bato-adv
کد خبر: ۱۶۳۱۵۸

"ساپورت" از کجا آمد؟

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
گزارشگران نشریه «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره این هفته‌نامه، «ساپورت» زنان و دختران ایرانی را «سوژه» نگارش یکی از گزارش‌های خود قرار داده‌اند. البته این هفته‌نامه اقتصادی به این بهانه نگاهی به وضعیت مد در ایران انداخته است. به تغییر ذائقه ایرانی‌ها در نوع پوشش.

اکونومیست در توصیف تن‌پوش بخشی از مردم ایران آورده است: «در سال‌های اخیر لباس‌های تابستان کوتاه‌تر و تنگ‌تر شده است؛ اما بسیاری از خانم‌ها اخیراً برای راضی نگه داشتن نیروی انتظامی، مانتوهای گشادتر و بلندتر را انتخاب می‌کنند. آنها با وجود پوشیدن لباس‌های گشاد و بلند، قسمت پایین پاها را به نمایش می‌گذارند...» این نشریه در بخش دیگری از این گزارش اشاره می‌کند: «محافظه‌کاران خواستار تعیین استانداردهایی برای پوشش زنان هستند و در کل آنان در مورد این ساپورت‌ها ابراز خشم و نگرانی می‌کنند.»

اکونومیست تنها نشریه خارجی نیست که در یک ماه اخیر، نوع حجاب در ایران را دست‌مایه نگارش گزارش و ارائه تحلیل کرده باشد. روزنامه الشرق‌الاوسط نیز که به عنوان یکی از نشریات پرطرفدار جهان عرب شناخته می‌شود، در گزارشی که مدعی است، مشاهدات عینی گزارشگر این روزنامه است، به تفاوت‌های پوشش ایرانیان، پیش از انقلاب، زمان جنگ و دهه اخیر پرداخته و از تغییر و تنوع رنگ لباس‌ها در عرصه‌های عمومی به عنوان «انقلاب رنگین» یاد کرده است... رویکرد این دو نشریه در تحلیل مدگرایی جوانان ایرانی و تحولات سال‌های اخیر در عرصه مد، بیش از آنکه فرهنگی باشد، دارای رنگ و بوی سیاسی است. البته نشانه‌های این رویکرد نه فقط از سوی تحلیلگران و رسانه‌های خارجی که در ایران نیز بسیار شایع است. آن گونه که «حجاب» گروهی از زنان ایران در نگاه برخی سیاستمداران و ناظران، خاصیت فرهنگی- اجتماعی خود را از دست داده و به مثابه سوژه‌ای صرفاً سیاسی- امنیتی به آن نگریسته می‌شود.

این نگرش اکنون در اواخر تابستان که تنوع رنگ‌ها در لباس‌ها و پوشش‌های زنانه به اوج رسیده و البته در شرایطی که تن‌پوشی به نام «ساپورت» با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به پوشش اغلب دختران و زنان تبدیل شده، شدت گرفته است. تصور اینکه کسانی در خارج از مرزهای ایران برای تضعیف بنیان خانواده و تهاجم فرهنگی، استفاده از این نوع پوشش را ترویج می‌کنند. برای مثال، برخی سایت‌های تندرو، پای برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی مانند شبکه «من و تو» را نیز به میان کشیده‌اند. تحلیل این رسانه‌ها چنین است که مجریان این شبکه با پوشیدن «ساپورت» و «شلوارهای بدن‌نما و چسبان» قصد ترویج و تخریب ارزش‌ها و باورهای جامعه ایرانی را دارند. از سوی دیگر، برخورد نهادهای انتظامی با کسانی که اقدام به پوشیدن مانتوهای رنگی و به ویژه ساپورت کرده‌اند نیز تشدید شده است.

اگرچه در روزهای منتهی به انتخابات و پس از انتخابات، حضور نیروهای موسوم به «گشت امنیت اخلاقی» در سطح شهرها روبه کاهش گذاشت؛ اما تصاویری که در ماه‌های اخیر از حواشی برگزاری کنسرت‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود، گواهی بر تشدید برخوردهاست. برخوردهایی که البته به نظر می‌رسد، فاقد معیاری مشخص است که نه‌تنها دارندگان پوشش‌های تنگ یا کوتاه که صاحبان پوشش‌های رنگی را نیز در‌بر گرفته است.

اما اکنون این «ساپورت‌پوشان» هستند که بیش از سایرین در مظان برخورد گشت ارشاد قرار دارند؛ همان گونه که درگذشته، بانوان چکمه‌پوش بودند. سال 1386 بود که «سردار اسماعیل احمدی‌مقدم» فرمانده نیروی انتظامی در توجیه برخورد با کسانی که چکمه‌های بلند به پا می‌کردند، آن را مصداق «تبرج» یا «خودنمایی» دانست. اما نه بانوان ایرانی پایشان را از این نوع چکمه‌ها بیرون کشیدند و نه فروشندگان، این کالا را از ویترین‌هایشان پایین آوردند. البته ممکن است برخی از انواع پوشاک مانند «شلوار کوتاه» یا «مانتوی کوتاه» که در سال‌های مختلف با اخم ماموران گشت امنیت اخلاقی مواجه شده است، با کاهش تقاضا در بازار این نوع کالاها نیز افت کرده باشد؛ اما تردیدی نیست که این کاهش تقاضا به دلیل برخورد نیروی انتظامی رخ نداده است، بلکه ظهور مدهای جدید، سبب‌ساز کاهش طرفداران این نوع پوشش‌ها شده است.

حال در شرایطی که این نوع کالاها در بازار به وفور یافت می‌شود، پرسش اینجاست که چرا این مصرف‌کنندگان هستند که همواره با برخورد نیروهای انتظامی مواجه می‌شوند؟ یا در شرایطی که طرف عرضه، یله و رها شده است، کنترل طرف تقاضا شدنی است؟ و پرسش دیگر اینکه وقتی تقاضا برای کالایی رو به افزایش است، می‌توان با برخوردهای قهری از مصرف آن جلوگیری کرد یا در برابر عرضه قانونی یا غیر‌‌قانونی آن سد بست؟ اگرچه تاکنون اشکال حجاب و مدگرایی در میان مردم ایران از ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مورد واکاوی قرار گرفته است، اما ما در پرونده پیش رو قصد داریم از زاویه «اقتصاد» به آن بنگریم.

ساپورت چیست؟
یک سال و اندی می‌شود که «ساپورت» کالایی که ایرانیان درگذشته‌ای نه‌چندان دور، عنوان «جوراب‌شلواری» را بر آن می‌نهادند، مد شده است. بر کسی معلوم نیست که چرا حالا آن را ساپورت می‌خوانند؛ واژه‌ای انگلیسی که در زبان فارسی به «حمایت‌کننده» معنا می‌شود. ساپورت در گذشته به صورت ساده، با کفه و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شد و بعدها نمونه منقش و بدون کفه آن نیز به بازار آمد. نرخ این کالا نیز متفاوت است؛ از حدود 15 هزار تومان تا 200 هزار تومان که برای نمونه‌های مرغوب آن قیمت‌گذاری شده است.

ساپورت‌ها از کجا ساپورت می‌شوند؟
اما ساپورت‌هایی که به این حد از فراوانی رسیده است، چگونه سر از بازار ایران در می‌آورد؟ این پرسش در شرایطی مطرح است که حدود 10 ماه پیش دولت برای کاهش محدودیت‌های ارزی، ثبت سفارش 77 قلم کالا را ممنوع کرد که از قضا، پوشاک نیز در فهرست این اقلام ممنوعه گنجانده شده بود. در حالی ‌که نگاهی به آمار گمرک در سال 1392 نشان می‌دهد که این ممنوعیت برای واردات «جوراب‌شلواری» که ممکن است از نوع ساپورت‌های موجود در بازار باشد، صادق نبوده است. بر اساس این آمار در سال 1392 حدود 5228 دلار کالا با عنوان «جوراب‌شلواری، جوراب‌آلات تراکمی درجه‌بندی‌شده (برای مثال، جوراب‌های واریس)، بدون به کار بردن کفه، کش‌باف یا قلاب‌بافی‌شده» و با وزن 63 کیلوگرم از مبداء «ایتالیا» وارد شده است. ارزش ریالی واردات این کالا نیز حدود 129,601,852 ریال بوده است. با این حساب، چنانچه اندکی در این اعداد و ارقام دقیق شویم، درمی‌یابیم که ارز تخصیص‌یافته به این جوراب‌شلواری‌ها، از نوع مبادلاتی بوده است. آمار واردات این کالا و کالاهایی با عناوین مشابه در سال 1391 نیز رقمی معادل 796/846 را نشان می‌دهد که البته به نظر می‌رسد این آمار یا دست‌کم بخشی از آن مربوط به پیش از اعمال ممنوعیت‌ها در سال 1391 بوده است.

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد، حجم واردات پنج هزار‌دلاری جوراب‌شلواری تکافوی تقاضای موجود در بازار را نخواهد داد. از سوی دیگر گفته می‌شود، حدود 60 درصد ساپورت‌های موجود در بازار از تولید داخل تامین می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن 60 درصد سهم تولید داخل در بازار این کالا می‌توان نتیجه گرفت که بخش بزرگی از ساپورت‌هایی که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، جزو کالاهای قاچاق است که ممکن است هم پارچه و هم کالای نهایی از طریق قاچاق وارد کشور شود و کسی جلودار ورود این محموله‌ها به کشور نیست. اما جالب اینجاست که تولید‌کنندگان این کالا نیز به صورت زیر‌زمینی فعالیت می‌کنند. شاید آنان می‌دانند که عرضه، حمل و نقل و نگهداری البسه قاچاق و لباس‌های خلاف عفت عمومی، جرم و قابل تعقیب است.

بر اساس ماده‌6 قانون «نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملاءعام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند»‌ در تمامی مواردی که به موجب این قانون، تخلفات مزبور توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها یا بنگاه‌هایی صورت‌گرفته که دارای شخصیت حقوقی هستند، مدیرعامل یا مدیرمسوول شخصیت حقوقی، مسوولیت داشته و به حبس از یک تا دو سال محکوم می‌شوند و در موسسات دولتی مدیرعامل یا مدیرمسوول علاوه بر حبس از خدمت نیز منفصل می‌شود.

با این وجود اما کالاهایی که ممکن است از نگاه دولت و حاکمیت برخلاف عفت عمومی باشد، در بازار به وفور یافت می‌شود و به نظر می‌رسد، اجرای این قانون نیز ممکن نیست چرا که باید قوه قضائیه ظرفیت زندان‌های خود را به شدت افزایش دهد. بنابراین چاره این است که ضابطان قضایی همچنان به برخوردهایی که اکنون در سطح شهر یا برج میلاد، هنگام برگزاری کنسرت با دختران و بانوانی که شاید تنها از مد روز تبعیت می‌کنند، ادامه دهند. البته شنیده شده است که در هفته آینده قرار است نشستی مشترک میان مسوولان نیروی انتظامی و دکتر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری، برگزار شود و خط‌مشی جدیدی برای نحوه مواجهه با نوع پوشش مردم ترسیم شود.

منبع: تجارت فردا

bato-adv
رها
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
مشكل نه ساپورت نه تهديد فرهنگ نه ...مشكل وجود بانوان است كه با وجود تمام تغييرها و مثلا تبعيذها به شكلي مدرن زير ذره بين زندگي ميكنند اين مسئله هم رفع شود دوباره با عنواني ديگر زير سوال ميروند ...تا آقايان محترم و معصوم ارائه راه حل و برچسب تهمت و توهين رو تيتر كنن...
حتي اگر شناخت بي حد و حصري هم داشته باشيد محال ممكنه كه بتونيد بانوان اين سرزمين رو با هر تيپ و پوشش و فكري درك كنيد كه چرا و چگونه شد ...لطفا اين قدر با اعتماد به نفس هر نظري رو اشاعه نديم و خودمون هم با اجبار و متهم كردن عامل جلب توجه براي رواج عمل نباشيم ...
کیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
سلام به همگی
خدا از نیت و قلب هر کدوم از ما کاملا آگاهه و خودش هم گفته کسی که در دلش مرض باشه خدا مرضش رو زیاد میکنه جز اینکه برگرده.
حالا من به عنوان یک مرد اگر تو خیابون با نگاه به تن و اندام جنس مخالف قلبا بخوام لذت ببرم حتمن نتیجش رو خواهم دید.
نتیجه ای که اولش نابودی روح و روانمه و بعدش هم شاید رسیدن به یک تجاوز.
و شما خانمها هم اگر از پوشیدن هر لباسی قلبا هدف تبرج و خودنمایی و تحریک دیگران رو داشته باشین حتمن نتیجش رو خواهید دید.
اینکه کسی از بیرون بخواد من و شما رو کنترل کنه به سادگی میشه گفت نتیجه ای نخواهد داشت.
شاید برای نوجوانها و کسانی که تازه بالغ شده اند نتیجه ای داشته باشه.ولی برای بقیه چندان موثر نیست.(بماند که نوجوانها هم در معرض عکس و فیلم از طریق اینترنت و ماهواره هستند و به دنبال واقعیتش در بیرون خواهند گشت)
تو دنیا و مخصوصا عصر ما اول از همه مراقب خودمون باشیم که روح و روانمون نابود نشه.هر کدوممون روزی چشم باز نکنیم و ببینیم اسیر چیزهایی شدیم که اگر خودمون رو کمی مشاهده کنیم از خودمون متنفر بشیم.
اینایی که گفتم خدا آگاهه که اولش به خودم به عنوان یک مرد بود.
در پناه حق...
بهی
United States of America
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ینی بزرگترین دغدغه ی اینا شده ساپورت!
حالا من کاری ندارم که بعضیا واقعا بد لباس می پوشن تو خیابون ولی ساپورت با مانتوی بلند اصلا زشت نیست به خدا
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ريشه همه اين بايدها و نبايدها رو توي تصورات موهوم و غلط بعضيها از مد ناشي ميشه كه مثل خيلي چيزاي ديگه به راحتي به اسلام و انقلاب و شهدا ربطش ميدن.پر رنگ شدن چيزاي پيش پا افتاده اي مثه همين پوشيدن ساپورت شايد يه خوردش برميگرده به محدوديتهاي حكومتي و نتيجه معكوس آن كه اگه اينقدر فشار نبود و مردم در طرز لباس پوشيدن اينقدر تو فشار نبودن شايد خيلي از پوششها اينقدر جلب توجه نميكرد واسه عموم مردم.مگه طرز پوشش مردم كشورهاي ديگه اينقدر زير زره بينه كه تو كشور ما؟واسه اونا خيلي از پوششها و مدها عاديته.تو همين كشور خوئمون اگه يكي با شلوارك تو تهرون بگرده چجوري نيگاش ميكنن ولي اگه همون آدم تو يكي از شهرهاي ساحلي شمال راه بره چطور؟چرا چون تقريبا خيليا اينجوري هستن و يه چيز عاديه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ساپورت از افراط و تفریط های بی دلیل مسئولین سر درآورد .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲۱
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فرهنگ و تمدنی که با یک ساپورت تهدید میشه معلومه که فرهنگ و تمدن نیست!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اقا ربطی به فرهنگ نداره من خودم مغازه دارم قیمت ساپورت 10 تومن تا 25 تومن معمولیشه در صورتیکه شلوار ساده پارچه ای 35 تومن حالا مدلشم هیچی نیست مردم مجبورن هم از لحاظ مد و هم از لحاظ ارزونی دنباله ساپورت باشن.فقط با زبون میشه با مردم حرف زد نه بازور نیروی انتظامی هیچکاری نمیتونه بکنه.چون خودشون هم مبتلا هستن ما خودمون میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فرهنگ و تمدن فقط با یک چیزی مانند ساپورت تهدید نمیشود بلکه از این چیزها آنقدر زیاد وارد این فرهنگ میشود که آن را به نابودی میکشاند. ضمن آنکه از قدیم گفته اند یک بز گر گله را مریض میکند!
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اقاي ناشناس واقعا سلوار 35 تومن داري؟؟ كجا؟؟ من خيلي وقته نتونستم شلوار زير 100 تومن گير بيارم!
ناشناس بعدي فرهنگي كه با ساپورت خراب بشه و با مد و زيبايي بهتره اصلا وجود نداشته باشه
كوروش
Germany
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگه نگران فرهنگ هستيد يه فكري برا ي شبكه جم بكنيد كه اين سريالهاي سراسر خيانت تركيه اي را به خورد مردم ندهد.
ناشناخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ناشناس 11:56

حق با شماست در تمدن و فرهنگ پیشرفته چو پانیت یک بز گر (به قول شما ) را از گوسفندان دیگر جدا می کنند!

مثال قابل تاملی زدی که بیانگر برداشت شما از تمدن چیست!!!

اما منظور کامنت گذار اول تمدن چوپانی و فرهنگ گله داری نیست !

ایشون دارند راجع به انسانها ومدیریت جامعه انسانی صحبت می کند !

چرا بعضی از افراد علاقه مندند روش برخورد با مردم را از تجربه برخوردشون با گوسفندانشون در روستایشون مقایسه کنند واحیانا" به همان شیوه گله داری با مردم رفتار کنند!!!!!!!!!!!!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از کدوم فرهنگ و تمدن دم می زنید؟
اون از وضع ترافیک و رانندگی و غیره اون از اوضاع ورزش و ورزشکارامون اون از اوضاع سیاستمدارامون اون از اوضاع مردممون کجای این اوضاع در هم برهم نشونگره فرهنگ و تمدنه؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

حرفتون درست نیست جناب امید. پس یک فرهنگ و تمدن رو با چی باید تهدید کرد؟ با رواج ضد ارزش هاش تهدید میکنن دیگه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مثل اینکه شما قرضی را اشتباه مصرف کنی و مسموم بشی و بعد بگی آدمی که با یک قرض مسموم بشه آدم نیست . فرهنگ و تمدن هم عارضه هایی دارد که شما نمیینید به دلایلی.
همت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ناشناس| | ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ جناب ساپورت فروش تو هم تو گناه این ملت شریکی

ساپورت فروش حیا کن ، این ملتو رها کن
عیبه بخدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از خدا بترس....................
همت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فرارو تو پاسخاتم مثبت و منفی بذار
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
در جواب نگارنده باید گفت این خود مسئولین هستن که اساسا لباس و پوشش رو سیاسی کردن، چرا پس گله میکنین که رسانه های خارجی دارن با هدف سیاسی به این مساله میپردازن؟
بعدم تهدید کدوم بنیاد خانواده؟ کدوم خانواده؟ جوان 30 سالش شده هنوز امکان ازدواج نداره چه دختر چه پسر! خانوادشون کجا بود که بخواد تهدید بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بايد توجه كرد كه حجاب را هيچ كس به ما تحميل نكرده درزمان هخامنشيان كه غرور مليمان راازآن دوران به يدك مي كشيم زنان ايران پوششي بسيار زيبا ومحجبه داشتند فقط كافيست بينديشيد كه نياكان ماچگونه فكر مي كردند ولي ما به كجا داريم مي رويم0
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت خالی عیبی نداره وقتی خانم های زیبایی های خودشون رو در این ساپورت و برای خود نمایی و شاید هم برای .... به نمایش می زارن هم خودشون و هم جامعه رو تباه می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تنها راهش اینه که از مغازه ها شروع کنند، وقتی نظارت یکپارچه ای بر فروشنده های سراسر کشور شروع بشه بخشی از مشکل حل میشه... بخش دیگه به شعور مصرف کننده مربوطه کسیکه باید حداقلی از عفت و احترام قائل باشه و اگر قائل نیست نباید همه انرژی کشور صرفش بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از تجار ثروتمند و پر نفوذ وارد کننده شروع کنند

همونهایی که دلار های 1226 تومانی رو گرفتند وبه جای دارو ساپورت وزین اسب وارد کردندو با دلار آزاد فروختند ورانتش رو کوفت کردند!!
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
كلا هدفشون مسخره كردن بود!
يعني اين چيزا واقعا بايد براي مردم ما تازه گي داشته باشه
يعني اينقدر اين ساپورت پر اهميت شده تو ي كشور ما كه حتي خارجي ها هم بهش واكنش نشون بدن؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
روحاني پيشاپيش مچكريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نیاز به تچکر شما نیست!


ایشان به نیروی انتظامی و وزیر کشور برای برخورد با این مساله 4 روز قبل دستور صادر فرمودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ناشناس 11:43
"گفتش که بابا جون ، آبو چرا اونجا میریزی ؟ آبو بریز همونجایی که می سوزه"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خوب مد دیگه یک روز ساپورت مده یک روز مانتوی بلند یک روز یک چیزه دیگه طبیعیه ایرانیهام ادمن مثل همه مردم دنیا تو این چند دهه هم فهمیدین نمیشه این چیزها رو به زور تغییر داد ول کنین بچسبین به کارهای مهمتر اینهام به تبع حل میشه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

زیبایی و خوب لباس پوشیدن و به مد پوشیدن خوبه و دینی هم هست. به هر حال مردم جامعه باید همدیگ هرو در لباس زیبا ببینن. اما نباید هر مدی رو هم پیروی کرد. باید بهش دقت کرد و اگر ضرری رو متوجه جامعه نکرد ، پیروی کرد.
کوثر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نظر ما پسرا که ساپورت خیلی شیکـــــــــه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چی میگی کوثر خانم؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از نظر لک لک ها شاید شیک باشه !!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

1- چقدر اسمتون شیکه آقای کوثر!
2- شما پسر ها یعنی دقیقا کدوم پسر ها؟
3- شیک یا جذاب؟
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقاي حامد! مگه مي‌خواي نامه بنويسي كه مدام مي‌نويسي «به نام خدا»؟!!!!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
واااااااااااااااااااااااای هومن
دمت گرم! مردم از خنده
دقتت پارم کرد!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

نه آقای هومن. میخوام یادم باشه که رضایت یکی دیگه مهم تر از رضایت هر کس دیگری هست.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
آقای حامد به نام خدا خیلی خوبه به شرطی که تبدیل به تظاهر و شعار و تزویر نشه...
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت از حجاب اجباری آمد
از زور
از فشار
از تحمیل کردن عقیده
از درس نگرفتن از کشف حجاب که هیچ کاری با زور و اجبار جواب نمی ده
مصطفی
Germany
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آره همین طوره.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دقیقا! منتها آقایون سرشونو کردن تو برف!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
هرچند اجبار وزور بی منطق در مد شدن ساپورت بی تاثیر نبود اما مهمتر از ان نفاق وعدم ایمان قلبی بعضی از مدیران دولتی به حجاب وتقیدات دینی بود .کافی است بعضی از این آقایان را با همسرانشان در رستوران و....ببینید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مگه ما از رضا خان قلدر چی کم داریم ؟؟!!

زنده باد زبان زور!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقای کوروش کبیر لخت و عور بودن دوستانت در فرنگ از کجا اومد؟؟؟
این حجم عظیم کودکان نامشروع توی غرب از کجا اومد؟؟؟
نکنه از توی تخم مرغ شانسی اومدن بیرون هان؟؟؟؟؟؟؟


رک بگو من از دیدن و چشم چرانی توی اندام زنان لذت می برم دوست ندارم این آبشخورم خشک بشه

زن واسه شماها کالای رفع شهوت و لذت جویی هست
عین همون عرب های عصر جاهلیت فقط با این حساب که شما پز روشنفکری در می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
زنده باد ساپورت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
:)))))))))
مصطفی
Germany
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آره منم قبول دارم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
زنده باد انتخاب آزادانه نحوه پوشش خانم ها و آقایان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مرده باد بی حیایی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بجای گیردادن به مردم به برادران قاچاقچی بگویند خواهشا اینها را وارد نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقا مگه لباسی به صرف مشکی بودن حجاب داره در حالیکه همین لباس باعث میشه حجم پای یک زن نشان داده بشه وبقیش رو هم میدونید
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
واو! معلومه كه خيلي به حجم پاهاشون توجه ميكني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حجم پا؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مشکل اینه که شماها فقط به بقیش فکر می کنید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
شما مثل اینکه خیلی حواست جمع به حجم پای خانمهاست
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تا وقتی حجاب توی یک کشوری اجباری باشد همین است...آیا ما زنان می توانیم چون زنان ترکیه یا مالزی لباس های تنگ بپوشیم و در معرض دید قرار نگیریم؟آیا می توانیم مثل آنها بلوز و شلوار یا بلوز و دامن بپوشیم (ضمنا با رنگ های روشن مثل صورتی و قرمز و ...) و باز هم در معرض اتهام قرار نگیریم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما مثل اینکه خیلی عقده پیدا کردی!... اگه یه چیز درست حسابی در وجود آدم باشه نیاز به خودنمایی بدنی نیست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آیا ما زنان می توانیم چون زنان ترکیه یا مالزی لباس های تنگ بپوشیم و در معرض دید قرار نگیریم؟

این امکان در حدود صفر درصد است. چون مگر می شود بگوییم من میخواهم در ماشینم بنشینم و بوق بزنم ولی کسی به من نگاه نکند... مسخره است.
مگر می شود گواهینامه اجباری نباشد؟
هر کس که بخواهد در جامعه باشد باید یک سری هنجارها را رعایت کند...
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آهان...پس زنان هر کشوری که لباس تنگ می پوشند عقده ای هستند...شما پسرها هم که بازوها را چاق کرده و تی شرت تنگ می پوشین، عقده ای هستین!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
پس سرکار خانم رویا گویا سرکار تا کنون ترکیه هم تشریف نبرده اید تا ببینید توی همین ام القری فرهنگی اتان چه فحشایی بیداد می کند و وقتی موج فحشا باشد محجه و غیره ندارد همه خانم ها دچار آزار و اذیت می شوند حال اون بد حجاب به مراتب بدتر و خانم محجبه خیلی کمتر
ضمنا" حجاب زن ترکیه ای تازه با خیلی از خانم های اینجا اصلا" قابل قیاس نیست خصوصا توی استان های شرقی ترکیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
رویا خانم شما از کجا میدونید مردان اونجا تحریک نمیشن. فرق اون کشورا با کشور ما اینه که هزار جور کاباره و ... دارن و اگه تحریک شدن نیازشونو از راه نامشروع تامین می کنن. دین اسلام ملاک کار ماست. اسلام گفته زنها باید زینتهای خود را بپوشانند و جلوه گری نکنند.( جلوی نامحرمان)
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بسیار از نظرات آقایان فیض بردم...بله رعایت هنجار وقت برای زنان است...حجاب فقط برای زنان است...مراقبت از اقایان برای اینکه در فساد نیفتند کار زنان است...اینکه اینجا کاباره نیست تا شما کمتر تحریک بشین تقصیر زنان است...اسلام نگفته شما اقایون با دیدن یک زن که چادر هم پوشیده، تحریک نشید و متلک نگید؟اسلام فقط زن ها رو محدود کرده...شماها ازادید متلک بگید...نگاه کنید و 4 تا زن بگیرید؟ چون مرد آفریده شدید!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حامد

به نام خدا

حرفی برای گفتن ندارم فقط دیدم از اقا حامد خبری نیست گفتم جاشو پر کنم
وسلام و علیک و رحمت الله و برکاتو
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ناشناس 16:39 اخه باباجون حالا پسر عموی دایی خاله بابات رفته ترکیه یه چیزی برات تعریف کرده تو هم دو تا گذاشتی روش اومدی تعریف میکنی. نه آقا جان از این خبرها نیست محجبه و غیر محجبه کنار هم راه میرن اتفاقا خیلی هم مراعات میشه. نه مثل اون یارو مدام به حجم پاهای خانم ها دقت میشه نه هیچی اگر یکی هم مثل اون اقا خیلی دقت کنه چنان پوستی از سرش میکنن که چشمش پایین تر از گردن رو نبینه. میزان تجاوز و تجاوزهای گروهی در ممکلت مارو اون با وجود سانسور خبری ببین بعد با ترکیه مقایسه کن. یبار هم خودت بری ببینی بد نیست.
سید علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت از بی غیرتی مردا اومد ...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
با زور و فشار نمیتونی دنیا رو مطابق میلت بچرخونی!
کلا هم قرار نیست دنیا مطابق میلت بچرخه،
گاهی باید شما خفقان-دوستان مطابق میل دنیا بچرخید و پیشرفت کنید.
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اشتباه می کنی
ما زن ها نیازی به قیم و سرپرست نداریم
شوهر من به عقل من به اختیار من به اراده ی من ایمان داره
نیازی نمی بینه که برای لباس پوشیدن من تصمیم بگیره. شما مردها تا کی می خواین خودتون رو صاحب زن بدونین؟
مصطفی
Germany
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
برات متاسفم با این طرز فکر.
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سید غیرت یعنی چی؟
حتما شما از اینکه خانمت را تو اندرونی حبس میکنی با غیرت شدی؟
کوروش
Finland
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت از بی غیرتی مردا نیومده. از چشم چرونهایی که ادعای پاک کردن دنیا از همه اون چیزهایی که دوست ندارن اومده. انشاءالله که شما از اون دسته نیستی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شما ها هنوز وجود داريد؟ فكر كردم منقرض شديد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سید علی، شما خونتو آلوده نکن! غیرتت رو هم نگه دار واسه منزل! طالب نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تو اگر غيرت داشتي اين حرف را نمي زدي چون به خودت بر مي گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب باغیرت شما جون مردی هیچ گونه حقی در مورد نحوه لباس پوشیدن زنان نداری ما خودمون تصمیم میگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سپیده خانم به نظر میرسه شما میخواین بااین حرفای خوشگل بر یک باطل که همه میدونن غلطه سرپوش بزارین.... بحثی نمیکنم چون که بحث با امثال شما بی فایدست... فقط دنبال توجیه فکر خودتون هستین...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
عزيز من اونيكه شما مي گي اسمش غيرت نيست حماقته
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

خوب راست میگه دیگه! اگر مرد غیرت داشته باشه ، راضی نمیشه مرد های دیگه تو خیابون به ریز ترین جزئیات پاهای خانومش نگاه کنن.
رجب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه عزیزم از بی غیرتی مدا نیست از صدا و سیمای کار درست به اصطلاح اسلامی ماست. آقا واقعیت جامعه ما همینه سی سال که با بی حجابی مبارزه میشه نه تنها موفق نشدن بلکه هروز پوشش ها سطحی تر میشه .واقعیت جامعه ما همینه همینه همینه در مورد غیرت مردها باید بگم که وقتی مردی بخاطر تورم و گرانی نمی تونه نون سر سفر خانوادش بیاره وقتی که هزینههای زندگی بالا میره و در امده پایینه مرد سر افکنده میشه برو از خدا طلب بخشش کن و طرف حق و بگیر من نمیگم بی حجابی خوبه ولی از بی غیرتی مردها هم نیست .
ناشناس
Finland
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ها ها یعنی غیرت مردا به یه ساپورت بنده پس حالا که این طوریه زنده باد ساپورت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آخر غیرت میدانی در آمد نفت کشور کجا میره و چرا این همه بدبختی ، فقر و فلاکت گریبان ما را گرفته ؟؟
سید مهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اتفاقا شما دوستانی که اینقدر ساپورت را ساپورت می کنید خوب به حرف سیدعلی فکر کنید
راست میگه
آدم بی غیرت مثل اون معتادی می مونه که دوست داره همه شهر و شهروندان معتاد بشن تا رنگ اعتیادش زیاد معلوم نشه
آدم بی غیرت هم چون متعلقین اش گرفتار فسادند دوست داره همه شهر اینگونه بشه تا از عذاب وجدانش کاسته بشه

اون سرکار خانمی هم که ادعای روشنفکری می کنه بد نیست حداقل احادیث و آیات رو مجددا ببینه مگر تو قرآن خداوند به حضرت رسول نمی گه به زنان خود و زنان مومن بگو جلب های خود ( روسری ) هایشان را پیش کشند یا در جایی دیگه خداوند می فرماید زنان طوری راه نروند که زیورهای آفرینش اشان دیده شود
سرکار خانم معنی حدیث
الرجال قوامون علی النسا یعنی چه؟؟

رو راست بگید ما دین و ارزش های دین رو قبول نداریم خودتون رو از این نفاق خفه کننده نجات بدید
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بابا غيرت!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سید مهدی دست مریزاد ......
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
بی غیرتا منفی دادن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
اقا حریم شرعی رو حفظ کنید تو کامنتها. اصلا زنونه مردونش کنید.
ناشناخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آخه این ساپورت چیه که اینقدر درموردش حرف و حدیثه/
بیشتر در مورد چشم و فکر صحبت کنید
يكنفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اينو خوب اومدي
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

درست نیست که در خونمون رو باز بذاریم و بگیم مردم نگاه نکنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حامد
طبق استدلال شما!
تو جامعه کسی حق نداره با دزد ودزدی برخورد کنه بلکه همه شهروندان موظف هستند به ماشینهاشون دزد گیر وصل کنند ودر خونه هاشون قفل بزرگ بزنند !

اگر از ماشین یا خونه ایی سرقت شد فقط بایستی با صاحب خانه و صاحب ماشین برخورد گردد چون مجرم هستند و به خانه و ماشین های شان قفل و دزدگیر وصل نکرده اند!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناخته
Switzerland
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جناب به نام خدا میشه شباهت ساپورت و در خونتون رو بفرمائید تا ارشاد شویم؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

دزد مقصر هست ، ولی آدم نباید در خونه اش رو باز بذاره. کجای اینی که شما فرمودید طبق استدلال من هست؟

ناشناخته ی گرامی ، حامد هستم نه "به نام خدا". شباهتش اینه که اگر ساپورت میپوشند ، فردا که هر کس و ناکسی مزاحمشون شد و خواست یه استفاده ای ببره به این هم فکر کنن که اگر نمیپوشیدن اینجوری نمی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
قیمتش مناسبه و همین یکی از دلایل اصلی پر طرفداریشه. اگه شلوار های جین و کتانی ها هم هم قیمت ساپورت بشن بهتون قول میدم که حضور ساپورت خیلی کم رنگ می شه در جامعه، البته اینو نگفتم که قیمت ساپورت بالا بره
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از فردا به شلواراي مذكور يارانه تعلق ميگيره كه ارزون بشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حالا ورود ساپورت و ممنوع كنيد كه قشنگ لج و لجبازي بشه خانوما با پاي لخت بيان بيرون ...
نه ممنوع كنيد تعارف نكنيد ....!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خيلي هم عالي
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

ممنوع هم نکنن ، فردا با پای لخت میان بیرون. قرار نیست بخاطر اینکه بدتر نکرده اند ، به بد راضی بشیم و خدا رو شکر کنیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقاي حامد به بد راضي نشديم ولي راهش ايني كه در پيش گرفتن نيست
شناسه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اصلن من خودم از مخالفان سرسخت ساپورتم توروخدا زودتر ممنوعش کنید :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جوووووووووون راست میگی؟؟؟؟؟
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من مطمئنم نسل های آینده به ما خواهند خندید که ذهنمون درگیر چنین چیزهای مزخرف و بی ارزشیه. ساپورت، شلوار تنگ مانتوی رنگی... هرکدام از اینها به سلیقه و انتخاب فرد بستگی داره. ما زنهای ایرانی هم مثل همه ی زنهای دنیا از تنوع و رنگ و زیبایی لذت می بریم فقط بدشانس بودیم که توی کشوری متولد شدیم که مسئولینش رنگ و شادی و زیبایی رو تحمل نمی کنن.
فائزه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ولی ما زنهای ایرانی، نمیخواهیم مثل همه ی زنهای دنیا گناه کنیم. مثل اونا خدا رو از دست خودمون ناراحت کنیم و مثل اونا بنیان خانواده رو از هم بپاشونیم. ما مثل همه زنان دنیا نیستیم. ما ایرانی مسلمان هستیم که به دین و اعتقادات و رضایت خدا و امام زمانش اهمیت میدیم.
آره نسل های آینده در زمان امام زمان به ما میخندند. یه حتی یه ذره تحقیق و فکر نکردیم که ببینیم آخر و عاقبت آزاد گذاشتن بی حجابی و بی حیایی در غرب به کجا رسیده. بعد بیایم ازش دفاع کنیم. به نوزادهای تازه متولد شده ای که در اروپا توی سطل آشغال ها پیدا میشوند فکر نکردیم. به آدمهایی که از شدت تنهایی به زندگی با سگ و گربه رو آوردند فکر نکردیم. ما داریم از چیزی دفاع میکنیم که غرب توی اون به آخر خط رسیده و داره از اون برمیگرده به طرف دین و اسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگه اینا عقل داشتن، برای حفظ سلامتیشون، لباسای تنگی که اعصاب انسان رو در فشار نگه میداره،نمی پوشیدن. و لباسای کوتاه و کوچیکی که انگار چون لباس نداشتن، لباس بچگیشون رو پوشیدن( واضح و مبرهن است که لباس هر کی باید به اندازش باشه وگرنه با پوشیدن اون خودشو مسخره کرده...
يكنفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
لطفاً نظرنده وقتي اطلاع نداري
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
يكي دوست داره اينجوري بپوشه به منو و شما چه؟ همه دست به سينه باشه كه يكي مثل شما چشش پاك باشه و گناه نكني و اسوده باشه؟ اگه كسي توي شاريط بد به دينش پايبند باشه ميشه گفت انسانه با ايمانه نه اين كه همه چيز شسته و رفته جلوش باشه
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
الان ديگه لباسهاي فقيرانه پاره و رنگ و رو رفته و مندرس و كوتاه مد شده بالاخره فقرا هم دل دارن بايد يه روز لباسشون مد بشه!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
هرکس حق داره پوشش رو انتخاب کنه. این حق طبیعیه آدمه. روش شما برای قضاوت کردن میزان عقل آدما خیلی کشکیه! شرمنده!
ناشناخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حالا یعنی اعصاب شما در فشار واقع شده؟آب دستته بزار زمین و به روانپزشک مراجعه کن اخوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آستانه تحریک ...... شما پایین است خودتان را درمان کنید دیگران را به خاطر بیماری خودتان نیازارید!!
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اگر شما هم تقوا داشته باشيد ديگه احتياج به نگاه كردن لباس مردم و متراژ اون نخواهيد داشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
یه ذره اطلاعاتتون رو ببرید بالا بعد گیر بدید. منظور ایشون این بود که این لباس های تنگ باعث فشار به اعصاب خود شخص میشه و مشکلاتی رو در شخص ایجاد میکنه. از چسبندگی رحم و نازایی در خانم ها تا عقیم شدن در آقایان.
مهناز
United Arab Emirates
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
موضوع اینه که رنگ هم معمولا باعث میشه تذکر بدن. مثلا مانتو دامن های بلند و گشاد که ررنگی هستند مشکلی ندارند از نظر گشت ها؟ بازم مردا چشماشون در میاد! جوری به آدم نگاه می کنند که!!!
شادی بانو
United States of America
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به خدای یگانه قسم پریروز کنار در حالی که دختر کوچکم در کنارم بود یک اتومبیل کنار پایم ترمز کرد و راننده شروع کرد به ایجاد مزاحمت. مانتوی رنگی پوشیده بودم ولی ساپورت نه.
ببینید کار بعضی مردها به کجا کشیده که اصلا اهمیتی نمی دهند تو که هستی. این کاره هستی یا نه. بچه داری!!!! یا نه.
فکری به حال این طرف قضیه هم بکنید. چرا همیشه انگشت اتهام به سمت ما زن هاست؟ بسیارند کشورهایی که زن ها با حداقل پوشش بیرون می روند و کسی حتی به آنها نگاه نمی کند. گیریم همه ی ما سرتاپا مشکی شدیم. همانی شدیم که شما می خواهید. با چشم های تشنه و فکرهای گرسنه چه می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
وقتی صحبت از برپا کردن شهرنوها می شود که باعث کم شدن مزاحمت ها میشود همین خانمها مخالفت می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سرکار خانم اگر روزی که این آتش به خرمن فرهنگ افتاد سریعا" اقدام می شد امروز تر و خشک با هم نمی سوخت !!!
پس ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است

اگر این مظاهر فسق از جلوی چشم هوسرانان برداشته بشه اونقت میزان مزاحمت کمتر میشه
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
هوسران برخی اقایون هستند که حتی به زن کاملا باحجاب هم نگاه الوده دارند. مشکل اصلی فکر خراب است...خوبه ما زن ها هم بگیم بازوی مردها، موی مردها و تیپ آنها ما را هوسران می کند؟؟
سیدمهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مینا خان بنده هم با شما موافقم مردان به اقتضای آفرینش اشان علاقمند به زن هستند و خوب یا بد توی تاریخ شاهد وجود حرمسرا های عظیم بوده ایم
لذا آیا شایسته هست که خود شما خانم ها هیزم این آتش را دو دستی تقدیم این خیل هوسران بکنید
هیزمی که آتشش زندگی زنان و شان مادری ایشان را نابود می کند و باعث لذت افزایی بیشتر زنان

در این بازی هوس زن بازنده و مردان شهوت ران کامیاب هستند
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بهتره هرچه سریع تر مراکز صیغه دایر بشه تا مزاحمت ها کم بشه
چاپ کن دیگه!!!!!
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بله متاسفانه گناه ما این است که زن آفریده شدیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
داری ظهر خسته و کفته با مانتو و شلوار یه رنگ مشکی و مقنعه بلند از اداره میای میخوای از خیابون رد شی که برسی به خونت تو همین یه دقیقه ای که کنار خیابون وایسادی تا خلوت شه و رد شی صد تا ماشین جلوت ترمز میزنن و متلک می گن و ... !! حالا ساپورت هم نپوشن فکر می کنین چه اتفاقی می افته خیلی ارزش و احترام ما زنهای ایرانی بالا میره.فکر خراب مردا رو با هیچ چیز نمیشه درست کرد بیخودی کثافت کاری های خودتونو توجیه نکنین.
فائزه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
اشتباه به عرضتون رسوندند توی هیچ کشوری اینجوری نیست که زن ها با حداقل پوشش بیرون بروند و کسی حتی به آنها نگاه نکند. تا به چشم مستقیم (نه از توی ماهواره و تلویزیون) ندیدی باور نکن
خانم بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من یه سوال دارم
رسانه ها و مسئولین به چه حقی مردها را روی این نوع مسائل حساس می کنند؟ باور کنید شوهر من قبلا اصلا حواسش به این چیرا نبود، اما از وقتی که هی همه چپ و راست گفتند ساپورت ساپورت ساپورت اولش از من پرسید ساپورت چیه؟ الان هم توجهش به این طور لباس ها جلب شده. آخه چرا مردم رو حساس می کنید؟ ول کنید بابا به خدا کارهاتون نتیحه عکس داره.
فرارو به خدا حلالت نمی کنم اگه منتشر نکنی :)
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دقيقا موافقم! شايد خيلي ها بي توجه باشن و براشون مهم نيست اين چيزا ولي وقتي الكي و از قصد اين خبر هاي چرت رو گسترش ميدن همه گوشا و چشاشون تيز و ميشه و اختلاف و درگيري به وجود مياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دقیقا منم اصلا نمیدونستم چیه. تو همین اخبار شما از بس گفتین ساپورت و ساپورت پوشان ما فهمیدیم ساپورت چیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خدا رو شکر ،دقیقا وظیفه رسانه ها و مسولین همینه که افراد نا آگاهی مثل شوهر شمارو آگاه کنن... با خوندن نظر شما خوشحال شدم که این حرفا لا اقل یه فایده ای داشته...
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به نام خدا.

بده مراقب این هستند که کسی به شما چشم بد نداشته باشه؟
خانم بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه بابا منظورم اینه که شوهر من روی لباس خانم های دیگه حساس شده به اونها نگاه می کنه
نگرفتید چی می گم!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حامد جان كه توي هركامنتت يه به نام خدا نوشتي سخنراني كه نمي كني به جاي اينكه گير بدي به لباس پوشيدن خانوما ريا رو بذار كنار حاجي جون ...
احسان
United Arab Emirates
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
حامد جان تو که نامه نگار نیستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یعنی ادم بعضی از اخبار رو میخونه خجالت میکشه یعنی اینقدر حساسیت به این ساپورت نشون دادن خارجیا مثل قضیه دماغ عمل کردن و حمله مردم به سمت مرغ داستان و جوک برای ما میسازن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بی فرهنگی و حماقت مردم باعث تمسخر میشه... وگرنه رسانه که وظیفه خودش رو انجام میده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اه اه اه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به به به
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه نه نه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چه چه چه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
واه واه واه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
اوه اوه اوه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از اول تاریخ اسلام تا به امروز هر لطمه ای به اسلام خورده از کوچکترین تا بزرگترین به خاطر عدم تعلق خاطر مسلمانان به دینشان وارد آمده . ساپورت هم از همین دسته . پیشگویی پیامبر اکرم درباره لباسهایی که زنان خواهند پوشید و برهنه خواهند بود مصداق ساپورت هستش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
احیانا پیامبر راجع به شما آقایون چیزی نگفتن !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اتفاقا چرا فرمودند: غیرت از سر مردها خواهد رفت و مثل زنها لباس می پوشند!
احسان
United Arab Emirates
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خوب نیست ناشناس 12:07 یه کتاب بنویسید تا مردم در نبود شما به کتاب شما مراجعه کنند اخه امثال شما تو دنیا خیلی کمه . و ضمنا با هوای خودت سخنان ائمه معصومین رو تفسیر نکن
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
جدی نگیرید چندوقت دیگه عادی میشه برادران هروقت یه چیز جدیدبیاد جنبه ندارن وفورا عکس العمل نشون میدن وبعدش خسته میشن نگران نباشید.من یادم میاد قبلا به ویدئو هم گیر میدادن ولی بعدش عادی شد.آخه ساپورت مگه چیه که اینقد گیر میدید بی جنبه ها
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
پوششی ارزان و مناسب، هیچ مشکلی هم نداره. مشکل جامعه ما ساپورت نیست، احساس بی هویتی هست که نسل جوان گرفتارش شده.
مسلم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سلام
بجای تقویت دیواره ی سد کنترل آب را از سر چشمه ها در دست بگیریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ای کاش به جای این که مشکل ساپورت را حل می کردید مشکل مردان این سرزمین را حل کنید که با دیدن ساپورت دچار مشکل نشوند. البته همه ی اقاین را نمی گویم . آنهایی که ساپورت را فاجعه می دانند خودشان مشکل دارند . فرارو جان مادرت سانسور نکن . حرف دل خیلی از خانوماست.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
همینو بگو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
یعنی دقیقا چه جوری مشکل اونها رو حل کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کوروش
Finland
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
باور کنید اگه مردم رو آزاد بزارن هر کی هر چی میخواد بپوشه اینقدر خانمها افراط در پوشش نمیکنن. اینها همش نتیجه فشار بیخودیه. کل جامعه رو به گند کشیدن که ما رو به زور بفرستن بهت. اگه نخواهیم بریم بهشت کیو باید ببینیم؟
کله پاچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
من هم ساپورت دوست میدارم. باتشکر از مخترع ساپورت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دارم كم كم احساس نا امني مي كنم . احساس بدي كه فكر مي كنم در جامعه اي هستيم كه مردان باديدن يك تار مو و يك ساق پا چنان از خود بي خود مي شن كه ...
بعنوان يه مرد عميقا" خجالت مي كشم و متاسفم. همين مساله اين سوء تفاهما براي برخي خانم ايجاد كرده كه با يك تار مو و ساق پا مي تونن جلب توجه كنن. يكي مي تونه بگه چرا فقط ايران اينطوريه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فقط ایران این طور نیست توی مهد آزادی هم همین نوع پوشش محرک منجر به تولد خیل عظیمی کودک نامشروع شده اونجا زیاد رسانه ای نمیشه چون کم کم جزو فرهنگشان شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
قدیما که زنها جوراب نازک میپوشیدن جوراب کلفت مثل همین ساپورتها مال مذهبی ها و مامان بزرگ ها بود حالا شده سراسر اشکال
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فرارو جان خودت این طنزرو لینک کن تو سایتت از سایت انتخابhttp://www.entekhab.ir/fa/news/129993/%D8%B7%D9%86%D8%B2-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
سال 88 يكي از جامعه شناسان در نامه اي به آقاي حداد گفته بود كه اين دولت آمده است كه اقتصاد /فرهنگ و سياست ايران را به آتش بكشد آمده است تا بنيانهاي اجتماعي ايران و خانواده ايراني را له كند اگر چه آنروز آن شخص را به زندان انداختند ولي امروز كه با خود فكر ميكنم ميبينم همه تحليلهاي آن شخص درست بوده است و همه اين اتفاقات درون كشور نشات گرفته از
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت از کجا آمد ؟
موجودات فضایی با کمک اسراییل ، آمریکا و انگلیس و خاتمی و اصلاح طلبان از فضا با هماهنگی عناصر داخلی همچون مشایی و رحیمی و جریان انحرافی وارد ایران شد.امیدوارم همه آگاه شده باشند
انالحق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
کم ساپورت ساپورت کنید !!! مخترع ساپورت ما خود ایرانی ها هستیم !!!! البته برای مردان آنهم در زورخانه ها !! با انواع و اقسام نقش و نگارها !!! زرنگها از مردان ما گرفته اند . داده اند به طبقه نسوان !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اتفاقا شلوار زنهای جنوبی خیلی شبیه ساپورتهای رنگیه هیچ اشکالی هم نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شلوار سنتی زنان جنوب از زانو به پایین هست نه از کپل ضمنا لباس سنتی و زیبای زنان غیور جنوب بسیار پوشیده و شکیل هست ضمن رعایت تمام پوشش و حیا

زنده باد حجاب زیبا و فاخر شیر زنان جنوب نه مترسک های رنگی پایتخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
شلوار زنان جنوب شبیه این ساپورتها هست اما اونا نمیان مانتویی بپوشن که دکمه هاشو نبسته باشی و یک پیرهن کوتاه بپوشن که بعضا بدنشون پیدا باشه. مشکل ما فقط ساپورت نیست. تیپی هستش که با ساپورت قصد داره بی عفتی را رواج بده.
mohammad
Finland
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یه چیه که فقط میره رو مخ جوونا.جوونایی که بیکارن و پول ندارن و نمیتونن نیازهاشونو از راه درستش برطرف کنن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
الله اکبر زدی تو خال. امان از بی پولی و تنهایی امان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
فکرشو بکن: دغدغه فکری مسئولین امنیتی این کشور ساپورت و فیسبوکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به خاطر همینه که دغدغه اونوری ها هم سوزاندن قرآنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
واقعا گل گفتی وقتی دغدغه شون اینه معلومه هیچ دغدغه ای ندارتد
افشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از تجار ثروتمند و پر نفوذ وارد کننده شروع کنند

همونهایی که دلار های 1226 تومانی رو گرفتند وبه جای دارو ساپورت وزین اسب وارد کردندو با دلار آزاد فروختند ورانتش رو کوفت کردند!و الان هم دارن به ريش ما مي خندند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ایتالیا اندولس مسلمان آن دوره را با ترویج فساد و فحشا تسخیر کرد چون تجربه تاریخی داد الان با ساپورت قصد تسخیر دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از همه عذر خواهی می کنم اشتباهی مثبت دادم

آقای ناشناس شما اقتصاد ایران رو به اقتصاد کره جنوبی( ژاپن پیشکش) برسون من خودم ریشه ساپورت رو تو کشور می خوشکونم!
درخشان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
وقتي يه مشت جوون تو اصفهان به دليل ورود به باغ و ... اعدام ميشن ريشه اش همين ساپورت پوشيدن هاست-آره بابا جون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چقدرکوتاه فکر.!!!!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه عزیزم به علت وجود مسولان نالایق فراوان وناتوانیشون در ساختن اقتصاد خوب برای مردم وعدم تشکیل ازدواج و عدم امکان ارضای نیاز جنسی به روش صحیح مرتکب اون جنایت وحشتناک شدند!

اگر اینجور که شما می گویی باشد در کشور های دیگر مردم باید تو خیابانها دائما" مشغول انجام اون کاری باشند که مد نظر شماست چون عموما" در فصل گرم سال با شلوارک بیرون می آیند!!!!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
رضا خان میخواست چادر را به زور از سر زنها در اورد و نتوانست . حالا باید فکر کنیم که ما چه کرده ایم که نمی توانیم شلوار پای زنها بکنیم . ای کاش رضاخان زنده بود و میدید که افکار او فراتر از انچه که او تصور میکرد اجرا شده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
از خانومهای زیر 50 کیلو و بالای 85 کیلو خواهشمند است از پوشیدن ساپورت خودداری نمایند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اندازه ها حسابی دستته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت از وقتی اومد که چکمه پوشیدن جرم شد ! شلوارلی پوشیدمن جرم شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت از گرما اومد..ار دمای 45 درجه روسری مانتو ..شلوار جین کلفت..ساپورت از نیاز امد
سیدمهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
46 درجه بشه با مایو بیان بیرون؟؟؟
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آقای موسوی شما خودتون یکبار در دمای 45 درجه با روسری و لباس استین بلند، آنهم به رنگ تیره بیرون بیا و بعد حست رو برای ما خانوما شرح بده. خب؟!!!
سیدمهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
رویا خانوم به خدا من خودم جین پوش بوده و هستم تابستون و زمستون هم نداره همیشه جین می پوشم یا بعضا کتون به قرآن هم فقط لباس آستین بلند می پوشم چون آستین کوتاه پوست دستم می سوزه
اصلا هم مشکل نیست لذا نیاز نمی بینم با شلوارک بیام بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این حرف زیاد درست نیست. چون ساپورت به تن می چسبه و آدم بیشتر تو گرما اذیت میشه. من تو بچگی اینه که الان می گن ساپورت و قبلا جوراب شلواری می گفتن زمستانوا زیر شلوارم می پوشیدم که گرم بمونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
آخـــی گرمشه خوب.
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
والا منم دوست دارم با بلوز و شلوار کاملا گشاد بیام بیرون...روسری خودش خیلی سخته:D
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
سید مهدی به تو چ!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ناشناس 16:40 دهنتو ببند!!
رستمی باداملو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
عزیزم بحث مد نیست.متانت زن فطری است و خوب است حفظ شود. جسارتاخداوند بهتراز ما می فهمد که می گوید حجاب رعایت شود . ... . لابد فردا می گند خودفروشی هم مد شده و ... .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
الان این چه ربطی داشت!!!
اذين
United Arab Emirates
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ي سوال : بگيد بدونم مشكل مملكت ما ساپورت مشكل ديگري نيست؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چون مشکلات دیگر هست با این مشکل کاری نداشته باشیم ؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه اذین جان مشکل دیگه کجا بود؟ گرونی مسکن؟ گرونی پوشاک و خوراک؟ کمبود دارو؟ ... اینا همش حل شده فقط ساپورت مونده!
بهپوشی
United Arab Emirates
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
وقتی بعد از این همه سال یک مد جدید و یک پیشنهاد نتونستیم ارائه کنیم و هر سال یه چیز جدید مثل ساپورت و چکمه و چه چه میاد نباید برخورد قهری کرد، واقعیت اینه که ما هیچ چیز جدیدی ارائه نکردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اقایان چشمان شان را درویش کنند ساپورت هم مشکلی نخواهد بود
کاش یک سری از دوستان روی مسایل مهمی مثل سقوط 400 درصدی قدرت خرید مردم هم به همین سرعت عکس العمل نشان می دادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مقوله فرهنگ چیزی نیست که یک دفعه عوض شود، تغییر فرهنگی کم کم و آهسته آهسته صورت می پذیرد ...
سیدمهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
اقتضای آفرینش زن این هست که مورد توجه مرد واقع شود و این مرد هست که باید مهر ( محبت ) و خواستگاری خود را اعلام کند
حال که به جهت شرایط بد اقتصادی بخش عمده ای از مردان امکان ازدواج و پیشنهاد یه زندگی محبت آمیز را ندارند و بازار از تقاضای مردان خالی شده برای جلب اندک مردان برخی خانم ها بنای رقابت با هم را گذاشته اند تا با عرضه خود مانند کالا بازاریابی برای خود بکنند
اما غافل از این که برخی خریداران که در همین سایت هم از این کالا های بدنما حمایت می کنند ایشان را نه برای زندگی مشترک دائمی بلکه بعنوان یک کالای یک بار مصرف می خواهند و پس از مصرف متاسفانه و با عرض پوزش از خانم ها آن خانم را کنار انداخته و سراغ کالای دیگر می روند
شاهد این ادعا اوضاع خیانتی است که روز به روز در جامعه بیشتر شده و خود دوستان به کرات دیده اند


بدترین توهین به شخصیت و حیثیت زن همین است که او را مانند کالا و برده جنسی ببینند
مع الاسف می بینیم که خود زنان بدتر از مردان به شعله ورتر شدن آتش این توهین دامن می زنند


از سوی دیگر بخش عمده ای از زنان هم چشم بسته و بدون تدقق به دنبال این جماعت افتاده و از ایشان تبعیت می کنند که چه ؟؟ این پوشش ها الان مد هست
غافل از حیلت پشت ماجرا


مطمئن باشید این مردان حامی امروز زنان هم نه برای حق آزادی و برابری بلکه برای شهوت خودشان امروز حامی شمایند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
متاسفانه دست فروش های خانوم را در اطراف دانشگاهها میبینم که فقط و فقط ساپورت می فروشند آنهم دانشگاهایی که 70درصد دانشجویان آنها دختر هستند .
نمونه دانشگا آزاد مرکزی خ دماوندجنب پل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
دوست عزیز چند وقت پیش یک نهاد اطلاعاتی یه مشت از همین مانکن های اجاره ای رو توی چهار راه طالقانی دستگیر کرد که برای یه شرکت عربی امارات کار مدگردی می کردند و خوش بر روها یشان رو به راس الخیمه ترانسفر می کردند
احتمالا می دونی اون خانم ها برای چی اونور رفتند والان تو کدوم پاساژها و کدوم کلوب ها هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
به هیچ فضولی ربط نداره من چی می پوشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
تو خونه خودت بله ولی شهر معبر عمومی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
تو چشاتو ببند
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
مشكل از اونجايي شروع شده كه ساپورت طلايي و طرح پرچم اسرائيل و جديدا هم ساپورتهاي رنگي يا همان دلقكي هم وارد بازاد شده
رضا
United States of America
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خیلی لباس زیباییست . شیک و برازنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
برازنده شما و خانوادتان......
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
این مادر های ما که تومزرعه وخونه و با هزار زحمت و بدبختی مارو بزرگ کردند بچه هاشون شنیدیم ما اسم طلاق کسر شان داشت حالا این ننه ها بچه هاشون چی میشن خدا میدونه فرارو نامردی نذاری
شیر پسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
نه عزیزان ساپورت در نبود غیرت شوهران پدران و برادران امد!تلخه نه پس برا اینکه خنک بشین بزنین منفی قشنگه رو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
بايد توجه كنيم كه حجاب براي ايرانيان مساله اي وارداتي نيست درايران باستان (هخامنشيان)ووقتي كه بسياري ازتمدنها برهنه بودند زنان ايران پوششي بسيار زيبا ومحجبه داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
حالا یعنی شما ایران باستان رو قبول داری؟ چقدر ریا!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
خواهشا اینقدر ایران باستان ایران باستان نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
خیلیم عااااااااااااااااااااااالیه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
زهد با نیت پاک است نه با جامه پاک/ای بس الوده که پاکیزه ردائی دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یه نگاه به سوره نور بنداز داداش
البته اگه کلام خدا رو قبول داری
محمد
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت نه از نظر دینی و نه عرفی ضد ارزش نیست
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
براي اينكه مشكلات فرهنگي حل بشه بهتره اجبار برداشته بشه. تجربه بشر در تمام دوران ثابت كرده هرجا اجبار در هر زمينه اي بوده نتيجه عكس داده. درمورد حجاب، نوع لباس پوشيدن و... چرا در كشور ما كه 35 سال از انقلاب اسلامي گذشته اين فشارها نه تنها جواب نداده كه جواب عكس داده ، مقايسه الان با قبل از انقلاب اين گفته را ثابت مي كند. يك مثال ساده من بياد دارم كه در دوران جنگ تحميلي در دبيرستان به اجبار گفتند كه بايد موهاي خود را بتراشيد خوب نتيجه اش اين شد كه محصلين هم با انواع كلاه ها سعي كردند واكنش نشان بدهند. بايد اجازه داد خود مردم تصميم بگيرند وحداكثر مي توان توصيه كرد نه دستور و زور.
ظفرقندی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یکی به من بگه اصلا این ساپورت چی هست که من ندیدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
ساپورت، ساپورته دیگه!!!! :-P
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
(حالا به بحث زیبایی و ازادی نوع پوشش کاری نداشته باشم)شلوار جین و کتون 100 تومنه 6 ماه بیشتر دووم نداره، ساپورت 25 تومنی رو میشه یک سال پوشید.وقتی درآمد من در ماه فقط به اندازه ی 10 کیلو میوه و گوشت و کرایه تاکسی و اتوبوسمه چرا من نباید ساپورت بخرم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
چن روز پیش جین خریدم 65 تومن
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
باز هم خیلی گرون تر از ساپورته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
انقدر ارزونه که گداهای سر چهارراه ها هم می پوشن
کله پاچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ناشناس14:01! وزن 54وقد168، اجازه میفرمایید ساپورت بپوشم؟‎:D
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
:))من نمی تونم بپوشم چون وزنم زیر 50 کیلو هست:(:D
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
(حالا به بحث زیبایی و ازادی نوع پوشش کاری نداشته باشم)شلوار جین و کتون 100 تومنه 6 ماه بیشتر دووم نداره، ساپورت 25 تومنی رو میشه یک سال پوشید.وقتی درآمد من در ماه فقط به اندازه ی 10 کیلو میوه و گوشت و کرایه تاکسی و اتوبوسمه چرا من نباید ساپورت بخرم؟
کله پاچه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ممنونم که موجبات خنده و شادی ما را فراهم کردید. مم نو نم.(با صدای داوود سریال دزد و پلیس خوانده شود)
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
ساپورت چیز خوبیه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
مشکل ساپورت نیست عزیزان .
وقتی در جامعه ای حق را گرفتنی تعریف می کنند در جامعه هم روابط به جای قانون می نشیند. کسانی از آن جامعه بعد از طی مسیرهای رابطه ای به مقامی میرسند و شروع به سوء استفاده از بیت المال می کنند ( نمونه نزدیک به ذهن : 3000 میلیارد به تاراج رفته که شاید نمونه کوچکی هم باشد.) جوانان پاک مملکت نیز بعد از هزارا ن مسیبت که در راه علم آموزی کشیده اند در یافتن شغلی ساده دست به گریبان می مانند. عده ای هم که توانایی دارند به هجرت از مملکت رو می آورند. دختران و پسران در سنین بالای ازدواج و... بیکار .
حال به این فکر کنید ایا درد جامعه ما ساپورت است یا ...
سعی کنید ( ببخشید از این کلمه استفاده می کنم ) بازیچه یه عده مفت خور قرار نگیرید.
ایرانی بالاتر است و غیور و ازاد