bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۱۵۵۱۹

حذف زبان انگلیسی از مدارس؛ شاهکاری از نقصان در سیاست‌گذاری فرهنگی

حذف زبان انگلیسی از مدارس؛ شاهکاری از نقصان در سیاست‌گذاری فرهنگی
۵۷ نماینده مجلس طرحی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» ارائه کرده‌اند که یک مقدمه توجیهی، شش ماده و ۱۰ تبصره را دربر گرفته و هزار و ۴۶۵ کلمه است. این طرح به دلیل ارتباط با حوزه آموزش، از جنس سیاست‌گذاری فرهنگی است. نشان خواهم داد که این طرح چگونه عمق فاجعه در سیاست‌گذاری کشور به‌طور کلی و سیاست‌گذاری فرهنگی به‌طور خاص را نشان می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

محمد فاضلی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در روزنامه ایران نوشت:

قبل از تحلیل این شاهکار سیاست‌گذاری، بگویم که من با ایده رفع انحصار از زبان انگلیسی و توسعه آموزش سایر زبان‌ها موافقم. همیشه حسرت خورده‌ام که کاش زبان عربی که شش سال به نسل من در مدارس تدریس شد، به شکلی کارآمد و مؤثر تدریس می‌شد و امروز عربی می‌دانستم که بسیار به کارم می‌آمد. این طرح، اما به اسم ایده خوب رفع انحصار از زبان انگلیسی، نشانه بزرگی از نقصان در سیاست‌گذاری فرهنگی است.


اول. مقدمه این طرح حاوی این گزاره است: «عـدم ضــرورت تعلـیم زبـان خـارجی بــه دانش‌آموزانی که به هر دلیـل بـه تحصـیل دانشـگاهی نخواهنـد پرداخـت.» سؤال: آیا دانش‌آموزان از کلاس ششم که آموزش زبان انگلیسی شروع می‌شود قادرند تعیین کنند که در آینده به دانشگاه می‌روند یا نمی‌روند؟ آیا با این طرح دانش‌آموزان از همان سال ششم به دو دسته تقسیم می‌شوند و برخی به‌طور قطعی تصمیم می‌گیرند که به دانشگاه نروند تا ضرورتی به آموزش زبان نداشته باشند؟


دوم. چه کسی و بر اساس کدام مطالعه مشخص کرده که فقط کسانی که دانشگاه می‌روند به زبان خارجی – آن هم در دنیای امروز – نیاز دارند؟ آیا کسانی که مهارت‌آموزی می‌کنند، تخصص‌هایی در زمینه برنامه‌نویسی و کامپیوتر یا تخصص‌های فنی پیدا می‌کنند به آشنایی با زبان خارجی نیاز ندارند؟ توجه کنیم که در متن این طرح عدم نیاز به آموزش زبان خارجی برای «.. دانش‌آموزانی که باهدف مهارت‌آموزی و ورود سـریع بـه بـازار کـار مسـیر تحصـیل در شاخه‌های کار و دانش و یا فنی و حرفه‌ای را انتخـاب می‌کنند» غیرضروری تشخیص داده شده است.


سوم. آیا در دنیایی که «یادگیری مادام‌العمر» (Lifelong learning) یکی از توصیه‌های جدی آموزشی برای تبدیل شدن به شهروند مؤثر است، می‌شود تضمین کرد که آدمی در سن نوجوانی تصمیم بگیرد دانشگاه نرود و تا آخر عمر به آن پایبند بماند و از این‌رو به زبان خارجی نیاز نداشته باشد؟


چهارم. این طرح تصریح می‌کند «آموزش زبان در مدارس نسبت به آموزش در آموزشگاه‌های آزاد زبان کمتر موفقیت‌آمیز بوده و بهتر است که آموزش تمامی زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی از محیط مدارس خارج‌شده و از طریق آموزشگاه‌های آزاد صورت گیرد.» اولاً کم نیستند متخصصانی که معتقدند مدارس در آموزش زبان فارسی، ریاضیات، انشا و حتی دروس دینی و زبان عربی هم ناموفق هستند. آیا با این استدلال که در طرح آمده می‌توان آموزش همه این‌ها را به آموزشگاه‌های آزاد واگذار کرد؟ تفاوت زبان عربی با انگلیسی چیست که نباید آن‌را به آموزشگاه آزاد سپرد؟


پنجم. سپردن آموزش زبان خارجی به آموزشگاه‌های آزاد با تأمین هزینه از سوی والدین، چند پیامد دارد. اولاً، عمده آموزشگاه‌های موجود بالاخص در مناطق کمتر توسعه‌یافته، فقط زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. آموزش زبان آلمانی، فرانسه یا چینی و روسی در اکثریت شهر‌های کشور وجود ندارد؛ بنابراین در نهایت آن‌ها که بروند زبان خارجی بیاموزند، اکثریت‌شان انگلیسی خواهند آموخت و این طرح به عمومیت آموزش زبان انگلیسی هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌کند. ثانیاً، آموزش زبان خارجی نیز با توجه به تأمین هزینه از سوی والدین، بیش از گذشته طبقاتی می‌شود. این طرح در درازمدت به احتمال زیاد، فرزندان اقشار ضعیف اقتصادی را از آموزش زبان خارجی محروم می‌کند. ثالثاً، تبصره ۲ ذیل ماده ۳ این طرح، دادن بورسیه برای آموزش زبان خارجی را به خانواده‌هایی که قادر به تأمین هزینه آموزشگاه آزاد نباشند، پیشنهاد می‌کند. وزارت آموزش و پرورش بعد از تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون با کار بسیار پیچیده تعیین خانواده‌هایی که قادر به تأمین هزینه آموزش زبان خارجی فرزندان خود نیستند مواجه می‌شود. تلاشی از سوی خانواده‌های بسیاری برای انتقال این هزینه به آموزش و پرورش شروع می‌شود که با توجه به وضعیت نظام شناسایی مشخصات اقتصادی و اجتماعی خانوار‌ها در ایران، عواقب ناخوشایند قابل پیش‌بینی خواهد داشت.


ششم. یکی از اوج‌های بی‌نظیر این طرح جایی است که در تبصره ذیل ماده ۱ ذکر شده «دانش‌آموزانی که گرایش نظری را برای تحصیل انتخاب کرده یا می‌کنند لازم است حداقل مهارت مکفی در یکی از زبان‌های خارجی مـورد تأیید را کسب کنند.» این تبصره بدان معناست که سیاست‌گذار (نویسندگان طرح) آموزش زبان خارجی را برای دو دسته رشته‌های «فنی و حرفه‌ای» و «کار و دانش» ضروری نمی‌دانند. بگذارید به برخی رشته‌های این دو عرصه نگاهی بیندازیم. گرایش فنی و حرفه‌ای شامل چهار گروه هنر، مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی می‌شود. گروه هنر رشته‌هایی نظیر گرافیک، معماری داخلی، انیمیشن و نقشه‌کشی را دربر می‌گیرد. الکتروتکنیک، الکترونیک، مکاترونیک و مخابرات دریایی هم در گروه صنعت قرار دارند. امور زراعی و صنایع غذایی هم دو رشته از زیرمجموعه گروه کشاورزی هستند. سؤال این است که کدام عقل سیاست‌گذاری تشخیص داده است که دانش‌آموزان این علوم، فنون و حرفه‌ها به آموزش زبان خارجی نیاز ندارند.


هفتم. ماده ۲ این طرح تصریح می‌کند که زبان برخی کشور‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. دانشگاه‌های ایران نیز می‌توانند با دانشگاه‌های آن کشور‌ها تفاهمنامه و همکاری علمی داشته باشند و آن کشور‌ها در برنامه‌های حداقل ۱۵ ساله همکاری علمی، مُدرس به ایران اعزام کنند و بخشی از هزینه‌های تربیت معلم و مدرس زبان کشور خود در ایران را بپردازند و حتی در دادن بورسیه به دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم سهیم شوند. بدیهی است که مشکلات جدی برای معلمان زبان انگلیسی مدارس پیش می‌آید. ماده ۲ این طرح الزام می‌کند که ۶۰ درصد بورسیه‌هایی که دانشگاه‌های خارجی می‌دهند به معلمان زبان انگلیسی که کارشان را از دست می‌دهند اختصاص یابد تا آن‌ها زبان‌های دیگر را بیاموزند و بتوانند آموزش دهند. شما تصور کنید که فرانسه، آلمان، چین و روسیه یا اسپانیا، بورسیه به دانشگاه‌های ما می‌دهند، در ایران کلاس‌های آموزش زبان خودشان را برقرار می‌کنند و هزینه می‌کنند تا معلمان بیکارشده زبان انگلیسی ایرانی، برای توسعه آموزش زبان کشورشان، تحصیل کنند. کافی است کسی در دانشگاه‌های ایرانی برای همکاری با یک دانشگاه خارجی اقدام کرده و دشواری کار را دیده باشد تا بتواند عمق ساده‌انگاری مندرج در این ماده را درک کند.


هشتم. سیاست‌گذار که با این طرح شمار زیادی معلم زبان انگلیسی را بیکار می‌کند، در ماده ۴ طرح، این عده را برای پذیرش سمت‌های مدیریتی در آموزش و پرورش در اولویت قرار می‌دهد. بررسی اثر این پیشنهاد به داده‌هایی درباره تعداد معلمان زبان انگلیسی و نیازمندی‌های مدیریتی آموزش و پرورش احتیاج دارد. تبصره ۱ همین ماده، به معلمان زبان انگلیسی اجازه می‌دهد از قانون منع اشتغال به‌کار کارکنان دولت مستثنی شده و همزمان کارمند دولت و شاغل در آموزشگاه‌های آزاد باشند. این آشکارا توصیه به توسعه موقعیت‌های تعارض منافع است. تصور کنید معلمانی را که معلم آموزش و پرورش هستند و در آموزشگاه آزاد هم کار می‌کنند و تلاش خواهند کرد برای این آموزشگاه‌ها بازاریابی کنند. یکی دیگر از اوج‌های این طرح تبصره دوم ماده ۴ است که تصریح می‌کند «با هدف افزایش کیفیت و رقابت، دریافت وجوهی با عنـوان حقوق یا دستمزد یا پـاداش از آموزشـگاه خصوصـی یـا سـازمان خـارجی بورسیه کننده علاوه بر حقوق دریافتی از آموزش‌وپرورش بـرای معلمـان موضوع این ماده بلامانع خواهد بود.» یعنی راهی باز می‌شود که معلمان زبان انگلیسی پیشین، حالا به بازاریا‌ب‌های آموزشگاه‌های آزاد زبان در مدارس تبدیل شوند. عجیب اینکه دریافت دستمزد و پاداش از دانشگاه‌های خارجی هم به رسمیت شناخته می‌شود. تصور کنید که این طرح به شرط تصویب، سبب می‌شود چند سال بعد شمار زیادی معلم زبان داشته باشیم که تحت عنوان پاداش و دستمزد، از دانشگاه‌های خارجی حقوق دریافت می‌کنند. سرویس‌های امنیتی چرا نباید از این تبصره برای هزینه کردن در ایران استفاده کنند؟ این طرح بر شمار استعلام‌های امنیتی نیز می‌افزاید. همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسات خارجی برای توسعه فعالیت‌های آموزش زبان و دادن بورسیه، خیلی سریع به موضوعی امنیتی بدل خواهد شد و نهاد‌های امنیتی را درگیر بررسی همکاری‌های دانشگاه‌ها با شرکای خارجی در قالب این گونه مؤسسات خواهد کرد.


نهم. فرض کنید این طرح به قانون تبدیل شد. علاوه بر همه نقد‌هایی که در بالا به آن وارد شد، فکر کنید که نظام آموزش عالی کشور همین الان دائم فشار می‌آورد که اساتید و دانشجویان مقالات بیشتری به زبان انگلیسی منتشر کنند تا تعداد مقالات نمایه‌شده کشور در پایگاه‌های ثبت مقالات بالا برود. این تناقض را چگونه باید حل کرد که آموزش زبان انگلیسی حذف می‌شود و از طرف دیگر از اساتید و دانشجویان خواسته می‌شود بر شمار مقالات انگلیسی خود بیفزایند؟


دهم. این طرح همان طور که یکی از روحانیون طراح آن در مصاحبه‌ای گفته، پیش‌زمینه‌ای امنیتی و معطوف به سوءظن نسبت به انگلیس و امریکا دارد و گویی تلاشی برای بستن راه نفوذ این کشورهاست. بستن راه نفوذ خیلی خوب است، اما مگر آلمان، فرانسه، چین و روسیه در پی نفوذ به بقیه کشور‌ها نیستند؟ خیرخواهی یا کمتر شر بودن این دسته از کشورها، یا تمایل کمترشان به نفوذ، کجا و چگونه مشخص شده است؟


یازدهم. این طرح وزارت آموزش و پرورش را مکلف می‌کند که برای آموزش زبان در آموزشگاه‌های آزاد قیمت‌گذاری کند. مداخلات دولت در اقتصاد ایران قصه مثنوی هفتاد من و غصه‌ای پهن‌دامن است و این طرح مداخله‌ای دیگر است و به تبع آن بر فساد بیشتر می‌افزاید. داستان قیمت‌گذاری خدمات مدارس غیرانتفاعی و عوارض آن هنوز دامنگیر مردم است و این طرح قیمت‌گذاری آموزش زبان را هم می‌افزاید. سؤال این است که چرا آموزشگاه‌ها باید قیمت‌گذاری و آموزش آزاد خود را رها کنند و تن به قیمت‌گذاری دولتی بدهند و حتی معلمان بیکار شده مدارس را در آموزشگاه خود بپذیرند؟ آیا فساد بر محور این مداخله دولت در آموزش شکل نمی‌گیرد؟


نتیجه‌گیری
وقتی بررسی کوتاه و مبتنی بر تحلیل- و نه حتی مبتنی بر داده‌های تجربی- چنین نقصان‌هایی را آشکار می‌کند، معلوم می‌شود که نظام سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور تا چه اندازه در معرض خطاست. معلوم می‌شود چگونه ایده خوبی نظیر گسترده‌تر کردن دایره آموزش زبان خارجی را می‌توان با تمسک به سخنان رهبری نظام به بدترین شکل تصویر کرد. این گونه طرح‌ها فقط بر دایره بی‌اعتمادی‌ها به ظرفیت‌های نظام سیاسی برای حل مسائل می‌افزایند. این طرح نه ظرفیت آموزش زبان در مدارس را بهبود می‌بخشد، نه بر عدالت آموزشی می‌افزاید و اگر به مشکلات امنیتی بیشتر نینجامد، چیزی از دغدغه‌های امنیتی طراحانش نخواهد کاست.

bato-adv
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ظریف هم باید بره اسپانیایی و ترکی یاد بگیره. گذرنامه ها مون هم به عربی باشه
عوام زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یعنی خداییش کسانیکه میگن زبان انگلیسی زبان علمی دنیا نیست چیزی از علوم تجربی و تکنولوژی حالیشون میشه؟؟؟؟؟
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
من دوستانی از کشورهای هند و پاکستان و افغانستان دارم که همه مسلط به زبان انگلیسی هستند . وا اسفا به این نمایندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
جهل یعنی همین، وای بر ما که چنین نمایندگانی داریم. البته همگی در ریش، تسبیح، انگشتر عقیق و یقه تا ته بسته مشترک هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
خدااااااایی یکی به من بگه خوابی!!!!!!
آخه مگه میشه این قدر بلاهت.............
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این نمایندگان سیاستگذاران آن ملت دیگری هستند و با ملت ما نامانوس!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نزدیک انتخابات است و با طرح چنین موضوعاتی در مجلس، فضای جامعه آماده دوقطبی شدن و پرشورتر شدن انتخابات است. ولی ....
دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تحلیل عالی بود. اگر چنین طرحی رای بیاره چندهزارمین نشانه از این خواهد بود که مملکت ما داره رو به نابودی میره با چنین مسوولینی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اگه از این جور مصوبات مزخرف پیشنهاد نکنند ؛دیگه به چه دردی می خورن... .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اين نماينده هاي را معرفي كنيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دقیقا در راستای بحث شفافیت اسامی این نمایندگان را معرفی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دو نفر که مصاحبه کردن:
حسن نوروزی نماینده رباط کریم
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اون موقع که آقایون فریاد میزدن شفافیت آرا رو همه گفتن به چه حقی توهین میکنی برا همین روزا بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
قاضی پوراز ارومیه عبادی از بیرجند قدوسی ازطرفای مشهد !!! لاهوتی از لنگرود
باز هم بگم؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بنظر میرسد اولین نتیجه تصویب چنین طرحی بدست آوردن مجوز دایر کردن آموزشگاه زبان انگلیسی توسط همین افراد و اطرافیانشان خواهد بود!!!! خدایا سرونوشت برنامه ها و تصمیمات کشور ما بدست چه کسانی افتاده است!!! متاسفم برای کسانی که برای یک دستمال بازار قیصریه را حاضرند به آتش بکشند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نتیجه:
- دست پختهای شورای نگهبان
- منفعت شخصی
- انچه بالا دست میخواد
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نه عزیز جان بحث منافع شخصی نیست به اینها امر کرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
کجایی محمدعلی شاه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
و لیاخوف روسی
مملی
United Kingdom
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
چقدر هم که حالا تو مدرسه به بچه ها یاد میدن زبان رو! هر کشوری بری بچه 10 ساله میتونه گلیم خودش رو از آب بکشه بیرون با زبان انگلیسی، اینجا جوون 30 ساله وقتی یک توریست ازش آدرس میخواد همچین نگاه میکنه که انگار یه مریخی اومده و داره بهش فحش میده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برای رفع این نواقص در مدارس ما ؛نباید صورت مساله را پاک کرد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ببین برا اونکه با یک توریست صحبت کنی هر چقدرم انگلیسی خونده باشی بازم نمیتونی ولی حداقل یادگیری اینه که کامپیوتر روشن میکتی حداقل میتونی اصطلاحات کامپیوتر رو بخونی.این طرح باید اینجور میشد ساعت انگلیسی در مدارس چهار برابر بشه تا تمام مشکلات یادگیری زبان حل شه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
وقتی هر کی از جاش بلندشه بشه نماینده اوضاع بهتر از این نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
من نمی دانم ما چیزی از دنیا نمی فهمیم یا این طراحان بالصطلاح نماینده نه تنها انگلیسی که باید کیفیت آموزش آن بسیار ارتقاع یابد بلکه باید یکی از زبانهای منطفه نیز در آموزش زبان خارجی در مدارس شامل شود.خدایا ما را از این بی سوادان نجات بده.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اتفاقا خوب می فهمن و دارن تمام منفذها رو می بندن. فکر کردین این خوان نعمت رو براحتی ول می کنن
سهیل
Germany
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعا جای تاسفه. زبان انگلیسی کلید ورود به دنیای علوم و فناوری های نوینه. متاسفانه تعداد زیادی مدرک دکترا داریم که زبانشون در حد یه بچه 15 ساله همین کشورهای گوگولی مگولی حوزه خلیج فارس هم نیست و این یعنی عقب ماندگی علمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعا که شاهکاریه واسه خودش!!!
آبرو برای خودشون جا نگذاشتن!!!
شاید هم موسسه زبان زدن میخوان با این طرح موسساتشون رونق بگیره!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تاسف به خاطر طرح اين نمايندگان كه گويا در اين دنيا زندگي نمي كنند . در هر حال زبان انگليسي زباني بين المللي است و ما نبايستي با تعصب به اين زبان بنگريم كه صد البته بايستي آموزش آن را در مدارس با روشهاي بهتر كه منجر به يادگيري بهتر ميشود ارتقا دهيم نه اين كه كلا حذف كنيم . وا اسفا از اين طرح هاي بي فكر
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
والا مگه ما اصلا سیاستگذاری فرهنگی داریم که نقصان داشته باشیم
ما صرفا یک سری نهاد به اصلاح فرهنگی داریم که راستای ترویج عقاید خودشان بودجه های فرهنگی کشور را می خورند
حبیب دهکردی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بی توجهی به عملکرد اموزش زبان انگلیسی در ایران بد است و اصولا ملت ما چه نیازی به این نوع اموزش ها دارند البته ما هر زبانی از جمله زبان انگلیسی را بدانیم بد نیست اما همانطور که گفتم باید به نظام عملکردی این نوع اموزش ها توجه داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
لطفا این نمایندگان را معرفی کنید تا مردم خائنین را بشناسند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
فرقی نداره. الان هم دانش آموزان زبان انگلیسی را در مدارس یاد نمی گیرند. کلاسهای بیرون هم همینطور است. کلا روش اموزش انگلیسی در ایران غلط است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
سلام و احترام
ایکاش نمایندگان محترم طراح طرح تحلیل فوق را مطالعه کنند و اگر پاسخ منطقی دارند برای مردم ارائه نمایند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دلتون خوشه به خدا!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
سلام
با حضور این علمای آموزش در راس مسائل آموزشی بنظر بکار بردن واژه " نفوذ " برای نابود کردن ایران واقعاً بی معنا است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بزرگترین نفوذ جهل است
گریان
Netherlands
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
همین زبان انگلیسی به درد رییس جمهورمان دکتر احمدی نژاد خورد !! زمانی که به ملاقات پوتین رفت . در کشورهای اروپای غربی دانستن کمتر از ۲ زبان را نشانه کم سوادی و دندانستن زبان انگلیسی را نشانه بی سوادی میدانند برای همین است که عقب مانده و نا آگاه هستند و ما سرشان را شیره میمالیم . باید زودتر زبان های محلی را جایگزین زبان های خارجی کنیم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اينها از غار در اومدن!
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نه ولي خيلي دوست دارند مردم را به غار ببرند و به آن عادتشان بدهند ...........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
پاسخ بسیار مستدل و منطقی به طرح ناپخته ای که سوای ایرادات و اشکالات متعدد، بوی فساد از آن به مشام می رسد. بنده شخصا تسلط نسبتا خوبی به زبان انگلیسی دارم اما به هیچ وجه طرفدار نفوذ فرهنگی غرب و رایج شدن الفاظ و عبارات انگلیسی در زبان روزمره مردم هم نیستم ولی راه مبارزه با این نفوذ فرهنگی، محدود کردن آموزش زبان انگلیسی که خواهی نخواهی به زبان اول تعاملات بین المللی تبدیل شده، نیست. تنوع بخشی به آموزش زبان های خارجی هم موضوع جداگانه است که طراحان این طرح آن را با محدود کردن آموزش زبان انگلیسی اشتباه گرفته اند.
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
انتخابات مجلس امسال نقش بسیار بسیار مهمی در نشان دادن حمایت یا عدم حمایت مردم از تصمیم گیریهای نظام دارد. انتخابات پرشور فضای دوقطبی میخواهد و یکی از این قطبها هم قرار است امثال این نمایندگان و سیاسیونی از این جنس باشند تا با آوردن و ارائه طرحهای بی معنایی نظیر این، عامه مردم را از این بترسانند که مثلا اگر اینها بر مجلس حاکم شوند چه و چه میشود. هنوز یادمان نرفته که آقای روحانی برای انتخاب شدنش صحبت از خطر احداث دیوار در پیاده رو برای جدا کردن مرد و زن در صورت رای آوردن رقیب کرد و حرفهای انتقادی بسیار شدید دیگر تا فضا را قطبی و انتخابات را پرشور کند اما فردای انتخاب شدنش دیگر هیچ به روی خود هم نیاورد. البته به آقای روحانی حرجی نیست، ایشان ترامپ را هم در سخنرانی اخیرش نکوهش میکرد که چرا حرفهای دوران انتخابات خودش را جدی گرفته و به آن عمل میکند! یعنی ذهن امثال آقای روحانی این است که حرفهای دوران انتخابات یکسری عبارات پرشور و هیجانی هستند که تاریخ مصرف آنها همان روز انتخابات تمام میشود!
اما باور کنید که حداقل در شهرهای بزرگ دیگر اطمینانی به اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود ندارد. بالاتر از این، اعتماد نسبت به نظام در قاطبه مردم شدیدا تضعیف شده است و بازیهایی نظیر حذف زبان انگلیسی مردم را به پای صندوقها نمی کشاند تا نمایندگانی انتخاب کنند که قبلا توسط کسانی دیگر دستچین شده اند و به مجلس فرستاده میشوند تا هم از سفره نظام سهمی ببرند و هم سهم دیگران از این سفره را محفوظ و محکم کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جناب ناشناس اگه قرارباشه کسی به زبان انگلیسی فحش بده وبین مردم رایج بشه،همین کس به زبان عربی هم فحش خواهدداد،پس بی فرهنگی وبددهنی بعضی ازافرادجامعه به یادگیری زبان ربطی نداره،بلکه برمیگرده به اصالت خانوادگی تربیت درست.
علی از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
سنایی در قرنها قبل گفته : رتبه دیوانگی ، بالاتر از ادراک ماست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یکی از کامل ترین و جامع ترین کامنت هایی که طی این سال ها دیده ام!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
با عرض پوزش از صائب تبریزی است
علی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
عقل و هوش و دین نگردد جمع با دیوانگی
علی از کرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این شعر را صائب تبریزی گفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
متاسفانه تحلیل های ارائه شده یا از روی ترس و محافظه کاریه و یا از روی نادانی و جهل. اما دلیل اینکه چرا از دل جایی مثل " مجلس شورای اسلامی" همچین طرحی درمیاد اینه اول باید دید چه کسانی و با چه افکاری و با چه فیلتر هایی وارد چنین جایی شدن. با اندکی دقت ماهیت این افراد مشخص میشه. اونوقت با شناخت اینها هم براتون معلوم میشه که چرا امثال "لایحه منع تدریس زبان انگلیسی" مطرح میشه و هم هیچ تعجبی نخواهید کرد!
منصور
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعا که اصلا جای تعجب نداره . .....
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یکی از طراحان نماینده شهر ماست، جالبه پسر خودش از ۲ سالگی کلاس زبان میره، شک ندارم فرزندان اکثر طراحان این‌طرح، به اموزشگاه زبان میرن، دیگه تموم شد اون زمان که مردم به مجلس اعتماد داشتن،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اتفاقا نماینده شهر شما و دیگرانی که این طرح رو ارائه کردند از هزینه های آموزشگاه های زبان خبر دارند و از همین جهت آموزش زبان رو در مدارس تعطیل می‌کنند که دانش آموزان رو به سمت آموزشگاه هایی که خودشون راه اندازی کردند یا خواهند کرد سرازیر کنند و خون مردم را بمکند
اسدالله بیرجندی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یکی هم نماینده شهر ماست که بنده خدا انگلیسی که سهله فارسی هم بلد نیست!
2222
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تاما يادمونه مردم هيچ وقت به هيچ چيزي اعتماد نداشتند يعني با عملكرد چهل ساله كلا چيزي به نام اعتماد باقي نمونده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
فکر کنم این طرح ممنوعیت آموزش زبان انگلیسی در جواب دولت آمریکا به دلیل عدم اجازه ورود و یا اقامت فرزندان مسئولین کشور باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یقینا اکثر طراحان این طرح خودشان یا اقوامشان صاحب موسسات زبانند.به خدا ملت گرفتاریهای مهم تر از این چیزا دارن .البته نمایندگان کاملا واقف به مشکلات مردمن فقط غیرت وهمت بیشتری نیازه که... .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
کاری که به ظاهر احمقانه است در باطن کاملا منفعت جویانه است زیرا باعث میشود که موسسات آموزش زبان بیشتر از قبل زبان آموز جذب کنند. این نمایندگان کاملا در جهت تامین منافع عده ای خاص و حتی با هدف بالا بردن منافع خودشان این طرح و مشابه آن را ارائه کرده و میکنند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
حرف شما درسته . چرا سازمان اطلاعات به این نمایندگان مشکوک نمیشه چرا برخوردی با چنین اشخاصی تاحالا نکرده؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نظام آموزشی کشورتبدیل به تجارتخانه بزرگی شده که هیچ کسی نمیتونه اصلاح بکند .اساتید ومعلمین کم معلوات وخسته، حجم کتابها ، تکراری بودن مطالب ، محتوای ضعیف ، و.... همگی باعث خستگی وفراری بودن بچه ها ازمدرسه شده است .ازطرفی آموزشگاه هاهم مشغول دوشیدن خانواده ها شده اند ووو
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
فاجعه مافوق تصور است فرض کنید ما از مقالات خارجی میخواهیم استفاده کنیم . ادامشو برای حضرات میسپارم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
موسسات کنکور کم کم جذابیت خود را از دست می دهند مافیای و فساد باید با طرحی آن ها را زنده نگهدارند آموزش زبان خارج از مدرسه ، دو سال دیگر آموزش ریاضی ، علوم ، فیزیک و شیمی و... واگذار می کنیم تا 20 سال آینده قانون اساسی را دور می زنیم آموزش رایگان دغدغه خیلی هاست نمایندگان ملللللت نمی توانند با این موضوع کنار بیایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این افراد دو موضوع را با هم قاطی کردند. در اینکه هر فرد غیر از زبان رسمی باید حداقل دو زبان رسمی کشور های دیگر را یاد بگیرد موضوعی است که در همه کشور ها اجرا میشود. در این کشور ها (غیر انگلیسی)معمولا انگلیسی به علاوه یک زبان انتخابی است. در ایران نه عربی و نه انگلیسی به صورتی آموزش داده نمی شود که به توان مکالمه کرد. در لبنان از کلاس اول ، عربی انگلیسی و فرانسه همزمان به صورت مکالمه وار و کاربردی آموزش داده می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یکی نیست به اینا بگه شهروندان کشورهای عربی روی زبان انگلیسی یا زبان بین المللی دیگر مسلطند. بعد این آقایان میگویند مقالات به زبان ترکی و عربی ند
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
سلام. به این تصمیمات جز تصمیمات آبکی چه چیزی قابل اطلاق است . تصمیماتی که جز نیشخند و تمسخر چیزی عاید طراحانش نخواهد کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
الان کسی انگلیسی بلد نباشه بیسواد بحساب میاد !
بجای اینکه تعداد جلسات انگلیسی رو در مدارس بیشتر کنن تا بچه ها مسلط بشن دارن حذف می کنن. تمام رفرنس ها و مقالات آموزشی به زبان انگلیسی هستش و ما ایرانی ها یک مقاله درست و حسابی به فارسی نداریم !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نمیفهمید که برای تحصیلات تکمیلی - ارتباط با جهان . دانشگاهها و و و زبان انگلیسی نیازه ؟ کتب پزشکی و معتر جهان به زبان انگلیسی تدریس میشه . میخواهید برو بچ موسسه بزنن حالشو ببرن خوب بهانه چرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
قبول دارم خروجی تدریس زبان انگلیسی تو مدارس صفر هستش و معلمین توان تدریس درست و حسابی رو ندارن ! ولی با حذف این کلاس ها اوضاع بدتر میشه
البته من خودم تو مدرسه که فقط حروف الفبا و اعداد انگلیسی رو یاد گرفتم.
الان همین یه خط انگلیسی که مینویسم و صحبت می کنم رو از اینترنت و فیلم های خارجی یاد گرفتم و صد البته مطالعه شخصی خودم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
وقتی ذینفعان سیستم فشل آموزشی بتوانند برای ناکارامد کردن تصمیمات وزارت آموزش و پرورش فتوای مراجع را بگیرند،چرا نباید بپذیریم دارندگان موسسات زبان هم می توانند درخواست تصویب قانون مضحکی مثل این قانون را از مجلسیان داشته باشند؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یکی از نمایندگان طراح کسی است که نتوانست کلمات اختصاری fatf
را فقط تلفظ کند. این در حالی بود که ایشان در دبیرستان 7 سال زبان انگلیسی خوانده بودند. نمی دانم با طرح حذف دنبال چه هستند!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
قبل از انقلاب تجربه شد جواب نداد
همکلاسهای ما تغییر زبان دادند و ضرر کردند نکنید بهتر است تعلا زبان جاکم بر دنیا مخصوصا زبان نرم افزاز انگلیسی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
حرف اینا اینه که چه لزومی داره همه مردم باسواد باشن جامعه باید به اشراف و عوام تقسیم بشه فقط روشون نمیشه بگن البته سالهاست که مجلس این رویه رو داره دنبال میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
کم کم به دوران قاجار نزدیک می شود کشور با این افراد میدان دار
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی به صراحت می گویم که تدریس زبان انگلیسی در مدارس اتلاف عمر است. حتی یک نفر در کل ایران پیدا نمی کنید که صرفا با فراگیری زبان در مدرسه بتواند انگلیسی صحبت کند. بسیاری از همکاران بنده نیز با تئوری های جدید آموزش زبان آشنایی ندارند و متدی که در مدارس تدریس می شود متدی قدیمی مبتنی بر ترجمه است که متعلق به 80 سال قبل است. پیشنهاد می شود آموزش زبان های خارجی (عربی انگلیسی و سایر زبان ها) از برنامه آموزشی مدارس حذف شود چرا که بود و نبود آن تفاوتی ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ضعف سیستم و خودتون رو اصلاح کنین صورت مساله رو پاک نکنین ! با این طرز تفکر و اعتماد به نفس شما از شاگردان کلاسهایی که داشتی و داری چه انتظاری میشه داشت ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مطمین هستید؟ !!! برای تکمیل آموزش ، آموزشگاههای آزاد البته میتوانند موثر باشند ولی چرا فکر میکنید که آموزش زبان مدارس اتلاف عمر است؟ کتابهای درسی را بهترین و سرشناس ترین متخصصان نوشته اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اقا سامان آموزشگاه زبان شما کجاست؟!!
اسپی کو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
خاک بر سر نظام اموزشی که تو مدرسش باشی. به جای اینکه طرح بدی برا تقویت موضوع < می خواهی کلا صورت مساله به این مهمی رو حذف کنی بیسواد
ک م
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
خوب تدریس کنید مشکل از روش تدریس هستش نه اینکه صورت مسئله را پاک کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جای سئوال است این مملکت با اینهمه مشکلات بزرگ در آستانه فروپاشی اقتصادی ، تورم بالا ، اختلاف طبقاتی ، فساد ، رشوه ، رانت و هزاران مشکل جدی که کشور را تهدید میکنند این آقایان فهمیده و دانا در خانه ملت طرح مهمتر از این طرح ها را ندارند که هنگام چرت زدن و خمیازه کشیدن به آن ها بپردازند !؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
باید تمام روزنه ها بسته بشه تا به دلایلی که گفتید کسی هوس نکنه نظمی جدید رو جایگزین کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
دستپخت آقای جنتی و شیخ یزدی و دوستانشان
REZA
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
به احتمال خیلی زیاد طراح این پیشنهاد در زمینه ایجاد آموزشگاه برای خود برنامه ریزی کرده است. و از این پیشنهاد منافع برای خود برنامه ریزی کرده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
معلمين بيچاره زبان هم بيكار ميشن !
مثل بقيه طرح ها يه ايده غير كارشناسى ميدن همه بدبخت ميشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اين طرح محكوم است نيازي هم به اينهمه فلسفه بافي نبود.
بیدل
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
با توجه به تجربیات ۴۰ ساله قطعا منتقدین طرحهایی از این قبیل محکوم خواهد شد ، نه طراحان ایران ستیز آن.
منصف
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خیلی طرح ها از نظر خردمندان جامعه، احمقانه و محکوم بود ولی تصویب و اجرا شد و عواقبش متوجه همه اعم از خردمند و نابخرد شد!! تحلیل این نوع طرح ها ، فلسفه بافی نیست، واجب عقلی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
متن قوی و محکمی است. فلسفه بافی نیست. همراه با استدلال محکم است. ممکن است همه بدانند طرح شکست خورده است اما با این دلایل مردم آگاه تر می شوند
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برید تاریخ بخونید چگونه مصدق با اشراف کامل به زبان فرنسه در بحث ملی شدن صنعت نفت سر استعمار پیر را کلاه گذاشت و در دادگاه لاهه پیروز شدیم . دانستن زبان خارجی لازمه ارتباط با دنیای خارج و تعامل با آنهاست مگه میشه با ایما و اشاره با دولتهای خارجی صحبت کرد؟ چون با خذف زبان خارجی در دراز مدت دیگر مترجمی هم باقی نمی ماند که کار ترجمه را برای دولتمردان در دیدیارها و تصمیم گیری های حساس انجام دهد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ای بابا اگر کتابخون بودن که اوضاع ما این نبود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
از بیخ مساله را متوجه نشدی دوباره و چندباره بخوان بعد ببین میتونی نظری داشته باشی یا نه.
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جالبه یکی از پشتیبانهای این طرح گفته بود الان همه مقاله های علمی جهان به زیانهای ترکی ! عربی ! و آلمانیه(این آخری رو هم واسه خالی نبودن عریضه نام برده بود فکر کنم!!) و نیازی به انگلیسی نیست .بنده با خوندن این گفته این آقا بعنوان یه ایرانی دچار یاس فلسفی که چه عرض کنم دچار یاس ماهیتی شدم و تنها پاسخی که برای این طرز فکر داشتم این بود که شاید سیستم ویندوز کامپیوتر این آقا که باهاش به اینترنت وصل میشه با ماها فرق داره و ترکی یا عربیه !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یا اینکه جاسوس ترکها یا اعرابه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دوست دارن مردم بیسواد بمونن؟
می خوان مردم رو بد بخت کنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
صد در صد شک نکن که همینطوره
عبدالحمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نه اینکه نمایندگان محترم خیلی با سواد هستند اکثر انها بارانت و بده بستان وارد دانشگاه شده ودر ایام تعطیل و پنجشنبه و جمعه در دانشگاه آزاد و پیام نور و علمی کار بردی دکتر و مهندس شده وخود را صاحب نظر میدانند و نتیجه کار هایشان این روز های مملکت است
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تمام نشانه ها حاکی از این است که می خواهند این کشور را تبدیل به کره شمالی دیگری کنند تا از طوفان حوادث درامان بماندد
زینب فلاح
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعا به دوره قاجار نزدیک می شوییم کشیدن قلیان گرفته تا حذف زبان خارجی.
متاسفانه فقط آموزشگاه های غیر تخصصی زبان سود میکنند در جامعه ای که متخصصان ایرانی کاری نمبیکنند ما با رایانه خارجی و گوشی های خارجی و برنامه نویسی های خارجی و اقلام صنعتی و غیرصنعتی خارجی روبرو هستیم و همچنین جدیدا تولیدات داخلی ایرانی هم انگلیسی می نویسند واقعا نمایندگان ما حق دارند اینگونه استدلال کنن !!!!!
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این عده که باید انها را مجلس نشین گفت ، درک و معلومات درستی ندارند و در طرحهای نادرستشان با کارشناسان نیز مشورت نمیکنند با روش فعلی تایید و رد صلاحیتها به مجلس فرستاده شده اند و همین نشان میدهد که هم باید معیارهای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات و هم شیوه تهیه ی طرحها در مجلس اصلاح شود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مغلطه نوشتی. موضوعات مطروحه شما به هم ربط ندارند.
بانام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مطلب خوبی بود ولی ایشان وقت خودشو هدر داده شما دارید در گوش .... یاسین می خوانید
ناشناس
Austria
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
من الان چهار ساله که بچه ها ی من در یک کشور اروپایی هستند علاوه بر انگلیسی سه زبان دیگر بعلاوه لاتین و زبان فارسی مادری شان آموخته اند هنوز ایتالیایی و اسپانیایی هم مانده که یاد بگیرند . پس نوع زبان مهم نیست نحوه آموزش مهمه . انگلیسی و روباه و جاسوس و ... شوخی است که در صحن محترم مجلس بگویند و با هم بخندند و شاد باشند ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعاٌ تصمیمک گیرندگان این طرح حذف زبان انگلیسی سواددارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتی کشورهای عقب مانده عربی همان ملخ خورها نیز به زبان انگلیسی روی اوردند و حتی تو کشور خودشون هم انگلیسی صحبت میکنند من در عجبم از گفته ی نمایندگان بیسواد که در تدریس زبان عربی تاکید ددارند و طرح حذف زبان انگلیسی را دادند
یا اینکه تمام موسسات اموزش زبان را حتما خود اقایان یا اقازاده هاشان اداره میکنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یکی از امضاء کنندگان این طرح نماینده ای بود که بلد نبود FATF را حتی تلفظ کند.
برخی های دیگر نیز سواد حوزوی دارند و کلا با هر چی علم هست مخالفت بنیادی دارند.
آگاهی و علم باعث می شود که سلطه پذیری کم شود.
ناشناس
Germany
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نه تنها زبان انگلیسی بلکه دروس فارسی هم باید بطور کامل از مدارس حذف و زبان عربی بعنوان زبان رسمی کشور تدریس بشه . فقط و فقط
سعید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بحال این مملکت باید گریست اینها نمی دانند زبان انگیلیسی زبان علم دنیاست یاد گیری هر زبانی هنر است اما نه برای این نمایندگان که در حصار ذهن خود گرفتارند جناب نماینده امروز فرزندان خرد سال هم دارند اموزش یک زبان غیر از زبان مادری را یاد میگیرند برو در کشور های حوزه خلیج فارس ببین انها می خواهند به 1400 سال قبل بر گردند
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بگو نماینده عزیز توی اینهمه بل بشو بجای دفاع از حق مردم و سفره خالی مردم پیچیدید به پر و پای زبان ینی دیگه همه چی تکمیل وعالیه. چشماتو به روی حقیقت باز کنید سرگرمی واسه خودتون نتراشید
قديس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نمايندگان حق دارند كه اينگونه طرحها را اجرا كنند چون اصلا" نگراني ندارند. فرزندانشان در بهترين كشورهاي دنيا تحصيل مي كنند و زبان ياد مي گيرند و مهم همين است و بس.
ناشناس
-
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
شما خودت رو ناراحت نكن،احتمالاً بچه يكى از نماينده ها انگليسى تجديد آورده و اون هم اين طرح رو نوشته و بقيه هم طبق معمول نديده و نخوانده امضا كردن.
بعداً كه ببينن چه مسخره بازى از كار درآمده، خودشان بى خيال موضوع خواهند شد.
البته ممكن است در آستانه انتخابات برخى جهت اثبات چاكرى دست به اين شيرين كارى زده باشند
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تند رو ا عقیده دارند عربی زبان دین است بس بایستی تقویت شود ولی زبان خارجی زبان بی دین ها میباشد بایستی به هر صورت ممکن از صحنه خارج شود/ مقاله نوشتن هم فایده ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ما تو درس فارسی ک زبان اصلی مملکت ماست موندیم بعد بریم زبان کشور دیگ ای رو یاد بگیریم اول اون پِی اصلی رو درست کنین بعدا به زبان دوم فکر کنید ، مدارس نمیتونن زبان خارجه رو یاد بدن ،حتی افرادی ک رفتن کلاس زبان خارجه رفتن نمیتونن خوب صحبت کنن بعد مدارس میتونن به دانش آموزان زبان یاد بدن ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جناب چراانگلیسی رامیخواهیدحذف کنید،نکنه میخواهیدزبان راهم مثل وسایل لاکچری وگوشت وبرنج اصل شمال ازمردم عادی گرفته ومنحصربه‌فرد کرده ودودستی تقدیم ثروتمندان کنید،این کارشماظلم بزرگ به دانش آموزان بی بضاعت است.!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بالاخره اگه کنکور حذف بشه این گروه اموزشی های مختلف که درامدهای چند صد میلیاردی دارند چطور باید به حیات خودشون ادامه بدن اگر پیگیری بشه حتما رد پای این مافیای گروههای اموزشی در ارایه این طرح از طرف نمایندگان محرز خواهد شد
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
به نظر من این ۵۷ نفری که این طرح رو آماده کردند نفوذی هستند و هدف آنها دامن زدن به بظلم و بی عدالتی هاست. در این مورد عدالت آموزشی. حکومتی که در آن ظلم و بی عدالتی زیاد باشد از بین می رود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جای تاسف از این بالاتر نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
به نظر می رسد اغلب این نماینده ها علاوه بر اینکه شعور درستی ندارند، بازیچه دست افرادی هستند که می خواهند در نزدیکی انتخابات بیش از پیش مردم را نا امید کنند و مشارکت مردم را کاهش دهند.
بیدل
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
قسمت جالب این لاطائلات اینه که ۵۷ نفر نماینده نمای زور چپان به مجلس این شاهکار را خلق کرده اند نه اینکه آن ۲۲۰ نفر دیگر خیلی برتر ازاین ۵۷ تا باشند که یا در همین حد دانش یا کمتر از اینها هم هستند. این طرح گویای بیسوادی ، بی خردی ، ایران ستیزی ، ناشایسته سالاری و ورود افرادی با این مشخصات به راس امور کشور در ۴۰ سال گذشته میباشد و قطعا معترضین و منتقدین طرحهایی از این قبیل یا اسراییلی خواهند شد یا از آمریکا پول گرفته اند یا نفوذی انگلیس هستند خلاصه همه چیز هستند جز عوامل دولت فخیمه روس و حزب کثیف توده.
بهنام عضیمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
متاسفانه طی همه این سالها شاهد سیاستگذاریهای غلط از طرف مسئولین بوده و هستیم و از آنجا که تقریبا عادت کرده ایم به همه این اشتباه تصمیمها لذا نه کمپینی و نه اعتراضی از طرف این مردم مسخ شده برگزار نمیشه ولی امیدوارم آنها که به عمق این فاجعه یعنی حذف زبان انگلیسی آگاهند بتوانند آنها راکه فقط نوک بینی خودشون را می بینند قانع کنند که اشتباه بزرگیست این تصمیم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
انها فقط می گردند ببینند تا حالا به کجا نریده اند تا آن را نیز از .................بی بهره نکنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
میدونید اصل 16 م قانون اساسی اجباری بودن تدریس عربی تا پایان دبیرستان میباشد. ما برای مساعل مهمتری در قانون اساسیمون چیزی نداریم.
ناشناس
Canada
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مشت نمونه خروار است، الباقی طرح های این عزیزان زحمت کش هم مثل این طرح است. با وجود این افراد کارشناس در مجلس، وضع کنونی کشور هم قابل توجیه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این مجلسی بود که محمد شاه به توپ بست.
ناشناس
Canada
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مرگ بر انگلیس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اگه این نماینده ها رو لای جرز دیوار بگذارند دیوار هم انها را تف خواهد کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اینا منتخبین خودمون هستند پس حرفی نمیشه زد. از ماست که برماست.
راستی به زودی باید باز بریم و چندتا دیگه شون رو انتخاب کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چون دادن پستهای کلیدی در نظام نیاز به دانستن و تسلط به زبان انگلیسی دارد نمونه آقای ظریف لذا این آقایان که بدنبال طبقاتی کردن کامل کشور هستند و میخواهند با پولهای کثیفی که دارند فقط فرزندان خودشان مسلط به انگلیسی شوند تا در آینده دست هیچ فرد مستعد فقیری به پست و مقام دولتی نرسد از الان برنامه ریزی میکنند دقیقا مثل انوشیروان مثلا دادگر که تحصیل را مختص طبقه اشراف کرده بود اگر نه چرا در حال حاضر هر چه پست کلیدی است به آمریکا تحصیل کرده ها میدهند
دانش آموزدهه ی ۶۰
United States
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مابرای پیشرفت علمی فرزندانمان چه نیازی به آموزش کامل زبان انگلیسی یاعربی داریم، آنان رادراسترس میاندازیم، ودربسیاری مواردهیچ فایده ای هم ندارد، بله الفبای انگلیسی لازم باشدوبس!چرااگرده هاسال راهی رااشتباه رفتیم بازهم تکرارکنیم بس است دیگر!!!
مالکی گلشن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
عیبی نداره! چه خوب شد آدمهایی مثل عبادی بیرجندو لاهوتی گیلان و نماینده ارومیه این طرح را دادند.
یقین دارم از این به بعد بچه ها باعلاقه بیشتر زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
با سلام، بزرگواری بفرمایید در یکی از روزهای 17 آبان، 15 آذر یا حتی‌المقدور 13دی به دانشگاه علوم و تحقیقات در حصارک تشریف ببرید یا دست‌کم نماینده‌ای بفرستید تا خیل عظیم دانشجویان دکتری که بدون دلیل معطل قبولی در آزمون ept دانشگاه آزاد هستند، مشاهده کنید. آیا این کار شایسته ام‌القرای جهان اسلام است. البته در اکثر شهرهای کشور در تاریخ‌های فوق وضع به همین منوال است. آیا آین آزمون به جز منبع درآمد برای دانشگاه آزاد، توجیه دیگری دارد؟ با توجه به این که برای هر امتحان ماهیانه دانشجویان باید ۸۰ هزار تومان پرداخت کنند و مبالغی بیشتر از این نیز برای شرکت در کلاس‌های آموزشی که هیچ ارتباطی با سوالات آزمون ندارند باید پرداخت کنند، بررسی بفرمایید درآمد دانشگاه آزاد از این فرایند چقدر است؟ دانشجویی که باید با گذراندن واحدهای درسی، خود را برای خدمت در گوشه‌ای از کشور آماده کند اما بعضی‌ها از یک سال تا پنج سال، از نوبت دفاع رساله‌دکتری‌شان گذشته است و به دلیل اینکه باید از مسیر قانونی این آزمون عبور کنند، اجازه دفاع پیدا نمی‌کنند. اصولا کسی نیست سوال کند این آزمون چه دردی را دوا می‌کند؟ کسانی که آنرا گذراندند چقدر برای‌شان مفید بوده است؟ چه تأثیری در پیشرفت علمی‌شان داشته است؟ آیا برای انجام پروژه‌های علمی‌شان فایده‌ای رسانده است؟ قطعا کسانی هم که قبول شده‌اند یا در کلاس‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی شرکت کرده‌اند و یا با پرداخت مبالغ کلان از سه میلیون تا بیست میلیون (پیشنهادهایی که به خود بنده شده است و بررسی صحت و سقم آن از سوی حضرت‌عالی مورد انتظار است) این گردنه را پشت سر گذاشتند. با این اوصاف آیا همچنان از ضرورت زبان انگلیسی که در نهایت به اینجا ختم خواهد شد، دفاع می‌کنید!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نمی‌فهمم مگه اونایی که تو مجلس نشستن سواد ندارن فهم ندارن شعور ندارن،دستی دستی دارن فاتحه ی آموزش مملکت رو میخونن. همونجور که تا الان با حذف مردودی از ابتدایی ،بر داشتن امتحانات نهایی،حذف امتحان از مقطع ابتدایی بواسطه ی کیفی شدن ،اضافه کردن نمره ی مستمر، و کارهای محیر العقولی که فقط از عهده‌ی یک مشت بی سواد بر می اید،واقعا باید تاسف خورد به این مجلس و دولت که به راحتی آب در چرخ دشمن ریخته و دیگر نیازی به حمله ی مستقیم آمریکا نیست،چون ما کسانی را در راس امور میبینیم که خواسته یا ناخواسته به نابودی ایران کمک میکنند واین باعث خوشحالی دشمنان ماست،ولی کو گوش شنوا،باید نشست و انحطاط رو نظاره‌گر بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
عکس اون مصوبه در صفحات اجتماعی پخش شد
اصلا منظور حذف نبود
بلکه عدم اجبار از انگلیسی برداشته میشد.
کل کره ی زمین دارن انگلیسی حرف میزنن اون وقت ما همه چیزمان با بقیه فرق کنه...
توی آفریقا ملت نون ندارن بخورم اما مثل بلبل انگلیسی حرف میزنن
توی هند رو ببینید...
ازین کشورها فراوونه...
این وسط یک نماینده ی کم سواد و بی تجربه هم هیچی گفته، مانباید حرف اون رو پخش کنیم که.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
خط (و زبان!) میخی رو بعنوان جایگزین پیشنهاد میکنیم تا همه دشمنان میخ بشن اصالت ایرانی هم که داره!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
وقتی رئیس جمهوریه مملکت80میلیونی که خیرسرش دکترهم هست جلوی دوربین وجمع میگه" وان دقیقه"نماینده مجلسی که fatfوموزه لوور رونمی تونندتلفظ کنندمعلوم که همچین تزی بیرون میاد.ازکوزه همان تراودکه دراوست.
مجله فرارو