bato-adv
کد خبر: ۲۱۲۶۱۸
پرونده ویژه: حسین راغفر در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

چرا دخل و خرج صدا و سیما با هم نمی‌خواند؟

یک میلیارد تومان در روز حدود درآمد صدا و سیماست که تنها از طریق تبلیغات تلویزیونی به دست می‌ آید. این مبلغ تنها بخشی از درآمدهای این سازمان دولتی محسوب می شود. اما با وجود بودجه سالانه ۱٬۵۸۰ میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۳ که نیمی از هزینه های این سازمان را پوشش می دهد، صدا و سیما به عنوان یکی از ضررده‌ترین سازمان‌های دولتی در ایران شناخته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳

به زودی دوران ریاست سیدعزت‌الله ضرغامی بر سازمان صداوسیما به پایان می‌رسد. سوم خرداد 1383 با حکم مقام معظم رهبری او جای علی لاریجانی در سازمان صدا و سیما را گرفت. حکم وی در آبان 88 از سوی رهبر انقلاب تمدید شد. اکنون در آبان 1393 پنج سال دوم ریاست ضرغامی به پایان نزدیک می‌شود. فرارو بر آن است در پرونده‌ای ویژه‌ به چالش های پیش روی رسانه ملی و رئیس جدید او بپردازد.

فرارو- هرسال بودجه سازمان صداوسیما در لایحه و قانون «بودجه» ذکر می‌شود. با توجه به منابع اعتبارات این سازمان که در قانون اساسنامه آن ذکر شده است، بخشی از بودجه توسط فعالیت‌های اقتصادی خود سازمان و بخش دیگری توسط دولت تامین می‌شود. طبق ماده‌24 قانون اساسنامه سازمان صداوسیما «مدیرعامل موظف (این سازمان) است بودجه تفصیلی سال آتی را حداکثر تا پانزدهم‌مهر هرسال تهیه کرده و برای تصویب به شورای سرپرستی ‌تسلیم کند.»

رویه سالهای اخیر این گونه بوده است که دخل و خرج صدا وسیما با هم نمی خوانده است و صدای اعتراض‌ها در خصوص کمبود بودجه این سازمان از گوشه و کنار به گوش رسیده است. عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما بارها از توقف پروژه های گوناگون به علت کسری بودجه خبر داده است.

. دخل و خرج صدا و سیما شفاف نیست
. همه‌چیز درباره «دخل صداوسیما»

مشکل در ناکارآمدی است
حسین راغفر استاد دانشگاه و اقتصاد دان در اینباره به فرارو گفت: «گاهی میبینیم که یک رادیوی کوچک و یا حتی یک رادیوی محلی به قدری به موفقیت می رسد که می تواند مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند و درآمد بسیاری به دست آورد. اما در مقابل میبینیم که دستگاهی به عظمت صدا و سیما نه تنها موفق نبوده بلکه جزو ضررده ترین سازمان ها هم شناخته می شود.»

وی افزود: «یک نمونه موفق در این زمینه می تواند شبکه الجزیره باشد. این شبکه تنها چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است اما در همین فرصت کوتاه راه موفق را به خوبی پیش گرفته است اما چرا صدا و سیما ما با ده ها برابر تشکیلات نتوانسته است موفق باشد؟»

وی تصریح کرد: «مسئولان همواره از هزینه های زیاد این سازمان نام می برند، درست است که هزینه ها زیاد است اما اتلاف منابع هم کم نیست. باید مجموعه عوامل را در نظر گرفت.»

راغفر ناکارآمدی را عامل اصلی عدم موفقیت این سازمان دانست و گفت: «صدا و سیما دستگاهی نیست که بخواهد وظیفه توزیع اطلاعات را در جامعه انجام دهد بلکه نقش اصلی آن کنترل جامعه است. همه رسانه ها در سطح جامعه نقش کنترل کننده دارند، تعدادی به صورت آشکار و تعدادی ایدئولوژیک. اما در ایران به دلیل ساختار سیاسی موجود، در تمام جاهایی که منابع عمومی توزیع می شود این مسئله وجود دارد. ناکارآمدی؛ آن هم در سطح گسترده.»

وی با بیان اینکه این مشکلات بیشتر سیاسی هستند تا اقتصادی تصریح کرد: «در شرایطی که انتظارات دیگری از سازمان وجود دارد، کارکرد رسانه با مشکلات جدی ای مواجه می شود. به این ترتیب نمی تواند به نیازی که در جامعه وجود دارد پاسخ دهد و مرتب فاصله میان مخاطبین با برنامه ها بیشتر می شود. در این شرایط مسئولان مجبور هستند که گزارش هایی مبنی بر موفقیت بدهند که بتوانند به کار خود ادامه دهند. این روند ادامه پیدا می کند تا جایی که این دستگاه را به ضررده ترین سازمان دولتی و با مخاطب بسیار کم تبدیل می کند.»

وی ادامه داد: «من خود بارها در برنامه های مختلف صدا و سیما حاضر شده ام و به این باور رسیده ام که فقط قصد آن است که برنامه ها پر شوند، بدون توجه به کیفیت. می توان گفت که این دستگاه دیگر یک دستگاه ورشکسته است و تنها برای بقای خودش سعی می کند که برنامه هایی با خرج های بیشتری بچیند اما هیچ اثرگذاری ای متناسب با هزینه ها ایجاد نمی شود.»

این استاد دانشگاه نتیجه گرفت: «پس می توان گفت که این دستگاه به لحاظ اقتصادی و هدف های اصلی رسانه ناکارآمد است و اساس هزینه های زیادش و آن که میزان هزینه ها با درآمدهایش برابری ندارد از منظر اقتصادی به علت ناکارآمدی آن و آنکه نمی تواند هدف هایی که برایش تعریف شده را به درستی تحقق ببخشد به وجود آمده است.»

وی توضیح داد: «خود این ناکارآمدی منشا بسیاری از عوارض گسترده دیگر است. تخصیص منابع غلط، روی کار آمدن افراد نالایق، ایجاد زمینه ای برای فرصت طلبی و فساد است. فساد به آن معنا که در بسیاری از جاها همین ناکارآمدی به شیوه ای غالب تبدیل می شود. در چنین فضاهایی می توان انواع و اقسام فساد همچون زد وبند، پارتی بازی، قوم و خویش گرایی و ... را مشاهده کرد. در شرایطی هم که توقع روشنی از محصول مورد نیاز وجود ندارد، این شیوه ادامه پیدا خواهد کرد. زیرا این دستگاه با تمام ناکارآمدی هایش در چنین شرایطی پذیرفته شده است و نیازی به تغییر ندارد.»

راغفر در پایان تصریح کرد: «هنگامی که نهادی با منابع عمومی کار می کند اما ارزیابی عمومی ای نسبت به عملکرد آن وجود ندارد و افکار عمومی در این میان دارای اهمیت نیستند، انتظاری هم برای اصلاح آن وجود ندارد و نمی توان تغییر قابل توجهی از وضعیت عملکردی این سازمان انتظار داشت.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
دموکراسی یعنی حضور مردم در همه عرصه ها و امکان نظارت بر امور
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
توسعه كمي اگر بدون توجه به كيفيت باشد معنا ندارد و نباشد بهتر است در حال حاضر تعدد شبكه هاي راديويي همراه با برنامه هاي بدون كيفيت و تكراري(عموماً چند شبكه راديو مطلبي به جز حاشيه هاي فوتبال ندارندمثل شبكه جوان، ورزش و...) مشكل زا مي باشد و صرفاً برنامه ها با چاشني لودگي و بي مزگي هاي مجريان تهيه مي شوند.
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
این قدر طی سالهای گذشته آدم سفارشی به این سازمان تحمیل شده که دوبرابر بودجه خود را باید صرف نگهداری آنها بکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
آدم سریالهای دهه شست تلویزیون ایران رو میبینه میگه چه اتفاقی افتاده که اینقدر سطح کار پائین اومده!
اون موقع همین تلویزیون نقش پررنگی تو زندگیمون داشت.
محمدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
اكثر دوستان و آشناياني كه من مي شناسم فقط براي تعطيلي آلودگي هوا و برف و بارندگي فقط به تلويزيون خودمان مراجعه مي كنند چون بقيه مواقع صداو سيما فقط مسائلي را پوشش مي دهند كه هيچ پايگاهي داخل كشور ندارند ضمنا اگر كوچكترين شكي به اين موضوع داريد كافيست يك شبكه خصوصي راه اندازي شود تا ميزان گرايش مردم را مشاهده كنيد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
من بعنوان یک ایرانی طرفدار دولت راضی نیستم بودجه دولتی به ارگانی که فقط در جهت منافع گروهی شکست خوردگان پایداری است، اختصاص داده بشه.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
متاسفانه هیچ نظارت قانونی هم بر این سازمان عریض و طویل وجود ندارد، و در ازای این همه هدر رفت بیت المال در برابر قانون هم جوابگو نیست.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
احسنت
ناشناس
Slovenia
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا و سیما ارگان گروه پایداری است؟!
دوستان فرارو خجالت بکشید از این همه کوتاه نگری و لجاجت!
صدا و سیما چون در جریان فتنه سال 88 مطابق سلیقه شما عمل نکرد باید به او بتازید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
لاریجانی و ضرغامی خودشان را اصولگرا میدانند! نمیدانم آیا در ایران فقط اصولگرایان حق حیاط دارند؟
ناشناس
Slovenia
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
باشه تو راست میگی!
همه گروهی از طرفداران دولت که در فتنه 88 از صدا و سیما ناراحت هستن به بهانه های مختلف قصد تخریب صدا و سیما رو دارن حالا به هر بهانه ای !
داورزن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تو به عنوان یک انگلیسی نمی دانی که صداو سیما نهادی وابسته به دولت نیست بنابر این حرف نزنی سنگین تر باشی شاید.
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ما هم راضی نیستیم.
ناشناس
Malaysia
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دقیقا. وقتی رسانه ای حزبی عمل می کند، باید هزینه اش را هم همان حزب تامین کند. وگرنه هم صدا و سیما به پیسی می خورد چون بیننده و آگهی کافی ندارد. هم بودجه ولتی که می ستاند به هدر میرود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
عموجان حیات نه حیاط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
من بعنوان یک ایرانی مخالف دولت راضی نیستم به ارگانی که فقط در جهت منافع تمامیت خواهان و فتنه گران که در نقاب اعتدال بسر مبرند بودجه ای اختصاص داده شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
هر آنتن ماهواره بر روی پشت بام یعنی یک جوان ایرانی دچار مشکلات رفتاری بیشتری شد. جواب اینها را ضرغامی می دهد یا...؟
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
احسنت.
به این میگن یک تحلیل درست و حسابی.
حرف دل ما رو زدن، آقای دکتر راغفر.
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
چیه باز صداو سیما عاشورای فتنه 88 را نشون داده دلخور شده اید. خوبه که فیلم فتنه 88 تا قیامت قابل نشون دادنه وگرنه شماها الان زده بودید زیرش
ناشناس
Germany
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
یک معلم گرامی!
مساله اینه که از دید ما فتنه شماها هستید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خوبه هموطنان پایداری چی یک فتنه 88 تو استین دارمن هرجا به نفعشون نبود کارتشو رو کنن و قائله به نفع خودشون تموم کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
انشالله فردی معتدل جایگزین ایشان شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
هیچ کدوم انتخاب ما نیستند پس انتظار اصلاح بیهوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اگه خوب مقاله راخوانده باشیدمتوجه می شویدمشکل صداوسیمافردنیست بلکه سیستم انتظارات ازصداوسیماست بهترین راه ایجادکانال های خصوصی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
احتمالش خیلی کمه.
شاپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
کی مثلا مهدی هاشمی رفسنجانی یا محمدرضا خاتمی خوبه؟ اشتر در خواب بیند هندوانه
ناشناس
Iraq
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
من با مهدی هاشمی موافقم
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دستگاه ورشکسته رو خوب اومدی، البته یه جبهه ی پایداری هم دنبال ورشکسته میذاشتی بهتر میشد.
هیس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
همه چیزمون باید به هم بیاد... وقتی یک کشور جهان سوم هست تمام ساختارهاش جهان سومیه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
از جمله خودمون
ناشناس
Belgium
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بالاخره باید از یه جایی خودمون رو درست کنیم.نمیشه تا آخر دنیا بگیم جهان سومی هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اول بايد خودمون رو درست كنيم
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
واقعا باید از یه جایی شروع کرد ، انشالله که رسانه ملی مثل اسمش ملی بشه
ناشناس
France
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
رادیو تلویزیون بسیاری از کشورهای جهان سوم وضعیت بسیار بهتری نسبت به ما دارند ما قابل مقایسه با کره شمالی هستیم
ناشناس
Finland
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
این همه شبکه استانی درست کردند که در هر استان 10 نفر هم بیننده نداره
همه اینها را باید جمع کنند
گزارشگر هآرتص
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آره راست میگی اصلا صداو سیما میخواهید چیکار همین شبکه های ماهواره ای برای اینها کافی هستند.
هومن
Turkiye
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
نمونه بارز اين ناكارآمدي، همين ايام محرم بود كه اين همه شبكه عريض و طويل تاسيس كردند اما دريغ از يك فيلم يا سريال توليدي جديد. بلا استثنا تمام شبكه‌ها فيلم و سريال‌هاي تكراري پخش مي كردند. مختار را 3 شبكه پخش مي كرد.... به اين مي‌گن كارآمدي و استفاده درست از بودجه بيت‌المال!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا و سیمابه دیدگاه و افکار اکثریت قریب به اتفاق مردم اهمیت نمیدهد و بیانگر افکار قشری خاص ازجامعه هست بنابراین طبیعی است که مخاطبانش هم دراقلیت باشندو بطور کلی فاصله مردم ازاین رسانه بیشترمیشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ظاهرا همان قشر خاص تنها مردم ایران هستند گویی دیگران مهاجر به ایران هستند.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
البته مشکلاتی که برشمرده شدند، صرفاً به خود دستگاه صدا و سیما باز می گردد. آثار زیانبار و خسارات هنگفت وارده به جامعه به دلیل رویکردهای ناصحیح و نادرست از سوی رسانه ملی بسیار فراتر از چنین خسارات مادی هستند. مثلاً چندی پیش در یکی از برنامه های رادیو جوان، مهمان محترمی به عنوان کارشناس، ماه ها در زمان مشخصی از صبح حضور پیدا می کرد. دیدگاه های کاملاً غلط و غیرعلمی ایشان به برخی مسائل کلیدی که مشخص بود در حوزه های تخصصی و حتی تجربی ایشان هم نبودند، بسیار تأسف آور بود. خدا می داند که چه تعداد از جوانان شنونده با چنین اظهاراتی به نتایج غلط رسیدند و یا کلا دچار نومیدی و یأس شدند. جادارد که از این زاویه هم عملکرد رسانه ملی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
منتقدین صدا و سیما می خواهند این رسانه را از رسانه ملی به رسانه میلی تبدیل کنند. آن هم فقط مطابق میل خودشان!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
از کی تا حالا جبهه ی پایداری شده نماینده مردم ایران، دلواپس ساعت 11:00؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اشتباهی مثبت دادم.
یعنی الان به نظر شما ملیه؟ اصلا ملی از نظر شما یعنی چی؟ وقتی به اذعان کارشناسان بیش از 75 درصد مخاطبانش رو از دست داده که دیگه ملی نیست....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
الان هم رسانه میلی است اما میل به طرف گروهک پایداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
نه می خواهند رسانه میلی را به ملی بدل کنند
ناشناس 11:00
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
از همون موقع که دلواپسان اصلاح طلب نماینده مردم ایران شدند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ببخشید کجای این صدا وسیما رسانه ملی است؟ رسانه ای است کاملا دولتی و حکومتی
ناشناس
Germany
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
از کی تا حالا اصلاح طلبها دلواپس شدند ...دلواپس ساعت 11:00؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
میلی هست دیگه لازم نیست کسی کاری کند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
کلا همیشه شوخی یا این دفعه را شوخ شدی؟
ناشناس
Turkiye
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
ناشناس عزيز؛ گويي شما يادر خواب خرگوشي تشريف داريد يا اصلا سيماي ميلي را تماشا نمي‌كنيد چرا كه اگر نگاه مي‌كرديد، مثل اكثر مردم متوجه مي‌شديد كه مردم مي‌خواهند رسانه ميلي تبديل به ملي بشه نه اين كه رسانه عده‌اي سياسي‌كار ورشكسته.....
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا و سیما، ناکارآمدترین، ناتوان ترین و ناموفق ترین رسانه ای است که متاسفانه هزینه آن برابر یک کشور است ولی بیش از 70 درصد از مخاطبین خود را طی 10 ساله گذشته از دست داده و این مخاطبین هم به ناچار کانال های ماهواره را جایگزین آن کرده اند. مدیریت این رسانه ناکارآمد باید در برابر مردم جوابگوی اعمال خود باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
لطفا در مورد این صدا و سیما که خودشان به خودشان رسانه مبلی می گویند دیگه مطلب ننویسید ! این دو کلمه آزار دهنده ترین کلمات این روز هاست ! در حالیکه همه جای دنیا مردم و افکار عمومی حرمت خاصی دارند ولی اینجا شعور ما را بیشتر از گوسفند نمی پندارند !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
باز نشسته ها و پیر مردا رو بزاره کنار پولش میرسه .تقدس نژاد و تیمش 15 ساله باز نشسته اند و کندی سازمان بخاطر اوناست .من کارمندم سازمانم .شایسته سالاری در سازمان نیست .و پستهای مدیریتی توسط همین پیر مردا تا 30 میلیون هم فروخته میشه .
نترس فرا رو بچاپ
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
اين كجاش مشكل داره ؟ فكر كردي ادارات ديگه اين خبرا نيست؟ مملكت گل و بلبل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
موافقم
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
البته مشکلاتی که برشمرده شدند، صرفاً به خود دستگاه صدا و سیما باز می گردد. آثار زیانبار و خسارات هنگفت وارده به جامعه به دلیل رویکردهای ناصحیح و نادرست از سوی رسانه ملی بسیار فراتر از چنین خسارات مادی هستند. مثلاً چندی پیش در یکی از برنامه های رادیو جوان، مهمان محترمی به عنوان کارشناس، ماه ها در زمان مشخصی از صبح حضور پیدا می کرد. دیدگاه های کاملاً غلط و غیرعلمی ایشان به برخی مسائل کلیدی که مشخص بود در حوزه های تخصصی و حتی تجربی ایشان هم نبودند، بسیار تأسف آور بود. خدا می داند که چه تعداد از جوانان شنونده با چنین اظهاراتی به نتایج غلط رسیدند و یا کلا دچار نومیدی و یأس شدند. جادارد که از این زاویه هم عملکرد رسانه ملی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اي كاش لااقل در يك برنامه هم به جاي پرداختن به خودروهاي بي كيفيت خودروسازان داخلي به برنامه هاي بي كيفيت صدا و سيما و ناكارآمدي آن پرداخته مي شد. البته صدا سيما دوباره به اين نتيجه خواهد رسيد كه ممنوعيت ورود ماشين خارجي - شما بخوانيد ماهواره- موجب شده مردم از سرناچاري خودرو داخلي- شما بخوانيد برنامه هاي صدا و سيما- را بخرند- شما بخوانيد ببينند-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اختلاف درآمد در این سازمان آن قدر زیاد است که فکر نکنم در یک سازمانی در کشور نمونه داشته باشد مدیران کل از تمامی امکانات و حقوق های چند ده میلیونی بر خودار هستند و برخی کارمندان حتی حقوقشان به یک میلیون هم نمی رسد و مدیران کل اصلاً تابع قانون خود سازمان نیستند و هر طوری دلشان می خواند عمل می کنند دوستان و آشنایان خود را به سمت هایی منصوب می کنند که لایق هیچ کدام نیستند و هزاران هزار درد بی درمان در این سازمان عریض و طویل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
میشناسم مدیر مرکز استانی را که دبیر تاریخ بوده و تنها با رانت و رفیق بازی بدون دانش به مدیریت صدا و سیمای یک استان گمارده شده است.
حزب الهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا وسیما وشرکتهای خودرساز انحصاری هستن..بمردم میگن همینی که هست...با جمع کردن دیشها عملا به مردم میگن خق ندارید غیر از برنامه های ما برنامه ی دیگری رو ببینید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا و سیما نه، سر و صدای ملی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
انگلیس همه چیزهای بد رو برای ما میخواد همه خوب ها رو برای خودش. مثلا صدا و سیما رو برای ما میخواد بی بی سی رو ور میداره برای خودش.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
استاد گرامی اگر صدا و سیما موفق بود جای تعجب داشت همه چیزمون باید به هم بیاد ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
« انتظاری هم برای اصلاح آن وجود ندارد و نمی توان تغییر قابل توجهی از وضعیت عملکردی این سازمان انتظار داشت.»......چرا؟مگه ایرانی ،مسلمون ،معتقد به «مثقال ذره....»متعهد به وطن ودین ومردم نیستند؟!این حسو از کجا بدست آورده اند که منو شما با آنها گفتگو می کنیم ولی نمی شنوند..
ناشناس
Germany
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا و سیما شده بلند گوی حزبی خاص. تنها چیزی هم که ارجحیت ندارد کیفیت هست. هر روز هم یک شبکه بی خاصیت افتتاح می کند و برای ان بودجه طلب می کند. یک مشکل اساسی هم این هست که ملاک تعیین مدیران دولتی همه چیز هست به جز تخصص. فقط کافیست که طرف ذوب شده ... باشد همین کافیست!
6666
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تا خرج چی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
باور کنید بی بی سی هم به اندازه صدا وسیمای ما بودجه ونیروی انسانی ندارد اما کو کارامدی؟ هر شبکه استانی چند صدکارمند دارد بهتر است شبکه های استانی به وضعیت قبل برگردند یا خود گردان شوند چون با این حجم از بودجه که میبلعند هیچ بازدهی متناسبی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دكتر جان گل گفتي: "نهادی كه با منابع عمومی کار می کند اما ارزیابی عمومی ای نسبت به عملکرد آن وجود ندارد و افکار عمومی در این میان دارای اهمیت نیستند."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تلوزیونه ما اکثر اوقات خاموشه مگر اینکه بخوایم اعصابمونو خط خطی کنیم..
اگز هم بخوایم چیزی ببینیم فقط کانال HD که برنامه هاش صامته..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
احسنت برای شما کرها بهترین شبکه همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
فرارو به نظر میاد یه نفر از بالا تا پایین به کامنتها پاسخ میده و جوابهاشم اکثرا توهین آمیزه لطفا منتشر نکن
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
سالهاست که تلوزیون نگاه نمیکنیم حوصله مون سر میره ولی بهتر از اینه که به شعورم توهین بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
مگه شماها و سایت فتنه گر فرارو شعور هم دارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
ما ممکنه که شعور نداشته باشیم ولی آدم کش و آدم فروش نیستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
شماها همیشه انقدر باادب بودید.اصلا شما ته شعور ناشناس 20.28
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
البته مشکلاتی که برشمرده شدند، صرفاً به خود دستگاه صدا و سیما باز می گردد. آثار زیانبار و خسارات هنگفت وارده به جامعه به دلیل رویکردهای ناصحیح و نادرست از سوی رسانه ملی بسیار فراتر از چنین خسارات مادی هستند. مثلاً چندی پیش در یکی از برنامه های رادیو جوان، مهمان محترمی به عنوان کارشناس، ماه ها در زمان مشخصی از صبح حضور پیدا می کرد. دیدگاه های کاملاً غلط و غیرعلمی ایشان به برخی مسائل کلیدی که مشخص بود در حوزه های تخصصی و حتی تجربی ایشان هم نبودند، بسیار تأسف آور بود. خدا می داند که چه تعداد از جوانان شنونده با چنین اظهاراتی به نتایج غلط رسیدند و یا کلا دچار نومیدی و یأس شدند. جادارد که از این زاویه هم عملکرد رسانه ملی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آقاي راغفر تحليل شما درباره رسانه ملي آنهم از منظر و دريچه اقتصادي بسيار اشتباه است اينکه صدا و سيما را با الجزيره مقايسه کرده ايد يک مقايسه اي اشتباه است الجزيره رسانه اي تازه متولد شده است که به اذعان بسياري از کارشناسان رسانه اي با اتخاذ موضعي مستقل در قبال مسايل منطقه در سال هاي اوليه توانست اعتبار و جايگاهي براي خود در مقابل رسانه هاي غربي پيدا کند و لي همين رسانه پس از موضع گيري سياسي در قبال تحولات سوريه، اعتبار چند ساله خود را از دست داد و ديگر آن جايگاه رسانه اي را ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
1.جوانان شایسته آنقدر درکشور داریم که در حوزههای سلامت،تغذیه،آی تی،ورزشی،سیاست،اقتصاد و... ،جامعه را از شبکه های ماهواره دور کند ولی متأسفانه بکار گرفته نمیشن.2.شبکه شما را به شبکه موسیقی تبدیل کنید.3.اخبار را از کمی به کیفی -تحلیلی-تبدیل کنید.اینها رمز موفقیت صداوسیماست.
رفیق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صداوسیما داره انتقام شکست در انتخابات پارسال رو از مردم می گیره ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شب خیز را بزارین جاش ببینین چطوری با چندر غاز تلویزیون را می چرخونه . فرارو سانسور نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
دمت گرم
نیما
Turkiye
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
در صدا وسیمای ما انچه بکلی فراموش شده رضایت مردم است.
اسکار
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اگه به شما باشه دوست دارید جمیله را از قبر درآرید بیارید تو تلویزیون برقصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
حیف بوجه های بیت المال که صرف این سر و صدای ملی می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
صدا وسیمای
میلی عزیزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
من ميانگين روزي يه ساعت برنامه هاي تلويزيون رو ميبينم . اونم بيشتر فوتبال و برنامه هاي ورزشي مثل نود .
ناشناس
Slovenia
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خب چقدر از ماهواره استفاده میکن؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
جایی که نظر مردم برایش ارزشی ندارد و مردم تاثیری در آن ندارند و به جای رضایت مردم به دنبال جلب رضایت فرد یا گروه خاصی هستند، انتظار تحول و تغییر به نفع مردم، انتظاری بی جا و غیر منطقی است. همین روند را باید و باید قبول کنید. و الا....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بی لیاقتی هم بی تاثیر نیست این قشر کلا همین جوری هستن خیلی سخت نگیرید یک مراسم تقدیر بلند بالا هم براش می گیرن و از زحمات نکرده یا کرده در راه فناش تقدیر می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
مخلص کلام«هنگامی که نهادی با منابع عمومی کار می کند اما ارزیابی عمومی ای نسبت به عملکرد آن وجود ندارد و افکار عمومی در این میان دارای اهمیت نیستند، انتظاری هم برای اصلاح آن وجود ندارد و نمی توان تغییر قابل توجهی از وضعیت عملکردی این سازمان انتظار داشت.»واین جمله همه ناگفته ها را گفت.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دخل و خرج جور نیست چون دزدی میشه و الا محاسبه و تنظیم دخل و خرج که سخت نیست
ناشناس
Finland
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
سازمانی که سالی یک میلیارد دلار به کشور خسارت وارد میکند
البته به غیر از خسارت های چند میلیارد دلاری دیگر که از طریق پخش برنامه ها و اخبار مغرضانه به وجود میاره
هادی
United States of America
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
در کجا دخل و خرج ه با هم می خواند که اینجا نمی خواند؟
یاسمین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شما اگر اقتصاد حالیتون میشه برید حساب کتاب کرسنت و استات اویل را دربیارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
ناشناس 20:30
شما این حساب و کتاب رو در بیار و کنار حساب و کتاب آخرت خودت نگهدار تا شاید برای دفاع از دیگران خودت به جهنم نروی
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
البته باید توجه داشت که خوانندگان فرارو اکثرا مایل به جریانی موسوم به اصلاحات هستند و انتظار قضاوت عادلانه از ایشان نمی رود.هرچند من هم انتقاداتی به عملکرد یک سویه صدا و سیما دارم. لزومی به گسترش بی رویه این رسانه نیست.تعدادکمی شبکه کارامد بهتر از تعداد زیاد شبکه مشابه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تو گویی اصولگرایان در زمان هایی که در قدرت بودند گل کاشتن که می فرمایید از اصلاح طلبان قضاوت عادلانه نمی رود!! حال ای صادق بگو یک سوم شدن ارزش پول ملی در مدتی که همه ارکان قدرت در دستان اصولگرایان بود چگونه باید قضاوت شود؟ بگو درباره رسیدگی به پرونده تخلفات 8 ساله که به سرانجام نرسیده اند چگونه باید قضاوت شود؟ بگو به تخلف 320 میلیاردی دوره شهرداری محموتان چگونه باید نگریسته شود؟ به تخلف بورسیه های غیر قانونی چگونه بنگریم؟ به پرونده آقایان"ر" و "ز" چگونه قضاوت کنیم؟ و نیز رسوایی های دیگر که در این مقال نگنجد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اصلاحات نه اخوی افسادات
ناشناس
Germany
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اصن منتقدین صدا و سیما اقلیتی فریب خورده هستن...!!!
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
شما لطفا به همون جریان موسوم به اختلاس گران دلواپس پایدار بچسبی بهتره.منفی هات هم که رو به رشده!!
باران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
صادق خان این رسانه بیست سال دربست در اختیار شماها بوده حرف ما کیفیته ما که با عزت جبهه فشار کاری نداریم صدا وسیما داره رو اعصاب راه میره
ناشناس
Canada
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
امثال شما چه مشکلی با اصلاح شدن دارید ؟ عقل کل بدون اصلاح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
ناشناس عزيز همينکه کاربران ماهواره در اين ده سال از بيست وشش درصد به هفتاد درصد رسيده نشان ميدهد چگونه کار شده واقبال مردم چگونه است
ناشناس
Slovenia
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
این قدر نظرات مخالف رو سانسور نکن فرارو!
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ادامه تیتر خبر پس کجاست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دخل و خرج کجای دولت یا شرکتهای دولتی باهم می سازه که صدا و سیما دومیش باشه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
جناب راغفر اگر صدا و سیما مخاطب ندارد چطور شما بارها قبول کردید بیایید و در برنامه های مختلف شرکت کنید .
لطفا شبکه الجزیره را با صدا و سیما مقایسه نکنید چون در یک اقلیم نمی گنجد .
در ضمن همه چیز را چون اقتصاد دان هستید اقتصادی نگاه نکنید اگر در صدا و سیما افراد کار نابلد بعضا فعالیت میکنند درد بیشتر ما اینست اقتصاد دان هم باید درباره رسانه اظهار نظر کند خواهش میکنم اجازه دهید کسانیکه در این حوزه یعنی ارتباطات صاحب نظر هستند کارشناسی کنند .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
دمت گرم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اصلا تلوبزیون نداریم.فقط کامپیوتر
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فرارو خواهشا نظرات رو سانسور نکن
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
با سلام
من قبلا هم درخصوص موسسات کنکوری (از جمله ک و ...) که بی مهبا و با دروغ در رادیو و صداسیما تبلیغ میشه و مدیران صداسیما در گوش خد پنبه فرو کرده اند.لطفا پیگیری انجام دهید این افراد کلاه بردارن و در رسانه ملی به خاطزر پول هر کاری می کنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
در دوره های قبلی مجلس آقای اکبراعلمی طرح تحقیق وتفحص از صدا وسیمرا مطرح کردند که با مخالفت بعضیها(...)ناتمام ماند وبعداز آن قربانی راستگویی وصداقت خود شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
براي انتخاب مديريت جديد سازمان حداقل به نظر سنجي از مردم توجه ميشد
همای رحمت
United Arab Emirates
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دستوری بودن اهداف رسانه و نه تخصصی و فنی بودن آ اهداف
سیاسی بودن
بسته بودن
ایدئولوژیک بودن در ظاهر و سکولار بودن درواقع
فقدان نظارت بر رسانه ملی و
غیر مردمی بودن آن و نیز تبدیل شدن به یک بنگاه اقتصادی تبلیغاتی و ..
از مشکلات جدی رسانه ملی است که ... .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
این مشکل ناکارآمدی تقریبا" در کلیه وزارتخانه و سازمانها بخصوص در آنجاهایی که نظارتی هم وجود ندارد هست. شما چند سازمان موفق می شناسید نام ببرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممدولی
Germany
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
علت اصلی روی آوردن مردم ایران به ماهواره ضعف صداوسیما که عبارتنداز:دروغ گویی.توهین به شعور مردم>فساد اداری باندبازی وگروه گرایی وبه شدت سیاست زدگی است وکو گوش شنوا من که حق خودم را هرگز حلال نمی کنم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
امیدوارم خدا عاقبت اقای ضرغامی را ختم به خیر کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خدا کنه ضرغامی زودتر بره تا اینقدر سانسور کردن نبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تنها راه ، راه اندازي تلويزيونهاي خصوصي و رقابت صداوسيما با بخش خصوصي است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
صدا و سیما انقدر سیاسی و یکسویه است که حتی یک دقیقه هم از مراسم عزاداری محرم در حرم امام را نشان نداد،خوب معلوم است که مخاطب خود را از دست میدهد زیرا تمام هزینه ان صرف اثبات یک گروه سیاسی خاص است ،مردم خسته شده اند کی میخواهند این را بفهمند.من اهل ماهواره نیستم اما همین تلوزیون ایران را هم نمیبینم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
حرام باد پولی که از بیت امال و از جیب ملت خرج میشه و به حلق و کیسه اونا‌‌ئی میره که در برابر اراده اکثریت ملت می ایستند و در برابر دولت منتخب سنگ اندازی میکند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
یه سازمان عریض و طویل با چندین هزار پرسنل و چندهزار میلیارد تومان بودجه که فقط از نظر کمی داره رشد می کنه، از نظر کیفی فاجعه اس، یه شبکه ماهواره ای که یک هزارم هزینه ها و بودجه صدا و سیما رو هم نداره با 50 تا پرسنل ببیننده هاش و مخاظبینش از صدا و سیما بیشتره
ناشناس
Finland
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
از مدیریتهای نا کار امد بگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
پول مفت و دل بی رحم
علی
United States of America
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
وقتی ما برای دریاچه ارومیه 790 میلیارد تومان برای بازیافتش هزینه میکنیم در مقابل طرحهایی که بی رویه ایجاد شدند چه ارزشی داشته مگر عده ای به نون و نوایی رسیدند
صدا و سیما هم همینطور بوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
گوینده هایی با صدای تودماغی و نخراشیده، حاصل استخدام از طریق پارتی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
عزت‌الله ضرغامی خواهشا برو دیگه بر نگرد التماس میکنم
ناشناس
Hong Kong
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بدليل عدم حسابرسي در اين سازمان بسياري از مناقصات با زد و بند و به نفع افراد خاصي انجام ميشه ،بچه هاي ديوان محاسبات هم ظاهرا جهت رفع تكليف در ساز مان هستن
اگر فرارو تمايل داره چه فجايعي در قسمت مالي مخصوصا مناقصات توسعه وفن اوري اتفاق افتاده مدارك مستدل و جامعي قابل ارايه ست
فقط اسم ٥تا مدير رو بريد بررسي كنين از شش سال پيش تا به الان چي داشتن و الان با زدو بندهايي كه بوده الان چي دارند و به كجا رسيدن
همه ادمهاي فعال نه ولي افرادي داريم كه شايد ميليارد هم بالاتر به جيب زدن بله ميليارد در حالي كه نالايقي از سر و روي تك تك اين مديران سفارشي سر ريزه
بسم الله من منتظر جوابي لز شما عزيزان هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
کاش بودجه اش کمک هزینه بیماری خاص می کردند و کلا تعطیل می کردن
علی
United States of America
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
کی میگه دخل و خرج با هم نمیخونه؟ یه حسابرسی ساده نشون خواهد داد که این بنگاه تبلیغاتی که گویی ارث پدری گروهکی خاص است چه درامدی دارد! بد نیست فرارو گزارشی تهیه کند از مدیران و تهیه کنندگانی که یک شبه ره صد ساله رفته اند. گزارشی بدهد از میزان سواد و نحوه ورود این تهیه کنندگان به صدا و سیما , کسانی که با یک سوم بوجه تعلق گرفته به پروژه , فیلم و سریال ضعیف و سخیف میسازند و باقی را به جیب میزنند...پسر خاله هایی که بدون هیچ تخصصی و صرفا به دلیل بیکاری و داشتن رابطه حقوق بگیر سازمان شده اند و طمعشان انتها ندارد...
سليمان استوار فديهه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بسم الله الرحمن الرحيم

از ماهواره است

با سلام و ادب و احترام به حضور شما عرض كنم چند روز قبل كه در مراسم ختم پدر يكي از دوستانم شركت كرده بودم. طبق روال معمول واعظي بالاي منبر رفته و پس از مقدمه اي نسبتا طولاني به كالبد شكافي مشكلات و معضلات امروز جامعه پرداخت به گونه اي كه تمام كمبودها و بيماريها و بيكاريهاو تصادفات و غرق شدن در دريا و فوت نمودن در منازل به علت گاز گرفتگي و ازدياد طلاق و چكهاي بر گشتي و اختلافات خانوادگي و اعتياد و خشكساليها و..........هر چه مشكلي كه به ذهنتان رسيده و در آينده خواهد رسيد به علت ازدياد گناه و عامل اصلي ازدياد گناهان هم نگاه كردن مردم به ماهواره است لذا بنده بدون خيانت در امانت ياد داشت بر داري نموده و اين سخنان گهر بار را به نظم در آوردم تا به قول معروف با يك تير دو نشان زده باشم. اولا براي دوستانم اطلاع رساني كرده باشم تا بدانند چنين افكاري در جامعه وجود دارد و ثانيا بنده هم از نظر دوستانم با خبر شوم كه نظر ايشان در ابن خصوص چه مي باشد؟ و آيا بين درد شقيقه با ك......ارتباطي هست يا خير؟ خواهشمند است با اظهار نظر خود يك آدم كم سواد اماكنجكاو را از سرگرداني بر سر دو راهي نجات دهيد و به قول مولا علي (ع) مرا يك عمر بنده خود گردانيد لازم به توضيح است اينكار به منزله تاييد يا رد سخنان اين واعظ محترم نمي باشد.

بگفتا واعظي بر روي منبر

دل ما بي قرار از ماهواره است

"اگر باران به كوهستان نبارد"

نجوشد چشمه سار از ماهواره است

هواپيما اگر وارونه گرديد

و پنچر شد قطار از ماهواره است

تمام فصلهامان فصل پاييز

نمي بيني بهار از ماهواره است

اگر زاد و ولد از كار افتاد.

ندارد انفجار از ماهواره است

هزاران نشئه مي بيني به هر كوي

و صدها تن خمار از ماهواره است

اگر ديدي كه مردي زن ذليل است

زنش بر او سوار از ماهواره است

گرفتار است تمام خلق ايران

چه دارا و ندار از ماهواره است

اگر سگها به خواب ناز رفتند

و گرگان در شكار از ماهواره است

گرفته جاي بلبل را كلاغي

نمايد قار و قار از ماهواره است

اگر نشنيده آوازي دل انگيز

نه صوتي ماندگار از ماهواره است

برادر با برادر در ستيز است

چو كاردند و خيار از ماهواره است

و سن دختران از سي گذشته

ندارن خواستگار از ماهواره است

ندارد مرد ايراني تعصب

نداند جيغ و جار از ماهواره است

دلار و سكه در جيب فلاني

تو هستي زرد و زار از ماهواره است

اگر پولت ندارد خير و بر كت

شده بي اعتبار از ماهواره است

و گر كه روعن و قند تو بالاست

و يا داري فشار از ماهواره است

خبرها قبل از آنكه پخته گردد

چو يابد انتشار از ماهواره است

اگر مادر زنت فرمانده توست

زبانش نيش ماراز ماهواره است

غذايت اشكنه يا نان كلجوش

و يا ماست و خيار از ماهواره است

اگر دامن نشسته جاي مانتو

زنان بي بند و بار از ماهواره است

دو رويي و ريا فت و فراوان

صداقت در فرار از ماهواره است

تمام ذهن ما را كرده مشغول

به جاي دين دلار از ماهواره است

شب آدينه تنهايي به بستر

بخوابي بي نگار از ماهواره است

اطاق خواب تو از زن جدا شد

ز تو نايد بخار از ماهواره است

صلاح و خير تو در پاي منبر

و شر بي شمار از ماهواره است

نداري خنده بر روي لبانت

ولي اشكت هزار از ماهواره است

اگر اُستا حسن بيرون كشيده

دمار از روزگار از ماهواره است

سليمان روي بامش ديش دارد

به دستانش دو تار از ماهواره است
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
دوست عزیز طبع شعرتان قابل تحسین است.
فقط با بیت "اگر اُستا حسن بيرون كشيده

دمار از روزگار از ماهواره است" موافق نیستم.
استاد
United States of America
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ناکارآمدی صدا و سیما در موارد زیر بارز است:
1- به بنگاه سرمایه داری و تبلیغ اشرافیت و کالای اشرافی تبدیل شده است.
2-آیا سیما فکر نمی کند وقتی غذاهای اشرافی مثل مرغ بریان و ... نشان می دهد، دهان چند میلیون کودک را که امکان خرید آنرا ندارند به آب می اندازد.
3- وقتی یک پیرزن در آمریکا به قتل می رسد آنرا با آب و تاب نشان می دهد و این موضوع را می خواهد برای مردم تلقین کند که فقط کشور ما امن و بهشت است!
4- حلاف جریان علایق سیاسی اجتماعی مردم شنا می کند و باعث می شود مردم به ماهواره ها روی آورند .و بودجه ملی هدرروی زیادی داشته باشد!
اسکندری
United States of America
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
با وجود این مدیریت ضعیف و یکسویه نیازی به تبلیغات برای شبکه های ماهواره ای نیست
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
این مسایل مالی بی اهمییت رو ولش کنین
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
من فقط حرص می خورم به خصوص با دیدن 20 :30
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
صدا و سیما یک تنه در مقابل دهها شبکه تلویزیونی و رادیویی و رسانه های داخلی و خارجی ضد انقلاب کار می کند یعنی این کم است. البته اگر نیروهای متعهد و متخصص را جذب می کرد می توانست بسیار موفق تر شود.
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
مشکل اینه که یک تنه "کار" نمیکند بلکه "اتلاف" میکند.
با این شعارا دل بعضیا رو فقط خوش کردن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
رسانه ملی= رسانه مالی
ابریشمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خردمندان می دانند برای رفع این مصسبت عظمای جوابگو نبودن رسانه ی ملی ، باید مجلس را واداشت که موضع گیری کند و بودجه ی معقول با دخل و خرج تصویب کند که لازمه اش یک مجلس برخاسته از آرای واقعی مردم است و بس
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
تلویزیون میلی جبهه پایداری که معمولا چند نفر خاص همیشه دعوت میشوند مانند حداد عادل حسین شریعتمداری سردار دهقان سردار کوثری و ... موضوع بحث هم همیشه به فتنه 88 ختم میشود یعنی برای همان 4 میلون نفر که به جلیلی رإی دادند برنامه وجود دارد!!!!!!
بیدل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
کی میگه درامد این رسانه روزانه یک میلیارد تومان است برای تبلیغات ثانیه ای 200 هزار تومان ضربدر تعداد دفعات ضربدر تعداد کانالهای زیاد و بی خاصیت از مردم پول میگیرند ضمن اینکه دم کارچاق کن ها را هم سوایی باید دید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
چون هيچ نظارت و سوال جوابي از اين تشكيلات نيست معلوم نيست اين پولها كجا و براي چه مقاصدي هزينه ميشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
من كه كلا آنتن را از بيخ بريدم اين سر و صداي ميلي براي رضايت مردم ساخته نشده كه ما انتظار داريم برنامه هايش را مطابق خواست مردم توليد كند
پیمان
Finland
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
تلویزیون ها در دنیا با هم رقابت می کنند باز سود دهی دارن چطوری صدا و سیما انحصار دستش است باید سود دهش هزار برابر باشه اما ضرر ده هست ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
وقتی حرف حق می زنی میشه"غیر قابل انتشار"
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
من از نزدیک یکی از مدیران کل صدا و سیما را از نزدیک میشناسم.
چند سال چپاول کرد. با سمند میرفت و خانمش لکسوس داشت. بعد هم خودش را بازنشست کرد و یکی از رفیقاش را جای خودش گذاشت و همچنین همان قصه. الانم مقیم آلمان.
اینه حقایق صدا و سیما.
فرارو منتشر کن !!!
ناشناس
Tajikistan
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
چرا دخل و خرج صدا و سیما با هم نمی‌خواند؟ چون کیسه سوراخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
شایدم دست های بیخودی زیاد تو کیسه میره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
من هم منتقد صدا وسیما هستم اما از جهاتی دیگر با اینکه مصیبت زده هستم ودر شبانه روز چند بار اشک می ریزم اما از فیلم هایی که همش گریه وزاری است نگرانم منظور ایام سوگواری ائمه اطهار ومعصومین علیهم السلام نیست که گریه بر اینان علاوه برثواب موجب آرامش می شود منظور من فیلم هایی است که جامعه را اندوهگین می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
میدانید تنها تفاوت 20:30 با دیگر بخشهای اخبار چیست؟ اینست که اسامی خبرنگاران را می نویسند. مثلا حسینی بای و فانی.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خیانتی که بیست و سی به مردم ایران کرد رو هیچ چیز نمی تونه جبران کنه
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
انانکه با علم اقتصاد اشنایی دارند میدانندکه نقش دلارهای نفتی چقدر دراینجا تاثیر دارد!
ناشناس
France
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
بی بی سی اگر چه دوست نداشته باشیم به عنوان معتبر ترین و پر مخاطب ترین رسانه کل کار کنانش در حد 20000 نفر است صدا وسیمای کم مخاطب حتی در داخل ایران در حد 50000 و احتمالا بودجه ای بیشتر و نا کار آمد و بودجه خواری مانند جاه ویل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
چند وقته دارم میبینم فرارو و بعضی سایتهای هم جناح دیگشون بدجوری دارن تلاش میکنن مدیریت صدا و سیما رو در این چند سال زیر سوال ببرن.
اولا این خیال خام را که صدا و سیما دست فتنه گران بیفتد رو کلا از سرتون بیرون کنید
دوما فکر نکنید خبرسازی ها و نظرسنجی های کذایی کوچکترین تاثیری در رویکرد راستین صدا و سیما دارد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
من فقط از اقای ضرغامی یک سوال دارم چرا این همه شبکه های رادیویی ایجاد شده در حالی که واقعاً برنامه با کیفیت ندارند به طوری که همه اونا به حاشیه های بیخود ورزشی روی بیاورند مثلاً صبح ها شبکه جوان ورزش و .... فقط بحث حاشیه های فوتبال رو دارند یا خوش مزگی های مجری های اونا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
سهم من را از بیت المال به صدا و سیما ندهید وگرنه حرام است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
برای خیلی از اجنبی ها برای اکثر شبکه ها اشتغال ایجاد کرده و حقوق چند هزار دلاری به هر کدوم میده.هزینه خبرنگاران ایرانی خارج از کشور هم با هزینه مسکن و خودرو و حق ماموریت با دلار سر به فلک میکشد.کارکنان جدید بی کیفیت داخلی هم که با توصیه این و آن استخدام شده اند اونقدر زیادند که در این بخش موجب تورم شده.دیگه چه جوری باید دخل و خرجش توازن داشته باشه؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
این همه شبکه بی خاصیت و فاقد مخاطب و حیف و میل بیت المال برای چیست ؟!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv