bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۵۷۹۹۵

رهبر انقلاب: ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانیت نیست

رهبر انقلاب: ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانیت نیست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور مدیران خوب و لزوم تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر افزودند: البته در مشکلات اقتصادی، ما نقش خباثت‌آمیز آمریکایی‌ها و تحریم‌های آن‌ها را که حقیقتاً جنایت است، نادیده نمی‌گیریم و به ایستادگی و مقاومت ادامه خواهیم داد تا به لطف خداوند فشار حداکثری آمریکا را به روسیاهی حداکثری و مایه پشیمانی آن‌ها تبدیل کنیم.

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

فرارو- فرمانده معظم کل قوا بیان کردند: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به شرط «تلاش شبانه‌روزی مسئولان» و «مدیریت قوی، جامع و خسته‌نشو» و «تمرکز بر تولید داخلی و چشم امید نداشتن به خارج» قابل حل هستند و سر و صدا‌های اراذل مسلط بر ملت امریکا هم نباید ذهن کسی را مشغول کند.

حضرت آیت‌ّالله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح در دانشگاه افسری امام‌علی علیه‌السلام، اجرای مراسم مشترک دانش آموختگی دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح را فرصتی برای استفاده از تجارب یکدیگر و هم افزایی بیشتر خواندند و افزودند: جوانانی که در دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح تحصیل می‌کنند در واقع تأمین کنندگان و حافظان امنیت به عنوان یک ارزش بسیار والا و یک عنصر حیاتی برای کشور هستند.

فرمانده کل قوا با اشاره به ارائه خدمات مختلف نیرو‌های مسلح به ملت از جمله امدادرسانی و کمک در حوادث طبیعی همچون سیل گلستان و زلزله سرپل ذهاب و عرصه‌های بهداشت و درمان بویژه در شرایط کنونی بیماری کرونا و همچنین نقش آفرینی در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه خاطرنشان کردند: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حقیقتاً نیرو‌هایی آبرومند و شرافتمند هستند.

رهبر انقلاب اسلامی «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی»، و «توانایی و قوام فرهنگی» را ارکان اقتدار ملی برشمردند و گفتند: مبنای اقتدار در جمهوری اسلامی یک مبنای عقلانی و براساس محاسبات صحیح و منطقی درخصوص اندازه قدرت دفاعی، چگونگی تقسیم کار بین نیرو‌های مسلح و تعیین انواع ابزار‌های دفاعی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برای تأمین منافع ملی و حفظ موجودیت و هویت ملی باید محاسبات دقیق و منطقی از حد و اندازه واقعی تهدید‌ها و همچنین ظرفیت‌ها و استعداد‌های واقعی کشور وجود داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: قدرت دفاعی برآمده از چنین محاسبات عقلانی، موجب می‌شود که مسئولان و مردم با طمأنینه و آرامش مشغول کار‌های اساسی شوند.

رهبر انقلاب اسلامی عقلانیت را به معنای محاسبه صحیح دانستند و گفتند: بعضی‌ها اسم عقلانیت و عقل را می‌آورند، اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالی‌که فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ترسو‌ها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند، زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است. البته دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار می‌کنند.

ایشان علت هیاهوی اراذل یاوه‌گو در امریکا درباره توانایی‌های دفاعی و موشکی و منطقه‌ای ایران را، محاسبات دقیق و عقلانی جمهوری اسلامی برای رسیدن به این توانایی‌ها دانستند و گفتند: این یاوه گویی‌ها ناشی از ترس آن‌ها و همچنین عقب ماندگی آن‌ها در این عرصه است، اما باید بدون توجه به این فضاسازی ها، دستگاه محاسباتی عقلانی را حفظ کرد و به لطف خداوند، جمهوری اسلامی در همه این عرصه‌ها باز هم پیش خواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی، عقلانیت را لازمه همه امور دانستند و خاطرنشان کردند: باید ظلم ستیزی، عدالت خواهی و مبارزات اجتماعی نیز براساس عقلانیت باشد و گرفتار حاشیه نشویم و اصل و فرع را اشتباه نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص مسائل فرهنگی به عنوان یکی دیگر از ارکان اقتدار ملی، افزودند: زمانی که موضوع مبارزه با تهاجم فرهنگی مطرح شد دشمن، سراسیمه تبلیغات خود را به سمت مقابله با این موضوع سوق داد، زیرا از بیداری مردم و مقابله با تهاجم فرهنگی هراس دارد.

ایشان با اشاره به «استحکام و ثبات اقتصادی» به عنوان سومین رکن اقتدار ملی گفتند: اقتصاد کشور زیر فشار است و مردم از نظر معیشت دچار مشکلات هستند، اما همه این مشکلات قابل حل است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: من عقیده ندارم که مسئولان در زمینه مسائل اقتصادی تلاش نمی‌کنند. تلاش‌های زیاد و خوبی در برخی بخش‌ها انجام شده اگرچه در بعضی بخش‌های اقتصادی توان مدیریتی ضعیف است. ضمن اینکه مصوبات خوبی هم وجود دارد که باید پیگیری شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لازمه حفظ اقتدار ملی را نگاه جامع و صحیح به مسائل دفاعی، اقتصادی و فرهنگی و حضور مدیران قوی، فعال و خسته‌نشو دانستند و تأکید کردند: در هر عرصه‌ای که مدیریت‌های خستگی‌ناپذیر، فعال و پرنشاط را داشتیم، کار‌ها پیشرفت کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: مکرراً گفته شده که علاج مشکلات اقتصادی در گرو تمرکز بر مسئله تولید، جلوگیری از سقوط پی در پی ارزش پول ملی و بستن رخنه‌هایی همچون قاچاق، واردات بی‌رویه و فساد‌های مالی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور مدیران خوب و لزوم تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر افزودند: البته در مشکلات اقتصادی، ما نقش خباثت‌آمیز آمریکایی‌ها و تحریم‌های آن‌ها را که حقیقتاً جنایت است، نادیده نمی‌گیریم و به ایستادگی و مقاومت ادامه خواهیم داد تا به لطف خداوند فشار حداکثری آمریکا را به روسیاهی حداکثری و مایه پشیمانی آن‌ها تبدیل کنیم.

ایشان با اشاره به ابراز خوشحالی رئیس‌جمهور آمریکا از اختلال در اقتصاد کشور و جنایت علیه ملت ایران، گفتند: افتخار به چنین جنایتی فقط از آدم‌های رذلی مثل شما برمی آید.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته وضع امروز آمریکا با هزاران میلیارد دلار کسری بودجه و ده‌ها میلیون گرسنه و انسان زیر خط فقر بسیار بد است و ملت ایران به توفیق الهی با قدرت ایمان و عزم ملی و به کوری چشم مسئولین رذل، خائن و جنایتکار آمریکا بر مشکلات فائق خواهد آمد و از تحریم نیز به‌عنوان وسیله‌ای برای مقاوم‌سازی واقعی اقتصاد کشور استفاده خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر این موضوع که علاج مشکلات کشور در داخل است، گفتند: اگرچه بسیاری از مشکلات ما مربوط به خارج از کشور است، اما علاج آن‌ها در داخل و با تکیه بر محاسبه درست و نگاه صحیح به مسائل کشور و منطقه و با بکارگیری تدبیر، تلاش، خرد و عزم راسخ است، بنابراین نباید علاج را در خارج از کشور جستجو کرد چرا که ما هیچ خیر و بهره‌ای از خارج نمی‌بینیم و سر و صدای اراذل مسلط بر ملت آمریکا نیز نباید ذهن کسی را مشغول کند.

بخش دیگری از سخنان فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی نیرو‌های مسلح به بیان چند توصیه به دانشجویان و مسئولان این دانشگاه‌ها اختصاص داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحول در تهدیدها، مقابله با آن‌ها را نیز نیازمند برنامه‌های جدید دانستند و تأکید کردند: در پژوهش‌های دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح باید پیش‌بینی تهدید‌های جدید و شناخت راه‌های مقابله با آن‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

ایشان تجربیات نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس را سرمایه‌ای ارزشمند خواندند و با تأکید بر لزوم تبدیل آن تجربیات برجسته به نظریات دفاعی و بسط و تکمیل آنها، بر توجه ویژه به تربیت اخلاقی در دانشگاه‌های نظامی توصیه کردند و گفتند: البته این توصیه برای همه جوانان کشور بویژه نیرو‌های انقلابی است که باید اخلاص و مجاهدت را سرلوحه عمل خود قرار دهند و در مسئولیت‌ها چشم به مقام بالاتر یا مال دنیا نداشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان بار دیگر با تشکر از مسئولان بخش بهداشت و درمان و پزشکان و پرستاران فداکار، ابتلائات و تلفات موج سوم کرونا را بسیار دردآور خواندند و افزودند: همچنانکه از مدت‌ها قبل به رئیس‌جمهور و مسئولان محترم گفته‌ام، ضابطه‌گذاری‌ها برای مقابله با بیماری باید از جایگاه حاکمیتی و الزام‌آور باشد.

ایشان گفتند: همچنانکه در موضوع سفر اربعین، مردم متدین به مرز‌ها نرفتند و در عزاداری‌های محرم نیز ضوابط ستاد ملی را دقیقاً رعایت کردند، عموم مردم باید در مسائلی همچون نرفتن به سفر‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌ها، مراقبت جدی کنند تا از این بیماری خلاص شویم.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گزارشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌های افسری در سال گذشته بیان کرد و گفت: ناکامی‌های اخیر آمریکا تنها بخشی از شکست‌های دشمن محسوب می‌شود و عصبانیت شیطان بزرگ و تلاش‌ها و تحرکات نظامی پرطمطراق، اما توخالی دشمنان و عادی‌سازی روابط خیانت‌بار برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، تردیدی در برتری جبهه حق ایجاد نخواهد کرد.

در این مراسم که همزمان در همه دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح از طریق ارتباط تصویری دریافت می‌شد، امیر سرتیپ دوم اوجاقی فرمانده دانشگاه امام علی (ع)، سردار سرتیپ پاسدار غلامی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) و سردار سرتیپ دوم بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها بیان کردند.

قرائت سوگندنامه، اعطای پرچم توسط دانشجویان قدیم به جدید، اجرای سرود مشترک توسط دانشجویان مستقر در میدان از دیگر برنامه‌های مراسم مشترک دانش‌آموختگی نیرو‌های مسلح بود.

همچنین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با کسب اجازه از فرمانده کل قوا به تعدادی از برگزیدگان دانشگاه‌های افسری جایزه، درجه و سردوشی داد.

برچسب ها: رهبر انقلاب
نام
United Arab Emirates
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
مولانا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
تا این لحظه انتشار یافته 102 غیرقابل انتشار 174 . فکر می کنید کامنت من 103 امی باشد یا 175 امی. نا گفته همه چیز پیداست.
نام
Finland
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
همانگونه که رهبری بیان کردندظلم ستیزی ،عدالتخواهی ومبارزات اجتماعی بایستی برمبنای عقلانیت باشدونبابستی گرفنارحاشیه هاشد.
دقیقادرست است مثلا درهفته گذشته درداخل قالیباف برای خودنمائی به ملاقات بیماران کرونائی به بیمارستان رفت درحالیکه اسم این شجاعت نیست بایستی بین ترس واحتیاط عقلانی فرق گذاشت ودرخارج ترامپ هم برای خودنمایی ازبیمارستان خارج‌شدوبااتومبیل به میان هوادارانش رفت وراننده ومحافظش راخودخواهانه درمعرض خطرقرارداد.کسانی که باخودنمایی میخواهندبگویندماشجاع هستیم درواقع ترسوهستندمثلامانمی توانیم به کسانی که ماسک میزنندبگوییم ترسو بلکه این عین عقل واحتیاط است یامثلا رهبری درمقطعی گفتندکه برای دفع شرظالم نرمش قهرمانانه لازم است که این اصلا ازروی ترس نیست بلکه ازروی عقل است .یکی ازرهبران شجاع وعاقل رهبرفقیدهندمهاتماگاندی بودوی عاقلانه اصلا مرگ براین وآن نمی گفت وباسیاست عاقلانه عدم خشونت براستعمارپبرانگلستان پیروزشدورهبرباسوادی بودودررشته حقوق ازدانشگاه لندن فارغ التحصیل شد.وبااینکه درلندن زندگی کرده بودهویت اصیل خودراحفظ کردوی رهبردانائی بودکه همیشه لبحنددرچهره داشت
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ای رهبر آزاده لطفا یک جلسه پرسش و پاسخ با مردم و روزنامه ها بگذارید.در این شرایط حساس داخلی و خارجی خیلی مهم است. با احترام
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
از من نرنجيد كه اينطوري مي نويسم:
ما مردم هرگز نترسيديم و ميدان را خالي نكرديم اما بسياري از مسئولان قبل و حال خيلي ترسيدند و ميدان را خالي كردند و كاري كردند تا فرزندانشان فرار را بر قرار ترجيح بدهند و در ديار غربت ادامه زندگي دهند.
در كجاي دنيا چنين چيزي وجود دارد؟
انتشار یافته: ۱۱۳
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
نوجوان بودیم ، پیر شدیم ، ممنون از عزیزان زندگی رو به بهترین شکل ممکن دیدیم و ازش بهره بردیم و تجربه ای بزرگ شدیم برای دنیا که از این الگو ان شاا.. بهره برداری کنند تا .....
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
حضرت امیر علیه الصلوة والسلام زیر دیواری مشرف به آوار شدن نشسته بودند . ناگهان برخاستند و به طرف دیگر رفتند .وقتی از ایشان علت این کار را پرسیدند ، گفتند از قضای خدا به قدر او گریختم !!... عقب نشینی تاکتیکی از اصول اولیه جنگ است .
استاد تمام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آقای میرزایی، درست می فرمایید اما

این یکی از قواعد است. هزاران قاعده عقلانی به اضافه شرایط سیاسی، اقتصادی، منطقه ای و.... باید در نظر گرفته، و تصمیم گرفته شود.

شما نه از آن ها اطلاع دارید نه در موضع تصمیم گیری هستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
يك بار يه جمله مفهوم نوشتي ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
در پاسخ به استاد تمام باید گفت بله،هیچ عقل سلیمی مذاکره با ترامپ رو روا نمیدونه.ولی اگه یه سیاست مدار میانه رو بیاد سر کار در امریکا میشه با یه برنامه مدون ۵ ساله از این دور تکرار باطل بیاییم بیرون
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
ای رهبر آزاده آماده ایم آماده.درود بر رهبری عزیز که مایه دلگرمی ما هستند اگر ایشان نبودند معلوم نبود تکلیف می چی میشد .خدواند ایشان را برای ما حفظ کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بهیچ عنوان کاهش تنش بین ایران و امریکا اتفاق نمیوفته.حالا چه ترامپ بیاد چه بایدن.دیگه حرص نمیخوریم و میپذیریم تقدیرمونو
ناشناس
Thailand
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بیش از 200 کشور در دنیا ایشان را ندارند همه به فلاکت افتادند.!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
تعداد منفی ها چه می گوید؟!
بهرام از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ناشناس جان که پرسیدی این منفی ها چه می گوید؛ حتما توجه داری که این منفی ها فقط نشون میده که از میان خوانندگان فرارو و اون هم از میان کسانی که اومدن کامنت گذاشتن(معمولا حدود 10 درصد خوانندگان سایت ها میان کامنت میزارن) اکثریتشون قبول ندارن این موضع خاص رو یا اینکه حتی ممکنه این موضع خاص رهبری را هم قبول داشته باشن ولی چون از اوضاع اقتصادی و مدیریتی کششور ناراضی هستن، منفی دادن. این هم میدونی که خوانندگان فرارو اکثریت مردم ایران نیستن! حواسمون باشه اشتباه نکنیم!
مددی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
افرین بهرام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جناب بهرام شاید خوانندگان فرارو اکثریت ملت نباشند که به نظر من هستند ولی اگه تو سری به بیرون از خونت بزنی مردم دارن بر سر همه مسئولین فریاد میکشن. اونا چی اوناهم اکثریت نیستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بهتره دلگرمیت به پروردگار متعال باشه
که خلقت کرده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
پس نظرات را چرا بستید؟ شما هم میترسید نظرات مردم را بشنوید؟
ناشناس
United States of America
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
نه عزیز این نظر شماست که چاپ شده و شما هم همه مردم ایران نیستید. در ضمن بد نیست یه حورده غیر سیاسی هم به ایشون نگاه کنید که اگر گاهی حرفی درست هم بنظرت شنیدی از دوستات نترسی که بیای بگی این نظر ایشون درست بود اما نسبت به اون سه نظر دیگه انتقاد جدی دارم. این از پیش داروی و کوبیدن از روی لجبازی بهتر نیست؟
پلنگ مازندران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
تو و شوهر عمه ت مردم نیستی!!

شنیدن نظرات را از کتک زدن و تهدید به قتل یک کارشناس مخالف، در منوتو یاد گرفتیم!!!
کوتلاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
هی پلنگ صورتی
فقط گیرت بیارم ...
علی مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
قابل توجه اصلاح طلبان ترسو و کدخدا پرست و برجام زده……
فرارو مرد باش حذف نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مثبت ومنفیها رو ببینید. نظرجمع رابا نظرفرد مقایسه کنید. عقلانیت حکم می کند که بامتخصصان دلسوز از هر مرام و مسلکی و همچنین با مردم مشورت شود ونظرمردم محترم شمرده شود. با احترام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
منتشر کرد و منفی هات با یه عالمه صلوات نوش جونت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
فرلزو که نمونه جامعه مردمی نیست.... فراورو یک سایت خاص با اکثریت کاربران عجیب و غیر مردمی است....بنده هم فقط برا اطلاعات تحلیلی سر میزنم....و با خیلی امورش مخالفم...
Nima
Canada
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
با سلام و احترام خدمت آیت الله خامنه ای
دو نکته در سخنان شما مغفول است، تدبیر و عقلانیت را باید اکثریت مردم ایران تایید کنند، نه اینکه تصمیم های کلان کشور پشت درهای بسته گرفته شود.
خیر و صلاح اکثریت را خودشان می دانند، در کشورهای دموکراتیک کاندیداهای رقیب برنامه های متضاد سیاسی را در مناظرات به مردم معرفی می کنند و مردم حق انتخاب دارند، نمی توان از یک تریبون سخنرانی بدون در نظر گرفتن رای مردم سیاست کلان کشور تحکیم کرد، تصمیم گیرنده نهایی باید اکثریت مردم ایران باشند.

نکته دوم، در دنیای جدید قدرت لایحه های متفاوت دارد، فقط به نیروی نظامی نیست، انرژی های پاک، مشروعیت سیاسی، عدم شکاف دولت ملت، جی دی پی بالا، توان تولید شغل، همکاری اقتصادی با کشورهای تولید کننده اقتصادی، صادرات غیر نفتی، چرخشی بودن قدرت، انتخابات آزاد، نداشتن زندانی سیاسی، قوانین مدرن و هماهنگ با ارز ش های جهانی، ارزش پول ملی، ارزش پاسپورت ملی، توان سفر خارجی و پناهنده نشدن شهروندان هم جزء مولفه های قدرت است.
ناشناس
Thailand
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آفرین به نیما. سایت وزین فرا رو همین نظر را اگر بگذارند آقا بخوانند شاید در سخنرانی بعدیشان طور دیگر صحبت بکنند. می توان همین را به نظر سنجی گذاشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
پشتوانه حکومتها مردم است. وقتی پشتوانه حکومت ازبین برود قدرت کشورهم ازبین می رود.
استاد تمام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
نکته اول اشتباه است.
آیا گرد بودن کره ی زمین را اکثریت ساکنان آن باید تعیین کنند؟ یا فقط و فقط (( مطابقت با واقع )) مهم است.
فراموش نکنید زمانی بوده که اکثریت ساکنان کره زمین معتقد بودند، زمین مسطح است نه کره
پس نظر اکثریت هیچ ملاک و نشانگری برای صحت نیست!!

نکته دوم را کاملا درست می فرمایید. اما این به معنای مجوز قبول زورگویی کشورهای نظام سلطه نیست.
همچنان که می بینید کشورهایی که این زورگویی را پذیرفته اند، در بیشتر مواردی که ذکر کردید، پیشرفت چندانی نکرده اند.
کشورهایی مانند: پاکستان و مصر و بیشتر کشورهای آفریقایی
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ممنون که از کشور رفتید ولی باز هم به هم وطنتون فکر میکنید
بسیار قشنگ
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جناب استاد تمام ، ۰۸:۵۲
اگر اکثریت در اشتباه هم باشند با دیدن شواهد عقلی و علمی مثلا با دیدن یک عکس ماهواره ای متوجه اشتباه خودشون میشوند و نظرشون رو اصلاح می کنند ولی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
استاد تمام 8:52 همیشه عقلانیت جمعی قویتر از عده ای محدود هست..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جناب استاد تمام؛
گرد بودن کره زمین رو دانشمندان آن عصر قبول داشتن ، اونهایی که قبول نداشتن و میگفتن مرغ یک پا دارد ، کشیش های چشم بسته کلیسا و رؤساشون بودن!! که با گذشت زمان مردم کوچه و بازار چنان سرجایشان نشاندنشان که هنوز که هنوزه نمیدانند از کجا خوردن!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
باید به سیاست مقاومت ادامه داد تا در نهایت پوزه استکبار شرق و غرب به خاک مالیده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ممنون.فقط مواظب باش چون ادامه مقاومت با این شکل از مدیریت جامعه داره به جاهای باریک میکشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جناب نام۱۷:۲۶
نمیشه هزینه مقاومت رو ملت بی پناه پرداخت کنن و « مقاومت کنندگان»!! هم از مزایای آن بهره ببرن!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
تورم و گرونی افسار گسخته را چگونه می خواهید کنترل کنید؟
ایا برنامه ای دارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
این پیچ رو رد کنیم ، همه چی درست میشه
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
با سلام خدمت رهبر معظم انقلاب
احتراما از آنجا که در طی چهل سال کذشته،روسای جمهور در ایران که توسط مردم انتخاب شده اند عملا توفیقی نداشته اند مزید امتنان است در راستای اختیارات ولایت فقیه،در دوره جدید شخصا فردی را که تصور میفرمایید منویات معطم له را اجرا نموده و واجد خصایص مطلوب جنابعالی از جمله شجاعت و عدم ترس در مقابل امریکا،توان و خستگی ناپذیری و روحیه جهادی و مانند آن باشد تعیین و مقرر فرمایید معاونین و وزرا نیز در همین چارچوب انتخاب شوند.از آنجا که مجلس فعلی دارای ویژگی های انقلابی بوده و قوه قضاییه نیز طبق قانون اساسی منصوب رهبری است،چنین اقدامی علاوه بر جلوگیری از صرف هزینه های زیاد و برخی مخاطرات ناشی از تعمیق چند قطبی های بالقوه،تا حدود زیادی تکلیف مردم را روشن میکند.انشالله با انتصاب چنین فردی،دستکم برای بک دوره هشت ساله،شاهد اجرای منویات آن حضرت از جمله تاکید بر اقتصاد ملی و درون زا باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
بنده کاملا مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
من هم صد درصد مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بنده هم موافقم، میدونید چند میلیارد خرج انتخابات ریاست جمهوری میشه؟! ریخت و پاشی اضافی است که با اقتصاد مقاومتی در تضاد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1- انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن پدر مملکت را در آورده. اول باید گفت علم و داشتن دانش مرتبط با مسئولیت.
2- انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن باعث فرار مغزها و نخبگان شده است
3- قوه قضائیه هم تکلیفش مشخص است. اگر تو این چهل سال کارش درست بود این همه فساد و اختلاس و دزدی و .... تو مسئولان نداشتیم
4- فساد سیستماتیک (برخلاف برخی از صحبت ها) در کلیه ارکان نظام وجود دارد و حالا حالا ها درست بشو نیست مگر خراب کردن سازه و از نو ساختن.
5-رانت خواری و ارتباطات تو این نظام از دولت و مجلس و قوه قضائیه و حتی ارکان بالاتر نیز دیده می شود
6- انتصاب افراد بدون علم و دانش که قبلا درس پس داده اند از سوی مسئولین نظام (بدون نظر مردم) براساس انقلابی گری پدر مملکت را در آورده نمونه های آن قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیادها و ...
7- خیلی موارد دیگر وجود دارد که گفتنش فقط وقت گیر بوده و گوش شنوایی وجود ندارد
و علی الظاهر و احتمالا حذف کامنت فوق
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
زیر پوستی می خوای نظام رو پاسخگو کنی ها ، ای کلک. ولی کور خوندی.
استاد تمام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خلاف قانون اساسی است.

عزل و نصب رییس جمهور در حیطه اختیارات رهبری نیست.

رهبری فقط اختیار تنفیذ حکم ریاست جمهور پس از انتخاب توسط مردم را دارد.

درباره برکناری هم پس از رای مجلس به عدم کفایت سیاسی یا دیوان عالی کشور، رییس جمهور عزل می شود.

قانون اساسی را بخوانید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
در این 40 سال مجلس ها و روسای جمهور با گرایش های مختلف آمده اند و رفته اند. نه تنها مشکلات حل نشده است بلکه بسیار هم بیشتر شده است.
حقیقت این است که نهادهای انتخابی دز کشور آزادی عمل کافی نداشته و نمی توانند نظرات اکثریت مردم را اجرا کنند.
مشکلات ناشی از نهادهای انتصابی مشکل سازی هستند که مدیریت ثابت دارند و نمی توانند برای مشکلاتی که ایجاد کرده اند راه حل بدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
چرا خود اقا کابینه تشکیل نمیدن تا از انتخابات هم راحت بشیم با کلی هزینه وکشور هم خوب وبا عقلانیت اداره بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
حرف خوبی است اما چرا 8 سال ؟
اگر در سال اول موفق بودند ادامه دهند و گرنه مرد و مردانه همه استعفا داده و بستر یک انتخابات آزاد را فراهم نمایند.
مهدی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
لبیک یا خامنه ای
خیلی دوست داشتم تو همین ایام و این اوضاع نظرات مردم بی سانسور زیر این خبر گذاشته می شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مهدی نظرات رو خوندی.
میدونی چرا انقدر منفی گرفتی؟
یا خودت و میزنی به صحرای کربلا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
یجورد بنویس بتونیم مثبت منفی بدیم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
فرارو چرا در ذیل سخنان معظم له نظرات منطقی در مخالفت با برنامه ها و سیاست های اشتباه نظام را منتشر نمی کنی؟، آیا در مسیر پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) حرکت می کنی؟
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
به نظرت هیچ وقت امکان نداره که مثلا یه یه عده سر یک موضوعی 4 به 6 و یا 3 به 7 بشن اما از قضا اون اقلیت زبونم لال درست می گفتن. حتی یک بار هم امکان نداره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
فرارو تا همین چند روز پیش از قیام حسین(ع) میگفتی و آقای خوشوقت راجع به قیام امام حسین(ع) مقاله ای نوشت و منتشر کرد. حال جرئت نداری پیام مرا آنگونه که نوشتم منتشر کنی؟
یا آن نوشته هایت به دروغ بود و یا امروز چنان ترس تو را گرفته است که این سخن امام حسین(ع) را که اگر دین ندارید آزاده باشید، را به کناری گذاشته ای
قیام امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر بود، چیزی که شما از آن به هر دلیلی فراری هستید
پس از این از امام حسین نگویید و ننویسید که سخنانتان باور پذیر نیست
این پیام مرا که منتشر نمی کنید اما به آقای حسین خوشوقت برادر زن آقای مصطفی خامنه ای برسانید تا دیگر حسین حسین نگوید و بر سر و سینه نزند که حسین(ع) مردانی از جنش شهادت می خواهد و نه ترسوهای حجره نشین
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
اا مورد انتشار در مقابل 60 مورد غیرقابل انتشار.آفرین به این آزادی بیانتون که از بیان نظرات مردم می‌ترسید.
پلنگ مازندران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آزادی بیان رو از توییتر و اینستاگرام و غیره یاد گرفتیم که اجازه انتشار کامنت رو هم نمیدن!!!

بستن اکانت که کار هر روزشونه
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
حق بده به فرارو. واقعا نمیشه منتشر بشه. با توجه به محتوای خیلی تند برخی مطالب,
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
بنده به عنوان یک فرد مذهبی منتقد یکایک شماها را به خواندن نهج البلاغه به خصوص در باب بیت المال و قدرت و حکومت و کارگزاران نظام و برخورد با مردم توصیه می‌کنم تا ...با سیره حضرت علی ع مشخص شود.
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بنده هم اهمیت نداه مذهبی باشم یا غیر مذهبی از شما می خوام علت این که فکر می کنی چرا حرف ایشون اشتباست رو توضیح بدی.
لزومی نداره که انقدر سیاسی بشیم که نتونیم بگیم بابا فلانی این دفعه دیگه داره راست میگه.
نهچ البلاغه رو تو رو جون بچت با عشق بخون. حالا دیگه مد شده تیکه پروندن با نهج البلاغه؟ بابا نکنید تو رو خدا.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
حقیقتا از شکم های گرسنه بیکار که چیزی برای از دست دادن ندارند باید ترسید. اتفاقی که در مقیاس کم در 2 سال گذشته رخ داد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
دوستان خیلی راجع به عقلانیت باید فکر کنیم تا دچار لغزش نشویم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
تعاونو علی البر و التقوی
خداوند خرد جمعی را در همفکری و خرد جمعی قرار داده است. شما در طی 30 سال گذشته دقیقا نتیجه انتخابات را تحلیل کنید تا به عقلانیت بهتر پی ببرید.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
خواست اکثریت مردم هم عقلانیت است.
مهدی
France
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
ممنون فرارو جان
چرا + _ ها کار نمی کنند
ناشناس
United States of America
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
عزیزم دروغ نگو، کار می کنند. و البته که برای انتخابات و اینجور میادین مثبت یا منفی (رای یا عدم رای) ملاکه. اما من خودم بر اساس مثبت و منفی دیگران نظری که فکر می کنم درسته رو تغییر نمی دم حتی اگر یک به هزار بشم.
البته به اکثریت احترام می زارم اما تلاش می کنم بگم به این دلیل شاید نظر من نسبت به شما هزار نفر هموطن عزیز صحیح تر باشه.
اگر قرار باشه همه جا تعداد لایک و دیسلایک ملاک باشه که همه اقلیت ها باید بگن هر چی اکثریت می گن درسته و ما نظرمون رو عوض می کنم، حتی بدون این که منطق اکثریت درست باشه.
سوای از اون مسئله نظر سنجی های سایت محترم فرارو یک نمونه ی آماری جامع برای همه مردم ایران که نیست.
و در آخر شما هدفت اینه که هر چی فلانی گفت بگی غلطه، کاری به صحت و سقمش نداری. پس دیگه چه فرقی میکنه؟
حالا برو دنبال مثبت و منفی ... اما بدون چیزهای بهتری هم هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آدم حسابي! مومن خدا! اول اينكه لزوماً اكثريت درست فكر نمي كنند دوم اينكه هيچ كس نظرش را به خاظر اقليت يا اكثريت عوض نميكنه و آخر اينكه به علي (ع) گفتند تو كه حكومت را قبول كردي چرا 15 سال پيش رد كردي؟ گفت چون اون موقع مردم نخواستند ولي امروز مردم ميخواهند!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
بنده از معظم له درخواست می‌کنم امکان ارتباط آنلاین عموم مردم و پخش مستقیم و نقد سیاست های نظام را مهیا فرمایند. با احترام
ناشناس
United States of America
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
انتقاد بکن اما تخریب نه. به جان بچم اگر رئیس حکومت قبلی هم بود همینو می گفتم. چون به ضرره همست.
شهروند مستقل به فضای روشنفکری کاری نداره خودش تشخیص میده چی غلطه و چی درست. و انسانها رو از قبل پیش داوری نمی کنه. ممنونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بالاغیرتا،اپی های اینا رو ثبت میکنید برا آینده؟! چطور شده اخه زیر اینطور خبرها کامنت منتشر میکنید. قدیم اینطور نبود. ها دم انتخاباته، اوکی
ناشناس
United States of America
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
میشه یه کشور رو نام ببری که یک رهبری، رئیس جمهوری، نخست وزیری اون ور کامپیوتر نشسته و میلیون ها نفر هم اینور بعد بشینن با هم بحث کنن؟
چه عالی که می خوای نقد کنی اما برو اصل نقدهات رو دست کم اول خوب مورد بررسی خودت قرار بده و خوب خودت اول در موردشون فکر کنن که مثل این کامنتت نباشه.
به این لایک ها هم دل خوش نکن. این وبسایت محترم مورد مخاطب یک دسته فکریه نه همه مردم ایران. الان کامنتت هایی عجیب تر از اینی که شما گذاشتی هم بسته به گرایش می تونه بیش از این لایک هم بخوره. یعنی ملاک برای خودت قرار نده که اوخ جون کامنتم شصتادوهفشتا لایک خورد.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
قدرت بیشتر مساوی با مسوولیت بیشتر و پاسخگویی بیشتر
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
اگر اجازه بدهند و حتی در همین سایت بنده با استفاده از آیات قرآن و نهج البلاغه ثابت می‌کنم که ...نیست.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
به دوستان پیشنهاد می‌کنم نحوه پذیرش قدرت توسط حضرت علی علیه السلام را برای هزاران بار مطالعه کنند و نصب العین قرار دهند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خروجی نحوه اعمال عقلانیت در جامعه کاملا مشهود است.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آیا بنده می‌توانم راجع به ظلمی که به مردم شده است نکاتی به سمع و نظر حضرتعالی برسانم. اوج این ظلم زمانی است که کودکان در پی لقمه ای نان تا کمر در سطل زباله خم می‌شوند و چقدر دردناک است زمانی که فرزندی از پدرش درخواست یک وعده غذای گرم کند و پدر شرمنده اش شود.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آیا این امکان وجود دارد که وضعیت دردناک جامعه از باب فقر و کودک فروشی و تن فروشی اعتیاد فرار مغزها فساد سیستماتیک و ...را به سمع و نظر و صرفا جهت استحضار نه حتی از باب انتقاد به حضرتعالی برسانم.
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ما مذاکره نخواهیم کرد
این را همه بدانند
khak
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
امپراتور ژاپن ومردم ژاپن هم نترسیدن ومیدان را نه تنها خالی نکردن بلکه با حملات هاراگیری خودکشی وحمله به ناوهای امریکا تو میدان ایستادند ولی بعدا مجبور بله مجبور شدن بعد از جنگ وتسلیم شدن جلوی رسانه های جمعی جهان زانو بزنند فرارو لطفا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مردم چرا انقلاب کردند ؟!
نام
Canada
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
دولت و مسئولین که نمی فهمند و ۴۰ با مدیریت غلط مملکت رو نابود کردن. مردم که این واقعیت مثل روز براشون روشنه و معظم له هم که به این نکته اشاره کردن. لطفا راهنمایی کنن که راه درست چیه و دولت و مسئولین چکار باید بکنن که مملکت از این وضعیت خارج شود.
شهرام55
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
علتی که در شعب ابی طالب مسلمانان در برابر تحریم مقاومت کردند این بود که پیامبر بعنوان بزرگ مسلمانان نیز کنار مردم بود و مردم بودنش را احساس می کردند .
بنده به شخصه اگر بدانم بزرگان مملکت هم مثل من و با شرایط من زندگی می کنند تحریم را تحمل می کنم ولی اینجایه عده با درآمدهای چندصد میلیونی میگن تحریم روی ما تاثیر نداره،خب نبایدم داشته باشه

ملت رو دریابید
نام
United States of America
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آقایون خانما، دخترم پسرم، موقعی که می خواهید از هر کسی انتقاد کنید پیش زمینه های ذهنی که خودتون ازقبل و رسانه ها براتون درست کردن رو بزارید کنار.
این کاملاً واضحه که شماها خیلی هاتون در مورد نظر های رهبری به طور از قبل تعیین شده کامنت می زارید. این به نفع جامعه نیست. اگر ادعای این رو دارید که افکار شما آزاد و مستقل هست نباید بترسید که وقتی رهبری حرفی رو میزنه و اون حرف از نظر شما صحیحه بیایید بگید: بله بر خلاف فلان نظر قبلی ایشون من کاملاً با این یکی موافقم. بخدا هیچ اشکالی نداره و درستش اینه. و اتفاقاً جوامع پیشرفته هم اینطوری فکر می کنند یعنی اشخاص رو پیش داوری نمی کنند.
اگر غیر ازاین باشه که صد سال دیگه هم یکی دیگه شخص اول هر نوع حکومتی باشه باز میشه تیریپ مخ و مخ و مخ مخالفم رو گرفت و هیچی به هیچی. مستقل فکر کنید از روشنفکر نماها هم نترسید. حالا دیسلایک های قشنگتون رو برای من هم بزنید ولی من روشم همینه که عرض کردم. نه لجبازی می کنم و نه از در اقلیت قرار گرفتن می ترسم. من موظم آنچه که فکر می کنم درست و اخلاقی و انسانیه بگم و البته در نهایت احتمالا نظر اکثریت برنده است نه لزوماً صحیح.
اما اگر من به دنبال صحت باشم نه اکثریت شاید بتونم بخشی دیگر رو با خودم همراه کنم.
نظرتون چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
نظری ندارم!!!
کار ما دیگه از نظر دادن در این مورد گذشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
فرمایش شما متین اما شاید خود مردم در بسیاری از جاها دیدن بر ضد ارادشون کار شده...یک نمونه اش در انتخاب برخی مسئولین کلیدی!
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
من بهعنوان یک بسیجی همیشه فرمایشات ایشان را نصب العین قرار میداده ام. ولی این دفعه کاملا با حرف ایشان مخالفم.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
چه ساز و کاری وجود داره تا مردم نظرات خودشون رو در خصوص سیاستهای کلان این مملکت همچون رابطه با آمریکا ، انرژی هسته ای و ... که توسط رهبری گرفته میشه بیان کنند ؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ساز و کارش اینه که من و تو کامنت بزاریم و فرارو هم سانسور کنه.

جدی میگم,تابحال چندبار این کار رو کردم و سانسور شده
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
عقلانیت حکم می کنه باید چه در بعد داخلی و چه خارجی دارای روابط متوازن بدون لجبازی و پافشاری بر مواضع بعضا ضرر آفرین برای کشور بود. آنچه در داخل کشور اتفاق می افتد آیینه همان چیزی است که هم اکنون در عرصه سیاست خارجی در جریان است. سیاستی که در داخل حتی پخش ربنای شجریان هم برایش سخت و جانفرسات و با لجبازی جلوی تعامل و برخی آزادی های فرهنگی حتی صواب گرفته شده است. در روابط با همسایه های کشور هم نگاه کنید. به همین مطلب خواهید رسید.
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
تعداد نظرات غیر قابل انتشار قابل تامل است.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
عقلانیت در "با دشمنان مدارا " کردن است ، عمر ما رفت به فکر آیندگان باشید.
نام
Germany
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
حڋف رییس جمهور وآوردن نخست وزیری به سیستم حکومتی به صلاح تراست،هرچه زودتر بهتر
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
انهدام برجام از داخل شروع شد وقتی امدن شرکتهای امریکایی بعد از برجام به ایران ممنوع شد وقتی موشک شلیک شد و رویش نوشتند اسراییل باید از بین برود ( البته شلیک موشک و قدرت نمایی خوبه ولی چه لزومی داره بگید میخواهیم اسراییل را بزنیم!) و خلاصه کار ار داخل کشور خرابه که ترامپ دیوانه تحریم یگ جانبه را تحمیل میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ریشه های برجام رو از داخل کشور زدن و ترامپ درخت برجام رو هل داد هوار شد روی سر ملت ایران!
مستضعف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
حکم شرعی تنزل مداوم ارزش پول ملی و در نتیجه افزایش شکاف طبقاتی چیست؟ آیا اگر دولت مثلا به واسطه اوراق قرضه به مردم بدهکار باشد، کاهش شدید این امانتها، کم فروشی و «افساد فی الارض» نیست؟!
ناشناس
Germany
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جالبه دولت با بی ارزش کردن پوا باعث افزایش قیمت میشه مجلس فهیم ما هم بر افزایش قیمت خودرو ملک و .. مالات می بنده !!!!!!!!یکی به این عاقلان بگوید خودنون باعث افزایش قیمت و بی ارزشی پول هستید مالیات دیگر چه صیغه ای دارد؟چرا کسی این اعجوبه ها را محاکمه نمی کند که نمک بر زخم ملت می پاشند.لعنت خدا بر شما ها که با بی سوادی مسئولیت گرفتید.فرزندان شما در عشق و حالند در خارج و داخل از همه جناحها و فرزندان ملت و مردم در حال تحمل فشار ،چرا؟این انقلابی بودنه؟
نام محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
اگر دولت بویژه رییس دولت به سیاستهای کلی نظام و فرامین رهبری معظم توجه و تمکین می کردند قطعا وصع بهتر از این بود . دلیل وضعیت بهتر توان و اقتدار و پیشرفت دفاعی و ضعف وضعیت اقتصادی است
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جانم فدای رهبر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جانم فدای ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جناب حقگو؛
حاجت شما و همفکراتون مستجاب ،انشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
مثبت و منفی!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آرامش دوگیتی تفسیر این دوحرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا(حافظ)
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا ....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ميزان راي ملت است. اتفاقا راي اكثريت كاملا تعيين كننده است.
نام یه تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
رهبر معظم بجا فرمودند نترسیدن و شجاعت را باید در مقابل دشمن سلطه طلب داشته باشیم، ولی نترسیدن و شجاعت زمانی جواب میدهد که مسئولان و لیدرها با خانواده در خط مقدم باشند، نه اینکه نترسیدن تنها برای مردم تعریف بشه و مسئولان و آقازاده هاشون در خانه دشمن در حال تمسخر مردم نترس ایران باشند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
چی بگم که برام مشکلی ایجاد نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
درود بر فرارو که هرچند گزینشی نکته نظرات برخی را برای صحبت های حضرت آقا برای اولین بار بازکردید. سپپپپپپپپپپپپپپپپاسسسسسسسسسسسسسس
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
فرارو جان مرسییییییییییی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
به نظر من عقلانیت حکم میکنه که یه کشور با یه اقتصاد فشل و ناکارامد و فاسد و تک محصولی، تا زمان قدرتمند شدن، خودش رو با ابرقدرت دنیا خیلی درگیر نکنه
اصولگراي اصلاح طلب اصلي
United Arab Emirates
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
حضرت اقا در خصوص امنيت كشور به سربازان كشور اين حرف رو زد ولي يه عده اصولگراي تندرو و خبيث اين جملشو چسبوندن به حرف روحاني در خوص كرونا كه گفت مردم بايد ترس از كرونا رو جدي بگيرن
واقعا بايد به حال مملكت گريست كه اين ابلهان ميتازن و كسي جلودارشون نيست
حتي خيلياشون عليه وزير يهداشت بر امدن كه يك انگليسيه و تعمدا به بهانه كرونا مساجد و حرم و مذهب رو تعطيل كرده
بنظرم اينا رو بايد دوماه تو مساجد قرنطينه كرد و به سزاي عملشون برسونن
کوتلاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
اینهمه کشور با صلح و ارامش در کنار هم هستن ما تافته جدا بافته ایم؟
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
این منفی ها فقط نشون میده که از میان خوانندگان فرارو و اون هم از میان کسانی که اومدن کامنت گذاشتن(معمولا حدود 10 درصد خوانندگان سایت ها میان کامنت میزارن) اکثریتشون قبول ندارن این موضع خاص رو یا اینکه حتی ممکنه این موضع خاص رهبری را هم قبول داشته باشن ولی چون از اوضاع اقتصادی و مدیریتی کشور ناراضی هستن، منفی دادن. این هم میدونیم که خوانندگان فرارو اکثریت مردم ایران نیستن! حواسمون باشه اشتباه نکنیم!
پرتو
United Arab Emirates
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
شما از کجا می دونی اکثریت خوانندگان فرارو مردم ایران نیستن؟اگر ایرانی نیستن پس کجایی هستن؟