bato-adv
کد خبر: ۱۲۶۲۸۳
محمد تقی رهبر:

"مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود اما بی حجابی کم شود"

حجاب و نوع پوشش زنان در جامعه همیشه به عنوان یکی از موارد مهم مورد توجه قرار گرفته می‌شود و به همین دلیل است که باید‌ها و نبایدهایی که برای حجاب تعیین می‌شوند، مورد بحث قرار می‌گیرند و البته موافقان و مخالفان را هم به خود می‌بینند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
حجاب و نوع پوشش زنان در جامعه همیشه به عنوان یکی از موارد مهم مورد توجه قرار گرفته می‌شود و به همین دلیل است که باید‌ها و نبایدهایی که برای حجاب تعیین می‌شوند، مورد بحث قرار می‌گیرند و البته موافقان و مخالفان را هم به خود می‌بینند.

حال سؤال این است که اصولا چه شرایطی را به لحاظ حجاب شرایط مطلوب و چه وضعیتی را باید بغرنج و غیرقابل تحمل خواند.

محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان البته اعتقاد دارد که مسؤولین آنطور که باید نسبت به این مساله حساسیت نشان نمی‌دهند و به همین دلیل از نارضایتی مراجع تقلید از دولت خبر می‌دهد.

وی که در مجلس هشتم رییس فراکسیون روحانیون مجلس بود و به دلیل شرایط سنی نتوانست فرصت حضور در انتخابات مجلس نهم را به دست بیاورد، در همین راستا به پرسش‌های موجود پاسخ داد:

شرایط موجود بر حجاب عمومی را چطور می‌بینید؟
متاسفانه بی‌حجابی به حدی عادی شده است و برای مسئولین هم دیدن چهره‌های آرایش کرده و لباس‌های تنگ و چسبان طبیعی به نظر می‌رسد که هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دیده نمی‌شود.

انگار نه انگار که جمهوی اسلامی به عنوان اسلامی‌ترین نظام در دنیا پرچم‌دار دین است. واقعا نمی‌دانم آقایانی که در دولت، آن هم دولت اصولگرایی کشور را در دست خود می‌بینند، چطور می‌توانند بی‌توجهی خود به وضع حجاب موجود در جامعه ر ا توجیه کنند.

دولت باید بداند که همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در زمانی مهم شده و مورد توجه قرار می‌گیرد که بتواند فضای خیابان‌ها را به فضایی اسلامی تبدیل کند. در حالی که خانم‌های ایرانی با آن وضعیت زننده بیرون می‌آیند، هیچ کس نمی‌تواند به دلیل موفقیت‌های دیگر به گمان اینکه دیگر مشکلی نداریم، ابراز خوشحالی کند.

تکرار می‌کنم که دولت آقای احمدی‌نژاد باید خیلی بیشتر از اینی که تا حالا نشان داده، به مساله مهمی چون حجاب حساسیت نشان بدهد.

یعنی دولت مقصر شرایطی است که شما آن را بد حجابی می‌نامید؟
صد در صد! آقایان یادشان رفته است که دولتشان در کشوری از مردم رای گرفته است که در آن ایثار و شهادت حرف اول را می‌زند و حتی خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد.

دولتی‌ها به طور دائم از موفقیت‌ها و همچنین رسیدن به توسعه و پیشرفت‌های مختلف حرف می‌زنند و خود را نسبت به دوره‌های قبل دولتی موفق‌تر می‌دانند. این در حالی است که اگر شراطی حجاب همینطور بماند، هموطنان دیندار و معتقد ما نمره قبولی به آن‌ها نخواهند داد.

اما دولتی‌ها از تلاش‌هایی که برای این مساله داشته‌اند، حرف می‌زنند
این حرف هم از‌‌‌ همان حرف‌هایی است که مطرح می‌شود تا ادعا کنند که به فکر هستند. آن‌ها باید بدانند که ادعای انجام دادن کاری، خریدار ندارد و باید در عمل نشان بدهند که واقعا برایشان مهم است که خیابان‌های ایران محل جولان و خودنمایی بی‌حجاب‌ها نباشد، چیزی که تا امروز برای خود من ثابت نشده و این ذهنیت را دارم که دولت بی‌حجابی را دغدغه خود نمی‌داند.

لازم می‌دانم با فرمایشی از مقام معظم رهبری به اشتباه بودن این نظر دولت صحه بگذارم. در جلسه‌ای که همین ادعا در محضر ولی فقیه مطرح شد، ایشان گفتند که نهی از مشروب خوردن کار فرهنگی است و یکی از نیازهای جامعه به شمار می‌رود. اما اگر کسی اقدام به شرب خمر کرد، برای اینکه این کار توسط دیگران تکرار نشود باید با وی برخورد کرد.

به نظر من بی‌حجاب‌ها هم همین شرایط دارند و در حالیکه ترویج حجاب لازم و ضروری است، با کسانی که با چهره‌ای زننده در انظار ظاهر می‌شوند به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای همه باشد.

این شرایط غیرقابل تحمل در حالی است که اگر قانون ساماندهی مد و لباس که در مجلس هفتم قانون شد توسط دولت جدی گرفته می‌شد حالا با دیدن چهره‌های بی‌حجاب‌ها تنمان تا به این حد نمی‌لرزید.

البته دولت ادعاد دارد که بیشترین بودجه را صرف مسایل فرهنگی کرده است
شاید بودجه‌ای که دولت‌های اصولگرای احمدی‌نژاد به مسایل فرهنگی اختصاص داده، بیشتر از زمانی است که زمام امور در دست خاتمی بود.

اما نمی‌توان نادیده گرفت که بی‌توجهی به مقوله حجاب بیشتر شده است و حتی دولتمردان فعلی در اولین روزهای کاری خود بار‌ها عنوان کردند که مشکل کشور موی دختران نیست و باید به مسایل جدیتری پرداخت. از‌‌‌ همان روز‌ها پیش‌بینی می‌کردم که حجاب اسلامی شاید روزی در معابر ما به کیمیایی نایاب بدل شود.

ظاهرا مراجع هم انتقاداتی دارند
مراجع و علما نگران و دل‌آزرده هستند و شرایط فعلی را برای کشوری که امام عصر به آن توجه دارد را بحرانی بزرگ می‌دانند. این نگرانی به حدی بود که آن‌ها از دست دولت عصبانی هستند و به همین دلیل است که رابطه دولت و حوزه ضعیف است.

خب! وقتی دیر جامعه‌ای که بر پایه دین استوار شده است، بدحجابی به بی‌حجابی تبدیل شود، طبیعی است که شخصیت-های برجسته دینی نخواهند و نتوانند با مسئولیتی که در این مشکل سهم زیادی دارند، ارتباط نزدیکی بگیرند. با این حال هر چقدر بیشتر حرف زده و هشدار می‌دهیم، دولتی‌ها کمتر توجه می‌کنند.

احمدی‌نژاد سهم بیشتری دارد یا آنهایی که به عنوان اطرافیان رییس جمهوری معرفی می‌شوند؟
وقتی نزدیکان ایشان جلسات گوناگونی را با هنرپیشه‌ها و چهره‌های خاص می‌گذارد و وقتی دولت نیروی انتظامی را از برخورد با بی حجابی و بدحجابی و برهنگی و نیمه برهنگی زنان نهی می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که در دولت کمتر کسی هست که دغدغه حجاب داشته باشد.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
خانوم میترا لطفا به فرارو توهین نکن شاید حرفات به نفع آقایان هست که منتشر نمیکنند
میترا
Finland
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
مثل نظر قبلیم این را هم نمیگذاری فرارو، عمیقا برات متاسفم که این اراجیف را منتشر می کنی.....
علي
Syrian Arab Republic
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
نظر خودتو بگو حق نداري از طرف مردم حرف بزني
اصلا همچين چيزي صحت ندارد
هركس بايد نوع لباسشو خودش انتخاب كنه نه تو و امثال تو
علی
Spain
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
کدوم گرونی؟ کدوم بد حجابی ؟نسبت به دوره آقای خاتمی ‏ همه چیز ارزون شده بد حجابی هم کم شده...‏ نمودار هم دارم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
دمت گرم
ebrahim
United Arab Emirates
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
ای کاش این آفا و همفکرانشان کمی هم به میان مردم می آمدند تا بفهمند مردم چه می کشند و بدانند دیگر فصل این شعارهای پوچ گذشته است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۹
ناشناس
Germany
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
لطفا از طرف خودتان نظر بديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
فعلا كه هم گراني است و هم بي حجابي. پس مديريت اين موارد با چه كسي است.
وکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
گرانی یه مقوله اقتصادی است و حجاب یه مقوله دینی فرهنگی است لطفا همه چی رو قاطی نکنید بی حجابی یه رفتار ضد دینی است و به پر و خالی بودن شکم مربوط نمی شه شما ها کار خودتون رو درست کنید برقراری حجاب با مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
هرگاه فقر از دری وارد شود، دین از دری دیگر خارج می شود. ایکاش حداقل به بیانات بزرگانمان همچون حضرت علی (ع) اقتدا می کردیم.
عجت دوران عجیبی شده است. با شنیدن برخی اظهارات نفس در سینه انسان حبس می شود. آدم دلش می خواهد اصلا نبود و نمی شنید. لطفاً این پیغام را سانسور نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
حضرت علی (ع): فقر از هر دری که وارد خانه شود دین اهل خانه از در دیگر خارج میشود.
قابل توجه آقای رهبر و دیگر مسئولین کشور
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
البته این وضعیت هم به خاطر فقر مردم است و هم مال حرام برخی اغنیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مردم بيش از آنكه از بي حجابي منتفر باشند از دروغ و نفاق متنفرند. علاوه بر آن مگر بي حجابها از مردم نيستند؟ ببينيد چرا نتوانستيد جوانانتان را به حجاب و ارزشهاي اسلامي ترغيب كنيد.
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی.
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را.
عمادالدین
United States of America
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آقای رهبر نمیدانم نهج البلاغه امیرالمونین(ع)را خوانده اید یانه ولی اگر خوانده اید دوباره مطالعه کنید تا ببینید از نظر امیرالمومنین(علیه السلام) که من وشما سنگش رابه سینه میزنیم آیا درباره حجاب مردم به والیان حکومتی وبه حضرت مالک ویگران حتی یک سفارش شده؟ولی درباره اقتصاد ومعیشت مردم وبیت المال مسلمین جای جای نهج البلاغه مملو از سفارشات مولی است.خدا نکنه روزی برسه که به جای اینکه ببینیم دین از ما چی میخواهد ببینیم خودمان دوست داریم چگونه دیندار باشیم.فاین تذهبون
ناشناس
Germany
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
آفرین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
شکم خالی که حجاب سرش نمیشه، به داد ملت برسید...

زان پیشتر که از سر ما آب بگذرد
با ناخدا بگوی که از خواب بگذرد
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
درسته!!
منم موافقم!
همه چیز گرونتر کنید منجمله شیر نان پنیر و...... ولی بد حجابی کم بشه!!

آخه نشنیدید که حضرت علی گفتند فقر عامل تمام فساد هاست!!

حالا واسه ریشه کن شدن فساد فقر بیشتر کنید!!
اگه جواب نداد ! اگه نداد!
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مخالفم
شنگول
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یه نفر به این آقا بگه لازم نیست جای مردم اظهار نظر کنه! آقا بگو "به نظر من". مگه شما کی هستید؟ به خدا فقر مرز کفر و ایمانه. به مردم برسین تا مردم وقت اینو داشته باشن که به ایمانشون برسن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
آقا شنگول سلام
مشکل اینه که تیتر با متن خبر نمی خونه!
در متن خبر اومده:
"حتی خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد"
بدیهی است خیلی از مردم به معنی همه مردم و حتی به معنی اکثریت مردم نیست. جالبه دو هزار تا کامنت بخاطر عدم صداقت در روایت خبر. هیاهو برای هیچ!
عزت زیاد
پویا
Switzerland
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
گرونی باشه بد حجابم زیاد میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خداوند عاقبت همه رو ختم بخیر کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
لطفا" از طرف مردم حرف نزنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
شما با این صحبت ها و این توجیهات هم دین مردم را خراب می کنید هم دنیایشان را. حتما جوابی برای گفتن به صاحب الزمان عج آماده کنید.
nike
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من نظر شخصی خودم با پوزش میگویم:کسی از طرف من نظر ندهد ..!متشکرم
ناشناس
Germany
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من مردم نیستم
ناشناس
Germany
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
چه مقایسه بی رطی انجام داده اند ایشان.
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
به نظر من حجابی را که دولت بخواهد بازور تحمیل کند هیچگاه پایدار نخواهد ماند .حجاب باید توسط زنان ودختران انهم بطور کامل رعایت شود .ولی بسترسازی ان باید با تبلیغ صحیح واموزش وانهم ابتدادر مدارس انجام گیرد حجاب اید هم به زن اموزش داده شود وهم به مرد. ماهوارهو اینترنت کنترل نشده نقش بسزایی در اشاعه فحشا وگسترش بی حجابی دارن رفت وامدهای کنترل نشده وروابط ناصحیح دختر وپسر نیز درانها سهیم هستند به نظر من اگر بخواهند فیزیکی هم با بدحجابی برخوردکنند باید غیر مستقیم باشد. یعنی بعواملی که برشمرم برخورد شود ولی اگر مبلغین دینی کار خودرا درست انجام دهند مشکل رفع خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
«مردم» یعنی «من»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
واقعا" چه جوری به این نتیجه رسیدن ایشون
مردم
United Arab Emirates
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
کدوم مردم؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خدایا کمکمان کن گرسنه ایم نمیتوانیم شکم فرزندانمان راسیر کنیم. بعضیها چرا اینطوری حرف میزنند شاید تا حالا . . . بگذریم آه ه ه
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
به خاطر فقر است ما دينون را فراموش ميكنيم ودست به جنايت وخوشونت ميزنيم وانسان به جاي ميرسه كه ممكنه ناموس خودش بفروشه پس نگيد ربطي نداره ببخشيد اين نظر شخصي من بود حالا قضاوت با شما ودوستان
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
آقا امیر !! ما تو بدترین وضعیت اقتصادی بزرگ شدیم رو کارتون زندگی می کردیم ولی حجاب داشتیم بی خود نظریه صادر نکن
سید امیر موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
میشه بفرمائید منظورتون از مردم کیه؟خودتون؟ ما که حاضر نیستیم.تازه این دو مقوله چه ربطی به هم دارن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
عجب! عجب! آللهم الجعل عواقبنا خيرا
فقر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
لازم نیست که باز گو کنم هر چی گرانی بیشتر شود بی حجابی و فحشا نیز بیشتر خواهد شد.کدام مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود؟؟؟/
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
کاملا برعکس اگر وضعیت کار و زندگی درست شود بسیاری از مشکلات فحشا و فساد برطرف می شود. این موضوع را به رای بگذارید تا نظر مردم را بدانید نه از جانب ایشان تیتر بزنید.
ناشناس
France
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
dorost bar ax
افروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مسئله گرانی اصولاً به حجاب بستگی ندارد و باید جداگانه بررسی شود.
من به شخصه گرانی را میپسندم چون باعث میشود تا از امتحان الهی سربلند بیرون آییم البته اگر سری باقی بماند .کسانیکه میگویند گرانی باعث فساد میشود ,خود مفسدند و بدنبال بهانه میگردند واگرنه تهذیب نفس در شرایط سختی و گرانی و نکبت قابل وصول است و تذهیب نفس در شرایط راحتی و رفاه و ارزانی .......والسّلام
حسین
United Arab Emirates
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
از اینکه فرمودید"به شخصه"ممنونم..
گرونی رو شما تاثیری نداره چون وضعیتتون خوبه ولی هیچوقت اون بیچاره های پایین دست اجتماع رو نمیبینید که دلتون براشون بسوزه..به همین خاطر هست که گرانی رو میپسندید!!
زرخ
United States of America
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
فكركنم گرسنگي نكشيده اي كه عاشقي يادت بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بايد ازش پرسيد كه كدوم مردم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
این اقاحق نداره از طرف مردم حرف بزنه . ما با حجاب تو کشور مشکلی نداریم
ناشناس
Finland
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من به عنوان یکی از مردم ایران هرچه فکر می کنم به خاطر نمی آورم کی به ایشان وکالت دادم از طرف من سخن بگویند.
ناشناس
United States of America
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ملت خسته شدن از اینهمه اظهار نظر غیر مسئولانه آقای محترم گرانی فقر به همراه میاره همراه فقر فساد میاد همراه فساد فحشا میاید همراه فحشا ناامنی در جامعه میاد دزدی میاد بی حجابی زیر مجموعه کرانی هست بابا آنقدر از زبان این مردم بیچاره اظهار نظر نکنید میدونم منتشر نمیکنید ولی من کار خودمو میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ازطرف مردم صحبت نکنید لطفا
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
امردمی که روزمره من باهاشون سر و کار دارم اصلا با حرف تیتر این خبر موافق نیستند و خوب عملکردشون هم این رو نشون میده
مردم منجمله خود من مسئله شماره یکمون فعلا این هست که شبها از بابت زنده موندمون در خلال چند روز آینده مطمئن باشند و با فکر بدهی و قسط و قبض خوابشون نبره
مسئله شماره یک مردمی که من باهاشون زندگی میکنم فعلا زندگی شون هست که در لبه پرتگاه قرار گرفته و ناامنی اقتصادی داره بیچارشون میکنه
شاید مردمی که این اقا میشناسه اینجوری نباشند به هر حال قضاوت هر کسی شخصی هست !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
اخه اینها فقر را درک نمیکنند اصلا نمیدونند اقلام مصرفی گران شده. خبر ندارند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
البته اقای ریاست جمهور در هنگام تبلیغات ریاست جمهوری موضوع پوشش و کم حجابی را مسئله ای کم اهمیت قلمداد کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خندیدیم. گرانی باعث فساد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی می شود اقای محترم. اینو که خودت باید بدونی ما بهت نگیم. تو که به امام علی اعتقاد داری. از هر دری فقر بیاد از در دیگر اخلاق میره.
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دراحادیث دینی ما امده وقتی فقر از دری وارد خانه ای شود ایمان از در دیگر خارج می شود
این روکه دیگه قبول دارید؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
حاشا دولتيان اين حديث راقبول كنند
ناشناس
France
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
این اقایانی که مردم را ابله فرض می کنند می توانند بگویند این مردمی که ایشان می گویند کجا هستند کی هستند که فقط ایشان و امثال ایشان با انها برخورد دارند!!!
ناشناس
Germany
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
حجاب امرئ فردي است و به دولت ربطي ندارد بلاخره مجبوريم روزي اين را بفهم يد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اره اصلا ما عاشق گرونی اییم
:)

مردم داغون شدن زیر بار گرونی
بخدا دیگه پدرم درومده یه عده هی میخورن اونوقت من و امثال من باید تو بد بختی زندگی کنیم:(
شما مسئولین محترم نمیتونید بدونید که خجالت کشیدن از بی پولی پیش خانواده یعنی چی نمیتونید بدونید ادم همیشه هشتش گرو نهش باشه یهنی چی
شما گرسنگی نکشیدید واسه همین درک نمیتونید بکنید مردمو
اره شما راحتید دیگه بد بختی و سختی به خودمون ربط داره
شما فقط افکار خودتون و دنبال کنید و از زندگی لذت ببرید....!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من یکی هز همین مردم هستم
اصلا موافق نیستم گرانی بیشتر شود. چرا موضوعات بی ربط رو به هم مرتبط میکنید؟
ب نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اخه مگه نماینده مردمی که به جای مردم حرف میزنین؟
در ضمن از اون حرفا زدین باز؟!؟!؟!
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جناب رهبر شما ازطرف چند در صد مردم نمایندگی اظهار نظر دارید .حد اقل درامد ماهیانه تان چقدر است .تا به حال شرمنده فرزندتان برای خرید یک نیاز مشروعش شده اید . هیچوقت قیافه صاحب خانه اتان را که سه ماه کرایه اش عقب افتاده .دیده اید یا شده پول داروی حیاتی عزیزتان را نداشه باشید.اگر یک جو انصاف دارید .حداقل جواب یکی از این هارا بدهید. بعید میدانم .
ناشناس
United States of America
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
کی ازطرف مردم نظرمی ده؟؟حتمامردم باید ازگرسنگی بمیرن تاحجاب باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
حاج اقا شما این سخن رو از طرف کدوم مردم میگید؟نظر سنجی گرفتید؟از شمال و جنوب شرق و غرب نظر هارو پرسیدید؟از مردم عادی پرسیدید یا از دولت مردان و نمایندگان مجلس؟اونهایی که 5 میلیون حقوق دارن یا اونهایی که 500 هزار تومان حقوق دارن!
ناشناس
Australia
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اقای رهبر! کدام مردم به شما نمایندگی داده اند که از طرف آنها حرف میزنی؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
یعنی درسته این خبر؟!!فتوشاپی نیست؟!!
آخه بجای اینکه بگید گرانی بیداد میکنه و ...ای خدا
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
تا کی می خواهید ذهنیات خود را از زبان مردم بیان کنید؟! کدام مردم این خواسته را دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
این مردم که میگین چه کسانی هستند؟ یعنی این همه آدم که ما تو جامعه میبینیم مردم نیستند؟!!!
مردم فقط این آقا و خانوادشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
نخیر مردم هیچکدوم رو دوست ندارن.
رضا متين
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ايشون شكمشان سير است بايستس اين حرفها را بزنند مردم با نهايت مشكلات دست به گريبانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
گویا شکم ایشان خیلی سیر است ایشان اساسا تمایل دارند بجای مردم صحبت کنند البته مثل برخی درگر از رجال
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
گرانی هیچ ارتباطی به بد حجابی ندارد و هر دو بدبوده و حتما برای حل هر دو باید چاره کرد و این گونه تیتر ها ...!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
سلام
آقا شما از طرف کدام مردم صحبت میکنید؟میشود لطفاً این مساله را هم روشن بفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اگر ايشان و امثالشان كه از طرفداران بسيار مجكم دولت در ابتدا بودند نتوانستند در تشخيص درست موفق باشند چگونه مي توان به سفارش هاي انها در اينده معتمد بود .
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اقاي رهبرازكدام مردم سخن ميگي استاد....نفست ازجاي گرم درمياد...گراني امان مردم رابريده........همين الان راديواعلام كردعلت گراني تخم مرغ تغييرفصل است نه اقاجان مردم چيزي گيرشان نميادهجوم اورده اند به تخم مرغ كه انهم گران شد....اقاي رهبر كمي هم بفكر مردم باشيد.فقركه بياد ايمان ميره .....اره استادگرامي
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ایشان ماهیانه چقدر حقوق میگیرند؟ چقدر کرایه خانه میدهند؟ به تازگی شیر و ماست و پنیر هم خریده اند؟ لوبیا چیتی خریده اند؟ گوشت و مرغ چطور؟ چند فرزند در منزل دارند؟ جوان بیکار هم دارند؟ چقدر یارانه میگیرند؟بلا از جان خود و خانواده شان دور، به تازگی پول دارو داده اند؟
ناشناس
United States of America
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
این بابا شرمنده زن و بچه نشده

البته می دونم اینم چاپ نمی شه
ازادی بیان دیگه!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
این آقا واقعا دل خوش هستند
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اولا :شما بر اساس کدام نظر سنجی این و می فرمایین
ثانیا : بدحجابی بیشتر شده، خوب اینها که از کره مریخ نیومدند همین مردم هستن اگه بیشتر شده پس مردم به این پوشش روی آورده اند
و این و دوست دارن
ثالثا : مردم از گرانی بی زار هستن
رابعا :مشکل اصلی کشور ما بیکاری-تورم-اعتیاد-مسکن و امثالهم می باشد
مهدی
United Arab Emirates
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
با همین نتیجه گیری ها مملکت امروز به اینجا رسیده، شما کلام امیر المومنین (ع) رو هم قبول ندارید که فرمود اگر فقر بیاد ایمان از بین میره.
با کدوم استدلالی شما از قول مردم حرف می زنید.
در ضمن در حکومت اسلامی ابتدا از مسئولین باید انتظار داشت که شریعت اسلام رو رعایت کنند و دروغ نگویند و افترا نزنند و اختلاس نکنند و ....
اگر اینها رعایت بشه و عمل مسولین ما خدایی بشه و جز برای او هیچ خیر و صلاحی رو نخوان مطمئن باشید جامعه به سمت اسلامی شدن میره و خیابان های ما هم اسلامی میشه.
این موضوع از بالا به پایینه اما همیشه ما می خواهیم از پایین به بالا بهش برسیم. یا حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
چرا تیتر رو بر عکس میزنین کی دلش میخواد گرونی بیشتر بشه مگه نمیدونید گرونی فقر و فحشا بوجود میاره برای تامین مایحتاج گرون پدر و مادر خانواده باید چند شیفت کار کنن تا شکمشونو سیر کنن دیگه فرصتی نمیمونه برای تربیت و بررسی کار بچه ها تو رو خدا قبل از درج مطالب کمی کارشناسی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
فکر کنم برعکسه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
شما از کجا میدونی ؟ شهریه دانشگاه آزاد و کرایه خانه رو حجاب مردم پرداخت میکنه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
حاج آقا باور کنيد کمر مردم زير بار گراني شکسته اين را به چه زباني بگوييم که شما بزرگواران بشنويد تمام اين نابساماني ها ريشه در مشکلات اقتصادي دارند
حسني ت
-
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اگر به دوست داشتن مردم است كه مردم خيلي چيزها را دوست دارند وخيلي خيلي چيزها راهم دوست ندارند
امير
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ببخشيد شما دوست داريد و يا مردم؟
sasan
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
(خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد.) این جمله رو کسی بیان کرده که اصلا گرانی واسش معنی نداره.............
يك دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
واقعاً ايشون حرف دل مردمو زدن!

(آقا منفي نزن، از افعال معكوس استفاده كردم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ایشان سخنگو یا نماینده واقعی مردم هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اگه ارزوني باشه بي حجاب نخواهيم داشت حجاب چادر نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اقا خواهشا از طرف خودت حرف بزن نه از طرف مردم
حسین
United Arab Emirates
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خداوکیلی این"مردم" رو به ما نشون بدید تا ما هم بشناسیمشون..چه خواسته جالبی دارن
شایدمن جزو این مردم نیستم..!!
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
چه کسی گفته راضی هستند گرانی بالا رود ؟ چرا از زبان مردم حرف میزنید - مردم دارن له میشوند زیر گرانی - تن فروشیها به نظرتون از کچا شروع میشه ؟ حالا هرچی هم حجاب بره بالا که نمیره
همه چی چند برابر شده - بابا به کی باید گفت شیرخشک که میگرفتیم 4600 تومان شده 7300 - خودمان به قول دولتمردان فوقش نخوریم به نوزاد دو ماهه چی بگیم آخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
از قول مردم هر چه دلتان خواست بنویسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
مردم دوست دارند هم گرانی کم شود و هم بی حجابی!
جهان آرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
حاج آقا ما درس پس مي دهيم و لي مي دانيد كه خيلي از اين بد حجابيها بخاطر فقر و نبود كار و تامين امنيت اجتماعي جامعه است . اين بديهي ترين اصل جامعه است كه شما متاسفانه اشاره نكرديد
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
فرمایشات مبسوطی بود! اصلا همین بدحجابی است که الان همانند لرزه بر بدن ایشان لرزه بر بازار طلا و ارز انداخته و همه چیز داره صعود می کنه. اگر ماهی دو سه هزار نفر بدحجاب رو اعدام کنند وضعیت اقتصاد و فرهنگ و سیاست و ... هم درست میشه و شاید اون موقع دیگه نیازی به انرژی هسته ای هم نداشته باشیم!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جناب آقای رهبر
لطفن از طرف مردم صحبت نکنید.
شما حداکثر می تونی از طرف خانواده خودتون اظهار نظر کنی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
بیچاره مردم ایران که هزاران متولی دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خوب اخه این چه تیتریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا اگه گرونی زیاد بشه که فساد بیشتر میشه؟
ناشناس
Finland
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ميشه خواهشا از طرف مردم حرف نزنيد !!!!!!!!!! آخه شما چقدر به اين حرفات مطمئني!!! اصلا معلوم نيست توي اين اجتماع زندگي ميكني يا نه .... البته شايد هم گروني ها هيچ گونه تاثيري روي زندگي امثال شماها نذاره ولي مردم ................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ایشون کی باشن که از طرف مردم اینجوری اظهار نظر میکنن گرانی کمر مردم را داره خورد میکنه. البته این آقا حق داره این چیزها رو حس نکنه چون جزو دهکهای پایین جامعه نیستن حتما"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
این مردم مردم که شما میگید کجان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردمی که من میبینم اه ندارن با ناله سودا کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
معلومه وضعت خوبه . سواري از پياده خبري نداري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ببخشيد از كجا به اين نتيجه رسيديد؟ آدم گرسنه دين و ايمان سرش نميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
مردم کلا دوست دارن گرانی بیشتر بشه و این ربطی به حجاب نداره.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
لطفا از طرف مردم حرف نزنید مگر شما سخنگوی مردم هستید مردم دوست دارند هم گران کم شود هم بی حجابی و بد حجابی
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
درست بر عکس است
علی
United Arab Emirates
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
فقط می تونم بگم واقعا متاسفم
دمپایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اینابازم ازطرف مردم حرف زدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ممنون اقای رهبر از دغدغه هاتون واز اینکه به فکر مردمید!!! اما به گفته پیامبر مهم ترین وظیفه حکومت ایجاد اشتغال و امنیت هست که ما نه شغلی میبینیم وامار جرایم هم به تبعیت از امار بیکاری روبه افزایشه. لطفا اندکی هم به فکر ایناباشید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
دو موضوع کاملا بی ربط
یکی دلالت به حوزه خصوصی دارد و دیگری وظیفه دولت است.
حال که دولت وظیفه خود را انجام نمی دهد با چنین سفسطه هایی امکان پاک کردن صورت مسئله وجود ندارد.
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
آقاي محترم ازغيب خبرداري كه مردم گراني رابيشتر دوست دارند !!!!لطفا ازطرف مردم حرف نزنيد.
مهران
Germany
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من نمیدونم چرا همه خود را وکیل و سرور و قیم مردم می دانند و به خود اجازه می دهند از طرف آنان حرف بزنند.
ایوب رستمی
Australia
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جناب آقای رهبر بر اساس کدام پژوهش گفته اند اکثر مردم این گونه می خواهند؟!!!
الان یک نظر سنجی می کنیم (البته بنده کاملا آگاه هستم این نظر سنجی جامع نیست! چون تمام مردم ایران به اینترنت و این سایت دسترسی ندارند که بتوان آنرا نظر تمام مردم دانست)
آنهایی که موافق این جمله هستند مثبت بدهند و آنهایی که مخالف هستند منفی:

"مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود اما بی حجابی کم شود"
محمد حسين نيكزاد
Germany
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
"مردم" فقط خوانندگان فرارو نيستند آقا.
مستقل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
از جانب کدام مردم شما صحبت کردید؟؟؟من که تو جریان نیستم و دقیقاً برعکس نظر شما را قبول دارم.
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
مردم کی به شما وکالت داده اند که در مورد معاش انها هم اظهار نظر کنید وکدام بنده خدایی چنین نظری دارد که شما میگی
مخالف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من به عنوان یکی ازهمین مردم مخالفت خودم رابااین نظر....اعلام می دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
حاجی راست میگه. من به عنوان مردم دقیقا نظرم همینه!!!!
نازی
United States of America
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
7 ساله در این دولت صادق از زبان من حرفهایی زده میشود که من هیچگاه یادم نمی اید انها را زده باشم!!!!!خدایا نکنه من مردم نیست؟؟؟پس من کیم؟؟؟
افروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
نمیدانم چرا به تازگی حرفهای شاخ دار گفتن شده از ارکان مدیریّت کلان !
آخر این سخن با گفته زیر چه فرقی دارد؟
"مردم دوست دارند هر شب شرمنده زن و بچه شان شوند ولی زن همسایه محجّبه تر باشد!"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
واقعا افرین
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
والا من که اینها و افکارشون رو درک نمی کنم شمارو نمیدونم
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
چند کامنت بذاریم که ما رو هم عددی حساب کنین و به جای ما نظر ندین ؟
علی
United States of America
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
حجاب =حجب وحیا
پوشش=چادر-روسری-...
حامد
Germany
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
من حاضرم! من حاضرم! من حاضرم!
(آخ جون!!!!! حالا اسمم به عنوان اولین انسانی که حاضره گرونی بیشتر بشه ولی بد حجابی کم در کتاب گینس ثبت میشه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
معلومه از گرونی حسابی متنفع شدی آقای رهبر - تا زمانی که مسئله حجاب نه از روی باور دینی بلکه بخاطر حکمرانی بر ملت باشد حل نخواهد شد شما جلوی فساد اداری را بگیرید عدالت را برقرار کنید مردم به دین و شریعت آن علاقمند میشوند در غیر اینصورت مردم به این نتیجه میرسند که دین برای مدیریت جامعه نا کارآمد است و وسیله ایست برای حکمرانی و زورگویی - نمی شه که مردم رو به قناعت و سادگی امر کرد بعد خود آمرین آن کار دگر بکنند
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
اقا ایاکسی میتواند جای شمایک نفرسخن بگوید که شما مجوزدارید اززبان هفتادمیلیون سخنی بگویید که هفت نفر هم قبولش ندارند شما در لباس دین چراحرفی میزنید که مردم را از هرچه دین بیزارکنید شمااقتصادرادرست کن دین قویتر ومحکم تر میشود بدحجاب بیشتر ضربه به مملکت واقتصاد مازد یا افکاروتصمیمات شماها من خودم وخانواده ام حجاب اسلامی داریم ولی ازگرانی ناراحتیم بدحجابها ازمابهترنباشند بدترنیستندالبته عده کمی بیظرفیت هستند که ازهردوگروه جدایند ولی اکثرند بافرهنگ وادب هستند نه بدحجاب دوستان خواهش میکنم درباره نظر من با کد غلام نظردهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
حاج آقا من بعضي صحنه هاي دلخراش از مردم نيازمند ديده ام که تذکر هر کدام مو بر بدن هر منصفي ميلرزاند وضعيت درمان مردم وضعيت مسکن و غذايي مردم مناسب نيست شماها مسئله گراني را نميتوانيد درک کنيد حقيقتي به نام فحشا و تن فروشي که اکثرا در اثر فقر و نداري است براي بعضي مثل يک داستان ميماند ولي واقعيت آن اصلا برايشان قابل درک نيست اين يک فاجعه است که يک روحاني که سرسفره مردم پرورش يافته چنين بي محابا سخن بگويد بد حجابي ريشه در گراني دارد وقتي خواهيد فهميد که کار از کار گذشته باشد
اقا محمدخان قاجار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
ايشان نظر خودش را نوشته چون طعم گراني را نميداند كه چقدر تلخ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
تازه شما مشکل خودت تنها را داری اقا محمد خان بیچاره اونهایی که هم زن دارند هم بچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
آقای نویسنده محترم که همچنین تیتری میزنی و آقای امام جمعه محترم وقتی گرانی زیاد بشه نتیجه اش اینه که فقر و بدنبال آن فساد و فحشا زیاد میشه و آن موقع است که هرچند به ظاهر و با زور مثلا حجاب مردم را درست کنید ولی در زیر همین حجاب و به خاطر فقر و نداری خیلی ها مجبور به تن فروشی و فحشا میشوند هر چند میلی به این کار ندارند پس بهتره افکار غلط خود را به نام مردم تیتر نزنید مگر این جمله از مولا علی نشنیده آید هر گاه فقر از در وارد شود ایمان از دریچه بیرون میرود پس معلومه شما ذره ای به مولا و سخنان او اعتقادی ندارید و فقط پس بهتر است که اول گرانی را مرتفع سازید تا رفاه بیشتر شود آن موقع است که مردم خود تصمیم بگیرند چکار کنند که این کار از این دولت مردان!!!!!!فرهیخته! !!!!قطعا ساخته نیست!!!!!
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
آقای رهبرترکیه رفتی ؟!!!! ببینی درآمدسرانه شون چقدرشده وحجابشون چطوره من که کیف کردم مساجدشون پرازجونای زیر30 سال بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
اون کسانی که می گویند بد حجابی با گرانی ارتباطی ندارند، خودشان ...
چون حتی پیامبر اکرم نیز گفته اند که فقر باعث فحشا خواهد شد. حالا همین جور بنویسید تا دولتمردان فکر کنند که واقعا فقر با فحشا ارتباط ندارند و هر روز گران تر از دیروز باشد.
کرمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
گرانی می تواند یکی ازمنشاء های بدحجابی در کشور باشد همه عزیزان می دانند ما در کشور عزیزمان ایران بی حجابی ندارم بلکه بد حجابی داریم وبرخی از افراد بدحجاب برای جلب نظر افراد وگاهاً برای تامین معاش خود به این شیوه متوسل می شوند تا بتوانند رزق وروزی خود را حتی از راه نامشروع تامین نمایند .اگرچه گروهی از افراد این گونه رفتار می نمایند ولی اثرات آنها در جامعه بینسایر افراد کم اطلاع نیز تسری می یابد وموجب گسترش این پدیده نابهنجار می گردد مطمئنا هیچ انسان عاقلی نه بدحجابی را می پسندد ونه گرانی را چرا گرانی می تواند زمینه ساز بسیاری از فساد های دیگر نیز شود
مریم
United Arab Emirates
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
خجالت بکشید با این نظر دادنتون انگار دارن با پسر خالشون حرف می زنند معلوم بیشتر نظر دهندگان در این سایت افراد غرب زده هستند.
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
حقیقت تلخه
شما ی شرق زده هم نظر مثبت بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
اونی که این حرف رو تو این شرایط که مردم انقدر تومضیقه ان میزنه باید خجالت بکشه...خودشون تو ناز و نعمت زندگی میکنن شدن زبان گویای این ملت که کمرشون زیر بار نداری خم شده...
ناشناس ام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد.
با عرض معذرت حاجی جون ظاهرا شما دروس حوزرو اصلا نگذروندین و همینجوری به صورت خود جوش فارغ التحصیل شدین همه معصومین به رابطه مستقیم درامد و رفاه با فساد اشاره کردن نکنه برداشت اونا از دین اشتباه بوده یا نکنه خدای نکرده اونا فتنه گرن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
بنده مخالف حرفهای اين حاج آقا هستم. ملازم بودن فقر و فحشا را نيز قبول دارم. اما اولاً افراد بدحجاب لزوماً فقير نيستند و حتی اونايی که وضع مالی بهتری دارند شايد حجاب کمتری داشته باشند ثانياً افراد بدحجاب لزوماً اهل فحشا نيستند که بخواهيم از فقر و فحشا درباره آنها صحبت کنيم
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
جاناپسر توسفره ي بي نان نديده اي !
آرش
United States of America
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
'گرانی زیاد بشه بد حجاب بی حجاب که چه عرض کنم , خود فروشی و فحشا هم زیاد می شه , لا اقل دوستان می توانند آمار بیکاری رو کاهش بدن , شایدم بدلبل عرضه بیشتر کاهش قیمت تو این بازار اتفاق بیفته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
ايشون درست ميگن وقتي گراني بيشتر بشه مردم حتي اقايون دوست دارن بيشتر خودشون رو بپوشونن تا كسي نبينه صورتشون رو با سيلي سرخ نگه داشتن
فرارو دل ما كه مرتب به اين سايت سر ميزنيم به اين خوش كه درد دلمون رو هم اين جا بگيم با حذف نظراتي كه درش توهين و موارد غير اخلاقي نيست حالمون رو نگير لطفا
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
سلام
خدا كنه خرده ناني اگه تو سفره هامون هست حلال باشه
تا حجاب هم به دنبالش بياد
اين حجاب هم ربطي به دولت يا گشت ارشاد و..... هم ندارد ، انسان چه زن چه مرد خود بايد مسئله حجاب را فهم كند و اثرات آن را در حيطه فردي و اجتماعي مورد ارزيابي قرار دهد نه اينكه يك سري مسائل بر فهم ما حجاب شود
رب زدني علما
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
ما هم دوست داریم ولی به نظرم غیر ممکنه شما نگاه کنید تمام جرم ها بخاطر بی پولیه کار کارشناسی خوبه ها
بی گناه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
یعنی چی این حرفا
مردم هیچ کدومشو دوست ندارن
بیایید ببینید بعضیا از فقر و گرانی و نداری دست به چه کارایی میزنن که از بی حجابی بدتره
ما هیچ کدومشو نمیخوایم از طرف ملت تصمیم نگیرید
sina
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
بابا توروقران ول کنید خوده امام هم گفت ما کاری با حجاب نداریم مشکل اصلی ما بیکاریه چقدر داریم هزینه میکنیم واسه ی حجاب اما نشده بد تر هم شده اخه زوری که نمیشه چادر سره مردم کرد
سالار
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
قیمت کالا در بازار ربطی به لباس زنان ندارد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
همین بی حجابی وفسادها هم خیلی اش زائیده همین گرانیهاست. شما اگر توانائی دارید اقتصاد را حل کنید بعد تجربه کنید که فساد هم کم میشود !!!
mahdyar
United States of America
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
گفته ايت الله طالقاني چاپ شده در روزنامه كيهان: حجاب اختياريست. البته ايشان يك جمله ديگر هم گفتند كه مزاق خيليها خوشايند نبود، و ان جمله زيبا اينست: حتي قصر هم نياز به مستراح دارد. ( اشاره به شهرنوهاي ان زمان)
siamak
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
حجاب امرئ فردي است و به دولت ربطي ندارد بلاخره مجبوريم روزي اين را بفهمید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv