bato-adv
کد خبر: ۱۷۸۳۰۱

شمارش معکوس برای قصاص عروس 15 ساله

بر اساس آنچه از قبل اعلام شده فرزانه سحرگاه يكشنبه در زندان اصفهان قصاص خواهد شد و او براي جلب رضايت اولياي دم فقط سه روز فرصت دارد. حكم قصاص اين زن در حالي قرار است اجرا شود كه او مي‌گويد شوهرش را نكشته است اما اين ادعا تاكنون نتوانسته باعث شكستن حكم شود و او براي نجات از طناب ‌دار فقط بايد رضايت اولياي دم را جلب كند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
بر اساس آنچه از قبل اعلام شده فرزانه سحرگاه يكشنبه در زندان اصفهان قصاص خواهد شد و او براي جلب رضايت اولياي دم فقط سه روز فرصت دارد. حكم قصاص اين زن در حالي قرار است اجرا شود كه او مي‌گويد شوهرش را نكشته است اما اين ادعا تاكنون نتوانسته باعث شكستن حكم شود و او براي نجات از طناب ‌دار فقط بايد رضايت اولياي دم را جلب كند.

فرزانه كه هم‌اكنون 26 سال سن دارد متهم است شش سال قبل در حالي كه شوهرش در خواب بود او را با ضربات چاقو به قتل رساند. هر چند اين زن در جريان تحقيقات اوليه اتهام قتل شوهرش را بر عهده گرفت اما در ادامه اعترافات اوليه‌اش را پس گرفت و گفت مردي به نام سعيد شوهرش را كشته است. او گفت: خانواده شوهرم از اقوام دور پدري‌ام بودند و وقتي من 15 سال داشتم به خواستگاري‌ام آمدند. آن زمان من چيز زيادي از زندگي نمي‌دانستم و بدون اينكه خودم نقشي در ازدواجم داشته باشم زندگي مشتركم شروع شد. من و شوهرم احمد همان سال اول بچه‌ دار شديم اما تولد فاطمه هم نتوانست زندگي‌مان را گرم كند. زندگي ما ادامه داشت تا اينكه من با سعيد آشنا شدم. او مرد خوبي بود و من دلبسته‌اش شدم. او از من خواستگاري كرد اما چون شوهر داشتم نمي‌توانستم با سعيد ازدواج كنم.

 چند مرتبه سعيد را ديدم و او گفت اگر شوهرت را بكشيم مي‌توانيم با يكديگر ازدواج كنيم. با اينكه اول با اين پيشنهاد مخالفت كردم اما در ادامه سعيد وادارم كرد به اين كار تن بدهم. شب حادثه در حالي كه شوهرم خواب بود سعيد وارد خانه شد. هنوز چند دقيقه نگذشته بود كه او با يك چاقو چند ضربه به احمد زد و او را كشت. سعيد فريبم داد و گفت چون من فرزند دارم پدر و مادر شوهرم من را قصاص نمي‌كنند. او چاقوي خون‌آلود را پاك كرد و آن را به دست من داد. من هم وقتي دستگير شدم قتل را گردن گرفتم اما بعد هرچه به ماموران گفتم فريب حرف‌هاي سعيد را خورده‌ام فايده‌يي نداشت و نتوانستم بي‌گناهي‌ام را ثابت كنم.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده قضات دادگاه كيفري استان اصفهان فرزانه را محاكمه و به قصاص محكوم كردند. اين راي در ديوان عالي كشور نيز تاييد و به واحد اجراي احكام فرستاده شد. در حالي كه همه‌چيز براي مجازات فرزانه مهيا بود عبدالصمد خرمشاهي، وكيل مدافع فرزانه با ارائه درخواست اعاده دادرسي باعث به تعويق افتادن اجراي حكم شد اما چندي پيش روز 13 بهمن ماه به عنوان زمان تازه اجراي حكم اعلام شد.

حالا سه روز به زمان قصاص فرزانه باقي مانده و پدر و مادر احمد همچنان بر خواسته‌شان مبني بر قصاص فرزانه اصرار دارند. پدر احمد چند روز قبل در اين خصوص به «اعتماد» گفت: من مطمئنم كه عروسم، پسرم را كشته است و بايد مجازات شود. من و همسرم به هيچ قيمتي حاضر به بخشيدن او نيستيم.

اظهارات اين مرد در حالي است كه دختر 10 ساله فرزانه بعد از دستگيري او به خانواده شوهرش سپرده شده و در صورتي كه فرزانه قصاص شود او مادرش را نيز از دست خواهد داد.

در همين حال مادر فرزانه در آخرين گفت‌وگويش با خبرنگار ما گفت: از اوليا‌ي دم مي‌خواهم دخترم را ببخشند. او مرتكب اشتباه شده و اميدوارم خانواده مقتول حداقل به خاطر نوه‌ام فرزانه را ببخشند.

از سوي ديگر عبدالصمد خرمشاهي، وكيل مدافع فرزانه نيز در تلاش است تا در روزهاي باقيمانده در حكم صادر شده درباره موكلش تجديدنظر شود. اما هنوز اين تلاش‌ها راه به جايي نبرده است و فقط اعلام رضايت اولياي دم مي‌تواند فرزانه را از چوبه ‌دار نجات دهد. در حالي كه شمارش معكوس براي قصاص فرزانه آغاز شده است، دو حقوقدان در گفت‌وگو با «اعتماد» بخشش را تنها راه رهايي فرزانه اعلام كردند. محمدرضا بندرچي، وكيل پايه يك دادگستري در اين باره گفت: پرونده‌هاي قتل دو جنبه عمومي و خصوصي دارد. در صورتي كه اولياي دم خواسته‌شان قصاص باشد و دادگاه نيز راي به قصاص بدهد حكم بايد اجرا شود و هيچ چيز به‌جر رضايت اولياي دم نمي‌تواند مانع اجراي حكم شود. وي همچنين درباره پس گرفتن اقرار اوليه از سوي فرزانه گفت: اقرار اوليه مهم‌تر از اقرارهاي بعدي است و اصولا اقرارهاي بعدي بي‌فايده است مگر اينكه خلاف آن به قاضي ثابت شود.

از سوي ديگر شهناز سجادي، حقوقدان نيز درباره پرونده فرزانه به «اعتماد» گفت: وقتي حكم قصاص قطعي شد، فقط رضايت اولياي دم يا پذيرش اعاده دادرسي مي‌تواند جلوي اجراي حكم را بگيرد.
bato-adv
دکتر حمیدی
Spain
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
از لحاظ کارشناسی خانواده باید ابتدا به اینکه چرا یک نوجوان دختر 15 ساله را شوهر دادن , مورد بررسی قرار داده شود ؛ ضمن اینکه قانون در مورد سعید که به گفته ی این خانم اغفال شده و یا اینکه همدستی در قتل داشته نطرش به چه صورت است ؟ با توجه به اینکه با کشته شدن خانم فرزانه هیچ چیزی درست نخواهد شد فقط این بچه بی مادر میشود و دل پدر و مادر احمد خنک میشود ولی فرهنگ غلط در جامعه اصلاح نخواهد شد سالهاست که قاتلین و متجاوزین و ... قصاص میشوند ولی نه کسی درس عبرت گرفته و نه تغییری صورت پذیرفته فقط جرم و جنایت و مجرم بیشتر و بیشتر میشود روز بروز ... یاحق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
دکتر جان اول اینکه 15 سالگی در 11 سال پیش در خیلی جاها رسم بوده و همین حالاشم هست. ولی این دلیلی برای انجام قتل در 20 سالگی با یک فرزند نمیشه. ایشون در فکر عشق و عاشقی با دیگری سیر میکردند و نمیدونستن خدایی هست که مچ آدمی رو میگیره
عابر پياده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
من با اين داستان كاري ندارم.
ولي خواندن كامنت هاي خوانندگان آدم را به وحشت مي اندازد:عطش كشتن و اعدام در مردم ما تا چه حد سوزان است.
اين همه آدم هايي كه عاشق صحنه به دار كشيده شدن يك آدم ديگر ولو مجرم هستند فكر كرده اند كه اگر قرار بود با اعدام اينگونه نابهنجاري ها از بين برود با اين همه اعدام قاچاقچي مواد مخدر حالا بايد نام مواد هم فراموش شده باشد؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
در قاتل شدن یک فرد در اجتماع عوامل و افراد مختلفی دخیل هستند که همه ی اونها به نحوی گناهکار هستند و در دادگاه های این دنیا محاکمه نمیشن مثل پدر و مادر این زن.ولی مسئله ی مهم تر اینه که این زن بااختیار خودش ودر صحت عقلی این کار رو انجام داده.ممکنه هزاران نفر با نفرت زندگی کنند ولی حاضر نیستند مرتکب قتل بشن و با این کار انسانیتشون لکه دار کنن.در نتیجه این زن در صورت رضایت ندادن اولیای دم باید اعدام بشه و نه فقط برای قتل بلکه باید تقاص خیانتش رو هم پس بده...
و لکم فی القصاص حیاة...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
کاش دوستان نظر دادن رو میسپردن به اهلش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
فرارو تیترت رو درست کن. ایشان عروس 15 ساله نیست. اگر اینطوره مادر بزرگ منهم عروس 15 ساله است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۳۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
جالبه میگه به خاطر نوه ام دخترم رو ببخشید یعد دخترش زمانی که داشته شوهرش رو میکشته به فکر بچه اش نبوده؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
کاملا موافقم... دلیلی نداره که ببخشن! خانوم اون موقع با یه مرد غریبه ارتباط داشته و حاضر شده شوهرش کشته بشه! الان چه توقعاتی داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خدا کنه ببخشنش.
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اونایی که به این نظر منفی میدن یادشون باشه؛ اعدام نکردن این زن باعث میشه قباحت این روابط کم و کمتر بشه، آمار آشکار و نهان این روابط بیشتر بشه، بنیان خانواده به فنا بره و ...
واقعاً خودتونو بزارین جای برادر یا خواهرای مقتول آیا هیچ عذری رو برای انجام این گناه و جرم هولناک قبول میکنین!؟!
جعفر صادق نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
با سلام قابل ذکر اینکه عشق دو طرفه هست انسان نمی تواند خودشو گول بزنه وقتی یک زن شوهرش را دوست نداره شوهرش هم نباید اصرار به زندگی کند پس مرد مقتول هم مقصراست و بنظر بنده اعدام دردی را دوا نمیکند بلکه کینه ها و گناهان را هم بیشتر می کند لااقل حبس تادیبی بدهندو.....درجامعه اثرگذارخواهد بود.امیدوارم این زن که مرتکب خطا شده خداببخشد و در آخرت با شوهرش مشهور شود و باهم زندگی کنند
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
"" همسرش "" رو به خاطر رابطۀ کثیفش کشته!!!
باور نکردنیه!!!!
اعدام هم براش کمه!!!!
ناشناس
Finland
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
میدونی چی داری میگی، فقط 15 سالش بود. تو سن 15 سالگی بیشتر احساسات بر انسان حکمرانی می کند نه عقل. زود ازدواج کرده بود.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
نمی دونم چی بگم. ازدواج اجباری نتیجه اش همین میشه. زندگی دو نفر و یک خانواده رو به نابودی کشوند. الان هم اعدام فقط پاک کردن صورت مساله است
ناشناس
Germany
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
جالب تر که میگه: " او از من خواستگاري كرد اما چون شوهر داشتم نمي‌توانستم با سعيد ازدواج كنم" خخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
چرا طلاق نگرفتن راه از این راحت تر هم سراغ داشتی رفتی راه سخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
دخترش چه ربطی به مادرش داشته مگر قبلش به مادرش گفته ؟؟ شما با این حرفتون مادر فرزانه را شریک جرم کرده اید و تعجب می کنم چگونه نظر شما منتشر شده ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
چرا طلاق باید اینقدر سخت با شه تا به کشتن آلوده بشوند؟
سعید
United States of America
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
دوستانی که میگن سنش پایین بوده عقلش نمیرسیده این کار رو کرده، خوب بخونید درسته که تو 15 سالگی ازدواج کرده ولی 6 سال پیش، یعنی تو 20 سالگی شوهرشو کشته پس اینو نمیشه ربط داد به پایین بودن سنش. زن 20 ساله که عقل و شعور کاملی باید داشته باشه.
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
ضمن تاييد نظر نرگس،يه چيز را نبايد فراموش كرد،اينكه اين زن در سن 20 سالگي مرتكب اين جرم شده و در اين زمان صاحب فرزندي بوده كه مي بايست به اين بچه بي گناه و سرنوشت اون بيشتر فكر ميكرد.او يك مادر بود.البته راههايي هم براي طلاق در اين شرايط وجود دارد.همه درها براي جدايي او بسته نبوده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
کسی که به خاطر یک رابطه پنهانی و کثیف آدم بکشه رو چرا باید ببخشن؟ خوب میتونست طلاق بگیره. حتماً باید مرد بدبخت رو کشت؟ مشکل مرد چی بوده؟ مطمئن باشید اگر مشکلی مثل اعتیاد یا بد خلقی یا غیره داشت حتما توی بوق میکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
ناشناس 23:26 شما میدونی چی میگی؟ خبر رو درست بخون. 20 ساله نه 15 ساله
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
مقصر کسایی هستند که دو تا بچه رو که هیچ علاقه ای به هم ندارن می نشونن پای سفره عقد. خب این آدما وقتی بزرگتر بشن و وارد جامعه بشن ممکنه تو یک رابطه احساسی قرار بگیرند و در چنین شرایطی تصمیم گیری براشون مشکله و ممکنه اشتباه کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
حالم از هرچی خیانت بهم میخوره ...واقعا چرا باید تو کشور داعیه دار خانواده محور اینقدر خیانت زیاد باشه ...پایه های خانواده در ایران بدجور دچار موریانه شده ...
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خیانت اون پدر و مادری کردن که بچه 15 سالشون رو شوهر دادن بدون بچه بفهمیه اصلا زندگی چیه ، خیانت او مردی کرده که رفته ازدواج کنه ولی حقیقتا رفته برده جنسی گرفته ، همشون خیانت کارن و این دختر رو فدا کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
بی عقتی زنان و بی غیرتی مردان گلم. که از بی اعتقادی و بی ایمانیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
یکی از مهمترین دلایلش تبعیت کورکورانه از فرهنگ و تمدن غربی است!
این سریالهای ماهواره ای که امروز میشینیم تو خونه و خانوادگی تماشا میکنیم کجا تو فرهنگی ما بوده؟!
محمد
United States of America
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
والا اين قضيه خيلي هم جنبه خيانتش پر رنگ نيست! دليل اصلي اين اتفاق ازدواج تو سن پايين(15 سالگي) دختره بوده! يكم منطقي باشيد!
اردلان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
فرشاد جان میخوای به خاطر این رابطه و کار ""وحشتناکش"" اعدام نشه!؟
گیرم زود ازدواج کرده بود، میتونست طلاق بگیره!
فقط نگو که دید جامعه به مطلقه خوب نیست که اونوقت داری میگی هرکی با شوهرش مشکل داره نباید طلاق بگیره و بهتره که خیانت کنه!!
ناشناس
Finland
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من هم با آقای فرشاد و محمد موافقم، فقط 15 سال از زندگیش میگذشته، که اصلا برای ازدواج و برای بچه دار شدن سن مناسبی نیست. اصلا طبیعی زندگی نکرده.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگه در قانون یک زن هم می توانست به عنوان یک طرف پیمان ازدواج از شوهرش جدا بشه(دلیلی نداره شوهرش حتما باید معتاد باشه یا کتک بزنه و .. که بتونه طلاق بگیره)،
اگه ازدواج های اجباری و یا ازدواج های زیر 18 سال قانونی نباشه،اگه طلاق تو بعضی جاهای سنتی اینقدر تابو یا ننگ نباشه(منظورم قضیه کفن سفید و .. هست)
مطمئنا ما اینقدر امار خیانت و قتل ناموسی نداشتیم.
ی جووون
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
با نظر فرشاد موافقم
داريوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
نوشته فرشاد به حقيقت نزديكتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
تمام فامیل همسرم در سنین پایین ازدواج کردند و هیچ مشکلی هم ندارند. اینکه میگم اغراق نیست واقعاً مشکلات خانوادگی و طلاق و دعوا و قهر و از اینجور مسائل در خانواده همسرم بسیار پایین است. این مسئله که دلیل اینگونه وقایع در ازدواج در سن پایین است تنها بهانه ایست برای سرپوش گذاشتن روی هوا و هوس یک آدم کثیف. مگر همه قتل های با انگیزه خیانت به علت کم بودن سن زن در ازدواج بوده است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
با نظر ali موافقم.... آفرین
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
منم با نظر فرشاد موافقم، آدم وقتی زیاد بدبختی میکشه (بخصوص از سن کم) دیگه نمیدونه چی درسته و چی غلط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
100% با نظر فرشاد موافقم
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
علی عالی گفته
ناشناس
Finland
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
عاقبت ازدواج (؟) اجباری
ناشناس
Finland
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ناشناس۰۸:۵۲ برو از خودت خجالت بکش .با زور اسلحه که ازدواج نکرده.تو که با اون علامت سوال ازدواج دیگران را مورد تردید و مسخره قرار می دهی بدان که اغلب ازدواج های سنتی در ایران به همین شکل بوده و بنابراین به کل جمعیت ایران تهمت می زنی زیرا شیوه غالب ازدواج تا قبل از دوره پهلوی همین بوده است.شرمت باد.
علی
United States of America
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
قتل؟به همین سادگی؟
حاجی
Germany
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آن هم در سنین بسیار پایین
اندیشه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اما این خانم نگفته ازدواجم اجباری بوده! متن رو با دقت بخونین
ناشناس113
Kazakhstan
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
فقط اعدام .باید اعدام شود او و همکارش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
میخواین به این خانوم و معشوقش جایزه هم بدیم چطوره؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
با اعدام فقط صورت مسئله پاک میشه..باید برگرده به اجتماع و دوباره زندگیشو با اصلاح خودش شروع کنه
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آره دیگه، اونایی که منفی دادن نظرشون چیه این زنه رو با شوهر جدیدش واسه ماه عسل بفرستیم آنتالیا تا بقیه هم ازیشون سرمشق بگیرن! بعدشم یه داستان حماسی به اسمشون بسازیم!
خب خیانت اونم در این حد!!! نمیدونم تاوانش چی باشه خوبه؟!
اگه شوهرش رو نمیخواست یجوری طلاق میگرفت میرفت به "عشقش" میرسید!
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
پدر و مادر دختر را اعدام کنید همه اش تقصیره آنهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اصلا نگاه کنین 11 سال پیش و با الان مقایسه نکنین که سن ازدواج بالا رفته. خیلی جاها در سنین پایین ازدواج کردن. رسم اونجا ممکنه اینجور بوده. اجباری هم بنظر در کار نبوده
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
آقا فرشاد لطفا مغلطه نکن...خب اگر واقعا ازدواج اجباری بوده که پدر و مادر گناه کارند ولی این دلیل نمیشه که اون فرد هم خیانت و هم قتل کنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
جناب آقاي صادق
شما بفرمايين اگر در كشور ما يك زن به هر دليلي نخواهد با شوهرش زندگي را ادامه بدهد چطور بايد طلاق بگيرد؟
با احساسي برخورد كردن با چنين ناهنجاري هاي اجتماعي هيچ مشكلي حل نمي شود با اعدام اين خانم اينگونه مسائل تكرار نخواهد شد؟
با اصلاح قوانين نا كار آمد بايد قدمي در راه حل مشكلاتي از ايد دست برداشت.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اون موقع که جیک جیک مستونش بود یاد زمستونش بود!!!؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
تو خودت وقتی 15 سالت بود عقل کل بودی؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
بچه بوده عزیز دل ...
علی
United States of America
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
نوابغ قتل رو بیست سالگی انجام داده
مونس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
وجدان به عقل ربطی نداره! توپانزده شانزده سالگی آدم که هستی، نیستی؟ نمی تونی درک کنی کشتن یه آدم چقدر بده؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دوستان عزیز ایشون موقع ارتکاب قتل 21 سال داشتن!
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آقا یا خانم محترم ناشناس 10:34 !!!!
آره ما هم 15 سالگی را تجربه کردیم، اشتباه هم کردیم ، خطا هم داشتیم ، اما چاقو دستمون نگرفتیم یه آدمو بکشیم!!!!
شما چطور پونزده سالگیتون اگه از یکی بدتون میومد چاقو بر می داشتین اونو می کشتین.
به نظر من همدست او در خام کردنش نقش اصلی داشته و او بیش از همه مقصره . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
در جواب دوستایی که مخالف اعدامشن! درسته که ازدواج اجباری بوده، ولی حق نداشته آدم بکشه! خیانت = مرگ!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ناشناس جان. 15 ساله که بهتره. نه جان دلم مشکل جای دیگست
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
عزیزم بچه نبوده بیست سالش بوده!!!
بخون متنو:6 سال پیش قتل کرده و الان 26 سالشه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگه بحث مشارکت سعید در قتل است چرا پیگیری نشده یا احتمالا در گزارش نیامده.قطعا قضات محترم این مسیر را هم مد نظر دارند.
ناشناس
United States of America
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
قطعا!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اون وقت این آقا سعید را نگرفتند ازش بازجویی کنند؟نکته پرونده همین جاست بر فرض که ادعای فرزانه درست باشه معاونت در قتل که بوده
ناشناس
Finland
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
از کجا معلوم اصلا شخصی به نام سعید وجود داشته . شاید قضیه سعید کلا دروغه
علی
United States of America
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
زنهایی که ادعای برابریشون میشه چجوره که همیشه اینوقتها فریب میخورن؟نه عزیزم کرم از درخته.اصلا این جور زنها یه بار به شوهرشون گفتن نمیخوایم زندگی کنیم بعد همچین خیانتی بکنن.به نظرم اعدام کمترین جزای این زن پسته.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
برادر من آروم! چه خبرته!! مقصر اصلی پدر و مادر دختره که تو این سن دختر رو شوهر دادن 15سالگی واقعا سن ازدواجه؟!! شما مردها تازه اون موقع به سن تکلیف میرسید!! دختره آنقدر بی عقل بوده که به حرف آن آدم گوش کرده تازه به خاطرش لوش هم نداده!!! من نمیدونم خانواده ها میترسن دخترشون سردستشون بمونه که اینقدر میخوان سریع ردشون کنند خب الان میترشید بهتر بود یا قاتل شدن؟!!!
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
متاسفم واسه این طرز فکر شماها،خیلی تاسف داره ، خشونت در وجود شما نهادینه شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خیلی باید قلب خبیثی داشته باشی تا بتونی پدر بچت رو بکشی
س
United Arab Emirates
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
من يه زنم
نمي تونم باور کنم هم جنس من بتونه نقش قتل همسرشو بکشه حالا اين مرد هرچقدرم بد و ...باشه.
علی
United States of America
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
خانم نازنین موقع قتل یه بچه نبوده بیست سالش بوده.شما خبر رو درست بخون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
علی آقا! واقعا اگر زنت بهت بگه نمی‌خوام باهات زندگی کنم، طلاقش می‌دی؟ دلیل هم نگه که اگه بگه غیرتت به جوش می‌آد! واقعا طلاق می‌دی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
ناشناس محترم 14:54 چرا خبر رو درست نمیخونید و بعد دور برمیداری, دختره 20 سالش بوده وقتی شوهرشو کشته. یعنی 5 سال زندگی مشترک داشته بعد عاشق یکی دیگه شده.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
جالبیش اینجاست که این فرد علاوه بر شوهرش به فرزندش هم خیانت کرده و آینده ای مبهم و تاریک برایش رقم زده...
امیر خان آقا تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
امیدوارم که اولیای دم به خاطر خدا و به حرمت حضرت زهرا از خون عزیزشان بگذرند و آبادی آخرت خودشان را نزد پروردگار حق تعالی تضمین نمایند , هر خون را نباید با خون جواب داد باید این شخص هم زنده باشد و تغاس اعمالش را قبل از آخرت در این دنیا پس بدهد - خدا عاقبت همه مان را برآورده به خیر نماید - انشاالله
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
که چی از این یکی هم دل زده بشه بکشتش؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
در تقاص پس دادنش که شکی نیست اما گذشت کردن در چنین مواردی هم بقیه رو پررو می کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
تقاصش و باید با سالها زندان پس بده
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
اين جرم تنها جنبه شخصي نداره بلكه جنبه اجتماعي داره.به نظر من بايد ريشه يابي بشه و ريشه هاي اين نوع جرايم در جامعه هر چه سريعتر خشكانده بشه
کریمی
Germany
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
در بیشتر ازدواج هایی که مرد به زنش توجه نکند و شخصیت او را مورد حمله قرار دهد و تحقیرهایش ادامه یابد بدون شک فرد دیگری از سر دلسوزی به زن نزدیک و با او رابطه عاطفی و سپس رابطه جنسی برقرار میکند.زن برای پر کردن خلاء احساسی و بالانس نفرت از شوهر و حتی انتقام از رفتار او به خیانت کشیده میشود که گاهن بدلیل باخبر شدن همسر یا درگیری عشقی شدید با مرد دوم پای قتل همسر نیز بمیان می آید. زن در این نوع ازدواج ها قربانی و شوهر مسبب اصلی بروز ناهنجاریست. برای نجات این زن جوان اما ساده باید تلاش شود. مرگ او پایانی بر تراژدی زندگی امثال او نخواهد بود.
علی
United States of America
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
در تمام نا بهنجاریهای این چنین مقصر زن است و اعدام کمترین حق اوست
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آخی.چه لطیف فرد دیگر از سر دلسوزی؟نخیر عزیز من زنها این دوره زمانه به اندازه کافی هفت خط هستند که این مسائل رو بفهمن.این زن در بیست سالگی مرتکب قتل شده نه 15 سالگییعنی با درک کامل.باید اعدام شه تا زنها هم بدونن جزای خیانت و قتل از این بهتر نیست.چطور اگه مردی خیانت کنه شما زنها زبونتون ماشااله درازه؟
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
شخصیتش را مورد حمله قرار دهد؟همچین حرفی گفته شده اینجا؟از توهم در بیا
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
همین نطقها رو برای مردان هم میکنی؟
ناشناس113
Kazakhstan
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
جالبه مرد به زنش توجه نکنه اول زنه خیانت کنه بعد هم رد رو بکشه تازه تقصیر مرد .بابا ایول به به این عدالتت.لااقل مساوات رو رعایت کنید بی خیال عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خوب داستان می نویسی اما باید اون زن و عاشقش یعنی آقا سعید هر دو را به بدترین وجه ممکن اعدام کنند تا هیچ موجود کثیفی که نام انسان را یدک میکشد جرات خیانت نکند اگه از شوهرش خوشش نمی آمد و اون پسره لجن را دوست داشت طلاق می گرفت و با اون عاشق کثیفش ازدواج می کرد تا بلکه به زعم خود زندگی خوشی در پیش داشت.
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اینجور نیست که شوهرش بد باشه خیانت میکنه! این روزا به راحتی مرد به زن و بالعکس خیانت میکنن!
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
جناب كريمي شما چه اطلاعات دقيقي از رابطه و زندگي آنها داريد!!!!! قضاوت كردن به اين سادگيها نيست عزيز من
شهرام حسین ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
به نظر من اولا تذکر به مقام محترم قضایی وارد است که در ایام مبارک دهه فجر اعدام کراهت دارد در ثانی اگر خانواده مقتول خواستار مجازات حقیقی این خانم هستند بهترین مجازات برای ایشون بخشش است زیرا از آن لحظه ببعد مجازات سنگینی را در این دنیا پس خواهد داد . اعدام آخرین راه و بهترین راه نیست . یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
متاسفانه خیانت به همسر در ایران ابعاد گسترده ای پیدا کرده اما مسوولین با وجود اطلاع اصلا وارد این حوزه ها نمیشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
پدر و مادر شوهر هم کم مقصر نیستند چرا که باید می فهمیدن دختر 15 ساله رو نباید خواستگاری کرد.اگر چه خانواده عروس هم مقصر هستند.به نظر همه خانواده دو طرف و خود عروس و داماد مقصرند به یک اندازه. این وسط فقط دخترشون قربانی نادانی طرفینه . به همین خاطر امیدوارم خانواده مقتول گذشت کنند هرچند براشون خیلی سخته ولی امیدوارم ببخشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اين چه حرفيه اين همه آدم از قديم الايام تا همين امروز تو همين سنين ازدواج كردن هيچ اتفاقي هم نيافتاده. حالا شما همه تقصيرارو ميندازي گردن 15 سالگي!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
وقتی مرتکب قتل شده 15 سالش نبوده و کاملا میفهمیده! شاید در حقش ظلم شده ولی دلیلی واسه آدم کشی نیست! باید اعدام شه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
فرارو جان مثبت 3 تا میزنه منفی 1 دونه؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
15 سال؟! توی این دنیا این زن اعدام میشه چون مرتکب جرم شده اما قربون خدا برم که عدالتش برقراره برای اون ظلمهایی که توی این دنیا قابل مجازات نیستن مثل همین اجبار دختر به ازدواج، اون پدر و مادر هم باید پاسخگو باشن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
باید جرم شناسی بشه و به زنده ها کمک کرد ولی این طرف باید اعدام شه چون خیانت کرده! وقت خیانت 15 ساله که نبوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
شما از کجای این مطلب فهمیدی که اجباری بوده؟ من دختری رو میشناسم که در سن 15 سالگی پدر و مادرش رو شدیداً توی فشار گذاشت برای ازدواج با پسر دلخواهش که اتفاقاً مرد بسیار خوبی هم بود ولی چند سال بعد گفت من کوچک بودم و نمیفهمیدم و از این حرفها. بعد هم جدا شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
او از من خواستگاري كرد اما چون شوهر داشتم نمي‌توانستم با سعيد ازدواج كنم!!!
این یعنی چی آخه؟ سعید از زن شوهردار خواستگاری کرده؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
پیشنهاد رابطه هم میدن، با اینکه طرف شوهر داره، برعکسش هم هست زن به مرد همسر دار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
یا داشته سوء استفاده می کرده. یا دختره خودش و مجرد جا زده بوده. خدا داند
محمد ایلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
پس چرا سعید رو نگرفتند؟
ناشناس
Russian Federation
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
به نظرم این دختر حقیقت را میگوید که سعید شوهرش را کشته و بعد او را فریفته که قتل را به گردن بگیرد. اصولا دخترانی در سنین 15سال و 16 سال به راحتی فریفته می شوند و گول میخورند. ضمنا دور از تصور است دختری در سن پائین جرات و شهامت چاقوکشی را داشته باشد و با در نظر داشتن این دو مسئله بهتر است حکم با تامل بیشتری صادر شود. اگر قرار است بلاخره اعدام شود زودتر انجام شدنش فایده ای ندارد و گذشت زمان ممکن است خانواده شاکی را به نتایج دیگری برساند . در مورد گرفتن جان یک انسان دیگر آنهم زنی که در سنین جوانی است و یک بچه ده ساله دارد تعجیل روا نیست.
ناشناس113
Kazakhstan
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
معلومه جنس زنها رو نشناختی .یه کم تاریخ بخون
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
فکر نمیکنید اینطوری حق اون مرد ضایع میشه؟ بدون هیچ دلیل و از سر هوا و هوس خانوم و اون مرد غریبه، جونشو از دست داده.... خوبه وقتی که دم از حقوق بشر متهم میزنیم به فکر حقوق قربانی هم باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
شما احتمالا يك زن هستيد. عدالت عدالت است زن و مرد نمي شناسد. به خاطر همين احساسات زلال شما خانم ها اجازه قضاوت به شما داده نمي‌شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
عزيزم موقع جنايت 20سالش بوده وموقع ازدواج 15ساله بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
موقع ارتکاب جرم 15 سالش نبوده! احساسات عاشقانه آنقدر قوی هست که بتونه چاقو به دست یه زن خائن بده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اگه به جنس باشه این مردها بودند که در طول تاریخ دنیا رو به آتش کشیدند . نظرات این زن ستیز وقیح رو برای چی منتشر می کنید ؟! حرف هاش فرقی با خشونت طلب های بنیادگرا نداره .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
متأسفانه تو كشور ما خيلي از خانواده ها بدليل فقر اقتصادي و متعاقب اون فقر فرهنگي دختراشونو تو سنين پائين شوهر ميدن آخه مگه يه دختر 15 ساله از زندگي چي ميدونه؟ متأسفانه مشكل جامعه ما خيلي ريشه اي تر از اين حرفهاست.
ناشناس113
Kazakhstan
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
چطور میدونه که چطور خیانت کنه و با یه مرد دیگه حال کنه ولی نمیدونه قتل کار اشتباهیه ؟؟؟
مهران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
به هر حال اعدام علاج قضیه نیست
زندان بالای 20 سال . با اعدام برای هر کسی مخالفم
اندیشه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اما من وقتی خودم رو بجای پدر و مادر اون مرد مقتول میذارم نمیتونم مثل شما فکر کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
چه عشق آتشینی به هم داشتن که حالا اینطوری قتلو گردن هم می ندازن. دلم برای اون بدبخت می سوزه که نفهمید چرا کشته شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگه فرض قاتل بودنش هم درست باشه باید بدونین که اون فقط 15 سالش بوده البته اشتباهش خیلی بزرگه ولی جای گذشت داره ...
علی
United States of America
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
در بیست سالگی مرتکب قتل شده یکم به مغزت فشار بیار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
برادر تو 15 سالگي ازدواج كرده نه اينكه قتل كرده باشه! چرا دقت نمي‌كني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
موقع ازدواج 15سالش بوده موقع قتل 20سالش بوده لطفا خبر را کامل بخونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
15 ساله ازدواج کرده 20 سالش بوده که قتل انجام شده. یعنی 5 سال با یک بچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
همیشه توی فیلم ها، تو جامعه همه جا حرف از گذشت هست اما پای عمل که می رسه هیچکس کوتاه نمی یاد خدا خودش به دادش برسه. آدم خطا کاریه اما ما که در اون زمان و مکان نبودیم نمی دونیم چه اتفاقی افتاده پس یاد بگیریم انقد راحت قضاوت نکنیم شاید یک درصد اشتباه کرده باشیم ...
نیوشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
من یک زنم و دو برابر این خانم سن دارم ولی هنوز نمیتونم چنین صحنه هایی رو حتی توی فیلمها نگاه کنم چه برسه به یه دختر 15 ساله پس این دختر به اندازه کافی جسارت این کار رو داشته. سن کمش دلیلی برای بی گناهیش نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ي دختر پانزده ساله قتل کنه واقعا نبايد اعدام بشه ختی در ۲۶ سالگی. اين بنده خدا قربانی فرهنگ ازدواج زودهنگام و بدون اختيار شده. اين در واقع قربانی کودک ازادی شده. يکی به داد اين بنده خدا برسه واقعا ظلمه. من از خدا ميخوام کمکش کنه.
علی
United States of America
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
عقل کل در بیست سالگی مرتکب گناه شده نه 15 سالگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
گلم قتل عمد میدونی یعنی چی؟یعنی اینقدر از نظر روجی در فشار و انزوا باشی. و دستت به هیچ جایی بند نباشه. درونت سرشار از تنفر و کینه باشه و ... تا قتل عمد انجام بدی. نه با یکی دیگه یگی و بخندی و عشق در ورکنی و بفکر کشتن دیگری باشی. این یعنی پستی و قساوت قلب و از خدا بیخبری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اگه به فتوای جنابعالی باشه.هرکسی که آدم میکشه میگه من قربانی فرهنگ و ... بودم پس بی گناهم!
نیوشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
ناشناس منظورت اینه که هرکسی مجبور به ازدواج شد میتونه شوهرش رو بکشه؟ به نظرم اگر با چنین مواردی برخورد قاطع صورت نگیره رواج پیدا میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
یه جوری تیتر زدی فکر کردم الان 15 سالشه...!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
این یه قتل سازمان یافته بوده و طبق نقشه و طراحی قبلی انجام گرفته و بنظر من حکم اعدام باید مشمول این نوع از قتلها بشه؛؛؛ ولی قتلهایی که در کوچه خیابان ها و دراثر عصبانیت و عدم کنترل هیجانات آنی پیش می آید و طرفین مجادله تا قبل وقوع قتل همدیگر را نمی شناختند نباید مشمول اعدام گردد و حکم معادل اعدام مانند حبس ابد درخواست گردد
شاهد
Canada
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دوست عزیز چرا اینقدر برای اعدام یک کسی که قربانی کم اگاهی بوده ذوق نشون میدی ؟ بیاییم ما خودمون رو پیش مجدان خودمون محاکمه کنیم که از 15 سالگی تا حالا چند تا خطا کرده ایم !؟ مطمین باش به قضاوت شما معصومان حکم هممون اعدام خواهد بود و کسی از خطاهامون خبر نداره . بیا همت کنیم در جامعمون اموزش و عشق خالص و واقعی بدون هوس رو ترویج بدیم تاهیچ خانواده ای دخترشو به زور به کسی نده و همه حق زندگی سالم داشته باشند.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
آقا شاهد سلام
هممون هرچندتا که دلت بخواد گناه کردیم کسی هم مخالف این مسیله نیست ولی ببخشین آدم که نکشتیم .جرم آدمکشی به هر دلیلی قصاصه مگر اینکه آدمکشی برای دفاع از ناموس یا میهن باشه.
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
چند گناه مرتكب شده اول رابطه با مرد نامحرم در حالي كه شوهر داشت كه حكمش سنگ ساره دوم كشتن شوهرش كه حكمش قصاصه و سوم فريب دادگاه كه حكمش حبسه . بايد سعيد رو هم دستگير ميكردن و ازش باز جويي ميكردن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اینایی که مرتضی گفت کجاش اشتباه بود!
بعضیا که به این جملات منفی میدن، به نظر خیلی هم این روابط وحشتناک را بد نمیدونن!

اگه ایشون اعدام نشن مطمئناً آمار این روابط و متعاقبا این قتلها زیاد میشه!
شاهد
Canada
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اقا مرتضی چون شما خودتون تا به حال هیچ گناهی مرتکب نشده اید من خودم شخصا" مرید شما خواهم شد !!! یکی از القاب پروردگارم ستار است ... یادت نره یه روز عیبهای شما رو هم بر ملا میکند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دقیقا! خیانت = اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
منفی میدن چون غیرت رفته. غیرت تنها به ناموس خودت نیست به ناموس مردم هم هست. یه چیزایی آدم میشنوه تو این زمونه که آدم دلش میخواد.... الله اکبر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
نظرات مردسالارانه تون به درد خودتون می خوره . هیچکس در مورد رفتار والدین این دختر و رفتار شوهر با زنش و البته قوانین نابرابر راجع به طلاق چیزی نمیگه . دنیا خیلی وقته تغییر کرده زن ستیزهای غیر محترم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
آقا یا خانم شاهد شما خیلی روشن فکری امیدوارم که روزی این روشنفکری شما در بوته آزمایش قرار نگیره که اونوقت خیلی سخته که یاد تفکر امروزت بیافتی. ضمناً از پیام قبلیت معلومه که متن خبر رو هم درست نمیخونی و خیلی با عجله تصمیم میگری.
باجناق رسواگرفتنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خيانت خيلي كثيف... يارو تو ١٥ سالگي كه خيانت نكرده؟!
البته اعدام هم خيلي بداست... به نظر من يه ٣٠،٤٠ سال بندازنش زندان.... اصن كاري به اين موضوع ندارم اما حق زندگي از يكي گرفتن خيلي نامرديه، حبس ابد هم خوبه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
خودش این حقو از خودش گرفت
علی
United States of America
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
"سعید آدم خوبی بود"
"سعید گفت شوهرت را بکشیم".مگه آدم خوب قاتل میشه؟بعد وقتی میگن زنها عقلشون نصف مرداست به زنها بر می خوره
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
قصد توهین ندارم ولی با این کامنتی که گذاشتین یعنی مادر شما هم عقلش نصفه است!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
زن با عقل کامل جزء موجودادته نادره
نیوشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
علی با اینکه باهات موافق نیستم اما حرفت خیلی بامزه بود!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
نیست مردها همگی با تعقل رفتار می کنند . همین نظرهایی که می گذارید نشون میده مردها هم اغلب احساسی و نصفه عقل هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خیلی ها فکر میکنند اجازه پدر برای ازدواج یعنی حق اجبار پدر برای ازدواج دختر، که به هیچ وجه اینطور نیست.
ازدواج باید با رضایت کامل طرفین انجام بشه و جایی خوندم که عقد بدون رضایت باطله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
درست میفرمایید. اما ایشون رضایت داشتن اجباری هم نبوده. فقط نمیدونم شوهرش چی نداشته که با گذشت زمان فیل دختره یاد هندوستان کرده
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دلم برای اون مرد مقتول می سوزه که اسیر یه وجدان شد.اگه زنه قاتله با اعدامش شاید اون مرحوم هم آرام شه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
تو از کجا می دونی همون هم مقصر نباشه در ایجاد این وضعیت ؟ مردی که به زنش توجه کنه هیچ وقت به چنین سرنوشتی دچار نمیشه .
علی
United States of America
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
هم او و هم آن نامرد سعید مقصرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
سنش 15 سال بوده خیانت قتل و یاحداقل مشارکت در قتل شریک زندگی اش را در کارنامه دارد تصور کنید اگر چهار تا پیراهن بیشتر پاره می کرد چه کارهایی که نمی کرد به نظر شماکسی که روحیه قتل و ارتباط نامشروع با مرد غریبه را دارد توان طلاق کرفتن شرعی و قانونی را ندارد
ناشناس113
Kazakhstan
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اقایان و خانمای روشنفکر

بابا قبوله اصلا تقصیر مرد(مقتول) که مرده.اصلا ایشان چه حقی دارد که پس از چاقو خوردن بمیرهتا این زن بیگناه و بیچاره دچار این سرنوشت بشه و خیلی از اذمای روشنفکر از محاکمه و حکم ایشان رنجیده خاطر بشن؟؟
باید اون مرده رو از خاک در بیارن و به زندان بندازن تا بفهمه که نباید میمرد
اصلا چه حقی داره وقتی زنش بش خیانت کرده و بعد اون آقا هه یا همون خانومه چاقو بش زده بمیره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
وای مردهای احساسی جوگیر . ببین چه کولی بازی ای درآوردند این زیر. این همه سال و قرنه که مردها زن هاشون رو می کشند حالا یه چند وقتیه زن ها هم از این غلط ها می کنند چرا این طور جز جز می کنید ؟! مگه هزاران سال که پدر ما زن رو در آوردید ما این همه سر و صدا کردیم ؟ یه کم جنبه داشته باشید ! همین طوریش هم ضعیفید و زودتر فوت می کنید این طوری حرص هم که می خورید عمرتون کمتر میشه ها !!!
pppp
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
بهتره كه اعدام بشه زيرا زندگي بعد از زندان و اين رسوايي ادامه زندگي را برايش غير ممكن ميسازه ,در هر صورت بايد توي اجتماع بقيه عمرشو بگذرونه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
الان 26 سالشه 6 سال پیش یعنی 20 ساله بوده، 15 سالگی ازداج کرده،
باید مجازاتی واسه عاملین ازدواج اجباری هم باشه اگه پدر و مادر اون دوتا اجبار نمیکردن این قتل صورت میگرفت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
واقعا حالا اگه یه مرد این خیانت رو می کرد هیچ اتفاقی نمی افتاد نه کسی کشته میشد نه چیزی زن دوم هم به خوبی وخوشی داشت
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
زیر مطلب هم این همه مرد گریبانشون رو نمی دریدند ! کامنت های این جور مطالب رو که می خونم متوجه میشم مردها از زن ها بسیار جوگیر تر و احساسی تر و متعصب ترند .
محمد طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
یه آدم مرده. قراره یکی دیگه هم بمیره. ولی ای کاش به جای این دختر, پدر و مادر دختره و پدر و مادر شوهرش رو تیکه پاره میکردن تا شعورشون برسه که دختر 15 ساله مال ازدواج نیست . باید بزرگتر شه. باشعورتر که یه نفر به همین راحتی نتونه فریبش بده. یا بفهمه که راههای بهتری هم هست برای رهایی از زندگی نامطلوبی که چهار تا آدم بی مسئولیت براش رقم زدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
طاهر جان متن خبر رو یک بار با آرامش بخون. این خانم 20 سالش بوده و یه بچه داشته. دختر 15 ساله چشم و گوش بسته نبوده.
ياسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
به نظر من بايد سعيد هم قصاص بشه چون اون هم شريك جرم هستش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ازدواج اجباری ، اجبار زن به زندگی با مردی که دوستش ندارد چون حق ندارد از شوهری که به او تحمیل شده ، جدا شود ، حق ندارد به کسی دیگر دل ببندد چون قبلا بی آنکه او بخواهد دلش را به مردی دیگر داده اند و ... نفرت و نفرت و نفرت !!! قصه تکراری مظلومیت زن ایرانی !
موری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آخی این تازه مظلوم بوده. فقط یه رابطه خارج از ازدواج داشته و یه آدم کشته.
خدا غیر مظلوم هاشو نصیب نکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
از کجا فهمیدی اجباری بوده؟ دوست عزیز چند مورد برات مثال بزنم که دختر 15 ساله تهدید به خود کشی کرده تا پدر و مادر رو راضی به ازدواج کنه؟
ناشناس
Canada
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگه مردم اینقدر راجع به طلاق و زنانی که طلاق میگیرند , سخت گیری و کوتاه فکری نکنند , شاید از این اتفاق ها کمتر بیفتد.یک کلمه هم با پدر و مادر داغدیده داماد.در بخشش و گذشت لذتی هست که در انتقام نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
گلم. درست میگی اما کدوم کوته فکری. اگر طلاق راحت بود خیلی از زندگی ها براحتی از هم میپاشید.اگر قبح یه عمل ریخته بشه خیلی بد میشه عزیزم. اونوقته نمیشه گفت بالای چشت ابرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دراین قبیل حوادث،ازدواج دختر بحچه 15 ساله، فقر مادی وفرهنگی ،باورهای غلط اجتماعی وعرفی علاوه بر مقتول خود قاتل وحتی فرزندشان همگی قربانی شرایط وتصمیمها غلط هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
این خانم قربانی جهل فرهنگی و عدم اشنایی مردم با قانون است. اگر از حقوق اجتماعیش خبر داشت و اگر از آموزشهای لازم در باره مسایل خانوادگی برخوردار بود و نهایتا اگر اجتماع به او اجازه می داد به راحتی طلاق گرفته و زندگی جدید شروع کند هگز این اتفاق نمی افتاد. او و امثال او قربانبانی هستند که در این جامعه تعدادشان کم نیست. اعدام دردی را دوا نمی کند.
فروغ
United States of America
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دختر 15 ساله باید درس بخونه .
شاهد
Canada
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
هر کسی در زندگی مستحق یک شانس دیگی است . با اینکه از خیانت به هر شکلش مخالف هستم ولیکن کدام یک از ما خطا نکرده ایم ؟ با ابراز همدردی خانواده مقتول خواهش میکنم یک شانس دیگر به این زن بدهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
هر خطایی مجازاتی دارد
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
جناب کریمی 10:06
تحلیل خوبی بود.اما صحبت اینجاست که اگر برادر یا پسر ما رو هم به این شکل می کشتند ژست حقوق بشری به خودمون می گرفتیم؟؟؟!!!!
قطعا نه!
مگه خیلی از مردها که به همسرانشان خیانت می کنند حتما از همسرانشان بی مهری دیدند!
خیر . پاسخ خیلی روشن است . هوسبازی و میل با چند نفر بودن ...
مگه این امر فقط در مردان اتفاق می افتند ؟؟؟
در این مورد هم اولا سن پایین دختر خانم باعث عدم انتخاب آگاهانه از سوی دختر شده است.
دوما برقراری رابطه با یک نامرد و در آغوش او رفتن منجر به انتخاب مسیر غلط و نهایتا جنایت شده است
سوما باید بررسی شود که آیا دختر سعی در جداشدن از همسر خود داشته یا خیر؟
و چه کسانی با چه راهکارهای بدوی مانع از جدا شدن آنها شدند؟
متاسفانه جایگاه پلیس و اورژانس اجتماعی در دعواهای خانوادگی در ایران بسیار ضعیف می باشد. به نظر من عوامل دیگر خصوصا همدست و ترغیب کننده قتل ، قاضی که به آنها وقت برای سازش داده بدون توجه به روحیات آنها و . . . نیز باید پای میز محاکمه کشیده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
شما چرا جو میدین تیتر جنجالی میزنین؟! عروس 15 ساله؟!
طرف 26 سالشه و جرمش هم مربوط به 20 سالگی میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
يعني چي؟؟؟؟؟
من و شوهرم احمد همان سال اول بچه‌ دار شديم اما تولد فاطمه هم نتوانست زندگي‌مان را گرم كند. زندگي ما ادامه داشت تا اينكه من با سعيد آشنا شدم. او مرد خوبي بود و من دلبسته‌اش شدم. او از من خواستگاري كرد اما چون شوهر داشتم نمي‌توانستم با سعيد ازدواج كنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اینجوری که ازسعید خبری نیست شاید سعید نمیدونسته متاهله و تا فهمیده کنار زده و اینم از عقده شوهرش و به قتل رسونده و حالا از روی انتقام پای سعید و کشیده. دارم کاراگاه میشم کم کم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
نتیجه اعتماد به یک مرد!
علی
United States of America
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
نتیجه کم عقلی یک زن!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
این نتیجه حماقت، بی بند و باری، هوس و خیانت بود. چه ربطی به اعتماد دارد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اولا که از نظر شرع و احکام اسلام سن بلوغ دختر نه سال قمری هست حالا این خانم پانزده سال داشتن
و اگر خانواده ها و مخصوصا خانواده دختر نمیخواستن خب نمیگذاشتن
در ثانی ایشون با پول اون بنده خدای مرحوم زندگی میکرده و با اون بابا عشقش رو
اگر نمیخواسته خیلی راحت به شوهرش میگفته طلاق میخوام
چطور خیلی راحت تصمیم به قتلش گرفته
در مورد عدم رضایت خانواده مقتول یک لحظه عوض اینهمه روشنفکر بازی خودتون رو جای اون خانواده بگذارید که فرزندشون جوانمرگ شده و در عنفوان جوانی بعلت بوالهوسی زنش به قتل رسیده
آیا اون جوان نمیخواست زندگی کنه؟ آیا حق زیستن نداشت؟
آیا این خانم و همدستشون تصمیم نگرفتن اون مقتول رو از حق زیستن محروم کنن و کردن؟
حالا اون چه که عوض داره گله نداره
چطور جون اون بنده خدا ارزش نداشت جون ایشون داره؟
اینها همه احکام الهی هست که وقتی آدم اظهارنظرها رو میبینه متوجه میشه که احکام خداوند چقدر عادلانه و اعجاب برانگیز و فارغ از مسائل احساسی هستن که تمام جوانب رو در نظر گرفتن و در این مورد خاص تصمیم رو بعهده اولیا دم گذاشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
حق باشماست و این خانم قطعا میدانسته که جزای قتل اعدام است و با علم به این موضوع مرتکب قتل شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ازدواج توی سن 15 سالگی همین بچه بازی ها رو هم داره!! راحت زده شوهرش رو کشته چون خانوم عاشق دیگری تشریف داشتن!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
وقتی یه دختر بچه 15 ساله ازدواج میکنه جز این انتظاری دیگه دارین؟
amir
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اونهایی رو که دختر 15 ساله رو چه با اجبار و چه بی اجبار شوهر می دهند، باید اعدام کرد...
فایده اعدام چیه؟
که دخترایی که قبل از سن قانونی به زور رفتن خونه شوهر غلط اضافی نکنند...
فرارو منتشر کن
سلیمان زاده وکیل دادگستری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اگر هزاران مجرم از مجازات فرار کنند بهتر از ان است که یک بیگناه مجازات شود در حقوق اسلام فقط علم یقین موجب مجازات است کوچکترین تردید موجب برائت متهم ........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
زمانی که این قتل صورت گرفته 15 سالش بوده و هنوز به سن قانونی نرسیده بود پس نباید اعدامش کنن
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ااااااااااااااااااااه!!!!!
یه بار اون متنو بخون بعد نظر بده!
موقع قتل 21 سالش بوده!
اصلا بابا اگه همون 15 سالشم بوده باشه؛ معنی خیانت و قتل رو که میفهمیده!
موری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
آی کیو!!!!!!!!!!!!!!!!
تیز هوش! نکته سنج!
یه بار کامل بخون خبر رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
با ریاضیات پیشرفته شش سال پیش کسی که الان 26 ساله است، بیست سال داشته، مجیدجان، دلبندم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
طبق ریاضیات پیشرفته مموتی و معادلات دیفرانسیل دولت پاک درست میگن
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
واقعا واسه اون عده ایی که با خوندن این 4 خط آرزوی قصاص می کنن متاسفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
مخالف اعدامم اما 4 خط نیست! جون یه آدمه
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
نظر من رو منتشر نکردین چطور غیر قابل انتشار زدین هیچ!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ايشون را اگر ولي دم عفو كند دادگاه از جنبه ي عمومي ايشان را به حبس طولاني چندين ساله محكوم ميكند...
يعني باز بچه از مهر مادر محروم خواهد بود...
آيا اين نكته حقوقي كيفري را مي دانستيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
مهر مادر!!!!!!!!!!!!!!!!! یا خائن و شریک در قتل
علی
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
مادر قاتل عجب مهری هم داره
رضا-مشهد
Finland
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
نه فقط تو میدونی!
ناشناس
Germany
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
شمارش معکوس برای قصاص عروس 15 ساله
فرزانه كه هم‌اكنون 26 سال سن دارد

بالاخره کدومش درسته؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
بخشش لازم نیست اعدامش کنید
شرم آدره
United States of America
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
آقایان و خانم های که عقل کل هستید وحکم اعدام میدید مگه شما جای اونها بودین سختی ها ورتجها را تجربه کردید که حکم میدید تازه مگه شما ها قاضی هستید بخشش را باید از حضرت علی یاد بگیریم ای من و شمای که شیعه وپیرو علی هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
من واقعا از بعضی خواننده ها تعجب می کنم. طوری صحبت می کنن که انگار اون بدبختو باید از توی قبر دربیارن بگن چرا بیشتر زنتو نوازش نکردی و مجبورش کردی با سعید رو هم بریزه
فرزند شما
United States of America
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
سلام بر پدر ومادر داغ دیده هرجند که داغ فرزند سخت ا ست امام ببخشد تا از کابوس شیصطان رها شوید
محمد
United States of America
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
حب الدنيا راس كل خطيه ! دوست داشتن دنيا منشا تمام اشتباهات است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
یعنی اگر ببخشند قرار است نوه را بسپارند دست یک قاتل؟ می تواند تربیتش کند؟
ناشناس
Japan
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
به نظرم ما باید تمام جزئیات رو بدونیم تا حکم بدیم.اینکه سعید اون دخترو فریب داده ممکنه درست باشه ولی تو ابن ماجرا حکم اعدام در حالی که هنوز قاتل مشخص نیس اشتباهه.در کل تو جامعه اینجوری فقط این آدمای ضعیفن که تقاص کارشون رو پس میدن
ناشناس
Turkiye
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
همش 15 سالش بوده. قبول کنید در اون سن هیچ دختری از روی عقل تصمیم نمی گیره. اون یارو سعید رو باید دار زد که بهش وعده ازدواج داده بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
چرا مهارتهای اساسی زندگی در مدارس تدریس نمی شود تا اینهمه خیانت و قتل و ... را شاهد نباشیم.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
لذتی که در بخشش هست در قصاص نیست
بهنام
Taiwan (Province of China)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
نقش سریالهای ترکی مروج خیانت شبکه مخرب جم را هم نمی شود از نظر دور داشت.
ناشناس
Finland
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
همدست او مقصر تر است

اغفال و گول زدن این دختر با اینکه میدونسته شوهر داره
علی
United States of America
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اینها همه یه نقشه هست.زنهای امروزی مکارتر از این حرفا هستن.اگه به همین راحتی فریب میخورن نشون میدن که همیشه یکی باید رو سرشون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
کاش در مورد خیانت مردان به زنان هم مواردی برابر در قانون تعبیه می‌شد تا رای به برابری حقوق زن و مرد در هنگام مواجه با خیانت همسرشان می‌دادیم!
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
قانون باید اصلاح بشه و به خانمها هم مثل آقایون حق طلاق داده بشه البته این لازمه اش اینه که بساط مهریه برچیده بشه تا مهریه و حق طلاق اباز سوء استفاده دوگانه در دست خانمها نشه.

اگر مهریه ای وجود نداشته باشه و خانمها در ازایش حق طلاق داشته باشند این مشکلات خود به خود حل میشه.
الان هر زنی میزنه شوهرش رو میکشه بعد ادعا میکنه که دوستش نداشتم و نمیخواستم باهاش زندگی کنم ولی قانون اجازه طلاق بهم نمیداد!
یک مرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
شیوا خانم من کاملا با شما موافقم
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
ایییییییییییییی باباحالاچراهمتون دنبال مقصرمیگردیدخدابه فریاد دل دخترش برسه که دیگه نه پیش خونواده مادرش راحته نا خونواده پدرش.
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
عاقبت زود ازدواج کردن - مقصرمادر وپدر عروس هستن
ناشناس
United States of America
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
زندان با اعدام فرقی نداره . شاید واقعا راست میگوید که سعید کشته . کاش صیر میکردند شاید قاتل واقعی پیدا شود. خانواده از بزور شوهر دادن دخترانشان پرهیز کنند. آیا عواقب آن را نمیبینید.
ناشناس
Germany
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
128 نظر برا اعدام یک انسان گناه کار. تماشای اعدام توسط هزاران نفر در ملا عام!!! واقعا خوب آدمایی هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
واقعت قضاوت كار دشواريه... خيلي دشوار
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
یه زنو میخوان اعدام کنن اخه چی بگم درسته اشتباه کرده ولی من که دلم براش میسوزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اینهمه نظرو نمیدونم خود سعید نیومده فرارو. بیا واقعیت بگو که همه فیلسوف شدیم
الف ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
سعید کجاست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
ایا از سعید بازجویی شده و ثابت شده که کار سعید نبوده. یا اصلا به ادعایی فرزانه خانم اهمیت داده نشده.توی این متن به این موضوع مهم اصلا اشاره نشده
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
سلام .فقط یک کلمه میگم برای فرزانه متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
خدایاخودت رحم کن ومارولحظه ای وکترازلحظه ای به خودمون واگذارنکن.خدایاخودت...
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اگر واقعا این زن شوهرش را نکشته باشد و او یارو مثلا سعید آقا!!! قاتل باشد چطور؟ نه اینکه خیانت این زن را توجیه کنم منظورم قاتل اصلیه! البته ازدواج اجباری یک دختر 15 ساله هم منشأ اصلی این جنایت و خیانته که در جای خود باید مورد دادرسی قرار گیرد!
ناشناس
United States of America
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
قصاص عروس 15 ساله؟؟؟؟؟؟
ایشون الان که در آستانه اعدام هستند 26 سالشون هست. زمان قتل هم 20 سالشون بوده. چه ارتباطی با عروس 15 ساله داشت؟
لطفا درست تیتر بزنید. فقط به فکر تیتر جنجالی نباشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
این خانم دو جرم مرتکب شده اند که سزای هر کدام مرگ است یکی خیانت به شوهر و دیگری کشتن شوهر
ناشناس
United States of America
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
حق طلاق باید بدون هیچ سختی به زن داده شود . این راه حلشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
معلومه همه مثبت ها رو خانوما دادن. جالبه مخلوق داره برای خالقش تعیین تکلیف میکنه. رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند..رسد آدمی به جایی که به جز خویش نبیند. کدومش؟؟
ناشناس
Canada
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
پدر و مادر مقتول خداوند فرزندتونو بیامرزد، میدونم خیلی دردمندید پستی و پلیدی کار این زن بر کسی پوشیده نیست، ولی در انتقام هم لذتی نیست به خاطر یادگار اون مرحوم از حقتون بگذرید با دست خودتون اون کودک معصوم را بازهم داغدار نکنید.
فاطمه
United Arab Emirates
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
ما آذموده ایم در این شهر بخت خویش /بیرون باید کشید از این ورطه رخت خویش.....خدایا از سر تقصیرات همه ما بگذر...
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
با ابراز همدردي باخانواده محترم مقتول :اگر بعدا ثابت بشه دختره راست مي گفته چه جوابي به نوه دلبندتون ميدهيد كه قانع شود. درسته همكاري باقتله ولي فريب خورده لطفا ببخشيدبالاخره مادر نوه عزيزتون هستش دوباره يتيمش نكنين (خواهش)
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
فقط به فكر دخترش باشيد كه علاوه بر پدر بايد مادرش روهم از دست بده و مطمئنأ بعد از اون نميتونه نيت خوبى از پدر بزرگ و مادر بزرگش داشته باشه و راحت به يك اسيب اجتماعى تبديل ميشه ..
بدى را بدى جواب نميدن ، لااقل به نوه شون حق زندگى بدن ..
ناشناس
Canada
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
به گذشته و اعمال خود یک نگاهی بیندازید و همونطور که درباره این انسان حکم اعدام میدین با همین دیدگاه برای فقط یکی از اونها مجازات تعیین کنید.
اصغرآقا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
اعدامش كنند بهتره
بهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
درسته که این زن حقش بخشیده شدن نیست و کار کثیفی انجام داده! ولی به نظر من بزارن تو زندان بمونه و تا آخر عمر با عذاب وجدان سر کنه بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
عذاب وجدان که نداره. فقط تو زندان بمونه تا یکی دیگه رو بدبخت نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
ازم خواستگاری کرد چون شوهر داشتم........یعنی چه ؟ چرا یک زن شوهر دار کاری کنه که طرف بخودش اجازه بده بیاد خواستگاری ؟ اینهم شده هنر بعضی ها .قصاص شود تا عبرت شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
چقدر تو این مملکت قاضی داریم. چقدر هم زود حکم صادر می کنن. فقط با خوندن این چند خط... نمیدونم با وجود اینهمه قاضی چرا صدور این حکم 6 سال طول کشیده!!؟
بابك
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
فرزند بيشتر زندگي شادتر؟سوار بر دوچرخه شادي ؟با يك گل بهار نميشه؟
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
اینو شنیدید که هر کس در قبر خودش می خوابد یعنی هرکسی مسول اعمال خودش هست بنظر من حکم اعدام کمترین چیزیه که واسه این زن خیانتکار در نظر گرفتن