bato-adv
کد خبر: ۱۳۷۱۶۴

نظر شما: چرا همه نسبت به آلودگی هوا بی تفاوت‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
فرارو- هوای تهران امروز از مرز هشدار عبور کرده است. اما این بار خبری از تعطیلی نیست. جلسه ای برای کنترل بحران آلودگی تشکیل نشده است و مسئولان استان و مدیران مربوطه در این باره سکوت کرده اند. مردم هم دود می خورند و با بی تفاوتی می گویند امروز هم می گذرد. همه در انتظار باد هستند، امیدوارند وضعیت پایدار هوا به پایان برسد تا شاید نا پایداری آلودگی ها را با خود ببرد.

بی تفاوتی شهروندان تهرانی نسبت به آلودگی شدید هوای تهران از نکات جالب توجه است، در کنار این بی تفاوتی مسئولان مربوطه نیز عین خیالشان نیست، در حالی که هر عقل سالمی می داند نفس کشیدن در این هوا کم از خودکشی ندارد. پس این سوال پیش می آید که چرا همه نسبت به این پدیده مرگبار بی تفاوت اند. هم شهروندان هم مسئولان؟ چرا شهروندان قانع نمی شوند که در این شرایط با خودرو شخصی در شهر تردد نکنند؟ چرا مسئولان ذره‌ای احساس مسئولیت ندارند؟

مخاطبان فرارو می توانند با حفظ تمامی خط قرمزها که از آن ها آگاه اند و رعایت انصاف و احترام نقطه نظرات خود را درباره این بی تفاوتی ها اعلام کنند، تا فضای گفت و گو در این باره شکل گیرد.

 فرارو این حق را برای خود قائل است که نظراتی که خطوط قرمز را رعایت نکنند و یا حاوی توهین و افترا و ... باشند را منتشر نکند.


bato-adv
2012
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
رک بگم

چون وطن پرست نیستیم
چون دلمون برای کشور نمی سوزه
چون بجای کشور به فکر جیبمون هستیم
دوستان محیط زیست ایران داره نابود میشه.
دریاچه ارومیه
زاینده رود
جنگلهای کشور
مردابها
حیات وحش ایران
دوستان بفکر کشور نیستیم...

"افسوس" "افسوس"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
وقتی با کار کار انگلیسی هاست و کار کار دشمن است، بجای پرداختن به راه حل های علمی به اینطور جملات دل خوش می کنیم، تنبلی فکری می گیریم و به "چرایی " هیچ چیز فکر نمی کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
خود خواهی خودمون باعث بی تفاوتی در جامعه میشه.........
ناشناس
Germany
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
من چی بگم که بچه دو ساله دارم و الان دچار التهاب ریه شده!!
من کجا برم از شهری که توش به دنیا اومدم وخانواده و شغل همسرم اینجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
مهمترین راه توجه به توسعه سیستم حمل ونقل عمومی است ، بهتر است به جای کارهای بیهوده بخشی از پولهای خزانه مردم خرج این کار شود والبته با سرعت ومدیریت صحیح
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۸
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
چون یک دست صدا ندارد و هر نوع اعتراض تجمعی هم که در ایران ممنوع است و موجب شر میشود ! ضمنا اکثر مردم مسخ شدن و فقط فکر پول دراوردن هستن و کلا به چیزهای مهمتر از این هم اعتراض نمیکنن چه برسه به آلودگی هوا !
دانشجو
United Arab Emirates
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
فقط آلودگی هایی که منتهی به روزهای حساسی مثل روز 16 آذر (روز دانشجو) میشوند، قابل اهمیت هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
فضای شهر و خیابانهای آن متعلق به کل مردم می باشد بنابراین 1- به جای زوج و فرد کردن از خودوروهای شخصی به ازاء تردد در هر خیابان عوارض متفاوت بگیرند(از طریق کنترل هوشمند 2-دولت ، مجلس و خودروسازها موظف شوند در حداقل زمان(یک ماهه) کلیه خودروهای مسافر بر فرسوده را با نو تعویض کنند(حتی اگه لازمه واردکنند)3-واحد های تولیدی آلوده ساز در حریم شهر تعطیل و به بیرون شهر منتقل کنند4- کلیه افراد دستفروش و شغلهای کاذب به شهرستانهای مستعد کار فرستاده شوند دولت و مجلس حداقل معیشت و امکانات را برای آنها فراهم آورد(کمتر از شش ماه)
ناشناس
Finland
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ناشناس دوم با تشکر از پیشنهادات سازنده شما فقط شماره چهار رو درز بگیر لطفاً... شهرستانی ها خودشان به دنبال راه چاره ای برای حل مشکلات ناشی از دستفروشی و مشاغل کاذب هستند و بنابراین به نیروی اضافه بر سازمان نیازی ندارند. مکان مجهول الهویه ای به نام شهرستان مستعد کار!!! هم در ایران وجود نداره که شما می خواهید نیروی بیکار به آنجا صادر کنید که اگر بود شهرستانیهای جویای کار به تهران عزیز و اختصاصی شما مهاجرت نمی کردند تا مدام زیر سرکوفت باشند و عامل تمام مشکلات تهران معرفی شوند. و در آخر بشر موجود خودخواهی است. ولی شخصاً از بعضی تهرانی ها خودخواه تر، بی منطق تر و غیر قابل تحمل تر به عمرم آدم ندیدم. هیچوقت درک نمی کنم اینها از جان مردم ساکن سایر نقاط ایران که اسمشون رو گذاشتن شهرستانی چی می خوان!! فرارو خواهش می کنم تبعیض قائل نشو و سانسور نکن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
بدلیل اینکه آقایان میدانند که آلودگی هوا مربوط به کیفیت نامناسب بنزین تولید داخل هست ونه چیز دیگه .
didar
Germany
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
وقتی شهرداری و استانداری و وزارت کشور به جای همفکری دشمن همدیگر هستند . وقتی مثل زمان چارلی چاپلین باید سر چهار راهها خودروها با فرمان پلیس به جای عبور از روی پل ها توی ترافیک کیلومترها بایستند تا نوبتشان بشود تا عبور کنند ..و وقتی شهرداری میداند فقط با ساختن صد تا پل روی چهارراههای دو و سه وچهار زمانه تهزان بیش از پنجاه درصد آلودگی تهران از بین میرود و کاری نمیکند معلومه کسی احساس مسئولیت نمیکنه ..ولی اون دنیایی هم هست آقایان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
به نظر من هم مهمترین دلیل همینه . درسته که خودروهای داخلی کیفیت خوبی نداره ، ولی این بی کیفیت ها سالهای قبل هم حضور داشتند . چیزی که به تازگی به این معادله اضافه شده بنزین بی کیفیت و پر از بنزنه که اومده نسل ایرانیها رو با سرطان و ... از بین ببره .
مسئله سیاسی است و بنابراین کسی حق اظهارنظر نداره....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
میشه بگید مردم ایران نسبت به چه چیزی عکس العمل نشون میدن که حالا آلوده گی هوا براشون مهم باشه در مقابل مردن بچه های معصوم بیتفاوتند در مقابل گرونی همینطور . راست میگند مردم ایران نمونه اند . تنها چیزی که مردم ایران در مقابلش خیلی سریع عکس العمل نشون میدن از دست دادن منافعشونه .
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
خیر.مردم ایران به خاطر از دست دادن منافعشون هم اعتراض نمیکنن.مردم ایران وقتی لوگوی پپسی نمیفته رو ماه میرن صفحه فیسبوک پپسی رو مختل میکنن.مردم ایران وقتی سال 2012 دنیا تموم نمیشه اونو از چشم ناسا میبینن و با حمله به پیج ناسا در فیسبوک با انواع و اقسام فحاشی ها ناسا رو مورد لطف خودشون قرار میدن.مردم ایران وقتی شاهین نجفی که اون سر دنیاس یه آهنگ میخونه اینا اینور دنیا کفن میپوشن بدون اینکه آهنگ رو گوش داده باشن.مردم ایران وقتی فیلم موهن ساخته میشه بازم بدون اینکه فیلم رو دیده باشن فریاد وا اسلاما سر میدن.مردم ایران متن رو ول کردن حاشیه رو چسبیدن.مردم ایران خیلی وقته بی خیال همه چیز شدن.بی خیال همه چیز...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
و این بی تفاوتی دامنگیر سیاستگذاران هم خواهد شد.حتی تو ویلاهاشون اون ور آب
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
اتفاقا"رضای عزیزبرای منافعشون هم عکس العملی ندارندچون اگه این طور نبودبرای آلودگی هواتکانی می خوردنددرحقیقت ما مردمی مسخ شده ایم!!!
مهرداد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
درسته..ازماست که برماست..این مردم درمقابل کاهش شدیدارزش پول ملیشون عکس العمل نشون دادند؟درمقابل پارازیت های سرطانزا چی؟درمقابل خشکی زاینده رود که هزاران سال جاری بود؟واقعا که حقمون همینه که هست اگر ازسرمون زیاد هم نباشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
متأسفانه علی رغم آلودگی شدید هوا اعلام کردند که تهران فردا تعطیل نیست، ظاهرا تنها چیزی که ارزش نداره جون آدمیزاده!!! من همین الان که تو محل کارم هستم چشمام از شدت آلودگی داره میسوزه و سرم حسابی سنگین شده!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
منم همینطور
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
یعنی سرکارتون سایت خبری مطالعه می فرمائید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
خیلی بی معنیه که شما تو محل کار چشمتون میسوزه ولی ما پرسنل پزشکی و پرستاری در هر شرایطی باید سرکار بیایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
جواب این سوال رو میدونیم اینجوری جواب بدم که یادتونه میگفتند دنیا میخاد به اخر برسه؟
تنها مردمی که خوشحال بودند زودتر دنیا به اخر برسه ایرانیها بودند.
یعنی همه منتظر مرگیم چه با یه اتفاق ناگهانی؟ یا با الودگی هوا.
ببین چقدر ادامه زندگی با انگیزه شده برا ما؟ چه به سر ما اومده؟ در واقع چه به سرمون اوردند؟ اگه این جمله اخر جزو خط قرمزها نباشه خوبه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
تمام عشقم شده که در هر فرصتی بروم بهشت زهرا تا علاوه بر فاتحه خوانی برای اهل قبور به درک کاملی هم از مرگ و زندگی برسم ، هم اکنون بنده نیز مانند شما 50% از راه را رفته ام و دیگر به زندگی هم فکر نمی کنم و تمام هم و غمم شده مرگ و زندگی آخرت و گمان هم نمی کنم اسم این بی تفاوتی باشد بلکه تنها راه حل باقیمانده برای زندگی با آرامش است.
ناشناس
Finland
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
تفریحگاه مورد علاقه مردم ایران شده قبرستان!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
بدبختی اینجاست که بعضی ها افسردگی دارند با افسردگی شون حال میکنند به دیگران توصیه میکنند اسمشم میذارند زندگی با آرامش
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
راست ميگه محل تفريح و آرامش من و مادرم هم شده قبرستان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
این عقاید قشنگتو واسه خودت نگه دار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
مردم بی تفاوت نشده اند فراروجان، خسته شده اند!!! کدام نهاد دولتی یا ارگان هست که این اخبار تاسف بار آلودگی هوا و آمار مربوط به سقط جنین را منتشر کند؟؟؟ در کدام کانال تلویزیون برای این مشکل که جان مردم را در خطر انداخته مستند ساخته شده است؟؟؟ در عوض روز 9 دی تمام کانالها و روزنامه ها تا توانستند این موضوع(تبعات و آثار احتمالی آن)را بررسی کردند! خب مگه کسی هست که صدای مردمو بشنوه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
دلیل این بی تفاوتی یا خستگی یا هر چیز دیگه ای که می گید درماندگی آموخته شده است. این اصطلاح در روانشناسی به معنای این است که تو می دونی تلاشت ؛ غصه خوردنت و یا نخوردنت در هیچ حالتی چیزی رو عوض نمی کنه بنابراین با شرایط موجود کنار میایی. این اتفاق در مورد شرایط اقتصادی و سیاسی مردم ایران هم افتاده . بخاطر همین هم همه نسبت به همه چیز بی تفاوتند و این یعنی فاجعه انسانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
باز تعطیلی نزدیک شد و این بهانه ای شد که تهرانیها چند روز بیشتر از شهرستانیها تعطیل باشند آلودگی هوا بهانه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
اگر مي توني يك روز پاشو بيا ببين هواي تهران چه جوريه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
ایشالله از این بهونه ها گیر خودت بیفته بعد ببینیم خوشت میاد یا نه
ناشناس
Finland
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
مردم ایران همشون عاشق تعطیلات هستند، تهرانی ها بیشتر از همه برای اینکه در ایام تعطیلات خراب شن رو سر شمالی ها!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
نه اینکه شمالیهای محترمون رو تخم چشمشون میذارن تهرانیا رو !!نه اینکه نون شبتون از جیب مبارک تهرونیا نیست !! نه اینکه بخاطر 2 زار بیشتر درآوردن حاضر نیستید با چند سر عا.له برید تو یه اتاق !!!
اونوقت بیا بگو خراب میشن تهرونیا سر ما ! اگه تهرونیا نبودن که الان شمال در حد سیستان و بلوچستان هم نبود !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
خب تهرانی های بیچاره همیشه با این ترافیک و آلودگی هوا، الودگی صوتی و ...، از صبح زود تا پاسی از شب کار می کنند. تازه استرس و گرانی و فشار روانی یادم رفت. حالا چی میشه چند روز بیشتر هم تعطیل باشند. شما به تعطیلات ما حسودی نکن، قدر هوای پاک شهرستان ها و آرامشش رو بدون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
تهراني خراب ميشن رو سر شمالي ها؟ عجب وقتي كرور كرور پول خرج ميكنن باز هم اين حرف ها يادت ميفته؟
ناشناس
Finland
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
تهرانی ها کرور کرور پول خرج می کنند؟! برای کی برای برای شمالی ها؟! البته تهرانی ها موقع تعطیلات میان کرور کرور چیبس و پفک و لواشک و آلبالو خشکه و آجیل می خرند و تفاله اش رو توی کوچه و خیابون و جنگل و ساحل روی زمین تحویل شمالی ها می دهند!! تهرانی ها شمال رو به افتضاح کشاندند و طلبکار هم هستند و تازگیها پولشان رو هم به رخ می کشند. اما مشکل اصلی اینجاست که بعضی از شمالی های ساده لوح در این خرابکاری ها با اینها همدست شدند و نمی دانند که دارند سرزمینشان را نابود می کنند. من فقط می دونم که دیگه نمی خوام حتی یک ویلا در ساحل دریای شمال ببینم و اینهمه آلودگی و کثافتکاری حالم رو به هم میزنه و نابودی جنگل ها و شالیزارهای سرزمینم به بهانه خانه سازی و ویلاسازی و لوس بازی تهرانی ها برام غیرقابل تحمل شده. خواهش می کنم تهرانی های عزیر کرور کرور پول هایتان را در جای دیگری خرج کنید و دست از سر ما شمالی ها بردارید. نمی خواهم بیش از این شاهد نابودی جنگل و شالیزار و ساحل باشم. ضمناً یک تذکر دوستانه. تهران جایی مثل لندن، پاریس، نیویورک یا توکیو نیست. بنابراین وقتی تشریف میاورید شمال یک احساسات کاذب خنده داری بهتون دست نده و فارسی رو هم غلیظ تر صحبت نکنید:)))))

فرارو لطفاً سانسور نکن.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
بیچاره شمالی ها...سخته تحمل کردن این همه مسافر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
جالبه یکی از دوستان گفته شهرستانیا نون شبشون از جیب تهرانیاس. واقعا خیلی رو می خوادا...سنگ پای قزوینی دوست عزیز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
شاید هم اگر تهران نبود سیستان پلوچستان ما هم اینطور نبود
ناشناس
Finland
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
چند نکته جهت یادآوری تقدیم به آقای ناشناسی که فرمودند شمالی ها چشم براه دست به جیب کردن تهرانی ها هستند و شمال یک برهوت بی آب و علفه (با عرض معذرت از سیستانی ها و بلوچ های عزیز منظورم به هیچ عنوان طعنه زدن به سرزمین های زیبای جنوب ایران نیست):

سهمیه ایران از دریای خزر در واقع متعلق به شمالی هاست. از منابع مهم این دریا؛ ذخایر نفت و گاز موجود در زیر بستر دریا و همچنین انواع ماهیان خاویاری را می‌توان نام برد. دریای خزر از ۵۷۵ نوع گیاه، ۱۳۳۲ گونه جانور و ۸۵۰ نمونه ماهی برخوردار است. و ۹۰ درصد خاویار جهان از این دریا صید می‏شود. مهم ترین ویژگی اقتصادی خزر، نفت و گاز است. ذخایر اثبات شده نفت در این دریا ۳۲ میلیارد بشکه می‌باشد و این یعنی حدود ۴ درصد از کل ذخایر نفت خاورمیانه. ذخایر احتمالی نفت این حوزه نیز در حدود ۱۶۳ میلیارد بشکه دیگر برآورد شده‌است. این دریا، محیط زیست گرانبهاترین ماهی‌های دنیا است. دریای خزر یکی از بوم‌شناخت‌های آبی جهان است که محیطی مناسب برای زندگی و رشد مرغوب‌ترین ماهی‌های خاویاری جهان است. ۹۰ درصد صید ماهیان خاویاری مختص به این دریا است. قله دماوند مرتفع‌ترین قله ایران در مازندران و در شهرستان آمل قرار دارد. این استان از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و جذب توریست رتبه یک را در ایران دارا است و از جنگل، دشت، کوه و دریا سهم بسیار دارد. مازندران یکی از غنی‌ترین مناطق ایران از لحاظ منابع گوناگون زیرزمینی می‌باشد. مازندران قدیمیترین مردم را در جهان از نظر یک جا نشینی دارد. شرایط آب و هوایی معتدل، اراضی بسیار حاصلخیز، طبیعت گوناگون و زیبا (ساحل، دشت، جنگل و کوهستان) و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی، امکان توسعه سریع را در قالب بخشهای محوری نظیر گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات را در خود گرد آورده‌است. همچنین برخورداری از بیشترین نرخ دانش آموختگان با تحصیلات دانشگاهی در بین استانهای کشور، شرایط مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی استان در سطح منطقه شمال و ایران فراهم آورده‌است. مازندران به خاطر جغرافیای گوناگون آن که شامل جلگه ها، علفزارها، بیشه‌ها و جنگلهای هیرکانی با صدها گونه گیاهی منحصر به فرد در جهان است و آب و هوای گوناگون از سواحل شنی با پست‌ترین نقطه، تا کوهستان‌های ناهموار و پوشیده از برف البرز با داشتن یکی از هفت آتشفشان معروف دنیا، کوه دماوند، شناخته شده‌است. اقتصاد مازندران کاملاً به طبیعت پرنعمتش وابسته‌است، که از راه کشاورزی و مواد غذایی با داشتن بالاترین تولید فرآورده‌های غذایی دریایی و جنگلی و صنعتی در میان همه مناطق ایران و کشورهای همسایه از جمله خاویار، در این استان مورد بهره برداری واقع می‌شود. همچنین، صنعت گردشگری، که هر ساله بیش از دوازده میلیون مسافر از مازندران دیدن می‌کنند. در گیلان هم مشابه همین شرایط حکمفرماست.

از تهرانی های عزیز خواهشمندم کرور کرور پول های خود را در سرزمین های بی آب و علف دیگری سرمایه گزاری بفرمائید وگرنه دیر یا زود به به راستی سرزمین های شمال رو تبدیل به کویر لوت خواهید کرد.

فرارو خواهش می کنم حذف نکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
چونکه :گوش اگر گوش اقایونو !ناله اگر ناله ما بیچارگانه ...انچه جایی نرسد فریاد است ...
برزو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
مردم ايران به چه چيزي بي تفاوت نيستند كه به آلودگي هوا باشند.مردم ايران به بر باد رفتن ميهن خود نيز بي تفاوت خواهند بود.اين را آينده اي نزديك نشان خواهد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
یعنی ببین با ما چه کردند....
تازه مطمین باشید همون افراد که باعث این افتضاحات شدن میان طلبکار می شن...به قول قدیمی ها: این خط ..این هم نشون
ناشناس
Finland
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
با برزو موافقم. هزار و چهارصد سال پیش هم ایرانی ها دچار مشکلات مشابه شدند. خواندیم و شنیدیم به سر حکومت و مذهب و ایرانی و ایرانی چه اومد. نه از تاک نشانی موند نه از تاک نشان. این بار نیز تاریخ تکرار خواهد شد. اما بعضی ها از تاریخ درس عبرت نمی گیرند و فکر می کنند تافته جدا بافته هستند.
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
راستش چند تا علت داره:
1- از مسئولین صحبت نمیکنم که کلاً میریم اونور خط قرمز!!!
2- شبکه ناکارآمد حمل و نقل عمومی؛ فرض کن 10 درصد اینایی که میفرمایید، خودروشون رو بذارن و خونه. صبح چه طور برن سر کار؟ شب چطور برگردن؟ خیلی متروهای ما جا داره؟ یا اتوبوس سوار شن؟ یا اینکه یه ساعت تو صف تاکسی معطل شن؟
3- بنزین بی کیفیت؛ این خیلی به بحث شما ارتباط نداره ولی خوب یکی از عوامل مهم آلودگی همین بنزینه
4- خودروهای بی کیفیت تولید داخل؛ مراجعه شود به مورد سوم!
شهاب
-
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
باید چیکار کنن تا نشون بدن با تفاوت هستند؟؟ مردم لنگ یه لقمه نون شبشونن.. مردم ما هنز نتونستن نسازهای ابتدایی انسان (خوراک پوشاک مسکن) رو برا خودشون حل کنن ... مشخصه که به آلودگی هوا کسی فکر نمی کنه... دولت هم که قربونش برم .. 50% ماشینای تو خیابون پژو 405، سمند و پیکان هستند که کارخانه دودن ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
شهاب عزیز کارخانه دود را خوب اومدی به ویژه اتوبوس های شرکت واحد
جالب اینکه خودرو های شخصی را متوقف می کنند
ناشناس
Finland
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
نسبت به چی با تفاوتن ؟؟؟؟
احمد حلالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
سلام. اتفاقا مسئولین رده بالای مملکت بکمک دستگاههای تبلیغاتی بسیار حساسند و برای انجام هزینه های سنگین برای تهران بطور مرتب و هر از چند گاهی تبلیغات وسیعی در مورد آلودگی تهران، زلزله تهران و غیره انجام می دهند تا ما غیر تهرانیها از نظر ذهنی آماده پذیرش آن هزینه ها باشیم و اتفاقا اینکار شما نیز در همین جهت است حتی اگر ندانید. استانهای جنوب غربی مثل خوزستان از نظر آلودگی هوا و خطر زلزله بیشتر از تهران در معرض خطرند ولی خوزستانیها تهرانی نیستند همانطور که برای غربیها ، غیر غربیها آدم و انسان بحساب نمی آید. راستی می خواستم بگم به خدا آخرت حقیقت دارد.
ناشناس
Russian Federation
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
بيچاره شما!
فکر کرديد که ما تو تهران داريم حال می کنيم. اگه تو شهرستان کار و امکانات مناسب بود يه لحظه هم تهران نمی موندم. شما نمی دونی که علاوه بر آلودگی شديد هوا که چشمات رو بسوزونه روزانه 4 ساعت تو ترافيک بودن برای رفت و آمد به محل کار يعنی چی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
آقای محترم، شما هم یک هفته تشریف بیاورید تهران ببینید ما توی این همه شلوغی و ترافیک و سرو صدا و آلودگی و اعصاب خوردی و تلف شدن وقت و عمر چجوری زندگی می کنیم تا متوجه بشید که واقعیت قضیه از چه قراره. تهران چون پایتخته و ما هم پایتخت نشین باید آماج همه جور حمله و تهمت قرار بگیریم . اگر تو تهران هزینه ای هم میشه واسه ساخت پل و بزرگراه و مترو غیرست که فقط می خواد یه ذره بار این همه فشاری رو که به مردم میاد کم کنه که البته کم هم نمی شه می دونید چرا به خاطر اینکه شما و امثال شما به جای اینکه بمونی تو شهرستانت کار ایجاد کنی فقط واسه زرق و برق تهران پا میشی میای اینجا که مثلا بگی تو تهران زندگی میکنم، یا دانشجویی بعد از اینکه درست تموم شد دیگه واستون افت کلاسه که برگردین شهرتون ( بعد می گن این همه جمعیت هرروز چجوری به تهران اضافه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ )به موقشم ما پایتخت نشینای بدبخت میشیم آدمای بدی که دولت همه پولشو واسه ما خرج می کنه. والا انصافم خوب چیزیه .
ناشناس
Finland
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ناشناس 15:26 - 10/12 ریلکس جانم. آروم باش. لعنت به این آب و هوای آلوده که اینقدر رو اعصاب و قدرت تجزیه و تحلیل تهرانی های عزیز تأثیر منفی میذاره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
ناشناس 15:26 چرا جوش اوردی تو هم بیا پیش ما شهرستانیها تا از هوای خوب برخوردار باشی چرا چسبیدی به تهران که اینقدر بد و تو از بد می گی یا اینکه چیز دیگی هست......در ضمن نمی خواد بیاد شهرستان کار کنی ما اینجا بهترین غذاها رو تولید میکنیم تا تو رفاه باشی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
چون اگر به آلودگی هوا اعتراض کنیم ، همسو و همنظر با فتنه گران و ایادی استکبار خواهیم شد به این دلیل که هم بی بی سی و صدای آمریکا این حرفها را می زنند و هم ما ، بنابراین ما با آنها هستیم و می خواهیم توطئه کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
1000000 مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
بیست!
ممدوحی
United States of America
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
در همه دنیا اعتراضات وایجاد احساس مسولیت وانگیزه اعتراض وهمیاری درمردم را نهادهای مدنی یا به قول معروف ان جی او ها بعهده دارند که در کشور ما متاسفانه خبری از این نهاد ها نیست.یکی از بزرگترین علتهای این بی تفاوتیها غایب بودن این نهادهاست.
ناشناس
Finland
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
چون اگر میفهمیدند به اینجا نمیکشید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
یک دلیل میتونه ناامیدی مردم از توجه مسئولین به اعتراضات باشه و دلیلی مهم تر اینکه مردم میترسند اعتراض کنند چون مسئولین به جای پاسخگویی آن ها را متهم به ارتباط با بیگانگان و ...میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
متاسفانه بی تفاوتی مردم صرفا به آلودگی هوا خلاصه نمی شود بلکه دامنه این پدیده ناپسند بخش های مهمی از زندگی اجتماعی و فردی ما ایرانیان را فرا گرفته است . شاید بتوان گفت که مهمترین عامل انفعال جامعه عدم اعتماد به نهاد قدرت و تاثیر ناپذیری نقد در آن باشد .
مجید بهرامی
France
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
مردم سرخورده اند.من عاشق امام حسین عزیز(ع)هستم.عاشق کشورم هستم.عاشق مردمم هستم.واز فکر سرنوشت آینده کشورم اگر بگم خواب ندارم بیراه نگفته ام.بعد از انتخابات بدلیل شبهه ای که به شمارش آرا داشتم برای اعتراض با حفظ همه حریمها وبا سکوت به خیابان آمدم.ولی به خواسته ام توجهی نشد که هیچ.سه ساله در کلام مسولین در صدا وسیما ودرسخنرانیها فحش میخورم وشدم نعوذبالله توهین کننده به امام حسین(ع)که هر چی دارم از او دارم وشدم دشمن وطن ومردم.شما بگو دل ودماغ وامیدی از اعتراض در آدم میماند.من متاسفم برای دوستانیکه میگویند ایرانیها فقط به فکر منافع خودشون هستند.اصلا اینطور نیست.مردم سرخورده شده اند.
ناشناس
Russian Federation
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
کسانی به شما فحش می دهند که خود دشمن ملت و کشور هستند. شما خود مردم هستيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
مجید جان به خدا قسم این صحبت های شما عین نظر من و اکثر آدمهای اطراف من هست.امیدوارم اوضاع رو بتونیم درست کنیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
درد تو عین درد من است هموطن!
ناشناس
United States of America
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
جانا سخن از زبان ما میگویی...
شاكي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
زنده باشي كه حرف دل ماروزدي
فاطمه
United States of America
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
تمام چیزهایی که نوشتی در مورد من هم صدق میکند ،تمام شب فکروخیال میکنم وبرای کشورم که میدانم رو به نابودیست ناراحتم ،اما چه کاری از دست ما بر میآید وقتی آدمهای بی خیالی که هیچ چیز برایشان اهمیت ندارد غیر از منافعشان بر این کشور حکومت میکنند ،از دست امثال من چه برمی اید؟شما {فرارو}بگو ما انجام دهیم.
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
اصولا ذات سياست اينه كه آدمهاي بد به حكومت برسند آدم خوب به فكر خدمت به مردمش هست نه حكومت كردن بر اونها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
مجید عزیز درددل خیلی ها را گفتی .زنده باشی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
در كشوري كه كوچكترين اعتراض اجتماعي رو سياسي مي كنن و ربطش مي دن به جريان فتنه، استكبار و غرب به مرور زمان مردم دچار خمودگي و ترس از اظهار نظر ميشن و كم كم مي افتند به جان همديگر. اين در كامنتها كاملا مشخصه كه شهرستانيها نگرانند نكنه تهران تعطيل بشه كه تهرانيها چند روز بيشتر از اونها تعطيلي داشته باشنو امثال اين حرفها!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
آقا همه شهرستانیا اینجوری نیستنااااااا.منم بچه شهرستانم اما فکر تعطیلی نیستم.تهران مجبوره واسه هوا تعطیل کنه نه از خوشی زیاد.شهرستونیا لطفا ضایع بازی درنیارید
ناشناس
Finland
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
ولی من به عنوان کسی که در تهران زندگی نمی کنم (به قول شما شهرستانی) هیچ اهمیتی به تعطیلات شما نمیدم و اصلاً خبردار هم نمی شم که چه روزهایی اونجا تعطیله. تنها مشکل امثال من اینه که به محض تعطیل شدن تهران شما سرازیر میشید به سمت ولایت ما!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
هموطن عزیزی که به محض تعطیلی، تهرانی ها به سمت ولایت شما سرازیر می‌شوند، آیا همشهری‌های شما سودهای چندبرابری از تعطیلات نمی‌برند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
ناشناس محترم :من درهمدان زندگی میکنم ومشکلات شما عزیزانی که درتهران زندگی می کنید را با گوشت وپوستم حس می کنم وباید بیشتر از این ها شرایط فراهم کنندکه مردم تهران کمتر ازآلودگی هوا رنج بکشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
آره دادا . اون 16 آذر بود تعطیل شد نه آلودگی هوا وگرنه هر نادونی میتونه تشخیص بده که آلودگی الان بیشتر از وسط دیماهه . به امید روزی که مسئولان نظام بجای تاکید بر تفکیک جنسیتی کردن دانشگاهها یه کم به فکر سلامتی مردم باشن که متاسفانه به کل از یاد رفته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
من به اشتباه منفی زدم.هزارااااااااااااااان مثبت.این بهترین نظر این بخش بود.ایول
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
100000000000000000000000000000 مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
یک علت اصلی برای بیشتر مشکلات ما ناامیدیه! خواه از مردم عادی باشی یا از مسئولین. مردمی که چاره ای جز استفاده از وسایل شخصی ندارند(چون ناوگان حمل و نقل عمومی ضعیف و ناکارامد است)و کاری هم از دستشان برنمی اید ناامیدند مسئولینی هم که می دانند کار از پایه خراب است، بودجه نیست، توانایی و تخصص در حوزه کاری نیست، بنزین استاندارد نیست، و....ناامید است تازه اگر کمی به فکر باشد و دغدغه های گروهی و سیاسی بگذارد. ما یک کشور سیاست زده ایم که هر سررشته همه مشکلات به سیاست برمی گردد و لاجرم چاره ای سیاسی دارد.ضمنا من مردم بی تفاوت زیادی را دیده ام که تسلیم سرنوشت شده اند و می گویند: به درک!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
برای اینکه آنها که اصحاب رسانه اند از جمله شما و منابعی که میزان آلودگی را اعلام میکنند با مردم صادق نیستند و به وظایف اجتماعی خود عمل نمیکنند: مردم هنوز به عمق فاجعه پی نبرده اند
وستا
United States of America
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
مدیران بی کفایت وتخریب همه جانبه باعث شده همه مردم از هر بهبودی نا امید باشن وبی تفاوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
چون اب از سرمان گذشته است اگر طاعون هم بیاید دیگر کسی برایش مهم نیست هر چه می خواهد بشود گور سیاه
بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
مردم دو دسته اند : خودی و غیر خودی ؛
خودی‌ها که حرفی نمی‌زنند ، اگر هم چیزی بگویند احتمالاً دنبال موقعیتی برای خود می‌گردند . اما غیرخودی‌ها هم حقی برای حرف زدن ندارند ، به قول آقای مصباح یزدی ، نمی‌خواهند بروند و در کشور دیگری زندگی کنند . آورین
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
واقعا این حرف حقیقته در ضمن اگه خودیشون حرفی بزنه میشه نخودی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
ایران ارث پدری هیچ کس نیست...ایران مال ایرانیه.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
اصلاح می کنم مردم سه دسته اند : خودی ، نخودی ، بیخودی
ناشناس
Finland
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
اگه ایران مال ایرانیه پس چرا اینقدر ایرانی نسبت سرنوشت کشورش بی تفاوته؟! حرف شما فقط یک شعاره. ما ایرانی ها شعاری ترین، ریاکارترین و وطن گریزترین ملت دنیا هستم.
ناشناس
India
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
در اين سراي بي كسي كسي به در نمي زند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
اگر دولت بخواهد مي تواند جلوي آلودگي را بگيرد كافي است مانند كميته سوخت كميته ايي هم زير نظر دولت با قدرت مشغول بكار گردد راه هاي زيادي است كه بتوان جلوي توليد دود را گرفت اما ........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
خودكفايي با بنزين پتروشيمي ها ، اين مشكلات را هم دارد، آلودگي دارد، مهرورزي دارد ولي اصولي تر از اصولگراها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
درحال حاضر خودروهای تولید داخل بنا به اظهار تولید کنندگان حداقل استاندارد آلایندگی EURO3 را رعایت میکنند خودروهای وارداتی هم EURO4 به بالا؛ این یعنی استفاده از بنزین با اکتان 92 به بالا؛ بنزین ارائه شده در جایگاهها دارای اکتان 84 و سوپر حداکثر 90 میباشد. این یعنی موتور خودروی Euro3 یا EURO4 شما دچار ناقص سوزی سوخت و آلودگی شدید خواهد بود. مشکل فقط کیفیت خودرو نیست بلکه در این مورد کیفیت موتور خودرو خود باعث دردسر است. بنزین تولیدی برای موتورهای کاربراتوری مناسب است نه انژکتوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
به خاطر اينكه رسانه ها اونقدري كه در مورد ٩دى و جريان فتنه ، ركود اقتصادي غرب و آمريكا و تحولات كشورهاي مسلمان اطلاع رساني مي كنند در مورد آلودگي هوا، افزايش امار سرطان، افزايش مشكلات اجتماعي و بهداشتي جامعه خودمون نگراني ندارند و مردم رو نسبت به اين مسايل به اندازه كافي آگاه نم كنند.
سرزنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
نفس کشیدن حق مسلم همه جانداران است که در این مملکت به اسم حمایت از تولید داخل و تولید خودرو و بنزین و ... غیر استاندارد از ما انسانها هم دریغ میشود. چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
الان تهران ساعت پنج وپنج دقیقه.نمیدونید تهران از طبقه دهم چقدر زیباست.خدا امروز هم به دادمون رسید.توروخدا برید ببینید تهران وقتی هوا پاکیزه ست چقدر قشنگه.به خدا هر کاری وهر هزینه ای کشور برای پاکی هوا بده بهش می ارزه.تورو به خدا تورو به چهارده معصوم(س) هر کاری لازمه برای پاکی هوا بکنید.بساط این بنزینهای آلوده واین خودروهای آلوده کننده را جمع کنید.هر کار دیگه ای هم لازمه بکنید.خیلی الان تهران قشنگه.خدایا دوستت داریم.شکرت.
ناشناس
Finland
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
تهران قشنگه؟! تهران با اون ساخت و سازهای غیراصولیش و هزار و یک عیب و ایراد دیگه در صدر زشت ترین پایتخت های دنیاست چه آب و هواش آلوده باشه چه نباشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
چون حتی یه دولتمرد عاقل و دلسوز نداریم
واقعا حتی درک دو دو تا چهارتا هم براشون مشکله.
مردم هم دقیقا از دولت پیروی می کنند.
امیرنژاد
Germany
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
همین امروز اعلام شدعرضه بنزینهای سوپر درجایگاهها محدود شد.این یعنی اینکه عصب اتصال دهنده بین واقعیات اجتماعی وخواسته مردم با دستگاههای مسول دچار قطعی شده.به کجا باید اعتراض کرد.تنها محل اعتراض وگفتن خواسته هادر جامعه شده همین کامنتهای مردم در سایتهاکه میبینید کسی وقعی بهش نمیذاره.مسولان متاسفانه کار خودشون رو میکنندواین واقعا جای تاسف داره.حداقل شبی یکبار کامنتهای مردم در سایتهارو چک کنیدتاببینید در کشور چه خبره وخواسته مردم چیه.
ناشناس
Germany
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
مردم بی تفاوتند چونکه اگه با تفاوت باشند خط قرمزها رو رد کرده اند.
قول میدم همین نظر یه خطی من هم خط قرمز رو رد کرده! نمی خواهیم با همدیگه رو راست باشیم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
فعلا الان انتخابات براشون مهمتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
این خصلت ایرانی جماعت است که نسبت به همچی بی تفاوت است.....هیچکدام از این تعطیلی ها برای سلامت شهروندان نبوده ونخواهدم بود..ایت چند روزه هوا وحشتناک بود..‍س کو تعطیلی!..کی به فکر ماست وقتی خودمون به فکر نیستیم....دیدار ما تو اون دنیا..بعید می دونم تهرانیها عمر بالایی داشته باشند.
شهروند
Germany
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
lمتاسفانه به علت ناکارامدی سازمان محیط زیست و سرگرم شدن این نهاد بسیار موثر در مبارزه با شکارچیان مثلا گنجشک!بجای حفظ محیط زیست وجلوگیری از ورود خودروهای غیر استاندارد سایپاو ایران خودرو و استانداردسازی بنزین مصرفی، جلوگیری از فعالیت کارخانهای آلوده کننده ،مردم باید تاوان آنرا بدهند!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
لازم نیست یه وظیفه رو انجام نده تا به اون یکی برسه هم آلودگی مهمه هم حفظ این حیوون های بی نو ا از دست این شکارچی های بی انصاف
ناشناس
Germany
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
در باره سکوت مسئولین می پرسید، درباره بی تفاوتی مردم. انگار شده ایم بی تفاوت ترین مردم دنیا.بی تفاوت حتی نسبت به خودمان.سرخورده شده ایم.به خبرها نگاه کنید اگر در هرروز توانستید فقط 2 خبر خوش در بین خبرها پیدا کنید، چه می گویم 2 نه 1 خبر خوش پیدا کنید چشمانی قوی دارید، ولی افسوس تنها خبرهای بد و نومید کننده.گرانی، زمین لرزه، آتش سوزی، زور گیری...به نظر شما مسئولین به کدام یک از این وقایع عکس العمل نشون دادند.که حالا آلودگی براشون مهم باشه و ما ما ایرانی ها سخت مشغولیم، طوری که حتی وقت نیم نگاهی به اطرافمان نداریم.ما سخت در پی تهیه نانیم.نان شب،همه مان بی تفاوت همین موضوعیم و چه دنیای بدی است این دنیای سیاست...ما هر دو مشغولیم، مسئولین و مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
کاری نداره یه قرار تجمع مسالمت امیز بزارید دولت دو سه روز حوالیشو تعطیل میکنه . مشکلا حل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
هیچ پدیده ای در دنیا وجود ندارد که بشر نتواند آن را حل کند. در این خصوص شهر لندن با این توسعه عجیب و غریبش مثال زدنی است. می گویند میزان آلاینده های این شهر در مقایسه با صده گذشته بسیار کم و قابل کنترل تر شده است.
در ژانویه 1956 در لندن، 1000 مرگ و میر اضافی بر اثر طولانی شدن پدیده مه اتفاق افتاد. در همان سال پارلمان انگلستان قانون هوای پاک را تصویب کرد.
آیا مجلس از اختیار ات قانونی خود برای جلوگیری از کشته شدن انسانها (که خداوند جان یک نفر را معادل جان همه انسانها میداند) استفاده کرده است؟
و آیا سایت وزین فرارو به وظیفه خود عمل کرده است؟
ناشناس
Finland
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
اعتراض هم کنیم که انگ سیاسی بهمون می چسبونند ....... نمی گن بخاطر هوا بود که...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
هرکس مسلمانی را بکشد انگار همه ی مسلمانان را کشته است.
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
تبصره: اگر براي دفاع از ... باشد اشكالي ندارد تازه ثواب هم دارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
نه ایران باقی مونده نه ایرانی.
هر دو نابود شدند.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
تحریمها باعث شده تا به جای تولید بنزین در پالایشگاه در کارخانه های پتروشیمی با ترکیب
مواد شیمیایی مشابه بنزین را تولید کنند
و این بنزین پس از سوختن تجزیه نمی شود و در سطح پایین باقی می ماند.
هانیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
بیتفاوتیم چون هرگونه اعتراض یا اظهارنظر مارو غربزده وعامل استکبار جهانی معرفی میکنه....
ببتفاوتیم چون هیچ انگیزه ای نیست....

بیتفاوتیم چون میخایم بمیریم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
ma mardome badi darim ba fekr haie baste tavaghoie azin ghomash nis
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
به نظر من علاوه بر بی تفاوتی مردم بسیار خودخواه هم شده اند. اگر بگویند ماشین شخصی نیاورید یا حداقل چند نفر را برسانید کسی توجهی نمی کند، حتی اهمیت نمی دهد که افراد خانواده خودش هم درگیر است. صرفا به منفعت خود آن هم به صورت لحظه ای توجه می کنند نه جمعی و درازمدت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
وقتی تاکسی به تعداد کافی نیست مجبورن دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
چرا اینطوری صحبت می کنید؟ من چند دلیل اینکه ترجیح می دهم از ماشین شخصی استفاده کنم را برایت می نویسم
من به عنوان یک زن متاهل وقتی گوشه خیابان به انتظار تاکسی می ایستم انواع و اقسام ماشینها با رنج سنی مختلف برایم بوق می زنند و با این حرکتشان به من توهین می کنند!!!! شرم دارم که بدون ماشین از منزل خارج شوم
در این مملکت که حتی مردانش از دست زورگیران و سارقان چه در روز و چه در شب امنیت ندارند من خانم با چه جراتی بدون ماشین شخصی تردد کنم؟
وقتی یه دو قطره باران از آسمان می آید دیگه هیچ تاکسی شما پیدا نخواهید کرد همه اون موقع تصمیم می گیرند که دربست مسافران را به مقصد برسانند.
چند سال پیش اگر خانمی کنار خیابان به انتظار ایستاده بود و هم مسیر بودیم سوارشان می کردم ولی متاسفانه به دلیل امنیت بالای جامعه و اخباری که از روزنامه ها و سایتهای مختلف شنیده ام که چه بلاهایی سر امثال من آمده است پشیمان شده ام و از زمانی که سوار ماشین می شوم درهای ماشین را قفل کرده تا به مقصد برسم. این هم دلیلی که کسی جرات نمی کنه چند نفر را برساند نه به دلیل خودخواهی است به دلیل امنیت بالای جامعه است
ناشناس
Russian Federation
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
وقتی همه چيز مطابق روال باشد (هرچند به ندرت) همه چيز متوجه دولت می شود و فراست مسوولان!
وقتی مملکت را به سمت تحريم می برند وقتی خودروی بی کيفيت را چندبرابر ارزش واقعی پيش فروش می کنند. وقتی که پولهای کلان از بودجه گم شده و يا اختلاس می شوند، مردم حق اعتراض ندارند و يا حتی در پشت پنهان کاری و دروغ و تکذيب نگه داشته می شوند.
وقتی که به نابودی می رسيم مردم مسوول می شوند و بايد خود به فکر حل مشکل باشند.
با سالانه يک ميليارد دلار گم شونده از بودجه، اختلاس سه هزار ميلياردی و يا پولهايی که برای نيروگاه اتمی در مدت بيست سال به روسها داده شد و نتيجه ای جز تحريم حاصل نشد چند بار می شد که شبکه راهها، حمل و نقل عمومی و مشکل آلودگی در تهران را حل کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
در زمانهای نه چندان دور هر خانواده یک ماشین داشت حالا نگاه کنید در یک خانواده چند تا اتومبیل موجود است و چشم هم چشمی چه بر سر این مردم اورده مثلا" دانجشجویی در دهه 60 اکثر دانشجویها 99% انها با وسیله عمومی تردد میکردند حالا برید جلوی دانشگاه ملی (شهید بهشتی جای پارک نیست.حالا چه باید کرد از خودمون شروع کنیم از تردد های بی مورد خوداری کنیم . به سلامتی همه فکر کنیم در روزهای بحرانی به توصیه های دستگاهای اجرایی گوش دهیم ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
دوست عزیز زمان به جلو رفته.
به عقب برنگشته که
چرا وقتی مشکلی ایجاد می شود بیراهه می ریم.
کشورهای پیشرفته بیشتر از ما ماشین دارند پس چرا آلودگی رو خوب کنترل کرده اند
علی
United States of America
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
اونی که شما میبینی ماشین شخصی دانشجوئه نیست برادر.اکثرش برای بابا یا مامانشونه که باهاش میان.چرا خودتو گول میزنی.برو آماره مرکزآمار خود نظام رو ببین تا تا تعداد ماشینهای شخصی دستت بیاد.نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 42 درصد از خانوارهای ایرانی دارای خودروی سبک هستند.یعنی از هر ده خانواده چهار خانواده ماشین دارند چه برسه دیگه هر خانواده چند تا.البته آمار تعدادمتوسط را نسبت به کل جمعیت میگیردنه اینکه خانواده ای در ایران دو یا چند ماشین شخصی ندارند.اول مطالعه کنید بعد نظر بدید.البته پر واضحه که به نظر بعضیها همیشه مقصر مردمند مگر اینکه خلافش ثابت بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
شب دوشنبه 11 دیماه ساعت 8 الی 12 در تهران وزش بادی گرفت که باعث پاکی کامل هوا شد باور کنید تک تک ستاره های آسمان دیده می شد صبح روز بعد یعنی سه شنبه ساعت 5 صبح چنان هوا آلوده شد که باور کردنی نبود در صورتیکه در این مدت ، تردد خودروها در تهران به حداقل ترین سطح ممکن می رسد لذا آلودگی هوا صرفا مربوط به خودروها نیست و قطعا به عوامل دیگری نیز بستگی دارد
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
چی میگی؟!!!
ما خودمون 2 تا ماشین داریم
طبقه بالاییمون یه پیرزنه یه دختر 2 تا ماشین دارن
طبقه پایینیمون 4 نفرن دو نفر بیشتر راننده نیستن 2 تا ماشین دارم
طبقه بالیی نه بالاییمونم 2 تا ماشین دارن
حالا تو خود حدیث مفصل بخوان
یک ساختمون 4 طبقه و 8 ماشین!!!
از ماست که بر ماست. البته یکی از ماشینای ما فقط مال مسافرته ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
اصلا"توباغ نیستی برادرناشناس!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
فرارو جان خودت بهتر میدونی هرکی تو این مملکت میخواد اعتراض کنه میشه فتنه گر و دست نشانده استعمار و استکبار.مردم واقعا خسته شده اند دیگه حالی برامون نمونده. ولی نسل و یا نسل های بعدی درستش میکنند مطمئنم.بیشتر توضیح نمیدم تا از خط قرمز (که این کلمه از بدبختی های ماست) عبور نکرده باشم . نظرم منتش بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
ما به آلودگی هوا بی تفاوتیم . چون باور نداریم مقصر این مشکل و هزار و یک مشکل دیگر در سطح جامعه خودمان هستیم و خودمان می توانیم آن را حل کنیم . ما در مقابل هیچ مشکلی عکس العمل نشان نمی دهیم منتظریم یک منجی بیاد و ما را از این وضعیت نجات بده حالا بسته به تفکر و نگاهمان این منجی می تواند دولت ، امام زمان یا حتی حمله آمریکا! باشه . هوا ، اقتصاد و فضای سیاسی و ... آلوده است چون فکر ، فرهنگ ، ذهن و باورهایمان آلوده است همین کامنتهای این صفحه را مرور کنید هیچکس پیشنهادی نداده که برای بهبود هوای تهران چی باید بکینیم؟ ذراتی که روز به روز کشنده تر و سمی تر می شوند . ما فرهنگ اعتراض کردن بلد نیستیم برای همین اعتراضهای ما یا تبدیل به خشونت میشه و یا غرغر بی اثر . خیلی راحت می تونیم قرار بزاریم بعد از نماز جمعه این هفته برای آلودگی ، امواج و پارازیتهای مخرب شهر تهران چند قدمی با هم پیاده روی کنیم از مسولین بخواهیم استانداردهای بنزین مصرف داخل را افزایش بدهند . بخواهیم مجوز طرح ترافیک ماشینهای شخصی را لغو کنند و به تعداد اتوبوسها و تاکسیها اضافه کنند (فقط دو یا سه خواسته مشخص). بگوییم اگر به خواسته ما توجه نشود دوباره ماه بعد این اعتراض را تکرار می کنیم .فکر می کنید جواب نمی ده ؟آیا حتی فقط برای یک بار چنین کاری انجام دادیم ؟ همیشه مرگ بر آمریکا گفتیم یه بار هم از این تریبون بگوییم مرگ بر آلودگی . فکر می کنید همه ما را دستگیر می کنند و می کشند به خدا اینطور نیست . NGO های صادق و واقعی از دل همین تجمع ها بیرون می آیند نه مثل کشور ما طرف بدون هیچ دغدغه زیست محیطی برای اهداف سیاسی میاد و یک NGO ی زیست محیطی ثبت می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
من ... می خورم اعتراض کنم . تو برو جلو ما همینجا هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
تو باغ نیستی ها! علت آلودگی بنزین داخلی. تحریم شدیم بنزینمون نمیدن، حالا پاشیم یه حرف بزنیم یه انگ فتنه گر اسرائیلی می چسبونن بهمون میفرستن ک ه ر ی ز ک یا...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
دلت خوشه برادر...کجایی؟!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
آفرین کاملا باهات موافقم
اما این دلیل نمیشه آقایونم بی تفوت باشن
این مسئله دو طرفه است که من فکر میکنم شروعش باید با ما باشه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
mardom tabriz vase daryache oromieh ba tafavot boodan didim bahashoon chi kar kardid.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
جدا از بحث سیاسی، جان آدمها در هر جایی بستگی به سطح زندگی در آنجا داره.هر جا سطح زندگی بالاست بهمان نسبت آدما با ارزشترند به این معنی که بهای بیشتری برای اونا فائلند.بالا بودن سطح زندگی هم بدلیل وجود همون آدمای با ارزش هست. برای همین وقتی اگه 1000 نفر در یه روز در اتیوپی بر اثر گرسنگی یا بیماری بمیرن کسی خبردار نمیشه و اهمیتی هم نمیدن ولی اگه یه روز یه نفر تو یه تصادف در سوئد کشته بشه تیتر روزنامه و خبر تلویزیون اونجا میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
امیدوارم در اولین فرصت شهر را تعطیل کنند من شاهد مراجعه مردم به کلینیک های منطقه غرب تهران هستم غالبا آلودگی به همراه سرما باعث بیماری کودکان و سالمندان شده و اغلب با تب و بدن درد و سوزش چشم و گلو مواجه شده اند .خواهش من این است که موقتا و روزانه شهر را تعطیل کنند.
اشناس
-
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
آلودگي كه آخرش مرگه كه اميد همه ماست ولي دقت كرديد ما چقدر در همه امور بيتفاوت شديم علت بي تفاوتي نديده شدن هميشگي و ديده شدن فقط هنگام قرباني خواستن است كه با ما هميشه اينگونه رفتار ميشودترا به پهلوي شكسته فاطمه زهرا ما را هميشه ببينيد
مرتضی
Finland
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
آقای فرارو
شما زمان و مکان تجمع اعتراضی را اعلام کن. مطمئن باش همه ما می آییم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
من به هفت پشتم می خندم اعتراض کنم ، از طرف خودت قول بده ، من فقط برای تائید حاضرم هر جا خواستید اعلام کنید من می آیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
هههههههههه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
شهر خالیست ز عشاق، بود کز طرفی
مردی از خویش برون آید و کاری بکند!؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
نه تنها بعضی گرفتاریها درد و رنج ها بد نیست بلکه کیف هم داره و لذت بخشه کافیه عادت کنیم و یه جور دیگه دنیا را ببینیم مردم ما هم شاید همینطور شدند عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
وقتی شورای شهر بخاطر از دست دادن ب_______________و ق در مقابل هزینه گزافی که برای پیاده راه ساختن شهرداری در محدوده میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا سکوت می نماید . حرف زدن یا نزدن ما چه فرقی می کند . با معذرت خواهی مشکلات مردم حل نمی شود .
ناشناس
Czechia
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
چون ئهمیشه در مقطعی حساس و برهه ای سرنوشت ساز و زیر هجمه دشمنان داخلی و خارجی بودیم . و خب این چیزا دیگه فرعی میشه و حرفی هم زده شده دشمن شاد کن میشه دیگه دیگه !
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
این خصیصه بزرگترین ضعف و نقص جامعه ایرانی است که حتی در بدترین شرایط حتما باید یکی موتورشون رو روشن کنه تا به حرکت دربیاند. من که فکر نمی کنم دیگه از این بدتر بشه زندگی کرد. چه تو تهران چه تو شهرهای بزرگمون داریم دسته جمعی یک مرگ تدریجی رو تجربه می کنیم. مثل کسی که داره تو باتلاق فرو میره و برای نجاتش حتی فریاد نمی زنه. البته این رو هم درنظر بگیرید که ظرف چند سال گذشته طبقه ازسرمایه داران بی هویت و بی اصالت و تازه به دوران رسیده در ایران پیدا شده که اصلا مسائل اجتماعی براشون مهم نیست و روز به روز هم به تعدادشون اضافه میشه. طبقه ای که از طریق رانت خواری و فساد اقتصادی........ دارن ثروت ملی ایران رو غارت می کنند و هیچ دغدغه ای برای گرونی و بیکاری و خشونت و آلودگی هوا و ...ندارند. باید یه فکر اساسی کرد. ایران شده شبیه روسیه اواخر حکومت تزارها. شکاف طبقاتی وحشتناک، نا امیدی مردم فرودست و انحصار امکانات و ثروت و قدرت در دسته طبقه ای خاص. دقیقا شبیه روسیه قرن 19. مسئولین به خودشون بیان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
پس لنین و تروتسکی کجان؟
سار
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
چرخ مردم، بدجوری پنچر شده
ناشناس
Finland
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
شهردار و اعضای شورای شهر باید اعدام شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
ولا اینطور که پیش میره ما باید نسبت به همه چیز اعتراض کنیم
1- آلودگی هوا
2- آلودگی مواد خوراکی اعم از برنجها، سبزیجات و میوه ها (در اثر استفاده از کودهای شیمیایی) و گوشتها و مرغهای هورمونی و .....
3- آلودگی آبها
4- آلودگی صدا و
.....
اونوقت کی باید کار کنیم خدا داند
3-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
چون کاری ازدستشون برنمیاد همه به فکر سیرکردن شکمشونن..فکرنان کن که خربزه اب است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
وااااااااااااااااااااااااااااا مگه تهران آلوده است. ولی من شنیدم همه چی آرومه من چقدر خوشبختم................ نه تورم نه بیکاری نه آلودگی اینایی که میگین مال اروپاست
شیرین
United Arab Emirates
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
مردم ایران افسرده اند همین و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
من وشوهرم تصمیم گرفتیم بچه دارنشیم چون دلمون واسه بچهه سوخت که باید 1.این هوایآلوده رو تنفس کنه 2- مرغ هورمونی بخوره3-با پارزیت مغزش رو نشونه بگیرن 4- هر روز تنش ازجنگ بلرزه . . . .
این زندگی با این همه اضطراب واقعاً ارزش هدیه دادان داره .
نسلی که قبل ازوالدینش بیمارو فرتوت میشوند
آرش
United States of America
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
یادمه روزی رادیو گوش میکردم و مجری یه سوال مطرح کرد:
چرا از خودرو شخصی استفاده میکنیم و ناوگان عمومی ....
در همین حین چند نفر تماس گرفتن د و سوال ایشون رو با یه سوال جواب دادن!! جواب: آقای مجری شما امروز با چی سرکار اومدید؟؟
مجری: ماشینم!
شنونده: من هم به همون دلیل با ماشینم اومدم بیرون!!

اسلام میگه: الناس علی دین ملوکهم!
کی دیدید یه مسئول با خودروی عمومی سفر کنه؟ کی دیدید ورزش کنه؟ کی دیدید حقیقت گو باشه؟ و از همه اینها مهم تر کی دیدید با مردم رک و روراست باشه و خون خودش رو رنگین تر ندونه؟؟؟
منم به همون دلیل خودرو شخصی میارم! استدلالم شاید خیلی احمقانه به نظر برسه اما یکمی با خودتون فکر کنید! چرا همیشه ملت باید تاوان بدهند؟ چرا همیشه ما باید خوب رانندگی کنیم و هزاران چرای دیگه
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
این حرفای آخر زبان حال اون الاغیه که دعا میکرد بمیره که صاحبش ضرر کنه، ببخشیدا
ناشناس
Germany
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
با Meek کاملاً موافقم. ضمناً نقل قول الناس علی دین ملوکهم فقط بهانه ای برای پاک کردن صورت مسئله و دست روی دست گذاشتن و بی ارادگی و درجازدن و بی تفاوت بودن و تسلیم شدن در برابر مشکلاته. همین و بس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
نسبت به همه چی بی تفاوت شدیم بگم ،بگم!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
دلتون خوشه برا چی باید نظر بدیم مگه نظر کسی تو این مملکت مهمه حتی در مورد الودگیه هوا چیزئکه ارزش نداره جونه ادمیزاده اگه روزی یه میلیونم بمیرن هیچ صدایی در نمیاد از صدا افتاده تارو کمونچه مرده میبرن کوچه به کوچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
برای مردم انگار دیگه عادی شده...حتی اصلا ماسک هم نمی زنند...وقتی سرطان گرفتند اون وقت می فهمن آلوگی هوا جدیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
ما اگر به خاطر آلودگی هوا هم سرطان نگیریم به خاطر آلودگی های دیگه مطمئن باش سرطان می گیریم.برای هوای آلوده می تونی از ماسک استفاده کنی ولی برای مثلا پارازیتها چه راهکاری دارید؟ برای سیزیجات و میوه های آلوده ای که همگی استفاده می کنیم و خودشان می گویند 30 درصد در سرطان نقش دارد چه راه حلی دارید؟ یه کم فکر کنید لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
جنوبي
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
كاشكي بد تر بشه تا بفهميد جنوبي ها از خاك چه مىكشند. شاخص آلودگي ٢٣٠٠ هم داشتيم تعطيل نكردند
آرزومه بد تر از اينم بشه. آمين
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
برای اینکه باید دلیلی سیاسی در میان باشه تا تعطیلی صورت بگیره.
خیابون یه کالای عمومیه مردم همه خودخواهن (حتی من) باید اعمال سیاستی از طرف بالایی ها صورت بگیره که اونم عرض کردم دلیل سیاسی ای باید در میان باشد و اگر نه ....
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
زمانی که در یک شهر بی حد وحصر بدون آینده نگری سرمیه گذاری صورت میگیره و امکانات در یک شهر متمرکز میشود بی تردید آلودگی هوا آلودگی صوتی ترافیک حادث میشه و کاری نمیشه کرد و طرحهای زوج و فرد و از این قبیل پاک کردن صورت مسءله است 
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
اینقدر توی این مملکت آلودگی های دیگه وجود داره نظیر آلودگی اقتصادی ؛ سیاسی ، اداری ، مالی ، قضایی ، دولتی .... که آلودگی هوا توش گم هست !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
بی تفاوتی مردم دلایل زیادی دارد که می توان به برخی اشاره کرد
1-مسئولین محترم هیچ اراده ایی بر حل واقعی مشکل ندارند
2-برخلاف تبلیغات صورت گرفته در بعضی مواقع مردم آگاهی لازم را ندارند ،صدا و سیما به جای اینهمه برنامه آشپزی یه کم هم برنامه درخصوص عوامل آلودگی و آلوده کننده ها داشته باشه.
3-دولت محترم به جای تولید این همه خودروی فرسوده با در این کارخانه های تولید به اصطلاح خودرو رو ببنده و خودرو وارد کنند.
و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
تعارف نکتین..واضح بگین که نفهمی..شاخ و دم نداره!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
چه بهتر بذارین اینفد آلودگی زیاد بشه هممون بمیریم حداقل از این گرونی خلاص می شیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
واقعا جرج اورول (نویسنده) قلعه حیوانات رو دیده و نوشته!
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
مرگبار ترين بيماري آلودگي هوا نيست بلكه بي تفاوتيست كه جامعه ما دچار آن شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
به نظر شما چرا بغير إز تاكسي ها يك سري ديگه إز ماشين هاي به اصطلاح طرح دار حق دارند با تردد در شهر حتي در روزهاي ممنوع هوا را آلوده كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
چون اگه بخوان تعطيل كنن بايد حالا حالاها تعطيل كنن! تهران نيازمند يك مديريت همه جانبه است نه قصورات را به گردن هم انداختن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
آلودگی آب به مراتب بیشتر از هوا است آب تهران بقدری املاح دارد که رسوبات آن کف لیوان کاملا مشهود است . در ایام تابستان نیز املاح آب بر کولرهای آبی کاملا نمایان است رسوبات آهک و نمک باعث جوش خوردن درب کولر به بدنه می شود و برای سرویس آن اباید از چکش و دیلم استفاده کرد . اما در خصوص اعتراض کردن به این وضع باید بگویم که مگر ما نهادهای نظارتی نداریم مگر مجلس نمایندگان مردم نیستند ، وظیفه سازمانهای بازرسی چیست ، روحانیت در این مواقع چه وظیفه ای دارند ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، دانشگاهیان کجا هستند . همین کامنت بنده نوعی اعتراض است مهم این است که گوش شنوایی باشد که نیست .
ناشناس
Germany
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
سلام
تهران روز شنبه تعطیل شد ولی خیلی از دانشجویان و کارمندان باید برای کار و درس در این هوای آلوده از تهران به کرج عزیمت نمایند. در ماه گذشته که دو روز برای تعطیلی استان تهران تعطیل شد، ما مجبور شدیم یک روز آن را کار کنیم!!!!! و در این هوای آلوده تردد نماییم.
در ضمن در سری قبلی آلودگی هوا در تهران مراکز صنعتی حومه تهران از قبیل ایران خودرو هر دو روز را در سه شیفت کاری کار می کردند!!!!!
چگونه آلودگی هوا رو در این روزها کنترل می کنیم !!!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
چند دلیل را میتوان برشمرد
اول اینکه مردم تو سری خور شدند. یاد داستان سلطان ظالم، مردم ظلم پرور و دربان شهر افتادم.
دوم اینکه مردم به مشکلات حتی اگر کشنده باشند عادت کردند. نظیر داستان قورباغه در ظرف آب جوش
سوم اینکه براحتی به هر اعتراضی برچسب سیاسی و فتنه گر زده می شود
چهارم اینکه نوع دوستی در بین مردم بکلی از بین رفته است
ناشناس
United States of America
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
مردم دیگه انگیزه ای برای زندگی ندارند.همه از خداشون هست زودتر تموم بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
حکومتی که به جای اندیشه ی دنیای مردمش به آخرت آنها می اندیشد و کار اصلیش شده ارشاد و اصلاح ذات و نیت مردم، به صورت طبیعی قادر به رفع مسائل و مشکلات دنیوی ایشان نیست. این که عرض شد کلیتی غیرقابل انکار است و حکومت ما پیش از آن که در بند دنیای مردمش باشد در فکر صرفه و صلاح اخروی ایشان است. ولو آن که ناچار باشد امور عادی و دنیوی ایشان را هم انجام دهد، اما کلیت فضای فکری حکومت آخرت مردم و نه تنها ایران که کل جهان است.
ناشناس
Germany
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
عجب افکار موذیانه ای!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
روزی برای پیشنهاد رفع الودگی هوا به ستاد محيط زيست و توسعه پايدار بمدیریت اقای مهنس حیدر زاده مراجعه کردیم که به اقتضای شغلی مشاهدات خود از اکثر کشورها که درصد قابل ملاحضه ای در بهبود آلودگی هوا میتواند نقش ایفا کند متاسفانه هیچ انگیزه ای بر مسئولین بر این موضوع ندیدیم. شاید بعضی ها فکر میکنند اگر آلودگی رفع بشه از کار و اضافه کاری و ماموریت خبری نیست . همون آب گل آلود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
پس کامنت ها کو؟!!!!!
محسن ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
سلام
نمی‌خواهم کوتاهی‌هایی را که دستگاه‌های دولتی داشته‌اند در نظر نگیرم. اما این نکته بسیار مهم هم وجود دارد که مردم هم حساس نیستند. مردم بیش از هر چیز به فکر بیرون کشیدن گلیم خود از آب هستند. هر کس می‌پندارد کاری که او می‌کند تاثیر اندکی بر کل می‌گذارد. این درست ولی قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. اگر من آن قدر حساس باشم که حداقل ماشینم را تک‌سرنشین استفاده نکنم، خود به وضع کمک می‌کند.
به نظرم هر کسی در هر جایگاهی قادر به تاثیر گذاری است. آن که در نیروگاه است و شاید بنزین نامرغوب تولید می‌شود و دم برنمی‌آورد و آن که هوا را آلوده می‌بیند و بر نحوه استفاده خودش از خودرو تغییری ایجاد نمی‌کند هر دو به میزانی مقصرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
من کارمند یه سازمان دولتی هستم که حدود 700 نفر نیرو داره . سال 87 آقای رئیس جمهور دستور دادن که سرویس ها یی که کاارکنان ازش استفاده میکردن رو جمع کنید!!! حالا چرا نمیدونم! بعد از جمع شدن سرویس ها کم کم کارکنان برای رفت و امدشان مجبور شدن ماشین شخصی بیارن . یعنی 15 سرویس اتوبوس که کارکنان رو جابه جا میکرد تبدیل شده الان به 300 تا ماشین تک سرنشین که کارکنان مجبورن برای رفت و امدشون بیارن تو خیابون!!! حالا شما بگین مسئولین واقعا به فکر مردم هستن با این تصمیمات تاپخته و مسخره!!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv