bato-adv
کد خبر: ۱۹۰۹۴۷

نگاهی متفاوت به ماجرای جنجالی لیلا حاتمی

تاریخ انتشار: ۰۱:۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
«از روزی که خانم لیلا حاتمی با ژاکوب 84 ساله مصافحه کرده‌، فضای مجازی و رسانه‌ای ایران محمل بحث‌های موافق و مخالف بسیاری شده است اما آنچه که منتقدان کمتر به آن توجه کرده‌اند، فلسفه وجودی مصافحه و روبوسی در فرهنگ غربی است و البته مهم‌تر از‌ آن، شرایط اضطراری‌ای که در این‌گونه موارد فرد با آن روبه‌رو می‌شود.»

سید ابوالحسن مختاباد با این مقدمه در خبرآنلاین نوشت: «در فرهنگ غربی کسی برای التذاذ جنسی با طرف مقابل مصافحه نمی‌کند و این را تنها آنهایی در خواهند یافت که نه حتی به عنوان توریست که مدتی را در این فرهنگ زیسته باشند.

به یاد داشته باشیم که لیلا حاتمی نماینده دولت ایران یا ارگانی از قوای سه‌گانه یا وزارت ارشاد و معاونت سینمایی در این جشنواره نیست که حتما بخواهد پروتکل‌های آن را در کشوری خارج از ایران رعایت کند اما فارغ از این جمله معترضه، نکته مهم‌تر شرایط اضطراری‌ای است که افراد در چنین مواقعی با آن روبرو می‌شوند.

حتما خوانندگان این نوشته به یاد دارند که دکتر محمود احمدی‌نژاد در مواجهه با مادر هوگو چاوز در مراسم تدفین با چه شرایطی روبه‌رو شد و به رغم آن همه حشم و خدمی که همراهشان بودند و بارها و بارها پروتکل‌های این‌چنینی را چک و خنثی (!) می‌کنند، اما در این حادثه وضعیت به گونه‌ای شد که هیچ کاری از دست کسی برنمی‌آمد و خود آقای احمدی‌نژاد هم در شرایط اضطراری قرار گرفت که مجبور به چنین عکس‌العملی شد و منتقدان داخلی هم متاسفانه به جای درک این شرایط مدام بر آتش این انتقاد نفت افشاندند و یک حادثه کوچک و بی‌اهمیت را این همه بزرگ کردند.

نگارنده در سال‌های دور خاطره‌ای را از مرحوم رجایی خواندم که در اوایل انقلاب که ایشان وزیر آموزش و پرورش بودند، یکی از بادمجان دور قاب‌ چین‌هایی که در تمامی ادارات و نهادها حضور دارند وکارشان زیرآب‌زنی است، عکسی از یکی از مدیران آموزش و پرورش را که در پز و قیافه بوسیدن دست شاه بود به مرحوم رجایی نشان داد که آقای رجایی با پاره کردن آن عکس گفت اگر من هم در آن دیدار بودم همین کار را می‌کردم. (نقل به مضمون)

حال با چنین مسائلی و با توجه به اینکه خانم حاتمی تمام تلاشش را صورت داد و در رعایت پوشش هم سعی کرد حرمت‌ها را نگاه دارد، لذا مصافحه ایشان با پیرمردی 84 ساله را نباید این قدر با مته به خشخاش گذاشتن بزرگ کرد. نکته جالب اینکه در آرای برخی از فقها از جمله آیت‌الله سیستانی استثنائاتی برای مصافحه زن و مرد در شرایط اضطرار آمده است که حرمت شرعی این‌گونه حوادث را هم توجیه می‌کند.

واقعا آدمی به شگفت در می‌آید که کشور با این همه مشکلات و مسائل اصلی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی روبروست و یک عده به جای دیدن نقطه مثبت خانم حاتمی (نخستین بانوی ایرانی که توفیق داوری در مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا را به دست آورد) فقط دنبال اینند که بهانه‌هایی این‌چنینی پیدا کنند و آن را دستمایه کوبیدن افراد قرار دهند.»

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
میخوای بفهمی کارش درست بوده یا نه با خودت ببین شهید چمران که این همه هم توی این شرایط قرار گرفته بود این حرکتو می پسندید یا نه.ما قبل از هر چیز باید به فکر ادای خون این افراد باشیم
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
اصل رسیدن به خداست ولی فراموش شده اصلی خداست
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
امان از این نگاه های متفاوت و کمی غرب زده!
كيارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
بهترين نظري كه تا حالا خوندم نظر خودت بود . واقعاً كه جالب بود . اميدوارم همه مردم هم مثل شما با ديد باز به مسائل نگاه كنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
منم برم خارج یکی رو بوس کنم اینقد معروف میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر کنم نتیجه بده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۷۰
محمد آب پیکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
لیلا حاتمی شوهر دارد و تنها کسی که شاید حق اعتراض به ایشان را داشته باشد شوهر وی می باشد به یقیه مردم و کل جهان مربوط نیست که وی چه کاری کرده یا می کند .
مرتضی
United States of America
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا محمد عزیز اگر ایشون یک شخص معمولی در جامعه بود مثل من یا شما حرفت درست. ایشون به عنوان نماینده مردم ایران در این جشنواره شرکت کردند و ملزم به رعایت فرهنگ و اعتقادات مردم هستند. ما از لباس و پوشش ایشون ایراد نمیگیریم ولی دیگه دست دراز کردن و روبوسی کردن نمیشه ایراد نگرفت! بدتر اینکه ایشون دستش رو دراز میکنه که حتی برای خارجی ها این یک کار غیرعرف هست!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ايشان نماينده خودشان بودند واز طرف دولت يا ارگان خاصي نرفته بودند كه بخواهند پاسخگوي رفتار خود به ان باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ببخشید یکی شوهر نداشت ... اون موقع مدعی العموم باید رسیدگی کنه ...

خدایا ... خدایا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
جناب مختاباد ! فردا روز دیگه جای توجیه نیست !!!
کمی به بعد از این مجال کوتاه عمر هم بیندیشید !
واویلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا مرتضی ، خلاف به عرض رسانده اند قربان . در فرهنگ غرب ، آداب معاشرت ایجاب میکنه که ابتدا اگر خانم تمایلی داشت برای دست دادن ، پیشقدم بشه و مرسوم نیست که آقایان ابتدا دست پیش بیاورند برای مصافحه. پیشقدم شدن آقاین در این امر ، تخطی و تحمیل به خانمها تلقی میشه قربانت گردم !
مهدی
Germany
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو این که دلیل نمی شه چون بقیه انجام دادن ‍ایشان هم می تونه اینکار رو انجام بده . ثانیا خواهشن اینطور کارهارو توجیح نکنیم . حرکت زشتی بوده و به اصطلاح از بازیگران به اصطلاح ارزشی بعیده .
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اصلا به ما چه یک نگاهی به پوشش زنان ایرانی در کشور خودمون تو همین گوچه بازار بندازین !!!ی چیزی میگینا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا مرتضي من فكر نمي‌كنم تو تمام عمرت جزيره كيش هم رفته باشي كه حرف از آداب و رسوم خارجي ها مي‌زني، در مسائلي كه كمترين اطلاعي از آن نداريم اظهار فضل ننمائيم بهتر است. خداوند شما را حفظ نمايد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ایشون یه بازیگر شناخته شده در دنیاست و نماینده کسی نبودند. ضمن اینکه آبروی ما زمانی می رود که به قول شما نمایندگان ملت ایران برای اجتناب از یک دست دادن ساده ادای هندی ها را در می آورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
من نشنیدم که کسی بگوید غلط بودن رفتار این خانم بخاطر لذت جنسی بوده است. قطعا اگر لذت جنسی در کار بود که مثل ...شیفته میشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا مرتضی هر فردی ملزم به رغایت اعتقادات خودش میباشد و نه رعایت اعتقادات من و شما. تا زمانی که این دیدگاه عوض نشود با انتظارات بیجا و تحمیل عقاید خودمان به دیگران توقع داریم همه از چشم ما به مسائل نگاه کنند. شاید از دیدگاه ایشان این اندازه از حجاب را در کشوری که قانون حجاب ندارد کافی میداند ولی شما حتی مقنعه را هم قبول نداشته باشد و دیگری به چادر هم بسنده نکند و روبند و پوشیه را مناسب بداند. لذا این مسئله کاملاً فردی میباشد و تحمیل افکار خودمان به دیگران به هر دلیل مناسب نمیباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت احسنت آدم زنده هم که وکیل وصی نمی خواد والااااااااا !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مصافحه یعنی چی؟ به جای استفاده از این کلمات که باید فرهنگ لغت عربی را زیر و رو کرد تا معنی اش را بفهمیم لطفاً از کلمات مترادفی استفاده کنید که قابل فهم تر باشد .
ناشناس
Spain
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دست داده انگشت نگاری که نشده اینقدر براتون گرون تمام شده؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
پس بره برای شوهرش فیلم بازی کنه نه برای مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اقای مرتضی کی گفته ایشون نماینده مردم ایران بودن؟ فرض محالی هم که بودن. شما یک نفری از 77 میلیون نفر و من مطمئنم جمعیت کثیری نه تنها اینکار براشون ضد ارزش نبوده حتی اینقدر موضوع بی اهمیت هست که کسی نخواد حتی بهش فکر کنه. اما همیشه ادمهایی هستند که تنها کارشون در زندگی سرک کشیدن تو زندگی بقیه هست و ابراز نظر کردن در مورد اونها و برای اینکه خودشون رو هم توجیه کنند سریع یک بند عرفی چیزی پیدا میکنند تا فضولی خودشون رو توجیه کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
توجیه نکنید فرارو جان...

حرکت غیر رعی است و هیچ اضطراری هم نبوده..میتونست نسون بده که این کار غلطه...حداقل به دست دان اکتفا می کرد نه بوس..
این کار حرامه عزیز
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ضمن سلام ، بنده نه دلواپس هستم نه پايداري، طرفدار اصلاحاتم و البته مذهبي . مصافحه را با فتوا در شرايط اضطرار ناديده بگيريم، روبوسي را چه كار كنيم؟ كسي اينجا نمي گه كه خداي نكرده قصد خانم حاتمي التذاذ بوده اما بايد اين نكته را - بر خلاف نظر آقا محمد - در نظر بگيريم كه ايشان به نوعي سفير فرهنگي ملت ايران هستند و از اين حيث اخلاقاً به نوعي مسئوليت دارند كه از فرهنگ ايراني در غرب دفاع كنند. اينكه كثيري از هنرمندان وتحصيلكردگان سكولار هستند و به عادات مذهبي زياد پايبند نيستند روشن است و حتي خيلي از اين افراد روشنفكر در زندگي خصوصي خود با هر رده سني از جنس مخالف دست مي دهند و روبوسي مي كنند و حجاب را در زندگي خصوصي خود رعايت نمي كنند اما اينكه چرا اخيرا مد شده كه اينگونه در مقابل رسانه ها رفتار مي كنند احتمالاً از جاي ديگري نشات مي گيرد. در فرهنگ ايراني اسلامي زنان با مردان نامحرم دست نمي دهند و علي الخصوص روبوسي نمي كنند و اين مسئله را همه غربيها مي دانند و تصاوير منتشر شده هم نشان مي دهد كه خانم حاتمي بوده كه دست دراز كرده براي مصافحه همچنين روبوسي. شايد مي خواسته غربيها را سورپرايز كنه و بگه ما ايرانيها اونقدرها هم امل نيستيم؟! متاسفانه با اين كارها معلوم نيست دنبال چه نيتي هستند يكي سينه هايش را باز مي كند ديگري به لباس زير عكس مي اندازد و اين هم ورژن آخر(البته كار ايشان قابل قياس با رفتار فراهاني و شهشهاني نيست). من علي رغم احترامي كه به هنر خانم ليلا حاتمي قائلم از اين كار ايشان عصباني هستم. حداقل به احترام اون سيدي كه همتون براي جلب محبوبيت بيشتر با ايشون عكس مي اندازيد اينكار رو نمي كردين.
فراروي عزيز شما را به خدا سانسور نكنيد
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقایون یا خانم هایی که میگید نماینده ایران نبوده! اگر جایزه هم میگرفت این حرفهارو میزدید؟!!! اگر جایزه میگرفت غیر از این بود که میگفتید "افتخار ایران و ایرانی هستی خانم حاتمی...". پس یک بام و دو هوا حرف نزنید! متاسفانه تو مملکتی زندگی میکنیم که ارتباط داشتن زن و مرد غریبه (به این شکل) برامون شده افتخار ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
موضوع رو سیاسی نکنید محرم ونامحرم سن وسال و.... نمیشناسه مگراینکه شما بگید احکام اسلامی رو قبول ندارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقاي مرتضي
لطفا اعتقاد خود را به كل مردم ايران تعميم ندهيد. من هم يكي از همين مردم هستم و به نظرم كار ايشان هيچ ايرادي نداشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
هدف وسیله را توجیه می کند .
احمدی نژاد که هر کارش را یا تخطئه می کنید یا مسخره در چنین مواقعی رفرنس می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
در فرهنگ غربی کسی برای التذاذ جنسی با طرف مقابل مصافحه نمی‌کند؟!!! اتفاقا در فرهنگ غربی همه چیز با عینک جنسی دیده می شه. یکی از اساتید ما تعریف می کرد که در زمان تحصیل در انگلیس بهش می گفتن که شما مسلمان ها هم جنس بازید!! چون مردها با هم روبوسی می کنند و زنان هم با هم!! این بیچاره ها همه چیز رو جنسی می بینند و اون وقت یه عده برا ماله کشیدن به خراب کاری یه نفر چه آسمون ریسمونی به هم می بافن!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بر چه اساسی میگید " در فرهنگ غربی کسی برای التذاذ جنسی با طرف مقابل مصافحه نمی‌کند " ؟؟ من کاری به اون پیرمرده ندارم ، اما بد نیست آقای مختاباد چند تا فیلم هالیوودی ببینند تا دستشون بیاد در فرهنگ غربی از چه راههای پیش افتاده تر از این هم برای ... استفاده میشه .
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اقای مهدی شمایی که به راحتی در مورد دیگران قضاوت می کنی ، اگه فیلمای هالیوودی بده چرا خودت تماشا می کنی؟
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اون فیلمی که شما می بینی ما نمی بینیم. ما فقط فیلم سینمایی هاشون رو نگاه می کنیم شیطون!
ناشناس
France
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بینش و دید شما فقط جنسی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما تفاوت مصافحه با ............. رو نمي دونيد .ضمنا شما زودتر ازدواج كنيد .
سارا
United States of America
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ظاهرن شما فيلمهاي هاليوودي رو براي لذت جنسي تماشا ميكني بلا حالا كه اين كارو ميكني چرا از ديگران ايراد ميگيري؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ناشناس 09:47 ازدواج وسیله ای برای خالی کردن عقده های جنسی نیست.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ناشناس 9:28 یعنی مردم از خنده. عالی بود
مهدی
Germany
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عزیزان و دوستانی که منفی دادن یا منفی اظهار نظر کردن ، اومدم بگم من به هیچ وجه در مورد این کار خانوم حاتمی نظری ندادم ، بالاخره هر کسی توی گور خودش می خوابه ، حرف من فقط اینه که بعضیا با اینجور ماستمالی ها و توجیهات مردمو ... فرض نکنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حاتمی می توانست با اقدامی عاقلانه و جلوگیری از آن حرکت در خور احترام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ریس جمهور سابق هم همین طور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خانم حاتمي در خور احبرام است چه با مصافحه چه بي مصافحه....
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
الان هم ايشان نزد ملت قابل احترامند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سه هزار ميليارد و اين همه دزدي يادتون نيس دوباره دلواپس يه روبوسي مصافحه شديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فساد 650میلیون یورویی دولت روحانی اونم در 8 ماه اول کار!!!!!!!!!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
كاملا فرمايش جناب مختاباد متين است و دريغا از زمان و انرژي كه ما هر روز صرف مواردي از اين قبيل مي كنيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
زمان رو صرف خوندن و پیگیری و نظر دادن زیر این موارد کردی؟
وای بر تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
امام حسین ع برای این امت خودشو به کشتن داد؟ !!!!جماعتی که فکر کنن خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو؟!!!!!
جماعتی که امر به معروف رو فقط به شوهر طرف مربوط میدونن؟!
جماعتی که لذتهاشون شده ابروریزی از ملتی شهید داده ؟
خدا عاقبتمونو بخیر کنه با این جماعتی که ما هستیم
فاطمه
United States of America
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مطمئنی امام حسین این کار رو برای ما کرد .من مطمئنم برای عقیده ای که داشت ایستادگی کرد در ضمن چراغها را هم خاموش کرد تا کسانی که با ایشون هم نظر نیستند بروند و نظرشون رو حتی به نزدیکترین دوستانش تحمیل نکرد،اما ما هر کس را بر خلاف نظر خود ببینیم تکفیر میکنیم.
ناشناس
Hong Kong
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حرف حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ما چی داریم
1-فلسفه روبوسی
2-التذاذ جنسی
3-شرایط اضطراری روبوسی
5-الگو بودن احمدی نژاد
6-تقیه در برابر حاکم
7-فتوایی که وجود ندارد
8-مهم نیست
10-بهانه نکنید
11-نکوبیدش
12-پیرمرد بوده
13- درسته موضوع خیلی زرد هست ولی اینم توجیه نشد جناب مختاباد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حرف حق نیست
چون استدلال صحیحی ندارد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سلام
پس حکم خدا چی شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
همانطور كه گفتي اين حكم خداست .ايشان خودش ميداند با خداي خودش.خدا در باره دروغ و غيبت و قضاوت سرسري هم حكم دارد آنها را هم مطالعه كن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سلام می پرسم بهت خبر میدم رضا جان
سامان
United States of America
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
قرار نیست مورد تایید ایشان باشد.لطفا با سوء استفاده از شهدا ، دین و پیامبر مردم رو نسبت به این موارد دور نکنید ، در زمان قید حیات خود ایشان ! هیچ وقت برخوردی با چنین مواردی نداشتند و تنها رسالتی از سمت خدا را ابلاغ کردن جالبه فتواهای پیامبر در مورد حتی مواردی همچون زنا و برخی موارد خیلی ساده انگارانه تر و واقع گرایانه تر از زمان بعد حیات ایشان بود !یادتون نره در رسالت دین هیچ وقت برخورد اجبار گرایانه بر سر هیچ مسئله ی حتی انتخاب دین بیان نشده است.(اشاره به کتاب قرآن) و هیچ وقت سوره ی نازل نشد که یک سرزمین تنها برای مومنان است و به اجبار جامعه را نهی از منکر کنید و به رنگ خود در بیارید ! البته در این کتاب مقدس هیچ وقت حکومت نیز مطرح نبود ! حالا درسته ما مومن حساب نمیشیم اما این کتاب رو بهتر خود دلپواپسی ها میدونیم چی به چی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عجیبه احمدی نژاد ملاک حرام یا غیر حرام بودن کار این خانم از نظر اقای مختاباده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خدا در مورد دزدی از بیت المال و رشوه خواری که اصلا حکمی نداده ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فساد 650میلیون یورویی!!!!!!!!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حکم خدا را برو در فلسفه حجاب شهید مطهری ببین که اصلا ایرادی بر این کار نیست
سپيدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سامان،خيلي عالي گفتي.ازت ممنونم.
ایران
Finland
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
این عزیزانی که منفی دادن یعنی حکم خدارو قبول ندارن عزیزان سری به کتاب احکام اسلامی بزنین , گناه انقدر عادی شده که خیلی ساده توجیهش میکنیم وای بر ما که چطور میخواهیم جواب پیامبرمان را بدهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
فقط خدا دز این موارد حکم دارد
سید محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو غیرت میرت یخ دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
به شما چه كه براي همسر شخص ديگر غيرت داريد..فضولي هم حدي دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سید محمد جان غیرتتونو جاهای دیگه که هر روز اخبارش رو می شنویم نشون بده در کاره دیگران هم یاد بگیر دخالت نکنی بچسب به زندگیه خودت!
ناشناس
Finland
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
تو که غیرت داری حاضری تو چیزای دیگه هم غیرت بخرج بدی
فرزندشهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
امام حسین ع برای این امت خودشو به کشتن داد؟ !!!!جماعتی که فکر کنن خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو؟!!!!!
جماعتی که امر به معروف رو فقط به شوهر طرف مربوط میدونن؟!
جماعتی که لذتهاشون شده ابروریزی از ملتی شهید داده ؟
خدا عاقبتمونو بخیر کنه با این جماعتی که ما هستیم
به تحقیق تجربه شده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اول با دست و روبوسی شروع می شه آخرش مثل گل شیفته
فاطمه
United States of America
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
غیرت رو فروش دختران ایرانی در دبی به باد داد خوبه رگ غیرتت برای سن فحشا که به 14سال رسیده بزن بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
شما اگر خیلی غیوری به فکر پایین اومدن سن فحشای دخترای هموطنت باش, به فکر دزدی ها و اختلاس ها و ظلم های وارد شده به مردم مظلوم ایران باش
کلاه خودتو بچسب که باد نبره کلاه دیگران پیشکشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
برو بابا فرارو.خودش دست دراز کرده نشستی از مختاباد میگی؟مموتی هم نباید میرفت تو بغل طرف.نشستی برای پاک کردن کار حاتمی کار مموتی رو پاک میکنی؟اینهمه آدم رفتن همه تو شرایط اضطرار بودن و دست دادن؟بله اگر طرف مقابل دست دراز کرده بود و ناگهانی دستش رفته بود کسی هیچ نمیگفت. یامادر چاوز یکدفعه پریده تو بغل مموتی یه چیز. کدوم اضطرار شما دیدی که مصافحش توجیه داشته باشه. گناه شما بدتره که دارید اینگونه برخورد میکنید. از رجایی میگی منم بله اگه کنار مموتی بودم احترام میذاشتم.ولی دیگه پاش و نمیبوسیدم که.اونم فرق میکنه.من نه دلواپسم نه از طرف 4 میلیونیا....روشنفکرم زیاد دیدم....پس جون مادرت بی انصافی در نیار تایید کن نظرات روشنفکران فرارو کمک کنندست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
کلام شما متین و منطقی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
جناب مختاباد یک سوال !
چرا مرد ها با یکدیگر روبوسی نمیکنن و فقط دست میدهند اما با زن ها دست میدهند و روبوسی میکنن ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چه با حال.....اين كاربر 03/21 تصور كرده آقاي مختاباد بايد به خاطر اين مقاله تمام تراوشات ذهني ايشان را جواب بدهد!!!!منم پس سوال دارم .جناب مختاباد چرا مردها بايد با دست راست مصافحه كنند اما زنها با يك لبخند؟؟؟چرا مردها معمولا" با يك دست غربيلك ماشين را ميگيرند اما زنها اگر 6 تا دست هم داشته باشند با هر 6 تا؟؟چرا زنها در غرب همه بي حجاب هستند ؟؟چرا در كشتي نوح دايناسور نبود؟؟در خاتمه تاريخ پيدايش زمين را با رسم شكل توضيح دهيد!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ببخشید که فرهنگشونو با شما هماهنگ نمی کنن. عجب گیری کردن مردم از دست شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
در غرب همنجنس با همنجنس معمولا روبوسی نمی کند، چون همنجس گرایان معمولا اینطور رفتار می کنند.
ناشناس
Finland
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چون اونا روبوسی مرد با مرد رو نشانه همجنس گرا بودن میدونن ، مگر اینکه خیلی دوست باشن با هم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
از پاسخ نتیجه گرفته میشه روبوسی با زنان انجام میشه چون این یک واکنش جنسی طبیعی ست یعنی همجنس گرایانه نیست.
پس روبوسی مردان با زنان کاملاَ برای لذت جنسی است.
ناشناس
Malaysia
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
در ایران هم مردها معمولا فقط با هم دست می دهند ولی زنان با هم دست و روبوسی می کنند. چه نتیجه ای می خواهید بگیرید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما که اطلاع دارید زنان در این گونه مراسم چه لباس های نیمه برهنه ای میپوشن و حتی زن با مرد غریبه می رقصد ! آیا این ها هم به قصد لذت نیست؟!
لباس های نیمه برهنه؛ دست دادن و روبوسی کردن ؛ رقص با مردان غریبه و ... که در مراسم اسکار و کن انجام میشه اگه به قصد لذت و خوش بودن نیست برای چیست؟!
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما با این همه اعتقاد و ایمان چرا این مراسم رو تماشا می کنی؟ غیراز اینه که بسیاری از ما خودمون رو پاک و معصوم می دونیم و فقط برای دیگران نسخه می پیچیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اوه اوه اين ديگه آخرشه!!پس بگو چرا اكثر چهره هاي مشهور سياسي و سينمايي فرت و فرت ميرند جشنواره هاي كن و اسكار و مونت كارلو....در حقيقت دارند ميروند به قصد لذت جنسي!!! اي بي شرم هااااااااا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وای خدا. متاسفم برای خودم که به عنوان یک زن باید تو یه جامعه با مردایی با تفکر شما زندگی کنم. یعنی به جز مسائل جنسی کلا فکر دیگه ای از ذهن شما می گذره؟
ناشناس
France
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خودت اگر در چنین مراسمی شرکت کنی متوجه می شوی آنها روان پریش جنسی نیستند
روابط کاملاً سالم و عادی است
انگار شما با دوستت معاشرت می کنی
کاملاً سالم
در ضمن این تراوشات ذهنی شما برداشت شما از دنیاست که فقط به مسایل جنسی توجه می کند
ناشناس
United States of America
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت. بسیار متین و مستدل و متمدنانه نوشتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دست نداده فقط روبوسی هم کرده !
درباره حجاب می گفتید سخت گیری نکنید در مورد دست دادن و روبوسی هم سخت گیری نکنیم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نه عزيز جان تو سخت گيري كن آفرين پسر خوب .حالا به ما چه كه تعداد 3ميليون از زنها در همين ايران خودمان به خاطر شرايط اسفناك اقتصادي سرپرست خانواده هستند و به خاطر امرار معاش تعدادي از آنها به انواع استثمار تن ميدهند.اينها مهم نيست .بلكه الان معضل بشريت دست دادن و روبوسي خانم حاتمي است.!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ادمه زنده وکیل وصی نمی خواد!شما دلواپسا کلاهه خودتونو سفت بچسبید که باد نبردش دخالت در کار بقیه پیشکشتون!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
میشه بگید آیت الله سیستانی درباره بوسیدن مرد نامحرم چه نظری دارن جناب مختاباد !
اول گفتید پوشش بد بوده و دست نداده الان میگید دست داده. اما دست نداده روبوسی کرده !
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دلواپسن اقاى مختاباد ، دلووووووواپس !!

زنده باد ليلاى سينماى ايران
بهترين كار رو كردى و شعور يك ايرانى واقعى رو در همچين مواقعى نشون دادى ، اگه قراره با يه همچين حركتى چيزى زير سؤال بره همون بهتر بره ..
درود بر تو و خانواده ى فرهيخته ات حاتمى عزيز
مارال
United States of America
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
10000 لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
"فلسفه وجودی مصافحه و روبوسی در فرهنگ غربی برای التذاذ جنسی نیست" !!!
پس چرا زن ها در جشن ها لباس نیمه برهنه میپوشند و با مرد ها دست میدهند و روبوسی میکنن و گاهی هم میرقصند؟! آیا دلهاشون پاکه؟!
اونجا دختر و پسر ها در نوجوانی با هم دوست هستن و رابطه جنسی دارن اینو که دیگه همه میدونن. اصل رابطه زن و مرد در غرب بر پایه لذت حنسی هست.
این حرف عوامانه که خارجی ها برهنه هستن ولی به هم نگاه نمیکنن و دلهاشون پاکه واقعاً مسخره است!
فرارو لطفاً منتشر کن.
بهناز
United States of America
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آره ناشناس 4:49 ما ایرانیا خیلییییییی خوب و پاکیم و کشورمون اصلا هیچ فسادی نداره و معتاد نداریم و زن خیابونی نداریم و سند بهشت به ناممونه. چقدر غرب بده خوش به حال خودمون.
ناشناس
France
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
برو اونجا یه سال درس بخون
متوجه میشی دنیا بزرگتر از ذهن تو هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عقده جنسی ما ایرانی ها دیگه به حد لبریزی رسیده من نمیدونم ما با تکنولوژی زندگی میکنیم ولی با عادات هزار سال پیش این که نمیشه شما هالیوود رو نگاه کنی وحجاب داشته باشی ویا دوست پسر یا دختر نداشته باشی باید به روز زندگی کرد واین نه روشنفکرانه هست نه بی غیرتی اوالا" رو شنفکری برمیگرده به صد سال پیش که اروپا پیشرفت قابل توجهی کرده بود وما هم عقب مونده بودیم اون موقع این موضوعات گفته میشد الا« واقعا دنیا مانند دهکده میمونه این حرفا واقعا" خنده دار هست که یکی حجاب داره نداره واز این حرفا.... بعد چرا ما ایرانی ها اصلا غیرت کاری نداریم وهمه گیر دادیم به این جنس مونث و هی بهشون دستورات تععین میکنیم.... باور کنید بعضی ها به خاطر نگاه مردم به خونواده اش چاقو کشی راه میاندازه در حالیکه همون ناموسش داره میره سر کار و با مردا داره کار میکنه خودش میگیره تو خونه میخوابه اگر غیرت داشته باشی خودت میری جون میکنی ومیری سر کار وپول درمیآری وناموست هم نمره سرکار اینا همه اش هست که ما داریم از همه اش چشم پوشی میکنیم وخودمون رو گول میزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آخه شما را چه به اینترنت! برو بشین یک گوشه تسبیحتو بچرخون!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
این همه مراکز فساد در غرب ، هم جنس گرایی و .. رو نمیبینید؟!
خودتون رو به خواب زدید و نمیشه بیدارتون کرد.
فیلم های غربی سراسر است از صحنه های رومانتیک جنسی که نشان دهنده سبک زندگی اون هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
تو که داری این حرفارو میزنی اگر کس دیگه درمورد فرهنگ کشور خودت صحبتی کنه می پسندی؟
مثلا بگه ایرانی ها همه دزدند, سن فحشا رو 14 ساله, قانون رو دور میزنند, به حقوق شهروندی اعتقاد ندارند, جهان سومی هستند
باز هم بگم یا کافیه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ماجرای احمدی نژاد خیلی متفاوت بود.
اون مراسم سوگواری بود و مادر چاوز در شرایط خوبی نبود.
اما اینجا خانم حاتمی خودش اول دستش رو دراز میکنه برای دست دادن و بعد هم روبوسی میکنه.
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوب راست میگه دیگه توجیه نکنین خودش اول دست دراز کرده
ناشناس
United States of America
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
همه چیز بایستی ازاد باشد.
کوروش کبیر در 2600 سال پیش گفت که من سرزمین هائی را که گرفتم به مردمش کاری نداشتم:
مردم در دین خود آزاد و در تجارت خود نیز آزاد گذاشتم و دیدید که چقدر مملکت پیشرفت کرد ولی خصوصا 35 سال است که در دین مردم دخالت میشود یعنی با عقیده مردم کار دارند و با در تجارت و کار مردم هم دخالت میکنند و حالت قیم را دارند ولی در کارهائی که به حکومت مربوط میشود بصورت مستقیم دخالتی نکرده و بی تفاوت از آن می گذرند و هستند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
متاسفانه این فرهنگ ایرانی ها شده که فکر میکنند قیم همه کس و همه چیز هستند و باید تو همه کار دخالت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
این حرف که دست دادن و روبوسی در غرب برای لذت جنسی نیست کوته بینانه است.
خداوند که انسان ها رو از این کار منع کرده به روحیات انسان ها (غربی و ایرانی هم نداره) آگاه بوده که این دستور را داده.
مگه میشه دست دادن زن و مرد هیچ اثری نداشته باشه گاهی یک نگاه میتونه تاثیر داشته باشه.
ما همه انسان هستیم و با روحیات یکسان.
منتشر شود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ناشناس جون نگاهت رو اصلاح کن. زن و مرد می تونن مثل دوتا انسان در کنار هم باشند چرا همه چیز رو جنسی می بینید؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوشم میاد این سختگیریهای سه دهه اخیر برای جداسازی های جنسیتی ، تاثیرش رو داره حسابی نشون میده الان و فکر و ذکر همه شده تماس دست یه خانم بازیگر با مردی که جای پدر بزرگشه !!!
رضا
Canada
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
برادر عزیز اگر عده ای به این مسائل دامن نزنند مسائل خود آنان دامن زده میشود . یک نماینده مجلس در مصاحبه رسمی اعلان میکند که در دولت قبل بیش از 150 میلیارد دلار گُم شده آما ادعای آن نماینده به اندازه مطلب خانم حاتمی در جامعه موج ایجاد نمیکند.این فاجعه نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خب تا بده همیشه این ارقام بوده ومردم عادت کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
این گم شدن ها, دزدی ها , فساد ها و ... جزئی از فرهنگ جامعه ایرانی شده و به هیچ وجه قابل تغییر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حق با نويسنده محترم است. منتقدان خود در اين جايگاه نبوده و متوجه مشكلات آن نيستند.
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت
جانا سخن از زبان ما ميگويي. احسنت
رابینسون
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
لیلا حاتمی سرمایه ی بزرگی برای بازیگری ایرانه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
این توجیهات قابل قبول نیست سایت رادیو آلمان عکس روبوسی را زده واز قول همین پیرمرد گفته که این روبوسی در فرهنگ ما اشکال ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اين رفتارش توجيه ندارد
بايد ابتدا ممنوع الخروج شود سپس اورا به كشور ديگري تبعيد كرد تا درس عبرتي شود براي ديگران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
زندگي هر كس به خودش ربط داره
تازه مگر مقام سياسي يا نماينده از طرف ايران بوده كه حالا بايد تمام قوانين مارا رعايت كند
ليلا حاتمي محبوبترين زن بازيگر ايران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مگه مختاباد چه گفت؟ همینو گفت دیگه
حداقل اول متن رو بخون بعد اعتراض کن دلواپس جان!
رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
این متن، یک توجیه حداقلی از این ماجرا است. اقتضاء ورود در چنین فضایی همینی است که میبینیم و این تازه یک بعد ظاهری ماجراست و جوانب دیگرش نیز از همین سنخ است. جالب است که ما باید در مقابل فرهنگ غربی از خود انعطاف نشان دهیم و زن شیعه بر اساس اقتضائات موجود ناچار است به استقبال مرد بیگانه اینطور جواب دهد و از جانب ایشان الزامی برای نگاه داشتن حرمت فرهنگ ما وجود ندارد. همین که نمایندگان هنری کشور ما این قدر منفعل هستند که نمیتوانند به ایشان بفهمانند که فرهنگ کشور ما چیست خودش نشانگر این واقعیت است که اتفاق تلخی به اسم کار هنری (و ادعای کار فرهنگی) در حال روی دادن است و این متن نیز یک توجیه ناکارآمد از این واقعه را ارائه داده است.
بدبخت
United States of America
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نه که وقتی خارجیا میآن ایران مجبورشون نمی کنیم روسری سر کنند!! والا اونا هم کم انعطاف نشون نمیدن. آقا اصلا به شما چه! عجب گیری کردیما. هرکاری آدم می کنه هزار نفر نظر میدن.
ناشناس
United States of America
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
همه مشکلات مملکت حل شده فقط مونده مساله مصافحه؟ ول کنید تو را به خدا؟
لطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بعضی ها هم مثل شما فقط کترشون ماست مالیزیشن است.
بعضی ها برای اون دولت اینکار رو میکردن و حالا طرفداران این دولت هم همینکار رو میکنند و صغری کبری میچینند.
متاسفانه مشکل ما همش توجیه خرابکاری های دیگران شده، همه نگاه ها شده سیاسی کاری. کاش بدون نگاه سیاسی ببینیم و اگر ایرادی داره کارمون برطرف کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
کارتون شده فضولی در کار دیگرانی که به منافع و آبروی کشور لطمه ای نمی زنه! لااقل اگه نمیتونید فضول نباشید بیایید و در کار دزدها و کاسبین تحریم و... انرژی فضولیتان را صرف کنید.
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
انحطاط اخلاقی در غرب پس از قرون وسطی هم با همین کشف حجاب و روبوسی ها شروع شد و الان به جایی رسیده که برای ازدواج همجنس با همجنس قانون هم وضع می کنند.من از لحاظ سیاسی اصلاح طلب هستم و تمام کامنت های قبلی من هم همین را می رساند اما مسائل دینی دلبخواه نیست که هرکس هرطور خواست رفتار کند.ضمنا اینقدر هی نگوئید فضولی ! بله ما فضول هستیم و اصلا دین هم برای فضولی در زندگی بشر آمده که انسانها هرطور میل داشتند زندگی نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
از فردا میرویم فلان خانه، خب اگر اتفاقی افتاد از روی ناچاری بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مصافحه ي يک مرد (حتي جوان) با يک پيرزن هيچ لذتي براي هر دو طرف ندارد. اما مصافحه ي يک زن جوان و زيبا با يک پيرمرد اگر براي زن لذت نداشته باشد، براي پيرمرد لذت دارد.
لطفا درست مقايسه کنيد
ناشناس
Finland
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
پس اعتراف کردی که شما برای لذت بردن نشستی این عکسا و مراسم رو دیدی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آخه مگه اونا مثل ما ندید بدیدن! یک چیزی بگو که بهت نخندن. توی اون جمعیت با شونصد نفر روبوسی کرده. فقط روبوسی با خانم حاتمی یک اتفاق فوق العاده بوده براش!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حالا لذتي بوده يا نبوده . به شماچه. مگه شما ميزان درستي يا نادرستي يك كاري هستيد؟
كريم
Finland
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چند روزه منتظر خوندن يه همچين تحليلي هستم
كاملا موافقم
ضمنن
هر بزرگى كه به فضل و به هنر گشت بزرگ
نشود خرد به بدگويى بهمان و فلان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
هنر تا هنر داریم. بعضیا هم خیلی جاها هنر میکنند.مثلا مموتم هنر کرد تو مملکت داری.ایشونم هنر کرد تو شیعه بودنش
چطوری ازین فتوا نتیجه گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در پاسخ به پرسش مقلدان خود، احکام دست دادن زن و مرد مسلمان و نیز اهل کتاب و کافر را تشریح کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، متن سوالات و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

س: آیا دست دادن از روی اجبار با زن غیر مسلمان خارجی و بدون قصد لذت ایراد دارد یا خیر در حالی که هیچ لذتی به وجود نیاید؟

ج: با وجود حاجب مثل دستکش مانعی ندارد.

س: چنانچه دست مرطوب باشد، می‌توان با کافر یا اهل کتاب دست داد؟

ج: اگر یقین کردید نجس است یا آن شخص کافر غیر کتابی است برای نماز دست خود را بشویید.

س: حکم دست دادن با زن نامحرم در صورتی که امتناع کردن موجب بروز ناراحتی و یا قطع رابطه فامیلی گردد و یا اعتراض والدین را به همراه داشته باشد چیست؟

ج: دست دادن با نامحرم جایز نیست و اگر حائلی باشد مانعی ندارد.

س: دخترم برای رشته پزشکی مجبور به دست دادن به مرد نامحرم است. آیا اشکال دارد؟

ج: جایز نیست مگر به حد ضرورت برسد.

س: آیا دست دادن با زنان کافر فی‌ذاته حرام است؟

ج: حرام است.

س: در کشورهای اروپایی دست دادن به عنوان سلام و درود مطرح است. گاهی ترک آن کار به محرومیت و اخراج از کارخانه و مدرسه و امثال آن می‌کشد. آیا یک مرد و یا یک زن مسلمان می‌توانند در چنین حالات استثنایی دست بدهند؟

ج: اگر با پوشیدن دستکش و امثال آن نمی‌شود از آن مشکل رهایی یافت جایز است مرد و یا زن مسلمان با دیگری مصافحه کنند، آنجا که ترک چنان کاری موجب ضرر و زیان طاقت‌فرسا می‌شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ازین فتوا این کار توجیه نمیشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوب هرکه مخالفه با نامحرم دست نده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بابا حاتمی عشقی و برای خودشیرینی و ادای روشنفکرای ایرانی دست داده نه ضرر و زیان دیگه.والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سولات در مورد مواجهه مرد مسلمان با زن بی حجاب یا غیر مسلمان است. پس در مورد زن مسلمان با مرد اصلا راجع بهش سوال نکن که قضیه ناموسی میشه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دقیقا مورد "س" جواب داده دیگه!
موجب ضرر . زیان طاقت فرسا می شود؟ بله
برای اولین بار یک نفر خانم چنین جایگاهی رو پیدا کرده و در صورت عدم رعایت شئونات معمول برداشت منفی نسبت به فرهنگ ما اتفاق می افته و در نتیجه موجب ضرر و زیان یک ملت هست که خوب قطعا طاقت فرساست!
پس ایرادی نداره!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دمت گرم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت،بياييد درست بيانديشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
با ایم وضع طولی نمی کشه شما از خانم فراهانی هم تجلیل کرده .و چه بسا تصاویرش را منتشر کنین .
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
با این حرفا نمی تونید شأن لیلا حاتمی موقر و خانم و پرافتخار رو پایین بیارید. چرا امثال تو ناشناس 7:51 به همه چیز نگاه جنسی دارید؟ به خدا قسم همه حرکات و رفتارهای انسان انگیزه جنسی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
هیچ وقت این دو رو باهم مقایسه نکن ...زشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سپیده جان همه ما ساختار جسمیمون یکیه.بیخودی ادعا نکنیم.جز اینکه بیمار باشیم.تنها تفاوت در تزکیه نفسه.تعارف که نداریم عزیز.البته کسی حق نداره دیگران رو متهم به فحشا. دقیقا افراد از اونجایی ضربه میخورن که فکرش و نمیکنن. هیچکسم نمیاد بگه نگاه من نگاه جنسیه
امید
United States of America
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
متاسفانه سوراخ دعاراگم کرده ایم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بیگ لایک
مریم
United States of America
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقایون و خانوم هایی که لیلای عزیز رو به باد انتقاد گرفتید، تا حالا به جامعه خودمان نگاهی انداختید؟ به عنوان یک خانم با پوشش عادی و با وجود داشتن کودکی در بغل، همیشه در ایستگاه اتوبوس و تاکسی شاهد ترمز رانندگانی هستم که مثل شکارچی به دنبال شکار هستند و تیری در تاریکی رها می کنند شاید کارساز بیفتد و به اهداف شوم خود برسند. بدون اینکه از خود بپرسند این زن کیست و آیا این کاره هست یا نه! فساد جامعه ما را در خود غرق کرده دو نفر از خانم های همسایه با وجود داشتن همسر تن به رابطه با شخص دیگر داده اند. پسر بچه ها به قلیان و سیگار نه نمی گویند. دزدی و فساد و اختلاس با کشورم عجین شده. آنوقت شما گریبان چاک می کنید که وای رفتار کاملا طبیعی زنی در آن سوی آب ها منزلت و اعتبار و دین ما را به باد داده است! والله که دل خوشی دارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما خودت نظر خودت و نقض کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
1000 تا لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چرت و پرت
برلوسکونی چند سالشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خدایش راست میگی
مهر کردی دهانم دوختی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
با برلوسکونی دست داده؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
لیلا فرزند برومند مرحوم استاد علی حاتمی . بقول رئیس ادیب دولت سابق "چیزی از توش درنمیاد!" پس لطفا برید جای دیگه ماهیگیری کنید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
++++++++++++
حامد
United Arab Emirates
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوشمان آمد از سیاهه
تربچه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چه عجب دو کلمه حرف حساب هم شنیدیم . تشکر
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آفرین آقای مختاباد. احسنت به شما و امثال شما که اینقدر دارای فهم هستید. بابا همهه روبوسیها جنسی نیست این رو بفهمید.
nahid
Seychelles
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
درود بر خانم حاتمی و جناب مختاباد
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بابا چقدر توجیه می کنید اول خانم پیشقدم شده!
ناشناس
France
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بی ادب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
بی مزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آفرین
فراز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
کاش پاراگراف آخر رو توی 20:30 میخوندند .
محمد
Germany
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عالي بوود فرارو
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
کاملا منطقی بود، لیلا حاتمی نه نماینده یک گروه خاص (هنرمندان و سینماگران) بلکه نماینده تمام مردم ایران بود. اما این گله گزاری ها که پشت سر ایشون می شه از سمت یک گروه خاصه (افراطیون)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
تحلیل مزخرفی بود.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بسیار عالی ومنطقی بود . خوشحالم که هنوز انسانهایی با این تفکر در ایران هستند
محمد از کردستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
جناب مختاباد میدونی حساسیت برای چیست ؟ آخه ما مردم ایران ظرفیت نداریم اگر امروز یکی مثل خانم حاتمی اینچنین میکند و از دید شما کوچک هست که هست ! فردا فتح بابی می شود برای فساد بزرگتر . بطور مثال : اگر از بیست سال پیش در خصوص فساد مالی و اقتصادی درست برخورد می شد اکنون فساد اینگونه اپیدمی نمی شد ، همان موقع هم گفتند مملکت کارهای بزرگی دارد که پرداختن به مچگیری جلو کارهای بزرگ را می گیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
متاسفم که همیشه بجای متن به حاشیه ها می پردازیم!!!
ناشناس
Australia
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت به این درک صحیح و متاسف برای مسولین این مملکت
محمد
United Arab Emirates
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آفرین بر آقای مختاباد
همه هم میدونن داستانو ولی میخوان یک چیزی رو به یک چیز دیگه ربط بدن و یک دفعه دلواپس بشن که وااصفا چنین و چنان شد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وا اسفا!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقايون يه روز دلواپس ميشن برا آقاي ظريف . يه روز برا رفع تحريمها .يه روز خوشنود ميشن برا عدم توافق . يه روزم برا خانم حاتمي . اگه يه روزي روزگاري يكي پيدا بشه و عكسهاي خاص از خونواده همين دلواپسان را در داخل و خارج پخش كنه اونوقت قيافشون ديدن داره و نميشه تفسيري بر اون نوشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
باز هم افراطيون
موسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خانم حاتمی افتخار ایران زمین هستند..لطفا کمی مثبت اندیش باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت برادر
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
واقعا بسیار عالی حق مطلب اداشد
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بابا چقدر توجیه می کنید اول خانم پیشقدم شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما به حد ایشون برس.وقتی دعوتت کردن به کن...پیشقدم نشو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ناشناس 9:45 از خدا نخواهم آنچه را که مرا از او دور کند و ناراضی. چه سودی داره این شهرت ها.خداوند خیلی بزرگه و بخشنده اما... بیخیال ما خود گناهکاریم و محتاج نجات
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقای مختابادتوجیه نکن ایرانی با فرهنگ ایرانی وغربی با فرهنگ غربی . خانم ف هم ابتدا همین تصورات روداشت حالا فیلمهایی که بازی می کنه رونگاه کن تا معنی تفاوت ونگرانی روبدونی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فیلمهاشو دیدی؟
بده ماهم ببینیم.
ناشناس
Canada
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ. ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻮﯼ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ ﭼﻨﺪ ﻣﻮﺭﺩ مشابه ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻬﺎ ﺭﻭ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﺪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺑﺮ مصافحه ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺣﺘﯽ ﻣﻮﺭﺩﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺘﻢ ﺭﺍ ﻋﻘﺐ ﮐﺸﯿﺪﻡ ﺧﻮﺩﺷﺨﺹ ﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻧﻤﯽ‌ دانسته ﮐﻪ نباﯾﺪ ﺩﺳﺖ بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بسیار متین و درست گفتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حرف حساب جواب نداره.متاسفانه بعضی ها در کشور ما همه چیز را در مسایل جنسی تفسیر میکنند که صد البته اشکال اصلی در طرز فکر و نگاه آنان است.
masood
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سوال من از هیاهو کاران بسیار بسیار مسلمان این است که شما دروغگویتان را ترک کنید بیشتر فکر کنید کمتر شعار دهید و چشم هاتان را بیشتر باز کنید و همیشه نیمه خالی لیوان را نبینید . کاری نکنید که حاتمی را نیز تبدیل به گلشیفته نمایید. من نیز به احمدی نژاد در دلداری دادن به مادر چاوز حق می دهم . برخی مواقع اتفاقاتی برای انسانها پیش می آیدکه خارج از اراده او است.منهمیشه خانم حاتمی را ستوده ام او به زیبایی چهره ای بسیار زیبا از زن ابرومند ایران را در جهانبه نمایش گذاشت . شاید عده ای بیرون آمدن چند تار موی ایشان را وامصیبتا بدانند ولی همین آقایان مواردی از این دست را در خانواده های مذهبی و روحانی نظیر خانواده حضرت امام هم سراغ دارند حالا من به چند و چون و تفسیر آن کاری ندارم هر چند خود بنده حجاب زنان مسلمان ترکیه و مالزی را بیشتر می پسندم.ولی خواهش من این است که همیشه در چنین مواقعی طوری رفتارکنید که نتیجه مثبت بدهد و فرد ارشاد شود نه متنفر. به هر حال خود دانید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
پاسخ اقای مختاباد به این موضعگیری ها کاملا منطقی است . ولی باید به اینها اصلا اعتنایی نکرد چرا که بیشتر چنین مواضعی از طرف حسودان صادر می شود. کاش می توانستیم چشم دیدن موفقیت دیگران را داشته باشیم و در بین اینهمه زیبایی و موفقیت فقط بدنبال حواشی کم اهمیت نباشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
یجور مختاباد مختاباد راه انداختید انگار علامه دهره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عالی بود، ممنون آقای مختاباد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نظر کاملا درستی است
محمد علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
درود بر شما استاد مختاباد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
کلا ما ملت جوگیری هستیم. وقتی میکروفون میگیرن جلومون یه چیز دیگه ای میشیم، این ملت خودشون همه کاره اند، ولی گیر داده اند به این بدبخت!!
دروغ چرا تا قبر آآآ.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
لعنت بر افراط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
یعنی تو فرهنگ ما بوسیدن تنها برای لذت جنسی است؟ پس برای فرهنگ خودمون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آره من همین الان نگران مردهایی شدم که هر روز روبوسی می کنن...ببینم نکنه؟
امان از متحجرین امان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اولا لباس و پوشش یک شخص حقیقی که هیچ عنوان و نمایندگی از طرف هیچ نهاد و ارگان دولتی نداره چه ربطی به دولت داره که بیان موضع بگیرن و ...
ثانیا اگه بناست آقایون دولتی ها مکلف و متعهد باشن در مقابل هر بدحجابی و بی حجابی بیانیه صادر کنن و مصاحبه و گفتمان ! کنن چرا در رابطه با حجاب اینهمه خانومای ایرانی در دبی ! تایلند ! ترکیه !! و ... !!! نطقشون کوره ؟؟؟
ثالثا اصلا اگه خیلی مردید و خیلی متعهدید و خیلی رگ غیرتتون بالا زده یه مصاحبه ای بیانیه ای گفتمانییی اصلا ! راجع به همین غول فساد که ریشه اش هم همین فقر و نابسامانی های وحشتناک مدیریت اقتصادی خود شماهاست، راه بندازید
اما کلام آخر
واقعا خیلی بی انصافیید !!! که ندیدید و نفهمیدید که همین خانوم متین و موقر و محترم بدون هیچ الزام و اجبار و حتی دور از چشم و دسترس همین گشت ارشادخودش بله خود خود خودش با اختیار و انتخاب خودش یک حجاب و پوشش متعارف و سنگین و غیرجلف و مقبولی داشت...
امان از متحجرین امان
سامان
United States of America
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چند نکته هست که جا داره بگم :
اول : خانم حاتمی کیا نماینده ارگان و کسی نیست به صورت شخصی به مراسمی دعوت شده - ایشان دارای همسر و خانواده هستند و تنها این گونه مسله بر میگردد به خودشان پس انقدر نگین نماینده ی ملت و از کلمه شهید سوء استفاده نکنین که اصن ارتباطی نداره
دوم : ایشان با رعایت موارد اسلامی و احترام به ملتشان در عین شیک پوشی حاضر شدند.
سوم : موقعیت هر فرد را در اجتماع و مکانی که هست در نظر میگیرند ، آیا ظاهر لیلا حاتمی در دنیای غرب زننده و قابل توجه بود ؟!؟ اگر بود که به خانواده ایشان مربوط می شد اما با آزاد بودن حجاب و میلیون ها دختر یعنی واقعا گیر هنرمند ما بودن ؟!؟
چهارم : بهتر یکم احترام به عقاید رو دو طرفه یاد بگیریم قرار نیست همیشه نظر شما مخالفین اعمال بشه واقعا با چه فکری در مورد پوشش بقیه در این حد نظر می دین ؟!؟
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اون روزی که محمود جونشون با مادر چاوز مصافحه کرد دلواپسان خواب بودن!

لیلا حاتمی و همسرش از متین ترین و دوست داشتنی ترین هنرمندان ایران هستن و همونطور که آقای مختاباد گفته این رفتار برای التذاذ جنسی نبوده.
شما برید نگاهتون رو عوض کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
تازه مادر چاوز 84 ساله نبود و خداییش خوب مونده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فقط یه سوال: حجاب ایشان مورد تایید پیامبر است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مورد تایید شما باشه کافیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
از صبح تا شب...چند تا دروغ می شوی ، چند تا دروغ می گی؟ چقدر غیبت می کنی؟ چقدر می شنوی تهمت می زنن؟چقدر ظلم کردی؟ چقدر شاهد ظلم بودی و اعتراض نکردی؟ اینا مورد تایید پیامبر شماست؟ کارهایی که شمای نوعی و من نوعی انجام می دیم و انقدر به انجامش عادت کردیم که دیگه شده جزو تایید شده ها! خدا خودش به وقتش قضاوت می کنه. شما از طرفش قضاوت نکن.
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ببين يه سوال كرده بنده خدا جوابش يك كلمس آره يا نه
اينقد صغرا كبري چيندن نداره كه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
به ما مربوط نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما میدانید در اسلام برای افراد مسن برخی احکام جاری نیست؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دقیقا همینطوره. طرف 84سال سنشه ،نمیدونم مردم چه فکرایی میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
هركسي رو توي قبر خودش ميزارن، به هيچكس مربوط نيست. كاسه داغتر از آش نشيد لطفا.
ناشناس
Singapore
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقایونی که این مسعله لذت جنسی رومطرح می کنن،یک نگاهی به خودشون بندازن،شایداشکال درخودشونه.واقعا روبوسی بایک پیرمرد۸۳ ساله برای لذت جنسیه،؟واقعا براتون متاسفم.
مينا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ويژگي خاص اين خانم به عنوان نماينده ايران در اين مراسم چيست ؟ تسلط به زبان فرانسه ؟ما كم تحصيلكرده اين رشته داريم ؟كم متخصص در حوزه سينماوفرهنگ داريم ؟يا دليل فقط عنوان پدر ايشان بوده ؟ واقعا متاسفم براي تمام شما كه اينقدر اين خانم را بزرگ كرده ايد كه جرات كند با اون كلاه و جوراب و اون لباس عروسكي مسخره به عنوان نماينده يك ملت مسلمان در دنيا معرفي شود.و پوشش و اعتقادات مردم ايران (حتي حداقل ترين آنها) را زير سوال ببرد.پوشش اون به تنهايي قابل اغماض نيست چه برسد به مصافحه.و واقعا مسئوليني كه ايشان را حمايت كرده اند بايد پاسخ دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مینا خانم شما حجابه خودتو حفظ کن به کاره دیگران هم دخلات نکن!
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حسادت از تک تک کلماتت پیداست مینا جان.و به اعصابت مسلط باش. بهتره به جای تنگ نظری و حسادت سعی کنیم رو خودمون کار کنیم و عرضه داشته باشیم تا به جایی که لیلای زیبا رسیده برسیم.
موفق باشی
بهناز
United States of America
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
یه ایرانی حتی اون ور دنیا هم که بره از دست شما بخیل های فضول آرامش نمی تونه داشته باشه. مینا خانم شما مطمئن باش اگر گناهی در کار باشه خدا آن را به پای شما نخواهد نوشت. من اتفاقا برعکس شما به لیلا حاتمی افتخار می کنم چون زیبایی و شخصیت و وقار ایرانی رو به جهان نشون داد. دوستش دارم همیشه. پس لطفا از طرف همه مردم صحبت نکن.
ناشناس
Finland
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خانم حاتمی نه به دلیل تسلط بر زبان فرانسوی انتخاب شده و نه به دلیل پدر بزرگوارشون.دلیل انتخاب ایشان هنرشون بوده.دریغا که بعضیامون قدرت درکش رو نداریم
مارال
United States of America
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ویژگی ایشون هنرشونه نه چیز دیگه،لباسشون هم بسیار برازنده اس، کمتر حسادت کن
خسته از دست توووووووو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
این صد بار ... ایشون نماینده ی ایران نیست ...
اخه مگه مذاکرات هسته اییه که ایران نماینده داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
هزار بار گفته شده اما متاسفانه شما نمی فهمی (البته دوست نداری بفهمی) : ایشون به عنوان نماینده ایران فرستاده نشده. ایشون به عنوان هنرمند از طرف کن انتخاب شده. انتخاب شده. انتخاب شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وای ازین تفاوت های فرهنگی
یکی تو برزیل
یکی تو کن
یکی تو کاراکاس
بابا..تفاوت فرهنگی.من طرف هیچکدومتون نیستم ولی مسخره هستید..با این توجیهات مسخرتون فقط خودتون رو میتونید گول بزنید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
یاد شعر معروف خیام افتادم که در خصوص کسانی است که دنبال (مثلا) ایرادات دیگران هستند تا با آن وسیله آبروی آنان را ببرند غافل از اینکه آنان درپیشگاه خداوند به جهت اعمال ناشایستشان آبروئی برای خود نگذاشته اند
گر می نخوری طعنه مزن مستان را بنیاد مکن توحیله ودستان را
تو غره بدان مشو که می می نخوری صد لقمه خوری که می غلام است آنرا
رحمان
Germany
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
احسنت بر منطق زیبای شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وای ازین تفاوت های فرهنگی
یکی تو برزیل
یکی تو کن
یکی تو کاراکاس
بابا..تفاوت فرهنگی.من طرف هیچکدومتون نیستم ولی مسخره هستید..با این توجیهات مسخرتون فقط خودتون رو میتونید گول بزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
کار به جایی رسیده که الان همونها که میگفتن مادر چاوز فلان فلان شدن مدافع رفتار احمدی نزاد
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
من مقلد آیت الله سیستانی هستم. استثنایی در آرای ایشون ندیدم
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اولا بايد قبول كنيم خانم ليلا حاتمي چه بخواهد و چه نخواهد ايران عزيز را نمايندگي مي كند حال چه رسمي و چه غير رسمي. ثانيا ايشان و امثال ايشان بايد بيشتر به حركات و سكنات خودشان توجه كنند. مثلا سخني كه خانم حاتمي مي گويد به مراتب تاثير گذارتر از سخن بنده ناشناس است.
ثالثا مسئولين مربوطه بايد به هنرمندان و به طور كل معروفين جامعه هشدارهاي لازم را بدهند. كاري كه در دولت سيد محمد خاتمي آقاي يونسي انجام مي داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نه نمایندگی نمیکند
بنده خدا
Germany
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نمیدانم چرا معیار همه چیز شده لذت جنسی کمی هم به روابط پاک وبی آلایش انسانی فکر کنیم پدری دخترش را با صورت به صورت لمس کرده کمی با لاتر از شکم فکر کنیم
ناشناس
Germany
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
با اين طرز افكار در اين رابطه نمي فهمم چرا اين خانم در ايران زندگي مي كند، ؟ در خارج از ايران خيلي خيلي راحت تر و با أزادي بيشتر با خانواده زندگي مي كرد و أمنيت هم كامل داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
پيشنهاد ميكنم به خاطر اين مصيبت عظما يك همايش دلواپسين برگزار كنيم .سوال بنده از آقاي ظريف اين است آخه اين چه وضعي است؟؟ اون از قرار داد ژنو چاي!!!!اين از فاجعه خانم ليلا حاتمي!!!!ما كه خانم اشتون را با حجاب كرديم چرا نتوانستيم جلو خانم حاتمي را بگيريم؟؟وزير امور خارجه و وزير راه و مسكن به علاوه وزيرورزش و جوانان بايد به اين سوال پاسخ دهند!!!!ياد روزهاي قديم به خير اگر برادر شمقدري مسئول بود لابي ميكرد كل دست اندركاران اين جشنواره مبتذل كن را اخراج كنند و جايزه اول را هم بدهند به مستند من روحاني هستم 2!!!!براي ما كرامت زن ايراني ارزش دارد .حال اگر 2 زن كارگر در روز تعطيل به خاطر آتش سوزي و باز نشدن نردبام سقوط كرده و جان خود را از دست ميدهند ويا تعدادي تكدي گري و يا تن فروشي ميكنند اينها قضا و قدر است.مهم اين است بي بي سي اينها را نشان ندهد كه نمي دهد!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
درسته کارش اشتباه بوده ..ولی نیاز به این کمپین نیست
ناشناس
Germany
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
همینطوریه که دین رو که باید موجب پیشرفت بشه، مایه عقب ماندگی می کنند. کاری می کنن که دیگه هیچ کس به چنین میادینی وارد نشه یا نذارن وارد بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بچه های بکوحرام چند روزه حسابی تو فرارو فعال شدنا!تعرفه ساعتیتون بالا رفته یا کامنتی باهاتون حساب می کنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا برچسب نزن
irani
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اینا را میگن که دزدی های کلانشان از جیب ملت دزد زده فراموش بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
قربون دهنت! البته منظور جنسی نداشتم.
منظورم قربون کلام عاقلانه و درستت بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ربطی نداره به
خلط مبحث میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بسیار عالی
ناشناس
Germany
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
واسه همین ما ایرانی ها هیچ وقت پیشرفت نخواهیم کرد. چون واسه هر کارمون باید به میلیون ها نفر جواب پس بدیم. بابا ایشون برای یه کار حرفه ای رفته اونجا، اگه قرار باشه همش به ظاهر و کارهای نمادینش فکر بکنه، چطور رو کارش تمرکز کنه؟؟؟؟؟؟
کار حرفه ای یعنی فقط کار و نه هیچ چیز دیگه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
راست میگه خیلی سخته خانوما مردا رو نبوسن
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سلام
نمیدونم چرا یه عده همه چیو با هم قاتی میکنن تا یه چیزی میشه پای اختلاس ها و دزدی ها رو وسط میکشن و همه مقوله ها رو باهم قاتی میکنن،موضوعی که الان بحث میشه اینه که آیا این حرکت خانم حاتمی درست بوده یا نه ؟ ربطی به موضوعات دیگه نداره،اگه مثلا من میگم این حرکت درست نبوده به منزله این نیست که موافق حرکت احمدی نژاد یا اختلاس های کلان باشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حجت جان دنبالش نگرد من گشتم نبود. به هر حال هر کسی نظر شخصیش و میده.بیشتر انتظار نداشته باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دوستان هدف لیلا حاتمی نیست!این افدامات دوستان یک ماهه که کلید خورده و هدفش فقط فلج سازی دولت است. بابا اینا دلواپسن دلواپس می فهمید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ببین عزیز من. اول ربطی به دلواپسان نداره. بلکه حرف سر قرآن و خداست. حالا شما قبول نداری راهمون جداست دعوا هم نداریم. درسته همه تو گور خودشون میخوابن. منم کاره ایی نیستم و نمیگم دیگه جهنمی شده. حرف سر اینه تا زمانی که به عنوان یک زن ایرانی مقیم ایران هستن باید به ارزش دینی کشورش هم پایبند باشه. وگرنه کسی نمیتونه بگه گلشیفته خانوم فلان به کسی ربطی نداره چون آزاده خودشه.حالا یا ما از لج دلواپسان میگیم یا کلا شرایط امروز تغییر کرده حق نداریم دیگران رو متحجر بدونیم
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آی گفتی
ناشناس
Germany
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اگه یک نگاهی به فلسفه حجاب بندازیم می بینیم که حجاب برای اینه که آقایون محترم تحریک نشن، تو همین کشور اسلامی خودمون هم تو یه مجلس زنونه نیازی به رعایت حجاب نیست. آقایون خارجی هم که با این چیزا تحریک نمیشن ، پس لطفا گیر الکی ندین. یه کم ریشه ای تر فکر بکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مشکل اینه که دوستان خسته اند. فکر کردن هم مغز و انرژی لازم داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وقتی روسری می پوشه دیگه مسئولیت داره که با پرچم اسلام جایی رفته پس باید قوانین اسلامی و ایرانی را رعایت کند بعدش هم کی گفته نماینده ما نیست ایشون به عنوان سفیرفرهنگی است و باید فرهنگ ایرانی -اسلامی در یک جای بین المللی حفظ کند ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
ایشان موظف است آنچه خودشان صلاح میداند انجام بدهد
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
تا وقتی فرهنگ ایران رو به تضعیف هست این مسائل پیش پا افتاده بزرگ جلوه میکنه البته از نظر مردم ایران این یک فاجعست چرا که وقتی دختری تو خیابون داره راه میره حتی اگر چادر هم سرش باشه از چشمهای هوس آلود مردان در امان نمیمونه دیگه چه برسه به اینکه خانمی در کشورهای اروپایی رفتاری کاملاً مبادی ادب با فرهنگ اون کشور انجام داده حالا اینجوری برداشت میشه از با ادبی ایشون ، اگر خانم اشتون اینجا طبق رسوم مملکت ما عمل نمیکرد که بیچارش میکردید نکنه وقتی خودتون میرید کشورهای اروپایی مثل اینجا با نگاههای هوس آلود زنان اروپایی رو نگاه می کنید پس واقعاً براتون متأسفم
نشستن دیدن فیلمهای آنچنانی اروپایی اشکالی نداره ولی طبق رفتار اونها عمل کردن اشکال داره
شماها اول برید خودتون رو درست کنید بعد از دیگران ایراد بگیرید اینکه شما خانم محترمی رو به فلان خونه می بندید رفتار درست و کاملاً شرعی و قانونیه ولی رفتار اون زشته
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
میبینم با مرور زمان بعضی از اسهال طلب های خیلی خیلی با سواد و با فرهنگ دارن اون روی یهودیشون رو خوب رو میکنن
بهنوش
United States of America
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو از تو بعیده که نظر این انسان بی ادب رو که اصرار داره فرهنگ و تربیت خانوادگیش رو در فضای مجازی نشون بده منتشر کنی. حامد یهودی ها هم انسان هستند حتی ممکنه انسان تر خیلی از ما باشند. ذهنتو جراحی کن.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو کاملا جانبدارانه نظرات رو منتشر میکنه، نظرهایی که به نظر خودش نزدیکن رو میذاره هر چقدر هم که زشت و توهین آمیز باشه. متوجه شدم که فرارو یک دید سنتی و تعصبی به قضیه حجاب و زنان داره. تو چند مورد از خبرهایی که گذاشته بود کاملا مشخصه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ناشناس 14:06 اشاعه گناه از خود گناه بدتره. ربطی به من و شما و فرارو نداره. شما باید به همه احترام بذارید. من به نظر شما. شما به نظر من. نیازی به عمل به نظرات هم رو هم نداریم. پس لطفا سنتی و متعصبانه نگید. شما رو به مصاحبه کوثری و نوع ادبیات و برخوردشون دعوت میکنم تا معنی تعصب رو بهتر بدونید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
فرارو این نظر توهین آمیزه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
گمان میکنم اون عده ای که این مسائل را بزرگ میکنند، به دنبال فرافکنی هستند تا مردم به مشکلات اصلی کشور کمتر توجه کنند.
خانم حاتمی، درود بر شما!
متنفر از دلواپسان
United Arab Emirates
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وای با اینکار خانم حاتمی من دلواپس شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
درود بر بانوی شرقی!
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو و مختاباد مصافحه زنانشان با هشتادو دو سال را دوست دارند به تو چه؟!!!!!!!!!!!
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ببین برات متاسفم اقای سلام. اونقدر افق دیدت محدوده و اونقدر گرفتار کلیشه های ذهنیت هستی که نمی تونی حتی یه لحظه تصور کنی که آدم ها همه رفتارهاشون جنسی نیست و یک مرد می تونه به همسر خودش به عنوان یک انسان نگاه کنه نه یک کالا یا دارایی. همین امثال کسانی مثل تو هستند که باعث می شوند همیشه به عنوان یک زن نگران نگاه دیگران باشم. خدا به تو و امثال تو کمک کند تا این نگاه جنسی و جنسیتی را دور بریزید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مهتاب جون این حرف ها دیگه کهنه شده برای ما.حرف بچه های عاشق کله داغه که خیال میکنن دلشون پاکه و عاشقن. ما هم بچه بودیم از این حرف های قشنگ قشنگ زیاد میزدیم.رفتی مطالعه کنی چند درصد طلاق ها بخاطر همین مسائل جنسیه؟
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بانوي شيعه....
شيعه مرتضي علي(ع)...
از حضرت زهرا (س) شرم كن...
آرزو
United States of America
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقای فرزاد تو خوبی. بهشت مال تو. فقط ما را به حال خودمان رها کنید.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بانوي شيعه....
شيعه مرتضي علي(ع)...
از حضرت زهرا (س) شرم كن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چچچچچیییییییییییییییی میگی!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سوای لیلا حاتمی ها، تا زمانی که به مقولۀ حجاب به عنوان یک قانون مثل قوانین راهنمایی و رانندگی نگاه میشود که هر کس تخطی کرد جریمه اش را باید بپردازد و نه یک مقولۀ فرهنگی؛! تا ابد با آن مشکل خواهیم داشت. زیرا قوانین در محدوده های جغرافیایی تعریف میشود و هر کشوری قوانین خود را دارد که هر کس پا به آن کشور خاص میگذارد ناچاراً باید به آن تن در دهد. همانگونه که در کشور ما در مورد توریست ها و مقامات خارجی آنها را وادار به اجرای آن میکنیم. لذا تا زمانی که دیدگاه دست اندر کاران در مورد حجاب عوض نشود و از قانون و اجبار و لازم الاجرا خارج نگردد نباید انتظار برخورد فرهنگی و الزام به رعایت آن از جانب هر فردی که از حیطۀ جغرافیایی کشور ما خارج میشود را داشته باشیم و این انتظاری بدور از منطق و بدور از دیدگاه خودمان به حجاب است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
پس احمدي نژاد چي كه مادر چاوز رو بغل كرد و فشار ميداد؟دلواپسم!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مگه متن و نخوندی؟شرایط اضطرار بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آفرین
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بانوي شيعه....
شيعه مرتضي علي(ع)...
از حضرت زهرا (س) شرم كن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
باز هم استفاده ابزاری از دین. تو ملاک شیعه ی مرتضی علی بودن یا خوشحالی یا ناراحتی حضرت فاطمه نیستی.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
برادران لطفا اسم حضرت زهرا را وجه المصالحه بازی های زشت جناحی تان نکنید.
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو!
یه چند بار دیگه کامنت این بابا رو تایید کن!
ناشناس
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
هرکس برای اینکه خودی نشان بده حرفی می زنه. اگه راست می گید بروید با مواد فروش ها مبارزه کنید .برید با رشوه و پارتی بازی و بی عدالتی مبارزه کنید.
علیرضا
Finland
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا اصن درست قرار گرفتن تو این شرایط سخته و فرهنگ رو زیر سوال میبره ولی اگه به عکس های لیلا حاتمی خوب دقت کنید اول خود لیلا حاتمی دستشو میاره برای دست دادن و دومم خودش صورتشو میاره برا بوسیدن اینکه این همه فلسفه بافی نداره
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شما که مسلمونید بگید تو دین اسلام اول و دوم فرقی تو اصل قضیه داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
در آن فصا و در مقایسه لباس ایشان بسیار لباس سنگین و پوشیده ای بود که همراه با رفتار دلنشین ایشان وقار و شخصیت ایشان را بیش از پیش نشان میداد. و واقعاً متأسفم برای آنهایی که با رفتارهای واپس گرایانه و نظراتی که بیشتر رنگ و بوی دلواپسی های باندی و گروهی از آن به مشام میرسد تا نگرانی برای اسلام!!! از هر دستاویزی برای تحمیل خود و عقایدشان به دیگران فرو گذار نمیکنند
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
از نظر من مهم حضور ایشون به عنوان نماینده ایران در جشنواره کن هست همین وبس دیگه مابقیش با خودش و شوهرش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خدا هردوشون را حفظ کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فقط اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
لیلا حاتمی نماینده دولت ایران یا ارگانی از قوای سه‌گانه یا وزارت ارشاد و معاونت سینمایی در این جشنواره نیست که حتما بخواهد پروتکل‌های آن را در کشوری خارج از ایران رعایت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خانم حاتمی خیلی عجله داشتن خوب صبرمیکردن تا طرف خودش پیشقدم بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوبه روبوسی کرد وگرنه کسی متوجه نمیشد یک ایرانی داور جشنواره کن شده.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
من چهارده سال كانادا زندگى كردم و چند سال در سوئد، و مى خوام در جواب اون كسانى كه فرمودن دست دادن در فرهنگ غربى به نيت لذت جنسيه بگم كه ..... واقعاً چيزى بفكرم نرسيد براى گفتن! بنظرم كسى كه از دست دادن لذت جنسى مى بره براى جامعه خطرناكه و قطعاً بايد بره دكتر. ضمناً برخلاف ادعاى اين دوستان با اطمينان بهتون ميگم كه در هيچ كشور غربى مسائل جنسى باندازه ايران اهميت نداره و اين هم ريشه در همين افكار خشك دوستان درمورد رابطه زن و مرد داره كه منجر به جامعه اى پر از عقده هاى جنسى شده و آدمهايى كه با يك دست دادن ساده با جنس مخالف حالشون خراب ميشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خب دنیا دیده. شما و دوستانی که افکارتون خشک نیست. چرا تا چیزی نشده حرف رو میکشی طرف مسائل جنسی. عزیزم کلا همون کلام قرآن جوابتونه. اون چیزی که بنفعتونه از قرآن و قبول دارید. اونی هم که نفعتون نیست نمیپذیرید.جواب همه این نظرانت در قرآن و روایات اومده. شما روشنفکری حتما نیاز ندیدی بری بخونی
دلواپس گيج
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اخرش هم ما نفهميديم دلواپس هسته اي باشيم يا مصاحفه يا مجادله يا مباحثه ............
خواهر من برادر من فكر نان كن كه خربزه اب است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بنده خدا لیلا حاتمی. درود بر تو باد فرق چندانی بین زن و مرد نیست یکجا باید بفهمیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
درود بر لیلا حاتمی افتخار سینمای ایران
مهدی
Finland
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سلام
نمیدونم چرا یه عده همه چیو با هم قاتی میکنن تا یه چیزی میشه پای اختلاس ها و دزدی ها رو وسط میکشن و همه مقوله ها رو باهم قاتی میکنن،موضوعی که الان بحث میشه اینه که آیا این حرکت خانم حاتمی درست بوده یا نه ؟ ربطی به موضوعات دیگه نداره،اگه مثلا من میگم این حرکت درست نبوده به منزله این نیست که موافق حرکت احمدی نژاد یا اختلاس های کلان باشم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
درود بر تویسنده این مقاله
تو کل دنیا دارن حضور یک نماینده اژ ایران رو تحصین میکنن اما ما با کج اندیشی و فهم نادرست از دین چه بلایی سر خانم حاتمی عزیز در آوردیم
دیروز این پیرمرد ۸۴ ساله در صفحه شخصی خود گفتند««« که خانم حاتمی قصد روبوسی نداشتند و این من بودم که اینکار را کردم و در غرب این چیز عادیست»»
اگر دوستان زبان انگلیسی بلد هستند بروند سایتهای خارجی را بخوانند و متوجه بشوند چه اتفاق مهمی برای کشورمان اتفاق افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خیلی زشته که ایشون توی صفحه شخصیشون اینو نوشتن... . الان زنهای کشورهای دیگه جرات می کنن جایی بیان که در مورد دست دادن یه هنرمند بحث ملی! در مورد لذت جنسی حاصله !راه میفته؟
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو اگه دين داري منتشر كن
خواه پند بگيرند خواه ملال

حضرت امام زاده عبد العظیم الحسنی ‍(ع) (مدفون در شهر ری )روایت کرده است از امام نهم امام محمد تقی جواد الا ئمه (ع) از پدرش حضرت امام رضا (ع)از پدرش حضرت امام موسی کاظم (ع)از پدرش حضرت امام جعفر صادق (ع)از پدرش حضرت امام محمد باقر (ع) از پدرش حضرت امام زین العابدین (ع) از پدرش حضرت امام حسین سید الشهداء(ع) از پدرش حضرت امیر المومنین علی ابن ابی طالب(ع) که آن حضرت فرمود : روزی من و فاطمه به خدمت حضرت رسول (ص) رفتیم و آن حضرت را بسیار گریان یافتیم عرض کردم : پدرو مادرم به فدای تو باد یا رسول الله چه چیزی سبب گریه شما شده است ؟ فرمود یا علی شبی که مرا به آسمان بردند زنانی چند از امت خود را در عذاب دیدم پس از حالت آنها تعجب کردم و از شدّت عذاب آنها گریستم .

زنی را دیدم :که به موهایش آویخته شده و مغز سرش میجوشید .

زنی را دیدم: که به زبانش آویخته و آب داغ جهنم در حلقش ریخته می شد.

و زنی را دیدم :که به پستان آویخته شده بود

و زنی را دیدم :که گوشت بدن خود را میخورد و آتش از زیر شعله می کشید .

و زنی را دیدم : که پاهایش به دستهایش بسته شده و مارها و عقرب ها بر او مسلط گردیده بودند .

و زنی را دیدم: که کر و کور و لال در تابوتی از آتش مغز سرش از بینی او بیرون می آمد و بدنش از (مرض) خوره و پیسی پاره پاره بود .

و زنی را دیدم : که در تنوری از آتش به پاهایش آویزان بود.

و زنی را دیدم : که گوشت بدن او از جلو و عقب با قیچی ای آتشین بریده میشد .

و زنی را دیدم : که صورت و دستهایش می سوخت و روده هایش را میخورد .

و زنی را دیدم : که سرش سر خوک بود و بدنش بدن الاغ و بر او هزار هزار نوع بلا بود.

و زنی را دیدم :که به صورت سگ آتش در پشتش داخل میشد و از دهانش بیرون میامد و ملائکه سر و بدنش را با گرز های آتشین می کوبیدند . حضرت فاطمه (ع) عرض کرد ای حبیب من و ای نور دیده من خبر دهید که عمل وروش ایشان چه بوده است که خدای تعالی این نوع عذاب را بر ایشان مسلط گردانیده است ؟ حضرت رسول (ص) فرمود ای دخترم : آن زنی که به مو آویخته شده بود موی خود را از مردان نامحرم نمی پوشانده است .

و آن زنی که به زبان آویخته شده بود « با زبان» شوهرش را آزار میداده است .

و آن زنی که به پستان آویخته شده بود از انجام وظائف زناشوی خودداری می ورزیده است .

و آن زنی که به پاهایش آویخته شده بود از خانه بی اجازه شوهر بیرون می رفته .

و آن زنی که گوشت بدن خود را می خورد برای مردم زینت می کرده است .

و آن زنی که دستهایش به پاهایش بسته شده بود و مار ها و عقرب ها بر او مسلط شده بودند او کسی است که خود را نمی شسته است و لباسهایش را پاک نمی کرده و غسل حیض و جنابت انجام نمی داده و بدنش را از نجاست ها پاک نمی کرده و نماز را سبک می شمرده است .

و آن زنی که کور و کر ولال بود از زنا فرزند پیدا کرده و به گردن شوهر خود میانداخته .

و آن زنی که گوشت بدنش با قیچی های آتشین قیچی میشد خود را به مردان (نامحرم) نشان میداده که با او رغبت کنند .

و آن زنی که صورت و بدنش میسوخت و روده های خود را میخورد زنی بود که مرد و زن نامحرم را به یکدیگر میرسانده است .

و آن زنی که سرش سر خوک بود و بدنش بدن الاغ سخن چین و بسیار دروغگو بوده است . و آنکه به صورت سگ بود و آتش در پشتش داخل و از دهانش خارج میشد : خواننده و آوازه خوان و حسود بوده است . پس حضرت رسول (ص) فرمود وای بر زنی که شوهر خود را به خشم آورد و خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
من خودم محتاج هدایتم.فکر اینکه فردای قیامت جز خدا هیچکسی حامی انسان نیست آدم و به سجده میندازه. جایی که تمام انسانها فقط به فکر خودشونن و همه دنیال گرفتن حقشون از دیگری. جایی که معلوم نیست بار آخرتمون چی باشه.حجاب هم بعد حق الله داره هم بعد حق الناس.شاید خدا از کرمش بگذره اما حداقل کاری نکنیم که خدا ما رو تو حق الناس تنها بذاره.روی سخنم به حاتمی نیست. اما اگر کسی ازش الگو گرفت همون حق الناسه.من و شمایی که دین داریم با حرفامون دید دیگران و خراب نکنیم که خدا غضبش بگیره. اونا که دین ندارن بحثشون جداست....کلا از فرارو خیلی ممونم بابت آزادی نظرات
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حضرت خیام جواب ادمهای که فکر می کنند می توانند به همه گیر بدند رو خوب داده :صد لقمه خوری که می غلامست انرا
گر می نخوری طعنه مزن مستانرا
بنیاد مکن تو حیله و دستانرا
تو غره بدان مشو که می مینخوری
صد لقمه خوری که می غلامست انرا
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حضرت خیام جواب ادمهای که فکر می کنند می توانند به همه گیر بدند رو خوب داده :صد لقمه خوری که می غلامست انرا
گر می نخوری طعنه مزن مستانرا
بنیاد مکن تو حیله و دستانرا
تو غره بدان مشو که می مینخوری
صد لقمه خوری که می غلامست انرا
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آخر این چه قضاوت غلطی است اول اینکه خانم حاتمی نمایندگی وزارت ارشاد را نداشته اگر داشت باید کلیه هزینه های سفرش را پرداخت میکردند دوم اینکه ریس جمهور قبلی که بالاترین مقام اجرایی کشور بود مادر چاورز رو بوسید اینقدر سر وصدا ایجاد نشد در ثانی گناه هر کسی را به پای خودش می نویسند وبه کسی هم مربوط نیست پس تا این خانم را ملحدندانستن از سرش دست بردارید چون او هم خانواده دارد.وخانم با عفتی هم هستند.
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
میرحسین نگران بود ما هم دلواپسیم
ناشناس
Finland
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
قابل توجه مسئولین ایرانی
1-از این به بعد لطف کنید به جای فرستادن زن به عنوان نماینده سینما آقا بفرستین واون هم از نوع سیبیل دارها ولوتی هاش تا ببینم این آقا باز عشق میکنه نماینده سینمای ما رو ببوسه.
2-آقایون لطف کنن قبل از اعزام نماینده به جشنواره یک نمونه از فرهنگ ما رو به این آقایون ایمیل کنند تا بخونند.
3-یکی نسیت این خانم رو قبل از رفتش توجیه کنه واز فرهنگی که فرستادیم تااز ان دفاع کنه براش بگه وبگه که داری از کدام فرهنگ دفاع میکنی.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ايشون نماينده ايران نبود بخاطر ايراني بودنش نبود كه دعوتش كرده بودند بلكه بخاطر آثار هنري اش بود
فرخشاد
United Arab Emirates
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اول اینکه مسئولان کسی رو نفرستادن دوم اینکه سرکار خانم خاتمی از سوی جشنواره سینمایی دعوت شده اند بعنوان یک هنرمند عرصه سینما که اتفاقا ایرانی هستند .
از همه مهمتر ناشناس گرامی چرا فکر می کنی جشنواره سینمایی عرصه جنگ و نبرد است و خانم حاتمی باید از چیزی ( فرهنگ ) دفاع کند بابا جنگ تمام شده و ایرانی ها در این دنیای خاکی با هیچ کس دعوا ندارند چرا نمی خواهید بپذیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
حق گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سوال آیا مردها هم به فلسفه روبوسی اعتقاد دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سوال:در اسلام سلام کردن واجب نیست. اگر کسی در ملاقات با شما، به شما سلام نکند چه حسی پیدا میکنی؟
ساشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خانم حاتمی بره از ملکه ی انگلیس یاد بگیره که با هر کسی دست نمیده؛دیگه لیلا حاتمی بودن و دختر علی حاتمی بودن و با فرهنگ بودن و ایرانی بودن و مسلمان بودن جای خود داره
کسی با این همه عقبه ی موجه نباید یه همچین حرکت بچگانه و به دور از ادب و فرهنگ رو انجام بده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آقا یا خانم ساشا خودت فهمیدی چی گفتی خداییش؟
ملکه انگلیس این وسط چکاره بیده :)
دیپلماسی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ببین بی غیرتی تا کجا رواج پیدا کرده اقایون این خانم نماینده ام القرای اسلام این ها علایم ظهور معلوم که روشنفکرها باید دفاع کنند این سایت هم جیره خار روشنفکرهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شاید معلم کلاس اول او بوده
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چ وضعیه !!! چشم نداریم پیشرفت همدیگرو در هر عرصه ای ببینیم
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
سلام سلام
كاش جناب نويسنده داستان يهودان كه از ماهيكيري روز شنبه منع شده بودند رو مطالعه و حال آن سه گروه رو مطالعه نماييد و در نظ ردادن تون تاميل مي نمودين و هم چنين دوستان عزيز اسلام را به بازي نگيريم . ما مسلمان و شيعه هستيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خخخخ
چه نگاه متفاوتی
کی رو داری قانع میکنی
شاخص چیه
عرف.قانون . مذهب.فرهنگ؟
کاش میتونستم با جناب مختاباد مناظره ای داشته باشم
حیف..
کاوه آهنگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
ما باید به دین خود مراجعه کنیم و در خلوت خویش بیندیشیم و ببینیم آیا کار ایشان درست بوده یا خیر و بعد از آن تصمیم بگیریم اگر کار ایشان بد بوده در زندگی خود به کار نبندیم.در ضمن برای اطلاع دوستان منهای دین مبین اسلام ما ایرانی هستیم"میدانید چرا پله های تخت جمشید کوتاه ساخته شده برای اینکه سفیدی پای زنها هنگام بالا رفتن از این پله ها مورد تجاوز بصری قرار نگیرد.متاسفانه هنرمندان ما فقط الگوهای نادرست غرب را مد نظر قرار میدهند.فرهنگ غنی ایران کجا رفته آخر چه میشود که فیلم ضد ایرانی 300 ساخته میشود بیدار شوید ایرانیان. غربیها "بطور خلاصه دنیا و حتی خود ما تبری برداشته داریم ریشه ی ایران را میچینیم بخاطر ایران بیدار شوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اصن مهم نیست داری درست میگی یا نه
زنده باد بانوی ایرانی
حالا چه به تمدن و فرهنگ ربطش میدی؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
وقتی احمدی نژاد در آن شرایط قرار گرفت همه سایت های منتقد دولت چه اصولگرا و یا اصلاح طلب آبروی او را به باد دادند بس که حرف و حدیث گفتند. مثل همین سایت فرارو. حالا چطور شده که برای لیلا حاتمی همچین کاری مجاز شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دست دادن شاید مشمول قاعده اضطرار بشه اما روبوسی خیلی بعیده! قضیه احمدی نژاد هم که گفتید ابدا اونجوری نبود احمدی نژاد از روی اضطرار که صددرصد با اراده شخصی و کمال میل اونکار رو انجام داد و قطع به یقین همین الان هم از کارش پشیمون نیست و هزار بار دیگه هم اون اتفاق بیفته همون کار رو خواهد کرد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اگر به عکس دقت کنید خواهید دید که خیچ هضطراری در کار نبوده است و این خانم حاتمی بوده که ابتدا دستانش را دراز کرده است کجای این کار اضطرار است
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مطمئن باشيد اگه روبوسي نمي كرد از لباسش ايراد مي گرفتند اگه لباسش خوب مي بود از سخنش ايراد مي گرفتند و قس عليهذا.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عذر بدتر از گناه..
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
واقعا موندم چی باید بگم.الان همه چیه ما سرجاشه همه چی درسته فقط مونده حکم بدیم لیلا حاتمی چرا اینکار قبیح و شنیح رو از دید برادران عزیزمون انجام داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
یکدفعه بگو هیچی نخونیم نظر ندیم جز بحث سیاسی؟نگاه به سمت راست بالای صفحه کن ورزشی سیاسی .... شما این قسمت و نخون
بهنام
Kazakhstan
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
عزيزم دلبندم روزنامه نگار محترم خداوند به قلم قسم خورده ولي عقل وشهوات انسان را نكوهش كرده زيرا يكي معيوب وديگري مذموم است
كار وفعل ليلا حاتمي به عنوان مسلمان طبق نظر خداي متعال كه بر رسولش امر كرده گناه و خلاف شرع است حالا هرچه مي خواهي بنويس
دست زنان لطيف ودستان مردان خشن واين تقابل در بسياري جاهها سبب شهوت است دركل عزيزم وقتي خدا بگويد نه، كه انسان ساز است (آفريننده انسان است)من وتو چه كاره ايم كه نظر غربي وشرقي مي دهيم
غربي همه چيزش درست ولي اين نكته اش خراب است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوشم اومد بهنام جان! هیچکی نتونسته جوابت رو بده فقط رفتن سراغ منفی زدن!
zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
شخصیت هر کسی باتوجه به فرهنگ خانواده اش شکل میگیره با توجه به خانواده هنرمند و بازیگر شون ایشون خطایی نکرده که بخواد توبیخ بشه بنده خدا چرا اصرار داریم از خدا جلو بزنیم لا یکلف الله نفسا الا وسعها وسع ایشون در رعایت شرعیات اینقد بوده والسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
زهرا خانم! یعنی تا حالا برای ایشون و امثال ایشون پیش نیومده که چرا چادریها چادر می پوشن؟ مگه خانم حاتمی توی برخی از فیلم ها با چادر ظاهر نشده؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
واقعا متاسفم برای کشوری که یک روبوسی محترمانه و از روی ادب تبدیل به یه جنجال میشه.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
محترمانه!
ادب!
سوال من اينه چرا ايشون خودش پيشقدم در دست دادن و روبوسي شد
سپیدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
زنده باد لیلا حاتمی و البته همسر ایشون که بسیار در موفقیت همسرش موثر بوده و هست ..
کور شود هر آنکه نتوان دید ..
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اضطرار یعنی: "جان یا مال در خطر قرار بگیرد." برای خانم حاتمی چه خطری وجود داشت که توجیه کننده اینکار یک زن مسلمان باشد؟ بعلاوه، کسانی که موافق این کار هستند تا چه اندازه به زنان خود اجازه این کار را می دهند؟!!!!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دم مرتضی گرم نظرمن واکثر مسلمانهامثل مرتضی هست
واقیت راقبول بایدکردونبایددنبال توجیه بود
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دارم کم کم دلواپس میشم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
هیچ عیبی نداره ، دنیا که به اخر نرسیده.
خانم حاتمی بانوی با شخصیتی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بعضی هامون شدیم مثل مسخ شده ها از بس که خبرها رو خوندیم..و نظرات یکسان با موضوعات مثل هم برخورد میکنیم....
دقت کردین مثلا راجب بعضی چیزا درباره دزدی و فساد احمدی نژاد میگیم برای توجیه..اما کاربرد نداره...هشدار دادم برای خودمون که میخوایم درباره یه موضوع حرف بزنیم و تحلیل کنیم...باید مبنی قضاوت مشخص باشه...اهمیت مطلب رو نشون بدیم...
آیا ما میخواهیم مهم بودن یا نبودن موضوعی رو اثبات کنیم
یا اشتباه بودن یا درست بودن اون
یا اینکه در چه حوزه ای اشتباه و سطح اشتباه در چه حد است

دوستان شاخص رو باید مشخص کرد بعد بحث کرد

برای همه آرزوی سعادت دارم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
قابل توجه دوستان معترض که اینجا نظر دادن: اگه تعدادتون به ده تا رسیده یه تجمع جلو جشنواره را می انداختین شاید اونجا هم با مسئولان مراسم رو از اساس لغو می کردن1
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
تعداد معترضین خیلی بیشتر از آنچه هست که شما فکر می کنی احمدآقا
اصلاح طلبان متدین، اصولگرایان واقعی، مردم دیندار و همه کسانی که فکر نمی کنند آزادی یعنی بی اعتنایی به احکام اسلامی همه معترضند.شما فکر می کنید هرکس دم از روشنفکری و آزادمنشی و اصلاح طلبی زد باید به احکام دینی مقید نباشد؟! کاملا در اشتباه هستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
چرا از کلمه مصاحفه

مصاحفه همون بوسیدنه
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
گر می نخوری طعنه مزن مستانرا
بنیاد مکن تو حیله و دستانرا
تو غره بدان مشو که می می نخوری
صد لقمه خوری که می غلامست انرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
مدیران سایت فرارو به کامنت ها توجه کنید دیگه علناً دارن دستورات اسلام رو زیر سوال میبرن.
واقعاً ماهیت اکثر کاربران فرارو معلوم شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
فرارو اکثر کاربرانت به اسلام اعتقادی ندارن. متوجه شدی؟!
دست دادن وربوسی رو امری عادی و از روی ادب میدونن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
بابا ما کشوری اسلامی هستیم.
خداوند چه دستوری داده.
شما ها اصلاً به اسلام معتقد هستین یا نه!
هنرمندان ما به دین پایبند هستن یا نه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
منکر اسلام که نشدن
اسلام کمیت های گسسته نیست
در اسلام ژیوستگی وجود داره
درسته کار ایشون زشت بوده
اما
کافر نیستند که
نگاهمون باید سیاه سفید نباشه...این اتفاق زشت باعث میشه من مثل قبلا دوسش نداشته باشم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
من هم نمیگم کافر هستن اما دوستان فرارو این کار رو دارن عادی جلوه میدن و توجیه میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
ناشناس جان
اینها با هدف دارن اینکارو میکنن
میخوان قبح شکنی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دست دادن و روبوسی مرد با زن در غرب عادی هست؟!
از این جا شروع میشه و به مسایل دیگه میرسه.
همجنگرایی هم عادیه! رقصیدن زنان با مردان دیگه عادیه! استخر های مختلط عادیه! روابط جنسی آزاد عادیه! و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اینجا منفی گرفتن افتخاره
ffff
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
آخه چقدر شما......
به جای ان حرفا پاشین برین درستون رو بخونین بیکارین والا
شما را با این مسایل سرگرم کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اتفاقاً چون تو فرهنگ ما مرد ها با هم و زن ها با هم روبوسی میکنن این کار جنسی نیست ولی تو غرب چون برعکس هست این کار جنسی است.
محمد
United States of America
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نگاهی متفاوت و غرب پسندانه.. لطفا ماله کشی نکنید، اضطراری در کار نبود، خانم حاتمی در کمال رضایت و اختیار این کار را انجام دادند..ایشون هیچوقت مرجع و الگوی زن مسلمان ایرانی نبودن که اینقدر به این کارشون توجه می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خداوند درباره دزدی از بیت المال در قرآن کریم سخن ها گفته است . بنظر بنده دزدی و حق الناس خوری از بیت المال مسلمین از زنا کردن بدتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
خوشم میاد همتون سرکارین خودتونم دقت ندارین......واقعا که!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
دیگه الان تو عصر ارتباطات همه میدون فرهنگ غرب و بخصوص فرهنگ فرانسه بر پایه روابط جنسی زن و مرد شکل گرفته!
لطفاً برای توجیه این کار به شعور مردم توهین نکنین و این جمله مضحک که "دل باید پاک باشه" رو به کار نبرین!
شاه غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
گر " می" نخوری، طعنه مزن مستان را
بنیاد مکن تو حیله و دستان را
تو غره بدان مشو که "می" می نخوری
صد لقمه خوری که "مِی" ، غلام است آن را

از: خیام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
انتقاد معاون وزیر ارشاد از پوشش لیلا حاتمی در کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
اشاعه و دفاع از بی دینی گناهش از خلاف کننده بیشتر است
ناشناس
Czechia
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
با تشکر از تحلیل جامع جناب مختاباد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
تاکنون متجاوز ازصدنفر درباره خانم حاتمی درسایت های مختلف نظر داده اند واین مرا به یاد داستان جنجال زیاد بر سر هیچ ازشکسپیر می اندازد .بهتربود یک موضوع مهمتر را به بحث می گذاشتید.
میثم
United States of America
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
توجیه توجیه میاره.هرکس خلاف شونات یک جامعه رفتار کنه اول خودش طرد میشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
آره.کشور مشکلات مهمتری داره؟دیگه وضعیت حجاب این خانم و روبوسی و ... که مهم نیست.مهم رفع فیلتر از فیسبوکه؟!!!!!!!!!!واقعا که متاسفم.
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
شریط اضطراری؟
وقتی خودش دستشو دراز کرده،شرایط اضطراریه؟ویا حتی بر خلاف آن،اگه طرف دستشو به سمتت دراز کرد وخواست تو رو ببوسه،تو به عنوان سفیر فرهنگی ایران،نباید چنین کاری رو کنه.آداب ورسوم اون هاست،ما که نباید بر طبق آداب ورسوم اونها پیش بریم.پس اگه قرار شد شراب بهش بدن،باید بخوره.
خانم حاتمی علاوه بر نماد یک زن مسلمان،ایرانی نیز هست ونه تنها اسلامی وشیعه علی بودن خودشو زیر سوال برده،بلکه ایران رو بد نشون داده.گل شیفته سفیر فرنگی ایران نبود،یه بازیگر بود ولی ایشون به این عنوان در اونجا حاضر شدن.
حکم فقها؟کدوم مرجعی
دست دادن وبوسیدن در شرایط اضطراری رو اشکال نمیدونه؟؟؟؟
اون در صورتیه که به نحو تصادفی بدنت با نامحرم لمس پیدا کنه ویا برای معاینه پیش دکتر نیاز به لمس نامحرم باشه.
در مورد مراسم چاوز هم،معلوم شد که عکس فتوشاپیه.باور ندارین،برین اصل عکس رو نگاه کنین.یه پیر زن رو به جای یه پیرمرد قرار دادن.
سلیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
از عکسهای منتشرشده در رسانه ها کاملا واضح است که لیلا حاتمی خود برای دست دادن و روبوسی پیشقدم شده است.
اگر این خانمها اراده قوی ندارند که معیارهای کشورمان را رعایت کنند چرا به چنین مراسمی اعزام می شوند؟
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
سلام ایرانی های مشرقی مسلمان اگر کاری به اسلام هم نداشته باشیم چرا فرهنگ ناب و پر از حجب وحیای مشرقی مان را زیر پای فرهنگ بی بند وبار غربی به بهانه تمدن ذبح میکنیم وبه این خفت می بالیم واگر از نماینده فرهنگی کشور بخواهیم مراقب شان کشور وفرهنگمان باشد ایا درخواست عجیبی است متاسفم برای اینهمه خود کم بینی کاش از خواب گران بیدار شویم
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
مرحبا مختاباد جان، خانم حاتمي با وجود روشنفكراني مثل شما چه غمي داره. درود بر تو روزنامه نگار و پژوهشگر ما.
علی اصغر کوثری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
تبلیغ ایشون توسط اصلاح طلبان و یاهو هم اتفاقی است؟ خود را به خواب نزنیم این یک قطعه از پازل فاسد سازی آرام جامعه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
این ها توجیهه.این رفتار دور از شان نماینده (اگرچه غیررسمی) ملت ایران ومهمتر از اون یک زن مسلمانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
همه بایدنماینده وموردتاییددلواپسانباشن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
درود بر این هنرمند بزرگ... افتخار آفریدی برای ما... مچکریم
تسنیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
به نظر من حرکت خانم حاتمی و تمام کسانی که ایشون رو تایید می کنند ناشی از یک نوع خودباختگی و غرب زدگیه
خودم
Slovenia
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
لااكراه فى الدين. لطفا بفهميد
هركول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
فقط لا اكراه في الدين؟؟
اصا مي دوني لا اكراه في الدين يعني چي؟
يا فقط شنيدي
لا اكراه في الدين يعني دين اجباري نيست
ولي وقتي يك ديني رو قبول كردي بايد به تمام قوانينش پايبند باشي مثل قانون حجاب
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
زیبایی یک زن به حجب و حیا و عفت اوست. خدا من و همه آنان که طالب هدایت هستند را به راه راست هدایت کند. از همه خواهرای گلم استدعا دارم ارزش خودشون را بدونند. ارزش یک زن خیلی بالاست به اندازه ای بالاست که بهشت زیر پای اوست.
سیمین
Germany
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
از آقایون عزیزی که غیرتی شدند خواهش میکنم مطلبی که در همین سایت درمورد تن فروشها و بازارشون تهیه شده مطالعه بفرمایند-ببینیم درمورد همه چیز غیرت دارند یا فقط در مورد یه سری موارد خاص!
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
اولا کی گفته منظور از مصافحه این خانم التذاذ بوده؟ که شما میگی در فرهنگ غربی اینطور نیست. نفس این عمل در فرهنگ و شرع ما پذیرفته نیست.
دوما مطمئنا رئیس این جشنواره از فرهنگ داوران مدعو اطلاع داشته، نداشته؟ اگه این خانم پیشقدم نمیشد اینطور نمیشد.
ثالثا مدیری که میگی اگر اون کار را نمی کرد به قیمت ازدست دادن شغل یا حتی جانش تمام میشد، نمیشد؟ ولی درمورد این خانم چی؟
امیدوارم انقدر برای فرهنگ خودمان ارزش قائل باشیم که به قیمت حضور در یک جشنواره براحتی انرا لگدمال نکنیم.
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
بابا ایشون اشنباه کرده شما ماله کشی نکنید
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
این کار رو نمی پسندم، من خانم حاتمی رو دوست دارم. ایشون هم باید با احترام به اعتقاد ما علاقه اش رو به مایی که دوسش داریم نشون میداد.
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
من خودم از اتفاقی که افتاد ناراحت شدم ولی خوب شاید وافعا خودشم الان ناراحت باشه به هر حال لباسش مناسب بود با وقار هم بود باید همدیگه رو ببخشیم اگر خواهان بخشش خداوند هستیم خواهرا وبرادرایی که خودشون هیچ گناهی ندارن البته مستثنی هستند.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
پرایدشده ۲۳ میلیون ما به چی فکر میکنیم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv