bato-adv
کد خبر: ۲۶۳۴۵۱

نامه سرگشاده توکلی به هاشمی رفسنجانی

احمد توکلی طی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد.

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
احمد توکلی طی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد.

به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

سم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی

سلام علیکم

مانند گذشته به احترام سوابق دیرپای جنابعالی در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی مردم ایران و انتظاری که این سابقه زحمات، از شما بر می‌انگیزد این نامه را می نویسم. البته همین سوابق شما باید موجب شود که در نقد شما نیز نقادان شرط جوانمردی را مراعات کنند. موضوع این نوشته من دخالت انگلستان در انتخابات جاری است.

وقاحت انگلیس در دخالت آشکار انتخاباتی چنان تکان دهنده است که اگر همه نیروهای وطن دوست و شخصیت‌های نظام در برابر آن نایستند، دیر یا زود خانه سِدان برپا می‌شود و دیگ‌های پلو در سفارت انگلستان برای غرب‌زدگان، روشنفکرنمایان و عوامل ضدانقلاب که به سفارت پناهنده  می‌شوند و یا کسانی که ناخواسته و نادانسته به این وادی خیانت کشیده شوند، بارگذاشته خواهد شد.

جناب آقای هاشمی رفسنجانی!

جنابعالی آن همه فداکاری و مبارزه پیش و پس از انقلاب را که خود در اکثر آنها حضور داشته‌اید، به خاطر دارید، و به جنایات انگلیس در ایران و تاثیر نفوذ این کشور در تخریب و انحراف مشروطیت  و سقوط دولت ملی در قضیه نهضت ملی شدن صنعت نفت و کودتای ننگین 28 مرداد واقفید. به همین دلیل خطر بزرگی که از این حیث انقلاب را تهدید می‌کند بر شما بیش از دیگران آشکار است.

مدتی است که رهبری با جدیت خطر نفوذ را مکرراً تذکر می‌دهند. از جنابعالی زیبنده است که با ایشان همراهی فعال داشته باشید. زیرا در یک گردنه بسیار مهم، یکی از کثیف ترین و خبیث ترین دشمنان ملت، آشکارا در سیاسی ترین امر کشور که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشد دخالت می کند. اینجا هاشمی  رفسنجانی باید کسی باشد که چنان سیلی به چهره پلید انگلیس بزند که نه تنها همه انقلابیون را بر انگیزد، بلکه مردم شریفی را که ممکن است گرفتاری‌ها نگذارد  در این امور وقت صرف کنند. نسبت به خطر بزرگی که کیان استقلال ملی را هدف گرفته است هوشیار نماید.

حقیقت دیگری که موضعگیری مستمر و قوی شما را در این امر خطیر ضروری می‌سازد. اصرار و هشدار امام بود که مکرراً می‌فرمود اگر دشمن از کسی تعریف کرد فرد باید به خودش بنگرد که چه کرده است که چنین بلایی متوجه وی شده است. خود شما بارها به همین استناد به دسته بندی نیروهای داخلی پرداخته‌اید، حالا سخن از تعریف نیست، بلکه صریحاً از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذیربط پشتیبانی می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند که به افراد مشخصی رای بدهند و به افراد مشخص دیگری رای ندهند. اینجا پای دخالت آشکار یک دشمن دیرینه ایران در امور کشور در میان است، نه تعریف و تمجید یک رسانه دشمن از یک فرد، پاسخ درخوری می خواهد که شما را گرفتار اتهام نسازد.

مسلم است که دشمن می خواهد که همه ما نباشیم. قصد خیری نسبت به هیچ یک از انقلابیون از هر طرف ندارد.

یک هدف انگلستان و سایر مستکبران از اینگونه دخالت‌ها همین تشدید اختلاف داخلی است که به نظر می‌رسد تا اینجا کارش بی‌اثر نبوده است. به خاطر دارید که در سال 88 تا وقتی غربی‌ها وارد ماجرا نشده بودند مسأله یک امر داخلی بود که با تمکین به قانون و مواجهه منطقی با رخدادها قابل حل می‌نمود ولی ورود دشمنان به عرضه و تجهیز نیروهای ضد انقلاب، تجمعات مردم گله‌مند و معترض را به تحرکات ضد امنیتی مبدل ساخت و  آقای موسوی تحت تأثیر برخی نزدیکان، سابقه و تعهدات خویش را به فراموشی سپرد و به ستیز با قانون روی آورد و دست آشکار بیگانگان را در مدیریت و هدایت فتنه نادیده گرفت و آن همه آسیب جبران‌ناپذیر به وحدت و امنیت ملی و اقتصاد و حیثیت کشور در عرصه بین‌المللی وارد آورد. مقصود آن نیست که در این انتخابات چنان فتنه‌هایی قابل بر انگیختن است، بلکه برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد. شما سد این راه شوید.

برادر شما

احمد توکلی

3 اسفند 1394
برچسب ها: توکلی نامه هاشمی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
برو بابا
مدتها بود کامنت این جوری نگذاشته بودم ولی این تحلیل سزاوار برو بابا هست
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ا
راستی جناب توکلی نظر جناب عالی در مورد اخبار بی بی سی در زمان انقلاب چیست!؟ شما هم مثل خیلی ها جز انقلابیون بودید.جیره خوار و عامل نفوذی انگیس که نبودید!؟
یعنی برای شما وهمفکرانتان قافیه این قدر تنگ آمده است... که...!؟
ناشناس
China
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
شما كه تحصيلكرده اونجا هستيد اقاي توكلي!!!شما چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ترس از شکست سنگین دوستان اصولگرا را به هذیان گوئی واداشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
فقط اقای توکلی با همفکراش میفهمن بقیه احمقن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ترس راي نياوردن وباختن انتخابات آقي توكلي را هم به سطح احمدي نژاد و پايداري ها كشانده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اگر مردم در تهران و دیگر استانها زیاد شرکت کنند نه امثال توکلی رای می اورند نه هیچ اصولگریی... فقط باید زیاد شرکت کنند....
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
خیلی جالبه چرا باید انگلیس مایه انتخابات در ایران باشد و افرادی مانند توکلی به آن تکیه کنند
این یعنی اینکه حرفهای انگلیس در عده ای نفوذ کرده و ملاک آقایان شده و با توجه به توسیه انگیسی ها تبلیغات را انداخته اند
مهدی
Australia
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
توکلی دیگه وقت فکر اخرتت باشی
دیگه این چند روزو استراحت کن و حلالیت بطلب
هنوز جای حمایتت از محمود هست اخوی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
متاسفانه اخلاق را برای رسیدن به دنیای قدرت بوسیدند و گذاشتن کنار و مردم بدانند تهمت زنندگان از فرو مایگان قومندو انتخاب انان فاجعه ببار می اورد.
بابا
Germany
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
از اول هم در همان سطح و حتی پائینتر بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
>اگردشمن ازکسی تعریف کرد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
فراروجان چرا متن ارسالی >اگردشمن ازکسی تعریف کرد روکامل نذاشتی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
من یک ایرانی هستم و دخالت دیگران توی کشورم رو نمی پذیرم امیدوارم مردم ما خارج از هر حزب یا گروهی که هستن روز7اسفند سیلی محکمی به گوش کسانی بزنند که میخوان در مسائل داخلی ما دخالت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ما به ليست انگليس راي خواهيم داد و ليست دروغگويان مدين اعلام بيزاري ميجوئيم من با بي بي سي خميني را شناختم و ضرر نكردم در دوران كثيف پهلوي نيز اين حرفها را ميزدند و كانال ارتباط امام با مردم را قطع كرده بودند و اين بي بي سي بود كه بداد ملت رسيد و حال نيز اينگونه است ما ساليان متمادي است كه از تفكر اصولگرايان ضربه خورديم و كشور را تا لپ1ه سقوط پيش بردند ولي اينبار با شيطنت انگليس آنهائي را كه اصولگرايان بي اصول رد ميكنند ما انتخاب ميكنيم و شيطنت غرب و انگليس كه ميخواهد با اين شيطنت به كمك اصولگرايان آمده نقش ير آب خواهيم كرد دشمن هميشه كشوري ضعيف با افرادي بي عرضه را ميخواهد ولي اينبار هم اصولگرايان و هم غربي ها كور خواندند ما با راي به خبرگان ملت و ليست اصلاح طلبان كشور را از چنگال مدينين دورغين اسلام نجات خواهيم داد
ناشناس
Malaysia
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
شما اول ثابت کن که دخالت کردن و پاپوش نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
تحویل بگیر منفی های انگلیسی ها را
بابا
Germany
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
میشه یک نمونه از این دخالت را نام ببرید؟
محمد
United States of America
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
دوست گرامی انتخابات برای سیلی زدن نیست. کارکرد انتخابات به کار گماشتن افراد مسئول در امور مملکت است تا حقوق ملت را اعاده کنند. اقتصاد را سامان ببخشند فرهنگ را اعتلا دهند و سیاست را بهبود دهند محیط زیست را مورد توجه قرار دهند و ... . هیچ جای دنیا برای سیلی زدن و کور کردن و دست و پا بریدن به انتخابات نمی روند. لطفا دست از این حرفهای کلیشه ای بی معنی بردارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
مگر به صرف گفته بی بی سی مردم عمل می کنند . آقای توکلی مردم عقل وخرد دارند وخود می فهمن چه کار باید بکنند .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بفرمایید این عقل و خرد چرا با عقل و خرد دشمنان ایران یکی شده است؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آفرین
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقای توکلی خیلی زود باختتون علنی کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
من نیز ایرانیم اقای هاشمی شما یاردیرین امام هستید اکنون هم یار رهبرمان از شما خواهش می کنم نگزازید با ندانم کاری بعصی ها پای انگلیس وامریکا به کشورمان باز شود و ارمان های امام وشهدا از بین برود چون در ان صورت دیگر اسم و رسمی از انقلاب و امام نخواهد ماند دوستار این انقلاب ونطام و رهبری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ناشناس محترم آرمانهاي انقلاب در سخنراني امام در بهشت زهرا چه بود و الان كجاييم پس ديگه خواهشا از آرمان حرف نزنيد كه مدتهاست اين موضوع ....
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
در باره ممونی چی میگی علامه؟
محسن
Oman
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ایشون هم این چند روزه با نامه دادن به چهره های مختلف سعی داره تو تیتر خبرگزاری ها بره و رای جمع کنه! استراتژی ش هم گرفته فکر می کنم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
برای سعی کردن که بره تو تیتر خبرگزاری موافقم! البته نتیجه عکس میگیره چون بیشتر جلو چشم مردم میاد و اونا رو بیشتر ترغیب میکنه که بهش رای ندن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اگه میشد یه 100 تا مثبت به این کامنت میدادم
واقعا چطور میشه کسانی رو که از فیلتر مهم شورای نگهبان عبور کرده نفوذی بدونیم
پس بفرمایید تو این مملکت رو تایید چه سیستم و نهادی اعتماد کنیم
همه غیر خودم بدن ؟؟؟؟؟
مجمد
Finland
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
موافقم فکر میکند اگر حرف نزند فراموش میشود ورای نمی آورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
به فرض که انگلیس هم تائید کرد آیا عقل قبول می کند که :
2 امام جمعه موقت رئیس تشخیص مصلحت نطام که منصوب مقام محترم رهبری است نماینده مقام محترم مقام معظم رهبری در استان مرکزی وزیر محتر اطلاعات و دیگر بزرگان واقعان مورد حمایت انگلیس هستند
چرا ترس از رای نیاوردن این چیزها را قبول کنیم
مجمد
Finland
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
چرا ترس از رای نیاوردن این چیزها را قبول کنیم ما قبول نمیکنیم ولی عده ای نفوذی میخواهند به ما بقبولانند.
فيضي
Finland
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقاي توكلي سلام اميدوارم كامنتها رو بخوني 1- آيت اله هاشمي كه اگه نبود تاييد صلاحيت نمي شد . 2- مگر مديريت bbc با ايشان هست ؟ 3- ازكي تا حالا حرفهاي اونها براي ما و شما مهم بود ؟ 4- مردم ما خيلي آگاه هستند راه خودشان را مي روند به حرف آنها نيستند . 5 - وقتي صدا و سيماي كشور به رسانه اختصاصي يك حزب يا جريان تبديل شده توجه مردم بسوي رسانه هاي ديگر جلب مي شود . 6- در ضمن شما كجا درس خونديد و مدرك گرفتيد اگر شما آگاه هستيد با وجود درس خوندن در اونجا به آنها وابسته نشديد مردم ما هم آگاهند با حرفهاي آنان گمراه و وابسته نمي شوند . پس نترسيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
هزار آفرین. مخصوصا به بند انتهایی صحبت شما هموطن محترم.
taba
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
يعني مردم اينقدر احمق و بي شعورند كه گوش به حرف بي بي سي بدهند آيا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اين بي بي سي و غرب است كه بداد اصولگرايان رسيده ملت هوشيار باشند اگر نبود حمايتهاي احمقانه آنها اين جماعت يك راي نمي آورد و اكنون ميخواهد با اين حمايت و گريه و ننه من غريبم بازي اصولگرايان مردم مومن را بترساند ولي اميدوارم ملت با انتخاب آگاهانه خود تغيير در روند موجود را محكتر به پيش ببرد تا شايد كشور از شر داعشيان وطني نجات يابد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آیا این توهین به شعور مردم نیست که فکر می کنید با توصیه انگلیس رای می دهند.
مردم خود بر اساس شناخت خود و بررسی عملکرد و مواضع افراد مختلف تصمیم می گیرند و ربطی هم به انگلیس ندارد.
آقای توکلی شما به جای حمله به رقیب از توانمندی خودتان عملکرد دولت و مجالس اصولگر که عضو آن بودید دفاع کنید یا مسئولیت ندانم کاریها را بپذیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
مردم بی بی سی نمی بینن که همه صداوسیما رو می بینن و به کاندیداهای صداوسیما رای میدن.
تیمور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بله بله
رسانه ملی رو همه میبینن
کسی ماهواره نداره
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
این (صریحا از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذیربط پشتیبانی میکنند) مخصوصا(صریحا)را لطفا صریحا منبع بدهید اقای توکلی!!!
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اصلا این صریحا را چطوری فهمیدند معلوم میشود آقای توکلی مرتب بی بی سی می بینند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
گُل گفتی
chavooshi
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب آقای توکلی شما که با بورسیه دولت ایران سال ها با خانواده بزرگ خود در انگلستان بودید ، بی شک فرق دولت انگلیس با یک بنگاه خبری در انگلستان را می دانید . دوم اینکه یک بنگاه خبری در انگلیس خبری گفته مبنی بر اینکه طرفداران یک جناح یا یک گروه از کاندید ها تلاش می کنند تا برخی از کاندید ها یا مسؤ لین در انتخابات رای لازم برای ورود به خبرگان کسب نکنند . 1 - آیااین خبر دروغ است ؟ 2 - آیابرای یک اتفاق مهم مثل انتخابات در ایران ، خبرگزاری انگلیس نمی تواند خبر داشته باشد؟ 3 - اگر این بنگاه خبری ، خبر و تفسیری از وقایع انتخاباتی پخش کرد ، به معنای دخالت دولت انگلیس می باشد ؟ و سرانجام گزارش و تفسیر خبری یک بنگاه خبری ، گناه کاندید ها ازجمله آقای رفسنجانی است ؟الان شبکه هاو خبرگزاری های گوناگون ایران در باره انتخابات و کاندیدا های آمریکا ، گزارش و تفسیر پخش نمی کنند و با کارشناسان خویش مصاحبه نمی کنند ؟ این یعنی دولت ایران دارد در امور آمریکا دخالت می کند ؟ جناب توکلی از شما انتطاری بجز این هست !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب توکلی، با اینکه از لحاظ گرایش سیاسی با شما همراه نیستم، در این مورد که باید جلوی دخالت بیگانگان را گرفت موافقم، اما صبح تا شب صدا وسیما به شکلهای مختلف میگه آقا به اینا که ما میگیم رای بدید به اینا رای ندید، اگر بیگانگان از افرادی که جریان متبوع شما دوست دارند تعریف کنه، میگید ببینید آنها به عظمت فلان شخص اعتراف کردم، یک بام دو هوا در جریان متبوع شما متاسفانه وجود داره، در ضمن جناب توکلی اگر من اطلاعاتی که میخوام تلویزیون کشورم در اختیار قرار نده از شبکه های دیگه میگیرم خیلی ساده هستش، این دخالت بیگانگان در کشور نیست این ضعف حاکمیت و مدیریت در داخل کشور که همه چیز برای یه عده آزاد و همه چیز برای عده ای دیگر ممنوع
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
مگه بی بی سی چی گفته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقاي توكلي مثل اينكه فراموش كرديد كه اساسا اين انقلاب بخاطر اطلاع رسانيهاي بي بي سي بوقوع پيوست.پس مردم آن زمان هم به بيگانه ها گوش دادند؟
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقاي توكلي مردم دوست دارند كه به طيف آقاي هاشمي با سوابق انقلابي و دكتر روحاني راي دهند. حال اين وسط دشمن ديرينه با هدف شيطنت موش مي دواند و عمدا براي اختلاف افكني از گروهي حمايت مي كند.آيا بايد مردم از خواسته خود دست بردارند وبه آقاي هاشمي و همفكرانش كه در اين مقطع مورد حمايت بيشتر مردم است راي ندهند؟!
شما از خودتان هراس داريد كه مبادا راي نياريد. والا مردم ما كه بي بصيرت نيستند كه به صرف حمايت دولت خبيث انگليس به يك طيف راي بدهند و يا به يك طيف راي ندهند. چرا مردم را بيشعور فرض مي كنيد. اگر مردم به آقاي هاشمي راي بدهند يعني به حرف انگليس گوش كرده اند؟!! چقدر شما ساده لوح هستيد جناب آقاي عقل كل. شما نبايد به خود اجازه مي داديد كه به آقاي هاشمي نامه بنويسيد. در قواره ايشان نيستيد. من از همه رفتارهاي آقاي هاشمي حمايت نمي كنم.ايشان اشتباهات زيادي داشته اند كما اينكه من و شما هم داريم. مگر شما معصوم هستيد.؟ شما به زور مي خواهيد بگوييد آقاي هاشمي مخالف رهبري است درحاليكه ايشان جانشان را براي رهبري مي دهند. اما متاسفانه شما با ساده انگاري آب به آسياب دشمن مي ريزيد. چرا همش دنبال اين هستيد كه هاشمي از حرف هاي بي بي سي تبري بجويد.؟ شما بگوييد: بي بي سي غلط كرده همچين حرفي زده هاشمي جزء ستون هاي انقلاب است . مهم نيست كه مردم به اين جناح يا آن جناح راي بدهند. مهم اين است كه پرشور در انتخابات شركت كنند . اين كار بي بي سي را مايوس مي كند.كمي تعقل بفرماييد. مگر اينكه نگران خودتان باشيد كه مبادا مردم به اصولگراها راي ندهند. خوب ندهند. آسمان به زمين مي رسد.؟ آخر دنيا مي شود؟ عزيز من همه آنهايي كه با وسواس بيش از اندازه شوراي محترم نگهبان تاييد صلاحيت شده اند مال همين مملكت هستند و همه دلشان براي اين كشور مي سوزد. بله ممكن است افراد نابابي هم خداي ناكرده به مجلس راه يابند. اما مگر چند نفر خواهند بود؟ اجازه بدهيد مردم خودشان تصميم بگيرند. مردم ايران داراي بصيرت كافي هستند و بيشتر مواقع بصيرت آنها از مسولين بيشتر است. آيا جنگ را فقط اصولگراها به پيش بردند؟ در حماسه 9 دي فقط اصولگراها شركت داشتند. امروز مدافعين حرم همه اصولگرا هستند؟ تا كي مي خواهيد مردم را جاهل فرض كنيد و خود را عاقل؟!!. من مي گويم بي بي سي غلط كرده كه از ليست خاصي حمايت كرده. زيرا درصدد لطمه زدن به آن ليست است. نه حمايت.مگر آدم عاقل حمايت دشمن را به فال نيك مي گيرد؟ اميدوارم دست از تخريب يكديگر برداريد و تنها پيرو راستين امام و رهبري باشيد و از دامن زدن به اختلافات خودداري كنيد.
saleh
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی چند نکته را توضیح فرمایند
1- آیا دخالت خارجی ها در انتخابات 88 اثبات شد؟ اثبات شد مجری چه کسی و مزدور چه کسی بود؟ چرا معرفی نشد؟
2- آیا آقای موسوی محاکمه شد تا این ادعایی که کرده اید اثبات شود؟ در نظر شما خداوند این را عدالت می داند که بدون محاکمه تهمت بزنید ؟ در درگاهش چگونه جواب می دهید؟
3- اگر آقای هاشمی در گذشته این استدلال را در مورد شناختن آدمها از روی حمایت رادیو یا رسانه ها از آنها ملاک درستی یا غلط بودن کار آنها عنوان کرده اند ، اشتباه کرده اند.
4 - رسانه ها بر حسب سیاست های شان از افراد نام می برند و آنها را تحلیل و یا تمجید می کنند . این قضیه ی تعریف از یک فرد ممکن است با توجه به موقعیت هایی که پیش می آید با نگاه تخریب هم صورت بگیرد . لذا استدلال شما محکم نیست
5- خوب است شما که در انگلستان درس خوانده اید را مثلا دست پرورده ی انگلیس بدانند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
BBC الان بر علیه داعش هم صحبت می کنه پس نتیجه بگیریم داعش خوبه ؟
BBC گاهی بر علیه نژاد پرستی و اشغال گری اسرائیل هم صحبت می کنه پس ما نتیجه بگیریم اسرائیل رژیم خوبیه؟
و....
آیا خود ما عقل نداریم؟ آیا باید ببینیم BBC چی میگیه بعد بلافاصله بگیم برعکسش درسته؟ و یا بلافاصله بگیم BBC درست میگه؟
شرم آوره
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقاي توكلي به هر دري مي زند تا وارد مجلس شود لذا نامه نوشتن كار تبليغاتي جديد ايشان است .به نظر من آقاي توكلي كه در انگلستان درس خوانده و دوره فوق ليسانس و دكتري را با سرعت زايدالوصفي گذرانده بايد هوشيار باشد زيرا.....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
حالا از کجا معلوم که خود اقایان اب به اسیاب دشمن جهت عنوان کردن این مطالب نریخته باشند.
ملت هوشیارتر از این حرفها است که شما به اقای رفسنجانی و یاران او بتوانید تهمت بزنید.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقای توکلی انگلیس کسانی را می خواهد که با اختلاس و منزویی کردن کشور از طریق افزایش تحریم. نظام را به صورت تدریجی از بین ببرند. منصف باشید در دوره چه کسانی این بلا ها بر سر کشور امد. هاشمی بصیرت دارد شما هم چشهمایتان را باز کنید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
چه نمایشی راه انداختن! فک می کنید جواب خدا رو هم بتونید با مدد همین نامه ها و جمله بندی های به ظاهر دلسوزانه بدین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
عجب سخنان حکیمانه ای از آقای توگلی صادر شده! هر چه غربی ها از ما تعریف کردند ما اون رو عیب ببینیم و هرچه بر علیه ما گفتند ما اون رو حسن ببینیم!
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
یه زحمت بکشید یه نامه هم به آقای جنتی بنویسید ایشون که بیشتر به نظام ضربه میزنن با این استصواب شون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب توکلی آن روزی که در همین انگلیس خبیث دکترا می گرفتید از این نظرات نداشتید. امروز چه شده که به آقای هاشمی ایراد می گیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
من کاری به بی بی سی ندارم. من فقط میخوام طوری رای بدم که تو و همفکرات نرین تو مجلس
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
این توکلی و امثال این شدن پیام رسان انگلیس به مردم ، خب یک رفتاری میکردید که مردم به حرف انگلیس نکنن . به فرض هاشمی هم بگه، مردم اگه بخان به حرف انگلیس کنن اونوقت به حرف هاشمی هم نخواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
دوستان حواستونو جمع کنید . من دایی جان ناپلئون نیستم اما به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور فرزندان ما در تاریخ میخوانند که بازی ماهرانه ای توسط اتاق فکر دلواپسان و تندروها در انتخابات94طراحی شده بود.

حمایت غرب و بی بی سی و ...از لیست هاشمی یقیناً سناریوی اتاق فکر تندروهای افراطی و دلواپسان و عوامل آنها در خارج از کشوره .میپرسید چطور ؟

از هم گسیختگی ، فلج شدن کشور، جنگ و آشوب در داخل ایران و منطقه آرزوی انگلیس و عربستان و ترکیه و قطر و جیره خورای اوناس .
خب این هدف رو چه کسی غیر از تندروها و دلواپس ها با بی فکری و بی بصیرتی میتونه محقق کنه ؟ مگه نمونه اش رو در هشت سال سیاه محمود ندیدیم ؟

روشنه که برخی حضرات آیات در شورای نگهبان و جامعه مدرسین و رئوس مجلس خبرگان دل خوشی از اصلاح طلبا و اعتداگراها ندارن و تا حدی تندرو محسوب شده و از حامیان محمود احمدی نژاد بودن که در برابر فجایع اقتصادی و سیاسی زمان او دم فروبستن و تنها روزهای آخر ژست های نمایشی گرفتن .

هدف سناریوی کثیف دلواپسان اینه که عواملشان با سوء استفاده از خبرهای منتشره بی بی سی در حمایت از نام هاشمی و ... اعتدالیون را انگلیسی معرفی کرده تا ملت با رای ندادن به آنها مجددا تندروها را به مجالس خبرگان و شورا بفرستن .
نتیجه محتوم این امر در آینده ی نزدیک ، فشل کردن اعتدال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و در آینده ای نه چندان دور روی کار آمدن امثال احمدی نژاد و جلیلی و سوق دوباره کشور به سوی تحریمها ، ویرانی و چه بسا جنگه .

آگاه باشید ...متاسفانه بزرگان هم دارن بازی میخورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بالاخره تصميم گيرنده مردم هستند يا بي بي سي طوري صحبت مي كنيد انگار مردم طرف بي بي سي هستند
ناشناس
Finland
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی شما از کی دلسوز این ملت و ایران شده اید شماها هر چه داشتید بر علیه ملت ایران بکار بردید آیا با این نامه ها سرگشاده می خواهید رای جمع کنید یا برای سران شورای نگهبان اعتبار کسب کنید ؟ ملت ایران آنچه که باید بفهمد فهمیده است یک موضوع را براتون یاد آوری می کنم البته اگر سن شما قد بدهد در طول تظاهرات ملت ایران در دوران رژیم گذشته اخبار بی بی سی یکی از خبرهای داغ بود و ملت ایران اخبار بی بی سی را مهر تایید اعتراضات می دانستند و هر روز ساعت یک ربع مانده به هشت شب همه یک رادیو موج کوتاه دست می گرفتند تا اخبار رادیو بی بی سی را گوش کنند حالا چظور شد همان رادیو و اخبارش برای شما اخ شده و حرفهاش شما را ناراحت می کند ؟ مگر رادیو و تلویزیون آقای سرافراز ( صدا و سیمای جمهوری اسلامی ) کاری غیر از کار رادیو بی بی سی می کند اخبار پخش می کند و تفسیر می کند تازه بیشتر اخبار را از همین خبرگزاری های داخلی اقتباس می کند و خبر ی غیر از اخبار داخلی پخش نمی کند حالا چرا همان اخبار اگر از خبرگزاریهای داخلی پخش شود مشکلی تیست ولی وقتی از طریق خبرگزاریهای خارجی پخش می شود حساسیت شماها را بر می انگیزد ؟ چرا ؟ پس لطفا اذهان عمومی ملت ایران را به بی راهه نکشانید اجازه دهید ملت ایران حداقل از اینجا به بعد را خود انتخاب کند تا اینجا شورای نگهبان انتخاب کرده از اینجا به بعد را ملت ایران انتخاب کند مگر شماها لیست نداده اید ؟ اگر لیست آقای رغسنجانی شما را قلقلک می دهد مشکل شماست باید ایشان هم به لیست شما گیر بدهد و حساسیت نشان دهد ؟ شما هدفتان این است تا آب را با این حرفها گل بکنید تا به نفع خودتان ماهی بگیرید پس لطفا خموش . فرارو در جواب آقای توکلی لطفا منتشر کن تا آقای توکلی بخواند و جواب ملت را بگوش خود بشنود و به چشم خود ببیند ما به لیست آقای رفسنجانی رای خواهیم داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بهتر نیست آقای توکلی از خوشان بپرسند واقعا چرا بی بی سی اینقدر در ایران نفوذ داره؟ در ضمن دم انتخابات هاشمی شد برادر.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی خیلی متاسفم برای جنابعالی! ظاهرا بر خلاف بسیاری از سیاسیون مسن کشور که در سنین بالا دچار زوال عقل شده و با حرفهای بلاهت آمیز اسباب تفنن ملت را فراهم کرده و همچنان بر حضور مستحکم در صحنه تا رسیدن حضرت عزراییل اصرار دارند، جنابعالی زود دچار این عارضه شده اید و ملت را نادان و مزدور انگلیس فرض کردید. به حول قوه الهی برخی افراد به تدبیر ملت و نه اشارت روباه استعمار قرار است پیش از سلب عنوان شدن توسط ملک الموت، بار مسولیت از دوششان برداشته شود شما چرا واهمه دارید؟ از قضا آقای هاشمی چون در جهت خواست ملت حرف زده وحرکت میکنند با وجود کبر سن بر روی چشم مردم جای دارند. اما حضراتی که قدرت تشخیص مصلت شخصیشان را ندارند به اصرار خود و تایید صاحبان قدرت مصر بر تشخیص مصالح 80 میلیون ملت رشید ایرانند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب توکلی عزیز اقای هاشمی بعنوان یکی از صادقترین افراد معتمد امام ورهبری بوده وهستند اینکه یک مجری با هدایت برنامه ریزان روباه پیر استعمار بخواهد فضای سیاسی کشور را توسط ساده انگران به اشوب بکشاند امر مشخصی است اما شما چرا دم به این تله داده اید عزیزم مگر هر سنگ ولی به تگ بلوری بخورد ارزش پیدا میکند یا در کشور ما کی از انگلیس فرمان میگیرد که دشمن بخواهد برای مردم لیست تایید کند
soli
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
من فکر میکردم اقای توکلی سعی میکنه منصفانه نظر بده و قطعا دیگه بهش رای نمیدم و نمیگذارم دیگران هم بهش رای بدن. ایشون خودشون توسط انگلیسیها به درجه دکترای نایل شدن، و تازه بخودش جرات داده ایت ا.. را از اقای هاشمی گرفته حجت الاسلام کنه. مرده شور این پست دنیا را ببره که ادمها را زبون میکنه.
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
صداوسیما بی طرف و معتدل و ملی باشد،بی بی سی ول میشود،جناب توکلی از باخت ترسیده ،چرا سرافراز را نصیحت نمی کنید!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقای توکلی با تمام علاقه ای که به شما دارم بهتر بود قبل از نامه نوشتن ان بخش از دیگ پلو سفارت انکلیس به عکسهای ان زمان نگاه میکردی شاید این قسمت از نامه را نمی نوشتی
ناشناس
Finland
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی از کجا معلوم شما و دار و دستتون با BBC هماهنگ نکرده اید که از لیست هاشمی حمایت کنند تا انگ انگلیسی بودن را به آنها نسبت دهید و اینگونه به خیال خودتان مانع از رای مردم به آنها شوید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقاي توكلي
مردم شما را ادم سالمي ميدانند و نه حالا صالح نه
ميداني چرا ؟انوقت كه همه به ايشان تاختند وارد عمل نشديد و رعايت أنصاف و عدل را نكرديد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی،دشمنی شما با آقای هاشمی به زمان حضرت امام بر میگردد ،که شعله شماها را پایین کشید،، ومنزویتان کرد
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
خاموش شو .کدام قانون. کدام عدالت. کو برادری. کو حق الناس. کو انسانیت. در روزگار ما اینها ذبح شدند
فرزند شهید
Finland
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
من به عقلم رجوع می کنم از کی تا به حال بی بی سی برای ما تعیین تکلیف کرده؟ خدا شاهده که نه ماهواره و نه تلوزیون ملی هیچ کدوم در دسترسم نیست اما شماها دارید بی خود به مردم تهمت می زنید.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب آقای توکلی شما که خداروشکر از نیروهای انقلابی هستید حتما به یاد دارید که قبل از انقلاب همین بی بی سی و تحلیلگرانش صادق ترین و راستگوترین سیاسیون از نظر شما و سایر انقلابیون بودند. و خیلی ها از طریق همین رادیو با تفکرات مبارزین انقلابی آشنا شدند.
چه شده که حالا بی بی سی دروغگو شده و دشمن انقلاب؟؟؟
یاشار
United States of America
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
میگم تو این مملکت یه هاشمی مونده ببینم اونو چیکارش میکنین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
يعني اين افرادي كه از فيلتر شوراي نگهبان رد شدن و تاييد صلاحيت شدن مورد تاييد بي بي سي و ... نيز هستند پس با اين حساب شوراي نگهبان هم از اون طرف خط ميگيره عجب حرفي ميزني توكلي جان خودت ميفهمي چي ميگي البته من كه ميدونم داستان چيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اگر فهرست هاشمی فهرست انگلستان است،فهرستی است که شورای نگهبان تایید کرده است.جرا شوری نگهبان با انون نظارت استوابی ان را رد نمی کند!
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی از بورس تحصیلی انگلیس چه خبر
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
دغل بازی است
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
شهرک غرب هدیه ای از جانب خداست اا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
خیلی جالبه چرا باید انگلیس مایه انتخابات در ایران باشد و افرادی مانند توکلی به آن تکیه کنند
این یعنی اینکه حرفهای انگلیس در عده ای نفوذ کرده و ملاک آقایان شده و با توجه به توسیه انگیسی ها تبلیغات را انداخته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
قرار نيست اگر بازنده شدين پاى كشورهاى ديگه رو وسط بكشين. اكر بازنده شدين نتيجه تندروى و افراط گرايى است. مردم عاقلند و نه خس و خاشاكند و نه بزغاله و نه شهروند درجه دو. شكر خدا به لطف شبكه هاى اجتماعى همه از همه چيز خبر دارند و مطمئن باشيد اگاهانه راى ميدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
نیروهای وطن دوست کیا هستن ؟چرا تا احساس میشه رای نمیارن پای انگلیس رو وسط می کشن ،برین بزارین هوای تازه بیاد
توكا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بلاخره آقایان تصمیم بگیرید مردم "فهیم" هستند یا خیر ؟ اگر فهیم هستند که این همه جزع و فزع کردن نداره یا خدانکرده بر خلاف این همه سال که مردم را دارای شعور بالای سیاسی و اجتماعی و . . . میدانستید ؛ نظر دیگری دارید که هیچ . ما را بخیر و شما را به سلامت .
توکا
حسین
United Arab Emirates
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ابزار فتنه و ابزار نفوذ تاریخشان ظاهرا تمام شده ولی الحمدالله ابزارهای دیگری از سرمنشاء اصولگرایان صادر می شود.
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب توكلي مردم از بعضي ها كه تماميت خواه هستند و خود را قيم همه ملت مي دانند بدشان مي آيد مي خواهند به آنها بفهمانند كه اندازه وزنشان صحبت كنند با اين همه رد صلاحيت بازم مي ترسند گور پدر انگليس ما اين دوستان را نمي خواهيم به ما خدمت كنند دست از سر ما بردارند .
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ای ادمای گستاخ به شما چه مردم به کی می خواهند رای بدن کی گفته تو از ما بیشتر میفهمی من به همین لیست انگلیسی رای میدم
پرتو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بی بی سی چه کاره اس خودمون بلدیم چه کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقای توکلی حق داری بترسی ..رای نمیاری مردم عقل دارند و بیدارند هیچ نیازی به راهنمایی بی بی سی هم ندارند شما بیخودی نگران مردمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی، مردم ایران که شبکه های انگلیسی و خارجی رو دنبال نمی کنن. مردم ما تا صدا و سیما به این بی طرفی و عدالت محور و مردم دار و مردم نهاد رو دارن چرا به رسانه های انگلیسی توجه کنن؟ بنظرم اشتباه می کنید و مردم ما توجهی به بی بی سی ندارن و 24 ساعت پای شبکه های داخلی هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقاي توكلي اگر انگليس بد است چرا بدون داشتن مدرك فوق ليسانس بورسيه دولتي دكتري در انگليس شديد و در محضر اين نامردان درس اقتصاد خوانديد خوب ميرفتيد قم و اقتصاد اسلامي ياد ميكرفتيد
مردم اينقدر هم ببو نيستند كه شما فكر ميكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اتفاقا تاریخ نشون داده نفوذ انگلیس رو باید در افراد تند رو و ظاهرا حزب اللهی جستجو کرد
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
چرا همش فتنه فتنه و دشمن دشمن می کنید؟ یعنی مردم نمی فهمن؟
احسان
United States of America
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی، بس کنید این حرفها و توهمات نخ نما و پوسیده رو. شورای نگهبان حداکثر فیلتر رو برای نامزدها اعمال کرده، باز هم از نفوذ حرف میزنید؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
برادر توکلی از اطلاع رسانی شما ممنون اما بی بی سی کاره ای نیست.باور کنید.
علی
Finland
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
امیدوارم این سخنان واقعا از روی خیر خواهی برای یک برادر باشه وگرنه یک حربه سیاسی بسیار کثیف خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
1- شما که میگین دشمن هیچ غلطی نمیتونه بکنه , با این حرفهاتون میشه نتیجه گرفت دشمن هر غلطی میتونه بکنه !!!! اول تکلیف خودتان را مشخص کنید..
2- شما هاشمی را بعنوان آیت الله هم که قبول ندارید..
3- وقتی هاشمی را از دایره اصول گرائی بیرون انداختید , خانوادش را نابود کردید باعث خوشحالی دشمنان نشد؟
4- ممنوع التصویر کردن رئیس جمهور و نخست وزیر این مملکت و خانه نشین کردن انقلابیون باعث خوشحالی دشمنان نشد؟
5- اتفاقا" اصول گرایان کاملا" دارن برای دشمنان کشور خوب بازی میکنن و اگر اصلاح طلبان مردم را امیدوار نگه نمیداشتن که خدا میدونه چی میشد..
6- شما که اعتقاد دارید مردم ایران باهوش هستن و به انقلاب هم معتقد.. پس از چی میترسین؟
7- انگلیس و بی بی سی بهانه ای شد برای حذف رقیب , چون شما حرفی برای گفتن ندارین , چون شما اعتقادی به حقوق شهروندی ندارین
8- در پایان من هرچی خبرهای بی بی سی رو مرور میکنم نمیتونم به این نتیجه برسم که اونها حامی هاشمی هستن شما بیشتر توضیح بدین که چطور به این نتیجه رسیدین..اگر هم حمایت کرده باشن با این موضع گیریهای چند روزتون مشخص شد که خیلی هم خوشحال شدین والا از نیروهای داخلی حمایت میکردین و میگفتین ما همه برادریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ادب مرد به ز دولت اوست.کابوس پیروزی اصلاحات تمام شور انتخابات را از آقایان گرفته و به جای آن وحشت از باخت را جایگزین کرده است.
رضاجوانشیر
United Arab Emirates
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
سلام
این جریان نفوذ و مسائل اینچنینی از چند ماه پیش ترس از شکستی بود که در این انتخابات شاید اصولگرایان بخورند و با این بهانه شاید بتوانند نوعی مهندسی در انتخابات بکنند و با عنایت به اینکه وزارت کشور هم در دست اعتدالیون هست و امکان تقلب کم است با طرح این مسائل میخواهند انتخابات را بهم بزنند و یا اینکه شکست خود را به گردن انگلیس بیاندازند و اینها جوانمرد نیستند با همه قلع و قمعی که شورای نگهبان نمود باز از شکست بارز خود هراس دارند.
اگر انگلیس با یک کانال(BBC) و با چند حرف و مصاحبه در این کانال تلویزیونی خبری که در طول روز فقط چند ساعت برنامه دارد و آنرا هم فقط افراد دارای ماهواره اگر نویزی که سیستم میاندازد اجازه بدهد می بینند در مقابل صدا و سیمای با هزینه های صدها میلیاردی و با کبکبه و دبدبه می تواند حرفش را به کرسی بنشاند دست مریزاد به BBC باید گفت و من پیشنهاد میدهم اگراین حرف درست است بجای گسترش تعداد شبکه های تلویزیونی و رادیویی ،BBc را خریداری نموده و بومی سازی کنیم تا موفقیت هم از آنم ما باشد.
البته همه این حرفها را مردم میدانند و دست همه آنها را خوانده اند و گول این حرفها را نمی خورد فقط باید حواسمان باشد که در بازی این گروهها وارد نشده تا مجوزی برای سرکوب باشد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
توکلی جان شما چرا !!
شما چرا گول حرف BBC را میخورید این سیاست کثیف انگلیسه که از کسی که مخالف سیاست های انگلستانه حمایت علنی بکنه تا خرابش بکنن!!اون از رفسنجانی ومنتخب معقول حمایت کرده که همین نقشه را پیاده کنه که ی مشت ادم مثل جنابعالی گول بخورن وبگن ای به رفسنجانی رای ندین چون انگلیس حمایتش کرده تا کسانی برن تو مجلس که از دیوار سفارت هابالا برن این سیاست انگلیسه که تفرقه بیاندازه و حکومت بکنه بعدش مگه مردم احمقن که با بی بی سی همسو باشن !!!!!!!!!
از شما بعید بود شما باید اطلاعیه بدین و نیرنگ روباه پیر را به خودش برگردونی نه اینکه به آیت الله نامه بنویسی!!!!!!!!!!
امیر محمد فاطمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
توکلی عزیز با توجه به فضای تبلیغی مربوط به دخالت انگلیس در انتخابات خبرگان با ارسال نامه خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به رفتار خصمانه و موذیانه این کشور طی دهه های گذشته بر اهمیت اقدامات مبتنی بر نفوذ در کشورمان تأکید و از جناب آقای هاشمی رفسنجانی می خواهد که براساس انتظارات ملی تا سیلی به چهره پلید انگلیس بزند که نه تنها همه انقلابیون را بر انگیزد بلکه مردم شریفی را که ممکن است گرفتاری‌ها نگذارد در این امور وقت صرف کنند نسبت به خطر بزرگی که کیان استقلال ملی را هدف گرفته است هوشیار نماید.
21-1 توکلی عزیز در ادامه می گوید: حقیقت دیگری که موضعگیری مستمر و قوی شما را در این امر خطیر ضروری می‌سازد اصرار و هشدار امام بود که مکرراً می‌فرمود اگر دشمن از کسی تعریف کرد فرد باید به خودش بنگرد که چه کرده است که چنین بلایی متوجه وی شده است.
31- آقای توکلی می گویند: حالا سخن از تعریف نیست بلکه صریحاً از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذیربط پشتیبانی می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند که به افراد مشخصی رای بدهند و به افراد مشخص دیگری رای ندهند اینجا پای دخالت آشکار یک دشمن دیرینه ایران در امور کشور در میان است نه تعریف و تمجید یک رسانه دشمن از یک فرد پاسخ درخوری می خواهد که شما را گرفتار اتهام نسازد.
1-3 مسلم است که دشمن می خواهد که همه ما نباشیم. قصد خیری نسبت به هیچ یک از انقلابیون از هر طرف ندارد.یک هدف انگلستان و سایر مستکبران از اینگونه دخالت‌ها همین تشدید اختلاف داخلی است که به نظر می‌رسد تا اینجا کارش بی‌اثر نبوده است. مقصود آن نیست که در این انتخابات چنان فتنه‌هایی قابل بر انگیختن است، بلکه برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال ۸۸ ندارد. شما سد این راه شوید.
2- آقای توکلی می دانند که حسین باستانی در 27 بهمن 94 با اشاره به فراخوانی در فضای مجازی که هدف رای نیاوردن جنتی ، مصباح و یزدی را دنبال می کند به درج مقاله ای در شبکه سخن پراکنی بی بی سی اقدام کرده است باستان در مقاله مذکور با توضیح آماری نتایج انتخابات مجلس خبرگان و ریاست جمهوری دور گذشته در استان تهران به موارد ذیل اشاره می کند.
2-1 در انتخابات قبلی مجلس خبرگان رهبری اکبر هاشمی رفسنجانی با ۱ میلیون و ۵۶۴ هزار رای منتخب اول تهران شد و محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی با ۹۷۰ ، ۹۲۹ و ۸۸۰ هزار رایدر جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. آخرین نماینده منتخب استان تهران نیز با ۵۱۸ هزار رای وارد مجلس خبرگان شد. بنابراین اگر در انتخابات ۱۳۸۵ حدود نیم میلیون نفر دیگر به ۱۶ رقیب اصلی آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای می دادند، این سه نفر امکان ورود به مجلس خبرگان را نداشتند.
2-2 در انتخابات 92 استان تهران ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار نفر به حسن روحانی رای دادند که می توان حدس زد رای دهندگان به فهرست مورد حمایت رئیس دولت یازدهم و اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات امسال خبرگان هم باشند
2-3 استان تهران در انتخابات 92 حدود ۱ میلیون و ۲۶۶ رای به قالیباف ، ۵۵۰ هزار رای به جلیلی و حدود ۷۰۰ هزار رای به ولایتی، رضایی و غرضی رای دادند که جمعا حدود 2 میلیون و پانصد و ده هزار رای می باشد. لذا اگر آراء دوم تجمیع و بدون ریزش فرض گردد مثلث مصباح ، یزدی و جنتی بعنوان سرلیست به اصطلاح اصولگرایان وارد مجلس خبرگان خواهند شد و در غیر اینصورت و د با فرض ثابت بودن آؤاء روحانی در 92 برای خبرگان هاشمی و روحانی بعنوان سر لیست به اصطلاح اصلاح طلبان منتخب استان تهران برای ورود در مجلس خبرگان خواهند بود.
2-4 باستانی ضمنا توضیح می دهد که : البته طبیعتا انتظار رای دادن یکپارچه هواداران فهرست رفسنجانی-روحانی به فهرستی از ۱۶ کاندیدای رقیب محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی (که شامل کاندیداهای به شدت محافظه کار نیز می شود) واقع بینانه نیست. اما باید توجه داشت که در جانب مقابل نیز، اکثریت قاطع رای دهندگان به آقایان یزدی، جنتی و مصباح، در کنار آنها به سایر اصولگرایان رای خواهند داد. ولی در شرایطی که نسبت بالایی از رای دهندگان طیف اصلاح طلب در صدد حذف این سه نفر با رای دادن به رقبایشان هستند هر رای اصولگرایی که در فهرست خود علاوه بر آنها نام کسان دیگری را هم بنویسد بدون آنکه خود بداند به حذف این سه روحانی در فهرست نهایی منتخبان تهران کمک کرده است.
3- آقای توکلی عزیز مشاهده می فرمایید که مقاله تحلیل آماری باستانی در سایت بی بی سی فارسی هر دو گروه را به یک نسبت مورد سنجش آماری قرار داده و با شرح وضعیت دو طرف هر دو گروه را به زعم خود به یک اندازه برای دستابی کرسی ورودی سرلیستها مصباح ، یزدی و جنتی و متقابلا هاشمی و روحانی به رای بیشتر مورد راهنمایی قرار می دهد و نکته جالب تر اینکه فهرست به سرلیستی هاشمی و روحانی را قادر به افزایش جدی آؤاء قابل دسترس نمی داند بلکه توصیه اصلی باستانی به فهرست به سرلیستی مصباح ، یزدی و جنتی است که باید با تمرکز بر ایجاد هماهنگی درون گروهی بین آراء قالیباف ، جلیلی ، ولایتی ، رضایی و غرضی در صدد دستیابی به آراء بالغ بر 2.5 میلیونی باشند.
4- توکلی عزیز طی روزهای گذشته افرادی چون احمد خاتمی و علم الهدای بطی سخنرانیهای متعدد معمول تا خطبه های نماز جمعه تلاش کردند تا ابتدا مقاله حسین باستانی را بعنوان هدفگیری بی بی سی قلمداد و موضوع را از سرلیستی مصباح ، یزدی و جنتی خارج و با شدت و غلظت بیشتری به خود نسبت دهند لذا به همین مناسبت به هر شیوه ممکن علیه گروه مقابل و شخص ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست محترم جمهوری با طرح اتهام حمایت پذیری از انگلیس بتازند.
5- آقای توکلی عزیز بر سوابق درخشان جناب هاشمی تأکید فرمودید اما شاهدیم که طی روزهای گذشته چه کسانی با چه حدت و شدتی به بهانه مذکور در تاختن بر ایشان به هیچ حدی متوقف نشدند . مگر نه اینکه هتک حرمت مومن و مسلم اوجب بر حفظ کعبه است؟ مگر نه اینکه امام خمینی(ره) می فرمودند کسانی که برای پیروزی در انتخابات از تعدی بر رقبا پرهیز ندارند نمی توانند خادم اسلام باشند؟ آقای توکلی مقاله باستانی در کدام بخش قابل تسری به حمایت از یک فهرست یا شخص خاصی می باشد؟ آقای توکلی مقاله باستانی و اقدام بی بی سی فارسی را با توجه به تأکید بر شیوه رای افزایی آراء متکثر استان تهرانی فهرست اصولگرایان نباید منطقا به همین منوال حمایت نظری از این فهرست تلقی و بر انگلیسی بودنشان ظن و گمان برد؟ اما بنده و شما به خوبی باید بدانیم که هر دو گکانه زنی از دشمن و بر خلاف منطق و مصالح ایران اسلامی است.
6- آقای توکلی به درستی به بخشی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) اشاره فرمودید اما به فرمایش دیگر ایشان نیز می توانستید متوسل گردید که در پی ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر همکاری نظامی و تسلیحاتی با ایران فرمودند که رژیم صهیونیستی بدلیل بدنامی در برابر افکار عمومی جهان و مستضعفین عالم تلاش می کند برای بدنام کردن ایران خود را به ما بچسباند. آقای توکلی می توانید تصور کنید که حداقل شاید بی بی سی فارسی بدنام برای ایجاد زمینه تهاجم به شخصیت های با سولبق ممتاز مبارزه و جهاد به گروه رقیب تاخته باشد. آقای توکلی عزیز با چنین فرضی قضاوت شما چگونه باید باشد؟ مگر قرار نبود که مسلمانانی با بصیرت باشیم؟
7- آقای توکلی فرمودید که مناسب تر است جناب هاشمی و به طبع رییس جمهور نسبت به اعلام برائت از اقدام انگلیسی اقدام صریح و سریع داشته باشند اما نگفتید گه چرا عناصر بسیار پر تعداد گروه رقیب تلاش نکردند با درک واقعیت دروغ پردازی سیستم تبلیغی روباه پیر با تأکید بر سلامت تمامی ارکان و فرزندان انقلابی ایران اسلامی و مقامات پر سابقه و ماندگار کشورمان به ناکارآمدسازی بازی انگلیسی اقدام کنند؟ چرا بر طبل انگلیسی خواندن بخشی از مقامات بلند پایه کشورمان کوبیدند؟ اقای توکلی بینی و بین الله تصور می کنید چند نفر از جماعت پر تعدادی که به محکوم سازی پرداختند از متن مقاله بوستانی در سایت بی بی سی فارسی مطلع بودند و هستند؟
نا شناس
Canada
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آگه آیت الله جدیدا معادل حجت‌الاسلام والمسلمین شده پس دکترا آقای توکلی هم معادل دیپلمه
در این صورت ایشان نباید تایید صلاحیت میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقای توکلی خوب میداند چه کسانی در عمل به انگلیسیها و دشمنان خدمت کرده اند اینها با این حرفها مثل آن شعار آی دزد ای دزد مردم را گمراه میکنند
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی
شما اگر مورد سانسور و بایکوت قرار بگیرید حاضرید حرف های غیر مهم تان را از زبان شبکه های دیگر هم بیان کنید.

شما کلاهتان را بالاتر بگذارید که این جریان هیچ رسانه ای ندارند که حرفشان و پیامشان را به مردم برسانند.
ضمناً اینکه شما و دوستانتان هم برای منافع انگلیس مضررید (البته احتمالا) و هم برای منافع ملی و مردم مخربید دلیل بر علیه السلام بودن شما نیست.
چریک فدایی ایران
Canada
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقا شما که میگید مردم انقلابی هستن، پس چرا از تبلیغات بی بی سی میترسید؟

این همه ترس در نظامی که از بام تا شام میگوید ما میزنیم و فلان میکنیم، بسیار مضحک است!
اکباتان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
این نامه نشان داد که توکلی از جاده انصاف خارج شده است. چون خطر رأی نیاوردن شان را احساس کرده است. اگر قصد انگلیس ایجاد اختلاف بین نیروهای نظام است می توان گفت رد صلاحیت ها همین کارکرد را داشته است. با این همه رد صلاحیت ها و سخت گیری شورای نگهبان چرا ورود انگلیسی ها شما را نگران کرده است.
البته ما می دانیم که قلعه انحصارطلبی شما با هوشمندی نیروهای اصیل نظام در حال فرو ریختن است و شما با توسل به شیوه های ناجوانمردانه سعی دارید از ریزشش جلوگیری کنید
بیدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
شاید آنچه را مردم ایران میخواهند به دلیل عملکرد غلط صدا وسیما بی بی سی هم بگوید اما این بدان معنا نیست که مردم ما از بی بی سی خط میگیرندآیا اگر ملت از بد لحنی احمد خاتمی یا جانبداری جنتی از ا ن نخواهند اینان در مراکز تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند این خواست بی بی سی است یا ملت . خود را به نادانی نزنید آقای توکلی از شما انتظار بیش از اینها میرود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی موقعیت و وضع مالی شما قبل از انقلاب چی بود و الان در کجائید بالاخره این گونه رفتارها برای شما سود آور بوده و هست.
احمد کاظمی
United Arab Emirates
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
توجه توجه!!! اگر کمی دقت شود، شبکه بی بی سی بهترین خدمت را برای طیف اصول گرایان کرده است و به طیف اعتدال و اصلاح طلبان بزرگ ترین صدمه را زده است؛ زیرا شبکه بی بی سی به خوبی آگاه است که با این کارشان انگ انگلیسی بودن به عده ای زده می شود و طرف مقابل از آن به عنوان نقطه ضعف طرف مقابل بهره می برند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آخه عزیز من، این چه صحبتی است؟؟؟ کی گفته ملت ایران از انگلیس خط می گیره؟ حالا به فرض انگلیس و غیره و غیره یک حرفی زده باشند، ملت به خاطر حرف آنها میاد به فلانی رای می دهد؟ آقای توکی خود را به تجاهل نزنید. مردم اگر به هاشمی و لیست او رای می دهند به خاطر انگلیس و امثال او نیست. مردم خود هاشمی و افکار او را ترجیح می دهند. چرا آسمان و ریسمان را به هم می بافید. شما ببینید چه کسی هی در ایران انگلیس انگلیس می کند. اصلاح طلبان چقدر بگویند ما به بیگانه کاری نداریم. آقای هاشمی جلوی چه چیزی را سد کند؟ آقای توکلی؟ بیاید با رادیو بی بی سی بگوید آقا کاری به انتخابات ما نداشته باشید. برای نخست وزیر یا ملکه پیام دهد؟ دیگر بازی با افکار عمومی و عوام پنداشتن مردم جواب نخواهد داد آقای توکلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
مردم به خواست آفریدگار یکتا اسیر این توطئه ها نمیشوند وبارای قاطع به لیست 16+30از ورود ردصلاحیت کنندگان به مجلس ها جلوگیری خواهند کرد.
اسماعیلی
Germany
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی دچار خود بزرگ پنداری شده است. کسی باید او را از خواب بیدار کند.
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
حالا جناب توکلی عزیز که یک طرفه به قاضی میروید بیائید جور دیگری نگاه کنیم ، چرا رفتار هم مسلکی های خودتان را که مملکت را در لبه پرتگاه قرار داده اند و سرمایه اجتماعی و اقتصادی کشور را به باد فنا داده اند و امروز هم با قلدری هر حرکت اصلاح طلبی را به بیگانگان وصل میکنند تا همچنان در قدرت بمانند ؛ عامل طمع غربیها و انگلیس نمیدانید و لاغیر!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی از یک نماینده ادوار مجلس بدور است این اطهار نظر های سخیف شعاری
اینقدر صغری کبری نکنید دمکراسی یعنی گردش مسالمت آمیز قدرت.
دیدیم نتیجه دولت مورد اتفاق جمیع اصول گرایان و مخالف طبع بی بی سی رو که چه گلی به سر ما ملت و شما هوادارانش زد .ونگید که به محسن رضایی رای دادید که خنده ام میگیره.اخه هر اصول گرایی مصاحبه میکنه میگه توی 88 به محسن خان رای داده. اگر همین رای ها رو جمع کنید خیلی بیشتر از ارای محسن خان میشه......
ناشناس
Russian Federation
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آیت الله هاشمی : مطرح کردن لیست انگلیسی توهین به شعور مردم است . آقای توکلی امثال شما به تاریخ می پیوندد
رامین
Finland
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اقای توکلی به مثبت و منفی ها توجه کنید و ببینید کجا هستید
درود بر هاشمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی شدن پستچی پایداری ، سمت جدید مبارک برادر انقلابی باید تو چشم مردم دیده بشی نه اینکه در نظر یه نفر تو قم !!! متاسفم براتون که تنزل درجه پیدا کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقاي توكلي .اگر هر دشمني بگويد به هر كانديدايي كه از سد آهنين شوراي نگهبان به حق رد شده است راي بدهيد يا ندهيد چه تاثيري دارد . همه در تاييد صلاحيت و شايستگي مساويند .مگر اينكه بعضي براي هواي نفس ميتر سند راي نياورند. وگرنه همه فقها براي اداي تكليف آمده اند و اگر راي نياورند شكرخدا ميكنند كه ميئوليتي از دوششان برداشته شده است ....دشمن ميخواهد با گسترش بحث نفوذ در كشور نفوذ كند بنابر اين ترتيب اثر ندهيم و كار خودمان را بكنيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
خواستم از ایشون بپرسم پایداری بهشون حقوق مکفی هم میدن ؟؟ یا قول ریاست جمهوری گرفتن ؟؟
کامران
United States of America
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی بهتر بود نامه ای نیز به شورای نگهبان مینوشتند و به انجصارطلبی هم اعتراض میکردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
توهم توطئه به همین میگن خودمون اسم بچه مون و میزاریم رستم آنوقت می ترسیم صداش بزنیم .حکومت با ده ها شبکه داخلی و برو مرزی و منابر و نمایندگی خود نمی تواند منویات خود رو به مردم بقبولاند در واقع درمانده شده انوقت گیر داده به یک شبکه برون مرزی BBC که در اکثر مناطق هم پارازیت میفرسه ،که اه بگیرید که در انتخابات ما دخالت میکنند واقعا که.......
آخه BBCفلان فلان شده چه اهرمی برا دخالت تو انتخابات داره جز اطلاع رسانی که انهم با توجه به گسترش وسایل ارتباطی فراوان هیچ خبرگزاری توان انتشار خبر کذب را ندارد چون بزودی رسوا خواهد شد
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
خب برای اینکه بهانه را از دست برخی بگیرید که این مورد را بزرگ کرده اند و میخواهند به نفع جریان خود استفاده کنند همه ی جریانات بیایند و بگویند مردم ایران خودشون تصمیم بگیرند و به حرف دیگران گوش نکنند که واقعیت امر هم همینه البته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اصولگراها بعد از احودی نژاد به هیچ تبدیل شده اند و اکنون این گونه به عجز و لابه افتاده اند. این گردن کلفت اصولگراهاست که به این روز افتاده است وای به حال بقیه شان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی و امثال ایشان خوب می دانند که نزد ملت باخته اند ولی آقای توکلی زمینه داشته اند تا به طرف ملت بیایند ولی درست جهت عکس آن حرکت کردند و عوض اینکه علت شکست خودشان را بیاندیشند با مطرح کردن بی بی سی و انگلیس می خواهند به نظر خودشان سر پوشی برای دلایل شکستشان باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ایشان آبروی خویش را با این نامه برد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
یکی به این آقایون بگه آخه مردم را چی فرض کرده اید؟ اگه اینها انگلیسی هستند چرا شورای نگهبان تاییدشون کرد؟ بیش از 90درصد کاندیدای غیر اصولگرا را که رد صلاحیت و یا عدم احراز کردند. این 10درصد باقی مونده هم که انگلیسی هستند حالا فقط آقای توکلی و دار و دسته ای ایشان تو این مملکت انگلیسی نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
حالا بی بی سی چی گفته؟ در مخالفت کردن با انگلیس کاملا موافقم اما اینهم توطئه بسیار کثیفی است که برای غلبه بر رقیب یا پرهیز از شکست احتمالی طرف مقابل را به ارتباط با بیگانگان متهم نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب اقای توکلی مردم ایران بر خلاف تصورات شما فهم وشعور دارند نه به حرف انگلیش و نه هیچ کشور دیگری توجه ندارند شما هم نگران اینده خودتان نباشید بگذارید مرد خود بااین اندگ نماینگانی که تائید صلاحیت شده اند به شما بفهمانند چه میخواهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
خوب بود جناب اقاي توكلي اين نامه رابه نماينده پايداري در صدا سيما جناب اقاي رييس ان مجموعه ميدادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
سلام بر دوستداران حقیقت... توجه توجه توجه ! مکر روبای پیر اینبار به یاری دلواپسان شتافته است .
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای هاشمی متاسفانه تحت تاثیر فرزندان نااهلشان تغییر رویه داده اند و دیگر امیدی به اصلاحشان نیست.
ایرانی
Denmark
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
با این همه غضنفر تو کشور نیازی به دخالت امریکا و انگلیس نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
چقدر آقای توکلی شوخ است.
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
یه روز فنته یه روز انگلیس و... این قضایا خوب نونی برای شما داره بیچاره مردم
ناشناس
Russian Federation
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آیت الله هاشمی : مطرح کردن لیست انگلیسی توهین به شعور مردم است . آقای توکلی امثال شما به تاریخ می پیوندد
فری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
این نامه از احساس ترس رای نیاوردن هست، ایشان خودش باید از این که در انگلیس دکتری بهش دادند اعلام برائت کنه و مدرک انگلیسی های بد را بهشون برگردون و یا همین هفته پاره کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
تمام مشکل کشور این است که افراد خودشان را مستثنی می دانند-مستثنی از خطا-مستثنی از نقد -مستثنی از مساوات- همچنین اعتماد دو طرفه است -افرادی که شورای نگهبان احراز صلاحیت کرده چرا باید مورد بی احترامی و انگ قرار بگیرند این یعنی بی احترامی به فقهای شورای نگهبان اگر در پاسخ بگویید پس چرا منتخبین شورای نگهبان در انتخابات 88 فتنه گر شدند باید گفت یا فیلتر درست نبوده یا رویه برخورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
این گونه حرف ها تاریخ گذشته است
مردم با سوادند مثل 37 سال پیش نیستند. بچه گول می زنی. خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
Finland
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
ترس از لال پنداشتن آدمی ترسی مخرب و خانمان سوز است خصوصا اگرموجب ارضای جاه طلبی آدمی باشد خصوصا اگر مخاطب شما ناتوان از دفاع و خارج از گردونه قدرت باشد.
آدم عاقل می داند که اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما .ولی آقایان آنقدر برایشان انگلیس مهم است که حاضرند هر فتنه ای را با اسم رمز انگلیس علیه ملت روشن کنند .
رزمنده دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای احمد توکلی اولا ایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند نه حجت الاسلام ، دوما دیگر مردم آگاه شده اند و به خوبی متوجه شده اند و می دانند که اکثرا شکنندگان کالا خریدار آن کالا هستند ! به عبارتی آن آقایانی که مدام مرگ بر انگلیس و امریکا می گویند برای خرید و تفریح مستمرا به لندن میروند و عکس های ؟ آنها در هنگام خرید در فروشگاههای انگلستان در شبکه های اجتماعی دست بدست میشود و فرزندان ایشان هم در امریکا زندگی می کنند و مردم می دانند ! راستی جناب احمد توکلی برای مردم توضیح دهید نحوه گزینش شما با مدرک دیپلم در دانشگاه انگلستان به چه صورت بود و آاین چند سالی که جنابعالی در انگلستان زندگی کردید معیشت و هزینه زندگی شما توسط چه کسانی تامین می شده است ؟؟؟ راستی نتیجه افشاگری ریس جمهور سابق از نحوه گزینش و اعزام شما به انگلستان به کجا رسید !!؟؟ یک مثلی مردم ان کشوری که شما در ان تحصیل و زندگی کردید - انگلیس - دارند که وصف حال شما و حامیان شما در این روز ها است و ان این است کسی که در خانه شیشه ای نشسته سنگ نمی اندازد آقای احمد توکلی !
ناشناس
Turkiye
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
دوران انقلاب که یادتون هست. صدای انقلاب از بی بی سی و در مساجد پخش میشد.
طلبه کاشانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
سیاستمداران نپخته جوری دارند عمل می کنند و ذهن مردم را ساده می سازند که اگر روزی بی بی سی تعمدا و فریبکارانه از دشمنش در ایران تعریف و تمجید کنند همان ذهن های نارس فریب آنان را خورده و بر علیه آن نیروی انقلاب می شوند.
ظاهرا سیاست انگلیسی ها جواب داده و به قول اینها با طرفداری از یک جریان، نیروهای درون انقلاب را به جان هم انداخته
آقای توکلی ظاهرا در سیاست هست اما مرد سیاست نیست!
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بسمه تعالی
جناب آقای توکلی دوران زمانی که با انگ زدن به دیگران بتوان بهره برداری سیاسی کرد گذشته است. در تمام دنیا با قوانین شفاف, دزدان - جاسوسان - نفوذیها و غیره را بدست قدرتمند قانون می سپارند.
ناشناس
United States of America
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
باز توهم زدن این صولگراها که. معلوم نیست کی میخوان دست از این توهمات و ساختن داستان های تخیلی دست بردارن.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب آقای توکلی چراازمنظر دیگر نگاه نمی کنید که هدف از غرب از حمایت از جناح خاص به دلیل ایجاد تفرقه بین مردم و فراهم نمودن ابزار تبلیغاتی برای جناح مقابل باشد که میداند در انتخابات پیش رو مردم اصلاحات و اعتدال حمایت کرده وبه افراطیون نه خواهند گفت و انگلیس نیز برای جلوگیری ازاین امر وبه جهت کمک به جناح تندور وبه خواست آنان این حمایت را انجام داده است
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
کاش آقای هاشمی هم تربیونی داشت تا شما را نصیحت کند
نسل اسفالت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
و البته رفسنجانی هم سیلی زد نه البته به کسانی که توکلی میخواست .
هاشمی: تعبیر لیست انگلیسی توهین به شعور مردم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
یعنی حرف های تریبون دارها اینقدر بی ارزش شده است و فاقد مخاطب که گفته های بی بی سی برای مردم حجت شده است
نامه توکلی توهین آشکار خطبا، امامان جمعه و جماعت و رسانه به اصطلاح ملی است
آقای توکلی تا کی می خواهید کینه شکست از هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری را در دل داشته باشی؟
کبوتر
United Arab Emirates
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی جان !زشتی و قباحتی زشت تر و قبیح تر از فریب دیگران وجود ندارد. بخاطر خدا بس کنید آقای توکلی عوام فریبی امثال شما دیگر چندش آور و تهوع آور شده است! شاید بدتر هم. بخاطر خدا بس کنید ! به موجودیت و شخصیت ساده دلانی که احیانا" خزعبلات شما راباور می کنند رحم کنید ! به این کشور به این آب و خاک به فرزندان این آب و خاک رحم کنید! به آینده این کشور رحم کنید! به باورها و اعتقادات مردم رحم کنید! به روحانیت رحم کنید ! ببینید در آن لیست جند نفر روحانی وجود دارند که از فیلتر شورای نگهبان هم گذشته اند . به فرزندان خودتان رحم کنید! بخاطر چند رای همه چیز را لجن مال نکنید. باور و اعتقاد شیعی را از فرزندانتان نگیرید! چون بدون عقیده زندگی بی معنی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
در اين موقعيت ، اين نامه پراكني ها چه معنايي دارد؟ انشالله محض رضاي خدا و رسالت نمايندگي است !
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی شما احتمالا خودتان با آیه ا... مشکل دارید از ابتدای نامه تان معلوم است که ایشان را حجت الاسلام خطاب کردید که کیهان و...که کینه عمیق از آیه الله دارند ایشان را با الفاظ نامناسب خطاب می کنند .چرا وقتی ایشان را رد صلاحیت کردند دست به قلم نشدید .ابتدا لیست مورد حمایت منتشر شدبعد اینها برای تخریب آیه الله این اقدامات را انجام دادند تا افرادی ماند شماها برعلیه او کفن پوش شوید .؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iraq
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آیت اله هاشمی نه حجت الاسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
چقدر حرفهای مفت و بی مزه ای بود آقای توکلی این حرف شما توهین به مردم و همه مسئولین است. شما و ائمه جمعه و جماعات و صدا و سیما و سران سپاه و بسیج و خلاصه هرکس که فکر می کند حرفش کم و زیاد خریدار دارد به مردم توصیه کنند که به حرف آمریکا و انگلیس نکنند. اگر اینچنین نشد پس بدانید که حرفتان خریداری ندارد و فکری به حال خودتان بکنید. مردم مسلمان ایران هوشیارند و می دانند که هر حرفی که توسط مسئولین و سیاسیون گفته می شود کدام از بغض و کینه و ترس از دست قدرت است و کدام حرف از دل بر می اید. انگاه خود انتخاب می کنند
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی شما که هنوز فرق آیت الله و حجت الاسلام را نمیدونی نپر نده خواهشاً، اگرم قصد توهین داشتید که آیت الله هاشمی رو حجت الاشلام نامیدید که ادب و شان و... خودتونو پایین آوردید
ناشناس
United States of America
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
حب صندلی چسب ناک مجلس کار دستتان میدهد آقای توکلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
این آقای سوپر ضد اینگیلیس مگه خودش در اینگیلیس با بورسیه و رانت دولتی تحصیل نکرده، پس چطوری الان شده ضد اینگیلیس در صورتیکه مدرکش مال اینگیلیسه و ازین بابت خیلی هم افتخار میکنه که در اینگیلیس تحصیل کرده.
اصلا مرگ بر اینگیلیس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقای توکلی اهمیتی که شما به انگلیس میدهید شرم آور است زیرا:
1. ملت را تحقیر می کنید.
2. انگلیس را بزرگ و گستاخ می کنید .
3. به شعور ملت توهین می کنید.
4. بعد از 37 سال مردم را بازیچه دست انگلیس معرفی میکنید.
5. با کشیدن پای انگلیس به صحنه انتخابات ,استقلال رای کثیری از ملت آگاه و در واقع رقیب انتخاباتی جناح خود را رندانه سر کوب میکنید.
بی بی سی با اطلاع از نظر کثیری از ملت آکاه حرف زده و این نباید چماقی در دست شمابر سر رقبا شود .
در ضمن اگر بی بی سی از یک نفر بهر دلیلی تعریف کرد ما که نباید لزوما به او شک بکنیم. پس عقل خلق خدا کجا رفته؟ و آیا در این صورت ما بازیچه بی بی سی و شیطنت هایش نمی شویم.
منطق خود را ارتقا دهیم والا با پیروی جشم بسته از این منطق ممکنست بازیچه دست شیاطین داخلی و خارجی شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
مگر در زمان انقلاب اسلامی بی بی سی نبود که اخبار رهبر انقلاب و اعلامیه های ابشان و سایر همراهان امام خمینی را پخش میکرد و مردم از نظرات ایشان مطلع میشدند. خوب این همان شبکه خبری و وظیفه آن پخش اخبار و نظرات است.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
جناب اقای توکلی شما و جریان شما طوری موضوع شبکه بی بی سی را عنوان میکنید که اگر هر ایرانی به آقای هاشمی رای بده گویی حرف بی بی سی رو گوش کرده در صورتیکه آقای هاشمی یکی از کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان میباشد .و موضوع نامه شما و سخنرانی دوستان دور از اخلاق سیاسی میباشد که برای تخریب یک کاندیدا به آن متوسل شدید.برای جمع کردن رای مردم بنظرم به برنامه های راهبردی جریان خودتان در گذشته و آینده بپردازید . مردم خودشون شرایط رو تحلیل خواهند کرد.
طرفدار هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
از مردم ایران خواهش می کنم به تمام کسانی که با حمایت از احمدی نژاد باعث نابودی ایران شدند توجه نکنند. به همه کسانی که اسرائیل برای احمدی نژاد هورا کشید و موضع اسرائیل را در مقابل ایران تقویت کردند رای ندهند.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بسمه تعالی
جناب آقای توکلی دوران زمانی که با انگ زدن به دیگران بتوان بهره برداری سیاسی کرد گذشته است. در تمام دنیا با قوانین شفاف, دزدان - جاسوسان - نفوذیها و غیره را بدست قدرتمند قانون می سپارند.
فردین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
(به خاطر دارید که در سال 88 تا وقتی غربی‌ها وارد ماجرا نشده بودند مسأله یک امر داخلی بود)این شما و دوستانتان بودید آقای توکلی که حرفهای رسانه های خارجی را دست اوریز و بهانه ساختید تا فضا را امنیتی و نظامی کنید
اکنون انگلیس هیچ هدفی ندارد الا اینکه با تحریک تندروهای کوته فکر نظم و وفاق داخلی ایران را بهم بزند و باعث شود که با حذف معتدلین توسط شماها ایران را به ورطه ی اختلافات داخلی شدید و سرخوردگی عمومی بکشانید
عاقل باشید و به بیگانگان گوش ندهید چون میخواهند شما را بر علیه ملت خودتان بشورانند و بکار بگیرند...عاجزانه خواهش میکنم عاقل باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
مثلا میخاد خودشو بولد کنه شما تموم شدی آقای توکلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
Aghay tavakoly mamlekat ra beh kesafat kasheadeh shod shoma vefamead kar che kasani boo