bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۵۱۳۴

ویرانی حقوق بازنشستگی کارکنان دولت نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
فرارو -   بخشنامه ای که با امضای آقای محمود عسگری، آزاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری، به دستگاههای دولتی ابلاغ شده است، می تواند حقوق بازنشستگی کارمندان دولت را از بیخ و بن ویران کند.

به گزارش فرارو، این بخشنامه که اجرای مشابه آن در دولت نهم و دهم با مخالفت گسترده کارمندان دولت، نمایندگان مجلس و دیوان عدالت اداری متوقف شد، چندی پیش مجددا در دولت یازدهم باز هم ابلاغ شد.

این بخشنامه می تواند حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت کارکنان دولت را نزدیک 50 درصد کاهش می دهد، این در حالی است که کارکنان دولتی بابت همین بخش کسورات مرتبط را به صندوق تامین اجتماعی واریز کرده اند و با اجرای این بخشنامه سال ها حق و حقوق آنان آشکارا و بدون هیچ گونه توجیه شرعی و قانونی تضییع می شود.

در دولت قبل با پیگیری های قضایی کارمندان، نمایندگان مجلس و دیوان عدالت اداری جلوی اجرا این بخشنامه گرفته شد، اما محمود عسکری آزاد مجددا این بخشنامه را برای نهادهای دولتی ابلاغ کرده است.

بخشنامه جدیدالانتشار عسگری آزاد زندگی و معیشت میلیون ها کارمند دولت در دوران بازمشستگی را هدف قرار داده است.

این بخشنامه در دوران دولت سابق با سیل نارضایتی ها و مخالفت های میلیون ها کارمند دولت مواجه و در نهایت با اقدام مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری لغو شد.

این بخشنامه حذف اضافه کاری کارمندان دولت زیر پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری از کسور بازنشستگی، را ابلاغ می کند.

در بندی از این بخشنامه که توسط محمود عسگری آزاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری به شماره 5271/93/200 مورخ 17/4/93 ابلاغ شده به تمامی دستگاه های دولتی، آمده است: در ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه در مورد کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان مورد نظر، حکم صریحی وجود ندارد و بالعکس، مفهوم مخالف حکم مقرر در قسمت دوم این ماده حکایت از استثنای این موضوع از اطلاق حکم مذکور در صدر ماده دارد.

در ادامه بخشنامه با مستند قرار دادن یک اظهارنظر مکتوب در دولت دهم، آمده است: ملاحظه مفاد نامه شماره 9181130/م/46311 مورخ 14/4/91 دبیر (وقت) هیات دولت خطاب به این معاونت مبنی بر اینکه این معاونت در اجرای ماده 59 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه طی بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی اعلام نماید کسر کسور بازنشستگی از اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی مجاز نمی باشد.

در بند بعد آمده است: لذا اطلاق حکم ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری از لحاظ مبنای کسر کسور بازنشستگی از کارمندان مشمول این قانون به قوت خود باقی است و در نتیجه کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی، شاغل در دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نمی باشد.

بر اساس همین گزارش دولت نهم نیز بخشنامه مشابهی را صادر و اجرا کرد که بر اساس آن، اضافه کاری از شمول کسور بازنشستگی خارج شده بود که بعد از مدتی و پس از پیگیری های قضایی کارمندان دولت در دیوان عدالت اداری که الحاقیه مجلس را در پی داشت، اجرای آن متوقف شد.
بر اساس بخشنامه دولت نهم به شماره 95314 مورخ 8/10/88 که فروزنده معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی رییس جمهوری وقت امضا کرده بود، فوق العاده اضافه کار کارمندان از کسور بیمه و بازنشستگی حذف شد.

با توجه به طرح شدن موضوع تضییع حقوق کارمندان که سال های متمادی 7 درصد بابت اضافه کاری بیمه پرداخت کرده بودند و باید هنگام بازنشستگی حقوق آن را نیز دریافت می کردند، مجلس یک الحاقیه به تبصره ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری به شرح زیر اضافه کرد:
«کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون که از نظر بیمه و بازنشستگی تابع مقررات صندوق تامین اجتماعی هستند، و قبل از تصویب این قانون از مزایای غیرمستمر آنان کسور بازنشستگی برداشت شده است، می توانند کسور مربوطه اعم از سهم کارمند و کارفرما را یکجا از صندوق تامین اجتماعی دریافت نمایند و یا حسب تقاضا مطابق مقررات مربوط به نسبت سال های پرداخت کسور قابل احتساب در حقوق بازنشستگی آنان خواهد بود. (1/8/89)

با توجه به اینکه دستورالعمل اجرایی این مصوبه ابلاغ نشد، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی سال 1390 به استناد نامه شماره 876/23/90/231 مورخ 3/5/90 رییس امور حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه، در نامه شماره 41398 مورخ 13/7/90 ادارات کل استانی تامین اجتماعی را  موظف کرد: حق بیمه مربوط به اضافه کار را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند.

بر اساس این نامه، سازمان تامین اجتماعی کسورات بیمه بازنشستگی کارمندان دولت را که حدود 18 ماه بر اساس بخشنامه دولت نهم قطع شده بود را نیز دریافت کرد.

همچنین کارمندان بازنشسته ای که هنگام بازنشستگی بر اثر اجرای این قانون، پاداش آخر خدمت آنان تا حدود 30 درصد کاهش یافته بود با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری، توانستند رای مثبت را دریافت کرده و دستگاه های اجرایی نیز موظف شدند حقوق کارکنان خود را بدون کم و کاست بپردازند.

اکنون این بخشنامه در حالی توسط عسگری آزاد صادر شده است که کارمندان دولت از دیرباز تاکنون در بخش شرح حکم شغلی که هر ساله دریافت می کنند آمده است:

«ماهانه از کلیه حقوق و سایر فوق العاده های پرداختی شما 7 درصد به عنوان حق بیمه کسر و به صندوق تامین اجتماعی واریز می شود.»
اکنون تناقض آشکار بخشنامه امضا شده توسط عسگری آزاد که در دولت دهم نیر صادر ولی بعدا باطل شده بود، با شرح حکم مصرح در احکام شغلی کارکنان دولت چگونه قابل توجیه است.

ظالمانه بودن این بخشنامه نسبت به کارمندان دولت که از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند، موقعی نمایان تر می شود که یک کارمند پس از حدود 28 سال پرداخت کامل کسورات بیمه بر اساس روال چند 10 ساله تامین اجتماعی، به دلیل اجرای بخشنامه جدید ناگهان، نزدیک به 50 درصد حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت خود را از دست می دهد.

این بی عدالتی سبب می شود حقوق کارمند تازه بازنشست شده بر اساس بخشنامه ای که محمود عسگری آزاد آن را امضا کرده است، از همکار همردیف بازنشسته خود در یک دهه پیش هم کمتر شود و شاهد ویرانی بنیان حقوق بازنشستگی خود باشد.
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
با سلام لطفا کارمندان دیپلم را پیش از موعد بازنشست کنید تا جا برای تحصیل کرده ها باز شود . با تشکر
ناشناس
Finland
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
ما از دولت محترم میخاییم همه کارمندان را در میدان آزادی جمع کنه بعد آتیشون بزنه ما دلمون خنک بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
عجب همه به تکا پو افتادن...کاش برا تمام مسایل مملکتتون هم اینقدر حساس بودین......نترسین گشنگی نمیمیرین کارمندان رسمی عزیز دولت....
ناشناس
Armenia
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
كارشون درسته همين مصوبه تبعيض ايجاد كرده بين تامين اجتماعي و كارمندان خدمات كشوري چون اضافه كاري انها جزء بازنشستگي مي اد ولي كاركنان خدمات كشوري اضافه كاري شان جزء كسورات حساب نمي شود
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
دیگی که برا من نجوشه بزار کله سگ توش باشه. کارمندای دولت یه غمر حقوق مفت و وام مسکن و ویلای شمال و مشهد و ماموریت و امنیت شغلی و وام خودرو و بن های غذا و ... کمشونه تازه حرص بازنشستگی هم میزنن. تازه راندمان کم کار رو هم به اونا اضافه کنید. هر کی اعتراض به موارد فوق داره وجدانا بگه کدومش رو نگرفته
انتشار یافته: ۱۹۵
نفوذ حریف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
یک پوست خربزه حسابی زیر پای دولت روحانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
چه ارتباطي داره به پوست خربزه...!! ايشان خود بر اساس نظر دولت روحاني مجددا اين كار را كرده اند وگر نه قبلا هم اگر بوده ابطال شده بود. پس هر چيزي رو بجاي اينكه حل كنيد سياسي برخورد نكنيد. موضوع تضييع حق كه فعلا دوباره داره انجام ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
پوست موز اوستا جون.....
ناشناس
-
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
ما در ادره آموزش و پرورش همین الان هم اضافه کار رو فیش حقوقی مون نمیاد
اگر بیاد چیزی نمیسه 40 ساعت اضافه کار در ماه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اولا خیلی متاسفم که بعضی از دوستان دق و دلی بیکاریشون را سر کارمندان دولت خالی میکنند! عزیز من کارمندان دولت هم مانند شما فرزندان تحصیل کرده بیکار بسیار دارند و اندوهشات ن را می خورند!
دوما از دولت تدبیر و امید بعید است که کار ظالمانه ای که در دولت قبلی انجام نشده را به انجام برساند!
سوما با کمال تاسف برخی از کوته نظری ها داره دولت را در مقابل ملت قرار می دهد که امیدوارم با تدبیر جناب دکتر روحانی که با طیب خاطر ایشان را انتخاب نمودیم این کوته نظری ها و کوته نظران از بدنه تصمیم گیری دولت کنار گذاشته شوند.
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اين آقاي عسگري آزاد در دولت آقاي خاتمي هم همين كارها را انجام داد وبزرگترين ضربه به اصلاح طلبها وكاهش محبوبيت آنها را زد!قانون نيروهاي شركتي وپيماني در زمان آقاي خاتمي اختراع ايشان بود كه به امضاي دكتر عارف رسيد-بعد محمود احمدي نژاد با وعده استخدام همين نيروها راي براي خودش جمع كرد!وبه رياست جمهوري رسيد!
ناشناس
Hong Kong
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اقتصاد مقاومتی همینه
روحانی و احمدی ندارد
جامعه متحد کارمندان و بیکاران معتدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
روحانی مچکریم!!!!
ناشناس
United States of America
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
کارمندان با اعتصاب سراسری این سند بردگی را ملغی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تصمیم درستی هست
باید این سیستمی که بازنشسته ها رو دوباره جذب میکنن و کار جوون ها رو اشغال کردن هم زودتر جمعش کنن
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
جناب آقای عسکری آزاد اگر این طرح را هم همچون سالهای دور در سازمان مدیریت از دیگران کپی کردید (جهت یاد آوری نظام همههنگ معروف را که به یاد دارید)بدانید این بار خطای بزرگی مرتکب شدید و مطنئنا دلایل توجیهی کافی ندارید. این دولت از همه سمت با مشکل روبروست لطفا پا پس کشیده موجب زحمات بیشتر دولت منتخب ما نشوید.
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
كدام اضافه كار؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
میشینن پاستور بازی میکنن بعد میگن اضافه کاری کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
باید اعتراضات علنی صورت گیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
متاسفم واقعا
بجای این مسخره بازیا برن سیستم مالیاتی کشور درست کنن
ناشناس
Canada
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آخرت که هیچی دنیامون هم پرید.
يك تجربه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
كاش ما هم كارمند دولت بوديم ولي حقوقمون كم ميشد، والا..... بيكاري داره بيداد ميكنه ما چه گناهي كرديم كه با مدرك از بهترين دانشگاههاي دولتي بيكاريم ولي هر ننه قمري قبلتر از 15 سال پيش از دانشگاهها فارغالتحصيل ميشد مستقيم با حكم حقوقي ميرفت سركار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بی تربیت ننه قمر یعنی چی؟ کی می گی با مستقیم می رفتند سر کار اول برو تحقیق کن بعن اعلام عمومی کن.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بی ادب.ادب مرد به ز دولت اوست
گیلک
Poland
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من متولد 61 هستم و دانشجو دکتری و تقریباً بی کار (حق التدریسی که میشه ماهی 250 تومن و همه اش هم هزینه رفت و آمد میشه که حقوق حساب نمیشه! میشه؟؟؟)
ولی اینکه من به حق و حقوقم نرسیدم دلیل نمیشه از ضایع شدن حق دیگران شاد و خوشحال بشم و بی ادبی کنم و انسانیت و عدل رو زیر سوال ببرم.
امیدوارم دولت روحانی جلوی این تضییع حق آشکار رو بگیره
بابک
United States of America
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
میشه بگی چند سالته؟ من ده سال پیش با آزمون استخدامی مصاحبه طب صنعتی و گزینش رفتم سرکار و اون موقع جنابعالی احتمالا ابتدایی بودی عزیزم اصلا میدونستی کار چیه؟ الان همتون فوق لیسانس دارید ماشالله به چه درد میخوره
آرش
United States of America
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
برادر شما بعیده از دانشگاه دولتی بهترین مدرک رو داشته باشی با این ادبیاتت ، بر فرض محلم که داشته باشی علت بیکاریت یه چشمش آشکار شد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بنده بیکار 18 سال پیشم با مدرک لیسانسی که لاقل اون زمان برای خودش ابرویی داشت نه فوق لیسانسهای ابکی الان! کمی تحقیق کنی بد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
کار جنم مییخواد ملت دنبال میز وریاسن فقط مردم پر مدعا
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
شما ادب یاد بگیر بعد بهه فکر استخدام باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
چون هنوز حقی برایت ثابت نشده است حاضر هستی که قسمتی از آن را ببخشی و یا ازت کم کنند ولی مسلم بدان اگر حقی برایت ثایت شود دیگر حاضر نخواهی شد که قسمت اغظم آن را تباه کنند. حرف الان شما مثل این است که کسی بگوید بنده حاضرم الان دو میلیارد تومان به حسابم بریزند و با کمال میل یک میلیون و نهصد هزار تومان آن را به کسی ببخشم و فقط صد میلیون از آن خودم باشد ولی همین فرد اگر از قبل این مبلغ را از خودش داشته باشد حاضر نمیشود حتی یک میلیون آن را ببخشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
قبلتر از 15 سال به هر ننه قمری از بهترین ذانشگاه دولتی مدرک نمی دادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
فكري هم بحال كارمندان و بازنشستگان بيمه آينده ساز بكنيد ! چنا سر و ته حقوق رو ميزنه كه ادم وادار ميشه تا زنده هست بازنشسته نشه .
ايران دخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به نظر من نصف اين حقوق بازنشستگي هم از سر 98 درصد از كارمندهاي دولت زياده! اين حجم عظيم از بدنه دولتي با راندمان كاري فوق العاده پايين! اينا توي ساعت هاي وظيفه شون به زور كار مردم را راه مي اندازن،‌توي اضافه كاري كار مي كنن؟!!! مطمئن باشيد كه آن ساعت هاي اضافه كاري همه اش به بطالت مي گذره (ان هم به بهانه خستگي !!! ناشي از كار در ساعات اصلي). كارمند هاي دولتي رفتارهاي بسيار نامناسبي با ارباب رجوع دارند، از هشت ساعت كاري يك ساعت صرف صبحانه خوردن شون مي شه،‌يك ساعت و نيم صرف ناهار و نماز و استراحت ظهرشون. نيم ساعت مونده به پايان وقت اداري ديگه كار نمي كنن. يك ساعت به چك ايميل هاشون و غيره سپري مي شه. دو ساعت و نيم صرف حرف زدن با همكاران و موبال شون مي شه. ته اش اگه وقتي باقي موند يه كاري براي ارباب رجوع بيچاره با هزار منت انجام مي دن ـ اون هم ارباب رجوعي كه با پول مالياتش داره حقوق اين مفت خورها رو مي ده. هر كشور ديگه اي بود نصف بيشتر اينا رو مي فرستادن ور دل خونواده‌شون تا حساب كار بياد دست شون . تازه حالا اعتراض مي كنن كه چرا در پول بازنشستگي مون اضافه كاري نمي خواد لحاظ بشه!!! (البته اولش گفتم 98 درصد كارمندها، چون بالاحره دو درصدي هم استثنا در ميون شون هست كه هنوز انسانيت و نون حلال واسشون مهمه. كه براي اونا آرزوي سلامتي دارم و بهون احترام مي ذارم).
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اینهایی که گفتی چه ربطی به بازنشسته ها داره کسانیکه 30سال کار کرده اند و خونه ی هر کدومشون 2یا3 نفر بیکار لیسانس به بالا خوابیده تو اگر فریادت بلند تره سر بابک زنجانی ها و پولهایی که هر چندی خبرش از این کشور و اون کشور میشنوی بکش کامندی که در ساعات اداری کار نمی کنه با ده ها بازرس و رییس در همون لحظه پروندشو میدن دستش تا بره بیرون نه در دوره ی بازنشستگی
یه توصیه هم به دولت روحانی بکنم و این حقیقت است اگر نمیتونی از مشکلات ما کم کنی به مشکلاتمان اضافه نکن فکر نکنید چون بازنشسته است صداش در نمیاد از قدیم گفته اند دود از کنده بلند میشود
گیلک
Poland
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
هر وقت بازاری ها و دلالها مالیات واقعی درآمدشون رو دادن بیا به کار و حقوق کارمندای بدبخت گیر بده که تنها مالیات بده به دولت هستن!!!!!!!!!!!
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
1000 بار لایک...حرف دل منو زدی ...دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اینکه کارمندا بازدهی دارن یا نه به سیستم غلط کاری مربوطه و موضوع شخصی نیستش نباید بی عدالتی به بهانه ناتوانی و ضعف سیستم به کارمندا تحمیل بشه. در ضمن دوست عزیز اینکه شما بیکارید خیلی ناراحت کننده است و ما هم قبل از پیدا کردن کار تجربه ش رو داشتیم. امیدوارم زودترکاری مناسب با توانایی هاتون پیدا کنید ولی دلیل نمیشه در مورد کسایی که کار دارن با بی انصافی نظر بدید. میدونی من چندتا آزمون دادم و چقدر سختی کشیدم تا این شغل رو پیدا کنم!
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
گیلک جان حرفت هزاران لایک داره. من کارمند نیستم یعنی اصلا بیکارم ولی کاملا بااین حرفت موافقم که بازاریهامالیات نمیدن و تازه ازهمین کارمندا مالیات ارزش افزوده کالایی رو که میفروشن میگیرن. یعنی این کارمندای بیچاره هستند که یک باراز حقوقشون مالیات کسر میشه و یه بار هم موقع ارایه خدمات بهشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
حق با شماست.همش تلفن دستشونه با مادر مادر زن ......در حال حرف زدنن.هر وقتم بری اتاقشون مثل طلبکارا بعد از نیم ساعت معطلی بهت نگاه میکنن!اخر سرم یه بهانه پیدا میکنن تا جند روز دیگه مجبورت کنن هی بیایی و بری تا جونت.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
ایران دخت اگه چشماتو وا کنی و دوباره مطلب رو بخونی بد نیس " حقوق بازنشستگی" نه حقوق کارمندان !!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
این آمار 98 درصد کارمندان را چگونه محاسبه کردید . معلوم است این رقم را براساس نظر شخصی و توهم خود تولید و اعلام کرده اید . دوما راندمان بقیه شغل ها مگر چقدر است که از راندمان کارمندان ایراد می گیرید . معمولا اکثر مفت خور ها و صاحبان درامد های حرام از کارمندان ایراد میگیرند چون به کارمندان به چشم نوکر خود نگاه میکنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
غلط می کنند . مگه کشکه یه عمر زحمت بکشی یکی پیدا بشه ماله بکشه روش. دوباره همه اعتراض می کنیم . بازی بازی با دم شیر هم بازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اونوقت الان شیر کیه اینجا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اونها قدرت سازش پذیری سریع همه را با شرایط جدید سنجیده اند عزیز م بعد بخشنامه کرده اند !
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اونوقت شما کدوم نوع شیر هستی ؟؟!! شیر پاستوریزه یا شیر هموژنیزه ؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
نه اینکه تا الان جلوشون در میومدید!!!
مشتاق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
خیلی عالیه اتفاقا. ایرادش چیه؟؟؟
طبق حکم کسورات کسربشه و طبق حکم پاداش و حقوق پرداخت بشه.
کارمندان رسمی دولت هم طبق این قانون بوده و هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
شما آدام اسمیت تشریف ندارید؟ چرا دولت برای رفع مشکلات کشور از نظرات افرادی مثل شما استفاده نمی کند؟؟؟
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بنده 27سال سابقه خدمت دارم وبابت بیست سال آن که اضافه کارداشتم بااحتساب سهم دولت 27درصد حق بیمه پرداخت نموده ام ومطمئناً ومسلماً به هیچوجه کوتاه نخواهم آمد حق گرفتنی است ومن مسمم هستم بگیرم و آقای محمود عسگری آزاد، بایدضمن لغو این بخشنامه از همه کارکنان دولت عذرخواهی کند.
آبی ریزه گیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آقا ابراهیم مصمم ،فقط مواظب باش مسموم نشی جانم « البته با نظرت موافقم»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مصمم درست است.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
با تشکرازشمادوستان بنده آنقدرناراحت این موضوع هستم که بی درنگ این متن وتایپ کردم عذرخواهی می کنم وازسایت فرارو هم تشکرمیکنم
ناشناس
Finland
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
چشم بهش میگم حتماًبگه غلط کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من بجای دولت عذر خواهی می کنم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آقا شما ببخشیدشون
احمدی نژآدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
خجالت بکشید با این طرحتون
حال به هم زن شدید دیگه
هر دولت میاد از اون یکی بدتر
این یه نموره حقوقی که بازنشسته بیچاره 30 سال عمرشو براش گذاشته کفاف خرج روزانشو نمیده. اونوقت میخاین اینم کم کنیننننننننن
خب مملکت داری بلد نیستین برید کنارررررررر
اههههه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
دلت بحال کسی نمیسوزه. زور الکی نزن احمدی نژادی
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من يه كارمندم و بيمه تامين اجتماعي جناب احمدي نژادي دولت احمدي نژاد گندي به اين مملكت زد كه حالا حالا ها قابل جبران نيست .اشتباه ديگران دليل توجيه خرابكاريهاي احمدي نژاد و دارودسته اش نيست.بفهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
خدا هیچ بدی رو نبره که بدتر جاش. میگیره !!!!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
کارمندان شاغل هم اکنون شاهد زندگی مشقت بار کارمندان بازنشسته پیشکسوت خود هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اقایان در دولت اعتدال و توسعه متوجه رفتار افرادی مانند آقای محمود عسگری، آزاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری باشند . اینقبیل افراد با نیت های مشکوک رفتاری را سبب میشوند که منافع ملی و نظام را متضرر نموده ودر نتیجه دولت را تضعیف و موجب نارضایتی شدید میگردند . قطعا ریاست محترم جمهوری و جناب آقای نوبخت باید ریشه این عملکرد و اقدام را موشکافانه مورد امعان نظر قرار داده اقدام ناصواب و غیر اصولی مخالف قانون ایشان را ابطال نمایند . انشالله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اگه پوست خربزه است، دولت واكنش نشان دهد و اين بخشنامه را باطل اعلام كند. اين بخشنامه ظلم مضاعف به ميليون ها كارمند و خانواده هايشان است. آقاي عسگري آزاد مرغش يك پا دارد و بدون توجه به پيشينه موضوع، حقوق ميليون ها شهروند كه با حداقل ها زندگي مي كنند، تضييع مي كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بعد ميگن يارانه نگيريد .آخه وقتي سرت رو بر ميگردوني ميبيني همه جوره در جهت تضعيف حقوقت عمل شده و بي سر و صدا آب و برق و تلفن و دو برابر كردن و حالا حقوق بازنشستگان از همه جا مانده رو هدف گرفتن كه اون حداقل رو هم يك جوري هپلي كنن بعد بگيد يارانه نگيريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ * 10000000000000000000000000000
ناشناس
Germany
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به این توجه کنید که این کار به هر حال خلاف قانونی بوده و دست کم مشمول حال من کارمند و بسیاری از کارمندانی که می شناسم نمی شده است این فقط یک جنجال است کسانی از این ماده استفاده می کردند که پارتی داشتند و برای آن ها به طور ثابت ماهانه اضافه کاری هم رد می شد و بعد برای این اضافه کاری مالیات هم از حقوقشان کسر می شد تا با حقوق بالاتر بازنشسته شوند که خلاف است بسیاری از مدیران دوران احمدی »ژاد و کارمندان پارتی داد مشمول الطاف این قانون شده اند و بقیه اش همه جنجال است
چون قشر کثیری از کارکنان دولت اصولا حق اضاف کاری ندارند
ولی بیشترین خلاف در دولت گذشته در مورد آن کارمندانی صورت گرفت که بیمه ی آن ها به تامین اجتماعی مرتضوی واگذارده شد!
مثلا به کادر هیات علمی پیمانی نامه ای دادند تا امضا کنند که اگر قرارداد آن قطع شود هیچ پولی بابت سنوات از تامین اجتماعی دریافت نمی کنند !‌ حالا این ها چه ربطی به هم داشت آقای مرتضوی باید جواب بدهد که احتمالا یک عده کارمند پیمانی و کار هیات علمی پیمانی وزارت علوم را که در دوران احمدی نژاد جلوی رسمی شدنشان را گرفته بود می خواست بیندازد بیرون
من به عنوان یک کارمند خیلی موافق اجرای درست قانون هستم این هم جنجال آن کسانی است که از قبال اضافه کاری های نکرده! هم پول اضافه کاری گرفته اند و هم به طور مصنوعی حقوق بازنشستگی شان را بالا برده اند
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تابلووووووه کارمندی!!!!چه با خیال راحت کامنت میزاری!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
هيات علمي بيمه تامين اجتماعي نيستند بيمه خدمات درماني هستند و كسورات شان هم به سازمان بازنشستگي كشوري پرداخت مي شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بدبخت کارمندا سی سال جون میکنن آخرش هم هیچ
farzad
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بازم از آقاي روحاني حمايت كنيد
تازه هنوز سال اوله
انشالله بعد از 4 سال كل مردم به فلاكت مي افتن
واقعا كه.........
از اين تدبير و اميد
هم اونا شديداً تو كاراشون تدبير ميكنن
هم مردم شديداً به دولت اميدوار شدن
(فرارو خواهشا سانسور نكن)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تو واقعاً ایرانی هستی که به خاطر نگاه جناحی، با ان شاء الله گفتن،آرزوی بزرگت به فلاکت افتادن مردم کشورت است؟! واقعاً دست مریزاد!!!
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
محض اطلاع ، این مشکلات و رکود و بی پولی دولت ، بخاطر تاراج زمان دکترتون هست.
هر روز خبر اختلاس میلیاردها تومان از هرگوشه دولتش شنیده میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من 28 سال اين پول از حقوقم كسر شده حالا كه نزديك بزنشستگي هستم اين بخشنامه آمده پس عدالت كجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آقای روحانی تو رو خدا بیشتر مراقب باش ، در این مورد شخصا وارد موضوع شوید لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
یکی از ضد مردمی ترین بخشنامه هایی که تا حالا اجرایی شده.

آقای روحانی نذارین مدیران احمدی نژادی اینطور بی محابا جولان بدن.
اکبر اقایی
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
جااااااااااااااااااااااااان!!!!مدیران احمدی نژاد!!!!!!شما اضلا با خودت چند چندی!!!!آقای عسکری آزاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری، آقای خاتمی بودن!!!
لایه ازن سوراخ شده بیا کامنت بزار بگو احمدی نژآد مقصره!!!
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
سایت محترم فرارو
لطفا موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری فرمایید.با این کاردعای خود و خانواده هزاران کارمند ضعیف دولت پشت سر شما وخانواده محترمتان خواهد بود
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من سوالم از اين مديران محترم اينست كه تكليف كارمنداني كه 28 سال حق بيمه اضافه كار را پرداخت كردند و بيمه براي بازنشستگي ميانگين دو سال آخر خدمت را محسوب ميكند تكليف اين 28 سال پرداختي به بيمه اين دسته از كاركنان چي مي شود؟خواهش ميكنم اين مطلب را منتشر كنيد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اضافه کار، فوق العاده نیست و مشمول کسر حق بیمه نمی شود. حق بیمه فقط به دریافتیهای مستمر تعلق می گیرد و اضافه کاری دریافتی موردی است.
اگر از کسانی برای اضافه کاری حق بیمه کسر شده و حقق بازنشستگی آنها بر این مبنا تعیین شده است، باید کل حق بیمه مسکوره را به آنها برگردانند و در عوض حقوق بازنشستگی را هم بدون لحاظ آن محاسبه و تسویه کنند.
اینکه افرادی توانسته اند از یک موضوع غیر قانونی استفاده کنند و حقوق غیر قانونی بگیرند، باعث ایجاد حق برای بقیه نمی شود.
عدالت جو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اضافه كار فوق العاده است و مشمول كسر حق بيمه ميشود اگر كسي 6 ماه درسال اضافه كار ميگيرد پس مستمر محسوب مي شود. افراد هم كه تا حالا پرداختند يعني از حقوقشان كم شده مطابق قوانين موجود بوده نه اينكه دلبخواه از شون كم شده ولي حالاكه 27 سال كم شده تا معادلش در بازنشستگي پرداخت بشه نميشه كه حقشون خورد.يا بايد اين 27 سال كه از حقوقشون كم شده در حقوق بازنشستگي شون محاسبه بشه يا پول را با نرخ تورم روز بهشان برگردانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
حق بیمه هایی که از اضافه کاری کسر شده و به جیب صندوق تأمین اجتماعی رفته را به قیمت روز باز گردانید بعد بخشنامه بدهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
برادر عزيز طبق قانون براي افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگي تامين اجتمايي ,اضافه كار هم مشمول كسر حق بيمه ميشود,با صندوق بازنشستگي كشوري اشتباه گرفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آقای عسگری آزاد با اظهار نظرهایی که در باره موضوع بانشستگی می کند مشخص می شود که ایشان با الفبای این مفاهیم آشنایی ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
این بی سبب می شود حقوق کارمند تازه بازنشست شده بر اساس بخشنامه ای که محمود عسگری آزاد آن را امضا کرده است، از همکار همردیف بازنشسته خود در یک دهه پیش هم کمتر شود و شاهد ویرانی بنیان حقوق بازنشستگی خود باشد.
عدالتی
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
دولت روحانی فقط از قشر مرفه و دولت احمدی فقط از قشر ضعیف حمایت می کنن. قشر متوسط جامعه همیشه بدون حمایت بوده و هیچگاه رییس جمهوری که خواستگاه اصلی اش این قشر باشد نداشنه است به جز آنکه زیر پایش را مدتها پیش خالی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مستخدمین کشوری سالهاست مره اند
رشد قیمتها نسبت به سال 1359 - 2500 برابر و رشد حقوق ها 500 برابر 5
عدالت فقط در محاسبه مهریه تقریبا رعایت می شود
لیسانس 30 سال کار کرده کمتر از حقوق زیر دیپلم تامین اجتماعی است
جوانها بدانند و گول اسم استخدام کشوری را نخورند
علوم انسانی در جای خود خدمت نمی کند
سیستم اداری مدافع واقعی ندارد
همه جای دنیا چنین است
كاشي
Japan
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
در اين طرح نه بويي از تدبير هست و نه بويي از اميد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
سیستم اداری از پای بست ویران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بازم بگید روحانی مچکریم
ایلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به قول اقای فروزنده این آقا به کارمندان به دید برده نگاه میکنه!!
با این سیاست ها که روحانی اعمال میکنه منم میتونم تورم رو بیارم پایین!!!حقوق ها رو که متناسب با تورم اضافه نکرد!!اضافه کاری ها رو قطع کرده!!گرفتن وام هم که فقط برا افراد خاص امکان داره!!!استخدام هم که ممنوعه!!!تازه گیر داده به استخدام و تبدیل وضعیت نیوهای شرکتی دوره قبل!!!راه ترین راه رو برای کاهش نقدینگی انتخاب کرده زدن تو سر کارمند!!!
تو استان ایلام زلزله اومد خداییش اگه با وام مسکن دولت احمدی نژاد(که باعث شد اکثر منازل فرسوده بازساری بشن) نبود با وجود 800 پس لرزه و زلزله 6/2 ریشتری(زلزله بم 6/4 ریشتر بود) الان فاجعه رخ داده بود!!!
شک نکنید با این سیاست ها دوران روحانی 4 سال بیشتر نیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اضافه کار تو دولت قبل قطع شد روحانی دوباره برقرار کرد. اگه منظورت استخدام با پارتی بازیه که خیلی خوب کاری کرد ممنوعش کرد. تورم رو هم که حدود بیست درصد پائین آورد. زلزله توی استان ایلام هم به علت عمق زیاد در زمین تلفات زیادی نداد نه به علت وام احمدی نژاد! خلاصه تو مشکلت با آقای روحانیه، همین!
ایلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اولا 800 پس لرزه تو تاریخ زلزله های ایران بی سابقه اس!!!بم حدود 400 پس لرزه داشت!!!والا ما یه ماهه رو ویبره ایم خبری از آقای روحانی نیست که نیست!!!در ضمن عمق زلزله بم 10 کیلومتر بوده (سرچ کن تو ویکی پیدیا )و عمق زلزله ایلام هم 10 کیلومتر!! زلزله بم 50000هزار نفر کشته شد در حالی که در ایلام کشته نداد!!!
حالا احمدی نژاد همه رو با پارتی برد سر کار !!!تو رو خدا بگو سیاست روحانی برا این همه بیکاری چیه!؟؟؟؟
وام مسکن احمدی نژاد دروغ!!تو بگو سیاست روحانی برا مسکن چیه!!؟؟تازه با این همه جوان خداییش اگه مسکن مهر احمدی نژاد(با وجود مشکلات زیاد و بار تورمی زیادتر )نبود حتما با جملات قصار و بخشنامه های زیبای روحانی ملت مسکن دار میشن!!!
در مورد تورم هم باور کن اگه خو تو هم میزاشتن جای احمدی نژاد با کاهش نقدینگی میتونستی تورم رو بیاری پایین،اونم زدن تو سر قشر متوسط به پایین(عقب نشینی دولت از مالیات بر ارزش افزوده طلا فرشان)
منم خودم به روحانی رای دادم ولی یادت باشه 4 سالهدیگه در مورد روحانی نظر بده
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
نباید این همه حقوق به بازنشستگان تعلق بگیرد. چون انها هم از دوره رونق اقتصادی استفاده کردند استخدام شدند و هم مشمول حقوق بازنشستگی شدند. بخشی از مزایایی که بی مورد به آنها تعلق گرفته بود باید بدست افراد تحصیل کرده بیکاری برسد که از بدشانسی در دوره رکود اقتصادی زندگی می کنند و با وجود مدارک تحصیلی عالی کارشناسی ارشد و دکتری نان شب هم حتی برای خوردن ندارند. موقعی که با طرحی مخالف می شود باید همه جانبه به ان نگاه شود. چرا یک سری افراد از حق کار و بیمه و ... برخوردار باشد ضمنا اضافه کار و حق بازنشستگی داشته باشد و برای عده بی شماری هم هر راهی مسدود باشد جز زاه زذالت و به چیزی جز خودشی و پایان دادن به عمر خود فکر نکند.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
حسودی چیکار میکنه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اول اينكه همه اينهائي كه استخدام شده اند تحصيل كرده و صد تا فيلتر را رد كردن تا استخدام شده اندشما هم ميتوانستي يكي از اينها باشي.دوما كجاي دنيا همينجوري به مردم پول خير مي كنند سوما تمام كارهاي دولت توسط اينها انجام ميشه شما يك جا را مثال بزنيد كه تعطيل بشه و مردم با شكل مواجه نشند ؟سوم اينكه اينها حق الزحمه كارشان را بعد ازپرداخت ماليات و بيمه دريافت ميكنند و هيچ منتي بر آنها رو نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
حرف حساب .دمت گرم حرف دل مردمو زدی
ناشناس
Finland
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
ما کارمندای دولت تمام امیدمان به همین بازنشستگی است.
با اینکه حامی پر و پا قرص روحانی بودم ولی حقوق و مزایای بازنشستگی خط قرمز من است.
ناشناس
-
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من که بازنشستگی کشوری دارم از اول هم اضافه کار جزء بازنشستگی نبوده تازه اینها میخوان مثل ما بشن بالاخره یک بام ودو هوا نباید باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
باسلام به ناشناس عزیز بایدبگم اشکال نداره ولی اونهایی که سالها حق بیمه پرداخت کرده اند چی می شه حق الناس را نباید از بین برد
ناشناس
-
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من که بازنشستگی کشوری دارم از اول هم اضافه کار جزء بازنشستگی نبوده تازه اینها میخوان مثل ما بشن بالاخره یک بام ودو هوا نباید باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
شما تا حالا چنين پولي پرداخت نكردي كه طلبكار باشي بيمه هاي 7 درصد اين پول سالها از حقوقشون كسر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
با تورم بی سابقه سالهای اخیر کارمندان به اندازه کافی له شده اند اینم یه لگد نهائی و تمام کننده بر پیکر بیجان کارمند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
یارانه بعضی را که می خواهند کم کنند و این حق بازنشیتگی هم یکی دیگه شاید ده مورد دیگر هم پیش بیاید که بخواهند حق مردم را ندهند پس پولهای بلوکه شده که پس گرفتند گجا رفت پس احمدی از گجا می آورد به مردم می داد اگر می گویید این همه بالا می کشید پس الان است که می خواهند بالا بکشند
ناشناس
Finland
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
نه احمدی نژاد نه روحانی
خانه از پایبست ویران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
+++++++++++=
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
من که از همون روز اول گفتم همه سره کاریم.حالا هی اینو اون کنید ااا
ناشناس
Finland
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به خدا ما روی این پول بازنشستگی حساب کردیم
اگه این بخشنامه عملی بشه کلی بدهکار میشیم و باید بریم زندان
ایلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به قول اقای فروزنده این آقا به کارمندان به دید برده نگاه میکنه!!
با این سیاست ها که روحانی اعمال میکنه منم میتونم تورم رو بیارم پایین!!!حقوق ها رو که متناسب با تورم اضافه نکرد!!اضافه کاری ها رو قطع کرده!!گرفتن وام هم که فقط برا افراد خاص امکان داره!!!استخدام هم که ممنوعه!!!تازه گیر داده به استخدام و تبدیل وضعیت نیوهای شرکتی دوره قبل!!!راه ترین راه رو برای کاهش نقدینگی انتخاب کرده زدن تو سر کارمند!!!
تو استان ایلام زلزله اومد خداییش اگه با وام مسکن دولت احمدی نژاد(که باعث شد اکثر منازل فرسوده بازساری بشن) نبود با وجود 800 پس لرزه و زلزله 6/2 ریشتری(زلزله بم 6/4 ریشتر بود) الان فاجعه رخ داده بود!!!
شک نکنید با این سیاست ها دوران روحانی 4 سال بیشتر نیس
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اين شامل كارمندان مانند شركت نفت وبانك ها وغيره شامل ما معلمان نميشه حذف دكتر جون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تبعیض یعنی این
ما چه گناهی کردیم که باید شامل ما بشه؟
ب بختی توی هیچ انتخاباتی هم شرکت نکردیم که حداقل بگیم ما روحانی رو اوردیم پس هر کاری کرد حقه
ایلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به قول اقای فروزنده این آقا به کارمندان به دید برده نگاه میکنه!!
با این سیاست ها که روحانی اعمال میکنه منم میتونم تورم رو بیارم پایین!!!حقوق ها رو که متناسب با تورم اضافه نکرد!!اضافه کاری ها رو قطع کرده!!گرفتن وام هم که فقط برا افراد خاص امکان داره!!!استخدام هم که ممنوعه!!!تازه گیر داده به استخدام و تبدیل وضعیت نیوهای شرکتی دوره قبل!!!راه ترین راه رو برای کاهش نقدینگی انتخاب کرده زدن تو سر کارمند!!!
تو استان ایلام زلزله اومد خداییش اگه با وام مسکن دولت احمدی نژاد(که باعث شد اکثر منازل فرسوده بازساری بشن) نبود با وجود 800 پس لرزه و زلزله 6/2 ریشتری(زلزله بم 6/4 ریشتر بود) الان فاجعه رخ داده بود!!!
شک نکنید با این سیاست ها دوران روحانی 4 سال بیشتر نیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
امید وارم چهار سال که هیچ به دو سال هم نرسه
ایلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
به قول اقای فروزنده این آقا به کارمندان به دید برده نگاه میکنه!!
با این سیاست ها که روحانی اعمال میکنه منم میتونم تورم رو بیارم پایین!!!حقوق ها رو که متناسب با تورم اضافه نکرد!!اضافه کاری ها رو قطع کرده!!گرفتن وام هم که فقط برا افراد خاص امکان داره!!!استخدام هم که ممنوعه!!!تازه گیر داده به استخدام و تبدیل وضعیت نیوهای شرکتی دوره قبل!!!راه ترین راه رو برای کاهش نقدینگی انتخاب کرده زدن تو سر کارمند!!!
تو استان ایلام زلزله اومد خداییش اگه با وام مسکن دولت احمدی نژاد(که باعث شد اکثر منازل فرسوده بازساری بشن) نبود با وجود 800 پس لرزه و زلزله 6/2 ریشتری(زلزله بم 6/4 ریشتر بود) الان فاجعه رخ داده بود!!!
شک نکنید با این سیاست ها دوران روحانی 4 سال بیشتر نیس
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تا کی باید از بیت المال به کارمندان پول مفت داده شود.باید حقوق کارمندان نصف شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
پول بیت المال نیست سی سال از حقوق ماهانه کارمند کسر میشه حالا میگن پولات رو که پس انداز کردی و سی سال ازش استفاده ها کرده ایم نمی دهیم متوجه شدی عمو
میرمحسن مظلومی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
کسر حقوق بازنشستگی - بی تدبیری و فرومایگی
abas
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تيم احمدي نژاد دست از سر اين مملكت بر نمي دارند..اين اقاي عسكري همان كسي است كه اين ايده را در دولت احمدي نژاد داد و ان زمان هم با اعتراض ها اين بخشنامه ملغي شد ... نيات اين اقا از تكرار مجدد يك بخشنامه غير قانوني چيست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مطمئن باش با هماهنگی حسن آقا این کار رو کرده
هدف هم کم کردن تورم هست وقتی هیچ کی هیچی نتونه بخره تورم میاد زیر صفر به همین راحتی
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
پادشاهي كه مال رعيت خورد گداست!!
شرمتان باد
دولت تدبير واميد!!!
اجراي اين طرح بي تدبيري ونااميدي است وتبعات اجتماعي وسياسي بزرگي در پي خواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
از این بلبلی ها 8 سال پیش هم میکردی یا سرت بدجوری تو تنور احمدی نژاد گرم بود؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
من بعنوان بازنشسته دانشگاه تهران پیشنهاد می کنم از حقوق بازنشستگان کم کنند و به حقوق اعضای محتر هیات علمی اضافه شود شاید وضع معیشتی آنها بهتر شود !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
خيلي ممنون آقاي روحاني !!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
در حل مشکلات اقتصادی مملکت عاجز هستید زورتان به بازنشسته ها می رسد خجالت هم چیز خوبی است
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
واقعيت اين است كه متاسفانه در كشور هر كسي كه كارمند يا كارگر بخش خصوصي است و خودش كارفرما نيست برده است كار زياد حقوق حداقلي. ولي در ادارات دولتي باز نسبت به آنها وضعيت بهتر است حداقل حقوق كم است كاري هم انجام نمي‌دهند. لذا اين وضعيت باعث شده هر كسي تونسته يك جوري خودش چسبانده به دولت. البته عده معدودي كارفرماها هستند كه حقوق معمولي كارگر را مي‌دهند.
هادی فرهنگی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
امان از فیش حقوقی نا چیز فرهنگیان باز نشسته وشاغل. فیش رو ببینید اشکتون در می اد .همه شرمنده اهل خانواده هستیم. یکی هم ازویرانی حقوقی ما که سالها در گیرش هستیم بنویسد.شاغل و بازنشسته فرهنگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
راه حل خیلی ساده، حق بیمه هایی را که از اضافه کاری کارمندان تا کنون کسر شده و به جیب صندوق تأمین اجتماعی رفته را به قیمت روز باز گردانید بعد بخشنامه بدهید. لطفا"
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
کارگرها که قربانی شدند ، من چیزی نگفتم
چون کارگر نبودم
کشاورزها که قربانی شدند بازم من چیزی نگفتم چون کشاورز نبودم
حالا که من کارمند دارم قربانی میشم کسی نمانده که چیزی بگوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آزار سیستماتیک مردم سرلوحه اعوان و انصار دولت احمدی نژاد بوده و همچنان هست. از رئیس جمهور خلع ایشان را خواستاریم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
چراهردولتي عوض ميشوداول باز حق وحقوق كارمندان ايراد ميگيرندمثل كاهش افزايش حقوق به تورم،افزايش ساعات كار،كاهش عيدي وپاذاش نسبت به بخش خصوصي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
هرگز این طرح پیاده نخواهدشدچون مملکت شلوغ خواهدشد.
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
مردم بدبخت عین مرغی هستند که در این سالها کلک و پرشان ریخته!شلوغ کنند!!!!!!!!!!!!
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بر همین منوال هم حقوق باز نشستگان اندک است . من و همکار سابقم که 5 سال است بازنشسته شده یک شهرایط از کلیه جهات مدرک پست داریم فقط الان من در شرایط 5 سال پییش اویم ولی شاغل حقوق من الان حدود 2000000 تومان ایشان که 5 سال است باز نشسته شده 1200000 یعنی روز به روز حقوق باز نشستگان کشوری هم آب می رود.
عالي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
چرا نظر دهندگان همه ناشناس هستند ، بابا يه اسمي انتخاب كنيد و ارسال كنيد ، بده اينهمه ناشناسي و محاق براي ايرانيان / اسم من : عالي
ابرار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
سرکار عالی اونا فکر میکنند که ناشناسند ونمیدونند که همه رد شون زده ست که از کدوم کشور - استان - شهر - حتی کدوم محله وکوچه وکدوم خونه پیام میفرستند پس بهتره با یه اسم پیام بفرستند منم میخواستم همین پیشنهاد وبدم تا حداقل خودمون بدونیم کی با کی ایم.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اولا کل کارکنان نیستن فقط کارکنان قراردادی . اون هم به این دلیل که الان نیروهای قراردادی برخلاف قبل در تعهد استخدامی دولت هستند.دوماپاداش پایان خدمت از احتساب کسورات 2 سال پایانی به دست میاد نه از همه سالهای خدمت . وکسر بیمه از اضافه کار هیچ نفعی برای کارمندا نداره وفقط جیب سهامداران تامین اجتماعی رو پر میکنه (بهتره یکم در مورد بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی تحقیق کنین کم مونده که کل شرکت های بزرگ وبانکها رو به خودشون اختصاص بدن) سوما این به نفع کارمندان قراردادی است که با اونها هم مثل کارکنان رسمی رفتار بشه بهانه ای میشه که در سایر مزایا هم دولت مجبور باشه مثل رسمی ها رفتار کنه (اضافه کار کارکنان رسمی تاکنون مشمول کسور بازنشستگی نبوده)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟ من نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنند که حتما باید بیان یه نظر بدند. بابا جان هیچی نگی که خیلی بهتره!
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
باتوجه به اينكه مبلغ اضافه كاري تاكنون مشمول كسورات ازجمله حق بيمه بوده بطورمثال تامين اجتماعي بابت بازنشستگي 20%مبلغ اضافه كارماهانه رادريافت كرده حالابه نرخ روزآنرامحاسبه وپرداخت كند.
امیر
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
برادر من تامین اجتماعی یک صندوق ورشکسته هست. پول نداره بازنشستگی ملت رو پرداخت کنه... تمام حق بیمه های ملت که بحساب تامین اجتماعی واریز شده صرف امور آقایون چون س.م ها شده......
ما ها که ازحقوقمون، بیمه کسر میشه قراره تشویق شویم و اجرمون در آخرت محاسبه بشه.
والسلام.
محمد نبودی ببینی.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
كارمند در حقيقت فرزند دولت محسوب ميشود كدام والديني با فرزند خود اينگونه رفتار كند؟ پس چه انتظاري ميشود از ديگران داشت!
ناشناس
Finland
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مگه به اضافه کار کسور بازنشستگی میخوره ؟ این قانون در استخدام کشوری نبوده اما گویا د ر تامین اجتماعی مرسوم بوده ضمنا اقای عسکری ازاد خود بازنشسته سال 87 هست و دولت احمدی نژاد تقریبا 7 سال تلاش کرد تا ایشون بر کنار و بالاخره بازنشسته بشوند از بس ک پشتش گرم بود وصل اینو اون بوده و هست و به ضد کارمندی معروف هستند که متاسفانه در دولت روحانی با بالاترین پست قائم مقامی اقای نوبخت برگشتند و دمار از روزگار کارمندان در بیارن بدبختانه ایشون تمام اعوان و انصار و دوستان بازنشسته گذشته و هم خط و همچنین پدر خانم و داماد و خواهر خانم و .... را در بالاترین مناصب توسعه نیروی انسانی بکار گمارده و احدی جلو دارشون نیست کرارا هم گزاراشات خلافش رو شده اما کسی جرات برخورد نداره و در اخر اینکه از جایی به بیت رهبری هم کاملا وصله از لحاظ وایستگی فامیلی نگفتم به رهبر عزیزمان نوشتم به بیت ایشان
محمد
Finland
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
با سلام
ایا اطلاع دارید مجددا بین حقوق شاغلان و بازنشستگان اختلاف عمیقی رخ داده برای نمونه بازنشسته سال 77 با مدرک لیسانس الان میگیره 1200 هزار تومن بازنشستگی و بازنشسته سال 93 با همین مدرک الان حقوق بازنشستگیش شده 2400 هزار تومن با همان شرایط قرار بود با قانون خدمات کشوری این تبعیضات از بین بره اما متاسفانه در این چند سال با اضافه شدن حقوق و فوق العاده های خاص و غیره به شاغلین در زمان بازنشستگی این اختلاف مجددا پدیدار شده و اگر به همین منوال بخاد افزایش سالانه بازنشستگان با شاغلان با یک ضریب باشد مجددا همان گذشته تاریک اختلاف حقوق وحشتناک تکرار میشه و دولت مجبوره مجددا قانون جدیدی بیاره برای نزدیک کردن حقوق ها به همیدیگر و زنگ خر بصدا در امده اما کو گوش شنوا
پژي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
دولت تدبير و به اصطلاح اميد از روزي كه سركار اومده ، همه رو ول كرده چسبيده به كارمند جماعت. افرادي در مسند همين دولت و دولتهاي قبل بودن و هستن كه سرمايه هاي كلاني از كانالهاينامشروع كسب كردن كه هيچكس كاريشون نداره . ولي چند ساعت اضافه كاري و حقوق بازنشستگي كارمندا مشكل اصلي كشور شده. متاسفم واسه دولت تدبير و اميد. با شروع اين دولت انتظار داشتيم حقوق كارمند ها زياد شه ، نه تنها زياد نشد كمشم كردن ، ساعت كاري رو هم افزايش دادن.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
ازمنظر قانون و مقررات بخشنامه كاملا قانوني است و اين نظرات محمل حقوقي ندارد البته شايد منتج به بي عدالتي شود
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
پس تکلیف 20 سالی که حق بیمه از اضافه کار امثال من کم شده چه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینو کی می خواد هپولی کنه بره ؟؟؟؟؟؟؟؟
م.ر یا س.م یا ب.ز یا امثالهم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بابا خوش بحال کشوری ها ما لشگری ها که قبل از سال 85 باز نشست شدیم نصف کسانی که بعد از 86 باز نشست شدن حقوق میگیریم هیچ کس هم صداش در نمی اید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
آقای عسگری خیالش راحته خودش حقوق چندده ملیونی میگیره وظاهراهم نیازی به حقوق دریافتی نداره .خبرنداره کسانیکه بازنشست شدن قبلا سی سال کارطاقت فرسا کردن تا مملکت به جائی رسیده که بقول خانم ایراندخت کارمندای دولت باید درساعات کاری استراحت ووقت گذرانی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
برای یه عده ای مملکت شده ارثیه باباشون . فقط تا میتونند به مردم طلم میکنند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اومدن طبقه متوسط رو له کنن.
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بهتراست دولت محترمم نيم نگاهي هم به صندوق اينده ساز كه چه عرض كنم صندوق ويران ساز بيافكند صندوقي كه توسط يك خانواده با قوانين قايم به فرد اداره و و هيچ تطابقي به لحاظ حقوق بازنشستگي با تامين اجتماعي را ندارد اين صنذوق در دهه 60 باجمايت وزارت صنايع داير و پس از ان به عدهايي رانت خوار واگذار شد و با اجبار و وعده وعيد گروه بيشماري را جذب كرد و حال اعضايي كه با سابق 25 سال به بالا(قانون سختي كار) در حال بازنشستگي هستند قانون خود را به اجرا گذارده و در تضيع حقوق بازنشستگان از هيچ كوششي فرو گذار نيست از نمايندگان دولت تقاضا ميشود تا قبل ازاينكه واقعه ايي در اين مورد روي دهد فكري به حال اعضاي اين صندوق نمايند ودر حال حاضر گروه بسيار زيلدي از تراكتور سازي ،ايران خودرو و سايپا در گير اين مشكل هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بر اساس گزارشها ساعت مفید کارکارمندان دولت 35 دقیقه است دولت نمیتواند بیت المال را به ناحق مصرف نمهید
کارمند کارمند زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
این کار علاوه بر اینکه برداشت غلط و از یک قانون و به نوعی تفسیر به رای است اشکال شرعی نیز دارد و به سادگی می توان از مراجع محترم عظام این مساله را جویا شد بدینگونه که چگونه می توان تصور کرد دولتی که سالها از حقوق و اضافه کار و خلاصه دریافتی کارمندان حق بیمه کسر کرده اینک به سادگی زیر همه چیز بزند؟؟؟ آیا این حرام و تضییع حقوق کارمندان و به نوعی حق الناس نیست؟ بنده خود در کشوری دیگر شاهد بودم که سازمان بیمه آنجا گفته بود که اگر همین میزان سهم بیمه که در ایران کارمندان پرداخت می کنند به شرکت بیمه ما پرداخت می شد ما پس از 30 سال یک و نیم برابر آخرین حقوق، پرداخت وامهای مدت دار، عهده دار شدن تمامی هزینه های درمان و نه بخشی از آن را و دهها مورد دیگر را به هنگام بازنشستگی به بیمه شده اعطا می کردیم.
از این بابت باید به آقای عسگری آزاد و تیم مشورتی وی تبریک گفت که این گونه و به راحتی حقوق کارمندان را نادیده گرفته اند. الان معلوم شد چرا دولت روحانی بیشتر بازنشستگان را دوباره به کار فراخوانده است....!!!!!
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بازنشسته که زندگی ندارد بذاری ویرانترش کنند چون به ما بازنشته ها فقط جیره نگهداری تعلق می گیره.پس اجازه بدی رانت خواران زالو صفت به نوایی برسند وبیشتر بدزدند تا ببینیم چه زمانی خواهند ترکید.
ناشناس
Finland
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
خوبه ما باید بارنشست شدیم یک چیزی هم دستی به دولت کمک کنیم مثل نصف اموال که در طول سی سال به دست آوردیم.متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
فقط مانده دولت بخاطر کم کردن تورم سر مردم را هم ببرد نخواستیم بابا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اطراف آقاي رئييس جمهور نفوذي زياد و بسيار فعال هستندو متاسفانه آقاي رئيس جمهور نه مشاوران خوبي دارد و نه از وضع مردم و كارمندان خبر دارد و اين مصوبه جز ضربه به رييس جمهور هدف ديگري ندارد.
مظلوم
United Arab Emirates
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
سلام یکی از دوستان لطف میکنه بگه دقیقا این اقا چی گفتند ؟ وقراره ازچه کسانی حقوقشون کسر شه؟؟

و یه سوال دیگه چرا به جای کسر حقوق ازکارمندان ،( فکرکنم فردا هم نوبت کارگران باشه) دولت مالیات کافی از بسیاری قشر پردرامد نمیگیره
کسی که سالی چندبار میرن خارج برای تفریح قطعا کمی هم میتونن مالیات پرداخت کنن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
شكم سير خبر از گرسنه ندارد
یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
جناب آقای روحانی ! مواظب باش نگذار ضربه به شما وارد کنند. نگذار نفوذی ها پایه دولتت را ویران کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
اینها همه شیب ملایم از طرف دولت هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
عسگری آزاد فردی هست که اصلا به کارمند و بازنشسته بها نمی دهد و قطعا دولت روحانی بابت انتصاب ایشان بهای سنگینی خواهد پرداخت
ناشناس
United States of America
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
تا کی باید از بیت المال به کارمندان پول مفت داده شود. باید حقوق کارمندان نصف شود.
بی نام
United Arab Emirates
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
احتمالا نظر ایشون درباره کارمندان ایالات متحده بوده نه کارمندان ایران !
ناشناس
United States of America
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مصوبه بسیار خوب است. آقای رئیس جمهور سپاس.
ناشناس
United States of America
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
فرارو شما کاسه داغ تر از آش نـشو لطفا"... کارمندان تا کی باید از بیت المال مفت بخورند ؟
بی نام
United Arab Emirates
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
چرا به جای کسر حقوق کارمندان ( البته فکرکنم بعدش نوبت کارگران محترمه که از حقشون بگذرن )
از این همه افراد که واسه خوشگذرانی به کشورهای دیگه سفر میکنند وقطعا توانایی پرداخت مالیات و دارند ، مالیات لازم گرفته نمیشه ؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
این خبراگرصحت داشته باشد دلهای زیادی رابه درد خواهداورد
میرهدایت موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
بنده مدت 8 ماه از دیوان عدالت اداری پیگری کردم حکم جهت کسر بیمه از اضافه کاری که آخرخدمت ( 29سال) دریافت کردم سازمان ملی استاندارد لطف کردند این این حکم دیوان عدالت اداری برای کلیه کارکنان مشمول اجرا کردند متاسفانه بعد از 2 ماه با ابلاغ بخشنامه آقای عسکری آزاد موضوع منتفی گردد. بنده که مدت 27 سال بیمه اضافه کاری پرداخت کرده بودم همشه مساتمالی شد!!!
بازنشسته فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
این امتیاز مربوط به مشاغل مدیریتی است تا بتوانند سقف حقوق را پر کنند و نهایتا بیشترین حقوق بازنشستگی و پاداش را بگیرند وشامل کارمندان عادی نمی شود. اگر این بخشنامه ابلاغ شده باشد خیلی خوب است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
با سلام در بین ایل بختیاری ضرب المثلی معروف است میگن انها که خیرات خوب نکردند ماهم فاتحه خوب نخواندیم برادر عزیزم کارمند هم اندازه حقوقش کار میکنه کارمندی که حقوقش تا دهم ماه نمی رسه انتظار داری وقتی وارد ادارش میشی به ارباب و رجوع محل بذاره خوب معلومه نه به ارباب رجوع محل میذاره ونه کارش خوب انجام میده همین هم هست تمام ادارات در انجام وظایف زیرصفرهستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
هدیه / سبد ظلم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
فقط مانده دولت بخاطر کم کردن تورم سر مردم را هم ببرد نخواستیم بابا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
من كه با ليسانس عمران و 11 سال سابقه كار بيكارم .
فكري هم براي من بكنيد
نبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
حسن آقا دستت درد نکنه همین دو قرونی هم که بود شما با این نخبه های که جمع کردی بگیرشون از مردم فدای معرفتت
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
ظلم اشکار در حق نه تنها کارمندان بلکه تمام خانواده ی انها
حجرسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
سه جوان بیکار دارم تورم 44درصد
مهدی
United Arab Emirates
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
یک بام و دو هوا حکایت همین حقوق بازنشستگی کارکنان دولت است اتفاقا اکثریت کارکنان دولت تابع صندوق بازنشستگی کشوری هستند که اضافه کار را جزو کسورات بازنشستگی قبول ندارند و در نتیجه حقوق یک بازنشسته کشوری در قیاس با یک بازنشسته تابع صندوق تامین اجتماعی 40%کمتر است در حالی که این اضافه کار که اغلب ادعای آن را دارند هم غیر واقعی است و از طرفی 23% آن را دولت به تامین اجتماعی پرداخته و 7% را کارمند ، اگر می خواهید واقعا شرط انصاف را را رعایت کنید این اختلاف بین حقوق دو صندوق را حل کنید
22222222
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
اصلا به جای این طرح بهتره که کارمند همین که باز نشسته شد اعدامش کنند آن هم به جرم بازنشستگی؟؟ به نظر شما بهتر نیست؟ به قرآن قسم حقوق همین الان برای بخور و نمیر یک هفته کفایت می کند چه شود اگر کمتر از این هم بشود؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
فرارو جان تو را به خدا عکس این پسربچه که بزغاله بغل کرده را دیگه بردار. شورش در آوردید. آخه عکس بزغاله چیه که روزهاست باید شاهدش باشیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
سوال :بی عدالتی بدتر است یا تبعیض؟با وجودی که پرداخت عمده این کسور در سیستم دولتی از بودجه دولت است و در صندوق کشوری این کسور عمل نمی شود لذاشایسته است برای افراد مشمول صندوق کشوری رفع تبعیض شود.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
سوال :بی عدالتی بدتر است یا تبعیض؟با وجودی که پرداخت عمده این کسور در سیستم دولتی از بودجه دولت است و در صندوق کشوری این کسور عمل نمی شود لذاشایسته است برای افراد مشمول صندوق کشوری رفع تبعیض شود.
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
خوشم میاد هرووقت هر مطلبی به ضرر کارمند بخش دولتی باشه 1000 تا نظر میزارن.من نمیدونم اینا پس کی کار میکنن
یه سوالی هم بپرسم فرق کارمند بخش خصوصی که از 7یا 8 صبح تا 5 بعدظهر کار میکنه با یه دولتی که از 8تا ساعت 2 کار میکنه و نیم ساعت هم کارش مفید نیست چیه حقوقش 2برابره و مزایا داره بازنشستگیشم هم که ماشالله یکی فرقشو به من یکی بگه ممنون میشم
یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
این مصوبه هرگز اجرا نخواهد شد ولی آدم تعجب میکند با این وضع و اوضاع نابسانان چه جوری روشون میشه و بدون خجالت چنین مباحثی را مطرح میکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
بنده 28 سال سابقه دارم . به امید اینکه دو سال دیگه بازنشست بشم و با پول پاداش بازنشستگی جهیزیه دخترم را فراهم کنم زنده ام. به والله قسم اگر حق ما ضایع نشود هیچ حد و مرزی را نمی شناسم باید جانم را در این راه فدا کنم.
آبی ریزه گیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
پس لطفا بنزین وکبریت از الان بخر چون بعد گرون میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
اگر حق ما ضایع شود. به خاطر عجله و دستپاچگی « ضایع نشود » نوشته ام که پوزش میطلبم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
متاسفیم که باکارکنان زحمتکش اینگونه بازی میشود
به جای حذف چندشغله ها
ورفع تبعیض های بنیان کن
این چه هیاهویی است که
به راه افتاده.
يك بنده مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
هركس چنين پيشنهادي داده و هركس چنين پيشنهادي را اجرايي كند از خدا مي خواهم شرمنده خانواده اش كند و به خاك سياه بنشيند كه براي اين قشر مظلوم چنين مي كند. همه جا بد و خوب هست برخي كارمندان واقعا با وجدان و عالي كار مي كنند و برخي نه كه آنهم از بر عرضگي مديرانشان هست. گناه آنهايي كه تاكنون صادقانه زحمت كشيده اند و چشم اميدشان به همين مبلغ ناچيز پاداش پايان خدمتشان هست چيست؟ آه و نفرين همه ما پشت سر آنهايي كه بدنبال اجراي قوانين اين چنيني هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
همه دارند به این کارمندان یچاره میزنند حالا دیگه چرا هم از چپ و راست؟! یا از چپ بزنید یا از راست....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
جلوی این بی عدالتی را بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
شمادرست گفتی98درصد کارنمی کنند ولی این یک روی سکه است اگرپای حرفهایشان بنشینی فکرنمی کنم همچون نظری داشته باشی کارمندای دولت ازدرون خودشان راسوزاندن ازبیرون مردم را..........!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
بی نام
United Arab Emirates
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
چرا به جای کسر حقوق کارمندان ( البته فکرکنم بعدش نوبت کارگران محترمه که از حقشون بگذرن )
از این همه افراد که واسه خوشگذرانی به کشورهای دیگه سفر میکنند وقطعا توانایی پرداخت مالیات و دارند ، مالیات لازم گرفته نمیشه ؟؟
رضا حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
بازنشسته ام. سه فرزند تحصیل کرده بیکار دارم که هزینه تحصیل آنها در دانشگاه آزاد را با حقوق کارمندی پرداخت نمودم. الان هنوز این تحصیل کرده های مفت خور چشمشان به حقوق بازنشستگی من است. همانطور که می بینید اینها مدعی اند که کارمندان پول مفت می گیرند. در واقع اینها دارند به پدران زحمت کش خود توهین می کنند. کیست که نداند مفت خور ترین نسل در تاریخ همین جوانان ما هستند. یک میلیمتر زحمت نمی کشند اما یک دنیا ادعا دارند.یک مدرم درپیتی از یک دانشگاه درپیتی با 5 ترم مشروطی گرفتند و فکر می کنند باید بر کرسی استادی بهترین دانشگاه تکیه زنند، ماشی شاسی بلند سوار شوند، خانه 300 متری داشته باشند و..... . چون ندارند دپرس می شوند، غصه می خورند، توهین می کنند.
jalil
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
یکمی هم منصف باشیم چرا همیشه فقط به نفع خودمان حرف بزنیم حق چیز دیگری است برخی از ادارات بدون حضور کارکنانشان در ادارات به آنها اضافه کاری ماهانه در حد 100 ساعت می دهند حال هم پول اضافی می دهند هم می خواهیم از این پول برای بازنشستگی هم کسر کنند در ضمن در صورت حضور کارکنان حتما می بایست در کسر بیمه دخیل باشد پس باید فرق گذاشت برای اضافه کاری با حضور یا بدون حضور نه خذف کرد.
فرارو طبق معمول پش نمکنی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
نتیجه اخلاقی اینکه:
کارمند عزیز در دوران استخدام تا میتوانی و بهر طریق که میتوانی جیبت را پر کن چون بعدش هیچ خبری جز فلاکت نیست!!!
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
البته تصميم خوبي براي اينكه دولت مجبور بود 20درصد از حق بيمه هرساعت اضافه كار وساير دريافتي هاي هرفرد را از جيب بيت المال بپرداز و در كل رقم درشتي از بودجه دولت را مي بلعيد
پرطرفدارترین عناوین