با پرتو دیگری که دشنام الهی است فرق دارد. شما از دشنام الهی (شرّ) آزرده اید، در حالی که خداوند - در هرکدام از شما - پرتوی متفاوت برتابانده است.


۱) بی بُعد (یعنی نقطه) را که حرکت دهیم ،با بُعد (=خط) حاصل می شود؟! لطفاً مکانیزم کار را توضیح دهند. همه فیزیک به همین نقطه بند است!

۲) بی نهایت یعنی چه؟! آیا "مثبتِ یک" از "منهایِ بینهایت" بیشتر است؟! محلّ استقرار عدد کجاست؟! در معدود، در عدد، یا در ذهن مخاطب؟! فرق دو عدد گوسفند، با دو عدد خلیفه داعش چیست؟! آیا عدد دو (۲)، ما بازای عینی دارد؟!

۳) تارزان، رفیق صمیمی میمونی به نام چیتا بود. آدمهایی را در جنگل می یابید که از کودکی مانند تارزان بزرگ شده اند، امّا نصف چیتا هم نمی فهمند. یعنی از یادگیری زبان، فراگیری آداب اجتماعی، لباس پوشیدن و امثال آن بیزارند. چرا؟! چون از کودکی خارج از اجتماع انسانی بزرگ شده اند. تارزان واقعی در جهان پیدا نمی شود. این را روانشناسانی که با کودکان پیدا شده درحیات وحش کار کرده اند می دانند.

بفرمائید اوّلین انسان ساپینس، علفِ خودرو بوده یا جفتی داشته؟! چندسال طول کشیده تا ساپینس محترم مذکّر، به خواستگاری هم کُفوِ مؤنث خود برود، یا بالعکس، منتظر خواستگار محترم نئاندرتال و -احیاناً - ساپینس خود بماند؟! ضمناً، عقد آقایان نئاندرتال و بانوان ساپینس، دائم یا موقت بوده است؟! اگر- خدای ناکرده - تجاوزی در کار بوده، فرزندان حاصله (دِنیسُووین ها) در کدام پرورشگاه بزرگ شده اند؟! شهریه هم می داده اند، یا دانشگاهشان روزانه دولتی بوده است؟!

۴) از پیدایش بشر مدرن هفتاد هزار سال می گذرد. لطفاً بفرمائید دلیل انفجار فرهنگی این چند هزار سال اخیر چیست؟! و چرا آن همه نسل هایِ پیش از ازدواج اوّلین زوج مدرن (منظور مدرنیته نیست، انسان خردمند هفتاد هزار سال پیش است)، آثاری از قبیال کاسه و کوزه و نی لبک و مجسّمه اسب شاخدار از خود باقی نگذاشته اند؟! چند میلیون سال بی هنری، و نبوغِ یکباره از کجا می آید؟! چند میلیون سال وقت برای اختراع "آی پد" کافی نبوده که حتّی تبلتِ گلی را هم، همین اواخر اختراع کرده اند؟! ضمناً هیچ شامپانزه ای برای دیگران سخنرانی نمی کند یا مثل من مقاله نمی نویسد. لطفاً بفرمائید رسم کامنت گذاری به کدام ژن انسان ها مربوط می شود؟!

۵) ملاک انتزاع زمان بیگ بنگ چیست، و آیا "زمان"ی بوده که زمانی نبوده است؟! آیا آن زمان "موهوم"، کشش داشته یا به اصطلاح "آن" بوده است؟! آیا با کش دادن "آن" (کش دادن آنات منفصل) زمانِ متصّل، حاصل می شود؟! آیا زمان تحلیلی است، یا واقعی؟! حجم، جرم متعیّن است. آیا حرکت متعیّن، زمان است؟! آیا تعیّن آن عینی ست، یا ذهنی؟!

۶) مرز بین کشورها توهّم است. مرز بین ماهیات موهوم تر. این را در زبان هندی "مایا" (خواب و خیال) می گویند. از آن موهوم تر، ارزشی است که برای "یک مشت دلار" ( یک مشت ورق پاره) قائل می شویم، که با بالا و پایین رفتن ارزش اسمی (نه واقعی) اش، بین شرق و غرب دنیا جنگ می شود! اصولاً ماهیات، حدّ مستقر ندارند و تا بیایی نامی برای آن انتخاب کنی، ماهیتی جدید شکل گرفته و تعریف سابق را تغییر داده است. فی المثل میز کسی را از او بگیرید، تعریف طرف عوض می شود.

۷)فرض کنید من پسر خاله ئی تیِ فیلم استیون اسپیلبرگ هستم. البته ئی تی از آسمان افتاده بود، من از دماغ فیل افتاده ام.

بدون کشیدن تصویر یا ارائه عکس سگ یا حبس من در باغ وحش، لطفاً تعریف جامعی برای سگ ارائه کنید که از سگ بولداگ تا میلو (سگ تن تن) را شامل شود، ضمناً کایوت و روباه و گرگ را هم از مخیّله منِ سگ ندیده بیرون کند. به تعبیر زبانشناسان (سمانتیست ها)، جامع و مانع باشد. طبقه بندی زیست شناسی تکاملی پایش به همین جا بند است.

حرف آخر آن که حضرت آدم "ناف" داشته اند یا نه؟! اگر مشکل "ناف" حل شود، یکی از موانع اسلامی کردن علوم برداشته می شود. آقای شیر محمّدی همین یک سؤال را پاسخ دهند. برای حلّ این مسأله - مسلّماً - علوم نقلی کافی نیست، و "استعارات" کتاب آسمانی را باید به مدد "عقل تجربی" و "عقل فلسفی" حلّ کرد. کذا مسأله هفت آسمان، که پایینترینش موکبِ کواکب است.
ف.ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
منظور ایشان اینه که اهل سنت توحیدش قبول نیست.ولی وقتی امام( ره) و تمام مراجع نظر شون تناقض داره با این آقا ،باید به این شکل علنی توهین کنه به تمامی هموطنان اهل سنت؟آیا حکم کفر دادن به صدها میلیون مسلمان پیگرد قانونی نداره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خدای کلیمی ها کشتی میگیره خدای مسیحی ها یه پسر گل داره بعضی از اهل تسنن خدا رو جسم میدونن و منتظر دیدن خدا در قیامتن خیلی از ما هم شیعه اسمی هستیم خدامون پول و ثروته این یک حقیقت است که شیعه واقعی موحده و رگه های شرک رو نداره مثل سردار سلیمانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بهش پاداش هم میدن کجایی کاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
فقط خداونده که در مورد تشخیص ایمان و توحید انسان ها حق قضاوت داره ودر این مورد هیچ انسانی نمی تونه قضاوت کنه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جناب ف.ج مغایرت و تضاد مذاهب اگر با احترام باشه فک کنم توهین حساب نمیشه، چون بالاخره مذاهب مختلف با هم زاویه بیسار دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ایشان خداوند را منکر شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اقایان مدعی دست بردارید از این راهی که یک عمر هست که امثال شما در پیش گرفتید و تمام مسائل مذهبی رو چندپهلو جواب میدید که کسی نتونه محکومتون بکنه وقتی پای ادمی مثل شما مثل این اقا یا محمود کریمی وسط میاد خودتون رو به اب و اتش میزنید و چنان به تکاپو میافتید که به هرشکل گند ادمهای مثل خودتون رو درست کنید اماااااااا خدا نیاره روزی که این حرف از دهن یکی مثل من یا مخالف خودتون در میومد تمامتون الان داشتید بهش فوحش و ناسزا میگفتید یا میگفتید خدا لعنت کنه امریکا و اسرائیل رو
انسان باشید و نان حلال به خانه های خود ببرید که نان حرام بدتر از تخم حرام بر خانواده تاثیر میگذارد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نظر ایشان بسیار دقیق و تخصصی است. تقطیع و تحریف سخنان ایشان و بی انصافی در تحلیل آن از انصاف به دور است. سحرهای ماه مبارک رمضان به عنوان عملی عبادی سخنان ایشان را از شبکه سوم سیما تماشا می کنیم و بهره های معنوی فراوان می بریم.
از خدای مهربان برای ایشان توفیق مضاعف در پرتو عنایات امیر المومنین علیه السلام مسئلت داریم.
ناشناس
Canada
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بسیار "دقیق و تخصصی" ادعا کرده پیروان سایر ادیان الهی موحد نیستن!
موحد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چطور میتونی تشخیص بدی که یک انسان،توحیدش توهمه یا توهم نیست؟ اعتقاد به یگانگیِ خداوند،توسطِ یک مسیحی،اسمش چیه؟ توهمِ توحیده؟ باشه. اونوقت تو باید تشخیص بدی یا خدا؟ 4 روز اومدی تو تلوزیون، توهمِ خدا بودن ورداشتت .توبه کن شیخ. چرا اینقدر مثالِ داعش و وهابی میزنید؟ چرا مثال از مسلمونایِ شرقِ آسیا،مسیحیای اروپا نمیزنید که مثه انسان دارن زندگی میکنن،همشون توحید و دین دارن،والله از ما که ادعامون آسمونو پاره کرده ،بهتر زندگی میکنن.بهشت درست کردن با درستکاری و نه ادعا.
لا یسمعون لغوا و لا تاثیما.الا قیلا سلاما سلاما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آقای فرارو اگه مردی و شرف داری کل صحبت های اون شب آقای کاشانی رو بزار.
شما معاندی یا منافقی یا نفوذی. چطور میشه از این همه سخنی که ایشون گفتن میای 30 ثانیه رو وقیحانه برش میدی تا آبروی یه مومن رو ببری چون داره خوب حرف میزنه!!!!!!
اگر کسی اون شب رو گوش میداد امکان نداشت این برداشت رو بکنه

روز قیامتی هم هست
اون روز خداوند درباره این مسله قضاوت خواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کدوم مومن اخوی؟ ایشون مشرک اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
انسان واقعا موجود عجيبي است.طرف رفته رياضي و فيزيك و مهندسي خوانده ولي سر از حوزه در آورده!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ولی خداییش آدم با مطالعه و واردی هستن
من که از مباحث ایشون لذت میبرم
این بحثشون هم درسته ، توحید بدون معرفت و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام قطعا به انحراف منجر میشه و از توش داعش و امثالهم در میاد .
درحقیقت بدون معلم واقعی دین (که 14 معصوم هستن ) انحرافاتی بوجود میاد مثل اینکه در عقایدبرادران اهل سنت خداوند دارای دستو پا است و در قیامت قابل دیدن است و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اولا که زندگی ایشون به شما ربطی نداره
ثانیا در دانشگاه های کشور حوزه علمیه مشکات هست که دانشجویان مستعد رو جذب میکنه
نمیدونی بدون
ناشناس
Canada
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ازش بپرسین سهمیه کدوم نهاد بوده معلوم میشه چطور دانشجوی رشته مهندسی شده! اگه کسی معدل دیپلم ریاضی 16 ببالا داشته باشه و بره حوزه من حاضرم دستم رو قطع کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اولا شما خودت ی همت کن برو حوزه ان وقت میبینی چقدر از این تحصیل کرده های دانشگاه و بالخصوص رشته های فنی. مهندسی و البته پزشکی در حوزه مشغول به تحصیل هستن.
البته متاسفانه اگر شما انگ سهمیه دار بودن بهشون نزنید
دوما تا در مورد چیزی خودت تحقیق نکردی سر داراییهایت مخصوصا جسمت شرط نبند. ان وقت مجبوری قطعه قطعه بشی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
چرا اینجور به حوزه نگاه میکنید. سالهاست در حوزه اشخاصی که در رشته های دیگر دانشگاهیی درس خوندن میان درس حوزوی هم میخوانند.
یکی علم جسم و دیگری علم روحِ. معنویت غذای روح انسان. ادم باید علمش را در مورد مسائل دین بالا ببرد
انها که این کار را میکنند نمیان جار بزنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
به اعتقاد من شروع خوبی برای اینگونه بحثهای اعتقادی وفلسفی هست.
اتفاقا صدا وسیما باید کرسی بخث وجدل در خصوص بسیاری از موضوعات روز از حمله همین موضوعات در نظر بگیرد وصاحبنظران هر نظریه ای را هم دعوت کند تا بسیاری از ابهامات روشن شود.
مگر نه اینست که امامان ما امام باقر، امام صادق،امام رضا ع در بحثهای علمی فلسفی روز شرکت میکردند وپیروز میدان هم میشدند.

بجای تکفیر وتوهین به مخالفین خودمون احازه اظهار نظرانشون را بدیم.
واین به نفع همه هست.حتی نظام جمهوری اسلامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اصل دین و آفرینش بشر بر توحید و یکتا پرستی است و راه رسیدن و شناخت خدا به تعداد آدمهاست و هیچ محدودیتی ندارد . و خداوند هم اعتقاد به توحید را مشروط به هیچ فرد یا چیزی نکرده . اینا چه حرفهایی است که زده میشه و اعتقاد و ایمان ملیونها نفر رو که با هر وسیله ای به وحدانیت خدا رسیده اند زیر سوال میبرند. ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چرا درست گوش نمیدید ایشون درست فرمودن شاید کمی بد بیان شد توحید بدون ولایت علی علیه السلام توهمی بیش نیست مثل داعش مثل معاویه مثل یزید مثل شمر کسی که سر میبره موحده ؟؟؟ مشرکه شیطان پرسته به نظرتون این جلادها یگانه پرستن فقط توهم موحد بودن رو دارند خدا ولی رو در قران در آیه ۵۵ مائده معرفی کرده ولی شما تنها خدا و رسول و کسانی که ایمان آوردند و نماز میخوانند و در حال رکوع زکات میدهند چه کسی در رکوع زکات داد ؟؟ اینجاست که شهریار میگه به علی شناختم من به خدا قسم خدا را خوب کسی که از راهی غیر ولی خدا اطاعت کنه رگه هایی از شرک داره بعضی وقتها مثل داعش یه مشرک به تمام معناست و پس از مرگ حتما از ولی ما سوال خواهد شد
ناشناس
Canada
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کدوم احمقی قبول میکنه که "توحید بدون ولایت توهمی بیش نیست"؟! این یعنی پیروان سایر ادیان مثل مسحیت و یهودیت و..موحد نیستن! امثال این بابا دردشون چیز دیگه ایه! اینا فهمیدن که هرچه از این تیپ حرفا بزنن نونشون بیشتر تو روغنه و راهشون برای رسیدن به اون بالا ها هموارتر میش. همین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
نمیدانم چرا امثال شما برای توجیه اشتباه یکنفر فقط مثال از داعش میزنید و یزید؟!!!مگر یاران پیامبر در بدر و احد که به درجه شهادت رسیدند چون ولایت علی (ع) را نداشتند توحیدشان توهم بوده؟مگه میلیون ها انسان عصر حاضر و معتقد به ادیان الهی از جمله مسلمانان مالزی،اندونزی و.... که با سلامت نفس و مومنانه سر به سجده و بندگی خدا سپردند صرفا چون همفکر شما در پذیرش ولایت نیستند مسلمانی شان و قبول توحیدشان دارای اشکال است؟!!!کجای قرآن اینچنین گفته و در کدام حدیث نبوی مورد قبول علمای اسلام شامل شیعه و اهل سنت چنین مطالبی آمده؟ دست بردارید از ایجاد تفرقه در پیروان دین اسلام و به جای ایجاد فاصله به فکر برداشتن دیوارها باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
فرارو ممنونم که توضیحات ایشون رو گذاشتی اجرت با خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سلام سخنان ایشون رو تقطیع کردن هر کس کامل برنامه رو ببینه متوجه میشه
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
تنزل یافته حسابی جایگاه روحانیت.
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
به جای پخش صحبت های تقطیع شده اصل صحبت را پخش کنید. ثانیا این آقا منظورش رو درست بیان نکرد. حتما و حتما به حدیث سلسلۂ الذهب از امام رضا(ع) رجوع کنید :«....خداوند می فرماید: لفظ لا اله الا الله(توحید) قلعه محکم من است هر کس به این قلعه وارد شود از عذاب من در امان است.....» سپس امام می فرماید : «به شروط آن و من از شروط آن هستم» منظور امام از این حدیث این است که توحید صرفا یک شعار نیست بلکه باید در زندگی اجتماعی ظاهر شود و تجلی توحید در زندگی اجتماعی با ولایت امامان که همان ولایت خداست میسر میشود. حتما به حدیث سلسلۂ الذهب رجوع کنید.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کجای قرآن این «لفظ لا اله الا الله(توحید) قلعه محکم من است هر کس به این قلعه وارد شود از عذاب من در امان است» آمده که می گویید خداوند می فرماید؟
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کتاب دینی سال یازدهم خوندی؟؟؟؟
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
سلام، خوش بحال مسلمانان زمان پیامبر اکرم(ص) که فقط با لفظ لا اله الا الله(توحید) به قلعه حصین اسلام وارد می شدند و از عذاب الهی در امان می ماندند و دیگر انواع شرط و شروط اضافی (که در طول تاریخ اضافه شده) مطرح نبوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اقای کاشانی گفتند توحید اگر از عیراز کانال معصومین علیه السلام باشد توهم توحید است و توحید را فقط باید از لسان معصوم صادر شده باشد .
متاسفم که در دنیای اطلاعات اینقدر دروغ شایع میشود.هرکسی این تهمت را به اقای کاشانی زده بسیار بسیار غلط کرده
ناشناس
-
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اعتراف به وحدانیت باری تعالی و یگانگی الله چه ربطی به کلام معصوم داره؟‌
یعنی اگر کسی باور به امامت نداشته باشه اما خدا را یگانه می شناسد و برای او شریک قایل نیست، آن باور به یگانگی توهم است؟؟؟

فرضا من اهل سنت یا کتاب... من الان در توهم هستم که خدا یکی است؟

عجب!!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این اراجیف چیه؟
مگر کسی که قبل از معصومین خدا پرست بوده توحید عملی نداشته؟
بس کنید این همه بت سازی های ابلهانه رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
یعنی شما گفته اول ایشان را ندیدید که دروغ به دنیای اطلاعات نسبت می دهید؟ ایشان غلط فاحش کرده اند و بعد از اعتراضات اصلاح کرده اند
ناشناس
Canada
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
عجب؟!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بهتره سفسطه و ماله کشی نکنی که مطلب واضح و روشن بود.
بهنام
Japan
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات. اعتقاد به توحید منجر به اعتقاد به رسول خدا و در مرحله بعد، منجر به اعتقاد به ائمه معصومین می‌شود. بر عکس این ناممکن است. مقوله توحید از اول خلقت بشر مطرح بوده است و مستقل از نبوت و امامت است. به عبارت دیگر اصل توحید مستقل از اصل نبوت و امامت است. علی الهی ها، نعوذ بالله، حضرت علی (ع) را خدا می‌دانند. یعنی نهایت محبت به حضرت علی(ع) را دارند. ولی، خود حضرت مخالف این اعتقاد است.
محمد ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
توحید بدون علی ابن ابی طالب علیه اسلام فایده نداره .. زیرا خداوند متعال در زمان غدیر خم به پیغمر اسلام فرمودند :: یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس ان الله لا یهدی القوم الکافرین... نیاز به ترجمه نداره واضح هست .... و برعکس انهم تازه راه مستقیم تر است یعنی کسی از امامت به توحید برسد سریع تر است تا از توحید به امامت .... چرا زیرا امام ولی خداست و ولی خدا یعنی نماینده خدواند در زمین که از طرف خود خدا انتخاب شده و این نماینده معصوم هست و اشتباه و گناه نمی کند و علم او هم الهی است و به تمام عالم علم دارد - در نتیجه اگر کسی بخواهد خداپرست شود به ولی خدا رجوع کند به مقصد کمال خواهد رسید ... اون علی اللهی ها هم که تو گفتی اصلا ولایت نداشتند زیر امیر المومنین علیه السلام فرمودند من خدا نیستم ولی انها گفتند تو خدایی و اطاعت نکردند و امام هم انها را سوزاند ...و این ها ولایت نداشتند .بلکه نفس بر انها حکومت داشت و دنباله رو شیطان بودند ... هر کسی که ولایت نداشته باشد تو حید او بیفایده است یا بهتر بگویم خود کفر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اشتباه نکنید. نه منظور ایشان و نه منظور عزیزانی که تأیید کردن علی اللهی و این حرها نیست.
شما لطفا در مورد شان امامان تحقیق درستی بکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آروم... قاطی نکن.
ناسناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
یکی از اصول دین توحید است چرا این قدر مردم رو منحرف می کنید
ناشناس
Italy
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چون مردمی مثل شما نمیرن ببینن کامل چی گفت
محمد ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
توحید و ولایت دو چیزی هستند که اگر هر کدام نباشد دیگری معنا پیدا نمی کنند... همچون مخالفان امیرالمومنین علیه اسلام خدا را باور دارند ولی .. ولی خدا را قبول ندارند ... این می شود .. اینها توهم توحید دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
یکی دیگرش امامت.
لطفا تمام دین را با هم داشته باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ایشون درست فرمودن شاید کمی بد بیان شد توحید بدون ولایت علی علیه السلام توهمی بیش نیست مثل داعش مثل معاویه مثل یزید مثل شمر کسی که سر میبره موحده ؟؟؟ مشرکه شیطان پرسته به نظرتون این جلادها یگانه پرستن فقط توهم موحد بودن رو دارند خدا ولی رو در قران در آیه ۵۵ مائده معرفی کرده ولی شما تنها خدا و رسول و کسانی که ایمان آوردند و نماز میخوانند و در حال رکوع زکات میدهند چه کسی در رکوع زکات داد ؟؟ اینجاست که شهریار میگه به علی شناختم من به خدا قسم خدا را خوب کسی که از راهی غیر ولی خدا اطاعت کنه رگه هایی از شرک داره بعضی وقتها مثل داعش یه مشرک به تمام معناست و پس از مرگ حتما از ولی ما سوال خواهد شد
توسلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بیانات اولیه وتوضیحی)عذر بدتر از گناه!) این جناب حجت الاسلام مصداق کامل فرمایش امام علی علیه السلام (کلمة الحق براد بها الباطل )است متاسفانه صدا وسیما در سالهای اخیر با در اختیار قرار دادن آنتن به افراد بی صلاحیت در تمام زمینه ها (دینی، فرهنگی ،هنری علمی و...)ضربات جبران ناپذیری به باورهای مذهبی ،علمی وفرهنگی مردم وارد کرده است.
ناشناس
Italy
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
وقتی شما کامل برنامه رو ندیدی و می خوای خودت حرف بزنی همین راست میگی برو کل برنامه رو ببین
ناشناس
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خسته شدیم از بس بهانه آوردند که این قسمت از حرف های ما رو تقطعی کردند!

این قسمت از حرف های ما رو با فتوشاپ بهم چسبوندن!

مخالفین انقلاب با ما لجن!

عههه بهانه جدید بیاورید خب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این جوجه طلبه هنوز به جایی نرسیده، شونصد تا پست و سمت داره!؟ بزرگ بشه چی میشه؟!
استاد و مدیر شدن حضرات براشون مثل گرفتن اسنپ و تپ سی برای مردم هست!!
محمد ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
معلومه اصلا از دین خبری نداری و خودت رو دین دار جلوه میدی ؟ وهدف فقط تخریب دین هست .... توحید بدون ولایت ... هیچ فایده ای نداره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اصلاً این طوری که میفرمایید نیست؛ کاملاً سخن حقی است که البته برای شما تلخی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آنتن کشککی! سخنرانی های هَپَلی! بتازید بر دین و ایمان مردم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
و ایضا صدا و سیمای مِیلی!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بله کشتی گرفتن حضرت موسی (ع) با خدا ، پسر قائل شدن برای خدا ، ادعای حلول خدا در جسم ، شماره پا و فرم مو برای خدا قائل شدن ، عادل نبودن خدا و ... همه عین توحیده و توهم نیست !!!!! تازه اینها بخشی از اعتقادات ادیان و مذاهب تحریف شده و دور از ولایت اهل بیت (ع) است . چه رسد به ادیان بشری و اساطیری که از شدت خدایان ابر و باد و زمین و... باید فرهنگنامه خدایان در اختیار داشت .
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
توحید توهمی است که باعث شده در عراق، سوریه ، افغانستان وبرخی کشور دیگر سر انسان را که اشرف مخلوقات خداوند است بنام دین برند ، این جنایتی است که از مسلمان ها بدون ولایت سر می زند واما متوهمان توحیدی دیگر ادیان هم در کشور های مثل یمن ، لیبی ، سوریه ، عراق ، فلسطین ، افغانستان میان مار ، کشمیر ، ووووانسانها را قتل عام می کنند باز هم از توحید بدون ولایت وتوحید توهمی حمایت کنید ؟
khak
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اي مغبچه دهر بده جام مي ام/
کامد زنزاع سني وشيعه قي ام/
گويند که جاميا چه مذهب داري؟/
صد شکر که سگ سنی وخر شیعه نیم بعد از میلیاردها دلار خرج وحدت وتقریب مذاهب گویا این طلبه های کاسه داغ تر از اش میخوان راه رو میونبر برن ونمی دانند یک میلیارد ونیم اهل تسنن که بیشتر تکیه به مبانی توحیدی دارند مگر میگذارند حتی باتئوری وفرضیه مطرح کردن این مطالب اب خوش از گلومون پایین بره گیرم صحبت این طلبه اتشین درست تا زمانیکه عدالت انصاف ورویه ائمه عملی نشود انگار ایشان برای اسمانها صحبت می کندقبلا مذاهب در جامعه مسلمین فقط جنبه اسمی وحوزه ومدرسه داشت ولی حالا با مطرح کردن این افکار بنیاد گرایی باعث میشه ترکیه وقطر واخوان المسلمین حرف خودشو عربستان وامارات وهابی حرف خودشونو القاعده وداعش وسلفی های دیگر حرف خودشون بنظر حقیر امثال این طلاب جوان باانشقاق وتفرقه وتفکیکی که در مبانی اسلام ایجاد می کنند جز بذر نفرت وکینه ودشمنی چیزی نخواهند کاشت جوانند وجویای نام واز عواقب گفته های خود بی خبر فرارو خواهشا
احد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
غرض ورزی در تقطیع فیلم مشخص است. کسانی که فیلم کامل را دیده اند، متوجه اصل سخن ایشان که توحید بدون ولایت به اعتقاد و مسیر درست هدایت نمی کند، شده اند. این همان شعر معروف است که نماز بی ولای او، عبادتی است بی وضو.

همان حدیث مشهور سلسلة الذهب است که امام رضا می فرماید از قول حضرت حق که کلمه لا اله الا الله (توحید) دژ و حصن من است. هرکه در این دژ وارد شود از عذابم در امان است. سپس امام رضا فرمود به شرط و شروط آن . سپس فرمود و من (ولایت) از شروط آن است.
این فقط یکی از روایات این باب بود....
همه حرف حاجی، شرح همین مقوله بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
شمایی که اینقدر به این مسئله اهمیت میدید. قطعا گناه تهمت به مومن رو میدونید. پیشنهاد میکنم حتما دو دقیقه کامل را از این صحبت ببینید نه کلیپ تقطیع شده با اهداف مغرضانه. خداروشکر که من خودم صحبت های این آقا رو شنیدم وگرنه شاید منم دچار قضاوت زودهنگام میشدم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
انحراف در دین یعنی همین
هیچ وقت خود حضرت علی نگفتن من ولایت دارم حتی رسول الله نیز اینو نگفتند طبق ایه قران
ولایت تنها مختص به پروردگار متعال هستش
الكهف
هُنَالِكَ الْوَلَايَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَوَابًا وَخَيْرٌ عُقْبًا
ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ [ ﻛﻪ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺳﻮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ] ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻥ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍﻱ ﺑﻪ ﺣﻖّ ﺍﺳﺖ . ﺍﻭ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮ ﺍﺳﺖ .(٤٤)
طبق حدیث متواتر از امامان اگر حدیثی از ما شنیدید به قران عرضه کنید اگر با قران مطابقت داشت بپذیرید و اگر مخالف قران بود اون حدیث رو دور بیاندازید...
مشکل دین مردم ما این هستش که نه قران میخونن و نه با پروردگار متعال که همه هستی عالم در دست اون هستش کار دارن و به غیر الله کار دارن در صورتیکه بارها در قران به عذاب و گمراهی کسانیکه غیر الله رو میخونن تذکر داده و انهارو مشرک صدا میزنه ...
خواهشا برید روی کلمه های مولا، ولایت، من دون الله، شرک، از روی قران و نه منابع دیگه مطالعه کنید ببینید پروردگار متعال چه حرفهایی میزنه تو ایاتش...
کل نهج البلاغه رو بخونید یه جاش هم نمیگه من ولایت دارم، من راه رسیدن به پروردگار هستم و از این دست حرفهایی که به حضرت علی نسبت میدهید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
احسنت ..،
متاسفانه از خدا مظلوم تر نداریم، دین شده دستمایه یه عده که خپدشون رو عالم دین میدونن اما دریغ از یه مقدار علم به قران
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
امیدوارم جزو کسانی نباشید که الله تعالی در آیه ۳ سوره زمر از آنها یاد میکند
موسوی نیا
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
نویسنده فرارو!
ایشون در برنامه 19 اردیبهشت هم به مقام حضرت زهرا (س) جسارت کرد: هر کسی از ننه و باباش قهر می کرد میومد خواستگاری حضرت زهرا (س) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
امیدوارم جزو کسانی نباشید که الله تعالی در آیه ۳ سوره زمر از آنها یاد میکند
رادیو فردا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بسیار تذکر جالبی بود ولی متاسفانه اکثریت جزو همون افرادن.
و این خطر برای دین و تخریب دین را افزایش میده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خودتون را جر ندهید! البته درست گفته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
عرزشی های جیره خوار روزمزدی این خبر فرارو را با هجوم حک کردن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
یه پزشکی روانشناسی بیارین راجع علم و سلامتی بگه روحیه مردم دغونه این حرفها دیگه خیلی تکراری شده
ناشناس
Germany
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
صدا و سيما مي خواهد صرفه جويي كند ، كارشناسان ارزان دعوت مي كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
دیگه معروف شد. دیگه گرون شد.
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کلاً هدف صدا و سیما برای جلب بیشتر بیننده که مالاً به گرفتن تبلیغات و کسب در آمد بیشتر است دنبال ایجاد برنامه هایی است که بهر صورت به هدفش برسد و دیگر اونیکه می گفتند بزرگترین دانشگاه است تعطیل شده و شده بزر‌گترین تاجر ، و فکر میکند تا حالا هم جا مونده است.شبکه ۴ که خودش رو مدعی علم و دانش میداند مداح و شاعر می آورد واز طراح دکور تعریف میکند .مردم ۴ صبح وقت راز و نیاز منتظرند آقایون نون بهم قرض بدهند و از خودشون تعریف کنند خوب شد اتاق عمل بدست ابن ها نیفتاده والا مردم بعد از خدا باید شکر این گروه را میکردند. بهر حال گوینده و میهمان باید مردم را بکشاند بطرف این شبکه ها حالا بهر طریق .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
چون عمامه دارد کسی بالاتر از گل به او نخواهد گفت ولی با این حرفها مشهور میشود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اون کسی که به خاطر عمامه داشتن چیزی بهش نمیگن، امثال معاویه و قبلی هاش هستن،... و بعدی هاش، مثل جناب روحانی

ایشون(آقای حامد کاشانی) از نسل تفکرات مولا علی علیه السلام هستن، که حقشون هم ازشون گرفته میشه معمولا

ضمن اینکه، حرفشون کاملا درست بود، بدون ولایت مداری،بودن امامت، اینکه کسی ادعای موحد بودن داشته باشه، توهمی بیش نیست.

کسی که ولایت رو قبول نداره.... تازه شده در حد شیطان، که خدا رو میپرستید، ولی حرف از اطاعت و سجده به برگزیده اش که شد، راهش رو کج کرد و تکبر کرد

استغفراالله ربی و اتوب الیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اصلا منظور سخنان ایشون رو نفهمیدید به خاطر مقاصد سیاسی خودتون رو به تخریب اوردید بسه دیگه یه جو جوانمردی داشته باشین.
ناشناس
France
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
گفته ایشان عین شرک است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کمی تقوای الهی پیشه کنیم، من خیلی اهل تلویزیون نیستم، ولی اون شب استثنائا برنامه جناب آقای کاشانی رو کامل دیدم و بسیار زیبا و دلنشین بود، اصلا هم این کلیپ تقطیع شده از سخنانشون فهمیده نمیشد.
ناشناس
Canada
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
چرا مغلطه میکنین؟ با منتشر کردن همه حرفاش مشکل حل میشه؟ فرضا توضیح ایشون رو قبول کنیم که "توحید بدون ولایت" توهمه. آیا سایر مردم دنیا که پیرو ادیان ابراهیمی هستن و اساسا مقوله ولایت باشون موضوعیت نداره موحد نیستن؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
سلام فراروی عزیز
دوستانی که میگن یهود و مسیحیت دین خداست درست میگویند ولی ایا مسیحیت همان مسیحیت حضرت عیسی است یا یهود چطور
این دو دین دچار تحریف ها بسیاری شدند برای نمونه
در تورات میخوانیم حضرت یعقوب با خداوند کشتی گرفت و نزذیک بود پشت خدا را ب خاک برساند
یا در انجیل میخوانیم هر انسانی که متولد میشود گناهکار است زیرا حضرت ادم از درخت ممنوعه خورد و گناه کرد و گناه او به همه فرزندانش سرایت کرده است
بنظر شما ایا این دو کتاب همان کتاب های مقدس اصلی هستند
انجیلی که در قرن های اولیه مسیحیت حدود صد انجیل وجود داشت
ما در قرآن میخوانیم قطعا دین نزد خداوند.اسلام است.......(سوره ال عمران ایه19)
پیامبر اکرم(ص):روزی که قیامت برپا می‌شود و پل صراط بر کنارة جهنم نصب می‌گردد هیچ کس حق عبور از آن را نخواهد داشت مگر اینکه برگة اجازة علی بن ابی‌طالب را به همراه داشته باشد
امیدوارم فرارو نظرم رو ثبت کنی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
حرف های شما درسته ولی بعضی ها گوش شون رو گرفتند نمیخوان گوش کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
به نظر من حرف بیراهی زنده. وضعیت فعلی دین را در ایران را فقط توصیف کرده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
الانه که وهابیت و بهائیت خبیث ملعون بریزن اینجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
توهین نکن ..انگ هم نزن..اگر میتونی مستدل جواب بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
ریختن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خجالت بکشید ازین تیتر زدن توهمی خودتون
از خودتون حیا کنید با این تهمت پراکنی ها
کار شما خبرنگاریه یا هوچی گری؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
جناب سخنران محترم! شما یک آیه از قرآن ذکر کنید که صراحتا گفته باشد که: "توحید بدون امامت و بدون ولایت پذیرفته نیست".توحید مشروط به هیچ امری نیست. اتفاقا اسلام تاکید جدی بر توحید دارد و کنار توحید هیچ امر و گزینه ای را نمی پذیرد و میزان سختگیری که در امر محوریت توحید دارد در هیچ دینی این تاکید را ملاحظه نمی کنیم.اما این تاکید قرآنی بر امر توحید به خاطر مبارزه با "شرک" است زیرا وقتی در کنار اصل توحید امری دیگر مثل ولایت و امثالهم پررنگ شود به مرور شاهد این خواهیم بود که مردم در کنار خدا، ولایت را نیز به عنوان خدا گرفته اند و مشرک شده اند.مردم عربستان جاهلی بت ها را نمی پرستیدند بلکه بت ها را واسطه ای بین خود و خدا قرار داده بودند و وقتی پیامبر ص به آن ها اعتراض میکرد و عنوان می کرد که باید خدا را بلاواسطه عبادت کرد مشرکان این سخن را برنمی تابیدند از این روست که پیامبر ص می فرمایند که راه یافتن شرک در وجود انسان همانند راه رفتن مورچه در تاریکی شب بر روی تخته سنگی تیره است یعنی شرک به انحاء مختلف و بسیار موزیانه و حتی با مفاهیم دینی و شرعی در وجود انسان رخنه میکند و به جایی می رسد که انسان در کنار خدا افراد و موجودات دیگر را نیز در امور جهان و اداره آن صاحب اثر و قدرت می پندارد و این همان مفهوم شرک است لهذا باید از هر امر و کلام و سخنی که می تواند باب شرک را بگشاید و انسان را به سوی شرک هدایت کند،پرهیز شود.متاسفانه در سالهای اخیر برخی افراد تعمدا و فقط به خاطر منفعت های سیاسی، باب شرک و گمراهی مردم را گشوده اند و متاسفانه بسیاری از مردم نیز به خاطر عوام بودن و عدم آشنایی با مفاهیم اصیل اسلام دچار انحرافات جدی عقیدتی شده اند.بدتر اینکه هر کسی که خواسته اعتراضی نماید و موجب آگاهی مردم شود انگ و برچسب وهابیت را به او زده اند و مانع روشنگری او شده اند.مبحث توحید اصل اسلام است و بقیه اصول مثل نبوت و معاد به این اصل وابسته اند و باید گفت اگر از توحید درک درستی نداشته باشیم بقیه اصول توهمی بیش نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
احسنت پاسخ بسیار منطقی و بدور از هیاهو
ناشناس
United Arab Emirates
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
کسی که توحید را به درستی متوجه شده باشد جایگاه نبوت امامت عدل و معاد را میداند.
میداند که باید اطاعت محض از خداوند داشته باشیم. نه اینکه دل به خواه هرجایش را دوست داشتیم انجام بدیم و جایی را که دوست نداشتیم و سختمون بود انجام ندیم. کارشناس حرف درستی زده. راه امامت از راه توحید جدا نیست.
باید در مورد اصول دین تحقیق کند. اصول دین تقلیدی نیست. باید به تمام اصول دین باور داشته باشید.
والا تو این دوره زمونه خیلی از غیر مسلمانها دارند مسلمان میشن. چ کار میکنن
هیچی ، میروند تحقیق میکنند. مطالعه میکنند.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
هر چقدرم زیاد شده قیمت ها در مسکن و خودرو و دلار و طلا بازم ب تورم دوران رئیس جمهور قبل نمیرسه و آقای روحانی و جهانگیری زحمات زیادی کشیدن برای حفظ همین وضع مملکت.. در ضمن همه چیز پول نیست.. بالاخره خانوم ها رفتن ورزشگاه.. بالاخره تونستیم ب بانوان بها بدیم و آزادی بیان بیشتر شد..فیلم های خوبی رفت رو پرده سینما.. کنسرت ها آزادتر شد... این ارزش ها والاتر از مادیاته.. 25 میلیون نفر رآی دادن برای کرامت انسانی.. راه رو ادامه بدید و در دور بعد هم از اصلاحات حمایت کنید ب امید فردای بهتر...من عاشق ایرانم و ایرانی.. خدا بهت برکت بده دکتر روحانی ک ایران رو اباد کردی و اسم ایران رو در دنیا پرآوازه کردی.. مرسی ک هستی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
سلام این اولین بارنیست که صدا وسیما از طلبه های بی سواد وکم سواد استفاده می کند معلوم نیست ایشان کجا درس خوانده وشاگرد چه کسی بوده است آیا توانایی ترجمه یک متن فقهبی بد ون اعراب را دارد؟
بهرنگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
اصولا آخوند باسواد رو در محافل و مجالس رسمی نمی شه دید. اونها رو اصلا راه نمی دن.
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
از حضرت آدم تا پیامبر اسلام و تمام اولیاء اولین چیزی که به مردم گفتن یکاتا بودن و یگانگی خداست تا مردم از بت و ستاره خورشید دیگر نپرستن . اونوقت شما میگید توحید یک توهم است !!! درزمن انقدر سنیت رو نکوبید اونا هم روزه میگرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
ما با " درز " سرکار هیچ کاری نداریم خیالت راحت باشه داداش.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv