bato-adv
کد خبر: ۱۱۶۹۶۳
چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟

گرانی، بدپوششی، روابط دختران و پسران، خودارضایی و ...؛ کدام یک؟!

برخی می‌گویند پوشش نامناسب دختران و اختلاط دختر و پسر در دانشگاه مانع ازدواج جوانان است و عده‌ای دیگر تورم و مشکلات اقتصادی را اصلی‌ترین عامل فرار جوانان از تشکیل زندگی زناشویی می‌دانند. گفته می‌شود دانشجویان به پدیده ناهنجار خودارضایی روی آورده‌اند اما راهکارهایی که ارائه می‌دهند، تجربه‌هایی تکراری است که قبلاً شکست خورده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۱
فرارو- برخی می‌گویند پوشش نامناسب دختران و اختلاط دختر و پسر در دانشگاه مانع ازدواج جوانان است و عده‌ای دیگر تورم و مشکلات اقتصادی را اصلی‌ترین عامل فرار جوانان از تشکیل زندگی زناشویی می‌دانند. گفته می‌شود دانشجویان به پدیده ناهنجار خودارضایی روی آورده‌اند اما راهکارهایی که ارائه می‌دهند، تجربه‌هایی تکراری است که قبلاً شکست خورده‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی فرارو، برای بی میلی جوانان به ازدواج و آمار بالای طلاق دلایل بسیاری ذکر شده که کمابیش به هم شبیه‌اند. اما روز گذشته در نشست تخصصی موانع ازدواج دانشجویان، دلایل و راهکارهای نسبتاً جدیدتری بیان شد.

برای مثال فاطمه محبی، پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اعلام کرد که 78درصد پسران تمایلی به ازدواج ندارند به این دلیل که پوشش دختران نامناسب است. 

یکی از استادیاران دانشگاه اصفهان نیز ارتباط دختران و پسران - چه سالم و چه ناسالم - را اصلی‌ترین مانع ازدواج جوانان خواند. به این معنی که ارتباط میان دختران و پسران، آن‌ها را از تصمیم ازدواج دور می‌کند. 

به عقیده امیرحسین بانکی‌پور، 25 درصد دانشجویان دختر دچار معضل خودارضایی هستند و پسران هم نیازهای خود را با ارتباط‌های ناسالم ارضا می‌کنند.

این استاد دانشگاه، پایین آوردن سن ازدواج را راهکاری اساسی برای حل این معضلات دانست. بنابراین باید ازدواج دختران در سنین دبیرستان و پسران در زمان دانشجویی مطرح شود.

بانکی‌پور همچنین اختلاط‌های غیرضروری در محیط دانشگاه را مشکلی جدی دانست و تأکید کرد که دانشگاه‌ها اگر کلاس‌های درس را جدا برگزار کنند، با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شوند. 

محبی نیز برای حل مشکل ازدواج جوانان راهکارهایی داد که وساطت نوین برای آشنایی دختر و پسر یکی از آن‌ها بود.

اقتصاد و گرانی، حرف اول را می‌زند
بسیاری از کارشناسان اجتماعی فرار جوانان از تشکیل زندگی را تحت تأثیر تورم و گرانی می‌دانند. آنها معتقدند بحران‌های اقتصادی و ناتوانی در تأمین مسکن باعث بالا رفتن سن ازدواج می‌شود و بی‌اخلاقی‌هایی را رواج می‌دهد. 

بی‌تردید گسترش فساد در جامعه، افزایش آمار طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بازتاب افزایش تورم و گرانی به ویژه در مسکن هستند. یک روانشناس و مشاور خانواده، کار و مسکن را دو فاکتور اصلی ازدواج معرفی کرده است که در صورت ناقص بودن هر کدام، ازدواج با مشکل مواجه می‌شود و جوانان را دچار افسردگی‌های پنهان می‌سازد.

حسین راغفر در گفت‌وگو با فرارو از افزایش قیمت مسکن به عنوان مانعی سر راه ازدواج نام برده و گفته است: «برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اصلاً امکان ازدواج ندارند، چون هزینه‌های مسکن به شدت افزایش یافته است.» به این ترتیب جوانانی که تحمل بار سنگین گرانی را ندارند، عطای ازدواج را به لقایش می‌بخشند. 

ازدواج به چه قیمتی!
مسئله مهمی که نباید فراموش شود این است که تنها افزایش آمار ازدواج راهگشای مشکلات نیست. بلکه باید دقت داشت چند درصد از ازدواج‌ها سرانجام خوشی دارند و به طلاق ختم نمی‌شوند. 

تا به امروز ازدواج‌های دانشجویی موفق‌ترین ازدواج‌ها در کشور بوده و کمترین میزان طلاق را داشته است. اما استادیار دانشگاه اصفهان جلوگیری از روابط دختران و پسران را راه تشویق ازدواج می‌داند و فاطمه محبی نیز وساطت نوین را پیشنهاد داده است. 

با این حال کارشناسان دیگری هم هستند که عقیده دارند در اکثر خانواده‌های ایرانی ازدواج و خواستگاری به روش‌های سنتی مرسوم است و چون در بیشتر این ازدواج‌ها، دختر و پسر شناخت مناسبی از یکدیگر ندارند، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بعدها دامنگیر زندگی این افراد می‌شود.

برای نمونه شهر قم به عنوان کوچک‌ترین استان کشور که در آن دختران و پسران اختلاط چندانی با هم ندارند و ازدواج‌ها بیشتر به روش‌های سنتی انجام می‌شود، از جمله رکوردداران آمار طلاق است و از هر چهار ازدواج، یکی به جدایی می‌انجامد. 

بانکی‌پور همچنین برای بالابردن آمار ازدواج، پیشنهاد داده است که ازدواج دختران در سنین دبیرستان ترویج یابد. اما یکی از مسؤولین دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازدواج زودهنگام دختران را مشکل‌دارتر ازدواج دیرهنگام می‌داند. عصمت لطفی‌زاده معتقد است که وقتی دختران زیر 18 سال ازدواج می‌کنند، مشکلات جسمی و روانی جدی زندگی آنان و کودکانشان را تهدید می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که ازدواج در سنین نوجوانی احتمال ناشادکامی و طلاق را افزایش می‌دهد و در مقابل آن نرخ طلاق با افزایش سن ریتم کندتری می‌یابد.

هزار راه نرفته
مشکلات، تنگناها و موانع بر سر راه جوانان به ویژه قشر دانشجویان در طول سال‌های اخیر افزایش یافته است. مشکلاتی پیچیده که ریشه در عوامل اقتصادی، اجتماعی، روانی وتفاوت‎های دو جنس دارد.

کارشناسان و مسؤولان بسیاری تلاش کرده‌اند در برابر این مشکلات قد علم کنند و جوانان را به ازدواج‌هایی پایدار تشویق کنند. اما آمار نشان می‌دهند که در این زمینه آن طور که باید و شاید موفق نبوده‌اند. 

نظریه‌های تک بعدی، جابجایی پی در پی مسؤولان، عدم مدیریت علمی، نبود برنامه بلندمدت و همچنین بی‌ثباتی در سیاست‌گذاری کلان اقتصادی و اجتماعی از جمله دلایل عدم توفیق در امر ازدواج جوانان است. با این حال هنوز هزار راه نرفته وجود دارد، تنها کافی است کمی عمیق‌تر به مسائل نگاه شود و مشکلات جدی‌تر در نظر گرفته شوند.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
مشكل اصلي پسرا هستن چون هنر اين رو ندارن كه با 500 تومن درامد هزينه سه ميليوني ماهيانه خانواده رو جواب بدن. پسرا بايد مثل اهو كار كنن و ناز و اداي دخترا رو جواب بدن.
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
همه نظرات بسار عالی و مفیده اگه مقامات کشور به ما نوجوانان نگاهی کنند. با تشکر ایمیل من mahdi02time@yahoo.com
منتظرم
روان شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
آقای روا + نشناس ، روان شناسی اینجوریه اولاً . اگه ازدواج جوانان مهم نیست ، یعنی رواج فساد در جامعه اهمیتی ندارد حتی اگر گریبان خانواده خودت را هم بگیرد . پس غیرت آدما کجا رفته ؟
روانشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اقا حالا چه اصراریه ملت ازدواج کنن ها سبک زندگی عوض شده، به نظرم اپه حتی مشکلات اقتصادی برطرف بشه بازم عده زیادی حاضر به ازدواج نیستند. به کسی هم ربطی نداره مهم اقتصاد کشوره سبک زندگی افراد به خودشون ربط داره به جای این اراجیف به فکر کار افرینی باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
به نظر من اين مشكل تنها به دست با كفايت وزير اقتصاد و رييس بانك مركزي حل مي شه همانطوري كه مشكل دلار و اقتصاد رو حل كردند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۶۳
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عجب پس قم ركورددار طلاقه
...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اون يه چيزي گفت شما هم باور کردي؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آمــــــــــــارای الکی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
نرخ طلاق قم در سال 90 حدود یک ششم و در تهران که مختلط هستند، یک سوم است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آره باور کردیم چیه مشکلی با قم داری؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ل فاطمه محبی، پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اعلام کرد که 78درصد پسران تمایلی به ازدواج ندارند به این دلیل که پوشش دختران نامناسب است.
این استاد دانشگاه، پایین آوردن سن ازدواج را راهکاری اساسی برای حل این معضلات دانست. بنابراین باید ازدواج دختران در سنین دبیرستان و پسران در زمان دانشجویی مطرح شود.
من موندم این کارشناسا رو از کجا میارن!!؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اگه به پوشش باشه پس کل دنیا غیر ایران نباید با هم ازدواج کنند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آخه قم هم شهریه که آدم بخواد باهاش مشکل داشته باشه. مثل روستا میمونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
مرسی محمد .
این قمیا کلا خودشونو زیادی جدی میگیرن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
قم از نظر اعتياد هم بعد از همدان مقام دوم راكسب كرده ومدال نقره دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
استان قم همچنین در زیمنه جراین اینترنتی هم رده های اول رو داره. این نشان دهنده ی یه ضعف عمده فرهنگی است.
ناشناس
-
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
خدمت همه عرض شم که دوای درد جوانان ما اینه که بعد نماز شب دعا کنند که تحریمها بیشتر شود بقیه اش مهم نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
قم تو اکثر رشته یا قهرمانه یا نایب قهرمان...!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
ق..ـــم قـ..ـم ، قم قم قم قم قم ، حالا قــ..م قـ..ــم قم قم قم قم حالا وای وای وای وای وای وای وای...
ل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
مگه الکیه سن ازدواج رو بیارن پائین؟اگه ازدواج دخترا تو سنین پائین مثل دبیرستان خوب بود که مردم تو همون سن ازدواج میکردن الانم. حتما خوب نبوده که الان دخترا تو سن بالتر ازدواج می کنن. درضمن اگه پسرای دانشجو توان ازدواج داشتن که ازدواج میکردن.نیازی به نظر شما نبود. وقتی طرف نه کار داره نه پول نه خونه نه سربازی چطور ازدواج کنه؟حداقل سربازی را لغو کنید.کار و مسکن که نمیدهید.
و یه چیزی اگه منظور اینه که پسرای دانسجو با دخترای دبیرستان ازدواج کنن پس دخترای دانشجو چی میشن؟این کارشناسا رو احتمالا از 50 سال پیش با یک قهوه تلخ به این دوران آوردن.وگرنه کسی که کمی سواد داشته و از وضع مملکت آگاه باشد همچین خزعبلاتی نمی گوید
پائین آوردن سن ازدواج به دبیرستان، تفکیک جنسی کلاسهای دانشگاهو....
ناشناس
NETHERLANDS
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
عزیزان اگه ما با کسان دیگه مشکل داریم چرا عوضشو با اهالی قم تسویه حساب میکنیم
دو تا از دوستان بنده که ار متخصصین یکی از فناوری های روز میباشند از اهالی همین شهر هستندو انصافادوستان خوبی هستند
نیلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
چرت نگید...خودتونو مسخره کنید...من اهل قم هستم و تابحال ازدواج نکردم و نخواهم کرد... در خانواده 4 فرزندی ما 3 ازدواج ناموفق بین دو نفر بوده...!!!حساب کنید چند درصد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
بله.کجاش عجیبه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
متاسفانه آن پدیده چهارم که در تیتر نام بردید بدجوری بیداد می کند.درحالیکه در روایات این عمل زشت تر از زنا شمرده شده.واقعا مملکت ما به کجا می رود؟متاسفانه هم دنیا را باخته ایم هم آخرت را...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من می‌خوام بدونم این آمارها از کجا به دست می‌آد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بله ولی در روایات و احادیث غیبت هم بد تر از زنا گفته شده.. ما فقط از اسلام اسمش رو داریم همین و بس
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
کشور ما کشور پاک کردن صورت مساله است.با این سن ازدواج این اتفاقات بدیهیه.آخه دختر و پسر وقتی تو دانشگاه از هم جدا بشن کجا همدیگه رو می بینن؟واقعن متاسفم برای واسه اون جامعه شناس.جداسازی راهکار نیست کمی هم فرهنگ سازی کنید.
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقایان و خانوم هایی که نام خود را استاد دانشگاه و پژوهشگر گذاشته اید و در این مورد اظهار نظر کردهاید آیا فکر نمی کنید مسئله را از تمام زوایا بررسی نکرده اید؟! یکی پوشش نامناسب را دلیل عدم ازدواج عنوان کرده خب چه ربطی دارد مگر همه اقشار مختلف مردم بد پوشش هستند و در ثانی مانده که شما بد پوششی را چگونه تعریف کرده باشید! یکی ارتباط دختر و پسر و دانشجویان را علت عنوان کرده اید بنظر صرف ارتبط نیست بلکه مشکلات عدیده مادی و معنوی است که جوانان از ازدواج فرار می کنند جوانی که شغل ندارد، منزل ندارد، دختری که خانواده اش از تهیه جهیزیه برایش عاجزند، جوانانی که برای چند غاز وام ازدواج کلی دوندگی دارند البته آنهایی که در آمد دارند کسی که در آمد ندارد پرداخت اقساط وامش خودش مسئله ای است! فکر کنم جوانان به این خاطر از ازدواج فرار اند. در جای دیگر پائین آوردن سن ازدواج را مطرح کرده اند که جای تامل دارد فردی که این نظر را دارد همه می دانند در خانواده های امروزی اکثراً فرزند سالاری حکومت می کند و پدر و مادر گوش بفرمان 24 ساعته آماده فراهم نمودن نیازهای اوهستند تا او درس بخواند و هیچ کم و کسری نداشته باشد با این وضعیت با کدام احساس مسئولیت و پختگی لازم شما انتظار دارید دختر شما در طی دوران دبیرستان به عقد یک جوان بیست ساله دانشگاهی که نمی داند نون لواش را از کجا می گیرند در آورید؟ ایا حرف شما صرفاً یک نظر است و یا عقیده ای به آن دارید؟ قطعاً که ندارید چون بچه های شما اساتید محترم دانشگاهها و پزوهشگران باید مدارج عالیه را کسب کنند و آنها تافته جدا بافته از اجتماع عمومی مردم هستند و این نسخه پیچی شما حتماً برای منتطق روستایی است که آنها خودشان بلدند چکار کنند و شما نمی خواست زحمت می کشیدید و وقت را تلف می کردید تا مثلاً تحقیقی را انجام می دادید؟ البته شما امتیاز تان را کسب می کنید و مردم هم صلاح خود را بهتر از شما می دانند تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی؟ لطفا در صورت امکان سن ازدواجتان را عنوان نکردید تا دیگران از شما الگو برداری کنند.
ناشناس
ITALY
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
این یاوه گویی ها اصلا نیاز به تحقیق نداشت اینها میخوان بگن ما به طور علمی ثابت کردیم که حجاب خوبه همین اصلا هم دغدغه ازدواج جوانان را ندارند.ازدواج هیچ ربطی نداره به پوشش و ... به خاطر اینکه اگه کسی اون پوشش رو نپسنده باهاش ازدواج نمیکنه. ازدواج مهمترین مساله اش وضعیت مالی و سخت گیری مسایل ازدواج و نگاه بد به صیغه و فرهنگ سازی نامناسب جامعه است.چه اشکالی داره که دختر و پسر صیغه کنند و مثل دوست دختر و دوست پسر باهم زندگی کنند درست مثل کشورهای اروپایی که به هم پیشنهاد میدن(دقیقا شبیه همون چیزی که ما بهش میگیم صیغه)حتی پدر و مادرشون هم باید قبول کنند که ایا این دختر یا پسرخوبه یا نه؟ بعد باهم زندگی میکنن و به هم پایبند هم هستن(این چیزی که ما میگیم تو خارج فحشا هستش)من نمیدونم کجای این مشکل شرعی داره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه این کار با صیغه چه فرقی داره؟
البته قبلش ما باید انقدر فرهنگ سازی کنیم که صیغه مساله ای برای هوسرانی نباشد این یه پروسه طولانی است ولی بهترین راه حل و مطمئن ترین است وگرنه با بستن چشممون رو حقیقت و خزعبلات گفتن هیچی حل نمیشه عزیزم خودمون رو به حماقت زدیم و هی میگن اگه امکان مالی ندارین عفاف پیشه کنین پس کو نتیجه اش هر روز بدتر از دیروز میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقاي علي ممنون. همه چز را به خوبي بيان كرديد. گاها آمارها و راهكارها به سفارش برخي مقامات تهيه و به خورد جامعه داده ميشود كه نظرات اساتيد(!) فوق نيز از همان نوع است
سعید
UNITED KINGDOM
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من به شخصه با یک دختر چادری ازدواج نمیکنم. پس شاید واقعا پوشش مهم باشه ;)
ناشناس
INDIA
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
با شما دوست عزیز کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
علی آقا اگر این اراجیف رانگویند چی بگویند؟ آقا تمام تقیرا گردن بد حجاب ها اگه فکر کردید یک باری از دوشتان برداشته شده پس قبول بروید خوش باشید ما هم مثل بقیه امور مملکتی به اجبار می پذیریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
حجاب خوبه ولی دلایل این چیزهایی که گفتید هم فقط بی حجابی نیستا وگرنه تو استان قم همه ظاهرا حجاب دارن ولی خوب میبینین نتیجه رو ....پس اگه حجابی هم خوبه حجاب آگاهانه است.
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
دو کامنت طولانی اول بسیار عالی بود. متاسفانه عده ای به اسم! استاد دانشگاه صحبتهایی را میکنند که هم شان علم و دانش و تحقیق رو میاره پایین و هم باعث میشه خواننده به دیده تمسخر به آن شخص نگاه کنه. من از فرارو خواهش میکنم جدا پیگیر مساله باشه و این تحقیق را از اینها بخواهد. اینکه فردی بخواهد باورهای غلط خود را با برچسبهای دهن پرکنی مثل "تحقیقات ما نشان داده" به مردم بقبولانند خیانتی است در حق علم و دانشگاه و دانشگاهی و شما به عنوان رسانه وقتی کسی ادعایی دارد باید از ایشان بخواهید مدارکشان ارائه کنند. به صرف اینکه یکی معلوم نیست چطوری شده استاد دانشگاه نباید چشم بسته قبول کرد.
نیکو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
علی چه خبرته برادر آروم باش چرا اینقدر عصبی؟2 تا نفس عمیق بکش آروم میشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
آقایی که صیغه را مرهم درد میدانی و میگی خوبه. اگه این دختر پسر جوان صیغه شده بخواهند بچه پس بیاندازند چه؟که البته این اتفاق بارها افتاده که در صیغه زوجین رابطه جنسی داشته باشند که شرعا اشکال ندارد. اما اگر تصمیم به طلاق بگیرند چه؟مسئولیت بچه با کیه؟و دختری که دیگر دختر نیس
ناشناس
ITALY
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خدایا حماقت تاکی؟تا کی باید واقعیتها رو نبینیم یا چشممون رو روش ببندیم
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
یاد حرف مرحوم بازرگان افتادم که فرمود ملت ایران خسره الدنیا و الاخره شده اند
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من فکر می کنم که سوای مسایل سیاسی مرحوم مهندس بازرگان می توانست بهترین الگوی نسل کنونی ایران باشد.از یکطرف تحصیلکره خارج از کشور بود و با تمدن جدید اشنایی کامل داشت از طرف دیگر متدین و مفسر قران مجید بود. اما صد افسوس که حسادت ها و تنگ نظری ها و انحصار طلبی ها مانع از ان شدند که بازرگان و بازرگانان الگو شوند.در نتیجه خوانندگاه و رقاصان غربی جای بازرگان را پر کردند.افسوس و صد افسوس از کح فهمی های قوم ایرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
البته که شمر و ابن ملجم هم مفسر قران بودند. پس تنها این دلیل خوب بودن نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
سامان دمت گرم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
وا!!! مگر در عصر حجر داريم زندگي ميكنيم اين تزهاي غير كارشناسانه را كيا ميدهند كه خودشون هم اعتقادي به حرفهاشون ندارند؟چه بدبختي داريم ما بخدا............
الهه
UNITED ARAB EMIRATES
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
حالا خوبه اينايي كه اسمشون آورده شده تو خبر خودشون و بابا ننه شون همه در دوران بي حجابي ازدواج كردن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بود آیا که در میکده ها بگشایند؟
گره از کار فرو بسته ما بگشایند
كسري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
چرا اين مشكلات گريبانگير اين كشور هاي كافر بي دين معلوم الحال اجنبي وابسته و .... نيست .اين مشكلات چرا خاص كشورمون با سي سال تلاش فرهنگي شده!!!!!!!!!!!!!!!!
كيوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دمت مرسي!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
گرونی آره اما بقیه موارد رو اونور آبیا که مشکل نمیدونن! ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
زدی تو خال
مهمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
کاربر محترم مطمئنی در کشورهای مشکل نيست و فقط ما مشکل داريم اينکه داد و هوار ميکنند که جامعه کهنسال بيشترين آمار را دارد مانند سوئيس و هلند و ... چيه ولی نگاه به موضوع متفاوت است چون ما يک کشور اسلامی هستيم و در دين ما روابط غير شرعی و لواط و .. حرام است بيشتر نگرانيم که اين موارد گسترش پيدا می کنه وگرنه بالا رفتن سن ازدواج و بچه کمتر و رفتن جامعه به سمت کهنسالی دغدغه ديگر اجتماعی ما می باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
سربازی هم حداقل 2 سال سن ازدواج را بالا میبرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تو هم وسط دعوا نرخ تعیین میکنی
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
چند ماه خدمتی؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
راس میگه دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مسیر اشتغال و مسکن جوانان را مرتفع کنید آمار ازدواج بالا می رود اما این دلیلی بر کاسته شدن طلاق در جامعه نیست دلایل افزایش طلاق در جامعه پیچیده تر از مقوله ازدواج است شاید بتوان اساسی ترین عامل آن را ضعف آموزش و کسب مهارتهای لازم برای ورود به زندگی مشترک دانست . بزرگترین نهاد متولی آموزش در کشور دولت است که متاسفانه در ید بی کفایت متولیانی قرار دارد که خود به امر سرمایه گذاری و آموزش و مهارت خانواده و جوانان بی توجهند و بیشتر از امر آموزش به کنترل نیروی بالقوه جامعه مشغولند و دغدغه های خود را از وجود چنین نیروئی در جامعه داشته و بواقع آموزش در الویت آن نیست . وزارت بهداشت ، ورزش و جوانان ، کار و امور اجتماعی ، فرهنگ و ارشاد ، علوم , آموزش و پرورش ، سازمان بهزیستی ، سازمان ملی جوانان و ده ها و صدها ارگان ریز و درشت با بودجه های نجومی ، برای آموزش جوانان چکار کرده اند همه فانتزی ، قشنگ ، پرطمطراق... ما ضعف مدیریت داریم و بس! شایسته سالاری هم صرفا شعاری بیش نیست.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
با سلام
بنده دو نظر دارم
اولا به این موضوعات پرداختن خیلی خوبه.چرا که این اشخاصی که گفتگو کردن خیلی زود ازدواج کردن.
درد من دانشجو رو زیاد نمیدونن.
پس همین قدر هم خداخیرشان بدهد
دوما ازدواج دانشجویی رو خیلی جدی بگیرین.چرا که مانع از خرجهای گزاف میباشد و دهن مردم بدگو رو هم میبنده.
با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
به به چه تزهای زیبا و عملی، استاد دانشگاهی که این تز ها رو می ده وای به حال مردم کوچه و خیابون،
این موضوع تحقیق زیاد نیاز به صرف انرژی نداشته، تنها می تونستن با چند تا جوون صحبت کنند علل اصلی دستشون میومد،
به هر حال برای جامعه ای متاسفم که استاد دانشگاهش همچنین ایده هائی میده، اون بعد کلی تحقیق! 
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
وای به حال دانشجوهای اینا.چی میکشن ازدستشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
به نظرات و نتایج تحقیق این آقای بانکی پور دقت کنید: عدم اختلاط دختران و پسران برای ترغیب به ازدواج، ازدواج دختران دبیرستانی و... آقای بانکی پور، خداوکیلی شما تحقیق کردی و نتیجه تحقیقت این بود؟؟؟!!!!! وای به حال اون دانشگاهی که شما توش درس خوندی یا درس میدی.
دختر پسرای 30 ساله از پس زندگی کردن باهم بر نمیان و زود کارشون به طلاق میکشه، حال شما میگی تو دبیرستان ازدواج کنن؟
یکی از عمده ترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج، مسئله سربازی پسرهاست (21 ماه) که باعث میشه دوران دانشجویی اصلا به ازدواج فکر نکنن. بنابراین یکی از فرصت های خوب برای آشنایی (دوران دانشگاه) رو از دست میدن. بعد از اون هم موقعیت زیادی برای آشنایی پیدا نمیکنن.
یکی دیگه از دلایل (به نظر من) سختگیری خانواده هاست که باعث میشه جوونایی مثل من اصلا جرات پیشنهاد دادن به یه دختر رو هم نداشته باشن.
و خودتان اضافه کنید مسائل دیگری را مثل گرانی و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
Bravo!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
روایت است که جوانی را پیش مولا علی بردند و گفتند که این جوان عمل زشت خود ارضایی رو انجام داده است... حضرت علی دستور فرمودند با چوبی بر دست جوان زده و او را تنبیه کنند و از بیت المال هزینه اولیه ازدواج او را فراهم کنند که دیگر به این عمل نیازی نباشد... مهربانی و روش کار آن حضرت کجا و تحقیقات بی سر و ته این آقایان و خانم ها کجا.... جوان ازدواج کند؟؟؟ چگونه؟؟؟ با گوشت کیلویی 30000 تومان؟ با مرغ کیلویی 7000 تومان ؟ با اجاره خانه ماهی حداقل 1000000 تومان؟؟؟ با هزار هزینه کمر شکن دیگه؟؟؟؟ بعد شما انتظار دارید با 5 میلیون وام ازدواج که اون هم با هزار گردن کج کردن باید گرفت کسی ازدواج کنه؟؟ در کشورهای بی دین دنیا از نظر شما اقلام مورد نیاز زندگی رو هم اقساطی به شما می فروشند اون هم با سود اندک 2 یا حداکثر 3 درصد... اینجا شما چطور می تونی جهیزیه تهیه کنی؟؟؟؟ بسه حداقل اگر راه حلی ندارید سکوت کنید.... انتظار دارید پسر و دختری که 20 سال از شروع نیاز جنسیشون گذشته و هنوز بزای اون پاسخی ندارند تقوا پیشه کنند؟؟؟ مگر ممکنه؟؟؟ چند درصد ما همچین ایمان قوی داریم؟؟؟؟؟؟ آقا شما درس تنظیم خانواده رو هم از دانشگاه ها حذف کردین !!!! بعد انتظار دارید آمار جدایی ها کم بشه؟؟؟ کدوم آموزش اخلاقی, اجتماعی, زناشویی و ... رو به جوونها دادین که حالا می خواید آمار جدایی ها کم باشه؟؟؟ اگر وضعیت اقتصادی هم خوب بشه 30 تا 40 درصد از طلاق ها کاسته میشه.. برید آمار خودتون رو بخونید ببینید چند درصد طلاق ها بخاطر مسائل جنسیه؟؟؟؟؟ کی به شما ها مدرک داده من نمی دونم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آخه مگه...؟ چرا اينقدر زنها رو تحقير ميكنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اي ول دستت درد نكنه حال كردم
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
این فقها و علمای ما کجا هستند که این معضلات را برسی کرده و راه حل شرعی بجز ازدواح رسمی و ثبتی و محضری و قانونی بدهند؟کسی که نمی تواند ازدواج کند چگونه باید اطفا شهوت کند؟ اگر دفع شهوت نکند دنبال زن و دختر و پسران خردسال خواهد افتاد.در دودمان پهلوی در شهر های بزرگ مکان های برای اینگونه کارها در نظرگرفته بودند. در حال حاضر چه باید کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اون دستت رو طلا بگیرن مه حرف دل منو زدی. این محقق! و پژوهشگر! و اساتید و دانشمندان گرامی که تز ازدواج در سنین دبیرستان و ... رو دادن بیان این نظرات خوانندگان رو بخونن همه چیز دستشون میاد. دیگه نمیخواد از خودشون تز در بکنن که جلو ملت بی آبرو بشن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
این تزها فرمایشیه
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
صد رحمت به بلاد کفر
صد رحمت به همان اعراب جاهلیت
صد رحمت به دوران پدران ما
کار از چشمه خرابه
هرکجای این مملکت نگاه میکنی گل و بلبل شده
narges
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
سلام.من به عنوان یک روانشناس معتقدم ازدواج زوه هنگام یک اشتباه محض است.لگفا سنجیده ابراز عقیده کنید.
پاسخ
UNITED STATES
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بله درسته ولی این رو حواسمون باشه که فاصله بین بلوغ جوانان ما با ازدواجشون چند سال هست؟
ناشناس
ITALY
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بله موافقم به شما ولی ازدواج دیرهنگام را چه کنیم جوانب که بعد از 30 سال نمیتواند زن بگیرد راچه کنیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اولا آقای بانکی پور لطف کنن نظر ندن این بهترین کمک به ازدواجه.من الان در یکی از دانشگاهای برتر ایرانم حیف که این افرادی که توخبر اومدن پاشون واشده به دانشگاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اینا تو دانشگاه باشن دانشگاه کجا باشه؟
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
تا کی می خواد به شعور مردم توهین بشه!!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تا وقتی که این اجازه رو بهشون می دیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تا وقتی که مردم اجازه میدن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
درست میگی دوست ناشناسم، ولی وقتی رسانه مقتدر نداریم و همه روزنامه هامون عصا بدست مطلب مینویسن که یه وقت توقیف نشن، چه کسی میتونه بلند بشه و بزنه تو دهن این پژوهشگری که داره چرند میگه؟ تو بلاد کفر یه روزنامه محلی میتونه رئیس جمهورشون رو جلو دنیا ضایع کنه بخاطر یک دروغ ولی در مملکت اسلامی..
sad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تا وقتی ملت تو سری خور ایران ، در برابر بی کفایتی مدیران سکوت کرده
ناشناس
SWITZERLAND
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بعد میگن ادم ... پیدا نمیشه . اخه ... توکه این مطلبو نوشتی اگه حجاب مانع ازدواج بود که در کشورهای دیگه همه باید مجرد باقی میموندن . ضمنا سر خودتونو نکنید زیر برف من که بیکارم و باید ازدواج کنم سی میلیون باید برای رهن خونه داشته باشم خورد و خوراک و بقیه مخارج پیشکش . بله زندگی خرج داره
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
معلومه با vpn داری کار میکنی که زده برات سویس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
فعلا که همه پسرا دنبال دخترای بی حجابن. یعنی کدوماشون گفتن به دلیل بدحجابی ازدواج نمیکنن
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تاحالا دنبال وام ازدواج رفتین که از ازدواج کردن پشیمون بشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
قربون دهنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خوابم میاد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
مشکل ما از همین به اصطلاح کارشناس هاس که از درد مردم خبر ندارند و رویا هاشون رو از زبان مردم مطرح میکنند شما بگید اگه جوان ها ازدواج نمیکنند به خاطر پوشش هست یا اختلاط دختر پسر در دانشگاهاست یا اگه با همین وضع اقتصادی واجتماعی کارشناس ها دختر وپسر های دبیرستانی رو ازدواج بدن دگه مشکل نیست ! ؟اقا حله...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
'گرانی مسکن.. به ازدواج نکردن ربطی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
حظی بردیم وافر از این نظر مفرح شما. طنز عالی مستدام
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
جمع کنید این حرفای روشنفکرمآبانه رو. اگه شغل باشه خیلی از مشکلای اجتماعی حله.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اینا که روشنفکرانه نبود. متحجرانه بود
ناشناس
UNITED STATES
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اساتید ... واقعا. اگه اینجوری بود که جز ایران الان همه بشریت منقرض شده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
عشق است گرانی !!!
تازه داماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اگر در آینده نزدیک جلوی کراوات زدن دامادها رو هم بگیرن فکر کنم یه مقداری آمار ازدواج بیاد پایین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من اعتقاد دارم یکی از معضلات وعدم اقبال دختران وپسران مدرک گرایی ودومین سبب اشتغال دختران وبیکاری پسرها میباشد حاضرم در هر مجمعی ثابت کنم. بی حجابی چه ارتباطی با این مسایل دارد؟ عزیزان من بیایید واقعیت های موجود ومشکلات مبتلا به را بیان نمایید و از اظهار نظر های آبکی که هیچ مبنای علمی و قانونی ندارد اجتناب کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ريشه مدرك گرايي در بيكاري است همه به اميد پيدا كردن كار مناسب و دوري از بيكاري مجبور به ادامه تحصيل هستند پس نتيجه ميگيريم تنها يك چيز عامل همه اين مشكلات نبودكسب وكار و نبود فضاي كسب وكار مي باشد و مدرك گرايي در طول بيكاري مي باشد وهم عرض ان نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اشتغال دختران و بیکاری پسران؟؟؟؟؟؟ شما هم آمارهات رو از همون جایی گرفتی که این آقای کارشناس می گیره نه؟
اگر نمی تونید مشکل و راه حل رو بیان کنید بهتره نظر ندید!
محسن حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
با سلام و تشکر از مطلب جالبی که نوشته اید، باید به عرض برسانم تحقیقات 10 ساله اینجانب به عنوان مشاور روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، نشان میدهد که ازدواج دانشجویی در ردیف ازدواج های ناموفق حداقل در حد 50 درصد بوده و است و معضلات زیادی را از نظر طلاق روانی به وجود آورده است. به نظر من در دانشگاه فردوسی حداقل از هر 10 ازدواج 4 طلاق فیزیکی و یک طلاق روانی در حال انجام بوده و خواهد بود. موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اون 5 تا ديگه هم ازدواج دانشجويي نبوده بلكه ازدواج خارج دانشگاهي بوده كه يكي از اونها دانشجو بودن و به اسم دانشجويي براي بالا بردن امار ثبت شده.
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
يه مشت ادما اسمشونو گذاشتن استاد يارو پول نداره نونشوبخره شكم خودشو يا خانواده شو سيركنه بعد ميان دورهم ميشنن ميگن پوشش بد........................... اينا باعث عدم ازدواجند واقعا متاسف بايد باشيم از اين اظهار نظرهاي عجيب و غريب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
متاسفم براى دانشكاهى كه استادش ميكه بد پوششى دليل ازدواج نكردنه! خانم محترم مكه زمان قبل همه تو چادر بودن كه مشكل ازدواج نداشتيم؟ اون موقع كه اصلا قوانين پوششى نداشتيم مشكل ازدواج هم نداشتيم. فقط مسايل اقتصادى وكرانى مشكل ساز شده و وقتى جوان ازدواج نكرد مشكلات بعدى اتفاق ميفتد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بیکاری و اقتصاد هم ...!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بابا کارشناس! قربون اون دانشگاهی که شما مدرکتو از اونجا گرفتی. میخای بدونی دلایل واقعی ازدواج نکردن جوانان چیه؟
عدم درآمد کافی برای تامین حداقل نیازهای زندگی : آقایون ازدواج کردن فقط شب عروسی نیست که بگید ازدواج دانشجویی راه انداختیم هزینه های عروسی کم شد جوانان راغب به ازدواج شدند.خیر. هزینه هایی مثل اجاره خانه های سرسام آور، مرغ و گوشت و شیر هر روز به یک قیمت،نداشتن امنیت شغلی و ... مانع ازدواج هستند.
از مسائل جنسی و تاثیر اون بر طلاقها میگویید.درسته.اما اگر درست ریشه یابی کنید تماما برمیگرده به مسائل اقتصادی خانواده.وقتی پدر خانواده مجبور باشه از 7 صبح تا 11 شب کار کنه بلکه لقمه نانی به خانه بیاره و اون زمان طلایی که باید برای خانواده اش صرف بشه برای کار( بخوانید مسافرکشی)صرف میشه، ناخودآگاه بین زن و مرد فاصله میفته و سردمزاجی در هر دو پدید میاره. مرد خسته و زن سرخورده. ضمنا اگر فردی از پوشش دختری خوشش نیاد میگرده اونی که میخاد رو پیدا میکنه. پس این حرفتون کاملا خنده داره ;)
sad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
کسی که میل جنسی در خود دارد و جرات تجاوز به جنس مخالف را ندارد دست به خود ارض . . می زند این واقعیتی تلخ است
راه حل نجات جوانانی که نمی توانند ازدواج دایم کنند فقط ازدواج موقت است
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آقا دمت گرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من واقعا یه سوال دارم ... اون هم اینکه چند درصد از خانوم های مجرد حاضرند ازدواج موقت رو بپذیرن؟چرا همیشه وقتی در مورد مشکل ازدواج و راه حلش نظر میدن فقط قضیه رو از منظر آقایون نگاه می کنند؟
بذارید واضح تر بپرسم همین آقایونی که از ازدواج موقت دفاع می کنند حاضرند ببینند خواهرشون با کسی ازدواج موقت کرده ؟ در ضمن حتما توجه کردید که در ازدواج موقت جدایی خیلی محتمل تر و طبیعی تر از ازدواج دائمه؟چطوره که طلاق رو مشکل می بینیم و برای حل مشکل، ازدواج موقت رو پیشنهاد می دیم؟؟ اولین راه حل همیشه بهترین راه حل نیست دوستان!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
جرات تجاوز به جنس مخالف ندارند؟
واقعا متاسفم برات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خجالت نمیکشید با این نظر دادن؟؟؟
مقدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ما الان 33 ساله انقلاب اسلامی کرده ایمدر مدارس ماچکار برای حجاب کرده اند باید نمره انظباتکه میدهند نصفش برای حجاب اسلامی باشه تا دخترا از مدرسه ابتدای با حجاب اشنای کامل پیدا کنن و دهن کجی به انقلاب و خون شهیدان نکونند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
یعنی بازم زور دیگه؟ لا اکراه فی الدین!
آبتین
GERMANY
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
به به چه راه حلی. انقد باهوشی بپا ندزدنت...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
همین ... امثال تو باعث به بار اومدن این وضع شدند.متاسفم برات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
به نظر تو كه دانشمندي چرا نسل دوم وسوم انقلاب از نسلهاي قبل واول انقلاب بي حجابتر هستند؟ چرا اين همه تبليغات و بسته شدن جامعه نتيجه عكس داده؟/
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
مگه الان چیزی غیر از اینه؟نمره انضباط به این چیزا میدن دیگه
مقدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اخه سازمان سنجش چرا اجازه میده دختران بد حجاب در کنکور ثبت نام کنندو دنشجویان بد حجاب رو از دانشگاه ها بیرون کنند با هزینه این ملت درس میخوانند به این ملت با بی حجابی خیانت میکنند لااقل از دانشگاههای دولتی شروع کنید
مثل قبلا که دانشو باید پذیرش میشدچون دانشجو با پول بیت المال درس میخوته بعد میخواد چجوری بگرده
ناشناس
GERMANY
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
یعنی اونایی که تو دانشگاه آزاد با پول خودشون درس میخونن یعنی میتونن بد حجاب باشن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
جناب مقدم! بی حجاب ها همون قدر عضو ملت ایرانند که باحجاب ها، در نتیجه ملت ایران دارند با پول ملت ایران درس می خونند و امثال شما حق ندارند منتی بر سر دیگران بگذارند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
موخر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
به تیپ و قیافه دکترهای با سواد و تحصیل کرده نگاه کن زن و بچه اونا هم شیک پوش و همینطور تمیز تو جامعه راه میرن ،امثال شما و خانوادت هم هروقت نیازی به دکتر پیدا میکنین دست به سینه برای وقت گرفتن از اونا التماس میکنین،کاری نکنین آدمایی که سرشون به تنشون می ارزه از این مملکت برن ،اونوقت برای یک درمان ساده باید بری افغانستان !
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
به نظر من اگر از چند تا استاد نما سوالي بپرسي كه قبلا جوابشو بهشون ديكته كرده باشي اصلا ارزش بحث نداره چون همه مي دونن اشكال كجاست فقط خودشونو به ندانستن ميزنن
راست ميگن از اساتيد واقعي دانشگاه ها از جامعه شناسان مستقل سوال كنند تا جواب دندان شكن بگيرن ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
وای بر ما که به نام اسلام و دین بر سر مردم و انسان ها چه ها که نمی آوریم!! واقعا موندم که مسئولین مملکت فکر میکنن که روز قیامت در مقابل خدا میتونن جواب بدن...!!!
وای بر ما که حضرت علی در زمان حکومتش می فرماید: اگر در دور افتاده ترین گوشه ای از این مملکت اسلامی، پیرزنی در شبی گرسنه بخوابه من مسئولم و پاسخگو در مقابل خداوند؛ بعد مسئولین ما اینقدر راحت حرف میزنن و شب ها سر بر بالشت میذارن!!! الله اکبر ازین افراد که خودشون در زمان های قدیم و راحتی ازدواج کردن و مشکلات مردم و جوان ها رو نمیبنن....
خدای چشم بینا و قضاوتی بیطرف و از روی حق به ما عطا کن
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
دوستان آفرین به نقطه نظرهای عالی وبی نقص شما که به نحو احسن وبا شیوه های کاربردی ومحسوس موجود در زندگی های روزمره خودمان این مثلا اساتید ومحققان را دادید . آفرین به شما مردم فهیم ایران زمین .
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
این حرفها همش یه مشت کات و پیست حرفهای تکراریه سابقه. دانشجو منم که بعد از 30 سال و با مدرک دکتری خودم و همسرم باید مثل...کارکنیم تا بتونیم خرج خوابگاه و غذای دانشجویی بدیم و هیچ جایی هم ازمون حمایت مالی نکنه! حالا هم که ازدواج کردیم مشکلاتمون صد برابر شده که فکر و خیالش اجازه کار علمی به ما نمیده. حالا فقظ به چسبید به حجاب و اراجیفی که خودتون روش می گذارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آقا تو این مملکت گرونی داره بیداد میکنه

من 1 ساله ازدواج کردم

کمرم داره زیر اجاره و خرج زندگی میشکنه

1 تفریح نداریم

اخه این چه وضعشه ؟

2 جا هم کار میکنم باز خرج با برج نمیخونه

سر ماه نیومده حقوق تموم میشه

با این وضعیت کی جرعت میکنه ازدواج کنه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
جرات البته!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
صبر عالی مستدام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
نظر كارشناسي بايد مبتني بر پژوهش باشد. اطلاعاتي كه اين افراد ارائه ميكنند بر چه مبنا و ميزاني است؟ آيا نظرخواهي شده ؟ در كجا؟ جامعه مورد پژوهش چه كساني بوده اند؟ تعداد جامعه مورد پژوهش ؟ و.... همين طور كشكي كه نميشه نظر كارشناسي بدي. نظر اين افراد بدون در نظر گرفتن جامعه و مشكلات آن ارائه شده وهيچ ارتباطي با تخصص و راست انگاري ندارد. وتنها ارائه عقيده شخصي ميباشد كه ارتباطي با كار كارشناسي ندارد.
بی خیال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من اگه پول داشتم 3 تا زن می گرفتم ولی پول ندارم و از بی زنی دلشادم امروز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
با مشکلات اقتصادی و نیاز جنسی جوانان بهترین راه حل اولیه صیغه میباشد.
حجاب و شرایط ازدواج در عقد موقت و دایم من جمله تعیین مهر یا مدت و غیره بر مبنای فطرت و جلوگیری از مفاسدی مثل زنا و ... میباشد.وگر نه اصل ارتباط زن و مرد ربطی به حجاب نداره اما برای جامعه سالم به دور از مفاسد و خانواده سالم و پایدار نیاز به حجاب میباشد. شما اگر آمار بگیرید یا حتی در فیلم های سینمایی دقت کنید زنان و مردان متاهل خارجی در بیرون از منزل ارتباطات نامشروع دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
عزيزم تو برو واسه ي مشكل خودت هر غلطي كه ميخوايي بكن نميخواد براي كلان جامعه اظهار راه كار بكني
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ناشناس دومی تو اینقدر کم اطلاعی که هنوز قوانین اسلام رو نفهمیدی
اسلام ازدواج موقت گذاشته بعد تو اومدی اینجا اراجیف میبافی.نافتم که با فحش بریدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
این راه حل اصلا اصولی و برای کلان جامعه نبود
آرمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
پس بايد تو كشورهاي اروپايي و آمريكايي به خصوص خود تايلند كسي ازدواج نكنه
Nashenas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خوشا به حال مردم ایران که در رفاه کامل به سر می‌برند و خشنود از وضعیت موجود، تنها از یک چیز رنج می‌برند و آن «پوشش بد خانمهاست» که با مبارزه سرسختانه نیروی انتظامی همیشه در صحنه، از این رنج رها خواهند شد و سرانجام
Happily Ever After!
الهه
UNITED ARAB EMIRATES
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اين همه رفتين درس خوندين و اسم پژوهشگر رو يدك مي كشين كه از اين چرنديات كشف كنين؟!
الهه
UNITED ARAB EMIRATES
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اين همه رفتين درس خوندين و اسم پژوهشگر رو يدك مي كشين كه از اين چرنديات كشف كنين؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
خودشون هم میدونند اشتباه میگویند ولی با این حرفها متاسفانه ارتقا میابند و مطرح میشوند وگرنه این همکار محترم بهتر میداند که امن ترین روابط در دانشگاههاست و بهترین جا برای انتخاب و ازدواج بازهم دانشگاهاست .تفکیک جنسیتی را در قهوه خانه هاا بکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
کی آقای دکتر! بانکی پور را اعلم دونسته که دعوت شدن بیان این ... را بکن؟ ایشون خودشون حاضرن دختر دبیرستانی شون را بدن به یه پسر آس و پاس بی آینده ی 20 ساله؟؟؟؟
گلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
استاد ابتدا نتجه تحقيق رو فروختند .. بعد تحقيق ساختند ! متاسفم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ایشون این همه پژوهش را خودشان تنهایی انجام داده اند ؟؟؟ کمک نمیخوان؟
ايمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
از اساتيد محترم تقاضا دارم كپي تحقيقات يك دهه گذشته را دوباره paste نفرمايند و به دنبال راهكارهاي عملي براي فرار از بحران فعلي باشند. فرار پدرانمان از تفكر براي تغييرات مثبت و تنفر جوانان از تكرار رفتارهاي بي پايه درد امروز جامعه ماست . ما هنوز اسير تفكر پدرانمان هستيم وگرنه اگر دو نفر خواستار زندگي مشترك باشند ، با تجميع تلاشهاي خود حتي در اين دوره بحراني مي توانند يك زندگي سالم را تشكيل دهند . اساتيد بگويند چطور مي شود ذهنيت پدران را تغيير داد ؟ چطور سالم بودن و متعهد بودن را مي توان به جامعه برگرداند؟
ياسمين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
والا ما هركجا نگاه کردیم ديديم فرار از ازدواج و طلاق به خاطرمشکلات مالي و گرونیه آخه پسر بیچاره كه یا دانشجو یا درسش تازه تموم شده يا تازه با چندرقاز رفته سر كار ازکجا بياره خونه اجاره کنه‏?معلومه كه از ازدواج فراريه؛
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
واقعا
مام پژوهشگر داریم
تو اتاقش نشسته
هرچی به ذهنش میرسه میشه پژوهش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خدایا ایران و ایرانی را نجات بده
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بنده تحقیق کردم گرانی، ترافیک، معضلات فرهنگی، عصبانیت مردم، شکست تیم ملی فوتبال، آمار بالای بیماری های خاص در ایران همه به دلیل بد حجابی و عدم ازدواج است حتی پدیده دروغ گویی هم به خاطر نبود حجاب مناسب و اختلاط دختران و پسران است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
کار کار کار + مسکن مسکن مسکن = ازدواج ازدواج ازدواج
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آمارطلاق به خاطر از پس مخارج بر نيامدن 99.5%
سید
UNITED ARAB EMIRATES
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ما سیگاری نیستیم ولی از بهمنی میکشیم که پدران مان 57 روشن کرده اند.
یاعلی مدد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آی گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
لامصب خاموش هم نمیشه...
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
سید درود بر شرفت که حرف دل میلیونها جوون رو زدی که قربانی حماقت پدرانمون شدیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
آره من یکی که سرطان گرفتم.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
نمی دونم ما داریم این سیگارو می کشیم یا سیگار داره مارو دود می کنه
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
گل گفتی سعید جون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من دانشجوي رشته مامايي ترم سوم در دانشگاهي در تهران هستم و در خوابگاه ساكنم .متاسفانه خودارضايي در دختران بيش از 80 درصد مي باشد . تقريبا از 120 دختر خوابگاه ما 2 نفر ازدواج كردند. به نظر من بحث حجاب يك بحث انحرافي هست . بيش از 30 دختر رو مي شناسم كه مواد مخدر مصرف مي كنند . روابط نامشروع حتي محجبه ها هم نزديك 90 درصد هست. در مجموع 11 دختر چادري هم ورودي من بودند كه در حال حاضر فقط 2 نفر با چادر مي باشند.به كجا مي رويم نمي دانم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
شما 90 درصد رو از کجا آوردی خواهر.؟
خروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
واقعا جای تاسف داره
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
خدایابه فریادمون برس...
دوستان دنبال درصد وتعدادنباشید.اینها واقعیتهای جامعه ماست که بغل گوشمون داره اتفاق میفته
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اونوقت شما تو كدوم درصد دانشگاهتون هستيد؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
علیرضا خجالت بکش.در هر در صدی که باشد مشکل همه هست.با این مسایل شوخی نکن بگذارید دردها را دریابیم مشکلات را رفع کنیم در شورای شهر اقای حبیب کاشانی گفت بگیر و ببندهای حجاب همه زیر نظر روانشناسان انجام میگیرد بگذار ان روانشناسان اینها را بخوانند مشکلات را دریابند
آناهيتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
,وقتي اينقدر گراني و مشكلات هست كه اعصاب همه خورده و همه تو فكر حل مشكلاتشان غرق هستند ، فرصتي براي صحبت كردن بي دغدغه نيست و فاصله ها زياد مي شود و طلاق عاطفي اتفاق مي افتد و بدنبال آن طلاق و يا خيانت و مشكلات ديگر. كمي از دغدغه هاي مردم كم كنيد بجاي گير دادن به حجاب . دزدي و فقر بيداد مي كند راه چاره اينها را پيدا كنيد . آموزش هايتان را در صدا و سيما گسترش دهيد ودر مورد ايدز بي پروا با جوانان صحبت كنيد . به جاي نظرات بچه گانه بي ارزش.
لیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
زنده باد جمهوری اسلامی
همه شما بد حجاب زشت هستین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تو خوبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
:))))))))))))))))))))))
مجنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
فقط یه نگه به منفی مثبت ها به این کامنت بخصوص اون نسلی که این آش رو برای ما پختند بیندازید و ...بهتون خیلا چیزا ثابت میشه و..
جمعیت شناس
GERMANY
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اونهایی که میگن این آمارا الکیه برن سایت http://www.sabteahval.ir/ و در قسمت آمارها و رویدادهای حیاتی، آمارهای طلاق را مشاهده کنند. آمارهایی که سازمان ثبت احوال ارائه می دهد کاملا رسمی و دولتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اتفاقا چون كاملا رسمي و دولتي هستش غيرقابل اعتماده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
ببخشيد اين آقايي كه گفته اند "خودارضايي بيداد مي كند " از كجا خبردارشده اند ؟ وبا فرض صحت فزوني اين مساله بفرمايند چطوري بيداد مي كند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
شما رو نمی دونم ولی من که تو غار زندگی نمی کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
پژوهشگرای مملک مارو باش
دلایل کاهش سن ازدواج :
ارتباط دختر و پسر در دانشگاه!
عدم ازدواج در سنین دبیرستان !
بد حجابی !

من فکر میکنم مجموع IQ این اساتید محترم به 10 نرسه !
یا اینا نمی بینن یا خودشون رو به کوری زدن ! اخه منی که فوق لیسانس دارم و با حقوق 500 هزاری و کرایه تاکسی 200 هزار در ماه اگه هیچی نخورم و هیچی نپوشم بازم نمی تون خونه اجاره کنم ، مابقی هزینه ها پیش کش.
ده آخه خودتون اعلام کردین که خط فقر تو تهران حقوق یک میلیون و دویست هزار تومنیه...
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من آمار موثق تر دارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آقا مگه میشه که یک حکومت در خصوص مسائل معیشت ، امنیت ، رفاه ، کار ، اقتصاد و ... کلا پاسخگو نباشه اما به مسئله حجاب که میرسه خودشو کاملا ذیحق می دونه و برخورد کاملا فیزیکی در این مورد رو حق خودش میدونه؟؟؟
آقا اگه شما در این خصوص حق دارید ما هم کار ، مسکن و امنیت رو حق خودمون می دونیم و از شما بابت این موارد بازخواست می کنیم.
البته شما قول بدید که ... پاسخ ما نباشه.
فرارو تو که منتشر نمی کنی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
Nazare shoma aali bood.Ama yek moshkel mohem hast ke hich yek az doostan eshare nakardand va aan in ast ke ezdevaj ra be ertebate jensi taghlil dadand.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آمار درسته من قم زندگی میکنم بین شهرا بیشترین طلاقو قم داره دلیل اصلیش هم اختلاف فرهنگیه
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
افسوس که این مزرعه را اب گرفته،دهقان مصیبت زده را خواب گرفته.
من نوعی که یک آدم هنجار برای این جامعه بودم جز ناهنجار از این سیستم ندیدم.زن نمی تونیم بگیریم همه هم میدونن دلیلش فقط مشکلات مادیه.واسه ارتباط داشتن هم هزار جور موانع است یکیش همین آقایان برادر.میشینیم تو خلوت خودمون،فحش میدیم و ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
moshkele in nazaryeh pardazan ine ke cheezi dar zehn darand va aan ra asas gerefteh va mikhahand zehniateshan ra sabet konand.barasi haye jamehshenasi bayad bedor az alaeqe shakhsi bashe in vaziati ke har roz dare badtar mishe dast pokhte hamin aqayan va khanoom ha ast
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
به فارسی بنویس عزیزم
تا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تمام دوستان درست عرض نمودند اما يك نكته رو فراموش كردند كه اتباع بيگانه در كشور ما حضور دارند وبسياري از مشاغل را اشغال نموده اندوانگار هم خيال رفتن هم ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
تو خودت شرافتا" ميايي كار اونها را انجام بدي؟؟؟ همه ميدوند كه كارهاي دون پايه را اونها انجام ميدهند كمي منصف باشيم و واقع بين
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
یعنی در خارج از ایران همه مجردند؟ جل الخالق !!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آقا من میخوام ازدواج کنم مجردم 26 سالمه دانشجو هم هستم کلاسمون هم مختلطه ولی یه کم که فکر می کنم
یه مشکل کوچیک هست اونم
خونه،شغل،درآمد،هزینه زندگی،خرج ازدواج وحتی نون خالی برای خوردن پس از مستقل شدن
درود بر پدر و مادر خودم
و گور پدر ازدواج ، ازدواج یعنی مرگ در جوانی
حالا بازم تحلیل کنید .....
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
گل گفتی
تا جوونی باید جوونی کنی ازدواج چیه عزیز
kader
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اقا مهدی تا حالا دانشگاه ندیده بودی حداقل دختر که دیده ای ؟
اینها که به گفته خودشان جامعه شناسان هستند کلا نظراتی که داشتند برای جامعه کاربردی نیست بهتر بدونید اینها مسله ای که می گید نیست برا ی کاهش و طلاق ازدواج
قم که معلومه باید طلاق زیاد باشه و ازدواج هاشون شما که می
گید سنتی نه اینطور نیست قم بیشتر از هر شهر دیگر در ...
حرفاتون برای کتاب نوشتن خوبه که اصلا به هیج دردی نمی خوره
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
iایشاله همه جونها عاقبت بخیر شن .من دلم بیشتر برای دخترها میسوزه
سامان
UNITED STATES
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
"عدم اختلاط دختران و پسران برای ترغیب به ازدواج"؟؟؟
والا ما در در انیستیتو تحقیقاتی .... برای جفت گیری موشها و افزایش زاد و ولدشان تقریبا همین کار را می کنیم. در دو قفس مجزا و در کنار هم موشهای نر و ماده را به مدت چندین روز از هم جدا می کنیم و بعد برای جفت گیری در یک قفس می گزاریم.
شاید ایشان از این دید ، نتیجه گیری کردند! :-(
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
افرین که اینرا گفتی .تازه بعد هم برای بارور شدنشان کلی هزینه پسته و بادام کردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
آقا ما نه تو دانشگامون مختلط بودیم نه بی حجاب ولی الان مثل سگ پشیمونم که ازدواج کردم به هر کس هم برسم می گم ازدواج نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
چرا ؟ عزيز دلم .
مشكلت چيه
اگه ازدواج درستي صورت گرفته باشه كه نتيجه اش آرامش و امنيت خاطره
مشكل اقتصادي رو هم كه همه دارن قرار نيست كه ما اسير دنيا بشيم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خانم فاطمه محبی پژوهشگر پژوهشگاه ای دانشمند ای فیلسوف قرن ای همه چیز دان ای حکیم ای اخر پژوهش !!!!!!!
تو کجا درس خواندی خواهر من ؟ ادم وقتی نظریه پردازی تو بزرگوار رو میبینه از زندگی سیر که نه !! میخواد خودشو اویزان کنه !!!
این چه تزی که دادی : " 78درصد پسران علاقه ای به ازدواج ندارن به این دلیل که دختران پوشش مناسب ندارن"وجدانا چقدر رو تز پیچیده فکر کردی ؟ علم چقدر بی ارزش شده که پژوهشگرش شماها شدین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ای خدا ای خدا ای خدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
هزار هزار مثبت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
حیفه صندلی هایی که امثال این افراد در دانشگاهها اشغال کرده اند.
آناهيتا
GERMANY
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
,وقتي اينقدر گراني و مشكلات هست كه اعصاب همه خورده و همه تو فكر حل مشكلاتشان غرق هستند ، فرصتي براي صحبت كردن بي دغدغه نيست و فاصله ها زياد مي شود و طلاق عاطفي اتفاق مي افتد و بدنبال آن طلاق و يا خيانت و مشكلات ديگر. كمي از دغدغه هاي مردم كم كنيد بجاي گير دادن به حجاب . دزدي و فقر بيداد مي كند راه چاره اينها را پيدا كنيد . آموزش هايتان را در صدا و سيما گسترش دهيد ودر مورد ايدز بي پروا با جوانان صحبت كنيد . به جاي نظرات بچه گانه بي ارزش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
قربون خودمون برم که تمام مشکلات مملکت از 2 تا تار مو ما نشات میگیره ..
میگم بررسی کنین ببینین در حمله احتمالی امریکا به سوریه حجاب بانوان ایرانی هم دخیله یا نه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
خدایا کشور ما را از دست این پژوهشگر نماها که ذهنی با فکر عقیم دارند و میدان را برای پژوهشگران واقعی این مرز پر گهر تنگ کرده اند نجات بده الهی امین !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بانكي جون هم ميخواد دانشيار شه
چي بهتر از اين تحقيقات من دراوردي
حیف نون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
بابا این آقایون چرا اینقدر زور میزنن............. برن از آدمهایی که هنوز تشکیل خانواده ندادن بپرسن چرا ازدواج نکردی ؟ و حاضری حداقل با چه شرایطی به ازدواج تن بدی؟ و این که اگر این شرایط برایت فراهم به چقدر طول میکشه تشکیل خانواده بدی خودشون جواب و بهتون میگن و نیازی نیست به کله فشار بیارین که ...........
در ضمن آقایون و خانمهایی که اهل کامنت گزاشتن هستین لطفا راه حل بگید شاید بشه از این همه نظر کاردرستتون که دارین هی مسئولین و آباد میکنید چیزی در آورد که واقعا کاربردی باشه ..
ارادتمند حیف نون
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
دخترهای که حجاب درستی ندارند تو فرهنگ ما به چشم بد کاره دیده ی شوند . جوان ها هم ازآنها لذت جویی می کنند با این مشکلات زندگی وتنوع انتخاب و... دیگه کسی دنبال از دواج نمیره تا مسئولیت هم داشته باشد . باید دخترها خود را درست کنند 80 درصد از مشکلات خود بخود حل خواهد شد این تجربه اجتماعیه منه به هر حال هر قانونیرا که اسلام دستور داده یک محاسنی داشته نگذارید آب از سر اجتماع بگذرد هرکسی از خود وخانواده شروع کند . والسلام .
غفور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
جاج مهدی، دید شما ربطی به فرهنگ ایران نداره! در ثانی شما هم بفرمایید عدد 80 درصد را چه جوری و بر اساس چه آماری محاسبه کردید؟!
لطف بفرمایید از جانب خودتان صحبت کنید و امیدوارم خداوند عقده های جنسی شما را شفا بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دختر باحجاب ریخته. اگه جوانها توان ازدواج دارن برن بگیرنشون
فرحناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من می خوام ازدواج کنم.خونه نمی خوام .ماشین نمی خوام.ی آدم می خوام که به آیندش امیدوار باشه و با من همراه. ولی کو؟!!!
تو کارشناس و پژوهشگر که می یای و از این نظرات ... می دی مگه کوری و وضع جوونا رو نمی بینی.
...که مرداش به خاطر دیدن موی سر دختراش حالشون عوض شه.
آخه بیسواد چرا اینقدر توهین می کنی به زن و مرد این مملکت؟؟؟!!!!!!!
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
واقعآ تصمیم ازدواج دارید؟؟واقعآ این چیزا که گفتیدنمیخواهید؟؟خودتون پا پبش بذارید.خیلی پسرا هستن که مشکلات مالی دارن ولی باز ناامید نیستن وبه اینده امید دارن.چون خدارا ازیاد نبردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
برای حفظ امنیت اجتماعی در این وضعیت قصابیها موظف شوند که مرغها را برهنه بر دید عموم نگذارند چرا که یک جوان گرسنه از این مرغ بیشتر تحریک میشود و تصورش را هم نمیتوان کرد که در فکر خود رویای سفره وعده داده شده دولت نهم و دهم را در ذهن تصور کند و ارضا شود. این خطر بیشتر از خطر دخترانی است که کمی مویشان بیرون است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
دمت گرم
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
از اون بالا کفتر میایه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
افرین افرین
یک خانم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
شما که دعوت به ازدواج موقت می کنید آیا حاضر هستید با خانمی که قبلا ازدواج موقت کرده ازدواج دائم کنید؟
اگر نه، راه حلی ارائه بدهید که برای خانمها هم مناسب باشد.
ناشناس
ITALY
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
یا شما اسلام رو قبول ندارین یا چیزی از اسلام نمیفهمین.مگر خانمی که ازدواج موقت کرده حالا جدا شده کار خلاف شرع کرده؟تو رو خدا از این تعصبات عصر حجر بیایین بیرون.اسلام دین کاملیه به شرط اینکه درست انجام شه نه دلبخواهی و زوری
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
من میتونم به جرات بگم 90% پسران در سنین 14-15 سالی مبتلا به خود ارضایی شدید میشن که واقعا جای تاسف داره و باید این مشکل بزرگ که بعدا گریبان گیرشون میشه سریعتر حل بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
هممون سر کاریم. مگه اینهمه داد زدیم آقا گرونیه، کسی بدادمون رسید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اینا واقعا استاد دانشگاه و ... بودن؟؟؟؟ واقعا متن خبرتون خیلی غیرعلمی بود. من فکر میکردم چیز جدیدی گفتن، همه حرفا بدون دلیل، بی منطق و واقعا غیرعلمی بود. من شک دارم اینا اصلا تو جامعه زندگی کنن. نظرات بینندگان خیلی منطقی تر و مفید تر بود.
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
واقعا برای این بزرگواران متاسفم. من یه فوق لیسانس دانشگاه دولتی ام. 26 سالمه تا الان هر چی کار کردم خرج تحصیلم شده. 2 سال باید برم سربازی میشم 28. اگه فقط یه خونه بخوام اجاره کنم باید یکی دو سال کار کنم چه برسه به وسایل خونه و خرج عروسی و ... بزرگوار، اون موقعی میشه ناهنجاری های اجتماعی رو محکوم کرد که اقتصاد کشور مریض و آشفته نباشه. تو جامعه ای که اقتصاد خرابی داره، همه چیز خرابه. همه چیز.
دانشجو سال چهارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
به دادم برسيد دارم ديوانه مي شم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
اینا واقعا استاد دانشگاه و ... بودن؟؟؟؟ واقعا متن خبرتون خیلی غیرعلمی بود. من فکر میکردم چیز جدیدی گفتن، همه حرفا بدون دلیل، بی منطق و واقعا غیرعلمی بود. من شک دارم اینا اصلا تو جامعه زندگی کنن. نظرات بینندگان خیلی منطقی تر و مفید تر بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
یادش بخیر قدیما با یک چادر سفید دخترا میرفتن خونه بخت و با کفن از زندگیشون میرفن الان چی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
شما در مورد نصف جمعیت دنیا چه فکری میکنید،واقعا متاسفم،همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
مهمترین عامل طلاق ازدواجه .خلاص.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
فیلسوف بزرگ
مشکوک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
برای من یه سئوال پیش آمده:
در تمام دنیا ایسانها یا بی حجابند و یا حجاب دارند، چرا فقط توی ایران بد حجاب داریم؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
چون حجاب زورکی شده. هیچ جای دنیا حجاب زورکی نیست.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
در سوره نحل آیه 112 خداوند به سه چیز سفارش می کنند 1- امنیت2- معیشت
3-رفاه و آرامش.
خدا وکیلی چند در صد در جامعه اسلامی با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی به آن دست یافته ایم که حالا در رابطه با جدایی دختر وپسر وحجاب زنان غیرتی شده اند.با بگیر وببند و امنیتی کردن نمی توان جامعه را آرام نگهداشت
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
واقعا برای این بزرگواران متاسفم. من یه فوق لیسانس دانشگاه دولتی ام. 26 سالمه تا الان هر چی کار کردم خرج تحصیلم شده. 2 سال باید برم سربازی میشم 28. اگه فقط یه خونه بخوام اجاره کنم باید یکی دو سال کار کنم چه برسه به وسایل خونه و خرج عروسی و ... بزرگوار، اون موقعی میشه ناهنجاری های اجتماعی رو محکوم کرد که اقتصاد کشور مریض و آشفته نباشه. تو جامعه ای که اقتصاد خرابی داره، همه چیز خرابه. همه چیز.
آرامو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
نمی توان انسان را به زور به بهشت برد....
لا اکراه فی دین .....
همه چیز خوبه واعتدال چیز خوبیه وهمه چیز در جای خودش مفیده
پس چرا باید ایرانی شاد نباشن وهمش از جریمه وبد حجابی و روزه خواری وقاچاق کالا وتجاوز به عنف وگرفتن فیلم شخصی اشخاص وبلوتوث کردن و......
باید اینا باشه
خودتون قضاوت کنید
مشکل کجاست
....محدودیت.... در هر چیز باعث شعله ور شدن میشه
مثلا ماهواره که قبلا اینطور بود ولی الان عادی شده
الان توی مهد کودک پسر ودختر با هم هستند ودر ایام مدرسه ابتدایی وراهنمایی و دبیرستان از هم جدا هستند وبعد در دانشگاه باز هم سر یک کلاس باهم میشینند
چه خوب بود که درست فکر میکردند
بخدا ما بوفالو نیستیم.همه ی ما درک داریم وآدم هستیم
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
مشکل اصلی اینه که ما هویت سنتی خودون از دست دادیم ومثل خیلی ازکشورهای درحال توسعه به دنبال تقلید فرهنگ امریکایی هستیم .زندگی سنتی ما از هم پاشیده وبرای زندگی جدید ما اصلا اماده نشدیم،مسولین اصلا این گذر راقبول ندارند تا برای ان برنامه ریزی کنند.این مشکلات که دوستان گفتند در بین خانوادهای مرفه هست دربین خانوادهای متوسط وفقیر هم هست.در دانشگاه هست ،درکوچه وبازار هم هست،درشرکتهای خصوصی ودولتی هم هست،درسینما هست،درتلویزیون هم هست.منحصر به جای خاص وشرایط خاص نیست.مسولین ،دولت،جامعه وخانواده اول باید شرایط جدید را بشناسن،بعد مشکل را دقیق بدانند وتعریفش کنندبعد از ان جویای راهکار باشن.با اقدامات یک شبه وراهکارهای اجباری وانتظامی هیج مشکلی حل نمیشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
در كشور هاي خارجي يا باحجاب داريم يا بي حجاب ولي در ايران گزينه سومي به نام بدحجاب داريم.
در تمام دنيا سه زمان داريم گذشته - حال - اينده اما در ايران زمان ديگري به نام زمان شاه داريم.
ناشناس
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
آقایان مسئول لطفا بیایید تو جامعه می بینیدبا فعالییت های فرهنگی که شما انجام دادید شیر تازه زیاده نیازی به خرید گاو نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
من در سال 78 با همسرم ( كه چهارم دبيرستان بود) عقد كردم .مدير دبيرستان خانم از پذيرش ايشان خودداري مي كرد .... سر شما را درد نياورم به ... افتاده بوديم .
همواره يا در افراطيم يا تفريط ، حد تعادل نداريم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
آن خانمی که پیشنهاد ازدواج دختران کم سن و سال در دوران دبیرستان را داده فکر کنم از نوار غزه امده چون چند وقت پیش در نوار غزه دختران هشت تا ده ساله را به عقد مردان 15 تا 30 ساله در اوردند فکر کنم از آنها الگو برداری شده ولی متاسفانه عقلش نمی رسد که دختری که حتی یک نمرو درست کردن را بلد نیست چطور می تواند یک زندگی را اداره کند
لابد این خانم در سن 15 سالگی ازدواج کرده و لذت انرا چشیده و حالا برای دیگران نسخه پیچی می کند
در این عصر دختر وپسر باید باهم ارتباط داشته باند از همدیگر شناخت کافی داشته باشند و بعد به فکر تشکیل زندگی مشترک بیفتند
از طرفی تا زمانی که مسئله اشتغال در این مملکت حل نشده ازدواجها همیشه با مشکل روبرو خواهند بود طرف با پول پدر ازدواج می کند ولی برای اداره زندگی هر روز باید از پدر پول تو جیبی بگیرد یا به مامان بگوید از بابا برام پول بگیر برای زنم لباس بخرم برای بچه ام کتاب بخرم اول مشکل بیکاری حل کنید بعد به فکر نسخه ازدواج برای جوانان باشید
اختلاط دختر و پسر سالهاست نقل محفل جمهوری اسلامی است تو اگر به دختر و پسر خود اعتماد نداری نفرست دانشگاه اتفاقا اگر همین دختر وپسر از ابتدایی با هم بزرگ شوند با هم یو یک کلاس درس بخوانند بهتر همدیگر را درک خواهند کرد تا کورکورانه بدون شناخت از همدیگر تشکیل خانواده دهند که نهایتا به طلاق منجر شود
این پژوهشگر که پوشش را ملاک ازدواج قرار داده می خواهم بپرسم تمام خانمهایی که از پوشش مناسب به زعم شما استفاده می کنند از افراد سالم جامعه هستند سالم بودن به چادر سیاه و مقنعه نیست چه بسا خانم هاییکه با لباس غیر چادر سیاه در این جامعه زندگی می کنند و اعتقاد آن چنانی به این پوشش مد نظر شما ندارند و خیلی هم معتقد هستند و هیچکدام از فرایض دینی خودرا فراموش نمی کنند ولی در خیابان مورد ضرب وشستم افراد نیروی اتظامی قرار می گیرند
haji
CANADA
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
این برادران و خواهران مسلمان مافقط تو سر زن میزنند و دنبال دعا ونمازند ....خدا فقط دعا و نماز نیست ....این دنیا بااینعظمت خود حرف ها دارد از دخمه ها بیرون بروید و روشنائی را ببینید و گیر ندهید به تار موی زن ...بهشت که مال تو نیست جهنم هم نیست ...خدا هم که نیستی ...رسول اکرم هم نشدی ...پس به دستور چه کسی مردم را اذیت می کنی ؟ به فکر مردم باشید و دست از خرافات بردارید . دنبال مافیای بخور بخور باشید
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
به نظر من اساسا نباید به آمارافزایش طلاق یا کاهش ازدواج اینجوری کلی نگاه کرد! باید با این مسئله مصداقی برخورد کرد مثلا آمار طلاق مربوط به مشکلات مالی یا فرهنگی وگرنه افزایش آمار طلاق در بعضی موارد مثل آزار دیدن های جسمی یا روحی نشون دهنده افزایش آگاهی ها و بهبود حقوق زنان و مردان می تونه باشه در شرایطی که در قدیم اگر آماری از طلاق های عاطفی بین دونفر می گرفتند شاید شرایط بسیار بدتر از حال بوده ولی بدلیل یک سری تعصبات و شرایط جامعه این طلاق های عاطفی به جدایی منجر نمی شده و زوج یا زوجه در تمام طول زندگی باید شرایط بد رو تحمل می کرده! این مورد رو در مورد موارد ازدواج هم می شه تعمیم داد جوانان ما آگاهانه تر دارن تصمیم می گیرند و از شر ازدواج های اجباری راحت شدند . به نظر من مشکلاتی که بالا ذکر شده علت یا معلولی از کاهش ازدواج نیستند اگر با دید بازتری نگاه کنیم می بینیم همه این موارد به علت سرگردان بودن جوانهای ماست اینکه هویت خاصی برای خودشون قائل نیستند و سرگرمی های مفید و خاصی ندارند.
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
این نتیجه حکومتیه که فقط اسمش اسلامیه!
و قربانی این اسلام که فقط برای ضعیفا قانوناش اجرا میشه جوونای مان.
حالا نمیدونم چرا انتظار تدین از جوونا داریم؟
نعوذ بالله شاید اشتباه از خدا بوده که غریزه جنسی رو آفریده!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
اما گفتی
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
با کدوم پشتوانه جوانها رو به ازدواج تشویق می کنید ؟ من 5 ساله ازدواج کردم . بعد 15 سال کار و مشقت در جوانی تازه یه اتاق با قسط و بدبختی خریدم. خدا داره بهم فرزندی میده . ماهی 500000 تومان درآمدم هست و 260000 تومانش قسطه خونمه . به خدا وندی خدا بعد از 3 ماه دیروز یه دونه مرغ خریدم اونم به خاطر وضعیت همسرم 20000 تومان . به کی بگم ؟ به کجا پناه ببرم که در جایی که من کار می کنم آدمهایی رو می بینم که ماهی یک میلیون هزینه سوخت ماشینشونه !!!! حالا به برادر کوچکم بگم برو ازدواج کن ؟؟؟
خجالت بکشند آقایانی که با هزار منت وام ازدواج !! می هند و به نظر من اگه وام طلاق بدهند بهتره چون اینهمه زندانی مهریه نمی مونه تو زندان . بدون فرهنگ سازی دخترا تو مدرسه به بد ترین شکل ممکن تربیت میشن و پر ادعا و بی ملاحظه وارد اجتماع میشن . خانواده های بدون گذشت و دختران پر توقع و پسران سیگاری و بی رمق حاصل مدیریت شماست !! ما اگه یه همه پرسی برگزار می شد مطمئن باشید حداقل 70 درصد مردم با آزاد سازی قیمت نان و گوشت و مرغ و بقیه مایحتاج مخالفت می کردند . این 40 هزار تومان برای خودتان اما مرغ رو به سفره های مردم برگردونید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
واقعا خاک بر سرتون با این کارشناسی .وقتی امثال شما کارشناس بشین بایدم وضع مملکت این باشه
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
به نظرم به خاطر ازدواج فرهنگ هاي گوناگونه ايرام متشكل از اقوام هست نمونه اش قم با اين همه مهاجر كلان شهر ها كه دچار روزمرگي هستن و رو به سطحي شدن و ديگر اين كه مردم ما ميخوان هم سنتي باشن و هم مدرن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
چرت وپرت
yahya
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
بنام حق يادمان باشد هر اموراتي به دست خداست وفقط حركت خدا پسندانه از ما بقيه بركت ها را خداوند متعال خواهد داد لذا بيشتر خودتان را ناراحت نكنيد فقط وفقط راهي را طي كنيد كه با عقل و منطق سازگار و خدا پسندانه باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
عامل اصلی تجرد و طلاق مشکلات اقتصادی است. این مشکلات و فشارهای مالی شادی و نشاط و خنده را از زندگی محو کرده و غمگینی و اندوه و ناراحتی و نگرانی از وضع موجود و آینده را جایگزین کرده و موجب شده تا در اثر کمبودها و نبود شرایط رفاه و خوشی فشار عصبی مردم بیشتر و تحمل افراد کمتر و تنش ها و دعواهای زندگی اجتماعی و خانوادگی بیشتر و گذشت ها کمتر و ...اما کی به فکر حل مشکلات مردمه؟! کی حاضره یه ذره از کیسه ای که از بیت المال ÷ر کرده در راه حل مشکلات مردم خرج کنه؟! بلکه همه میخان از دیگران عقب نمونن توی مال اندوزی و عیاشی برای خود و خانواده شون. والله ÷در مردم دراومده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
عامل اقتصادی میتونه عامل مهم تجرد باشه اما مسئله طلاق بغرنج تر از این حرفاس که بشه در اقتصاد جستجوش کرد. طلاق غالبا ریشه فرهنگی داره.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
شما به پسرها سخت نگیرید. مطمین باشید ازدواج می کنند. شرایط مهریه خرجهای بالای ازدواج و زندگی مشترک، کار، مسکن و ... عواملی است که باعث می شود پسرها حتی به فکر ازدواج هم نیفتند. وقتی 20 هزار زندانی مهریه داریم چه دلیلی داره به این آمار اضافه بشه. مسولین به فکر تصحیح قوانینی مثل مهریه باشند.
از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
حالا ای که گفتی یعنی چه؟
از ايران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
يعني اينكه وضع قم بدجور خرابه!!!!!!!!!
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دختر و پسر تا همدیگرو نشناسند ازدواج میسر نیست /هستند کسانی که بدون شناخت قبلی به خونه بخت رفتند و الان در مراحل مختلف باهم مشکل دارند / فقط و فقط ازدواج راه حل نیست چون باعث میشه پدیده طلاق و زندگیهای از هم گسیخته بوجود بیاد که فقط دختر و پسر زیر یک سقف باهم هستند وگرنه خانواه ای در کار نیست / و در آخر با یه نسخه خاص نمیشه همه معضلات را حل کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
خدایا ما را از شر این به اصطلاح کارشناسان بیسواد و بیعقل نجات بده که جوانان را ناامید و مملکت رو به باد دادند.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
من تازه تو ارسال نظرشرکت میکنم-تاسف خوردم که بعضی هابرای خودنمایی به هرچی وهرکی توهین می کنند.خدایاآخرعاقبت ماروبه خیرکنه...آخرین جمله:
مابایدجوابگوی خون شهداباشیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
همه چی رو گفتین الا ریشه ای ترین مسئله رو. سربازی مهمترین سد ازدواجه. معدود خانواده ای پیدا میشه که به یه سربازی نرفته دختر بده و اصلا معدود پسری پیدا میشه که سربازی نرفته جرات خواسگاری داشته باشه(البته به جز خود من). چون کسی که سربازی نرفته حتی کارم نمیتونه پیدا کنه که حداقل چندرغاز در بیاره که یه گوشه زندگیش بذاره-الانم که سطح تحصیلات بالا رفته کسی به کار غیر اداری راضی نمیشه-تازه اگرم بشه مثل من که فوق لیسانس دارم پروانه کسب بهش نمیدن که حداقل یه کسب و کاری را بندازه-من خودم دارم با اسم پدرم کار میکنم(شیشه دوجداره میزنم)- پس لطف کنین ریشه ای ترین عامل رو از بین ببرین، اگه حل نشد برین سراغ مسائل دیگه
خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دمتون گرم بچه ها ، گل كاشتين ، معلوم شد كه ما به اين سادگيا به اين اراجيف پژوهشگران باج نميديم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
لطف کنید به این پژوهشگران بگوئید زحمت نکشند و این قدر فکر نکنند. با این راهکار ها وضع بدتر می شوند. اوضاع اقتصادی رو درست کنید، برای جوانان امنیت روانی ایجاد کنید. گشت های ارشاد رو جمع کنید. به فرهنگ و هویت ایرانی احترام بگذارید و مردم رو به حال خودشون بگذارید. جامعه درست می شود. ضمنا اینقدر هم تز های غلط ندهید.
ناشناس ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اول با تشکر از سایت بی نظیر فرارو. یه سوال از مردم دارم. جون من جواب بدید. چرا مسئولای ما از همه چی حرف میزنن جز مشکلات اصلی مردم؟ به نظر شما چرا؟ ملت ما داره تاوان چی رو پس میده؟ به نظر شما راه برون رفت از این مشکلات چیه؟ یا به نظر شما راهی مونده اصلا؟ از سایت فرارو که واقعا سایت بی نظیریه تشکر میکنم. یا علی
اشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
خانم محبی نظر خودشو گفته اخه اینو نگن چی بگن
امیر آقاسی
UNITED STATES
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
یک عامل بسیار مهم که در ایران نادیده گرفته شده جا دادن بیش از حد زنان به مشاغل و موقعیتهای اجتماعی است که عرصه را بر مردان تنگ می کند در حالی که زنان همانند مردان به کار و تحصیل (اقلا رشته های فنی) نیاز ندارند در حالی که بیشتر قبولیهای کنکور سراسری را خانمها تشکیل می دهند. اما در عربستان به زنها سخت می گیرند لذا شاهدیم بهشت ازدواج در دنیاست.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
پرسیدید ازدواج به چه قیمتی؟ به قیمت 1370 سکه طلا و سالها آب خنک خوردن در گوشه زندان!
hessam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
از نظر من مشکلات اقتصادی یک طرف و مشکلات فرهنگی طرف دیگر باعث کاهش ازدواج و افزایش طلاق و بی بندوباری شده ، چون که میبینیم درباره یک معضل جامعه بحث شده و نظرات بعضی افراد از نوع دید نژادپرستی و شخصیه و این طرز فکر در اینده میخواد زنداری کنه و یا حتی کشورداری کنه!اینکه من رشتی ام،کردام،ترکم،قمی یا هرجا دیگه یا اینکه من چادری ام یا غیر نباید اجازه بده نظرات ما تغییر پیدا کنه،همچنین میبینیم که تا یک نفر نظرش رو عنوان میکنه فوری میخوایم تو دهنش بزنیم،به نظر شما اگر توی زندگی بخوایم فقط حرف خودمون باشه طلاق پیش نمی اد؟اگر همینجور به طرف مقابلمون توهین کنیم چطور؟در مملکت داری چطور؟
اگر درصد افرادی رو که با مضامین توهین یا پرخاشگری نظر دادن رو بگیرین چه نتیجه ای میگیرین؟
با تشکر
برو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
برو با موتور كار كن برجي 800 تا 1 داره يا كار كردن با موتور افت داره؟
هستی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
از ماست که بر ماست اگر همه مردم راهشونو درست برن خیلی از این مشکلات هم از بین میره پس اول از خودمون شروع کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
همه مشکلات دنیا رو حل کردین فقط مونده مشکل جونای ایرانی
blue
ARMENIA
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
سلام.مدرک تحصیلی کارشناساتونو وجایی که اونو گرفتن بگین.از تو لپ لپ اوردینشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
تاکی با واقعیت به صورت وارونه برخورد می کنیم
30سال است که اینگونه مسایل در کشور مطرح است جدای پسر از دختر زن از مرد آخر تا کی به انسن دید حیوانی خواهید داشت به خدا مشکل همینگونه نگرشهای سطحی وقشری است
بیاید باور کنیم ترکیه اسلامی از ایران اسلامی در مسایل دینی ودنیوی جلوتر است
کشورهای عربی این را یاد گرفته وبیداری عربی از تزکیه الگو برداری می کند وما در خواب خرگوشی فرو رفته ایم
مشکل در نوع نگاه وتفکر ماست نه در جدای پسر از دختر
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
بچه ها یه فکربکر!همین اوشکول که اومدن تزدادن وآماردادن،بریدازشون دختراشون روخواستگاری کنید!به جون خودم اگه دختردادند!
میترا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
به نظر من 2 مورد عامل ازدواج نکردن جووناست:
1: گرانی و نداشتن درآمد متناسب با گرانی
2: روابط جنسی نامشروع یا ازدواج موقت (بی حجابی اینقدر کارگر نیست روابط جنسی آزاد عامل بی تفاوتی جووناست....)
امیر
UNITED STATES
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
یکی از دو عامل ازدواج نکردنو گفتین ازدواج!
متاسفم که ازدواج موقت رو در کنار رابطه ی نا مشروع آوردین.
بينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
مي بينم كه بازم همه خوابيدو فرارو بد جوري سر كارتون گذاشته ، بابا بيدار شيد. آهاي فرارو من هم يك ايرانيم. مسلمانم.خيلي دين اسلام رو دوست دارم و قواعد آن را در حد توانم و بصورت درست عمل مي كنم و به اسلام من درآوردي اعتقاد ندارم.نظراتم رو چاپ نمي كني چون ميدونم.ايمان دارم كه من حرف يك آزاده را مي گويم.دنيا محل گذره بايد دمي آزاده بود.قربون آقا امام حسين (ع) برم فرمود ولي ما نفهميديم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
چيه انتظاري بيشتر از اين از اهالي محترم قم داريد؟ بابا اين كه حيلي عاديه عزيز دل برادر !!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
این کارشناس محترم پوشش خانمها رو دلیل عدم ازدواج معرفی کرده
اگه یه سری به بنگاه املاک بزنید می بینید اجاره 700 هزار تومانی برای خونه 50 متری تو محل متوسط تهران باعث می شه جون تهرانی ازدواج و خانم بد حجاب و کلا همه چیز یادش بره
یه کم انصاف هم خوبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
همه چیز به سبک زندگی غربی بر می گرده. این هم نتیجش .سبک زندگی رو عوض کنیم بهتره.
شايان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
اول دلیل بی‌رغبتی به ازدواج، سست بودن ازدواج‌هایی است که اخیرا صورت گرفته است. وقتی می‌بینم کسی که همه سختی‌ها را به جان خریده آخرش هم ناراضی است از اول «الف» را نمی‌گویم که تا آخر راحت باشم!

دوم زیاده خواهی دخترخانم‌هاست وقتی می‌بینم مادرم که تازه مال نسل قبل است بازهم از پدرم گلایه دارد مطمئنا دخترهای امروزی با آن همه تشریفات نمی‌توانند با زندگی امثال من بسازند. قناعت از زندگی ما رخت بسته.

سوم مسائل فرهنگی است وقتی می‌بینم از پدر و مادر بسیار ملتزم با شرایط جامعه 20 سال پیش باز کسی مثل من از آب در آمده آن وقت وای به حال بچه‌ای که پدری چون من و جامعه امروز مربی او باشد.

ولی در کل مجرد بودن اصلا بد نیست از من به شما نصیحت فقط تا ۳۵ سالگی صبر کنید مابقی‌اش سرازیریه!
مجله فرارو