bato-adv
کد خبر: ۱۴۵۳۹۶

پیشنهاد شریعتمداری درباره الحاق آذربایجان به ایران

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:

اين نوشته در پي انتقاد به وزارت امور خارجه كشورمان نيست و براين باور است كه احضار سفير جمهوري آذربايجان و ابلاغ اعتراض شديداللحن جمهوري اسلامي ايران به او، يكي از وظايف و مسئوليت هاي تعريف شده وزارت امور خارجه است ولي انتظار آن بوده و هست كه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان درك عميق تري از شرايط داشته باشند و هيچ «فرصتي» از جمله ماجراي همايش اخير در جمهوري آذربايجان را «تهديد» تلقي نكنند.

روز دهم فروردين ماه- 30 مارس- از سوي حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! همايشي با عنوان «فرداي آذربايجان جنوبي» در سالن اجتماعات يكي از هتل هاي باكو برگزار شد. در اين همايش كه علاوه بر تعدادي از اعضاي اين حزب برخي از مقامات و شخصيت هاي سابق جمهوري آذربايجان نيز حضور داشتند، ادعاهاي سخيف و كودكانه اي عليه حاكميت و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران مطرح شده بود و احضار سفير جمهوري آذربايجان از سوي معاون محترم آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه كشورمان در اعتراض به برپايي اين همايش صورت پذيرفته بود.

ايشان درباره علت احضار سفير جمهوري آذربايجان گفته است «در حالي كه جمهوري اسلامي ايران همواره تلاش كرده است روابط دو كشور در مسير پيوندهاي عميق دو ملت تداوم يابد، انجام اينگونه اقدامات مي تواند آسيب جدي به روند مثبت و رو به توسعه روابط فيمابين وارد كند»...

اين سكه اما، روي ديگري هم دارد كه نبايد از نگاه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان ناديده گرفته شود. بخوانيد؛

1- جمهوري آذربايجان نزديك به 10 ميليون نفر جمعيت دارد كه اكثريت نزديك به تمامي آنها مسلمان و شيعه هستند و پيوندهاي عميق فرهنگي و عقيدتي با مردم آذربايجان ايران دارند. مردم اين كشور اگرچه سال هاي متمادي تحت سلطه شوروي سابق بوده اند ولي علي رغم تلاش و برنامه ريزي گسترده حزب كمونيست شوروي از عقايد ديني و فرهنگ و سنت هاي آذري خود دست نكشيدند. آنها بعد از فروپاشي شوروي سابق خواستار بازگشت به فرهنگ و عقايد خود بودند و از آن هنگام تاكنون ايران اسلامي را قبله آمال خود مي دانند.

شواهد موجود و رصدهاي پيوسته كمترين ترديدي باقي نمي گذارند كه مردم جمهوري آذربايجان، خود را عضو جدا شده اي از ايران اسلامي تلقي مي كنند و تلاش فراوان و برنامه ريزي گسترده صهيونيست ها كه بعد از فروپاشي شوروي در جمهوري آذربايجان نفوذ قابل توجهي يافته اند، تاكنون نه فقط موفق به تغيير اين ديدگاه در مردم شريف جمهوري آذربايجان نشده است بلكه دشمني و جنايات وحشيانه صهيونيست ها عليه ملت هاي مسلمان، اشتياق مردم جمهوري آذربايجان را به پيوند با ايران اسلامي شتاب بيشتري داده است.

همايش مورد اشاره يكي از دهها و صدها اقدام مشترك صهيونيست ها و برخي از دولتمردان جمهوري آذربايجان براي مقابله با احساس همبستگي مردم آن خطه با ايران اسلامي و پيشگيري از فوران اين احساس عميق ديني و فرهنگي است.

برپايه شواهد موجود تأسيس حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! يك اقدام ناشيانه از نوع «فرار به جلو» است كه به منظور پيشگيري از خواسته مردم جمهوري آذربايجان براي الحاق به ايران اسلامي و يا تشكيل يك نظام اسلامي مشابه ايران، سازماندهي شده و تاكنون نيز كمترين موفقيتي نداشته است.

گفتني است «وفاقلي زاده» مشاور سابق رئيس جمهوري آذربايجان در دوران رياست جمهوري حيدر علي اف سفرهاي چندباره خود به اسرائيل و رايزني با مقامات رژيم صهيونيستي را پنهان نمي كند. او به همراه نمايندگاني از احزاب «جبهه خلق» و «آزادي و مساوات» از جمله برپا كنندگان و شركت كنندگان در همايش مورد اشاره بوده اند.

2- براي شناخت روحيات و بينش و فرهنگ مردم جمهوري آذربايجان مي توان نيم نگاهي به مردم مسلمان، غيور و پاكباخته آذربايجان خودمان انداخت. مردمي كه پايداري و فداكاري آنها در دفاع از انقلاب اسلامي و حضور هميشگي آنان در حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مثال زدني و كم نظير است. مردمي كه در تمامي فراز و نشيب ها و روزهاي حادثه- از جمله در مقابله با رژيم طاغوت و در جريان جنگ تحميلي- از امام راحل(ره) و خلف حاضر او به يك اشاره بوده است و از آنها در دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي، به سر دويدن.

3- شركت كنندگان اندك و كم شمار همايش ياد شده، اگرچه عليه تماميت ارضي ايران اسلامي ياوه سرايي كرده اند ولي اين فقط ظاهر ماجراست و در پشت اين ظاهر ساختگي شور و اشتياق وصف ناشدني مردم مسلمان جمهوري آذربايجان براي الحاق به جمهوري اسلامي ايران موج مي زند و اگر چنين نيست- كه هست- اينهمه تلاش حزب صهيونيستي جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي! براي چيست؟!

اين ماجرا و دهها ماجراي مشابه ديگر كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه مردم در جمهوري آذربايجان از حضور و نفوذ آشكار و پنهان صهيونيست ها در آن مرز و بوم به تنگ آمده اند. و اين دقيقاً همان پيامي است كه بايستي مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان دريافت كنند و در پي آن براي نجات مردم جمهوري آذربايجان دست به كار شوند. چگونه؟! بخوانيد؛

4- مسئولان محترم كشورمان مي توانند به دولت جمهوري آذربايجان پيشنهاد كنند كه الحاق جمهوري آذربايجان به آذربايجان ايران را در ميان مردم آن كشور به رفراندوم بگذارند. اين ابتدايي ترين گام در تحقق دموكراسي و مردم سالاري است. نتيجه اما، از هم اكنون به آساني و با قاطعيت قابل پيش بيني است و يا، خواسته واقعي آنان براي تشكيل يك نظام اسلامي شبيه جمهوري اسلامي ايران را از طريق يك رفراندوم با دو گزينه «آري» و «نه» جويا شوند. آنچه در ميان مردم شريف جمهوري آذربايجان جريان دارد به وضوح نشان مي دهد كه آنها در گام اول خواستار الحاق به ايران اسلامي هستند و اولويت دوم را در تشكيل يك نظام اسلامي با ساختاري برگرفته از ساختار جمهوري اسلامي ايران مي دانند.

5- چند سال قبل در يادداشتي با عنوان «آوازهاي كوچه باغي» ضمن ارائه اسنادي حاكي از خيانت رژيم آمريكايي شاه در جدا كردن بحرين از ميهن اسلامي به شواهد و قرائن معتبري اشاره كرديم كه نشانه نفرت عميق مردم بحرين از حكومت دست نشانده آل خليفه و اشتياق آنان براي بازگشت به وطن اصلي يعني ايران اسلامي بود. در آن هنگام، مفتي هاي درباري آل خليفه و آل سعود فتواي قتل نگارنده را صادر كردند و رسانه هاي غربي و عبري و عربي درباره پيوند عميق مردم بحرين با آل خليفه گفتند و نوشتند ولي امروزه شاهد انقلاب اسلامي مردم بحرين براي سرنگوني رژيم آل خليفه هستيم.

اكنون نيز همه شواهد و اسناد موجود حكايت از آن دارد كه روزهاي فوران شور آميخته به شعور مردم شريف جمهوري آذربايجان نزديك است و احزاب صهيونيست ساخته آن سامان چاره اي جز نقل مكان به تل آويو نخواهند داشت.
bato-adv
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آقا واحد پول آذربایجان پارسال 7/. دلار بود امسال شده 3/1 دلار!!! ماله ما چی؟؟ جمع کنید کاسه کوزتونو با این پیشنهاداتتون..
دهقان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
با سلام- دوستان فقط مواظب و مراقب باشند نظراتشان به هيچ روي با پانتركيستها همسو نباشد. اين استدعاي من است. هر چه مي‌خواهند بگويند ولي از نظرات اين جريان ضد ايراني، خود را جدا سازند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
آقاي شريعتمداري ، شما و دوستانتون همه انقلاب رو به دنيا صادر کردين. به نحوي که اثري از بقاياش در داخل ايران نمونده . ميگي نه ؟‌مشتي از خروار خروار نظر مردم ايران تو همين يک پست مستتره !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
مقدونیه هم ادا میکنه که چون 400 سال سلوکیان و بقیه بر ایران حکومت کردن ایران جزو مقدونیه هس و باید رفراندوم برگزار بشه
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بازهم سرزمین بدین تا به رفاه کاملتری برسید
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
شريعتمدارى چى ميگه؟!
تو رو چه حسابى پيشنهاد رفراندوم تو يه كشور ديگه رو ميدى بعد نتيجه اش رو هم پيشگويى ميكنى؟
اگه خيلى اهل مردم سالارى هستى از كشور خودت شروع كن.
رفراندوم راجع به آزاديه مطبوعات برگزار كن.
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
حالا آنها نمی فهمند ما که سرمان میشود باید آذربایجان را به کشور مادری خودش برگردانیم.زنده باد امپراطوری بزرگ پارس .یاشاسین ایران و ایرانی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
حرف شریعتمداری نیست حرف همه ایران دوستان است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
من که میگم باید یک رفراندوم برگزار کنیم مبنی بر اینکه امثال شریعتمداری اجازه حرف زدن دارن یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
بردار با بصیرت جناب شریعت مداری !!!!

فعلا سهم بیست درصدی خزر رو دریاب آذربایجان پیش کش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
من بانظر شریعتمداری موافقم بخاطر همین مثبت دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
در پاسخ به این بنده خدا:
"حرف شریعتمداری نیست حرف همه ایران دوستان است ."
شما از افغانستان شروع کن
مریم خانوم
United Arab Emirates
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
شوخی میکنی !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
باز این شریعتمداری یک سنگ انداخت تو چاه؟با با عقلا بی خیال این حرف ها تو این قرن با این تکنولوژی اطلاعاتی دیگه کسی منم منم نمیکنه عمر محدود آدمی خیلی اندک تر از عمر زمین است که بخواهیم چنگ اندازی کنیم برای زمین هر قومیتی و یا کشوری ،این را فکر کنید که آنهائی که تا به حال جهانگشائی کردند چه شدند؟کجایند؟و چه بر سرشان آمده؟دنیا دنیای تعامل انسانها با هر قومیتی و هر دین و نژادی است تا جهانی به مراتب بهتر از گذشته برای انسانها فراهم کنیم دنبال چه چیزهائی هستید؟بسیار جای تاسف دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اون بنده خدايي كه به اسم مردم خواستار احياي امپراطوري به اصطلاح بزرگ پارس هستش، از جنس شوونيست هاي فارس پرستي چون شريعتمداري هستن كه ايران را تنها با اقليت فارسها و به اسم پرشين ميشناسند و اقوام و ملتهاي بزرگ ترك، كرد، بلوچ، تركمن، عرب و غيره را به هيچ ميشمارند و تا اين قبيل طرز تفكر در جامعه ايراني حاكم باشه مطمعن باشيد تمامي اقوام ساكن در ايران زمين ساز جدايي و خارج شدن از زير سلطه شوونيستهاي فارس خواهند زد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
ما بر سر مرز با کسی دعوا نداریم
لطفا ملیگراهای بی فرهنگ که هیچ آرمان منطقی ای ندارند حرف نزنند
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
که چی بشه اونارم تو بدبختی خودمون شریک کنیم ؟
باکو داره با قطب تجاری تبدیل میشه
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
باید مثل آذربایجان یک دولت لائیک سرکار باشه تا بفهمی ایران چه نعمتیه
در پاسخ به یونس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
وای یونس جان نگو که داریم از وفور نعمت و خوشی می میریم........
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
کاش این حرف شریعتمداری واقعیت داشت و مملکتی آزاد و آباد ساخته بودیم که حالا رومون بشه به بقیه هم پیشنهاد بدیم مثل ما بشن.
محمد رضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
یونس حرفت خیلی روم تاثیر گذاشت.
هنوز مو به تنم سیخ شده...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
اونهایی قدر ایران را می دانند که الان زیر یوغ استعمار آمریکا و انگلیس و ... می باشند. ما که قبل از انقلاب را هم درک کردیم علیرغم همه مشکلات باز هم جمهوری اسلامی را بر دیگران ترجیح می دهیم چون برای آن هزاران نفر از مردم خوب و انقلابیمان شهید و زخمی شدند.
روح الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اصولا اینها خواهان رفراندوم در تمام جهان هستند غیر از ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اینا میگن ایران بهشته، مسلمونای دیگه هم بیان از این خوان نعمت بخورند و بیاشامند اما زیاده روی نکنند.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
چرا اتفاقا" رفراندم میخواهند از نوع مهندسی شده! مدرن ترین نوع رفراندم که قراره به همۀ دنیا دستورالعمل اجرایی اش را صادر کنند
حجت
United Arab Emirates
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اعتماد به نفس زیاد خوب نیست که باعث غرور کاذب میشود. استاد بهتر بود قبل از این افاضات حداقل یک سفر کوتاه به این کشور همسایه داشت و از نزدیک واقعیتها را میدید. کشوری که از لحاظ تاریخی تکه ای از ایران بود بنا به اشتباهات عمدی و سهوی سیاستمداران ما ( حمایت از ارمنستان متجاوز در جنگ قره باغ به جای حمایت از شیعیان دوستدار ایران اسلامی مورد اشاره استادو..) حال شعار یک ملت با دو دولت را در باب نزدیکی با ترکیه سر میدهند.شایان ذکر است این شعار مردم عادی است نه دولت
khan
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
la aghal t ke enteghad mikoni adab dashte bash
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
آفرین حجت جان حرف دلمو زدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آقاي شريعتمداري. خواهشا فقط يه مسافرت بريذ خارج از ايران. بريد آذربايجان و فقط بگيد من ايراني هستم و ببينيد عكس العمل مردم چيه.
علي از تبريز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
مشابه اين كنفرانس ها هر چند گاهي دولت ايران در تبريز و بر ضد تماميت ارضي آذربايجان برگزار مي كند در حالي كه دولت آذربايجان نقشي در كنفرانس باكو نداشته و احزاب مخالف دولت اين كنفرانس را برگزار كرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آقای باهوش اگه در باکو کنفرانسی ضد حکومت آذریاییجان برگزار شود باز هم دولت آذرباییجان هیچساکت میشینه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
جناب آقای شریعتمداری:
لازمه فرمایش جنابعالی این است که کشوری با نرخ تورم حداکثر 2درصدی و رشد اقتصادی حداقل 6درصدی داشته باشیم چطور میتوان از یک ملت بخواهیم بیایند و در فلاکت و بد بختی با ماشریک شوند ؟
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
بهترین نظری بود که دیدم..آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
داداش شریعتمداری- قضیه برعکسه
آرمین
Finland
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
آقای ناشناس شما دچار سوء تفاهمی! ایرانی بودن لیاقت می خواد برادر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
تا هر جا حرفی راجع به کشور جعلی آذربایجان میشود, حجوم پانتورکها مشهود است. ما آذریهای ایران از ایران دفاع میکنیم و پای تمامیت ارضی آن جان میدهیم. به قول دوستمون ایرانی بودن لیاقت میخواهد.
زبیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
باسلام ضمن تشکر از پیشنهاد جناب آقای شریعتمداری.
پیشنهاد بجایی است ایشان بهترین وسازنده ترین پیشنهاد را ائه نمودند یه روز تمامی سرزمین های از دست رفته باید به جمهوری اسلامی اران ملحق شوند قبل از اینکه طناب دار صدام به گردن حکامشان باندازیم.
آقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
حالا همون سهم مون از خزر رو که خودتون از دست دادید بگیرید بقیه اش پیشکش
ماکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
پز عالی جیب خالی
پدر جان شما اول مشکلات عظیم فقر و اعتیاد و فحشا و سو مدیریت و رشوه خواری علنی و تورم و گرانی و باند بازی و مهمتر از همه فرهنگ ریا و تزویر را در وطن خودمان حل بفرما بعدا دیگران را سر سفره دعوت کن.
رضا پندار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آقای زبیدی اشتباه نکنم تو خود شریعتمداری هستی چون فقط خودت میتونی از این پیشنهادت دفاع کنی
شاهین
United States of America
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
به نظر من باید سعی کنیم که باکو آذربایجانهای خودمونو ور نداره ببره. چون سالهاست که آذربایجان شمال شرقیو میخواد ببره و کردستان غربو و عراقم که خوزستانو و ماشا الله عربهام که دارن زور میزنن که جزایرو جدا کنن. فک کنم ما بمونیمو اصفهان و یزد و تهران. بازم دم پاکستان و افغانستان گرم که هنوز رو بلوچستان و خراسانها دست نذاشتن.
خانوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
شما زياد شعارهاي روي ديوار رو ميخوني. هوا برت داشته !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
با سلام
من هم يك ايراني و صد البته مسلمان شيعه هستم لطفا"كلاه خودتان را قاضي كنيد هيبت و بزرگي ما و دلهره استكبار از ايران براي چيست همين مخالفت استكبار نشانه بزرگي ماست به نظر بنده دنيا اين قدر شيرين نيست كه ما در مورد آن فكر مي كنيم اگر شما بزرگي استقلال و سرافرازي مي خواهيد بايستي سختي را تحمل كنيد به اميد ظهور آقا امام زمان (عج )و برقراري عدالت سئوال آخر از شما ها تا بحال يكي پرسيده كه اين انقلاب بر معنويات چه تاثيري گذاشته است نمونه آن حزب ا.. لبنان و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
پس دنیا اومدیم که ذره ذره بمیریم؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
کلا توهم دارین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
هيبت ايران؟؟؟ دلهره استكبار؟؟؟ فكر كنم زياد تلويزيون مي بيني!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
به جای این حرفها به فکر اقتصاد ایران باشید.
ناشناس
Canada
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
دلهره از ما از شما ؟ کی من ؟ کی این ؟ بابا خوش خیالی هم حدی داره بخدا اگه راست میگی سال دیگه هم همین حرفهاتو تکرار کن
ناش ناش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
هي آقا بيدار شو. فيلم تموم شد . سينما هم داره تعطيل ميشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
زرشك
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
به نظز من پيشنهاد آقاي شريعتمداري پيشنهاد خوبي است، وليكن متقابلآ اين حق را نيز بايد به مردم آزربايجان ايران قائل شد، يعني همانطور كه مردم كشور آذربايجان اين حق را دارند كه در مورد آينده خود رفراندم برگزار كنند مردم آذربايجان ايران نيز اين حق را داشته باشند كه در يك رفراندم در خصوص الحاق به جمهوري آذربايجان اعلام راي كنند.
ائلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
یاشاسین آذربایجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
مردم آذربایجان ساکن آذربایجان هستند نه صاحب آن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
لال شو مزدور پان ترکیست. الان دیگه برام کاملا مسجل شد فرارو از جریان کثیف و ضد ایرانی پان ترکیشم حمایت می کنه. فرارو ای عامل مزدوران پان ترکیسم، اگه بخوای تو انتشار این نظرات ضد ملی کثیف زیاده روی کنی، دستتو رو می کنم و به دادگاه معرفیت می کنم تا پشت پرده این کامنت ها روشن بشه. حواست رو جمع کن ما خر نیستیم وطن فروش. درود بر ایران بزرگ. مرگ بر پان ترکیسم.
داش ماکو
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
مردم آذربایجان ساکن و صاحب آذربایجان هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
پس صاحبش کیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
تجزيه طلبان خائنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
شما هم اين ميون از آب گل آلود ماهي نگير ! الحاق به آذربايجان کيلو چنده . خاک ايران تا ابد متعلق به ايران ميمونه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
عرضه داری اول راجع به تورم سرسام آور کشور خودت بحث کن و مقاله بنویس
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
شما چرا اینهمه ناشکری میکنی و اینهمه رشد روزافزون را نمیبینی و زحمات دولتمردان عزیز را در رشد و پیشرفت تورم را نادیده میگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
خوب اونم میخواهد حواس شما را پرت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
جدی نگیرید آقای شریعتمداری تازه از تعطیلات عید در آمده اند و چون به ایشان و مردم ایران!!! عید امسال به یمن و برکت ارزانی های موجود در کشور خوش گذشته است این حرفها را میزنند!!! آقای شریعتمداری شما پیشنهاد آزادی تدریس زبان ترکی را در حداقل در استانهای ترک نشین بدهید رفراندوم در آذربایجان پیشکشتان!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
تاریخ بخوانید ببیند زبان ترکی از چه هنگام و تحت چه شرایطی وارد این قسمت ایران شد.آذریها ترک نیستند جان برادر
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
حالا چه ما دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم دارند ترکی صحبت میکنند. به زور که نمیشه گفت ترکی حرف نزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
زبان ترکی لهجه های متفاوتی داره...
آذری-ازبکی-استانبولی-ترکمنی-اویغوری-قرغیزی-قزاقی
برادر جان ، تدریس ب زبان قومیت ها طبق قانون اساسی آزاده ولی این اصل هم مثل سایر اصول معطل قانون اساسی مسکوت مانده...و آموزش پرورش کمترین بهائی بهش نداه و حتی صدا و سیما
برادر حسین شربعتمداری لطفا از توهم بیرون بیا ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
لابد انگلیسی ها هم انگلیسی نیستند و پارس میکنند؟
ناشناس
Germany
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
آقای ناشناس اولی اتفاقا من هم همین توصیه رو برای شما دارم. که کمی تاریخ بخونید. مردم اذربایجان ترک هستن. اتفاقا دیدگاه هایی مثل شما که از نظریات کذب و مغرضانه امثال کسروی نشات میگیره باعث میشه که عده ای هر جند اندک جذب پان ها بشن.
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
یک نژاد را با زبانش نمی شناسند. در بسیاری از کشورهای قاره آفریقا زبانشان عربی و فرانسه و انگلیسیه. اما در اون کشورها مردم صرفاً انگلیسی زبان، فرانسه زبان و عرب زبان هستند و نژاد عرب و فرانسوی و انگلیسی ندارن. مردم مصر عرب زبان هستند ولی نژاد عرب ندارند و تمدن مصر باستان پیش چشم جهانیان هست و همه میدانند که مصری ها چگونه و تحت چه شرایطی مسلمان و عرب زبان شدند و مصری ها هیچ تعصبی ندارند که تاریخشان را تحت تأثیر دین اسلام و پان عربیسم جعل کنند. قاره آفریقا هم تحت نفوذ استعمار بخش عظیمی از فرهنگ و گنجینه زبانی خودش رو از دست داد و اگه امروز به طور مثال در کشور پهناور مالی حدود ۱۵ میلیون نفر مالیایی فرانسه زبان هستند دلیل نمیشه که نژاد فرانسوی هم داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
مردم کشور آذربایجان از نظر نژاد ، فرهنگ و ... بسیار ایرانی اند و در هر شرایط مورد احترام و حمایت کشور بزرگی چون ایران باید باشند. همین طور مردم کرد و ارمنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اساتيد آذربايجان اعلام كرده بودن اگه ايران قدرت اقتصادي و نظامي 35 سال پيش رو داشت ، ما بسيار تمايل داشتيم در برابر تهديدات روسيه زير چتر حفاظتي ايران قراربگيريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
کلی خندیدم... بامزه بود.. اندیشمندان ایران و واصولا همه در حال فرار یا فکر فرار از ایران هستند حالا این اخوی فکر بدبخت کردن یک ملت دیگه افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
تو خودت رو جزو اندیشمندان حساب کردی یا جزو همه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
فرارو چرا همه ی نظرات مثل همه نکنه همه نظراتو خودت میگی
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
ناشناس جان مثل اینکه دست خودتان را مورد کامنت های سایت های مربوطه رو کردی ! ای بلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
نظر تو نکنه چیز دیگس؟؟؟ تو دوس داری ملحق بشی افغانستان ک آذربایجان بخاد ملحق شه ایران؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
مطمئن باش خود فرارو نویسنده خیلی از این نظرات پان ترکیستی هست.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
فرارو شرم بر تو. نظرات بی ادبانه و بی سر و ته و نژادپرستانه پان تورک های ابله و مزدور رو منتشر می کنی اما نظرات وطن پرستانه و منطقی و مؤدبانه رو حذف می کنی. خجالت بکش. خیلی ازت ناامید شدم. مطمئن هستم این یکی رو هم مثل قبلی ها حذف می کنی. اما اطمینان پیدا کردم داری موذیانه رفتار می کنی و طرفدار پان تورک ها هستی.
بینا
United States of America
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اقای شریعتمداری کم گوی گزیده گوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
نمی تونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آقای شریعتمداری اگر فکر کردی که ما حاضریم از این نعمتهایی که از جمهوری اسلامی نصیب ما شده است را به سایر ملل دهیم سخت در اشتباهی . به ما چه ربطی دارد که اونا دارن با بدبختی زندگی می کنند. به ما چه ربطی دارد که اون بدبخت ها در عرض چند سال درآمد ناخالص داخلی شان چند برابر شده است و تورمشان زیر 10 است بذارید به همان بدبختی شان بمانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
به هیچ وجه. من از خودم نمی گذرم و روی من حساب نکن داداش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
میلیونها مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بي نهايت مثبت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
این حرفها جز اختلاف با کشورهای همسایه نتیجه ای ندارد در حالی که کشور ما از ناحیه غرب به شدت در حال فشار می باشد وکشورهای عربی نیز ارتباط خوبی به ایران ندارند و ترکیه نیز به کشورهای غربی بسیار نزدیک شده است و با توجه به بحران سوریه ایران احتیاج به حامیانی در میان کشورهای همسایه نیاز دارد نه دشمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
شریعتمداری و دوستاش با وجود دشمنای فراوان موجودیت پیدا میکنن و منصبشون جلا پیدا میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
من یک پرسش دارم.اگر کسی بزور بخشی از منزل ما را تصرف کند و چندین سال بگذرد آیا حالا ما باید بخش تصرف نشده منزلمان را هم به آنها بدهیم یا شرط عقل اینست که بخش به زور تصرف شده به مالکان اصلی برگردد.این نادانان آیا فکر میکنند که آذربایجان به یکباره از آسمان افتاده و به ایران یدک شده یا تصرف شده یا اینکه هزاران سال است این خطه بخشی از سرزمین ایران است.افسوس از ایرانم که بین پان ترکسیم شمال و پان عربیسم جنوب تنها مانده است.جانم فدای ایران
سلیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
هر کس هر جا نشسته منزل اوست. بگو ببینم در جنگ ایران و روس چند تا شهید تهرونی بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
حرفهایتان درست ولی یک فاکتور مهم یعنی شرایط زمانی را در نظر نگرفتید. با اینهمه فلاکت مادی و معنوی که گریبانگیر ما است کدام دیوانه ای میاید شریک بدبختیها و عقب افتادگیهای ما باشد؟ رجزخوانی این آقا را هم که فقط مصرف داخلی دارد زیاد جدی نگیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
من اصلا کاری به حرفهای آقای شریعتمداری ندارم.ولی دوستی که میگه در جنگ ایران و روس چند تا تهرانی بوده نمیدانم منظورشان چیست ولی اگر منظورشان اینست که تهرانی ها در آن جنگ سپاه ایران را حمایت نکرده اند و کشته نداده اند سخت در اشتباه هستند.من در آن زمان نبوده ام که آمار بدهم از کجای ایران بیشتر در جنگ بوده اند ولی در زمانه جنگ هشت ساله بسیار از دلاوران آذربایجان را سراغ دارم که در راه ایران جانفشانی کردند.در شرایطی که به لطف پیشرفتهای بشر کل زمین تبدیل به دهکده ای شده هنوز عده ای به دنبال قبیله گرایی و تجزیه طلبی هستند.دوستانی که خود را خیلی ترک می پندارند بهتر است ابتدا تاریخ را مطالعه کنند تا دریابند زبان ترکی از چه زمانی در آذرآبادگان رخنه کرد و زبان اصلی مردمان آنجا چه بوده.سری هم به کتابهای احمد کسروی بزنند بد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
پان ایرانیسم جواب کار
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
نکته اصلی در کامنت ناشناس 13:16 نهفته است. ضرب المثلی هست که می گوید آدمی که فقیر می شود خوبی هایش هم حقیر می شود. اگه ایران کشور ثروتمند و خوشنامی باشه این توانایی رو داره که همه اعضای خانواده رو به دور خودش جمع کنه و حتی اعضای جدا شده رو دوباره به کانون خانواده برگردونه. ولی در زمان بدبختی و گرفتاری و به خصوص زمانی که چمن همسایه ها برای چرا سبزتر باشه، اونوقته که اعضای خانواده به جای اتحاد و ماندن و دست به دست هم دادن و برطرف کردن مشکلات، هوای رفتن و جدایی به سرشون میزنه و هیچکی دوست نداره خودش رو شریک غم دیگری بدونه و هر کی میخواد راه خودش رو بره. آره موضوع اینه. الان بهتره ایران خودش با بدبختی های خودش کنار بیاد چون یک عده فکر می کنن وقتی راه فرار دارند دیگه مجبور نیستن بیشتر از این شرایط رو تحمل بکنن. برای خودشون تاریخ و هویت جعل می کنن و فکر می کنن به ملتی تعلق دارند که در شرایط برتر اقتصادی و فرهنگی و سیاسی زندگی می کنن و بنابراین اونها هم در صورت جدایی از ایران و پیوستن به اونها می توانند چنین شرایطی داشته باشند. ولی زمانی که ایران شرایط بهتری داشت هیچکس از این حرف ها نمی زد. همه ایرانی بودند و به ایرانی بودن افتخار می کردند و از قبیله بازی خبری نبود. ولی الان زمان مناسبی است برای رفیق نیمه راه شدن. الان بهترین زمان برای جعل تاریخ و هویت و افتخار به تازه به دوران رسیدگی همسایه هاست. فراموش نکنیم که داریم در جهان سوم زندگی می کنیم. و جهان سوم و جهان سومی یعنی همین: یعنی آوار مصیبت، یعنی به جای اینکه در شرایط سخت دست به دست هم بدیم و سرزمینی رو که متعلق به همه ماست دوباره از نو بسازیم مانند یک خانواده از هم پاشیده در سخت ترین شرایط از هم دل بکنیم و همدیگه رو به امان خدا رها کنیم. جهان سوم به خصوص از نوع خاورمیانه ای یعنی درد بی درمان.
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
من یک کامنت رو مجبور شدم دو بار بفرستم چون بار اول اول پیغام دریافت شد نیومد. یک بار هم با فیلتر شکن فرستادم. چون بعضی وقت ها باید با فیلترشکن سایت شما رو بازکرد. نمی دونم چرا.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
هر کسی فکر تجزیه طلبی داره اینجا کامنت نگذاره و بره در سایتهای به قول خودشان آذربایجان شمالی از این زیاده گویی ها بکنه . بابا پررویی هم حدی داره. حالا درسته که ندانم کاری چند مسئول ما را به این وضعیت فلاکت بار انداخته اما این دلیل نمیشه که از کشورمون بگذریم
مودب نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
من ترکم ولی در ایران جایگاهی برای زبان غیر فارسی قائل نیستند...
حتی در این موضوع به اندازه افغانستان هم ما نتوانسته ایم منطقی عمل کنیم ک هر 4 زبان(اردو-پشتو-ازبک-ترکمن) گرامی داشته اند در گفتار و عمل.
آنکس ک گفت تاریخ را بخوانم و بدانم ترکها و ترکی کی وارد ایران شده اند، اولا ب تاریخ پهلوی ترک ستیز اعتباری نیست
ثانیا از تمام زبانها میشود برای توسعه ی دولت مرکزی استفاد کرد. از کردی در کردستان عراق
از ترکی در کشورهای ترک زبان متعد
از عربی در کشورهای عرب زبان
ما هنوز در توسعه ی فرهنگی و زبانی کشور اول راهیم و غافل از این ک هفت شهر عشق را عطار گشت..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
به آقای ناشناس ردیف سوم: "به روباهه گفتن شاهدت کیه؟ گفت:....."
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
با کامنت اولی صد در صد موافقم. اینجا به شدت بوی تعفن خیانت و پان ترکیسم میاد.
مینا
Germany
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
من کاری به این کنفرانس ندارم. ان هم نیستم. و مطمئن هستم که اکثریت مردم ترک ادربایجان هم چنین دیدگاهی ندارن.
ولی یه مطلبی رو به اون دوستمون بگم که برای ادعای کذبشون کتاب های کسروی رو مستند دادن. اگه شما کمی تاریخ م یخوندین متوجه می شدین که ادعای کسروی دروغی بیش نیست. کسروی ماموریت مشخصی داشت از یه طرف به قومیت بزرگی همچون ترک ها تاخت و هویت و ریشه 7000 ساله اونها رو زیر سوال برد و از طرف دیگه به مذهب شیعه تاخت. که این دوتا در پی سایست های اصلاحی ناسونالیستی و پان ایرانیسم رضا شاه بود. کتیبه هایی به الفبای اورخون از تپه های سونگون اهر پیدا شده که مدرک مستدلی از هویت ترکی مردم آذربایجان هست. و همین طور مستندات تاریخی و باستان شناسی دیگه تو این مجال فرصت ذکرش نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اگه مسئولین تاریخ رو از کتابهای درسی حذف نمیکردن بعضیها اینقدر بیسواد و بی ریشه بار نمی اومدن که تاریخ جعلی گوناز تی وی برامون تعریف کنن .گیر یه مشت پانترک وطن فروش افتادیم!!!
ناشناس
Germany
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
در پاسخ به مینا خانوم
بله کسی نگفته مردم اذربایجان ساکنین انجا نبودن
فقط بحث سر تغییر زبان هستش
خیلی از محققین مستقل ترک هم اعم از ازربایجان و کشور ترکیه به این مسئله اشاره کرده اند که به وسیله حکومت سلجوقیان زبان ترکی دواج پیدا کرده و گرنه مردم اذربایجان ساکنین قدیمی و اولیه همان منطقه بوده اند
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
یک ویژگی برجسته پانتورک ها بسیار غیرقابل تحمله: اینکه یک حزب و گروه درستکار نیستند و از هر راه نادرستی قصد دارند به هدف خباثت آلود خود یعنی تجزیه ایران دست یابند و یکی از این راه ها جعل بی شرمانه تاریخ و تاریخ دزدی ها و تاریخ سازی ها نه تنها در ارتباط با ایران و بلکه تاریخ جهان است. اگر چه جعلیات اونها به قدری مضحک و ناشیانه و به دور از واقعیته که به جز محافل پانتورکی که این مزخرفات رو در آنجا در بین خودشون مطرح می کنند و یا در سایت هایی مثل فرارو که به راحتی و بدون مشکل در اونجا کامنت میذارن، در هیچ محفل دانشگاهی و آکادمیک و در بین دانشمندان علم تاریخ جرأت مطرح کردنش رو ندارند چون می دونند که همه حرفاشون دروغ و جعل هست و هیچگونه سند و مدرکی برای اثبات حرفهاشون ندارند و در صورت ارائه جعلیاتشون فقط مورد ریشخند و تمسخر واقع میشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
خلط انگیزه و انگیخته نشود.
بالاخره آذربایجان پاره ای از تن ایران است و باید به آغوش مام میهن برگردد یا نه؟
حال ما عرضه اش داریم یا نه بحث دیگری است
مثل چین و هنگ کنگ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اتفاقا موضوع اصلی عرضه و شرایط فعلی ماست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
بابا بزار تو خوشبختی خودمون بمیریم
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
قانونا" معاهدۀ گلستان دو ساله که منقضی شده و اگر ما در شرایط مناسبی بودیم که حرفی برای گفتن داشتیم که بتوانیم پزش را بدهیم قانونا" متوانستیم هر آنچه از خاک ایران که طبق آن معاهده از دست دادیم باز پس گیریم البته پس از رفراندم و نظر مردم آذربایجان ولی حالا اصلا" رویمان میشود درخواست کنیم آنها در بدبختی ماشریک شوند؟ مسلما" نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
جدی نگیرید ما هیچ ... نمیتونیم بکنیم!!!
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
اگه اینجوری باشه باید اروپا هم بین روم و یونان تقسیم بشه چون یه زمانی جزئی از کشورشون بودن و ایران هم یه زمانی زیر دست عربستان بوده و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
دم ایرانیهای واقعی گرم
در سختی و مرارت وطن دوست بودن و ماندن
هنر است وگرنه......................
محم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
رفقا من به دعواهای سیاسی کاری ندارم آذربایجان وترکمستان و..که در زمان ناصرالدین شاه خاین از ما جدا شد باید برگردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
مگر فقط خواست ما شرط است؟ بیایند شب بخوابند صبح دلار سه برابر شود؟ ما چه جذابیتی برایشان داریم؟ کدام چیزمان درست است؟ چرا واقعیات را نمی بینیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آذربايجان تركمنستان ارمنستان و ... ناصرالدين شاه
افغانستان بحرين و ... پهلوي
به زمانهاي دور هم برگرديد و باز بگوييد فلان جاها...
نميدانم اين فكر مريض چرا در ايران رونق دارد بينديشيد كه اين افكار قرون وسطايي را اگر ديگر كشورها داشته باشند چه احوالي ميشود دنيا.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
دوست گرامی!
اگر چیزی که شما میگی رو بخوایم، با چماق و پس گردنی که نمیشه، باید آنقدر برتر باشیم که اونها خودشون بخوان به ما ملحق بشن!
شما رو نمیدونم، ولی من الان آونچنان برتری رو در خودمون نمیبینم که اونها آرزو داشته باشن که با ما یکی شن!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
شما که کاری نداری برو برگردون.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
چطوره اصلا" درخواست کنیم امپراطوری زمان کورش به مابرگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
در زمان کی ب ما ( منظور شما) ملحق شدن؟؟
سوزنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
فرافکنی به روش جدید
مقوله مرغ و تخم مرغ برای صاحب قلمان به اندازه کافی مطلب دارد
دو جنگ جهانی شد آن شد یک جنگ با عراق شد این شد خدا کند روزی ملت ها اسلام بیاورند نه با شمشیر مسلمان نما درست کنیم
مرغ نه تخم مرغ را تامین کنید البته با دانه مرغی ایرانی نه با پول نفت خوراک دام وارد کنید و تبدیل کنید و ادعای تولید اقتصادی داشته باشید
آرزویتان خوب است ولی برای عمل اول عدالت داخلی لازم است یک جراحی در آوردن تکه سوزن از دست و دو تا بخیه و پانسمان ساده زخم آن معادل یک ماه حقوق یک کارگر است
kerm
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
خدا وکیلی خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
نظرات یک طرفه است.
بوداره.!!!!
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
برادر، شما هم نظرت را اعلام کن. کسی جلویت را گرفته یا اینکه خجالت میکشی حرف حق مردم را رد کنی؟ طبیعی است نظرات یک طرفه باشد چون موضوع غیر قابل دفاع است. مگر شما در این مملکت زندگی نمی کنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
یعنی شما میگویی این بیچاره ها که کشورشان دارد جانی میگیرد بیایند در مشکلات عظیم ما که با دشمنشان ارمنستان دل میدهیم قلوه میگیریم، سهیم شوند؟ شب بخوابند صبح دلار 3 برابر شود؟ چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
درسته نظرات کاملا یک طرفه و برنامه ریزی شده اند.
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
دقیقاً. پانتورک ها خوب تو این صفحه تورکتازی می کنن و شما حق نداری حتی جواب بی ادبی ها و توهین هاشان را بدهی چه برسه به دروغ ها و جعلیاتشون که سرگرمی همیشگیشونه. من مطمئن هستم حتی اگه جواب جعل تاریخ یکی مثل یوسف (۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵) و یا مینا (۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶) رو هم به راحتی بدهیم، فرارو به دلیل خود شیرینی و یا هر دلیل ناشناخته دیگه ای اونو حذف می کنه. چه برسه به اینکه بخوایم جواب نژادپرستی و خودبزرگ بینیشون رو مثل خودشون بدیم.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
تحلیل شریعتی اصلاً با واقیعات منطبق نیست و مردم جمهوری آذربایجان تمایل به اروپایی شدن دارند و اصلاً از ایران و اتباع انها ذهنیت مثبتی ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
کاش می شد به جای اینکه آذربایجان به ایران ملحق شود، شریعتمداری را به آنها ملحق میکردیم!
رضا پندار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
میلیاردها لایک++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
آرتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
دمت گرم. گل گفتی. حاضریم محمود و مشایی را هم با شریعمتمداری بدیم اونجا با هم حال کنند تنها نباشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
باید چند میلیون دلار هم سر بدیم
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
البته صادر میکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
شریعتمداری را ملحق کنیم به آذربایجان! اینجوری فرار میکنند و پناهنده میشوند به ما! به این میگویند نبوغ استراتژیک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
بابا تو دیگه کی هستی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
فتبارک الله احسن الخالقین آفرین بر این ایده گل گفتی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
اصل نبوغ شما هستید با این ایده جالبتان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
زنده باد رئيس جمهور شريعتمداري.
فكر كنم با اين تاكتيك قلمرو دوره نادر شاه را احيا كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
مسخره کردی حسین آقا؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
تو باز هم نظر دادی ؟؟؟؟؟؟
بحرین الحاق کردی حالا نوبت آذربایجانه برادر حسین!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
بابا تو کشور ما ازادیه بذارین بندۀ خدا نظرشو بده کیه که گوش کنه
داركوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
سلام : چه عجب ؟ يكي از مديران نشريات اين مملكت بصدا در آمد ؟ نسل امروز مقصر نيست ؟ سياستمداران ما در زماني كه شوروي سابق در حال فروپاشي بود مثل ماست ؟! تماشاگر بودند؟ آفرين بر شريعتمداري .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
کلاً در موارد ملی مثل ماست هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
از منفي هات لذت ببر داركوب
feri
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آذربایجان شامل باکو گنجه نخجوان و ..... در زمان فتحعلی شاه قاجار با حمله روسها از ایران جدا شده و قرار داد ترکمانچای و گلستان نیز دیگر معتبر نیست و باید آذربایجان شمالی این استان زرخیز به ایران باز گردانده شود. در ایران همه خواهان بازگشت باکو و توابع آن به سرزمین مادری و اصلی هستند همچنانکه خواهان بازگشت بحرین به سرزمین اصلی ایران هستند. هر کسی هم مخالف این امر باشد خائن به مملکت وایران است و قطعا مخالفان این امر ایرانی نیستند و یا بیگانه پرستان و نوکران غرب و شرق و جاسوسان آنها هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
خدا بهت عقل بده ک یکم واقع بین باشی...
همه دارن مهاجرت میکنن برای ی زندگی خوب
تو با خودت چند چندی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
حالا ما با دیگر استانهای زرخیزمون چه کردیم ؟ موندن این بیچاره ها.عربها بیابونها رو مثل بهشت کردن ما جنگلامونو کردیم بیابون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
فرارو از دولت باکو پول می گیره که کامنت های ضد ایرانی رو تو سایتش منتشر کنه. شک ندارم. خیلی خیلی خیلی تابلو هست که فرارو داره چه جریانی رو رهبری می نه. ای بی وطن خائن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
من موافقم اینکه ما چه کردیم دلیل تجزیه نیست و هر کس طالب تجزیه باشد خائن است.
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
- آقاي شريعتمداري در اينكه جمهوري آذربايجان، تركمنستان،بحرين،قره باغ و تاجيكستان و افغانستان جزيي از مام ميهن ايران بزرگ هستند شكي نيست ولي آيا سعادت آنها و ايران با يكي شدن سرزميني حل ميشود يا با گسترش و استحكام پيوند هاي فرهنگي و اقتصادي و ...؟
- استان هاي ما بايد طوري پيشرفت كنند كه اهالي سرزمين هاي جدا شده آرزوي پيوستن به مام وطن را داشته باشند.
- راه حل: درآمد هاي نفتي و مالياتي را پس از كسر بودجه نهاد هاي حاكميتي نظير وزارت خانه هاي امور خارجه و كشور و .. و نيرو هاي دفاعي و انتظامي به نسبت مساحت هر استان تقسيم كنيد و به شوراي استان ها بدهيد. مردم هر استان ميدانند كه چگونه بودجه اختصاص داده شده را بهينه سرمايه گذاري كنند و از ريخت و پاش جلوگيري كنند. اين را شوراهاي شهر ها بخوبي نشان داده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آقا مثل اینکه در خوابند اخه مردم آذربایجان دیوانه اند بیاند به ایران ملحق شوند از بدیهی ترین حقوق اساسی خود همانند تحصیل به زبان مادری محروم شوند
ناشناس
Finland
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
چرا تازگیها رقم غیر قابل انتشار توی سایت شما اکثر مواقع یا "صفره" یا به طرز غیر قابل باوری خیلی پایینه؟!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
من فرارو نیستم و این جواب از فرارو نیست. مثل اینکه شما برای قانون ارزش قائل نیستی. ظرفیت و تحمل شنیدن حرف مخالف نظرمان هم یک قسمت از ایمانه . کاش زمانی برسه که اصلا" غیر قابل انتشار نداشته باشیم حتی با رقم پایین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
فرارو جان همین کامنتها را به شریعتمداری نشان بده ، انوقت خواهد گفت که این کامنتها کار سازمان سیاه و صهونیستهاست که از جیب اصلاح طلبان درامده !!!!!!!!!!!!!! جان ما همین کار امتحان کن اگر عکس العملش همین نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
سیاه نه! سیا! CIA
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
مگه دروغه.........
دقيقا همينطوره
چندين بار نظر گذاشتم فرارو پخش نكرد.....
مرگ بر ضد ولايت فقيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
بوی پانتورک میاد دادش خیانت کار
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
آقاي شريعتمداري تورو خدا ديگه نظر نده التماست ميكنم جان هركيو كه دوست داري هرچي مي خاي بنويسي ي كم فكركن تورو خدا التماست ميكنم تورو خدا ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
نمی دانستم این قدر وطن فروش داریم .
صرف اینکه فلانی این حرف را عنوان کرده که دلیلی بر بطلان آن نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
نمی دانستم این قدر وطن فروش داریم .
صرف اینکه فلانی این حرف را عنوان کرده که دلیلی بر بطلان آن نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
شما نفروش. اما پول خوبی از دستت در رفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
احسنت. اینجا وطن فروشی بازار داغی داره رفیق. البته من به فرارو شک دارم.
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
دوسن عزیز هرجا مال ساکنینش هست، در حال حاظر ایرانی ها ساکن آذربایجان نیستند پس وطن ما حساب نمی شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
به رسوم و فرهنگ و علی الخصوص موسیقی اصیل آذر بایجان دقیق شویم برایمان کاملاً محرز می شود که آذر بایجان قسمتی از ایران است ( نام گوشه ها و دستگاه های موسیقی در آذر بایجان با ایران یکسیت ) آواز استاد شجریان با نوازنده های ترک که یادمان هست.
اگر به برنامه های ادبی و موسیقی تلویزیون آذربایجان توجه کنید متوجه میشوید که همه اساتید به زبان فارسی و اشعار سعدی وحافظ ونظامی مثل زبان مادری و البته با لهجه ترکی اشاره فراوان میکنند.
خلاصه اینکه آذربایجانیها از خیلی از ایرانی ها ایرانی ترند.
جای آن است که خون موج زند در دل لعل -
زین تغابن که خزف می شکند بازارش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
ساکنین آذربایجان ایرانیند ای وطن فروش
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اقای شریعتمداری برو اونجا هم یک شعبه کیهان هم اونجا بزنید بلکه نفوذ کلامتان اونجا هم اثر بگذاره انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
داره عزیز من شبکه سحر (به قول آذریها زهر) شعبه کیهان تو آذربایجانه
ميثم
United Arab Emirates
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
دوستان
اسلام مرز نميشناسد
قلب و روح ما با ملت اذربايجان است
درست كه تفاوت در رشد اقتصادي دو كشور داريم لكن انچه مهم است اداب رسوم دين و سنن دو طرف است
اميدواريم اين مباحث سياسي موجب خدشه دار شدن فرهنگ غني اذربايجانيان عزيز نشود
همه جاي ايران سراي ماست
باشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
واقعا خنده داره این اظهارات .
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
در دنياي دموكراتيك مرسوم است وقتي كشوري و يا ايالتي مي خواهد از كشور ديگري مستقل شود و يا به آن بپيوند از طريق رفراندم اقدام مي كنند. در مورد موضوع آذربايجان همچنانكه آقاي شريتمداري گفته اند مي توان پيوستن جمهوري آذربايجان به ايران و يا پيوستن آذربايجان ايران به جمهوري آذربايجان را در ميان مردمان جموري آذربايجان و آذربايجان ايران برفراندوم گذاشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
سیاست مدار نیستم ولی بهتر نیست در برابر این تحرکات کور اجانب مسئولان موضع بگیرند اینکه روزنامه ها پیشنهاد بدهند خوب اگر آنها بگویند قبول است منتها رفراندوم هم زمان در دو کشور. ما چه می کنیم. خودمان که خودمان را بهتر می شناسیم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
جناب شریعتمداری اگه تونستی اول یه دستی به سرو گوش ایران خودمون بکش آذربایجان پیشکش ات
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
زبان بنده قاصره به خاطر افاضات جناب شریعتمداری....چقدر خوشبختیم که همچین متفکر هایی داریم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
بعضی این نظرات رو خوندم واقعا بر ایران متاسفم که چنین افرادی توش نفس می کشند. خاک بر سرتان عوض اینکه از بازگشت تکه جدا شده از ایران حمایت کنید دارید شرو ور میگید؟ اه اه اه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
کاملا موافقم. این نظرات کاملا توسط فرارو سازماندهی شده. کاملا مشهوده که فرارو رویکردی تجزیه طلبانه و ضد ایرانی داره و فکر کنم سردبیر فرارو هم یه ترک متمایل به دولت باکو باشه. ماه پشت ابر نمی مونه فرارو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
فعالیت پانترکیسم به ویژه در اینترنت بسیار بالا است و این اصلا تعجبی ندارد سرچ میکنند و هر جا مطلبی در باره آذربایجان باشد حجوم میآورند. بارها تجربه شده ولی این حرف مردم آذربایجان نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
شریعتی جان ب انازه کافی تو و احمدی نژاد ما رو پیچوندین... بسسه برو دیگه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
آقای شریعت مداری چی میگی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
برای اولین و شاید آخرین بار با حسین موافقم.
یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
دقیقا از منفی ها تحرک پانتورکیسم خائن مشخص است.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
بسمه تعالی
از نگاشته پر ابهت و واقع گرایانه آقای شریعتمداری خرسند شدم.
باشد خداوند امثال این رجال سیاسی را به شبیه مردان وطن فروشی که سالها در مطبوعات دین و میهن را به تاراج می گذاشتند کثرت دهد.
والسلام علی من التبع الهدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
كاملا از جملات اداري و ادبي تان معلوم است كه بنده ي كي هستيد!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
خدا رو شكر يه نظر درست و حسابي تو اين سايت ديديم.
كوري چشم دشمناي اين مملكت و هر كي كه قبول نداره و دشمن ولايته
ناشناس
Puerto Rico
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
الحمدلله رب العالمین - الرحمن ارحیم - ملک یوم الدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
رخصت پهلوان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
صحنه را دیدی و حال کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
خداییش من اصلا اهل سیاست بازی نیستم ولی این دفعه استثنا شد و شریعتمداری واقعا از یک خطر برای تمامیت ایران ترسید و ان چیزی نیست جز توطئه برای تجزیه ایران. ولی برادر راهش اینگونه مقالات نیست .راهش صداقت و ارامش و امنیت و اقتصاد سالم است
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اینم یکی از نظرات خوبه
معجزه هزاره چهارم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
نکته جالب اینه که هر کشوری علیه کشور ما فعالیتی بکنه یا دشمن تلقی میشه یا یقول آقایون "فرار به جلو"
ولی اگه ما یه کاری بکنیم فقط بخاطر دلسوزی و خیرخواهی ماست!!
حالا قضاوت با شما.
ذیحق
United States of America
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
دوست عزیزferiدرقرن 21 زندگی میکنیم وجغرافیای طبیعی وسیاسی هرکشوری مشخص است واین توهمات ازروی احساس است نه تعقل واین برچسبهایی که شما به مخالفین تفکر خود میدهید سطح فکری شمارا به عیان نشان میدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تو تو ی امریکا به ما چی میگی!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
ای کاش شما جلوی فرار مغزها ومهاجرت نخبگان را به کشورهای دیگر می گرفتید بقیه اش پیش کشتان
ایرانی ملی گرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
از شریعتمداری به شدت بدم میاد. ولی تو این کامنت ها بوی جریان پان ترکیستی به مشام می رسه.الان دیگه برام کاملا مسجل شد فرارو از جریان کثیف و ضد ایرانی پان ترکیشم حمایت می کنه. فرارو ای عامل مزدوران پان ترکیسم، اگه بخوای تو انتشار این نظرات ضد ملی کثیف زیاده روی کنی، دستتو رو می کنم و به دادگاه معرفیت می کنم تا پشت پرده این کامنت ها روشن بشه. حواست رو جمع کن ما خر نیستیم وطن فروش. درود بر ایران بزرگ. مرگ بر پان ترکیسم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تا زمانیکه ایران به قدرت جهانی تبدیل نشده باشه نمیتونه این حق طبیعی (بازگشت زمین های از دست داده )رو طلب کنه.
همانطور که می دونید در ابتدای راه اولین کشوری که استقلال جمهوری آذربایجان رو به رسمیت شناخت ایران بود تا مبادا به دست ترکیه یا روس ها بیافته. ولی از همان ابتدا سیاست ضد ایرانی و تجزیه طلبانه ایلچی بیک راه رو به نفوذ ایران بست و در واقع نوعی فرار به جلو محسوب می شد. بعد ها این سیاست توسط علی اف ها از دستور کار رسمی دولت جذف شد ولی همچنان در محافل غیر رسمی ادامه پیدا کرد. در عوض آذری ها به اسرائیل و ترکیه (هم پیمانان آمریکا) متمایل شدند (نکته کلیدی: همه حکومت های غیر دموکراتیک که در عین حال پشتوانه مردمی هم ندارند به غرب و بخصوص به اسرائیل متمایل می شوند و سیاست ناسیونالیسم افراطی رو دنبال می کنند !!!).
بنابراین ایران هم چاره ندید که به طرفداری از ارمنستان در مناقشه قره باغ دست بزنه. با این کار دو تا هدف رو بدست آورده: یکی اینکه اثبات کنه هر وقت اراده کنه می تونه یک جنگ نیابتی علیه باکو رو را بیاندازه (ارمنستان علیه آذربایجان) و دوم اینکه کاری کنه که ارتباط زمینی با مسکو از طریق گرجستان و ارمستان حفظ بشه (کریدور شمال جنوب).
روسیه از هم مرز شدن با ایران بیمناکه (چون میترسه مناطق جنوبی روسیه (قفقاز شمالی که مسلمان هم کم نداره) تحت تاثیر افکار اسلام خواهی قرار بگیرند. ایران هم نمیخواهد متحد قوی خودش رو در مناقشه هسته ای و همینطور فتنه سوریه از دست بده ولی مطمئن باشید به محض اینکه خیال ایران از این دو راحت شد سراغ آذری های دوست داشتنیمون تو آذربایجان هم میریم.
اینم بدونید که ایران در بین مردم آذربایجان بسیار بسیار طرفدار داره علتشم قوانین ضد اسلامی و ضد شیعه دولت صهیونیستی الهام علی اف می باشد؛ مثلا اجباری کردن بی حجابی، ممنوعیت ورود افراد زیر 40 سال به مساجد، تخریب مساجد جدید، عدم استخدام مذهبی ها، زندانی کردم اسلام گرا ها، تحریف کتب درسی (روسیه با آذربایجان بزرگ جنگید و آنرا بین خود و ایران تقسیم کرد !!!!!)، ممنوعیت تبلیغ و موعظه توسط روحانیون و .....
ناشناس
Switzerland
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
برادر حسین مزاح می نمایند
اسماعیل ازشهرستان شادگان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اگرهمه مثل آقای شریعتمداری حمله راباحمله کوبنده جواب میدادن این همه یاوه گویی به ملت ایران وطمع به تمامیت ارضی ایران وجودنداشت.دمت گرم آقای شریعتمداری که تویکی هنوزیادت مونده که این کشورهای تازه به دوران رسیده زمانی جزوهمین خاک بودندوهنوزکه هنوزه پیوندفرهنگی آنهاپابرجاست.
دوستانی که ازاین اجلاس که برضدایران وایرانی برپاشده نگرانی ندارندوبی خیال میگذرندمطمئناازفروپاشی این کشورهم ابایی ندارند
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
یکی از دلایل فراگیر شدن تجزیه طلبی بین هویت طلبان افراطی (به خصوص ترک زبان ها) نفرت از فارس ها (یعنی در واقع همان تهرونی) هاست. اونوقت خود تهرونی ها در این صفحه با اونها (یعنی دشمنان خودشون) همدردی کردند، ولی شما برادر شهرستانی به مخالفت با مشکلی برخاستی که عاملش نیستی. به نظر من، مردم شهرهای دیگر که اکثراً به دو زبان صحبت می کنند (زبان ملی و زبان مادری) و از اقوام ایرانی هستند باید دلایل زیادی برای بیزاری از تهرانی ها و تمرکز گرایی داشته باشند، نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
آخه عزیز دل تهرانی کدومه تو تهران که کلی ترک زبان داریم بدبختی اینه که بچه های همین ترک زبانها شده اند تهرانی های امروز همینطور کرد و لر و... میگی نه نحقیق کن ببین چند تا تهرانی اصیل داریم.
ایراندوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
بابا این نامردا این حرکت زشت رو توی آذربایجان انجام دادن آقای شریعتمداری که اصلن ازش خوشم نمیاد، تریبون داشته جواب کامل و درست داده، حالا شما هی بچسبونید به اقتصاد و زبان مامانی و حرف و حدیثای دیگه.......
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
خلایق هرچه لایق
ارادتمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
راستی چی شد غرامت جنگ جهانی دوم که آقای رئیس جمهور با آب و تاب قرار شد اونا رو بگیره. لطفا اول اون غرامت رو بگیرید بعد برید سراغ آذربایجان و و بفیه.
ayhan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
حوب شریعتمداری بگه اگه اونها قاطی ایران شذن باید به زبان فارسی بخوانند و بنویسند. زبان رسمی باز هم باید فارسی باشه؟ می دونی اونوقت چند درصد ایران زبانشان ترکی اذربایجانی میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
آقایان اگر د ر این دوره ما گرانی تورم و بیکاری داریم که البته درست هست ولی بدانید که اینها بهای ازادی و استقلال و حفظ کشورمان هست شما به تاریخ ایران نگاه کنید بحرین افغانستان ترکنستان اذربایجان آرارات کوجک و ... را دادیم چون رفاه و آسایش سرسپردگی و ... می خواستیم ولی امروز استقلال آزادی و غرور ایرانی را می خواهیم و در دنیای پر زرو زور و تزویر امروز خواستن اینها ، هزینه دارد که هزینه تحمل جنگ تحمیلی تحریم ترور تهدید و ... هست لطفا با احساس حرف نزنید بلکه با لحاظ واقعیت و حقیقت بنویسید
جوان بی زن و خونه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تومملکت خودتو سفت بچسبو مردمشو رای نگهداربقیه دنیا پیشکش
خوشفکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
سرتان گرم تنورتان داغ نان بربری فراواناز گندم وارداتی با پول یارانه نفتی
ناشناس
France
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
دیگه چه مرگتونه بشینید زندگی کنید
:)
ایرانشناس
Poland
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
بدون تعصب وبهصورت علمی وتاریخی بنویسیم اصلا نام جمهوری آذربایجان نامی جعلی ودرزمان استالین به منطقه ازدست رفته قفقاز جنوبی که اران نامیده میشد داده شد وهدف ازآن ادعاهای بعدی نسبت به منطقه مردان ایراندوست همچون ستارخان وباقر خان بود وگرنه درعالم واقعی نه آذربایجان شمالی وجوددارد نه آذربایجان جنوبی آذربایجان همین جا که نه پاره ای ازحاک ایران بل سر ایران عزیزاست به مدعیان نادان بیسواد بگویید به جای آن که به دنبال ادعاهای واهی باشند قر ه باغ راازارمنستانی که بهقول حودتان بودجه ارتشتان به اندازه همه بودجه آنکشوراست پس بگیرید وصدهاهزارآواره بینوای ترک رابه خانه های غصب شده شان بازگردانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تکمیل کنیم نظر شریعتمداری را که اولا اسناد ترکمانچای و گلستان چه گفته اند ایا درسته این مکانها تا صد سال واگذار شدند یا خیر ؟ اگه درسته پس چرا مسئولان پیگیری نمیکنند
دوم یه نظرسنجی همزمان در اذربایجان و تبریز برگزار بشه عادلانه تره که اونها هم دیگه حرف در نمیارند
ایران باید به ایرانی برگردد
ایرانی ملی گرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
چرا نظرات جدید رو منتشر نمی کنی فراروی وطن فروش؟ با موج اعتراض ها مواجه شدی نه؟ فکر نمی کردی پشت پرده این تیتر و این کامنت های مهندسی شده سرشار از خیانت، آشکار بشه؟ فکر می کنی هیچ کس متوجه این شیطنت برنامه ریزی شده نشد ای عامل پان ترکیسم در محافل رسانه ای ایران؟ فرارو -----آلت دست باکو.
ناشناس
Finland
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
با اینکه افکار شریعتمداری را قبول ندارم در این یک مورد با او موافقم.خوزستان خراسان فارس آذربایجان و قفقاز و افغانستان فارق از زبانی که مردم ساکن آن صحبت می کنند و به گواهی تاریخ از زمانهایی بسیار دور جزیی از خاک پهناور ایران بوده اند و نام ایران هم به معنی سرزمین آریاییها دلالت بر هیچ قومیت و زبان خاصی ندارد.این اندیشه که مردم یک کشور حتما باید از یک نژاد و قوم باشند یک تفکری است که در سالهای اخیر کشورهای غربی برای از هم پاشیدن کشورهایی نظیر هند و ایران وچین به آن دامن می زنند طبیعی است حتی مردمی از یک نژاد در کشوری مانند ایران که بارها مورد یورش کشورهای مختلف قرار گرفته با زبانهای گوناگون صحبت کنند به گواهی تاریخ زرتشت پیامبر ایران از آزبایجان برخاسته و بسیاری از تبریزیها و آذربایجانی ها در دویست سال گذشته برای استقلال ایرا ن تلاش زیادی انجام داده اند و حتی جان خود را فدا کرده اند و امروز نیز نقش بسیار پررنگی در اداره کشور دارند حتی بیشتر از کسانی که صرفا زبان فارسی بلدند.دوستا ن عزیز توجه داشته باشید که هزاران ایرانی در سالهای گذشته در جنگ با عراق جانشان را فدای ایران کردند حالا چگونه است که عده ای صرفا به خاطر مشکلات اقتصادی حاظرند بر علیه کشورشان موضع گیری کنند.این را به صراحت به شما می گویم که تنها علتی که علی رغم مشکلات اقتصادی جان و ناموس مان در امنیت به سر می برد اتحاد ملت ایران در این منطقه بحران زده می باشد .به امید روزی که 17 شهر قفقاز به آغوش مادر خود بازگردند.
قاتل بروس لی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
من از خواص نیستم
اما الحق که بیشتر کامنت نویسهای این خبر همان عوااااااااااااام هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اگر کردها، ترکها ،بلوچها و ترکمنها عربها اگر یک حرف از قومیت خود حرف بزنند به ایسم ها مختلف متهم میشوندفارسها باید در کردار گفتار ورفتار خود تجدید نظر نمایند تا شاید وفاق ملی به جامعه باز گردد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اره خوبه اما اون وقت باید زبان رسمی ایران اذری بشه !چون الا ن هم اکثریت ایران ترک زبان هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
چندی بار نظر دادم و فرارو تعمدا اونها رو منتشر نکرده. علتش برای من روشنه و نوع نظرات و مثبت و منفی ها، گویای این حقیقت است که فرارو گرایش پان ترکیستی دارد و به میل خود نظرات را سازماندهی و منتشر می کند. کاملا یقین دارم که پان ترکیست ها از طریق فرارو کامنت های خیانت آمیز، وطن فروشانه و ننگ آور خود را منتشر می کنند و فرارو آنها را در این راه یاری کرده و نظرات ایرانیان ملی گرا را تا آنجا که بتواند سانسور میکند. اما برای اینکه خیلی هم تابلو نشود بعد از چند کامنت مزدوران پان ترکیست، یک کامنت موافق (با نظر شریعتمداری) را منتشر می کند. اما من به همه مزدوران پان ترکیست می گویم، ایران و تمام سرزمین های از دست رفته اش تا ابد متعلق به ایرانیان است و تورانیان (قوم ترک نژاد و نه آذری زبان های عزیز) همان طور که در طول تاریخ مغلوب فرهنگ و تمدن و دلیری ایرانیان شدند، بازهم نمی توانند کاری بکنند و فرزندان افراسیاب همچنان در حسرت پیروزی بر فرزندان فریدون و طهمورث و رستم و آرش و کیخسروو ....، خواهند ماند و از این درد تاریخی خواهند مرد. درصمن متن تمام کامنت های منتشر نشده ام را نگه داشته ام تا در زمان معین حقیقت این ماجرای خیانت آمیز را روشن کنم. اما بهتر است اینبار منتشر کنی فرارو.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
اگر می توانید رفراندوم بگذارید و آستارا را به اردبیل برگردانید که از خرداد سال ۱۳۳۹ خورشیدی، از اردبیل چدا شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
الان این چه ربطی داشت؟ داری تقسیمات استانی توی یک کشور رو بهانه میکنی؟ واقعاً که چقدر کثیفید شما نژاد پرستان
حامد ترک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
من یک ایرانی و ترک هستم و به ایرانی بودن خود افتخار میکنم اول ایران را داشته باشیم بعد ترکی را هم میخواییم چو ایران نباشد تن من نباد. دوستان همزبان مواظب توطئه های اسراییل در آذربایجان باشید. یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
زنده باد ايران و عاشقان ايران.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv