bato-adv
کد خبر: ۱۵۴۳۶۱

قرائتی: متاسفانه اشعاری مثل"موسی و شبان" در کتب دانش‌آموزان وجود دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغی باید قرآن محور باشد، گفت: مبلغان باید از قرآن در امر تبلیغ و برنامه‌های تبلیغی استفاده کنند.

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۲
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغی باید قرآن محور باشد، گفت: مبلغان باید از قرآن در امر تبلیغ و برنامه‌های تبلیغی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در جمع مبلغان طرح هجرت ویژه تابستان با ارائه‌ی راهکارهای عملی تبلیغ و توصیه‌های اخلاقی، تربیتی و تبلیغی، افزود: موعظه خود را بر اساس قرآن قرار دهید و از شعر، داستان و تاریخ کم کنید چرا که شعر دارای تخیلات بوده، در تاریخ احتمال صدق و کذب آن وجود دارد و روایات دارای انواع قوی و ضعیف بوده و تنها کتاب دست نخورده قرآن است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه کشتی بی‌سوراخ قرآن است بنابراین باید محور بحث تبلیغ قرآن باشد، گفت: در موارد دیگر باید تبلیغ خصوصی کنید، به منبر قانع نباشید و متناسب با هر فرد نسخه‌ای خاص تجویز کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تبلیغ امری الهی است، گفت: در دو آیه از قرآن برای پیامبر اکرم(ص) ذکر شده که نقشی جز تبلیغ ندارد و نقشی جز رحمت للعالمین ندارد بنابراین تبلیغ رحمت الهی است.

قرائتی همچنین به راه های عملی تبلیغ خوب و موثر اشاره کرد و گفت: در سخنرانی ها از تمام ابعاد شامل مساله، احکام جوانان، داستان راستان شهید مطهری، عدم بیان خواب و شعر و بهره گیری از قرآن و احادیث را در نظر داشته باشید.

وی ادامه داد: امروز شرایط خوبی وجود دارد و مردم گوش به فرمان فرامین اسلامی هستند و در هر موقع از آنها خواسته شده پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

این استاد قرآن کریم با انتقاد از برخی اشعار که در کتب آموزشی ما وجود دارد به ذکر نمونه‌ای از شعر موسی و شبان مثنوی معنوی اشاره کرد و گفت: این نمونه اشعار متاسفانه در کتابهای آموزش و پرورش فراوان وجود دارد و شما مبلغان باید شعرهای خوب که برگرفته از قرآن و معارف اسلامی است استفاده کنید.

به گفته وی، در مثنوی موسی و شبان، موسی به دلیل آنکه جلوی خرافات شبان را گرفته از سوی خدا مورد مؤاخذه قرار گرفته در صورتی که موسی برای جلوگیری از این خرافات مبعوث شده است.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: در سروده‌ای از سعدی آمده که «عبادت به جز خدمت خلق نیست» که این مطلبی دروغ است زیرا خدمت به خلق یکی از عبادات است.

این استاد قرآن و معارف اسلامی همچنین به برکات کار تبلیغ اشاره کرد و افزود: این کار شما خیلی برکت دارد؛ اول خودتان باسواد می‌شوید و بعد ایام فراغتتان پر می‌شود و از سویی دیگر در آخوندی خود ثابت قدم می‌شوید.

وی یادآور شد: تبلیغ چهره به چهره یادتان نرود و بدانید که سخنرانی عمومی فایده‌ای ندارد و این دلیل قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، همچنین امروز(پنجشنبه) در همایش نقش مبلغان دینی در پیشگیری و درمان اعتیاد در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مبلغان به هنگام حضور در کمپ های اعتیاد می باید از صبر و حوصله لازم برخوردار باشند، بدین ترتیب می‌توان وضعیت خلاف یک فرد را تا 180 درجه تغییر داد و انسان صالحی تربیت کرد.

وی بیان کرد: مبلغانی که برای تبلیغ در جمع معتادان اعزام می‌شوند باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند تا بتوانیم نتیجه موثری را در پایان تبلیغ شاهد باشیم.

استاد درس تفسیر قرآن کریم ابراز کرد: نباید نسبت به نزدیک به دو میلیون معتاد در کشور و اصلاح آنان بی تفاوت باشیم و همه باید دست در دست هم بتوانیم در اصلاح آنان کوشا باشیم.

وی افزود: مبلغان برای تبلیغ در جمع معتادان باید از ابتکار لازم برخوردار باشند و با روش های مناسبی بتوانند با نخبگی خود شخص آسیب دیده را اصلاح کنند.

قرائتی اظهار کرد: نگاه به معتاد باید نگاه به یک بیمار باشد و حتی اگر مبلغ توهینی از سوی یک معتاد دریافت کرد باید صبر و حوصله داشته باشد چرا که نتیجه کار مبلغ نجات خانواده فرد معتاد خواهد بود.

وی ادامه داد:مبلغان باید ریشه یابی لازم را نیز نسبت به علت بروز اعتیاد در افراد انجام دهند و سعی کنند از محبوبیت وجهه روحانیت برای اصلاح فرد معتاد به خوبی استفاده کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: مبلغان باید سعی کنند با شناخت مناسب از شخصیت معتادان با زبان خودشان با آنها سخن گفته و دقت کنند که نحوه گفت‌وگو با معتاد با اجرا در یک منبر در جمع‌های دیگر متفاوت است.

وی بیان کرد: مبلغان باید برای تبلیغ در کمپ‌های معتادان از روان شناسی لازم برخوردار بوده و خود روحانیون نیز مشاوران مناسبی داشته باشند.
برچسب ها: موسی شبان مدرسه
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
من طرفدار قرائتی نیستم ولی سعدی ضد ونقیض زیاد گفته. نمونه اش ؟: این دوشعر : عاقبت گرگ زاده گرگ شود گرچه با آدمی بزرگ شود که در رد تعلیم و تربیت است. شعر دیگر : سگ اصحاب کهف روز چند پی نیکان گرفت و مردم شد. که در تایید تعلیم و تربیت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
سعدی دروغ میگه ولی قرائتی راست میگه عجب
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
من هم مانند بقیه اظهار تاسف می کنم و لازم میدونم این رو بگم که موریس مترلینگ نابغه ی بی حد فلسفه ی دنیا که انیشتن به اون لقب بزرگترین مغز رو داده جالبه که از نکات تفسیری و فلسفی مولانا و عطار در دست خطهاش دیده میشه و اون وقت این عالم ربانی!!!!......

متاسفم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
خدا شمارا هم شفا دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
آقای قرائتی تا به حال آمار گرفتن چقدر حرف های ایشان مخاطب واقعی دارد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۵۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
زبان شعر و ادبیات خیلی فرق داره با زبان دین. واقعا چرا اینجوری همه چیو تکفیر می کنین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
فکر می کنم که اقای قرائتی مفهوم کلام مولانا را خوب درک نکرده اند وشاید سنی بودن مولانا در انتقاد ایشان دخیل بوده.منظور مولانا این است که هرکس به اندازه درکش مورد سوال خداوند قرار میگیرد.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
آقای قرائتی می فرماییدشما از مولانا وسعدی با ایمان تر و عاقل تر وداناتر هستید .باشه همین حرفها را میزنید که جوانان را از دین فراری دادید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
یعنی چی؟ دروغ ادبی هم ندیده بودیم که شما توجیهش کردی
ناشناس
Germany
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
راست میگه دیگه موسی وشبان رو بردارین جاش یه درس اندر صفات یه عالم ربانی بذارین
ادبیاتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
خوبه مقبره مولانا تو ایران نیست وگرنه به دستور جناب قرائتی تخریب می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ازتون خواهش میکنم که پیام من رو به عنوان کسی که ۱۳ سال است در دانشگاه تدریس میکند به آقای قراءتی بدهید.
آیا واقعا مشکل جامعه ما وجود ادبیات در کتاب کودکان است. مشکل ما این است که الفبای دین که در قران گفته شده در کشور ما اصلا اجرا نمیشود. ایشان عمری است قران تدریس میکنند و نماز را ترویج میکنند ولی چرا الفبای دین را ترویج نمی کنند. کمفروشی، بستن راه خلق خدا و مردم، حق را ناحق جلوه دادن، گرانفروشی، تهمت، غیبت، دروغ، وفا به عهد نکردن، اصرار کردن در گناه ، دل شکاندن، و هزاران درس دیگر که قرآن به ما میدهد ولی من هیچ تبلیغی در جامعه نمی بینم . برای همین جامعه ما به این روز افتاده است. تزویر و ریا ، نبودن صداقت در حالیکه اگر ۶۰ درصد فران در جامعه ما رعایت میشد در بین بزرگان و مردم عادی جامعه ما رنگ و بوی دیگری میگرفت. ای کاش ایشان همتشان را در این جهت بکار بیندازند تا جامعه ما به خلوص بیشتری برسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اشکال نداره!چون متوجه مرادنشده اند؛افاضه فرموده اند!از بادبادک نمیتوان انتظار سقف پرواز ایرباس آ380 داشت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
کاربران نظراتی که حاوی نشان دادن عقده نسبت به دین است را کنار بگذارید.متاسفانه هر جا یک بحث دینی مطرح می شود بدون دلیل با آن مخالفت می شود
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
منم از شعر موسی و شبان خوشم میاد . اما از منبع و صحت اون هیچ اطلاعی ندارم . قرائتی گفته خدا موسی رو به خاطر این مواخذه نکرده حالا شما اگه سندی داری بیا اثبات کن که همپین چیزی بوده ، این همه توهین و حمله بدون دلیل با ادعای روشنفکری شماها جور در نمیاد .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
تو را چنان که تویی هر نظر کجا بیند
به قدر دانش خود هر کسی کند ادراک
واقعا متاسفم جناب حجت الاسلام.تو که قرآن به این نمط خوانی/ببری رونق مسلمانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
شیخ بهایی در مورد اشعار مولوی میفرماید :من نمیگویم که آن عالیجناب هست پیغمبر ولی دارد کتاب.به حق اشعار مولانا تفسیر قرآن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
در پاسخ به آقای قرائتی فقط یک کلام:
قدر زر زرگر شناسد
قدر جوهر جوهری
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بابا چرا بهتون بر میخوره این اقا به اندازه سن من وشما درس دین خونده یعنی یه نظر هم در مورد یه مسله نمی تونه بده بعد شما نوعی در مورد هر موضوعی نظر میدی بابا صد رحمت به زمان سقراط
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
کجا قرائتی بیچاره تکفیر کرد؟؟؟ نظرشو گفت.
وااااا
مولانا که مثل احمدی نژاد معصوم نیست
lمرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
حق با جناب قراعتی.چنین شعری مناسب دانش آموزا نیست وممکن هرگونه برداشتی شاید غلط ازش بکنن.در ضمن شما تو چه سطحی قرار گرفتید که مفسر کلام خدارو به چالش میکشید.سواده منو شما ازنظر تفسیر در سطح صفره در مقابله ایشون.ایرانیا خدای شعار دادنن ولی تو عمل مثل منو شما پوچن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
هر کسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
ایشون خیلی راست میگه . من پیشنهاد میکنم ایشون یه شعر جدید بگه تا با موسی و شبان جایگزین کنیم !
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
بگیم اصن موسی شبان را ندید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مثلا یک توپ دارم قلقلیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
البته اگه تونست یه بیت هم بگه ما قبول داریم !
صوفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
به نظرتون اون شبان الان با این وضعیت اقتصادی اصلا گوسفند داره یا نه !! این خودش جای بحثه !! بنظرم یه شعر راجع به این که یه شبان چطوری گوسفند هاش رو از دست داد ، بنویسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
خب سانسور کنید این شعرها رو شما که استاد این کارید
فراتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بابا بنده خدا نظرشو گفت.
حساس نشو حساس نشو
گیر دادیداااا
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ما هم داریم نظرمونو می گیم .
شما چرا حساس می شی ؟
صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
عزیز دل برادر هر چیزی سر جای خود شعر،تاریخ و ... تخیلات نیست!!!!!!!!
این شعر در اخرش به این اشاره داره که هر کسی و در هر موقعیتی که هست می تواند با خدا در ارتباط باشد و به زبان خود با خدا صحبت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مشکل امثال آقای قرائتی دقیقاً همینه که خیال می کنن همه باید با زبان ایشان با خدا صحبت کنند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
عزیز جان؛مشکل اینست که ظاهرا قرائتی متوجه مفهوم ومراد موسی وشبان نشده!کسی ایشان را راهنمایی کند لطفا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
لا یکلف الله نفسا الا وسعها....
هر کس به اندازه وسعش تکلیف داره....
کلام قرآن هست !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
این خلاف قرآن است. تصریح قرآن بر این است که انبیا برای تذکر مردم به پرستش درزست خداوند یکتا، آن طور که او خود تعیین فرموده، مبعوث شده اند. وقتی صحبت از سیره انبیاء می شود، باید حتما مستند روایی در کتب معتبر وجود داشته باشد، در حالیکه این داستان هیچ مستندی ندارد. یعنی دورغ است و به انبیاء دورغ نسبت داده شده است
677
Germany
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
عجب!!!!!!!!!
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
برات یه جواب خوب دارم قرائتی، اما اگه بنویسم منتشر نمیشه. پس بیخیال.
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
من جات جواب ميدم اگه منتشر بشه
اين استاد عمرشو به قول خودش در راه قران گذاشت اما ايشون نمونه بارز همون عابداني هستند كه عين يه پرنده فقط نوك به زمين ميزنه جاي عبادت
استاد عالم قران سراسر درس اخلاقو احترام به ساير تفكراته
شما مطمئنيد كتابي كه خوانديد قران بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
استاد قرائتی
اقای قرائتی معلم قرانه و احترامش واجب
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
من هم برات جواب خوب دارم عسل .اما اگر بنویسم منتشر نمیشه .پس بیخیال. ولی یک جواب قابل انتشار این است که ایشان نه شعر را رد کردند نه روایت را. ولی گفتند برای بیان موضوعات دینی بهترین منبع و مدرک بدون اشتباه قران هست .لطفا کمی دقت و انصاف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مولانا خودش جواب اینها رو داده و میگه :
بیت من بیت نیست ، اقلیم است
هذل من هذل نیست ، تعلیم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
منفی واسه چیه طالبان؟
ناشناس
Germany
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
سهراب
منم یه جواب ........ منتشر نمیشه پس بی خیال
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
آخه چرا؟من شعر مورد علاقم همین موسی و شبان. بیچاره مولوی :(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
بيچاره ما كه اين آقا بايد كل ادبيات مملكت رو يكباره زير سوال ببره.خوبه نگفت اشعار حافظ همه كفر خداست.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
متاسفم، همون بهتر که این شاعر گرانمایه رو بدیم به ترک ها، اونا خوب قدر می دونن.
آذري
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ترك ها مگه چه شونه .؟
خداشناس بودن ربطي به قوميت نداره ، مواظب حرفات باش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
دوست من عصبانی نشو منظورش ترکیه است نه ترک ها.
حالا اصل و فرع قضیه رو ول کردی اومدی به چه مسئله ای گیر دادی برادر من؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ترک ها چشون نیست؟؟!!!!
من موندم چرا بعضی ترک های آذری خودشون رو میچسبونن به بی فرهنگ های عثمانی
والا منم ترکم
دی دی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
دوست خوب آذری ! ترکها هیچ چیزشون نیست اتفاقا مهدی داره میگه اونا قدرشناس ترن ! کجای حرفش حرف خدا شناسی زد ؟
آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آذری ها ترک نیستند
ناشناس
Germany
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آذری جان منظورش این بود که اونا زبونشون فارسی نیست و مولانا از ایران رفته اونجا.
پانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
منظورش ترکای ترکیه بود... آذری جان زود جوگیر نشو
احمد
Australia
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
آذري
نگفت كه ترك ها چيزيشونه.
بعدش تو آذري هستي يا ترك
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
آذری عزیز منظور دوستمون ترکهای ترکیه بود که علاقه زیادی به مولانا و اشعارش دارند
يك نظر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
منظور اين دوستمون تركيه بود نه تركها .
ترک مغان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
آذری ها ترک هستند ، نمیدونم چرا برخی سعی در جدا کردن ما از اصلیتمون هستند ، ترک با هر قومیتی که باشه اعم از ترکمن ازبک و آذری و آناتولی و ... ترکه . فرارو خواهشا منتشر کن
بلوچ
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
آذرباگانی عزیز شما رو سر ما جا داری منظورش ترکیه بود نه آذربادگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
مثنوی مولوی هم بزارید کنار!!!!!!!!!!!1 همینمون کم بود!!!!!!!!!
عبد الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
متاسفم از اینکه ایشون اینقدر قضایا رو مطلق و سطحی میبینن . به نظر میرسه به کلی با مقولات ادبی و هنری بیگانه هستن
بیابانی
Germany
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
آقای قرائتی هم مثل بقیه آدم ها ممکنه نظرات درست یا غلط داشته باشند. ما نباید همه چی رو سیاه و سفید ببینیم. ایشونم هر وقت تو مسائل غیر تخصصی وارد میشن ، نتیجش معلومه دیگه.....
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
سطحی نگر تویی
اگر هنری مغایر تعالیم دینی و قران باشد ان هنر بدرد لای جرز میخورد
برات متاسفم و افسوس می خورم که هنوز تو خونه ی اول گیر کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
پ ن پ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
حسن جان بحال خودت متاسف باش واگه وقت کردی بشین بحالت گریه کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
امان از قشری گری که پدر اسلام را در طی قرون درآورده.
آشنای غریب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
ما هم برای ایشان متاسفیم!
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
استاد !مته به خشخاش گذاشته اید!!!
حسین
Italy
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
بنده بر خودم واجب میدانم که از همین تریبون فرارو از طرف خودم، حضرت مولانا، موسی (ع) و اون شبان نادان از محضر جناب آقای قرائتی (حجت اسلام و مسلمین) عذر خواهی کنم!
باشد که همگی ما باز هم مورد لطف و عنایت حضرت جنابشان قرار گیریم!!

(جان من این یکی رو چاپ کن فراروی عزیز!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
ایشون خودش را از مولوی هم اسلام شناس تر می داند !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
چه کسی گفته مولوی با عقادی جبری مسکلی و بیان موارد متعدد عقایدی که خلاف قران و روایات است، اسلام شناس است؟ شما چطور کسی را فرقی بین امامت حضرت علی (ع) و دیگری قائل نیست و هر دو را امام بر حق می داند، اسلام شناس می دانید.؟ این چه اسلام شناسی است که با افتخار از تمثیل های مستهجن در اشعارش استفاده می کند؟ نکند ایشان را با پیامبران اشتباه گرفته اید؟ جلال الدین محمد بلخی از شعرای بزرگ ایران است و نه اسلام شناس و نه کتابش کتاب قرآن!
ناشناس
Finland
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
والا بخدا
ناشناس
Germany
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
من مولوی رو بسیار بالاتر از این کسی میبینم که در مورد شعر مولانا اظهار نظر کرده. دلیلش هم مثنوی معنوی - دیوان شمس
ناشناس
Iraq
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
حالا چه خیالی چه واقعی من که این شهر رو دوست داشتم حالا هم بعد سالها یادمه. بماند که مولوی در دین و احکام سرامد بوده و البته هست!
انگوران بندرعباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
تاریخ که رفت به حذفیات حالا نوبت ادبیات رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اصلاً چیزی هم از ادبیات گذاشتن؟
ناشناس
Germany
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
احسنت بر عالم دینی.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
مثنوی مولوی هم بزارید کنار!!!!!!!!!!!1 همینمون کم بود!!!!!!!!!
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
8تا غیر قابل انتشار 10 تا قابل انتشار فرارو به کجا چنین شتابان؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
آقای قرائتی توی هر زمینه ای تخصص داره
تو هر مسئله ای اظهارنظر میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
متاسفانه علوم و رياضي هم جزو دروس مدارس است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
آقای قرائتی هر وقت به مقام مولانا رسیدی انتقاد کن
ناشناس
Japan
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مولانا باید به مقام آقای قرائتی برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
من شخصا مولا نا رو ترجیح میدم
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
این شعر به سطوح مختلف ایمان اشاره دارد که در پایان علارغم اینکه موسی از شبان می خواهد هر چه دل تنگش می خواهد بگوید او جواب می دهد من از ان بگذشته ام و دیگر به سظح قبلی ایمان بر نمی گردم
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
وقتی رهبر انقلابدر تایید مولوی ، مثنوی مولوی را اصول اصول اصول دین می نامد و شهید مطهری هم ان را تایید می کند چرا نباید از اشعار ان استفاده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مولوی نیاز به تایید اصولا ندارد: مشک آن است که خود ببوید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
مولانا خودش دز ابتدای مثنوی، مثنوی را اصول اصول اصول نامیده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
فقط می تونم بگم متاسفم تریبونهای رسمی کشور در اختیار این افراده و لاغیر!
باهری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
واقعا باعث تاسفه ، چه کسانی برای مسایل فرهنگی ما تصمیم می گیرند .
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
آقای قرائتی ! اندیشمندان سکولار ما که اصلا آدم نیستند! دانشگاهیان مسلمان غیر روحانی هم که هیچی اصلا حق اظهار نظر ندارند! فقهایی که لباس روحانیت نداشتند مثل جعفر شهیدی هم هیچی! درباره آرای امثال محمد تقی جعفری و محمد شجاعی و ... چی میگی اونها با شماموافق نیستند. حالاا شما و همفکران شما فکر میکنی مالک و ملاک حقیقتید؟ که اینقدر مطلق و محکم حکم میدید کدوم آموزه درسته کدوم نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
واقعیتش من خودم اصل مثنوی خوندن رو بعد از درس تفسیر نهج البلاغه تو دانشگاه شروع کردم. خداییش استادمون اینقدر این درس رو زیبا و آمیخته با مثنوی درس داد که آدم کاملا جنبه تفسیری مثنوی رو حس میکرد. وقتی با اون رویکرد شروع به خوندن دفتر اول و دوم کردم واقعا جذابیت خاصی برام داشت. تازه از اون موقع هم یه جورایی قرآن خوندن هرروزه ام ترک نشده. من نزدیکی خودم رو به قرآن مدیون دو دفتر اول مثنوی و منطق الطیر عطار میدونم. البته خوندن گلشن راز رو هم به دوستان توصیه میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
دقیقا رو نکته مهمی دست گذاشته، تفاوت دیدگاه تعداد زیادی از مردم با آقای قرائتی و پناهیان و.... همینجاست از نگاه این آقایون تنها یه راه واسه پرستش خدا وجود داره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
خديا ما رو با كيا كردى ٧٥ ميليون !!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
چه جمله قشنگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
سعدي و مولانا قرنها پرچم اسلام را در اين كشور بر افراشته نگه داشتن قرنها كتاب اينان كتاب درسي علما و طلبه ها بوده نقش اين افراد در ترويج فرهنگ اسلام وانساني بر كسي پوشيده نيست پس جناب قرائتي مكن نام نيك بزرگان نهان
آشتی با خرد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
متاسفانه اینگونه سخنان فبل از اینکه جفا به تاریخ و ادبیات فارسی باشد ظلم به قرآن و دین و سبب گریزان کردن مردم از آنها خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
همه جا باید سرک بکشید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
هدف از شعر موسی و شبان البته هدایت دانش آموزان نیست بلکه صرفاً آشنایی ایشان با نمونه ای از ادبیات عرفانی است، که البته قابل نقد هم هست. آقای قرائتی باید بدانند کتاب ادبیات فارسی دانش آموزان منبر نیست
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
عبادت به جز خدمت خلق نیست
ناشناس
Finland
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قرائتی فکر می کند تنها ایشان می دانند مردم باید چطوری خدا راپرستش کنند و بقیه مردم حالیشون نیست البته حق دارند
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک...
فقط متاسفم برای خودم که در نوجوانی (گاهاً) برنامه های ایشان را تماشا می کردم!
مبلغانی که با این طرز فکر وارد عمل شوند چه مبلغانی شوند!
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مهسا خانم، اگر ادامه داده بودی، امروز نمی نوشتی (گاها). خوبه که بنظر میاد دوباره شروع کرده ای.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
این شعر مولانا نهایت یکتا پرستی را به ما ارایه می کند و از کودکی در ذهن ما نقش بسته است و نشان دهنده رحمت بی پایان خداوند به بندگانی است که او را فارغ از سیاست وپیچیدگی های ادیان و احکام شرعی می پرستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
اگر این نهایت یکتا پرستی است، پس قرآن را باید بوسید گذاشت کنار!
ناشناس
Germany
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
تو براى وصل كردن آمدى
نى براى فصل كردن آمدى

اين دركش براى بعضى ها خيلى سخته!
ناشناس
United States of America
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اصلا چه دلیلی داره که ما بخوایم مستقیم با خدا حرف بزنیم؟؟؟؟ ما به حاج آقا قرایتی میگیم, ایشون اگه صلاح دونستن با خدا در میون میذاره....
متاسفم برا هممون...
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
تازه، اگر هم بخواهیم، مگه میتونیم؟
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
لطفا نظر من رو بزاريد.
اقاي قرائتي كه سالهاست در قران مطالعه داريد اين شعر عين ايه هاي قران است و به حكمت و معرفت افراد اشاره ميكند كه هر شخصي بر اساس ذهنيت خودش خدا را پرستش ميكند، و حتما ان چيزي كه شما از پرستش برداشت كرديد نيست، در همين مثنوي در بيتي اشاره ميكند كه : ما برون را ننگريم و قال را، ما درون را بنگريم و حال را، يعني خدا به درون بنده هاش نگاه ميكنه جناب قرائتي مثلا قران شناس... همين برداشت هاي سليقه و شخصي هستش كه ما ها رو از دين زده كردين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مثلا یک شعر در مدح و ثنای اقای قرائتی جایگزین بشود که الان 20 ساله حرفهای تکراری میگه و خسته نمیشه
ناشناس
Germany
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
با حال بید
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
درس اخلاقی که تو این شعر نهفته است اتفاقا طعنه ایست بر کسانی که تمام کوچه پس کوچه های دین رو بلدن کمتر کاریشون از روی صفای قلبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
چرا یه عده به خودشون اجازه میدن در مورد هر موضوع مربوط ونامربوطی نظر بدن؟
نمیشه ساکت بمونن؟
نمیشه سرشون تو کار خودشون باشه؟
نمیشه مردمو راحت بذارن؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
متاسفانه آقای قرائتی درک درستی از مثنوی ندارد.
ناشناس
Germany
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
همین که شما داری بسه!
solh o kherad
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
وقتی کسی مدام حرف بزند و انتقادی نشنود خود را علامه پنداشته و ناگهان چنینن فرمایشاتی ایراد می کند!
ناشناس
China
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
شما داری در مورد شعر کسی صحبت می کنی که بیش از ششصد سال در ادب و عرفان کشور همچنان مورد اقبال همگان است. شما خودت به برکت حضور دائم در صدا و سیمای ملیف اسم و رسمی داری و گرنه هزار نفر نمی تونستی پیدا کنی که یه مطلب از شما خونده باشند
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اونم شعر کسی که علامه جعفری (خدایش بیامرزد)در موردش کتاب نوشته اند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
++++++++++++++++++++++++++++
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ایکاش مرحوم علامه طباطبائی در حیات بودند و نظر ایشان خواسته میشد. الان هم نظر حضرت آیت الله جوادی آملی، شاگرد بحق ایشان، بهترین فصل الخطاب خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بهترین فصل الخطاب عقل است ! که برخی آن را تعطیل کردند و برخی دیگر به کل از آن محرومند
ناشناس
-
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
شكر.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
چیه بابا! حالا یک نفر پیدا شده که شجاعت این رو داره که چنین موضوعی رو مطرح کنه و از برچسب "متحجر بودن" نترسه ... یکی از مشکلات فرهنگی جامعه امروز ما همینه که "هیچ آدابی و ترتیبی مجو، هرچه میخواهد دل تنگت بگو ..."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
قسمت دوم كامنتت قسمت اول رو نقض ميكنه!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
استاد قرائتی که هر چه می خواهد دله تنگش رو میگه که!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
از اینکه یکی از هزاران اشتباه مولوی رو تذکر دادین ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
تو راست میگی!
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
والله شگفت آورچیزیست این اینترنت. من همیشه فکر میکردم کامنتهای خودم بهترینه. اذعان کنم: بعض از این کامنتهای یک خطی را میبینم که هرکدام یه کنابه.
وحید
Germany
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
دمت گرم حسین جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
احسنت! در مسأله جبر و اختیار، امامت و مهدویت و توحید عقاید مولوی مملو از انحراف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
حیف فقط یه منفی تونستم بهت بدم
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
این استاد استاد قابل استنادی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
استاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
بسیار متاسفم برای ایشان وکسانی که پای منبر ایشان هستند .
فرزاد
Singapore
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قرائتی بهتره اول جواب دروغ هایی رو که در باره آمار بی سوادان کشور ارائه کرده بده بعدا بره از مولانا ایراد بگیره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
متاسفانه اقای قرائتی تازگیها درباره همه چیز نظر میدهند از سیاست دیانت ادبیات و........
محمد مهدی
United Arab Emirates
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
با اینکه جملات و حکایات قصاری که آقای قرائتی تعریف می کنند را بسیار دوست دارم ولی ایشان با این حرفشون نشون دادند که واقعا با عالم ادبیات و شعر بیگانه هستند. البته خب نیاز نیست که همه تو همه چی صاحب نظر باشند. اینکه سعدی می گوید ((‌عبادت به جز خدمت خلق نیست)) می خواهد اهمیت خدمت به خلق را پررنگ کند و این به معنی نفی باقی عبادات نیست. این یعنی که مردم بدونید اگر کسی خدمتگزار خلق نبود بدونید که باقی عباداتش هم مشکل دارند و پذیرفته نشده.
همه هم می دونیم که شعر یک نفر نمی تواند دلیلی بر رفتار ما باشد. همین خود سعدی یک فرد اهل سنت است و ما در حالیکه شیفته اشعار شیخ اجل هستیم، شیعه اهل بیت نیز هستیم.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
درخود احادیث و روایاتمان هم روایاتی که با :
ان افضل الاعمال ....... و گاهی از این عمل و گاهی از آن عمل نام برده میشه، بی آنکه قصد از یکی نسخ یکی دیگرباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ممكنه اين بحث شيعه و سني رو در همه جا وارد نكنيد؟ اين كه ديگه توطئه استكبار نيست
ناشناس
Finland
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ایشون با مصرع بعدیش مشکل دارن:"به تسبیح وسجاده و دلق نیست"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
از شما توقع نداشتم استاد.
امیدوارم حرفتون را اصلاح کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
من که جز این توقع نداشتم!!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
عبادت به جز خدمت خلق نیست
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اتفاقا سعدی یک شعر دیگه هم داره که میگه تو کز محنت دیگران............
طاهره
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قرائتی تورو خدا در زمینه کار خودت حرف بزن
مرادی
Australia
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اینکه چه مطالبی در کتب درسی باشد به محققین وپژوهشگران در تعلیم وتربت مربوط است اما تفسیر شعر سعدی و مولانا کار اساتید زبر دستی چون استاد غلامحسین یوسفی است نه جناب آقای قرائتی ایشان در حوزه معارف دارای مطالعاتی است اما در حوزه ادبیات نه
سمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
حاج آقا فراموش نکنید راه های رسیدن به خدا فراوانه!!!لطفا همه رو سد نکنید جز اون هایی که به نظر خودتون درسته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
مثلا یکی از راه های رسیدن به خدا پرایده!!!
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اقای قرائتی در همه چیز خود را استاد و صاحب نظر می دانند و همیشه هم سعی می کنند نظر خود را هر چند اشتباه فرهنگ سازی کنند. از ایشان بدم می اید
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اگر اسمت از نوع اسامی دختران من بود که تازه اونا قرائتی را دوست دارند، تعجب نمی کردم. ولی اینکه زهرانامی ازایشان بدش
بیاد، ناجوراست.
Mook
Germany
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
من هم از ایشان بدم می آید
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
تادیروزموسیقی حرام بودو امروزشعرهم بدان پیوست.
آقای قرائتی خردتنها ودیعه بیواسطه خداست .کمی بیاندیشید ودست ازسرمابردارید.
حسین چاکوتاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
دانشجوها هرگز نگاه منفی ایشان به خود را از یاد نمی برند....کسی که دانشگاه را مرکز فساد و دانشجو را فاسق می دادند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آخه شما بهتر از مولوی می فهمید همه چیو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
گویا حضرت حجت الاسلام معنی شعر سعدی را هم کلا اشتباه متوجه شدند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ای بی سواد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ایشون مطمئنا از شماها بی شتر میفهمه...شماها چند خط قرآن رو فهمیدید؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
همینقدر که ایشون فهمیدند کفایت کرد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
خواندن قرآن با درک درست آن خیلی فرق می کنه مجید دلبندم!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
محمد جان دقیقا درست می گویی. ایشان باید در مورد قران که خیلی می فهمند اظهار نظر کنند، نه در مورد ادبیات.
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قرائتی شما فکر میکنید با خواندن این شعر مردم خدا را بشکل موجودی انسان گونه که چارق پاره میپوشه و روسری به سر داره تجسم میکنند؟ قراموش نکنیم قرنهای متمادی مردم ما از جمله خود جنابعالی با اینگونه اشعار و ادبیات مانوس بوده و هستند و در خدا جوئی از آنها نیز مدد گرفته اند لطف کنید و نگران کافر شدن مردم نباشید. ممنون
ناشناس
Finland
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
خیلی پرتی بابا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
امروز شرایط خوبی وجود دارد و مردم گوش به فرمان فرامین اسلامی هستند و در هر موقع از آنها خواسته شده پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.
وا مصیبتا از این تعبیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
یعنی جمله بودا که عرض کردن ایشون...

خخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
ههههههههههههه
ناشناس
Germany
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
از دیو و دد ملولم انسانم آرزوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
سلام من مبلغ دین هستم و با ادبیات فارسی هم آشنا هستم .ادبیات فارسی یکی از زیباترین ترجمه های اسلام است من میتونم این را اثبات کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
یادمه سال 73 ایشون اومدن مدرسه ما که سخنرانی کنند.به غیر از کلی استدلالهای کودکانه، همین موضوع رو هم مطرح کرد و کلی به مولانا و موسی و شبانش توپید!
عجب پشتکاری داره بعد از 20 سال هم ولکن نیست!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بیش از ایندر چنته اش نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
ما برای وصل کردن آمدیم
نی برای فصل کردن آمدیم
قابل توجه جناب قرائتی!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
شعر سعدي طريقت است نه عبادت . ضمنا نظر آقاي قرايتي براي خودشان محترمه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
به اين "استاد" قرآن بگوييد امام خميني به مثنوي مولوي مي گفتند تفسير ملاجلال الدين!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
استاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Australia
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
استاد نگو .ابروی استاد بردی بابا
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
عبادت به جز خدمت خلق نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
دقیقا پارسال بود که این استاد فرمودند که : "جغرافی و تاریخ به چه درد مردم می خورد همه اینها را بذارید کنار و به بچه هاتون قران بیاموزید"!
!!!!!!!!!!!
ناشناس
Canada
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
:)))))))))))))
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اگر ما از گذشته و تاریخمون اطلاع داشتیم
اگر جغرافیای ایران را به خوبی می شناختیم و بوسیله جغرافیدانان ظرفیتهای کشور بررسی میشد این مشکلات عدیده را نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
جای تاسف داره که سطح فکر کسی که به خودش اجازه تفسیر قرآن را داده این هست!!!!!!!!!!!!
سید جمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
این اختلاف نظر طبیعی است در طول تاریخ بین زاهدان و عارفان اختلاف نظر وجود داشته است زاهدان سخن شان ظاهر و اعمال وعبادات است و عارفان همان روشنفکران دینی هستند که معتقد بین خالق و مخلوق اندآنها نماینده مبارزه با ریا و ظاهرسازی دینی هستنداینها همان هایی هستند که یک شبه ره صد ساله طی می کنند و زاهدان با اعمال ظاهری و بی روح خود ،حرکتشان بسوی کمال لاک پشتی است تازه اگرریا نداشته باشند
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
عبادت به جز خدمت خلق نیست
ناشناس
Germany
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
موسی و شبان که مال مولوی نیست بابا!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
پس مال کیه؟ :)))))))))))))))
مال مولاناست دیگه پسر خوب
ناشناس
Finland
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
مثبت میدی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
بهتره بجاي اينكه به گفتن ناسزا بپردازيم دليل قانع كننده بياريم و متوجه باشيم كه اين شعر از زبان يه آدم عادي مثل من و شما صادر نشده و ايشون(آقاي مولانا) و تفكراتشون قبل از اينكه سبقه ادبي داشته باشه يك اثر فلسفيست و مريداني هم در جمع فلاسفه دارند مثل دكتر سروش .
وحید
United Arab Emirates
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
با عرض تاسف از نحوه نگاه ایشان به بحث تبلیغ.
دقت نموده اید در عرض این چندین سالی که آقای قرائتی در تلویزیون برنامه دارد ایشان متکلم وحده بوده و هیچ وقت خود را در برابر تفکر دیگری قرار نداده است در نتیجه طبیعی است که با مقولات مختلف اینگونه برخورد نماید و با هر مبحثی کاملاً از دید و نگاه بسته خود وارد شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
فقط مونده بود جناب قرائتی سعدی و مولوی ببره زیر سوال !؟ اخه یکی نیست بهش بگه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
این آقای قرائتی هم فکر کرده چون یه زمانی طرفدار زیاد داشت الان هم حرفش برو داره. نه داداش ما این حرفای شما رو قبول نداریم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
وقتی تفکراتی مثل آقای قرائتی هست، ترکیه مولانا را برای خود مصادر می کند.
دی دی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
پیش اونا جاش امنتره !
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
حاج آقا شما هم چند تا جوک بی مزه میگی مخاطب جذب کنی. این شیوه تبلیغ شمابه درد همون نهضت سواد آموزی میخوره که رییسش بودین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
منظور از عبادت بجز خدمت خلق نیست تاکید بر اهمیت خدمت به خلق است نه اینکه عبادت فقط خدمت خلق می باشد همانطور که منظور از بهشت زیر پای مادران است تاکید بر اهمیت مادر است نه معنی لغوی آن .
ناشناس
Canada
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
بهترین کامنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
سومین منفی مال منه برو حالشو ببر!!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
"موعظه خود را بر اساس قرآن قرار دهید و از شعر، داستان و تاریخ کم کنید." نظر ایشون دریاره قصص قرآن چیه؟ درباره نظم و هارمونی قرآن چیه؟
محسن
United Arab Emirates
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قرائتی، خرافات با اصطلاحات زبانی هر قوم و طایفه فرق دارد. شبان این مثنوی موحد بود فقط اصطلاحش فرق داشت:
وحي آمد سوي موسي از خدا بنده‌ي ما را ز ما کردي جدا
تو براي وصل کردن آمدي نی براي فصل کردن آمدي
هر کسي را سيرتي بنهاده‌ام هر کسي را اصطلاحي داده‌ام
من نکردم خلق تا سودي کنم بلک تا بر بندگان جودي کنم
هندوان را اصطلاح هند مدح سنديان را اصطلاح سند مدح
ما زبان را ننگريم و قال را ما روان را بنگريم و حال را
ملت عشق از همه دينها جداست عاشقان را ملت و مذهب خداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
فقه توان درک عرفان را ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
اتفاقا راه درست عرفان از فقه میگذره. مشکل اینجاست که وقتی بی مقدمه و بدون رعایت اصول اولیه سراغ اشعار عمیق مثنوی بریم که لایه های زیادی رو در بر میگیره میشیم مصداق بارز مصراع " هر کسی از ظن خود شد یار من" بابا مثنوی خوندن آداب داره. خواهشا جمیع مخالفین و موافقین این نکته رو در نظر بگیرن. جناب مولانا پیش از عارف بودن یک فقیه بزرگ بودن
ناشناس
Finland
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
این آقا اصلا در این حد هست که در مورد اشعار سعدی و مولانا نظر بده !؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
متاسفم!!!
مسلمانان مسلمانان مسلماني ز سر گيريد!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قراتی بهتر است کتابهای علامه جعفری را مطالعه کنید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
عبادت به جز خدمت خلق نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
دکتر یه بار این اشعارو به همراه تفسیر درستش بخون بعد حرفتو پس بگیر. همه دنیا سر سعدی و مولوی وحکمتش دارن خودکشی میکنن تا بگن مال اوناست اووقت ما...............
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
بي ادبي و گستاخي بجاي انتقاد هماني است كه باعث شده تا بسياري از افراد دروازه هاي انتقاد را قفلهاي محم بزنند . عزيزان اين چگونه برخوردي است با كسي كه سالها عمر خود را در راه آموزه هاي قراني گذاشته است . كمي آرامتر . همه ي ما اشتباه مي كنيم و نظري داريم كه هر كسي نمي پسندد.بنده هم با نظر ايشان بطور كامل موافق نيستم . دوستي در رد ايشان مثال خوبي زده بود "بهشت زير پاي مادران است"خدانگهدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اگر بار اول بود شاید حق با شما بود. ایشون رسماً فرمایش کرده اند "هرجا دانشگاه بیشتر داشته باشد فساد در آن بیشتر است" گفتن چنین حرفهایی چه توجیهی داره؟ هیچ کس هم نیست به این آقا اعتراضی کنه!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
محسن جان حرف شما دزست اما چند مدت قبلم (8 اسفند 91) فرموده بودن که « هر کشوری دانشگاه بیشتر داره جرم و جنایتم بیشتره!!»
خب اینجور جملات بی توضیح، که برداشتای اینجوری ازش میشه از ایشون و تجربشون بعیده.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
این اولین بار نیست که ایشان نسخه نا درست می نویسد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
من از بچگی پای برنامه های آقای قرائتی مینشستم. تا امروز به خاطر ندارم از اشعار مولانا یا دیگران در عرصه تفسیر استفاده کنند. اما کافی است پای بحث و صحبت دیگر مفسران هم بنشینید تا معنی تفسیر قرآن بودن مثنوی رو درک کنید. همیشه برای نقد، ناقد باید مسلط بر موضوع باشد. در ضمن ایشان نقد نکرده کلا نفی کرده
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اگر این عارفا نبودن که دیدگاه ما از اسلام مثل طالبان بود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بهتر است مطالعه کنید و بعد اظهار نظر. بروید ببیند که مبانی فقهی و اعتقادی مولوی همان مبانی فقهی و اعتقادی طالبان است، یعنی غیر از مکتب اهل بیت (علیهم السلام)
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
مولانا میگه :
زاهد با ترس میتازد به پا
عاشقان پرران تر از برق و هوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
آقای قرائتی دیگر کسی این حرفهای شما را قبول ندارد
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
من خیلی از صحبتهای آقای قرائتی استفاده میکنم ولی به نطرم نباید ایشون به ادبیات به طور جزئی نگاه کنن.خب شاعران ما در هر بیتی به یکی از صفات خوب اشاره کرده اند این دلیل نمیشه که فقط همون یک صفت نیکو و پسندیده باشه و بقیه همه هیچ.وقتی تمامی ابیات رو کنار هم در نطر بگیریم متوجه میشیم که این اشعار برگرفته از قرآن کریم هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
از ماست که برماست . تا وقتی مردم پای صحبت این آقایون میشینند اونها هم اجازه توهین و اظهار نظر درمورد همه چیز را به خودشون میدن . هدف اونها پاک کردن همه چیز جز خودشونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
اقای قرائتی واسه جلب توجه مزاح میفرمایند
ناشناس
Australia
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
همین مونده قرائتی بیاد از شعرای مولوی ایراد بگیره اخه بگو تو رو چه به این حرفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
از عوام است هر آن بد که رود بر اسلام داد از دست عوام!
کار اسلام زغوغای عوام است تمام داد از دست عوام!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
حالا يكي بياد جلوي قرايتي رو بگيره- داره مولانا رو ميبره زير سوال!!!!!!!!!!
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
خواهشا دعوا کنید .
فهيمه
United States of America
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ايشان اگر اينقدر به كتابخوان نبودنشان افتخار نميكردند چنين افاضاتي نميفرمودند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
مشکل ایشان با مصرع دوم شعر سعدیست!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
جالبه افرادی اینجا از قرائتی ایراد می گیرن و توهین می کنن که هنوز دهنشون بوی شیر میده.. باباهاتون می تونن بیان راجع به قرائتی حرف بزنن که نیم قرن سابقه تبلیغ و تحقیق در اسلام داره
مهدی
United States of America
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
دوست عزیز به سن و سال نیست . همین الان اگه بخواهی هر کدوم از این افراد می تونن با قرائتی مسابقه ی هوش یا اطلاعات در هر زمینه ای رو بدند .
برندهای قدیمی لزوما خوب نیستند حتی خیلی هاشون ورشکسته شدند . الان بازی دست گوگله. منظورمو میگیری ؟
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
تریبون رو در اختیار منم بزارن ، خیلی حرفا دارم !!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
تو که نمیتونی تفسیر کلام متعالی مولانا رو درک کنی لااقل از استاد الهی قمشه ای در این خصوص کمی بهره بگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
یک از نقدهای جدی که به استاد قمشه ای میشود این است که مبنای کلام و اعتقاد ایشان مولوی است! بسیاری از سخنان ایشان دلیلی ندارد جز اشعار مولوی و شبستری، اشعاری که بسیاری از آن با قرآن در تضاد است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
آقای قرائتی خیلی برای شما متاسفم ...
به قول ولتر : شما می توانید یه شاخه گل را زیر پا له کنید اما نمی توانید عطر آن را از بین ببرید ....همه چی رو سانسور کردید حالا رسیدید به بزرگان شعر و ادب سعدی و مولانا و حافظ ...آقای قرائتی شما بهتره فکر خودت رو اصلاح کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بی خود نیس که مولانا خودش می گه :
هرکسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من

سرمن از ناله ی من دور نیست
لیک چشم و گوش را آن نور نیست
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
حیف که نمی شه بیش از یکی مثبت بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ايشون شعر سعدي را درست نخونده، اصل شعر اينه:
طريقت به جز خدمت خلق نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
آقای قرائتی..فکر نکرده اگر موسی و شبان تدریس بشه..اونوقت گشت ارشاد و اعزام به بهشت زورکی بی معنی خواهد شد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
دوستان توجه داشته باشند که داستان موسی و شبان هیچ مستند روایی در کتب معتبر شیعه و سنی ندارد. ادعایی که در این داستان مطرح شده با هدف بعثت انبیاء و مبنای قرآن کاملا در تضاد است!
این داستان از لحاظ ادبی خوب ساخته و پرداخته شده، اما در معارف دینی فاقد اعتبار است. مولوی بزرگی است که در مثنوی معنوی از این دست عقایدی که با نص قرآن و روایات در تضاد است، کم ندارد. جالب است که انتقاد به مولوی خیلی ها آشفته می کند، اما بر خلاف قرآن و معارف اهل بیت سخن گفتن خیر!!؟؟
بعد توجیه شروع می شود: شما نمی فهمید، این عرفان است، تا نرسی به آن مقام این حقیقت را درک نمی کنید و ...
اما اگر کسی بر مبنای قرآن بخواهد قضاوت کند، یقینا نمی تواند این داستان را بپذیرد.
طناز
United Arab Emirates
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
کاملا موافقم ... متاسفم برای بعضی ها که اینجوری متعصبانه سنگ مولانا رو به سینه می زنند ...
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
آفرین منم موافقم
افشین
Finland
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
جناب ناشناس فکر می کنی خیلی قرآن بلدی برو ببین معنا و تفسیر قل کل یعمل علی شاکلته چیست؟ بعد در مورد حضرت مولانا سخن گوی

مصطفی علیه السلام به ابوذر گفت: لو تعلم ما یخطر فی قلب سلمان لقتلته یعنی ای اباذر اگر می دانستی در قلب سیدنا سلمان رضی الله عنه چه خطور می کند او را می کشتی.

بنابراین کلام خدا را مصادره نکنید زیرا که براهینش علیه شماست نه له شما
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
تیتراژ پایانی اخراجیهای 3 را مصداق این حرف های آقای قرائتی می بینم "" تو چه دانی سقوط پاوه را -- عاصفی و باکری و کاوه را "
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ياد آن آقايي افتادم كه مي گفت كارتن يوگي و دوستان براي تخريب كشتي نوح ساخته شده واقعا از اينگونه طرز تفكر ها متاسفم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
دست اندركاران محترم سايت فرارو با سلام لطفا سخنان قرايتي را از روي سايت حذف كنيد. بي حرمتي هم حدي داره .
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
لطفا نظر ایشون رو نیز خذف کنید. (به همون دلیلی که خودشون میدونن)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بی خود نیس که مولانا خودش می گه :
هرکسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من

سرمن از ناله ی من دور نیست
لیک چشم و گوش را آن نور نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بنده متاسفم که شخصی مثل ایشون هنوز داره نصیحت می کنه و اصلا حرف میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
شاید بهترین پاسخ را بتوان از زبان حافظ گفت:
زاهد ظاهر پرست از حال ما آگاه نیست/ هر چه گوید در حق ما جای هیچ اکراه نیست
در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست/ در مسیر مستقیم ای دل کسی گمراه نیست
این چه استغناست یا رب وین چه قادر حکمت است/ کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست
صاحب دیوان ما گویی نمیداند حساب/ کاندرین طغرا نشان حسبه لله نیست
هر که خواهد گو بیا و هر چه خواهد گو بگو/ کبر و ناز و حاجب و دربان بدین درگاه نیست
بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است/ ورنه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست
(البته ببخشید که شعر رو کامل ننوشتم)
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
اصلا" همین اشعار باعث شده مملکت به این روز بیفته! می گویید نه؟ این اشعار ضاله را از کتاب ها حذف کنید ان وقت ببینید چه کشور گل وبلبلی خواهیم داشت!!
دروغ؟! اصلا !، ریا؟! ابدا !. به هر حال افکار طالبانی اینجا افغانستان ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
نه دوست من. در واقع کنار گذاشتن این اشعاره که کار مملکت رو به اینجا رسونده. یه روزایی بود که تو مکتب خونه ها به هر زوری گلستان و بوستان رو به خورد بچه ها میدادن که اگه هیچی هم نشدن پس فردا آداب اجتماعی رو رعایت کنن و به ساده ترین اصول انسانی پایبند باشن. همون شعرها رو کردن توی کتاب ادبیات بچه ها فکر کردن فقط شعره برای قشنگی باید حفظش کنن. همین شده که امروز دروغ گفتن و ریا و ... شده راحت تر از آب خوردن. چند فصل از گلستان رو بخون تا بفهمی تربیت اسلامی واقعی برای یه بچه یعنی چی. چند باب از بوستان رو بخون تا با مفاهیم جامعه شناسی اسلامی آشنا بشی اون موقع میفهمی که ریشه فاجعه امروز کجاست
دكتر بي مدرك
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
خب بنويسن
ديد قرائتي يك شباني را براه
كو همي گفت اي شيخا،محسنا
تو كجايي تا شوم من شاگردت
مكتبت آيم روم كلاس نهضتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
ماشالله تو همه زمینه ها اظهار نظر میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
همون بهتر كه تركها مولانا رو مصادره كردن واسه خودشون ما لياقت داشتنش رو با وجود چنين عقايدي نداريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
آقایان عمقی ندارند بهمین خاطر فقط برون را می نگرند و قال را. نی درون را و حال را!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
حضرت مولانا خودشان جواب ایشان را دادند . . .

هم‌چو قومی که تحری می‌کنند
بر خیال قبله سویی می‌تنند

چونک کعبه رو نماید صبحگاه

کشف گردد که کی گم کردست راه

یا چو غواصان به زیر قعر آب

هر کسی چیزی همی‌چیند شتاب

بر امید گوهر و در ثمین

توبره پر می‌کنند از آن و این

چون بر آیند از تگ دریای ژرف

کشف گردد صاحب در شگرف

وآن دگر که برد مروارید خرد

وآن دگر که سنگ‌ریزه و شبه برد

هکذی یبلوهم بالساهره

فتنة ذات افتضاح قاهره

هم‌چنین هر قوم چون پروانگان

گرد شمعی پرزنان اندر جهان

خویشتن بر آتشی برمی‌زنند

گرد شمع خود طوافی می‌کنند

بر امید آتش موسی بخت

کز لهیبش سبزتر گردد درخت

فضل آن آتش شنیده هر رمه

هر شرر را آن گمان برده همه

چون برآید صبحدم نور خلود

وا نماید هر یکی چه شمع بود

هر کرا پر سوخت زان شمع ظفر

بدهدش آن شمع خوش هشتاد پر

جوق پروانهٔ دو دیده دوخته

مانده زیر شمع بد پر سوخته

می‌تپد اندر پشیمانی و سوز

می‌کند آه از هوای چشم‌دوز

شمع او گوید که چون من سوختم
کی ترا برهانم از سوز و ستم

شمع او گریان که من سرسوخته

چون کنم مر غیر را افروخته
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
در پي اين خبر حسنك كجايي نيز متواري شد.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
اتفاقا حضرت مولانا این شعر را دقیقا برای امثال آقای قرائتی سروده اند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
اتفاقا دقیقا مولانا در این شعر به همین نکته اشاره دارد،روش برخورد با اشتباه ، عده ای مثل آقای قراعتی برخورد حذفی می کنند. و عده ای به روش حضرت ابراهیم که روش قرانی است. حتی با مشرکان همراه می شوند تا آنها را با منطق و دلیل از اشباه نجات دهند. مولوی به هیچ وجه حرف های شبان را تایید نمی کند. روش برخورد را اشتباه می داند. آقای قرائتی افرادی که با این سخنان شما از دین گریزان شوند آیا شما مقصر نیستید؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بگیوید کلا حافظ را از ادبیات فارسی حذف کنن...شما که در این زمینه استادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
آقای قرائتی فوق تخصص همه ی امور.
ناشناس
China
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
واقعا رفتار بعضي از دوستان تعجب آوره از طرفي دم از روشنفكري و عقلانيت ميزنند و از طرفي این چنین متعصبانه از مولانا طرفداری می كنند در حالی كه ولی دانند مولانا اساسا با اندیشه و فلسفه مخالف است و مثلا در بيتي می گويد
پای استدلاليان چوبین بود
پای چوبین سخت بی تمكین بود
البته این به معنی رد همه ی نظرات ایشان نیست و در بسیاری موارد از جمله همین شعر موسی و شبان نظرات بدیعی داده اند اما باید اشتباهات ایشان را نیز پذیرفت و اگر كسی نسبت به مولانا انتقادی كرد محترمانه جواب داد كه متاسفانه در كامنت ها این نكته رعایت نشده است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
ما همه عاشق اشعار موسی و شبان هستیم-مشکلی داری حاج آقا
برای شما که کتاب جور وا جور زیاده-شما برو همون ها بخون
ناشناس
Italy
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
جناب حجت الاسلام ! لطفا در مسائلی که به شما ربط نداره نظر نده.از کی تا حالا شما درک ادبی هم پیدا کردی.شما اگه میتونی دنبال پیاده سازی نکات قرآنی در سطح جامعه باش . جامعه ای که پر شده از ربا ،دروغ ، تهمت واینکه ارزش مردم رو به پولش میسنجن....
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین