bato-adv
کد خبر: ۱۵۲۷۴۵
عباس عبدی در گفتگو با فرارو تحلیل کرد

پیامدهای انصراف "محمدرضا عارف"

«اصلا کسی هم دنبال این مسئله نبوده که 100 درصد آرای آقای عارف به سبد آقای روحانی اضافه شود؛ بلکه دنبال این بودند که یک جریانی راه بیفتد و یک مفهومی شکل بگیرد که آن مفهوم با خود آرای خود را هم خواهد آورد.»

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
فرارو- یک فعال سیاسی اصلاح طلب به اشاره با اینکه نمی توانیم بگوییم آن افرادی که به آقای عارف رای می دادند حالا آرای آنها یکجا به سبد آقای روحانی واریز خواهد شد، می‌گوید: «اصلا کسی هم دنبال این مسئله نبوده که 100 درصد آرای آقای عارف به سبد آقای روحانی اضافه شود؛ بلکه دنبال این بودند که یک جریانی راه بیفتد و یک مفهومی شکل بگیرد که آن مفهوم با خود آرای خود را هم خواهد آورد.»

عباس عبدی تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «اینکه گمان شود با کناره گیری آقای عارف آرای ایشان 100 درصد به سبد آقای روحانی واریز خواهد شد درست نیست.»

وی ادامه داد: «این مسئله درباره سایر نامزدها نیز صدق می کند؛ چون مردم خود نامزدی را انتخاب می کنند و وقتی آن نامزد کنار برود دست به انتخاب دیگری می زنند.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شرایط انتخابات در ایران همچون انتخابات در اروپا نیست، خاطرنشان کرد: «در اروپا وقتی یک حزب با یک حزب دیگر ائتلاف می کند تقریبا تمام آرای آن حزب را جذب می کند چون آنجا آن حزب است که ائتلاف کرده و اساس تصمیم گیری آن هم مبتنی بر همان رای دهندگان و نه فردی که در آن بالا نشسته می باشد.»

وی با بیان اینکه بدترین حالت ممکن در سال 84 برای اصلاح طلبان روی داد خاطرنشان کرد: «در سال 84 وقتی آقای معین در دور اول رای نیاورد همه آرای وی در دور دوم در سبد آقای هاشمی واریز نشد و شاید 20 درصد آرای وی نیز به سمت آقای هاشمی نرفت؛ در حالی که همه عنوان کردند به آقای هاشمی رای می دهند.»

وی تصریح کرد: «علت این مسئله به صورت کلی مربوط به ساز و کار و ساختار انتخابات در ایران است.»

عبدی اظهار کرد: «اما در این مورد خاص، اتفاق سال 84 تکرار نخواهد شد و اگرچه ممکن است ده بیست درصد کسانی که قصد داشتند به آقای عارف رای دهند به نامزدهای دیگر روی آورند اما اهمیت این کناره گیری آقای عارف و وحدت اصلاح طلبان اینجاست که بالای 50 درصد افراد هنوز تصمیم نگرفتند به چه کسی رای دهند و آنها هستند که در این جریان فعال می شوند و کسانی هم که از قبل حضور داشتند با انگیزه تر می شوند و رای بیشتری جذب می کنند.»

وی ادامه داد: «لذا ما نمی توانیم بگوییم آن افرادی که به آقای عارف رای می دادند حالا آرای آنها یکجا به سبد آقای روحانی واریز خواهد شد. اصلا کسی هم دنبال این مسئله نبوده که 100 درصد آرای آقای عارف به سبد آقای روحانی اضافه شود؛ بلکه دنبال این بودند که یک جریانی راه بیفتد و یک مفهومی شکل بگیرد که آن مفهوم با خود آرای خود را هم خواهد آورد.»

عبدی با بیان اینکه سایر نامزدها نیز اگر انصراف دهند کل آرای آنها به نفع یک نامزد واریز نخواهد شد گفت: «البته به نظر من این مسئله در مورد آقای عارف و روحانی کمی متفاوت است و بیشترین سهم انتقال رای از یک فرد کنار رفته به یک فرد باقی مانده در صحنه همین انتقال آرای آقای عارف به آقای روحانی خواهد بود؛ به طوری که من معتقدم حداقل بالای 80 درصد آرای آقای عارف به سبد آقای روحانی منتقل خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «من قبول ندارم که انتخابات ایران اکنون آرای ثابت دارد. حتی خیلی از کسانی که ممکن است امروز بگویند به فلان نامزد رای می دهند شاید نظر آنها تا روز جمعه عوض شود. اما اگر انتخابات آمریکا را رصد کنید می بینید بیش از 85 درصد آرا از یک سال قبل ثبات دارد که چه کسی به کدام حزب رای می دهد.»

عبدی درباره سرانجام آن بخش از آرای عارف که به سبد روحانی واریز نخواهد شد گفت: «من بعید می دانم که اینها کلا نخواهند رای بدهند چرا که کناره گیری آقای عارف اتفاقا به مشارکت بیشتر کمک می کند و آرای خاکستری هم فعال خواهد شد. لذا ممکن است این آراء در نهایت به سمت نامزد دیگری برود.»

وی در پاسخ به این سوال که کدام نامزد ممکن است از این آرای آقای عارف منتفع شود؟، گفت: «نمی دانم؛ چون زاویه دید ما با زاویه دید مردم متفاوت است. ما کمی تخصصی تر نگاه می کنیم و نگاه ما به تک تک نامزدها مشخص است و اصلا تحت تاثیر مناظره ها قرار نمی گیریم. اما مردم عادی اینطور نیستند و ممکن است در مناظره ای از یک جمله یک نامزد خوششان بیاید و از یک جمله نامزد دیگر بدشان بیاید.»

وی تاکید کرد: «لذا ما نمی دانیم مردم چطور تصمیم خواهند گرفت؛ اما قاعدتا این آراء میان یکی دو نامزدی که به وضعیت اصلاح طلبان نزدیک تر هستند توزیع خواهد شد و قطعا به سمت آقای جلیلی نخواهد رفت. هرچند من معتقدم این رقم خیلی مهمی در انتخابات نمی تواند باشد.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
من موندم چرا رای متو 24 ساعت 180 درجه عوض میشه.
مگه شماها نبودید که میگفتید یا هاشمی تایید صلاحیتشه یا هیچ کس
حالا هاشمی که نه بلکه خود خاتمی هم از یکی حمایت کرده خب بهش رای بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
مسلما کسی که به عارف رای میداده به اصول گرایان رای نمیده.....و الان گزینه مورد تائید اقای خاتمی ...اقای روحانی است....
حامد
Germany
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
فقط دکتر روحانی
خشایار
Germany
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آقای عباس عبدی - ادبیات بی چون و چرا ، تک گویی در جامعه ی ما به نوعی تقدیر اجتماعی تعبیر شده است ، که در هر حال واقعیت داشته است ، و پذیرفته هم شده است که چنان باشد . بدین سبب هم ، فرهنگ سیاسی ما باب نقد و انتقاد خود را نگشوده است . حتی در دوران اخیر هم ما به دلایل و بهانه های گوناگون از نقد خود سرباز می زده ایم و پرهیز می کرده ایم و می کنیم . با عذر خواهی از شما باید عرض کنم که ، بسیاری از گروه ها و احزاب سیاسی در این چندین دهه ، عملا باب انتقاد از خود را مسدود می کرده اند . بدین بهانه که مبادا دشمنان سوء استفاده به کنند . به همین سبب هم فرهنگ جامعه ی سیاسی ما - به تجلیل انتقادی از خود و از مخالفان خود عادت نکرده است . فکر می کرده ایم که اگر اختلاف نظری را درباره ی کسی که برتری اش را پذیرفته ایم مطرح کنیم ، از شان و اعتبار و اهمیت او کاسته ایم . خشایار
ايمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
خدا رو شكر اصلاح طلبان نشون دادن عشق به وطن يعني ايثار عارف در قلب ماست زنده باد روحاني
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
حرفهای عبدی همیشه شنیدنی است.

درود بر او و اصلاح طلبان
سیمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
چه فایده!
اصلاحات رو قربانی هاشمی و روحانی کردند
خاتمی دستت درد نکنه، این چه کاری بود؟!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه تشکری هم از عارف می کرد، بد نبود. این قدر هم نباید منفی صحبت می کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه سوتی مفهومی:
حداقل بالای 80 درصد!!!
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یعنی چی مردم عادی!!! مگه خون شما رنگین تر از مردم عدیه؟!!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
انشاالله روز جمعه خواهید دید که مردم باز به اصولگراها اعتماد خواهند کرد

چقدر خوب شد آقای عارف کنار رفت وچقدر خوب شد همه بزرگان اصلاح طلب از قبیل آقای خاتمی و آقای هاشمی و......از آقای روحانی حمایت کردند

انشاالله روز جمعه عیار همه شون مشخص میشه

و یقیینا به لطف خدا پیروز این رقابت اصولگرایان خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من 30 سالمه و از 20 سالگی رای ندادم. جمعه می رم پای صندوق رای و 100 درصدبه آقای روحانی رای میدم.بچه های اصلاح طلب ما الان پشت خیمه دشمن تمامیت خواه هستیم.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
محسن چه خبرت شده تو دیگه زیادی میسوزی اونایی که تو این چند ساله به نون و آبی رسیده اند اینجوری مثل تو ناله نمی کنند برو بابا به زندگیت برس . گیرم جمعه اصولگرایان رای نیاوردند با این وضع تو سکته می کنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
من مطئنم که عموم مردم شهر های بزرگ چه اصلاح طلب و چه اصول گرا و چه بی طرف اکثرا به خاطر کارنامه درخشان قالیباف به ایشون رای میدن
ناشناس
Italy
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
باید یاد بگیریم حزبی عمل کنیم و به اصلاح طلبان تنها گفتمان قابل تأمل این ر.زها رای دهیم تا شاید در انتخابات بعد کاندیدا های بهتری داشته باشیم
ارادتمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
نها گفتمان قابل تحمل درس تر هست.
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
البته برعکسش، باید یاد بگیریم به فرد رأی بدهیم، همانطور که اسلام گفته. ببین به چه کسی رأی میدی نه حزب. ماشاءالله مردم ایران به فرد رأی میدن. این حزب بازی اصلا خوب نیست.
رضایی تنها کسی که تو هیچ حزب بازی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من کار زیادی برای اصلاح جامعه نمی تونم بکنم حداقل کار من رای دادن به آقای دکتر حسن روحانی ست. همه جمعه پای صندوق های رای
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
ما عده کثیری از طرفداران عارف هستیم ومحال است به روحانی رای دهیم کس که تا قبل امدنش به حضور هاشمی هم معترض بود رندی هم حدی داره!نمیدونم شاید کار انگلیسه!برای اصلاح طلبان متاسفم که اصلاح طلبی رو منحصر به خود میدانند ورهبر بی تدبیر و بی کفایتی مثل خاتمی داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزیزم اصلاح کن:

ما عده کثیری از طرفداران جلیلی/ولایتی/قالیباف/رضایی هستیم و محال است به روحانی رای دهیم و این گونه کامنت هایمان ضــــــد تبلیــــــــــغ اســــــــت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شما اگه طرفداره عارف بودی واقعا هیچوقت اینجوری حرف نمی زدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عارف معاون اول خاتمی بوده. پس چطور میگی خاتمی بی تدبیره اگه طرفداره عارفی؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
وقتی عارف بود فقط عارف و اینکه وقتی رفت قطعا باید رای برای روحانی باشد
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
تو که از صحبت هات معلومه صد در صد اصلاح طلبی ،همه را داری فحش میدی عزیزم رای همه ما اصلاح طلب ها جلیلی برو خوشحال باش خوبه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دایی جان ناپلئون !!!!
مرتضی
Germany
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
قطعا" کسی که این مطلب رو نوشته هدفش
تفرقه افکنی بوده
با اتحاد یک قدم تا دولت اصلاحات باقی مانده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من با ولایتی رای میدم هرچی دویت دارید بگید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آفرین کار خیلی خوبی می کنین . حالا که عارف نیومد برین به جلیلی یا قالیباف رای بدین . شما جماعت اصولا تو کار بد بخت کردن ملت هستین . این دفعه هم اینطوری می تونین به این وظیفتون عمل کنین !
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شما از طرف خودت صحبت کن،ما درسته روحانی رو اصلاح طلب نمیدانیم، و فقط مردی معتدل میدانیم ،ولی عارف به خاطر اعتلاف کنار رفت و مطمعنن رای ما به روحانی داده میشود
محمدمهدی
United Arab Emirates
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
معلموه خیلی ناشی وتازه کاری عزیزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
به نظر من تو نه تنها طرفدار عارف نیستی بلکه یک دروغگوی بی شرمی!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
طرفداران عارف تحصیل کرده فهمیده و با اخلاق هستند و هیچوقت مثل شما حرف نمی زننند معلومه که اجیر شدی تفرقه بیندازی . کور خوندی
وحید
Australia
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
کیهان جان اینجا کامنت نزار منفی میگیری
بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
روحانی همیشه شاگرد ونوچه رفسنجانی بوده از زمان جنگ که معاونش بوده تا الان که تو مجمع سمت مهمی داره اگر با اومدن هاشمی مخالف بوده دلایل سیاسی برا خودش داشته نه اینکه با شخص هاشمی مخالف بوده باشه در ضمن اگر خاتمی بیکفایته چرا اینقدر سعی در تخریبش دارید
مشت محکم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دروغ میگی طرفدار عارفی .اتفاقا از دشمناشی میخوای سیاهکاری کنی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
باعث تعجبه که یکی میخواسته به عارف رای بده حالا به کسی غیر از روحانی رای بده.. روحانی از بین کاندیداها تنها کسی هست که از اصلاحات دفاع و پشتیبانی کرده و خواهد کرد.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
درست صحبت کن راجه به رهبر اصلاحات
البته میدونی داشتن این جور رهبرای با تدبیر لیاقت میخواد که امثال شما اصلاح طلب نماها ندارید...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شما نظری داری بگو ولی صادقانه بگو
ما سالها طرفداران اصلاحات رو دیدیم چنین ادبیاتی تو این روزا مال ماست
جریان اصلاحات بالغ تر از اونه که با این حرفا فریب بخوره
عصبانیت شما قابل درک است
خودتان باشید و از زندگی لذت ببرید
sharyar
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بی نام و نشان ، بی کفایت شما و دار دسته شماییند که هشت سال است ظالمانه بر گرده این ملت سوارید نه انسان بزرگواری مثل خاتمی .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزيزم تو با اينهمه تناقض در گفتار چجوري تا الان زنده موندي!؟
یه رای اولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
ای خدا اخه مگه روحانی اصلاح طلب!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
مهم اینه که خاتمی حمایتش کرده.
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دوستان! من از طرفدارای پر و پا قرص عارف بودم اما حالا با توجه به صحبتهای سید محمد خاتمی 100 در صد به روحانی رای می دهم.نگران جملات این دوستمون نباشین.خودشون می دونند که دستشون رو شده.از این پس یکصدا : روحانی . . .
تمام نا تمام من . . . . با تو تمام می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
رای اولی عزیز شما شاید به خاطر تجربه کمت در عالم سیاست اینجوری احساسی فکر میکنی ولی بدون و مطئن باش عالم سیاست هیچ وقت ایده ال صد درصد نیست در هیچ کجای دنیا و یقین بدون روحانی میتواند تا حدی از خواسته های اصلاح طلبان را براورده کند بنابراین همون حداقل خودش روزنه امیده و مطمئن باش یواش یواش پیش میره
بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
روحانی نوچه و شاگرد هاشمیه وجزء کارگزارانه (که حزب هاشمیه) سالهاست که کارگزاران و اصلاح طلبان باهم اشتراکات سیاسی زیادی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اصلاح طلبی یک کلمه نیست یک مفهومه و بین کاندیداهای موجود، روحانی نزدیک ترین شخص به اصلاحات است. من به عارف می خواستم رأی بدم و حالا به روحانی رأی میدم.
سياوش
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزيزم اصلاح طلبي كه كارت عضويت نداره. مهم تفكر و شعارهاي ايشونه كه نزديك مواضع اصلاحاته و سيد بزرگوار ازش حمايت كرده. ما هم محكم حمايت مي كنيم
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
مشکل شما چیه نمیتونید ببینید یکی از خودتون طرف حق رو گرفته؟!!!
برید توبه کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزیزجان آقای خاتمی به کمک یک تیم مشاور که اطلاعات میدانی و حکومتی شون به مراتب بیشتر از ماست این تصمیمو گرفتن پس به خرد نخبگان احترام بگذاریم. دکتر حسن روحانی
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
نخیر نظر من روی عارف بود و الان اصلا برام فرقی نمیکنه که به روحانی رای بدم چون این دو بزرگوار از هاشمی کبیر و خاتمی عزیز تبعیت میکنند
زنده باد اصلاحات زنده باد روحانی ۱۰۰٪
ناشناس
-
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آقای عبدی رای من عارف بود. بخاطر قدرت پرستی روحانی کنار نرفت الآن شما هم تحلیلتان اشتباه است بعد از 88 خیلی ها که هزینه دادند بخاطر نجابت عارف
وهمچنین لیاقت ایشان حاظر شدند رای دهند ولی حالا با این وضعیت ....
شما که ادعای تحلیلگر رو دارین منتظر شکست سنگین روحانی رو در دور دوم باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
می خوای روحانی هم گذشت کنه و بره کنار همه به غرضی رای بدیم !!! بالاخره یکیشون بهتر بود که بره. از نظر من طرفدار روحانی فرقیم نمی کرد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
با رفتن آقای عارف احتمال اجماع اصول گرایان زیاد خواهد بود و احتمال اینکه آقای قالیباف در دور اول رئیس جمهور شود زیاد خواهد شد. شاید اگر آقای دکتر نمی رفت بهتر بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
نه اتفاقا این جوری بهتره. چون جلیلی دیگه در هر صورت رییس جمهور نمیشه و این مهمه.
ناشناس
Australia
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
به همین خیال باش!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
این تحلیل ها رو از کجا میارین؟؟؟؟
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شعور سیاسی نداری عزیزم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
رأی من با عارف بود ولی بعد از انصرافش به قالیباف رأی میدهم. روحانی تندخو ومرموز است.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
مثل این میمونه من بگم رای من حداد عادله ولی چون حداد انصراف داده به عارف رای میدم اخه چی فکر کردید با این کامنتای مسخره
999
Sweden
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اگر تندخو ومرموز نباشه میخورنش .
همینجوری که خاتمی عزیز رو خوردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دروغ كه نميگي؟
ناشناس
Germany
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یعنی قالیباف که گازانبری قرار بود به دانشجوها حمله کنه تندخو نیست؟
ارادتمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
موذي رو هم اضافه كن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزیزم تو که احساساتی رای میدی چه فرقی می کنه اگر عارف بود و تو هم رای میدادی هیچ فرقی نمی کرد چون بین عارف و قالیباف فاصله از زمین تا به اسمان است پس معلومه که شناختد خیلی الکیه
ناشناس
Australia
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
به همین خیال باش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بعد قالیباف تند خو نیست!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
همون بهتر که عارف انصراف داد و رای افرادی با تفکر تو بهش نرسید
جه طور بعد این همه مناظره و برنامه هنوز قالیباف را نشناختی
واقعا چه سنخیتی بین رای به عارف و قالیباف وجود داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
قالی باف تندخو نیست!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
کمی بیندیشید و فیلم ها و صحبت هایشان را ببینید.
گول خنده هایش ر ا نخورید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آها . اونوقت قالیباف مرموز نیست؟ کسایی به عارف رای میدادن که اصلاح طلب باشن...اصلاح طلب هم اگه قرار باشه رای بده به حرف خاتمی میره ..پس دروغ نباف که بگی آرای عارف به سمت کسی جز روحانی میره.
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اصولا اونایی که طرفدار عارف هستند نظرات بزرگانی چون اقای خاتمی و هاشمی رو درست میدونن یا شما شعور سیاسی نداری یا از اون طرفی داری این حرف رو میزنی که اختلاف بیاندازی
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
تجدید نظر کن (در مورد رضایی هم فکر کن)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
جمله ی "من سرهنگ نیستم" روحانی ، جاودانه شد. فکرش رو بکن ه سردار سپاه و سردار نیروی انتظامی بگن سرهنگ. منبعد باید به قالیباف گفت "سرهنگ"
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شوخي ميكني!؟ آخي! يعني جدا توقع داري حرفهاتو جدي بگيريم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
رای من قالیباف، جلیلی و ولایتی بود ولی حالا تصمیم گرفته ام با چیزهایی که از این آقایان دیده ام به دکتر روحانی رای دهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
همه آنهاکه بدنبال تغییر هستند بخصوص اصلاح طلبان باید راه خاتمی را بروند یعنی به روحانی رایدهند همانطور که بطور قطع یقین هاشمی به روحانی رای خواهد داد
حتی اگر 50 درصد آراء عارف در سبد روحانی قرار بگیرد روحانی در مرحله اول رییس جمهور خواهد شد
اصلاح طلبان علقلانه فکر کنند این یک فرصت استثنایست تا طومار گروه های تندرو همچون جبهه پایداری در هم پیچیده شود و حداقل 8سال سایه شان بر سر مردم نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اونها هم به همین راحتی دست روی دست میگذارن!!
البته نمیخوام جو ناامیدی بدم.به هر حال باید کاری کرد.ولی 88 رو از یاد نبریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من تا دیروز به عارف رای میدادم الان با حمایت خاتمی به روحانی رای میدم.به امید باز شدن بیشتر فضا...
ساغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من هم به روحانی رای نمیدم تا یک حرکت اعتراضی به اصلاح طلب های نادان انجام داده باشم و به رضایی رای میدم خانوادم هم همین طور.
جابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بابا اعتراض ! موش بخورتتون !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
وای وای ترسیدیم تحت تاثیر قرار گرفتیم ! برو به جلیلی رای بده باد دلت خالی شه !
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اول قالی بعد رضایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
خدا رو شكر نگفتي به جليلي رأي مي دي عزيز احساسي و لج باز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یک دو تا پست مال یک نفرند.
17.51
17.53
فقط کمی تغییرش داده

اصلاحات
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اقای روحانی انقدر رای داره که نیاز به رای شما نداره برو
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یا اباالفضل، سلام بر زندگی، به جمع فراجناحی ها خوش آمدید.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عارف عزیز تو صدای ما بودی صدای من و نسل من دلم شکست من رای اولی ام و دهه ی 70ی ما هم مثل دهه 60ی ها خواهیم سوخت من به روحانی رای نمی دم رای ما رضایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آخی دلم کباب شد. شما فکر کنم یه 30، 35 سالی داشته باشی چطوری رای اولی هستی؟؟؟ رضایی رو از کجات درآوردی این وسط؟
جبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شما نمیخواد کاسه داغ تر از آش بشی ! از اولم رای ت رضایی بود !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
تو که از اولم نمیخواستی به عارف رای بدی بدبخت !
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اونی که سوخت دهه پنجاهیها بودند . شما هم به قالیباف رای بده درست میشه .
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزیزم عارف یه نماینده بود الان نماینده ما و اقای خاتمی دکتر روحانی هست
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
شما نیز خوش اومدین.
کلا تحیلیل رو حال میکنین، بیشتر رأی عارف به رضایی-قالیباف میرسه، نه روحانی. الان فقط تو این سایت چند تظر رو دیدم، بقیه سایتها هیچ.
پس بیایین با انتخاب رضایی از دست جبهه پایداری ره شوید، تنها گزینه تان همین است، باور کنین.
ناشناس
Australia
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
ائتلاف اصلاح طلبان تنها دريچه اميد باقيمانده است كه نبايد بسته شود
ناشناس
Germany
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه امیدی داشتیم اونم از دستمون گرفتن:(((((((((((((( ای خدا کی یه روز خوش میبینیم
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دوست خوب من نا امید نشو می دونم تو هم مثل من روی دکتر تعصب داشتی اما یادمون نره دکتر به خاطر اصلاح طلبی کنار کشید و به توصیه فیلسوف بزرگمون سید محمد خاتمی. پس دوباره به نام حق حرکتی نوین خواهیم کرد .روحانی . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
روحانی هم یه عارفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عبدی جان فقط 4 روز صبر کن ببین 80 درصد توی این سبد می ره یا نه بعد خودت رو بذار کارشناس من هم نشسته ام تا 4 روز دیگر صورت تو را ببینم و این خیانتی که به نسل جواان کردید فقط 4 روز صبر کنید
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اصلاح طلبان درصورت حضوردرانتخابات چاره اي جزراي دادن به آقاي روحاني ندارند.
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
چاره دارن، رضایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یا عارف یا تحریم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یا عارف یا روحانی یا رضایی یا قالیباف یا غرضی یا ولایتی یا تحریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
منطق :یا عارف یا تحریم
یعنی آقایان جلیلی و قالبیاف بفرمائید ریس جمهور شوید.
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دوست دارم منطقی باشی دوست خوب من. کامنتا رو بخون دستت می آد که کیا این حرفارو می زنند. کسانی که از اصلاحات بدشون می اد. از ائتلاف این دو عزیز بیم شکست دارند. می دونم جز ما هستی پس دوست دارم تو کامنت بعدی جبران کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یا عارف یا روحانی
ناشناس
Finland
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
چرا تحریم عزیزم؟ نکنه نظرت از قالیباف برگشته؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
نه یک چاره دارم که به حرف کسی گوش نکنیم من به رضایی رای میدم
بازم نیما هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بعضیها خیلی سوختن که عارف رفته کنار نیرو های فعال در فضای مجازیشون راه افتادن همه جا کامنت میزارن علیه روحانی و خاتمی آب رو بریز اونجا که سوخته خیلی از دوستای من که می خواستن رای ندن تو این چند روز نظرشون عوض شد و میان به صحنه بازم بسوززززززززز
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من طرفدار آقاي عارف بودم أما با كناره گيري ايشون به آقاي رضايي رأي ميدهم .روحاني رو قبول ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
درود بر عارف سلام بر رضایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عارف رفت امید رفت دار و دسته هاشمی اومد
هو البصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
جالبه ، عارف قسم خورد ،تعهد داد که می ماند ،جان مادرش را قسم خورد آخه اصلاح طلبان تا حالا چیزی شده بگویند و آن را عمل کنند!!
طرفداران عارف قبلا می گفتند عارف دوستت داریم حالا می گویند روحانی دوستت داریم شاید فردا بگویند اوباما دوستت داریم!!

رای ما جز جلیلی نباشد
حرف ملت همین یک کلام است
کار اصحاب تردید و سازش
در همین دور اول تمام است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
اصلاح طلب ها ما الان پشت خیمه اصول گرایان هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
دوباره شما ها بجای ملت حرف زدید. کی دهانتان را می بندید؟ من جزء همین ملتم ولی به جلیلی رای نمی دهمممممممم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
برين راي بدين به هر حال روحاني بهتر از بقيه هست.
AGHI
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من عارف میخوام
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
هاشمي انتقامش از اصلاحات را گرفت و اصلاح طلبي باي باي حيف آقاي عارف بود با اين اعتمادي که به اصلاح طلبي و اخلاق و اين جور چيزها داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من تبلیغ برای رضایی رو شروع کردم بچه بیخیال روحانی آدمه خطرناکیه عارف رو دور زد کو معاون اولی عمرا نمیذارم اطافیان هم بهت رای بدن درود بر عارف سلام بر رضایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
این آقای عبدی شده تئوریسین علوم سیاسی. در صورتیکه اصلا نه سابقه مدیریت سیاسی داره و نه تحصیلات.
ایشون یه لاته سیاسیه که کشور رو با گروگانگیری سفارت امریکا به خاک سیاه نشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آیه یاس!!
ناشناس
Germany
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه امیدی داشتیم اونم از دستمون گرفتن:(((((((((((((( ای خدا کی یه روز خوش میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
روحانی از غرضی هم کمتر رای میاورد
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
فن بیان در مدیرشدن نقش بسیار مهمی دارد. خاتمی و احمدی‏نژاد هر دو به خاطر فن بیان بسیار خوبشتان نسبت به سایر رقبا، پیروز شدند و این درباره‌ی روحانی و عارف نیز صدق می‌کند. متاسفانه با وجودی که عارف از همان سال 1359 با تفکر اصلاح‌طلبی مدیر شد و تاکنون نیز همان‌گونه بوده است ولی به خاطر فن بیان ضعیف‌اش از رقیب‌اش که از همان ابتدای انقلاب راست‌گرا بود و پس از شکل‌گیری تفکر اصلاح‌طلبی، خود را اصول‌گرا می‌نامید شکست خورد. چرا که او با فن‌بیان نسبتاً خوبش خود را میانه‌رو ای رو به اصلاحات نمایش داد. وقتی کسی که در ابتدای انقلاب بر علیه بازرگان در روزنامه‌ی کیهان قلم می‌زد و از اعدام‌های سیاسی دفاع می‌کرد می‌شود رهبر اصلاحات، بعید نیست که کسی که جنبش دانشجویی را حرکت اوباش می‌داند؛ کاندیدای برتر اصلاحات شود!
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
این آقای عبدی فقط می خواد بگه من متفاوت فکر میکنم
ناشناس
Italy
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اگر بخواهیم به حاکمیت تندروها در این هشت سال پایان دهیم باید از روحانی حمایت کنیم.کسانی که خود را اصلاح طلب می دانند وقتی که خاتمی موضع اصلاحات را مشخص کرده است باید از آن حمایت کنند.اشتباه سال 84 را تکرار نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من نظرم با ائتلاف بود وگرنه تو انتخابات شرکت نمی کردم.دوستان آقای روحانی در یک پروسه 4 یا 8 ساله می تواند به عنوان اولین پله برای ما اکثریت (اقلیت نامیده شده)جهت نیل به دموکراسی واقعی باشد.خواهشن این فرستها را از دست ندهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
فرصتها!!!
مصیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
رای من عارف بود حالا رضایی
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عارف و روحاني هردو اصلاح طلب هستند.فرقي نداره كدوم رئيس جمهور بشه.حالا كه خاتمي از روحاني حمايت كرده به روحاني راي ميديم.زنده باد اصلاحات و درود بر عارف و روحاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
< در سال 84 وقتی آقای معین در دور اول رای نیاورد همه آرای وی در دور دوم در سبد آقای هاشمی واریز نشد > حرف فوق در این دوره صحیح نیست چون حداقل و بنده و بسیاری از افرادی که مخالف هاشمی و موافق معین بودیم و در فینال به احمدی نژاد رای دادیم در این دوره بنا به ضرورت نه محبت به روحانی رای خواهیم داد بنابراین اکثریت چنین وضعیتی دارند نمی دانم روحانی برنده خواهد شد یا نه ولی حداکثر تفاوت قالیباف و روحانی حداکثر 10 درصد به نفع یکی از طرفین خواهد بود
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
محض خاطر اقای خاتمی حالا به اقای روحانی رای میدهیم
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
خدایی دقت کردین چقد چهره از قالیباف حمایت کرده:
شهرام ناظری
پرویز پرستویی
عزت انتظامی
نقویان_مرادی
بهداد سلیمی
رضا هلالی
خداداد عزیزی
علی پروین
منصور برزگر
محمد رضا طالقاني
2000تا از نخبگان
150 نماینده مجلسو........
چرا؟؟ چون کارنامه داره ولی مث روحانی خوب حرف زدن بلد نیس
ایالبار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من یه کارگرفصلی هستم با 8تا بچه قدونیمقد میخوام به یکی از آقایون اصولگرا رای بدم شاید بایارانه ای که میدن یه وانت بخرم .منو چی به رابطه با خارجیا ماکه سوادشو نداریم اینترنتم تهاجم فرهنگیه ولی یارانه پوله .ماایرانیا باید به همین راضی باشیم خدارم شکرکنیم همین که سالی یک بار میتونیم سرمونو اصلاح کنیم بسه اصلاح طلب کیلو چنده؟؟؟؟
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
به امید پیروزی دکتر محسن.
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
خدایی دقت کردین چقد چهره از قالیباف حمایت کرده:
شهرام ناظری
پرویز پرستویی
عزت انتظامی
نقویان_مرادی
بهداد سلیمی
رضا هلالی
خداداد عزیزی
علی پروین
منصور برزگر
محمد رضا طالقاني
2000تا از نخبگان
150 نماینده مجلسو........
چرا؟؟ چون کارنامه داره ولی مث روحانی خوب حرف زدن بلد نیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
عزیز تکذیب هاشو نمیبینی!؟
پرویز پرستویی و عزت انتظامی که تکذیب کردن
14 تا نماینده هم که از ولایتی حمایت کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
رضا هلالی همون عبدالرضا هلالیه که...؟!
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یک کشت بازیگر و ورزشکار ! ارزشی نداره خمایت اینها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آقای عزت الله انتظامی که با خیلی ها همراه شدند من ضمن احترام به شخصیت هنری ایشون، دلیلی بر پیروی از نظر سیاسی ایشون نمی بینم.
حمایت 150 نماینده مجلس به همراه آقای هلالی هم به نظرم نقطه قوت نیست بلکه ضعفه.
نزدیک ترین گزینه به اصلاحات و اعتدال که مسلماً وضعیت فرهنگی کشور رو بهبود خواهد داد حسن روحانی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
دلیلش پول خوبی هم که از کیسه شهرداری خرج کرده، هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
فرارو این کامنت شامل استفاده/ سو استفاده از اسامی خاصه بنظر من بعضی از این آقایان از کاندید موردنظر حمایتی نکرده اند کامنت فوق را بایستی در جهت خقوق آنها باید حذف کنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
امتحانات هنوز تموم نشده که! چه زود کارنامه ها رو دادن!
خخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بی نمک...
من ساده،در کمال نا باوری یکی یکی دارم این اسما رو سرچ میکنم.
خو دروغ نگو...مگه.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
حرافی و سفسطه عالی دارد.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
فقط حمايت خاتمي عزيز از روحاني كافي است
نياز به هيچكس ديگر نيست
دانش
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
همان هلالی برای رای ندادن به قالیباف کافی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
همون 150 نماینده ی مجلس برای رای نیاوردن سرهنگ قالیباف کفایت می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
اتفاقا اقای قالیباف خیلیم اهل حرفه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
حالا خبطی بالا آورده اند نمی دانند چگو نه ماستمالی کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
این خبرنگار محترم تون چقدر زور زده که یه جوری از قول عبدی به این مطلب برسه که بخشی از آرای عارف به سمت قالیباف میره، اما عبدی ناکام گذاشته تش!
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
از آنجایی که اکثریت قریب به تمام طرفداران عارف را اصلاح طلبان و طبقه متوسط به بالا و تحصیلکرده کشور تشکیل می دهند، پیش بینی می شود حداقل 90 درصد آنان به خوبی درک کنند که حتما باید به روحانی رای بدهند چون در غیر این صورت کاندیداهای رقیب شانس بسیار زیادی برای پیروزی به دست خواهند آورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من تا دیروز به عارف رای میدادم ولی اصلا رفتار روحانی رو در شان یک رئیس جمهور نمیدونم فکر میکنم قالیباف بهتر از همه باشه
یه بنده خدا
Germany
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
همه اصلاح طلبا و مهم تر از اونا خاتمی اگه از همون اول صریح و شفاف و قاطع پشت عارف
می ایستادن و ازش حمایت میکردن و توی تبلیغاتش کمک میکردن الان نیازی نبود به روحانی و هاشمی باج بدن و شاید الان رقیب اصلی قالیباف عارف میشد نه جلیلی !!
ناشناس
Germany
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه امیدی داشتیم اونم از دستمون گرفتن:(((((((((((((( ای خدا کی یه روز خوش میبینیم
یک علاقه مند به عارف
Finland
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بی شک، اگر به روحانی رأی ندیم، گذشت و وفاداری عارف بی‌اثر می‌شه و زحمتش هدر می‌ره.
ناشناس
Germany
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه امیدی داشتیم اونم از دستمون گرفتن:(((((((((((((( ای خدا کی یه روز خوش میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
رای من حداد عادل بود حالا که رفت به روحانی رای می دهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
:))
با مزه بود
ناشناس
Germany
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
یه امیدی داشتیم اونم از دستمون گرفتن:(((((((((((((( ای خدا کی یه روز خوش میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من اصلا نمي خواستم راي بدم ولي خالا آقاي خاتمي فرمودند به آقاي روحاني راي خواهم داد .كاش سيد زودتر اقدام كرده بود البته ممكن بود جناح مخالف سنگ اندازي كنه.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
من میخواستم اصلا رای ندم ولی وقتی اهمیت اوضاع رو میبینم وقتی میبینم بزرگانی مثل هاشمی وخاتمی به خاطر پیدا کردن یه راه نجات با هم متحد میشند و تنرو هایی مثل شما اینقدر نگران و مضطرب میشند و بر خلاف گذشته که هی تشویق به مشارکت میکردید حالا موزیانه تلاش میکنید که اصلاح طلبها رای ندن واقعا به این نتیجه میرسم که باید رای داد
درود بر عارف مرد بزرگ و بی ریا ودرود برخاتمی وهاشمی
زنده باد روحانی
رای اولی
Australia
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
آخه اصلاح طلب بودن به چه قیمتی ؟؟؟؟
به قیمت جون مردم؟به قیمت ÷ایمال کردن اعتقادات مردم ؟به قیمت فساد،نابودی زندگی......... به چه قیمتی؟؟؟؟مگه اصول گرا بودن چشه؟واقعاکه !!!!ماهمه تویه کشوریم حوصله ریخت همو نداریم وای به حال دشمنامون....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
شما برو روزنامه اصول گرای کیهان رو بخون.نفرت پراکنی هاشو بخون.ببین چه طور همه رو دشمن خدا کرده بعد بفهم که ایراد از اصولگراهاست یا از اصلاح طلب ها.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
(هرچند من معتقدم این رقم خیلی مهمی در انتخابات نمی تواند باشد.) .....از الان استارت این رو زد که بگه خود آقای روحانی رای آورد. بهتره بدونید آقای روحانی با حمایت آقای خاتمی رای زیاد خواهند آورد.کار آقای عارف قابل ستایش هست.با اینکه میدونست حداقل حرف هایی که زده خواهد شد همین حرف شما خواهد بود آقای عبدی .در گفته های خود تامل کنید .اصلاح طلب آگاه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
راستی از شریعتمداری خبری نیست که هی می گفت اصلاح طلبان مردند باید بیاید و نتیجه 8 سال بیهوده سخن سرایی راببیند
یک علاقه مند به عارف
Finland
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بی شک، اگر به روحانی رأی ندیم، گذشت و وفاداری عارف بی‌اثر می‌شه و زحمتش هدر می‌ره.
محسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اصلاح طلبان از آقای عبدی دوری کنید . همیشه نظراتش برای حدمت به اصولگرایان می باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
جناب اشکان کارنامه آقای قالیباف به جای خود .... ولی ایشان سوتی هم کم نداده اند .....
مخصوصا در برابر مردم غیر خودی ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
قسم میخوم که فرارو طرف قالیباف را گرفته، جالب اینجاست که از صدا و سیما ایراد میگره که چرا طرف جلیلی را میگیرن!

پیش از این فرارو خیلی دنبال میکردم ولی از حالا به بعد فقط عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
بچه ها وب سایت حامیان دکتر عارف حمایت خود از دکتر حسن روحانی را شروع کرد. سایت خیلی جالبی حتما یه سر بزنید. دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران راه اندازیش کردن و امیدواریم تا انتخابات با قدرت هر چه بیش تر جلو بریم
hamianaref.com
کویان
Germany
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
مخاطبین عزیز - متاسفم از اینکه در این شرایط حساس تاریخی کشور عزیز و مستقلم ایران ، باز نظارگر این فاجعه ملی هستیم . اصلاح طلبان آشکارا از لاک خود ( دوباره بعد از چند سال !؟ ) بیرون آمده اند و از مردم قهرمان ، مستقل و مسلمان ایران ؛؛؛؛ بعد از آن توطئه ی نافرجام که با سیاست بر اندازی استقلال مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 توسط فتنه ای از پیش طراحی شده بواسطه ی آقایان خاتمی و رفسنجانی و......و با حمایت مستقیم نظام سلطه در ایران صورت گرفته بود . ؛؛؛؛؛ این جریان ؛ از مردم ایران حق توحش می خواهند . آری - خواننده گان محترم - بعد از آن همه بدبختی ها و بگیرو به بند هایی که در سال 88 ، اصلاح طلبان در ایران با شعار تقلب و با سیاست براندازی انقلاب مردم در ایران بر مردم ایران تحمیل کرده بودند ، باز این حضرات روی صحنه آمده اند ، و مردم ایران بایستی ؛؛ طبق شواهد ، اولا از اصلاح طلبان عذر خواهی به کنند و دوما - اصلاح طلبان از مردم ایران بدون قید و شرط خواستار توحش اند .کویان