صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۶۳۵۲۷
رییس‌جمهور با تاکید بر کارآمد بودن «صلح» در برابر «جنگ» پیشنهاد کرد که طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۲

 رییس‌جمهور با تاکید بر کارآمد بودن «صلح» در برابر «جنگ» پیشنهاد کرد که طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط امروز جهان و مخاطرات موجود، به برخی بیم‌ها در برابر برخی امیدها و فرصت‌ها اشاره کرد و با تاکید بر لزوم توجه به دیدگاه‌های صلح‌طلبی گفت: عصر بازی‌های با حصل جمع صفر پایان یافته است.

می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات ایران و آمریکا رسید
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تنش میان دو کشور ایران و آمریکا اشاره و تاکید کرد: ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب، در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست.

روحانی با اشاره به اینکه "سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم"، گفت: در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین المللی باید مبنا باشد؛ البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.

رییس‌جمهور در همین زمینه توضیح داد: در این سال‌ها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد و غیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است."

وی در ادامه، پیشنهاد خود را ارائه کرد و گفت: به نام جمهوری اسلامی ایران، در گام نخست پیشنهاد می‌کنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطی‌گری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بین‌المللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند.

رییس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به انتخابات اخیر ایران و انتخاب تدبیر و امید از سوی مردم این کشور گفت: این انتخابات که با تبلور مردم‌سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرایی همراه بود ثابت کرد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرام منطقه است و اعتقاد راسخ ایران به صلح، ثبات و آرامش و حل مسالمت‌آمیز مناقشات و تاکید بر نقش آراء عمومی، نقشی والا در فراهم کردن این محیط داشته است.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین

آقای رئیس، آقای دبیرکل، عالیجنابان، خانم‌ها و آقایان

در آغاز مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست مجمع عمومی ابراز نمایم و از تلاش‌های جناب آقای بان‌کی‌مون نیز تقدیر نمایم.

آقای رییس

جهان ما جهانی پر از بیم و امید است: بیم جنگ و مناسبات خصومت‌آمیز منطقه‌ای و جهانی، بیم رویارویی هویت‌های مرگبار مذهبی، قومی و ملی، بیم نهادینه شدن خشونت و افراطی‌گری، بیم فقر و تبعیض خُرد کننده، بیم تباهی و نابودی منابع حیاتی، بیم بی‌توجهی به کرامت و حقوق انسان و بیم غفلت از اخلاق.

در برابر همه این بیم‌ها، امیدهای جدیدی نیز وجود دارد: امید اقبال مردم و نخبگان در سراسر جهان به "آری برای صلح و نه برای جنگ"، و امید به ترجیح گفت و گو بر ستیز، و اعتدال بر افراط.

یک نمونه زنده، گزینش هوشیارانه امید و تدبیر، و اعتدال توسط مردم بزرگ ایران در انتخابات اخیر است که با تبلور مردم‌سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرایی نشان داد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرامی‌های منطقه‌ای است. اعتقاد راسخ حکومت و مردم ما به صلح پایدار، ثبات، آرامش، حل مسالمت‌آمیز مناقشات و تکیه بر آراء عمومی به عنوان پشتوانه قدرت، مقبولیت و مشروعیت، نقشی والا در فراهم کردن چنین محیط امنی داشته است.

آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان

دوران حساس انتقالی کنونی در روابط بین‌الملل مشحون از خطرات و البته توأم با فرصت‌های کم‌نظیری است. هرگونه محاسبه نادرست از وضعیت خود و دیگران، آسیب‌های تاریخی را در بر دارد تا جایی که خطای یک بازیگر، اثرات منفی بر همگان خواهد داشت. آسیب پذیری، پدیده‌ای جهانی و فراگیر شده است.

در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی‌های با حاصل جمع صفر پایان یافته است ولی هنوز معدودی از بازیگران روش‌ها و ابزارهای کهنه شده، و عمیقاً ناکارآمد را بکار می‌گیرند تا برتری و سلطه پیشین خود را حفظ کنند. نظامی‌گری و استفاده از ابزارهای نظامی و خشن برای انقیاد دیگران، نمونه ناکارآمدی از تداوم کنش‌های کهنه در شرایط نوین است.

اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه‌ای از قالب‌های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان‌های بشری می‌باشند. از جمله این قالب‌های مفهومی، یکسان‌سازی جوامع و تعمیم ارزش‌های غربی بعنوان ارزش‌های جهانی است. قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به "مای برتر" و "دیگران دون‌تر" می‌باشد. قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.

در چنین فضایی، خشونت‌های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه‌ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت‌های بزرگ نیز در دام گفتمان‌ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید. تأثیر فاجعه‌بار روایت‌های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت.

در این میان، خشونتِ راهبردی که در تلاش برای حذف بازیگران منطقه‌ای از فضای عمل طبیعی آنها، سیاست‌های موسوم به مهار، تغییر نظام‌های سیاسی از بیرون مرزها و تلاشی که برای بر هم زدن حدود و ثغور سیاسی متبلور می‌شود، بسیار خطرناک و تنش‌آفرین است.

در گفتمان متعارف سیاسی بین‌المللی، یک مرکز متمدّن با حاشیه‌های غیرمتمدن به تصویر درآمده است. در این تصویر نسبتِ کانون قدرت جهانی و حاشیه‌ها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است. گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیه‌گرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تک‌گویی و مونولوگ در سطح روابط بین‌المللی شده است. ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه‌ستیزی‌های خشن رایج نتیجه قهرمانی این گفتمان است. گفتمان‌های تبلیغاتی و بی‌اساس دین‌ستیزانه، اسلام‌هراسانه، شیعه‌هراسانه و ایران‌هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.

این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است. یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقدامات ناهنجار و چه جنایت‌ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟ تسلیح صدام حسین به سلاح‌های شیمیایی و حمایت طالبان تنها نمونه‌ای از این جنایت‌هاست. صریحاً و با قاطعیت تمام و با استناد به مدارک و شواهد متقن اعلام می‌دارم که آنهایی که دم از تهدید ایران می‌زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی‌اند یا به تهدید دامن می‌زنند. ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه در آرمان و عمل، پیوسته منادی صلحِ عادلانه و امنیت همه‌جانبه بوده است.

آقای رئیس؛ خانم‌ها؛ آقایان

در کمتر نقطه‌ای از جهان، خشونت مانند غرب آسیا و شمال آفریقا خانمان‌سوز بوده است. مداخله نظامی در افغانستان، جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران، اشغال کویت، مداخله نظامی علیه عراق و رفتار خشن سرکوبگرانه علیه مردم فلسطین، ترور شخصیت‌های سیاسی و مردم عادی در ایران و بمب‌گذاری در کشورهای منطقه نظیر عراق، افغانستان و لبنان نمونه‌هایی از خشونت در سه دهه گذشته در این منطقه‌اند.

آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می‌رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه‌باری نقض می‌شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌رود، خشونت نهادینه‌ای را به نمایش می‌گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می‌آید.

فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناکی از گسترش فاجعه‌آمیز خشونت و افراط در منطقه ماست. از ابتدای بحران و از زمانی که برخی از بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با سرازیر کردن منابع تسلیحاتی و اطلاعاتی و تقویت گروه‌های افراطی، سعی در نظامی کردن این بحران داشتند، ما تأکید کردیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. نمی‌توان اهداف استراتژیک و توسعه‌طلبانه و بهم ریختن توازن و تعادل‌های منطقه‌ای را با پنهان شدن پشت کلمات بشردوستانه، تحقق بخشید. هدف مشترک جامعه بین‌المللی باید خاتمه سریع به کشتار مردم بی‌گناه باشد. ما ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه استقبال می‌کنیم و بر این باوریم که دستیابی گروه‌های افراطی و تروریست به این سلاح‌ها بزرگترین خطر فراروی منطقه است که باید مدنظر قرار گیرد. همزمان استفاده غیرقانونی و غیرکارآمد از تهدید یا استفاده از زور، تنها به گسترش خشونت و بحران در منطقه دامن خواهد زد.

تروریزم و کشتن انسان‌های بی‌گناه، اوج افراط و خشونت است. تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت‌ها و افراط هائی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی‌گناه صورت می‌گیرد نیز محکوم است. در اینجا باید از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط جنایتکاران نیز سخن بگویم. آنها به چه جرمی ترور شدند؟ سوالی که از ملل متحد و شورای امنیت باید پرسید این است که آیا ترورکنندگان محکوم شدند؟

تحریم‌های غیرعادلانه، به عنوان جلوه دیگری از خشونت، ذاتاً ضدصلح و ضدبشری هستند که برخلاف تبلیغات تحریم‌گران، دولت‌ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه بیش از همه، مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می‌کنند. میلیون‌ها عراقی را فراموش نکنیم که در اثر تحریم‌هایی که با زَروَرق‌های حقوقی در نهادهای بین‌المللی پیچیده شده بودند، آسیب دیدند، جان باختند و هنوز عده قابل توجهی از آنها در سرتاسر زندگی باید زجر بکشند. این تحریم‌ها خشونت‌آمیزند. هوشمند و غیر هوشمند و یکجانبه و چندجانبه ندارند. این تحریم‌ها ناقض حقوق مسلم بشری، از جمله حق صلح، حق توسعه، حق دسترسی به بهداشت، حق آموزش و فراتر از همه حق حیات می‌باشند. نتیجه تحریم‌ها، علیرغم هرگونه لفاظی و بازی با واژه‌ها، همان آتش‌افروزی و جنگ‌طلبی و نابودی انسان‌هاست. این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی‌گیرد، بلکه به اقتصاد وزندگی مردمِ جوامع تحریم کننده نیز، لطمه وارد می‌کند.

آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان

خشونت و افراط امروز نه تنها ابعاد مادّی، بلکه ابعاد معنوی زندگی انسان و جامعه امروز را در بر گرفته است. خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمه زندگی انسان و جامعه مدرن است نمیگذارد. نابردباری مسأله امروز جهان ماست؛ باید بردباری را در پرتو اندیشه‌های دینی، رویکردهای فرهنگی و رهیافت‌های سیاسی تقویت کرد. جامعه انسانی را باید از مرحله بردباری منفی به مرحله تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد.

مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته‌اند و این فرصتی بی‌نظیر است. آنها امید به تغییر وضعیت کنونی دارند. جمهوری اسلامی ایران باور دارد که با ترکیب هوشمندانه‌ای از امید و اعتدال می‌توان همه چالش‌ها را مدیریت کرد. جنگ‌افروزان می‌خواهند امیدها را بخشکانند. در حالی که امید به تغییر مثبت، مفهومی فطری، دینی، فراگیر و جهانی است.

زیربنای امید، باور به اراده عمومی مردم جهان برای مبارزه با خشونت و افراط، تغییر پذیری، مخالفت با ساختارهای تحمیلی، بها دادن به گزینش و عمل مسئولانه انسانی است. امید، بی‌تردید یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند مهربان به همه انسان‌هاست. اعتدال نیز به معنای حرکت خردمندانه، هوشمندانه، زمان‌مند و مکان‌مند در تلفیق آرمان‌های والا، گزینش راهبردهای اثرگذار و در نظر گرفتن واقعیت‌هاست.

مردم ایران در انتخابات اخیر در حرکتی هوشمندانه به گفتمان امید و تدبیر و اعتدال رای دادند. ترکیب امید و تدبیر و اعتدال در سیاست خارجی به آن معناست که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نسبت به امنیت منطقه و جهان، مسئولانه برخورد می‌کند و آمادگی همکاری چندجانبه و همه‌جانبه با سایر بازیگران مسئول در این عرصه‌ها را دارد. ما از صلح مبتنی بر دموکراسی و صندوق رأی در همه جای جهان از جمله در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای منطقه دفاع می‌کنیم و معتقدیم راه‌های خشونت‌آمیز برای بحران‌های جهانی وجود ندارد و تنها به کمک خرد انسانی و با تعامل و اعتدال میتوان بر واقعیت‌های تلخ جامعه بشری غلبه کرد. لذا تضمین صلح و دموکراسی، و تأمین منافع مشروع همه کشورها در جهان، و از جمله در منطقه خاورمیانه، با نظامی‌گری محقق نمی‌شود.

ایران بدنبال راه حل مسایل و نه تولید مشکلات است. هیچ پرونده و موضوعی نیست که با امید و اعتدال، با احترام متقابل و با نفی خشونت و افراط قابل حل نباشد. اجازه دهید به پرونده هسته‌ای ایران اشاره کنم. پذیرش حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران، بفرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ساده‌ترین راه حل این موضوع است. این یک شعار سیاسی نیست. بلکه بر اساس شناخت عمیق وضعیت فن‌آوری در ایران، شرایط بین‌المللی و پایان بازی‌ها با حاصل جمع صفر و ضرورت یافتن اهداف و منافع مشترک برای رسیدن به تفاهم و امنیت مشترک است. به عبارت دیگر، ایران و دیگر کنشگران باید دو هدف مشترک را به عنوان دو قسمت غیرقابل تفکیکِ راه حل سیاسی پرونده هسته‌ای ایران دنبال نمایند.

1- برنامه هسته‌ای ایران و همه کشورهای دیگر می‌باید تنها در جهت اهداف صلح‌آمیز باشد. من اینجا به صراحت اعلام می‌کنم که این هدف، صرف نظر از مواضع دیگر بازیگران، هدف جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران نداشته و با باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی ما در تعارض است. منافع ملی ما ایجاب می‌کند که هرگونه نگرانی منطقی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را مرتفع نماییم.

2- هدف دوم یعنی پذیرش اعمال حق غنی‌سازی و سایر حقوق هسته‌ای در خاک ایران تنها راه تامین هدف اول است. دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و فن‌آوری هسته‌ای از جمله غنی‌سازی به مرحله تولید انبوه رسیده است. لذا تصور اینکه با مانع شدن از برنامه هسته‌ای ایران از طریق اعمال فشارهای غیرقانونی می‌توان صلح‌آمیز بودن چنین برنامه‌ای را تضمین کرد موهوم و به غایت غیرواقع‌بینانه است.

لذا جمهوری اسلامی ایران ضمن پافشاری بر اعمال حقوق خود و ضرورت احترام و همکاری بین‌المللی در اعمال این حقوق، آماده گفت‌وگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل ورفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می‌باشد.

ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست. من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم؛ در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه‌های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین‌المللی باید مبنا باشد؛ البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.

آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان

در این سالها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد و غیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است." پس به نام جمهوری اسلامی ایران در گام نخست پیشنهاد می‌کنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطی‌گری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بین‌المللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند.

باید به جای گزینه ناکارآمد "ائتلاف برای جنگ" در مناطق مختلف جهان به "ائتلاف برای صلح پایدار" در سراسر جهان اندیشید. امروز جمهوری اسلامی ایران شما و همه جامعه جهانی را به برداشتن گامی فراپیش می‌خواند؛ دعوتِ "جهان علیه خشونت و افراطیگری"؛ ما باید بپذیریم و بتوانیم در اینجا افقی را بگشاییم که در آن به جای جنگ، صلح، به جای خشونت، مدارا، به جای خونریزی، پیشرفت، به جای تبعیض، عدالت، به جای فقر، برخورداری و به جای استبداد، آزادی در سراسر جهان بهتر دیده شود. به گفته فردوسی، شاعر بلند آوازه ایران «بکوشید نیکی به کارآورید / چو دیدید سرما، بهار آورید».

علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم. با همبستگی جهانی علیه خشونت و افراط، تردیدی ندارم که آینده روشن است. اعتدال، آینده جهان را درخشان خواهد کرد. امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می‌گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن که: «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون».

آقای رییس متشکرم»

ارسال نظرات
hadi
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا ناامیدمون کردی آقای روحانی.
مجمع عمومی رفته بودی یا بالای منبر؟
جسارت هم خوب چیزیه که اوباما داشت ولی ...
علي
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحاني رفته امريكا، اينجا در ايران يك آدم تعطيل(سيف رئيس بانك مركزي) هر چي روحاني اونجا كاشته بود رو آتش زد. روحاني خواسته مردم بعد از برگشت اول بركناري اين دلال و دوم رابطه با امريكا
احد
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقاي روحاني مردم اميد داشتند مثبت تراز اين ظاهر شويد و دنيا را براي همكاري با ايران رساتر صدا كنيد . ظاهرا هنوز مسئولين مملكت به اين نتيجه نرسيده اند كه كارد به استخوان مردم رسيده است .فكر پدراني باشيد كه هميشه نزد خانواده شرمنده و سرافكنده اند . ارزش ايرانيها بيش از اين است . زنده باد عقلانيت اعتدال و اصلاحات
ناشناس
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
همون بیماری آمریکا ستیزی که ما رو به این بدبختی رسونده در سخنانشان مشهود بود
ناشناس
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فعلا اوباما1-روحانی0 عملکرد و صحبتهای اشتباه روحانی بازی رو به نفع آمریکا تغییر داد و توپ رو تو زمین ایران انداخت
345543
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
"وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با قدردانی از سخنان دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رویکرد شما بسیار سازنده بود"
عباس
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به امید ایجاد دنیایی بدون جنگ و خونریزی در سایه صلح جهانی با ابتکار دکتر روحانی محبوب
111111111111
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان روحانی خاتمی نیست. او شم بالایی در عرصه دیپلماتیک و سیاست خارجی دارد نمیگم عالی بود اما شرایط داخلی و شرایط خارجی رو درنظر بگیرید روحانی نمیخواد با یک کار و یا یک جمله هیجانی که اصلا سودی نداره و فقط بنده وشما که توده مردم هستیم خوشمان میاد ،راه خودشو ببنده مطمئن باشید او همان کسی است که رهبری را برای تعلیق برنامه هسته ای ایران با یک تلفن در دقیقه 90 متقاعد کرده کاری که هیچکس نمی توانست . کلماتی که استفاده کردند مثل" شفاف سازی کامل" همه و همه بار حقوقی داره و قابل فهمه برای سیاستمدارای دنیا البته ای کاش یه کم موجزتر بود یکی دوجمله ی صریح تر میداشت و یه کم اجراش محکمتر و مسلط تر .او با همین مشی زمینه آزادی برخی از زندانیان را البته با رایزنی با رهبری و قوه قضائیه فراهم کرد کاری که از پس خاتمی بر نمیومد خاتمی عزیز آدم معتدلیه ولی روحانی سیاستمدار معتدلیه . اوباما به فتوای رهبری و حق برخورداری از انرژی هسته ای رو متذکرشد که گام بسیارمثبتیه اما یادمون باشه از طرفی گفته اسرائیل خط قرمز ماست و ایران باید بیخیال سوریه بشه این یعنی همان کاری که روحانی کرد منتها اینجا انتظارات تغییر استراتژیه که منطقی نیست حداقل در شرایط فعلی
ناشاس
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
وقتی رییس جمهور اختیارت سخنرانی و ابراز نظراتشو هم نداره دیگه چه انتظاری دارید
reza
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فقط میتوانم بگویم یک سخنرانی بود و دیگر هیچ .سخنرانی توام با ترس که پاک کردن صورت خود بیانگر یک انسان محکم نبود .ما منظورمان این نیست که با اقتدار صحبت نکنید بلکه باور کنید دنیا خسته شده از موعظه ! بابا حرفهای صریح بزنید توره خدا در رابطه با حل اختلاف با امریکا را شما بخوان نمیدانم مدیریت فلان فلان و برای کاهش اختلافات میتواند بوجود بیاید .اصلا حرف اصلی در ان گم شده .البته بازهم در مقایسه با احمدی نژاد خوب بود ولی میترسم فرصتهای طلایی را از دست دهیم .جوری نشود که مردم که دیروز موضع گیری سخیف ریاست بانک مرکزی را در مورد قیمت دلار شنیدند حالا هم دلسرد شوند
اقتصاد خوانده
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان چقدر زود آیه یاس می خوانند همین که ما از صندلی خالی پارسال به اینجا رسیدیم که فردا آقای ظریف با جان کری حرف میزنه خوب خودش خوبه
در ضمن نرخ دلار را تریبون سازمان ملل تعیین نمی کند این فقط واکنش احساسی بازار در کوتاه مدته وگرنه در بلند مدت عرضه و تقاضا نرخ دلار را تعیین می کند وقتی در 8 سال پیش دکتر نقدینگی را 8 برابر کرده است هر کس که الفبای اقتصاد را بفهمد می داند که بازگشت دلار حتی به 2500 تومان در این شرایط تحریم و حتی با وجود کاهش تحریم ها محال است و آقای سیف به درستی این را درک کرده است
پایین آمدن دلار زیاد مهم نیست مهم ثبات دلار است و به نظر من این دولت توانایی تثبیت نرخ ارز را دارد و در این مدت کوتاه نیز نشانه خوبی از خود نشان داده است
پس اینقدر نا امید نباشید تصور کند الان به جای آقای روحانی یکی پشت تریبون سازمان ملل ظرفیت جهان را شکوفا می کرد آن وقت دلار الان بالای 5 هزار تومان بود
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستانی که معتقدند ایشون باید نرم تر صحبت کنه، چی باید میگفت؟ ایشون نمیتونه که بگه ما میخوایم فردا سفارت آمریکا رو باز کنیم گفتند که «می‌توان با آمریکا به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید». لطفا اتفاقات دوران اصلاحات را به یاد داشته باشیم. همواره افرادی در داخل هستند که منتظر بهانه جویی میباشند و برای سنگ اندازی از هیچ بهانه ای نمیگذرند، در ضمن اونهایی که از سخنان آقای اوباما ذوق زده شدن ایشون هم حرف تازه ای نزد پیشتر آمریکا به مشکلات میان خود و ایران در زمان آقای کلینتون اشاره کرده بود!
در ضمن ایشون هم از روی تحکم صحبت کرد :
«ما به دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم» که نباید هم باشه چون به ایشون و آمریکا مطابق قوانین بین المللی هیچ ربطی نداره!

فقط برای کشورم ناراحتم که نتیجه این همه دعوای بیهوده با عناصر داخلی و خارجی، تنها و تنها ضربه به اقتصاد و جلوگیری از پیشرفت ایران است. امیدوارم که ایران همانند گذشته با سربلندی از زیر این همه مشکلات کمر راست کند!
ناشاس
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کاملا مشخص بود که این سخنرانی دیکته شده بوده و سخنان خودش نبود
کوروش
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چرا اینقدر از روحانی انتقاد میکنید؟؟؟اخه یه ذره چشماتون رو باز کنید ببینید اطرافیان ایشون در مجلس چه کسانی هستند؟! وقتی امثال کوثری, تندروهامثل نقدی و شریعتمداری و شجونی ها اینجوری ایشون رو تحت فشار میذارن میخواهید ایشون با اوباما دست بده؟ضمنا نسبت به هشت سال پیش پیشرفت مشهود بود اما این پیشرفت متناسب با صحبت اوباما باید بود که نبود یعنی باید نرمتر حرف میزد و از صحبت کردن درباره بحرین و سوریه و فلسطین که هیچ دردی رو از ایرانی ها دوا نمیکنه رو نباید به زبان میاورد روحانی فقط یه مهره هستش که یه کسی دیگه اونو حرکت میده همین و بس!
ناشناس
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یک نفر به آقای روحانی بگه جناب ما میدونیم تو خیلی باسوادی چه اصراری بر اثبات فهم و کمالات خودت داری تو هم مثل اوباما حرف بزن ساده و معمولی فکر کنم مترجم سازمان ملل هنوز داره دنبال معنای بعضی از کلمات آقای روحانی می گرده
ناشناس
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تقریبا شبیه صحبتهای احمدی نژاد بود واین نشون میده رییس جمهور اختیار اندکی در انتخاب سخنان داره لحنش مثل صحبتهایی که اینجا میکنه نبود و دلنشین نبود وحیرت آور بود که ایشان که خواهان بهتر شدن روابط با آمریکاست چرا هفتاد هشتاد درصد سخنرانیش طعنه و کنایه زدن به آمریکا بود ؟من فکر میکنم پنج درصد صحبتهاش رو خودش انتخاب کرده بود
ناشناس
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما پاس گل به اون قشنگی داد و شوت روحانی از ورزشگاه هم خارج شد!!!!اینجاست که معلوم میشه ما بر خلاف غربیها فقط حرف می زنیم و اونها به جاش فقط عمل می کنند.
محمدرضا بهزادی اصل
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عمرا هچ وقت نمیتونه این قفلو باز کنه...حسن کلید ساز .....که صحله
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
رييس جمهور امريكا بدون دست نوشته ودر واقع نظر شخصي خودش رابيان كرد در حاليكه نظر ريس جمهور ايران دست نوشته ونظر گروهي بود دوستان عزيز لطفا صبر كنيد وبه ريس جمهور وتيم همراه اعتماد داشته باشيد مسئله اول ومهم كشور ما وغرب مسئله هسته اي ميباشد تا فردا شب منتظر باشيد اميدواريم انشااله خبرهاي خوشي برسد
amirrr
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمیدونم چی بگم...آدم میخواد از این وضعیت سرشو بکوبه به دیوار. از یه طرف افراطیون درداخل کشور خون مردمو کردن تو شیشه و نمیزارن رییس جمهور اونجوری که میخواد پیش بره از طرف دیگه هم با این سخنرانی -که معلوم بود آقای روحانی تحت فشاره و نمیخواد آتو بده دست این تندروها- کمی ناامید شدم. جای تاسفه که رییس جمهورمملکت از جانب یه عده هوچی گر پرمدعا انقد تحت فشار باشه و نتونه کاری بکنه. امیدوارم مذاکرات 1+5 حداقل بتونه کمی کارساز باشه...
واقعا کدوم یک از این بالانشینا میتونه درد مردمو بفهمه؟ کدومشون میتونن بفهمن گیرنیاوردن دارو چه بلایی سر خانواده های بدبخت آورده... خدا آخر و عاقبت مارو با این نماینده ها و این نوکیسه ها ختم به خیر کنه.
ناشناس
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا متاسفم!همون حرفهای احمدی نژاد بود و فقط دعای فرج اولشو نخوند!تازه میفهمم منظورش از اختیار تام چی بود.
عسل
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من نمی دونم چرا سیاستمدارهای ما همه ش دوست دارن درس اخلاق بدن. بابا اون جا مجمع عمومی سازمان ملله منبر که نیست. سخنرانی ایشون بیشتر شبیه به روضه خونی بود. اون همه آدم مهم نشستن اونجا می خوان صحبت های مختصر، مفید و روشن بشنون.
ناشناس
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بان کی مون هم که نبود موقع سخنرانیت حسن
مهدی
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب بود...
ناشناس
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته آقای روحانی خیلی فلسفه بافی کرد و سخنانش بیشتر شبیه روضه بود و خیلی ها را ناامید کرد که توقع سخنرانی حرفه ای دیپلماتیک و شفاف از ایشان داشتند و لی نمیدانم چرا بعضی ها عاشق ادبیات لمپنی و لات مابانه احمدی نژاد هستند یعنی شما دوست دارید مثلا یکی از عربده کشان خطرناک رئیس جمهور شود؟ با این ادبیات راحت ترید؟!!!!!!
ناشناس
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته آقای روحانی خیلی فلسفه بافی کرد و سخنانش بیشتر شبیه روضه بود و خیلی ها را ناامید کرد که توقع سخنرانی حرفه ای دیپلماتیک و شفاف از ایشان داشتند و لی نمیدانم چرا بعضی ها عاشق ادبیات لمپنی و لات مابانه احمدی نژاد هستند یعنی شما دوست دارید مثلا یکی از عربده کشان خطرناک رئیس جمهور شود؟ با این ادبیات راحت ترید؟!!!!!!
رضا
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
راه سومی هم هست که جناب اوباما برگزیدند
ناشناس
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
پس با اين حساب بايد بريم قدر خاتمي رو بدونيم كه با اون همه محدوديت در آن زمان با وجود اينكه خاتمي در داخل به شدت تحت فشار بود و آ.ردن نام آمريكا جرم محسوب مي شد يه عده منتظر بودن كه بياد ايران تا به حسابش برسن، چه سخنراني اي داشت كه جهان رو تحت تاثير گذاشت، ولي متاسفانه روحاني با وجود حمايت همه جانبه در ايران اصلا تاثير گذار نبود. اگه از خاتمي اين همه حمايت مي شد واقعا چي مي شد؟ افسوس كه چه راحت فرصت خاتمي را قدر ندانستيم!
ناشناس
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آب رو بریزید اونجا که میسوزه
ناشناس
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالا اون دستمالی که مدام میکشید روی پیشونیش فن دیپلماسی بود؟ خیلی ضایع بود
ناشناس
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی از عرق پیشانی و اخمهایت متوجه همه چیز شدیم.
عبدالرحمن
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوچیز من از سخنرانیش مفید یافتم"1- آمریکا باید حرف گزینه جنگ روی میز است را باید تکرار نکند.2- دست از تحریم ایران بکشید..
بقیه درس دادن به جمع حاضر بود که به نظر من نوعی جسارت بود.درسی که 34 سال است میدهیم و شنونده ای ندارد
یه دوست
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بچه ها یادمون نره نباید همه کاسه کوزه ها رو سر آقای روحانی بشکنیم. من مطمئنم بنده ی خدا خیلی از داخل تحت فشار بوده. مطمئناً نمی ذارن کارشو بکنه.
دیشب فهمیدم که زیادی خوش بین بودم.
هومن
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من روحانی فقط میخواست بگه ما با کسی جنگ نداریم والا بقیه مسائل رو باید در مذاکرات بعدی مطرح کرد.یک کم محافظه کارانه عمل کردند.ولی آقای رئیس جمهور به شدت مضطرب بودند.در چهره ایشان کاملا نمایان بود.
ناشناس
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چرا حالا اينقدر استرس داشت؟
ناشناس
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جسارت در سخنان اوباما به مراتب بیشتر از دکتر روحانی بود . البته باید به ایران حق داد که آهسته تر گام بردارد .
ناشناس
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی از عرق پیشانی و اخمهایت متوجه همه چیز شدیم.
ناشناس
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته آقای روحانی خیلی فلسفه بافی کرد و سخنانش بیشتر شبیه روضه بود و خیلی ها را ناامید کرد که توقع سخنرانی حرفه ای دیپلماتیک و شفاف از ایشان داشتند و لی نمیدانم چرا بعضی ها عاشق ادبیات لمپنی و لات مابانه احمدی نژاد هستند یعنی شما دوست دارید مثلا یکی از عربده کشان خطرناک رئیس جمهور شود؟ با این ادبیات راحت ترید؟!!!!!!
ناشناس
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هر كس بگويد روحاني اختيار تام و كامل دارد خطا ميكند
ناشناس
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متنی که اقای حسام الدین اشنا نوشته هیچ خوب نبود متاسفم که بیخود امیدوار بودیم
ناشناس
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرارو واقعا عقبی ها. مثلا شما خبرگزاری هستید. تا خبر رو بذارید ما از کلی سایت های خارج از کشور اخبار رو گرفتیم. اینجوری می خواین جایگزین خبرگزاری های خارج از کشور بشین؟
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحاني خوبه اما خاتمي چيز ديگري است حيف شد قدرش ندانستند و به ما مردم جفا بسيار شد
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی یادت نرود ودر ذهن داشته باش که مردمی که به تو رای داده اند چه انتظاری از تو دارند چرا سعی می کنی باب دل افراطیون و اصول گراها باشی.
ناشناس
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تکرار تکرار تکرار
ناشناس
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی فرصت بزرگی که مردم از تو انتظار داشتند از دست دادی.
ناشناس
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دکتر روحانی شما تنها در صورتی پیروز واقعی میدان هستید که در راستای اهداف ملت ایران حرکت کنید، نه گروههای فشار داخلی امیدوارم ملت را از این انتخاب مایوس نکنید.....ما تغییر واقعی را می خواهیم نه لفاظی و حرفهای قشنگ همانطور که دنیا از ایران می خواهد
ناشناس
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی خیلی تحت فشار قرار داره
از لحنش مشخص بود
دلم سوخت براش
محمد حسین
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی پر از شعار و ناامیدکننده فقط با لحن بهتر و در مقابل سخنرانی اوباما که 25 بار نام ایران را آورد و کلی گویی نکرد و از راه حل های مشخص صحبت کرد. به نظرم سخنرانی اوباما در مجموع خیلی بهتر بود و سخنرانی روحانی نا امید کننده. کاش این رهبران میانه رو یاد می گرفتن از حداقل فرصتهای باقیمانده در مقابل تندروها استفاده کنند. در حالیکه فرصت فراهم و ذهن ها آمده بود ولی فرصت سوزی شد و دیگه معلوم نیست کی همچین فرصت مناسبی به دست بیاد. مردم دیگه تحمل این شرایط اقتصادی را ندارند در حالیکه آقایان فرصت ها را از دست می دهند.
ناشناس
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
البته من هم قبول دارم که دکتر روحانی باید خیلی بهتر از اینها سخنرانی میکرد اما شرایطی که برای اوباما در کشورش محیاست در ایران برای دکتر روحانی محیا نیست. بالاخره باید خیلی صبور باشیم. من همچنان امیدوارم که در آینده گامهای مثبت تر و روشنتری برداشته بشه. به عنوان اولین گام خیلی هم بد نبود اما در آینده باید خیلی بهتر باشه.
محمد حسین
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی پر از شعار و ناامیدکننده فقط با لحن بهتر و در مقابل سخنرانی اوباما که 25 بار نام ایران را آورد و کلی گویی نکرد و از راه حل های مشخص صحبت کرد. به نظرم سخنرانی اوباما در مجموع خیلی بهتر بود و سخنرانی روحانی نا امید کننده. کاش این رهبران میانه رو یاد می گرفتن از حداقل فرصتهای باقیمانده در مقابل تندروها استفاده کنند. در حالیکه فرصت فراهم و ذهن ها آمده بود ولی فرصت سوزی شد و دیگه معلوم نیست کی همچین فرصت مناسبی به دست بیاد. مردم دیگه تحمل این شرایط اقتصادی را ندارند در حالیکه آقایان فرصت ها را از دست می دهند.
ناشناس
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی خودش نبود بخشی از سخنانش برای جلب نظر افراطیون داخلی بود بر خلاف میل باطنی خودش.
ناشناس
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفانه سخنان آقاي روحاني نه تنها هيچ ثمر و واكنش مثبت داخلي و خارجي در پي نخواهد داشت بلكه حنثي كننده زمينه هاي تعامل آينده نيز خواهد بود ما تا ياد نگرفته ايم بجاي نصيحت ديگران و شناختن حد و ظرفيتهاي خودمان با جهان اطراف تعامل كنيم در جهل مركب دست و پا خواهيم زد به نظرم وجه داخلي و بين المللي آقاي روحاني با سخنراني اخيرش نه تنها ارتقاء نيافت بلكه تا حد زيادي تضيف شد.
1111111111111111
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یه نگاه به رسانه های غرب بندازین فکر کنم خلاف نظر شما اعمال شده
ناشناس
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من خودمو جای امریکا و اوباما میزارم ، گیج میشم...

صحبت های ایران شفاف نبود و همچنان حالت سردرگمی داشت.
ناشناس
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سیاست ما بر اساس مرگ بر آمریکا میچرخد. و این درست بشو نیست.
حسین نداف
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به اعتقاد من سخنرانی جامع و کاملی بود ، فقط می شد که کمی نرمشی که در ابتدای سفر و شعار آن عنوان شده بود را در آن لحاظ کرد سخنرانی به مراتب بهتر از سالهای پیش بود ، به دور از زبان تهدید و لوده بازی و انکار واقعیت های تاریخی اما نرمشی هم در آن دیدن نمی شد.البته بی شک نظر و صلاح دید رئیس جمهور با توجه به اوضاع و جو حاکم بر این دوره نشست بوده و حتمی در رایزنی با تیم همراه این نتیجه حاصل شده که متن سخنرانی بدین گونه تنظیم گردد. به هر حال امید به آن دارم با حفظ اقتدار و عظمت و نمایش شان و جایگاه واقعی ایران و ایرانی این نشست با رایزنی های بعدی دولتمردان در این دوره منتج به خیر شود .
محمدرضا
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اولش بد شروع كرد ولى يواش يواش درست شد ..
سيد برو اوباما رو ببين ..
ناشناس
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دکتر روحانی شما تنها در صورتی پیروز واقعی میدان هستید که در راستای اهداف ملت ایران حرکت کنید، نه گروههای فشار داخلی امیدوارم ملت را از این انتخاب مایوس نکنید.....ما تغییر واقعی را می خواهیم نه لفاظی و حرفهای قشنگ همانطور که دنیا از ایران می خواهد
1111111111111111
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1-منافع ملی ایران ایجاب می کند در برابر ابهامات "شفاف سازی کامل" انجام دهد 2-ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی توسط سوریه استقبال می کنیم 3-ما خواهان افزایش تنش با امریکا نیستیم بلکه در صورت رعایت احترام متقابل خواهان حل اختلافات در یک چارچوب مشخص هستیم 4-دوران بازی با حاصل جمع صفر گذشته است 5-طرح شعار "جهان علیه خشونت"
6-اینکه ایران تهدیدی برای منطقه و جهان نیست. 7-باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی،دکترین نظامی ایران،بیت فردوسی،ناکید بر شنیدن پیام سحنرانی اوباما،تاکید بر پیام انتخابات ایران،محکومیت اسلام هراسی وایران هراسی،محکوم کردن خشونت کشتار بیگناهان،تحریم و القای فضای اعتدال و امید،نمایش مظلومیت ایران در قضیه جنگ و ترور دانشمندان هسته ای،تاکید بر شنیدن صدای واحد از واشنگتن،
البته اگر یکی دو جمله سورپرایزکننده هم میداشت خیلی عالی میشد اما در مجموع خوب بود ضمن اینکه سعی میکرد از جملات قابل فهم برای سیاستمداران دنیا استفاده کند
11111111111111
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان رسانه های غربی رو یه نگاه بندازین پیام ایرام واضح بود به زبان دیپلماتیک هم بیان شده
ایران
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
در کل خوب بود ولی اگر اندکی صریح تر ،موجزتر،روان تر و البته با اجرای محکمتری همراه می بود بهتر میشد
ادریس
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالا همه فهمیدیم که هیچ کس سید خندان نمیشه...
ناشناس
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اي جانم سيد خندان
شیرازیا
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرصت را به پسرفت تبدیل نکنید سیاستمردان ایران . . .به خدا دیگه خسته شدیم .
ناشناس
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دکتر روحانی شما تنها در صورتی پیروز واقعی میدان هستید که در راستای اهداف ملت ایران حرکت کنید، نه گروههای فشار داخلی امیدوارم ملت را از این انتخاب مایوس نکنید.....ما تغییر واقعی را می خواهیم نه لفاظی و حرفهای قشنگ همانطور که دنیا از ایران می خواهد
ناشناس
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من هم روحانی یک فرصت بزرگ تاریخی رو از دست داد
ناشناس
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با سلام . بعضی عزیزان انتظار دارند یکباره بپریم توی بغل آمریکا بالاخره اولش هست باید قدم به قدم بریم جلو سی سال و اندی باهم کشمکش داریم اگر سخرانی اوباما را گوش کرده باشید اونهم با اینکه لحنش تغییر کرده بود خط قرمز گذاشت و دوباره پیش شرط که ایران از حمایت سوریه دست بردارد و خط قرمز آمریکا اسرائیل می باشد . اون وقت انتظار دارین روحانی بیاد بگه ما آماده مذاکره هستیم مقدمات لازم داره عجله نکنید یواش یواش
ناشناس
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نفست بوی دلار وسکه می ده!!
ناشناس
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود درود و دو صد میلیارد درود به این تدبیر و سخت که بسیار فیلسوفانه بیان شده و نشان از عمق فرهنگ ایرانیان دارد
ناشناس
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سر صبحی چی زدی که اینجور شیدایی؟؟!!
ناشناس
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان عزیز به این موضوع توجه کنید که فقط مقامات اسراییلی سالن را ترک کردند و این یعنی پیروزی دیپلماسی آقای روحانی و انزوای اسراییل
دوستان چرا دنبال جملات احساسی میگردید آقای روحانی فرد کار آزموده ای هستند ایشان بهتر میدانند در دنیای سیاست چگونه باید برخورد کرد.
کتی
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من این یه سنته که دولتمردهای ما وقتی در عرصه بین المللی حضور پیدا می کنند نگران عواقب صحبت هاشون در داخل باشند. آقای روحانی توی مهمونی ناهار سازمان ملل شرکت نکرد و موقع سخنرانی اوباما حضور نداشت که اوباما هم واکنش متقابل نشون داد و موقع سخنرانی روحانی حضور نداشت.
در کل به نظر من بین صحبت هایی که از روحانی شنیدیدم و اونچه که د رعمل نشون دارد تفاوت وجود داره. دیشب توی صحبت های ایشون هیچ ابتکاری ندیدم.
PEYMAN
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفم درکشوری زندگی می کنم که دولتمردان غیرمسئولی داره که دائما فرصتهای بهبود معیشتی ملتشونو می سوزونند.
یکی نیست به اونا حالی کنه بابا یسه دیگه ملت خسته اند. جوونا ناامیدند تا کی میخواهید اسیر جو بشید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
حسین تهرانی
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای ریس جمهور نماینده ملت ایران افنخاری جهت مردم ایران است. اما اگر تنظیم کنندگان متن کوتاه تری انتخاب می کردند تاثیر بیشتری داشت
ناشناس
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چقدر گفت آقای رئیس ، اوباما خیلی محمک صحبت کرد کاش روحانی هم اینطوری حرف میزد
بسیار بد بود اصلا فکرشو نمیکردم روحانی اینطوری صحبت کنه یاد سلطانیه افتادم تو شوراری حکام!
امریکا مگه لولو هست ایران بهش نزدیک نمیشه؟
PEYMAN
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما یک رئیس جمهور بااخلاق و محکم و مودب هست.
یک حدیث نبوی داریم که میگه کسی که ادب نداره عقل نداره.
و از این میشه تدبیر اون رو استنباط کرد.
ولی در این هماورد ما به اندازه اوباما نتونستیم موفق باشیم چون نتونستیم بر خشم خودمون غلبه کنیم. بنده به شخصه ناامید شدم. چون این رو یه فرصت سوزی بزرگ بعد از اینهمه سال دیدم. ما دیگر جایی برای فرصت سوزی نداریم جامعه متاسفانه درحال ازهم پاشیدن است و این از چشم سیاستمداران به دور مانده. ما بیشتر باید بجای سخن گرایی عمل گرا باشیم.
فقط برای خودم متاسفم که اینگونه فرصتهای این ملت یکی پس از دیگری می سوزد.
همین!
ناشناس
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با پیمان کاملا"موافقم
ناشناس
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود
مسعود
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی
جنابعالی وقتی صحبت از صلح و دوستی و امنیت و اعتدال کردی همه ما بسیار خوشحال شدیم چون حرفهای تازه ای بود اما دیشب ایا نیاز بود انقدر پیچیده سخن بکویی بزرگوار طوری سخنرانی کردی که ما را هم به استرس انداختی ایا واقعا این سخنرانی تفکرات خودتان بود یا شما فقط روخوانی کردی ؟؟؟
حمید
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
از نظرات کاملا مشخصه که حرفهای دکتر روحانی انتظارات را کامل براورده نکرد. من خودم انتظار بیشتری داشتم که با توجه به حرفهای اوباما یه کم سخنان ایشان آشتی جویانه تر باشد. به نظر من یا جرات ریسک نداشت یا نظام چنین اجازه ای بهش نداده بود.به هر حال من که یه کم تو ذوقم خورد. خدا نکنه این همه امید تبدیل به یاس بشه
ناشناس
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی بود و همراه با امید
ناشناس
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی بود و همراه با امید
ناشناس
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی همراه با امید بود
ناشناس
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هه دلمون به کی خوش بود... خیالتون راحت از سال دیگه هم برای صندلی های خالی حرف میزنه
رضا
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی عزیز ..صحبتهای شما نخست فاسفه بافی و سپس متلک پرانی به امریکا بود آن هم به رییس جمهوری که دخالتی در حمله به عراق و افغانستان نداشت....انتظاره بیشتری می رفت
رضا
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
همه اش تکراری و بدرد نخور. این حرفا بجای چرخاندن چرخ مردم بیشتر به درد چرخ سانتریفوژها میخوره.
ناشناس
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بیشتر مصرف داخلی داشت.. به خدا از فلسفه بافی خسته شدیم.

صحبت های داخلی روحانی محکمتز بود
ناشناس
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ای کاش هزینه سفرش رو خرج داروهای سرطانی میکرد اینجوری حداقل ازش تچکر می کردیم
لادن
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من قسمت های ابتدایی سخنرانی آقای روحانی یه کم پیچیده و فلسفی بود و فکر نکنم کسی زیاد چیزی دستگیرش شده باشد به خصوص وقتی به انگلیسی ترجمه بشه. در کل لحن ایشون به نظر من کمی تند بود و من فاصله ی چشمگیری رو بین صحبت های آقای روحانی و آون چه که سال هاست داریم می شنویم احساس نکردم. اولش که خیلی به آمریکا توپید و گذشته ها رو شخم زد. فکر نمی کنم آقای روحانی تونسته باشه از این فرصت طلایی استفاده کنه،انتظارهای خیلی بالاتر بود. البته می دونم ایشون چندان دستش باز نیست.
PEYMAN
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
پس چطور میگه اختیار تام داره؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!
امین
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دیروز کوثری نماینده مجلس گفته بود نه ملاقاتی صورت میگیرد و نه هیچ خبر ذیگر روحانی اختیاری ندارد و در این رابطه توجیه شده و متاسفانه همان شد. دیشب روحانی شبیه احمدی نزاد شده بود لبخند همیشگی بر لب نداشت ناارام بود عرق بر پیشانی داشت در سخنانش اولویت با مردم فلسطین و سوریه بحرین بود نه مردم ایران .خدا کند شهامت این را پیذا کند که حقیقت را بگوید
ناشناس
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالا بروید از کوثری عذر خواهی کنید !!!
ناشناس
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تحت فشار بود
دلم براش سوخت
ناشناس
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر کوثری که سکاندار اصلی سیاستهای خارجی کشور ماست!
احمد
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
این بود انشای من در سازمان ملل
ناشناس
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمره انشا شما -3-
hadi
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من صفر میدم
رضا
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی عزیز ..صحبتهای شما نخست فاسفه بافی و سپس متلک پرانی به امریکا بود آن هم به رییس جمهوری که دخالتی در حمله به عراق و افغانستان نداشت....انتظاره بیشتری می رفت
ناشناس
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با تحلیلتون کاملا موافقم
"متلک پرانی به امریکا بود آن هم به رییس جمهوری که دخالتی در حمله به عراق و افغانستان نداشت"
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی حرف جدیدی نزدند و در واقع عبور از 8 سال گذشته و بازگشت به 10 سال پیش و حرفهای خاتمی بود.

انتظار تسریع بیشتری رو داشتیم چون 8 سال هست عقب افتائیم.
ناشناس
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنراني اوباما زيباتر وصريح تر بود ولي سخنان روحاني كلي گويي و. .. بود متاسفانه سخنان دكتر روحاني كمتر از حد انتظار بود
ناشناس
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی اوباما ملموس تر بود و راحت میشد پیام رو گرفت ، اما ایران باز مسئله پیچوند.. و برای طرف مقابل سردرگرم کننده بود.
محمود
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ابه نظر من عالی بود هم حرف ونظراتش را گفت هم به بقیه توهین نکرد وهم اینکه نگفت این و اونو محو میکنیم غرب در حال سقوط وخلاصه درست وبه جا بود
ناشناس
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ما که متوجه نشدیم کجای حرفای روحانی تازه و سازنده بود. به نظر من اوباما حرفهای بهتری زد ولی روحانی هنوز درگیر فلسفه و اثبات بود بقول آقای ولایتی باید یاد بگیریم که عرصه دیپلماسی کلاس فلسفه نیست حرفهای روحانی از نظر من نکته مثبت و جدیدی نداره اون خشونت رو محکوم کرده و بمب گذاری رو ولی حمله 11 سپتامبر رو محکوم نکرده به نظرم حرفاش امیدوار کننده نبود همون مواضع قبلی
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
موافقم باهات ناشناس محترم 08:51 .
ناشناس
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
like
ناشناس
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی اگر فشار داخلی است اعلام فرمائید..

صادقانه می گویم انتظارها بیش از این بود هر چند که هنوز امیدوار هستیم، ولی این مجمع مکان خوبی برای افزایش شتاب مناسبات با غرب بود.
ناشناس
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بنده كم كم دارم از مخالفان به دشمنان نبديل مي شم.
اصغر
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
صحبتهاي آقاي دكتر احمدي نژاد در سازمان ملل تكرار نشدني است
هر وقت كه صحبت ميكرد تمام غرب و استعمار و آمريكا و اسرائيل تنشان ميلرزيد چون سخن ملت بزرگ ايران را ميگفت
غرب از بين ميرود
کامبیز
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دکتر احمدی نژاد با درک واقعی از اوضاع جهان در سازمان ملل صحبت میکرد.مردی بزرگ و با اقتدار که استکبار جهانی به شدت از آن وحشت داشت و از عزت مردم ایران دفاع میکرد.
ناشناس
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اصغر آقا شما به کارت برس عزیزم. تو کار بزرگترها دخالت نکن
رویا
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جوک سال: غرب از بین می رود:))
ناشناس
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عزت یعنی اینکه تمام سالن خالی بشه از نماینده ها و به سمتت چیزی پرت کنند. عزت یعنی گینه بیسائو و غیره.

غرب از بین میره؟!!!!!!!!1 میدونم که شوخی میکنی پس بیخیال
ناشناس
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اصغر جان و کامبیز جان همون دکتر بی سواد سیاسی به دردتان می خوره حرفهای احمدی نژاد کجا که برای همه خط ونشان می کشید حرفهای روحانی کجا
ناشناس
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
لرزش تمام غرب چه خیری برا تو داره اصغر جون؟
راستشو بگو.
ناشناس
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کامبیز "مردی بزرگ و با اقتدار" رو خوب اومدی !!!
ناشناس
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخن ملت بزرگ ایران مم و لولو هست؟! یا سوختن اونجا یا هاله نور؟ اینا واست عزت آورد؟ میخوای روحانی هم راجع یه موقعیت فعلی ممه کجاست صحبت کنه یعنی؟
ناشناس
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احمدي نژاد وقتي صحبت مي كرد اصولا كسي تو سالن نبود كه بلرزه . همه مي رفتن به كاراشون برسن.
ناشناس
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب معلومه بی تربیتی و بیسوادانه صحبت کردنش برای یک رئیس جمهور تکرار نشدنی است؟
رفته تو جمع بین المللی گفته" مرده شور ببرتتون!!!!!"
میخوای بگیم روحانی هم اینا رو بگه خوشحال بشی اصغری؟!!!
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خدا شفات بده!
ناشناس
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
منتظر حرفهای بهتری بودیم آقای روحانی.اوباما خیلی بهتر و محکم تر صحبت کرد.
مجتبي
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اگر منصفانه نگاه كنيم صحبت هاي سنجيده ، منطقي و محكمي بود. وقتي ايران در قدم اول در سطح وزير در زمان صحبت اوباما در سالن حضور پيدا مي كنه و هيات امريكايي در سطحي پايين تر، اين يك پيام ديپلماتيك هست. اگر رييس جمهور ما از موضع ضعف و پايين تر صحبت مي كرد آغاز سطح پاييني بود و اول امتياز دهي.
اگر ديپلماسي ايران در هفته اخير رو بررسي كنيم مي بينيم آغاز قوي يك سياست خارجي فعال است. شروع بسيار خوبيست. بايد بدونيم تنها چندماه از عمر دولت مي گذرد و نبايد توقع گشايش يك شبه گره سي ساله رو داشت.

آقاي روحاني با زباني نرم انتقادي جدي به رويكرد غرب در تحريم ملت ايران رو بيان كرد و در نهايت با لحني ملايم در مورد صحبت هاي اوباما عزم ايران براي رفع ابهامات رو مطرح كرد.

در ضمن آثار مثبت اين سخنراني در محافل تندروي اصولگراي ايران زمينه باز شدن تدريجي فضاي براي گام هاي بعدي رو نبايد فراموشً كنيم

من احساس مي كنم موضع سياست خارجي با وجود افراد مجرب و معتقدي مثل آقاي ظريف بسيار قابل اطمينانه
ناشناس
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
می خواست بره اونجا هیچی به امریکا نگه اوباما برگرده بگه شما محور شرارتی خیلی خوب و منطقی و انقلابی و دیپلماتیک بود
ناشناس
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا" احسنت به رییس جمهور انقلابی که با قدرت از آرمانهای انقلاب دفاع کرد

احسنت احسنت بر روحانی گرامی
عليرضا
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چند نکته در سخنراني ايشان وجود داشت. اول اينکه اوباما با لحن مسالمت جويانه تري نسبت به روحاني صحبت کرد. نکته دوم اينکه آقاي ظريف پاي سخنراني اوباما نشست اما جان کري هنگام سخنراني روحاني در سالن نبود. فکر کنم آمريکاييها در حد کارشناس وزارت امور خارجه در سخنراني روحاني حاضر شدند. اين براي دستگاه ديپلماسي خارجي ايران و آقاي ظريف که ادعاي کارکشتگي در اين زمينه را دارند شکست محسوب مي شود.
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای ظریف حسن نیت نشان دادند اگر صحبتهای اواما مسالمت آمیز تر بود و حرف وعملشان یکی بود جان کری هم به احترام ایران ونماینده ایران (روحانی) باید می نشست و این نشون می دهد برخلاف نظر بعضی دوستان هنوز آمریکا احترام متقابل را رعایت نمی کند
ناشناس
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آفرین علیرضا

با نظرت موافقم
ناشناس
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی اعلام کرد باید از طرف امریکا تنها یک صدا شنیده شود.

در صورتی که تو این یک هفته خودمون صدای یکسانی نداشتیم و این اصلا خوب نیست برای ما.

البته حق میدم هم شرایط داخلی پیچیده است هم خارجی !!
ناشناس
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی بخش اول سخنرانی خیلی پیچیده صحبت کرد.

و قسمت دوم مثبت ولی خیلی محطاطانه.

احساس می شد یکسری نگرانی های داخلی ایشون دارند.
ناشناس
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب معلوم هست وقتی امام جمعه مشهد و خیلی جاهای دیگر در حد رهبری اظهار نظر می کنند وبعد از برگشتن از آمریکا براش پاپوش درست میکنند مثل آقای شریعت مداری معلوم هست باید محتاط حرف بزنه وقتی آقای نقدی صلح امام حسن (ع)را زیر سئوال مبره یعنی به امام معصوم (ع) هم اینها رحم نمی کنند چه کار بکنه روحانی
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هرچه از دل بر اید بردل نشیند . ماهم امیدوار شدیم
ناشناس
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جالب بود.
Aref
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود و سپاس . بعد از٨ سال ابروي ايران را خريديد.
حسن
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شايد انتظار خيلي از مردم نرمش بيشتر بود، اما يقين داريم كه تشخيص مرد تدبير و اميد، روحاني عزيز، از ما بهتر و تك تك كلمات انتخابي از سوي ايشان در جهت حفظ منافع ملي و سربلندي ايران سرافراز بوده است
ناشناس
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جالب بود.
محمد
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خیلی خوب و سنجیده بود
ناشناس
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنانش خیلی با صحبتهای احمدی نژاد تفاوت نداشت!
رضا
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ولی همان اندازه که جو داخلی وبین المللی وجایگاه مجمع ایجاب میکرد تفاوت داشت.
ناشناس
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ممنونیم دکتر روحانی ... ما چیزی جز این نمی خواهیم ... حل مشکلات سیاست خارجی در سایه ی احترام متقابل و حفظ حقوق کشورمان ... ممنون از این که بعد از ۸ سال به ما این توفیق را دادید که گوشمان سخنانی زیبنده ی ایران و ایرانی را بشوند ... دست حق نگهدارتان باشد ...
ناشناس
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احسنت
ناشناس
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دكتر روحاني به عنوان يك ايراني به شما افتخار مي كنم خيلي زيبا و عالمانه سخن گفتيد ممنونم كه موهومات و خرافات پيشينو مطرح نكرديد و در آينده جهان از ظهور صحبت نكرديد و دقيقا ترجمه و مفهوم درست آيه را بيان كرديد
علي
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ايران بدنبال صلح با امريكا است. صلحي كه خار چشم روسيه و عربها و اسرائيل و برخي افراد نادان و دلال داخلي هست. روحاني با امريكا گفتگو كن چون اين انتظار مردم ايران هست و به صداهاي ضعيف نادانهاي داخلي توجه نكن