bato-adv
کد خبر: ۲۰۴۴۸۱

(تصاویر) تجمع اصفهانی‌ها در زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
فرارو- جمعی از شهروندان اصفهانی در اعتراض به خشکی زاینده رود در بستر خشک این رود تجمع کردند و خواستار بازگرداندن آب به زاینده رود شدند.

به گزارش فرارو، نزدیک به سه هزار اصفهانی عصر روز گذشته با در دست داشتن پلاکاردهای «ما فقط آب می‌خواهیم» و «زاینده رود ما کو؟» از مسئولان استان و رئیس‌جمهوری خواستند تا زاینده‌رود را دوباره احیا کند. 

این دومین باری است که آنها در اعتراض به خشکی زاینده‌رود در این محل تجمع می‌کنند. دو‌سال پیش هم زاینده‌رود، شاهد تجمع معترضان بود. آن زمان بیشتر معترضان کشاورزانی بودند که به‌دلیل خشکی زاینده‌رود، کشاورزی‌شان بی‌رونق شده بود.

در سال‌های اخیر ایجاد خشکسالی و افزایش مصرف در حوضه آبی زاینده‌رود سبب خشک شدن این رودخانه در منطقه اصفهان و پایین دست و نیز خشکی تالاب گاوخونی شده است. زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران به طول ٢٠٠ کیلومتر است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به‌ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران پس از گذر از شهر اصفهان به سمت شرق پیش می‌رود و درنهایت به تالاب بین‌المللی گاوخونی می‌ریزد. این رودخانه در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر تغییرات اقلیمی دچار خشکسالی شده و به علت سوء مدیریت روند رو به کاهشی را طی کرده به گونه‌ای که در محدوده شهر اصفهان به‌صورت کامل خشک شده است. 

موضوع خشکسالی و مشکلات حوضه زاینده‌رود دوشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، تجارت و معدن و ورزش و جمعی از مسئولان کشوری و استانی بررسی و وعده داده شد تا مشکل آب زاینده رود حل شود، عملیات تونل گلاب ٢ ادامه پیدا کند، انتقال آب تونل گلاب ٢ و استفاده از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژه تکمیل ورزشگاه نقش جهان اجرا شود. عکس های عطیه جویره عکاس ایسنا از این تجمع را در زیر می بینید. 
















bato-adv
بختیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
چرا کسی برای استان محروم چهارمحال دل نمی سوزونه

گلاب2 نابودی ایم استانه
بفهمید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
امیدوارم روزی برسه زاینده رود را مثل قدیم پراب ببینیم چون ما ایرانیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ماکو؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
نخیر سقز و بانه . منظورشون اینه که رودخانه ی ما کجا است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود زنده باد هاشمی پاینده باد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بله سد کارون 5 و 6 و 7 و 8 بسازه آبشو بندازه طرف اصفهان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هموطنان عزیز ما همه ایرانی هستیم و نباید به هر بهانه ای بذر نفاق و دشمنی بریزیم بلکه باید با تدبیر و امید و کمی گذشت همه ما به حل این بحران کمک کنیم. ما همه مسافرین یک کشتی هستیم و نباید مسئله را قومی و فرقه ای کنیم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۴۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
لابد خشکی زاینده رود هم تقصیر روحانیه؟؟؟
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تقصیر بی فکری مسیولین چند دهه اخیره
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
چالش آب یخ راه بندازید مشکل حل میشه .
موسا ایلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آفرین به مردم بافرهنگ و دموکراتیک اصفهان..اینو بهش میگن مشارکت مدنی و درخواست عمومی...این حرکات به دموکراسی نیمه جون ما حیات میده
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
کاش رسانه ها اخبار مربوط به زاینده رود را منتشر نمی کردند ،

نتیجه ی این کار فقط ایجاد کدورت و دعواهای مجازی بی حاصل بین چند

استان است . در حالیکه منطقی بر این دعواها حاکم نیست ،

فقط و فقط محلی گرائی ، خود بینی ، احساسات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
به گفته های پروفسور کردوانی عمل کنید، فضای سبز اصفهان را از چمن به درخت های مقاوم و کم آب تغییر بدید و از همه مهمتر فکری برای صنایع بسیار آب بر اصفهان کنید. انصاف نیست که میلیون ها لیتر آن در هر روز روی فولاد مذاب ریخته بشه و بخاربشه و بره هوا. نصف بیشتر آب زاینده رود رو ذوب آهن و فولاد مبارکه از بین میبره بقیشم کشاورز های منطقه با روش نادرست آبیاری (غرقابی) به هدر میدن. زدن تونل گلاب مردم یک استا دیگه رو بی آب می کنه و یک استان سر سبز رو به کویر تبدیل می کنه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تقصیرش رو نمیدونم اما مسئولش الان روحانیه
محموددزفولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هم وطنان عزیز اصفهانی
آن موقع که فولد بندرعباس را با رانت خواری و بدون کار کارشناسی از بندر عباس به مبارکه آوردند و شد فولاد مبارکه چرا هیچ اعتراضی نکردید.
صنعتی مثل فولاد را که نیازمند آب زیاد و نزدیکی به بنادر جهت واردات سنگ آهن و صادرات شمش است از بندی عباس به اصفهان آرودند آنهم جایی که خودش مشکل آب دارد و نزدیک 800 کیلومتر از بندر دور هست.
برنج کاری را که نایز به آب فراوران دارد کشاورزان اصفهان شروع به اجرایش کردند.
خدائیش مگه آبی را که قبلا به اصفهان می آمده کم کرده اند که حالا تونل دوباره ای برای انتقال آب از شهرکرد حفر کرده اید آنهم با چه هزینه ای در حالی که هنوز راه اصفهان به خوزستان از مسیر ایذه یکی از پر خطرترین راه های ایران هست.
بجای بردن آب اضافه و خشک شدن رودخانه کارون که خود همینطوری مشکل دارد صنایعی را که نیاز به آب زیاد دارند را تعطیل کنید ، برنج کاری را تعطیل کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوستانی که می گن دوره احمدی نژاد کجا بودین؛ ما بودیم و اومدیم وسط زاینده رود فقط شما خواب تشریف داشتین، متوجه نشدین!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خشکی زاینده رود، هامون، ارومیه و ... در درجه اول مربوط به عدم مسئولیت پذیری خود ما هست. وقتی بدون فکر و لاقید فقط و فقط مصرف می کنیم، وقتی زباله ها را در مخیط رها می کنیم باید منتظر بدتر از اینها باشیم
بچه غمگین اصفهان
UNITED STATES
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هموطنان خوزستانی و چهارمحالی تعداد بسیار زیادیشون در اصفهان یا ساکن اند یا اقوامشان زندگی میکنند و از مواهب این شهر بهره مندند اما اینقدر ناسپاس!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
پس چی؟؟؟
من خودم دیدم روحانی آب رو از منشا زاینده رود تو بطری می کنه میبره توی مافیای قدرت و ثروت میفروشه!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
باروری ابرها تنها راهه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
گوهر رود و زرجوب ، دو رودخانه اصلی شهر رشت سالهاست که به فاضلاب متفعن روانی تبدیل شدن و تابستانها هر جای این کلانشهر که باشی بوی بدش را حس می کنی
سالهاست که آب شهری مناطق زیادی از شهرهای رشت و لاهیجان و انزلی در تابستان به طور مکرر و چند ساعته قطع می شود
سالهاست روستاهای چسبیده به حریم شهری رشت و لاهیجان و انزلی و ... در استان گیلان آب شهری ندارند و لباس و ظرف را در رودخانه های کثیف روستا می شویند و ...
سالهاست استان گیلان با بی آبی مواجه است و این از عجایب روزگار است
گیلان پرباران که صنعتی هم ندارد و البته پشتیبانی هم ندارد درست مثل ایلامی ها، کردستانی ها، سیستان و بلوچستانی ها ، لرستانی ها و ...
ایام به کام اصفهانی های عزیز
و زاینده رودتان پر آب باد!!!!
ناشناس
CANADA
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقای دزفولی فولاد مبارکه در زمان شاه تاسیس شد در ضمن ما از خدامون بود این کارخونه اینجا نبود به خاطر هوای آلوده شهر! بره همون بندر عباس یا شهر شما بهتره!!!
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بحران کم آبی ، آبی برای رفع تشنگی خیلی از مناطق ایران نگذاشته است چگونه میتوان با این وضعیت رودخانه زاینده رود را پر از آب کرد. به نظرم بهترین طرح همان طرح وزارت نیرو برای انتقال آب دریای خزر و خلیج فارس است. مدتهاست که در عربستان سعودی و خیلی از کشورهای حاشیه خلیج این اتفاق می افتد اما متاسفانه محیط زیست بدون ارائه هیچگونه مستنداتی این طرح را مانع شده است. به نظرم ما مردم باید پشت این طرح رو بگیریم تا اینکه بریم به زور بگیم آب کارون را به اصفهان و یزد و .. بکشیم.. باید کمی منطقی بود
مازیار
UNITED STATES
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانی ها میخان بختیاریها وخوزستان از تشنگی بمیرن
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزیز من ! طی 50 هزار سال مناطق مرکزی ایران آب شور با آن حجمی که شما پیشنهاد می کنی به خود ندیده ، تصور کن چه بلایی بر سر محیط زیست مناطق مرکزی ایران خواهد آمد و چه شوره زارهای بزرگی پدید خواهد آمد اگر آب خلیج فارس به جای آب شیرینی که ده ها هزاران سال در زاینده رود یا امثال آن جاری بوده ، به تالابی چون گاوخونی راه پیدا کند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزیز جناب آقای احسان!
سلام
اولا خدمتتون عرض کنم که زاینده رود یک رودخانه دایمی بوده و هست و تنها دلیل خشکی اون بی تدبیری و بی مسولیتی مدیران ارشد بوده است.
آب اصفهان متاسفانه به یزد برده شده بدون اینکه تونل سوم کوهرنگ به بهره برداری برسه.
متاسفانه طرح های انتقال آب و سد سازی و ... فقط و فقط برای تخصیص بودجه و.... خوب هستند و الا در این کشور خشک و بی آب سد سازی چه معنایی دارد؟
در ثانی با انتقال آب از دریای خزر چه معجزه ای می خواهد رخ بدهد؟ الا این که کمی آب خزر از طریق کانال ولگا-دن جبران شود که این کار باعث افزایش شوری آب خزر شده و بدو ن برو برگرد نسل جانوران آن اکوسیستم را منقرض خواهد کرد. ماهیان خاویاری و فوک دریای خزر اولین آنها خواهند بود. پس ملاحظه می فرمایید که محیط زیست خیلی هم بی راه نمی گوید.
از این نکته که بگذریم به مبحث شیرین سازی آب خزر می رسیم. آب خزر مثل دریاهای آزاد شور نیست اما شیرین هم محسوب نمی شود و نیاز به پروژه های بزرگ شیرین سازی دارد.
نکته دیگر بحث پمپاژ آب از ار تفاع منهای بیست و هشت متری تا ار تفاع هزار و دویست متری فلات مرکزی ایران است. پروژه ای که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.
دیگر از مشکلاتی نظیر نابودی عرصه های جنگلی شمال و مراتع و جنگل های زاگرسی به دلیل انجام چنین پروژه ای نمی گویم که مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.
تنها راه چاره از نظر من برچیدن تمامی سدها لغو کلیه پروژه های آب رسانی و جایگزینی محصولات کشاورزی با محصولات سازگار با اقلیم کشورمان نظیر پسته زیتون و زعفران است.
والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
کاش این هموطنان اصفهانی چنین تجمعی رو در حمایت از دفن ریچارد فرای برگزار می کردند.
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دفن این بنده خدا چه مشکلی داشت!!!؟؟؟
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دفن کردنش چه مشکلی را حل میکرد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
راست میگه مشکل کم آبی چه ربط به این بنده خدا داره؟
مش قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقا ممم ما درخواست آب داریم .!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ربطش اینه که در جریان دفن فرای دلواپس ها سر نخ جریان در دستشون بود، اینجا هم همونها دارن این حرکت رو راه میاندازن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانی های عزیز
حق با شماست ولی متوجه باشید که از این خواست منطقی شما عده ای تند رو معلوم الحال سوء استفاده نکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
به نظر من باید مصارف صنعتی اصفهان را کاهش داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسسسسنت . اصفهانیها همه چیزو با هم میخان . هم صنعت هم گردشگری هم کشاورزی . این همه صنایع چرا برده شد اصفهان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بنده خدا اگر مصارف صنعتی اصفهان نباشه یعنی مملکت تعطیل!!!!!!!!!!!1
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
مهدی جان!
جای دیگه این مملکت نمیشه صنعت راه انداخت که همممممممه باید تو اصفهان باشه تا مملکت بچرخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقا مهدی عزیز صنایع فولاد و ... رو همه جا میشه بنا کرد!!!!!!
فعلا که اون چیزی که مملکت رو زنده نگه داشته استان بیچاره و مستضعف خــوزستــــــــــان هست که نفـــت و آب و سیفی جات و میـــوه ها و ماهـــی و میگو و خاویار و خرماش کشور را سر پا نگه داشته و خود مردمش هنوز لوله کشی گاز ندارند و زیرگرد ها دارن مردمشو می کشن و اهوازش آب لوله کشیش توش لجنه...
شما تو اصفهان نستید دارید خوش میگذرونید نمی دونید سختی و بدبختی چیه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
مگه حالا صنایع تو اصفهانه پولشو میان در خونه اصفهانیا تقسیم میکنن؟؟!! نخواستیم کارخونه و مصرف آبشو آلودگی هواش مال هر کی میخاد بیاین ببرین... صنایع مال دولت درآمدشم برای کشور حالا! فقط مضراتش برای اصفهانیا مونده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
وقتی خشک سالی است از کجا آب بیارند، ایران یک کشور خشک به حساب میاد از قدیم هم همین بوده چون جمیعت کم بود و شرایط مصرف آب آن زمان نسبت به حال کم بود (نحوه زندگی فرق میکرد) آب موجود بود ولی حالا شرایط فرق کرده پس منطقی باشیم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
چاه آب ما دو ساله خشک شده. بخاطر چاه های عمیق و مصرف بی رویه در بحران کم بارشی
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
حق آبی را که دوره اصلاحات بناحق ازکشاورزان اصفهانی گرفته وبه استان یزد بردند را برگردانند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اتفاقا درست فرموده اید : باید منطقی باشیم ! آبی که در زاینده رود جاری بود هیچ وقت به هدر نمی رفت چون سفره های زیرزمینی مرکزی ایران را مشروب می کرد و این جریان هزاران سال بود که شکل گرفته بود ، مصرف تغییر کرده و آن هم به دلیل نبود طرح های جامع آمایش سرزمینی ست ؛ و این یعنی مثلا در استانی که قطب دامپروری کشور بوده وسعت باغات از 1500 هکتار به 22000 هکتار تغییر نکند !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
از یزد آب بیارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
یک زمانی شروع به توسعه مناطق مرکزی کویر ایران کردند.برنج کاری را توسعه دادند،باغهای رنگارنگ میوه در کم بارش ترین مناطق کشور درست کردند،کارخانه فولاد و پتروشیمی زدند وشروع به انتقال طرحههای دیگر استانها به استان های خود کردند.برای آب مورد نیاز آن هم دیواری کوتاهتر از کارون نبود.شروع کردند به انتقال آب کارون بزرگ(کارون و دز).تونلهای 1و2و3 کوهرنگ را زدند،آب دز را بردند قم و کاشان و بعدترها هم کارون را به یزد و کرمان.سالانه حدود یک میلیارد مترمکعب آب را انتقال دادند و جواب طرفداران محیط زیست را بی رحمانه با القابی چون بخیل و حسود و تنگ نظر و تجزیه طلب دادند.غافل از آنکه طبیعت شروع به انتقام گیری کرد.به ندریج و طی دهها سال،گردوغبار درست شد،مردم پایین دست بسیاریشان بیکار شدند و مجبور به مهاجرت کردند.باغها و نخیلات خشکید و گونه های وابسته به آب شیرین ورودی به خلیج فارس ،در معرض انقراض قرار گرفتند.بلوطهای زاگرس شروع به خشکیدن کردند،زیرا که صدها هزار کیلومتر مربع جنگلهای بلوط زاگرس شریف،از کردستان عراق گرفته تا نورآباد ممسنی در فارس،حیاتشان به آبهای زیرزمینی در تعادل با کارون بود.سرطان افزایش پیدا کرد.بیماریهای ریوی و عفونی در پایین دست بیداد کرد ولی در عوض،تصمیم گرفتند دوباره بیشتر انتقال دهند.هرچی باشد،می توان انگ تجزیه طلبی و حسادت را هنوز هم زد.خشم طبیعت را هم بی خیال.خشکسالی را بی خیال.مردم بالادست چه خدایی دارند...
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بسیار غم انگیز بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
راست میگی طرف ما هم یک عده دیگه پدرمون و در آوردند
ناشناس
-
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
+++++++++++++
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دمت گرم دمت گرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تحلیل بسیار خوب و عالی بود
ازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
افرین بسیارجامع وکامل توضیح دادید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسنت
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تازه نگفت جشن خودکفایی گندم راه انداختن تو همین فرارو نوشتم کشور بی آب نیازی به گندم پر اب برای کاشت نداریم فرارو چاپ نکرد!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اگر مشکل امنیتی نداشت؛ برای شما تعداد افراد استخدام سایر استان ها را منتشر می کردم تا متوجه بشین بهره ی اصفهانی ها فقط الودگی بوده! در ضمن زمانی که این طرح ها زده می شد دوران جنگ و امنیتی کشور بود و همه موافق بودن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بله درست گفتي
اكنون چشم ب آب درياي خزر دارند كه همان داستان تكرار شود اما
بعيد باد و دور از خزر خشكي و خشكسالي....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
++++++++++++++++++++++
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود یه رودخانه دایمی هستش (بوده) ینی تنها در دو صورت میتونه خشک بشه! 1) خشکسالی مطلق 2) دستکاری انسانی که بحمدلله در این چند ساله دولت ها از دستکاری چیزی کم نذاشتن! هر کی یه سفر کرد به یه شهری یه قولی بهشون داد... یزد و چهار محال و...
حالا خودتون منظقی ببینین خواسته اصفهانیها زیاده برای اینکه میگن این دستکاری های به روال طبیعی خودش برگرده؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
عجب اگه این پل می ریخت به نظر شما چند نفر می مردند . مسئولان امنیتی خواب بودند ؟ مردم فهیم اصفهان می رفتید حداقل چند متر اون ورتر
دلواپسه دلواپسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خدائیش این حرفت جدی بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقای خیلی فهیم ، شما اول میومدی اصفهان این پل رو میدیدی بعد نظر میدادی ، این پل از جنس اهک هست و پایه های خیلی قطوری داره ، قطعا این نمای جلویی هست و همه عرض پل اشغال نشده و این نکته حائز اهمیت زمان شاهنشاهی از روی این پل و پل خواجو ماشین میرفته حالا میریزه ؟!؟؟؟؟؟؟
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
باهوش از رو این پل تا چند دهه قبل چهارپایان و تا چند سال پیش ماشین رفت و آمد میکرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
مگه قراره بریزه؟؟؟؟
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زايندرود تنها رودخانه توريستي ايران. در زماني ديگر كشور هاي منطقه با حداقل جاذبه هاي توريستي خود ميليارد ها دلار ارز وارد كشور خود مي كنند و باعث توسعه و اشتغال كل كشور خود مي شوند. اصفهان يك نگاه نو در دنياي نو امروز مي طلبد.
دهاتی
UNITED STATES
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
وقتی در یاچه اورمیه خشک شد و ما به خیابان امدیم گفتن سیاسی کار پان ترک جدایی طلب خود فروش و... حالا چطور شده تصاویر اینها را پخش می کنید؟
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اینا ایرانی ترن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
از پرچمت معلومه چقدر وطن پرستی!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اينا برابرترند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اورمیه ، زاینده رود، کارون ، سفید رود ، ارس و... همه خون رگهای ما هستند. هیچ تفاوتی نمیکند، لر و کرد و آذری و فارس و بلوچ و ارمنی و عرب و ... همه اقوام یک خاکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود شما خدمت جناب احمدی نژاد و تصمیمات پشت تریبون ایشان است! اون موقع کجا تشریف داشتید؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اوایل تابستان در همان سرزمین آب جیره بندی بود
وقتی در سرزمین آب، آب پیدا نمی شود شما کجا هستید؟
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود ما خدمت آقای خاتمی واستان یزد است که با اعتراض کشا ورزان وکشته شدن چند انسان بیگناه به جایی نرسیده..
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آب يزد از سرچشمه زاينده رود از شهركرد تامين ميشود. اگر اصفهان حقي از اين آب دارد مطمئنا يزد هم حق خواهد داشت.
The only way
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
چه دنیایی شده همه درخواست آب دارند؟؟؟
.
.
"همه چیز رو به پایان است"
Z
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
واقعا افسوس میخورم . دیروز فیلم گنج قارون را دیدم که توی همین رودخانه بود که قارون میخواست خودکشی کنه ..
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسنت همه مردم ایران باید برخیرند.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
نه نمی خواد برخیزند. کل ایران داره از بی آبی رنج می بره، اینا صنایع پر مصرفشون تامین کردن حالا می خوان رودخونه اشونم پر آب کنند به بهای ویرانی بیشتر دیگر استانها و مناطق. مردم دیگر استانها نباید اجازه خروج یک قطره از آب استانشون به سمت اصفهان رو بدن. نظر اولم به این شکل تصحیح می کنم.
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقای فرشاد ۱۰:۳۷..نه حرص بخور ونه غصه..زاینده رود خشکید..اصفهان هم درحال نابودیه.صنایع پرمصرف هم آلودگیاشونو تا میتونستن به خورد ما دادن ومحصولاتش رو به شما..شاد باش ولذت ببر هموطن..
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بجای این کارها برید یه نماز باران بخونید شاید خداوند رحم کرد
ایرانی47
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
واقعا گل گفتی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
همین طور فکر می کنید با منفی دادنتون که در رحمت الهی بررویتان بسته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تا زمانی که چاه های عمیق غیرقانونی زدند، اگر بارون هم بیاد میره توی چاه ها چونکه دیگه چاه ها تغذیه کننده زاینده رود نیستند بلکه بلکه آب زاینده رود تغذیه کننده چاه ها شده. پس تا زمانی که ما انسانها دلمون به حال خودمون نسوخته خدا دلش واسه ما نمیسوزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آب براي خوردن وجود نداره از كجا آب بيارن كه زاينده رود احيا بشه!!!در خيلي از شهر ها و روستاها مردم تشنه هستند شما فكر زاينده رود هستيد؟دير يازود كشاورزي و صنايع نيز تحت تاثير اين كم آبي تعطيل ميشوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زنده رود را زنده مي كنيم حتي اگر باقطره اشگ چشمانمان . نمي گذريم از حقمان ، راضي نمي شويم از نامديراي كه با ..... زنده رود را خشكاندند و جلوي نفس ما را گرفتند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
از بس حق ملت بدبخت رو ریختن تو اتوبانهای اصفهان
جعفری فارسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
شما چقدر با منطقید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
جوگیر نشو لطفا . خوتا کنترل کن.خخخخخخخخخخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اشک شوره دوست عزیز !
اکوسیستم رو بهم میزنید !
عیلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زندگی را هم به ما برگردانید!
کارخانه ای!صنعتی!جوانهای استان ما به دلیل بیکاری یا تو سفرهای غیرقانونی استرالیا غرق میشن از بدبختی و فشار عصبی دست به انواع خودکشی میزنن . . . . تعداد کمی که به موفقیت میرسن از استان مهاجرت میکنن. . . بقیه هم با زجر تو همین استان زندگی میکنن.. . از طرف یه ایلامی . . . .راستی اینجاها هم خشکسالی آمده . . . ولی چون رودخانه از وسط شهر نمیگذره خیلی به کسی بر نمیخوره!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزیز ایلام را نباید با ع نوشت. چون ع در زبان فارسی وجود ندارد و فقط واژه های عربی با ع نوشته می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
متاسفانه دستاني ناپيدا در پي نابودي گل سرسبد ايران اصفهان و تبديل ان به كوير هستند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزیز،این بر می گرده به عملکرد خودتان در دهه 60 و 70 آن زمان که شعار پایتخت فرهنگی ایران سرمی دادید و طرححهای پتروشیمی را زا ماهشهر و فولاد را از بندرعباس انتقال می دادید.دیگه کشور برای شما چکار باید بکنه.700 میلیون مترمکعب آب کارون بس نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
شما خیلی باید کوته نظر باشی که فک کنی دهه های 60 و 70 این مردم اومدن این طرح های پتروشیمی و فولاد رو گرفتن! برای اینا بجز آلودگی هوا و آب چی دیگه داشت!؟! حتما فک میکنین اشتغال داشته، یه نگاه به اقلیت های شهر ها که استخدام این شرکتا هستن بکنین جوابتونو میگیرین! مگه هر جا کارخونه میزنن تاوانشو مردم باید بده و اکو سیستمش که بهم میریزه!؟!
فاطیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
سلام دستتون درد نکنه اصفانیای با غیرت
عبده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بروید دعا کنید اعتراض به کی؟!!!!!!!!!!!!!!! دولت در کارباران هم باید تدبیر کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بروید با دل صاف و پاک دعا کنید از خدا بخواهید خدا در برکت و نعمتش را بگشاید ببینیم چه کرده ایم که مورد بی مهری خدا قرار گرفته ایم ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
فرارو تو ديگه چرا» از تجمع خوزستانيها چرا مطلب نگذاشتي» اينجا هم تبعيض...؟
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
چون درصد خلوص خون آریایی مرز نشینان کمی تا قسمتی پایین است.
por
-
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانی های عزیز وقتتان را تلف نکنید اب رفته را که نمیتوان به جوی برگرداند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
واقعا هوای اصفهان ایتخت فرهنگی ایران از زمان خشکی زاینده رود قابل تنفس نیست...حیف این همه زیبایی که با بی مدیریتی گذشته در حال نابودیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
البته پایتخت فرهنگ ایران شیراز می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خوبه عالم وآدم میدونن پایتخت فرهنگی ایران اصفهان هست دوست شیرازی. ضمنا هوای اصفهان واقعا کثیفه.فقط یه روز صبح چه از شمال اصفهان چه از جنوب اصفهان بخواین وارد شهر بشین هیچی پیدا نیست. فکر میکنید هوا ابریه. و هرچه نزدیکتر میشین میبینید که دود هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
نه عزیزم نمیدونی بدون اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانه
نمیدونم شما شیرازیا چطور اینقدر واضح سرقت عنوان میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقا شیراز هست نه اصفهان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
راستی چرا این تظاهرات حق طلبانه رو دوره ی احمدی نژاد که باعث و بانی این قضیه است راه نیانداختید؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
برای اینکه سرکوبش میکرد. شما نشستی بالای گود میگی لنگش کن؟
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اون موقع یعنی دو سه سال پیش هم کف همین زاینده رود جمع شدیم
شما کجا بودی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آخه کدوم آب رو به زاینده رود برگردونن؟ تازه سالهای قبل از جاهای دیگه هم آب براش گرفته شده ولی نتونستین نگهش دارین پس این بی انصافیه به دلیل سوء مدیریت مردم و مسئولین اصفهان، دیگران مقصر جلوه داده بشن و انتظار بیجا برای جاری شدن زاینده رود داشته باشن.اینو به عنوان یه خوزستانی میگم امیدوارم به هیچکس بر نخوره چون تیرهای این قضیه قراره به خوزستان و چهارمحال اصابت کنه...فرارو انتظار دارم منتشر کنی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
كدوم تير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما حقمونا ميخوايم آّب نميگيم مثل يزديا با لوله برامون بيارند كه ميخوايم مثل هزاران سال پيش بذارند طبيعت روال خودشا داشته باشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ما خوزستانیها نمی گذاریم دوباره آب کارون رو انتقال بدهند ! مسولین حواسشون جمع باشه !
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
برادر یا خواهر گرامی. اگر برداشتهای غیر اصولی و غیر مجاز استان چهار محال و بختیاری از این رودخانه ی نحیف نبود الان این همه مشکلات هم نبود. لطفا هر کلمه حرفی که می خواین بزنید با اطلاع و دلیل و منطق باشه نه از روی احساس.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
علی آقا شما جریان رودخانه را دنبال کن اونوقت می فهمی آب زاینده رود کجا مصرف میشه... آب را صنعت اصفهان داره با ولع سیری ناپذیر نوش جان میکنه اونوقت دادش را سر مردم چهارمحال می زنید
ما در سرزمین به اصطلاح آب.. جیره بندی آب داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
شما خوزستانیا که خیلی ناراحتید چرا اومدید شاهینشهر و سپاهان شهر وفولادشهر وزرین شهر زندگی میکنید؟ چطور بعد از جنگ اصفهان شده بود هتل عباسی؟؟؟ همه شما که غیر بومی اصفهان بودید رفتید سر کار و منه بدبخت و بی پارتی اصفهانی با مدرک کارشناسی ارشد نفت باید فکر استخدامی رو از سرم بیرون کنم. اگه از اصفهان ناراضی هستید تشریف نیارید اصفهان
شمالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
در جواب ناشناس 15:12: اگه برایتون هیچی نداشته خوب این صنایع رو برگردونید به خوزستان و بندر عباس. بعدشم از پول نفت و کشاورزی خوزستانم صرف نظر کنید دیگه هیچ خوزستانی اون طرفا پیداش نمیشن
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود من کو ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
متعلق به بختیاریه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسنت ناشناس:):) عجب ها زاینده رود من کو؟؟؟ زاینده رود برای استان چهارمحال و بختیاری هست که حالا از وسط شهر شما هم گذشته الان ماله شما شد؟؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ناشناس های محترم،
شما یا نمیدونین رودخونه چیه یا هنوز از موقعیت جغرافیایی شهرتون آگاهی پیدا نکردین!
زاینده رود یه رود خونس (اینو که دیگه میدونین؟!) محل عبود آب نه اینکه سر منبعش بشینی سرشو کج کنی تو خونت بگی مال خودمه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزیز زمانی که حق اب زاینده رود رو پدران شما از شیخ بهایی و حکومت وقت به صندوق صندوق طلای مردم اصفهان و .... فروختند دیگه زاینده رود مال شما نیست
طومار شیخ بهایی سندی تاریخی برای مالکیت مردم اصفهان بر این روده
در ضمن 150 کیلوممتر از رود 200 کیلومتری در اصفهانه اونوقت مال شماست؟؟؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ناشناس 11:03 اگه منطق شما اینه پس خوزستانیه هم باید بگه نفت از خوزستانه و پولش باید فقط تو خوزستان مصرف بشه یا شیرازیه و اصفهانیه باید بگن پول توریست هایی که اونجاها میرن فقط باید در شهر خودمون مصرف بشه و به دولت چیزی نمیدیم . زاینده رود هم همینطور باید از سر منشا تا باتلاق گاوخونی همه با یک مدیریت درست ازش استفاده کنن نه فقط کسانی که در سر منشا هستن
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خب حالا که ماله اصفهانیای عزیزه برن پرش کنن!!! زاینده رود از کوه های بختیاری سرچشمه میگیره میاد از پل زمانخان می گذره بعد وارد استان شما میشه!! همه برای استان چهار محال و بختیاری هست نه برای اصفهان. خداروشکر انجا هم آب هست.
زاینده‌رود یا زنده‌رود به معنی دهنده‌زندگی، بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به مانداب گاوخونی می‌ریزد.
توجه کن زاینده رود کجاست
توکلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
روزی که صنایع فولاد رو راه اندازی می کردید باید به فکر می بودید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
صنایع فولاد به اشتباه تاسیس شد اما تو همین صنایع فولاد حدود 70000 نفر از "همه" ی استانهای کشور مشغول به کارن و به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور دارن به من و شما خدمت می کنن
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
از همه استانها مشغول كارند اما درآمد و مزاياش ميره به جيب اصفهان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هر چی درامد و مزایای نفت خوزستان به جیب مردمش میره درامد فولاد مبارکه هم به جیب مردم اصفهان میره .... اگه درامد این شرکت ها و مالیاتهای سرسام اور مردم اصفهان نبود نصف استانهای همجوار هنوز باید تو جاده خاکی رانندگی میکردند ... برای اصفهان فقط الودگی مونده ... در ضمن تا زلزله و ..... میشه اصفهان میشه شهر معین و کمک رسان اما تو زمان خوبتون اصفهان بده ... خدا از ناسپاسیاتون نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
15:22 یعنی هیچکس برای خدا کار نمیکنه. ای روزگار
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اي مردم بيچاره. شماها آب خوردن بزور بدست مي آوريد حالا ميخواهيد زاينده رود پر از آب بشه.
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
گوش شنوا و چشم بینایی هم هست؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود متعلق به بختیاریست چون از انجا سر چشمه میگیره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من به عنوان یک ایرانی آذری زیان میگم که زاینده رود متعلق به همه ایرانی هاست و امانتی بود دست ما برای آیندگان که نتوانستیم حفظش کنیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
نعمت خدا را انحصاری نکنید..... من خودم بختیاری هستم اما فکر نمیکنم آبی که خدا نازل کرده فقط مال من باشه.... مشکل عدم مدیریت صحیح است.. زاینده رور را صنعت نابود کرد
جعفری فارسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
چهار محالی ها طبق آمار فقط از 4 درصد آب های روان در رودهای خود استفاده می کند و 96 درصد باقی مانده به استانهای هم جوار جاری می شود.
مهرنوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
حق با احمد است. بله زاینده رود متعلق به بختیاری و چون اصفهانی ها عادت دارن همه چی رو ماله خودشون بدونن اینم برداشتن. پس باشه زاینده رود شما خودتونم پر آبش کنید. استان چهارمحال و بختیاری هم زاینده رود خودش رو پر آب میکنه کاری هم به شما نداره.
جعفری فارسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من به عنوان یک بختیاری معتقدم آب متعلق به همه ایرانیان است ولی بردن آن از راههای کارشناسی طوری که اقلیم چهار محال و بختیاری دچار تغییر نشود. چرا که کارشناسان گفته اند درصورت انجام تغییرات جدید در این استان جهت انتقال غیر اصولی آب، استان چهار محال و بختیاری به کویر تبدیل شده و در نهایت اصفهان منبع عظیم آب خود را از دست داده و پیشروی کویر اصفهان را هم در بر میگیرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
امسال از سد زاینده رود گذر کردم خالی بود .
عده ای از اصفهانی های حریص انگار ازخدا هم طلب کارند یا اینکه رونق اقتصادیشان عقل از کله مبارکشان برداشته است.
این نکته را مدنظرداشته باشیم که خدا باید به ما رونق بدهد.
درمصرف بی رویه آب صرفه جویی نمایید. البته لطفا!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
واقعا تا زماني كه اين نگاه قومي و قبيله اي در ايران هست وضعيت همين طوري مي مونه. احمد جان خيلي از رودخانه ها از يه جاي ديگه سرچشمه مي گيرن ولي اون رودخانه رو به اسم خودشون سند نمي زنن مثالش هم بخواي همين رود دجله كه از تركيه سرچشمه ميگيره و وارد عراق مي شه و بعد از پيوستن به فرات كه سرچشمه اش ارمنستان به كارون ميريزن دوست عزيز چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اگه این حرف شما درست باشه پس نفت هم متعلق به خوزستانی هاست چون از آنجا استخراج میشه ، این چه جوکیه جدیدا از شما چهارمحالی ها می شنویم ؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
قرار شد مازاد آب مصرفی به اصفهان ویزد و...داده شود نه همه آن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوستان عزیز اصهانی یا آب برای صنایع یا برای زاینده رود خودتان انتخاب کنید/
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
حرف شما کاملا درست است
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آفرین.
دوستان عزیز اصفهانی همه چیز را باهم می خواهند. به قیمت خشک شدن شهرهای سرچشمه زاینده رود، فقط خودشان همه چیز داشته باشند
ازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بامدیریت درست هم برای اصفهان میشه اب فراهم کردهم برای صنایع ولی افسوس هیچ چیزی سرجای خودش نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
عزیز ناشناس ! صناییع اصفهان هم فقط مال اصفهان نیست ! مثل این است که به خوزستانی ها بگویید یا نفت یا محیط زیست ..
صنعت فولاد اصفهان متعلق به همه ایرانی هاست
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اگر فکر میکنین صنعتی که در اصفهان هست تمام حاصلش برای اصفهان خرج و صرف میشه و استان های دیگه ازون برخوردار نمیشوند، باشه انتخاب ما آب برای زاینده رود چون این طوری به همراه صنعت آلودگی ناشی از اون هم ازشهر و استان میره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
افزایش جمعیت تا 150 میلیون رو عشقه؟!!!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
به عنوان یه اصفهانی معضل مهاجرت هم میهنان از خوزستان و غرب کشور رو مخرب تر از بحران ساختگی آب توسط اونها میبینم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوستان خودخواه اصفهاني: دست از سر خوزستان و چهارمحال و هرمزگان برداريد(يعني كاري به آب و نفت و گاز و درياي اونها نداشته باشيد) اونوقت سي و سه پل و گز اصفهون ارزوني خودتون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آره راست میگن 33 پل و صنایع هسته ای و فولاد مبارکه و ذوب آهن و پلی اکریل و پالایشگاه و پتروشیمی و صنایع هسته ای و نطنز وucf اصفهان و صنایع نیمه جون نساجی و صنعت نصفه و نیمه گردشگری و...ارزونی خودمون. بشکنه این دست که نمک نداره.بعد از جنگ همه شما غرب نشینان کشور اومدین اصفهان.اینجا خونه و زندگی وازدواج براتون فراهم شد و اینجا مدرسه رفتین و بزرگ شدین و الان میاین به ما میگین ارزونی خودتون؟؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
علي آقا

كهن ترين سابقه تاريخ و تمدن ايران مربوط به شهر شوش در استان خوزستان و تمدن عيلام در ايذه خوزستان است. از بركت درآمدهاي ارزي چاههاي نفت خوزستان، شهر شما و بسياري از شهرهاي ايران آباد شده است. برق شما را خوزستان تامين مي كند. گاز شما را كه در دل زمستان بخود نلرزيد، خوزستان تامين مي كند. حال براي چند قطره آب بلافاصله دنبال بيرون كردن اندك مردم خوزستاني ساكن در شهر خود هستيد. عجبا .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ناشناس 1518 هیچ تا حالا با خودت فکر کردی که این طومار صنایع که نام بردی و بسیاری رو هم نگفتی چرا باید تو اصفهان متمرکز باشه؟ فکر نمیکنی اجحافی در حق همین اهوازیها و غیره که بهشون توهین میکنی کردید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ناشناس دوم اصفهانی اینایی که شمردی ارث شاه عباس نیستا. از پول نفت خوزستان بی اب و برق و گاز اومدن برای شما کارخونه ساختن. حالا انتظار دارین دیوار بکشن دور شما که خدایی نکرده یه غیر اصفهانی پاشو نذاره اونجا.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
جمعیت رو به 150 میلیون برسونید ما زیرساختاشو داریم کشاورزیشو داریم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
عزیزی که میگی زاینده رود مال بختیاری تو نمیدونی که بیشتر سرچشمه ها و سد زاینده رود تو استان اصفهانه شما بختیاریها همه چیزها رو برای خودتون میخواید.فکر میکنید کشور ایران فقط مال بختیاریاس
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خب پس اگر سرچشمش تو اشتان اصفهانه ازش بهره ببرید:) جاریش کنید تو رودخونه هاتون:)
چی کار به چهارمحال و بختیاری و خوزستان دارید
الهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
کاروووووووووووون نمیدیم بهتووووووووووون
جعفری فارسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بروید خروجی آب زاینده رود از استان چهارمحال و بختیاری را ببینید .رودخانه پرآب و خروشان است ولی درقسمت لنجان و زرین شهر از این آب جهت کشت غرق آبی برنج استفاده می شود و در طول دوره کشت مزارع این نواحی که بخش عظیمی است مملو از همین آبی است که اصفهانی ها در حسرت آنندمملو است.چرا کشت خودشان را تغییر نمی دهند هم خدا را میخواهند و هم خرما.
ramin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
در جواب آن كه ميگويد آب مال بختياري است : اگر قرار بر اين باشد پس خوزستان هم بايد بگويد نفت مال من است بوشهر و بندر عباس و ... هم بگويند خليج هميشه فارس مال ماست و مشهد هم بگويد امام رضا مال من است و همه در اين كشور من من كنند ديگر سنگ روي سنگ بند نميشود در ثاني1- زاينده رود بيش از 200 كيلومتر طول دارد كه 10 كيلومتر آن در 4 محل و بقيه آن در استان اصفهان جاري است 2-ميزان آبي كه از سمت اصفهان به سمت استان شما در منطقه سميرم وارد ميشود 3 ميليارد متر مكعب است يعني 3 برابر كل مخزن سد زاينده رود4-اگر قرار بر اين باشد اصفهان هم بايد كل لرها را از استان اصفهان اخراج كند خطوط فشار قوي كه برق را به استان شما منتقل ميكند خاموش كند از فروش و انتقال فراورده دهاي نفتي به شما جلوگيري كند و تمام شهروندان 4 محالي را كه در صنايه اصفهان كار ميكنند اخراج نمايد پس يك كمي روي تراوشات مغزيت اول فكر كن و بعد آنها را انتشار بده...
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
محض اطلاع قسمت اعظم نفت استخراجی کشور از مسجد سلیمان و امیدیه و اغاجاری و گچساران میباشد انها هم بختیاری هستند
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسنت...احسنت...احسنت..هزار بار شکر که هنوز هموطنانی هستند که با استدلال به این جماعتی که آرزوی خشکی زاینده رود رودارن پاسخی درخور میدن..بازهم ممنون رامین عزیز.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
رامين گل گفتي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود،روح شهر اصفهانه،انشاالله هر چه زودتر مشکلش حل بشه...
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
از خداوند برای کسانی که به یک دعای ساده منفی میدن طلب شفا وعنایت بیشتر به عقده های درونیشون رو طلب مینمایم..آمین
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اینها همون دلواپسان عزیز هستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خیر دلواپسان تو باغشون استخر دارن . نیاز به آب زاینده رود ندارن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
نزدیک به 15 سال که آب زایندرود برای مصارف صنعتی و کشاورزی داره به یزد فرستاده میشه،این درحالی که قرار بود این کار بعد از راه اندازی تونل کوهرنگ انجام بشه و تونل کوهرنگ هنوز راه اندازی نشده.منتهی مسولین وقت اصالت یزدی داشتند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آب یزد رو از تونل کوهرنگ میگیرن و فقط از اصفهان میگذره، هیچ ربطی هم به اصفهان نداره، حتما باید آب خوراکی مردم یزد رو قطع کنن تا رودخانه شما آب داشته باشه نه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
الانم که اصالت سمنانی دارن لابد میخوان یکی از سرشاخه هاشو ببرن سرخه
جعفری فارسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
فعلا با این خشکسالی ها عشق و حال کنار زاینده رود را کمی به عقب بیندازید . وبه جای اعتراض به دولت روحانی بروید کمی دعا کنید باشد که خدا درهای رحمتش را برشما بگشاید . اگر به جای اینهمه نگاه به زمین به آسمان نگاه کنید شاید خدا در کارتان فرجی پیدا حاصل کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ما به دولت دکتر روحانی اعتراض نداریم. از دولت تدبیر و امید درخواست داریم
جعفر ساعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اول از همه باید گفت که مدیریت غلط در همه جا بخصوص مدیریت آب، عامل اصلی کمبود آب در ایران و خشکی رودخانه ها و دریاچه های ایران است؛ این تجمعات هم به نوعی اعتراض به این مسئله است؛ در ثانی اگه مدیریت منطقه ای را به افراد همان منطقه بدهند مطمئنا مدیران منطقه ای بلندمدت را مدنظر قرار میدهند و مشکلاتی از این دست اتفاق نمی افتد
یادم هست اون موقع که آب زاینده رود تازه قطع شده بود از یونسکو فردی گفته بود که اگه بجای ایرانی ها بودم هر فردی یه سطل آب پای سی و سه پل و پل خواجو می ریختیم تا این پل های تاریخی امثال پل های تاریخی دیگه ایران از بین نرود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ایمان بیاوریم به پایان تلخ آب شیرین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانیهای عزیز هموطنان محترم
ای کاش اسیر بازیهای سیاسی عده ای نشوید و با نمایندگان شهر و استان تان در به زمین زدن دولت همکاری نکنید این مشکل برایند اشتباهات همه دولتهای قبل هست . درست است که اسم زاینده رود با اصفهان و اصفهان با زاینده رود عجین شده ولی درک کنید که در شرایط سخت کم آبی که استانهای مجاور این آب را برای آشامیدن نیاز دارند دیگر نمی شود به زیبایی شهر و چشم انداز رودخانه فکر کرد ، در این شرایط زاینده رود فقط متعلق به اصفهان نیست .
ان شاءالله نه فقط زاینده رود بلکه همه خاک ایران از بی تدبیری مدیران بی لیاقت در امان باشند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
شما یک سری به سامان در استان چهارمحال بزن تا ببینی چگونه با آب زاینده رود تا بیخ کوه را دارند کشاورزی می کنند و در تمام دشت ها لوله های آب فشار قوی را گسترانده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اتفاقا ما اصفهانیا بیشترین حمایت رو از دولت تدبیر وامید کردیم و میکنیم. مشکل ما با دولت نهم و دهم بود که این بلا رو سر اصفهان آورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
سامان برای استفاده از آب خودش از شما اجازه بگیره؟؟؟ می خواهید آب اونا رو بگیرید کشاورزیشون خشک بشه شما شهرتون زیبا بشه. فکر نمی کنید خودخواهیه؟؟
منوچهر ت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دولت تدبیر و امید: لطفا با کلید تدبیر قفل در آسمان را هم بگشای.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آب رو کجا بردن که بهتون برگردونن

حتما دنبال آب کارونید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
از ته دل آرزو میکنم مشکل کم آبی و خشک شدن تالابها، رودها و دریاچه های ایران حل بشه
منتها یه مسئله:
اگخ حتی یک دهم این تعداد نفراتی که برای آب زاینده رود تجمع کردن، در مورد دریاچه ارومیه در تبریز و یا هر شهر دیگه آذربایجان و یا در ساحل دریاچه ارومیه تجمع می کردن، و ... انگ سیاسی به تجمع کنندگان زده میشد
اینکه گفته میشه ایران برابری نژادها و قومیت ها؛ اینجا نمود پیدا میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تا باغ بهادران در نزدیکی اصفهان آب فراوانه.برید ببینید کشتزارهای وسیع برنج چکونه آب را می بلعند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
پس خوزستان چی 5شنبه و جمعه گذشته همه مملکت دور تعطیلات آخر هفته بودن مردم خوزستان تو گرمای 47-48 درجه تو خونهاشون زندانی بودن که گرد و خاک نابود کننده هم اضافه شد . گرد و خاک جوری بود که چشم چشمو نمیدید . یک آماری بگیرید از بیمارستانهای اهواز از آمار سرطان . این همه صنایع رو بردن اصفهان و یزد باید فکر آبشم میکردن . چرا خوزستان و کارون باید همش جور بکشه . یزد مزارع پسته اش پربارتر بشه تا گندمزارهای وسیع خوزستان خشک و نمکزاار بشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
گل گفتی
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خب اگه صنايع خوزستان مي موند كه آلودگيش بدتر از اين ميشد .
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هموطنان عزیز اصفهانی
انشالله بتونید زاینده رود رو دوباره پرآب ببنید.فقط خواهشن به قیمت خشک کردن کارون نباشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خشکاندن و غارت جنگلهای زاگرس = افزایش دمای کوه ها = کاهش نزولات جوی = خشک شدن رودخانه ها...( زاینده رود)... باز هم درخت بسوزانید که آخر خودتون هم میسوزین!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
" این رودخانه در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر تغییرات اقلیمی دچار خشکسالی شده"
حال بپرسید برنامه های غلط چه کسانی باعث تغییر اقلیم شده است؟
ازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
25سال قبل اگرروزنامه های داخلی رومطالعه میکردید به همه مخصوصا کشورمابه خاطر موقعیتش هشدارداده میشد اماسودجویی وانحصارطلبی به عده ای فرصت طلب اجازه فکرکردن درست نمیدادعاقبت این شدکه میبینیم
mehran
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
همین شماها که بر خلاف اومدن آب داخل زاینده رودید ،یه تعطیلی که میشه کف اصفهان پشتک میرنید.آقایان بختیاری اگه خیلی احساس میکنید این آب حقتونه پس داخل اصفهان زندگی کردن معنی نداره،بییوندید به شهرتون.اگه مهاجران اصفهان را ترک کنند ،زاینده رود اتوماتیک خودش برمیگرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
داداش اگه همین گردشگرا و سرمایه های خارجی نبود که الان شهرتون یه روستا بیش نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
نه عزیز اصفهان از 800 سال پیش نصف جهان بوده
در ضمن گرددشگران خارجی قدمشون سرچشم چون با دیدن اصفهان جز حیرت و تمجید از زیباییش چیزی نمیگند و و هزاران دلار درامد با خودشون میارند اما شما گردشگران داخلی عزیز چه گلی به سر اصفهان میزنید که حالا طلبکارشم هستید؟؟؟جز خرابکاری در این شهر چی میارید با خودتون؟؟؟
تدين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
يك راه حل ميانه:
ببينيد بعيد است به زاينده رود آب برگردد. بياييد كف اين رودخانه را در يك محدوده 15 كيلومتري عايق كنيد و صرفا براي زيبايي و تهويه هواي اصفهان آن را تبديل به درياچه مصنوعي كنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خب یعنی چی اصفهانی ها که خودخواه نبودند ؟ اولا آب نیست خشکسالی است ثانیا آب کوههای دز برای مصرف شرب و روزانه خیلی از استانهای بی آب مثل یزد و قم و اراک ... میره ثانیا این آب که اارزشش روز به روز بیشتر میشه باید بیاد از تو شهرتون رد بشه پاش بشینید به به و چه چه راه بندازید ؟!!!!
اتقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
وزیر نیرو دستور خواباندن طرح تونل گلاب دو را داد واقای جهانگیری دستور اجرای طرح را حالا به نطرتون کی حاکمه عالی جانبان عزییز همانگونه که همه میدانند زاینده رود متعلق به چهامحال وبختیاری بوده وهست چون سرچشمه ان از کوههای بختیاری است نه اصفهان که میگن زاینده رود من کو
ناشناس
SWEDEN
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوستان عزيز !! برآورد كارشناسان متخصص دنيا آينه كه قرن اينده جنگ براي آب نه نفت ! و واقعان درست ميگن ! حالا ببينين ما ايراني باهوش ( به نظر من خنك ترين مردم دنيا ) ٧٥ درصد آب هاي سطحي نمي تونيم جمع اوري كنيم و به فكر توليد سلاح و جنگ افزاره اي دسته سوم روسي و مره شمالي سرمايه گذاري مي كنيم
عبدالمجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
فاضلاب شهر تان روانه رود کنید اشکال نداره .یاد خودتان ابخورید یا رودتان .برین سنگ آسمون بزنید چرا نمی بارد
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
سه هزار نفر چطوری روی این پل وایسدند ؟
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بختیاری هایی که می گویند رودخانه متعلق بختیاریست لابد باید بگویند هیرمند هم متعلق به افغانی هاست و ارس هم مال ترکیه ای هاست. حدود 700 هزار نفر از بختیاری ها ساکن استان اصفهان هستند و از آب شرب استفاده می کنند و موقعی که صحبت از آب و رودخانه ای می شه که هزاران سال جاریه می گویند رودخانه متعلق به بختیاریست!
لرستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهان حیات خلوت بختیاریه.
دوره همین طور نمیمونه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آهای فرارو چرا عکس تجمع مردم خوزستان و مردم بختیاری رو نمیزاری؟به خدا کارون دیگه آب نداره همین الانشم خیلی از مردم خوزستان آب آشامیدنی ندارند.به گفته ی وزیر نیرو اصفهان زمین های کشاورزی خودشو تو سالهای اخیر از 45 هزار هکتار یه 200 هزار هکتار رسونده که این خودش یکی از دلایل خشکی زاینده روده.حالا نمیشه به خاطر زیاده خواهی مسئولان یک استان چند استان دیگه رو نابود کرد.یه کم منصف باشید.فرارو نظرمو حذف نکن توروخدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
فقط مقوله کم آبی نیست که زاینده رود بی آبه.
داستان پیچیده تره؛
توجه داشته باشید که احداث تونل برای متروی اصفهان، به فونداسیون سی و سه پل آسیب جدی زده. رودخونه رو که آب بندازن، احتمال ریزش پل وجود داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بايد باطلاع هموطنان عزيز اصفهاني برسد كه آب استانهاي ديگر به اصفهان ويزد منتقل شد واز محل همين آب انتقالي بيشترين برداشت جهت توسعه صنايع در اين دو استان صورت گرفت به عنوان نمونه كاخانجات كاشي دراستان يزد وفولاد در اصفهان تا مسئولين اين دواستان مدعي داشتن حداقل نيروي بيكار و استانهاي سرمنشا آب داراي بيشترين نيروي بيكار باشند لطفا اندكي انصاف داشته باشيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود شما خدمت جناب احمدی نژاد و تصمیمات پشت تریبون ایشان است! اون موقع کجا تشریف داشتید؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ما اومدیم وسط همین رودخانه، ولی چون شما خواب تشریف داشتین متوجه نشین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دست کسی نیست. کشور خشک شده
mehran
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
همین شماها که بر خلاف اومدن آب داخل زاینده رودید ،یه تعطیلی که میشه کف اصفهان پشتک میرنید.آقایان بختیاری اگه خیلی احساس میکنید این آب حقتونه پس داخل اصفهان زندگی کردن معنی نداره،بییوندید به شهرتون.اگه مهاجران اصفهان را ترک کنند ،زاینده رود اتوماتیک خودش برمیگرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
با منطق شما ، همه اصفهانيهايي كه در مشاغل گوناگون اشتان هاي ديگر اعم از دانشگاه، صنعت نفت ، صنعت گاز ، بازار و ... مشغول كارند نيز بايد به استان خودشان برگردانده شوند ؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
فقط مقوله کم آبی نیست که زاینده رود بی آبه.
داستان پیچیده تره؛
توجه داشته باشید که احداث تونل برای متروی اصفهان، به فونداسیون سی و سه پل آسیب جدی زده. رودخونه رو که آب بندازن، احتمال ریزش پل وجود داره
خوزستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اگه منظورتون آب کارونه که ببرید همین آب کارون هم را ازخوزستان مظلوم ببرین تا شما همه چی داشته باشین و ما خوزستانیها هیچی. نفت شکر خرما برق ... بدون آب کارون خوزستان میمیرد حالا شما یه رودخونه تفریحی نداشته باشین واقعا اصفهانیها و تهرانیها خودخواهند و فقط خیال کردن ایران فقط همین دوشهره اگر خوزستان مقاوم و دلیرنبود الان ایرانی نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسنت حرف دل ما رو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسسسسسسنت
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
برید خیابون نارمک همونجا که میوه ارزونه پس بگیرید به جای اینکه مثل ماست اونجا وایسین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
واقعا ماست جایی وایمیسه؟!!!!!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دبي آبي كه از استان چهارمحال و بختياري وارد اصفهان مي شود بسيار بالاست ولي پس از ورود به اين استان صرف مزارع كشت برنج و باغات و مركبات و عليل الخصوص صنعت اين استان مي گردد و عملاً چيزي به اصفهان نمي رسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانیهای عزیز مسجدسلیمانی های محروم از همه چیز در کنار رود خروشان کارون از تشنگی دارند هلاک می شوند هیچ فریاد رسی نیست حالا شما دنبال چه می گردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
فرارو جان چرا کامنت های ما رو سانسور میکنی! پرشدن اب زاینده رود اصفهانیا به قیمت نابودی کشاورزی و خشک شدن رودخانه های استان های دیگه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هموطنان عزیزی که از دور و فقط از ظاهر قضیه قضاوت می کنن بدونن مسئولان اصفهان در سالهای گذشته بدون توجه به کم آبی منطقه صنایعی چون فولاد را که به آب زیادی احتیاج داشت بدون هیچ توجیهی به اصفهان منتقل کردند حال یک سوال مطرح است کاشت برنج در استانی مثل اصفهان چه توجیهی دارد؟چرا مسئولان استان از این مسئله جلوگیری نکردند ؟چرا تاوان زیاده خواهی مردم ومسئولان این استان را استانهای دیگری چون خوزستان و چهار محال و بختیاری باید پس بدهند آیا می دانید با اجرای این طرح بعد از زمان کوتاهی زمینهای کشاورزی خوزستان تبدیل به بیابان شده و تعداد زیادی از مردم به دلیل بیکاری و شیوع پدیده گرد و غبار مجبور به ترک این استان خواهند شد و یک فاجعه زیست محیطی رخ خواهد داد؟ایران فقط تهران و اصفهان نیست بقیه مردم هم حق داشتن زندگی خوب دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دولت جدید که ظاهرا فقط تهران و اصفهان رو می بینه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ای کاش بجای اینگونه تجمعات مردم بدرگاه خداوند روی می آوردندو همگی نماز باران می خواندند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هیچ غیرممکنی وجودنداره اگرراه حلشون روبدانیم زمانی این بدبختیها ومشکلات به وجود اومد که کارهای بزرگ به ادمهای کوچک داده شدوکارهای کوچک به ادمهای بزرگ!!!!!
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
متاسفانه اصفهانی ها فقط به منافع خودشون فکر میکنن. از شهرکرد در حالیکه کم آبی داره آب میبرن اصفهون چون زور اصفهونیا زیاده.
این چه عدالتی داریم ما؟؟!!
نازنین
CANADA
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
باز خوبه زاینده رود خشک شد کسی اون وسط نمیره ساختمان سازی کنه برید کارون رو ببینید که با اینکه هنوز جرعه ای آب درونش هست دارن وسط رود در جاهای خشک شده ساختمان سازی میکنند و گویا از خداشون بوده که کارون خشک بشه و خبری از احیای این رود هم نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ما ایرانی ها همه چیزمون مثل همه چیزمون میمونه
چگونه انتظار دارید مشکلاتمان را بتوانیم حل کنیم وقتیکه برای طرح هامون فکرهای علمی و تحقیقاتی درست و حسابی نمیکنیم هر وقت هرکسی شب بخوابه و صبح بلند بشه و طرحی را کلنگ بزنه میشه همین که الان هیچکس نمیتونه این گره ها را باز کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زاینده رود وآب، فولاد، کا ربار برای اصفهانی ها تبریزیها اما برای ما بیکاری مرزبانی بی مزد محرومیت. ذره ای به فکر استانهای غربی باشید از بیکاری مردیم.نفت وگاز ایلام رو برای خوزستان انتقال میدن برای چه؟ اگه ماهم جمع بشیم درب استانداری چاره ای میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزيز خوزستان بر روي درياي نفت و گاز است. آخه ايلام چند حلقه چاه دارد و خوزستان چه احتياجي به اين چند حلقه دارد. 100 سال است نفت و گاز خوزستان سفره ايران را رنگين كرده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست من،مدیریت چاههای استان ایلام و میدان نفتی دهلران در دست نفت مرکزی است که در تهران و کرمانشاه مستقر است و حتی یک پرسنل در خوزستان ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
و ایضا نفت و گاز بوشهر (خارک و جم و این اواخر عسلویه)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
عزیزم . خوزستان نگین خاورمیانه با دریایی از نفت و گاز نیاز به نفت ایلام نداره . خوزستان یک کشوره نفت میده جانم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من خوزستانیم . خوزستان هیچ احتیاجی به نفت شما نداره . حق با شماست باید صنایع نفت و گاز برا ایلام ساخته بشه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اگر خدا خواهد..............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
سال 82 خاتمی رییس جمهور در شهرستان مرزی ونفت خیز دهلران: شما مردمی عزیز وشریف هستید .نماینده مردم دکتر آذز رییس کنونی آمار: جناب رییس جمهور ان مردم خداوند بهشون عزت داده نیازی به تکریم لفظی شما ندارند جناب رییس جمهور از اشتغال وفعال شدن صنعت نفت دراین استان بگویید. دوستان هنوز ما بیکاریم نفتمون میره خوزستان .به داد ما برسید که دوازده سال آواره جنگ بودیم مرز نشینی گرد وخاک زلزله به همه اینا ساختیم .منابع داریم اما بیکار وگرسنه ایم . کمک کمک کمک کنید .اطفن منتشر کن فرارو جان اگه نزاد پرست فاشیست نیستی
ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانی های خود خاه... میخان کارون و رودخانه های چهار محال بختیاری رو 6 دونگ بنامشون کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
واقعا خودخواهن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خدا لعنت کند دولت قبل را .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
که این همه سد ساخت روی رودخانه های کشور و باعث تغییر اقلیم و خشکیدن دریاچه ارومیه و .. شد .!!!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
راه زنده نگه داشتن يك رود ميراندن رودي ديگر نيست.
تجربه نشان داده انتقال آب از ديگر رودخانه ها راه كار نيست وگرنه تا كنون جواب داده بود. اگر اصفهان آب ندارد كه ندارد پس چرا اين همه توسعه جمعيتي و توسعه صنايع وابسته به آب؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اصفهانی ها دارن احساسی برخورد میکنن. اگر این زاینده رود وسط شهر نبود که این همه قیل و قال نداشت. تمام این مشکلات به خاطر سیاستهای غلط دولتهاست که کلی صنایع رو بردن تو اصفهان مثل ذوب آهن.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ای کاش شماهایی که هیچ اطلاعی از موضوع زاینده رود و آنچه بر سرش اومد و میاد و صنایع اصفهان مثل فولاد و ذوب آهن ندارید لااقل افاضات نمیفرمودید!
حسن
-
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تا زماني كه سنت پرداخت زكات در جامعه نهادينه نشود و پولهاي ربا در جامعه فراوان باشد و سيستم بانكداري ما بر اساس ربا استوار باشد سنت خدا كه خشكسالي است ادامه خواهد داشت و ماشاهد خشك شدن همه رودخانه هاي دائمي در شهرها خواهيم بود
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
همانطوریکه گفته شد کجا گفته شده استان کویری صنایع نیاز به اب زیلد داشته باشد و برنج کاری و مردم استان چهار محال و خوزستان اپحق استفاده از اب برای رونق کشاورزی نداشته با شد . خدا وککیلی الان بروید به اخرین قسمت خروجی اب از استا ن چهار محال و نگاه کنید که چه قدر اب در رود خانه است و لی به محض رسیدن به پل کده تمام می رسد . با وضعیت فعلی اگر تمام اب استان را بدون مصرف وارد زاینده رود بشود باز هم به اصفهان نخواهد رسی.
كهكيلويه و بوير احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اب استان ما رو هم استان بوشهر و خوزستان مي خورند....اي خدااااااااااا
گیلک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خجالت داره
کل سرمایه مملکت، نفت، داره از دل بوشهر و خوزستان و کلاً جنوب ایران میاد، بندگان خدا هیچ امکاناتی هم ندارن تازه باید جوابگوی آب این استان و اون استان باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
برو بابا. الان بنظرم دستگاه خریداری کردن میارن عسلویه منت شما رو نمیکشن. باید لوله گاز رو روتون ببندن تا مثل چند سال پیش که یخبندان شد یخ بزنید نه اینکه تولیدی گاز دو برابر شه و براتون بفرستن حالا بیای ...
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین