bato-adv
کد خبر: ۲۰۸۱۸۰

ماجرای دعوای کیارستمی و حاتمی‌کیا چیست؟

چند روزی است که بحث داغ رسانه‌های سینمایی واکنش به حرف‌های عباس کیارستمی درباره دفاع مقدس است. با مروری بر حرف‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در اسفندماه گذشته و واکنش 6 ماه پیش کیارستمی، به حرف‌های اخیر رییس سازمان سینمایی درباره این اتفاق می‌رسیم که او از تحریف سخنانش از سوی برخی رسانه‌ها دلگیر است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳
چند روزی است که بحث داغ رسانه‌های سینمایی واکنش به حرف‌های عباس کیارستمی درباره دفاع مقدس است. با مروری بر حرف‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در اسفندماه گذشته و واکنش 6 ماه پیش کیارستمی، به حرف‌های اخیر رییس سازمان سینمایی درباره این اتفاق می‌رسیم که او از تحریف سخنانش از سوی برخی رسانه‌ها دلگیر است.
 
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن گلایه از برخی از رسانه‌ها مبنی بر تحریف سخنانش به خبرنگار مهر گفت: پیش از این در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس این نکته را مطرح کردم صحبت های منتشر شده از سوی عباس کیارستمی درباره شهدای دفاع مقدس متعلق به 6 ماه پیش است و انتشار این سخنان در هفته دفاع مقدس برای من جای سؤال دارد و برای رفع این ابهام خواسته ام متن کامل سخنرانی را برایم بیاورند تا پس از خواندن آن اظهارنظر کنم.
 
وی در ادامه افزود: من بارها گفته ام که سینمای ایران خودش را مدیون و دلبسته دفاع مقدس می داند اما متاسفانه شاهد هستم که برخی از رسانه ها، صحبت های من درباره اظهار نظر کیارستمی را تحریف کردند. همه ما می دانیم که اهالی هنر و سینما خودشان را مدیون دفاع مقدس و رزمندگان می‌دانند. دفاع مقدس خط قرمز همه است و من در همه اهالی سینما عشق به دفاع مقدس را در اوج می بینم.
 
این مدیر سینمایی بار دیگر تاکید کرد: من به همه این اطمینان را می‌دهم که سینمای ایران خودش را مدیون، وابسته و دلبسته دفاع مقدس و رشادت های افرادی می داند که بدون هیچ چشمداشتی به جبهه های جنگ رفتند.
 
رئیس سازمان سینمایی در پایان با اشاره به اینکه ما با کمال میل و افتخار از جشنواره فیلم مقاومت حمایت کردیم، توضیح داد: پیش از این هم گفته ام که در دفترچه سیاست های سازمان سینمایی اعلام کرده ایم تولید فیلم های مذهبی و دفاع مقدس در اولویت قرار دارد و معتقدم که اگر قرار است دولت در حوزه ای سرمایه گذاری کند یکی از این حوزه ها ثبت حماسه های دفاع مقدس است.
 
یکی از حاشیه های جشنواره فیلم مقاومت، خواست ابراهیم حاتمی کیا برای اظهار نظر صریح وزیر ارشاد،حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره اظهرات کیارستمی درباره دفاع مقدس بود، اما شامگاه گذشته برخی از رسانه ها نقل قول‌هایی از سوی حجت‌الله ایوبی به صورت پیامک منتشر کردند که این شائبه را ایجاد می کرد که رئیس سازمان سینمایی صحبت های کیارستمی را تایید کرده است.
 
کیارستمی و حرف‌های جنجالی‌اش  
عباس کیارستمی چندی پیش در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه سیراکیوز آمریکا گفته بود: «یک هفته قبل از اینکه اینجا بیایم یکی از فیلمسازانی که سال‌ها فیلم جنگی ساخته (اشاره به ابراهیم حاتمی کیا) فیلم‌های پرهزینه جنگی و البته با مخاطب کمتر- برای اینکه مخاطب ایرانی دیگر حوصله جنگ نداشت، بنابراین بودجه‌های خیلی سنگین می‌گیرد و فیلم‌های جنگی می‌سازد، گوش من را پیچانده بود که زمانی که ما داشتیم می‌جنگیدیم کیارستمی داشت دنبال دفترچه دوستش می‌گشت. «خانه دوست کجاست» یکی از پربیننده‌ترین فیلمهایی بود که من ساختم، درواقع همه جای دنیا آن را می‌شناسند. «خانه دوست کجاست» ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد اما فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه ها را. احمدپور (شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست) رفت پس داد دفترچه را، اما تو به هیجان آوردی و احمدپورهای دیگر رفتند در جنگ و کشته شدند و حالا پس از سال‌ها می‌شود راجع به آن‌ها فکر کرد که آن‌ها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی نداشت.»
 
و اما حاتمی‌کیا چه گفته بود؟
او اسفندماه سال گذشته در سخنانی اشاره کرده بود: «بین آنچه که مردم می‌خواهند و آنچه بچه‌های سینما می‌گویند فاصله است. سینما برای من بت نیست. فرش قرمز برای ما مسیر خون است. ما با چیزهای عجین بودیم که نمی‌توانیم از آن دست بکشیم. کجاست قلم‌هایی که با قدرت پای این بحث‌ها بایستد. زمانی زیادی است که مجله و روزنامه نمی‌خوانم چون احوالشان با من یکی نیست. اگر دیر اقدام کنیم و توجه‌ای نداشته باشیم اوضاع بدتر می‌شود. اوایل انقلاب فیلم‌های خانواده‌ای داشتیم و مسئله جامعه در آن بود اما الان کاملا پاکسازی شده است. استاد اعظم این جنس نگاه آقای کیارستمی است و تأسی از این نوع نگاه تا دلتان بخواهد وجود دارد و عده‌ای می‌توانند در کشوری که 1200 کیلومتر در آن جنگ می‌شود را نبینند و دنبال دفترچه‌ مشقشان بروند.»
منبع: فرادید
حیدری
UNITED STATES
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
با سلام و فقط یه جمله ....
حیف خون پاک برادر من و دیگر شهدا که به خاطر این آدما به روی زمین جاری شد !!! (نباید این حرفو میزدم ولی نشد ... )
سمانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
توروخدا ناقد باهم نجنگید ماهمه هموطنیم دشمن ما کسای دیگه ان هوای همو بیشتر داشته باشیم.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اگر شهدا الان زنده بشند اول همه گردن امثال حاتمی کیا دهنمکی امتالهم را خواهند زد که با اسم اینها بازی میشه بابا بس کنید اگر کسی کاری کرده اجرپاداش خدا خواهد داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
به هر حال هر چیزی یک دوره و تاریخ مصرفی داره برای خودش، از جمله فیلمهای رانتی و پرخرج!
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اقای حاتمی کیا . خراب کردی برادر!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۹۲
امیدوار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
بنده خدا حاتمی کیا توی یک برهه از تاریخ ایران گیر کرده بطوریکه یواش یواش داره خودش را صاحب آن بخش از تاریخ میکند. آقای حاتمی کیا یادت باشد تعریف بیش از اندازه از یک تقدس آنرا به انحراف میکشاند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اونوقت شما حرکت کردین هر چه زمان بگذارد باز هم من و شما مدیون خون کسی هستیم که اگر برزمین نمیریخت الان در یک کشوربا پرچم عربی زندگی میکردیم
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای حاتمی کیا شما حرف خودت رو بزن، بزار بقیه هم حرف خودشون رو بزنند...
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
امیدوار عزیز، این حرفو از کجاتون درآوردید؟!
وقتی کسی در سینما از اون برهه تاریخی دفاع نمیکنه، به تنها حامی اون برهه ، صاحب برهه میگن. کل افتخار بعضی دوستان رفتن به جشنواره های آمریکایی و اروپایی است، امیدوارم در اون دنیا این جوایز به دردشون بخوره !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای حاتمی کیا که از بچه های جبهه و پایبند به خون شهدا است ،بهتره کار خودش رو ادامه بده و در مورد دیگران اظهار نظر نکنه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای حاتمی کیا
فعلا تریبون در دست شماست
هرچه می خواهد دل تنگت بگو!
برادر،
معمولا وقتی یه نفره به قاضی بری با دست پر بر می گردی!
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
هیچی دفاع مقدس رو به انحراف نمی کشه. شهدا تا قیامت برای این ملت عزیز خواهند بود و امسال کیارستمی ها و حاتمی کیاها و طرفدارانشون هستند که ارزشی بین مردم ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
توهین به شهدا، حماقتی میخواهد که این آقا (از پشت اون عینک همیشه سیاهش) خوب اونو نشون داد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
بنده خدا حاتمی کیا سعی کرد با دو فیلم اخرش بیاد بیرون ولی متاسفانه این بادجون دور قاب چی ها نگذاشتند و اون پرت کردن سمت 8 سال جنگ از نوع حاتمی کیا بنده خدا گیر کرده در یک دوره زمنه ای هی براش تکرار میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
رای گیری ماهنامه فیلم از منتقدین ایران برای بهترین فیلم جشنواره فجر (بعد از جشنواره فجر این دوره):

1 - خانه پدری
2 - گربه و ماهی
3 - عصابی نیستم
4 - قصه ها

.......
10 خط ویژه

فیلم چ حتی در 10 انتخاب هم نبود و هیچ منتقدی این فیلم را به عنوان یکی از بهترین ها انتخاب نکرده بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
تا موقعی که پول نفت بود سهم ها داده می شد حالا افراد کم کم به صدا در میاند و دنبال سهم خواهی های جدیدند. جنگ و دفاع مقدس و ......همه بهانه است ببینید حاج داوود کریمی چطور شهید شد چند تا رزمنده و جانباز تو زندان داریم و ......................
سیاه قلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
تا کنون هیچ فیلم جنگی باعث معرفی فرهنگ کشوری در دنیا نشده ولی برای مردم ان کشور بعلت تجدید خاطرات تلخ با ارزش بوده است . امیدوارم هر دوی این عزیزان که سرمایه هنری کشور هستند به کار خود بدون حاشیه ادامه دهند .جای تاسف است که پس از جایزه اسکار به نام ایران هیچ مسئولی تبریک نگفت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اقای کیارستمی همه مثل شما نیستن که هم از اخور بخورن هم از توبره.
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقای کیارستمی هیچ توهینی به شهدای عزیز نکرده فقط به حاتمی کیا گفته ماست ترشت رو با اسم دفاع مقدس به مردم ننداز با اسم شهدا کاسبی نکن
اگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آنان که از کشور دفاع نکرده اند ناتوانند، وناتوانتر از آنها کسانیند که بجای جبران بر مدافعان می تازند !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
یادت باشه که همه در دفاع از کشور سهیم بودند همه در یک کشور در حال جنگ زندگی میکردند !!!
از شهرهای بزرگ تا روستاهای کوچک !! برا خودتون سهم جدا نکنین لطفا !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
هر کسی در مورد چیزی فیلم میسازه که فکر میکنه ارزششو داره ...
هر فیلمی هم مخاطب خودشو داره ....
شما توقع دارید کیارستمی فیلم دفاع مقدس بسازه وقتی بهش اعتقاد نداره ...
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
احسنت، اصل مطلب گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
فعلا آقای حاتمی کیا از کنار فیلم ساختن و بودجه های بیت المالی زندگی برای خود بهم زدند و عزیزانی که در جبهه جسم و جان دادند بسیاری شان در سختی و فشار زندگی می کنند.
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
همه در دفاع سهيم هستند درسته اما سهام فرق مي كنه يكي چهار تا پسرش و قرباني اسلام و انقلاب كرد يكي پول توي جيب اش يكي همه از فرصت استفاده كرد و احتكار كرد و خورد و خورد جنگ نماد اقتدار ايران بود در اوج پاكي و اخلاص رزمنده ها / در ضمن من اين فيلمي كه آقاي كيا رستمي ازش حرف زده رو اصلا نديده ام كه بخوام نظر بدم ولي شايد حاتمي كيا تونسته يه گوشه اي از اون سالها رو تو سينما گفته باشه پس هم قدردان ايشون بايد باشيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
«و حالا پس از سال‌ها می‌شود راجع به آن‌ها فکر کرد که آن‌ها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی نداشت.» این جمله کیارستمی علامت اینه که نه تنها اعتقادی به اسلام نداره به ایران هم دلبسته نیست و نه تنها این فرد، که خیلی از همفکرای این آقا هم واجئ این بیماری هستن.
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
فیلم چ از ضعیف ترین آثار در قیاس با سینمای خود حاتمی کیا هستش این فیلم ساختار منسجمی نداره و درام در اون قربانی شعار زدگی میشه از طرفی هیچگونه صداقت تاریخی در آن موجود نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
یکی از اسامی قیامت یوم الفصل هست .
اهل دنیا و اهل آخرت اونجا از هم جدا میشن عزیزم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
دقیقا ، یه روزی هر دوی اینها در برابر شهدا قرار میگرند و باید حرفاشونو دوباره تکرار کنند . ببینیم کی پیش شهدا روسفیده ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
ناشناس دوم: اگه بر پایه ظواهر افراد نظر بدیم (خداوند از درونشون خبر داره) جفت این دو بزرگوار جلوی شهدای عزیز کم میارن و رو سیاهن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
شهدا شرمنده ایم ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اینایی که منفی دادن معرکه اند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
خاک بر منفی ها
salman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
چرا شرمنده ای استاد "" چکار کرده ای که شرمنده ای ؟؟؟ انان "" دلاورانی بوده اند که جانشان را داده اند تا برچم بالا بماند و کشور سربلند "" امثال کیارستمی ها نیز برچم را در میادین بین المللی بالا نگه داشتند "" ولی شما و حاتمی کیا ها فقط حرف شرمندگی میزنید "" خوب کاری کنید تا شرمنده نباشید "" فقط حرف و حرف و حرففففففففففففف
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
سلمان اون پرچم بالا بردن کجا این پرچم بالا بردن ها کجا .جان عزیز ترین چیز نزد هر انسانی هست . ضمنا تا وقتی که با یک جمله دو کلمه ای شهدا شرمنده ایم یک نفر رو اینقدر راحت به یک جریان و موضع سیاسی و رانت وصل میکنیم واقعا فکر نمی کنید دچار قضاوت عجولانه شده باشید که این کشور (حتی سر همین موضوع) به آن مبتلاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
سلمان هزار تا لایک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
مهم نیست پرچم بابل باشه مهم اینه که پرچم یزید باشه یا پرچم امام حسین ع
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
3000 میلیارد رو بردن هم شرمنده ای؟
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
امثال کیارستمی فقط نماینده خودشون هستند استاد سلمان، نماینده ایران نیستند. افتخاراتشونم واسه خودشون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقاي salman چقدر قياس نابجايي كردي ميان كساني كه جان خودشان را كف دست گرفتند و جلو گلوله و توپ و تانك سينه سپر كردند و كسي كه امروز در سايه حمايت و زير چتر همانهايي است كه گلوله‌هاشان سينه جوانان اين مملكت را دريد و در كمك به صدان از هيچ جنايتي دريغ نكردند. چه قياس بدي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
سلمان عالی بود جوابت...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
برای این منفی زدم چون شرمندگی حس نمی کنم ،اونایی که خطا کردند باید شرمنده باشن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
حاتمی کیا با شهدا پیمان بسته نه جشنواره های خوش آب و رنگ ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
بعلهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
ناشناس که بی اطلاع هستی، آقای حاتمی کیا هم مانند اکثر فیلمسازان فیلم هایش را برای جشنواره های خارجی متعدد فرستاده اند (البته هیچ ایرادی هم ندارد وکار صحیحی است) ولی انتخاب نشده اند اگر کمی به سینمای ایران آشنایی داشتی می دانستید اکثرا تولید سینمای توسط صاحبان ان برای بسیاری از فستیوال های مختلف خارجی در سراسر دنیا ارسال می شود ولی رقابت آنقدر سخت است که تعداد کمی شانس حضور پیدا می کنند.
اگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
ناشناس گل من 16.37،جشنواره های خارجی به فیلمهای که ضعف کشورهای خود را نمایش دهند جایزه می دهد مثل سیاه نمایی کیارستمی !!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حاتمی کیا هم در جشنواره های خارجی حضور داشته اند برای فیلم روبان قرمز ایشان در فستیوال فیلم معتبر سن سباستین جزو انتخاب های اصلی بوده و نامزد جایزه کسب بهترین فیلم این جشنواره، در ضمن بارها هم برای حضور در فستیوال های معتبری چون کن و ونیز و برلین و ... فیلم هایشان فرستاده شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
البته فیلم های دفاع مقدس جایی در جشنواره های خارجی نداره .روبان قرمز هم چون به تلخی های بعد جنگ می پردازه شاید مورد توجه قرار گرفته . برای جشنواره های خارجی هرچه فیلم تلخ تر و نشون بده آن کشور عقب افتاده تر است بهتره .نشونه اش هم این که از وقتی آقای کیارستمی در خارج از کشور فیلم میسازن فیلم هاشون اونقدر موفق مثل سابق نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
واقعا اگه بخواهیم در اون دوران بمونیم همه چی درست میشه؟
کشور فقط جوان برای جلوی گلوله میخواد ؟
اصلا فکر کردیم اگه بسیاری از شهدا پشت جبهه بودن و مدیریت میکردن بهتر بود ؟
یا فقط الان بگیم سردار شهید کی بود و شهید شد ...!!!
جاشون خلی شد که رو به صفتان از اسمشون نون میخورن و بر مناسد قدرت و ثروت نشستن .
پیمان با عقل ببندیم .........
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
جناب آگاه که اسمت کاملا در نقض صحبتت هستش فیلم کیارستمی اتفاقا سیاه نمایی نداره چند تا فیلم ازش دیدی داری حرف میزنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
هیچوقت فیلم آژانس شیشه ای از یادها نخواهد رفت
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اره تقلید 100 درصدی از بعد از ظهر سگی آل پاچینو!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
خیلی فیلم های دیگه هم هستند که از یاد نمی روند. حاتمی کیا بفکر خط کشی افتاده. انصافا فیلمی که 6 میلیارد هزینه کرده، چقدر تونست بفروشه؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
کپی فیلم بهد از ظهر سگی همراه با بومی کردن انگیزه مورد نظر در فیلم.
ناشناس
FRANCE
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بعد از ظهر سگی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آژانس باعث شد جوونای این مرز و بوم اسم اون فیلمو هم یاد بگیرن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای حاتمی کیا چون نتونست از طریق فیلم هاش موفقیت آقای کیا رستمی را به دست بیاره سعی میکنه از اعتقادات شخصی مدد بگیره؛ واقعا اعتقادات شخصی شما اقای حاتمی کیا فقط وسیله کسب قدرت براتونه(البته اگه واقعا اعتقادی باشه) وگرنه فیلم ساز با فیلمش صحبت میکنهنه مثل شما که فقط پشت شعار ایستادی
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
والله حاتمی کیا هم می تونه فیلم هایی بسازه که جایزه بگیره فقط کافی رو موضوع هایی کار کنه که به خاطر اون جایزه میدن
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
حاتمی کیا صد سال سیاه به دنبال موفقیت های مشابه آقای کیارستمی نیست، موفقیت هایی که در آن دنیا جز بدبختی چیزی نیست.
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
به نظر شما آقای حاتمی کیا توانایی نداشته فیلم جشنواره ای بسازه ؟ کدوم جشنواره خارجی به فیلمی مثل از کرخه تا راین جایزه میده ؟ اصلا حاتمی کیا تو کدوم جشنواره خارجی شرکت کرده که دنبال جایزش باشه ؟
تو قیامت هم همین حرف رو تکرار میکنی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
از نظر شما موفقیت یعنی استقبال هالیوودی های سیصد ساز از فیلم، موفقیت یعنی ادای دین به شهدا، نه وطن فروشی، کیار رستمی هم مثل بیضایی هستش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
موفقیت کیارستمی؟!!!!!!!!!!!!!!!
در کشور خودش فیلم های این آقا مخاطب داره؟!!!
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
موفقیت تعریف کن. خب یکی واسه جشنواره ونیز و کن فیلم می سازه یکی هم واسه دل جانباز و آزاده.عیبی داره؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
همین طور است آفرین.
انصاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
انکه برای دل جانبازان وآزادگان وشهدا فیلم می سازد وظیقهاست ولی کسانی که برای جشنواره ونیز و کن بصورت سیاهنمایی فیلم می سازند خیانت است !!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
فرشاد جان آقای حاتمی کیا برای حضور در کن و ونیز و... آثارش را فرستاده و حتی نامزدی بهترین فیلم فستیوال سن سباستین را هم در کارنامه دارند. در ضمن این خیال شما است که کسی برای فستیوال فیلم می سازه با این حساب باید همین را هم به حاتمی کیا گفت، در ضمن همانور که المپیک و مسابقات و مدال های جهانی برای ورزشکاران مهمه فستیوال هم برای همه مهمه، نوبل و جوایز علمی دنیا همه برای اهل علم مهمه، جوایز ادبیات دنیا هم برای اهل کتاب و قلم مهمه و...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
خیلی باهالیت حاتمی کیا بارها برای کن و ونیز برلین و ... فیلم فرستاده حتی در سن سباستین نامزد بهترین فیلم شده، حتی امسال فیلم چ را برده بود بازار کن تا به جهانیان بفروشه. بی خبرها وقتی نمی دانید حرف نزنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حاتمی کیا جدا از رفتارهای عجیب این چند وقتش جز بهترین فیلمسازهای بعد انقلاب هست . برای یک فیلمساز ایرانی نباید افتخاری بالاتر از این باشه که برای ایرانیان و زندگی شان و در ایران فیلم بسازه . اینو هم به حاتمی کیا میگم هم به کیارستمی و هم به بقیه . از خط برای جشنواره فیلم ساختن هم باید اومد بیرون که هر فیلمی هم که موفق شده ابتدا برای مخاطب ایرانی و در ایران ساخته شده بعد مورد قبول خارجی ها قرارگرفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
واقعا خیال میکنی معیار موفقیت برای این دو بزرگوار یکیه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کدوم موفقیت پسرم؟ ده دقیقه اگه تونستی جلوی فیلم های جدید کیارستمی بشینی وسالن سینما را ترک نکنی مردی...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
کیارستمی فکر کرده می تونه با این صحبت ها ارزش کار کسایی رو که بدون هیچ چشم داشتی فقط در راه اعتقاداتشون رفتن جبهه برای دفاع و گرانبها ترین سرمایشون(جونشون) رو در این راه گذاشتن با علم کردن حاتمی کیا ها به عنوان جو گیر کننده یه مشت جوون برای کشت و کشتار!!! پایین بیاره...
غافل از این که اگه همین بچه ها نبودن کارگردان های مثل تو الان مجبور در عظمت شخصیت صدام حسین فیلم می ساختن!
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آخر الزمان که می گن همینه دیگه، یه ترسو در مورد مردانی اظهار نظر می کنه که ابهت مرگ را به سخره گرفته بودند، می گه اونها جو گیر شده اند رفتند جبهه، نه جونم جو گیر نشده اند رفتند از وطنشون دفاع کنن. کلی هم مثبت می گیره.
انصاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
سلام وصلوات برشهدا ،جانبازان وآزادگان بی ادعا که توسط پستان جهان سلامتی خود را از دست داده اند وامروزه توسط حسودان مورد سرزنش قرار می گیرند اوف بر این جاه طلبی زودگذر !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کیارستمی نه به حاتمی کیا که باید به افکار عمومی که ناراحت شدن پاسخ بده . البته اگه ارزشی داشته باشه براشون . من که واقعا ناراحت شدم اول به خاطر توهماتی که حاتمی کیا علیه همکارانشون گقتن و بعدش غم سنگینی بهش اضافه شد بابت حرفهای نسنجیده کیارستمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقا محمد تفسیر به رای نکنید. این برداشت شماست و اشتباه هم هست.
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
کسانی می تونند جونشون رو برای حفظ کیان و شرف کشورشون فدا کنند،که قبل از اون خانه دوست رو پبدا کرده باشند و ارزشهای انسانی رو شناخته باشند،آقای حاتمی کیا باید بفهمه که تمام مردم ایران با عقاید مختلف و گاهی متضاد برای کشور و وطنشون جنگیدند و نمی شه و نباید دفاع مقدس رو برای عده قلیلی مصادره کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
چه ربطی به انتقاد حاتمی کیا داشت این سخن جناب عالی؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
رفتار حاتمی کیا نشان میده که میشه مصادره کرد!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
مصادره کرد؟؟؟؟

كي خواسته چيزي رو مصادره كنه؟ صحبت سر طرز بيان افراده. چيزي كه من از صحبتهاي كيارستمي فهميدم اينه كه جناب كيارستمي داره جوري صحبت ميكنه كه انگار كساني كه شهيد شدن گول خوردن و اشخاصي اونا رو گول زده.
خيلي زشته اين طرز صحبت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
ارزش انسانی یعنی توهین به جوانانی که جنگیدند تا این آقا حرف های بی ربط بزنه؟!
هرچه داریم از شهدا داریم.
الان می بینم این روشنفکران چطور همه از داعش وحشت کردن!
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
فعلا که اصل دفاع توسط آقای کیارستمی مورد تمسخر واقع شده. ایشون رزمنده های ما را یک مشت جوان جو گیر نامیده اند. اگر جو گیر بوده اند با صدای آهنگران رفته اند با صدای نوحه و زمزمه یا فاطمه رفتنه اند، پس این نظر شما که عقاید مختلف داشتند صحیح نیست. خلاصه نظر شما و آقای کیارستمی هم دیگرو نقض می کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
عده قلیل!!

کل حزب بما لدیهم فرحون...!
سلگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
کسی که خودش اعتراف میکند که گوشت خوک میخورد و شراب مینوشد حق دارد که در مورد دفاع مقدس و افرادی که جانشان را تقدیم این انقلاب کردند این طور حرف بزند.
فرار منتشر کن
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
لحنت همن لحن کیهان حسین شریعتمداری هست. فقط و فقط ترور شخصیت افراد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
شما بجز فحش به این و اون چیز دیگه ای تو زندگی یاد نگرفته ای؟
دلواپس
AUSTRALIA
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دوست عزیز کاشکی خیلی از ماها گوشت خوک که هیچ، گوشت سگ میخوردیم ولی بجاش "اخلاق" داشتیم. توی این دوره زمونه ملت دارن گوشت همدیگه رو می خورن، ولی ظاهرآ شما نمیبینی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بابا کی گفته گوشت خوک خوردم ؟نکنه شریعتمداری کیهان گفته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
hآقای کیا رستمی پخته تر از این گفتارها رفتار می کند موضوع چیست عرصه بر چه کسانی تنگ شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
من به شخصه برای آقای حاتمی کیا احترام زیادی قایلم و حساب شون رو از حساب کسانی که به نام دفاع مقدس نان به نرخ روز می خورند جدا می دونم اما موضع گیری های اخیرشون به نظرم عجیب و تدافعی می رسه.
به نظر من آقای حاتمی کیا حق دارند که به مقولاتی که از نظرشون ارزشمنده بپردازند درست همون طور که آقای کیارستمی حق دارند. اینکه ما زمانی برای دفاع از کشور و ارزش هامون جنگیدیم به این معنا نیست که محق هستیم از همه انتظار داشته باشیم مثل ما فکر کنند و فقط حرف های ما رو بپذیرند.
مطمئنا اگر هدف ما حقیقت باشه حرف مون رو می زنیم بی چشمداشت توجه و تشکر و بی ترس و نگرانی از اینکه دولت ها و حتی اکثریت مردم طرف ما هستند و یا مخالف ما. ابراز و دفاع از حقیقت نیازی به لشکرکشی نداره آقای حاتمی کیای عزیز، حقیقت مخاطب خودش رو پیدا می کنه.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
حاتمی کیا بیشتر حرص این را میخورد چرا به جایگاه اصغر فرهادی نرسیده. میخواد از طریق جو سازی خودش رو مطرح کنه. والا فیلمهایش همون فیلمهای دهه شصت هست الان دیگه طرفدار نداره.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
نخیر حرص اینو می خوره یه سری سکولار روشن فکرنما می یان در مورد جبهه و جنگ و دفاع مقدس اظهار فضل می کنند. شما برو همون سیاه نماییات درست کن و بفرست جشنوار چکار به جبهه داری؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اقا حاتمی کیا هم اگه میخاست یه دونه فیلم دره پیت با سیاه نمایی می ساخات تا الان سلطان جشنواره شده بود.خواهشا این فیلمسازایی که جایزه میگیرند جز سیاه نمایی و بدنام کردن من و تو در دنیا چه گلی به سرمون زدند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
واقعاً؟
فکر کنم ارزش اسکار و ... برای فرهادی و امثال ایشان هم اینقدر نباشد که شما بزرگش کرده ای و با بزرگ بودن آن یکی را بزرگ کردی و می پرستی و توی سر دیگری میزنی .
farshid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
من زیاد کاری به دعوا ها ندارم ولی یه چیزی رو میخوام بگم با تمام احترامی که به فیلمسازیه حاتمی کیا میذارم ولی ایشون به هیچ وجه در اندازه ی رستمی کیا نیست. رستمی کیا با اختلاف بهترین کارگردان اسیاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کیارستمی و فرهادی جزو بهترین های سینمای جهان هستند این حرف اکثر منتقدان . بزرگان سینمایی جهان است.
کیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
رستمی کیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اصلاً یه مدتی هیچکاک و کوروساوا پهلوی ایشون کلاس خصوصی می رفتن .
اگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آنانی که برای دفاع از کشور عاجز بودند امروز به آنها (جهت جبران عدم همراهی خود دردفاع) توهین می کنند وگروهی در داخل آنهاراتشویق می نمایند .اگر شماها جز آن شهدا وجانبازان و ...بودید اینقدر بی رحمانه کیارستمی ها بر آن نمی تاختند !!!،
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اشکالی نداره حاتمی کیا درباره جنگ فیلم بسازه اما باید یادش باشه که دیگران هم حق دارن با توجه به سلایق خود فیلم بسازن. حاتمی کیا نباید خود را حق به جانب بداند. نکته دیگر هم این است که حاتمی کیا و امثال او باید بدانند که صحبت در راستای تمایلات و شعارها و آرمان های حکومت حتی اگر درست باشند شجاعت نیست و افتخار ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بسازند علی جان فقط به ملت توهین نکنند
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
فرارو کلاهتو بنداز بالا با این طرفدارات. کیارستمی میگه جنگ نامفهوم. ای خدا از جنگ سی سال بیشتر نگذشته....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کسی مخالف از جان گذشتگی برای کشور و دینش نیست .اما اگر میخوای مفهوم جنگ رو بدونی و منظور کیارستمی رو بفهمی بد نیست که برنامه سطر های ناخوانده پخش شده در 3 و بخصوص 4 مهرماه نود وسه رو یکبار درست نگاه کنی و ببینی که چطور روزمرگی و رودربایستی جنگ رو 8 سال طول داد. یعنی 6 سال آقایون به رهبری مملکت و مسئولین جنگ میگفته اند که ما در جنگ پیروز میشویم و صدام را شکست میدهیم ولی هیچ چیزی از الزامات آن نمیگفته اند و تنها زمانی که بعد از شکستهای متوالی هوشیاری هاشمی بلاخره آقایون رو در تور میاندازد و آقایون الزامات شکست صدام را کتبا مینویسند همه مسئولین متقاعد میشوند که بعلت عملی نبودن تامین لجستیک جنگ را خاتمه دهند.و این یعنی اینکه چندسال جنگ بدون دلیل مفهومی ادامه پیدا کرده و البته حالا کیست که پاسخ خونهای ریخته شده ای که نباید ریخته میشد را بدهد؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
خدا وکیلی هرچه داریم از برکات خون شهداست. یاد شهدا باید زنده بماند.و هرکس درباره مظلومیت بسیجیان و شهدای دفاع مقدس فیلم بسازد باید از او تقدیر کرد.
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
درورد بر مرد زمانه حاتمي كيا
و متأسفيم براي كيارستمي وطن فروش
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
همین وطن فروش اسم وطن تورو توی اروپا و امریکا زنده نگه داشته رها جان!!!
شهرآشوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
من با بد یا خوب بودن صحبت کیارستمی کاری ندارم ولی چیزی که آشکاره حاتمی کیا با تاختن به دیگر کارگردانان که نمونه هاش کم نیست تلاش داره از خودش چهره ای فراتر از یک فیلمساز و کارگردان نشون بده در حالی که فیلم هاش سالهاست دیگه تماشاگر پسند نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
کامند محترم فرارو یه وقت حالت بد نشه تا ساعت 17 کامنت منتشر کردی؟
بابا یه استراحتی بکنید مثل هر روز تا 15:45یا نهایت 16 دیگه کار هم حدی داره
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
پندار ما این است که ما مانده ­ایم و شهدا رفته اند،اماحقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده ­اند... سید مرتضی آوینی ... پس این امر جاودان می ماند...
مطلع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای حاتمی کیا فراموش نکنید که همان احمدپورها (شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست) بودند که با خلوص نیتی که داشتند رفتند و از این مملکت دفاع کردن، شما هم اسلحه ای در دست نگرفتی فقط 4 تا تصویر از پشت جبهه ثبت کردی، البته اگه ادعا نکنی که تو اون شرایط (پشت جبهه) دوربین هم نوعی اسلحه بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
از جو خارج شو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
استاد کیارستمی عزیز افتخار سینمای ایران و جهان
دوست دار ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
سلام به همه دوستان
واقعا برای من جالب اصلا نمیشه تو این مملکت از ارزشها حرف زد. به نظر من استبداد روشنفکر پدر این کشور را درآورده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
عشقه حاتمی کیا بالاخره یه نفر پیدا شد و حرف حق در مورد سینمای ایران زد حاتمی عزیز آدم وقتی کار حقی می کنه نباید از چیزی هراس داشته باشه حق همیشه دشمناش زیادن شما به کارت ادامه بده منم دعات می کنم تا بلکه این سینمای مبتذل یه ذره جمع و جور شه
ناشناس
CANADA
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
به نظرم هر دوى ايشان كمى تندروى كرده اند، آنهم بدليل حساسيت روح هنرمندشان است. سخت نگيريد و هيزم در اين آتش نريزيد
روليناكتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اًًقاى حاتمى كيا هرگز فيلمهايت را فراموش نمى كنم، آنانكه در دنيا غرق شده اند نمى توانند فيلمهايت كه در اعماق قلبها مي نشيند را درك كنند. براي تو و أمثال تو آرزوى موفقيت هرچه بيشتر مى كنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
کیا رستمی و حاتمی کیا سرمایه ایران هستند وجود اختلاف نظر بین انسانها امری بدیهی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
نه آقا این حرفا چیه . کیارستمی شجریان دوم است . باید بزنیم دهن حاتمی کیا رو پر خون بکنیم . پیام ملت رو درک نکرده . اصلا فیلماشو آتش بزنیم . زنده باد مخالف من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
البته این حرف آقای کیارستمی "«خانه دوست کجاست» ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد اما فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه ها را"
واقعا یک دروغ تاسف برانگیزه ، ماندگاری فیلمهای حاتمی کیا در حدیه که آهنگ بوی پیراهن یوسف یا از کرخه تا راین هنوز رینگتون گوشی خیلی از ماهاست در حالیکه اکثر ایرانیها فیلمهای شما رو ندیدن چون مختص جشنواره های خارجی بوده ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اشتباهی منفی دادم .هرچند رفتار این 2-3 ساله حاتمی کیا رو تایید نمیکنم ولی هر سال دیدن چند باره فیلم بوی پیراهن یوسف رو در سالگرد ورود آزادگان رو هم از دست نمیدم .با اهنگ ماندگارش اثر استاد انتظامی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
گل گفتی
اعتماد به نفس کاذبی داره این کیارستمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بیشتر ماندگاری این فیلم به خاطر آهنگشه
ناشناس
NETHERLANDS
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
حاتمی کیا دوستت داریم
روليناكتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
اًًقاى حاتمى كيا هرگز فيلمهايت را فراموش نمى كنم، آنانكه در دنيا غرق شده اند نمى توانند فيلمهايت كه در اعماق قلبها مي نشيند را درك كنند. براي تو و أمثال تو آرزوى موفقيت هرچه بيشتر مى كنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای کیارستمی تو هم یه روز میمیری .
این شهدا هستند که همیشه زنده اند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
حاتمی کیا انسان ارزشمندی است متاسفانه انسان های ارزشمند در این کشور له می شوند آقای کیارستمی ببینید در دنیا برای کشتگان جنگشان چه می کنند شما که خارج دیده اید همان فرانسوی ها برای کشته های جنگ الجزایر چه می کنند؟ جنگی که آن ها درش ظالم و متجاوز بودند آدم باید همیشه حرف حق را بزند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
لزومی ندارد دو فیلمساز نگاه یکسان به مسایل داشته باشند و مانند هم فیلم بسازند. هر کدام کار خودش را بکند و به مخاطب حق انتخاب بدهد. حمله کردن به یکدیگر واسه چی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
لزومی هم نداره یک هنرمند که بخش مهمی از اعتبارشش رو از مردمش گرفته اینجوری به ارزش هاشون(شهیدان) توهین کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
یه جمله این گفته یه جمله اون . این ما هستیم که این وسط به جون هم افتادیم
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
به نظر من آقای حاتمی کیا با بودجه های کلان دولتی از جا بلند شد و البته الان هم با این حاروجنجال دنبال پولهای بیشتره . آقای حاتمی کیا میدونه که در حد و اندازه ای نیست که بخواد راجع به افتخار سینمای ایران از لحاظ فنی صحبت کنه اینه که بیشتر به دنبال حاشیه است.
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
به نظر می رسه چون آقای حاتمی کیا داره درباره دفاع مقدس، فیلم خوب، می سازه به خودش حق می ده به کارگردان هایی که در ژانر مورد علاقه اون فیلم نمی سازن با لحن طلبکارانه بگه ، مگه به دفاع مقدس اعتقاد ندارید، چرا در درباره دفاع مقدس فیلم نمیسازید، اگه این جور باشه مثلا آقای میرباقری هم که درباره امام حسین سریال ساخته، باید به همه کارگردان ها از جمله آقای حاتمی کیا تشر بزنه که مگه به امام حسین اعتقاد ندارید که درباره اش فیلم نمیسازید. ای کاش بفهمیم که هر کسی می تونه از دریچه نگاه خودش به حقیقت فکر کنه و هر کسی باید متناسب با روحیات و سلیقه ها و استعداد های خاص خودش به سمت کمال نیل کنه.
همشهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دقيقا خود محوربيني درهر حوزه درايران شده بلاي جان
pari
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
از حاتمی کیا بعید بود اینطور صحبت کنه در مورد خانه دوست کجاست. وقتی ما بچه بودیم تنها فیلم کودکانه زمان ما همین بود. آیا این فیلم هم نباید ساخته میشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چی؟! فیلم کودکانه زمان بچگی؟! در زمان بچگی چند بار پخش شد و شما دیدی؟!!
حاج صادق
UNITED STATES
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
از آقای کیارستمی باید پرسید " چرا جنگ هیچ مفهومی نداشت"؟
چطوری جنگ مفهوم پیدا میکنه؟ یعنی باید چی کار می کردیم؟ نباید خرمشهر را آزاد می کردیم؟ نباید جلو صدام وا می سادیم؟
آهان شاید برای ایشون هیچ مفهومی نداشته .اصلآ درکش نکرده. نه خودش جنگیده نه کس و کارش.
دلواپس
AUSTRALIA
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
سلام حاجی. شعار "بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت" یادته؟؟؟ نه یادت نیست!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آخه براشون مهم نیس
این مردم بودن که اگه جانفشانی نمیکردن الان به صدام میگفتن خان دایی
ایشون و امثالهم درجا خارجه تضریف میبردن
میم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
خانه دوست كجاست؟

در فلق بود كه پرسيد سوار

آسمان مكثي كرد

رهگذر شاخه نوري كه به لب داشت

به تاريكي شبها بخشيد و به انگشت

نشان داد سپيداري و گفت

نرسيده به درخت

كوچه باغي است كه از خواب خدا

سبزتر است

و در آن عشق به اندازه پرهاي صداقت آبي است
...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آقای حاتمی کیا و امثالهم در این سالها هر جا کم آوردند از شهدا مایه گذاشنتد و به نان و نوایی رسیدند. آقای حاتمی کیا ! شهدا نیازی به هوچی گری و وکیل مدافع ندارند. شما به جای دشمنی و تفرقه بهتر است اول خانه دوست را پیدا کنی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
به این حرف استاد اعظم که گفته فیلم من ماندگاره(خانه دوست کجاست) اصلا موافق نیستم..خداییش بجز دانشجویان سینما ( و نه همه شون) کی حوصله داره این فیلم رو ببینه...
ناشناس
NETHERLANDS
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اینهایی که منفی دادن هم فیلم رو دیدن. با دانشجوهای سینما شدن جمعا هزار و بیست و سه نفر!
یاشار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
خیلی بده که با سرمایه میلیاردی فیلم بسازی کسی بهت توجه نکنه.توی فیلمات آدما همش سر هم داد بزنن و شعار بدن,کسی بهشون محل نزاره.خودتم برای جلب توجه بقیه رو تخریب کنی,بازم کسی تحویلت نگیره.اصلن دوست ندارم جای همچین آدمی باشم.
همشهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
فراموش نكنيم دفاع نابهنگام اقاي حاتمي كيا را ازفيلم شيار كه كپي بوسيدن روي ماه !مطلبم روكپي بودن اين داستان نيست سخنراني اقاي حاتمي كيا برا بردن اين اسم اين فيلم تاثيرزياد در داوري ها گذاشت
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
زنده باد ابراهیم حاتمی کیا، سردار جبهه فرهنگی ایران
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
از حاج ابراهیم متشکرم که جواب این روشنفکرنما رو داد.برای عده ای از مردم متاسفم که لجبازی وعناد رو به جایی رسوندن که هرکسی میخواد از این روشنفکرنمایان انتقاد کنه باهاش مخالفت میکنن.فرا رو برات متاسفم که در این چند وقت اخیر هر کامنتی من گذاشتم سانسور کردی ولی نظر بعضی از مخاطبای نور چشمیتو مثل این کیمیا خانوم رو بلا انقطاع پوشش میدی.خانم کیمیا خانم من که کارشناس ارشد روابط بین الملل و علوم سیاسی هستم دفاع مقدس رو با از کرخه تا راین بوی پیراهن یوسف و اژانس شیشه ای شناختم.تو از جنگ چی میدونی که اینقدر راحت نظر میدی.تو اصلا میدونی بمباران شیمیایی فاو در فروردین 67 یعنی چی این واقعیت تاریخ جنگ در فیلم از کرخه تا راین روایت شد.تو میدونی خیلی از بچه های سپاه و بسیج در شبهای عملیات وقتی که اب جزر ومد میشد وامواج رودخونه اروند رود بچه ها رو میبرد وخوراک شکم کوسه ها شدن این هم در بوی پیراهن یوسف روایت شد.تو میدونی رنج ومصائب جانبازان جنگ یعنی چی این هم در اژانس شیشه ای روایت شد.اگه این چیزا رو میدونستی به خودت اجازه نمیدادی که بگی افرادی میتونن از وطن دفاع کنن که فیلم کیارستمی رو ببینن.حالا تازه دارم غربت ومظلومیت کاظم وعباس در اژانس شیشه ای رو وقتی که همه بهشون طعن وتوهین میکردن بفهمم.چیزی حاتمی کیا 17 سال پیش روایت کرد.
اگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقامهدی،خداوند آگاه بر تمام قلبها واعمال است شهدا ومدافعان کشور اسلامی ایران برای تعریف وتمجید که لایق شان است برای دفاع نرفتاند واز ملامت وسرزنش کیارستمی ها هم باکی نداشته وندارند چون برای رضای خدا وکشور فداکاری نموده اند ودر قلب مردم قدر شناس ایران جای دارند. تنها ،کسانیند که دربین مردمند ولی فقط جلو چشم خود را می بینندشعار می دهند !!!!
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
همه اينا رو كه گفتي بيشتر جوانهاي ايران ميدونند، فقط آنچه هنوز برايشان مبهم است دليل اين وقايع هست كه در صحبتهاي آقاي كيارستمي هم دغدغه چرايي اين مسله است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آفرین مهدی جان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کیارستمی در جواب حاتمی کیا گفته و نه برعکس دوست من
ناشناس
NETHERLANDS
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حرف دل ما رو زدی آقای مهدی. دست مریزاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
این هم از عوارض یک دوره 8 ساله سیاست زدگی و پوپولیسم است.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
درود بر کیارستمی پر افتخار ترین کارگردان دنیا ....
بانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
خلاصه دو تا فیلمش رو که دیدی تعریف کن طرفدار سرسخت!!!
البته اگر فرارو کامنت های مارو تایید کنه!
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
درود برحاتمی کیای عزیز
نادر
GERMANY
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
تمامی کشورهای درگیر جنگ جهانی دوم از ژاپن گرفته تا انگلستان ...همشون تمام قد به کشته شدگان در جنگ ادای احترام می کنند ، هنوز فیلمهای فاخر و گران قیمت تولید می کنند..وهنوز ..اما تو کشور ما این مسئله متاسفانه رنگ وبوی جناحی وحزبی می گیره، ادمهایی که در سخت ترین شرایط بادست خالی بدنهاشون رو آماج گلوله کردند وامروز ما بریم تو دانشگاهها آمریکا بجای اینکه با افتخار واحترام توام با غرور و سربلندی از شون یاد کنیم بگیم { جنگی که مفهومی نداشته ، ..} !!!؟؟؟
واقعا این موضوع جناحیه ؟
این همه کامنت طرفداری ، مثبت دادن به حرف این آقا!!
فرارو موضوع جناحی نیست.
متاسفم .. خدانگهدار فرارو.
همشهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
ارزش شهداوجانباراني كه درگمنامي شهيد ميشوند با ساختن فيلم اقاي حاتمي كيا احيانميشه بخصوص كه ايشان تصورميكند فقط ايشان دلسوزجنگ هستند...بهادادن به اين يادگارهاي محترم جنگ هم باعث نبايدبشه كه اقاي حاتمي تو اين تونل گيركنه ، دنباي سينمادنياي يك بعدي نيست اصرارحاتمي روي يك بعدي بودن ديگه بنظرنميرسه احترام به اين نوع سينما باشه كه ناتواني ايشان درابعاد ديگر اين هنررا بيشتر به تصويرميكشه .مضافا بنده وقتي احترام راباوردارم كه سوديكي ازاين فيلمهاخرج جانبازان (شهداي زنده ) مابشود كه بسياريشون نيازمنداين كمك هستند/
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
ناشناس 00:55 احسنت صحبت کاملا منطقی ای بود. و می بینیم که در جوابتان چیزهایی گفتن که اصلا به صحبت شما ربطی ندارد. در جواب نقد شما این همشهری بزرگوار اومده حاتمی کیا رو نقد کرده . همشهری بزرگوار ،ناشناس اصلا در مورد فیلم حاتمی کیا صحبت نکرد در مورد اظهار نظرهای کیارستمی صحبت کرد،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
تنها کسی که میتونه ادعا کنه دلش برای سینمای جنگ و بیان حقایقش میتپه فعل آقای حاتمی کیاست. از کیسه ی بقیه بهتر از اخراجی ها در نیومد ... کاش اونهایی که تو این وادی کار نمیکنن بهش کاری هم نداشته باشن ...
احمد
UNITED KINGDOM
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
با همون لحن احمدی نژاد: من از شما یک سئوال دارم... چرا نمی شه راجب هشت سال جنگ ازادانه تحقیق بشه؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
شماهایی که خودتونو توی کامنت واسه کیارستمی کشتین تا حالا چنتا فیلم ازش دیدین؟ با کیا شدیم 80 میلیون
بانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
همین رو بگو/ طرف اصلا فیلماش دیده نشده. چهار نفر فیلمش رو دیدن. از اسم فیلماش میشناسن و دفتر مشق فلان! طرف دوره ای نداشته که تموم شده باشه. حرف از جنگ و مفهوم و سینماش میزنه.
هومن
UNITED KINGDOM
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کیا رستمی:جنگی که هیچ مفهومی نداشت....
این فرزندان شهدا دارن چکار میکنن ؟؟؟؟ یه حرکتی...
الهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
با تمام وجودم متاسفم برای همه اونایی که از کیارستمی خائن وطن فروش حمایت میکنن؛ واز کسانی که از خاک و ناموس و مام وطن دفاع کردن دشنام میدم!!!!
من شک توی ایرانی بودن و مسلمان بودن و شیعه بودن شما ها دارم
براتون از خداوند دعا میکنم که هدایت بشین و چشماتون باز.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
خائن و وطن فروش کسایین که مملکتو داغون کردن و الان دم از ارزشها می زنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
وطن فروش ان کسی است که با پول بیت المال بجای نشان دادن درد و مشکلات و بدبختی مردم جامعه در آثارش کار سفارشی و شعاری برای بدست آوردن دل یک عده خاص میسازه.
متعجب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بنده به سينما علاقه مندم، به هيچكدام از اين دو عزيز هم اعتقاد خاصي ندارم، ولي معتقدم آزادي حكم ميكنه كه هركس با هر سليقه اي فيلم بسازد، و مخاطب بسته به سليقه خودش انتخاب كند. اصولا چرا تفاوت ها را نمي توانيم تحمل كنيم؟ از به ظاهر فرهيخته گان بيش از اين انتظار است. اگر اين سخنان در مجلس مطرح ميشد، جاي تعجب نداشت، ولي نزد اهل هنر...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقای حاتمی کیا مواظب باش کار آقای افتخاری را تکرار نکنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
این روش شماست . تهدید ، ارعاب و بعد لجن مال کردن و زنده باد مخالف من
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
واقعا فيلم چ فيلم خوبي نبود
بنده خدا ولاغیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقای حاتمی کیای عزیز شهدا تا قیام و قیامت عزیز و نور چشم ملت ایران هستند اما حساب ادامه جنگ جداست و بعد از سی سال باید اجازه شنیدن نظرات مخالفان ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر که در همان زمان هم وجود داشتند داده شود ،سلام و صلوات خداوند بر شهدای جنگ تحمیلی
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
میشه یه نفر از سوابق جبهه ای آقای حاتمی کیا اطلاعات به ما بده.ایشان چند وقت جبهه بودن؟ اونجا چکار می کردن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چند نكته در اين جا لازم است كه ذكر گردد:اول اينكه آيا از جنگ فقط يك تفسير وجود دارد و آنهم متعلق به آقايون است؟!!.اگر قرار است بصورت تاريخي و علمي جنگ بررسي شود آيا نبايد تا حدودي تقدس زدايي شود؟ و سوم مسئوليت جنگ پس از سال 61 با كيست فرماندهان جنگ هركدام به گردن ديگري مي اندازند؟...آقاي حاتمي كيا سعي كن ده نمكي نشوي..محبوبيت تو با مردم بودن نه با قدرت...شهيد از آن مردم است نه دولت يا وزارت ارشاد كه تو سراغ آنها رفته اي؟اين مردم راجع به جنگ سئوال زياد دارند كه لزوما با قرائت شما و دوستتانتان يكي نيست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دمت گرم و دورود به غیرتت، حرف دل منو زدی هموطن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
من هر دوعزیر را دوست دارم.نمیشه که همه با هم هم سلیقه باشن.اونوقت همه فیلما تک بعدی و حال به هم زن میشن.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
باید به این کیا رستمی احسنت گفت . باید به این همه بی حیای ها احسنت گفت . این حاتمی کیا اگر از این دولت ارتزاق می کند نان حلال می خورد . ولی امثال کیا رستمی با پول حرام زاده های صهیونیستی دارند ارتزاق می کنند
آقایان نمی خواهند بفهمند کسی که با دفاع مقدس این گونه سخن بگوید نه جنایی است نه سیاسی بلکه دست در دست حرمزاده های صهیونیستی دارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقای حاتمی کیا رو دوست داشتم اما داره میشه مایلی کهن سینما آخه همه که نباید مثل شما فکر کنند عزیز
شما کار خودت رو بکن بذار دیگران هم کار خودشون رو بکنند مردم هم خودشون هر کدوم که با سلیقه شون سازگاره رو می بینند
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
من فکر می کنم درباره جنگ ایران و عراق دو موضوع مهم باید از هم جدا شوند و درباره هر یک جداگانه به بحث نشست:

1- موضوع اول درباره رشادت ها و از جان گذشتگی های رزمندگان این کشور است. در این باره فکر نمی کنم هیچ کس از ایران و حتی خارج از ایران بتواند عملکرد جوانان و البته پیران رزمنده ایرانی را مورد سوال قرار دهد. جنگی در ایران رخ داد و همه از حیثیت ایران و ایرانی دفاع کردند. من در این بخش کاملا با حاتمی کیا موافقم.

2- موضوع دوم که بسیار کم بصورت رسمی به ان پرداخته شده است و هر بار که کسی مثل کیا رستمی خواسته به آن بپردازد از طریق موضوع اول ان را پوشش داده اند و نخواسته اند که این موضوع مطرح شود این است که اصولا چرا این جنگ شروع شد و اینکه چرا اینگونه 8 سال ادامه یافت و اینکه چرا اینگونه به اتمام رسید. من در این بخش با کیا رستمی موافق هستم. البته اگر سعه صدری برای طرح و بحث اینگونه سوالات وجود داشته باشد می شود در این باره بیشتر بحث کرد.
ياس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
سوءاستفاده ازجنگ تحميلي طولاني ترازمدت خودجنگ شده باطرفندي به نام زنده نگهه داشتن يادوخاطره شهدا.خط كش معيارخط كشي هاي عوامفريبانه دردست پوپوليست هايي است كه باتوهم خودراقيم مردم ووارث واقعي خون شهدامي نامندوخودوامثال خودراخودي وبقيه رادشمن ولي غافل ازاينكه حلقه توهم خودي روزبروزتنگترمي شودوتهمت وافتراءدامن به اصطلاح خودي راهم گرفته است.
تهراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
خدايا شفا را نصيب همه ما بگردان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
فيلمهاش ته كشيده .ميخواد يه چوري واسه كيا رستمي پرونده سازي كنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
من یه فرزند شهید هستم و الان از بیست سال قبل حرف کیارستمی رو تایید می کنم و با این حرکات امثال حاتمی کیا اعتقادم به این حرف کیارستمی بیشتر شد. اونای که سنگ ایران و ما رو به سینه می زنن فقط از طرف خودشون حرف بزنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دوستان عزيز درعزت شهدا جاي شكي نيست ولي متاسفانه امروز كساني كه حتي پايشان هم به جبهه نخورده است اين عزيزان رادكان كاسب كاري خود قرار داده اند متاسفانه اقاي خاتمي كيا هم خواسته ويا ناخواسته در دام اين افراد افتاده است اگر عاقلانه فكر كنيم ساختن فيلم هاي كه گره از بيكاري ومبارزه با رانتخواري وطراقو فحشا وفقر رابيان كند اهميت اش خيلي بيشتر از ساختن فيلم درخصوص شهدا است چون بحد كافي در اين مورد فيلم سريال ساخته شده است ودر هر چيز اندازه خوب است خوب گفته اند كه اندازه نگهدار كه اندازه نكوست عزيزان امروز همه ما بهتر مي دانيم بزرگترين دزذي ها در دولت احمدي نژاد صورت گرفت خود وارث شهدا مي دانست بيايد يك كمي هم قدر زنده ها بدانيم من مطمئنم امروز انان كه امروز سنگ شهدا به سينه مي زنند اگ خود اين شهداي عزيز زنده بودندر
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دوست عزیز من کاری به حاتمی کیا نداریم ولی یه سریا توو این مملکت دوست ندارند اسم شهید و جانباز باشه. دوست ندارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آفرین
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
از تيتر اين سايت خود فروخته كه جدال حق و باطل را دعواى دونفر ميداند ميشود به ادامه راه تخريب شهدا و جنگ پى برد كما اينكه جناب رفسنجانى هم بله!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چه ربطی به رفسنجانی داره !

... چه ربطی داره به شقیقه ؟!
بينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اگر آنقدر مي فهمي كه حق چيست و باطل كدام پس چرا اينگونه نظر دادي؟ عزيزم كمي به خود بيا ما هم از اين مملكتيم ما هم شهدا را دوست داريم. اما نه حاتمي كيا و نه كيارستمي هيچكدام صاحب حق و يا باطلا نيستند ، بلكه هر كدام به سليقه و باب طبع مخاطبان شان كار هنري مي كنند و اين امر براي همه از جمله براي اين دو بزرگوار مي بايست قابل احترام باشد. از قديم گفتند نبايد پا توي كفش كسي كرد.پس لطفا اگر دين نداريد لااقل آزداه باشيد و بي حب و بغض حرف بزنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
با سلام- جناب آقاي حاتمي‌كيا، اميدوارم اين متن را بخوانيد، به نظر حضرتعالي آنچه خون شهدا را پايمال كرده، فعاليت سينماگران اين مرز و بوم است يا فعاليت رانت‌خوارن، مفاسد اقتصادي ميليارد دلاري، اختلاص هاي بيشمار ادامه دار، برداشت‌ از بيت‌المال به حساب شخصي و مجموعه اطافيان، دادن پست به اطرفيان، نابودي محيط زيست سالم و .... صد‌ها مفسده‌ي ديگر است؟ چرا شما از اين موارد هرگز سخني نمي‌گوييد، چرا تمامي فعاليت شما شده تاختن به تعدادي سينماگر مستقل كه خواسته‌اند خودشان باشند و نخواسته‌اند پول وابستگي را بخورند؟
همشهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اقاي حاتمي كيامحترم قبول كنيدشهداي ما و جانبازان مابيشترازفيلم شما نيازبه توجه مسئولين دارندهمونهايي كه به شما و فيلمهايتان جايزه ميدهند نميگويم هميشه ولي بارهاهم نسبت به مشكلات اين عزيزان بي تفاوت بوده اند .خودرا والي سينماي جنگ ندانيد قبول كنيد طنزسينماي جنكي اقاي ده نمك داستهايهاي تراژدي سناريوي هاي جنگي شمار را عقب زداين نه اينكه مردم جنگ را فراموش كردند نه اينكه مردم تا ابدخودرا بدهكاراين عزيزان نميدانند اين يعني شمابراي زنده نگهداشتن جنگ ويادگارهايش كمي نوآوري نيازداريد! داستانهايتان كليشه اي شده ما ازشما بيش انتظارداريم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چرا همیشه دنبال این هستیم که آدمارو به خوب و بد تقسیم کنیم؛ کیارستمی و حاتمیکیا دو تا آدمه متفاوت و با دو سبک متفاوت در فیلم سازی هستن و هر کدومشون در جایگاه خودشون محترم
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
قبول کنید آثار حاتمی کیا برای مردم ما خیلی ارزشمند تر از کیارستمی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقای حاتمی کیا به نظرم برای شما تله گذاشته اند مواظب باشید و ببینید چه کسانی برای شما کف میزنند .
شهدا رفتند تا ارزشها بمانند و دروغ بزرگترین ضد ارزش است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چقدر ما بدبختیم که نمیتونیم همدیگر رو تحمل کنیم......
مجله فرارو