bato-adv
کد خبر: ۳۵۱۵۵۴

حجاب اختياری يا برهنگی؟

آنچه امروز تحت عنوان حجاب اختياري مطرح است و رسانه‌هاي خارجي به آن دامن مي‌زنند، ظاهري دارد و باطني و به قول شاعر «صورتي در زير دارد آنچه در بالاستي». ظاهر قضيه اين است كه مي‌خواهيم در داشتن روسري آزاد باشيم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

علی مطهری در روزنامه اعتماد نوشت: آنچه امروز تحت عنوان حجاب اختياري مطرح است و رسانه‌هاي خارجي به آن دامن مي‌زنند، ظاهري دارد و باطني و به قول شاعر «صورتي در زير دارد آنچه در بالاستي». ظاهر قضيه اين است كه مي‌خواهيم در داشتن روسري آزاد باشيم.

اما وقتي تعمق مي‌كنيم مي‌بينيم بعيد است اين روسري نيم‌بند كه فلسفه پوشش اسلامي را هم تامين نمي‌كند آنقدر مزاحم باشد كه افرادي براي حذف آن حاضر به در خطر قرار دادن خود باشند، بلكه هدف، بالاتر از اين حرف‌هاست و آن اينكه بعد از حذف روسري، نوبت به پوشش‌هاي ديگر مي‌رسد تا به نقطه آخر يعني خيابان‌هاي اروپا و امريكا و شمال تهران در زمان رژيم گذشته برسيم، چيزي كه تحقق آن همان و بيرون رفتن روح فتوت و رشادت و شجاعت و آرمان‌خواهي از وجود جوانان و ميانسالان و كهنسالان همان.

وقتي از طرفداران حجاب اختياري سوال مي‌كنيم مرز اين اختيار كجاست، پاسخي ندارند جز اينكه جامعه اروپا و شهرهايي مثل آنتاليا را نشان بدهند و در نهايت بگويند برهنگي، كه بيماري امروز دنياي ما است و به عقيده محققان اجتماعي مديريت جهاني آن با صهيونيسم است چرا كه تا هفتاد هشتاد سال پيش حتي زنان اروپا نيز از پوشش قابل قبولي حتي با روسري برخوردار بودند و اين وضعيت رسوا مربوط به حدود نيم قرن اخير است.

متاسفانه برخي محترمين نيز به اين موضوع دامن مي‌زنند. حجت‌الاسلام ايازي با استناد به نقل قولي از استاد حكيمي مدعي شده‌اند كه شهيد آيت‌الله مطهري طرفدار حجاب اختياري بود، در حالي كه همان نقل قول نيز دالّ بر اين مطلب نيست. طبق نقل آقاي حكيمي، در موضوع قانوني شدن پوشش اسلامي در ادارات دولتي در ماه اول پيروزي انقلاب اسلامي، استاد مطهري گفته‌اند «طرح مساله حجاب زود بود» و بعد فرموده‌اند «من خدمت امام رفتم و گفتم الان وقت اين نبود كه شما اين مساله را مطرح كنيد.»

در يادداشتي هم كه زمان شهادت آيت‌الله مطهري در جيب لباس ايشان يافت شد و در آن، مطالبي كه بنا بوده با امام خميني(ره) مطرح كنند يا مطرح كرده بودند فهرست شده، از جمله آمده است: «پيشنهاد آقاي تهراني (آيت‌الله سيد محمدحسين حسيني‌تهراني) و حجاب استاندارد شده» و «توقيف اجراي حدود اسلامي به برقرار شدن نظامات اسلامي.»از مجموع اينها برمي‌آيد كه نظر استاد مطهري اين بوده است كه مطرح شدن الزام حجاب در اسفند ١٣٥٧ زودهنگام بوده و ...

بايد بعد از استقرار نسبي نظامات اسلامي در كشور مطرح شود، نه اينكه ايشان موافق حجاب اختياري بوده‌اند.

اما كساني كه سنگ حجاب اختياري را به سينه مي‌زنند بايد بدانند كه بانوان ما با آنها همراهي نخواهند كرد زيرا آنها پوشش اسلامي را انتخاب و اختيار كرده‌اند و آن را از نظر بالا رفتن ارزش و احترام زن و آرامش رواني جامعه و افزايش نيروي كار جامعه و استحكام كانون خانواده، بهتر و برتر از بي‌حجابي مي‌دانند و آثار بي‌حجابي را بهتر از مردان مي‌دانند.

به ياد دارم در ماه‌هاي اول پيروزي انقلاب اسلامي، تلويزيون با يك كارمند زن درباره پوشش جديدش مصاحبه مي‌كرد. او مي‌گفت از مسوولان كشور تشكر مي‌كنم كه ما زنان اداري را از يك رقابت سخت در ادارات نجات دادند. ما قبل از انقلاب، هر روز صبح پيش از آمدن به اداره يك ساعت آرايش مي‌كرديم و به خود مي‌رسيديم تا از رقباي خود در اداره عقب نمانيم، امروز همه با يك لباس ساده و پوشش مناسب و بدون آرايش به اداره مي‌رويم و از آن رقابت نفسگير راحت شديم.

كساني كه از حجاب اختياري سخن مي‌گويند مفاسد ناشي از بي‌حجابي دوره رژيم گذشته را فراموش كرده‌اند يا سن‌شان اقتضا نمي‌كند كه به ياد آورند، كه برخي از آنها قابل ذكر كردن نيست. فاجعه اندلس را كه طي آن غربي‌ها سرزمين اندلس را به گفته خودشان به كمك دو عنصر زن و شراب از دست مسلمانان خارج كردند و مرتكب جنايت‌هاي وحشتناك شدند، نبايد فراموش كنيم.

اصرار رژيم گذشته بر بي‌حجابي و داير كردن مراكز فحشا و كاخ‌هاي جوانان، يك سياست حساب شده بود كه جوانان فيل‌شان ياد هندوستان نكند. هر نظام سياسي كه مي‌خواهد مردمش او را راحت بگذارند، به اشاعه بي‌بند و باري مي‌پردازد تا مردم مشغول باشند و او به كارش بپردازد. اگر جمهوري اسلامي بر پوشش اسلامي تاكيد دارد گذشته از اينكه دستور اسلام است، بدين علت است كه خير دنيا و آخرت مردم خود را مي‌خواهد و نسبت به سعادت اخلاقي و روحي مردم خود نيز احساس مسووليت مي‌كند و مانند يك حكومت سكولار نسبت به اخلاق و عقايد مردم بي‌تفاوت نيست و خود را تنها متعهد به تامين معاش مردم نمي‌داند.

برخي طرفداران حجاب اختياري براي اثبات ادعاي خود به اختياري بودن نماز و روزه استناد مي‌كنند كه هركس كه نماز نخواند يا روزه نگرفت گناهش پاي خودش است و ما مامور به الزام نيستيم. به اين افراد بايد گفت رعايت پوشش اسلامي كه شامل زن و مرد مي‌شود و به دلايلي براي زن حدود بيشتري دارد، در دو حوزه قابل بحث است؛ يكي در حريم خصوصي و ديگر در اجتماع. در حريم خصوصي مانند محل سكونت، حكم الزام يا اختيار حجاب مانند حكم نماز و روزه است و كسي نمي‌تواند الزام ايجاد كند و اساسا الزام شدني نيست.

اما در حوزه اجتماع، مساله حجاب و پوشش قابل قياس با نماز و روزه نيست چرا كه بي‌حجابي آثار مستقيم خاص خود را دارد و در اينجا حق اجتماع مطرح مي‌شود و كسي نمي‌تواند بگويد نوع پوشش من فقط به خودم مربوط است.

به هرحال كساني كه اين روزها بر طبل حجاب اختياري مي‌كوبند در تقسيم اول دو دسته‌اند؛ يكي گروهي كه هدف سياسي دارند و رسانه‌هاي خارجي پيگير كار آنها هستند، گروه دوم كساني كه هدف سياسي ندارند و خود به دو دسته تقسيم مي‌شوند: افرادي كه در امور ديني سهل‌انگار و به دنبال راحتي و بي‌قيدي هستند كه در ميان آنها به تعبير شهيد مطهري مردان شكارچي نيز حضور دارند كه با شعار آزادي زن، دنبال شكارهاي خود هستند؛ و دسته ديگر كساني كه از روي حسن نيت و اعتقاد، فكر مي‌كنند حجاب اختياري به نفع جامعه است. خطاب اين مقاله بيشتر به اين افراد است.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
آقای مطهری حجاب اختیاری به معنی برهنگی نیست. چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید. تا کی با این دید تیره و تار و بسته به همه چیز می خواهید نگاه کنید. اینقدر فساد و بداخلاقی که در ایران هست آیا در کشورهای اروپایی و غربی که حجاب هم ندارند هست؟ اینقدر تجاوز به زنان و دختران که همه هم حجاب دارند و حتی دختر بچه ها ، این ها نشانه چیست؟ آقای مطهری این حرف ها دیگر خریدار ندارد. مهم هم نیست پدر شما نظرشان چه بوده است نسل جدید این اجبار را نمی پذیرند. مگر امام نگفت که شاه حق نداشته برای نسل 40 سال بعد خود تصمیم بگیرد. سرنوشت هر ملتی به دست خود آن ملت باید تعیین شود. امروز هم زنان و دختران دلشان می خواهد خودشان انتخاب کنند که حجاب داشته باشند یا نه. اصلا هم به معنی ولنگاری و برهنگی نیست. در ضمن برگزاری یک رفراندوم تنها راه حل است. البته اگر جرات برگزاری آن را داشته باشید.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
طرف تو تهران نشسته فکر می کنه کل کشور اونهان. تمام روستاها و ۹۰ درصد شهرستان ها به آزاد شدن بی حجابی توخیابون رای نمی دهند.
طرف فکر می کنه تمام مردم اینهایی هستن که تو فیس بوک و اینستا مفت می چرخن این ور اون ور
85
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
میشه اینقدر از از زبان مردم حرف ...نزنید شما آزادید نظر خودتونو بگید . مردم ما مردم ما مردم ما ...
ناشناس *
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
من خودم زمان شاه كارمند بودم اجازه نميدادند بدون جوراب دامن بپوشيم حتي اجازه نداشتيم لاك بزنيم به ناخن اجازه پوشيدن لباس بدون آستين و دامن كوتاه را نداشتيم بايد حتما مرتب و تميز ميبوديم اين حرفي كه بايد قبلش دوساعت آرايش ميكرديم صحيح نيست من خودم كارمند بوده ام آن زمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
یه فکری به حال سربازی بکنید خواهشا
فرارو پیگیر باش.
من و خیلی ها مثل من فوق لیسانس داریم و 26 سالمونه دو سال هم بریم سربازی کار هم که نداریم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۶۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نسل جوان اصولا در مورد فلسفه حجاب از نوعی که اکثر آقایان مطرح می کنند سوال دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
یک رفراندوم برگزار کنید ببینید اکثریت مخالف حجاب اجباری هستند
البته خودتون هم اینو می دونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقا اصلا چرا بحث و دعوا؟ یه رفراندم برای بود و نبود حجاب اجباری بذارید. مگه مطمئن نیستید که مردم عاشق حجابند؟ اینجوری دشمنان حجاب م خوار می شوند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ولي واقعيت اينه بعنوان يه پسر نسل جوان و تحصيلكرده و كار دار پوشش بد تحريك كننده هستش
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جناب نسل جوان ، اون جوونی که مد نظر شماست وقتی خواهر مادرشون طبق بیانات آقای مطهری نیمه عریان بره تو خیابون و چهل تا لات دنبالش راه بیفتن و ول کنش نباشن غیرتشو از کجا آورده ؟ اعماق لجن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
در مورد فلسفه پوشش خدمتتون عرض كنم كه اگه ميخوايد مثل قبائل آدم خوار جنگلي زندگي كنيد كه نه قانون دارن و نه پوشش با حتي مثل حيوونا ي جنگل عريان باشين و كاملا آزاد ديگه پوشش معناي نداره راحت راحت باشين
ناشناس
Germany
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حجاب یا پوشش سرو صورت مخصوص زنان طبقه اشراف بود زن طبقات پایین جامعه که در افتاب کار میکرد و گرد غبار نه مو روغن میزد و نه ترسی از افتاب سوخته شدن صورتش داشت که همانند زنان زیباروی ثروتمندان برای حفظ پاکیزگی و زیبایی سر و صورت خود با چادر و روبنده و یا نیم چادر بپوشاند
من من
United States of America
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خنده دار ترین قسمت حرفش اوردن بحث به اسفند 57 هست! در اسفند 57 تنها حرفی زده شده بوده... هیچ اجباری اعمال نشده بود..
در حالی که اجبار حجاب رسما برای 1359 اعمال شد!اونهم در ادارت.. و قانون اجبار حجاب در خیابان هم برای سال 62 هست...
ایشون با این دروغ خواستن جوری روایت کنن که انگار از اول انقلاب و حتی قبل انقلاب بحث حجاب اجباری وجود داشته...
در حالی که تا چند سال بعد از انقلاب هم حجاب اجباری وجود نداشت ولی به قول ایشون مردم از راه بدر نمیشدن! فساد هم همه جا رو نمی گرفته...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
ناشناس 19:45 ، تو ایران رو از قبایل جتگلی پیشرفته تر می دونی؟!!! کشوری با بیشترین تورم و کمترین اشتغال و رکورد اختلاس و رکورد فساد و رکورد مرگ و میر در نصادفات و بیشترین آلودگی هوا و بدترین مدیریت آب و رکورد نابود کردن جتگلها و بی ارزشترین پول دنیا و بی ارزشترین پاسپورت دنیا و .... قطعا صد سال هم از قبایل بدوی عقبتره. به لطف تو و رفیقان ما خیلی زیر صفریم. حالا مونده تا به صفر برسیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقای مطهری به امام گفته الان زود بود؟
این عذر بدتر از گناه هست یعنی میدونستن چیزی رو دارن اجبار میکنن که مردم راضی نیستن و فقط منتظر افزایش قدرت سیستم برای تحکم موضوع بودند در حقیقت میشه غش در معامله با مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
عزیزم این نظر اقای مطهری بوده که زود بوده مه الزاما حرف درست!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بدون شك اين بي حجابي يا هر كي هر چي انتخاب بكنه ، منجر به برهنگي خواهد شد . الان فقط روسري سر چوبه ولي بعدش چي ؟! اگه بِنَا بر حجاب اختياري باشه قوانين خاص خودش را هم مي طلبد . بدون قانون نميشه گفت از فردا آزاد ، حتي اگه ادعا داشته باشيم ما عرف جامعه را داريم .
چون حجاب اجباري را درست نميدانيم نبايد از عوارض بي حجابي هم در اين جامعه سنتي ( مثلا باز دور ماندن خيلي از خانوم ها از تحصيل در أقصي نقاط كشور ) غافل بشيم .
چه خوبه با تحليل آسيب هاي دوران سابق و بررسي اوضاع و آسيب هاي جامعه امروز و مطالعه و پژوهش و تدوين قانون جامع و بدون تبعيض ، اقدام كرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
درد ملت آزادی نیست هرزگی هستش !
ملت ما نیت خیر و سازنده ندارن ، یه شعور و فرهنگ رانندگی و آپارتمان نشینی نداریم بعد گیر دادن به حجاب ...
اینا برای ارضاء خودشون میخوان عریان بشن و یکسری ببینتشون و لذت ببرن !
ما فرهنگ ریزترین چیزهارو نداریم و بعد ببینید با اختیاری بودن حجاب چه اوضاع نابسامانی بوجود خواهد آمد ، مملکت هرج و مرج میشه !!!
موضوعات مهم تر رو ول کردن چسبیدن به حجاب ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اتفاقا شماهایید که حجاب رو چسبیدین و موضوعات مهم رو ول کگردید.البته اگاهانه!!!
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چیزی که هستی رو به ملت و هموطن خودت نسبت نده .
نسل انقلاب کرده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگربعدازانقلاب به دنیا آمده ای برو فیلم های تظاهرات سال 57 راببین تاباورکنی زنان انقلاب کننده اکثرن بی حجاب بودند.بی حجابی هرزگی نیست یک سلیقه است رضاخان نتوانست به زورچادرازسرزنان برداردآتاتورک هم نتوانست به زور حجاب ازسرزنان بردارد همسرخودش حجاب داشت وسالهاپس ازمرگ آتاتورک زنان باحجاب به مجلس راه یافتند.
هرروز صدهامدل شال وروسری جدیدبه بازارمصرف ارائه می شودکه صاحبان این بیزنس رابه غول های ثروت های افسانه ای تبدیل کرده است هرروز درخانه ها بین پدرومادرها ودختران جدال ودرگیری برسراین موضوع است کاش زعمای قوم فکری برای این مسئله کنند.
ارمين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
كوته فكري از كامنتتون ميباره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بچه جون تو سنت قد نميده قبل انقلاب را ببيني کنار ساحل مثل آنتاليا امروز بود و مطمئن باش هيچ مزاحمتي براي هيچ کس ايجاد نميشد چون چشم و دلشون پاک بود شمارا چه ميشود کاري کردين که امروز اگه پير زني با چادر مياد دم در آشغال بذارد بيرون و از مچ پا به پائين پوشيده نيست خيره به ديدن ميشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
هرزه، مریض یا هر اسم دیگه که می تونه داشته باشه، کسی است که با دیدن موی زن به گناه می افته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این کامنت خود من بوده !
من متولد دهه ۴۰ هستم و معلم ابتدایی ما زمان ما خانم ها حجاب نداشتند ....
ببینید بی حجابی اون زمان رو با الان مقایسه نکنید . الان نیت هرزگی و ولگردی هست !
آن زمان در محله ما نزدیک به منیریه فعلی عرق خور و مذهبی بود ولی کسی با کسی کار نداشت ولی الان ؟
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
یعنی تمام دنیا که حجاب اجباری نیست هرج و مرجه . نگاه هرزه و چشم ها درویش بشه خیلی مشکلات حل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
کی گفته زنان تظاهرات کننده اکثرا بی حجاب بودن؟
خوبه هنوز نسل 30 و 40 زنده هستن!
کی گفته بی حجابی مشکلی نداشت؟
یادتون رفته در بهترین محله های تهران دختربچه رو جرات نمیکردند تنها بفرستن مدرسه کوچه بالایی!!!
حیف نمیشه گفت وگرنه کسی نمیگفت سواحل مثل انتالیا بود و مشکلی نبود!
ناشناس
Finland
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نه که خیلی به موضوعات مهم تر رسیدگی شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
امثال شماست که به زن به دید یک کالا وجنس نگاه میکنه واسه همینه این طرز تفکرو داری
ناشناس
Germany
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
باهات موافقم بعضیا کوچکترین درکی از فرهنگ حرف زدن ندارند و میان به تمام زنان و مردان که با اجبار مخالفند تهمت ولنگاری و بی غیرتی و ...میزنند اتفاقا مهمتر از حجاب اختیاری بستن دهان اینگونه افرادست بصورت اجباری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
چی شد که به این نتیجه رسیدی که میتونی مردمو بی شعور خطاب کنی؟ این خودش جای تامل داره.
یه سوال دارم! داخل شهرک سازمانی شما فرهنگ آپارتمان نشینی رعایت میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
شما که میگی به زن به دید کالا نگاه میشه،شما کالای کادو پیچ باش،شکلات داخل پوسته باش.اصلا بسته دیجی کالا باش.با بقیه چیکار داری!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
در جواب آن آقاي ناشناس که ميگفت ايا در اونموقع ميشد بچه را تنهائي فرستاد کوچه بالائي براي مدرسه نميدونم سنت چنده ولي من 60 سالمه من طي 20 و اندي سال قبل انقلاب در مورد مزاحمت براي دخترا چيزي نديدم آما شما الان حاضريد خواهر يا دخترتان را بفرستي کوچه بالائي از 7 شب به بعد لطفا" 1 هفته امتحان کن بعد صادقانه بيا همينجا جواب بده 1 اماري از ميزان فقر و فحشاء و اعتياد از منابع موثق دولتي بگيريد بعد قضاوت کنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
متاسفم برات ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
ملت ایران رو نباید آزاد گذاشت . اوایل موبایل دوربین دار اومده بوده از روابط جنسی شون فیلم می گرفتن به در و همسایه و رفیق و همکار نشون میدادن !
اوسط دهه هشتاد بخاطر ورود گوشی های دوربین دار موج وحشتناکی از فیلم های مستهجن شخصی ایرانی شروع شده بوده و طرف از ناموسش فیلم گرفته بود و مثل عقده ای های بدبخت به بقیه نشون میداد !
دلیلش = ضعف فرهنگ و نبود شعور !!!!
نخیر ، مشکل ما ایرانی ها حجاب و غیره نیست . ما کرم داریم مسخره بازی کنیم . طرف تو خیابون آشغال میریزه بهش تذکر میدی میگه شهرداری وظیفه اش هست جمع کنه . ما ایرانی ها نسل به نسل مشکل داریم . به انقلاب و اسلام ربطی نداره !
همین ملت بدبخت ما زمان پهلوی که تو مدرسه بخاطر سوء تغذیه به بچه ها شیر و پنیر و نون سنگگ میدادن ( کمک های صلیب سرخ و کشورهای مدرن ) شیرهارو میزاشتن زیر پا میپریدن روش و پنیر هارو به سر هم میمالیدن !
برید از بزرگترهاتون بپرسید !
ایرانی دزد و کلک باز و مسخره گره . ژاپن و دزدی از دستگاه نوشابه با تشتک رو بگم ؟ ترقه گذاشتن تو سر مرده رو بگم ؟ تجاوز به دخترای ژاپنی رو بگم ؟ تجاوز تو تایلند و ندادن پول زن ها رو بگم ؟ اسلحه کشی تو ترکیه و قاجاق رو بگم ؟ گدایی تو آلمان و فرانسه رو بگم ؟ برید خودتون رو درست کنید . حجاب نداشته باشیم که چی ؟ کم دخترا پسرای مردم و با مهریه تیغ زدن ؟ همین مونده بود طرف با بدن باز بیاد بیرون ملت مجرد ببینن و آمار تجاوز زیاد بشه !!!
بعد میگن کسی که با موی زن تحریک بشه مریضه ! بله مریضه چون نتونسته ازدواج کنه و نیازهای اصلی زندگی و مشکلات مالیش حل نشده و علم ثابت کرده تا سن بالا رابطه نداشته باشی مریض بحساب میای . سواد انگلیسی تون رو ببرید بالا و سرچ کنید !!!!
تا زمانیکه ایرانی جماعت کوچیک فکر کنه و دنبال کلک و مسخره بازی و حزب باد بودن باشه نه تنها بهتر نمیشیم بلکه تا سال 2050 نابود محض هستیم !!!
ناشناس
Indonesia
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
هرزگی دید امثال شماست که فکر میکنید هرکی حجاب نداشت باید با دید شهوت بهش نگاه کرد. نمیدانم تا حالا پات به کشورهای خارجی اعم از مسلمان و غیر مسلمان خورده یا نه! قطعا اگر رفته باشی باید می دیدی که زنان و دختران بی حجاب چه امنیتی دارند و کسی اصلا به این چیزها فکر نمیکنه. قبل از انقلاب ایران هم اینگونه بود!! برو فکر مریض خودتو درمان کن مشکل بی حجابی نیست.
ابولي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اخ جناب كه فكر ميكني خيلي با فهم و كمالات هستي .يعني كشورهاي مورد اشاره جنابعالي (اروپا و امريكا)مردمانش روح جوانمردي و فتوت و ايثار و وطن پرستي ندارن .عادت كردين به مهمل بافي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تو انگلستان تظاهرات بزرگی شد ضد فروش اسلحه به عربستان!
نخست وزیرشون گفت اگر اسلحه نفروشیم 100هزار نفر بیکار میشوند!
از فرداش دیگه تظارات بزرگی مثل قل برگزار نشد!
انسانیت شون در همین حد هست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تو ایران تو میتونی علیه دخالت در سوریه تظاهرات کنی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
أشكال ما ممالك جهان سوم اينه كه فكر ميكنيم راهها و روشهاي جامعه شناسنامه كه جهان اولي ها رفتن حتما درسته . راه خلاصي از إشكالات جوامع سنتي پيروزي از روشهاي امتحان بد پس داده ديگران نيست . افرد مؤثر و انديشمندان ما واقعا در تفكر كردن و روش و أيده نو دادن عاجزن .
بچه محدود كردن و تحقير زنان در جوامع سنتي چه برهنگي و ايجاد معيارهاي ساختگي جديد براي زنان در جوامع مدرن را بازم ضد زن ميدانم . و بازم رقصيدن به ساز مردان
ناشناس
United States of America
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ابولی غیرتی ، اون کشورهای ایده آل جونت توشون رایج شده تو پارتی هاشون زناشون رو با هم عوض میکنن . کلاتونو بزنین بالاتر باغیرتها
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
سواد انگلیسی داری در مورد بچه هایی که بدون ازدواج به دنیا می ایند تحقیق کن که چند درصد هست در کشورهای غربی. از ۵۰ تا ۹۰ درصد زنازاده هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
یعنی الان به لطف حجاب اجباری "روح فتوت و رشادت و شجاعت و آرمان‌خواهي" از قبل انقلاب بیشتره؟!
چرا این قانون فقط و فقط توسط داعش و ایران اجرا می شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من معتقدم بیشتر شده.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ادعای حکومت جمهوری اسلامی از بدو تاسیس در بهشت زهرای ایران این بوده است که شما قانع نباشید به رفاه مادی در این دنیا، ما آخرت شما را هم میسازیم، ولی دریغ، سنگ بزرگ نشانه نزدن است، آن دنیا که هیچ، همین امر پیش پا افتاده (البته از نظر حکومت جدید) تامین رفاه مادی این جهانی نیز هیچوقت حاصل که نشد هیچ، روز به روز هم عقبگرد کردیم، به قول مهندس بازرگان مردم ایران با انقلاب اسلامی و جریانات پس از آن خسرالدنیا و الاخره شدند، نیاز نیست که جامعه شناس یا پیر روشن بینی همچون مهندس بازرگان باشید، به عیان میتوان دید: یخرجون من دین الله افواجا
ناشناس
Austria
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آخه درست کردن وضع اقتصادی کشور هنر و دانش و مدیریت و روابط خوب با دنیا نیاز داره ولی حجاب اجباری هنر خاصی نمیخواد. چندتا ون و مامور بیکار و یه بازداشتگاه بزرگ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شما امار فقر مطلق رو در ایران از بانک جهانی بگیر تا بفهمی بهتر شد یا نه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
يك إيراني كاش فراموش كار نباشي و از بزرگترات بپرسي زمان شاه غذا چي ميخورن؟قوت غالب مردم نُون بوده الان چي؟خدا وكيلي كور كورانه نگاه نكنين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
شما کشورمون را در هر زمان با بقیه کشورها مقایسه کن. نه اینکه الآن خودمون را با 50 سال پیش بعد بگو وضع بهتر شده
بله بابابزرگ من اون روز با خر جابهجا می شده الآن با هواپیما ولی دلیلش ربطی به نظام ایران نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
آره راست میگی قوت غالب مردم تو زمان شاه نون خشک بود و اکثر مردم تو غار زندگی میکردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ذهن مریض و متوهم
نمیشه مثل بقیه جاهای دنیا زندگی کنیم
آخهمگه مردم مریض جنسی هستند؟اگر هم مریض هستند نتیجه سیاست های جاری هستند که باید تغییر کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همه جای دنیا همانطور که حجاب آزاد است برقراری روابط جنسی متکثر و آزاد نیز امری پذیرفته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همه جا اشتباه کنند ف ما چرا خلاف حرف خدا عمل کنیم؟
ناشناس
United States of America
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
قدم اولتون - حجاب باید اختیاری بشه . بعد که شد قدم دومتون - پوشش هم ولو هیچی نباشه باید اختیاری باشه . اونم که اشراف بدیده منت انجام دادن قدم سومتون - روابط جنسی باید در ملا عام حتی پارکها آزاد و کلوپهای همجنس بازی هم دایر بشه . از طرف غیرتیهای باناموس و طرفدار بی حجابی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
آره دیگه
الآن کله دنیا به جون هم افتادن
همشون برهنن اصلا پیشرفت نمیکنن
عقب افتادن
مسلمون تو اون کشور ها نیس همه کافرن
به همه ی دخترا تجاوز میکنن
اهورا
Iraq
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
یعنی خدا گفته به زور حجاب بزاری سر مردم؟؟؟؟ پس چرا میگفتین رضا شاه کبیر ، خودکامه و ستمگره؟؟؟؟ یعنی زمان پیامبر و امام علی هم اینطور بوده؟؟
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
"همه جای دنیا همانطور که حجاب آزاد است برقراری روابط جنسی متکثر و آزاد نیز امری پذیرفته است"!! رسما دروغ می گویی توی سوریه هم برقراری روابط متکثر ازاد هست ؟ لبنان چطور ؟ پاکستان چطور ؟ ترکیه چطور ؟ اندونزی چطور ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حق پوشش از حقوق اولیه هر انسان است. چرا من باید مطابق میل انسان دیگر لباس بپوشم؟!!!
اگر کسی معتقد است باشد مطابق اعتقادش رفتار کند ولی اگر من بخواهم مانند انسان های متمدن دنیا لباس بپوشم چرا باید زندان بروم و کتک بخورم؟!!!!!
ضمنا در قانون بسیاری از کشور ها برای رعایت حداقل پوشش قوانینی هست که این در مورد کشور ماهم می تواند نوشته شود ولی اکثریت زنان ایران علاقه ای به رعایت حجاب اسلامی ندارند این را به رفراندوم بگذارید تا باورتان شود!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بله، وقتی نگاه ها مادی گرایانه باشد، لیبرال ها متمدن می شودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
عزیز جان!در کشورهای متمدن دنیا زنان نمی توانند مردان را تحریک کنند و در نقطه مقابل به آنان بگویند هیچ ارتباطی در کار نیست و فقط باید تقوا پیشه کنی!ما موافقیم همه جوانب کار سنجیده شود و آنگاه حجاب اختیاری گردد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
راستش رو بخواین من هم با خیلی از اجبارهای حقوقی که جامعه برام گذاشته موافق نیستم و دلم میخواد آزاد آزاد باشم!!!! مثلا چرا باید نتونم با سرعتی که خودم تشخیص میدم و دوست دارم رانندگی کنم؟!!!! حتما میگید که بیم تصادف با دیگران وجود داره و در نتیجه ضایع شدن حقوق بقیه شهروندان ،خب قبول می کنم !!! ولی چرا منو مجبور میکنن که در رانندگی باید حتما کمربند ایمنی ببندم؟!!!!! اینکه دیگه تعارضی با حقوق دیگران نداره!!!! .مثلا چرا اجازه نمیدن جوانها خودشون خیر و صلاحشون رو تشخیص بدن ؟!!! چرا فروش مواد مخدر رو آزاد نمیذارن تا یک جوان اگه دوست داشت براحتی تهیه و مصرف کنه؟!!!!! خب مگه شک دارند در اینکه مردم صلاح و مصلحت خودشون رو میتونن تشخیص بدن؟!!!! چرا به تولیدکنندگان مواد غذایی اجازه داده نمیشه مواد تاریخ مصرف گذشته رو به بازار عرضه کنند ؟!!! خب بجای اینکه برای اونها ممنوعیت ایجاد کنند سطح فرهنگ مردم رو بالا ببرند که چنین موادی را نخرند!!!! و خیلی چیزای دیگه رو هم باید از ممنوعیت دربیارند و بجاش سطح فرهنگ مردم رو بالا ببرند!!!!!! اصلا ممنوعیت چیز خوبی نیست!!!! زنده باد آزادی کامل کامل کامل!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حق انتخاب هم از حقوق اولیه هست ، چرا باید در انتخاب محل پارک خودرو و رفت و امد مطابق میل رژیم عمل کنید؟؟
کی گفته زنان اروپایی و امریکایی متمدن اند؟ برو تاریخ خودت رو بخون ، بگو کی زنان متمدن لخت بودن؟
تمدن ایران رو فراموش کردی!
فقط دنبال نابودی فرهنگ ایران اید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقاي رضا...چرا مغلطه ميكني.....خب اگه يه قانوني بذتارند كه تو بايد توي رانندگي توي اتوبان تهران-قم بيشتر از 10 كيلومتر درساعت نري، خوبه؟؟؟!! قانون نبايد يكطرفه باشه....بايد حقوق ديگران هم توش لحاظ بشه....شما نميتوني به زور سر يكنفر چادر كني و آزادي اونو ازش بگيري بخاطر اينكه اعتقادات ديني خاص خودت را داري.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
زن متمدن عريانه؟والا تا ما ديديم زن ها و مردان قبائل وحشي و حيوانات هستن كه عريانن،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقا رضا لطفا مغلطه نکن این مثال راهنمایی رانندگی که شما و همفکرانتون همیشه از آن یاد می کنید ربطی به حقوق اولیه هر انسان که آزادی پوشش است ندارد
اگر شما با سرعت برید ممکنه تصادف کنید و آسیب بزنید ولی اگر خانمی بدون روسری بره بیرون کسی آسیب نمی بینه مگر اینکه مریض جنسی باشه
اهورا
Iraq
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
پس رضا خان کبیر هم جتما صلاح میدونسته که چادر رو از سر مردم برداره و طبق فرمایشات فکرهای منور و نبوغ شماها ، چون جزئ قوانین بوده همه میبایست اطاعت کنند وگرنه یکی پیدا میشد و میگفت حالا که تو چادر سرت میکنی پس من هم از فردا با سرعت 200 کیلومتر در جاده ها میرم و نوشابه تاریخ گذشته میفروشم!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
من تعجب میکنم که چرا دوستان غربگرا و طرفدار آزادی !!!! زود بهم می ریزند و عصبانی میشن!!!! بنده عرض کردم چرا بنده برای نبستن کمربند ایمنی که خلقم رو تنگ میکنه و ناراحتم میکنه باید جریمه بپردازم؟!!!! چرا هیچکدام از این عزیزان آزادیخواه از حق آزادی من که هیچ مشکلی هم برای کسی تولید نمیکنه دفاع نمی کنند ولی از برخورد با خانمی که روسری سرش نمیکنه ناراحت میشوند؟!!!! بالاخره مورد من و اون سرکار خانم موردنظر مشابهه!!!! اون از بستن روسری ناراحته و من از بستن کمربند.البته این بیان ساده ترین نوع استلاله برای رد ادعای این منورالفکرهاست و الا دلایل فراوان و متقن فراوانی در بطلان نظر آنها وجوددارد ولی چون من در حرفهای اونها استدلالی ندیدم به همین مقدار بسنده کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
فرض بر اینکه همه حرفهای جنابعالی درست و اصولی. حتی حکومت اسلامی بدون نظر اکثریت مردم مشروعیت نداره چه رسد به حجاب اجباری. شما کی نظر مردم رو پرسیدید در این مورد؟ استناد به یک مصاحبه تلویزیونی که نشد حرف. شما مثلا نماینده مجلسی. از این مصاحبه ها از اول انقلاب تا الان کم ندیدیم و پشت پرده همشو میدونیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
متاسفانه مطالعه نداریم!!!!
حجاب قانون هست و قانون تا الان دو بار به رفراندوم گذاشته شد!
فف
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ببخشید ناشناس ۱۵:۳۸
کی رفراندوم حجاب برگزار شد ما خبردارنشدیم که بریم شرکت کنیم؟؟؟؟؟؟؟
این رفراندومی که ادعای برگزاری اش رو داری مربوط به چند سال قبله؟
والله به دین به مذهب،کنسرو هم تاریخ انقضا داره
می خوای نتیجه ی همه پرسی نداشته باشه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
منم اون موقع که رای به قانون اساسی می دادند نبودم چرا الان باید سه نسل گذشته برای من تصمیم بگیرند
نکته سنج
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
فف خان
خوابی!!!!
اگه بجای تاریخ آزادی جنسی، میفهمیدی کی به رفراندم گذاشتند گرچه در این مساله خاص بهتره خانم ها در نظر سنجی شرکت کنند
ثانیا از فرارو گله مندم که نظر کسی رو نشر میده
که شعورش به حدی هست که قانون رو با کنسرو مقایسه میکنه
واقعا با چنین افرادی میخواهیم مشکلات کشور رو حل کنیم واقعا جای تاسفه
دماسنج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
نکتهسنج جان جوش نزن ایشون مقایسه بدی نکردند اتفاقا بعضی قوانین اندازه کنسرو تاریخ مصرف گذشته هم خاصیت ندارند
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ما امت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی اجازه نمی دهیم خون هزاران شهید که برای حفظ همین حجاب بوده است را یک مشت افراد فریب خورده و سست ایمان پایمال کنند حجاب دستور اکید دین اسلام عزیز است و همه مقید به پیروی از دین مبین اسلام عزیز هستند هر کسی نمی خواهد می تواند پاسپورت بگیرد و از این کشور برود این سرزمین اسلامی متعلق به افراد بی ایمان و بی حجاب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تو خودت پاسپورت گرفتی رفتی حالا داری از اونطرف دنیا هارت و پورت میکنی راست میگی برگرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
امت همیشه صحنه چقدر لایکت کردن
*هر جا کم اوردید از خون شهدا مایه نذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ایران متعلق به تمام ایرانی هاست شما که مانند بقیه همفکرانتان از این که فقط ده درصد جامعه هستید عصبانی هستید برو یه لیوان آب بخور بعد فکر کن ببین با دوستانت کدوم کشور راهتون می دن تا تشریفتون رو ببرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مگه ایران ارث پدریته که برای بقیه نسخه می پیچی؟ تو اگه ناراحتی به داعش ملحق شو
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر قرار به رفتنه امثال شما برید بهتره . تعدادتون کمه جایی رو هم اشغال نمیکنین
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا بیخود حرف میزنی؟ مردم ما با صدام و متجاوز به کشور جنگیدن یا برای حجاب؟ ارزش خون اونا رو به یک تکه پارچه گره نزن. این توهینه به همه کسانی که برای این آب و خاک جنگیدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شهدای انقلاب نیتشان آزادی و استقلال و شهدای جنگ نیتشان حفاظت از مردمشان در مقابل هجوم صدام وحشی بود. مسلما شهدا احتمال نمی دادند که خونشان بهانه زورگویی عده ا ی فرصت طلب به همان مردمی شود که برای دفاع از آنها کشته شدند.
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بعید میدونم این نظر رو یکی از طرفداران حجاب نوشته باشه! بعضی وقت ها نظرات افراطی نوشته میشه تا دوباره آتیش شعله ور تر بشه و یه فرصتی پیش بیاد برای هتاکی های بعدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
با ناشناس 17:02 کاملا موافقم!
فرزند شهید
Germany
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
خواهشا از خون پدر شهید مایه نزارید .....خون پدر شهید من وقتی پایمال شد که دزدی های نجومی رو شد... رانت رو شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
بله !! احتمالا مملکت ارث پدرت بوده که به همین راحتی بقیه مردم رو تهدید به اخراج از کشور میکنی.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نظر آقای مطهری در رعایت حجاب کاملا صحیح است .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حجاب اجباری که سهله، نوع حکومت را هم اکثریت مردم تعیین می کنند.
امام خمینی در نطق بهشت زهرا فرمودند که به فرض که پدران ما این حکومت را قبول داشتند، ما که نداریم.
از آری و یا خیر سال 58 هم 40 سال گذشته است و باید بر اساس نظر اکثریت در خیلی چیزها تجدید نظر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اقا محمد ، توهم اکثریت نداشته باش!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
پاسخ به ناشناس 15:39
اتفاقا من دارم اشاره می کنم به نظر اکثریت!
اون کسی که توهم اکثریت داره، از پرسیدن نظر اکثریت ترس دارد!
بیایید یک بار هم شده توهم من و امثال من را به رخمان بکشید و یک رفراندوم و یا حتی یک نظر سنجی (البته توسط یک سازمان بی طرف) برگزار کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چند سوال از مقاله :
1- "چيزي كه تحقق آن همان و بيرون رفتن روح فتوت و رشادت و شجاعت و آرمان‌خواهي از وجود جوانان و ميانسالان و كهنسالان همان."
چطور بی حجابی قبل از انقلاب این روحیه را از بین نبرد و انقلاب محقق شد؟

2- "امروز همه با يك لباس ساده و پوشش مناسب و بدون آرايش به اداره مي‌رويم و از آن رقابت نفسگير راحت شديم."
آیا واقعا این حرف الان مصداق داره؟ و یا آیا نظر یک زن میتونه به عنوان نظر همه زنان در نظر گرفته بشه ؟

3- "اما وقتي تعمق مي‌كنيم مي‌بينيم بعيد است اين روسري نيم‌بند كه فلسفه پوشش اسلامي را هم تامين نمي‌كند"
"بايد بدانند كه بانوان ما با آنها همراهي نخواهند كرد زيرا آنها پوشش اسلامي را انتخاب و اختيار كرده‌اند"
این دو جمله همدیگر را نقض می کنند !
4- "اصرار رژيم گذشته بر بي‌حجابي و داير كردن مراكز فحشا و كاخ‌هاي جوانان، يك سياست حساب شده بود كه جوانان فيل‌شان ياد هندوستان نكند."
به نظر نمیاد این نظریه در عمل درست بوده باشه چون در رژیم گذشته انقلاب شد.

5- "آرامش رواني جامعه و افزايش نيروي كار جامعه"
یعنی در کشورهای دیگه نیروی کار جامعه از ایران کمتره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بسیار کارشناسانه و عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جواب:
1- اولا باعث شد اما بخاطر نبود ماهواره و اینترنت و قشر مذهبی که رهبری مثل امام داشتن و با نصرت الهی انقلاب شد!
2-قطعا خیلی بهتر از وقتی هست که هر روز مجبور باشی لخت تر و با لباس متفاوت بیای تا رییس ات اخراج ات نکنه!
3-اکثر بانوان حجاب رو همراهی میکنند ف اون عده ای که اقلیت اند و رعایت نمیکنند مخافت میکنند!
4- یکی از اصلی ترین دلایل انقلاب در رژیم گذشته نظام شاهی بود که منسوخ شده بود و ایرانیان 100 سال بود دنبال جمهوری و مشروطه واقعی بودن1 همچنین مسائل مالی از نظر دانشمندان غربی تاثیر داشت!
5- وقتی جوانان مشغول فحشا شوند دیگر به این فکر نمیکنند که چطور مشکل کشور را حل کنند و فقط دنبال پول فحشا هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
متأسفانه مغزهاي كوچك زنگ زده اي كه افكارشان در حصر باورهائي سنتي است نمي خواهند تغييرات شگفت اور نسل جديد را بپذيرند افكار ايشان مثل سنگواره هاي فسيل شده اي است كه به مرور و بر اثر سكون خواهد پوسيد...اينها چه بخواهند چه نخواهند سيل تغييرات عظيم همه را با خود خواهد برد...سنگ درون يك رود جلوي حركت اب انقدر مي ايستد تا كاملا خورد شود اما هيچوقت نمي تواند جلوي حركت جريان اب را بگيرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آفرین بر شما
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
متاسفانه کسانی که معتقد به حجاب اجبارین جلوی نگاه هرزه خودشون رو نمیتونن بگیرن اونوقت واسه مردم نسخه میپیچن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شما فکر میکنی از خالق ات بیشتر میفهمی؟
از خداوند که گفته : اگر کسی در ملاء عام در ماه رمضان روزه خواری کرد ، باید شلاق بخورد در ملا ء عام " ، بهتر میفهمی؟
ایه قران بود ف یعنی خالق ات ازادی رو محدود کرده که مثل حیوان نشی!
اما با توهم جدید بودن و دانا بودن حتی به فرهنگ ایران باستان هم اعتنا نمیکنی!
فف
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
پیشنهادم به دوستان مذهبی ام که گویا خیییییییلی نگران احکام الهی هستن ،اینه که تغییر رو از خودشون شروع کنن ،با زور هیچ چیزی به نتیجه نمی رسه:))))))
علی دانشجوی دکترا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
دوست ناشناس کجای قرآن که تنها کتاب رابط مستقیم بین انسان و خداوند هست این رو گفته که روزه خواری شلاق داره؟کار به جایی رسیده از خدا مایه میزارید برای اثبات نظرات سخیف خودتون؟
ح س
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نمیدانم چرا باید از افرادی چون آقای مطهری انتظار بیشتری دارم که حداقل در توجیه مسائل شرعی و اجتماعی دلایل محکم و عقل و اخلاق پسند تری ارائه دهند و مثل متعصبان خالی از منطق به هر منطق بی محتوایی تمسک نجویند متاسفانه آقای مطهری تا آنجا پیش می روند که برای اثبات استحکام سخن خود حتی روایتی از صدا و سیما می آورند که حتی خود نیز اعتقاد چندانی مخصوصا به مصاحبه های خیابانی اش ندارند.بهرحال آنچه این فیلسوفان سیاست زده فراموش کرده اند که اگر در یک جامعه اسلامی محکمات و واجبات اصلی اسلامی واجتماعی یک جامعه مخصوصا ازجانب سردمداران و حکومت گردانان رعایت شود مسائلی چون حجاب خود بخود حل شده است ونیاز به هزینه های آنچنانی نخواهد داشت
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من هم با شما موافقم الان در كشوري مثل مالزي مردم در انتخاب حجاب آزادند وقتي يك زنه محجبه در مالزي را مي بينيد و آن را با حجاب اجباري در ايران مقايسه ميكنيد به عمق فاجعه اي كه در اين 39 سال به وقوع پيوست پي ميبريد ... آنها به تمام اصول اسلام وفادار بودند حجاب را هم آزاد گذاشتند الان موقعيت آن كشور در سطح جهان و كشور خودمان را مقايسه فرماييد... جناب نماينده مجلس؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بعد از مدتها یک حرف حسابی از آقای مطهری شنیدیم
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این حرف حسابی بود؟
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اقای مطهری اگه حجاب اجباری بازدارنده هست پس چرا در چهل سال اخیر اینهمه فساد و بی بندباری و انحراف جنسی در مملکت بوجود امده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
صد تا پارامتر منفی هست ف یک پارامتر مثبت! بنظرت کاملا جواب میده؟
چنتا پارامتر منفی:
ماهواره ، ایترنت ، تبلیغ بی بندوباری و تجمل گرایی حتی در سینما بعد انقلاب ، خوردن مال حرام به اسم زرنگی که از همه مهم تر است و ...!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اين پارامترهاي منفي كه گفتي با حجاب اجباري حل ميشه؟؟!!
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حق طبیعی بشر رو دارید روش بحث میکنید ؟ کی گفته برهنگی ؟ زمان قبل از انقلاب عشایر ما . آذری ها ( شاهسوند ها ) کردها - بلوچ ها . ار ها . همشون لباس های سنتی داشتند که به مراتب پوشیده تر از مانتوی اجباری شما بود . اومدید همه رو مانتو دادید لباس سنتی ما را هم از بین بردید . خانواده های ایرانی به اندازه کافی روی زن و بچه غیرت دارند و خانمهای ما آگاه هستند که بدانند نباید لخت باشند اما 4 تار مو را اونقدر گیر دادید که یاد شعر : پریرو تاب مستوری ندارد . در ار بندی سر از روزن در آرد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
کی گفته حق طبیعی بشر هست؟
ازادی شما رو خداوند محدود میکنه!
خداوند در قران گفته هر دینی میخوای میتونی انتخاب کنی اما در جامعه ای که اکثریت مسلمان اند باید یکسری قوانین رعایت بشه!
نه اینکه مثل زمان طاغوت باشید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
از كجا به اين نتيجه رسيدي كه اكثريت جامعه مسلمانند؟؟...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
خداوند در کجای قران فرمودند
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
-واقعا باید به حال این مملکت خون گریه کرد که در سیستم کانالیزه شده اش چنین اشخاصی با این سطح فکر را درنقش مرغ حق به مردم تحمیل کرده است.
_تعیین کننده واقعی حدود حجاب در هرجامعه قانون ناشی از اراده مردم و عرف جامعه است وپلیس موظف است کسانی که نظم عمومی را برهم زده اند به مراجع قانونی معرفی کند
- یعنی الان چون حجاب اجباری است مردم روح فتوت و... بیشتری نسبت به قبل از انقلاب دارند؟ پس این انقلاب را کدام مردم بی فتوتی راه انداخته اند؟ الان با این فتوت میزان اعتیاد و فحشا بیشتر است یا قبل از انقلاب؟
_مردم به میل این حجاب را نپذیرفته اند آقا جان بلکه با پونز اسید بگیر وببند زور اخراج از کار محرومیت تحصیلی و.... آن را قبول کرده اند
_ صهیونیست ها دراین یک قلم بی فتوتی لااقل بی تقصیرند. کشتار میلیونی مردان در دوجنگ به علاوه رشدفزاینده کارهای فکری نسبت به یدی باعث ورود روزافزون زنان به عرصه های اجتماعی ولاجرم کسب حقوق مساوی آن هم به تدریج توسط نسوان شده است
-مسلمانان برخلاف ادعاهایی که در گوش شما کرده اند به دلیل زن وشراب قافیه را نباخته اند بلکه مردم کشورهای تصرف شده به تدریج اشغالگران بیگانه را طی قیام ها وجنگ ها به همانجایی که تعلق داشته اند برگردانده اند
- جوری از مرحوم مطهری از موتلفه صحبت می فرمایید که انگار گفته های ایشان چون پدرشماست وحی منزل بوده است. آیا وجود آن را دارید که در مورد عید نوروز وبسیاری از نظرات واقع ستیزانه ایشان هم به بحث بنشینید؟
_ دریک مورد فقط به شما قدری حق می دهم . در جامعه مردسالاری که فحشا بیداد می کندو قانون هم چندان نافذ نیست سن ازدواج بالاست واختلالات روانی گسترده وجود دارد هر حرکت تندی می تواند بحران آفرین باشد ولی این به معنای نقض حقوق زنان نیست. اگر ورود بیشتر زنان به اجتماع دکان دو نبش برخی را تخته نمی کند بیایید خودتان این روند بی بازگشت را با حضور اهل فن مدیریت کنید واز میزان آسیب های احتمالی آن بکاهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا بدون مطالعه نظر میدی؟
حجاب قانون هست که مرئم بش رای دادن!
اکثر شبکه های پورن اسراییلی هست!
اندولس بخاطر شراب و زنا از بین نرفت؟؟ یخورده تاریخ خوندی؟
مطمئنا نظرات شهید مطهری رو هم از تلگرام های شاه پرست خوندید که اینطور حرف میزنید!
همین الان زنان چقدر جایگزین مردان در کار شدند و صاحبان کار دنبال چه نوع زنی هستن؟
ناشناس
Germany
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جناب آقای مطهری به جای این که از طرف بانوان حرف بزنید، چرا از خودشان نمی پرسید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چون اگر حجاب رای بیاره میگید تقلب شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نخیر ناشناس نمیگیم تقلب شده! به شرطی که مجری انتخاب یک طرف رفرندوم نباشه که هست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بیمار شمایید که فکر می کنید برداشتن روسری و یا حضمر زنان ددر ورزشگاه مثل برهنگی است فراموش کردید کسانی که انقلاب کردند و در خط مقدم جبهه جنگیدند بیرون آمده از همان دوران به اصطلاح شما برهنگی بودند و غیرتشان از شماها خیلی بیشتر بود مشکل کشور اینه که آدمهای بیسواد دارن مدیریت می کنند و افراد مغروری مثل شما شدید نظریه پرداز و تئوریسین . باید خون گریست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خانواده رزمنده ها و شهدا جز قشر بی حجاب بودند؟ چند درصد؟ چرا از جانب ما حرف میزنی؟
حور زن در ورزشگاه اولین مشکل اش لباس ورزشکاران هست!
بدون مطالعه حرف نزن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
ناشناس 15:56
یعنی یعنی زنها با دیدن بازیکن های فوتبال تحریک میشن؟!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
خطاب به ناشناس 15:5
آخه لباس ورزشکاران که از تلویزیون هم دیده میشه گذشته از این کدوم زن با دیدن دست و پای یه مرد تحریک میشه
شما لطف کن یه کم مطالعه کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حجاب اختياري يعني مني كه پوشش و حد قراني رو رعايت مي كنم در انتخاب مدل و رنگ هم ازاد باشم
چرا مهر برهنگي مي زنيد
حجاب اختياري يعني خواهران گشت متر روي پالتو من نزنند و بگن ٩٠ سانت بايد قد پالتو باشه
يعني پوشش من رنگش
مدلش و نوعش انتخابي باشه مثل حجاب تركها مالزيها و خيلي كشوراي اروپايي كه حتي مسلمون دارند
چرا فورا مارك برهنگي و ......
مي زنيد به همه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چون مغزهاشون برهنه است
هویت هاشون برهنه است
نفس هاشون برهنه است
رنج میبرن و به همه انگ برهنگی میزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
پوشش قرانی میگه بتید ساتر باشه ، جز گردی صورت و دستات پیدا نباشه!
ساتر میدونی یعنی چی؟
یعنی نه حجم بدن ات پیدا باشه نه جلب توجه کنه!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
باز هک توهک توطعه و تحلیل ابکی و حرف های غیر منطقی.... اغا جان چرا بعضیا نمیخوان بفهمن حجاب اجباری یه چیز کاملا غیر شرعیه و غیر منطقیه...من میخام بدونم این همه کشور تو جهان چرا فقط ما??!!! با چندتا تار مو تحریک میشن بعضیا خب اینا مشکل دارن بیمارن!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اشتباه منفی دادم
انتقاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جناب مطهری درست نیست واسه اثبات استدلالمون به هر چیز متناقضی متوسل بشیم. شما میگی اول انقلاب با یه کارمند زن مصاحبه میکنن و اون کارمند میگه از پوشش جدیدم راضیم. در این استدلال فرض شما بر بی طرف بودن صدا و جهت دار نبودن مصاحبه است که لااقل با نظرتون در مورد رفتار جانبدارانه صدا و سیما همخونی نداره! اگه اون مصاحبه درسته پس الان هم نباید به رفتار صدا و سیما انتقاد کنید. مساله بعدی اینه که آیا شما با مخالفان این پوشش هم مصاحبه گرفتید یا نه؟ جناب مطهری ملت رو جیگر فرض نکنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
صدا و سیما اول انقلاب رو اصلا یادته؟
انتقاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نه فقط شما یادته؟ برادر من اینجا ایرانه! جایی که دو سال دانشگاه رو بستن تا چرخ رو دوباره اختراع کنن!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
الان ک حجاب اجباریه فساد و فحشا وجود نداره???
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
الحمدالله الان در ایران کسی آرایش نمی کند
فرهنگی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آرایش بعدازانقلاب باب شد به وفور درهمه جا برایش تبلیغ شدچون بیزنسی است که پولهای بادآورده به جیب عده ای می ریزد
ناشناس
Finland
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دلیل این همه آرایش حجاب اجباریه چون به قول یارو صورت رو قاب به این ترتیب قاب شده پس باید به بهترین نحو هم نشون داده بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ارایش بعد انقلاب مد شد؟
حتی کلمه انگلیسی ارایش که تویلت بود همه جا بکار میرفت!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
(اگر جمهوري اسلامي بر پوشش اسلامي تاكيد دارد گذشته از اينكه دستور اسلام است، بدين علت است كه خير دنيا و آخرت مردم خود را مي‌خواهد و نسبت به سعادت اخلاقي و روحي مردم خود نيز احساس مسووليت مي‌كند و مانند يك حكومت سكولار نسبت به اخلاق و عقايد مردم بي‌تفاوت نيست و خود را تنها متعهد به تامين معاش مردم نمي‌داند.). این متنو خوندم کلی خندیدم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خون باید گریست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
امیدوارم اون دنیا هم بخندی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من موافق حجاب اختیاری هستم و اگر مقایسه هم کنیم میزان آرایش و تجملات ظاهری در ایران خیلی بیشتر از غربه پس ایجاب حجاب منجر به ساده زیستی نشده .ولی از طرفی با گنگ مسیح علینژاد به شدت مخالفم . کاملا مشخصه که به سرویسهای غربی وصلند و اهداف سیاسی رو دنبال می کنند و خدا می دونه اون اهداف بجز برداشتن روسری چه چیزهای دیگری هستند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ارایش بیشتر از غرب شد بخاطر نبود فرهنگ و با اختیاری شدن حجاب ارایش از صورت به کل بدن گسترش می یابه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
روح فتوت و رشادت و شجاعت و آرمان‌خواهي جوانان و ميانسالان و كهنسالان در دفاع مقدس از دوره گذشته مانده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جناب چقدر دیر به فکر افتادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
اشتباه مثبت دادم
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
کاملا موافقم. کسانی که این همه مشکلات جامعه مانند فقر، بیماری، طلاق، بچه‌های بد و بی سرپرست، استبداد و ... را رها کرده‌اند و چسبیدند به حق برهنگی از انسانیت به دورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
ببخشید همه ی اینایی که گفتی وظیفه ی نظامه که انجام بده
اون همه ی کارهارو ول کرده چسپیده به حجاب اجباری
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
واقعا تحلیل خوبی بود ممنون . معنی واقعی آزادی رو تا حدی تو این سایت دارید انتشار میدید .آزادی به معنی نشون دادن پایین تنه زنها تو خیابون نیس آزادی معنی خیلی گسترده تری داره آزادی اندیشه آزادی بیان آزادی انسانها از چنگ ظلم اسارت و غیره امیدوارم مردمم همشون آزادگی رو دنبال کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آزادی بیان؟
آزادی اعتراض؟
کجاس؟
شما به من نیشانش بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
پایین تنه زنها؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم برای این نحوه ی صحبتتون.
واقعا متاسفم که کلمات توهین آمیزی مانند این به کار میبرید، و بعد هم دم از آزادی میزنید. آزادی دستمایه ی افکار کثیفتان شده.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دقیقا نه آزادی بیان داریم نه اندیشه و نه هیچی منم منظورم همونه منتها از اصل موضوع منحرف نشیم معنی آزادی رو اشتباه تفسیر نکنیم.من در مورد برهنگی زنان هم فقط مثال زدم آقای ناشناس. فعلا تو خیلی مسائلی بزرگتر از اینا موندیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
((مردمش او را راحت بگذارند، به اشاعه بي‌بند و باري مي‌پردازد تا مردم مشغول باشند و او به كارش بپردازد)) تمام صحبت ها عالي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بيرون رفتن روح فتوت و رشادت و شجاعت و آرمان‌خواهي از وجود جوانان و ميانسالان و كهنسالان همان؟
تقریبا خودتون هم دیگه میدونید زمان سابق روح فتوت بود یا الان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نمیدانم این علی آقا چه موقع میخواهد دست از سر پدر خدا بیامرزش بردارد .
اولا که هرچه خودش به فکرش میرسد به نام شهید مطهری جا میزند در ثانی مگر مطهری معصوم بوده که هرچه فکر میکرد و میگفت درست باشد .
بیشتر مطهری را با گفته های قبل از انقلابش میشناسیم معلوم نبود اگر تا حالا زنده میماند اسب چموش قدرت با او چه میکرد ؟!
هر شخص را باید در قدرت ارزیابی کرد و الی بقول آیت الله طالقانی ممکن است فردی برای رسیدن به قدرت خود را به گونه دیگری عرضه کند و بهد از قدرت
مغانلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
.... اما كساني كه سنگ حجاب اختياري را به سينه مي‌زنند بايد بدانند كه بانوان ما با آنها همراهي نخواهند كرد زيرا آنها پوشش اسلامي را انتخاب و اختيار كرده‌اند و آن را از نظر بالا رفتن ارزش و احترام زن و آرامش رواني جامعه و افزايش نيروي كار جامعه و استحكام كانون خانواده، بهتر و برتر از بي‌حجابي مي‌دانند و آثار بي‌حجابي را بهتر از مردان مي‌دانند....
.
.
.
.
ضمن احترام به جناب مطهری بنظرم این قسمت از حرفهای ایشان بر خلاف دیدگاهها و نوشته های قبلیشان تحلیل نیست. بلكه موعظه و خطابه است و تحمیل عقیده و سلیقه شخصی خود به دیگران. كی بانوان حجاب را انتخاب كرده اند. كدام نظر سنجی و چه زمانی. اگر شده مطمئنین كه آنها همچنان بر آن دیدگاه هستند. و یا اگر شده آیا نظر یك نسل را می توان به یك نسل دیگر (نسل جوان فعلی) نیز تحمیل نمود یا اینها هم حق دارند كه نظر خود را راجع به پوشش فردی خود بدهند؟ بله برخی هستند و زیاد هم هستند كه به حجاب كامل اعتقاد دارند و نظرشون هم محترمه. ولی اینهایی كه در خیابان حجاب نیم بند دارند و در عقیده هم اعتقادی به این موضوع ندارند بنظر شما از مریخ آمده اند و یا شهروند این كشورند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چه اشکال داره ما هم مثل ترکیه باشیم؟
اونجا زن رییس جمهور حجاب داره و زنان بی حجاب راحت در خیابانها راه میروند و زنان با حجاب هم در کنارشان هستند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آمار تجاوزات و هرزگی در ایران کمتر از معیار جهانی نیست پس مشکل از حجاب نیست
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مگه نمیگید مردم خودشان انتخاب کردند ؟ اگر به رفراندوم نمیگذارید اقلا یکروز بدن رویرب اعلام کنید تا بفهمید با مردم چند چندید و اینهمه هزینه گشت های ارشاد چه نتیجه ای داشته . جوانهای جنگ در آن دوره بی حجابی بزرگ شدند وضعیت جوانهای الان را مقایسه کنید با رشیدان جبهه و جنگ و ازشون مایه مگذارید الکی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
البته میشه موضوع رفراندوم رو محدود به همین یه موضوع هم نکرد!!!!! مثلا راجع به سربازی اجباری!!! راجع به اجباری بودن دادن مالیات!!!!! راجع به تعطیلات بیشتر برای کارمندان دولت!!!راجع به امتحانات پایان سال دانش آموزان !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اقای مطهری امروزخیلی از چیزها مرجعیت فکری و فرهنگی از دست داده اند . استناد به چهل سال پیش که کی موافق بوده کی مخالف دردی از مشکلات امروز دوا نمی کند . درد امروز جامعه ما فقدان عدالت درهمه زمینه ها و نبود عشق به انسان به ماهو انسان است . با خط کشی های من دراوردی عده ای فدرت طلب که این فاجعه را به جامعه ما تحمیل کردند . پس الکی دست و پا نزن . به جای گیر دادن به پوشش زنان که امری اختیاری و عقلانی است و به شما ربطی ندارد به فکر تامین عدالت باش . چرا که جوان امروزی اصلا به کسانی که شما به عنوان مرچع و ملجا می نگری . کاری ندارند و به رسمیت نمی شناسد .
امیر
Canada
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جالب است که همین آقای مطهری کسی بود که حتی به پوشش ساپورت خانمها گیر میداد و مساله را به مجلس کشاند، ولی حالا با روسری نیم بند هم موافق است. این نشان میدهد که چقدر استدلالشان ضعیف است. جناب مطهری همه مثل شما فکر نمیکنند و کسی هم نمی خواهد برهنه شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مهریه زن مسلمان هم حذف بشه بجاش حجاب اختیاری !
در ضمن سربازی هم برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خیلی هم عالیه. مسئله برابری در شهادت، ارث، حضانت، آزادی شغل و تحصیل و سفر رو حل کنید مهریه مال خودتان! سربازی هم میریم و درآمدمون رو هم میاریم با خانواده خرج می کنیم.
ناشناس
Finland
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مهریه به بخش های دیگه مربوطه مثل ارث ، ارث باید برابر بشه تا مهریه برداشته بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگه مساله برابری و مثل غرب شدنه باید اینطوری بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من خودم به عنوان یک خانم این رویه رو بیشتر میپسندم! ترجیح میدم سربازی برم مهریه رو هم ببخشم نفقه هم لازم نیست، اما در عوض حق ارث و دیه ی برابر و حق طلاق و ... داشته باشم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این حرفها تنها از زبان یک بیمار جنسی می تونه بیرون بیاد، کسی که معتقده خداوند برای اون به عنوان جنس نر اراده ای نذاشته و هر ماده ای رو که پوشش ضمختی نداشته باشه رو باید به نیش بکشه!
جناب آقای دکتر مطهری، بنده روانکاو خوب سراغ دارم، بفرمایید معرفی کنم، بلکه این ذهن جنسیت زده شما رو بشه کاری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
برای من مهم نیست که زنان در خیابان چه به سر میکنند چون بیکار و بی پول هستم و اولویت در کار و پول هست زنی که آگاه باشد خودش خودش را حفظ میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
پس چرا قبل از انقلاب کسي نگاه بد به اين افراد نميکردند چون چشم پاک و نيک صفت بودند
چرا شما حجاب خودتان را (حيض بودن ) را رعايت نميکنيد و با دقت تار موي خانمها را نگاه ميکنيد آيا کرم از خود درخت نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخدا مردم عادي پا کتر و سالمتر از خيلي مسئولين مدعي هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
"هیز " منظورتان است لابد که آن معنی را هم نمی دهد و به معنی فرد مخنث است . در زبان کوچه و خیابان "هیزی" به معنای چشم ناپاکی است. آون حیض که شما نوشته اید اساسا ارتباطی با اقایان ندارد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این معنویت و فتوت این زمانه که ریشه در حجاب داره منو کشته .... خخخخخخ بالاخره باید راهی باشد تا مردم سرگرم باشند . آقای محترم که من فکر میکردم خیلی روشنفکری یک سر به بلاد دیگر برو و ببین که آنها که حجاب در آنها وجود ندارد چگونه در برابر تعدی به حقوق هم .. رانندگی .. رعایت حقوق حیوانات و طبیعت و کلاه نگذاشتن سر هم و نخوردن خق هم از ما خیلی فتوت و مردانگیشان بیشتر است .
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
باید با بی حجابی برخورد شدید بشود.این همه بی بند و باری و افزایش سن ازدواج و خیانت ها همش نتیجه سهل انگاری اقایون هست.
متاسفانه به خاطر رای 4 تا دختر و زن بی حجاب اسلام رو بر باد دادند.چه اهمیتی دارد که این افراد از نظام راضی باشند یا نباشند.
اگر همین حجاب و خانواده شهدا نبود همین زنان و دخترا الان در اختیار داعشیا بودند.
واقعا زمانی که ماهواره و تلگرام و اینستاگرام نبود ارامش بیشتری بود یا الان؟این همه فیلم و سریال عشقی که بد اموزی دارند باید تعطیل شود تا ان موقع ببینید جوانها چگونه مسجد ها را پر می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خدا شفات بده سید!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
می بینم که تخت سلطنت جنسیتی برخی آقایان به لرزه در آمده و آسمان و ریسمان به هم می بافند!
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
متاسفم برای اندیشه پلمب شده ات
کوته نظر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
عاره واقن راس گفتي
بيحجابا رو بايد غل و زنجير كنن تا عادم بشن
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نادر جون ما هم خوشحالیم برای اندیشه بلند نظر شما که اهمیتی نمیده ناموس خونواده با چه سر و ریختی میره تو اجتماع . ماشاالله غیررررت ماشاالله
ناشناس
Finland
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شما بگو کدومش رو انتخاب میکنی?
همت
United States of America
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ايراني جماعت اونم زنان ما هدفشون از بي حجابي همون هر...گي و برهنگيه نه چيز ديگه وگرنه مگه الان بي حجاب نيستن ماشاله همه جوره دارن ميگردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رفتاراي رناي ايرانيو با غربيها مقايسه كنين از جمله اونايي كه ميرن اروپا تيپ ميزنن حتا خارجيا با چشم تحقير نگاشون ميكنن عقده وجودشونو گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
میشه اینقدر قاطعانه در مورد همه نظر ندی همه ی زنان اطرافیان شما نیستند
شما چطوری با افکار نیمی از ایرانیان اشنایی داری؟
من خارج میرم و میام
حجابم هم کامل ولی حجاب دستوری رو هم قبول ندارم برادر من
چهل سال نتونستید فرهنگ حجاب رو در جامعه پیاده کنید
حجاب بحثش با پوشش زوری فرق داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همه جوره دارن میگردن؟؟؟ پس این گشت ارشاد سر خیابونها و میدونها برای خوشگلی شهره؟
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همت حرف شما درسته منتهی چون الآن فاحشه خونه مثل شهر نو قدیم بطور رسمی دایر نیست و فواحش چه مجرد چه حتی بعضا متاهل تو خیابون ولو هستن بهترین راه برای جلب مشتری همون بیرون آوردن روسری و لخت گشتنه . خیلی ها هم خانواده بی بند و بار دارن مردهاشون وقتی می بینن زن و خواهر مادرشون بی حجاب و عریان زد خیابون تو دل هر چی لاته شهوتیه بسیار بسیار لذت روشنفکرانه میبرن
مهديار
United States of America
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
هرزه هايي مثل مسيح علي نژاد فاسد و ... هدفشون برهنگيه نه ....
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خود ایشان متوجه حرف هایی که می زنند هستند؟! (اگر حجاب برداشته شود روح فتوت و شجاعت جوانان از بین می رود) پس اگر چنین بوده پس چگونه این این جوانان انقلاب کردند؟! چگونه با کلاشینکف عراقیان تا دندان مسلح را از خاک ایران بیرون راندند؟!حال که این سیاست را بیش از سه دهه پیاده کرده اید آیا نتیجه ی مثبتی از آن گرفته اید؟ این حجاب نیم بندی که من در خیابان ها می بینم بیشتر توهین به بانوان محجبه است تا حفظ اسلام! حال که جلوی فساد های دوران پهلوی را گرفته اید بهتر است سری به مدارس راهنمایی و دبیرستان پسرانه در سطح شهر ها بزنید تا فساد برخاسته از این تصمیمات نا بخردانه به چشم خود ببینید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
فقط در ایران حجاب اجباری وجود داره پس فقط روح فتوت و جوانمردی در ایران وجود داره؟؟؟ چرا یک حرفی میزنید که مرغ پخته هم خنده اش بگیره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
«اينجا حق اجتماع مطرح مي‌شود و كسي نمي‌تواند بگويد نوع پوشش من فقط به خودم مربوط است.»
خوب شما که معتقدید حق اجتماع مطرح میشود، اگر اکثریت اجتماع خودش با اختیاری بودن حجاب موافق باشد چه؟ چرا از خود اجتماع سوال نمی کنید؟
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
تا مسولین بیان بجنبن و یه راه حل واسه این موضوع پیدا کنن مردم خودشون مشکل رو حل خواهند کرد
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آره مردم خودشون حل میکنن با چراغ سبز نظام
فرارو چاپ کنید حرفهامو و میدونید دارم واقعیت هارو میگم پس زور نزنید من درست میگم نمونش سانسور شما مثلا ار دو جهات حرفهارو و میچاپید ولی نظر سوم هارو نه چون دست اصلی هونا هستن ما میدونیم پشت بی حجابی و این بازی ها دقیقا وزارت اطلاعات و نظام وایستاده والا سوند تا خبرگزاری به هر طریقی تبلیغ و ضد تبلغ! نمیکردن براش تموم شبکه های اصلاح طلبی و حامیان نظام خودشونو و جر نمیدادن براش حق طبیعی رو مردم در دی ماه داد و فریاد کردن جرات دارید بگید چی میخواستن و چی میگفتن
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شونصد تا خبرگزاری
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
از كارمند صدا و سيما گفتي . الان كه مجري صدا و سما با چادر مياد جلوي تلويزيون و توي اروپا با اون وضع گردش مي كرد. اينو چي ميگيد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
والا كاش نسبت به بقيه اصول و فروع دين هم همينقدر محكم ايستاده بودين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مگر نمی فرمایند که زنان ما انتخاب خودشان حجاب را برگزیدند. چرا اون موقع انتخاب خودشان خوب بود ولی الان اجازه انتخاب ندارن!؟
این جناب مطهری یه مدت حرف نزنند به جایی برنمی‌آید خوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اولا در قرآن قبل از آیه حجاب خانمها در سوره نور از آقایان مومن خواسته شده است که چشم خود را از نامحرم فرو بندند. چرا در مورد چشم افراد حریص کاری نمی کنید؟
ثانیا" آیا در کشورهایی که حجاب اختیاری است مثل مالزی، همه مردم لخت می گردند؟ حتی برهنه ها هم بی هیچگونه آزاری زندگی خودشان را می کنند.
ثالثا" اگر حجاب از اول اختیاری بود اینهمه مسافر به آنتالیا، پوکت و ... نداشتیم و اینهمه دلار از کشور فقط جهت خوش گذرانی خارج نمی شد.
رابعا" برعکس اگر حجاب اختیاری بود شاید تعداد توریستهای مراجعه کننده به ایران خیلی بیشتر از ترکیه بود چرا که ایران کشوری بزرگ با آثار تاریخی بسیار و طبیعت کم نظیر در دنیاست. توریستها به کشوری مسافرت می کنند که در آنجا راحت بوده و امنیت داشته باشند.
جیمز باند
United Arab Emirates
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ملت عزیزایران :لطفا دقت فرمایید :تیتر را از روی پدر سوختگی زدن اگه در مورد اسلام وروحانیت این جوری تیترنمیزدند: آخه حجاب وبرهنگی واقعا باهم میخونه مثل این که بگی خانمه اهل ... یا ... هست نه جانم اینجوری تیتر نزن : چه جوره ه که در دوران شاه بزور حجاب از سر مردم برمیداشتند وحالا نگو که انقلاب کردیم باید بزور سر مردم چادر وحجاب گذاشت اصلا مگه دین ایمان با پوشش عجیب و غریب هستن نه هرگز همه ناموس را میفهمند جز اندک که اصلا نمیخان . خندیم برهنه کی تو این دنیا حتی بدترین نوع بشر دوست داره لخت وبرهنه باشه اول برهنگی را با هرزگی تعریف بکن بد تیتر بزن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
درحالیکه ما سرگرم گفت و گو درباره لزوم حفظ یا حذف قوانین مربوط به حجاب و عفاف هستیم بطن جامعه بصورت چراغ خاموش حجاب را عرفی نموده و کشف پوشش براحتی و در انظار انجام میشود.پس بهتر نیست غائله را همینجا جمع کنیم و به امور دیگری بیندیشیم؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
هر موقع هنگام نماز صبح وارد اتوبوس بین شهری شدید و دیدید که چند درصد از مردم برای نماز صبح پیاده می شوند آنوقت در مورد حجاب هم صحبت کنید.آقای مطهری شما مسلمان آزاده ای هستید ولی تا زمانیکه حاکمیت خود ریشه ی اخلاق را میزند سخن از ظواهر دین، تمسخر دین است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
عالی بود ایول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
هر موقع هنگام نماز صبح وارد اتوبوس بین شهری شدید و دیدید که چند درصد از مردم برای نماز صبح پیاده می شوند آنوقت در مورد حجاب هم صحبت کنید.آقای مطهری شما مسلمان آزاده ای هستید ولی تا زمانیکه حاکمیت خود ریشه ی اخلاق را میزند سخن از ظواهر دین، تمسخر دین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقای مطهری خوب می دانید که نگران دیده شدن موی سر بانوان نیستید! همین الان هم روسری ها و شالها و مقنعه ها بخشی از پشت سر خانمها را می پوشاند. اما واقعیت به اعتقاد من نگرانی از بابت برداشتن روسری ها فقط جنبه سیاسی دارد و آن را نوعی مخالفت با نظام جمهوری اسلامی تعبییر می کنید! چه اشکالی دارد اولین همه پرسی به حفظ یا برداشتن روسری اختصاص یابد؟! قطعا منظور فقط نپوشاندن موی سر است نه برهنگی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
امیدوارم تا بحث جبر و اختیار داغه این وسط یکی هم به فکر اختیاری شدن خدمت نظام وظیفه بیفته!بخدا اون دو سال اجباری اندازه 40 سال زندگی با حجاب سختی داره!
ناشناس
Austria
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آزادی بدون ریا و ظاهرسازی و خودفریبی غربی را به معنویت زورکی و ریاکارانه و چماقی ترجیح میدهم.
ناشناس
Austria
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نمی دانستیم بیرون کشیدن زنان و دختران از داخل خودرو و دنبال کردن آنها در خیابان و داخل فروشگاهها و روی زمین کشیدن آنها و توهین و تحقیر و بازداشت و پرونده سازی و ... برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به اندلس بوده است...
ناشناس
Austria
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ایمان و مسلمانی که با بود ونبود یک متر پارچه از دست میرود، همان از دست برود بهتر است
ناشناس
Austria
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
الزام عکس گذرنامه با حجاب کامل اجباری برای دختر 5 ساله به بالا ، راه ندادن دخترکان کوچک همراه با پدر و برادرشان به استادیوم ، اجبار حجاب چادر در برخی سازمانهای دولتی و بیمارستان بقیه الله هم برای جلوگیری از هرزگی و برهنگی بوده است؟
ناشناس
Finland
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
بیمارستان بقیه الله رو واقعا خوب شد گفتید! تو کامنت ها نبود! با زور حجاب میخوان سر مردم کنن
ناشناس
Austria
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
فقط نمی دانم با این همه هرزگی و برهنگی و درگیری غرب با مسائل جنسی، چطور وقت برای پیشرفتهای علمی و اقتصادی پیدا کرده اند و ما با اینهمه معنویت و هاله نور و حفظ عفاف و کرامت بانوان، اینقدر درجا میزنیم؟
ناشناس
Austria
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این نگرانی از آزادی غربی و بی بند و باری، برای عزیزان شیعه جنوب لبنان و سوریه جناب بشار اسد و عراق و سایر کشورهای اسلامی هم صدق میکند یا فقط زورتان به مردم ایران میرسد؟
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
فقط ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
فقط ایران
لبنان رو دیدی؟
اوففففففففففففففف
ناشناس
Austria
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
البته متاسفانه در مورد نماز و روزه هم نوعی از اجبار و تحمیل در جامعه وجود دارد مثل برخی از سازمانهای دولتی و حکومتی و مدارس و دانشگاهها هنگام اذان ظهر یا برخورد با روزه خواری و ...
ارمان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مردم عزیزم ایران باید این واقعیت تلخ رو بپذیریم
ما باختیم
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ما رکورد زدیم
ناشناس
Austria
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آزادی دوران ستمشاهی هرچه بود، بی ریا بود و نقاب و ظاهرسازی بر چهره نداشت. نه اینکه مثل الان در داخل با حجاب چادر فخر بفروشند و قرارداد کاری درو کنند و بعد در سوئیس با یک وزش باد، همه ظاهرسازی شان به باد برود
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همون که میگفت خدارو شکر چادری ام
دیدیم که دست ریاکاران رو شد
ناشناس
Austria
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اینهمه هزینه و نیرو و وقتی که برای بزور روسری سر ملت کردن و 10 سانت اندازه مانتو بالا و پایین بودن از خودتون و مردم صرف کردید، اگر برای پیشرفت کشور گذاشته بودید الان در تکنولوژی و رفاه و عدالت یه چیزی شده بودیم
ساکت المتکلمین
United Arab Emirates
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
افراط همراه با خشونت در شعار معروف "یا روسری یا توسری" این شده که امروز از تهش بیرون زده است. شعار دهنده های کم شعور که هنوز تعدادشان در بدنه مدیریت کشور کم نیست، با سلیقه های شخصی و تفکراتی که حاصل آن خشونت و زور و تزویر است، سبب لجبازی و دوری مخالفان از روش های عاقلانه شده است. سبب شده مخالفان به جای برگزیدن تفکرات عاقلانه( در مورد حجاب) به کسی نگاه کنند که خود دست کمی از افراطیون خشونت گستر داخلی ندارد. اشاعه دهنده چهارشنبه های سفید روی دیگر سکه افراطیون داخلی است با تفکرات افراطی که نظریه های خود را به جای کاغذ روی شلاق می نویسند. اگر چند مدیر لایق در حوزه فرهنگ داشتیم اکنون دچار چنین مخالفانی نبودیم که چهره تفکرشان بسیار شبیه تفکر حجاب اجباری است متاسفانه. خیلی بی مناسب نیست که از لاک پشت بلبل عمل نمی آید. از زر و زور و تزویر نیز چهارشنبه های سفید عمل می آید نه روشنفکر و بینش پژوه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
هر وقت گفته شد که حجاب اجباری بد است، یه عده گفته یعنی میخواهید لخت بشید؟!
مثه این که به یک آدم پرخور بگی رژیم بگیر، برگرده بگه که میخوای از گشنگی بمیرم؟!
بابا از حجاب اجباری تا برهنگی کامل، درجاتی وجود دارد که خیلی از کشور ها یه چیزی بینش رو انتخاب کرده اند.

الان در امارات که حجاب اجباری نیست، آیا مردم لخت هستند؟!
ناشناس
Austria
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
یعنی الان وضعیت کرامت و شخصیت زنان و آمار تجاوز و ازدواج سفید و روابط نامشروع و آزارهای کلامی و چشمی و لمسی و ... در کشور ما بعد از 40 سال حجاب اجباری بهتر از کشورهای دیگر است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این نشون دهنده اینه که ایرانی ها جنبه ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بینی و بین الله اگر مسلمان هستیم و به قران و خدا اعتقاد داریم احکام پوشش در قران آمده است. اما اگر دینی غیر از دین اسلام اختیار کرده اید خوب حسابش جداست. آخر بدحجابی و برهنگی، ولنگاری و فساد و فحشاء و بی بند و باری جنسی است که غرب الان تجربه می کند. خبری خواندم که در برخی متروهای کانادا، واگن های ویژه ای برای بانوان اختصاص داده اند راه رفته رو دوباره رفتن خطاست. قدری به انسانیت و وجود خودمان ارزش قائل شویم
ناشناس
Austria
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
کانادا خیلی چیزهای دیگری هم دارد میخواهید به آنها هم بپردازیم؟ کانادا گشت ارشاد برای لباس زنان نگذاشته است .آنها اقدامات افراطی خود در برهنگی را اصلاح کرده اند، ما هم باید اقدامات افراطی خود در حجاب اجباری را اصلاح کنیم. ضمنا جوامع خود مکانیسم کنترل پوشش افراد را دارند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مگر بیشتر زنان ممالک غربی که حجاب ندارند، برهنه هستند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
در تعریف این حضرات کسی که سرش هم نپوشونه برهنه محسوب میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر اول انقلاب مانند طالبان، دستار و ریش را هم برای مردان اجباری می کردند الان بحث این بود که مرد بی دستار یا مردی که صورتش را زده مخل امنیت عمومی است
ناشناس
Germany
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
شما چهل سال با تغییرتمام اصول اسلامی و انسانی دیدگاه زن و مرد روبهم فقط در حد الات جنسی متحرک پایین اوردین. با کمال احترام به عرضتون برسونم به واسطه همین طرز فکرهای شما فساد اخلاقی در ایران از جوامع غربی هم بیشتره. اگر بحث روابط ازاد در غربه باید بدونید پایداری اونها به شریکشون خیلی بالاتر از بیشتر زوجهای ایرانی هست. کاش حضرات حداقل بخشی از پولهایی که به حسابشون ریخته میشه رو خرج سفر و زندگی کوتاهی در غرب می کردن تا میفهمیدن کجای این دنیا ایستاده ایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقایانی که با دیدن موهای سر خانمها تحریک می شوند و می ترسند به گناه بیافتند بهتر است یک وقت ویزیت از یک روانپزشک بگیرند. ای آقایانی که از حجاب اجباری دم می زنید خدا می داند که در خانه تان چه فیلمها و برهنگیهایی را در ماهواره و اینترنت تماشا می کنید. زورتان به نفس خودتان نمی رسد ولی زورتان به خانمها می رسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جمع نبندید عزیز.
ناشناس
Finland
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
"آقایانی که با دیدن موهای سر خانمها تحریک می شوند"
این جمعی که گفتن کاملا مشخص بود! دیگه چیو جمع نبندن؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر قرار حجاب آزاد بشه باید قانون مهریه هم حذف بشه به همین سادگی حالا ببینم بازم زنی جرات داره روسری از سرش دربیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
نه این که خیلی مهریه و حق و حقوق به زن ها پرداخت میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر این مقاله رو نمینوشت که علی مطهری نبود..درسته که اندلس را با دو زن توانستند از دست مسلمانان خارج کنند این نشانه ضعت امت اسلام وهوس ران بودن مردانی است که ادعای خداجویی دارند چرا هیچوقت با این ترفند دشمنان اسلام شکست نمیخوردند؟؟؟؟چون این یک موضوع پیش پا افتاده است برای آنها..خدایا آدم دیوانه میشه با این سطح فکر امثال این آقا ..ایران بیچاره چه بر سرت اومده که الان اینجایی..فکر میکردم ده هزار سال عقبیم از دنیا اما نه پرفسور مطهری ثابت کردند عصر حجری هستیم..خیلی چرت وپرت بود ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من خودم مخالف حجاب اجباری هستم، ولی اون چیزی هم که در خیابونها میبینیم حجاب نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
محدودیت در آزادی فرقی نمیکنه کدوم قسمت بدن را تحت شعاع قرار بده هیمنکه محدودیت هست خودش آزاردهنده است. من مطمئن هستم که اگه آزاد بشه وضعیت عادی میشه و حساسیت های اجتماعی هم از بین میره . الان که مثلا پوشش هست فساد داره بیداد میکنه . بزارید مردم آزاد باشند. به شما چه که مردم چی می پوشند؟
mashan
United Arab Emirates
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اقا اینها که خیلی راحت بی پروا به خودشان مشغولند چه نیازی به بی بند باری دارند مگر دزیدی هایشان ورانت هایشان و چپاولشان با مانعی روبرو ست که بخواهند مردم را در خانه جوانان و چه چه مشغول بکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مسئله اصلی مردم ایران فساد اقتصادی اختلاس رانت خواری اقازاده گری اشرافی گری مدیران نجومی وزرا میلیادر و فاصله طبقاتی بیکاری مشکل ازدواج جوانان مشکل مسکن واز این قبیل حرفهاست
مگر دیگر در کشور هیچ مشکلی غیر از حجاب نیست
وجدانا مشکل چیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
متاسفانه امروزه تمام صحبتها از پوشش زنان جامعه است. حجاب تنها در پوشش زنان نیست . اصل حجاب ذهن و نوع برداشت انسانهاست . تا زمانیکه ذهن بعضی مردان کژ اندیش که حتی از صدای تق تق پاشنه کفش خانمی تحریک میشود پاکیزه نشود هیچ امیدی به داشتن جامعه سالم نمی رود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
این به نظرم حذف کردن یک طرف از این قضایاست. اگر انحراف جنسی یا رابطه نامشروع و ... اتفاق میافته دو طرف داره. هم زن و هم مرد. به عنوان یک مرد میگم، خانومی که این مسائل رو نخواد، هیچ مردی نمیتونه حتی نزدیکش بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
خيلي پرتي کجا زندگي ميکني پس اينهمه ادم ربائي وتجاوز به زور ،اختياريه ؟برات ماسفم فقط خواستي چيزي بگي کاش 1 ثانيه فکر ميکردي يعد نظر ميدادي امثال شما هها هميشه بدون تفکر و با تراوش ذهني في البداعه چيزي ميگويند که با واقعيتها مغايره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
واقعا" مقاله بی سرو تهی بود.
آقای وزیر ارتباطات گفته بود در شورای عالی فضای مجازی افرادی هستند که اصلا" بلد نیستند یک ایمیل بسازند !!!
منظور من از ذکر این جمله این بود که که اکثر تصمیم گیران برای مردم افرادی فاقد اطلاعات در آن زمینه هستند...
1- آقای مطهری شما دم از اتحاد و وحدت میزنید ولی مثلا" در همین مقاله شمال شهری را بی بندبار و جنوب شهری را مذهبی معرفی میکنید ! اینقدر بین مردم نفرت ایجاد نکنید. اگر اینطور که گفتید چرا اکثر مسئولین در شمال شهر ساکن هستند؟؟؟ خود شما کجا زندگی میکنید؟
2- مسئولین ما تا میخوان از فساد مثال بزنن اسم آنتالیا را میارن در صورتیکه اصلا" نرفتن ببینن , قابل توجه ایشان در اکثر کشورهای اسلامی مراکز فسخ و فجور و عبادت کاملا" تعریف شده است , به مساجد این شهر سری بزنید و ببنید که موقع نماز پر میشود ولی در ایران چطور؟ و افراد محجبه زیادی را در کنار بی حجاب ها مشاهده میکنید.
3- شما میگید اکثر مردم موافق حجاب هستند. این مردم هائی که تا مسئولین کم میارن از اونها مایه میزارن نمیدونیم چند درصد هستند, اگر اینطور هست یکبار یک رفراندوم برگزار و تکلیف را مشخص کنید. خانواده خودم همه محجبه هستند ولی مخالف حجاب اجباری میباشند. هر شخصی که محجبه هست دلیل نمیشود موافق حجاب زوری باشد.
5- جمله قصار ایشان که نبود حجاب را مترادف از دست رفتن فرهنگ رشادت قرار دادن هست و وظیفه حکومت را مردم را به زور به سمت بهشت سوق دادن هست !!! آقای عزیز وظیفه حکومت ایجاد نظم و عدالت هست ولی رشادت و شهادت یک موضوع زوری نیست که حکومت فکر کند اگر یک عده حجاب را رعایت نکنن این فرهنگ از بین میرود !! همیشه در بوق و کرنا کردید که در رژیم گذشته فقط بی بندباری بود و فساد , پس این افرادیکه در جنگ 8 ساله رشادت به خرج دادن در رژیم گذشته زندگی و تربیت نشده بودن؟؟

شما که هزاران میلیارد صرف دین و رشادت مردم کردید و هزاران ماموران انتظامی را مامور به کنترل حجاب زنان , چرا بسیاری از مساجد خالی از نمازگزار شده , فساد و دزدی افزونی پیدا کرده و اخلاق جامعه هم هر روز بدتر میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اقای مطهری بهت امیدوار شدم خدا رو شکر
هادی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حجاب اختیاری باعث از بین رفتن روح فتوت رشادت و آرمان خواهی میشه؟! آقای مطهری فراموش کردن جوانانی که انقلاب کردن و هشت سال جنگیدن در زمان حجاب اختیاری بدنیا آمدن و بزرگ شده بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا همش مردها درباره حجاب حرف میزنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جالبه .استدلال اقای مطهری فقط دیدگاه یک مرد وانهم باگرایش و سلیقه خاص مذهبی است.
مثلا دراین دیدگاه وجه غالب اینه که مرد اسیب نبینه.مرد از راه درست منحرف نشه.
اصلا مهم نیست که یک زن چه فکر میکنه
وبعد به عنوان یک نظر جامع به همه ارائه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
قانع کننده نیست.چونکه حجاب باید درونی باشد وگرنه اگه همه هم لخت باشند بعد از مدتی عادی خواهد شد ددر ضمن حجاب تاکنون دستاوردی برای جامعه نداشته میگید نه آمار فساد و ظلاق رو اعلام کنید وبا سایر کشورها مقایسه کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
همه اشاره میکنن که رفراندوم برگزار کنید برای این ماجرا ولی مشکل جای دیگری است.تمام جهان دارن سعی میکنن که مغز ملت ما رو شست و شو بدن تا از اسلام دست برداریم و ظاهرا موفق هم شده اند و مردم ناآگاهانه با اسلام مخالفت میکنن.البته مشکل از جایی شروع میشه که تو ایران با اسلام بازی شد و اون رو سیاسی کردن.کجای یک کشور اسلامی اختلاس جرم نیست و مجازات نداره؟از مال مردم دزدی میشه؟مردم حق اعتراض ندارن؟و... به هر حال. مت باید حساب اسلام رو به عنوان دین خدا جدا کنیم از کشوری که فقط اسم اسلام رو داره.لطفا بخاطر سو استفاده از اسلام فریب دشمن رو نخورید حجاب اجباری است چون خدا گفته نه فلان مرجع تقلید.حالا اگه کسی میخواد با خدا بجنگه و شکستش بده شروع کنه از الان.این چیزی هست که آمریکا میخواد و مردم ما هم دارن فریب میخورن.لطفا نظر رو منتشر کنید تا مردم کمی آگاه بشن.با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
دین خدا اسلام است. حقا که ..!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
واقعیت اینه که ذات و سرشت سیاست با دغل بازی و غیرشفاف سخن گفتن گره خورده و پیوند دین با سیاست عملا بجز معصوم از احدی دیگه ساخته نیست و باید تاسف مضاعف خورد از بازی هایی که باسم دین با دین طی این سالها شد و نتیجه اش شده دین گریزی کسر کثیری از جامعه
امید به آینده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
حجاب اجباری؟!
مگه حجاب تو کشور ما اجباریه!
والا ما هرجا رفتیم همین روسریهایی که الکی گرفتن رو چوب رو گذاشتن زمین! و بدتر از این وضع حجاب مگه داریم!
اصلا شما مردم مارو با دیگر کشورها رعایت میکنید؟!
وقتی اروپا و آمریکا اولین تولید کننده لوازم آرایشی میشن و کشور من اولین مصرف کننده اش...وضع از همین جا معلوم نیست که قراره چی بشه؟!
همین الانش چرا ازدواج ها محکم نیست؟! چرا جوونا دیر ازدواج میکنن؟!
چرا اینهمه وفا کم شده و خیانت زیاد؟!
به نظرتون یعنی دعوا سر یه روسری 40-50 گرمیه؟! چیه این زور داره آخه!
اونموقع که این خانم ها نمیتونن روسریو تحمل کنن باید ما مردا از فردا اعتراض کنیم که نمیتونیم دو سال سربازیو تموم کنیم!
یه عده هم بلند شن اعتراض کنن که نمیتونن یه چیز دیگه رو تحمل کنن!
مگه میشه برا هرچیزی هرروز رفراندوم برگزار کرد!

بیشتر کسایی که تو ایران زندگی میکنن طالب ایران اسلامین..چون براش انقلاب کردن...براش خون دادن و حالا باید ما بایستیم جلوی توطپه کسانیکه تو بدترین شرایط زمان جنگ گذاشتن از کشور رفتن و تو خوشی خودشون مست بودن!
الان بیان برا ما تعیین تکلیف بکنن!

الان اگه وضعمون به اینجا رسیده بخاطر حجاب و... نیست بخاطر اینه که اسلام واقعی تو جامعه پیاده نشده!
اسلام واقعی میگه حق کسیو نخور
میگه به ناموس کسی چپ نگاه نکن
بیخبر از وضع برادرت نباش
و...
والا از زمانیکه چشم باز کردیم خیانت های بسیاری به این مردم و کشور شده
چه بسیار افرادی که از نون همین مردم خوردن و به جایی رسیدن و برگشتن ضد مردم حرف زدن!

اینم بگم تمام
انسان همیشه نشون داده که به کم قانع نمیشه...اول روسری...بعد مانتو بعد...
ولایی ح
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
در دین اجباری نیست سوره بقره دیگه ... مشکل اقتصادی را حل کنید حکم قرانی را درمورد سارقان واختلاس کنندگان اجرا کنید .
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
روشنفکران غیرتی و طرفدار بی حجابی که میگین هر زنی آزاده با هر پوششی بره بیرون . گیریم اینم چراغ سبز گرفتین و براتون بصورت قانونی آزادش کردن . اونوقت اگر خواهرتون با هفت قلم آرایش و سر و ریخت ناجور و بی حجاب صبح رفت خیابون اما صلات ظهر با چشمان گریون برگشت وقتی پرسیدین مگر چه اتفاقی افتاده ؟ گفت چند تا لات خالکوبی شده رو بحدی تحریک کردم که وسط خیابون منو مورد آزار و اذیت قرار دادن . بعد آیا اونام حق دارن بگن چون این از شدت تحریک دیونمون کرد و بهمون فهموند که اهلشه ما هم آزاد بودیم این بلا رو سرش بیاریم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اولا که حجاب بخاطر خداست نه مردان ایه ی حجاب رو که مردها داخل قران نکردن ! دوما منظور از ازادی ازادی بیان ازادی اجتماعات و ازادی تحزب و غیره هست نه ازادی لباس هیچ روشنفکری برای لخت شدن مردم مبارزه نمیکنه منظور همشون همونایی هست که گفتم
m
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جناب آقای مطهری متاسفانه مسئولین انقدر درگیری دارند که حواسشان نیست چی برسر فرهنگ این مملکت می آید زمانی متوجه می شوند که دیراست
آیا واقعا الان پیزی به عنوان حجاب و پوشش برای جوانان معنا دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بابت حجاب مراکز فرهنگی درست شد که بیت المال را بنام کار فرهنگی غارت کنند.
ناشناس
Hong Kong
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
امیدوارم اختلاف نظر شدید ما ایرانی ها با دموکراسی، عشق به هم میهن، عشق به همنوع یا یافتن مشترکات یا از هر راه حل انسانی و خدایی دیگر و از طریق دوستی و تفاهم ختم به خیر شود دو دستگی و تضادی که بنظر لاینحل می رسد!
از سار کاشان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
احسنت دقیقا همینطوره
جلیل
Afghanistan
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
من سوال می پرسم . لطفا جواب بدین . آیا همین الان کدام یک از شما حاضرین خواهر یا مادر یا همسرتون در خیابون بین مردم بره بالای سکو و روسری خودشو برداره و سر چوب کنه ؟ چرا تا قبل از اعتراضات و اغتشاش های اخیر این موضوع نبود . آیا این کمپین دلقک بازی از کدام ناحیه رهبری میشه ؟ آیا باید آنقدر ضعیف باشیم که تحت تاثیر صدای امریکا و شبکه من و تو قرار بگیریم ؟ یک مشت سست عنصر امروز به حکم شبکه من و تو روسری شون سر چوب میشه فردا همه چیزشون . چون اصلا نمیدانند که خودشون سر چوب شدن .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آب و هرچه بیشتر تو دستت بفشاری بیشتر بیرون میزنه: وقتی با قدیمیا حرف میزنم همگی میگن زنای الان به مراتب پوششون تحریک پذیر تر از پوشش زنای بی حجاب قبل از انقلابه. این یه واقعیته ما سی سال به زنامون گفتیم از نظر اسلام فقط یه پوشش واسه زن وجود داره و اون چادره میخواین بخواین نمیخواینم باید بخواین. عاقبت شد این که رفتن دنبال الگوی خیابانهای آنتالیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
اصولا غریزه جنسی انسان نامحدود است. امروز حجاب برداشته شود فردا درخواست های دیگرمطرح می شود و عده ای درجریان این باتلاق غوطه ور می شوند. فرهنگ برهنگی خود مثل اعتیاد است. این همه در مورد کار فرهنگی برای مقابله با بدحجابی گفته شده چندان مزایای داشتن عفت و حجاب برای خود انسانها توضیح داده نشده است و یا تحقیقی علمی از بعد روانشناختی روی آن صورت نگرفته است. چرا باید همه اندیشه های خود را از غرب بگیریم و آنها را الگو قرار دهیم و درهمه چیزازآنها تقلید کنیم و دین و راه و روش پیامبر خود و عقل خود را بکار نگیریم.درحالیکه آنها چندان پیشرفت مسلمانان را نمی خواهند.
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
آیا در زمان شاه که بقول جناب مطهری برهنگی در جامعه رواج داشت، روح فتوت و رشادت و آرمانخواهی رخت بربسته بود؟ پس انقلابیون و کثیری از رزمندگان از روح فتوت و شهامت تهی بودند؟ و این روحیه فقط در کشور ما و عربستان و افغانستان که حجاب اجباری است وجود دارد و بقیه‌ی ملتها از آن تهی هستند!!!؟؟
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
اغلب سخنان اقای علی مطهری درباره موضوع اجباری کردن "پوشش فقهی " نیست بلکه او از نگرانی ها و تصورات شخصی خود میگوید و اتهامات و نتیجه گیرهای عجیبی را مطرح میکند .مثلا اینکه نقشه هایی پشت این کارها هست در حالیکه عملا برعکس بوده است و تحمیل پوششش شرعی از اول نادرست بوده است و انتخابی بودن نوع پوشش نیز ربطی به تغییر ارزشهای انسانی کلیت جامعه ندارد .
ناشناس
Finland
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
اصولا مسائل مهم مملکت چه فلسطین و اسرائیل چه حجاب و مسائل دیگه با این مثال تاج نزدیکی بسیاری دارند گردش کنی میخ میشه پهنش کنی سیخ میشه حجاب اگه نباشه پس حکومت اسلامی به چه کار آید که در راسه اگرم باشه که مردم عدم تمکینشون رفته رفته بیشتر نشون میدن یه اوضاح سیخ و میخی شده
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
درجامعه ای که اکثریت با مسلمین است. باید به شعائر اسلام .اقلیت تمکین کند.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
فرارو که چیزی منتشر نمیکنه ولی سایت بهتری نیست متاسفانه .
بحث حجاب با برهنه گی و ابتذال تفاوت دارد .
حجاب اجباری برای پیروان دین دیگر ، در اسلام نیست . حکومت ما زرتشتیان و مسیحی ها و کلیمی های هموطن رو هم مجبور میکنه حجاب داشته باشن . این کار مصداق بارز حق الناسه چون اون دنیا باید جواب پس بدن. اونا پیرو دین ما نیستند و در دین اسلام هم هیچ اجباری نیست طبق آیه ی قرآن . ما هرگز نشنیدیم پیامبر اسلام زنان غیر مسلمان را مجبور به رعایت قوانین اسلام کرده باشند . این یک بدعت آشکار در دین خداست و همه هم اینو میدونن ولی جراتش رو ندارن بگن اشتباه کردیم . پس زنان مسیحی اگر نخوان حجاب داشته باشن معنیش این نیست لخت میخوان بیان بیرون .
ناشناس
Thailand
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
من بانکوک زندگی می کنم مسلمانان اینجا که تعداد کمی هم هستند بدون هیچ اجباری حجاب را رعایت می کنند با اینکه به علت گرمی هوا اذیت هم می شوند. اما سایر مذهب پوشش حداقلی هم ندارند ولی تحریک کننده نیز نیستند آن هم دلایل خودش را دارد یکی آب و هوای اینجا و دیگر اینکه ازدواجها به موقع در سنین بلوغ و نیازهای جنسی برآورده می شود. کشور ما اصلا شرایط جاهای دیگر را ندارد.
a.azadei
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
از آقای مطهری که عنوان دکترا را یدک میکشند چنین تحلیل بی مایه و آبکی بعید است!!
هرگاه شما یادگرفتید که هر چیز را با چوب سیاسی و دشمنی نرانید ، آنگاه از مردم بخواهید تحلیلهای شما را بپذیرند.
مشکل اینجاست که حنای آقای مطهری و دوستانشان رنگ باخته است و حتی اگر درست هم بگویند کسی نمی پذیرد.
بنده به شخصه اروپا را دیده ام و ایمان دارم که از لحاظی که آقای مطهری گفته اند بسیار بهتر از جامعه کنونی ماست.
مشکل آقای مطهری این است که با اسکورت در اروپا جابجا میشوند و احتمالا جاهایی میروند که ایشان را به حجاب بدبین کرده است!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
واقعا بدبختی بزرگی داریم که در مورد یک چیز ساده باید اینهمه بحث کنیم .حجاب باید اختیاری باشه مطمئن باشید که هیچ مشکلی هم برای کسی پیش نخواهد آمد.این موضوع یک چیز ساده است ونباید اینقدر در موردش بحث کرد.بسیاری ازمشکلات اخلاقی بوجود آمده بخاطر حجاب اجباریه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
من یه زنه مانتویی ساده بدون ارایش هستم ولی باز نگاهای کثیف مثل خنجری در بدنم فرو میره. مردهای بیمار و هرزه حتی با حجاب هم مهار نمیشن.
مزدک
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
...winter is coming زمستان در راه است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
نفهمیدید؟
این قضیه حجاب، همن سوپاپ اطمینانه که ملت سرشون فعلا به این موضوع گرم باشه! تا یوقت به فکر حقوق مهتر خود نیوفتند!
حسن
Iraq
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
البته متاسفانه مردم ما درتمام مسایل خیلی زود جوگیر میشن وهمیشه از اون طرف بوم غش میکنن وبدون در نظر گرفتن شرایط فرهنگی واجتماعی وآداب بکارگیری امور همه چیز رو لوث میکنن بعنوان مثال چه درحفظ حجا ویا بی حجابی که کلا افراط ویا تفریط میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
ما گناهانی میلیونها برابر بدتر از بی حجابی داریم که هیچکس توجهی ندارد و کوچکترین ان دزدی سپرده های میلیونها ایرانی در موسسات مالی با همدستی و مشارکت بانک مرکزی و دولت می باشد. بی حجابی در بالاترین حد یک جرم کوچک است که مابین پنج تا پنجاه هزار تومان جریمه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
من در مورد ضرورت یا عدم ضرورت آن نطری ندارم ولی چه بسیار در محاکم دادگستری زنان و مردان ظاهر الصلاحی دیده میشود مرتکب ترسناکترین گناهان شرعی و ناموسی شده اند.
پس ظاهر قضیه نمی تواند دیانت را تقویت کند.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv