صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۵۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
آیت الله مصباح یزدی طی بیاناتی در واکنش به شکست نامزد مورد نظر ایشان گفته اند که نسبت دادن افراط‌‎گری ازسوی عافیت‌طلبان، تکلیف را ساقط نمی‌کند.

رهبر معنوی و امام گروه سیاسی پایداری، همچنین در نفی بی تاثیر بودن تلاش هاشان برای رای آوردن نامزد مورد تاییدشان اظهار داشته اند که تاثیر یعنی این که فردی با کمترین امکانات(سعید جلیلی)، رایی مشابه آن که میلیاردهاخرج‌کرده( قالیباف) بیاورد.

آیت الله مصباح، به پیروان خود فرموده اند که برای پیروزی، از الان باید برای چهار سال بعد به فکر باشند و برنامه ریزی کنند.

اظهارات آیت الله مصباح را به نقل از وبسایتشان در زیر بخوانید:

 اجتماع پرشور و باحرارت همراه با احساس مسئولیت مردم کشور، از جمله مواردی است که در دیگر کشور‌ها نظیر آن را سراغ نداریم و اظهارات رسانه‌های غربی و مسئولان کشورهای غربی، نظر مقام معظم رهبری که همان موضوعیت داشتن حضور مردم است را تأیید می‌کند، اما در کنار آن مسائل و سئوالاتی برای برخی پیش آمده است که موجب ابهام یا دلسردی برخی در روند آینده است که باید آن را تبیین کنیم.
 
چرا رهبر انقلاب درباره فرد اصلح اظهار نظر نمی کنند؟
 
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه بسیاری از فقها و علما شرکت در انتخابات را واجب شرعی می‌دانند، اظهار داشت: هرچند اصل حضور مردم در این انتخابات لازم بوده و تأثیرات مثبت بین‌المللی دارد، اما به نظر تنها حضور کافی نیست و باید اصلح را انتخاب کرد، مخصوصا اگر در مقابل اصلح کسانی باشند که ممکن است ضعف‌هایی داشته باشند که در سیاست گذاری‌ها و مدیریتشان احتمال وارد شدن ضرر به اسلام و مسلمین وجود داشته باشد.
 
عضو مجلس خبرگان در خصوص ملاک اصلح بودن نیز اظهار داشت: مردم ما همواره منتظر رهنمودهای مقام معظم رهبری و شاخص‌های اصلح از زبان ایشان هستند، تا بتوانند با توجه به آن ملاک‌ها اصلح را پیدا کنند، اما مقام معظم رهبری همواره تأکید می‌کردند که بنده درباره کاندیداها هیچ اظهار نظری نمی‌کنم، اما چرا با وجود اینکه مصلحت کشور مهم است و این مصلحت می‌تواند با انتخاب یک فرد تأمین شود، رهبری اظهار نظر نمی‌کنند؟
 
وی در پاسخ به این ابهام افزود: هرچند عنوان اولی این است که معرفی کامل شاخص‌های نامزد اصلح، توسط ایشان برای جامعه مفیدتر خواهد بود، اما با چنین کاری نظام متهم خواهد شد که این انتخابات مهندسی شده و فرمایشی است و از لحاظ بین‌المللی تأثیر بسیار منفی برکشور دارد، چرا که امروز چه ما بخواهیم و چه نخواهیم دموکراتیک بودن انتخابات یک اصل تلقی شده است و هرچه قدر دشمنان بتوانند، آن را خدشه دار کنند، ارزش سیاسی انتخابات را کمرنگ کرده‌اند و از سوی دیگر کسانی که شاخص‌ها را در خود نمی‌بینند، در انتخابات شرکت نکرده و آن را تحریم می‌کنند و حضور حداکثری اتفاق نمی‌افتد.
 
آیا عدم اظهار نظر رهبر انقلاب درباره اصلح تکلیف را از دیگران ساقط می کند؟
 
آیت‌الله مصباح یزدی با طرح این سؤال که آیا با عدم اظهار نظر صریح رهبری، دیگران هم نباید اظهار نظر کنند، خاطر نشان کرد: چنین اصلی وجود ندارد، چرا که در صدر اسلام نیز چنین مواردی وجود داشته است، مثلا حضرت زهرا(س) در خصوص مسأله فدک محاجه کردند، ولی امیرالمؤمنین(ع) چنین نکردند. معلوم می‌شود که تکلیف آنها با یکدیگر فرق داشت و کاری که از حضرت زهرا(س) بر می‌آمد، از شخص دیگری بر نمی‌آمد، چرا که اگر حضرت امیر(ع) ورود می‌کردند، متهم به حرص بر ملک می‌شدند و چه بسا به شورش و درگیری منجر می‌شد. نمونه دیگر آن نوع برخورد ابوذر با خلفا و انتقاد از مال اندوزی آنها بود، در حالی که حضرت علی(ع) چنین مواضعی نگرفته و اینگونه برخورد نمی‌کردند، چون تکلیف آنها با یکدیگر تفاوت داشت.
 
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر کسی دید افرادی اشتباه می‌کنند که به ضرر اسلام تمام می‌شود و وی می‌تواند آنها را هدایت کند، باید اقدام کند. گاهی گفته می‌شود که چنین رفتاری خلاف شأن است، در حالیکه بالاترین شأن، هدایت مردم است.
 
اینکه تلاش‎ها نتیجه نداد ایجاب نمی‎کند که بر گزینه رای آور سرمایه گذاری کنیم؟
 
وی با اشاره به سؤال و ابهام دیگری که ممکن است در ذهن برخی پیش آمده باشد، اظهار داشت: تجربه انتخابات‌های گذشته و به خصوص تجربه اخیر نشان داد که علی‌رغم تلاش‌های مخلصانه‌ای که مردم فرهیخته کشور و به خصوص دانشگاهیان و حوزویان صورت دادند و انصافا در این زمینه کم هم نگذاشتند و حتی از جیب خود خرج کردند که بیانگر علاقه وافر مردم به دین و نظام است، این تلاش‌ها مؤثر واقع نشد، لذا این تصور پیش می‌آید که این تلاش‌ها بیهوده است و ممکن است در آینده انگیزه‌ای برای چنین تلاش‌هایی وجود نداشته باشد و از همین روست که عده‌ای رأی آوری را از مهمترین ویژگی‌های اصلح عنوان می‌کنند. از طرف دیگر اگر کسی رأی آورد که او را اصلح نمی‌دانیم، وظیفه ما چیست، آیا باید تسلیم وی شویم یا تحمل کنیم یا برخورد کنیم؟
 
آیت‌الله مصباح ادامه داد: از نظر فقهی علاج مرض برای رفع ضرر موجود یا دفع ضرر محتمل، واجب است و سیره عقلا بر این است که اگر شک وجود داشت در اینکه با مراجعه به دکتر و استفاده از دارو،  مریضی بهبود می‌یابد یا خیر، باز هم اقدام می‌کنند و احتمال عدم تأثیر مجوزی برای ترک مداوا نیست. در مسائل اجتماعی که فعالیت یک فرد تأثیر اجتماعی دارد، نیز نمی‌توان وظیفه اجتماعی را به صرف احتمال عدم تأثیر رها کرد. اگر به وظیفه خود عمل نکردیم و روز قیامت از ما به خاطر عمل نکردن به وظایف سؤال شد، جوابی نخواهیم داشت.
 
عضو مجلس خبرگان در پاسخ به این سؤال که آیا اگر چندین مرتبه عدم تأثیرگذاری فعالیت خود را دیدیم، باز هم اقدام واجب است، به آیاتی از قرآن کریم در خصوص اصحاب سبت اشاره کرد و اظهار داشت: عذاب الهی نه تنها قوم گنهکار، بلکه کسانی که نسبت به آن بی‌تفاوت هم هستند را فرا می‌گیرد، لذا اگر در جامعه‌ای خلاف شرع رایج شد و افرادی با عذر عدم تأثیر به وظیفه خود عمل نکردند، با اصحاب سبت که مشمول عذاب الهی شدند، فرقی نخواهند داشت.
 
ما مرد تکلیفیم و نه مسئول نتیجه
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان سخن امام(ره) مبنی بر اینکه ما مرد تکلیفیم و نه مسئول نتیجه، اظهار داشت: امام(ره) علی‌رغم وساطت کشورهای دوست و مسلمان برای خاتمه جنگ، زیر بار نرفته و شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه را سر دادند. حتی در مبارزه علیه شاه نیز وقتی برخی مخالف مبارزه با شاه بودند و برخی علما برای گردهم آوردن امام(ره) و دیگران پادرمیانی کردند، امام(ره) معتقد بود اگر قرار است، اصل مبارزه مورد مشورت و تصمیم جمع قرار گیرد، برای من هیچ اعتباری ندارد، چرا که من یقین به وظیفه برای مبارزه دارم، اما اگر در نحوه مبارزه می‌خواهند مشورت شود و مثلا نرم‌تر برخورد شود، از آنجا که کار جمعی اثرش بیشتر است، بنده می‌پذیرم.
 
عضو مجلس خرگان رهبری ادامه داد: در صدر اسلام نیز افرادی چون حجر بن عدی، میثم تمار، عمرو بن حمق و رشید حجری نیز تا پای جان بر اصول خود ایستادند، آنها مگر احتمال تأثیر می‌دادند و مگر ترس از جان نداشتند، پس چرا تقیه نکردند؟ در حالیکه اگر آنها نبودند ما امروز از شیعه چیزی نداشتیم. سید الشهدا(ع) نیز با وجود یقین به عدم تأثیر در مخاطبان و نتیجه جانگداز آن، باز هم اقدام کرد. اما در عین حال در آخر کار اظهار رضایت کرده و حتی حضرت زینب(س) می‌فرمایند « ما رأیت الا جمیلا».
 
وی با اشاره به فتوای امام(ره) در خصوص حرمت تقیه در مهامّ امور اظهار داشت: شیخ فضل الله نوری با اینکه می‌دانست پافشاری او سبب آویخته شدنش به دار می‌شود، باز هم دست از استقامت خود برنداشت، در حالیکه اگر مبنای نهی از منکر را جلوگیری از مفاسد بدانیم، وی نباید روی حرف خود پافشاری می‌کرد، چرا که حاصل نشد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احکام شرعی بر اساس ملاک‌هایی تشریع شده است، اظهار داشت: هر موردی که با اراده و اختیار ما سر وکار داشته باشد، جای تکلیف هم هست، مثل شرکت در جنگ ولو که برخی جنگ‌ها نیز به شکست انجامید. چرا که تکلیف هرچند به خاطر مصالح واقعیه است و برای تحقق امور مطلوب است، اما اینکه تا چه میزان این مطلوب، محقق شود، به اراده ما نیست، بلکه به میدان رفتن و شمشیر زدن تا پای جان در اختیار ماست، اما اینکه بعد چه خواهد شد، تابع اراده ما نیست. لذا همواره باید ببینیم که تکلیفی متوجه ما هست یا خیر؟
 
وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در عالم رخ می‌دهد، چه تاریک و چه روشن، همه در مجموعه نظام احسن است، ادامه داد: ملاک تکلیف، نتیجه روشن نیست، بلکه ملاک تکلیف، شناخت آن از راه عقل و شرع است، ولو اینکه عملا نتیجه دلخواه از آن حاصل نشود.
 
در فصل انتخابات آتی باید با همان انگیزه و جدیت شرکت و کار کنیم
 
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: بر این اساس اگر دوباره فصل انتخاباتی پیش آمد، باید با همان انگیزه و جدیت شرکت کنیم و نگران نتیجه نباشیم.
 
این استاد اخلاق خاطر نشان کرد: زیارت عاشورا به ما می‌آموزاند که حتی بر مصیبت عاشورا نیز باید شکر کرد، چون وسیله سعادت دنیا و آخرت است. یعنی تکلیف را باید انجام دهیم، ولو اینکه به دنبال آن مصیبت باشد و حتی پس از آن به خاطر توفیق عمل به وظیفه و آن مصیبت، خداوند را شاکر باشیم. لذا اگر مثل برخی به خاطر پول، رودربایستی یا گرفتن پست رأی ندادیم، ولو زحمت کشیدیم، بی‌خوابی کشیدیم، تهمت‌ها را تحمل کردیم و فحش‌ها را شنیدیم باید شاکر خداوند باشیم.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر این طور نیست که این زحمات و تلاش‌ها هیچ اثری نداشته باشد. آیا اینکه فردی با کمترین امکانات و هزینه‌ها، رأیی نزدیک به کسانی بیاورد که میلیاردها خرج کردند، تأثیر نیست؟ مخصوصا اینکه تنها همین چند روز کار شد و اگر مدت بیشتری با این اخلاص و جدیت کار می‌شد، نتیجه کیفی کار نیز بالاتر بود. پس نمی‌توان گفت این کارها اثری ندارد و تکلیف از ما ساقط است، و اگر از حالا برای 4 سال بعد فکر کنیم تأثیر آن چندین برابر خواهد شد.
 
اگر به تکلیف عمل نکنیم باید منتظر مسخ شدن باشیم
 
پآیت‌الله مصباح خاطر نشان کرد: اگر به وظیفه خود عمل نکنیم، باید منتظر مسخ شدن باشیم، اما نه مسخ ظاهری، بلکه مسخ فکری و روحی که نسبت به انقلاب و اسلام بی‌تفاوت بوده و بیکاری و گرانی به عنوان مهمترین مسأله برای ما قلمداد شود.
 
این استاد برجسته فلسفه ادامه داد: هرچند آدمی دوست دارد، همگان به او احترام بگذارند، هرچند تحمل ملامت و ناسزا مخصوصا از دوستان آسان نیست، اما قرآن فرموده است «لایخافون لومه لائم». بله، اگر وظیفه‌ای نباشد، انسان خود را در معرض فحشها و تهمت‌ها و ملامت‌ها قرار نمی‌دهد، اما اگر وظیفه‌ای را احساس نمود، باید به تکلیف عمل کند.
 
وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: این عافیت طلبان و راحت طلبان هستند که نسبت افراط گری را به عده‌ای می‌دهند، اما با دادن این نسبت‌ها تکلیف ساقط نمی‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
معتدل
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
نتیجه گیری من از کامنتهای بالا:
مخالفان آ.مصباح عموما تربیت نایافته اندو ادب در بیان نظرات رو رعایت نمیکنن...
*لطفا بی تربیتا منفی بدن یه آمار بگیریم*
ناشناس
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
درود بر ایت الله مصباح
ناشناس
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
امیرالمومنین هم تا مردم نخواستند پا در وادی سیاست نگذاشت. من نمی دونم اینا خودشون رو از امام اول شیعه محق تر می دونن که به زور می خوان به مردم حکومت کنن؟
ناشناس
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
عجب ! اینا فکر هم میکنند؟
ناشناس
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
مطمئن باشند که ما اشتباه 84 را دیگر تکرار نمی کنیم.
ماشاالله
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
خدايا پناه ميبريم تو خودت ميداني آنها چه ميخواهند و مارا به كجا ميخواهند ببرند
ناشناس
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
حاج اقا تقبللا
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
افرادی مثل شما باعث عقب ماندگی ایران می باشند .
ناشناس
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
شما به 8 سال گذشته فکر کن
ناشناس
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
انشاالله خداوند به همه ما وایشان کمی بصیرت مرحمت فرمایند
ناشناس
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
علیرغم اینکه فضلای قم به ایشون تذکر دادن که تو مسائل سیاسی ورود نکنند. به دلیل اینکه ایشان رو دارای بینش سیاسی نمیدونن چرا که این قضیه بر همه ثابت شده.

به هر حال دعا کنیم خدا مردم رو از شر این گونه تفکر خلاص کنه
رضا
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
8 سال فكر كردي نتيجه اش اين بود واي بحال بعد از اين. خواهشا" كمتر فكر كنيد و نقشه بكشيد و بيشتر به ياري مردم و حل مشكلات آنان بپردازيد.
ناشناس
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
بهتره زیاد فکر چهار سال دیگر رانکندوبه فکر چهار سال گذشته باشد که چه کرده است
ناشناس
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
پاقدم روحانی رفتیم جام جهانی
ساشا
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
تفکر طالبانی
محمد
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
حضرت آیت ا... بهتر است اینطور صحبت بکنیم:از الان به فکر حمایت ازدولت جدید وپیشرفت سریع ونجات کشور باشیم
ناشناس
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
شما با نتخاب احمدی نژاد که این همه تورم و فقر پدید آورد خود را ثابت کردین و مگه ما ملت همیشه آقا بالا سر میخوایم
خلیل
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اقای مصباح دو بار جمعتان فکر وکمک کردید واحمدی نژاد را قالب کردید که برای ده نسل بعدی بس است لطفا به کار خودت برس از تفکر در خصوص انتخابات پرهیز کن
کریمی
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
استاد آسمون ریسمون.. ایشان مطمئن باشند ذخیره تام و تمام برای اصلاح طلبان بوجود آمده که هیچکس یارای رقابت با او را ندارد. محمدرضا عارف تا هست از یاد مردم نخواهد رفت و در موقع ضروری بی درنگ او را بر خواهند گزید.
آگاه
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
تمامی پایگاه های بسیج از بودجه این مملکت تبلیغ جلیلی می کردند دیگه چه امکاناتی می خواین!!!!!!!!!!!
شما همه چیز رو همون جور که دوست دارید تفسیر میکنید.....
ناشناس
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اگر همه اعتبار ایشان به اطاعت از امام خامنه ای است پس چرا همچون ایشان به رییس جمهور منتخب تبریک نمی گویند؟
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جناب مصباح شما به سیاست لطفا کاری نداشته باش به همون دین مردم رسیدگی کنید کافیه
یک اصلاح طلب واقعی
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا
ما همیشه با ولایت و آیت الله مصباح هستیم
امیر
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
شب بخیرمصباح
علی
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
بابا یکی به این آقای مصباح بگه آخه یعنی این چهارسال رو از حالا داری میسوزونی؟یعنی کشک.از حالا به فکر چهارسال بعد؟پس همکاری چی.به جای این که کمکش کنین موفق باشه از حالا آتش نزاع ها روشن شد؟آقا مصباح شما واقعا به فکر این مردمی؟به فکر این کشوری؟یا فقط دنبال این هستی که قدرت به دست آدم خودت بیافته و تو اونو هدایت کنی؟واقعا افسوس برای کشوری که سردمدارانش اینطور فکر میکنن
ناشناس
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اتفاقا منم به چهار سال بعد فکر کردم و دنیا رو بدون تتمه این افکارتون چقدر زیبا دیدم واقعا دنیا بدون شما پر از آرامش و زیباییه
متنفر از تحجر
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
خدايا مار از شر تحجر نجات بده
مهدی
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
شما که گفتید خداوند بر انتخابات نظر دارد و منتظر نظر سنجی ها نمیشود..بیایید به رئیس جمهوری که بیش از 50 در صد را در یک مرحله کسب کرد خاضعانه تبریک بگویید و برنامه ریزی برای تخریب ایشان را پایان دهید، اگر شما نگران اسلام بودید که امروز وقتی دیدید مردم شما را نمیپسندند به خانه میرفتید و به فرد پیروز کمک میکردید نه اینکه به او به چشم دشمن نگاه کنید
علی
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جناب مصباح رای ما در دودور بعد هم نه به تفکر شماست بهتره به جای کارشکنی به دروس فلسفه ببردازید
ناشناس
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
این آدم که اصلا به رای مردم اعتقاد نداره من نمی فهمم چرا اصلا تو انتخابات شرکت می کنه؟!؟! این طرفداراش هنگ نمی کنن با دیدن این همه تناقض...
بردیا
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اگر من به جای آقای مصباح بودم تا آخرعمر روزه سکوت میگرفتم
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
من اگر جای شما بودم تا آخر عمر درباره کسانی که مرا تربیت کردند فکر می‌کردم.
ناشناس
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
گل گفتی بردیا جان
کامران
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
آقای مصباح من از طرف خیل عظیمی از جوانان برومند وطن از شما خواهش می کنم سیاست را به اهلش واگذارید- ورزش کنید و تغذیه خوب داشته باشید و عبادت کنید و از خدا برای خودتان طلب مغفرت کنید. ما هم برایتان دعا می کنیم.
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
من هم به عنوان یک جوان از خیل عظیم جوانان همین وطن از شما کامران عزیز خواهش مشابهی دارم.
یک ایرانی
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اما فقط خواهش می کنم "فکر معقول بفرما"...
ایرانی
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
رهبر معنوی و امام گروه سیاسی پایداری!!
احتمالا یه فرقه نو ظهوره.
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جلیلی میاد و 8 سال می مونه. باز همان آش وهمان کاسه بدا به حال ما.
ناشناس
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
آيت الله....
همه به دنبال يك دلى هستند تا مملكت از اين وضعيت خارج بشه بعد شما كه به اصطلاح دلسوز نظام و ملت هستى هنوز شكست را نپذيرفته و به فكر ٤ سال ديگه اى؟
بهتر نبود يه پيام تبريك ميداديد؟؟
آراى شهر قم و شادمانى مردم قم بعد از انتخابات آيا هنوز شما را به فكر فرو نبرده كه دوران خفقان باز گشت پذير نيست؟؟؟
تو را به خدا بس است قدرت طلبى....
تینا
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
بازم شما ها و امثال شماها حرف میزنید. از این به بعد دیگه سکوت کنید لطفا
رضا
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
فقط یک نگاه به مثبت و منفی های نظرات بندازیدبه اصل مطلب پی میبرید...
ناشناس
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
فرارو نامردي است كه نظرامو نمي نويسي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
arian
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
با سلام و عرض تبریک

اقایان مصباحیه یک سر به لبنان بزنند
وببینند که چگونه همه جوانان و احزاب و قومیتها با هر دین و نژادی حزب الله را دوست دارند و در کنار هم زندگی میکنند این یعنی دمکراسی و جذب حداکثری
دوست عزیز ما هم که مثل شما
نمی بوشیم و نمی اندیشیم
ایرانی هستیم و کشور و نظام را
دوست داریم .اصلا تعهد یعنی
همین ونه سوء استفاده از شعائر
و نمادها سلامتی شما را هم ارزومندم
اقای مصباح
سیدمحمد
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
"فردی با کمترین امکانات و هزینه‌ها" !!!
پس اون همه سازماندهی و هزینه میلیاردی مال چه کسی بود؟!
اون همه پوسترهای آقای جلیلی و ویژه نامه های رنگی پولش رو چه کسی داد؟!
ناشناس
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
ملت هم دست بکار خواهند شد و به چهار سال بعد فکر خواهند کرد. کاری کنند کارستان
حسین
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
من موندم این اقای مصباح این اظهار نظرهای مردم را میخواند ویا میشنود بابا با که زبانی مردم بگن ما شماهارا نمیخواهیم
ناشناس
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جناب مصباح دیگه دارم واقعا ازت ناامید میشم همش حرفتون شده تکلیف تکلیف برادر من درست ما مامور به تکلیفیم اما تکلیفی که ناظر به نتیجه مطلوب باشد خدایی شما وگروهتون دست از سر این ملت نمی خواهید بردارید تندروی های شما باعث شد که ارای مردم تغییر کند می شود چهار سال سکوت کنید
ناشناس
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
دوران افراطی گری اعم از این وری و اون وری تمام شده
دور بعد 30 میلیون
ناشناس
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
شما کار دیگه ای ندارید تو این چهار سال انجام بدید؟ انتخابات فقط تاکتیک و روش رقابت نیست!
ناشناس
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
مصباح یزدی بهتر است به فکر آخرت باشد تا دنیا.
ناشناس
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
مصباح یزدی بخاط این هشت سال ، باید از مردم عذرخواهی کند و پایش را از سیاست بیرون بکشد.
ناشناس
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اقای مصباح باید ودوستانش باید در نوع نگاهشان به مردم وحکومت تجدید نظر کنند نه اینکه از امروز با همان نگرش که محکوم به شکست است به فکر تصاحب قدرت باشند ودر راه دولت جدید مانع تراشی کنند مثل همان کارهای که با خاتمی کردن
ناشناس
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جام جهانی رو میگه؟؟؟
ناشناس
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
حاج آقا مصباح، توهم تا چه اندازه؟ ملت ایران از اصولگرایی و اصولگران خسته شدند. با چه زبانی باید گفته شود. بدانید که مردم دیگر نمی خواهند هرگز و هرگز 8 سال گذشته را مجددأ تجربه کنند.
ناشناس
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
انشالله استاد مصباح هم برای 4 سال بعد فکر کنند هم 40 سال و هم 400 سال اما یادشان باشه امام راحل اهل مشورت بو ده اند چون از پیامبر عظیم اشان ما تا سی می کردند لطفا از امام راحل انهم به نادرستی برای تا ئید فرمایشاتشان مایه نگذارند انهم به صورت نا صواب و غیر واقع
مهیار
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
محض رضای خدا شمافکرنکن تاوان فکر کردن شمارا8سال این ملت ومملکت پس دادند اگر همه دست بدست هم بدهند ودر اصلاح کشور کمک کنند کلی وقت لازمه که خرابکاریهای کاندیدای محبوب قبلی شما اصلاح بشه آنوقت با این فرمایشات شما لابد چوب لای چرخ رئیس جمهور جدید گذاشتن وسعی در بی کفایت نشان دادن او هم یکی از تکالیف حساب میشه
ناشناس
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
البته دوستان، جناب مصباح كار ديگري جز فكر كردن ندارد. خلاصه هر كي يه شغلي داره ديگه. خسته نباشي واقعا!!!!!!!
فكر از شما انتخاب خلاف از ما.
ناشناس
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جناب مصباح افراد اصلح از ديد شما را طي 8 سال گذشته و همچنين طي اين انتخابات ديديم،نميشه شما فقط به امور حوزوييتان رسيدگي كنيد.
محمد
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جناب آقای مصباح

تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ(بقرة/44)

«44» آيا مردم را به نيكى دعوت مى‏كنيد، اما خودتان را فراموش مى‏نماييد؛ با اينكه شما كتاب [آسمانى] را مى‏خوانيد! آيا نمى‏انديشيد؟!

بدون شناختن احمدی نژاد ازش حمایت کردی. این بار یه کم صبر کن. بهتر نیست؟
ناشناس
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
آقاي مصباح و همقطارانشان،‌خدا حافظ،‌قطار شما بدون ترمز در سراشيبي دارد مي رود.
ناشناس
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
انشاء الله به امید خدا
ناشناس
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
حاجی اگه به جای فکر چهار سال سکوت کنی خیر دنیا واخرت خودت ومردم روفراهم می کنی.ضمنا یعنی شما شما فکر می کنی سی وخورده ای ادم اشتباه کردن فقط تو درست میگی
حمید
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اسلام گراهای افراطی
ناشناس
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اینقدر این حرفها رو بزنه خسته شه آخه مردم چطوری بگن شما رونمیخوان تعداد افرادی که شما رومیخوان همونی اند که به جلیلی رای دادن
منتقد
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
به این بزرگواربفرمایید شما دیگه برای ملت فکرنکنید چون ملت خودشان بحمدلله خیروصلاح خودشون را می دانند خیلی ممنون بگید شمابه همان مسائل علمی بپردازید که خیر وصلاح درهمان است
ناشناس
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
در اين 8 سال چه گلي به روي ملت و نظام زديد كه به فكر 4 سال ديگه هستيد .
ناشناس
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
جناب مصباح همونه که میگفت مردم کی هستن-چکارن-رایشون معنی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اره همونه ؟یکی جواب بده
ایرانی
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
حاج آقا خواهشا دست از سر ملت بردار رای به جلیلی نشان دهنده طرفداراهای شما بود پس خواهشا سکوت کنید بزارید مردم راحت باشند در ضمن این را یادتون نره که اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست
ناشناس
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
حاجی هنوز تو هاله نور گیره .
ebrahim
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
ایا ستاد اخلاق حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان و ایت ا.. بر خود تکلیف میدانند دو رییس جمهور مملکت را یکی به نادانی و دیگری را به چریدن خطاب و اشاره فرمایند؟.
امیرعلی
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
آقای مصباح تفکر شما هشت سال بود این بلا سر کشور اومد ... تفکرت شکست خورده آقای مصباح برو آخر عمری توبه کن ....
ناشناس
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
يك اصلح پيدا كن كه هفته اخر تغيير نكند
ناشناس
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
حضرت آیت‌الله به جای اینکه به فکر ۴ سال بعد باشند باید به فکر آخرت خود باشند. باید یک فکری برای این قضیه بکنند که اینقدر دین را خرج مسایل گذرای سیاسی کرده‌اند، جوابش را چگونه باید پس بدهند.
ناشناس
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
تمام شد افکار اینگونه افراد را دیگر در موزه ها خواهیم دید
ناشناس
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
مصباح کیه
ناشناس
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
به حق این ماه خدا از سر تقصیراتت نگذره مصباح ،ببین چه کرده اید بادین و دنیا ی ملت
مرتضى
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
جناب ايت الله بفكر دين وديانت مردم باشيد كه دردوران هشت ساله موردتاييد شما خيلى صدمه يد سياست رابه اهلش واكذاركنيد.
درست همانندساير مجتهدين. ياعلى.
ناشناس
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
هی روزگار یادش بخیر " اطاعت از ریس جمهور اطاعت از خدا است" یادته آقای مصباح؟ کمی حیا کنید و اگر سکوت اختیار کنید بهتر است.
سعید
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
چون جلیلی انتخاب نشد
امير
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
اقا مصباح فعلاً به فكر سلامتى خودت باش
مسعود
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
به لطف خدا دیگه سیاسیون اصلاح طلب به این حد از پختگی رسیدند که با انجام خدمت صادقانه و به درستی ونه با مکر وحیله و دروغ وتزویر و عوام فریبی(مثل شما) سکان هدایت کشور رو دیگه به دست شما افراطیون خشک مغز بدهند.
اصلاحات واصلاح طلبی به مدد خداوند و تعقل مردم دور اندیش ایران زمین در جامعه وساختار تشکیلاتی نظام نهادینه می شود .شک نکنید حضرت مصباح
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
هزاران لایک
زیاران
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اصلاحات و عقلانیت؟؟؟
خوبه کاندیداتوون از فرط بی رای بودن زد خاکی...
ناشناس
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
سلام من خودم از طرف دارن جلیلی هستم و تابع ولی فقیه اما وقتی آقای روحانی با بیشترین آرا رئیس جمهور شدن دلیلی نمی بینم با ایشون مخالفت کنم چون هم به ضرر نظام هست و هم مردم و شکست و پیروزی مفهومی نداره

وقتی رهبری پیام تبریک فرستادن من باید تابع ولایت باشم
ناشناس
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
آقای مصباح آنقدر متناقض صحبت فرمودید که دیگر باور فرمایشات شما مشکل شده است . آسیبی که شما و یاران به اسلام و مسلمین زدید بسیار زیاد است . شما جوانان ما را از دین فراری می دهید.
ali
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
فکر کن عزیزم!!!
ناشناس
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
به هر حال انتخاب و پیدا کردن اصلح فقط تخصص شماست!!
ناشناس
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
ما حس خوبی نسبت به مصباح و دوستانشان نخواهیم داشت و به حرفهاشون وقعی نخواهیم نهاد.
مومن
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
آقای مصباح طبق فرمایش جنابعالی می باید به آقای روحانی گوش فرا دهی و فرمانش را واجب الاطاعه بدانی!! ذلک بما قدمت یداک وان الله لیس بظلام للعبید.
ناشناس
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
خدا همه را به راه راست هدایت کند.
بیرجندی
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
اقای مصباح از کوزه همان تراود که در اوست......از صندوق رای هم انتظار بیجا نداشته باش
لولوخان
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
جناب آقای مصباح اولا در اموری که تبحر نداری دخالت نکن دوما میزان رای مردم است شما بچسب به اخرتت و دنیا رو بیخیال شو
ناشناس
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
این برنامه ها دیگر برای این ملت رنگ و بویی ندارد و نخ نما گشته ...افراطیها باید بدانند که مردم انها را نمیخواهند
نیما
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
8 سال دیگه تا حالا هیچ رئیس جمهوری در ایران 4 ساله حکومت نکرده همه 8 ساله بودن هشت سال برنامه ریزی کن
جمال
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
آقای مصباح، بذار در این 4 سال از دست افراطی ها نفس راحت بکشیم. تا 4 سال لطفا اظهار نظر نکنید.
ناشناس
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
چرا همه باید نظر بدن. سکوت خیلی بهتره
ناشناس
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
برنامه ریزی برای 4 سال دیگر منظور روشنگری نه تخریب. چرا فرافکنی می کنی عزیزم
ناشناس
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
با نظرتون موافقم اشتباهی منفی دادم
کبوتر
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
اگر نتیجه ضربات جبران ناپذیری به اسلام و اعتقادات مردم زد ؛ آنوقت چی؟ اگر نتیجه بازی با ایمان مردم شد؛ چی! تسلیت نامه چاوز بازی با اعتقادات نبود؟
ناشناس
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
شما در بازی با اعتقادات مردم فقط تسلیت چاوز را دیدید؟
ناشناس
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
سلام فرارو
و سلام دوستان عزیزم



من جز هیچ جناح و حزب و . نیستم.
مطالب بیان شده حاج اقا مصباح را هم، نه تایید می کنم، نه رد.

فقط یک چیز می خوام بگم:
من حق نظر دارم، حق انتخاب، حق این که برای نامزد مورد نظر خودم تبلیغ کنم و ..
ایشان هم همینطور.

شما هم همینطور.
دیگران هم همینطور.

و در این میان؛ این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند.

پس دوستان عزیز؛ چرا اهانت؟ چرا تعریف؟ چرا حرص و جوش؟

مردم اند که تصمیم می گیرند
اول حرف همه را گوش می دهند، بعد، تصمیم می گیرند.


از دوستان انتظار ادب بیشتری بود..
ناشناس
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
جناب برادر یاخواهرناشناس
وقتی یک عالم دینی همه را جز باند خودش(اونم بااون سابقه مشعشع)یزید وشمرومعاویه و.. میدونه پس نباید توقع داشته باشه دیگران خیلی مؤدبانه بههاش حرف بزنن
اتفاقا کامنتا خیلی هم مؤدبانه است
ماحق داریم که از ایشون درباره سابقه اش درانقلاب وجنگ بپرسیم
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
هفتاد درصد شوراها از ان اصولگرایان است یعنی مردم اصولگرایان را قبول دارند و آقای روحانی را هم به عنوان اصلاح طلبی رای ندادند چون عضو جامعه راحانیت است رای دادند
ناشناس
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
من هم جزو مردم هستم برادر من به آقای روحانی به خاطر لباسش یا حزب خاصی رای ندادم به خاطر برنامه هاش و گفتمان جلوگیری از افراطی گری رای دادم همین و بس
مردم که سنگ تموم برای روحانی گذاشتن انشالله خودشون و تیمشون هم قدر ما رو بدونن و جوونها رو فراموش نکنن
اشتغال مشکل اصلی ما هست
ناشناس
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
مردم آسایش و رفاه می خواهند و کرامت تا زمان پیروزی احمدی نژاد در دور اول زیاد کسی کاری به جناح ها نداشت و خود من بشخصه به شعار های عدالت اجتماعی ایشان رای دادم .

یک قصه
روزی به پرنسی می گویند مردم کشورت همگی گرسنه اند نان هم ندارند بخورند ، پرنس در جواب با لحنی حق به جانب گفت خوب اگر نان ندارند کیک بخورند !

دوست عزیز تا کسی خود در تنگ دستی نباشد نمی فهمد درد گرسنگی و پوشاک و درمان و ... ، ماه رمضان نزدیک است ولی کسی که می داند روزه اش را با چه چیزی می خواهد باز کند نمی تواند افرادی را که غذایی ندارند درک کند .
ناشناس
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
گفتمان اصولگرایی بسیار طرفدار دارد. اگر آقای روحانی رای آورد غالبا بخاطر مباحث اقتصادی بود که مقدار زیادی از آن به مافیای اقتصادی کشور برمی گردد که دکتر احمدی نزاد ایشان را نقد و لو میداد انها هم کارشکنی می کردند. امیدواریم دکتر روحانی هم بتونن تو کارشون موفق باشن ما که بدمان نمی اید بالاخره سربلندی ایران است
ناشناس
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
عزیز من اول هفتاددرصد نبوده و58درصد بوده
بعدازاون مردم تهرون نصف بیشترشون شرکت نکردند
بعدازاون مثلا جدیدی ورضا زاده و...هم حتمااصولگرا هستند؟؟؟

عجیبه ها
ضمنابرو تحقیق کن آقای هاشمی وناطق وروحانی چندساله اصلا به این جامعه روحانیت سرنمی زنن وقبلااعضای جدید گفتند اینها عضو مانیستند
جامعه روحانیت با همون شجونی استاداخلاق حال کنه بهتره
ناشناس
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
مردم راي شورا ها را جدي نگرفتند و اگر حوصله بخرج مي دادند مثل انتخاب رييس جمهور مي شد . ضمنا برادر ما هم مسلمان شيعه اثني عشري و دوستدار رهبر و نظام هستيم خواهش ميكنم دست از افراط گري و تفرقه اندازي برداريد بگذاريد بفرموده امام(ره) وحدت كلمه داشته باشيم .
ناشناس
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
آقای مصباح
وقتی بنده وخانواده ام جلوی گلوله ها وزیرخمپاره های دشمن متجاوز تکه های تن برادرانمان را جمع می کردیم وبعد ازیک ماه برای ختم برادرم به عقب برمی گشتیم تو کجا بودی که حالا ماشدیم شمر وتوشدی امام حسین
فرارو توراخدا منتشر کن که قاعدین کوته نظردیروز بدانند مازنده ایم هرچند این راروز24خرداد فریاد زدیم
ناشناس
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
ببخشید جناب عالی درزمان مبارزه باشاه هم همین عقاید راداشتید؟
درزمان جنگ هم همین عقیده راداشتید؟
آیا این شدت وحدت راباید فقط دربرابر بزرگان این کشور که محبوب مردم هم هستند به کارببرید؟
آیا عدم مبارزه درزمان شاه ودرجنگ، عافیت طلبی نبود؟
آقا امان از عافیت طلبی که خودتون هم اشاره کردید
ناشناس
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
عدم مبارزه ایشان در زمان شاه و زمان جنگ؟
خجالت نمی‌کشید؟ ایشان در زمان شاه به حدی تحت تعقیب و پنهان بودند که حضرت آیت‌الله العظمی بهجت مواد غذایی برای خانواده ایشان تهیه می‌کردند و ایشان امکان سر زدن به منزل خودشان را ولو در همین حد محدود نداشتند.
نشریات انتقام و... امثال آن را خودشان می‌نوشتند و صفحه بندی و تکثیر می‌کردند.
آن پس فطرت هایی که چنین چهره ای از ایشان ساختند به سختی در روز حساب پاسخ خواهند گرفت و شما هم که این دروغ ها را رواج می‌دهید همراه آنها خواهید بود.
جانم به قربان عالمی که بزرگترین سرمایه اش یعنی آبرویش را برای اسلام به زمین زد و همه دروغ ها و تحریف ها و ناسزاها را به جان خرید تا دین خدا زمین نخورد
علي
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
اين تفكرات مخالف نظر رهبري و آقا است واي از نكنه از دين خارج شده باشند
ناشناس
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
ذره ای خجالت هم خوب چیزی است. به فکر عاقبت خودتان و ایستادن در محضر خداوند نیستید؟
نیما
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
دوستان در مطلب
ما مرد تکلیفیم و نه مسئول نتیجه
در شروع پاراگراف دوم دقت کنید چقد به حق تایپ شده ممنون
ناشناس
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
میشه بفرمایید در این 8 سال که اصلح شما روی کار بود چه گلی به سر اسلام و مسلمین زدید
خیلی خوبه که ایشان همیشه اصلح را معرفی کنند تا ما بدانیم به چه کسی نباید رای بدهیم
ناشناس
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
دیدن موفقیتهای ایشان دلی بی غرض می خواهد. همینکه دکتر روحانی میخاد مسکن مهر، یارانهو...ادامه دهد این یعنی موفقیت دکتر احمدی نزاد و درستی حرکت ایشان چراکه آقایان طرح هایی بهتر از این ندارند
ناشناس
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
تا وقتي مردم منتظر اين 45 تومن هستند همين ميشه ديگه، نميبينن خودش چقدر محتاجشون كرده كه دارن براي اين 45 تومن جون مي‌دن! مسكنم كه تو دولت خودشون 5 برابر شد!
همرا
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
برو حجی مثل دیگر علما به درست برس و نقش ارشادی داشته باش نه اینکه از حالا خط و نشون می کشی برای چهار سال دیگه بلایی که شما و پیروانت سر این مملکت آوردید تا چهل سال دیگه هم فراموش نمیشه
ناشناس
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
خط و نشان نیست روشنگری نیست و ایشان بسیار با تقوا تر از این هستند که بخواهند خط و نشان بکشند پس کجا رفت آزادی که ادعایش را دارید
ناشناس
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
"فردی با کمترین امکانات(سعید جلیلی)، رایی مشابه آن که میلیاردهاخرج‌کرده( قالیباف) بیاورد"
يعني عملا ايشون جليلي(دست پرورده ايشون) رو مقابل دكتر قاليباف(گزينه مورد نظر رهبر معظم) قرار ميدن؟؟
(مقايسه فيل و فنجون)
سحر
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
کی گفته گزینه ی مورد نظر رهبری دکتر قالیباف بوده؟؟؟؟ اقا دیگه با چه زبونی بگن که خانوادشون هم از نظرشون مطلع نبودن؟؟نکنه شما علم لدنی دارید؟
مهران رنجبر
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
کاش فرارو میزاشت حرف دلمو بزنم