صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران در واکنش به اظهارات اخیر حجاریان، گفت: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته این اعتقاد را پیدا کرده که باید شرایط انحلال مجلس برای دولت فراهم باشد.
 
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان که در گفت‌وگو با یک رسانه دولتی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت را مطرح کرده است، گفت: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته این اعتقاد را پیدا کرده که باید شرایط انحلال مجلس برای دولت فراهم باشد.

وی افزود: برخی از اصلاح‌طلبان تندرو که ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند امروزه دچار بدمستی شده‌اند و اگر مدیریت نشوند به سرنوشتی بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار می‌شوند.

سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
ناشناس
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خود این لحن سخن گفتن نشانه ی بد مستی است
ناشناس
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای نادران! اصولگرایان چندی است که مست قدرتند و در این وادی مردم را فراموش کرده اند.
کوکب
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
من با دولت و مجلس یکدست موافق نیستم ولی هماهنگی بین قوا برای پیشبرد امور لازم است.در ضمن جناب آقای نادران اصولگرایان که در سالهای گذشته قدرت را در دست داشتند آیا کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دادند؟انتخاب مردم در 24 خرداد پاسخ این سئوال را به روشنی نشان داد.
کوکب
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
ای کاش فرارو اجازه می دادی با ادبیات خود ایشان جوابشان را بدهم
اریان
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بایدقانونی نوشته شودکه هرنماینده ای که ازعهدوپیمانش بامردم فاصله گرفت برکنارشود.اما مخالف انحلال توسط رییس جمهورهستم.
ali
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خداوکیلی یک بلای این دو کلام حرف حساب حجاریان سر این نماینده نما ها آورده که امروز همشون آشفته هستند.زده به هدف بدون ذره ای خط.شما دم از مستی نزن جناب نادران شما دم از سستی بزن...!!!!
ناشناس
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
البته برای این نوع مجلس پربیراه نگفته.
madjid
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای نادران گذشت آن زمانی که بدلیل رد صلاحیت نخبگان سیاسی تو و توکلی برای کاندید شدن اول طاقچه بالا میذاشتید و چندروز بعد به بهانه درخواست اقشار مختلف مردم دوباره کاندید میشدیدو بدلیل نبودن رقیب واقعی با 200 یا 300 هزار رای از تهران 17 میلیونی به مجلس راه پیدا میکردید...واقعیتش اینه که در یک رقابت سالم اصلا شما نماینده مردم نیستید و نخواهید شد
ناشناس
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
حامد: سلفي هاي تكفيري هم كه سر بقيه رو مي برن اتفاقا همينطوري فكر مي كنن. اينقدر نظرت حقيرانه بود كه حتي نمي تونم برات ابراز تاسف كنم
آقاي نادران: شما هم بد دهني مي كنيد !
دکترحاتمی
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
انحلال مجلس وبرگزاری زودهنگام انتخابات ازارکان دمکراسی است.
نازنین
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
درود بر خاتمی" آقایون خیلی ناراحتند که در دوره بعد در مجلس نیستند!!
ناشناس
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
واقعا حرف دل مردم را زده .
ناشناس
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
."...بدمستی شده‌اند و اگر مدیریت نشوند "
منظور وظایف شورای نگهبان در رد صلاحیت ها!
ناشناس
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقایان اصول گرا هرچه بگویند و توهین کنند ایرادی ندارد(بدمستی) . ولی انتقاد از هر اصول گرایی توهین به مقدسات محسوب می شود.
ناشناس
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
من با پيشنهاد آقاي حجاريان مخالفم. اما معتقدم نقش مجلس ششم تاريخي بود. اين كه بدمستي كردند دليلي بر "سرنوشت بد" نيست. چرا كه شيعه يعني عدم تحمل ظلم حتي اگر جانت را فدا كني.
ناشناس
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای نادران؛بدمستی حرف بدیه و بدآموزی داره لطفا دیگه از این حرفا نزنید
ناشناس
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
چرا از اصول دمکراسی وحشت دارید. یک ایده مطرح شده است.شما خود بخود بر اساس استدلال ملت حذف خواهید شد.
ناشناس
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آیا زمانیکه محمود رئیس جمهور بود، شما نماینده ها استعفا و سئوال و استیضاح میکردید به همین اندازه که در این 100 روزه کردید؟
علی
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
حجاریاندرست میگه
ناشناس
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
به نظر من صحبت حجاریان درباره تغییر قانون به نحویکه مجلسی که در راه یک دولتی که رای اکثریت ملت را داردکارشکنی میکند بشود منحل کرد صحبت درستیست.چون اینکار فقط در حالتی جواب میدهد که آن دولت به حمایت مردم از خودش اطمینان داشته باشد وگرنه دولتی مثل احمدی نژاد اگر مجلس را ده بار هم منحل میکرد باز نمیتوانست مجلسی که مورد رضایتش بود بوسیله انتخابات زودهنگام ورای مردم به مجلس بفرستد دلیلش هم واضح است.به نظر من یکی از بهترین قوانین درجوام توسعه یافته همین اختیار تقاضای انتخابات زودهنگام برای مجلس است.
ناشناس
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای الیاس نادران به خاطر اتهاماتی که به دکتر صالحی امیری زدید باید دردادگاه پاسخگو باشید
حامد
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای حجاریان مثل اینکه هوس یک گلوله دیگه کرده.
ناشناس
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
جون آدما واستون بی ارزشه
علی
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بله پاسخ شما به حرف حساب فقط گلوله است فقط همین کار را بلدین
سوزان
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بی تربیت . متاسفم برات.
ناشناس
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خجالت بکش حامد!
ناشناس
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
پشمینه پوش تندخو از عشق نشنیده‌است بو. از مستیش رمزی بگو تا ترک هشیاری کند
مدعی العموم
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
ماشالا به این ادبیات و کسانی که با این ادبیات ادعای مدیریت دنیا را هم دارند.اداره نانوایی هم با این ادبیات دوام ندارد چه رسد به کشور و یا ادعاهای نمکین دیگر !!!
پونه
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
چه حرف زشتی!
ناشناس
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
حرفهاي حجاريان عملي نيست و مردم هم موافق نيستند اما مي توان ان را يك اخطار به كساني دانست كه خود را نماينده مردم مي دانند ولي با اخرين منتخب مردم همكاري نمي كنند
محمد
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
ایشان نظریه ای رامطرح کرده اندچیز مهمی نبوده است که نادران آنرا به بدمستی تعبیر میکنند
بعد خودمانیم این مجلس عملکردش چه در زمان احمدی نژاد وچه زمان روحانی عملکرد قابل قبولی نبوده
که حالا شما ازیک جمله آقای حجاریان این چنین آشفته میشوید
ناشناس
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
زمان آقاي احمدي نژاد كه مجلس عملاً تعطيل شده بود!
علی
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای نادران عزیز در زمان آقای احمدی نژاد که مجلس همش براش به به و چه چه می کرد انحلال برا چی ؟؟؟1!!حالا دولت اعتدال شده هووی شما !واقعا از وجدان خودتون خجالت نمی کشین ؟در تک تک نابسامانیهای بوجود آمده شما ها مقصرین ولی ککتون هم نمی گزه !1
ناشناس
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
نامرديه و خلاف وجدان و انصافه نگي كدامشان اما كاشكي از انهايي كه ناجوانردانه فرار به جلو ميكنند هم ميگفتي
ناشناس
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
چرا بایدبین اندازه آزادی بیان شما و اصلاح طلبان اینقدر تفاوت وجود داشته باشه...چه گلی به سر ملت زدین که اونا نزدن؟؟؟!!!
ناشناس
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
آقای حجاریان حرف کاملاً بجا و درستی زده اند
ناشناس
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
چه ادبیات زشت و ناپسندی است ادبیات این آقا
اصلا اینطور حرف زدن شایسته یک نماینده مجلس نیست
و کسانیکه این طور حرف می زنند شایستگی نمایندگی از مردم را ندارند
ناشناس
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بد مستی بهتر از خیانت است
ناشناس
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
حجاریان گل گفته، حق این نماینده نماها همینه!
ناشناس
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
ادب مرد به ز دولت اوست.این جماعت درس صحبت کردن بلد نیستند.
ali
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
جمع کنید ،‌ مروج بی قانونی همین امثال حجاریان هستند ... به تو چه ربطی داره ... تندرو ضد پیشرفت و اعتداله ، حالا میخواد از پایداری باشه یا از اصلاح طلبا ... متاسفم واسه کسایی که بزرگترین دشمنان دموکراسی هستن و دم از دموکراسی هم می زنن.
محسن
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
بسیار هم به جا گفته همیشه باید راهی برای برون رفت از بن بست های سیاسی وجود داشته باشد و این در همه جای دنیا که دموکراسی حاکم است وجود دارد در سیستم های پارلمانی رئیس دولت میتواتد پارلمان را منحل واتنخابات زود رس برگذار کند ودر سیستم های ریاستی میتواند با شرایطی تصمیمات مجلس را وتو کند.مجلس هم می تواند به وظیفه قانونی خود درقبال قوه مجریه عمل کند.