bato-adv
کد خبر: ۱۵۸۱۵۰

اعتراض معصومه ابتکار به «ماه عسل»

... در بخش دیگری از این برنامه، چهره کودکی که سرپرستی وی توسط خانواده‌ای تقبل شده را به راحتی نمایش دادند و با خود نیندیشیدند که او در آینده وقتی به مدرسه می‌رود، ازدواج می‌کند...
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
... در بخش دیگری از این برنامه، چهره کودکی که سرپرستی وی توسط خانواده‌ای تقبل شده را به راحتی نمایش دادند و با خود نیندیشیدند که او در آینده وقتی به مدرسه می‌رود، ازدواج می‌کند...

متن نامه اعتراضی معصومه ابتکار به نقل از سایت شخصی ایشان به این شرح است:

در پی برنامه ماه عسل شبکه سه که در تاریخ 30 تیر از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، ما مسئولین، جمعی از داوطلبین و گروه جوانان بنیاد کبری (س) لازم دیدیم طی بیانیه‌ای نسبت به اقدام صورت گرفته در این برنامه مراتب اعتراض خود را اعلام کنیم. زیرا با در نظر گرفتن تمامی وجوه، نمی‌توان بر نابخردی و بی‌اخلاقی نمایش داده شده چشم بست و با یک توجیه ِحداقلی ِعامه‌پسند سر کبک ِعقل و عاطفه را در برف جهل و ندانستن فرو برد.

برنامه «ماه عسل» که بناست پیش از افطار، جان روزه‌دار را از معنویت و عقلانیت سرشار کند تا ضعف و کاستی بدنی حاصل از روزه جبران شود و قرار است به عنوان یکی از پربیننده‌ترین افطارانه‌های سیما، عطر خدا را به خانه مردم ببرد، راه را به خطا رفت و در حق «انسان» کوتاهی کرد. چرا که در مواجهه با زوجی که از داشتن فرزندی محروم بودند، به جای برخورد عقلانی و اخلاقی، فقط به تسکین آنی درد پرداخت و کودکی را به ایشان پیشکش کرد!

اما این در شأن «انسان» و آن «کودک پیشکش شده» نبود. در حالی که خداوند 27 بار با احترام از یتیم در قرآن کریم نام می‌برد و حقوق او را محفوظ می‌دارد، چنین نحوه برخوردی نمی‌تواند الگو و سرمشقی مناسب برای مردم در حمایت از ایتام و کودکان بی‌سرپرست باشد. گویی شخص این کودک اصلا مهم نیست. کودکی که این چنین هدیه می‌شود مهم نیست که از انبار صدا و سیما و از اموال آن سازمان باشد یا از بازار او را تهیه کرده باشند. بلکه مهم این است که حضورش فقط اشک مخاطب را در آورد!

به راستی امروزه چگونه و در کجا پیشکش «انسان» جایز شمرده می‌شود که تهیه‌کنندگان برنامه از آن بهره برده و خود را مجاز به این کار دانسته‌اند.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، چهره کودکی که سرپرستی وی توسط خانواده‌ای تقبل شده را به راحتی نمایش دادند و با خود نیندیشیدند که او در آینده وقتی به مدرسه می‌رود، ازدواج می‌کند یا در قالب فعالیت‌های مختلف به جامعه پا می‌گذارد، آیا می‌خواهد اینگونه شناخته شود؟ آیا می‌خواهد همه بدانند زندگی او را خانواده‌ای تقبل کرده‌اند و خبری از خانواده اصلی‌اش ندارد؟

آیا تنها وظیفه دست اندرکاران سیما پر کردن کنداکتورهاست؟ پس مسئولیت حفظ کرامت انسان‌ها در هر دو سوی دوربین بر عده کیست؟ مسئول گرامی‌داشت خردورزی و اخلاق در تهیه برنامه‌ها بر عهده کدامین رسانه است؟

به هر روی، آنچه که در «ماه عسل» رخ داد هم سیمای شبکه سه را نازیبا کرد و هم شأن انسانی کودکان را به ناکجا بُرد و هم دل مخاطبین را افسرد. امید است این حرکت مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفته و رسانه ملی بداند بیش از همه مسئول حفظ کرامت انسان است، که اگر نباشد تلاش شبانه‌روزی‌اش به هیچ کار نمی‌آید.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اون روز دو مورد مطرح شد اول مورد خانواده ای بود که دختری را به فرزندی قبول کرده بودند، این یک روش برای ترویج چنین کارهای نیکویی است .اما در مورد اون پسر و پیش کش کردنش! باید بگم خیلی ناراحت کننده بود. برای جبرانش هم بهتره از بچه اجازه بدن کودک و اون خانواده رفت و امد کنند و در نهایت انتخاب صورت بگیره. یک مصاحبه هم با اون بچه در مورداینکه آیا از زندگی جدیدش راضیه ترتیب بدن.
ناشناس
Canada
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اين اتفاق در تلويزيون پاكستان هم افتاده
http://www.planet.fr/insolite-qui-veut-gagner-un-bebe-ou-le-nouveau-jeu-televise-pakistanais.402983.1470.html?xtor=ES-1-379990%5BPlanet-a-la-Une%5D-20130731

در يك برنامه پاكستاني، مجري اين برنامه عامر لياقت حسين، يك كودك به عنوان جايزه به زوجي كه 14 سال فرزند نداشته‌اند مي‌دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اقای ضرغامی تو را به روزهات قسم جلو این کار را بگیرید
مجتبی
United States of America
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اتفاقا خیلی کار زیبایی بود .دست احسان علیخانی درد نکنه . اینکه خانم ابتکار میخواهد حرفی زده باشد و اظهار وجود کنه بحثی دیگه هست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم معصومه ابتکار
شما فکر میکنید سیستم گرفتن فرزند از طریق بهزیستی چه جوریه!
شاید فکر میکردید در اون صورت، پدر مادرها ردیف مینشینند و بچه ها به انتخاب خودشون خانوادشونو انتخاب میکنند!؟
مگه فردای اون روز پشت صحنه برنامه رو ندیدید؛ که چه طور اون پسر بچه با اون خونواده گرم گرفته بود و حتی با تاکید چندباره مربی بهزیستی به بچه که میگفت مطمنی که می خوای بری و پیش ما برنمیگردی؟
و اون آقا پسر گل با فشردن دست مادر آینده خودش و تایید این انتخاب ، با خوشحالی با خانواده آینده خودش از استودیو خارج شد .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۰۲
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دمت گرم خانم ابتکار...حرف دل من رو زدی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ای کاش از دیوار سفارت نمیرفتی بالا
ناشناس
Germany
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
حرف دل همه ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دمت گرم خانم...؟/اقا مهدی این چه ادبیات سخن گفتن با یک خانم نامحرم است
1111111111111
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
در کل برنامه خوبیه به خصوص جناب علیخانی اگرچه که اخیرا کمی محتاط شده البته تا حدودی انتقاد سرکارخانم دکتر منطقیه فقط کاش کمی فقط کمی با لحن مناسبتری می بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ایشون فقط حرف دلو زدند شک نداریم!!!! اما اینکه چه بلایی به سر فکر و تعقل میاد رو اشاره نکردند؟! ایشون در اینده ازدواج می کنند و قطعا این حق اون خانوادس که بدونه دخترش با چه خانواده ایی وصلت میکنه بحث خوب و بد نیست بحث اینکه نمیشه چشم رو بر حقیقتی که خانواده ایی محق دونستن اونه بست این اعتراض بیشتر شبیه شعاره تا اعتراضی مبتنی بر واقعیت !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ناشناس 1:59 با نظرت صد در صد مخالفم. اینکه این بچه بعدها ازدواج میکنه و دختره باید بدونه شرایط اون چی بوده چه ربطی به موضوع اره؟ تو بوغ و کرنا کردن و برخورد بسیار نامناسب و به دور از شان انسانی رو با این چیزها نمیشه توجیه کرد.
يتيم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نفس عمل خوب است امانه به اين صورت به هرعلتي كه اين بچه پدرومادرش راازدست داده وازانها محروم شده است اين كارپسنديه نيست.ازتلويزيون ودرساعات پخش پربيننده .بابزرگ شدن اين بچه توي اجتماع .مدرسه.باانگشت نشانش ميدهندكه اين بچه پدرومادرنداره وتوسط اقاي ....بزرگ شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
کجاش برنامه خوبیه؟یک کودک معصوم را ( که هیچ دخالتی در وضعیت خود نداشته) به عنوان " پیشکش!!!!!" در معرض دید میلیونها نفر قراردادن خوبه؟ آدم یاد داستانهای بازار برده فروشان می افتد. ایشان باید دنبال کار دیگری بگردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نوجوانان ندامتگاه را که نشان دادند بدتر بود. در هر حال آنها مجرم معرفی میشوند هر چند خواستند نشان دهند قربانی هستند!
البته در کل این برنامه خوب است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این برنامه مزخرف باید تعطیل شه سریعا.
از ماه رمضان فقط چهره ای غمبار به یادگار گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
افرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تا کی می خواین این افکار پوچتونو با خودتون یدک بکشین
حامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
چرا عصبی شدی پوچ چیه؟؟ دارن از مرام مولامون میگن
کدخدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نه آن کودک هم احتمالا در این جامعه از شما یاد میگیرد خودش را به دروغ کسی دیگر معرفی کند ....!!!
امیدوارم آن کودک عزیز در آینده به داشته های انسانی اش ببالد نه اینکه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
فقط شعار های دور از واقعیت وتوهمی داشته انسانی دیگه چه صیغه ای زدن ابروی بچه مردم رو بردن میای میگی مهم نیس باید به داشته های انسانیش افتخار کنه و وجهه وشخصیت فردی مهم نیست برو کدخدا تو دهاتت که تفکرت در همون حده هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
مثل اینکه که خیلی فیلم دیدی که این طوری شعار می دی :
به داشته های انسانی اش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
مردم همه چیز رو از آینه سیاست می بینند نه واقعیت. اگر بجای ابتکار خانم رجبی این حرف رو می زدند باز همین نظر رو می دادید؟ تا کی سیاست بر واقعت پرده بیافکنه؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آفرین! من موندم احسان علیخانی چی گیرش میاد اینقدر حال مردمو میگیره
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
امیدوارم ازسال دیگه برنامه ماه عسل نشان ندن.اصلابرنامه جالبی نیست.فقط میخوان وقت پرکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بابا تماشا نکنین ... من الان خدا رو شاکرم 4 ساله اعصابم در آرامشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
لوس و از خود راضی بودن ایشون اجازه نمیده به این چیزا فکر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من نگاه نمی کنم اما این دلیل نمی شه که فکر کنم چنین برنامه سخیف و بی ارزسی که ابرو وکرامت فردی افراد اصلا براش مهم نیس وجود نداره من نگاه نمی کنم اما سایرین که نگاه می کنن نباید با ابرو وشخصیت در حال شکل گرفتن بچه بنده خدا رو به بازی گرفت برای جذب مخاطب
فقط افتضاح حسان علیخانی انشالله مثل سایرین ممنوع التصویر بشه تا ادم شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
امثال احسان علیخانی ها، اصل درآمدشان از اجرای برنامه در خارج صدا و سیما است. اما جهت افزایش سرقفلی کار خودشان نیاز دارند که به هر نحو ممکن خودشان را در بین مردم عامه مطرح کنند.
مثل شهریاری، عمو پورنگ، فتیله ای ها و ....
این کار ایشان دقیقا" مصداق برده داری بود و این بسیار زشت است که بدون پرسیدن نظر آن بچه او را به یک خانواده ولو خیلی خوب هبه کنند.
این روش با برده داری که توسط پیامبر اسلام برچیده شد و یا برده داری امریکایی چه فرقی دارد؟
بیدار شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من هم نگاه نمي كنم ولي اونها دارن پخش ميكنن و پول اين مملكتو ميدن به يه عده بي سواد بي تدبير مثل اين عليخاني كه يا پول مردم براي خودش كسي شده تازه پز هم ميده! ميدونيد كه چه پولهايي براي اين برنامه هاي بي محتوا رد بدل ميشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ماه عسل فقط می خواد اشک مردم رو در بیاره و از مهموناش اسطوره بسازه؛ آدمهایی که حرفهای قلمبه سلمبه می زنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خیلی ی ی ی ی ی گیرش میاد! تا اونجا که دیگه خودش تهیه کننده شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
این پسره یه شومن درجه سه هست که فقط مردم رو سوژه میکنه
70 درصد برنامه رو هم خودش حرف میزنه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
شما کانالتو عوض کن یه برنامه دیگرو ببین ، چرا برای دیگرون تعیین تکلیف می کنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
قبول ندارم!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
منطقی بگو چرا قبول نداری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ما دارمی در ممکلکتی زندگی می کنیم که حداقل تا به امروز همه چیز را در مورد افراد با ظاهرش قضاوت کرده اند انی بچه فردای روزگار دقیقا چه طور اطدواج کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
قبول نداری ولی فکر کن فردا توی محل یه عده به اون ترحم ناشیانه میکنن یا حتی فردا توی مدرسه اگر باکسی اختلاف پیدا کنه طرف ساده ترین کاری که میکنه به اون بچه سرکوفت میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بچه دوماهه که نبوده نفهمه داره خونواده جدید پیدا میکنه. خیلی هم تاثیر زیبا و اخلاقی داشت و من چون بین این بچه ها بودم میدونم که چقدر ذوق و شوق دارن برای پیدا کردن خوانواده جدید. ابتکار بهتره بره دنبال مسائل سیاسی و غیرانسانی خودش نه مسائل عاطفی و انسانی جامعه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
جناب عالی ازروابط انسانی وعاطفی چی میدونی؟
نکنه خودت هم ازاین دست هستی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اين همه آدم كه در برخي شرايط تصميم اشتباه مي گيرند و نابود مي شوند مگه بچه دو ماهه بودن؟ مگه براي اشتباه كردن بايد حتما دو ماهه بود؟ بله براي يك بچه تو شرايط ايشون شايد در اولويت اول پيدا كردن يك خانواده مهم باشه و براي بدست آوردن اون هر كاري بكنه، ولي دو فرداي ديگه كه به تعادل رسيد ممكنه همين تصميم براش گرون تموم بشه. از مسئولين صدا و سيما انتظار ميره انسانيت رو فراموش نكنند و از هر موقعيتي براي جذب مخاطب سوء استفاده نكنند. كار صدا و سيما كاملا غير انساني و بدون آينده نگري بوده. البته از آقاي عليخاني و امثال اينها(تهيه كنندگان برنامه) كه فكر ميكنند حرافي و بي ادبي و تو حرف ديگران پريدن نشانه تسلط يك مجريه انتظاري بيش از اين نميره.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
کاملا موافقم! من خودم تعجب کردم چرا دارن این طوری میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
بچه رو هدیه کردن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بسیار با این مطلب موافقم.به هیچ عنوان کار درستی نبود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه ای با بار مثبت بیشتر البته باید بعضی مسائل بیشتر رعایت شود.
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
كرامت انسان؟
دو كلمه كه تو اين مملكت ناشناخته شده...
ناشناس
Germany
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
++++++++++++++++++++++ تا بی نهایت
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++...........................................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
افرین
ایراندخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بعضی حرکتا نمادینه برای تشویق خانواده هایی که فرزند ندارن!!!!!
خانوم دکتر!!!
خانواده میلاد این بچه رو در مثبت غرق میکنن!
اینقدر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید، لطفا!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
روش کار اشتباه بود وگرنه قبول کردن بزرگ کردن فرزندی که خانواده ای ندارد، کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
باسلام.کاملا با مطلب سرکارخانم ابتکار موافقم. من که همیشه به اعضای خانواده ام توصیه کردم اصلا این برنامه را نگاه نکنند چون باعث افسردگی و حتی دلزدگی از کار خیر می شود این برنامه فقط زمانی خوب بود که مجری آن فرزادحسنی بود بعد از ایشان برنامه به بیراهه رفت
8888
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
فرزادحسنی؟
آبادی وطنم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
کاش تمام مشکلات صدا و سیمای میلی ما همینا بودن...

هر چند اشاره ای کاملاً به جا بود اما لطفاً چشمانتاون رو بر روی باقی نواقص آگاهانه و یا ناآگاهانه این رسانه نبندید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
چشم هر چه شما بگین !،از تمام خطاهای شما که باعث هزاران عقبه شده چشم پوشی میکنیم و کار انسانی و تاثیر گذار برنامه ماه عسل که ادمای بی دین رو هم متحو ل میکنه محکوم میکنیم!دیگه امری نیست خانم ابتکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
کسی به کلیت این برنامه ایراد نگرفت بلکه روش کار دادن فرزند به خانواده به یکباره بدون اینکه آن پسر بداند که چه اتفاقی افتاده کار اشتباهی بود. نه تنها ایشان بلکه چندیدن روانشناس این کار را کاری ناپسند دانسته و از آن انتقاد کردند چهره آن پسر را به یاد ندارید؟ که گنگ و مبهوت بوده که چه اتفاقی افتاده!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
لطفا 4 نفر از افراد بي دين رو كه توسط اين برنامه متحول شدند معرفي كنيد. حرف يا مفت كه ماليات نداره اخوي!
وزیر
Kazakhstan
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آدمای بی دین رو متحول میکنه؟ حالت خوبه؟
تو چه دنیایی زندگی میکنی پسرم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه ماه عسل از سخیف ترین برنامه های تلویزیون است که لازم است جناب ضرغامی خود وارد عمل شده واین برنامه ننگین را قطع کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دمت گرم. دستت درد نکنه فرارو که تایید کردی. حرف دل منو گفتن ایشون.
مجید
France
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اصلا سخیف نیست خوبه مردم در غم و شادی هم شریک باشند
هذا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اگه این برنامه سخیفه پس تو چی هستی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دقیقا گفتی کی وارد عمل بشه!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
کی؟!!!؟
ضرغامی؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تو دیگه به بدترین شکل ممکن انتقاد کردی !!! ناشناس محترم ! ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بابا دیگه نه در این حد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نگو. سخیف ترین؟ واقعا؟ آخه چرا؟ از همه قشری دعوت می شوند وحرف می زنند. البته بنده هم انتقاد داریم. از مجری گرفته تا بعضی از سوالات. اما شما فکر کنم از زمان دکتر تیجانی به دل گرفتی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
هه هه هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
افراط و تفریط تو وجود ما نهادینه شده متاسفانه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
رو دیوار چه کسی هم یادگاری نوشتی!
ناشناس
Canada
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
جناب ضرغامی بهتره کلا تلویزیون رو تعطیل کرده, یک بقالی باز کنن.
دانش
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
شما دیگه خیلی الکی داغ کردی برادر/خواهر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تکبیر ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ضرغامی خود استاد توهین به مخاطب است
عاشق ضرغامی
United States of America
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
به نظر من هم جناب ضرغامی باید در حرکتی جهادی وارد عمل شوند و این برنامه سخیف را به زباله دان تاریخ بریزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
با برتری 331 رای مثبت بر 209 رای منفی تائید شد همین فردا اول وقت بهش میگم از امشب برنامه نره رو انتن و احسان علیخانی رو هم تا 2 سال ممنوع اتصویر می کنم امید وارم ادم شه هر چند بعید می دونم
مرسی از شما هم وطنان عزیز که اطلاع رسانی کردین
ساجده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
از صحبت کردنتون مشخصه که چه جور آدمی هستین.بهتره شما اول رو حرف زدنتون کار کنید تا اینکه بخوابید از دیگران انتقاد کنید.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
تکبیر . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
سركار خانم ابتكار يادتان هست در دولت اصلاحات همين حضرات خانواده هاي بي سرپرست را براي رسيدن به اهداف پليدشان در تلوزيون نشان ميدادند چرا بعد از دولت اصلاحات اين برنامه ها قطع شد؟؟؟؟
خيلي ساده است به خاطر اينكه نمي خواستند دولت وابسته به خود را تحت فشار قرار دهند وگرنه در دو دولت تحت حمايت اصولگرايان تعداد افراد بي خانمان كمتر نشده كه هيچ بيشتر هم شده ... شما خودتان را اذيت نكنيد پشت اين دوربينها اهداف سياسي نهفته است...
ناشناس
Germany
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من هم با هدیه کردن این کودک آنهم به آن صورت در پخش مستقیم تلویزیون مخالفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
راست ميگه خيلي زشت بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
به نظر می رسه که این برنامه فقط دنبال به گریه انداختن مردم است، معنویت که تنها به گریه نیست.
ثنا
Spain
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
یعنی چهره اون بچه انقدر واضح تو ذهن شما موند خانوم ابتکار ؟!!!!

چهره اون بچه تا به سن مدرسه و دانشگاه برسه اصلن عوض نمیشه ؟!!!! من و شما راحت میشناسیمش تو خیابون ؟!!!!!
ساجده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خوب گفتی.بالاخره باید یه جوری حرف بزنن که بگن ماهم هستیم.آره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
تو خودت خوشت میاد اینجوری تو تلویزیون بهت ترحم کنن و قیافه هاج و واج تو رو برای جلب ترحم یا هرچیز دیگه ای نشون بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
شايد چهره اون بچه قابل شناسايي نباشه ولي پدر و مادش جديدش كه تو محله، فاميل، آشناها و .... قابل شناسايي و پي گيري هستند و در آينده ميتونه براي اون بچه ايجاد اشكال كنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
یعنی خود اون بچه مهم نیست؟! چون بزرگ میشه و چهرش تغییر می کنه دیگه مشکل حله؟! نفس کار مشکل داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
وقتی اقای نظام اسلامی برای اجرای دو ساعته در بزرگداشت شهدای یکی از مناطق کشور چهار میلیون میگیره .معلومه که احسان علیخانی حسابی گیرش میاد
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
با حرفتون موافقم،ولی اون قسمتش که میگید بعد که بره تو جامعه مشکل داره نه!کی یادش میمونه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خودش یادش میمونه و مطمئن باش از رفتاری که باهاش شده ناراحت میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
صدا و سیمای میلی ما خیلی وقته که خیلی چیزها رو فراموش کرده، اینم روش
ما که امیدی نداریم این رسانه به اصالت ها و اصول اخلاقی و مردمی برگرده چرا که چیزهای دیگه رو انتخاب کرده فعلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برخی برنامه های ماه عسل پیام مثبتی ندارد
محمد
United States of America
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
زیادی لوث کردن برنامه رو اونام گفتن مهمونا خودشون به بهزیستی درخواست دادن و میخوان اما بازم کار اشتباهی بود و هدیه دادن رو تداعی میکرد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نظر آندسته که آقای علیخانی را دوست دارند محترم، اما از شیوه مجری گری برنامه اشان متنفرم،
ریاکاری از سر و روی برنامه می باره
مجید
France
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اتفاقا برنامهی بسیار تاثیر گذاری است و روی خیلی اثز گذاشته مثلا دوست من بعد از چند سال تصمیم گرفت از پرورشگاه بچه ای را به فرزندی قبول کنه و اگر مردم در بعضی از قسمت ها گریه می کنند همیشه اشک غم نیست اشک ذوق هم هست نمیدونم چرا وقتی یک برنامه گل میکنه سریع براش میزنند به نظر من این کار درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
انتقاد به معنای نابود کردن طرف مقابل که نیست! اگر شجاعت قبول انتقاد رو داشته باشن، برای برنامه سازنده هم هست
مهدی از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
خطا و درستی در همه جا هست. سرکار خانم ابتکار که به نیت خالصانه ایشان تردید نداریم و البته آقای علیخانی هم سعی بر نشان دادن مشکلات جامعه را دارند که عمل ارزشمندی است منتهی بنظرم بد نیست یه بخش مشاوره در این برنامه ایجاد گردد که دچار خطاهای اینچنینی نباشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مجری این برنامه خود علامه دهر حساب می کند و فکر می کند هیچ کس اندازه این آقا نمی داند مثل خیلی ها که کشور این طوری فکر می کنند.
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این برنامه ماه عسل هم نسل جدیدی از توهین به شعور و وجدان بشریته خوشحالم که هیچ وقت نمی بینمش فقط بعضی موقع ها به اصرار دوستان بخشی از این خرعبلات را توی اینترنت می بینم
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
منم قبول ندارم، اینکه کسی به خاطر فرزندخواندگی باید از گذشته خودش شرمسار باشه و اونو مخفی کنه بیشتر باید نشان شرمساری و انحطاط اخلاقی جامعه ای باشه که مخفی کاری براش ارزشه و با لحاظ این دست معیارها قضاوت میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
چه زیبا گفتی
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آقای علیخانی بچه رو عین کفش و کلاه هدیه کرد خجالت حدی داره .ساده لوحی مردمی که گوله گوله اشک می ریزن دل آدم رو به درد میاره !
مملکته داریم ؟ حتما باید اشک بریزیم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بسیاری از حامیان حقوق کودک هم به این برنامه اعتراض داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه با موضوعات تکراری بدون خلاقیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این علیخانی عوام/عوام فریب از قبل این برنامه عامیانه چه پولایی که به جیب نزده. فک نکن با یه عده جیگر طرفی
سحر
Spain
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بابا دست مریضا خانم ابتکار.خوشم اومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نه فقط این برنامه برخی از موارد دیگر رو که من به طور تصادفی دیدم هم مشابه همین بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
عجب روزگاریه
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
سعی میکنه به هر قیمتی مخاطب جذب کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نه عزیز این برنامه مخاطبای خاص خودشو داره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
کاملا با نظر خانم دکتر ابتکار موافقم. مورد دیگری که دل مرا به درد آورد موضوع گرفتن «بله» از خانم بسیار کهنسال و ناتوان برای همسری آقا رضا بود! مادری که متوجه سئوال مجری ماه عسل نبود و تکیه کلامش «بله» برای خروج هرچه زودتر از آسایشگاه سالمندان و رفتن به منزل بود و نه بله ازدواج! کلا سیما در ماه مبارک کارنامه قبولی ندارد و نتوانست سربلند بیرون بیاد. کار بجایی رسیده که برنامه ماه عسل (فارغ از مجری توانمند آن) با سوژه هایی پر بیننده ترین برنامه شده است. جای سخنرانان اهل معرفت و خرد و توانمند بسیار خالی بود. هرچند استاد محترم دکتر دینانی برنامه هفتگی نیم ساعته دارند ولی کلا برنامه های پرمحتوا کم است و بیشتر طلبه های جوان میدان دار شده اند.
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
به نظرمن نباید انقدرتندبریم وزود قضاوت کنیم.اگه اعتراضی هم هست بایدمحترمانه بیان بشه.ازماکه اسم خودمونوگذاشتیم مسلمون بعیده.بعدشم کسی روبه اجبار نمیارن توبرنامه ای.واقعامتاسفم...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه ی ماه عسل در کل برنامه ی خیلی خوبیه ... خوب به هر حال اشتباه پیش میاد دیگه ... باید بیشتر دقت کنن .... به نظرم خانم ابتکار انتقاد درست و به جایی داشته ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برای خانم ابتکار احترام قائلم اما این حرفشونو قبول ندارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه ای است که نقاط قوتی دارد خوب ازضعف هم مبراء نیست
صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
با سلام
به غیر از ایران د رکلیه کشورهای مسلمان جهان ماه مبارک رمضان ماه شادی و نشاط است متاسفانه درایران چندین سال است این ماه ماه خستگی رخوت ناراحتی و ...... شده است و همه این موارد به علت عمل کرد ناصحیح تلویزیون میباشد شما به نو ع سریالهای تلویزیونی دقت کنید فقط ترویج گریه غم غصه عزا داری برای مرده و .... را دراین ماه به نمایش میگذارند زمانی آقای احمد زاده در شبکه پنج اینکار را میکرد و الان چند سالی این آقا اینکار را میکند دقت شود : اینکه به هم کمک کنیم کار درست و اخلاقی است و ما باید در طول سال این کار را انجام دهیم نه در طول زمان مشخص آن هم فقط برای تبلیغات این برنامه نه تنها کارکرد مناسبی ندارد بلکه به شعور مردم ایران نیز توهین میکند
پیشنهاد میکنم در طول این ماه کلیه مسیرها و معابر را چراغانی کنند چون این ماه جشن شادی برای انسانها است چرا که به مهمانی خداوند انسانها دعوت شده انددر مهمانی عزا داری نمیکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این بی انصافی است.
این برنامه خیلی چیز ها رو یادمون میاره. این که باید همیشه به خاطر چیز هایی که داریم شاکر خدا باشیم
و برای چیز هایی که نداریم بجنگیم.
آراز
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
درسته .. اما نه به هر قیمتی ... به قیمت بردن آبروی یک انسان؟ به قیمت بازی با احساسات مردم روزه دار؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
حالا مثلا یه هو هلت بدن وسط یه برنامه زنده تلویزیونی و مشکلتو حل کنن خوشت میاد؟ من واقعا برای طفل معصوم دلم سوخت و خیلی ناراحت شدم اگر پدر و مادرش دستشون میرسید به این آدمای بی انصاف!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آقای آراز چرا حرف در میاری ؟
کدام آبرو بردن ! اساساً آبروی چه کسی رو برده؟
اتفاقاً این برنامه کمی به جامعه خشکیده ما آبرو داده
دوست یتیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
واقعا کی گفته یتیم بودن بی آبروییه ....؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این بی انصافی است.
این برنامه خیلی چیز ها رو یادمون میاره. این که باید همیشه به خاطر چیز هایی که داریم شاکر خدا باشیم
و برای چیز هایی که نداریم بجنگیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
شما اصلاح طلبها کلا به همه چیز معترض اید و هیچ چیز هم که حالیتون نیست ابتکار خانم برو بشین سر جات کلا یه مدت حرف نزن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دکانی جدید برای در آوردن اشک مردم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اعتراض به این برنامه زیاد بود. دل بسیاری از مردم رنجید. رسانه باید از افسرده کردن روحیه مردم اجتناب کند
ميم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
با اصل لزوم حفظ کرامت موافقم ولي آيا فکر نمي کنيد که اين حقّ اين پسر بچه است که بداند کساني که بزرگش مي کنند پدر و مادر واقعي او نيستند؟ شايد همين باعث شود که وقتي بزرگ شد، در کنار احترام و عزّتي که براي اين پدر و مادر غير طبيعي اش دارد، به دنبال هويت طبيعي اش هم برود!
بخصوص که اين کودک اکنون به سني رسيده است که مي داند در پرورشگاه است و از خانواده اش خبري نيست و او و بسياري از کودکان ديگر آرزو دارند که خانواده اي داشته باشند.
کاش خانم ابتکار بجاي اعتراض به اين قسمت برنامه ماه عسل، به برنامه هايي مثل شبکه قم اعتراض مي کرد که با وقاحت تمام، چهره انسانهاي فقير را نشان مي دهد و آنها را تابلو مي کند و از مردم ميخواهد که به آنها کمک کنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
کاملا درسته!!
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
خانم ابتکار کیست ؟که بیاد حرف بزنه .

برو بابا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
واقعن که موندم با این نظراتون...
ماه عسل بهترین برنامه ی حال حاظر صداو سیماست.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من هم از اول از این برنامه و مجریش خوشم نمی اید .
موج منفی و بد اموزی دارد
هو البصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من موندم ابتکار که در محیط زیست حرفی برای گفتن نداشت حالا دم از مباحث خانواده و جامعه شناسی می زند؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
شما تنهایی فهمیدید گه حرفی برای گفتن نداشته یا فقط چون خانمه یا احیاناً چون اصلاحطلبه؟ مگه بقیه چه گلی به سر ما زدند که خانم ابتکار نزده آنقدر مغرضانه قضاوت نکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
جهت اطلاع شما ایشان جزو 50 نفری هستند که می توانند کره زمین را از نابودی نجات دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
معصومه ابتکار، در فهرست عاملان نجات کرة زمين

روزنامة گاردين در شمارة 5 ژانويه 2008 اسامي 50 نفري را که مي‌توانند زمين را از خطرات زيست‌محيطي نجات دهند اعلام کرد. در ميان اين اسامي نام دکتر معصومه ابتکار، معاون رئيس‌جمهوري سابق ايران در امور محيط‌زيست، نيز ديده مي‌شود. به گزارش ايسنا، اين روزنامه با انتخاب هيئت داوراني متشکل از افراد کليدي در گفت‌وگوهاي جهاني زيست‌محيطي مانند باب واتسن، دانشمند برجستة بانک جهاني، مانادا شيوا، فيزيکدان و اکولوژيست برجستة هندي، وانگاري ماتاي، برندة کنيايي جايزة نوبل، و لب اولد، رئيس صلح سبز بين‌الملل، از ايشان درخواست کرد تا فهرستي 50 نفره از اسامي افرادي که توانايي نجات کرة زمين را از تخريب و نابودي دارند گردآوري کنند. گاردين خاطرنشان کرد: «خرس‌هاي قطبي سرگردان، يخ‌هاي قطبي آب‌شده، رودخانه‌هاي خشک‌شده، سيل‌ها و طوفان‌هاي وحشتناک تصاوير تکان‌دهنده‌اي در سال 2007 به‌وجود آوردند و بايد دريابيم که چه کساني بهتر مي‌توانند جلو تخريب محيط‌زيست جهاني را بگيرند.» اين روزنامه افزود: «بالاخره به فهرستي از افراد رسيديم با 19 مليت كه اکثرشان پيشينة علمي و تخصصي دارند.» آنجلا مرکل، نخست‌وزير آلمان، مارينا سيلوا، وزير محيط‌زيست برزيل، ال گور، معاون رئيس‌جمهور سابق امريکا، محمد ولي موسي، وزير سابق محيط‌زيست افريقاي جنوبي، از ديگر افراد در اين فهرست 50 نفره هستند.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نقدی بسیار به جا بود و حرکت ماه عسل بسیار نابخردانه بود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اولا ماه عسل برنامه خوبیه .ثانیا کار ایشون اشتباه نبود و هیچ بی احترامی به یتیم نشد .لطفا پیرامون صحبتهایتان خانم ابتکار کمی تفکر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
شما هم کمی فکر کن و ببین حاضری جای اون بچه باشی؟ با یتیمان مردم چنان برخوردی کنیم که اگر فردا با یتیم ماهم اون برخورد شد راضی باشیم!
سامی عربشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من ایقد اعصابم خراب شد نتونستم افطار کنم.
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من دلم سوخت ولی تاثیر مثبتش بیشتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
چند می گیری گریه کنم...
ناشناس
Germany
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
امثال خانوم ابتکار فقط بلدند گیر بدن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
يعني الان مشكل مملكت ما اينه.... روزي سي دفعه اين كودكانو نشون ميدن ..
المیرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
از حق نگذریم برنامه خوب و تاثیر گذار و آموزنده ایست ولی اشکالات زیادی هم دارد
و باید با کار کارشناسی خیلی بیشتری تهیه و اجرا شود
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اميدوارم اين بانوي با اخلاق و متدين و متخصص در كابينه روحاني باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مجري برنامه ماه عسل فقط به فكر افزايش مخاطبين خودش است. من فكر مي كنم اگه به همين روال ادامه بده شاهد كارهاي محييرالعقولي از اين برنامه باشيم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مگه چه اشکالی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آیا قحطی مجری واسه این برنامه هس؟ مجری این برنامه اصلاً حرف زدن بلد نیس. به مخاطب احترام بذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من هم با این برنامه مخالفم در بیشتر قسمت ها بیننده را ناراحت می کند . در صورتیکه مردم ما بیشتر به شادی نیاز دارند .
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تلویزیون ، معیارهای جامعه شناختی و روانشناختی را در نظر نمی گیرد و صرفا جذب مخاطب را مد نظر دارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
فقط برای چند قطره اشک! بیمار پیوندی را هم برخلاف تمام قوانین بین المللی و پزشکی به خانواده اهدا کننده معرفی کردند.
حسین
Germany
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تقارن این برنامه با ماه مبارک رمضان شبهه های بازی با احساسات مردم را افزایش داده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه ای که کارش فقط تحریک احساسات زودگذر مردمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برای خانم ابتکار متاسفم همین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منهم برای شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
براي فكرخودت متاسف باش
zoha
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
salam be tamame bacheha. vaghan dar taajobam az in hame afkar.baba in harfa in barnameha vagheyataye in donias ,age ehsan nage ki mikhad harfeshoono beshnave? ,lotf sadeghane shekve konim
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برنامه ماه عسل تا همه رو به افسردگی نندازه ول کن نیست ...
تیفون
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
میخوان ابروشو درست کنن میزنن چشمشو کور میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
یکی از مزخرفتری برنامه های سیماست. هیچ پشتوانه فکری و عقلی پشت این برنامه نیست. یک مجری که ابرو بر میداره افراط و طیاده روی در خیلی از احساسات و حرفها همین. دیدنش فقط شعور بیننده رو به بازی میگیره
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نه ! تو را خدا ؟
خانم ابتكار شما ها از كي به كرامت انسانها اهميت ميديد ؟
فريبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم ابتکار وامثالش که اينقد حامی حقوق کودکان بی سرپرستن خودشون جز اينجور حرفاو اعتراضات الکی چيکار واسه اين بچه ها کردن آيا تونستن مثل اين برنامه دل يکی از اين بچه ها رو شاد كنن‏?‏‏!‏‏!‏‏!‏ تورو خدا اين شعارا وحرفای الکی رو تموم كنيد,يه نگاهی به دورو برتون بندازيدددد‏!‏
مریم
Canada
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
محض اطلاع شما خانم ابتکار و خانواده شون بیشتر از سی ساله که از کودکان بی سرپرست با تاسیس یک بنیاد خیریه حمایت می کنن و تعداد دلهایی که شاد کردن از حد تصور شما بسیار فراتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
این کودک الان خوشحاله ولی بعدا که به دنبال اغنای نیازهای چون احساس اسقلال و احترام و .. باشه حتی ممکنه از اونای که کمکش کردن انتقام بگیره
زهرا ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ماه عسل خیلی تاثیرات مثبت روی جامعه میتونه بگذاره و تا حدی موفق شده ولی ضعف هایی هم داره اجرای علیخانی و بعضی جملاتش خوب نیست از جمله در همین برنامه که میتونست با ادبیات بهتری این کودک به خانواده داده بشه و باید روی قضیه که حساس بود بیشتر کار میشد............. اینهمه نکته مثبت رو ندیدن و همه رو نادیده گرفتن منصفانه نیست................. فرارو خوان ها طبق معمول به طور ریشه ای با مسائل دینی و انسانی مشکل دارند.............. عزیزان شما برید بنشینید پای ماهواره و جفنگیات نوری زاده و سالی تاک و امثالهم رو ببینید تا روحیه تون خراب نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
پس شماهم برنامه هاي ماهواره را مي بينيد منتهي براي نقدبرنامه هاي به قول شما جفنگ تا ديگران نبينندوروحيه شان خراب نشه.
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اگه شما ماهواره نمیبینید پس از کجا از برنامه هاش اطلاع دارید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
این برنامه دیگه شورش رو درآورده. احسان هم که فقط بلده تیکه بندازه و مچ بگیره. نظرم راجع به این برنامه کاملا عوض شده. سر افطار اعصاب همه رو بهم میریزه . یادشون رفته افطار وقت شاد بودن و آرامشه. دلم برای آینده اون بچه بی گناه میسوزه. همین کارا رو میکنید که مردم میرن شبکه های خارج رو میبینن.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم ابتکارخودشون فرمودن یتیم قابل احترامه اگه کسی با کودک یتیم مشکل داشته باشه ازبی فرهنگی خودش هست بایدشعورشو بیشترکنه من نظرات خانم ابتکارو قبول ندارم
آرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نمی دونم برای بالا بردن آمار بینندگانشون ، میشه دست به هر کاری زد؟؟؟؟ حتما از عادل فردوسی پور مشورت خواستن ، تو مملکتی که فرصتی برای مقایسه فراهم نشه و رسانه دیداری همش دولتی باشه نتیجه اش هم این میشه.....
آآآآآآآآآآآآآآآآآآهههههههاااااااااااااااااای ما انسانیم که داریم تلویزیون نگاه می کنیم نه تکه سنگ!!!!!!
nicbe
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
واقعا برای خانم ابتکار متاسفم
چه طرز فکر احمقانه ای
دوستان عزیزی که نگران حال مردم هستید دمتون گرم ولی بهتره شما در این مورد نگران خودتون باشید چون هرکسی حال خورشو بهتر میدونه هر کی حالش بد میسه هیییچ اجباری به نگاه کردن نیست
فاطی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
چرا بچه خجالت بکشه این بچه ها باید با افتخار از چنین پدرومادرهایی یاد کنن.ننهایتش تا 3یا 4 سال قیافه این کودک در ذهن ها می ماند.مهم این است که الان خیلی ها به اینکار علاقه مند میشن.مثلا اون دخترک هم در همان برنامه با میل خودش امده بود وبه خانواده جدیدش افتخار میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منفی های مهندسی شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من متوجه نشدم بچه يک خانواده رو گرفتن هديه کردند به يک خانواده ديگه ؟!!!
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اقور بخیر یا اغور یا عغور نمیدونم .بچه یتیم رو هدیه دادن
بیدار
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اشتباهات ماه عسل:
آوردن زنی که اعتیاد داشت با وجود دو فرزند )اون بچه ها غرور دارن، مخصوصا که پسر هستن!!!(.
آوردن کودکی که خانواده ای او را به فرزندی قبول کرده بودند.)به قول خانوم ابتکار(
آوردن زنی که سرطان داشت و بریدنصحبتهایش)اصلا واسه چی اوردیدش؟؟؟؟؟(.
آوردن افرادی که کار خیر کرده اند.)درحالی که ادعا میکنند جار زدن آن اشتباه است!!!(
آوردن خانواده ی مقتولی که قاتل را پای دار بخشیدند.)قاتل بیشتر طلبکار بود!!!(
و متأسفانه عطش شهرت بر کرامت انسانی مقدم شده، حتی به قیمت آبرو...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
روزه بهت فشار آورده عموجان برو بخواب يه ذره!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
فرارو جان !! خیلی عقب هستی ... این خبر رو یکی دو روز بعد از پخش این قسمت از ماه عسل در سایر سایت ها رویت نمودیم.....................یک کم به روز باشی بد نیست بالام جان ن ن ... !!!
ساجده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
قضاوت عجولانه است.کاش بدون برنامه رو دلی میدیدن نه با غرض.....
ساجده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
قضاوت عجولانه است.کاش بدون برنامه رو دلی میدیدن نه با غرض.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
زمانهای قدیم غلامان و بردگان را هم اینچینی پیش کش نمی کردند و رسم و رسومی داشتند که صدا و سیما کرد
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ازبس همی چیودروغ اماباظاهری شادبهمون تحمیل کردن باورمون شده همه چی خوبه چرااوناتغیرکنن؟بزاراین دفعه روماواقعیتاروببینیم!حتمادوروزدیگه احسان علیخانیم مث فرزادحسنی...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
درد همه ی ما همینه که بجای اینکه نگا کنیمو عبرت بگیریم مدام دنبال یه عیبو ایرادیم که بقیه رو ضایع کنیم خانم محترم و بقیه که فکر میکنین ایشون درست گفتن ایا شما جای اون خونواده بودین یه همچین کاریو میکردین یا نه حرف برنامه به نظر من همین بود اینکه نگاهمونو عوض کنیم اون خونواده اگه برنامه رو خوب نگا کردین میفهمیدین که گفتن در مقابل کل آشناهاشون وایسادن وهمچنین در مقابل آدمای مثل بعضیا که حس میکنن هر کی معلولیتی داره باید مسخرش کنن اون دختر چه به برنامه میومد چه نمیومد فردا پس فردا آدمایی هستن که هزارو یه حرف بیربط بهش بزنن اون بچه باید از الان یاد بگیره که در مقابل آدما و مشکلات مقاومت کنه خونوادش و خودشم راضی بودن که اومدن خواهشن برا نظرات دیگران احترام ئل شیمو خودمونو کاسه ی داغتر از آش نکنیم احیانا به خاطره اینکه از کسی خوشمون نمیاد یا با کسی مشکل داریم
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
الان که داشتم نظراتو میخوندم متوجه یه نکته ی جالب شدم بین خونواده و آشناهام این طوره آقایون نودونه درصدشون از آقای علیخانی و برنامه شون خوششون نمیاد و با خوبو بدش مخالفن حالا بهشون بگیم قبول نمیکنن دلیلشو دیگه خدا میدونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
با اون مجری ریا کارشون!
raz
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
براي خانم ابتكار و افرادي كه طرز تفكرشان مانند ايشان است بسيار متاسفم- اينقدر منفي و سطحي نگري......واي
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آدم برفک ببینه ولی این برنامه ها رو نبینه
ناشناس
Germany
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
روزي هزار تا از اين ها را همه جاي اين شهر ميبينيم ...مته به خشخاش نزاريد ...واي اگر كه بخوان يه مجري مردمي رو پايين بكشن چه بازي هايي كه در نميارن ...
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم محترم شما همیشه دنبال سنگ انداختن وایراد گرفتن هستید اگر راست میگویید خودتان تابه حال برای مردم چکار کرده اید به جزاینکه یک گوشته بایستید وخرده گیری کنید این همه جنبه های مثبت وخوب والگو گیری های مناسب را ول میکنید وبه چیزهایی که زیاد مهم نیستند گیر میدید من که فکر میکنم اینها همه ازسر حسادت است
سام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ماه عسل برنامه بي محتوا و سخيفي است. اميدوارم امسال آخرين سال پخشش باشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آوردن زنی که قصاب است آوردن چند تا محافظ آوردن برادرانی که ناقص الخلقه هستند آوردن "همراه با برنامه ریزی قبلی" ایثارگرانی که سالها پیش جان همدیگر را نجات داد ه اند و ظاهرا همدیگر را نمی شناسند واقعا این برنامه ها چقدر به خرد و عقل و فهم مردم اضافه می کند در ثانی همه این جیزها را مردم به طور روزمره در کوچه و خیابان میشنوند یا در سایتها میبینند ..اما اینها ربطی به علیخانی ندارد او یک مجری است و اجرا کننده آنچه ضرغامی و مدیرانش برایش نوشته اند مجری خوبی است اما او برنامه بدی را به خوبی اجرا می کند..
ناشناس
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
باسلام،
جاي تاسف آنجاست كه خانم ابتكار در زمان تصدي رياست سازمان با مديران به گونه اي عمل كرد كه قابل قياس با مورد انتقادي نمي باشد. ايشان با قرار دادن مديري نالايق كه اكنون محكوميت بلند مدت آن تائيد شده برخورد هاي غير انساني و غير قانوني را انجام داده در كبر و غرور رياست هيچگونه توجه اي به حقيقت و راستي نكردند و حال اينچنين برآشفته مي شوند. اين موضوع ياد فردي را به خاطر مي آورد كه نام او تيمرتاش بود وقتي در قدرت بود بسيار بي قانوني كرد با احساسات مردم بازكرد و وقتي در بند شد متوجه شد كه چقدر قانون خوب است و چرا نسبت به وي بي قانوني مي شود.
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آقا احسان
وقتی برنامه اجرا میکنی به هر قیمت همین میشه وقتی بجای حرف مردم رزمی کار و بادی گارد میاری همین میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من از این برنامه متنفرم.با اون مجریش.خدایی کامنت منو بذار
بينا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
در مورد موضوع با خانم ابتكار موافقم. ولي كليت برنامه بد نيست.منظور خانم ابتكار هم اين نيست كه اين برنامه بد هست گفتند در آن روز انتخاب موضوع وعمل انجام شده صحيح نبوده يعني بهتر است ما از كارشناسان براي توليد برنامه استنفاده كنيم كه البته امكان ندارد. به زعم صدا و سيما كارشناسي يعني مجيز...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم ابتکار لازم نکرده از برنامه بسیار خوب ماه عسل انتقاد کنی
سکوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
وقتی قبل افطار نمیتونن صدای آرامش بخش استاد شجریان و ربنای دلنشینش رو پخش کنن مجبورن با این جور برنامه ها حال مردم رو بگیرن و آب ببندن تو برنامه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم ابتکار با اینکه از افکارتون خوشم نمیاد اما حرف خوبی زدید خدا خیرتون بده
علی رزاقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
انتقاد خانم ابتکار کاملاً منطقی وانسانی بوده که انتظار داریم منبعد در تهیه سریال ها حتماً این مسائل رعایت شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
سركار خانم ابتكار انسان شريف و قابل احترامي هستند. اما عليرغم سكوت چندين ساله خود در مقابل بسياري ناهنجاري هاي اجتماعي حالا با شدت و حدت از برنامه اي تلويزيوني انتقاد مي كنند كه در وانفساي بي برنامگي اين رسانه نمره اگرچه نه چندان بالا ولي قابل قبولي مي گيرد.اتفاقآ برنامه مورد انتقاد يكي از تاثير گذار ترين قسمت ها بود وزن و مردي را به تصوير كشيده بود كه شاهكاري خارج از تصور داشتند .زوج مستاجري فقير كه بيست و سه سال كودك معلولي را بزرگ كرده و توصيه پرورشگاه مبني بر باز گرداندن كودك معلول و گرفتن كودكي سالم را نپذيرفته بودند.اين فداكاري حيرت آوري است.
انتقاد خانم ابتكار به نظر بنده ناشي از ميل نژاد ايراني به پتهان كاري و داشتن دو چهره در جمع و در خلوت است است.يك فرزند خوانده تا كي بايد شب و روز خود را در اين نگراني سر كند كه هويت اصلي اش لو نرود؟
دوستان كامنت گذار به جاي قضاوت عجولانه بهتر است يك بار ديگر برنامه را ببينند و با تامل قضاوت كنند.
دوستان اين كه عملكرد رسانه قابل قبول نيست دليل بر لايك كردن هر انتقادي هم نيست.
نازگل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اتفاقا برنامه کاملا تاثیر گذار بود از این جهت که به خانواده های دیگه آموزش می داد که بچه دار نشدن تنها دلیل برای بچه گرفتن از پرورشگاه نیست.
در ضمن نمی دونم چه اصراری دارید که همیشه نقاب به صورت بزنید و به همه دروغ بگید و همه چی رو مخفی کنید .
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
حرف ما هم همینه
مجله فرارو