bato-adv
کد خبر: ۲۴۵۹۴۸

حمله جلیلی به برجام

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: در «برجام» حتی از حقوق تصریح شده در توافق ژنو هم عقب‌نشینی شده است.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با فارس، به تشریح نشست امروز این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: جلسه هفتم کمیسیون ویژه برجام به ریاست زاکانی و شرکت تمامی اعضا تشکیل شد. میهمانان جلسه امروز آقایان جلیلی (دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره‌کننده قبلی)، عباسی (رئیس سابق سازمان انرژی اتمی) و باقری (معاون سابق شورای عالی امنیت ملی) بودند. پیرو جلسه قبلی که تاریخچه مذاکرات از نگاه جلیلی و همکارانش بررسی شد در جلسه امروز محتوای برجام و قطعنامه 2231 از نظر جلیلی و همکارانش مورد بررسی قرار گرفت.

شاخصه قضاوت ما تحریم بیشتر در مقابل محدویت کمتر بود
وی افزود: جلیلی در ابتدای اظهارات خود گفت که در روند مذاکرات  شاخصه قضاوت و ارزیابی ما در برجام بر این اساس است که هر چه محدودیت‌ها کمتر شود تحریم‌ها بیشتر لغو شود. قطعنامه‌های شورای امنیت بیشتر لغو شود، محدودیت‌های تحقیق و توسعه کمتر شود. از ذیل ماده 41 خارج شویم، بازرسی‌های‌مان کمتر شود. نشاندهنده آن است که ما گامی به جلو برداشته‌ایم. آورده‌های ما چه بود تعداد سانتریفیوژها، راه‌اندازی فردو،‌ پیشرفت 76 درصدی آب سنگین اراک، تبدیل رآکتور تهران به تولید، 450 کیلو مواد با غنای 20 درصد، تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر، 100 تن آب سنگین، تبدیل قرص‌های سوخت به میله‌های سوخت از جمله آورده‌ها و سرمایه‌های هسته‌ای ما بود و ما در چنین شرایطی پرونده را تحویل دادیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جلیلی در ادامه عنوان کرد که از سوی دیگر داشته‌های راهبردی داشتیم که عبارت بودند از بی‌اعتبار کردن به کارگیری گزینه‌های ناامید‌سازی دشمن از تحریم‌ها، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، ناامید سازی دشمن از فتنه 88، ثبات جایگاه منطقه‌ای ایران از جمله آورده‌های ما در این دوران بود و در چنین شرایطی پرونده را تحویل دادیم. آورده‌های سیاسی ما در زمان تحویل پرونده این بود که پذیرش حق هسته‌ای ایران مقابل NPT، وادار سازی طرف مقابل مبنی بر کنار گذاشتن چنین شرط‌هایی در مذاکرات، عدم استثنا شدن فعالیت هسته‌ای ایران، پذیرش مؤلفه‌های توافق خوب از طرف مقابل، حمایت اتفاق کشورهای عدم تعهد، از حق هسته‌ای ایران، وادار کردن طرف مقابل به ویژه آمریکایی‌ها مبنی بر غنی‌سازی ایران صورت گرفته بود.

نقوی حسینی گفت: جلیلی معتقد است برای بررسی دقیق باید برجام، قطعنامه 2231، متن کامل برنامه بلندمدت، پیوست نقشه راه همکاری با آژانس باید مورد بررسی قرار گرفته شود. وی همچنین گفت که مطابق بررسی که ما داشتیم جمهوری اسلامی از حدود 100 حق مسلم خود در برجام و اسناد زمینه صرف‌نظر کرده است. مبنای نادرستی در برجام پذیرفته شده که قابل قبول نیست. از جمله استثنا شدن ایران، جایگزین شدن «اجازه» به جای «حق» ایران که در NPTتصریح شده است و پذیرش معیارهای غیرمتعارف و سرانجام اینکه در برجام حتی از حقوق تصریح شده در توافق ژنو هم عقب‌نشینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلیلی در ادامه وارد بطن برجام شد و اولین موضوعی که به آن اشاره داشت استثنا شدن ایران بود. «استثنا شدن» ایران برخلاف خط قرمز جمهوری اسلامی هم در برجام و هم در قطعنامه آمده است و صراحت دارد یعنی پذیرفتیم که حقوق کمتری در حوزه هسته‌ای داشته باشیم. ضابطه‌های بازرسی غیرمتعارف را به صورت استثنا پذیرفته‌ایم. ضابطه استنثایی راستی‌آزمایی را پذیرفته‌ایم. برخورد استثنایی با فعالیت هسته‌ای را پذیرفته‌ایم. پروتکل الحاقی را هم به طور استثنایی پذیرفته‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب تاکید کرد: جلیلی یکی از موارد قابل توجه را محدودیت‌های زمانی دانست که محدودیت 8 ساله به عنوان 8 سال اول ذکر شده و مراحل بعدی هم برای آن در نظر گرفته شده که مشمول محدودیت‌های سنگینی شده که با فرم‌های غیرمتعارفی همراه است و در طول مدت مذکور، آژانس در مورد ماهیت، دامنه، میزان غنی‌سازی و فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه غنی‌سازی نظر بدهد و موارد مذکور باید در کمیسیون مشترک (8 کشور) هم ارائه گردد و بعد از 8 سال محدودیت‌هایی جدی و مهمی پذیرفته شده که بسیاری از امکانات را از ما می‌گیرد. از جمله اینکه بعد از 8 سال و ده ساله، ایران اجازه دارد؟ (نه می‌تواند) دویست سانتریفیوژ IR6 و IR8 داشته باشد و در بقیه انواع سانتریفیوژها ممنوعیت دارد. مطابق محاسبه، برای رسیدن به 190 هزار سو حدود ۴۰ سال طول می‌کشد تا با این دو نوع سانتریفیوژ به آن برسیم. علاوه بر این پذیرفتیم که بعد از 8 سال همه سوخت مصرفی مورد نیاز باید به خارج ارسال شود، ایران از آب سنگین برای همیشه محروم می‌شود. از غنی‌سازی 20 درصد محروم می‌شود (تامین نیاز رآکتور تهران هم با محموله‌های 5 کیلوی با در اختیار ایران قرار داده می‌شود اگر هم از ندهند ما حق ساخت آن را نداریم 5 کیلوی بعدی هم زمانی داده می‌شود که 5 کیلوی قبلی مصرف شده باشد)

نقوی حسینی در خصوص نظارت و بازرسی‌های غیرمتعارف،‌ تصریح کرد: جلیلی در زمینه‌ دسترسی، نظارت و بازرسی‌ها بیان کرد که یکی از خطر قرمزهای ما عدم ورود بیگانه به حریم امنیتی و دفاعی کشور بود. لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم تمامی خطوط قرمز تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری متضمن عزت، پیشرفت و امنیت جمهوری اسلامی است. نظارت و بازرسی پذیرفته شده در برجام دارای 3 پایه است: توافقنامه پادمان (NPT)، پروتکل الحاقی و نظارت‌های فرا پروتکل برای مثال در برجام پذیرفتیم که فعالیت‌های برخلاف اجرای برجام را انجام ندهیم. چنین نظارتی فرا پروتکل الحاقی است که برای مدت‌های 10 ، 15 ، 20 و 25 ساله پذیرفته‌ایم. همه این موارد مصادیق روشن در برجام دارد و تعداد آنها نیز زیاد است.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جلیلی همچنین گفت ما در برجام دسترسی، نظارت و بازرسی‌های غیرمتعارف را پذیرفتیم که برخلاف خطوط قرمز تعیین شده است. از جمله اجرای کامل درخواست‌های فراپروتکل آژانس که مطالبه غیرمتعارفی است. چرا که امکان دسترسی به بسیاری از اطلاعات کشور را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: جلیلی کمیسیون مشترک را یکی از موضوعات قابل توجه برجام دانست چرا که شرایط محدودکننده و سختی را برای ما ایجاد می‌کند و مهمترین اثر آن، اثر نظارتی و بازرسی است از جمله اینکه اثر یک کشور عضو کمیسیون معتقد باشد که ایران به تعهدات خود عمل نکرده است؛ کلیه تحریم‌ها قابل بازگشت خواهد بود.

«در این قسمت و قبل از ورود به بحث تحریم‌ها بنا بر این شد که اعضای کمیسیون سؤال‌های خود را مطرح کنند.»

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جلیلی گفت مطابق قطعنامه ایران برای مدت 10 سال ذیل سند 41 باقی خواهد ماند. پرونده هسته‌ای تا 10 سال دیگر در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود. بازگشت پذیری تحریم‌ها علیرغم حفظ محدودیت‌های درازمدت هسته‌ای، استثنا شدن ایران در قطعنامه، حفظ محدودیت‌ها و بازگشت‌پذیری به قطعنامه‌های قبلی از جمله موارد قطعنامه 2231 است.

نقوی حسینی در خاتمه اظهار داشت: جلیلی تصریح کرد که بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای با صنعت مستقل بومی عزم نظام جمهوری است و بحث این دولت و آن دولت نیست. ما نیروهای هسته‌ای در استراتژی انرژیک را طراحی کرده‌ایم و باید به 20 هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای برسیم. بنابر این موضوع بحث هسته‌ای نیست. هر اهرم فشاری که باعث عقب نگه داشتن ما از حق هسته‌ای‌مان شود ما را در تمامی حوزه‌های صنعتی و علمی عقب می‌اندازد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
جالبه کسی که باید جوابگوی عملکرد فاجعه بارش باشد بجای عذر خواهی خالا مدعی هم شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
زنده باد جلیلی شجاع ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
ای مردم!قطعنامه ترکمنچای را در تاریخ بررسی نمائید. با این وضعی که دیده می شود آنهایی که قطعنامه را امضا کرده اند بزرگترین مردان تاریخ سیاسی ایران بوده اند!
فرزند ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
آقای جلیلی بهتراست شما باشمردن آراخودتان درانتخابات ریاست جمهوری تعدادافرادی که به حرفتان گوش میدهند رادرنظربگیرید.مگرهسته چه ارمغانی برای ماداشت جزتحریم وگرانی وسودسرشارکاسبان تحریم.بهترگوشه ای بادوستان درسکوت بگذرانید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
واقعا حال کردم، معلومه حرف های منطقی جلیلی آتیشتون زد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
این چی می گه...
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
یک سئوال : اصلا ما انرژی هسته ای ره می خواهیم چیکار؟ وقتی ما میلیونها هکتار صحرای آفتابی داریم ، چرا از صفحات خورشیدی استفاده نمی کنیم، که هم انرژی مون تامین بشه و هم خاک زیر صفحات از گزند تخریب در امان بمونه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
متاسفانه حرفاش کاملا درسته
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
بنظر من ایشون اگه اینکاره بود همون موقع که کاره ای بود کاری میکرد.
حالا بهتره بره دنبال درس و مشق و ظرفیتهاش !!!!!
در ضمن اوضاع خطریه دوستان تحت تعقیبن!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
هنر این آقا فقط گرفتن عکس یادگاری با خانم اشتون بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
به به الگو و خط دهنده دلواپسان هم درد دلش را بیرون ریخت . شما هر چه دل تنگت می خواهد بگو. اصل کار مردم هستند که 97 درصد موافق این توافق هستند.
هدایت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقا یه سوال
جلیلی با پرایدش(پراید انتخاباتیش) میاد مجلس. دوستان شفاف سازی کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقای جلیلی اگر میتونستی توزمان خودت میرفتی به نتیجه میرسیدی حالا چون ذیگران به نتیجه رسیدند داری .....
بقول شیخ خودتان آب بریز اونجا که میسوزه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
خرابتم ناشناس :) مرسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
توافق وین حاصل زمان ایشان است. دستاوردهایی که با آنها معامله شد.
mts
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقای جلیلی مدیریت و مذاکرات شما را دیدم لطفا ساکت شوید افراد کاربلد کار خورد را انجام دهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
بس است دیگر . نه خیلی شما در مذاکرات توفیق داشتی. فقط وقت تلف میکردی . ما مردم از تیم فعلی هسته ای که این توافق را برای ملت ایران به ارمغان اوردند بسیار سپاسگذاریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
پس اینطوری هر کس نظرش را درباره برجام بگوید، شما می گویید حمله کرده، آیا رهبری هم به برجام حمله کرده؟
جرات انتشار ندارید چون قدرت برخورد با استدلال را ندارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقای جلیلی! برادر من! اگر کننده کار بودی، آن زمان که مثلا اختیار دار بودی، کار را به نتیجه می رسوندی. حالا لطفا برو دوغتو بنوش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
از این بیانات بوی حسادت به مشامم می رسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
موافقم
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جناب جلیلی خیلی هنرمند بودند در زمان متصدی خودشون مسئله رو حل و فصل میکردند نه اینکه فقط با کوله باری از تحریم وارد ایران میشدند این توافق حتی اگر بد هم باشه ماحصل بی تدبیری گروه احمدی نژاد و شخص ایشونه! کجای دنیا کشوری اجازه میده با ندانم کاری پاش به شورای امنیت برسه آن هم برای ساخت یک نیروگاه! از مردم که عذر خواهی نمیکنید لااقل ساکت بشینید نمک روی زخم نپاشید با سرو صدا کردنها نمیتونید خودتون رو مظلوم نشون بدید از بس دغل بازی دیدیم که دیگه همه شدیم زغال فروش!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
از ظرفیت ها چیزی نگفت..!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
برجام خوبه . من که قبول دارم . دم آقای طریف هم گرم .
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
یک بار تو انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مردم به شما " نه " گفتند. مثل اینکه خوب نشنیدید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقایان به صورت مستدل وفنی دفاع بفرمائید.البته اگه رئیس جمهور محترم از کوره در نروند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
مستدل بفرمایید آقای جلیلی در چند دوره مذاکره جز تشدید تحریم به چی رسیدند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
اقاي جليلي در 8 سال حضورت به جز افزايش تعداد قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران وباج دادن به روسيه وچين چه خدمتي كردي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
خدا پدر ومادر شما را بياموزد حرف دل ملت ايران را زدي
امیر
United States
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
کاملا غیر منصفانه است!

داشتن دید استراتژیک و همه جانبه نگر و اشراف داشتن به فراتر از نوک بینی، موهبتی است که نصیب هرکسی نمیشود... ایضاً توانایی و شهامت تفکیک منافع شخصی و جناحی از منافع ملی...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
میخواد ادای جمهوریخواه های آمریکا رو در بیاره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
بهتره ایشون به تحریم ها حمله کنند نه برجام
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
تو که راست میگی!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
برو برو بزار باد بیاد
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
طرف يجور حرف ميزنه انگار دوره خودش شق القمر كرده بود و ما اروپا و آمريكا را تحريم كرده بوديم. رشد اقتصادي بالاي 8% بود و درامد سرانه ملي حدود 2000دلار مي چرخيد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقای جلیلی که اینقدر خوب نطق می کنن چرا در زمان مذاکرات به جای مذاکره ،بیانیه می خوندن.بابا یکی نیست به این آقایان نماینده مجلس بگه که اگه مردم آقای جلیلی رو قبول داشتن خوب تو انتخابات ریاست جمهوری بهش رای می دادن.تورو خدا به جای فکر کردن به منافع جناحی یک کمی به اوضاع مردم و مملکت فکر کنیدو دست از این سیاسی بازیها بردارید.
ضمنا ، کسی تا حالا دیده که آقای جلیلی یک کلمه انگلیسی صحبت کنه ؟که حالا میاد در مورد متن برجام اظهار نظر می کنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جلیلی و زاکانی نشستند با هم دیگه توافق ملت رو نقد میکنند !!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
چه نعمتی راميخوای ازدست بدی. تحريم نعمت بزرگی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
متن رو خوندم و صحبت های جلیلی به جا بود. امیدوارم مخالفین مستدل نقد کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
مطمئنی خودت خوندی؟سواد خوندن داشتی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
معلوم نيست ما روحاني رو انتخاب كرديم يا احمدي نژاد رو
به راي مردم احترام بزارين
تقصيره اون كسيه كه به اينا ميدون داده
ناشناس
United States
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
واقعا خوب که مملکت دست ایشون نیفتاد والا بغدادمون بر باد بود.....برجام؟فتنه؟
ابراهیم زنوزی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
هنوز از توهم درنیومده.هنوز درک درستی از وضعیت پیدا نکرده.چه چیزی عایدمان می شد اگر برجام نبود.یعنی باید توافق بهتر می شد.خودت چرا نتوانستی یه قدم به توافق نزدیک ترشوی؟این جماعت از خدا شرم نمی کنند؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
پس رسایی نمک جلسه بود یا فلفل؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
درود بر جلیلی قهرمان
حتما نمایندگان قهرمان برجام را تصویب نمی کنند
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
خوبه ! کسانی که یک زمان همه کاره بودند ! هیچ کار بغیر از اضافه کردن تحریم ها و محدودیت های آنچنانی نکردن !! حال که هیچ کاره اند هم ایراد میگیرند و هم نظر کارشناسیییییییی میدهند !!!!! آقایون توجه کنید اینها الان هیچاره اند تو مسایل بین المللی !!! اگر توانایی کاری را داشتند در همون موقع مسءولیتشان از عهده بر می آمدند!! آقایان!!!!! نمایندگان مجلس اینقدر تفرقه بین مردم و مسءولین ایجاد نکنید
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ای خدااااااا... جلیلی به جای پاسخگویی درباره ی بی کفایتی هاش حالا مدعی هم شده!!!!!
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
همانطور كه انتظار مي رفت جلسه كميسيون ويژه بررسي برجام به جلسه محاكمه تبديل شده است. افراد شركت كننده و مخالف برجام كه اكثرا دوستان رئيس جمهور سابق هستند ؛ افراد غير مرتبط و كم تجربه هستند و صلاحيت رسيدگي موضوع مهمي چون برجام را ندارند. اين جلسات نه تنها روشنگري نمي كند بلكه بيشتر ايجاد ترديد در جامعه مي كند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
معما چو حل گشت آسان شود. این آقا این همه مذاکره کرد هیچی حل نشد فقط رفت اونجا قصه تعریف کرد. حالا داره به چی اعتراض میکنه!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
به بدهکار رو بدی طلبکار میشه همینه دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
تو رو خدا بس كنيد بگذاريد مردم آرامش داشته باشند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقای جلیلی ، چندیدن سال با سیاست شما در مذاکرات پیش رفتیم و چیزهای زیادی برای ما به ارمغان آورد ، از قبیل تحریم ، انزوا، در آستانه جنگ و سقوط قرار گرفتن کشور و از این قبیل امتیازات ، بله آقای جلیلی سیاست اخم کردن و لج کردن و حرف خود را به کرسی نشاندن شما برای ما اینها رو به ارمغان آورد ، ممنون میشوییم که دیگر کار را به کاردان بسپارید ، بگذارید آنها مشکلات را حل کنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
به جلیلی باید گفت:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
شما اگر کاری از دستت بر میومد تو همون سالها که مسئول بودی کاری میکردی. ایراد گرفتن و غر زدن و لجبازی کردن رو همه بلدن. دقت کن اسمش توافقه. قرار نیست ما همه چیز از این توافق گیرمون بیاد و طرف مقابل هیچی. شما مشکلت ریشه ایه. برو رو معنی توافق کار کن بعد که خوب یادش گرفتی بیا بگم چیکار کنی.
ناشناس
-
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آورده‌های ما چه بود تعداد سانتریفیوژها، راه‌اندازی فردو،‌ پیشرفت 76 درصدی آب سنگین اراک، تبدیل رآکتور تهران به تولید، 450 کیلو مواد با غنای 20 درصد، تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر، 100 تن آب سنگین، تبدیل قرص‌های سوخت به میله‌های سوخت از جمله آورده‌ها و سرمایه‌های هسته‌ای ما بود و ما در چنین شرایطی پرونده را تحویل دادیم.
.
.
.
جناب جلیلی، علاوه بر اینها کشوری در استانه جنگ، با چند قطعنامه تحریمی، اجماع جهانی علیه ایران، تحریم نفت، بانکی، فلزات گرانبها، کشوری با تورم 45 درصدی، رشد اقتصادی منفی 7 درصدی و.... هم چیزی بود که شما تحویل دادید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
راستی جلیلی به چند زبان زنده دنیا می تواند صحبت نماید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
تو اون كمسيون كسي نبود كه از جليلي بپرسه تو كه لالايي بلد بودي چرا خوابت نبرد آقا 8 سال پرونده هسته اي دستش بود نه تنها پيشرفتي حاصل نشد بلكه چندين قطعنامه هم بر عليه ايران صادر شد...!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
کی گفت شما ظرفیت در کنی
حالا اینقدر ظرفیت در کنید تا این روزنه امید مردم را هم بر هم بزنید نه داداش شما ناراحت این هستید که چرا حزب شما به این توافق با دنیا نرسید و الانم ناراحت این هستید که مردم دیگه دوست ندارند تفکر شما برشون حاکم باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جلیلی قهرمان
امید و فخر ایران
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
حالا باید دید دولت چی جواب میده
جواب کلی یا تخصصی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ثبات جایگاه منطقه‌ای ایران از جمله آورده‌های ما
واقعا رو که نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
دوره تو به پشت خیمه دشمن رسیدیم !
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
اقاي جليلي در دوران رياست خودش كوچكترين قدمي نتوانست براي توافق بردارد الان ديگه حداقل ايشون جاي اعتراض ندارد وبايد ساكت باشد اگر ايشون با همان سياست مذاكرات را پيش ميبرد الان ايران هم صحنه جنگ شده بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
راست ميگه بيش با همين بهونه هم ٥٠٠ ميليارد دلار هم سرمايه بيت المال چپاول شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
اصلا این آقا چی میگه؟ مرد بودی مذاکره میکردی امتیاز میگرفتی دیگه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
واقعا که
شهرام55
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جلیلی میاد که چی بگه،
بگه طبق فلسفه من این توافق خطرناکه حسن!!!!!
اگه جلیلی اینکاره بود همون زمان که مسئول مذاکرات بود یه کاری می کرد ، تنها کارش این بود که همون لحظه ای که توی مذاکرات بود دوسه تا تحریم تپل بر علیه ایران تصویب می شد......
ناشناس
United States
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
آقای دکتر جلیلی همه دستاورد های دوران آقای ظریف رو به نام خودش زد . نمیدونم چرا همون موقع اعلام نشد.
تویسرکانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جناب آقای جلیلی ، جنابعالی اگر کفایت لازم برای حل مشکل هسته ای را داشتید ،چرا در سالهایی که مسئولیت آن به شما واگذار شده بود قادر به حل مشکل نبودید؟
البته گفته میشد که شما در هنگام جلسات با شش کشور مذاکره کننده ،تاریخ اسلام را تدریس میکردید!!
ایمان
United States
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
چه خبر از ظرفیت ها ؟!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جوجه را آخر ÷اییز می شمارند
به قرارداد ترکمن چای ایراد نگیرید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
یعنی ما ایرانی ها خدای اعتماد به نفس هستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
در جریان مناظرات ، دکتر ولایتی نکته مهمی در خصوص مبانی مذاکره و سیاست ورزی به منظور دفاع از منافع ملی به ایشان یاد آوری کردند ولی...
ایمان
United States
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
چه خبر از ظرفیت ها ؟!!
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
کاش جناب جلیلی به تحریم ها وقطعنامه هایی که در دوره ایشان غنی سازی! شد وتحویل دولت یازدهم دادند هم اشاره می کردند
حسینی زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
کسی که خودش بخشی از مشکل بوده حالا چطور نقش راه حل را بازی می کند. جلیلی در دوره تحریمها هیچ مشکلی را نگشود.
reza
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
خود گویی و خود خندی
عجب مرد هنرمندی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
اقاى جليلى زبان انگليسى بلدن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
افرین بر جلیلی قهرمان مرگ بر آمریکا و آمریکا دوستان داخلی
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
ایشان زمان خودش مثل آهن ربا تحریم برامون جذب میکرد....!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
اقای جلیلی جواب شما را در مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری اقای ولایتی مشاور مقام معظم رهبری به خوبی دادند.ولایتی: اقای جلیلی میز مذاکره کلاس فلسفه نیست که نطق کنید.
مجله فرارو