bato-adv

روایت تیموریان و رایگان از عدم‌جراحی یک مستندساز

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
بحث‌هاي پيش‌آمده بعد از پرونده پزشكي عباس كيارستمي، بار ديگر مطرح شد. رويا تيموريان و مسعود رايگان خواستار ديدار وزير بهداشت هستند تا مسائل مربوط به بستري‌شدن كارگردان «من ناصر حجازي هستم» را در بيمارستان بهمن از طريق گفت‌وگو حل كنند.بعد از مسائل مطرح‌شده پيرامون پرونده پزشكي عباس كيارستمي، كارگردان شناخته‌شده ايراني كه واكنش‌هايي را به‌دنبال داشت و حتي برخي از چهره‌هاي هنري و سينمايي از بي‌توجهي نسبت به درمان اين كارگردان انتقاد كرده بودند، حاشيه‌هايي به‌دنبال داشت و برخي از پزشكان نيز واكنش‌هايي نسبت به اين جريان نشان دادند اما در يكي، دو روز گذشته اين مسائل ابعاد ديگري هم داشته و حتي اخباری غيررسمي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد.

نيمه‌شب يكشنبه، سوم مرداد كانال تلگرامي روزنامه سينما اين متن را منتشر كرد: «شنيده شده بيانيه صنفي تندي از سوي جراحان آماده شده بود تا از اين پس رسما هيچ هنرمندي مورد عمل جراحي قرار نگيرد كه با پادرمياني وزير بهداشت و پس از يك جلسه طولاني، اين بيانيه منتشر نشد».در همين زمان بود كه خبرهاي ديگري نيز در شبكه‌هاي اجتماعي منتقل مي‌شد. در اين خبرها عنوان شده بود كه نيما طباطبايي، كارگردان «من ناصر حجازي هستم»، دچار عارضه مغزي شده و با وجود مراجعه به بيمارستان، جراحي او با حاشيه همراه شده و در نهايت به بيمارستان ديگري منتقل شده است. در برخي از اين خبرها از رويا تيموريان، بازيگر سينما، نيز نام برده شده بود كه نيما طباطبايي خواهرزاده او است. چندساعت بعد از انتشار چنين خبرهايي، رويا تيموريان در مورد اتفاق‌هاي پيش‌آمده به ايسنا گفت: «به دلیل شرایط خاصی که بیمار ما داشت، باید برای جراحی‌اش با پزشک قبلی مشورت می‌کردیم و ایشان تأکید داشتند که دکتر قدسی، این جراحی را انجام دهد که براساس آن، ما با خود بیمارستان رایزنی و گفت‌وگو کردیم و نامه‌ تقاضای بنده از دکتر قدسی در بخش آی‌سی‌یو موجود است، اما ناگهان اعلام کردند که به هر دلیلی برای ایشان امکان ندارد عمل را انجام دهند».

تیموریان با اشاره به پیگیری همسرش، مسعود رایگان، با ایازی، معاون وزیر بهداشت، اضافه کرد: «بعد از این رایزنی‌ها، دکتر میرفلاح از تیم دکتر قدسی بیمار ما را دید و قرار شد صبح دکتر قدسی او را عمل کند و من هم با خیال راحت در بیمارستان ماندم و همه‌ کارکنان هم خیلی مهربانانه با ما برخورد کردند، اما ساعت ١١ شب بخش آی‌سی‌یو به ما گفت که دکتر قدسی نمی‌تواند این جراحی را انجام بدهد و هیچ‌یک از دیگر جراحان مغز و اعصاب ما که لازم نیست نامشان را اعلام کنیم هم نمی‌توانند این عمل را انجام دهند».

او ادامه داد: «از خانم فتح‌الله‌زاده و خانم ناجی که در بخش آی‌سی‌یو توجه ویژه‌ای به بیمار ما داشتند، تشکر می‌کنم اما آن شب این پرسش را داشتم که مگر می‌شود در یک‌ساعت، تمام جراحان شما دچار مشکل شوند؟! و خانم فتح‌الله‌زاده نیز توضیح داد که این مسئله در حوزه‌ اختیارات من نیست و به بخش پرستاری بروید که ما همین کار را کردیم و مستنداتی هم داریم. رسما به ما اعلام کردند که مریضتان را ببرید و بهانه آوردند که دستگاه اسکن ما خراب است! اما مگر می‌شود بیمارستانی به این بزرگی و لوکسی، دستگاه اسکن نداشته باشد؟!»او با تشریح وضعیت نیما طباطبایی عنوان كرد: «ساعت سه صبح به چند بیمارستان دیگر مراجعه کردیم، اما موفق نشدیم و در نهایت با بابک برزویه عزیز، هنرمند عکاس که پدرش یکی از بهترین‌های جراحی است، گفت‌وگو کردیم و شبانه اسکن‌های نیما را برای دکتر برزویه فرستادیم و ایشان محبت کردند و بیمار ما را در بیمارستان ایرانمهر پذیرش کردند».این بازیگر در ادامه به تشریح روند درمان نیما طباطبایی در بیمارستان ایرانمهر پرداخت: «طبق پرونده‌ای که از بیمارستان بهمن به آی‌سی‌یو بیمارستان ایرانمهر آوردیم، مشخص شد دو روزی که در آن بیمارستان بوده، فقط به او مُسکن زده‌اند و درمان اتفاق نیفتاده است».بازیگر فیلم‌های «کافه‌ستاره» و «شیفتگی» در ادامه درخواستی را از وزیر بهداشت مطرح کرد: «برای جلوگیری از هرگونه شُبهه و شائبه، از جناب وزیر محترم بهداشت که حُسن‌نیتشان نسبت به وظایفشان و خارج از حیطه حرفه‌ای‌شان ثابت شده و از فرهیختگان هستند، تقاضا دارم با حضور بزرگان بیمارستان بهمن، بنده و مستنداتی که دارم و می‌توانم آنها را تقدیم کنم، دیداری داشته باشیم و امیدوارم این ملاقات رودررو قدم اولی باشد برای این صلح و دوستی».

رایگان و پيشنهاد آشتي
مسعود رايگان، بازيگر و همسر رويا تيموريان، نيز در مورد ديدار با وزير بهداشت به «شرق» گفت: «پيشنهاد ما آشتي و گفت‌وگوي رودررو براي رفع سوءتفاهم به‌وجودآمده ميان دو جامعه‌اي است كه هر دو از اقشار اليت جامعه هستند. بن‌مايه كار ما براساس آشتي است و به‌همين‌دليل من و خانم تيموريان معتقد هستيم نه‌تنها در مورد سوءتفاهم‌هايي كه ميان هنرمندان و پزشكان به‌ وجود آمده بلكه در مسائل ديگر هم مانند برجام و... بايد گفت‌وگو كرد و با تكيه بر عقلانيت و به‌دور از احساس، راه‌حلي براي حل مشكلات پيدا كرد».او افزود: «به نظر ما يكي از راه‌حل‌هاي منطقي اين است كه يك جلسه با وزير محترم بهداشت داشته باشيم و هيأت‌مديره و بزرگان بيمارستان بهمن هم در اين جلسه حضور داشته باشند تا بتوانيم با گفت‌وگو مسائل مطرح‌شده را بررسي كنيم. حرف‌هاي ما براساس مستنداتي است كه دوست داريم در اين جلسه خصوصي به مسئولان ارائه دهيم تا از راه عقلاني به يك راه‌حل برسيم.

 اين، نشانه حسن‌نيت ماست وگرنه مي‌توانستيم مستندات را منتشر كنيم».همچنين محسن محور، مديرعامل بيمارستان بهمن، در واكنش به مسائل مربوط به بستري‌شدن طباطبايي در اين بيمارستان به ايسنا گفت: «آقای طباطبایی سه روز قبل با عارضه سردرد به بیمارستان ما مراجعه کردند که از سوی دکتر جلالیان در بخش، بستری و دستور انجام ام‌آرآی برایشان داده ‌شد. در ام‌آرآی آقای طباطبایی تومور بزرگی در مغزشان تشخیص داده شد. در سابقه بیمار وجود تومور کلیه مشخص و اعلام ‌شد که این تومور، اکنون به تومور متاستاتیک تبدیل شده است. براین‌اساس آقای طباطبایی به سرویس جراحی منتقل شدند».او با بیان اینکه در آن زمان مهرداد مرادی، پزشك آنکال بوده است، ادامه داد: «دکتر مرادی بالای سر بیمار حاضر می‌شود و بعد از دیدن نتیجه ام‌آرآی می‌گویند که تومور آقای طباطبایی وسیع است. همراهان بیمار می‌گویند جراحی باید به وسیله دکتر سیدمحمد قدسی انجام گیرد. درحالی‌که طبق تماسی که با دکتر قدسی گرفته شد، اعلام کردند که دکتر عازم سفر هستند و براین‌اساس ما پیشنهاد یک جراح دیگر را دادیم که همراهان بیمار قبول نکرده و بر انجام جراحی از سوی دکتر قدسی اصرار کردند.

از آنجایی که دکتر قدسی عازم سفر بوده‌اند، معاونشان، آقای دکتر میرفلاح، را می‌فرستند که بعد از معاینه بیمار از سوی دکتر میرفلاح اعلام شد که بیمار نیاز به یک جراح حاذق دارد. از طرفی تنها کسی هم که در بیمارستان ما می‌تواند تومورهای سنگین مغز را عمل کند، دکتر قدسی است که عازم سفر بودند».او تأکید کرد که در این زمینه مدارک، پرونده‌ها، فیلم و حتی ام‌آرآی آقای طباطبایی موجود است و حتی گفته‌ام که تمام دوربین‌ها و فیلم‌هایی که پزشکان بالای سرشان رفته‌اند موجود باشند.

احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
وارد کردن دکتر از خارج بهترین راه برای حل این مشکلاته هیچ پزشک ایرانی حاضر نیست تجارتخانه ایران رو ول کنه و بره خارج چون اونجا نه اونقدر پول هست نه اونقدر احترام و نه قانون گریزی ولی افسوس که کسی نیست به داد مردم برسه
ناشناس
Russian Federation
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
چه حرفا !!! دو جامعه الیت؟!!! هر کس یک فیلم ساخته یا بازی کرده هنرمنده و هر مشکلی پیدا میکنه باید وزیر بیاد ملاقاتش؟ پزشکا و فیلم سازا دو قشر پرمدعای جامعه هستن. اکثر فیلم سازا چیز زیادی هم بارشون نیست ولی ادعای زیادی دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
برای حل معضل هنر-طب، اهالی هنر را الزام نمایند تا دوره کوتاه تزریقات و پانسمان را طی کنند وگرنه مجوز کار به آنها ندهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
به نظر من برای حل مشکل می بایست پزشکان را مجبور نمایند تا یک دوره فشرده کارگردانی را نیز بگذرانند وگرنه به آنها مجوز طبابت ندهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
جراحی تومور مغزی انهم متاستاتیک یعنی از جای دیگه بدن به مغز امده و در مغز رشد کرده,بالای پنجاه درصد مرگ و میر دارد و با توجه به سوء تفاهمهای بوجود امده,بهتر است ایشان در کشور دیگری عمل شود.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
چه پر مدعا ... خودشان را در اندازه ای می دانند که می گویند وزیر بهداشت ایران باید بیاید حکم شود ...
کی از این قشر به اصطلاح فرهیخته هنری رها می شویم خدا می داند!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
اگر من یه کارگردان بودم فیلم همین حادثه می ساختم . احترام زیادو الکی به این قشرپزشک بعضی از اونارو مغرور کرده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
واقعا بعضی شغل ها از بعضی شغل ها مهمترن. یکی مثل پزشکی یا پرستاری یا کارگران که اگه کارشون رو تعطیل کنن جامعه فلج میشه و یکی هم مثل هنرمند که اگه اعتصاب کنن فیلم نزنن کوچکترین صدمه ای به جامعه وارد نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
*فیلم نسازن
هنرمندا خودشون رو خیلی الکی الکی بزرگ کردن
ناشناس
Oman
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
نشانه سواد کم شماست این بیانات.... تاسف باره آگاهی چیزی نیست در دانشگاه و تو کتابها فقط دنبالش گشت آگاهی بخشی از شعور و درک هستن یکی سواد دانشگاهی نداره ولی آگاه و باشعوره یکی مدارج بالای دانشگاهی داره ولی خالیه.... فقط تو کشورهای که از لحاظ فرهنگی عقب مانده هستند باید گشت و امثال تفککر شما را پیدا کرد
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
همون کارگردانا فیلم نساختن که جامعه انقدر سطحی نظر و کوته فکر شدن و به حیات نباتی شون ادامه میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
همون کارگردانا با فیلمهای آبکی که ساختن فرهنگ جامعه رو به گند کشیدن. مثلا ترویج کلماتی مثل ایول و پوشیدن لباسای جیغ و عادی جلوه دادن ارتباطات نامشروع و...
ناشناس
Oman
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
ناشناس 12:22 به عنوان دانش اموخته بیکار کارگردانی تاتر بهت میگم برو نگاه کن ببین کدوم هنرمند حسابی الان داره کار میکنه به همون خاطر کار نکرده اونها فرهنگ شما تا این حد نازله
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
این موضوع دعوای جراحان با هنرمندان نیست بلکه شاخص بیماری فرهنگی و غیر ثمر بخش بودن اقشار جامعه نسبت به هم است ،از دادن خوردو به مکانیک نگرانیم،از دادن وسایل برقی جهت تعمیر نگرانیم،از جراح نگرانیم ،از پرستا نگرانیم ، از روانشناس نگرانیم ،از کارمند بانک نگرانیم ،از رانندگی در خیابان و پارک خودرو در خیابان نگرانیم و در نهایت بی اعتمادی در جامعه موج می زند -خواهشمند است حوزه برنامه ریزی اجتماعی و فرهنگی را از حیاط خلوت تخصص های غیر مرتبط نجات دهید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
بسیار به جا و درست فرموده اید تمام بنیان های اجتماعی و اخلاقی ما متزلزل است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
بیمارستان بهمن هتل 4 ستاره ایست که فقط به تلکه کردن مریض ها می پردازند
واحد ای سی یو این بیمارستان الوده ترین بخش و پرستاران این بخش بی مسئولیت ترین پرستاران هستند
بیمار ما رو در همین ای سی یو کشتند و فریاد ما به جایی نرسید
شاید این افراد معروف بتوانند حق خودشان را بگیرند وای امان از مردم عادی بی پناه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
با این اوضاع چاره ای نیست باید رفت دکتر از هند و بنگلادش اورد هم حاذق تر هستند هم طفلکی ها با ماهی 5 میلیون راضی هم هستند
ناشناس
Oman
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
به عنوان شهروند این کشور که داراری شغل هستم و مسلما شغلم برای جامعه نیاز هست از همین جا اعلام میکنم و از تمام هموطنانم درخواست دارم در صورت تایید این مسئله و امتناع پزشکان از درمان مشاغلتان را به حالت تعلیق در اورید تا نیاز جامعه به هر کدامتان مشخص شود
ناشناس
Oman
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
من سنگبرم تو سنگبری کار می کنم مسلما همتون به سنگهای که برش می دم نیاز دارین
ناشناس
Oman
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
تنها برگ برنده پزشکان با هم بودنشان است در تصمیم گیری ... نشان بدین اونقدر بالغ هستین که پای خواستتون وایسین نشان بدین لیاقت مطالباتتون رو دارین نشان بدین پزشکان تافته جدا بافته نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
هر شغلی جامعه رو تا حد زیادی دچار مشکل میکنه مثلا یه نانوا با یه شغل ساده اگه نباشه مردم خودشون باید برن گندم بخرن ارد کنن نون بپزن و شغل های دیگه هم همینطور ولی مطمئن باش بازیگران و خواننده ها و ورزشکاران شغلشون هیچ صدمه ای به جامعه نمیزنه. ولی از طریق رسانه خودشون رو خیلی بزرگ و مهم جلوه میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
مخالفم چون پزشکان فقط با هنرمندان که بهشون توهین کردن اینجوری رفتار میکنن نه با همه جامعه
ناشناس
Oman
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
هیچ وقت ظالمی به وجود نمیاد اگر مظلومی نباشه لیاقت بیشتر افراد جامعمون همینه ... حقارت بخشی از شخصیت برخی افراده نیازمند التماس هستن برای هر چیزی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
جالبه بر پیکر یکجامعه از روی احساسات تاخت و تاز می کنند و حال تقاضای اشتی! پس عذر خواهی هتاکان چه میشود؟
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
هنوز وضعیت قاتلین(البته قتل غیر عمد) استاد کیارستمی مشخص نشده که کسی بخواد عذرخواهی کنه. فرق اینا با اون راننده اتوبوسی که با بی مبالاتی چند نفرو به کشتن داده چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
پوریا چشمت هزاران نفری که همین پزشکان درمان میکنند نمیبینه؟ حالا مثلا کیارستمی چه کار مفید و مهمی برا این مردم انجام داده؟
هومن جهانگرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
جراحان بيانيه مي خواستند بدهند و هنرمندان را درمان نكنند؟ آمريكاش نتوانست غلطي بكند چه رسد به يك عده پزشك. جاي اين كارها اصلاح شويد. جنبه داشته باشيد كه از كارتان ايراد بگيرند چون ايراد داريد. هم سوادي هم شخصيتي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
اين يه شايعه اس. تو چرا جوگير شدي؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
اصل داستان هر چه هست به کنار. فقط پول های بی حساب و کتابی که این دوستان پزشک می گیرند باعث شده است که خودشان را یک سر وگردن بالاتر از جامعه در نظر بگیرند. آیا نسبت دستمزد پزشکان به سایر اقشار در ایران و سایر کشورها یکسان است؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
نکته مهم اینست که هنرمندان هم مانند سایر اقشار جامعه انسان هستند و حق دارند از حقوق سایر انسانها مثل برخورداری از امکانات پزشکی بهره مند شوند. اما این برخی هنرمندان عزیز هستند که گاهی خود را ما فوق انسان تصور میکنند و تافته ای جدا بافته. گمان نمیکنم اینکه کسی هنرمند باشد و معروف برایش حقی ایجاد شود تا حقوق سایر افراد و اقشار جامعه را نادیده انگارد. چند روز پیش برخورد بسیار بدی از سوی یکی از همین به اصطلاح هنرمندان با شخص بنده صورت گرفت که به هیچ عنوان در خور و شایسته شان یک انسان نیست. اگر آن خانم به اصطلاح هنرمند فنی میداند و تخصصی دارد، بنده نیز دست کم 8 سال تحصیلات عالیه داشته ام و در کار خود جزء بهترین ها هستم و به هیچ عنوان درک نمیکنم که چرا یه خانم که باید شان و شخصیتی والا برای خود قایل باشد با رفتاری زشت و طلبکارانه با کسی برخورد کند و دریغ از یه عذرخواهی ساده.
مخلص کلام آنکه هنرمندان وقتی خود را تافته جدابافته میدانند باید انتظار برخوردهای نا متعارف را هم از سایر افراد و اقشار جامعه داشته باشند.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
این مهرجویی واقعا گل کاشت .....یک لحظه عصبانیت وهم ردیف کردن قاتل وپزشک .بیا ودرستش کن میگم درستش کن اره بیا اقای مهر جویی!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
خانم تیموریان دچار توهم شده اند. اصلن کسی هست که اگر ایشان را در خیابان، نه فیلم ها، دید بشناسد؟ نه که خواهرزاده ی گمنام ایشان را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
ما دو گروه الیت جامعه ایم! !!!
چه خودشون رو بالا گرفتند
باز پزشک ها تحصیلات عالیه
اما این بازیگر های بیسوادی که با پول و پارتی روابط خاص وارد این حیطه شدند چه خودشون رو می گیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
به عنوانن یه مهندس در این جامعه صد در صد موافقم باهات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
عجب تافته های جدابافته ای هستند این قشر به اصطلاح هنرمند و فرهیخته!
روزانه هزاران نفر از مردم عادی در روستاها یا بیمارستانهای دولتی دچار مشکلات عدیده هستند و بسیاری از مردم از دسترسی به امکانات اولیه بهداشتی محرومند و کوچکترین صدایی از این قشر به اصطلاح "الیت" در نمی آید و کسی وزیر بهداشت را مواخذه نمی کند اما بستگان یکی از گمنام ترین و ناشناخته ترین اعضای این قشر محترم در یکی از بیمارستانهای لوکس شمال تهران توقع دارند که بهترین جراح بیمارستان را از پای سفر برگردانند و بالای سر ایشان حاضر کنند و چون بیمارستان از این دستور اطاعت نکرده تقاضای ملاقات با وزیر بهداشت را دارند. یا للعجب از اینهمه خود بزرگ بینی و توقع داشتن از زمین و زمان! عجب دنیای مسخره ای داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
دمت گرم گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
میبینید به همین راحتی سلامت مردم به گروگان گرفته شده چون قانون در کشور وجود ندارد . کشور هر کی به هر کی شده
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
من بخاطر تحصیل 4 سالدرکانادازندگی کردم. اونجا بخاطر بیماری ستون فقرات مدتی بستری بودم. باورتون میشه پزشک متخصص من خودش تخت من رو برای انجام MRI برد و چقدر مهربان و دوست داشتنی بود، بی مدعا و عاری از هرگونه غرور. اما متاسفانه در بیمارستان های ایران رزیدنت به زور جواب سلام آدمو میده. چرا در کشور ما اینقدر مغرورن این جامعه پزشکی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
معلومه،علفشون زیاد شده خب
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
دکتر از خارج بیاورید اینها هم بروند افغانستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
فکر میکنی افغانستان راشون میدن؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
اهالی سینما در ایران همیشه رانت داشته اند و چون با رانت وارد سینما شدند فکر می کنند در روند درمان هم تافته جدابافته هستند
مبالو
Germany
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
واقعا راهش اينه که دکتر از هند بياريم. هم ارزونتره هم بهتره هم ادبشون بيشتره.
دکترهای ايرانی ماهی تا صد مليون ميگيرند، يک ريال هم ماليات نميدهند، معلومه که کسی رو آدم حساب نميکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
دوستان هرکسی هر شغلی داشته باشد محترم است اما متاسفانه پزشک ها در ایران قابل نقد نیستند و خود را فراتر از نقد میدانند. شاید باور نکنید اما به پزشکای ایرانی در کشورهای پیشرفته اجازه ی کار نمیدن به همین راحتی، آنجا پزشک ها واقعا مورد اعتمادن اما اگه خطایی هم بکنن در سیستم کاملا مستقلی خطاشون پیگیری میشه و اگه مقصر باشن دمار از روزگارشون بیرون میارن. اما تو ایران نمیتوان هیچ پزشکی رو به پای میز محاکمه برد و به راحتی به اسم عوارض و حساسیت و،،، کار خود رو بدون هرنوع دادگاهی توجیه میکنن. جالب اینکه اگه یکیشون پاش گیر بیفته همه باهم تحصن میکنن، پزشکای کشورای دیگه هم تو ایران حق کار ندارن. واقعا درصد کمی از پزشک ها باسوادند، متاسفانه تو دهه های قبل خیلی تبلیغ رشته ریاضی میشد و حود 95 درصد نخبه ها میرفتن رشته ریاضی و دانش آموزای کم استعدادتر میرفتن تجربی و این وضعیت الان بخاطر همونه. شما نگاه کنیی به آزمون دستیاری، شاید حدود 40 نفر وکمتر بانمره خودشون تخصص قبول میشن، خیلی هاشون با انواع سهمیه میرن تخصص. حالا شما اضافه تحید اونایی رو که از بنگلادش، هند، سوریه، بلاروس، و کشورهای عجیب غریب مدرک گرفته و مشغول طبابت اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
خب بیچاره ها چه کنن؟ به محض اینکه اتفاقی بیفته و مریض خدای نکرده بمیره حتی اگه هیچ کاری از پزشک بر نمیومده (عمر دست خداست) شماها میریزین سرش و تریبون هم که دارین... همین الان دارین از فلان دکتر که قبول کرد جراحی کنه تشکر می کنید فردا خدای نکرده اتفاقی بیفته می بینیم چه بلایی سرش میارید...
شما هنرمندا هنرتون چیه دقیقا؟ جار و جنجال؟
من پزشک نیستم ولی اگر بودم امثال مهرجویی رو قبول نمی کردم دیگه... چون خطر داره... بفهمین اینو...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
پیشنهاد آشتی؟؟؟؟/ حالا دیدین خودتون ضرر کردین پیشنهاد آشتی می دین؟ تا حالا که فحش بود نثار دکترا می کردین!!! چی شد عدالتخواهی تون روشنفکرنماها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
دوستان مثلا هنرمند... فرت و فرت با وزیر جلسه میذارین؟؟ مردم عادی چی کنن؟ فقط شماها مهم هستین و آدمین؟
ناشناس
Germany
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
چه افتضاحی!!!!!
ناشناس
Germany
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
چه افتضاحی!!!!!
هومن جهانگرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
جراحان بيانيه مي خواستند بدهند و هنرمندان را درمان نكنند؟ آمريكاش نتوانست غلطي بكند چه رسد به يك عده پزشك. جاي اين كارها اصلاح شويد. جنبه داشته باشيد كه از كارتان ايراد بگيرند چون ايراد داريد. هم سوادي هم شخصيتي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
درود به شرف دکترهای هندی. بیماری خانم من را هم یک دکتر هندی درست تشخیص داد و دکترهای ایرانی کاملا بی تفاوت بودند.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv