bato-adv
کد خبر: ۱۲۱۶۵۸
حذف گسترده دختران از پذیرش در برخی دانشگاه‌ها

ورود دختران ممنوع!

در شهرهایی دور از پایتخت، دختران و پسران زیادی هستند که هدفشان ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته‌ای است که دوستش دارند. سال‌ها درس می‌خوانند؛ هزار جور رؤیا می‌بافند و برنامه می‌ریزند. خود را در کسوت خانم مهندس یا آقای کارشناس علوم سیاسی تصور می‌کنند که آینده را مطابق میل خود می‌سازند. غافل از اینکه ممکن است به ناگاه ورود به رشته موردنظر، برایشان ممنوع شود؛ تنها به این دلیل که دختر هستند یا پسر.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
فرارو- در شهرهایی دور از پایتخت، دختران و پسران زیادی هستند که هدفشان ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته‌ای است که دوستش دارند. سال‌ها درس می‌خوانند؛ هزار جور رؤیا می‌بافند و برنامه می‌ریزند. خود را در کسوت خانم مهندس یا آقای کارشناس علوم سیاسی تصور می‌کنند که آینده را مطابق میل خود می‌سازند. غافل از اینکه ممکن است به ناگاه ورود به رشته موردنظر، برایشان ممنوع شود؛ تنها به این دلیل که دختر هستند یا پسر.

به گزارش سرویس اجتماعی فرارو؛ سال گذشته بیست دانشگاه پذیرش دختران و پسران را جدا کردند. تا حدی سر و صدا به پا شد و مخالفان و موافقان موضع گرفتند. اما در نهایت نه آب از آب تکان خورد و نه اتفاق خاصی افتاد. همین شد که امسال 40 دانشگاه دیگر هم به جرگه پذیرش‌های تک جنسیتی پیوستند و شمارشان به بیش از 60 دانشگاه رسید. 

امسال دختران اصلی‌ترین قربانیان این نحوه پذیرش بودند. به این معنا که در سال ۹۰ تنها دو رشته از ظرفیت دختران حذف شده بود، اما امسال 36 دانشگاه در ۷۷ رشته کارشناسی از پذیرفتن دانشجوی دختر سر باز زدند.

هنوز تعدادی از دانشگاه‌ها به ویژه در تهران، هم دختران را می‌پذیرند، هم پسران را. اما اگر پذیرش تک جنسیتی با همین سرعت ادامه یابد، احتمالاً سال آینده تمام دانشگاه‌های کشور در این رویه متحد شوند. امروز جوانان در سطحی محدود، این امکان را دارند که برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود، بار سفر بسته و راهی شهر و دانشگاهی دیگر شوند. اما همین امکان محدود شاید تا سال آینده به آرزویی دست‌نیافتی تبدیل شود.

آیا این همان تفکیک جنسیتی نیست؟
طرح تفکیک جنسیتی و جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها، از آن طرح‌های جنجالی و پرحاشیه‌ای بود که گاه بنای اولیه آن را به مخالفان سرسخت نظام و دشمنان نسبت می‌دادند و گاه آن را جزء اصول لازم‌الاجرای اخلاقی و دینی می‌شمردند.

نخستین زمزمه‌های پاکسازی دانشگاه‌ها با آغاز دولت نهم شکل گرفت. اتفاقی که از آن با عنوان «انقلاب فرهنگی دوم» یاد می‌شد. اما این انقلاب، در سطح حرف باقی ماند تا نوبت به دولت دهم رسید و بار دیگر از گوشه و کنار لزوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها به طرق مختلف، مطرح شد. 

در آستانه جدی شدن بحث، رئیس‌جمهور دست به قلم برد و در نامه‌ای وزرای کابینه خود را از هر اقدامی در خصوص جداسازی دانشگاه‌ها منع کرد. بلافاصله وزیر علوم، اعلام کرد که اوامر احمدی‌نژاد را به جان و دل اطاعت خواهد کرد و شفاف‌تر از همیشه عنوان داشت که تحت هیچ شرایطی طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها اجرایی نخواهد کرد. 

بعد از این اتفاق، انتظار می‌رفت این بحث حداقل برای چند سال یا تا پایان دولت دهم، مسکوت بماند. اما در عمل چنین نشد و تنها نام و رویه اجرای آن تغییر کرد. 

سال گذشته با آمدن دفترچه‌های انتخاب رشته، مشخص شد که برخی دانشگاه‌ها در رشته‌هایی خاص پذیرش دانشجویان را به صورت فقط دختر یا فقط پسر اعلام کرده‌اند. تعدادی دیگر هم این جداسازی را در برگزاری کلاس‌های درس پیاده کردند. با این حال رؤسای این دانشگاه‌ها و سایر مسؤولین به صورت کاملاً هماهنگ، هرگونه تفکیک جنسیتی در دانشگاه را به شدت تکذیب می‌کردند.

به این ترتیب اولین ریشه‌های جدا کردن دختران و پسران، جدا کردن رشته‌ها و کلاس‌های درس با انواع توجیهات و تحت عناوین مختلف پا گرفت. عده‌ای این اتفاق را همان اجرایی شدن طرح تفکیک جنسیتی می‌دانستند و برخی نظر متفاوت داشتند. 

پاس‌کاری مسؤولان
از طرفی مسؤولیت اجرای این نوع پذیرش نیز دائم از ارگانی به ارگان دیگر و از نهادی به نهاد دیگر واگذار می‌شود. بسیاری از خود سلب مسؤولیت کرده و از پاسخ‌گویی طفره می‌روند. برخی رؤسا نیز توجیهاتی می‌آورند که چندان قابل قبول نیست.

اگر در جریان نحوه پذیرش داوطلبان کنکور دکتری و اما و اگرهای بعد از آن، سازمان سنجش شانه خالی کرد و مسؤولیت آن را متوجه وزارت علوم دانست، در عوض در مورد پذیرش دانشجویان دختر و پسر در دوره کارشناسی، این وزارت‌خانه اعلام کرده است که هیچ دخالتی در حذف رشته‌ها نداشته و میزان پذیرش مستقیم بر عهده خود دانشگاه است.

مسؤولان دانشگاه‌ها نیز هر کدام در مورد این اقدام که اتفاقاً امسال در سطحی وسیع رخ داد، دلایل خاص خود را می‌آورند. برای مثال رئیس دانشگاه صنعت نفت، دلیل نپذیرفتن دانشجوی دختر را عدم نیاز فعلی صنعت نفت به دختران اعلام کرد. 

حال آنکه دانشگاه‌هایی نظیر صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز در رشته‌های بالادستی نفت و سایر رشته‌های مرتبط، امسال هم دانشجوی دختر می‌پذیرند و معلوم نیست چرا وزارت نفت به این دانشجویان نیاز دارد ولی از دانشجویان دختر دانشگاه صنعت نفت بی‌نیاز است.

دیگر اینکه دانشجویان ورودی امسال در سال 95 فارغ‌التحصیل خواهند شد ولی آن طور که گفته شده است وزارت نفت امسال به نیروی خانم نیاز ندارد و تا 4 سال آینده نیاز این سازمان مشخص نیست.

بر اساس این شواهد و شواهد بسیاری از این دست، برخی اساتید چنین گمانه‌زنی می‌کنند که ذکر چنین دلایلی تنها برای سرپوش گذاشتن بر اصل قضیه است و این سیاست هر نامی که داشته باشد در نهایت به پدید آمدن محدودیت در دانشگاه‌ها، ایجاد تفاوت و تبعیض بین دختران و پسران و جداسازی آن‌ها ختم می‌شود. سیاستی که به نظر می‌رسد چندان هم بدون برنامه‌ریزی و اتفاقی نباشد.

پری
UNITED KINGDOM
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
شما پسرا نمیفهمید ما دخترا چی میگیم
من تنها هدفم بود کلیم واسش زحمت کشیدم الان هیچی
از پسرا متنفر بودم متنفرتر شدم
محفوظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
دوستانی که هی میگید تبعیض! بهتر بود نگاهی به دفترچه می انداختید.
ایا دختران در رشته هایی مثل معدن یا استخراج نفت میتونن در کشور ما فعالیت کنن؟
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
امروز يك دختر با حجاب ميره دانشگا ه روز بد بي حجاب مي ياد ميگن چرا محيط دانشگا ه اين چنين است باور كنيد من ديدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
اینجا ایرانه و ما مملکتمونو هرجوری هست دوست داریم . اونهایی که از این کشور خسته شدن همون بهتر که هر چه زودتر برن و به سرزمین رویاهاشون برسن البته اگر همچین کشوری روی کره زمین وجود داشته باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
شاید براتون جالب باش:من دختری هستم که بعد از لیسانس کلا اجازه خروج از خونه رو نداشتم،حتی به خاطر خرید،و پیاده روی...والان دچار افسردگی شدید هستم...نه حالی دارم نه آینده ای...دخترا رو محدود کنید ببینید چی گیرتون میاد....
واقعا من جواب میخوام...از محدود کردن دختران چی گیرتون میاد؟جز یک دختر افسرده که نمیتونه زندگی کنه؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۷۴
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اين مزد تلاش وهمت زنان است...اگه دنبال مد وخوشگذروني بودن وضعشون بهتر بود..فكرميكنين اونايي كه تحصيلات عالي داشتن وخوب كارميكنن چه وضعي دارن؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بعد میگن چرا ملت میرن خارج درس میخونن؟!!
متاسفانه کوته نظری حد و حصر نداره
کنکور دکترا هم که در این 2 سال اخیر اینقدر با افتضاح همراه بوده که دیگه جای حتی بحث هم نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چرا ما فکر می کنیم که عدالت اینه که دختران بتونن در هر رشته ای تحصیل کنن باوربفرمایید که تحصیل دخترها تو بعضی رشته ها فقط ارزش و جایگاه اونا رو پایین میاره اگه باور نمیکنین می تونین برین ببنین
ابوعدنان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
واقعا معنی نداره دختران در همه رشته ها به اندازه مردان باشند در شهر ما دانشگاه کشاورزی وجود دارد که دختران اینجا ...اصلا ولش کن باید دید نمیشه نوشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ناشناس محترم! شما حق نداريد و ديگران نيز حق ندارن آزادي و حق انتخاب رو به صرف اينكه گمان ميكنن اين رشته ارزش خانمها را پايين مياره ازشون سلب كنن. تفكرات طالباني رو براي خودتون نگهدارين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگه کار خوبیه چرا از زیرش در میرند. با افتخار اعلام کنند. شاید از اسلامی کردن دانشگاه ها خجالت می کشند؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اگه من به عنوان یک دختر 26 ساله درس نخونده بودم و کار نکرده بودم الان داشتم از بی پولی گدایی میکردم
پسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
این همه فارق التحصیل دختر چه کار کردن؟ نهایتا شدند منشی یک شرکت خصوصی یا دولتی! مگه دختر ها هستند که خرج خانواده میدن؟ چرا ما پسر ها باید دو سال بریم سربازی و حمالی بعد دختر ها با خیال راحت صندلی های دانشگاه رو اشغال کنن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بای ذنب قتلت ؟

آیا معنای عدالت اسلامی این است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
پذيرش دانشگاهها را طبق موازين شرعي برادروار خواهروارش كردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
البته شما باید اول معنای عدالت اسلامی رو بدونین متاسفانه ما همیشه اسلام رو همون طوری که خودمون دوست داریم بیان می کنیم البته من نمی خوام از این طرح حمایت کنم فقط می خوام بگم که ما مسائل اسلامی رو درست درک نکردیم . بعضی وقت ها اسلام چیزی گفته که شاید قبولش برای ما خیلی سخت باشه ولی مهم اینه که اسلام گفته و باید انجام بشه حالا اگه کسی انجام نده مشکل از خودش است چون اسلام به جز حق نمی گوید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چه ربطی داشت؟! قتلت؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
کدوم عدالت؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اداره دانشگاه و يابهتر بگويم سليقه و يا عقيده يك شخص هيچ ربطي به اسلام ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
تحجر ، طالبانیسم ، جمود ، ... !! به کجا چنین شتابان ؟ آیا این اسلام است و یا خواست و تفکر عده ای خشک فکر و متحجر ؟ آیا کسی نیست به این موضوع رسیدگی کند ؟ آیا تبعات بلند مدت چنین تصمیماتی را اندیشیده اند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شاید تبعات چنین تصمیمی هنوز معلوم نیست ولی تبعات تصمیمات قبلی رو داریم بطور عینی می بینیم
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بابا شما مثلا مسلمون هستید اخه اسلام یه حریم هایی برای ما گذاشته ! اخه این جو سازی ها چیه می کنید ؟ چه اشکالی داره که خانم ها در یک کلاس جدا و اقایان در یک کلاس جدا باشن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
میثم اشکالش اینه که دختر ها و پسر ها هیچ وقت توی یم محیط سالم با هم بر خورد ندارن و با او لین برخورد عاشق میشن
علی
FRANCE
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
میثم لطفا سکوت کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
میثم به نظرم مسلمون های سست عنصر و بی اراده تو خونه بمونن بهتره(پسر ها)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
آقای ناشناسی که جواب میثم رو دادید... همین شماها با همین طرز تفکرید که باعث شدید چنین تصمیماتی گرفته بشه... فکر می کنید دانشگاه بنگاه یافتنه همسره... معلومه که نیست... و چون شماها هیچ وقت حالیتون نشد که دانشگاه بنگاه یافتن همسر نیست، حالا تاوانش رو باید خانمها بدهند!
سارا
UNITED STATES
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اینقد دلم گرفت این خبر و خوندم ...
آرزو کردم کاش جای دیگه دنیا میومدم آرزویی که هیچ وقت نکرده بودم .....
ناشناس
CANADA
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
سارا ناشکر نباش. من مطمئن هستم نمیخواستی مثلا تو هاییتی بدنیا آمده باشی، یا تو موزامبیک، یا تو قبائل سرخپوست همون امریکا که زندگی میکنی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
فكر نكنم مسئولان هاییتی و موزامبیک نبوغ مسئولان مارو داشته باشن. آره اينجا خيلي بهتره ناشناس عزيز
ناشناس
SWITZERLAND
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
دلت نگیره سارا جان.هدف این آدما مایوس کردن دخترایی مثل توست.کاری که خوب بلدن
nima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
ما هم که تابعیت 2 گانه داریم مشکلات خودمون داریم
نا اینطرفی هستیم نه انطرفی
راحيل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اسم اين تفكيك جنسيتي نيست.

تفكيك جنسيتي يعني هر كس هر رشته اي رو كه دوست داره ميتونه اون رشته رو بخونه.
اسم اين كار حذف جنسيتي در رشته هاي مختلفه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آنگاه که از استعدادهای زنده بگور شده سئوال شود که به چه گناهی کشته شده اند.

یکی از نتایج این عمل نسنجیده قانون گریزی و هنجار شکنی از سوی قشر وسیعی از دخترانی است که مورد ظلم آشکار قرار گرفته اند و هیج ملجائی برای تظلم خواهی نمی یابند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
حیف نیست دختران جوان برن سر چاه نفت و نفتی بشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
این دخترانی که میبینم سر دیگ آشپزخانه هم نمی رن چه برسه چاه نفت!
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شما نمی خواد غصه ما رو بخورید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مهم نیست که شما راجع به زنان و دختران چه دیدگاهی دارید.ما حق نداریم با محدود کردن عرصه های علمی و اجتماعی آنان را به سمتی که علاقمندیم سوق دهیم.وبدتر از همه این دیدگاه را نشات گرفته از مذهب اعلام کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شمارشته هاي حذف شده رو ديده مشاوره.مددكار اجتماعي وادبيات فارسي وزمين شناسي... اينا كه معدن يا اسكله وچاه نفت نيس...
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
نگران نباش تا چند وقت دیگه همه چاه نفت ها را می بندیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
این چه طرز نگاه به نصف جمعیت کره زمینه،عقاید بعضیا چه قدر عجیب و غریبه!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
من دو تا دختر دارم .آرزو کردم کاش آنها به دنیا نیامده بودند. شاید هم دستشونو بگیرم واز این مملکت بروم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
کاشکی منم(یه دخترم)میتونستم برم،جایی که بهم به چشم انسان نگاه بشه و اینقدر حقوقم پایمال نشه،من خیلی ناراحتم :((((
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من هم دو دختر دارم و نگرانشان هستم ام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دخترای معصوم تو چه گناهی کردن که تو این آرزوی ناجور را داری ؟ من تحت هر شرایطی دخترم را دوست دارم . همه زندگی من فدای دخترم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
باید از این به بعد دخترامونو زنده به گور کنیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شما مطمئن باشین آینده ی دخترهاتون الآن خیلی بهتر میشه. برین به دخترایی که الان دارن درس می خونن نگاه کنین !
ناشناس
JAPAN
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
مملكت داغون همينه!!دخترها برن خونه بشينن و بچه بيارن تا جمعيت را به 250 ميليون برسونن درس و دانش كه به دردشون نمي خوره!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هدفشون هم همینه دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
وقتی دخترا میرن درس می خونن بعدش هم که حتما شغل می خوان پس هم اونا سنشون میره بالا و هم خیلی از پسرها بیکار می مونن در نتیجه یا ازدواج صورت نمیگیره یا سن ازدواج خیلی بالا میره آخه اینم زندگی میشه؟ تازه تبعات اخلاقی و اجتماعی و ... هم که تا دلت بخواد داره خب حالا تصمیم درست چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
به جهنم! این دختر جماعت وقتی به دانشگاه میره فکر میکنه از دماغ فیل افتاده یک لیسانس و فوق لیسانس میگیره دیگه خدا رو هم بنده نیست.
ناشناس
SWITZERLAND
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
نه پس می خواد به بی فرهنگی مثل تو محل بذاره!!
دی دی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جمع نبند همه که اینطور نیستند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
عزیز دل سفارشم به شما اینه که کمی عاقلانه تر فکر کنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جناب با فرهنگ! ! ! ، بی فرهنگ اونیه که دکترا داره اما به اندازه یک .... شعور نداره (خودم نقطه چین گذاشتم فرارو مجبور نشه سانسور کنه)
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خوب تو سطح خودت رو بالا ببر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
معلومه خیلی سوختیا!، عزیزم خب رفتارتو درست کن، فرهنگتو بالا ببر، حموم برو، تا به تو هم محل بذارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
راست می گوئید اگر کمی رشد کند یک لحظه نابغه ای مثل شما را تحمل نخواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شما اگر دقیق به اطرافتان نگاه کنید خیلی از این خانمهای تحصیکرده که واقعا" تحصیل کردند از خانمهای خانه دار متواضعترند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
من یک دکتر زنم.با اون کسی که گفته زنهای تحصیلکرده متواضعند موافقم.من از بیشتر مریضام که زنهای تحصیل نکرده اند بیشتر به شوهر و بچه هام میرسم.زنهایی که نمیرن دانشگاه سعی میکنن کمبودهاشونو با آرایش های زیاد و مدو لباس و خودنمایی برطرف کنن
ناشناس
CANADA
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دلت از همین خونه که جسارت درس خواندن نداری و فکرت یخ زده است نمی تونی درس و علم و بالا رفتن سطح تخصیلات و درک و شعور دخترها رو بفهمی
رفیق خوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
هم برای تصمیم گیرنده این قضیه متاسفم هم برای خانومای این مملکت که چقدر مجبورن ظلم تحمل کنن و هم برای خودم ...
زهرا
CANADA
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
برای خودم بعنوان یک زن متاسفم که در ایران بدنیا امده ام . پیامبر اسلام می فرماید بر زن و مرد مسلمان واجب است علم بیاموزند اگر حتی به چین بروند. این اقایون که خط طالبانیسم را دنبال میکنند در پی خانه نشین کردم زنان این جامعه هستند. همین میشود که معزهای جامعه از ایران می روند. مغزهایی چون بابک فردوسی و.... تبعیض و بی عدالتی در هر جایی از دانشگاه بگیر تا دادگاهها و.... بیداد میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خانم چرا حدیت جعل می کنید؟ پیامبر هیچوقت جنسیت افرادی رو که باید برن به چین مشخص نکردن و نگفتن زن و مرد و فقط فرمودن "علم رو بیاموزید حتی اگر در چین باشد". خواهش می کنم رعایت کنید.
زهرا
CANADA
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
«طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَة علم آموری بر زن و مرد مسلمان واجب است (عوالي‏اللآلي 4 70، ح36، مصباح‏الشريعة، ج 13، بحارالأنوار 1 177، ح54، و ج2 31، ح20) و حدبث بعدی رفتن به چین هم که معروف است . ناشناس محترم کجای این احادیث جعل شده است . لطفا اول مطالعه خودتان را بالا ببرید بعد افترا بزنید اگر چه در روش و سخن امثال شما تهمت زدن چیزی عادی شده است.
مرصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
واقعا متاسفم با این کار انگیزه ی درس خواندن را از دانشجوهای کشور سلب خواهند کرد وبه بهانه ی اسلام و اسلام گرایی در پی مقاصد دیگرشان هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مطمئن هستم که ما در مورد اسلام چیزی نمیدونیم چون اصلا نرفتیم دنبالش که بدونیم مرصاد جان شما از کجا میدونی که نظر اسلام چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
نا شناس نظر اسلام همیشه به کسب دین مثبت بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
پیامبر می گوید از گهواره تا گور دانش بجوی و در این گفته مرد و زن را جدا نمی کند
ناشناس
UZBEKISTAN
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
پس اين ازدواجهاي دانشجويي از كجاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
متاسفم که نظام اسلامی را بد نام میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هست
علی
GERMANY
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ناشناس جان احسنت به شجاعتت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
روز به روز داريم به طالبان نزديكتر ميشيم!!!!!!!!!
یه نفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
آخه ... ! چه ربطی داره ؟!! یه کلمه یادگرفتن هرچی میشه همینو مینویسن !!!
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
این حذف دختران نیست حذف پسران است.
آریایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اقدام عجیب دانشگاه یاسوج در گزینش دانشجو


http://yunews.blogfa.com/post/2
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
روز به روز عقب مونده تر می شیم، اینا می خوان فرهنگ و تمدن ما رو نابود کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
فرهنگ و تمدن ما؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بله فرهنگ و تمدن ما. شما مثل اینکه دوزاریت نیفتاد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
فرهنگ و تمدن ما!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ظاهرا" قضیه مربوط میشود به اینکه دختران تحصیلکرده شوهران تحصیلکرده میخواهند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
در اصل بر می گردد به طالبانیسم در ایران!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
زن و بچه های مسئولین رده چندم ما تو بهترین و پر هزینه ترین دانشگاههای دنیا ول می چرخن و عشق و حال خودشونو می کنن ولی نوبت ما میشه این جیزه و اون گناهه متاسفم بر این عدالتی که شما دم از آن می زنین .
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
یا از اونور بام یا از این ور بام! چندسال قبل که اعلام شد نرخ ورودی دختران از پسران بیشتر شده، باید سهمیه نصف نصف در نظر گرفته میشد. این کار نشد، الان دارند رشته ها رو تک جنسی میکنند که این کار هم آبرو ریزی آشکاریه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
فکر کنم زنده بگور کردن دخترا هم شروع بشه !!!!!!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بخدا این کارای آقایون باعث تنفر جوونا از اسلام عزیز میشه. خدا عاقبت همه ماها رو بخیر کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
همینه که می گم عاقبت به خیر می کنه.
دختر ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
lآخه چه قدر ظلم،چه قدر تبعیض،به خدا من که اون دنیا ازشون نمیگذرم،پارسال یکی از رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت رو که هیچ دانشگاهی به جز اون نداره،فقط برای پسرا کردن!من ازشون نمیگذرم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چیزی نمیشه گفت جز خوردن تاسف........
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقا یه پیشنهاد! وسط ایران یه دیوار بکشن زنا و دخترا رو یه ور دیوار بذارن مردا رو هم اونورش. خیال همه رو راحت کنن. این کارا و ریزآبی رفتنها هم تموم میشه! واللللا!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اگه خواستن این کارو بکنن یه دیوار افقی میکشن مردلرو میزارن شمال! زنهارو میزارن جنوب!!!
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقا یه پیشنهاد! وسط ایران یه دیوار بکشن زنا و دخترا رو یه ور دیوار بذارن مردا رو هم اونورش. خیال همه رو راحت کنن. این کارا و ریزآبی رفتنها هم تموم میشه! واللللا!!
دختر مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خدا توی مراسم حج نگفته زن ها و مردها جدا باشن اما از اینا بعید نیست...
ناشناس
GERMANY
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
رفتارهای شبه طالبا نی ، زنان را از رشته های درسی ، ورزشی ، هنری و شغلی زیادی محروم کرده .
اینهم یک نوع زنده بگوریست دیگر......
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقا چی می گین.
حضور دختر تو خیابونم مفسده داره چه برسه به دانشگاه با اون همه نامحرم.
لا اله الا الله
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
تبعیض جنسیتی ریشه درافکارمادارد،مراجع تقلیداجازه ندهندحقوق 50%مردم ضایع شود.
hajiagha
CANADA
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چرا طرز فکر شما در ایران عجیب است ...در غرب مردم دنبال پول درآوردن هستند ..نه مدرک گرائی برای همین وضع اقتصادی شما خراب است همه می خواهند پشت میز بروند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حالا چه ربطی داره ؟؟؟
تو غرب با بیسوادی پول درمیارن یا با تخصص و آموزش صحیح ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
تو شرایط ما نبودی که ما رو درک کنی دیگه،1 یا 2 سال وقت زندگیت رو میزاری واسه فلان گرایش ارشد درس میخونی موقع انتخاب رشته میبینی تو دفترچه نوشته پذیرش فقط برای پسران،یعنی ....یکمم به ما فکر کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
زیاد به حاجی (بزرگترین هنرمند تاریخ بشر) اهمیت ندین. عادت داره چرت و پرت بگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
در غرب یک کارگر خدماتی اندازه یک مهندس پول میگرد .. در اینجا کار بدون تحصیلات برای یک منشی هم نیست .. این چه قیاسیه
گلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ظاهرا هدف اين هست تا دخترهايي كه تنها دغدغه شان شوهر ميباشد توليد كنند و ما باز با رشد تصاعدي دختران بي هويت و خودباخته روبرو خواهيم شد!!! متاسفم هزار بار!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آفرین گلی،دختر که تحصیل کنه به هر پسری بله نمیگه،تعداد بچه هاش با حساب کتابه،شغل میخواد،اونم نه شغل پیش پا افتاده،آمار بیکاری بالاست،کارم که نمیتونن تولید کنن نتیجش میشه اینکه فقط زورشون به ما دخترای معصوم و مظلوم میرسه،البته ما قبول کردیم که بهمون ظلم بشه اگرنه یه حرکتی میکردیم.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اسلام سنتی - اسلام مدرن
مسائل زيادي فكر مسئولان جامعه را به خود مشغول كرده است از تفكيكي جنسيتي در دانشگاهها تا فيلتر و سانسور فيلمها و سايتها . از نوع نگاه و مواجهه با غرب تا نوع نگاه و مواجهه با اعراب.

روزي با يكي از دوستان سپاهي گفتگومي كردم از او پرسيدم منظور از اتحاد مسلمانان چيست ، او جواب داد چون شيعه بر حق است با گفتگو با ساير فرق آنها شيعه مي شوند و خود به خود وحدت تحقق مي يابد ؟

سوال اساسي اين است آيا حق يك صفحه تخت يك وجهي است يا منشور چند وجهي ؟ آيا هركسي مي تواند از زاويه نگاه خود بخشي ازحق را ببيند يا نه؟ اگر احكام اسلام مبتني بر علت و شرایط است و علت و شرایط آن حكم تغيير كند آيا همچنان آن حكم پابرجاست ؟

در بحث تفكيك جنسيتي دانشگاهها و ساير جاها بحث بر سر اين است كه اختلاط دو جنس باعث فساد مي شود. خوب اين يك وجه است اگر وجه ديگر منشور اين باشد كه ارتباط دو جنس باعث افزايش دانايي و شناخت از همديگر مي شود چه ؟

اگر وجه ديگرمنشوراين باشد كه ارتباط دو جنس باعث افزايش فرصتهاي آنان در ازدواج مي شود چه ؟

اگر وجه ديگر منشور اين باشد كه امكان برابراستفاده دوجنس از فرصتهاي تحصيلي و همه مراكز آموزشي به عدالت نزديكتر است چه ؟

.........................................

هرچقدر دانايي و علم انسان بيشتر باشد ابعاد يك موضوع را بهتر مي بيند . آيا اجتهاد در شيعه همان ديدن بهتروجههاي اين منشور در پرتو زمان و مكان و ارتباط با ساير فرهنگهاست ؟

مدتهاست كه از اثبات كردن خود و عقايد خود دست برداشته ام ، نه اينكه اعتقادات خود را تحقير كنم ! بلكه خواهان و مشتاق آنم كه از دريچه هاي ديگري به يك موضوع بنگرم و ظرفيت بينش و درك خود را افزايش دهم .

به باور من ظهور امام زمان (ع) نيز به معناي حاكم شدن يك ديدگاه ويك سليقه نيست بلكه كمرنگ شدن خرافات ،جهالت وتعصبات زشت بشريت و افزايش افق ديد و بالا رفتن عيار و خلوص افكار و اعمال ماست.
Mahdi
GERMANY
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
یادمان نرود که از افتخارات بزرگ پیامبر عزیزمان

جلوگیری از زنده به گور کردن دختران بود
ناشناس
NETHERLANDS
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اگه مردی بیا ایران زن باش
محمدسعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
احسنت.
در عین اختصار و ایجاز سخنت دریایی از حرف را با خود داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ما که هرچی دختر دانشجو دیدیم آخر دانشگاه... از آب در اومدند . اگه دنبال درس خوندنید برید مثل بچه آدم درس بخونید نه اینکه تا پا به هر شهری گذاشتید دانشگاه رو کردید مرکز فساد . شما بیشتر به دنبال .... هستید تا درس خوندن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
شما کجا درس میخوندی مگه!!!!!پس چرا ما ندیدیم.مطمئنی دانشگاه میرفتی یا جای دیگه؟؟؟!!!
ناشناس
CANADA
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ناشناس محترم پسرها هستند که دختران ساده شهرها رو به قول شما .... می کشانند. دختر که به تنهایی فاسد نمی شود. جلو پسرها رو بگیرید که دخترها رو فاسد نکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
جناب ناشناس گویا شما در پی این جور دختر ها هستین.. چون ما 2 نمره نمره چشممون میرفت بالا تا یک استاد بهمون نمره میداد
abu
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
آقای ناشناس درست صحبت کن خواهشاً، خیلی از دخترای هم کلاس من از شریف ترین آدمایی هستن که تو عمرم شناختم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
استادیکی از دانشگاههای کشورم، دیشب از حقی که از عبدولی کشتی گیر شایسته کشورم ضایع شد تا صبح ناراحت بودم، مثل خیلی دیگر از هموطنانم.ای کاش مسیولینی که این طرح را داده اند خودشان مثل من دختر دم کنکور داشتند تا میفهمیدند اعمال تبعیض در تحت هر عنوانی (نژاد، رنگ، جنس و ....)در هر کجای زمین ناراحت کننده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دختر دم کنکور مسئولین دغدغه ای نداره استاد عزیز ، هر رشته و شهری بخواد دم در خونه تحویلش میدن !!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
به چی اعتراض می کنید. اسلام گفته که دختر و پسر نباید پیش هم باشند. اگر مسلمونید حق ندارید اعتراض کنید. اگر مسلمون نیستید حق دارید اعتراض کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
برادر عزیز زنی که اسلام تربیت کرده شیرزنی مثل زینب است با خطابه هایش در شام و کوفه دمشق و در خضور ابن زیاد اما این تفسیر شما از اسلام شبیه طرز فکر سرکرده طالبان است که زنشو تو صندوقچه نگه می داشت .
نویسنده نظر
UNITED STATES
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شما دوست عزیز! اسلام گفته پسرها و دخترها جدا باشند. شیرزنی که شما ازش یاد کردید هم به اجبار در میان مردها بوده.
لطفا اعتقادات شخصی خودتون رو وارد اسلام نکنید و از خودتون فتوا صادر نکنید. اسلام یکی هست نه سنتی داریم نه مدرن والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اعتقادات شخصی رو شما وارد اسلام میکنید که فتوا صادر میکنید اسلام گفته دختر و پسر نباید پیش هم باشند این کدوم اسلامیه که شماها از خودتون میسازید امثال شماها که در این جور مواقع از امام (ره) مایه میذارن چون خودتون هیچی برای گفتن ندارید باید خدمتتون عرض کنم همین امام بزرگوار اوایل انقلاب که میخواستن توی کلاس بین دختر و پسر پرده بکشن به شدت مخالفت کردند میتونید در مورد صحتش تحقیق کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چرا هروقت قوانین ناب اسلام میخواهد پیاده شود عده ای ندای مخالفت سر میدهند ، ما مراجع بزرگواری داریم که در مورد این مسایل صاحبنظرند و مطمین باشید با صلاحدید و مشورت آنها در مورد این امر تصمیم گیری شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
کی گفت اونوقت؟
عیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
گل گفتی
از ماست که برماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
یعنی تو اینقدر جنبه نداری که عین یه آدم بشینی سر کلاسی که دختر هم هست و درس بخونی!!!بروخودت رو اصلاح کن تا اینقدر از این تفکیک و ضایع شدن حق ما دخترای نازنین خوشحال نشی.
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
راست میگه خوب! حجت الاسلام نقوی استاد دانشگاه علم و صنعت (گروه معارف) یک بار در تلویزیون میگفت: خانم، شما میخوای بری دانشگاه درس بخونی، ببعی (گوسفند) پرورش بدی؟ شان تو بالاتر از این حرفهاست، تو باید انسان پرورش بدی. بر همین اساس، بسیاری از رشته های دانشگاهی به درد دخترها نمیخورند و اگر مسلمان باشیم نباید اعتراض کنیم. آنهایی که اعتراض دارند، مشکل از مسلمانی شان است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ببخشيد! شما ناشتا ناشتا ميخواي عقايد و مهملات خودت رو به مردم تحميل كني؟ اينكار تبعيضه حالا چه اسلام بگه چه نگه. زود نرو پشت اسلام قايم شو
دختر مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
در اسلام اصلا هم این طور نیست شما هم اول مطالعه کن بعد نظر بده اگه در اسلام این طور بود اعمال حج مثل طواف هم جدا برگزار می شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
لطف کن چندتا آیه از قرآن یا چندتا حدیث از پیامبر بنویس ماهم بدونیم کجای اسلام گفته زنا نباید درس بخونن یا از مردان جدا باشن ، کجا حضرت زینب به اجبار بین مردان بود ؟؟؟ در جنگهای صدر اسلام زنان جنگجویی در رکاب پیامبر شمشیر میزدند ، به خدا یکم مطالعه بد نیست ،هم سوادت بالا میره هم نظری میدی که به درد دو نفر میخوره ، اسلام مگه غیر از دستورات خدا و قرآن و پیامبر هست ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
من میگم پسر هایی که مثل این اقا بی جنبه اند خب نرن دانشگاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
ساسان به نظرت این اقا یک کم بی ادب نبودن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اسلام کی گفت...؟اسلام نگفت پسر جان چشمتو درویش کن.. دانشگاه دختر و پسر جای این کارا نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
جناب اقای ساسان از طرف من به اون اقای بگو یک خانم دامپزشک به حیوانات محبت میکند انها را درمان میکند تا شما از خوردن شیر مسموم تب مالت نگیری.. در دین اسلام هم به محبت و رسیدگی به حیوانات سفارش شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اقای ساسان به نظرم این اقا شایستگی تدریس در دانشگاه را ندارن.. تا بوده زنان هم مادر بودن هم در روزستها به گاو و گوسفند میرسیدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
ناشناس عزیز البته دختر و پسر اول انقلاب با الآن خیلی فرق میکنه. البته با بوجود آمدن وضع موجود هم دختران نباید از پسران گله داشته باشند بلکه بیشتر باید از دخترانی که قبل از اونا به دانشگاه رفتن دلخور باشن با این وضعی که درست کردندالبته توجه داشته باشین که کسانی که این تصمیمات رو گرفتن همشون که مرد نبودن پس باور کنین که مشکل از خودتون هم هست
جوان قدیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بااین کار این اساتید به یاد اوایل انقلاب اسلامی افتادم که هرجا دختر وپسری درپارک یا خیابان با هم صحبت می کردن کمیته بهشون گیره میداد.فکر کنم داریم می گردیم به اون دوران وشاید بدتر از اون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آیا در جامعه اسلامی ظلمی به این واضحی ، شاکی یا مدعی العموم نمیتونه داشته باشه !!!؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اگه شاکی خصوصی لازمه من هستم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اين تفكيك جنسيتي نيست بلكه تبعيض جنسيتي هست.خدا را شكر كه دختر ندارم غصه ي آينده شو بخورم !!!
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آسوده منم که خر ندارم، از قیمت جو خبر ندارم! ولی انسانیتی که حکم میکنه یک استرالیایی در زلزله بم از اونور دنیا پاشه بیاد به ایرانی کمک کنه، در ما هم هست. فقط یه ذره خوابش گرفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
فرارو ، اين نظر ساسان کاملاً بی احترامی به همه زنان هست. يکی گفته خوشحالم که دختر ندارم و ساسان جواب داده آسوده منم که خر ندارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حذف جنسیتی در اين زمان با زنده به گورکردن دختران در زمان پيغمبر هيچ فرقی ندارد. من فوق ليسانس برقم و در صنعت برق انقدر تبعيض جنسيتی در انتصابات می بينم که ديگر می خواهم مملکتم را ول کنم برم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خدا رو شکر می کنم که یک موقعیت تحصیلاتی خوب در خارج از ایران دارم. جایی که نه تنها تبعیضی بین زن و مرد نیست، بلکه خانم ها دارای احترام بیشتری هستن. دولتمردان ما لیاقت داشتن اینچنین دختران باهوش و با پشتکاری رو ندارن. همون بهتر که ترک وطن کنیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
راست میگی ناقلا ؟؟!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
جای منم برو .
موفق باشی
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
فرار آسان ترین، و صد البته غیرمسئولانه ترین کار ممکنه. تو دوست گرامی اگر بمونی و بتونی سالی یک درخت بکاری، تا آخر عمرت حداقل 50 درخت به درختان این کشور اضافه کردی. کارهای دیگری که انجام خواهی داد رو هم به این کار اضافه کن. (میگن بیش از 2 میلیون ایرانی فرهیخته در خارج از کشورند، خود من در یک دانشکده در خارج 12 تا دکتر ایرانی دیدم! در همون مثال درخت اگر 2 میلیون نفر رو در نظر بگیریم، میشه 100 میلیون درخت!!!! عدد کمی نیست!) ایرانی بودن، یعنی ماندن، استقامت کردن و پیشرفت کردن، حتی به اندازه یک قدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
این اسمش فرار نیست،مهاجرت اجباریه برای رسیدن به شرایط بهتر،من هم یه دخترم و اگه امکانش رو داشتم که برم یه لحظه هم نمیموندم.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
فرار آسانترین راه نیست بهترین راه هست وقتی تو کشور به آدم اونقدر ارزش نمیدن که به دردی بخوره همین بهتر که بره
به نظر من اولین و مهمترین چیز شخصیت و زندگی خود فرد هست بعد کشورش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
خوشا به حالت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
سعدیا حب وطن گرچه حدیثی ست عزیز
نتوان مُرد به زاری که من اینجا زادم
آریامن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
راهی که از قرون وسطی به دوران مدرن میرسد راهی سخت و طولانی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
Bravo!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مشکل ما فرار مغزها نیست مشکل ما ماندن ..مغزهاست.
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خوبه دیگه اصلادختراتمام شغل هارواشغال کردن زن که نبایدکارکنه.بریدیه رشته دیگه فعالیت کنیدمثلاآشپزی یاورزشی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شایستگیش رو داشتیم،تازه نزاشتن و مدام جلو پامون سنگ انداختن و میندازن،اگه آزادی شما پسرا رو داشتیم که به زور و با سهمیه میخوان بکننتون تو دانشگاه ببین اون موقع چه میکردیم،آقایون مسئول هم مثل تو فکر میکنن بابک!!!
سرباز ارشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ناشناس عزيز فکر مي کني پسرها آزادن؟ قانون اجباري سربازي رو نمي بيني که مثل يه کوه جلوي تحصيلات يه پسر رو گرفته من واقعا نمي دونم چطور به اين تبعيض جنسيتي اعتراض ميشه که به حقم هست اما کسي از سربازي که 21 ماه به يک جوون ظلم ميشه حرفي نمي زنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
بازم به ما... اگه اندازه شما پسر ها مو قعیت داشتیم الان دنیا رو فتح میکردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
درستش هم همینه که فضا و رشه درخور وضعیت و مشخصات فیزیکی و فطرت و روحی و روانی مرد و زن باشه نه اینکه مرد بره رشته خیاطی و گلدوزی و مامائی و زن بره اکتشاف و هوا فضا و... راستی چرا بعضیها اینقدر دوست دارن هنجارشکنی کنند وفرارو هم همش به این مسائلدامن میزنه و+ دروغین و تیلیغاتی میذاره و نظرات عاقلانه را حذف میکنه
تمدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هنجار شكني ؟ شما به تحصيل ميگي هنجارشكني ؟ بعد به امل بازي ميگي فضاي درخور وضعيت روحي . حالت خوب نيست . همين كار رو كردين كه دومين دارنده انر‍ژي جهان 2 كيلو مرغ براي مردمش نداره و جوراب و چوب بستني از چين وارد ميكنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اونوقت که تو دانشگاه دختر نبینی بعدا که زن میگری 4 تا هم صیغه ای داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ببخشید!!!کجای فضا تابلوی ورود خانم ها ممنوع زدن که ما ندیدیم،هنوز تو قرن 1 زندگی میکنن بعضیا!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اینا هنجار شکنی نیست شکستن عادته.. کی و کجا گفته اشپزی کار زنه اکتشاف کار مرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
از کدوم هنجار حرف میزنید؟ چطور هنجار شکنی نیست زن مثل ... کار کند... اون موقع که این چیز ها هنجار بود زن تو خونه کنیز و نوکر و اشپز و حقوق داشت
والا الانم بهمون بدن راضییم دانشکاه ازاد و مهندسی مال شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
به تمامی دوستان عزیزی که نظر دادن میگم که کسی که در مورد اسلام چیزی نمیدونه و یا بعضا ابتدائی ترین احکام آن رو هم رعایت نمیکنه حق اظهار نظر در مورد نظر اسلام رو نداره.البته هر کسیکه این جور باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شما چه کاره اسلامی که به خودت این حق رو میدی اما به دیگران نه!!!
ناشناس
CANADA
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آقای ناشناس توی فرهنگ امثال شما کلمه حق نداره عمومی شده . اصلا معنی این کلمه را نمی دونی و حرف میزنی . من یک مذهبی هستم و اسلام حتی در پذیرش دین خدا میگه اجباری نیست چه برسه به اظهار نظر . در مناظره های امام صادق ع امام رضا ع همه نظرهای خودشون را میدادند و این برخورد به حق و شایسته ائمه ما بود که همه را مغلوب میکرد. لطفا دست از این حرفهای زور بردارید.
گيتي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اين از لوس بازي هاي كامران دانشجو است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
واقعا.. دانشگاه ازاد هم بدرد نخور شد
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
-(اگه مردی بیا ایران زن باش)-عجب تیکه ای بود
تمدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ميدونيد يعني چي ؟
يعني دختر پسرهاي ما ...
يالا جداشون كنيد
آقای هالو
UNITED STATES
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
در زمان حضرت محمد (ص) ایشان به زن و دختری که قبل از آن زنده به گور میشدند مقام دادند و بسیاری از آیات قرآن در مقام زن توصیف دارد . چرا پس ما مقاماتشان را میگیریم و پیشرفتشان را پسرفت میکنیم ؟ مگر ما مسلمان پیرو حضرت محمد نیستیم؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمنا بهترین و موفقترین نهادها، سازمانها، شغلها و همه ی دنیا جاهایی است که فکر سالم یک مرد و یک زن روی هم جمع میشود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقای هالو به شما توصیه می کنم نظر برادر ناشناس (2) 13:32 - 1391/05/18 رو با دقت بخونید و بهش عمل کنید. اجرتون با خدا.
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خوبه عالیه از نظرهمه اتون ممنونیم تانظرخواهی دیگربرین سر کارهاتون
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ّبالاخره بعد مدت ها یه کار کارشناسی شد:))
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
فرارو بر راه دین و خدا رو پیش بگیر با نشر این اخبار و این جو سازی ها راه به جایی نمی بری مگه اسلام چه نقص یا عیبی داره که این طور با اون و اموزه های اون مبارزه می کنید ؟ اگه مسلمون نیستید بگید لااقل ما بدونیم طرف حساب ما کیه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
راست می گه میثم. فرارو حیا کن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مسلموونی یعنی چی؟ یعنی علم نداشتن.. یعنی تنهایی دختران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اون دنیایی هم هست،اون وقت میزان مسلمانی کسایی که کامنت گذاشتن و تو میثم معلوم میشه!!بترس از اون موقع
Mahdi
GERMANY
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقای ناشناس از هلند

شما منظور مرا کاملا وارونه فهمیدی

پیامبر تبعیض جنسی‌ را برچید، افتاد؟؟؟؟؟

تبعیض جنسی‌ نه‌ در نزد خدا و نه در نزد پیامبرش

قابل قبول است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقای مهدی به شما توصیه می کنم نظر برادر ناشناس (2) 13:32 - 1391/05/18 رو با دقت بخونید و بهش عمل کنید. اجرتون با خدا.
تمدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقا مهدي خودش ميدونه چكار كنه ، شما بريد خودتونو اصلاح كنيد كه از اسلام هيچي نمي دونيد
امام علي (ع) مي فرمايند
انسانها دو نوع اند يا هم دين تو يا هم نوع تو كه در هر دو صورت رعايت حقوق انساني آنها واجب است .
يه عده جوون از تحصيل محروم كردن بهش نميگن اسلام
شما داريد راهي و مي ريد كه طالبان رفت بعد از يه مدت مردم .......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقای تمدن
1- امثال شما در پاسخ های شبه مذهبیتان معمولاً مغلطه می کنید.
2- شما حق ندارید دین اسلام رو به دلخواه خود تفسیر کنید.
3- شما حق ندارید از زبان پیامبر و امامان (ع) به نفع خود حدیث جعل و تحریف کنید.
آقای هالو
GERMANY
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دخترای عزیز زیاد ناراحت نباشید بلفرض هم که وارد بشید و بعد چند سال مدرک بگیرید بعد درافسوس و آه و فغان زندگی کنید ؟؟؟؟مگر خانمهایی که لیسانسه و بالاترند الان چه کارند ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
کم ترین حسنش اینه به امثال شما بله نمیگیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
والا دختر ها از پسرها کار براشون بیشتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
با ناشناس بالایی موافقم
ناشناس
CANADA
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آقای هالو بنابراین همه از زن و مرد باید بروند کنج خونه بنشینند و منتظر مرگ باشند. چون بیکاری توی کشور برای همه است
Mahdi
GERMANY
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقای ناشناس از هلند

شما منظور مرا کاملا وارونه فهمیدی

پیامبر تبعیض جنسی‌ را برچید، افتاد؟؟؟؟؟

تبعیض جنسی‌ نه‌ در نزد خدا و نه در نزد پیامبرش

قابل قبول است.
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مرگ بر تبیعض
در جامعه ایی زندگی می کنم که کفایت را شایستگی تعیین نمی کند جنسیت تععین می کند این مسئله ریشه دار وعمیق است ونیاز به ریشه یابی دارد از لحظه تولد تا مرگ عناصر ذکور حق حیات بیشتری داشته اند این همه دختر تحصیل کرده به علت بی کفایتی اقایون مسئول امروز باید تن به ازدواج با مردانی بدهند که تحصیل کرده هاشون نیاز به هزار جلسه روانشناسی دارن چه رسد به کم سواد هاشان تازه مشکلات روانی نسل پس از این نسل را هم لحاظ کنید مشکلات امروز بشر به علت تربیت نادرست انسان بوده وهست وتا زمانی که حق وحقوق زن پایمال می شود نباید منتظر دنیایی اری از خشونت ومشکل بودچرا که زن تربیت کننده نسل بشر در هر دوره ایست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
موافقم باهات،اگه مدیریت دنیا دست خانم ها بود دنیا گلستان میشد،درود بر ما دخترای نازنین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دانشگاه قم الان سالهاست که تفکیک شده و از هر نظر حقوق دخترها رو پایمال می کنه هیچ کسم نیست رسیدگی کنه!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
وقتی خود ما دخترا هیچی نمیگیم کی بیاد از ما دفاع کنه،از ماست که برماست!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تو رو خدا یه چیزی بگید توی دانشگاه یک ساختمان فقط برای همه رشته های خواهرانه بقیه جاها مال پسراست از مسجد گرفته تاکتابخونه مرکزی ...دانشگاه قم همه جاهاش ورود دختران ممنوعه..!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مسئولين دلسوز و شريعتمدار كشور عنايت بفرمايين كه جلو خرابي را بايد از سر چشمه بگيريد يعني اين كه دستور بفرمايين دبيرستان ها مدارس راهنمايي و ابتدايي دخترانه از بيخ و بن تعطيل شوند ومهد كودك ها هم كه به فرموده خانم لاله افتخاري نماينده محترم(ببخشيد محترمه) مجلس كانون فساد هستند دختر ها را راه ندهند خواهيد ديد كه همه چيز درست مي شود.
Mahdi
GERMANY
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
۱۶:۱۵ -
شما آخرین باری که قرآن خواندید ک‌ی بود
یادتان است؟؟؟؟


سوره: 40 , آیه: 40

هر كه بدى كند جز به مانند آن كيفر نمى‏يابد و هر كه كار شايسته كند چه مرد باشد يا زن در حالى كه ايمان داشته باشد در نتيجه آنان داخل بهشت مى‏شوند و در آنجا بى‏حساب روزى مى‏يابند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
یادمان باشد این محیط دانشگاه در این مملکت تنها جایی بود که دو جنس مخالف در یک محیط سالم با ه رابطه داشتن تا بعد ها به او لین پیشنهاد بله نگن و همدیگر و شنا خته باشن.. این هم گر فته شد و این یعنی گول خوردن بیشتر جوانان توسط جنس مخالف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
منطق یعنی این
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
نادان است هر کی تو ایران درس بخونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
این یعنی دختر و پسر های بالغی که وارد اجتماع میشن اما با جنس مخالف رابطه نداشتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دارم لحظه شماری میکنم برای رفتن از این مملکت ...!
ساغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من يك دخترم وبه دانشگاه ميرم وشاگرداول هم هستم ،واقعافكرميكنيددختراني كه به دانشگاه ميروند چه تغيير شگرفي درزندگيشان رخ ميدهد كه اين همه نگران رفتن دخترها به دانشگاه هستيد تنها فرقي كه ميكند اين هست كه بيشتربه ظاهرشان توجه مي كنند اعم ازارايش وجراحي هاي زيبايي همكلاسي هاي ديگرهم كه ازشهرستان امده اند ناخواسته درگير اين رقابت كاذب بر سرچهره وتيپ مي شوند واكثرابه دليل عدم توانايي مالي مجبوربه انجام كارهاي ناشايست براي تامين هزينه هايشان ميشوند ودركل بي خيال درس ميشوند(تجربه عيني به عنوان يك دانشجوي دانشگاه دولتي)
لطفاچاپ كنيد اين يك واقعيت است.
ناشناس
FRANCE
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ساغر جون خوب نیست آدم اینقدر حسود و سطحی باشه. و همه رو مثل خودش ببینه. خودتو اصلاح کن. (من هم تو دانشگاه دولتی بودم)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ساغر من هم یه دخترم و اصلا با نظر تو موافق نیستم،چون خودم زجر تک جنسیتی کردن رشته هایی که نمونش رو تو هیچ دانشگاه دیگه کشور نداریم کشیدم،دخترای کلاس ما اصلا اینطوری که تو میگی نبودن،جمع نبند.
یک دانشجوی دختر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
در باره این نظر فقط میتوانم بگم از ماست که بر ماست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خجالت بکشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
من هم فرزند ارشد ملکه انگلیس هستم!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ایول شاگرد اول
amin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
شما از چه راهي رفتيد كه پولش جور شد خدايي نكرده...................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
حرف اين خانوم كاملا درسته ،متاسفانه!بنده به عنوان كسي كه سالها دردانشگاهها بوده متوجه تغييرشگرفي درظاهردانشجويانم درابتداي ورود به دانشگاه وبعدازگذشت مدتي بوده ام كه اين موضوع دربيشترموارد فقط دربين دانشجويان دختر ديده ميشده وهم چنين به مرور شاهد افت تحصيلي شديد اين دانشجويان برگزيده ي دانشگاه هاي معتبربوده ايم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
هيچ وقت ملاك من براي اين سخن تنهايك دانشگاه نبوده چون من براي تحصيل درمقطع كارشناسي ارشد دردانشگاه ديگري كه اون هم يكي از دانشگاههاي معتبر تهران بوده تحصيل كردم ودراونجاهم شاهداين مسئله بوده ام ،بهتره به جاي پاك كردن صورت مسئله به دنبال واكاوي اين گونه رفتارهادربين دختران بخصوص دختران شهرستاني وپيداكردن راه حل براي اين موضوع باشيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
قسم میخورم که نه دختر هستی و نه دانشجو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
عزیزم اگه شما این جوری هستی به خودت مربوطه چرا جمع می بندی؟؟؟ من دختر عمه ام فیزیک می خوند دانشگاه تهران شاگرد اول بود و واقعا استعدادش عالی بود الان آمریکا دکترا می خونه اما آمریکا هم با حجاب می ره دانشگاه و هیچ فرقی نکرده و به زودی برمی گرده وباعث افتخار همین آقایونی می شه که دخترها رو محدود می کنند...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
جای خجالت داره !!!
تو چشمت به دماغ عمل کردن و آرایش بوده درس خونارو ندیدی !!! تو کلاس ما همه نمره اولیا دختر بودن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
تو حتما یک دختر نیستی و میتونی انصراف بدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
منم یک دختر فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هم.. با حقوقم خر ج خودم ..مادرم...و دانشگاه خواهرمو میدم...تغیری شگرفی که در زنگی من رخ داد .. اعتماد به نفسمه و اینکه دستم جلوی کسی دراز نیست و به هزار راه دیکه کشیده نشدم.. اینقدر سطحی نباشیم
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
عزیزم. حسود هرگز نیاسود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
حیف جایی که در دانشگاه با این فرهنگت اشغال کردی
غزاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ساغر خانم منم دانشجوی یکی از همین دانشگاه های دولته تهران هستم به هیچ وجه این حرفتون رو قبول ندارم چون اگه واقعیت داشت ما هم باید یه چیزایی میدیدیم لطف کن دیگه این جوری در باره دانشجو حرف نزن
زینب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بار ها آرزو کردم کاش در ایران به دنیا نمیومدم.ای خدا چرا میوم این همه کشور ایران !!!!!
کسیایی هم که میخوان خارج تحصیل کنند, با این قیمت ارز میتونند؟اگه راه حلی دارید بگید
آرزو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
بله ای کاش در میانمار به دنیا می اومدی. اون وقت می گفتی خدایا چرا میون این همه کشور میانمار....
اگه واسه این مسائل کوچولو این طور آرزوها داری و ناسپاسی، واست متأسفم. خوبه که من اطرافم همچین آدم هایی وجود ندارند وگرنه نمی دونم باید چطوری تحملشون می کردم. خدایا شکرت.
یه دختر ایرونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
ایییییییییوووولللل ایول از نظر آرزو خیلی خوشم اومد الهی آمین. عه مگه خود ز ی ن ب نگفت راه حل می خواد پس برای اینکه زودتر نتیجه بگیره و از اونجا که ما هم آدم های پایه ای هستیم بیاین همه باهم واسش دعا کنیم. واسه اون دخترپسرهایی که تا کوچک ترین اتفاقی می افته آرزوی به دنیا اومدن اون ور آب رو دارن: الهی هر دختر یا پسر ایرونی که آرزوی به دنیا اومدن توی مملکت های فاسد و کفر رو داره الساعه به آرزوشون برسون. آممممممین
فرامرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اقايانى كه اين تصميمات عجولانه را مى گيرند ايا خود حاضر به ان هستند كه دختران خود راازرفتن به دانشگاه محروم كنند. ياباهزار دستور عمل وروابط دختران خود رابه هررشته ودانشگاه مورد نظر خود مى فرستند.
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
داره خونم به جوش میاد از این همه دروغ، تبعیض، تزویر، ریا.....
کیه که این وضع رو ببینه و غصه اش نگیره. به من بگین.
تو هم اگه غصه ات گرفت این نظر چاپ کن یا که هیچ تو هم از اون بی رگای روزگاری البته این بی رگ بودنت پیش من و تو میمونه فقط یه خواننده ات کم میشه که اون رو هم کی بهش اهمیت میده بابا تو مملکتی که نصفه جمعیتش رو دارن ندید میگیرن
یه دختر ایرونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
یکی ندونه فکر می کنه چی شده حالااااااا
ناشناس جان اوضاع رو اینقدر آشفته نشون نده. عزیزم شمایی که طرفدار حقوق زنان هستی یا مطلبو درست نخوندی یا خوندی و ... قرار نیست که مملکت کلاً بی خیال درس خوندن خانم ها بشه فعلاً از اونجا که خانم ها با توجه به اینکه استعداداشون خیلی بالا بوده و هر جا بهشون میدون بدن بلافاصله پیشرفتهای چشمگیری می کنن ..... قراره کمی مکث و توقف کنن تا آقا پسرها بهشون برسن .... بنابراین شما نمی خواد خیلی نگران این نیمی از جمعیت کشور عزیزم ایران باشی قربونت شما غصه نخور به اعصابت مسلط باش من واسه شما نگران شدم.................................................
یه دختر ایرونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
قابل توجه خواننده های محترم: این مثبت ها مال منه نه مال آقای ناشناس. مگه نه فراروجان؟ الهی قربونت برم که اینقدر سایت خوبی هستی. خدا تو رو واسمون نگه داره که افکار آدم ها رو در قالب نظراشون نشون می دی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خیلی خیلی متاسفم
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
کم کم دیگه ادارات هم حق استخدام خانوم ها رو ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
با سلام اگه همتون برید کلاسهای فرادرمانی مشکلات بینشی همتون اصلاح میشه.
mobina
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
من الان 13 سالم بیشتر نیست ولی دارم فکر میکنم اگه همین شکلی پیش بره کلا دیگه سهمیه دخترا رو بردن بدن دوباره برگردیم به عهد قاجار...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
همینکه تو 13 سالگی داری مسائل روز رو دنبال میکنی و آرزو می کنم بقیه هم سن و سالات هم دنبال کنن ، اونوقت کسی نمیتونه حفتونو بخوره. شما دخترهای نسل جدید ایران شجاع تر و آگاهتر از نسل قبلیتونید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
هر بلایی که سر هر قومی میاد از عملکرد خودشونه چرا نمیتونند از خودشون دفاع کنند
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خداوند برخي عوامل نفوذي انگليس را كه ظاهر مساماني به خود گرفته اند و اين تصميم ها را در وزارت علوم مي گيرند رسوا خواهد كرد. آنها كه امروز اين قدر سنگ مسلماني را به سينه مي زنند اما در دوران جنگ تحميلي خبري از دفاعشان از اسلام نبود و روزگار را در كشور ولي نعمت خود انگلستان مي گذراندند و يك روز در دانشگاه ايران اسلامي درس نخواندند.
ناشناس
KUWAIT
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
استخدام خانم ها در ادارت واقعا كار اشتباهي است زناني كه درامد دارند اكثرشان زندگي كن نيستند و موجب فرو پاشي كانون خانواده ميشوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
چرا با اين طرح ها از قبولي دختران در شهرهاي محل سكونتشان جلوگيري مي كنيد وآنها براي قبولي در رشته مورد علاقه شان بايد راهي شهرهاي ديگر شوند؟
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دختر جماعت بايد اول از همه كار خونه داري و بچه داري رو ياد بگيره
همينه كه بچه هاي ما الان ادب ندارند
احسنت به اين تصميم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تو و امثال تو اشتباهی تو این قرن به دنیا اومدین،حیف،کاشکی برت میگردوندند به سالها قبل حالا که جو اون سالها رو میپسندی.خودت رو بکش بالا که خواهان حقارت طرف مقابلت نباشی!!!
ایرانی
UNITED STATES
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
من مردم ومجرد وپا به سن هم گذاشته ام زیاد هم دنبال شغل بودم ودختر ها رو به من ترجیح دادند .ولی با این نظرت مخالفم پس تکلیف ازادی وحقیقت چه میشود؟؟؟چرا اینقدر قشری تشریف دارید؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
نفس كشيدن ممنوع !
آقای هالو
GERMANY
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
آبجی های عزیز مطلب را به طعنه به بعضی افکار مرتجع عرض کردم وگرنه بنده معتقدم زگهواره تا گور دانش بجوی و اعتقاد دارم زن یعنی تعیین ساختار جامعه که نقش مادر در تربیت فرزند بسیار بالاتر و موثرتر از پدر هست و راستش وقتی این خبر را شنیدم بسیار متاسف شدم برای آن خانومهایی که با زحمت فراوان رتبه بالا و یک و دو رقمی شدند و از حقشون محروم شدند واقعا ظلم است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
آی زن ، زن مظلوم و شجاع ایرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
عزیزان زیاد تعجب نکنید تا چند وقته دیگه بهمون میگن برید بمیرید
vafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
همه دخترامثه هم نیستن وقتی حضرت محمد گفت اگه علم تو چین بود بازم برو سراغش منضورش همین بود............میدونه چه بلایی سره مملکت میاد
ح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
عزيزم وفا ميدوني درمورد چي صحبت مي كني
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
به نظرم تواول بهتره بري يه كم املا ونگارش متن يادبگيري بعدبري چين!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
با این وضعیت فعلی همه مردا خونه نشین شدند و خانمای عزیز زحمت امرار معاش زندگی رو می کنند
به نظر من بزارید خانمارو به حال خودشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
منصف باشیم. مدتی به زور سهمیه گذاشتن برای خانمها . من خودم دوستی دارم با آنکه نمره اش بالا بود نتونست رشته جراحی برود و خانمی هم نبود اما نگذاشتند که سهمیه خانمها پر نشده یک مرد بره و حالا دیدند خیلی به مردها ظلم شده دارند تصحیح میکنند . بهترین کار تعادله و فرصت رقابت برابر. نه اینکه مردها بروند سربازی و بسوزند وخانمها جلو بیفتند و عملا از تحصیلاتشون فقط یک کاغذ پاره و ادعا بمونه. آمار مجردی که فسادآوره بالابره و... به واقعیات اطراف نگاه کنیم . کدام کشوری اجازه داده که اینهمه سرمایه آموزشی مملکتش ازبین برود؟آمار خانمهای تحصیلکرده و درحال تحصیل آمریکا واروپا را ببینید ومنصف باشید. با همه احترام به خانمها من خودم دوتا دختر دارم اما حاضرم یک مرد تحصیل کرده بیاد با اونها ازدواج کند نه اینکه درس بخونند ومجرد بمونند و افسرده بشن و مرد مایه قوام زندگی است باید ابتدا به اونها توجه کرد بحمدالله خانمها خوب در تحصیل جلو افتادند اما ضریب نفوذ وتاثیرشان کمه...
بنام قانون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
این تبعیض ناروا دقیقا مغایر با اصل 19 و 20 و مخصوصا 21 قانون اساسی است و همچنین بند 9 اصل 3 قانون اساسی حقوق دانان شورای محترم نگهبان دیوان محترم عدالت اداری خواهشا بررسی بفرمایید حق مردم ضایع نشه لطفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اصلا چه معنی داره دختر درس بخونه!
رفیق خوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
حقیقتش آدم ریز که میشه می بینه که خانواده به زن از هر لحاظ احتیاج داره و از طرف دیگه ای هم نمیشه در حق این همه انسان ظلم کرد یا محدودشون کرد ... از طرف دیگه ای الانم دوره ای نیست که حکومت بخواد واسه کسی تصمیم بگیره !!
نمی دونم والا !! به نظرم در مورد دانشگاه بهترین کار این بود که به تعداد و رشته های دانشگاه پسرونه دانشگاه دخترونه هم بزنن !!
اگه واقعا می خوان تبعیض جنسیتی قایل نشن این تنها راهشه !!!
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خيلي كارشان درست است ما مسلمان هستيم نه كافر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
به نکته عمیقی اشاره کردید. کاملا موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دوستان عزیز من خود از مسوولین دانشگاه هستم. لطفا احساسی صحبت نکنید. یکی از علل اصلی این تصمیم گیری از سوی مسوولین دانشگاهها رشد نا متوازن ترکیب جنسیتی دانشجویان در سالهای گذشته است. البته شخصا از این تصمیم گیری حمایت نمیکنم ولی به نظر می رسد در بسیاری از دانشگاهها کمبود امکانات رفاهی برای دانشجویان دختر مسولین دانشگاهها را وادار به اخذ چنین تصمیماتی کرده است و به نظر این موضوع موقتی است و در سالهای آینده شاهد پذیرش دانشجو به صورت یکسان خواهیم بود. انشالله
هموطن
UNITED STATES
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
واقعا شما فکر میکنید خانوما عاشق علمن؟
زهی...
بابا همین تحصیلات خانومها سن ازدواج رو بالا برده،یه دختر فوق لیسانس با پسر لیسانس ازدواج نمیکنه.
مردها کم کم دارن به حاشیه میرن.بحث استعدا خانوم و آقا نیست باور کنید نوع تحصیلات تو کشور ما با دیگر کشورها زمین تا آسمان فرق میکنه.
اینجا هر کی خرخونتر موفقتر.اساتید هم که کلا هوای خانوما را دارن.دیدم که میگم.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
باید این وضع اصلاح بشه
باید ظرفیت دختر و پسر یکی بشه
فقط قبلش خانما لطف کنن نگه داری بچه و آشپزیو به آقایون یاد بدن بعد برن سر کار که خدایی نکرده شب برمیگردن از سرکار گشنه نمونن
مرضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
باهزاران ترفند اعمال محدودیت ،کاهش استخدام بانوان در اداره جات دولتی حذف بسیاری ازرشته های دانشگاهی برای دختران عزیز ایران زمین مطمئن باشید نمی توانید مانع ازپیشرفت دختران ایران شوید ماسالهاست که تصمیم خود راگرفته ایم ودر این راه هیچ چیز وهیچ کس توان سنگ اندازی دربرابرماراندارد.
درودبرتمام دختران نجیب ایرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
لطفا هر مسئله ای که در جامعه رخ میدهد را به اسلام ربط نهید.و برای منافع شخصی خود حدیث جعل نکنید.
اکثر خانمهایی که تحصیلات عالیه را می گذرانند پس از اتمام مشغول به کار نمی شوند و این یعنی هدر دادن منابع کشور.
زنان در کارهایی که نیاز به توان فیزیکی دارد نمی توانند با مردان رقابت کنند و تحصیلات این چنینی هدر دادن پول و وقت است.
هر کسی را بحر کاری ساختند
بوریا باف گرچه بافندست
نبرندش به کارگاه حریر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
با این موضوع فساد و بد بختی بیشتر میشه. دختر و پسری که حالا بزرگ شدن و تو ی یک محیط علمی و سالم با هم حرف نزنن پس فردا یک جور دیگه همو پیدا میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
تو خيابون نرو
مکان تفريحي نرو
دانشگاه نرو
هيييييس حرف نباشه
موهاتو بزن تو
چادر بپوش
وگرنم بشين تو خونه
بمير
:|:|:|

آخرش چي؟
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
هر بلایی سرتون بیاد حقتونه.وقتی فرهنگ مختلط بودن دختر و پسر رو رعایت نمیکنین و این همه رابطه نا مشروع در دانشگاه ،سقط جنین و... دختر و پسر وقتی یه دفعه میان دانشگاه میبینن وای چه دنیای قشنگیه پس حال بکنیم درس چیه (دخترا به فکر دوست پسر و پسرا به فکر دوست دختر)آخرش میشه این .وقتی فرهنگ مختلط رو ندارین باید جدا سازی بشین فساد داشت دانشگاه رو میگرفت .خاک تو سرتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
آقا جواد حالت خوبه؟!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
باز دارن دختر ها را زنده بگور میکنند.
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
لطفا میثم جان عقلت به کار بنداز درسته مسلمان هستیم ولی حق زن و مرد یکی
یه دختر ایرونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
بازم می گم بازم می گم خانم ها روهرجا بهشون میدون بدی پیشرفت های چشمگیری می کنن اونقدر چشمگیر که چشِ آدم کور می شه و از اونجا که آقا پسرها از این استعدادها کمتر دارن یا بعضاً ندارن و یا اگه دارن خیلی تنبل تشریف دارن مسئولین مملکت به نظرم میاد که واسه پسرها می خوان فرجه بدن چون اگه همینطوری پیش بره هیچ پسری دیگه علاوه براین که کارهای مردونه ای برای انجام دادن نداره بلکه کارهای زنونه ای رو هم برای انجام دادن نداره چون همه جا رو خانم ها اشباع می کنن. پس آقایون محترم شما دیگه نمی خواد دفاع کنید.خانم های محترم شما هم فعلاً تا اطلاع ثانوی یه کم به آقا پسرها فرصت بدین بکشین کنار چه خبرتونه همه جا رو خانم برداشته اگه می خواین به حرف اسلام و پیامبر عزیزمون گوش کنین که ایشون فرمودن علم رو تحصیل کنید حتی در چین، فعلاً علی الحساب این یکی رو یه کم کوتاه بیاین و تازه به شرایطش هم توجه کنید کدوم تحصیل تو کدوم رشته با کدوم ظرفیت تحت چه شرایطی هیچ به اینا فکر کردین یا فقط ظاهر سخن حضرت رسول رو گرفتین؟؟؟ اگه می خواهید به حرف ایشون گوش کنید باور کنید سخنان گهربار دیگه ای هم دارن که می تونید تا پسرها بهتون می رسن به اوناتوجه کنین مثلا حجاب- عفاف- نوع برخورد با نامحرم- شرایط حضور در اجتماع- احساس مسئولیت ووو کار واسه انجام دادن زیاده از خودمون شروع کنیم. راستی تا یادم نرفته اینوهم بگم هر کس می خواد نظر بده بسم الله.
یا علی
محمد
UNITED STATES
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
ایول به این پیامت من که حال نداشتم بخونمش ماشالا به حوصله تو که نوشتیش
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
داریم برمیگردیم به دوران جهالت عربها.
همانند مردم وعالمان قرون وسطی در اروپا فکرنکنیم.
دکترمریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
جوادجان مودب باش واحترام خودتورعایت کن
دکترمریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
جوادجان مودب باش واحترام خودتورعایت کن
یه دختر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
بسه دیگه بابا! این همه ما تو این کشور حقمون خورده شد هیچی نگفتیم دیگه اختیار رشتمون رو هم نداریم؟؟؟؟؟؟؟
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اقای جواد حکایت شما کافر همه را به کیش خود پندارد میباشد چرا که اگر امثال شما راست میگویند پس این همه پیشرفت علم در زمینه های مختلف نتایج زحمات کیست کمی انصاف بد نیست
سمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
با این تصمیم غیر مستقیم میگن که ایرانی جماعت جنبه نداره جایی باشه که جنس مخالف هست
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
اين تصميم ربطي به اسلام نداره و كار گروه انحرافيه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
تا پارسال عرق ملی و عشق به وطن داشتم. ولی با سیاستهای غلطی که توی این یه سال به اوج رسید حالم از ملیتم به هم میخوره. دلم میخاد با فرزند و همسرم هرچه زودتر بریم یه جایی که فقط ایران نباشه. تازه نزدیک به ایران هم نباشه. تازه ما جزو اون افرادی هستیم که شغل و موقعیت اجتماعیمون خوبه . خدا به داد بقیه جوونها برسه. اخبار هر روز را نگاه کنید. در 1400 سال گذشته اسلام ستیزی آنقدر موفق نبوده تا این دو سه سال اخیر که با سیاستهای غلط یک عده که نه اسلامشناس هستند نه سیاستمدار ولی در هر دو دخالت دارند. و باعث شده اند اکثریت مردم دین گریز شوند.تمام هم و غمشان شده مبارزه با روزه خواری، مبارزه با بدحجابی، طرح تفکیک جنسیتی، همایش عفاف و حجاب^ آنهایی هم که دستی بر آتش دارند مختلس و دزد . این است ایران اسلامی امروز!!!!!!!!!!!!!
يا علي مدد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
دست و پات رو ميبوسم كه دقيقا حرف دلمو زدن هموطن.............
vafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
یکی درمورد تیپ و وضعیت پوشش دخترا در دانشگاه بد گفت منم نظر دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
آخه یه دختر میتونه بره تو معدن کار کنه یعنی که چی
ناشناس
GERMANY
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
دوستان عزیز هدف این کار درست کردن زیر ساختهای افزایش جمعیت هستش شما با یه تحقیق کوچولو نسبت به خانومهای قدیم و خانومهای امروزی متوجه میشید که این داستانها فقط برای افزایش....................
مجله فرارو