bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۷۷۴۸

انتقاد توکلی از سخنان مطهری در مجلس

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نطق امروز علی مطهری در صحن علنی مجلس با بیان اینکه نباید حق اظهار نظر نمایندگان را به میزان رای آنها مرتبط دانست تاکید کرد: متاسفانه تعبیر سخن آقای مطهری این بود که افراطیون چون 4 میلیون رای دارند حق اظهار نظر در مورد دولت آینده را ندارند در حالی که این استدلال مبنا ندارد و می تواند جاده را برای دیکتاتوری اکثریت هموار کند، جریان اقلیت حق دارد حرف زده، نقد کرده و در خصوص دولت آینده موضع گیری داشته باشد و گرفتن چنین حقی از اقلیت در واقع امضا کردن پای دیکتاتوری اکثریت است.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به نطق علی مطهری در جلسه امروز مجلس گفت: نطق جناب مطهری در مجلس حاوی برخی نکات مثبت بود که مورد تاکید ایشان بوده و ما هم از قبل بر آن تاکید کرده بودیم.

وی با اشاره به برخی از این موارد که مورد تاکید علی مطهری در نطق خود بوده افزود: آقای مطهری گفتند دفاع از نظام و مردم را باید همزمان داشته باشیم و دفاع از نظام نباید باعث ضایع شدن حق مردم و جامعه شود که این از موارد مثبت صحبت های ایشان بود و یا اینکه به نکات مثبت دولت احمدی نژاد اشاره کردند در حالی که می دانیم نسبت به برخی اقدامات این دولت در روزهای پایانی مسئولیتش انتقاد داشتند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با انتقاد از برخی سخنان علی مطهری عنوان کرد: دو اشکال راهبردی در مباحثی که آقای مطهری در مجلس مطرح کردند وجود داشت که برادرانه از ایشان می خواهم این اشکلات را اصلاح کنند.

توکلی با بیان اینکه نباید حق اظهار نظر نمایندگان را به میزان رای آنها مرتبط دانست تاکید کرد: متاسفانه تعبیر سخن آقای مطهری این بود که افراطیون چون 4 میلیون رای دارند حق اظهار نظر در مورد دولت آینده را ندارند در حالی که این استدلال مبنا ندارد و می تواند جاده را برای دیکتاتوری اکثریت هموار کند. این سخن با اظهارات سابق آقای مطهری هم سازگار نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریان اقلیت حق دارد حرف زده، نقد کرده و در خصوص دولت آینده موضع گیری داشته باشد اظهار کرد: گرفتن چنین حقی از اقلیت در واقع امضا کردن پای دیکتاتوری اکثریت است.

توکلی تصریح کرد: با اینکه بنده با افراطیون که مورد انتقاد آقای مطهری هستند در موارد بسیاری اختلاف نظر دارم اما معتقدم این جریان حق حرف زدن دارد.

وی گفت: مثل اینکه ایشان در مجلس به عنوان منتقد دولت فعلی، اقلیت بود و ما از سخنان و حق اظهار نظر وی دفاع می کردیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به اشکال دوم سخنان علی مطهری عنوان کرد: نقد دومی که به سخنان آقای مطهری وارد است مربوط به مواضع وی در قبال فتنه و مقایسه آن با خطاهای احمدی نژاد است.

توکلی با بیان اینکه تنازل سازی خطای موسوی و کروبی در فتنه 88 مشکلی را حل نمی‌کند، خاطر نشان کرد: اینکه بگوییم جرم موسوی و کروبی کم است و خطاهای احمدی نژاد را هم اندازه با آن قرار دهیم به معنای اعتدال نیست.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی فتنه خلافکاری ها و قانون شکنیهای موسوی بود تاکید کرد: موسوی به ادعاها و اظهارنظرهای قبلی خود نیز پایبند نماند و در مقابل قانون تمکین نکرد ولو اینکه اعتراض داشت و مانند آیت الله هاشمی پس از رد صلاحیت در برابر قانون تمکین نداشت.

توکلی با بیان اینکه موسوی می توانست با تمکین مقابل قانون در دوره دوم احمدی نژاد همچون اقلیتی پرقدرت حضور داشته باشد تصریح کرد: وی می توانست به اهرم نقد در جریان اقلیت رفتار احمدی نژاد را تعدیل کرده و به احتمال زیاد الان رئیس جمهور بود بنابر این آقای مطهری نباید احمدی نژاد و موسوی را در کنار هم قرار دهد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه موسوی علت اصلی ایجاد فتنه بود یاد آورشد: البته احمدی نژاد هم در فتنه خطاهای قابل توجهی داشت اما قابل مقایسه با فتنه گری های موسوی و کروبی نبود.

توکلی با اشاره به اینکه پیروزی اعتدال نباید باعث این شود که به افراطیون جایزه دهیم تصریح کرد: آقای مطهری مثل همیشه باید از حق همه نمایندگان دفاع کند البته با در نظر گرفتن اینکه همه اظهارنظرهای نمایندگان نیز درست نیست.

وی با اشاره به بخشی از سخنان علی مطهری مبنی بر اینکه مجلس نباید به بهانه ارتباط با فتنه وزرای کابینه دولت یازدهم را تحمیل کند تاکید کرد: این تعین تکلیف کردن برای مجلس است چنین اظهار نظری نادرست بوده و قابل دفاع نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه به نظر من وزیری که از فتنه و فتنه گری حمایت کرده است صلاحیت وزیر شدن را ندارد، عنوان کرد: در حقیقت فتنه گری همان افراطی گری است و این مسئله چیزی است که دولت یازدهم با شعار اعتدال باید به آن توجه کند.

توکلی با اشاره به بخشی از سخنان علی مطهری در خصوص بازداشتهای سیاسی عنوان کرد: برخی بازداشتها برای نقد حاکمیت بوده، اگر مصادیقی باشد که من هم معتقدم هست نظام باید با صعه صدر با آنها برخورد کرد و چتر رافت خود را بر سر همه از جمله مخالفان حکومت که دست به اقدام عملی نزدند باز کنند.
برچسب ها: توکلی مطهری نطق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
همه حق اظهار نظر دارند آقای مطهری!
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
مشكل اينجاست كه اين اقليت نمايندگان هزاران برابر بيشتر از اكثريت اعضا ادعا دارند
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
سعه صدر نه صعه صدر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
بس کنید این حرف ها را به فکر مشکلات مردم باشید و اشتباهات خود در این 8 سال را گردن دیگران نیندازید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقاي توكلي شما چرا؟اون اقليتي حق دارد نظر بدهد كه به قانون اساسي نظام پايبند باشد و اصلا عقل داشته باشد نه يكسري ادمهاي پوپوليسم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۳
مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
این توکلی چه دوری برداشته
رزمنده هشت سال دفاع مقدس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
اقای توکلی. منظور اقای مطهری این است که 4 میلیون نباید بر 50میلیون حکومت کند؟! توهین کند. فحاشی کند. امرونهی کند. تهدید کند. خود فتنه گری کند وان را به دیگران نسبت دهد. ارامش جامعه را به هم بزند. وخود را عین اسلام وانقلاب و50میلیون را شکم پرست و....... بخواند؟!! اقای توکلی گفتمان این چهار میلیون در 8سال کشور وملت وانقلاب را به خاک سیاه نشانده؟؟!! ارمانهای امام وانقلاب را به بیراهه برده؟! دزدی. گرانی. تورم. بداخلاقی. بی اعتمادی. را در کشور نهادینه کرده است؟؟!!ووووو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
لابد دیکتاتوری اقلیت مبنا داره آقای توکلی!!؟
رضا احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
متاسفم برای تفکر شما آقای توکلی امثال شماها بودید که با حمایت از تفکر احمدی نژاد ها مردم رو به این روز سیاه نشاندید. به نظر من شماها پتانسیل این رو دارید که دوباره یک احمدی نژاد رو متولد کنید و در ته دل به وجود آقایان این چنینی افتخار میکنید. صحبتهای آقای مطهری کاملا درست است و ایشان را جزو نمایندگان با انصاف مجلس میدانیم. آقای توکلی بدترین دیکتاتوری تحمیل رای اقلیت به اکثریت ملت است" که شما این دیکتاتوری را قبول دارید مردم با رای 19 میلیونی به آقای روحانی خواستار پایان فضای خفقان، ریا، دزدی های 3هزار میلیاردی، فضای امنیتی در دانشگاهها، عدم رابطه با دنیا، تهمت و...... شدند. انشاالله 2سال دیکه با حماسه ای عظیم مجلس رو از وجود نماینگان تندرو خالی خواهیم کرد و حماسه ی سیاسی را کامل خواهیم کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
خب جناب توکلی مگه این گروه که شما از اینها دفاع میکنی خودشون کم تریبون دارن روزنامه رادیو تلویزیون نماز جمعه شب نامه ......چرا شما ناراحت شدین و غصه اینا رو می خورین؟ اینا 22بهمن قم چیکار کردن؟ نماینده هاشون تو مجلس چیکار میکنن؟ ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
با اینکه من هم در مواردی با مطهری اختلاف نظر دارم ولی نفهمیدم ایشون کجا کفت افراطیون حق اظهار نظر ندارن! حرف ایشون اینه که بازندندگان انتخابات نباید برای رییس جمهور "تعیین تکلیف" کنن که چه کسی رو به وازارت انتخاب کنه.
آیدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقای توکلی
حقیقت تلخ است.
ولی باید آنرا بپذیرید.
درود بر خاتمی و روحانی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
به اقای توکلی بفرمایید آیا ترس از به قدرت رسیدن اصلاح طلبان نیست که باعث شده اینگونه از فتنه و فتنه گری صحبت کنید ؟ ترستان باید از جا داشتن اصلاح طلبان در دل مردم باشد تا در دست داشتن مناصب حکومتی. شما اصولگرایان که به آقای روحانی رای ندادید که حالا اینقدر آسمان ریسمان میکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
جناب توکلی فرق نقد با خط و نشان و تعیین تکلیف را هم بفرمایید تا اقلیت کمی تفهیم شوند!
مهندس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
به به پس این اقای توکلی، معنی حق اقلیت هم فهمیدن. من فک میکردم نمیدونسته. چرا تا الان که در اکثریت بودن از این حرفا نمیزد؟
بهادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
مجلس باید عصاره و برایند فکری جامعه را داشته باشد. مجلسی که برای یکی از کاندیداها 190 امضا جمع میکند و بعد آن فرد 4 میلیون رای میاورد یعنی مجلس با تفکر عامه جامعه مشکل دارد و توانایی درک افکار اصلی آحاد مردم را ندارد. که این یک نوع دیکتاتوری اقلیت بر اکثریت است جناب آقای توکلی و شما هم جزیی از این فرایند نا میمون هستید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
جناب اقای توکلی الان اقلیت توانسته اکثریت را خفه کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
چطور مجلس حق دارد برای دولت تعیین تکلیف کند، ولی یک نماینده حق اظهارنظر در مورد رفتار عده ای از نمایندهها که بخش عظیمی از مردم به رفتار آنها انتقاد دارند، ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقاي توكلي اگر عكس همسر شما را هم در تلوزيون مقابل مردم ميگرفتند و ميگفتند بگم بگم امروز اينطوري بلبلي نمي خوندي عزيز دل برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
حق اظهار نظر با حق تعيين تكليف فرق ميكند
آقاي مطهري درست گفته است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
ان شالله دوسال همه شما نمایندگان هرچه زودتر تموم بشه و گروهی بافکر باز بیان و نه اینکه اینقدر از فتنه به عنوان ابزاری برای کوبوندن گروه مخالف استفاده نکنن جناب توکلی
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
انصافا آقاي توكلي نقد بجايي داشتند.
سید علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
حق با آقای مطهری است. اقای توکلی ؟
این برداشت شخصی شما از صحبت های آقای مطهری است .
فتنه گر
UNITED STATES
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
چه کس داده به تو متری و ستجی که عمق فسق و ایمان مردم بسنجی؟
میشه فتنه رد تعریف کنید؟آیا به اصطلاح شما فتنه گران، این روزهای سنگین و طاقت فرسا رو پیش بینی نکرده بودند؟؟؟ بترس از روز جزا
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقای توکلی اگه فقط شما حرف بزنی خوبه؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
گفتمانی که 8 سال برای حداقل 13 میلیون نفر حقی قایل نبود امروز دست و پا می زند.
armin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
اقای توکلی فراموش گردید 13 میلیون رای را خس و خاشاگ معرفی نمودید.
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
منفی می دم
سید حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
انشاءلله در انتخابات بعدی مجلس مردم معنی اقلیت و اکثریت رو بار دیگه به شماها نشان خواهند داد جناب آقای توکلی!
ناشناس
FRANCE
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقای مطهری همینقدر اعتباری هم داشتی دیگه نداری بسه دیگه
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
درود به شرفت توکلی عزیز....اعتدال یعنی این آقای مطهری.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
با دکتر مطهری موافقم اگرچة اونجاکة دکتر توکلی گفت راةبرای دیکتاتوری باز نشةهم درست بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقای توکلی چرا زمانی که وظیفه داریم حقوق دیگران را بدهیم اسمش را رافت اسلامی می گذاریم؟
33333
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
اقای توکلی منظور جناب مطهری این نیست که دوستان تندرو حرف نزنن بلکه منظور ایشان این بود که ان عده توهین نکنن و اینکه خود را نماینده اکثریت جامعه ندانن.
عاطفه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
جدی می فرمایید جناب توکلی؟
این جمله شما که "جریان اقلیت حق دارد حرف زده، نقد کرده و در خصوص دولت آینده موضع گیری داشته باشد و گرفتن چنین حقی از اقلیت در واقع امضا کردن پای دیکتاتوری اکثریت است"
چرا 4 سال پیش صادق نبود؟ که البته همچین اقلیتی هم نبود و سیزده میلیون آدم بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
جناب توكلي ديكتاتوري اقليت بدتر است يا ديكتاتوري اكثريت
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
دیکتاتوری اکثریت دیگه چه حرف مزخرفیه؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
با حرفهای غیر منطقی اقای توکلی مخالفم .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
دیکتاتوری اکثریت ؟؟؟!!! بابا ایول آقای توکلی ،پس مردم سالاری دینی چی می شه ؟ پس مردمی که در اول انقلاب 98 درصد به انقلاب رای دادن دیکتاتوری اکثریت بودند ؟ تا حالا که می گفتین حرف ما حرف اکثر مردمه حالا که مردم شما رو پس زدن میگین اکثریت دیکتاتور شده بابا ایول !! دم شما گرم اصلا از شما انتظار نبود !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقای توکلی مطمئن باشید اکثریت قریب به اتفاق مردم با نظر آقای مطهری موافق هستند نه جنابعالی که همیشه به موضوعات درجه دوم می پردازید؟
فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
منظور ایشان یقینا بلبرداشت آقای توکلی فاصله بسیار دارد چراکه منظورش این بود به اندازه وزن آراء ومقبولیت خود ادعا ومطالبات داشته باشند وازطرف اکثریت صحبت نکنند !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
کی نیاز به رافت دارد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آقای توکلی؛ شما که معتقدید همه باید حق اظهار نظر داشته باشند, چرا این حق را برای آقای مطهری قائل نیستید.
در ضمن ایشان نگفته اند که شکست خوردگان انتخابات نباید اظهار نظر کنند؛ حرف ایشان این بود که چرا بازندگان انتخابات بیش از همه برای دولت منتخب تعیین تکلیف می کنند.
در واقع ایشان با مصادره کردن انتخابات از سوی یک جریان خاص انتقاد کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
سعه صدر
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
من قبلا نظرم در مورد توکلی مثبت بود ولی بعدا متوجه شدم که ایشان هم جز گروه حق ستیزه
حسین
UNITED STATES
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
خود گویی و خود خندی
به به چه هنرمندی
یکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقای توکلی؛ شما بهتر نیست حرف نزنی؟
یه مشورت بفرما
ناشناس
TURKEY
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره سال 88 به اذعان خودتان 13 میلیون نفر به موسوی رای دادند شما تو این 4 سال انها رو دیدی بشون حق اظهار نطر دادی یا همه تون از هر تریبونی بشون بدبیراه گفتی
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقای توکلی چرا شما چهار سال پیش برای اقلیت (به تعبیر شما)چنین حقی قائل نبودید؟ما هم امثال مطهری را شناخته ایم و هم امثال شما را.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
خوب بود.
rahimy
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
به نظر بنده نباید مخالفت مربع فامیلی توکلی لاریجانی مطهری حلالی در مجلس با یکدیگر را باور کرد. اگر هم ظاهرا باهم جنگ زرگری کنند حتما قبلا با هم هماهنگ کرده اند و هدفشان در این روزها کوبیدن دولت احمدی نژاد است و بس.
bozorgmehr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
اقای توکلی این کار را میتوان با رفراندم حل کرد. البته از حالا مشخص است که شما پشیمان میشوید. چون ۷۵ درصد مردم اصلاح طلب هستند....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
دیکتاتوری اکثریت !
مثل خاموشی های روشنایی میشه
مبین
MALAYSIA
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
مطهری انسانی آزاده است و حرف حق می زند هر چند به مذاق افراطیون معتدل نمایی چون توکلی خوش نیاید. مسلمان واقعی پشت سر کسی که نمی تواند از خودش دفاع کند غینت نمی کند آن هم در ماه مبارک رمضان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آخي!!!!! آقاي توکلي چند سالهاقليت به اکثريت حکومت ميکنه و زور ميگه حالا نگران ديکتاتوري اکثريتي؟
هابيل ايران فر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
گويا آقاي توكلي هنوز درس عبرت نگرفته اند و بايد خود مردم به ايشان درس درست و حسابي بدهند
بركيا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
سلام
اقاي توكلي مي خواذ يكي دو تا وزير به كابينه تحميل كنه ازش ناراحت نشو افاي مطهري
میم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
این آقای توکلی مصداق بارز کلمه "حزب باد" هستن.
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقای توکلی حرفهای آقای مطهری را بد تعبیر کردی، به همین راحتی.
پرواضح است که منظور ایشان این نیست که اقلیت حق حرف زدن نداره بلکه همانطور که هم شما و هم ما میدونیم اقلیتی پرادعایی که کمترین پایگاه مردمی را داره خود را صاحب و والی مردم ندونه، اتفاقاً حرفهای مطهری علیه دیکتاتوری بود نه آنطور که شما تصور میکنید.
کاش تو مدارس و دانشگاهها درس " مغلطه " اجباری بشه میدونید چقدر از مغلطه و سفسطه ضربه خورده ایم!!!
ای داد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
شیر مادرت حلالت توکلی
تو رو نداشتیم این اصلاح طلبها و اصولگراها کلا انصاف رو به باد فنا میدادند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
بالاخره یک نفر پیدا شد جواب مطهری را بدهد !!!!!
امیر کیانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
دفاع از نظام نباید باعث ضایع شدن حق مردم و جامعه شود.
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
آقای توکلی در چند سال گذشته کجا بودید در این چند سال 13 میلیون رای ( به گفته خودتان) حق اظهار نظر نداشتند؟
در این چند سال چرا به دنبال حق اقلیت نبودید؟
واقعاً از دفاع از احمدی نژاد خجالت نمیکشید؟
اکباتان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
مشکل اینجاست که همیشه اصولگرایان حق دارند چه اکثریت باشند و چه اقلیت!!! البته بنده با حرف آقای توکلی موافقم اما چرا ایشان از حقوق اقلیت های دیگر دفاع نمی کنند. موضوع مطهری هم اظهار نظر نیست بلکه کارشکنی و تهدید آن اقلیت است که این روزها در رسانه ها به وضح دیده می شود
همت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
خُب راست گفت ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
به قول خودشون موسوی 14 میلیون رای داشت، چی شد که بعدش این 14میلیون فراموش شدند و عده ای هم فقتنه گر خونده شدند؟ آقای دکتر توکلی 4 میلیون بیشتر است یا 14میلیون؟
ناشناس
UZBEKISTAN
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
بسمه تعالي
حناب توكلي تائيد كرده كه جرء اكثريتي بوده كه در مجلس در مقابل اقليتي چون مطهري بود اند. شكر خدا به اين مساله اعتراف نمود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
اتفاقا" خطاهای احمدی نژاد در قضایای 88 بیشتر از دیگران بود جناب آقای توکلی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
منظور ایشان این بود اقلیت به اراده اکثریت احترام بگذارد نه اینکه اظهار نظر نکند . مرام آقای مطهری جلو گیری از آزادی بیان نبوده و هزینه آن را نیز پرداخت کرده در حالیکه تند روها در جایی که قدرت دارند به راحتی حقوق دیگران را نقض می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
حرف مطهري واقعيت دارد طرفداران تندروها همان چهار ميليون نفر هستند وشايد كمتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
هر چند اقليت ولى خطرناك هستند
سعدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
مسبب فتنه رو همه مردم شناختند! همه میدون فتنه اصلی کی بوده و کی هست! خدا به راه راست هدایتش کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
توكلي درست بشو نيست
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv