به نظر من نه روحانی انچنان درخشان عمل کرد که نظر مردم روجلب کنه نه ریسی انچنان با قدرت وارد انتخابات شد ریسی به بی برنامه بودنش باخت روحانی به سنتی شدن هشت ساله بودن ریاست جمهوری درقدرت ماند حالا شما طرفدارای دوطرف پاره اجر نصار هم نکنید
مهدی
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
روحانی پیروز شد چون:
1- اصولگرایان هنوز در وهم تسلط چهل سالشون موندن و نمی خواهند ببینند و باور کنند که نسل عوض شده و جامعه جدید و امروزی دیگر شعار های کلیشه ای و استفاده از ابزار دین و مذهب را برای مقاصد شخصی و گروهی نمی تابد. اصولگراها از دوره قبل و این دوره نباختند. بلکه از زمانی باختند که مساحد از نمازگزاران به علت عملکرد شان خالی شد
2-به لطف شبکه های اجتماعی دیگه کم کم همه مطلع می شوند که اقتصاد اصلی کشور را چه نهاد هایی در قبضه برده و ریالی مالیات نمی دهند. آنها کم کم فهمیدند که چه کسانی در زمان تحریم ها دلار پایه دولتی با نرخ 1260 تومنی را گرفته و به جای وارد کردن کالاهای اساسی مردم ماشین و لوازم بونجول چینی را با دلار پایه 3700 تومن وارد و به مردم قالب کردند
3- روحانی پیروز شد چون نه تنها برای عملکرد چهار سال گذشته برنامه داشت، بلکه برای چهار سال آینده نیز برنامه عملیاتی و واقع بینانه اراءه کرد
4- روحانی پیروز شد چون رءیسی با یک بعدی بودنش در حد و اندازه های ریاست جمهوری نبود و شخصیت آن را نداشت
5- به اعتقاد من رای رءیسی بیش از دوازده ملیون نمی شد اگر جریان مقابل دست به عوامفریبی هایی چون سند 2030 و یارانه نمی برد. کم کم نزدیک به چهار ملیون را با این شیوه گول زدند
6- روحانی پیروز شد چون برای تک تک ثانیه های مناظره اش برنامه داشت
7- روحانی پیروز شد چون در جبهه طرف مقابل خالی از عقلانیت و منطق بود و خالی از شخصیت های اصیل علمی ، فرهنگی، هنری و ورزشی
8- روحانی پیروز شد چون کلامش، گفتارش و وعده هایش هم راستا با مطالبات قشر جوان بود.
ناشناس
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
یک علت شکست اصولگرایان این است که آنها کشور را به خودی و غیر خودی تقسیم کرده اند و برای دوسوم مردم حق حیات قایل نیستند. 2- بد و فاسد باشی مثل تتلو ولی وابستگی خود را به آنها نشان بدهی نونت تو روغنه نمونه اش 3 هزار نفر بورسیه که یک عده فارغ التحصل با معدل پایین و ضعیف را با هزینه دولت بورس دکترا کردند و شغل استادی آنها را در دانشگاهها از قبل تضمین کردند و حق کلی از دانشجویان نخبه دکترا را ضایع کردند حال این بیسوادها بعداً هیئت علمی شوند چه گلی می خواهند به سر دانشجویان بزنند.3- گروه وابسته به اینها همچون خودشان بشدت هتاک و بی نزاکت هستند چون پشتشان به قدرت است از موضع زورگویی با مردم برخورد می کنند.4-ادارات دولتی برای اینها شده شرکت خصوصی که ابتدا قوم و خویشان خود را بصورت قراردادی جذب و بعد با گذاشتن آزمون صوری و تضییع حقوق مسلم شرکت کنندگان در آزمون همان قوم و خویشان خود را استخدام می کنند.5- دشمنی با غرب و آمریکا برای اینها شده نون دونی در حالیکه بیشترشان گرین کارت امریکا را دارند یا فرزندان و نوه نتیجه شان ساکن امریکا هستند فقط با این انگ بدبختی و فلاکت را برای مردم ایران می خرند و رقیبان را با انگ غربزده از دور خارج می کنند. 6- از دشمنی با دنیا و منزوی کردن کشور و در تحریم قرار دادن ما هم کاسبی شان رونق می گیرد و هم دریای خزر و خلیج فارس با کلی منابع را به همسایگان بخشیده اند و فرزندان آنها بعنوان وارد کنندگان انحصاری اجناس به قارون تبدیل می شوند و الا ماشاءالله موارد دیگر
ف ف
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
دلیل اول تلاش و خواست قشر عظیمی از مردم خیلی عادی مانند من برای تغیر در تفکر کلی جامعه بود.
امثال من بی وقفه و با جدیت در آگاهی دادن به اطرافیانمان تلاش کردیم ستاد سیال و تاثیر گذار و بی جیره و مواجب آقای روحانی بودیم .خیلی تلاش کردیم همانند سرمایه گذاری که انگار با تغیر دولت ورشکسته می شود و
علت این همه تلاش مستمر ما دیدن بی عدالتی در جامعه ی قدرت دار به نفع رئیسی بود.
از هشتادو هشت تا حالا یک تعدادی با سواستفاده از حوادث آن سال تمام حق ها را ناحق کردند.
ما مردم عادی باعث پیروزی آقای روحانی شدیم و یاد گرفتیم با هوش و تفکر به خواسته مان برسیم با آگاهی ادن به مردم عادی سرزمینم که یارانه از این جیب به آن جیب است با این تفاوت که از ارزشش بسیار کاسته می شود و مصداق دزدی شرافت مندانه است.
یارانه اگر به افراد واقعی پرداخت شود حلال است.
اصغر
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
بنده در نظراتم حجت را برای اهل آن تمام کردم موقعیت منطقه - امنیت منطقه - امنیت اجتماعی سیاسی در داخل و خارج -را ه نیمه تمام دولت و غیره... همه و همه باعث پیروزی شد
ناشناس
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
دلیلش تقریبا واضح هست
ریسی دلیل پیروزی روحانی
مقدم
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
با سلام
دلیل پیروزی آقای روحانی
1- مطرح نمودن بحث افزایش رایانه ها توسط رقبا
2- اعضای ستاد رئیسی که بیشتر از یاران احمدنژاد بودند
3- ترس از تکرار دوران احمدی نژاد
4-آگاهی بیشتر مردم الخصوص قشر متوسط جامعه
5-ترس از وخیم شدن ارتباط جهانی- تورم و غیره
ناشناس
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
از نظر من کسی که گذشته تاریکی آنهم در رابطه با اموال ،که در رابطه با جان آدم ها دارد و تلاشی برای شفاف کردن و رفع آن ندارد آدم خطرناکی است . و اینکه قوه قضاییه تا کنون بسیار ضعیف عمل کرده و هرگز با خاطیان برخورد مناسبی نداشته که هیچ ، قاضی هابی آن متهم به فساد اقتصادی هستند .آ
آستان قدس مالیات نمیدهد و متولی اش از فرار مالیاتی میگوید و میخواهد با این بی عدالتی رئیس جمهور هم بشود !!
ناشناس
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
البته دوستان فراموش نکنند...حمایت اصولگرایانی همچون علی مطهری، علی لاریجانی، آیت الله ناطق نوری و کمی از قضاوتهاشون شرم کنند...جناب ناطق آنقدر حمایت از روحانی رو در این دوره لازم دیدند که خاضر شدند برله ایشون سخنرانی کرده و از سمت خودشون در نهاد رهبری استعفا بدن....در قانی جناب صادق لاریجانی هم فهمید روش اشتباه نامزدهای اصولگرا جهت تبلیغ خود بیشتر باعث تضعیف نظام هست...ولی به علت سمت خاص خودش گفت تا بعد از انتخابات سکوت میکنم...
تندر
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
بزرگ ترین اشتباه اصول گرایان این بود که عجله کردندوخواستندپس از4سال کارروحانی را یکسره کننداگرصبرمیکردند شایدموفق میشدند.
ناشناس
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
به نظرم رای آقای روحانی در سایه نفرت مردم از تند روی بوجود آمد تندروها متاسفانه به جای ریشه یابی تنفر مردم از عملکردشان در جهت توجیه و دلیل تراشی هستند که در آینده نیز همین عامل باعث حذف شان خواهد شد دانش آموز رفوزه وقتی در صدد دلیل تراشی و توجیه بجای تغییر و ریشه یابی باشد مسلما" در آینده نیز شکست می خورد و حذف می شود.
عوام
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
پیروزی روحانی چرا؟
مرگ صداقت در کلام رقبا .
چون رقبا ، عملکرد پر اشتباه دولت قبل را دیدند و دم بر نیاوردند اما موفقیت های روحانی را اصلا ندیدند و اشتباهات کم او را چه بزرگ جلوه دادند.
مصطفی
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
دوستان توجه کنید اگه آراء شهرهای بزرگ نبود روحانی بازنده بزرگ انتخابات بود ضمنا اگه توی این چند سال روحانی نتونه کاری بکنه آینده تاریک در انتظار اصطلاح طلبان و سپس مردم خواهد بود
ناشناس
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
آرای شهرهای بزرگ رای آگاهانه است که افراد تحصیل کرده زیادی پشتشن. آوردن رای روستاها با وعده 3 برابر یارانه افتخار نیست. تازه تو روستاها هم قاطع نبود.
بابا
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
ولی متاسفانه و یا خوشبختانه ارا شهرهای بزرگ بودند و هستند و خواهند بود
مانا
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
درود بر ملت شریف ایران
مردم دیگه اگاهی دارند و با وجود شبکه های اجتماعی وقتی یه حرفی رو میفهمن سریع یه سرچی میزنن و تحقیق میکنن ببینن درسته یا نه
اومدن دست گذاشتن رو خط قرمز های مردم و سند 2030 رو به وحشتناکترین حالت خودش تفسیر کردند و بین مردم پخش کردند غافل از اون که ملت الان بیدار شدند
اقای قالیباف این همه خرج تبلیغاتش کرد و بعد به نفع اقای رییس کشید کنار چرا با این همه هزینه کنار کشید؟؟؟چون اینقد تخریب کردن دولت اقای روحانیو که با خودشون فکر کردن دیگه رای مردم برای ماست
اما نمیدونستند این مردم دیگه گول نمیخورن و چشم و گوشها باز شده
بعد هم اینقدر طرفدارای رییسی نیان بگن ما تو خیابون نمیریزیم و فلان و بهمان یه سر به شبکه های اجتماعی بزنین و ببینین که تخریبهاتون همچنان ادامه داره و این بدتر از سوزاندن سطل اشغاله
ور در پایان لطفا خودتونو با سال 88 مقایسه نکنید احمدی نژاد یه جوک تلخ بود
ناشناس
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
قیامت در پیش است البته اگر منافق نباشی چون منافقان طبق روایات 3 نشانه دارند حرف میزند دروغ میگوید وعده میدهد خلاف عمل میکند ودر امانت خیانت نگفتم .نگفتم منافقی !طبق گفته ی دکتر صادق زیبا کلام و وعده هایی که دادی مثل رفع حصر اثبات کردی این دوره به اجبار به تو رای دادیم مراقب باش به وعده هات عمل کن در خانه ی میلیاردی مینشینی وما هوادارانت را تنها میگذاری ما برای تو تبلیغ کنیم وتو برای ما کار پیدا نکنی .من به عنوان دانشجوی حقوق از تو شاکی هستم این دفعه برای لجاجت با اولگراها به تو رای دادیم وبرایت رای جمع کردیم
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
متاسفم از اینکه در تمام دنیا افراد با هوش و توانمند وارد رشته حقوق می شوند و در ایران این گونه افرادی دارند رشته حقوق می خوانند !!!
و متاسفم که هنوز افرادی در جامعه وجود دارند که مانند گروه فرقان همه را مثل خود فقیر و بدبخت می خواهند!
ما باید بفهمیم که اگر کسی خانه میلیاردی دارد و آن را از طریق مال حرام بدست نیاورده و بلکه از توانایی خودش استفاده نموده و به اینجا رسیده با ارزش است و باید قدر آن را بدانیم.
وجود سرمایه داران و کار آفرینان در هر کشوری لازم است و نعمت خدادادی است!
اینکه فقیران همه را بدبخت بخواهند می شود براندازی و بر هم زدم نظم جامعه که حاصل آن هم می شود مانند همه انقلابهایی که در دنیا داشتیم و ثمری جز بد بختی و فقر نداشته است!!!
منظورم انقلابهای فرانسه و روسیه و چین و غیره است!
ناشناس
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
در این انتخابات برای من زوشن شد که نزدیک 24 میلیون نفر رای دهنده و بالغ غیر خودی داریم.
سپیده
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
لذا بفرمایید ترک وطن کنید
ناشناس
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
ظهور نزدیکه.. صدای باطل بلند شده
سپیده
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
همینا رو ریختن تو مغزت...اون آقای مطرود ... تفسیر سفیانی به عبدالله اردن..انگار امام زمان فقط امام ایرانیاست...نایب خاص امام زمان...
ناشناس
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
نبود رقیب جدی و کارامد دراردوگاه اصول گرایان
توجه مردم به این نکته که اگر نظام اقتصادی و اجتماعی دچار ناکارامدی هست اصول گرایان با قبضه نهادهای حکومتی اقتصادی اجتماعی سهم بیشتری در این مورد داشتند
ضعف گفتاری قالیباف و حمله های بدون پشتوانه به روحانی
دفاع خوب جهانگیری از روحانی در مناظرات
نداشتن برنامهمشخص بخصوص در برابر افزایش یارانه ها
عدم نگاه منفی به روحانی در لایه های متوسط جامعه و رضایت نسبی از توقف تورم و البته نارضایتی عمومی از رکود
البته شخصا بعنوان یک کارافرین اعتقاد دارم روحانی در چهارسال در بخش صنعت بسیار کم کاری کرد و تقریبا کاری نکرد و این ضعف عمده اش بود
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
دلایل زیادی داشت... دکتر روحانی مسائل رو خصوصا مسایل اقتصادی رو کارشناسی تر بیان نمودن؛ دکتر روحانی مودبانه تر و یک رنگ تر از سایرین بودن؛ همچنین ترس از حضور مهلک رقبای دکتر روحانی باعث جذب حداکثری برای وی شد...
ایرانی
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
واقعاً متاسفم برای کسانی که دستشون رفت به رای دادن به روحانی.چطور به یک آدم فاسد رای دادید؟ اون از داداشش فریدون که روسای فاسد بانک های ملت و رفاه را به زور و با رانت تعیین کرد و بعدش هم رسوا شدن و دستگیر. اون از برجام بی فرجامش که تقریبا هیچ بودنتیجه اش و چپ و راست داریم باز تحریم میشیم و نه بالمره لغو شود نه تعلیق ه ه ه ه. اون از وزیر آموزش و پوشاک مظلومش و اون هم از وزیر گستاخ راه. خودشم که در توهین به جهنم رفتن و بی شناسنامه و .... ید ناجوری دارد. تقابل با رهبری و سپاه هم که دارد. لذا آمریکا مبارکت باشه باید به تو و منافقین و ضد انقلابها تبریک گفت.
سارا
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
من سال 88 به احمدی نژاد رای دادم و از همون روزهای اول متوجه اشتباهم شدم و پشیمانم
سال 92 رای ندادم
سال 96 به حاطر تغییرات مثبت ملموس مملکت در بسیاری از امور به آقای روحانی رای دادم
محسن
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
طبقه متوسط شهری به دنبال امنیت نرم و ثبات و آسایش و پیشرفت است. این طبقه گفتمانی رو مناسب میدونه که نوید هدف های بالارو بده نه اینکه از صبح تا شب فقط به فکر ایجاد یک جنگ جدید - چالش با کشورهای منطقه - فتح سفارت های کشورها و یا کشورهای دیگه باشه. این طبقه آگاهی رو بدست آورده و عاقلانه داره رای میده. البته اگر به آرمان هاش نرسه مطمئنن تصمیمات جدیدی خواهد گرفت ولی فعلا احساس میکنه روحانی میتونه ثبات و امنیت و پیشرفت ایجاد کنه. گفتمان مقابل به دنبال ایجاد تنش و استرس و تازه نگه داشتن بعضی مفاهیم اولیه دهه 60 است که طبقه متوسط شهری دیگه حوصله و زمانی برای این حرفها نداره. در واقع دلش نمیخواد زمان کوتاه زندگیشو خرج اهداف آرمانگرایانه و به شدت افراط مابانه حاکمان بکنه. البته مشخصه که به مفاهیم استقلال و امنیت و قدرت کاملا" معتقده همینجور که هم آقای ظریف رو قهرمان میدونه و هم آقای سلیمانی رو اما در سیاست داخلی به دنبال آرامش و ثبات است. این طبقه داره هر روز به لطف ارتباطات قوی و تحصیلات بالاتر اگاه تر و بزرگتر میشه و بالغ تر تصمیم میگیره. اگر دولت روحانی در جهت شهارهاش عمل کنه مطمئن باشید گفتمان روحانی در آینده رای بالاتری خواهد اورد. این طبقه با تفکرات نظامی در سیاست غریبگی میکنه و نمیزاره نظامیان با تغییر لباس وارد سیاست کلان اجرایی بشن. اصلاحات ثمره آگاهی است و اصلاح طلبی آینده ایران است.
رامین
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
سایت ها وروزنامه های اصولگرایان مردم را نا آگاه می پندارند و به همین خاطر هم هر دروغی را بزگتر منعکس میکنند
غافل از اینکه مردم به اطلاعات دست رسی دارند و همه سایت ها و روزنامه ها رو میخونن
حتی سایت های اصولگرایان را بیشتر زیر نظر دارند
ساسان
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
این دفعه مردم شکمشون و یارانه رو گذاشتن کنار، خوشبختانه.
ناشناس
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
نا گفته نمونه که رییسی با وعده سه برابر شدن یارانه و استفاده از احساسات مذهبی تونست رای لازم را بدست بیاره اما حضور حداکثری مردم باعث پیروزی عقلانیت بر عوام فریبی شد.
ناشناس
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
اصولگراها هزینه سنگینی بابت حمایت از احمدی نژاد دادن که نمیزاره حالا حالاها کمر راست کنن،در انتخابات هم قوی و با شعار های خوبی اومدن قبول دارم این حرفا واسه مردم حاشیه شهرها و روستاها میترکوند ولی باید بپذیرن که در اینده خریداران این حرفای عوامفریبانه هی کمتر و کمتر میشن پس راهی ندارن جز دوری از فساد و احترام به سلایق مردم و دنبال کردن پیشرفت و توسعه ایران به شکل واقعی
علیرضا
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
سلام.یک اشتباه را دوباره تکرار کردید فقط در گذر زمان به کسی ایراد نگیرید بگویید به خاطر فلانی چنین است و چنان است نام نمیبرم تا نظرم را بگذارند.امیدوارم با سند2030فرزندانتان هدایت شوند.پیروزی مبارکتان باد ولی....زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد. سید مظلوم ما لیاقتت را نداشتیم همان خادم حرم بمان باز هم گول دروغ های اشرافیت و فساد را باور کردند.ایا با وجود دکتر روحانی ازادی دارید ایا واقعا این چنین است
ناشناس
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
من می گم بهت فرارو روحانی با تخریب و تهمت و تخلف ورقیب هراسی مثل دیوار کشیدن جنگ شدن شد رئیس جمهور مرگ بر معاویه ی زمان
ناشناس
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چون به نظر ما نظام ها با اصلاخات پیشرفت میکنن..نظامی که اجازه فعالیت های مدنی و استفاده از خرد جمعی رو نده...یه روز میبینه واقعا عقب مونده و مجبوره شروع کنه به اصلاح...اونجاست که همه عقده های قبلی باز میشن و نظام نابود میشه...تو هر انقلابی اولش یه سری تندروی ها پیش میاد..دهه اول درگیر جنگ بودیم..دهه دوم آباد کردن ویرانه های جنگ..دهه سوم باید دیگه شروع میکردیم به اصلاح...آقای خاتمی شروع کردن و متوقف شد..حالا مردم به نظام فرصت اصلاخات دوباره دادن..چون ما ترجیح میدیم وضع موجود اصلاح شه..تا اینکه همه چی کن فیکون و از دوباره ساخته بشه...تهدید نیست...شاید به عمر ما قد نده ولی نظام اگه تلاش نکنه با سرعت آگاهی های مردم پیش بره یه روزی زوال خواهد کرد...و ما واقعن نمیخوایم اینجوری باشه
پینوشت: اگه منظور بعضی دوستان از عوامفریبی اینه که اونایی که آرادی میخوان بی بند و بارن...بنده حاضرم برقع بذارم ولی اون آزادی که میخوام باشه...اصلا دوست ندارم دور بعد نامزدا بیان گذشته هم رو فقط تو انتخابات فاش کنن...بیاید از برنامه های خود بگید
ایران
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
ناگفته نماند که جرقه اول انقلاب اسلامی هم در اوایل دهه 40 با روی کار آمدن کندی و آزادی های مدنی که شاه تحت تاثیر کندی مجبور به اجرا شد، زده شد.
اونوقت با اینکه حتی در دهه 50 با بالا رفتن قیمت نفت وضع اقتصادی مردم بهتر شده بود...ولی انقلاب شد
این مساله خودش رو در فروپاشی شوروی هم از زمان خروشچف نشان داد...اینو واقعا جدی بگیرید
آزادی مدنی که نباشه...هزاری هم مردم پولدار باشن...بالاخره نظام نابود میشه
رضا
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دلیلش را شما بهتر میدونی به یک دلیل مردم همیشه به اصلاحات رای دادن قالیباف و رئیسی 15 تا روحانی به تنهایی 24 تا
ناشناس
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دوستان یه سوال دارم ؟
اگه عربستان با این تسحیلاتی که از آمریکا مقارن با انتخاب روحانی خرید جنگ رو شروع کنه ... بازهم میگید روحانی...
بابا
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
اگر چنین اتفاقی بیافتد نام رئیس جمهور ایران چه نقشی در ان خواهد داشت؟! یکبار دیگر اختیارات رئیس جمهوری را در سیستم حکومتی ایران مرور کنید. هنوز هم سوالتان پابرجاست؟ تا جایی که بنده رزمنده یادم هست روحانی در کار جنگ نیز دستی از نزدیک بر اتش داشته و رئیسی نه!
اورانیوم غنی شده
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
بله...چون عقایدمون پولکی!نیست
بابا
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
شکست سیاسی اصولگرایی؟! به دلیل بی اعتنا بودن این طیف به خواسته های اکثریت است. انقدر تکراری و غیر حرفه ای همراه با تحکم در پی تغییر افکار و رفتار مردم بوده اند که تمام رفتارهای مردم عکس العملی و در مخالفت با این طرز فکر و رفتار شده است. و این نمایش بی مزه هر بار هم تکرار نمیشود و با عکس انداختن با تتلو هم مردم فکر نخواهند کرد که یک شبه: گربه هم گشته عابد و مسلمانا! هنوز چند ماه از انتشار صحبتهای اقای منتظری با دست اندرکاران اعدامهای 67 و جنایتکار خواندن انان نگذشته و این اقا را کاندید ریاست جمهوری میکنند! ایا این دهان کجی به خواسته های مردم نیست؟ دولت (حال اگر به علت وضعیت سیاسی خاص کشور ما، نخواهیم بگوئیم حکومت) در جهان امروز توسط مردم انتخاب میشود تا با گرفتن حقوق از مردم به رتق و فتق امور کشور پرداخته و به مردم و نمایندگانشان جواب پس بدهند. ایا اصولگرایان چنین نقشی را میپذیرند؟ ان یکی جناح نیز به طور کامل نمیپذیرند! دولت( حال اگر به علت وضعیت سیاسی کشور ما نخواهیم بگوئیم حکومت) مسئول جهنم و بهشت مردم نیست. حداقل به این دلیل که انها نیز انسانهایی مانند بقیه هستند با کم و کاستیهای انسانهای دیگر و دسترسی اسان و بی خطر به قدرت و ثروت انها را در معرض لغزشهای بزرگتر از انچه مردم عادی با ان روبرو هستند قرار داده و بدین ترتیب صلاحیت درس اخلاق دادن را از انها میگیرد. چرا هنوز دنبال قدیس سازی از فردی هستید که 4 یا 8 سال مسئول اداره امور جاری کشور میباشد. چرا بعد از احمدینژاد که خود را نماینده مطلق امام زمان میدانست و قصد اداره جهان را داشت و هنوز نیز پیامبرگونه نامه های لابد میسیونری به سران کشورها مینویسد، باز هم خواستید بر تن یک ادم معمولی با سابقه بد از قوه قضائیه لباس قدسی بپوشانید؟ کمی با مردم همراه شویدbaaba302000@yahoo.de
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چون برنامه های صدا و سیما افتضاحه، مردم میرن ماهواره می بینند و از آنجا خط می گیرند.
سپیده
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
مردم عقل دارند، مثل شما نیاز به خط گرفتن ندارند...ما تو خونه ماهواره داریم...چون آذری هستیم..ولی فقط به یک جهته...و فقط میتونیم شبکه های کشور آذربایجان رو ببینیم...چه ربطی داره؟
ناشناس
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
افزایش سطح آگاهی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و اعتماد به نفس مردم. دیگه این ملت با وعده پول و کارت هدیه خودشونو نمیفروشن. مردم میدونن همه مشکلات یک شبه حل نمیشه. مثلا دیگه مردم میدونن که اگر بیکاری هست هزار و یک دلیل داره و در همین چهارسال ایجاد نشده. افزایش بی رویه جمعیت، بی اعتمادی بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی به تولید در ایران به خاطر عدم اعتماد به ایران، وجود دستهایی که باعث شکست سرمایه گذاران بخش خصوصی رو در رقابت با تولید کننده ها و سرمایه های وابسته به نهادهای مختف قدرتمند حکومت میشه و بسایری دلایل دیگه. این مشکلات مبارزه با قدرتهای بزرگی داخلی و اعتماد سازی نیاز داره اینا یک روزه به دست نمیاد. منم به عنوان یک شهروند که رایم در هر دو دوره به آقای دکتر روحانی بوده برای رئیس جمهور عزیز آرزوی موفقیت میکنم. البته دولت ایشون میتونه بهتر از این هم باشه بعضی وزرا باید عوض بشن. در ضمن اینکه مردان بزرگی هم در کابینه بودن و امیدواریم که این سرمایه های بزرگ به خدمتشون به مردم در کنار رئیس جمهور بزرگ ملت ایران ادامه بدن. مثل آقای مهندس رنگنه، دکتر ظریف، دکتر طیب نیا و ...
ناشناس
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
بسم الله...
حسن روحانی واقع گرا نبود؛ هر شعاری که رقبای روحانی میدادن و روحانی اون ها رو بعید می دونست، تو روز های آخر شد شعار روحانی. یارانه به محرومین و اشتغال میلیونی (البته پنجاه هزارتا کمتر)
حسن روحانی با اسکی رفتن رو شعار ها و برنامه های رقبا از طرفی، و با دروغ و تهمت و فاسد خواند رقبا از طرف دیگر، این حس رو القا کرد که از جهت اقتصاد و عدالت، ما هیچ فرقی با هم نداریم. هممون یه کار می کنیم و با افتخار، هممون فاسدیم!! تنها فرقمون اینه که ما صلح می خوایم و اونا جنگ!!
بدبختانه هر سه حرف دروغ بود:
روحانی نمی تونه برای اقتصاد مملکت کاری بکنه؛ چون نمی تونه اقتصاد مقاومتی رو اجرا کنه به خاطر منافع دور و بری هاش، و شاید نمی خواد اجرا کنه به خاطر منافع خودش!!
آقای رئیسی فسادی تو پرونده شون نداشتن و تمام حرف ها تهمت و شانتاژ بود؛ تهمت و شانتاژهای عوام فریب مثل قتل عام 67، بی برنامگی، فساد عزیزیان و ... که تماما جواب داده شدند؛ دقت کنین؛ توجیه نشدن، جواب داده شدن!! می تونید برید مطالعه کنید، هرچند دیگه دیر شده.
و از همه بدتر دروغ جنگ و صلح بود که به تصریح رهبری معظم، این طور نبوده که دولت جنگ رو برداشته باشه. اقتدار جلوی حمله رو میگیره و دشمن زمانی حمله می کنه که احساس ضعف در ما بکنه. امیدوارم آقای روحانی حد اقل به وعده جنگ نشدن بتونه عمل کنه.
نتیجه این عملکرد این بود:
سر قضیه اقتصاد و فساد مردم به تمام ارکان جمهوری اسلامی، دقت کنید تمام ارکان جمهوری اسلامی بی اعتماد شدن. در نتیجه بسیاری از مردم بیچاره پای صندوق نیومدن. هرچند بعضیا هم اومدن ولی راهشون ندادن.
از طرفی یه عده از همین مردم گفتن گوربابای اقتصاد، اینا که همشون یه چیز میگن؛ تازه این یکی تجربه ریاست جمهوری هم داره (این بر میگرده به قایم کردن کارنامه روحانی و رئیسی؛ کسی تو کارنامه این دو مطالعه می کرد می فهمید که کدوم عرضه دارن و کدوم بی عرضه ن) گور بابای اقتصاد، به این یکی رأی بدیم جنگ نشه.
از اون طرف شعارهای اپوزیسیون و دفاع تمام قد ضد انقلاب از جناب روحانی، مخالفین سرسخت نظام رو کشید پای صندوق و رأی به روحانی.
به این ترتیب بخش عظیمی از ماهیت سبد رأی جناب روحانی عوض شد ولی عدد بیشتر شد. البته از رأی دادن این افراد ناراحت نیستیم؛ چون به نظام رأی دادن و نشون دادن که سال 88 دروغ می گفتن که انتخابات فرمایشی بوده. ولی برای روحانی متأسفیم که انقدر مردم رو نداره، دست به دامن منافقین و ضد انقلاب میشه.
در آخر کی خوام بگم که آقای روحانی و آقای رئیسی هردو نیمه پر و نیمه خالی از لیوان جلوشون هست. و از جهت مقایسه قانونی نیمه پر ها، روحانی جلوتر افتاد. ولی دقت کنید که تو این انتخابات، رئیسی برای خودش و بین خودش و تصوراتش، باید به نیمه پر لیوان نگاه کنه و روحانی به نیمه خالی لیوان!! برخلاف دیگر رقابت ها که هر دو طرف نیمه پر رو باید نگاه کنن، توی این رقابت نگاه منصفانه اینطور حکم میکنه.
چرا که جناب روحانی رئیس جمهور مستقر بودند، تمام تبلیغات رو به کار گرفتند، حجم بی سابقه ای از تخلفات انتخاباتی رو به نام خودشون ثبت کردند، تمام رسانه های داخلی و خارجی، مطبوعات و 4 درصدی های با نفوذ ازشون حمایت کردند، رقیب هراسی کردند، دروغ گفتند و تهمت زدند ولی 34 میلیون نفر از واجدین شرایط رو نتونستن قانع کنن که بهشون رأی بدن.
از اونور آقای رئیسی 40 روز به انتخابات مطرح شدند، موج تهمت و افترا و دروغ رو تحمل کردند، رسانه گسترده نداشتن که جواب بدن، دین داشتند و تهمت نزدند، اخلاق داشتند و پرونده ها رو رو نکردند، بخاطر حجم حمله ها نتونستن برنامه هاشون رو تشریح کنند. و در نهایت تونستن 16 میلیون نفر رو جذب کنند. اگر در شرایط عادی بودن و رقیب منصفانه رقابت می کرد، قطعا پیروز می شدند. مطمئنم خود آقای رئیسی هم این حجم از خباثت رو در دولتیان پیش بینی نکرده بود!!!
لطفا نگید که پس 88 هم همینطور بوده!! تمام این پول پخش کردن هاوخباثت ها و دروغ ها و تخریب ها، سال 88 گزینه جناب موسوی بود نه احمدی نژاد!! دقت کنید!
آقای روحانی نخواهد توانست برای نجات اقتصاد کاری بکنه. این حرف، آرزوی من نیست و حتی تحلیل هم نیست.علم قطعی همراه با تأسف فراوانه!!
فقط امیدوارم مردم بیدار بشن و این جماعت نتونن دوباره با دروغ و عوام فریبی و پول پخش کردن، رأی بخرند!!
یاحق...
بخدا میفهمیم
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چه تخیل قوی داری برادر..داستان میگی واسه خودت.. مشکل عمده شما اینه که مردم رو صاحب عقل و فکر نمیدونی، وقتی گزینه شما رای نمیاره مردم فریب خوردن؟24 میلیون فریب؟ از استدلال های شما مرغ پخته هم خنده اش میگیره...بغض و کینه تو نوشته ات موج میزنه، اینه اصول گرایی؟اینه اخلاق مداری که ادعاش رو دارین؟
من
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
به قول اون یارو که رد صلاحیت شد آب را بریزید...
ناشناس
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
متاسفم برای دولتی که برای رسیدن به مسند ارکان امنیت بی نظیر ایران نظیر سپاه و بسیج را و دستاوردهای عظیمش را به چالش کشید که اگر بیگانه چنین میکرد الان پاسخ کوبنده گرفته بود اما چه کنیم که خنجر از کین میزد دوست
مهدی
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دوستان عزیزم -همین چهار درصدیها (لطفا ه از ته ته ته حلق ادا شود)-ضمن تبریک برای تکرار مجدد دولتمون -چند تا سوال من دارم
1-اگر همین 4 درصد جمعیت ایران 23000000
باشد کل جمعیت ایران چقدر است؟ (2نمره)
2- 4% بزرگتر است یا 96 %؟ (2نمره)
ناشناس
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
تا 3 ماه دیگه برای ph.d میرم استرالیا و دیگه بر نخواهم گشت. دوست داشتم ایران بمونم اما کار درستی پیدا نکردم. خیر سرم بورسیه بودم ولی یکی از وزارای همین دولت زد زیر میز. دوستان تاریخ فروپاشی شوروی رو مطالعه کنید. و کلاهی که آمریکایی ها بر سر مردم شوروی به خصوص روس تباران شوروی و گورباچف گذاشتن رو ببینید. بعد 26 سال مردم روس تازه فهمیدن عجب کلاه بدی سرشون رفته. امیدوارم شما شبیه ملت روس نشید.
من
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
از اون بورسیه تقلابی ها بودی دیگه.
سپهر
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
راي روحاني راي به اعتدال، عقلانيت، تنش زدايي، قانون گرايي، حاكميت منطق، تخصص گرايي، آرامش طلبي و صداقت است و عدم راي به رئيسي برائت از جنگ، خشونت، عقبگرد، تنش، دروغ و فريب، رياكاري، بي سوادي و اختشاش است
مبارك باد اين پيروزي بر همه مردم ايران
اميدوارم همه آنهايي هم كه به روحاني راي ندادند طعم شيرين آرامش و آسايش را در دولت روحاني بچشند و ايمان بياورند
ناشناس
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
رای امام رضا و شال سیدی و طرح ضد کرامت پرداخت 250000 تومان و چند میلیون رای تتلو باید از رای آقای رییسی کم بشه.
احمدی نژاد از اردبیل شروع کرد رییس جمهور شد، عجیبه قالیباف توی اردبیل رای داد، همونجا تمام شد.
میرسلیم با تبریک گفتن به روحانی نشون داد، مرد هست و معرفت داره. حرفهاش هم در قالب تبلیغات و منافع حزبی بوده.
هاشمی طبا خودش گفت به روحانی رای میده. به اونایی که رای بهش دادن باید جایزه داد.
به طور کلی روحانی مردم رو فقیر و بدبخت و گدا و نفهم و احمق و حریص فرض نکرد. خواست با درگیر کردن عقل و قضاوت عادلانه مردم و یادآوری تاریخ واقعی حرفهاش رو به مردم برسونه. موفق شد.
به هر حال ما با روحانی رکورد زدیم.
اریباد
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
تا این لحظه انقدر که اصلاح طلب ها گفتند «روحانی رئیس جمهور همه مردم ایرانه» ، اصول گراها هنوز به رئیس جمهور منتخب تبریک نگفتند. و این تفاوت نگاه دو جریان است. به نظر من مردم ایران به اخلاق رای دادند
محمد خادمی
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
عادی سازی روابط ایران با ملل دنیا و به تبع آن نوسازی اقتصادی و بهبود کسب و کار
احمد
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
راي به روحاني رايي كاملا احساسي وسلبي بود . ازيك سو رفتارهاي اشتباه و سلبي دردوران احمدي نژاد و تحريمهاي ظالمانه اي كه دريكسال آخر دولت احمدي نژاد عليه مردممان شد و از سوي ديگر دخالت نادرست آقاي علم الهدي در عدم برگزاري كنسرت درمشهد و انتساب ايشان با آقاي رييسي وديدار با تتلو متاسفانه باعث شد اكثر مردم آقاي روحاني را بر آقاي رييسي علي رغم شايستگي هايش ترجيح دهند.
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
کسانی که به روحانی رای دادند عزت نفس ندارند و خود را لایق دروغ شنیدن میدانند؛ لایق اینکه تو چشمت نگاه کنند و به دختر وزیر که رییسی هیءت مدیره یه شرکت هست و هفته ای 200میلیون کاردات داره بگن دختر بیکار مظلوم.واقعا به چه بهایی حاضر شدیم تحمل کنیم؟آیا پیدا بودن موهایتان اینقدر اهمیت دارد؟آیا آزاد بودن برای پوشیدن ساپورت های آنچنانی اینقدر ارزشمند است؟شهوت را به عزت نفس ترجیح دادن اینقدر می ارزد؟امان از کسانی که نمیدانند و نمیفهمند که نمی دانند!!
مهدی
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چه خوب که شما عزتمداران سفارت نورد پیروز نشدید. ملت با کرامت و عظیم ایران راهشان را یافته اند . نه به تحریم نه به تحجر نه به خود مسلمان انگاری نه به تکفیر. عزیزم با تفکراتت به عنوان یکی از همین ابو فلانی ها میتوانی به داعش بپیوندی
ناشناس
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
خاک بر سرت که فرق شهوت و آزادی رو نمیفهمی...شما عزت نفس دارید؟...ماهی 250 بیارن عین سائل ها بزارن تو دستتون؟
سپیده
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
جناب شهوت..برو تو این لینک https://goo.gl/jYW8yS ببین فیلمای آنجنانی تو کدوم استان های ایران بیشتر طرفدار دارن؟ بعد بشین جمعیت استان ها رو هم مقایسه کن...ببین عمق فاجعه رو...برو ببین دولت روحانی در چهارسال گذشته چه رویکردی رو اخذ کرده...مقایسه کن با دولتای قبل...آخه قالیباف چرا باید درست تو انتخابات بیاد قاچاق کشف کنه؟...نمیفهمید یا زدید به نفهمی؟
ناشناسس
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
تنها راه برای نه گفتن به تفکر رقیب روحانی و عقبه آنها ،رای به روحانی بود.
بخشی از این نه گفتن ،نه به قانون اساسی است
سعيد فكار
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
زيرا روحاني چهره اسلام رحماني .عقلاني و متناسب و همسو با خواست جمهور مردم را نمايندگي مي كرد
بهنام
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
در سال 57 حتی مردم شهر نشین قالب انان با افکار رعیتی بودند در محیط بسته حتی با وجود رسانه ها و مطالبه شهروندی نداشتند اما در سال 96 حتی در روستا افکار شهروندی وجود دارد دیگر با روشهای تخریب و عوام فریبانه مردم ایران حتی روستائیان بیشتر ازشهری ها حقوق شهر وندی را متوجه هستند اگر آمار رای دهندگان را مقایسه نمائید آنوقت تفاوت شاهدیم مردم زبان صلح را بهتر از زبان جنگ و تحریم درک میکنند و فضای دنیا بشکلی است که بستر سنتی متحجر کم کم جای خود را به روش و سنتهای عاقلانه میدهد البته هنوز هم متاسفانه بخاطر منافع قلیل بعضی ها حکم به تحجر میکنند مردم کسانی را میخواهند در عین آزادی در کار باید مسئولیت پذیر و جوابگو باشند فراقانونی نباشند در چهارچوب قابل گنجایش باشند نه بیت المال را بیحساب و کتاب در اختیار داشته باشند مالیات ندهند و در مجلس حساب پس ندهند ملت فهیم و فرهیخته جمهوریت را تمام و کمال میخواهد تمام اقوام در چهار چوب ایران و خراسان در چهار چوب ایران میخواهیم
ناشناس
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
علاوه بر ندادن مالیات مردم دوست دارند دعاوی ملکی آستان قدس نه در دادگاه های زیرمجموعه خودش بلکه در دادگاه های عادی کشور بررسی بشه
اشتباه تاکتیکی دوم آقایان به نظرم استفاده بی حد و حصر از مقدسات شیعه بود...عافل از اینکه ایران سنی هم داره...با این تفکر میخواستن رییس جمهور کل ملت باشن
آقایی میگوید آستان قدس ده برابر مالیات را به فقرا میدهد...شما ابتدا مالیات بده..اگر پولی اضافه آمد...به فقرا کمک کن
بي نام
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
زياد عجله نكنيد 4 سال ديگه معلوم مي شود كه چه حماقتي كرديد و با پايمال كردن خون شهدا و غرق شدن در افكار خودتان و غربگرايي تان كه هيچ دستاوردي نه براي ملت و نه براي خودتان دارد. مي فهميد كه ديگر خيلي دير است. متاسفم براي سطحي نگري تان كه هيچ چيزي برايتان مهم نيست و الگوي تان از غرب و ... است
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
23 میلیون نفر سطحی نگرند ولی 15 میلیون نفر دقیق نگرند! همین توهم ها بالاخره شمار را از پای در خواهد آورد. چونکه چشمانتان را بر روی حقایق دنیا بسته اید و در یک محفظه کوچک خودتان را اسیر کرده اید؟
بهنام
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
الگوی شما از شرق است سطحی نگری از خودتونه تشریف داشتین شماها از لحاظ فکری در قاجاریه زندگی میکنید 15 میلیونی شاید بیشتر شما حتی تا سخنان بعضی ها در اعمال ایشان در سالیان قبل نبود اسمشون بگوشتون نخورده بود ولی عملکرد روحانی در جنگ بعنوان یکی از مدیران جنگ و نماینده مردم در مجلس و مسئولیت استراتژی در تشخیص مصلحت و بسیاری از امور او را به مردم شناساندن شما ها بهتر برید مشهد مردم و بیت المال را که بعنوان امام رضا (ع) توسط ایشان و اقوام نزدیکش دربیارید لطفا الگو الگو نفرمایید
اریباد
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
روحانی به خاطر همین حرف ها رای آورد
مهدی
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دوست عزیزم احساس شما را بعنوان یک شکست خورده درک میکنم . وقتی به یکی از کاندیداهای مورد علاقه
مهدی
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دوست عزیزم احساس شما را بعنوان یک شکست خورده درک میکنم . وقتی به یکی از کاندیداهای مورد علاقه شما فکر میکنم - قالیباف- به حملات انتحاری و بی برنامه اش به تخریبهای دروغین و از سر تندرویش و به اقدامات از روی احساسش به یاد همان شهدایی می افتم که تحت فرماندهی ایشان -تازه در مقطعی که جوانتر و بی تجربه تر بود- به استقبال مرگ میرفتند. به نظر من یکی از مهمترین دلایل باخت بی چون و چرای اصولگرایی حملات بدون برنامه و از روی احساس قالیباف بود .
محمد
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
توهین به مردم و خود برتر دونستن از ویژگی شماهاست که آبرو شهدا رو هم بردید متاسفم برای کشورم که اشخاصی با فکر شما توش زندگی میکنن
ناشناس
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دوست عزیز هر انسانی هر جور که دوست داره میتونه زندگی کنه. حتی در دین مبین اسلام هم بارها تاکید شده "لا اکراه فی الدین" قرار نیست که عقیده امون رو به کسی تحمیل کنیم. من که بالشخصه اعتقاد دارم دلیل اصلی شکست آقای رئیسی طرفداران متعصب و بی منطق آنها بودند و گرنه خود این شخص انسان وارسته ای هستند حتی در مناظرات هم با وجود اینکه در پستی هستند که می تونستن پته همه رو رو آب بریزه ولی جوانمردی کردند و این کار رو انجام ندادند. حتی به نظر من از همه مودب تر بودند.
سپیده
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
بیست و سه میلیون نه ... سی و هشت میلیون
بع عنوان تجربه میگم روزی که میرفتم رای بدم آقایی با لحن مسخره بهم گفت...درود بر شما مردم همیشه در صحنه...من بهش گفتم قبول کنید دولتی رو که روحانی تحویل گرفت بهتر از این نمیشد اداره کرد...گفت آره خانم ولی این نظام جای اصلاح نداره...انقدر رای ندید تا از بد بدتر بشه و از بین بره...حالا 38 میلیون نفر از مردم ایران غرب زده هستند...ولی 16 میلیون شرق زده...فکر میکنم شرق زدگان بایستی وطن جدیدی در قطب جنوب برای خود بسازند...در ضمن سطحی نگری بعضی ها رو میبینم تعجب میکنم...از غرب فقط ظاهر رو میبینند...شرق زده برو اینفوگرافی کشورهای عربی در قبال آزادی روابط جنسی رو ببین بعد بیا...ضمنا یادت نره...یه دهه پیش شیوع ایدز در ایران اکثرا به خاطر استفاده از سرنگ مشترک بود...الان به خاطر روابط جنسی...که اینو دولت روحانی از اول گفته..و از ابتدا هم سعی داشته برای مهارش در جنوب شهر اقداماتی بکنه که متاسفانه قوانین اسلامی شما دست و پاش رو بسته...که حداقل اگه مردم علطی میکنن..بیماری رو شیوع ندن...پس برو ببین با انتخاب چه کسانیبی بند و باری رواج پیدا میکنه
پی نوشت: تو منطقه 22 (شهرک گلستان عرب) خونه اجاره کردم...همه فکر میکنن روی کار آمدن دوباره روحانی باعث رواج فحشا هست
رضا
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
ملت خسته هستند آرامش میخان نه جنگ و تنش
ناشناس
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
١٦ ميليون راى براي كسي كه تقريبا ناشناخته بوده كم نيست . با اون همه تبليغات منفي اى هم كه بر عليه رييسي شد. درآخر اينكه انتخاب بين دو روحانى اصلا انتخاب نيست .
مهدی
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
عزیزم این مجموع همان رای است که در سال 92 آقای قالیباف - رضایی و جلیلی کسب کردند. هیچ چیز اضافه نشده این همان مجموع رای اصولگرایی است .
ناشناس
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
دولت روحانی عملا هنوز کار ملموسی که در سطح جامعه معلوم باشه نکرده. بعد رئیسی وعده های بلندی داد. ولی بازم با اختلاف 8 میلیون باخت داد. چون گفتمان اصولگرایی به انتها رسیده. در بدترین شرایط اقتصادی هم نتونست ملت قانع کنه. اون 16 میلیون هم رای اصولگرایی نیست همش. 5-6 میلیونش حداقل رای به یارانه سه برابری 6 میلیون کار. شکست سنگینی بود برای اصولگرایی.
ناشناس
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
اقای رییسی درمناظره ها نشان دادکه اطلاعاتی در زمینه مدیریت اجرایی نداردوفقط مانند دانش اموزی است که دوستانش انشایی رابرای او نوشتند واوبدون فهم محتوای انشا فقط بخشهایی از ان راحفظ کرده وبیان میکند به همین دلیل درمناظره ها نتوانست پاسخ سئوالات رابدهد وبافرافکنی وفرارازپاسخ سعی میکرد یابهکاندیدای رقیب حمله کند یاباکلی گویی ازانشاهایی که مشاوران نوشته بودندبدون اینکه استدلالی داشته باشداین یکی ازدلایل شکست ایشان درمیان طبقه روشنفکراست
عبدالله خاکي
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
1- دولت مستقر بود 2- ادله رقبا کافي نبود 3- دفاع دولت منطقي بود4- رقيب در انتقاد در بسياري از موارد از دائره انصاف خارج ميشد 5و6و.....
ناشناس
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دلیل شکست رئیسی : عوام فریبی، بی اخلاقی، تخریب، ناآگاه فرض کردن مردم، برگشت به عقب
دلیل پیروزی روحانی: امید، آینده
ناشناس
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چرا نمیخواهید قبول کنید به هر ترفندی متوسل شوید اصولگرایی بیش از این رای ندارد فرستادن افراد به درب منازل و دادن لیستهای مشخص و وعده های الکی .برخی از مردم که برای میومدن میگفتن همون که یارانه رو میخواد اضافه کنه حتی اسم رو هم نمیدونستن. بله آقایان هیچ اصولی را قبول ندارند و خود را اصولگرا میدانند ولی با وجود رشد آگاهی مردم و نسل جوان برای همیشه حذف شدند مگر اینکه به سال 88 بر گردیم!
سپیده
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
دقیقا حتی به اصول اسلام هم پایبند نیستن..کجای اسلام گفته برو از فقیر فیلم بگیر..بیار تو تلویزیون نشون بده...میدونید چقدر این آدم شرمنده میشه؟...حضرت علی غذا رو شبانه به خونه ی فقرا میبرد که فردا ازش شرمنده نشن...ولی شما اسم خودتون رو گداشتین کرامت در حالی که عزت نفس افراد رو لکه دار میکنید...ای کاش آقایان شرق گرای این پیج عوض تفکر در اوضاع غرب کمی سیره اثمه رو با دقت بیشتر مطالعه میکردن
ناشناس
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
مهمتر از دلیل پیروزی فعلی کارهای بعدی است که باید انجام شود بطور مثال یکی از دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران مشکل زباله تهران بود که متاسفانه در اطاف تهران به آتش کشیده میشود و نتیجه آن هزاران بیمار سرطانی در سال است اگر اصلاح طلبان نتوانند این مشکلات را حل کنند به سرنوشت اصول گرایان در آینده دچار خواهند شد.
فیروز
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
تقابل دو فکر وایده و دو نظر وروش ودر نهایت دو جریان وگرایش
ناشناس
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
برید از مربیان نجیب فنی حرفه ای بپرسین که ۱۵ سال با حداقل درامد و امید به زندگی به امید استخدام شدن روزی ۴ ساعت با حقوق ساعتی ۴ هزار تومان تازه اگر ۱۲ کاراموز داشتند، همچنان بدون هیج اعتراضی کار میکردند و در این دولت همه شون استخدام شدند من خودم مربی بودم گاهی در ماه ۷۰هزار تومن حقوق برام میریختن چقدر بی انصافانه رفتار کردید با آقای روحانی به خدا باید جوابگو باشید. این مرد بزرگ بدون هر ادا و اطوار و قهر و آشتی و هاله نور و ادعای مدیریت جهانی ۴ سال سخت برای ما کار کرد من ۹۲ به ایشون رای ندادم ولی امسال رای دادم و بی نهایت از کارشون راضیم. فکر نکنید چون استخدام شدم رای دادم چون اصلا استخدام نشدم و خودم بیرون اومدم از اونجا
ناشناس
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
اولا: کاهش یا کنترل تورم درشرایط رکود مطلق اقتصادی هیچ معنایی ندارد
دوما: برجام روحانی هیچ دستاوردی نداشته وندارد این راخود شان هم می دانند.
سایه جنگ را هم که ادعا می شودبرجام امریکایی دولت غرب پرست روحانی برداشته، کذب محض است....امنیت را شهدای مدافع حرم،شهدای خان طومان، مرزبانان مظلوم میرجاوه و......هدیه کرده اند به من وشما وهمچنین دولتنامردان ونجومی بگیران..ذخایر انقلاب روحانی و.....
16 میلیون متحجر جنگ طلب و به گفته آقای رئیس جمهور منتخب خشونت طلب رای نیاوردند،کشور در امن وامان است ووآنهم با اینهمه دلایل محکم مبنی بر....
مقایسه کنید با 88 که 13 میلیون صلح طلب رای نیاوردند
کلام آخر: رای به روحانی یعنی تمدید وضعیت موجود:ازاین به بعد کسی حق ندارد مشخصا از دست نظام ورهبری ناله کند ومشکلات اساسی جامعه از قبیل فقر،رکود،فسا داداری واقتصادی،تعطیلی کارخانجات،بیکاری و... را به نظام منتسب کند
و خداوندسرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهدمگر با دست خودشان....
ناشناس
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دلیی پیروزی روحانی
در وهله اول تخلفات انتخاباتی
در وهله دوه بداخلاقی های انتخاباتی
و از همه مهتر بیسوادی رسانه ای مردمی است که با دیدن یک فیلم می ترسن . بدون توجه به منبع خبر زمان خبر ساختگی بودن خبر.
مردمی که کل ارزوهایش ازادی جنسی است تا ازادی فکری.
ناشناس
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
آراء به اصطلاح اصول گرایان 16000000 میلیون نیست زیرا ناجوانمردانه در روستا ها وحاشیه شهر ها تبلیغ کردند. تخریب دولت و وصل کردن خود به ائمه ع و نشان دادن چهره ای لائیکی از دولت وخیلی از مسائل دیگر که هنوز ادامه دارد
ناشناس
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
۱. دروغ گویی طیف اصلاح طلب
۲. عوام فریبی و ترساندن مردم از یک فرد انقلابی خوش اخلاق
۳. زیر پا گذاردن اخلاق در تبلیغات از طرف اصلاح طلبان
۴. بی ارزش جلوه دادن یک ارزش برای یک فرد انقلابی و ایجاد ذهنیت خطرآفرین بودن آقای رئیسی باز با دروغ و تزویر
لازم به ذکر است که عملکرد دولت کاملا مشهود است که دولت اعتدال در عوض جوابگویی به مردم دنبال فریب مردم می باشد نه کارکردن برای مردم
ناشناس
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
به نظر من نگاه تعامل با جهان باحفظ حقوق متقابل رای آورد و ایران اثبات کرد دین اسلام دین مهربانی هاست وحساب آن از داعشی های بی مذهب وهابی جداست واین پیروزی پیروزی دین اسلام وامت فهیم ایران اسلامی درمقابل استکبار از خدا بی خبر است
Yas
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
سلام به خاطر اینکه مردم از دین و دیانت دور شدن، و میخوان بی بند بار باشن، دوست دارن هر کاری که بر خلاف مذهب هست انجام بدن و کسی کارشون نداشته باشه، که البته اینها از علائم ظهور امام زمان هست که میگن زمانی که امام زمان ظهور میکند دنیا را فساد میگیره
سپیده
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
با بند و بار...امام زمان فقط به خاطر ریشه کن کردن اونی که تو میگی ظهور نمیکنه...به خاطر ریشه کن کردن ظلم هم ظهور میکنه...فعلا معلومه ظالم کیه
محمد
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
شکست رییسی حاصل تفکر اصولگرایان است که همچنان با عدم شناخت از مردم و جوانان به گفتمان و عقاید سنتی خود چسبیده و به هیچ وجه حاضر نیستند که قبول کنند اگر میخواهند در بدنه سیاسی کشور با پشتوانه مردم حضور داشته باشند باید قبول کنند مردم، جوانان، زنان تغییر کرده اند نسل جدید گفتمان خود را میخواهد نسل جدید در کنار نگاهش به دین و باورهای مذهبی به موسیقی به هنر به سینما به ازادی هم نگاهی دارد اصولگرایان باید بیاموزند نیاز به تغییر در تفکر، گفتمان، رویکردهای اجتماعی و سیاسی دارند
علی
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دلیل پیروزی روحانی مشخصه. با ورود وسایل ارتباط جمعی غیر قابل سانسور مثل اینترنت (با قفل شکن) و ماهواره ، مردم کم کم دارن درک می کنن که دنیای امروز چه شکلیه و مردم تو کشورهای دیگه چه جوری زندگی می کنن. می فهمن که ما عقب موندیم و باید بالاخره از یه جایی شروع کنیم و این عقب افتادگی رو جبران کنیم.
افشین مرادی مطلق
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
آقای روحانی پیروزی اش را مدیون رقبایش است . مردم از ترس تفکرات فاشیستی جناح افولگرا به روحانی رای دادن از جمله خود بنده و الا اگر روحانی عزیز در کابینه و سیاست اقتصادی اش تحول ایجاد نکند جامعه ایرانی بسوی پرتگاه های خطرناکی سوق داده می شود. امیدوارم ایشان در این امر موفق شوند و نگذارند کار به اینجاها برسد.
ناشناس
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چطور وقتی اصولگراها رای میارن میشه دستکاری در انتخابات ولی وقتی اصلاح طلبان با هزار دوز و کلک و سنگ اندازی در مسیر برگزاری انتخابات که همتون میدونین در مورد چی دارم صحبت میکنم میشه انتخاب عقلانی.
این شعور و درک کسایی که به آقای رییسی رای دادن رو میرسونه که با تمام کارشکنی ها به رای مردم احترام گذاشتن و مثل هوچی های سال 88 که رای 24 میلیونی رو نادیده گرفتن و 8 ماه کشور رو نا امن کردن و باعث سو استفاده دشمنان شدن. نشون میده اصلاح طلبان جنبه ی باخت و قبول واقعیت رو ندارن
دوست تو
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چرا انتخابات 84، 92 و 96 آرای شما (مجموع نامزدهای حامی تفکر شما)16 میلیونه ولی سال 88 آرای شما بچه میکنه و میشه 24 میلیون؟ یه جواب بده منو قانع کن رفیق.
جوان انقلابی
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
من جواب شمارو می دم. گرچه تحلیل رای مردم توی هیچ دوره ای به معنای واقعیش ممکن نیست وبه قول مولوی هرکسی از ظن خود شد یارمن.ولی من چندمورد رو می گم. احمدی نژاد درسال 88 یه سری موارد رو زیر سوال برد ودست روشون گذاشت که برای بخشی از مردم اون زمان آرزو بود مطرح شدنشون. ودرواقع همون چیزی که باعث شد بعدا موسوی و آقای خانمی وهاشمی بهش حساسیت نشون بدن. اسم بردن از صفایی فراهانی و کرباسچی و موارد مشابه.(هرچند بعدا معلوم شد کلا این جور دوقطبی کردن جامعه کار درستی نیست. و متاسفانه این دور آقای روحانی هم تقریبا مشابه همین روش رو انجام داد.) تا قبل از اون کسی هیچ وقت این جوری جامعه رو دوقطبی نکرده بود. ودست آخر اینکه دولت احمدی نژاد به یه سری مناطق خدمت رسانی کرده بود که انصافا تا پیش از اومدن احمدی نژاد به حساب نمی اومدن. توی دور اول توی روستاها ومناطق حاشیه نشین خیلی کارکرد براشون. واونها هم پای صندوق رای براش سنگ تموم گذاشتن. ویه مورد رو هم فراموش نکن. مردم دوره ی اوبل یه رای بی نظیر به بنی صدر دادن. دوره ی بعد به فاصله ی کمی یه رای بی نظیر به شهیدرجایی دادن که صد وهشتاد درجه افکارش متفاوت با بنی صدربود. پس این امر سابقه داره.
سپیده
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
اضافه کنید به رای روحانی رای هاشمی طبا را و بعلاوه 17.5 میلیون عدم مشارکت را و بدانید که دیگر نذری و شال سیدی و نبات و .... خریدار ندارد...مردم آگاهند...به نام دین نمیشه کسی رو که معلومه توان مدیریتی نداره...رییس جمهور کرد...همون طور که جناب کدخدایی ریاست محترم شورای نگهبان گفتند و همون طور که جناب علی بلریجانی فرمودند...فکر نمیکنیم کسی در نتیجه شک داشته باشه...شما اگر میفهمیدید تقلبی شده...هوچیگری پیشکش...ما رو اعدام میکردین...به خصوص که همه ظرفیت های ... و .... دراختیارتان است...لذا تمکین بفرمایید
سپیده
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
آره روحانی دو قطبی کرد که شعارش دولت صد در صدی بود؟ یا اون آقا که میگفت سید محرومان...یا اونیکی که میگفت 4 درصد و شش درصد...همه میدونن تا قالیباف هتک حرمت رو در مناظره ها شروخ نکرده بود...روحانی هم حتک حرمت نمیکرد
بابا
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
رای 24 میلیونی؟!!!!!
جوان انقلابی منظورت از کار در روستاها و مناطق حاشیه نشین تقسیم پولهای 200 الی 500 هزارتومانی که با گرفتن نامه ها پخش میکرد میباشد؟ ان رایها را رای خریده شده مینامند تازه اگر باشد. درباره بقیه داستان هم متاسفانه توضیح اضافه باعث دردسر فراروی عزیز میشود!
مرتضوي كياسري
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
سلام
نگر خواهي ، جايگزين هم درستي براي نظرخواهي نيست و هم زيباشناسانه نيست . نظر برابر ديد و ديدگاه در فارسي است كه با نگاه و نيز نگرش هم جايگاه نيست . افزون بر اين خود تركيب "نظر خواهي" هم درست نيست اگر چه زبانزد شده است . واژه "پرسمان" و "گمانه" همراستا تر هستند . .
بابا
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
دلیل پیروزی روحانی توجه به خواست حداکثر جامعه، گفتمانی توام با ادب، توجه به آزادی های مشروع و تصریح شده در قانون اساسی، تعامل با کشورهای خارجی از طریق گفتگو، در پی ساختن ایرانی امن و آزاد و بدون تنش با سایر کشورها مخصوصاً کشورهای منطقه، عملگرا بودن، ندادن وعده ای پوچ، مبارزه با فساد و خط قرمز برای هیچکس قائل نشدن، ندادن وعده ای پوپولیستی و عدم استفاده ابزاری ازدین می باشد. در حالیکه تفکر حاکم بر آقای رئیسی و اطرافیان ایشان دقیقاً عکس آقای روحانی است مخصوصاً اینکه عقبه تفکر ایشان و اطرافیانشان برگرفته از جناب مصباح یزدی است. تا زمانی که اصولگرایان از تفکرات جناب مصباح یزدی پیروی کنند و تاثیر بپذیرند، روند قهقرائی آنها در نزد مردم ادامه خواهد داشت. این نوع تفکر برای ایران، منطقه و حتی کل جهان خطرآفرین است.
فــــرزاد
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
اول از همه سپاس از فرارو بابت ایجاد دموکراسی شجاعانه در تایید نظرات و اما بعد. شخصا برای نجات اسلام از آفت سوء استفاده چیان از اعتقادات دینی مذهبی و همینطور نجات ایران از شر تندروهای بی سابقه و بد سابقه در عرصه ی سیاست، درانتخابات شرکت کردم و به روحانی رای دادم.... از نگرانی و وحشت بازگشت به سونامی 84 تا 92 خدا شاهده که شب ها خواب راحت نداشتم. برای جلوگیری از بازگشت به احمدی نژادیسم به روحانی رای بدم.
ناشناس
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
از سال ۷۶ مردم به انتخابات به چشم رفراندوم نگاه میکنند و کلا به کسی رای میدهند که با حکومت زاویه داشته باشد و طرفدار آزادی اجتماعی و سیاسی و تعامل با دنیا و مبارزه با فساد اقتصادی و فرهنگی و طرفدار ارزشهای ملی باشد.در سال ۸۴ از این روش مایوس شدند و در دور دوم هم که دیگه کار از کار گذشته بود.در سال ۸۸ دوباره متحد شدند و آمدند ولی .... .در ۹۲ بزرگان اصلاحات به میدان آمدند و اتحاد بین مردم و دلسوزان و طرفداران جامعه مدنی بوجود آمد و روحانی گزینه حداقلی مردم شد و رای مردم خوانده شد.در ۹۶ مردم هم بخاطر آوار مشکلات دوران نکبت و هم ترس از جنگ و هم ترس از کاندیدای حکومت (رییسی)دوباره به روحانی رای دادند.البته روحانی خود را به مردم ثابت کرد و با تمام فشارهای داخلی که آخرینش سند ۲۰۳۰ بود توانست برنامه های دولت را با صرفه جویی و پاکدستی و استفاده از افراد متخصص و دلسوز به پیش ببرد و از مشکلات نترسد.به امید موفقیت روحانی مظلوم
ساسان
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
وقتی بگور رو کنار فرهاد رهبر دیدم فهمیدم اقای رییسی رای نمیاره
ناشناس
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
بلوغ سیاسی مردم را نشان میدهد حکومت بر دل باید باشد نه تحمیل
مردم خواستگاهشان را اعلام کردند
اندیشکده ی پرتو
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
تتلو عامل اصلی نزول آرای سید ابراهیم شد. من نمیدونم کدوم بی عقلی این بلا رو سر ما آورد. واگذارش میکنم به خدا. اما شک ندارم وقتی پای اون دلقک به کمپین حامیان دکتر رییسی باز شد همه چیز فرو ریخت. این آدم جز نکبت و بدبختی و شکست چیزی به همراه نمیاره. ولی این آخر بازی نیست روحانی چی ها ! منتظر تتلو گیت باشید!
ناشناس
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
مردم رو از چی می ترسونی گلم ؟! این 15 میلیون تمام ظرفیت جناح تندروهای انقلابی بود. با پوپولیسم و ماکیاولیسم و استفاده از تمام وسیله ها به 15 میلیون رسیدید. مطمئن باش این نهایت رای اصولگراهاست و هرگز از این تعداد بالاتر نخواهند رفت. دوران فریب خوردن اکثریت مردم از احمدی نژادیسم گذشته...
ناشناس
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
عر عقل سلیمی اعتدال را به افراط و رفاه را به خشونت و جنگ ترجیح میده بعلاوه نقش فضای مجازی در آگاه کردن مردم خیلی تاثیرگذاره
alireza
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
چون درحال حاضر طرفدارای ولنگاری اخلاقی در جامعه بیشترن مانتو جلو باز به نون شب ارجحیت داره عجله نکنید
ناشناس
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
کارهای گذشته بد هر انسان در اینده کار دسته میده
ناشناس
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
بسمه تعالی
با سلام بررسی عدم رای آوردن جناب آقای رییسی نیازمند چندین جلسه بررسی علمی است اما بطور خلاصه فردی که بطور ناگهانی وشتابزده وارد عرصه رقابت می شود . دوم نداشتن برنامه علمی وعملی . نداشتن تجربه کاری ومد یریت اجرایی. عدم بهره گیری از گفتمان جذاب برای جوانان . عدم توانایی در نفوذ در قلوب مردم . نداشتن مشاوران زبده و... همه وهمه از دلائل عدم توفیق ایشان است .
ناشناس
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
نبود احمدی نژاد
بابا
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
خوب اگر احمدینژاد میامد نتیجه اش بیشتر شدن تعداد شرکت کنندگان و به همین نسبت بیشتر شدن ارا روحانی میشد
ناشناس
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
به نظر میرسد مردم در سطح کشور به دو دیدگاه رقیب میل کرده اند. اکثریت طبقه متوسط شامل تحصیل کرده ها و ساکنین شهرهای بزرگ که به تنش زدایی و ایجاد روابط و مناسبات عادی با دنیا مخصوصا دنیای غرب داشته و جلب سرمایه گذاری خارجی و طرفدار سیاستهای اجتماعی و فرهنگی همرا با تساهل و مدارا و دموکراسی متعارف هستند و چون از عملکرد جهار ساله آقای روحانی را بیشتر موافق این ایده ها دیدند به ایشان رای دادند. در جبهه مقابل گروه های اجتماعی سنتی که عادی سازی روابز با دنیای غرب و ترویج فرهنگ غربی در کشور آنها را نگران میکند و نیز خانوارهای نیازمند و آسیب پذیر مخصوصا در حاشیه شهرها و یا شهزهای کوچک که به لحاظ مالی دریافت یارانه ها برای انها اهمیت دارد به آقای رییسی رای دادند. در ضمن ترس از روی کار آمدن آقای رییسی با اطرافیانی که دور او جمع شده بودند از آقای جلیلی و میرکاظمی و قاسمی و نادران و غیره که علاوه بر نمایندگی افکار ستنی بسته و سختگیرانه، اصولا تجربه ای در سیاست داخلی و خارجی نداشته و در مسایل اقتصادی اجتماعی صاحب نظر به شمار نمیرود عده ای را تشویق به رای دادن به آقای روحانی کرد.
ناشناس
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
عليرغم مشكلات اقتصادي مردم ميدانستند آقاي روحاني زحمت زيادي جهت برون رفت از تنش هاي بين المللي كشيدند كه نتيجه ملموس ان برجام بود و به چشم خود ديدند كه جامعه بين المللي با اغوش باز ازايشان استقبال نمودند كه همانا اين استقبال شامل هموطنان ايراني ايشان هم ميشود .
لذا ايشان پيروز شد تا وعده هاي خود را با حفظ عزت عملي نمايند همانطور كه قول داده اند.
اگر همه مردم ايران وطن و هموطنان خود را دوست داشته باشند و قشري هم سنگ اندازي ننمايد ؛ بياري خداوند كشوري پيشرفته از همه لحاظ مشاهده خواهيم كرد كه همه به ان افتخار خواهند نمود.
رضا
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
بودن وزرايي مثل ظريف و هاشمي در كابينه
ناشناس
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
حمایت قالیباف از رئیسی باعث تخریب آرای رئیسی شد
بابا
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
نه عزیز جان. رئیسی از قبل خراب شده بود. معلوم نیست در کشور 80 میلیونی چرا باید یک ادم با اون سابقه را برای انتخابات نامزد کنند و انوقت از رای نیاوردنش هم تعجب کنند؟! حالا خوب است اینبار دیگر مردم را اهل کوفه و ....... نخواندند
یووه تتل
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
سوال!؟ ماجرای این ۸سال ریاست جمهوری چیه!؟ !!!!!!
چرا هرکس اومده باید هشت سال باشه!؟!؟ خیلی جالبه!؟
یعنی امکان داره دستهایی پشت پرده باشه!؟!!!
.....
البته ملتو که سرکار گرفتن..موقع انتخاب میپرن به هم...تا مردم جوگیر شن
مهدی
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
بخشی از آرا روحانی بخاطر این بود که مردم رضایت کلی از عملکرد دولت داشتند. قرار نیست که صدا و سیما بتونه با تبلیغات شبانه روزی همه افکار عمومی رو به سمت تمایلات خودش تغییر بده
کامیار
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
برا بار اول به مردم کشورم افتخار کردم
خداوکیلی نسبت به بقیه ی منطقه مردم عاقلی داریم
ناشناس
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
مردم ایران بسیار فهیم و بزرگوارند و هر وقت مشارکت حداکثری باشد بهترین نتیجه اتفاق می افتد برخلاف بعضی تفکرات که فکر میکنند مردم با پول وعده تو خالی مجاب می شوند ولی شعور مردم در بسیاری ازروستاها بارای حتی صد درصدی عکس آنرا نشان داد دوم درایت بی بدیل مقام رهبری سوم وطن پرستی مردم و چهارم حضور بزرگان پشت آقای روحانی از قبیل ظریف دکتر قاضی هاشمی سید حسن خمینی و....
جوان انقلابی
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
شما که نظر من رو تایید نکردی دوبار تاالان.حالا شاید این بار تایید کنی.اصولگرایان تو همین انتخابات علئ رغم همون نکاتی که ستاد رعیسی هم به درستی درمورد کمبود تعرفه در مناطقی که امکان رای آوریشون بیشتر بود اشاره کردن.ولی با همین حال مجموع اراشون بالای شونزده میلیون بوده.(میر سلیم ورعیسی)اونم درحالتی که کل شبکه های ماهواره ای بسیج شدن که حتی افراد مخالف انقلاب به جای تحریم بیان به یکی از کاندیداها رای بدن!!ولی اینو بدونید.که به خلاف تصوراتتون چهارسال دوم براتون سخت تره.چون دیگه بهانه ی دولت قبل رو ندارید.ودرضمن امثال من جوونهای بیکار و بدون شغل ناراضی زیادتر می شن.یارانه ها رو هم که قطع کنید باز یه عده دیگه صداشون درمیاد.پس از الان خودتون رو برای کار وتلاش آماده کنید.دیگه بعد از هشت سال هیچ کس بهانه ی دولت قبل مقصره رو از شما قبول نمی کنه.امیدوارم روی این پیام خوب تفکر کنید.اگه به فکر موفق بودن دولت دلخواهتون هستید.از وزرای مسعله دار ومیلیاردی تو کابینه استفاده نکنید.اینا درد جوانان بیکار رو درک نمی کنند.چون وضعشون توپه.
ناشناس
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
خوب شما برای حل مشکلاتتون می تونید از آستان قدس رضوی کمک بخواهید! چرا اونجا در خواست نمی دید!؟؟
بابا
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
شما که بیکار نیستید! جوان انقلابی مگر شغل نیست؟ چه کسی پس سفارت اتش میزند؟
جوان انقلابی
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
1)کاربر بابا.شما چه طوری با اطمینان می گی من سفارت رو آتیش زدم؟؟؟؟انقلابی بودن یعنی از آرمانهای اصیلی که بابتش چندمیلیون شهید داده شده دفاع کنیم. اون انقلابی که دست به آتش زدن سفارت و بالارفتن از دیوار اون(چه عربستان باشه وچه آمریکا!)بزنه فقط شور داشته باشه ولی شعور رو چاشنیش نکنه انقلابی نماست. یعنی فقط به پوسته ی مطلب رسیده. ضمن اینکه کاش توضیحی داده می شد. که دولت توی این فاصله ای که از حادثه ی تجاوز به دو نوجوان در حج و حادثه ی منا گذشته بود تا این حادثه ی آتش زدن سفارت آیا حقوق ایرانیها رو از آل سعود تونست بگیره؟
2)دوست ناشناس. بنده مشهدی نیستم. اگر بودم برای حل مشکلم به آستان قدس مراجعه می کردم. ولی شما بهتر از من می دونید که ایجاد اشتغال جز وظایف قوه ی مجریه است نه آستان قدس. یا جایی مشابه اون. بالاخره هرسال کلی فارغ التحصیل دانشگاه داریم. اینا باید چی کار کنند؟؟؟نباید برن جایی مشغول بشن ؟
بابا
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
جوان انقلابی خوشحالم که شما انقلابی با شعور هستید. ولی برای درک بعضی از مسائل دقت انقلابی هم کنار شعور لازم است. از شما درخواست میکنم امکانات و توانائیهای «دولت» در سیستم حکومتی ایران را مطالعه کنید. مردم به روحانی رای میدهند تا دوباره یکی مثل احمدینژاد بدون تفکر به منافع ملی ایران، شعار پوچ نابودی یک کشور دیگر را سر ندهد و در داخل نیز نخواهد کشور را هیئتی اداره کند. وگرنه چه اختیاری دارد یک رئیس دولت؟ حتی احمدینژاد که از خودشان بود نیز در مورد هسته ای خلع ید شد! در ضمن اگر خاطرتان باشد سال 1987 در پی بعضی بی عقلیها سعودیها نزدیک به 300 ایرانی را کشتند و اخبار بدی هم درباره برخورد با زنان ایرانی پخش شد و رئیس جمهور هم روحانی نبود. خوب بفرمائید اقدامات دولتها در دو مورد را مقایسه بفرمائید. در ضمن خوشحال میشوم اگر راه های گرفتن حقوق ایرانیها از ال سعود که به نظر شما میرسد و جزو کوتاهیهای دولت میباشد را به اطلاع دولت و ما برسانید.
یک آزادشهری
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
آقای رئسی برنامه ای نداشت. رزومه اش اجرایی نبود. همون وعده اش هم عملاً سرانجام خوبی نداشت. اطرافیانش هم برای من هولناک بود.
یک آزادشهری
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
آقای رئسی برنامه ای نداشت. رزومه اش اجرایی نبود. همون وعده اش هم عملاً سرانجام خوبی نداشت. اطرافیانش هم برای من هولناک بود.
اشکان
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
آره، به خاطر امید! تا کی میخواید خودتونو بهخواب بزنید.
دروغهای روحانی رو واقعاً نمیبینید و نمیفهمید؟ «من میخواستم از گناه شما جلوگیری کنم»!!!
این رأی فقط بهخاطر بیبندوباری و شستوشوی مغزی مردم توسط سرمایهداران و رسانهها و... است.
تبریک! الان میتوانید به خیابان بروید و برقصید.
ناشناس
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
بهتره که سرمون رو تو «چاه» بکنیم!؟؟
بابا
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
میدانید اشکان جان این خود «مقداد پنداری» شماست که بر ذهن شما حاکم شده و امر را بر شما مشتبه کرده که تنها شما بر صراط مستقیم هستید. نه عزیز جان اینجوری نیست مردم حتی به هاشمی نیز اطمینان کردند! مشکل اینجاست که کار بلد نیستید و به رانت قدرت نیز عادت دارید. فقط یک نگاهی به رفتارهای قالیباف کافیست تا انسان پی به کنه بی اصولی این جناح پی ببرد
baaba302000@yahoo.de
اشکان
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
یعنی چی به رانت قدرت عادت دارم؟!
من بر خلاف اکثر طرفدارها، اشکالات رو در هر دو طرف میبینم ولی از همه چیز بیشتر فساد و اشرافیگری در فرد منتخب و اطرافیان اوست که چون آفتاب مشخص است.
ناشناس
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
بین بد و بدتر بدو انتخاب کردم.....
ناشناس
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
اول بايد أناليز كنيد ببينيد چند درصد از كساني كه به رييسي راي دادند به خاطر افزايش يارانه و فقر بوده كه به نظر ميرسد بيش از پنجاه درصد بوده سپس اضافه كنيد مداحان و بچه هيئتين ها و عوامل شهرداري و رانت خواران را كه ميشود هشتصد درصد پس راي رييسي حدود سه مليون بوده بنابراين رييسي در يك روستا هم نمي توانست راي براي دهياري بياورد و از أنسو راي دهندگان به روحاني عمدتا براي پاسخ به برخی نهادها شركت كردند وگرنه روحاني كارنامه چندان درخشاني نداشت
ناشناس
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
عدم شناخت دقیق مخاطبان از طرف اصولگرایان
افتادن در گرداب اینکه نشان دهند دیوار نمی کشند لذا با افرادی چون تتلو دست دادن
برآورد اصولگرایان این بود که مخاطبان روحانی دنبال ولنگاری اند لذا دنبال ولنگار رفتند اما برداشت اشتباهی داشتند
اصولا اصولگرایان از وظایف هدایتی جامعه از طریق شاخصه های آن بی خبر و آنرا به شکل حاکمیتی می خواهند اجرا کنند
تاکید اصولگرایان بر دادن یارانه بیشتر به مردم و رای ۱۶ میلیونی به این ایده یعنی یک پشتوانه محکم که درست شناسایی نشد
البته نه ۲۴ میلیونی به این ایده یعنی برای سالهای آینده هردو جناح باید روی موضوعات فرهنگی کار زیادی بکنند
زمان خسته کرون مردم با فحش وبداخلاقی کذشته باید شیوه ای نو در انداخت
بخاطر روی کار بودن و در دست داشتن گلو های تصمیم گیری توسط اصلاح طلبان و ائتلافشان با مخالف سالهای اولیه شان یعنی هاشمی کاملا سوار برکار تشکیلاتی هستند در حالیکه اصولگرایان این خلا را با توهین و افترا میخواهند پر کنند که اشتباهی بزرگ است و دودش به چشم نظام میرود
با دفع هاشمی توسط اصولگرایان ک نکته سنجی اصلاح طلبان در جذب شدن به او اصلاح طلبان موجی ایجاد کرده اند که سالها سوارش خواهند بود و اصولگرایان باید فکری به زاویه های خود با هاشمی بکنند
جوان انقلابی
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
1)دوست گرامی.هاشمی از معیارهای امام فاصله گرفت یا اصولگرایان اون رو کنارگذاشتند؟آیا واقعا این تز که مردم طبقه ی پایین برای سازندگی باید زیر چرخ های توسعه له بشن با افکار امامی که می گفت انقلاب مال مستضعفینه واقعا همخونی داشت؟؟؟
2)ایراد اساسی که به طیقه ی اصلاح طلب وطیف کارگزاران دارم اینه که طرز فکر اقتصادیشون خیلی بی رحمانه است. صحبت بزرگترین اقتصاددانهای اصلاح طلب رو گوش کردم. کلا نظرشون اینه که دادن یارانه بده وگدا پروری حساب می شه. من نمی دونم چطور دادن چندغاز پول یارانه چرخای اقتصاد کشور رو به هم می ریزه ولی فسادها واختلاصهای چندهزار میلیاردی وحقوقهای نجومی اقتصاد رو مختل نمی کنه؟؟؟واقعا خودت حساب وکتاب کن ببین کل پول یارانه ای که دولت داره می ده به مردم وتازه همشم از محل افزایش حاملهای انرژی (یعنی از خودمردم گرفته نه بیت المال)چقدره؟؟؟؟اگه همینشم به مردم مستقیم داده نشه چه تضمینی وجودداره که توسط افراد دست کج به یغما نره؟؟
3)بخشی که درمورد هدایت جامعه گفتی روقبول دارم. ولی باید بپذیری که این واکنش به اون گروهی هست که زیر لوای اصلاح طلبی دنبال رسمی کردن یه سری اعمال هستن که با شرع تطبیقی نداره. ولی با این حال درست می گی طرز بیان خیلی از اصولگرایان تو این بخش همیشه حالت تحکم آمیز داشته واشتباه بوده
ناشناس
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
جوان انقلابی:
1) اگر اصولگرایان می خواستند کسانی رو که برای توسعه معتقد به خردشدن مردم زیر چرخ توسعه اند رو کنار بذارن عملا باید بخش بزرگی از کسانی که همچنان عنوان اصولگرا رو یدک می کشند کنار می گذاشتند از جمله آقای قالیباف رو .
2)اگر کمی دقیق فکر کنید می بینید حمایت از تولید در بلند مدت سود بیشتری برای قشر ضعیف اقتصادی داره چون این قشر بیش از همه نیازمند اشتغاله که از کانال حمایت از سرمایه گذاری ممکنه. البته من هم با این بخش از صحبت شما که رفتن به سمت بازار آزاد بدون نظارت کافی می تونه باعث له شدن قشر آسیب پذیر بشه و لازمه اصلاح طلبان به سیاست های حمایتی از قشر آسیب پذیر توجه بیشتری بکنند موافقم.
اصلاح طلبان باید به قشر فرودست جامعه نه به عنوان ابزار بلکه به عنوان هدف خدمت رسانی نگاه کنند و در این زمینه ضعیف عمل کردند اما حداقل مثل اصولگرایان این کار رو با پوشش خدمت و ریاکارانه انجام نداده اند .
بابا
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
جوان انقلابی، دردت به سرم باید دید چیزهایی را که معیارهای امام میخوانید از سوی چه کسانی و با چه اهدافی تبیین میشوند وگرنه که چه کسی به امام نزدیکتر از هاشمی؟ به نظرم همین کافیست که از نظر ظاهری هاشمی از اول تا هنگام مرگ در همان خانه ای اقامت داشت که از سوی امام تعیین و در همسایگی ایشان هم بود. مانند خود امام و اقای هاشمی اکثریت مطلق انقلابیون و دست اندرکاران حکومت چه یکباره مانند همین دو مورد و چه انهایی که از قبل ساکن ان محلات بودند، و چه عده ای که در سالهای بعد به این مهم نائل شدند، ساکن «شمال شهر تهران» شدند! این به نظرم جواب یکی از مهم ترین اتهاماتیست که به اقای هاشمی زده میشود و به قول دختر ایشان باغی که امام در گوشه ای از ان ساکن بودند نیز در اختیار ایشان بود و بزرگتر از منزل اقای هاشمی بود، منتها هر دو گروه بر این نظرند که درباره این حقیقت نباید صحبت کردک توافق نانوشته! در مورد کارگزاران و اصلاح طلبان با شما موافقم و یادم هست که زمان اقای خاتمی کسی از انها گفته بود از ملزومات توسعه یکی هم ماشین ابپاش و باتوم و ماسک میباشد! ولی حداقل یک وجه ای به تخصص در امور کشورداری دادند که جناح مقابل هنوز از ریشه با چنین امری مخالف میباشد که نمونه اش اظهارات علنی احمدینژاد بود که مثل تکرار کمدی خیلی از اشتباهات و تندرویهای اوائل انقلاب، دوباره به بها دادن به تعهد! در مقابل تخصص برگشته بود! ولی راه حل و جایگزین سیاستهای غلط اظلاع طلبان نیز یارانه و با گونی پول پخش کردن و دواندن مردم با نامه هایی در دست به دنبال ماشین رئیس دولت نیست. مهم نیست از کجا میایند ان پولها ولی ایجاد شغل با همان مبالغ در دراز مدت بیشتر به نفع همان فقرا خواهد شد تا پرداخت یک مبلغ ناچیز به همه مردم! هموطن انقلابی گرامی، این کدام اعمال غیر شرعی است که اظلاع طلبان دنبال رسمی کردن ان هستند؟ میتوان به راحتی حدس زد که منظور شما چیست. مگر نه اینست که جمهوری اسلامی بدون پیش زمینه مدون تئوریک و فقط با قوانین مدون «مجازات اسلامی!» (که انهم معمولآ فقط شامل اقشار فرودست میشود) شروع به کار مهم حکومت داری نکرد؟ تا همین امروز نیز بعد از 4 دهه ایا قوانین بانکداری ایران اسلامیست؟ ایا اقتصاد کشور اسلامیست؟ صنعت، امور داخله و خارجه و کشاورزی و بیمه و روابط و مشکلات کارگر و کارفرما چه؟ ایا رباخواری در کشور بیشتر از زمان شاه نشده است؟ خوب همه اینها شرعیست و فقط حجاب زنان و اجرای کنسرت است که با شرع تطبیق ندارد. اینکه جنتی نفر اخر انتخابات تهران ولی رئیس خبرگان میشود مردم را میرنجاند انهم پس از کوفی و ضدانقلاب و ........ خواند مردم! وقتی روحانی منتخب مردم ولی جلیلی صاحب تریبون میشود مردم قید هر چه به اصول ربط دارد را میزنند. البته که از این دست بسیار است.
baaba302000@yahoo.de
جوان انقلابی
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
درپاسخ کاربرگرامی که به اسم بابا نظر دادن عرض کنم که کنسرت نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه. ولی بی حجابی رو خودتون بهتر از من می دونید که چرا بده. واتفاقا به نظر من فقط حجاب مسعله نیست. همون چیزهایی که شما گفتی مثل ربا و رشوه ورانتخواری وتبعیض هم دقیقا همون اهمیت رودارن. خب چرا جناحهای کشور ما سعی نمی کنند در هردو زمینه دنبال بهبود کاستی ها باشن؟؟؟درمورد مسعولین از جمله آقای هاشمی هم نظر من اینه مسعولین به خصوص در رده های بالا باید هم وغم خودشون رو بیشتر روی قشر آسیب پذیر جامعه بگذارن. به این دلیل که اون قشر مرفه بالاخره از لحاظ مادی تامینه. درحالی که بخش مستضعف نیاز به توجه ویژه ای داره. یارانه یه نمادی هست برای اینکه به این افراد باید توجه بیشتری کنیم.فراموش نکنید که فقر زیاد درجامعه آمار مفاسد و جرایم رو هم بالاتر می بره. پس پیش گیری کردن بهتر ازدرمانه. حالا بحث روی یارانه نیست. بحث روی حمایت مادی از قشر آسیب پذیر جامعه است. مشکل اینجاست که اگه یارانه هم به افراد نیازمند داده نشه هیچ تضمینی نیست که تصمیمات اقتصادی که گرفته می شه اثر ملموسی توی زندگی این قشر داشته باشه. که اگر می داشت در این همه مدت آمار نیازمندان روز به روز بیشتر نمی شد.
بابا
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
جوان انقلابی، هموطن گرامی ظاهرآ با هم نظر هستیم فقط میماند علت انتخاب و یا عدم فلان کاندیدا. هر دولتی فقط و فقط مسئول ایجاد رفاه برای مردم میباشد و لاغیر.
ناشناس
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
عدم شناخت دقیق مخاطبان از طرف اصولگرایان
افتادن در گرداب اینکه نشان دهند دیوار نمی کشند لذا با افرادی چون تتلو دست دادن
برآورد اصولگرایان این بود که مخاطبان روحانی دنبال ولنگاری اند لذا دنبال ولنگار رفتند اما برداشت اشتباهی داشتند
اصولا اصولگرایان از وظایف هدایتی جامعه از طریق شاخصه های آن بی خبر و آنرا به شکل حاکمیتی می خواهند اجرا کنند
تاکید اصولگرایان بر دادن یارانه بیشتر به مردم و رای ۱۶ میلیونی به این ایده یعنی یک پشتوانه محکم که درست شناسایی نشد
البته نه ۲۴ میلیونی به این ایده یعنی برای سالهای آینده هردو جناح باید روی موضوعات فرهنگی کار زیادی بکنند
زمان خسته کرون مردم با فحش وبداخلاقی کذشته باید شیوه ای نو در انداخت
بخاطر روی کار بودن و در دست داشتن گلو های تصمیم گیری توسط اصلاح طلبان و ائتلافشان با مخالف سالهای اولیه شان یعنی هاشمی کاملا سوار برکار تشکیلاتی هستند در حالیکه اصولگرایان این خلا را با توهین و افترا میخواهند پر کنند که اشتباهی بزرگ است و دودش به چشم نظام میرود
با دفع هاشمی توسط اصولگرایان ک نکته سنجی اصلاح طلبان در جذب شدن به او اصلاح طلبان موجی ایجاد کرده اند که سالها سوارش خواهند بود و اصولگرایان باید فکری به زاویه های خود با هاشمی بکنند
فقط ایران
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
سلام موفقیت دکتر حسن روحانی رو تبریک میگم.
مثل روز روشنه چرا دکتر حسن روحانی پیروز انتخابات شد.
دلیلش اینه که دکتر روحانی هر کی باشه ،دلیل انتخابش حمایت مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی و رهبر اصلاحات سید محمد خاتمی و....
البته دکتر روحانی باعث پیشرفت کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی شهر.
گرونی نیست،بیکاری خیلی کمه (مگه طرف خودش کار نکنه یا مدرکش کم باشه)،
درآمد ها هم خوبن.
آرامش داریم تو کشور.
هیچ دوره ای به این اندازه این دوره با کشور های جهان ارتباط زیاد نداشتیم.
که این ارتباطات باعث رفع بیشتر تحریم ها شد و اقتصاد ایران روز به روز بهتر شد.
البته اقتدار ایران در این دوره خیلی زیاد بود.
جهان
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
دلیل پیروزی یک خاتمی دوم شکست ریسی سوم پیشرفت نه پسرفت چهارم روحانی اطلاح طلبه و دیدش بازتره
محسن
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
مهمترین مسئله بحث آزادی عقیده مد نظر مردم بود تقابل دو تفکر ( یکی خفقان دومی ازادی ) که خوشبختانه مردم ( نه )بزرگ به تفکر بسته و غیر عقلایی دادن
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
هرگز لحظه باتوم خوردن خواهران وبرادران جوانم در ۸۸ از ذهنم دور نمیشود هر وقت لازم باشد برای محکوم کردن ان خشونت از حق رای خودم استفاده میکنم
مصطفی
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
اینو!!!
محمد
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
به بد بر ضد بدتر میدهم رای
محمد جواد بلوچیان
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
حمایت اکثریت مردم بخصوص جوان، داشتن گفتمان اکثریت مردم بخصوص جوانان، حمایت رهبران احزاب هنرمندان مردمی بخصوص جوانان/
مسئله ای که باعث شد رقیب اصول گرا خیلی دیر متوجه شود و به اشتباه دنبال حمایت تتلو برود /
دلیل شکست رقیب : داشتن تفکری که بروز نشده و تنها در قشر پیر سنتی حمایت داره و روز به روز کمتر میشه
1- اصولگرایان هنوز در وهم تسلط چهل سالشون موندن و نمی خواهند ببینند و باور کنند که نسل عوض شده و جامعه جدید و امروزی دیگر شعار های کلیشه ای و استفاده از ابزار دین و مذهب را برای مقاصد شخصی و گروهی نمی تابد. اصولگراها از دوره قبل و این دوره نباختند. بلکه از زمانی باختند که مساحد از نمازگزاران به علت عملکرد شان خالی شد
2-به لطف شبکه های اجتماعی دیگه کم کم همه مطلع می شوند که اقتصاد اصلی کشور را چه نهاد هایی در قبضه برده و ریالی مالیات نمی دهند. آنها کم کم فهمیدند که چه کسانی در زمان تحریم ها دلار پایه دولتی با نرخ 1260 تومنی را گرفته و به جای وارد کردن کالاهای اساسی مردم ماشین و لوازم بونجول چینی را با دلار پایه 3700 تومن وارد و به مردم قالب کردند
3- روحانی پیروز شد چون نه تنها برای عملکرد چهار سال گذشته برنامه داشت، بلکه برای چهار سال آینده نیز برنامه عملیاتی و واقع بینانه اراءه کرد
4- روحانی پیروز شد چون رءیسی با یک بعدی بودنش در حد و اندازه های ریاست جمهوری نبود و شخصیت آن را نداشت
5- به اعتقاد من رای رءیسی بیش از دوازده ملیون نمی شد اگر جریان مقابل دست به عوامفریبی هایی چون سند 2030 و یارانه نمی برد. کم کم نزدیک به چهار ملیون را با این شیوه گول زدند
6- روحانی پیروز شد چون برای تک تک ثانیه های مناظره اش برنامه داشت
7- روحانی پیروز شد چون در جبهه طرف مقابل خالی از عقلانیت و منطق بود و خالی از شخصیت های اصیل علمی ، فرهنگی، هنری و ورزشی
8- روحانی پیروز شد چون کلامش، گفتارش و وعده هایش هم راستا با مطالبات قشر جوان بود.
امثال من بی وقفه و با جدیت در آگاهی دادن به اطرافیانمان تلاش کردیم ستاد سیال و تاثیر گذار و بی جیره و مواجب آقای روحانی بودیم .خیلی تلاش کردیم همانند سرمایه گذاری که انگار با تغیر دولت ورشکسته می شود و
علت این همه تلاش مستمر ما دیدن بی عدالتی در جامعه ی قدرت دار به نفع رئیسی بود.
از هشتادو هشت تا حالا یک تعدادی با سواستفاده از حوادث آن سال تمام حق ها را ناحق کردند.
ما مردم عادی باعث پیروزی آقای روحانی شدیم و یاد گرفتیم با هوش و تفکر به خواسته مان برسیم با آگاهی ادن به مردم عادی سرزمینم که یارانه از این جیب به آن جیب است با این تفاوت که از ارزشش بسیار کاسته می شود و مصداق دزدی شرافت مندانه است.
یارانه اگر به افراد واقعی پرداخت شود حلال است.
ریسی دلیل پیروزی روحانی
دلیل پیروزی آقای روحانی
1- مطرح نمودن بحث افزایش رایانه ها توسط رقبا
2- اعضای ستاد رئیسی که بیشتر از یاران احمدنژاد بودند
3- ترس از تکرار دوران احمدی نژاد
4-آگاهی بیشتر مردم الخصوص قشر متوسط جامعه
5-ترس از وخیم شدن ارتباط جهانی- تورم و غیره
آستان قدس مالیات نمیدهد و متولی اش از فرار مالیاتی میگوید و میخواهد با این بی عدالتی رئیس جمهور هم بشود !!
مرگ صداقت در کلام رقبا .
چون رقبا ، عملکرد پر اشتباه دولت قبل را دیدند و دم بر نیاوردند اما موفقیت های روحانی را اصلا ندیدند و اشتباهات کم او را چه بزرگ جلوه دادند.
مردم دیگه اگاهی دارند و با وجود شبکه های اجتماعی وقتی یه حرفی رو میفهمن سریع یه سرچی میزنن و تحقیق میکنن ببینن درسته یا نه
اومدن دست گذاشتن رو خط قرمز های مردم و سند 2030 رو به وحشتناکترین حالت خودش تفسیر کردند و بین مردم پخش کردند غافل از اون که ملت الان بیدار شدند
اقای قالیباف این همه خرج تبلیغاتش کرد و بعد به نفع اقای رییس کشید کنار چرا با این همه هزینه کنار کشید؟؟؟چون اینقد تخریب کردن دولت اقای روحانیو که با خودشون فکر کردن دیگه رای مردم برای ماست
اما نمیدونستند این مردم دیگه گول نمیخورن و چشم و گوشها باز شده
بعد هم اینقدر طرفدارای رییسی نیان بگن ما تو خیابون نمیریزیم و فلان و بهمان یه سر به شبکه های اجتماعی بزنین و ببینین که تخریبهاتون همچنان ادامه داره و این بدتر از سوزاندن سطل اشغاله
ور در پایان لطفا خودتونو با سال 88 مقایسه نکنید احمدی نژاد یه جوک تلخ بود
و متاسفم که هنوز افرادی در جامعه وجود دارند که مانند گروه فرقان همه را مثل خود فقیر و بدبخت می خواهند!
ما باید بفهمیم که اگر کسی خانه میلیاردی دارد و آن را از طریق مال حرام بدست نیاورده و بلکه از توانایی خودش استفاده نموده و به اینجا رسیده با ارزش است و باید قدر آن را بدانیم.
وجود سرمایه داران و کار آفرینان در هر کشوری لازم است و نعمت خدادادی است!
اینکه فقیران همه را بدبخت بخواهند می شود براندازی و بر هم زدم نظم جامعه که حاصل آن هم می شود مانند همه انقلابهایی که در دنیا داشتیم و ثمری جز بد بختی و فقر نداشته است!!!
منظورم انقلابهای فرانسه و روسیه و چین و غیره است!
توجه مردم به این نکته که اگر نظام اقتصادی و اجتماعی دچار ناکارامدی هست اصول گرایان با قبضه نهادهای حکومتی اقتصادی اجتماعی سهم بیشتری در این مورد داشتند
ضعف گفتاری قالیباف و حمله های بدون پشتوانه به روحانی
دفاع خوب جهانگیری از روحانی در مناظرات
نداشتن برنامهمشخص بخصوص در برابر افزایش یارانه ها
عدم نگاه منفی به روحانی در لایه های متوسط جامعه و رضایت نسبی از توقف تورم و البته نارضایتی عمومی از رکود
البته شخصا بعنوان یک کارافرین اعتقاد دارم روحانی در چهارسال در بخش صنعت بسیار کم کاری کرد و تقریبا کاری نکرد و این ضعف عمده اش بود
سال 92 رای ندادم
سال 96 به حاطر تغییرات مثبت ملموس مملکت در بسیاری از امور به آقای روحانی رای دادم
غافل از اینکه مردم به اطلاعات دست رسی دارند و همه سایت ها و روزنامه ها رو میخونن
حتی سایت های اصولگرایان را بیشتر زیر نظر دارند
پینوشت: اگه منظور بعضی دوستان از عوامفریبی اینه که اونایی که آرادی میخوان بی بند و بارن...بنده حاضرم برقع بذارم ولی اون آزادی که میخوام باشه...اصلا دوست ندارم دور بعد نامزدا بیان گذشته هم رو فقط تو انتخابات فاش کنن...بیاید از برنامه های خود بگید
اونوقت با اینکه حتی در دهه 50 با بالا رفتن قیمت نفت وضع اقتصادی مردم بهتر شده بود...ولی انقلاب شد
این مساله خودش رو در فروپاشی شوروی هم از زمان خروشچف نشان داد...اینو واقعا جدی بگیرید
آزادی مدنی که نباشه...هزاری هم مردم پولدار باشن...بالاخره نظام نابود میشه
اگه عربستان با این تسحیلاتی که از آمریکا مقارن با انتخاب روحانی خرید جنگ رو شروع کنه ... بازهم میگید روحانی...
حسن روحانی واقع گرا نبود؛ هر شعاری که رقبای روحانی میدادن و روحانی اون ها رو بعید می دونست، تو روز های آخر شد شعار روحانی. یارانه به محرومین و اشتغال میلیونی (البته پنجاه هزارتا کمتر)
حسن روحانی با اسکی رفتن رو شعار ها و برنامه های رقبا از طرفی، و با دروغ و تهمت و فاسد خواند رقبا از طرف دیگر، این حس رو القا کرد که از جهت اقتصاد و عدالت، ما هیچ فرقی با هم نداریم. هممون یه کار می کنیم و با افتخار، هممون فاسدیم!! تنها فرقمون اینه که ما صلح می خوایم و اونا جنگ!!
بدبختانه هر سه حرف دروغ بود:
روحانی نمی تونه برای اقتصاد مملکت کاری بکنه؛ چون نمی تونه اقتصاد مقاومتی رو اجرا کنه به خاطر منافع دور و بری هاش، و شاید نمی خواد اجرا کنه به خاطر منافع خودش!!
آقای رئیسی فسادی تو پرونده شون نداشتن و تمام حرف ها تهمت و شانتاژ بود؛ تهمت و شانتاژهای عوام فریب مثل قتل عام 67، بی برنامگی، فساد عزیزیان و ... که تماما جواب داده شدند؛ دقت کنین؛ توجیه نشدن، جواب داده شدن!! می تونید برید مطالعه کنید، هرچند دیگه دیر شده.
و از همه بدتر دروغ جنگ و صلح بود که به تصریح رهبری معظم، این طور نبوده که دولت جنگ رو برداشته باشه. اقتدار جلوی حمله رو میگیره و دشمن زمانی حمله می کنه که احساس ضعف در ما بکنه. امیدوارم آقای روحانی حد اقل به وعده جنگ نشدن بتونه عمل کنه.
نتیجه این عملکرد این بود:
سر قضیه اقتصاد و فساد مردم به تمام ارکان جمهوری اسلامی، دقت کنید تمام ارکان جمهوری اسلامی بی اعتماد شدن. در نتیجه بسیاری از مردم بیچاره پای صندوق نیومدن. هرچند بعضیا هم اومدن ولی راهشون ندادن.
از طرفی یه عده از همین مردم گفتن گوربابای اقتصاد، اینا که همشون یه چیز میگن؛ تازه این یکی تجربه ریاست جمهوری هم داره (این بر میگرده به قایم کردن کارنامه روحانی و رئیسی؛ کسی تو کارنامه این دو مطالعه می کرد می فهمید که کدوم عرضه دارن و کدوم بی عرضه ن) گور بابای اقتصاد، به این یکی رأی بدیم جنگ نشه.
از اون طرف شعارهای اپوزیسیون و دفاع تمام قد ضد انقلاب از جناب روحانی، مخالفین سرسخت نظام رو کشید پای صندوق و رأی به روحانی.
به این ترتیب بخش عظیمی از ماهیت سبد رأی جناب روحانی عوض شد ولی عدد بیشتر شد. البته از رأی دادن این افراد ناراحت نیستیم؛ چون به نظام رأی دادن و نشون دادن که سال 88 دروغ می گفتن که انتخابات فرمایشی بوده. ولی برای روحانی متأسفیم که انقدر مردم رو نداره، دست به دامن منافقین و ضد انقلاب میشه.
در آخر کی خوام بگم که آقای روحانی و آقای رئیسی هردو نیمه پر و نیمه خالی از لیوان جلوشون هست. و از جهت مقایسه قانونی نیمه پر ها، روحانی جلوتر افتاد. ولی دقت کنید که تو این انتخابات، رئیسی برای خودش و بین خودش و تصوراتش، باید به نیمه پر لیوان نگاه کنه و روحانی به نیمه خالی لیوان!! برخلاف دیگر رقابت ها که هر دو طرف نیمه پر رو باید نگاه کنن، توی این رقابت نگاه منصفانه اینطور حکم میکنه.
چرا که جناب روحانی رئیس جمهور مستقر بودند، تمام تبلیغات رو به کار گرفتند، حجم بی سابقه ای از تخلفات انتخاباتی رو به نام خودشون ثبت کردند، تمام رسانه های داخلی و خارجی، مطبوعات و 4 درصدی های با نفوذ ازشون حمایت کردند، رقیب هراسی کردند، دروغ گفتند و تهمت زدند ولی 34 میلیون نفر از واجدین شرایط رو نتونستن قانع کنن که بهشون رأی بدن.
از اونور آقای رئیسی 40 روز به انتخابات مطرح شدند، موج تهمت و افترا و دروغ رو تحمل کردند، رسانه گسترده نداشتن که جواب بدن، دین داشتند و تهمت نزدند، اخلاق داشتند و پرونده ها رو رو نکردند، بخاطر حجم حمله ها نتونستن برنامه هاشون رو تشریح کنند. و در نهایت تونستن 16 میلیون نفر رو جذب کنند. اگر در شرایط عادی بودن و رقیب منصفانه رقابت می کرد، قطعا پیروز می شدند. مطمئنم خود آقای رئیسی هم این حجم از خباثت رو در دولتیان پیش بینی نکرده بود!!!
لطفا نگید که پس 88 هم همینطور بوده!! تمام این پول پخش کردن هاوخباثت ها و دروغ ها و تخریب ها، سال 88 گزینه جناب موسوی بود نه احمدی نژاد!! دقت کنید!
آقای روحانی نخواهد توانست برای نجات اقتصاد کاری بکنه. این حرف، آرزوی من نیست و حتی تحلیل هم نیست.علم قطعی همراه با تأسف فراوانه!!
فقط امیدوارم مردم بیدار بشن و این جماعت نتونن دوباره با دروغ و عوام فریبی و پول پخش کردن، رأی بخرند!!
یاحق...
1-اگر همین 4 درصد جمعیت ایران 23000000
باشد کل جمعیت ایران چقدر است؟ (2نمره)
2- 4% بزرگتر است یا 96 %؟ (2نمره)
مبارك باد اين پيروزي بر همه مردم ايران
اميدوارم همه آنهايي هم كه به روحاني راي ندادند طعم شيرين آرامش و آسايش را در دولت روحاني بچشند و ايمان بياورند
احمدی نژاد از اردبیل شروع کرد رییس جمهور شد، عجیبه قالیباف توی اردبیل رای داد، همونجا تمام شد.
میرسلیم با تبریک گفتن به روحانی نشون داد، مرد هست و معرفت داره. حرفهاش هم در قالب تبلیغات و منافع حزبی بوده.
هاشمی طبا خودش گفت به روحانی رای میده. به اونایی که رای بهش دادن باید جایزه داد.
به طور کلی روحانی مردم رو فقیر و بدبخت و گدا و نفهم و احمق و حریص فرض نکرد. خواست با درگیر کردن عقل و قضاوت عادلانه مردم و یادآوری تاریخ واقعی حرفهاش رو به مردم برسونه. موفق شد.
به هر حال ما با روحانی رکورد زدیم.
بخشی از این نه گفتن ،نه به قانون اساسی است
اشتباه تاکتیکی دوم آقایان به نظرم استفاده بی حد و حصر از مقدسات شیعه بود...عافل از اینکه ایران سنی هم داره...با این تفکر میخواستن رییس جمهور کل ملت باشن
آقایی میگوید آستان قدس ده برابر مالیات را به فقرا میدهد...شما ابتدا مالیات بده..اگر پولی اضافه آمد...به فقرا کمک کن
بع عنوان تجربه میگم روزی که میرفتم رای بدم آقایی با لحن مسخره بهم گفت...درود بر شما مردم همیشه در صحنه...من بهش گفتم قبول کنید دولتی رو که روحانی تحویل گرفت بهتر از این نمیشد اداره کرد...گفت آره خانم ولی این نظام جای اصلاح نداره...انقدر رای ندید تا از بد بدتر بشه و از بین بره...حالا 38 میلیون نفر از مردم ایران غرب زده هستند...ولی 16 میلیون شرق زده...فکر میکنم شرق زدگان بایستی وطن جدیدی در قطب جنوب برای خود بسازند...در ضمن سطحی نگری بعضی ها رو میبینم تعجب میکنم...از غرب فقط ظاهر رو میبینند...شرق زده برو اینفوگرافی کشورهای عربی در قبال آزادی روابط جنسی رو ببین بعد بیا...ضمنا یادت نره...یه دهه پیش شیوع ایدز در ایران اکثرا به خاطر استفاده از سرنگ مشترک بود...الان به خاطر روابط جنسی...که اینو دولت روحانی از اول گفته..و از ابتدا هم سعی داشته برای مهارش در جنوب شهر اقداماتی بکنه که متاسفانه قوانین اسلامی شما دست و پاش رو بسته...که حداقل اگه مردم علطی میکنن..بیماری رو شیوع ندن...پس برو ببین با انتخاب چه کسانیبی بند و باری رواج پیدا میکنه
پی نوشت: تو منطقه 22 (شهرک گلستان عرب) خونه اجاره کردم...همه فکر میکنن روی کار آمدن دوباره روحانی باعث رواج فحشا هست
دلیل پیروزی روحانی: امید، آینده
دوما: برجام روحانی هیچ دستاوردی نداشته وندارد این راخود شان هم می دانند.
سایه جنگ را هم که ادعا می شودبرجام امریکایی دولت غرب پرست روحانی برداشته، کذب محض است....امنیت را شهدای مدافع حرم،شهدای خان طومان، مرزبانان مظلوم میرجاوه و......هدیه کرده اند به من وشما وهمچنین دولتنامردان ونجومی بگیران..ذخایر انقلاب روحانی و.....
16 میلیون متحجر جنگ طلب و به گفته آقای رئیس جمهور منتخب خشونت طلب رای نیاوردند،کشور در امن وامان است ووآنهم با اینهمه دلایل محکم مبنی بر....
مقایسه کنید با 88 که 13 میلیون صلح طلب رای نیاوردند
کلام آخر: رای به روحانی یعنی تمدید وضعیت موجود:ازاین به بعد کسی حق ندارد مشخصا از دست نظام ورهبری ناله کند ومشکلات اساسی جامعه از قبیل فقر،رکود،فسا داداری واقتصادی،تعطیلی کارخانجات،بیکاری و... را به نظام منتسب کند
و خداوندسرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهدمگر با دست خودشان....
در وهله اول تخلفات انتخاباتی
در وهله دوه بداخلاقی های انتخاباتی
و از همه مهتر بیسوادی رسانه ای مردمی است که با دیدن یک فیلم می ترسن . بدون توجه به منبع خبر زمان خبر ساختگی بودن خبر.
مردمی که کل ارزوهایش ازادی جنسی است تا ازادی فکری.
۲. عوام فریبی و ترساندن مردم از یک فرد انقلابی خوش اخلاق
۳. زیر پا گذاردن اخلاق در تبلیغات از طرف اصلاح طلبان
۴. بی ارزش جلوه دادن یک ارزش برای یک فرد انقلابی و ایجاد ذهنیت خطرآفرین بودن آقای رئیسی باز با دروغ و تزویر
لازم به ذکر است که عملکرد دولت کاملا مشهود است که دولت اعتدال در عوض جوابگویی به مردم دنبال فریب مردم می باشد نه کارکردن برای مردم
این شعور و درک کسایی که به آقای رییسی رای دادن رو میرسونه که با تمام کارشکنی ها به رای مردم احترام گذاشتن و مثل هوچی های سال 88 که رای 24 میلیونی رو نادیده گرفتن و 8 ماه کشور رو نا امن کردن و باعث سو استفاده دشمنان شدن. نشون میده اصلاح طلبان جنبه ی باخت و قبول واقعیت رو ندارن
جوان انقلابی منظورت از کار در روستاها و مناطق حاشیه نشین تقسیم پولهای 200 الی 500 هزارتومانی که با گرفتن نامه ها پخش میکرد میباشد؟ ان رایها را رای خریده شده مینامند تازه اگر باشد. درباره بقیه داستان هم متاسفانه توضیح اضافه باعث دردسر فراروی عزیز میشود!
نگر خواهي ، جايگزين هم درستي براي نظرخواهي نيست و هم زيباشناسانه نيست . نظر برابر ديد و ديدگاه در فارسي است كه با نگاه و نيز نگرش هم جايگاه نيست . افزون بر اين خود تركيب "نظر خواهي" هم درست نيست اگر چه زبانزد شده است . واژه "پرسمان" و "گمانه" همراستا تر هستند . .
مردم خواستگاهشان را اعلام کردند
با سلام بررسی عدم رای آوردن جناب آقای رییسی نیازمند چندین جلسه بررسی علمی است اما بطور خلاصه فردی که بطور ناگهانی وشتابزده وارد عرصه رقابت می شود . دوم نداشتن برنامه علمی وعملی . نداشتن تجربه کاری ومد یریت اجرایی. عدم بهره گیری از گفتمان جذاب برای جوانان . عدم توانایی در نفوذ در قلوب مردم . نداشتن مشاوران زبده و... همه وهمه از دلائل عدم توفیق ایشان است .
لذا ايشان پيروز شد تا وعده هاي خود را با حفظ عزت عملي نمايند همانطور كه قول داده اند.
اگر همه مردم ايران وطن و هموطنان خود را دوست داشته باشند و قشري هم سنگ اندازي ننمايد ؛ بياري خداوند كشوري پيشرفته از همه لحاظ مشاهده خواهيم كرد كه همه به ان افتخار خواهند نمود.
چرا هرکس اومده باید هشت سال باشه!؟!؟ خیلی جالبه!؟
یعنی امکان داره دستهایی پشت پرده باشه!؟!!!
.....
البته ملتو که سرکار گرفتن..موقع انتخاب میپرن به هم...تا مردم جوگیر شن
خداوکیلی نسبت به بقیه ی منطقه مردم عاقلی داریم
2)دوست ناشناس. بنده مشهدی نیستم. اگر بودم برای حل مشکلم به آستان قدس مراجعه می کردم. ولی شما بهتر از من می دونید که ایجاد اشتغال جز وظایف قوه ی مجریه است نه آستان قدس. یا جایی مشابه اون. بالاخره هرسال کلی فارغ التحصیل دانشگاه داریم. اینا باید چی کار کنند؟؟؟نباید برن جایی مشغول بشن ؟
دروغهای روحانی رو واقعاً نمیبینید و نمیفهمید؟ «من میخواستم از گناه شما جلوگیری کنم»!!!
این رأی فقط بهخاطر بیبندوباری و شستوشوی مغزی مردم توسط سرمایهداران و رسانهها و... است.
تبریک! الان میتوانید به خیابان بروید و برقصید.
baaba302000@yahoo.de
من بر خلاف اکثر طرفدارها، اشکالات رو در هر دو طرف میبینم ولی از همه چیز بیشتر فساد و اشرافیگری در فرد منتخب و اطرافیان اوست که چون آفتاب مشخص است.
افتادن در گرداب اینکه نشان دهند دیوار نمی کشند لذا با افرادی چون تتلو دست دادن
برآورد اصولگرایان این بود که مخاطبان روحانی دنبال ولنگاری اند لذا دنبال ولنگار رفتند اما برداشت اشتباهی داشتند
اصولا اصولگرایان از وظایف هدایتی جامعه از طریق شاخصه های آن بی خبر و آنرا به شکل حاکمیتی می خواهند اجرا کنند
تاکید اصولگرایان بر دادن یارانه بیشتر به مردم و رای ۱۶ میلیونی به این ایده یعنی یک پشتوانه محکم که درست شناسایی نشد
البته نه ۲۴ میلیونی به این ایده یعنی برای سالهای آینده هردو جناح باید روی موضوعات فرهنگی کار زیادی بکنند
زمان خسته کرون مردم با فحش وبداخلاقی کذشته باید شیوه ای نو در انداخت
بخاطر روی کار بودن و در دست داشتن گلو های تصمیم گیری توسط اصلاح طلبان و ائتلافشان با مخالف سالهای اولیه شان یعنی هاشمی کاملا سوار برکار تشکیلاتی هستند در حالیکه اصولگرایان این خلا را با توهین و افترا میخواهند پر کنند که اشتباهی بزرگ است و دودش به چشم نظام میرود
با دفع هاشمی توسط اصولگرایان ک نکته سنجی اصلاح طلبان در جذب شدن به او اصلاح طلبان موجی ایجاد کرده اند که سالها سوارش خواهند بود و اصولگرایان باید فکری به زاویه های خود با هاشمی بکنند
2)ایراد اساسی که به طیقه ی اصلاح طلب وطیف کارگزاران دارم اینه که طرز فکر اقتصادیشون خیلی بی رحمانه است. صحبت بزرگترین اقتصاددانهای اصلاح طلب رو گوش کردم. کلا نظرشون اینه که دادن یارانه بده وگدا پروری حساب می شه. من نمی دونم چطور دادن چندغاز پول یارانه چرخای اقتصاد کشور رو به هم می ریزه ولی فسادها واختلاصهای چندهزار میلیاردی وحقوقهای نجومی اقتصاد رو مختل نمی کنه؟؟؟واقعا خودت حساب وکتاب کن ببین کل پول یارانه ای که دولت داره می ده به مردم وتازه همشم از محل افزایش حاملهای انرژی (یعنی از خودمردم گرفته نه بیت المال)چقدره؟؟؟؟اگه همینشم به مردم مستقیم داده نشه چه تضمینی وجودداره که توسط افراد دست کج به یغما نره؟؟
3)بخشی که درمورد هدایت جامعه گفتی روقبول دارم. ولی باید بپذیری که این واکنش به اون گروهی هست که زیر لوای اصلاح طلبی دنبال رسمی کردن یه سری اعمال هستن که با شرع تطبیقی نداره. ولی با این حال درست می گی طرز بیان خیلی از اصولگرایان تو این بخش همیشه حالت تحکم آمیز داشته واشتباه بوده
1) اگر اصولگرایان می خواستند کسانی رو که برای توسعه معتقد به خردشدن مردم زیر چرخ توسعه اند رو کنار بذارن عملا باید بخش بزرگی از کسانی که همچنان عنوان اصولگرا رو یدک می کشند کنار می گذاشتند از جمله آقای قالیباف رو .
2)اگر کمی دقیق فکر کنید می بینید حمایت از تولید در بلند مدت سود بیشتری برای قشر ضعیف اقتصادی داره چون این قشر بیش از همه نیازمند اشتغاله که از کانال حمایت از سرمایه گذاری ممکنه. البته من هم با این بخش از صحبت شما که رفتن به سمت بازار آزاد بدون نظارت کافی می تونه باعث له شدن قشر آسیب پذیر بشه و لازمه اصلاح طلبان به سیاست های حمایتی از قشر آسیب پذیر توجه بیشتری بکنند موافقم.
اصلاح طلبان باید به قشر فرودست جامعه نه به عنوان ابزار بلکه به عنوان هدف خدمت رسانی نگاه کنند و در این زمینه ضعیف عمل کردند اما حداقل مثل اصولگرایان این کار رو با پوشش خدمت و ریاکارانه انجام نداده اند .
baaba302000@yahoo.de
افتادن در گرداب اینکه نشان دهند دیوار نمی کشند لذا با افرادی چون تتلو دست دادن
برآورد اصولگرایان این بود که مخاطبان روحانی دنبال ولنگاری اند لذا دنبال ولنگار رفتند اما برداشت اشتباهی داشتند
اصولا اصولگرایان از وظایف هدایتی جامعه از طریق شاخصه های آن بی خبر و آنرا به شکل حاکمیتی می خواهند اجرا کنند
تاکید اصولگرایان بر دادن یارانه بیشتر به مردم و رای ۱۶ میلیونی به این ایده یعنی یک پشتوانه محکم که درست شناسایی نشد
البته نه ۲۴ میلیونی به این ایده یعنی برای سالهای آینده هردو جناح باید روی موضوعات فرهنگی کار زیادی بکنند
زمان خسته کرون مردم با فحش وبداخلاقی کذشته باید شیوه ای نو در انداخت
بخاطر روی کار بودن و در دست داشتن گلو های تصمیم گیری توسط اصلاح طلبان و ائتلافشان با مخالف سالهای اولیه شان یعنی هاشمی کاملا سوار برکار تشکیلاتی هستند در حالیکه اصولگرایان این خلا را با توهین و افترا میخواهند پر کنند که اشتباهی بزرگ است و دودش به چشم نظام میرود
با دفع هاشمی توسط اصولگرایان ک نکته سنجی اصلاح طلبان در جذب شدن به او اصلاح طلبان موجی ایجاد کرده اند که سالها سوارش خواهند بود و اصولگرایان باید فکری به زاویه های خود با هاشمی بکنند
مثل روز روشنه چرا دکتر حسن روحانی پیروز انتخابات شد.
دلیلش اینه که دکتر روحانی هر کی باشه ،دلیل انتخابش حمایت مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی و رهبر اصلاحات سید محمد خاتمی و....
البته دکتر روحانی باعث پیشرفت کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی شهر.
گرونی نیست،بیکاری خیلی کمه (مگه طرف خودش کار نکنه یا مدرکش کم باشه)،
درآمد ها هم خوبن.
آرامش داریم تو کشور.
هیچ دوره ای به این اندازه این دوره با کشور های جهان ارتباط زیاد نداشتیم.
که این ارتباطات باعث رفع بیشتر تحریم ها شد و اقتصاد ایران روز به روز بهتر شد.
البته اقتدار ایران در این دوره خیلی زیاد بود.
مسئله ای که باعث شد رقیب اصول گرا خیلی دیر متوجه شود و به اشتباه دنبال حمایت تتلو برود /
دلیل شکست رقیب : داشتن تفکری که بروز نشده و تنها در قشر پیر سنتی حمایت داره و روز به روز کمتر میشه