bato-adv
کد خبر: ۱۱۸۷۰۱

(تصاویر) وداع متفاوت بازیگران با استاد سمندریان

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
عصر روز پنجشنبه بازیگران تئاتر و سینما در تئاتر شهر تهران به یاد استاد حمید سمندریان جمع شدند و با استاد وداع کردند.

حامد بهداد در این خصوص در صفحه فیس بوک خود نوشت: در پایان این برنامه، رضا گوران که اجرای برنامه را بر عهده داشت، خطاب به حاضران گفت: تئاتر جای تخیل است، تخیل کنیم که اجرای نمایش «گالیله» تمام شده است. آقای سمندریان روی صحنه آمده و ما می‌خواهیم تشویقش کنیم. استادمان را چگونه تشویق می کنیم؟ با این سخن بود که هنرمندان، دانشجویان و هنرجویان آموزشگاه کف زدند. دست زدند، سوت زدند، هورا کشیدند، برای حمید سمندریان که «گالیله» را اجرا نکرد. عکس استاد بود در دست شاگردانش که از حاضران تشکر می‌کرد و پاسخگوی احساسات تماشاگرانی بود که هرگز نمایش «گالیله» را ندیدند.
 
حاضران، دانشجویان، هنرمندان دست می‌زدند اما شانه‌هایشان از گریه می‌لرزید، هورا می‌کشیدند اما همه‌ی صورتشان خیس اشک بود… 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: فرادید
bato-adv
الهه
France
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
استاد سمندریان قبل از مرگشون قرار بوده یکی از نمایش های تئاترشون مجددا اجرا بشه / بیمار بودن اما هنرمندان اون نمایش میرفتن منزلشون و تمرین میکردن اما چند روز بعدش ایشون به دیار باقی میرن/ این دست و سوت برای تشویق نمایشی بود که کارش ناتمام موند //کاش از صحنه های فاتحه خوانی و ختم و .. هم عکسی برای بعضی افراد آپلود میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
خداوند رحمتشون کنه.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
معمولا هنرمندان الگوی فرهنگی جامعه ها هستن
خیلی از تصاویر تو همین مراسن تشیع گویای وضعیت فرهنگی زنان و مردان هنر مند ماست
این خوراک فرهنگییه که به بچه هاو جوونها داده میشه
بعد پلیس میخاد با قوه قهریه حجاب رو درست کنه!
کار فرهنگی از جایی شروع میشه که فکرش رو هم نمیکنیم
از قدیم گفتن
گندم ز گندم بروید جو ز جو
بیایید از ریشه با کار فرهنگی جامعه رو بسازیم از همین مثلا هنرمندها که حال آدم از خودنمایی خیلی هاشون به هم میخوره
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
بابا همه گیردادین به سوت و کف هیچکدوم از این کامنت ها نتیجه اخلاقی نداره
نتیجه اخلاقی اینه که تو زنده بودن آدما براشون ارزش و اهمیت قائل بشیم
به جرات می گم خیلی از مردم ایشون رو نمی شناختند
بزرگانی مثال استاد مشایخی ، استاد انتظامی ، استاد نصیریان ، استاد رشیدی و ... از ایشون تکریم کردند ولی چرا تو زمان حیات مسئولین مملکت یا وزارت فخیمه فرهنگ و ارشاد یا صدا و سیمای میلی از ایشون تجلیل نکرد.چرا جزء چهره های ماندگار انتخاب نشد و چرا؟؟؟
آیا موضوع سیاسیه یا تئاتر اصلا هنر نیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
قابل توجه دختري از ايران هيچ غربي در مراسم ختم كف و سوت نمي زنه از توي فيلمها ميتوني ببيني اگه اون ور آب نمي توني بري
دختری از ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
خنده م گرفت، اول اومدم جوابی ندم بعد دیدم نمیشه! اینم مصداق دیگه ای از ظاهربینیِ شماست که ندیده و نشناخته متلک میپرونی و میگی "اگه اون ورِ آب نمیتونی بری...."!!! باید حتما طرفِ مقابل رو تحقیر کنین و بهش تیکه بندازین تا بتونین حرفِ خودتون رو بزنین:دی!!؟ متاسفم واسا ادبیاتی که استفاده کردی دوست عزیز. شما که میتونی بری دفعه ی دیگه که رفتی! برو تو مراسمشون شرکت کن و ببین که میزنن تو سر و کله ی خودشون یا اینکه با آرامش نشستن و هرکدوم با گفتنِ خاطراتی دارن از اون شخص یاد میکنن و ... منم نگفتم تو مراسمِ ختم غربی ها سوت و گف و دست میزنن گفتم اگه اگه کسی با آرامش بشینه و آروم اشک بریزه یا حتی بخنده شروع میکنن به کوبیدنِ طرف یا اگه مثل این برنامه بببینن که عده ای دارن با چشم گریون و متورم و قرمز دست میزنن فقط اون دست زدنو رو میبینن نه چیز دیگه رو! بهتره بدونین دارین راجع به چی اظهارِ فضل میکنین و اول بدونین این سوت و دست برای چی بوده بعد شروع کنین به حکم صادر کردن برای بازیگران و کسایی که اونحا بودن و این کار رو کردن! بازم میگم با این ادبیاتِ سخیفی که شما دارین ترجیحا رو در رو با کسی بحث نکنین بهتره!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۶۲
غلام از اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
من نمیشناختمش اسمش رو هم که تازه شنیدم ولی با این حال اخییییییییی
شاکی از بی ادبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تو کی هستی؟هر کی هستی یاد بگیر به بقیه احترام بگذاری .این چه جور پیام گذاشتنه .با تربیت .تورو به خدا بیاییم دست از این ادبیات منحرف و سخیف که بدجوری داره رایج میشه دست برداریم .
بنده ی خدا،اون استاد بیشتر بازیگرهای سینمای ایران بوده یه استاد واقعی. اگه فهمیدی و خجالت کشیدی حداقل برای شادی روحش فاتحه بخون.
شاکی از شاکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
یعنی چی؟قرار نیست که همه ،همه رو بشناسن
مگه سینما و تئاتر ایران چه ...
هرکی تو تخصص خودش محترمه ولی قرار نیست که اینطوری تخته گاز بریم که چرا همه نمیشناسنش
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
کسی نگفته که همه باید همه رو بشناسند. خودت فهمیدی که این آقا به چی اعتراض کرده و خودت رو به نفهمیدن زدی.
اگه هم نفهمیدی که ................!!!!!!!!!!! دیگه من روم نمیشه بیشتر از این نقطه چین و علامت تعجب بذارم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
لویی: این تنها راه نجات ماست، مگه نه؟
پاپیون: آره
لویی: فکر میکنی موفق بشیم؟
پاپیون: مگه فرقیم میکنه؟

پاپیون - فرانکلین ج شافنر
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
یکی که میمیره همه یاد اخرت و روز حساب می افتند این ادم های توی عکس ها چی
ظاهرشان که نشان نمی دهد
ناشناس
Switzerland
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
بازم ظاهر!!!!
محمد رضا
Germany
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
شما هم دیگه یه مدت سکوت کن. ایرادی نداره. خسته شدیم از دست شما. سال هاست که خسته شدیم
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
سمندریان حسابش پیش مردم و اهل هنر پاک پاکه....
kimia
Germany
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
محمد سکوت کردیم که از دست در رفتند، ای بابا تا کی سکوت....!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
شماوامثال شما ها فکر اخرت هستین ما را بس
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
دم همشون گرم. سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چقدر خوب بود که این همه شاگرد با این تفاوت سنی این همه دارن میسوزن روحش شاد
سایه از یاسوج
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
این کارا همش فیلمه جو گیری بازیگران و هنرمندان ماست. این آقایان تا زنده هستند کسی از اون سراغی نمیگیره کسی نمیشانسشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
اتفاقا برعکس این داستان در مورد ایشون بود. همه دوستش داشتیم و همیشه از ایشون همفکری می گرفتیم
مهران
Germany
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
آقای سمندریان تا روز آخر کار می کرد و همه این آدما که میبنید پروانه وار دورش می چرخیدند. الکی قضاوت نکنید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
تمام هنرمندان سینما و تئاتر وقتی مصاحبه میکردند اسم بهترین استادشان را سمندریان نام میبردند جو گیری هم کسانی کردند که خانه سینما را بستند و مانند سلحشور کل سینما را زیر سوال بردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
هميشه همينطوره سايه جان تو ايران وقتي يكي ميميره همه ميرن زير تابوتش و ميگيرن ولي وقتي زنده س كسي بهش نميگه خرت به چند . وقتي مرد تازه مردم ميفهمند طرف كي بوده خدا ميدونه چقدر شخصيت داريم كه نه از طرف مردم نه از طرف مسئولين هيچ توجهي بهشون نميشه وقتي مردن اونوقت همه پيداشون .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خانم سايه از ياسوج، استاد سمندريان بسيار شناخته شده تر از آن بودند كه امثال شما سنگ غريبي ايشان را ب سينه بزنيد. در زمان حياتشان هم بارها و باره از ايشان تجليل شده و نام ايشان را بر روي سالن تاتري هم گذاشته بودند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
من هم فكر ميكنم بيشتر اينها جو گيري من يادمه توي يه برنامه تلويزيوني يكي از بازيگر بخاطر يه مسئله ي ساده اي چنان گريه ميكرد كه انگار پدرش درگذشته است
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
یرای مرده هاشون هم دلقک بازی در میارن. واقعا به حال این قشر مثلا روشنفکر و هنرمند مملکت باید تاسف خورد. برا طرف دارن دست می زنن با قیافه های عجق وجقشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
برای امثال شما شفای عاجل آرزومندم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
ایناا چرا دارن دست میزنن و گریه میکنن داستان چیه ؟ هم خوشحالن هم ناراحت یعنی؟ !
كاظمي
United Arab Emirates
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مثلا هنرمندند وبايد در همه چيز با مردم عادي متفاوت باشند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
باید در این مراسم نیروی انتظامی وارد عمل میشد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
در حیرتم زین مرام مردم پست زین طایفه زنده کش مرده پرست تا شخص بود زنده کشندش به جفا تا مرد برندش به عزت سر دست
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
سوت زدن در کدام فرهنگ در جهت عرض تسلیت می گنجد به نظر من این حرکات سبک سرانه در جوامع غربی هم دیده نمی شود
يه ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
انقدر از اين حركات غير عرف از اين هنرمندا ديده شده كه به جرات ميشه گفت بايد اين قشر از جامعه را از بقيه اقشار جامعه جدا كرد!
هميشه حركات متفاوتي انجام ميدن و نامناسب!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
این عزاداری مدله حامد بهداده... بیشتر از این هم ازش توقع نمیره...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
چقدر جوگیر شدن! این مسخره بازیا چیه
ناشناس
Germany
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
شما همیشه بدون اطلاع اظهار نظر می کنید؟ در اینترنت بگردید می فهمید چرا تشویق می کردند
ناشناس
Switzerland
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
متاسفم برای عکاسی که وقت خود را صرف عکاسی از این قشر از جامعه کرده . خدا سمندریان را بیامرزه اما روزی هزاران تا مثل او می میرند اما کسی خبر دار نمی شه
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
بودنه ادمایی مثله شما ها با این نظرهای ... باعثه بدبختی ماست
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
میشه یکی به من دهاتی بگه اینا چرا تو تعزیه که باید قرآن بخونند سوت و دست می زنند .؟ جل الخالق واقعا که اینها قیافه های آخرالزمانی اند به کجا چنین شتابان ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
سوت و كف چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
گر بدینسان زیست باید پست من چه بیشرمم که فانوس عمرم را به رسوایی نیاویزم (تا زمانی که زنده بود هیچ کس حتی اسمی ازش نمیبرد همین که مرد بادمجون دوره قاب چین ها پیداشون میشه) زنده کشای مرده پرست
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
چرا بعضي افراد در مراسم تشييع سوت مي زنند ؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
دارن بازی میکنن یا چون کمی واقعیت دنیا رو درک کردن قاطی کردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
خدا به داد این مرده برسه که به جای فاتحه داره توسط یه سری افرادی که از دین خبری ندارند با صوت و کف راهی قبر میشه
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
من عمرم گذشت و تا حالا سوت بلبلی زدن را یاد نگرفته ام ولی این اقایان بلدند. براستی که برای هر داشتن هر شغلی باید یک قابلیتهایی داشت.مر هر کس را برای کاری ساخته اند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
خدا شفاتون بده!
این چه جور مراسم ختمیه؟ کف و سوت؟
حداقل یه کاری کنید روح اون مرحوم تو قبر شاد بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
محض اطلاع شما بايد بگه كه روح اگر هم وجود داشته باشه جاش توي قبر نيست داداش گلم اون جنازه ست كه جاش توي قبره!
احمد
Finland
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جناب محض اطلاعی... روح وجود داره و جوری ننویس که انگار منکر معاد هستی. کاش برای یک همچین مرد بزرگی چهل مومن جمع میشدن و طلب مغفرت میکردن که البته خیلی بهتر از جمع شدن صدها آدم بود که بیشترشون توی غفلت و بی خبری هستن!
علیرضا
Australia
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
روح وجود نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
در ایین ایرانیان موحد از همان اغازین روزها ویشتاز مسلکی زرتشت یکتا پرست تا ائین حنیف و علوی، مردگان را به پاس خدمت به خلق خدا ایینی است بسیار شکوهمند و پر ارج.
با تاسف فراوان پاره ای از این جلوهایی که نمودارشده (مثلا صوت و کف ) در هیچ تاریخی از فرهنگِ شراکت در اندوههای ایرانیان سابقه ندارد.
اه از این عیب و زخمی که امروز گروهی به نام بازیگر و هنرمند بر پیکر فرهنگ حنیفیان ایرانی وارد می کنند و روح شادکام استاد را با این نواوری ها می ازارند و حیف!
روح استاد شاد شاد وخداش وی را با ایین اعتقادیش محشور کند.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
بابا اين بنده خدا مرده چرا دارن دست و سوت ميزنن. اخه اين چه كاريه خجالت بكشيد بابا.
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
واقعا وداع متفاوتی بود...سوت...سوت...دست!
زشته به خدا!
خدا استاد سمندریانو رحمت کنه..روحشون شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
ما زندگان مرده پرستيم و ندانيم قدر دگر تا اندر لحد!
ایرانی مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
چرا کف و سوت میزنن!؟ مگه عروسیه!؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
روحش شاد ولی این جوریش را تا به حال ندیده بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
والا با دیدن این صحنه ها باید گفت زنده باد هالیوود.....کارخانه رویاسازی با حداقل فسق و فوجور
دوستدار هنر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
استاد سمندریان بسیار بی نظیر بودند . روحشان شاد.
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
کلا هنر یعنی جو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مرسی از اینکه یادمون دادی هنر چیه ، هنرمند !!!! واقعا یه مشت آدم مثل تو که هیچ هنری از دستشون برنمیاد حرفی برای گفتن ندارند جز حرف ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
روحش شاد به جامعه هنری تسلیت میگوییم وبه دوستدارانش
الف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
دارن کف می زنن و سوت می کشن؟ تو مراسم وداع و عزاداری؟! چه معنی داره؟!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
ای بابا این مردم ما همه روانی اند
محمود
Germany
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
این دیگه چه وضع عزاداریه؟ یا در حال کف زدن هستند یا در حال سوت زدن. هنرمند بودن یعنی تو مجلس ترحیم به جای فاتحه خوندن سوت و کف بزنند؟؟؟؟
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
فقط همینو میگم:
ایرانی جماعت=مرده پرست
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
فقط همینو میگم:
ایرانی جماعت=مرده پرست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
یکی مثل آقایان خلج و شنگله که چقدر متین و موقر در باره مرحوم سمندریان مشغول سخنرانی هستند یکی هم مثل حامد بهداد و هدایت هاشمی چقدر مصنوعی و مسخره !!! با حرکات اینچنینی که مشاهده میکنیم .خداوکیلی کجای ایران دیدیم در مراسم عزاداری سوت و کف بزنن . فقط میتونم بگم شان مرحوم سمندریان بالاتر از این سبک بازیها و ادا در آوردنها بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
ندیدی حالا ببین ، ببخشید از شما سوال نشد که چجوری دوست دارید احساساتشون رو ابراز کنند، اون سوت و کف زدنها برای خوشحالی نبود برای تشویق نمایشی بود که اجرا نشد.... متاسفم براتون ، در غفلت و نادانی صاحب نظر هم هستید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ناشناس محترم برای خودت متاسف باش که برای نمایشی که اجرا نشده سوت و کف میزنند یعنی توی عوالم خودشون سیر کردن . خداوکیلی خیلی جالبه برای نمایشی که اجرا نشده کف و سوت میزنن ای روزگار آدم با دو چشمش چه چیزها که نمی بینه و با دو گوشش چه چیزها که نمی شنود .!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
شما ممکنه نشناسید عزیز ولی اهالی تاتر و هنر ایشون رو خوب می شناختند...حمید سمندریان آن قدر بزرگ بود که نیازی به تعریف و تمجید کسی نداشت...با این حال چندین ساله که در تماشاخانه ی ایرانشهر سالن اصلی به نام استاد سمندریان نام گذاری شد و بارها و بارها اهالی تاتر کارهاشون رو به ایشون تقدیم کردند...
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
بازیگرا بازیگرن ،راست و دروغ گریه ها و خنده هاشون از هم قابل تشخیص نیست
یک طرف دار
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
همه توی این مراسم ها صلوات و فاتحه میفرستن اما این ها ....
مراسم عزا را با عروسی اشتباه گرفتن
به یاد مرحوم استاد سمندریان یه فاتحه و سه صلوات
نسترن
Finland
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
وااااي خداي من خيلي ناراحت شدم واقعا حيف اين ادما نيس كه بميرن؟ واقعا متاسفم من قرار بود به زودي برم پيششون كلاس براي بازيگري واي بازم واقعا متاسفم خيلي ناراحت شدم!!!!:(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
قابل توجه دوستان که زیاد تو سینما نیستن
استاد خدا بیامرز بیشتر در راه تدریس بازیگری تئاتر بودن ومانند بازیگران جلوی دوربین نمی رفتن خیلی از ابازیگران معروف الان شاگرد ایشون وکلاس هاش بودن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
رفتارشان مایه تعجب بود که نه به سبک غربی بود نه ملی واسلامی خودمون ایران
بیچاره سمندریان که به جای فاتحه خواندن شاید فکر کرده بود داماد شده وتوی جشن عروسیست
منیره
Japan
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
در جواب کسانی که فکر میکنند استاد سمندریان را کسی نمی شناختند باید بگم کمتر مصاحبه جدی با بازیگران مطرح به خصوص تئاتر می تونید پیدا کنید که نامی از سمندریان برده نشده باشه. این مرد کسی بود که اگر چه در صدا و سیما دیده نشد ( ویا لااقل من ندیدم) اما در همین صدا و سیما بارها اسمش توسط بازیگران و کارگردانان مختلف برده شد و تقدیر شد. استادی ایشان بر کسی پوشیده نبود و برای هر بازیگری, شاگردی ایشان جز افتخارات بزرگ بود.
ناشناس
Switzerland
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
دوستان عزیز لطفا درباره استاد بخونید. فقط همین. مردی بود به غایت مرد.
مجتبی
United Arab Emirates
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
من میدونم که ایشون مرد نکونامی در تئاتر و بازیگری بودند.امیدوارم در جهات دیگه هم همینطوری بوده باشند.
احسان
United Arab Emirates
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اینا دیگه چیَن؟
shakoor
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
طوری باشیم که اگه ما هم مُردیم کسایی که ما رو میشناسن اینطور ناراحت شن
مجتبی
United Arab Emirates
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
چرا اینا اینطوری می کنند.میشه بگن این سبک جدید چیه؟سبک ایرانیه؟اسلامیه؟غربیه؟یا............
فکر کنم اینا توی عروسیشون گریه میکنند و تو سرشون میزنند توی عزاشون کف و سوت یه نمونه از اینا بگیرند ببیند واقعا اینا انسانند؟؟!!
مثل ادم یه کاری کنید که به درد اون دنیای طرف هم بخوره.والله............
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
قابل توجه جماعت بالا، کسایی که فکر می کنید خیلی حالیتونه و دم از شعور بالا می زننین و ادعا می کنین مرده پرست نیستین. لطفا قبل از متهم کردن به مجلس عروسی و سوت زدن و چرت و پرت هایی از این قبیل از اصل مراسم سر در بیارین:
لحظه اوج اين مراسم آن زماني بود كه رضا گوران مجري اين برنامه گفت: «تئاتر جاي تخيل است، تخيل كنيم كه اجراي نمايش «گاليله» تمام شده، استاد سمندريان روي صحنه آمده و ما مي‌خواهيم تشويقش كنيم. استادمان را چگونه تشويق مي‌كنيم؟» آنجا بود كه ميان صداي دست‌ها و سوت‌ها اشك‌هايي بود كه به ياد حميد سمندريان در فضاي تئاتر شهر رها شد و تصوير او كه ميان ورودي سالن اصلي تئاتر شهر به اين جميعت مي‌نگريست با آن خنده هميشگي رورانس آخر استاد را به پايان برد.
وسلام
یه نفر
United Arab Emirates
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
پس منم برم تو مراسم عزاداری یکی بخاطر اینکه که خیلی دوسش داشتم فک کنم عروسیشه شروع کنم برقصم...
هر سخن جایی .هر نکته مکانی
حالا میگیم دست زدن. دیگه سوت چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مرسی از توضیحتون
به گمانم سوء تفاهم خیلی از دوستان(از جمله خودم) رفع شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
متشكرم،ايراني جماعت همينه ديگه فقط قضاوت ميكنه وفقط ظاهرروميبينه.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ممنون از اطلاع رساني شما من هم با ديدن اين عكسها حقيقتش يه كم ناراحت شدم و در ذهنم مقايسه كردم بين مذهبي ها كه حتي در مراسم مولوديشون هم گريه ميكنند و بر سر وسينه ميكوبند و شباهتي بين خود حركت اونها با بازيگران و هنرمندهاي شركت كننده در مراسم ديدم اما الان با اين توضيح كاملن متقاعد شدم
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
سوت و كف قسمتي از نمايشنامه ايشان بود كه اجل مهلت اجراي اونو بهش نداد.... خدايش بيامرزد و همچنين كساني كه بي آگاهي قضاوت مي كند باز هم خدايشان بيامرزد
مرتضي
Finland
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
لطفا كمي زودقضاوت نكنيد شايد وصيت خودمرحوم بوده جدي ميگم شايددركلاس هايش اينطورخواسته كه بااووداع كنند
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جا دارد به همسر محترمشان سرکار خانم هما روستا تسلیت گفت. یادش گرامی باد
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
بابا خفمون کردین. بسسسسسسسسسسه دیگه
چرا عادت کردین همه چی رو قضاوت می کنید؟ شماها اگه ادعایی دارید، خودتون برای استاد سمندریان مثلن یه فاتحه بخونید. بس کنید دیگه بابا تا کی می خواید مدام دیگران رو، اعتقاداتشونو رفتارشونو زیر سوال ببرید؟ به هرچی که اعتقاد داری، هرچی و هرکیو می پرستی به خودت مربوطه! به قول همین دوستون به جای این حرفا برید یه سرچ کنید ببنید کی بود؟ چی کار کرد؟ به جای این حرفای مفت و تو خالی
امیر
United Arab Emirates
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
شما الان خودت داری نظرات دیگران رو زیر سوال می بری...بسسسسسسسس کن چی کار داری بقیه چی میگن...
میبنی هممون داریم یه کاری می کنیم.داریم نظرمون میگیم .باید به نظر همه احترام گذاشت...
امیدوارم از کامنتم ناراحت نشی
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خب شما انتقادا رو نخون تا خفه نشي
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
امیر عزیز من متوجه منظورت هستم ولی چیزی که منو لااقل اذیت می کنه نظر دادن بقیه یا اعتقادات آدما نیست فقط و فقط نا آگاهی آدماست. توهین نمی کنم. رفتار هر کسی به ویژه همه هنرمندان هم ندونسته تایید یا رد نمی کنم. من فقط حرفم این بود که علت هر رفتار یا اتفاقی رو بفهمیم بعد قضاوت کنیم. ای کاش کنار عکس ها همون توضیحاتی هم که بقیه سایت ها داده بودن گذاشته شده بود که این همه جنجال نشه.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
علی در مورد تو هیچ حرفی ندارم که بزنم چون فقط هدر دادن انرژی و وقته... می تونی اصل حرفمو که در جواب امیر دادم بخونی تا بگیری مطلبو البته امیدوارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
راست راستی هنرمندنا اوج سوسول بازی
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
میخواستم ببینم حامد بهداد تو مراسم فوت پدرش هم این کارها رو میکنه , هرگز چون اینجا هم داره فیلم بازی میکنه
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
متاسفم که همه چیز با هم قاطی شده.یه موقع هایی خودمون هم نمیفهمیم داریم چی کار میکنیم.
خدایش بیامرزد...
کیانفر
Spain
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
چرا یکسری آدم سبک سر و جوگیر که با درگذشت استاد بزرگ تئاتر کشور صوت و کف میزنند بایستی داعیه هنرمندی داشته باشند؟
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
دوستان عزیز چرا این قد زود قضاوت میکنید؟ در مورد دست زدن باید بگم که، مجری برنامه(رضا گوران) وقتی تریبون به دستش میرسه،میگه تئاتر هنر تخیل و باز افرینی هست، و حالا ما اینجا فکر میکنیم که در پایان اجرای گالیله(نمایشی که سمندریان در حسرتش سوخت) هستیم، همه میاستیم و به خاطر اجرای زیبا این نمایش 2 دقیقه استاد سمندریان را تشویق میکنیم.....(تشویق کردن در پایان تئاتر امریست مرسوم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
کاشکی به صورت رندم از چند نفر از شرکت کنندگان تست الکل گرفته می شد.
والا حرکات اینا خیلی عجیب غریبه !
شایدم تو تهران جلسات اینجوریه ما خبر نداریم ، دیر وقته تهران نیومدیم
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خدا رحمت کنه استاد سمندریان رو .انسان بزرگی بودند.روحشان شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
انشاا... خداوند ایشون رو رحمت کنه و به افراد حاضر در عکس شفای عاجل عنایت فرماید.!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
میشه یکی به من بگه اون حامد بهداد.... واسه چی داره سوت میزنه اون هم با اون وضع ..!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خدا رحمتش کنه اما چرا با دست و سوت ؟
سید سعید میری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
به جای این رفتارهای مسخره دو تا صلوات بفرستید ، این رفتارها تفاوت نیست خل بازیه ، املیه
علی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جوگیر شدن شما به دل نگیرید. البته چون هنرمند هستند حتما کارشون درسته!
امیر
United Arab Emirates
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خداوند این استاد گرانقدر رو رحمت کنه ایشالا بواسطه تلاش هاشون در اون دنیا حتما جایگاه خوبی دارن.
من یه مسئله تو ذهنم همیشه هست.اینکه تو تلوزیون ما و هم چنین تو برنامه هایی مثل جشواره ها و جشنا از بازیگرا دعوت می کنن اینا میان میشینن مردم ارشاد میکنن به مثلا احترام و عفاف و چیزای دیگه ... بعد خودشون به اون حرفایی که میزنن عمل نمی کنن...
اگر خوبه که چرا خودشون عمل نمی کنن؟ ..اگه بد چرا فقط ما که جز قشر عادی جامعه هستیم باید عمل کنیم؟....
به خاطر همین تناقضا هست که وضعمون با همه دنیا فرق داره....
علی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
حالا اگه همین کارها رو ما قشر به اصطلاح عوام انجام بدبم هزار جور انگ بی فرهنگی و چه و چه به ما میزنن. یکی نیست بگه خب بشینید همراه باسکوت و یک بزرگی هم چند جمله ای در وصف این بزرگوار براتون بگه. صورتاشون رو هم پنجول میکشیدن تا چیزی کم نباشه.
مهرناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اين دست زدن براي اين كه كارنامه آقاي سمندريان چه به عنوان انسان و چه به عنوان يك هنرمند دست زدن داره و اشك ريختن به جهت فراغ از ايشون . ايشون حتي در زمان زنده بودنشون هم خيلي مورد توجه بودن و همه به ديدنشون ميرفتن . شماها كه هيچي نمي دونيد حتي نمي تونيد دوتا از تئاترهاي ايشون رو نام ببريد چرا اين صحبت ها رو مي كنيد ؟
علی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
سهیل جان شما درست میگی اما هر کاری جایی داره. اون مجری هم اشتباه کرده. در جواب دوست ناشناس هم باید بگم شما که میگید باید به نظر دیگران احترام گذاشت این رو از خودتون شروع کنید که به نظر دیگران مفت و تو خالی نگید. همه دوستان برداشتشون از انچه را که دیده بودند گفتند. اگه یکی مثل آقا سهیل پیدا میشد که اطلاع رسانی میکرد مردم هم زود قضاوت نمیکردن.
ریحانه
United Arab Emirates
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
باور کنید خیلی زشته وقتی کسی بمیره براش دست بزنن و زشت تر تر اینکه سوت بزنن!! من حاضرم قول بدم به همه که در مراسم وداع با مایکل جکسون هم کسی براش سوت نکشید! آخه چقدر بی فرهنگی!
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
قربونش برم حامدبهداداستادجلب توجه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
حكمت122 نهج البلاغه را بخوانيد دقيقا در مورد چنين مشايعت كنندگاني است آنجا كه حضرت از كار ناشايست كسي در موقع تششيع جنازه ناراحت شد و فرمود اينها خيال مي كنند مرگ فقط براي ديگران است ...و در ادامه فرمود اين جماعت كار را به آنجا مي رسانند كه حرف هچ كس را غير موهومات باطل خود نمي پذيرند (غفلت و جهالت محض){ثم قد نسينا كل واعظ و واعظه}فرمود: گويا مرگ را در دنيا بر جز ما نوشته‌اند، گويا حق (مرگ) را در آن برعهدة جز ما گذاشته‌اند، گويي آنچه از مردگان مي بينيم، مسافرانند كه به زودي نزد ما باز مي‌آيند. آنان را در گورهايشان جاي مي‌دهيم و ميراثشان را مي‌خوريم، گويا ما پس از آنان جاودان به سر مي‌بريم. سپس پند پند دهندگان را (اعم از زن و مرد را) فراموش مي‌كنيم و به هر بلا و آفتي گرفتار مي‌شويم».
طلا
United Arab Emirates
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اینجا شبیه دارالمجانین شده. فکرشو بکن از فردا از هر جا مجلس ختم و تشییع جنازه باشه صدای سوت و کف بیاد بعدش هم بگن یاد روز تولدش افتادیم به نظرم جالب نیست. واقعا استاد اینطوری دوست داره؟؟؟ خدا بیامرزتش.
سمیرا
United Arab Emirates
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مراسم ترحیم فقط مراسم خسرو شکیبایی عزیز
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
متعجب ترین انسان در وسط این معرکه عجیب، روح خود متوفی است که دستش از دنیا کوتاه شده و با عظیم ترین واقعیت هستی یعنی مرگ بلاواسطه روبرو شده و در کشاکش سختی های برزخ که برای هممون هست متاسفانه میبینه که دوستدارانش بجای اهدای اون چیزی که نیاز داره یعنی فاتحه و صلوات جو گیر شدن و دست میزنند و سوت بلبلی. !!!!
واقعا به همین دلیله که بر خلاف بسیاری از جوانان هیچ وقت دلم نمیخواسته هنرمند بشم چون شهرت بدون ظرفیت باعث میشه آدمیزاد غیرطبیعی رفتار کنه. یکبار دیدید این جماعت مثل بقیه حرف بزنند یا بپوشند یا خودشون همسطح مردم معمولی بدونند؟؟!
حاصلش میشه اینکه در وداع آخر باید دست زد تا احساس تفاوت جلوه کنه چون اگر فاتحه بخونی میشی مثل بقیه و این اصلا خوب نیست!!!!
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مي گم اين مجلس عزاست يا مجلس شادي چرا سوت و كف مي زنند!!!!؟؟
بازيگران و هنرمندان بزرگوار كمي هم به فكر نقشهاي اصلي خود باشيد كه داوري و سيمرغ بلورين اون در اون دنيا تعلق به كدام يك در بهترين نقش و بهترين ديالوگ و بهترين ... خواهد بود.
خدا عاقبت هممونو به خير كنه.
براي شادي روح مرحوم سمندريان هم صلوات.
باران
Germany
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
ایران داره خالی میشه از همچین انسان های بزرگی...خدا رحمتشون کنه
هومن شجاعی طباطبایی
United Arab Emirates
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خداوند رحمتش کند . پدر تاتر ایران استاد حمید سمندریان
دختری از ایران
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
(فرارو اینهمه نظرِ مخالف چاپ کردی اینم چاپ کن!!)
اینو خطاب به همه دوستانی میگم که از ظاهر این دوستان دارن قضاوت میکنن و به سوت زدن و دست زدنِ این عزیزان ایراد میگیرن!! این از ظاهربینیِ ما ایرانی هاست که تو عزادارای و ختم و تشیع جنازه، اگر تو سر و کله ی خودمون بزنیم و های های گریه کنیم و لباسمون رو پاره کنیم نشون دهنده ی ناراحت بودن و عزادار بودنمونه و اگه آروم آروم اشک بریزیم و با یادآوری ِ خاطراتی که از فرد از دست رفته داریم لبخندی بزنیم و حتی بخندیم! انسان های بی ملاحطه و بی احساسی هستیم ... غربی هایی که ما اونها رو بی احساس خطاب میکنیم در روزِ درگذشت عزیزانشون در کمال آرامش با تعریف کردن خاطرات و یاد بردن از عزیزشون یادش رو گرامی میدارن بدون اینکه با زدن تو سرو کله ی خودشون غم و غصه شون رو جار بزنن!! متاسفم واسه مردمی که تو این عکسها فقط به ظاهر هنرمندان توجه کردن!! شما چشمهای متورم و قرمز از گریه ی کسانی مثل حامد بهداد، مهشاد مخبری، هدایت هاشمی، محسن طنابنده، پرویز پورحسینی، اصغر همت و خیلی عزیزان دیگه ای رو که با مرحوم سمندریان بزرگ شدند و جزو اهالی قدرِ تئاتر هستند رو ندیدین!! فقط دیدین که بهداد داره سوت میزنه و هدایت هاشمی داره با چشمانی اشکبار دست میزنه...؟!؟! ما هیچکدوم اون جا نبودیم و نمیدونیم دست زدن و سوت زدنِ اینها به خاطر چی بوده! اشکالی داره اگر مثلا به خاطرِ یادبردن از افتخارات استاد سمندریان بوده باشه یه یادآوری خاطراتی از اون مرحوم....؟! خدا همه ی شمایی رو که انقدر ظاهربین هستین رو به راهِ راست هدایت کنه.............
احمد
Finland
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
دختری از ایران: ممنون که از خدا خواستین بقیه رو به راه راست هدایت کنه (ظاهراً کار خودتون درسته چون خودتون رو تو دعا وارد نکردین!). توی وجیزه تون سعی کردین همه رو به قولی حالی کنید اجازه بدین ما هم یک چیزی بگیم. دعوا این نیست که چرا این مدلی ناراحت هستن! مسئله اینه که چرا متوجه نیستن که یک بنده ضعیف خدا مرده و باید در این جلسه براش طلب مغفرت کرد نه .....
بیننده
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
من باهان موافقم
دختری از ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
خیلی جالبه که نظرِ مخالفِ ادمو چاپ میکننین بعد که من جوابِ مخالفمو دادم اونو چاپ نکردین!!!!! خیلی عادلین به خدا.......!
احسان
United Arab Emirates
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جهان سوم=قضاوت از روی ظاهر درباره هرکس غیر از خودت
بهمن
United Arab Emirates
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آخه شما که نبودین چرا اظهار نظر میکنین؟؟
اینجا به دستور مجری برنامه که گفتن تصور کنید الآن نمایش گالیله که از وصایای استاد بود اجرا شده و ایشون روی سن هستن،تشویقشون کنین!!!!کف و سوت واسه اینه!!
داریوش
France
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مجری برنامه اشتباه کرد چون هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
همین بس که ایشان استاد هنر تاتر بود و تاتر رو خوب می شناخت حالا چه دست چه سوت چه ناله دیگر نیست رروحش شاد یادش زنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
روحش شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
هنرمندان تو همه کارها می خوان بگن که ما متفاوت هستیم ولی به هر حال غم واندوه رو تو چهره همشون میشه دید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
هنرمندان تو همه کارها می خوان بگن که ما متفاوت هستیم ولی به هر حال غم واندوه رو تو چهره همشون میشه دید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
بدون حامد بهداد مراسم بهتری برگزار میشد.
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جرا ابنقدر زود قضاوت می کنید ؟ داشتن پایان نمایش گالیله رو که آرزوی استاد بود رو تجسم می کردند الهی قلبوتون از اینهمه بی مهری پاک بشه
مهم نيست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خداوند، ايشان را بيامرزد.
اين چه گونه مراسم ترحيم يا تشييعى است در آن كف و سوت زده اند.
آن گونه كه تصاوير پيداست سردمدار اين حركات ناپسند كه هرگز در شأن هنرمندان بزرگ نيست (حامد بهداد) است.
علي
United Arab Emirates
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اين حامدبهداد هم هميشه خدا فكر مي كنه آدم خيلي متفاوتيه! بابا بي خيال !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تو چرا داری می میری از حسادت
kimia
Germany
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
باز اینو جو گرفت....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
با احترام به همه افرادی که نظر نوشتند ، پیشنهاد میکنم به عنوان یک مسلمان و بر اساس دستورات و ارشادات رسول مکرم اسلام(ص) ، تنها برای این مرحوم مغفور از خداوند متعال تقاضای مغفرت و آمرزش کنیم . گیرم هم که کسی بدی از دیگری و یا حتی خود شخص دیده باشد ، آنجایی که امام حسن مجتبی (ع) به فرد هتاک خود هم مهربانی می کند ، ما کی باشیم که خدای ناکرده به دیگران ، خاصه کسی که دستش از دنیا کوتاه است بد گویی کنیم . به هر حال خدا روح ایشان را شاد بگرداند .
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اصلا کار درستی نیست که دارن سوت و کف می زنند.اصلا کی به این ها گفته که این کارو بکنند.خدابیامرز بین شما بسیار با عزت بود استاد شما بود چرا اینجوری؟
اریو
United States of America
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
روانش شاد....اما تا بود خبری ازشون نمی گرفتن .....به قیافه هدایت هاشمی نگاه کنین! این بابا میخواد بگه خیلی سینه سوخته استاده! فکر کنم اگه - خدایی نکرده عزیزش را از دست بده اینجور تو سر و کولش نمی زنه!- آخه چرا اینقدر ریاکاری تو عزیز من....یعنی چی این افه هارو میایی.....کاسه داغ تر از آش شدی...میگی ما هم هستیم......ای کاش بجای این ادا اطوار کمی خوی و هنر استاد سمندریان رو داشتی......در مورد دست زدن و سوت زدن هم چی میشه گفت....ما ایرانی هستیم و ملتی که اعمالش همه عجیب و غریبه.....یکی داره تو خیابون جون میده ازش عکس میگیریم ......در همه موارد ثابت کردیم که متفاوت هستیم.....در تمام جهان برای کسی که از دنیا رفته احترام و منزلت قائل هستن لابد در ایران امروز ما مرگ یک بزرگمرد را باید با سوت و کف نشان داد وشایدم این یک حرکت معترضانه است....کسی چه میدونه.....به هر حال خداوند روح این پیر عرصه هنر هفتم و تئاتر را قرین رحمت کند....آمین
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اصلا کار درستی نیست که دارن سوت و کف می زنند.اصلا کی به این ها گفته که این کارو بکنند.خدابیامرز بین شما بسیار با عزت بود استاد شما بود چرا اینجوری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اینکه بابایی به اسم گوران گفته همچین کاری بکنند ، دلیل بر درستی کار یا منطقی بودن کار نیست . اگه عکسهارو هم خوب نگاه کنید می بینید که جز عده معدودی مثل مارلون براندوی ایرانی !!!!!!!! این کار رو نمی کنند . بالاخره هر سخن جایی داره حتی اگه مخاطبش بازیگرای اجق وجق باشه . آقای گوران هم عقل محض نیست که هر چی بگه درست باشه و لازم الاجرا . ایشون باید این مسئله رو در نظر می گرفتن که این مجلس ، محفلی خصوصی و دوستانه نیست که هر چی فی البدهه به مغزش رسید بگه . باید یادشون میموند که مجلسی در عزای کسیه که حتما بازتاب ملی پیدا می کنه . گذشته از این فکر نمیکنم مجلس عزا جا و محمل مناسبی برای رویا پردازی باشه . بازیگرا که با نقشهایی که بازی میکنن تموم عمر تو رویا و اوهام هستن ، یه چند ساعت به خودشون و ذهنیاتشون استراحت میدادن . بد میگم بگو بد میگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
بابا خجالت بکشید اخه دلقک ها حداقل برید از غربیها یاد بگرید ببینید با چه احترامی مایکل جکسون رو دفن کردند
چه احترامی به اون رقاص مطرب گذاشتن اخه اگه استادتون بود چرا مثل اکس پارتی رفتار می کنید چرا شخصیت استادتون و میارید پایین که بگن اینا شاگرداشن پس خودش چی بوده این دلقک بازی ها چیه اخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خدايا اين جماعت به ظاهر هنر مند تا كي و تا كجا مي خواهند بدعت به پا كنند
چرا سكوت چرا غفلت چرا دهن كجي چرا وتا كي بي مسئوليتي در قبال فرهنگ وآداب و رسوم ودين ومذهب
لا اقل آزاده باشيد
سجاد
United Arab Emirates
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
ین بازیگر جماعت فکر می کنند که همه جا سر صحنه هس که فیلم بازی کنند.
kader
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
میخوان کارهای متفاوت انجام بدن که ما بقیه مردم فرق داریم ماهم قبول کردیم شما با ماها فرق دارید خیلی هم فرق ...ابروی هرچی هنرمند ایرانی شماها بردین البته الان هنرمند هم نداریم ها...با این فرهنگ مزخرفی که هرروز یه جایش می لنگه...
محمد
United Arab Emirates
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
وقتی هنرمندی روی صحنه کاری درشان ارائه میکنه، بعد از پایان کار تماشاچیان با شدت تشویق خود لذتی که از هنر هنرمند رو بردن به اون منتقل میکنن.
حمید سمندریان در صحنه زندگی هنر انسان بودن رو به شاگردانش یاد می داد.
هنر نمایی اون در صحنه زندگی برای شاگرداش جای تشویق های بیشتری داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
متاسفانه نه به خنده بعضی از بازیگرها میشه اعتماد کرد نه به گریه آنها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
ما قدر اون چیزی رو که داریم نمیدونیم وقتی از دست اش میدیم میفهمیم که چه چیزی رو از دست دادیم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خوش به حال استاد سمندریان که نامش در ذهن یک ملت جاودانه خواهد ماند....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
گشت ارشاد کو؟:D
آخرین نفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
کاری به عکس العمل دیگران نداشته باشید برای شادی روحش دعا کنید .
انسانها آزادند قرار نشد کسی به مرام دیگران خرده بگیره .
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
لطفا اگر قراره خبررسانی کنید درست انجام بدید .چرا این جماعت سوت و کف میزنند؟ وقتی درست کار نمیکنید خوانندگان دچار سردر گمی میشوند که از پیامها مشخص است.
MEHDI
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
ای کاش ما برای تدفین بزرگانمان یک مراسم آبرومند ودارای چارچوب مشخص تعریف میکردیم تا که شاهد این همه بی نظمی وتضاد وگاها بی احترامی در اینگونه مراسمات نبودیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نمیدونم چه اصراریه در مورد چیزی که نمیدونیم نظر بدیم.
دوستان عزیز اولا که استاد سمندریان نه غریب بودن و نه مهجور و به عنوان پدر تئاتر ایران در زمان حیاتشون به شدت مورد احترام تمامی اهالی تئاتر بودن و بارها ازشون تقدیر شد (از جمله نامگذاری یکی از بهترین سالنهای تئاتر به نامشون و ساخت مجسمه ی ایشون)
دلیل دست زدن حضار هم اینه: استاد قرار بود نمایش گالیله رو به عنوان آخرین کار و در واقع وصیت هنری خودشون روی صحنه ببرن که متاسفانه اجل مهلت نداد. توی این مراسم اعلام شد تصور کنین استاد این نمایش رو روی صحنه برده، نمایش رو اونطور که در خوره استاده تشویق کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
فکر میکنم به نشانه ی اعتراض اینکارو کرده باشن. خدا داند...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
قضاوت بی جا یعنی از روی جهل ونادانی .وقتی در هیاهوی گریه حضار مجری اعلام میکنه اگه الان سمندریان اینجا بود وپایان نمایش گالیله شما چجوری اونو تشویق میکردید که این صحنه زیبا (گریه وناله همراه با دست زدن و سوت)
بوجود امد بیاییم قضاوت بیجا واز روی جهل نکنیم قضاوت از روی اگاهی باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
حامد بهداد در این خصوص در صفحه فیس بوک خود نوشته است: در پایان این برنامه، رضا گوران که اجرای برنامه را بر عهده داشت، خطاب به حاضران گفت: تئاتر جای تخیل است ، تخیل کنیم که اجرای نمایش «گالیله» تمام شده است. آقای سمندریان روی صحنه آمده و ما می‌خواهیم تشویقش کنیم. استادمان را چگونه تشویق می کنیم؟ با این سخن بود که هنرمندان، دانشجویان و هنرجویان آموزشگاه کف زدند. دست زدند، سوت زدند، هورا کشیدند، برای حمید سمندریان که «گالیله» را اجرا نکرد. عکس استاد بود در دست شاگردانش که از حاضران تشکر می‌کرد و پاسخگوی احساسات تماشاگرانی بود که هرگز نمایش «گالیله» را ندیدند.

حاضران، دانشجویان، هنرمندان دست می‌زدند اما شانه‌هایشان از گریه می‌لرزید، هورا می‌کشیدند اما همه‌ی صورتشان خیس اشک بود…”
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
بسیار متاسف شدم از اینکه این قشر قرار است برای جامعه ما فرهنگ سازی کنند من مخالف سوت وکف این حرفها در هیچ جایی نیستم اما هنرمند اگر قرار است نماینده یک فرهنگی باشد این فرهنگ از آداب ورسوم هیچ نقطه ای از این سرزمین نیست جای بسی تامل دارد که فرهنگ حاضر را برای چی باید ترویج داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
دلیل اینکار هر چی بوده ، تو اون شرایط کلا کار لوس و مسخره ای به نظر میاد . بهترین کارها هم اگر در زمان و مکان مناسبش انجام نشه تبدیل میشه به بدترین کار . میتونستن چند وقت دیگه با حضور همسرشون خانم روستا یک مراسم نکوداشت برگزار کنند و اونجا هر قدر دلشون خواست به تخیلاتشون پروبال بدن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
در غم از دست دادن این انسان بزرگ از صمیم قلب متاثر شدم ولی گریه نکردم چرا که شاگرد ایشون نبودم و آنچنان که شایسته بود نمیشناختمشون ...

ولی از خوندن نظرات جاهلانه ی مردمی که هم میهنم هستند گریه کردم!
حافظ
United Arab Emirates
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
بهتر این بود مجری برنامه تمهید دیگری به کار می برد، تا در چنین مراسمی شاهد کف و سوت حاضرین نبودیم. تخیل جا دارد و وقت! لزوما تشویق استاد نمی بایست با کف و سوت باشد، هزار راه دیگر برای تکریم استاد سمندریان هست... .
خدایش بیامرزد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین