صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
 رییس کل بانک مرکزی از اجرای سیاست ویژه این بانک برای فروش اقساطی کالاهای تولیدی داخل به ویژه خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، ولی‌الله سیف در نشست تبیین بسته سیاست‌های دولت برای تسریع در رونق اقتصادی با اشاره به سیاست‌هایی که بانک مرکزی برای تامین مالی تولید‌کنندگان در دوره شش ماهه پیش‌رو تدوین کرده است، اظهار کرد: براین اساس در مصوبات جلسه شورای پول و اعتبار عقد خرید دین در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم با استفاده از آن زمینه‌ای برای فروش کالاهای انباشته شده در انبارها ایجاد کنیم.

وی در این باره توضیح داد: با استفاده از مصوبه جدید شورای پول و اعتبار اسناد ناشی از فروش مدت‌دار کالاهای تولیدی در بانک‌های مربوطه تنظیم و منابع آن را بانک مرکزی برای بانک مورد نظر تامین خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که نرخ‌های رایج در بازار بین‌بانکی هنوز به میزان ایده‌آل نرسیده است، براین اساس بانک مرکزی اقدام ویژه‌ای را برای فروش کالاها براساس عقد خرید دین در نظر گرفته است، گفت: بانک‌هایی که در بازار بین بانکی منابع را با نرخ روز 24 درصد دریافت می‌کنند مجازند اسناد ناشی از فروش مدت‌دار را تنظیم کرده و مستندات خود را به بانک مرکزی بیاورند تا نرخ آنها مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گفته سیف، بانک مرکزی منابع را با نرخ 14 درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ 16 درصد به شرکت‌های تولیدی ارائه می‌کنند.

امکان خرید اقساطی خودرو تا 80 درصد قیمت
وی همچنین از شرایط ویژه خرید اقساطی خودرو خبر داد و گفت: با این روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را خواهند داشت که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

تسهیل خرید کارت اعتباری 10 میلیون تومانی
رییس کل بانک مرکزی همچنین به اقدامات دیگری برای تسهیل در خرید از جمله اعطای کارت‌های اعتباری اشاره کرد و گفت: براساس تصمیمات اخذ شده بانک‌ها مجازند کارت اعتباری را برای مشتریان خود از جمله کارمندان دولت و بخش خصوصی و یا افراد با درآمد مشخص صادر کنند تا حداکثر 10 میلیون تومان شارژ شده و دریافت‌کننده بتواند با مراجعه به فروشندگان کالاهای بادوام داخلی نسبت به خرید اقدام کند.

به گفته وی نرخ سود منابع موجود در کارت‌های اعتباری برای صاحبان کارت 12 درصد است که البته بانک مرکزی منابع آن را با نرخ 10 درصد در اختیار بانک قرار می‌دهد.

سیف همچنین گفت که در این بسته سیاستی ایجاد تحرک در ساخت‌وساز نیز مورد توجه بانک مرکزی بوده و از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده‌اند که بافت‌های فرسوده را اعلام تا منابع لازم برای ساخت آنها از سوی این بانک تامین شود.

به گفته وی، بانک مرکزی از وزارت نفت نیز درخواست کرده است تا پروژه‌هایی که مربوط به صرفه‌جویی در انرژی هستند را نیز به شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات و تامین مالی معرفی کند.

سیف واریز 1.4 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده را تایید کرد
در حالی اخیرا منابع خارجی از آزاد‌سازی 1.4 میلیارد دلار از منابع نفتی ایران از سوی کشور هند خبر داده بودند که رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با تایید این موضوع و همچنین این‌که آیا برنامه‌ای برای اختصاص این منابع به منظور افزایش سرمایه بانک‌ها و پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها وجود دارد، گفت: آزاد شدن 1.4 میلیارد دلار منابع نفتی صحت دارد این در حالی است که ماهیانه 700 میلیون دلار از منابع استفاده نشده ما که بلوکه شده است آزاد شده و این روند تا اجرایی شدن فرجام ادامه دارد.

سیف توضیح داد: این دو قسط 700 میلیون دلاری به این دلیل یکجا واریز می‌شود که کانالی که قرار بود قسط اول از طریق آن پرداخت شود دچار مشکل شد از این‌رو به‌طور یکجا در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که بحث آزاد سازی دارایی‌های بلوکه‌شده و تخصیص منابع حاصله با یکدیگر متفاوت است، گفت: پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و همچنین شرکت ملی نفت مابقی آن توسط بانک مرکزی به ریال تبدیل شده و به حساب خزانه واریز می‌شود تا سازمان مدیریت در مورد تخصیص آن تصمیم‌گیری کند.

رییس کل بانک مرکزی در شرایطی که افزایش سرمایه بانک‌ها و بدهی دولت به شبکه بانکی از معضلات فعلی محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت نظام بانکی همواره این تقاضا از سوی ما وجود داشته که بتوانیم با اولویت‌ قرار دادن این شبکه منابعی را برای پرداخت بدهی دولت و همچنین افزایش سرمایه بانک‌ها تخصیص داد که البته این موضوع به نظر آقای نوبخت بستگی دارد.

توضیحات رییس کل بانک مرکزی در رابطه با کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها
بخش دیگری از اظهارات رییس کل بانک مرکزی به توضیحاتی در رابطه با تصمیم این بانک برای کاهش نرخ سپرده قانونی بانک‌ها و آزاد‌شدن بخشی از منابع آنها به منظور افزایش تسهیلات‌دهی اختصاص داشت.

وی با اشاره به نرخ ثابت فعلی سپرده‌های قانونی تا 13 درصد در شبکه بانکی گفت: در سیاست جدید بانک مرکزی تصمیم دارد دامنه متغیر بین 10 تا 13 درصد را برای سپرده قانونی بانک‌های تجاری تعیین کند براین اساس ما در اجرای این سیاست براساس میزان پایبندی و نظم بانک‌ها محدوده مشخصی را برای ذخیره قانونی تعیین کرده و در پایان هر سه ماه آن را مورد بازنگری قرار می‌دهیم؛ بنابراین در زمان بررسی، عملکرد بانک‌ها به عنوان مبنایی برای افزایش یا کاهش نرخ سپرده قانونی آنها تلقی خواهد شد.

تعیین دستوری نرخ سود، پذیرفته شده نیست
رییس کل بانک مرکزی همچنین در رابطه با سیاست بانک مرکزی نیز توضیحاتی داد و افزود: در شرایطی که بانک‌ها در تنگنای مالی به سر می‌برند و باید رعایت سود بین بانکی به سمت تعادل پیش برود، در حالی که تورم به 15 درصد رسیده نرخ سود در مقایسه با این نرخ قابل پذیرش نیست. این در حالی است که عواملی همچون حرکت مخرب موسسات اعتباری غیرمجاز، کمبود نقدینگی بانک‌ها و همچنین مطالبات معوق موجب شده نرخ سود به میزان واقعی و متناسب خود با اقتصاد نرسد.

سیف با بیان این‌که سیاست دستوری در رابطه با کاهش نرخ سود جوابگو نخواهد بود، گفت: براین اساس باید فضا به سمتی برود که نرخ متعادل و قابل قبول باشد.

وی همچنین بار دیگر به وعده یکسان‌سازی نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که این یک تصمیم جدی برای دولت و بانک مرکزی بوده بعد از اجرایی‌شدن برجام و حذف تحریم‌ها که به ایجاد کانال‌های ارتباطی بین‌المللی و افزایش روابط کارگزاری بین‌المللی منجر خواهد شد، به‌طور حتم در رابطه با یکسان‌سازی نرخ ارز اقدام خواهیم کرد.

حجم کلی منابع واریزی به بانک‌ها اعلام نشد
رییس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات ارزان‌قیمتی که در مدت شش ماه آتی به تولید‌کنندگان و مردم ارائه خواهد شد، گفت: این تسهیلات تنها برای شش ماه آتی خواهد بود و ممکن است در سال آینده قیمت‌ها کاهش پیدا نکند و این شرایط تسهیلاتی دیگر وجود نداشته باشد؛ بنابراین کسانی که به کالایی نیاز دارند و در این مدت اقدام به خرید نکنند ممکن است این فرصت را از دست بدهند.

سیف در همین رابطه در مورد کل منابعی که قرار است بانک مرکزی برای تامین مالی بانک‌ها به منظور اجرای بسته سیاستی خروج از رکود به بانک‌ها تزریق کند، گفت: با توجه به این‌که عملکرد بانک‌ها در هر ماه کنترل می‌شود و براساس انضباطی که داشته‌اند و از سیاست کنترل تورم خارج نشده‌اند منابع به آنها تزریق خواهد شد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که حجم کلی منابعی که به شبکه بانکی تزریق می‌شود چقدر است.
ارسال نظرات
همت
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
بسمالله الرحمن الرحیم




























نمیخریم
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
همت
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
پیش بسوی خرید خودروی ملی
هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
بهمن
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
با سلام، از طرف خودم و خانواده ام عرض میکنم که: نمی خریم.
ناشناس
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
خوبه دیگه خودرو رو میفروشیم پولشو میزاریم بانک (سپرده بلند مدت ) پول قسطش در میاد بعد از 7 سال صاحب 27 میلیون پول میشیم به همین راحتی
ناشناس
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
بعد 7 سال یه پراید لگن 58.000.000 میلیونی رو دست ادم میمونه .
ناشناس
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
دقیقا باید 16 میلیون تومان سود پرداخت کنیم. یعنی 41 میلیون بابت 25 میلیون وام. انهم برای یک خودروی بی کیفیت. من نمیخرم
عبدالله
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
باز هم دولت تمام قد در کنار خودروساز ایستاد و به مردم پشت کرد. این باز از دولت تدبیر و امید!
دیگر امیدی به اصلاح کیفیت خودرو نماند!
محمد
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
من با خریدم از تولید کشورم و از ایجاد شغل ایرانی حمایت میکنم. اینم کمک دولت. یه عده فقظ میخوان لجبازی کنن. حال انکه خودشون خودرو دارن
ناشناس
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
نظرم نسبت به روحانی و دولتش به کل عوض شد. منتظر اون روز هستم که حتی شده با یک رای جلوی تمدید این دولتو بگیرم
ناشناس
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
کلاهبرداری به شیوه نوین با اجناس بنجل!
ناشناس
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
اگر ارزش افزوده رو هم حذف می کردند بهتر بود. می خرم بشرط آنکه تا 20هزار کیلومتر نرم نمایندگی .... هاشم خان قول می دی! به 3000090 اس بزن
یک کرمانشاهی
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
غیر از ایرادات فراوانی که به این دست تو جیب مردم کردنها وارده یه سئوال بسیار مهم اینه: عمر مفید این لگنها مگر چقدر هست که طرف باید هفت سال آزگار بالاش قسط بده؟ پرایدتون با بدنه نازکتر از کاغذ سیگار و داشبورد پلاستیکی پست و یه مشت مقوا و نایلون سفره ای تو در و صندلی سوارش کردین یه موتور بنجل زپرتی هم روش. تو رو بخدا سال 2015 اینم ماشینه دارین هفت برابر دست ملت میدین؟ بدبخت ترین کشورها رو ببین چه ماشینهای خارجی عروسکی تو خیابوناش جولان میده. آخه چرا اینقدر بدبختیم.
حسن
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
واقعیت اینکه من یرای خرید یه خودروی بی کیفیت مونتاژ شده با قطعات چینی مثل پژو slx باید با حساب این وام و سود یدتر از ربا مبلغی حدود 40 تا 45 میلیون بدم. من که آدم عاقلی ام شما چطور!!!؟
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
25 میلیون وام. 7ساله . 16 درصد میشه 42 میلیون تومن!!! بانکداری اسلامی اینه؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
تو بگو بدو بهره!!حقیقتش من در حدی نیستم که حتی تحریم کنم، من 1.200 حقوقمه 1.400 دریافتیم ، 800 کرایه میدم تازه به برکت پول پیشی که به لطف پدر و پدر خانومم و از پس انداز و پول دریافتیه بازنشستگیشونه، حدود 130 بابت قبض ها و اینترنت و... میره ، 30 تومن شارژ ساختمون ، میمونه 440 تا آخر ماه میمونه تازه باید کلی دونفری دقت کنیم مریض نشیم، مهمون نیاد، تولدها و مراسم رو نریم و... بعد شما میگی بیا قسطی ماشین بخر ، بچه دار بشو، یارانه نگیر، هزار جور مالیات عجیب و غریب بده و....؟؟؟ برو برادر همین قدر که زنده ایم خدا رو شکر!! کلی هنر کردیم ، ماشین میخوایم چیکار
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
دوستم چند روز پیش یک اجاق گاز ایرانی خرید در دقیقه دوم فندکش خراب شد در دقیقه چهارم ترموکوبلش از حیز انتفاع ساقط گردید در دقیقه ششم لبه فلزیش دستش را برید بماند که کلید پلاستیکی ایش همان اول کار در امد و با انبر دست گاز را کم و زیاد می کرد و الی اخر یکی نیست به اینها بگه اخه مجبورید تولید کنید
امیر
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
من درعجبم که چطور این همه ماشین رو اینا قصد دارن وارد خیابانها کنند درحالیکه اشباع شده خیابانها از شلوغی .این چه جور سیاستیه باز بعدش حتی اگه ماشین هم خوب شد وهمه چی عالی با خیابونهای شلوغ چیکارکنیم ؟
پرنیا
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
خیلی زحمت کشیدند به جای وام دادند ماشین را به قیمت واقعی در اختیار مردم بگذارند نه کلاه کشادی سر مردم بگذارند بنجول های بی کیفیت چین را به اسم خودرو ملی ده برابر قیمت مردم را 7 سال گرفتار کنند بسته حمایتی برای دلال های چینی خوب عرب های موش خور چه ماشین های سوار می شند ما چه ماشین
ناشناس
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
مردم تحت هیچ شرایطی خودرویی نمی خرند.
ناشناس
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
یعنی 50میلیون بازپرداخت؟؟؟؟!!!!!!....برو بابا..اگه انقد داشتم مزدا 3 میگرفتم ن پراید
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
مثل اینکه آقای سیف عرایض دیگه‌ای هم داشت. گفت: ممکن است در سال آینده و پس از اتمام دوره اجرای شش ماهه بسته رونق اقتصادی، دیگر چنین فرصت‌هایی برای مردم در خرید کالا با وام مناسب و تسهیلاتی که دولت برای تحریک تقاضا در نظر گرفته، پیش نیاید.
ملتو چی فرض کرده این آقای سیف
ناشناس
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
25ملیون میخواد وام بده 41 ملیون ازتون بگیره بعد میگه 16 درصد این از 60 درصد هم بیشتره اگه راست میگه وام بدون بهره بده یا 4 درصد که اکثر کشورها همین وام کم بهره برای رشد اقتصادیشون دارند نه نزول خواری
علی
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
سه دسته از مردم هیچ وقت از نظر اقتصادی پیشرفت نمیکنند:
1.کسانی که برای خرید اتومبیل وام میگیرند.
2.کسانی که خرید منزل مسکونی را بر راه انداختن کسب و کار ترجیح میدهند.
3.کسانی که از رفیقشان انتظاری بیش از رفاقت دارند.

( استیو جابز)
ناشناس
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
جابز محیط ایران را تجربه نکرده که پول توی جیبت یک شبه ارزشش یک سوم بشه! باز اگر خونه داشته باشی قیمتش با کاهش ارزش ریال در برابر دلار هم نسبتا ثابت میماند!
امیر
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
سلام
خدمت همه دوستانی که میگن نمیخریم.
من خودم هیوندایی جنسیس دارم گذاشتمش تو پارکینگ و از روزی که کمپین نخریدن خودرو راه افتاد یه دوته سمند خریدم ال ایکس مالتی پلکس.
خیلی هم راضیم
روحانی دستت درد نکنه
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
نمیخریم تا بفهمید که مردم از نحوه اداره کشور رضایت ندارند تیم اقتصادی دولت داغون است
ناشناس
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
واسه زیاد کردن وام ازدواج میگن بودجه نداریم اونوقت به خرید لگنهای دو تا شرکت این همه وام میدن
بی نام
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
تو را خدا برای یکبار هم شده با مردم صادق باشند . راه حل خودش میاد . ولی این باز هم کلاهبرداری است.
ahmad
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
متاسفانه دولتمردان به حقوق های خود نگاه می کنند نه مردم و به این توجه نمی کنند که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده کارگر با حقوق 1 میلیون تومان حالا از دو قسط خودرو بدهند چطور می تونه خرید کنه بهتره مسئولان یه کم بیان داخل مردم
ابوالفضل
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
برای خارج شدن از رکودبایستی دولت حمایت کند خودرو را ارزان کرده وبطور اقساط بدون سوددراختیار مردم قراردهد.که هم ایجاد شغل کرده وهم تولید راه می افتدوهم افراد صاحب ماشین میشود.بسته پشنهادی فعلی اب درهاون کوفتن است.
ناشناس
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
هر كاري ميكنن كه كيفيت و بالا نبرن جون مردم با وام بر نميگرده رييس عزيز
عادل
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
بسته اقتصادی دولت فقط به فکر خودروسازها بوده که خودروهای بی کیفیتشون رودستشون مونده حالا میخوان به مردم وام 16 درصد بدن تاخودروها روبخرن!! مشکل مردم جای دیگه است.
علی
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
شما رو به خدا نخرید. به خاطر اینده فرزندانمون نخریم.
ناشناس
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
من کار میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااممممممممممممممممممممم
من میخوام آینده شغلیم تامین باشه
وقتی جوونایی مثل من بیکارن ماشینو میخوایم چیکار
اول باید اشتغال ایجاد کنن تا مردم درآمد کافی داشته باشن بعد این تسهیلاتو بدن
ناشناس
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
بااين دستور العمل مردم فقط مي توانندپرايديا سمند و405 بگيرند چون80درصد 22 ميليون قيمت فعلي پرايد اگر گران نشودميشود 17/5 ميليون وام 25 ميليون اگر %80 در قيمت يك خودروباشد %100مي شود31/5 كه فقط مي تواني سمند يا 405 بخري اين يعني پرايد وسمند آش خاله هست با مردم بخورند چيزي كه گم شد ارزش جان مردم است
ناشناس
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
جالبه اما نتیجه بخش نمیشود
ناشناس
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
برای وام با 24 درصدکه 20 درصد را نیز مسدود میکنند کسی مرا معرفی نمود چون به همه نمیدادند حالا این وام به چه کسانی خواهد رسید
راد
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
از تمام دوستان خواهشمند است با چشم باز با این موضوع نگاه کنن خودرو با کیفیت پایین و با قیمت بالا . حاشا و کلا
قنديل
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
به اندازه يك خودرو پول ذخيره كردم وهروقت دلم بخواهد وبا صبر وشكيبا ماشين مي خرم.البته اگر كمپين اجازه داد.
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
یعنی خجالت نمیکشین تا کی میخواین ملتو سرکیسه کنید
ناشناس
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
یه سوال فنی تا 7 سال دیگه اگر چپ نشه اتیش نگیره ندزدنش من ماشین دارم که قسط بدم ؟
ناشناس
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
من نمی خرم - تو نمی خری - او نمی خرد - ما نمی خریم - شما نمی خرید - آنها نمی خرند
بهزاد شامی
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
اگر واقعاً تحریم را ادامه دهیم و فعل : نخرم، نخری، نخرد، نخریم، نخرید، نخرند را خوب صرف کنیم نتیجه میشود تسلیم خودروسازان جهت پایین آوردن قیمت و بالا بردن کیفیت. باور کنید یک کمی دیگر همت کنیم.
ناشناس
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
دقيقاً ايشون درست مي فرمان باور كنيد يه كم ديگه همت مي خواد همين تكاپو يعني اينكه به خودروسازها خيلي فشار اومده
ناشناس
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
دولت داره با سپرده های بانکی مردم از خودروسازی فاسد حمایت میکنه و علاوه بر اینکه به اعتراض مردم گوش نمیده بهشون دهن کجی میکنه و بیشتر و بدتر سرشون کلاه میذاره یعنی یه لگن که الان سی ملیونه رو با اقساط هفت ساله بهشون میفروشه 60000000
وحید
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
آقا من چنتا سوال داشتم؟
الان سود بانکی چقدره؟
چرا ما بعد انقلاب نرخ تورم تک رقمی نداشتیم؟
یکی از عوامل تعیین سود بانکی نرخ تورمه این وسط کی از این آب گل آلود استفاده می کنه؟
اگه گفتین...
ناشناس
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
زور الکی نزنید ما فرغون نمی خریم من الان 5 سال است که خرید خودرو را تحریم کرده ام پول خودرا برای خرید تابوت برای خود و خانواده تون هزینه نکنید این قیمت ها باید شکسته شود قیمت پراید کمتر از 7میلیون و قیمت پژو در انواع برندها کمتر از 10 میلیون تومان است شما نخرید خواهی دید که مجبورند قیمت ها را بشکنند اتحاد اتحاد در نخریدن لکن بولید خودرو سازها
ناشناس
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
این قیمتها رو باید بری از محل محمود اینا بخری
ناشناس
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
انشالله با اتحاد بیشتر مجبور میشن با مردم کنار بیان و جز این هم راهی ندارن اگه خودمون خراب نکنیم و گول وام و ... نخوریم.
ناشناس
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
من میخرم شرایطش مناسبه هفت ساله هم برمی گردونیش
ناشناس
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
به به !به به!
بااين كار هم مي خوان خودروهاي بي كيفيت را به مردم غالب كنن هم سود بانكي بگيرن .يعني يك خودرو 30 ميليوني كه مردم انتظار دارند كاهش قيمت داشته باشه بايد به قيمت 45 ميليون بخرن.
خيلي ممنونم.
سامان
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
آقا جان خودتونو زیاد خسته نکنید! تا قیمتها پائین و کیفیت بالا نرفت آسمون برید به هیچ وجه نمی خریم! بزن لایک قشنگرو
پشت پرده
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
حمایت از خودرو بی کیفیت تا 30 سال دیگر با دادن وام به مردم بیچاره
بی طرف
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
به نظر نمی رسه این سیاست دولت دردی از خودرو سازان یا تولید دوا کنه.
معلوم نیست دولت محترم چه اصراری بررونق تولید بدون افزایش درآمد مردم دارد.
با این بسته ها موانع تولید حذف نخواهد شد و دولت باید در فکر افزایش درآمد مردم ازطریق افزایش حقوق ودرآمدهای اقشار پایین دستی باشد. تورم ثروت در دست ثروتمندان شور بسیار بالاست و این سیاست و پایین بردن نرخ بهره باعث تشویق خروج سرمایه از کشور خواهد شد.
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
با این قیمت و کیفیت نمیخریم.قیمت باید یک سوم باشد و کیفیت حداقل در حد متوسط
ناشناس
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
از دوستان میخوام اگه کسی این مستند را ندیده حتما تماشا کنه . (مستند بدون فرمان از شبکه ثریا ) در مورد 40 سال صنعت خودروی ایران http://www.sorayatv.ir/content/documentry/1187/
ناشناس
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
از دوستان میخوام اگه کسی این مستند را ندیده حتما تماشا کنه . (مستند بدون فرمان از شبکه ثریا ) در مورد 40 سال صنعت خودروی ایران
عرفان 82
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
صورت مساله رو پاك مي كنن. دوستان تحریم داره جواب میده.الان دولت داره التماس مي كنه نخريد اين ماشينهاي بي كيفبت رو. به خدا ماشيناي چيني از اينا خيلي بهتره.نکنه وسوسه نرخ 16 درصد بشید.اگر نخرين مجبورا اولا کیفیتو درست کنن و دوما قیمت پایین بیارن.خواهشا نخرید.الان کسایی رو که چند ماه پیش با نرخ 24 یا 21 درصد از خودروسازها،با شرایط چکی و اعتباری خودرو گرفتن ببینید .الان اونا ضرر کردن درسته!!!شما هم اگر الان بخرید از دو جهت ضضر میکنید.1-دارید محصولات بی کیفیتی که چند ماهه دارن تو آفتاب خاک میخورن و میخرید.2-بازار خرید اشباع میشه و دوباره قیمتها افت میکنه و دوباره همون آش و همون کاسه.
علیرضا حمیدی
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
دولت به خوبی میداند که مردم خرید خودرو را تحریم نکرده اند بلکه توانایی خرید خودرو را ندارند، متاسفانه مردم ایران صرفا به فکر منافع شخصی خودشون هستند، در حالیکه اگر منافع جمع رو منظور کنند در نهایت کاملا به نفع خودشون میشه
لیلا
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
معنی بانک مرکزی اسلامی رو هم فهمیدیم
سهند
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
*نمیخریم*
منصف
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
خداييش فقط كافيه همين نظرهاي حذف نشده را بخوانند.
بابا اينا چرا نمي فهمن؟
علی
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
امیدوارم این کمپین ادامه داشته باشه. اما متاسفانه اخیرا که دقت میکنم ماشین صفر بین مردم خیلی بیشتر از قبل شده. فکر نکنم برخی مردم منفعت طلب و فرصت طلب بفهمن اتحاد و کمپین و ... یعنی چی؟!
ناشناس
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
پرايد آشغال رو ميخوان بندازن به ملت ۳۰ ميليون خدايا خودت رحم كن.
اگه ملت مقاومت كنن شرايط خيلي بهتر خواهد شد. فقط چند ماه ديگر...
محمد
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
مردم واقعا چی میخوان مگه؟
خودروی با کیفیت و مناسب...ضمنا مردم ما هم صنعت خودشون رو دوست دارن و حمایت میکنن ولی این موضوع باید متقابل باشه...متاسفانه دولت در این چند سال اخیر نشون داد که اصلا مردم براشون اهمیت ندارن و فقط پر کردن جیب خودش براش مهم بوده و هست..؟؟!!
ناشناس
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
فقط دو سال نخریم واقعا" جمع میکنن یادتان باشه حرفهای قلدر معابانه نعمت زاده من که لازم دارم نمیخرم
ناشناس
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
وام 25000000 تومانی یعنی حمایت آشکار دولت از دو شرکت عقب مانده که وقیحانه کالای بی کیفیت خود را به ضرب و زور تعرفه و و دام وام کم بهره به مردم تحمیل میکنن . نه برای تیم کاسبکار اقتصادی دولت که برای رییس جمهور متاسفم
ناشناس
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
نمی خریم بابا بیاری در خونه هم پسش می دیم
نمی خریم بابا مگه زوره
حاجي
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
يك اس ام اس برام آمده بود نوشته بود خريد تيبا با يك دست روكش صندلي خنده دار نيست براي اين مملكت و اون نمايندگي
ناشناس
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
اقا همه دوستان فهیم و باشعور هرجا هستند و کار میکنن و درجمع دوستان و آشنایان اطلاع رسانی کنن تا بعضی از جماعت زود باور گول نخورن و این اتحاد رو خراب نکنن ..... وظیفه ماست با اطلاع رسانی این حرکت رو ادامه بدیم
ناشناس
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
اقای رئیس بانک مرکزی خودرو خودت چیه؟ خودرو خانمت چیه ؟آیا آقازاده شما مازراتی دارن یا در تدارک انتخاب رنگن؟
ماه پیش یه پراید خریدم تمام دنده ها ش صدا میده داشبورد صدا میده درها صدا میده چرخها جیر جیر می کنن نمایندگی هم می گه 20 میلیون دادی چه توقعی داری ؟ .مثل. ....پشیمانم که چرا پولی رو که با زحمت و هزار امید جمع کرده یه شبه و روی یه تصمیم اشتباه دادم رفت مردم تحریم نکردن بلکه جرات خرید ندارن .خودروی صفری که بشه مایه دق با خودروی 20 ساله چه فرقی داره؟
امید
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
واقعا که۱۶٪ تا هفت سال قسط،،آونم خودروی لگن سازان بعده دوسال نهایتا ماهی کلی هم خرج داره وبعد تورم رکود هم روش،،،نه مردم این کلاه گشاد رو نمیخوااااان،فرارو بزار،مرسی
ali
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
ما میگیم لگن هاتون کیفیت ندارند میگید وام میدیم؟؟!!
ناشناس
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
یعنی این کامنتها رو خوندم و حال کردم
ناشناس
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
یک ضرب المثل قدیمی می گوید:"خره را بردند باغ گل بستند،صدامی زد کنگرکنگر".حکایت تف سربالای جماعت است.ازاینکه خرید خودروراتحریم کردیدفکر کردید به ضررآقایون شد.نه !دودش به چشم کارگرهای بیچاره رفت.
ناشناس
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
وقتى درآمدى نيست شما بگيد ماهى هزار تومن
ناشناس
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
یک حقه دیگه برای سرکیسه کردن مردم!!!! پراید که پنج میلیون ارزش نداره بعد هفت سال براش 50 تا دادی اون موقع نه پراید داری نه پول بی زبان ات!!!!! البته اگر شانس بیاری تو این هفت سال پراید تو را به اون دنیا نفرسته!!!!! هموطن به هوش باش لطفا!!!!!
ناشناس
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
خودروساز خارجی دیوانه نیست سرمایش رو بیاره اینجا بلوکه کنه هر روز صبح هم تو مجلس مرگ بر کشورش رو بشنوه میره تو امارات و ترکیه صفا میکنه
ناشناس
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
باعرض سلام خدمت ملت عزیز اگه قیمت خودرو به اندازه قیمت عراق باشه وبه کیفیت اونا برسند بدون تسهیلات هم میگیرند در ضمن یه چند تا خودروسازاروپایی هم هم در داخل کار کنند رقابت باشه کیفیت بالا بره ٫ بااین شرایط مردم توآن پرداخت اقساط با هر شرایطی را ندارند از مردم متحد كشور عزیزم نهایت تشکر را دارم.
ناشناس
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
من که میخرم
جمشید
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
نمیخریممممممممم
ناشناس
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
خخخخخخخخخ روحانی جون به پایان سلام کن
ایرانی
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
بازپرداخت وام 25 میلیونی 41،796،000 تومن میشه یعنی تقریبا 17 میلیون سود در 7 سال.
قسط هم ماهی 496،000 تومن.
خوبه دوستان؟!!!
من توصیه نمیکنم.
ناشناس
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
مگه نگفتید بنزین قیمت جهانی بشه اونوقت موقع یکسان شدن قیمت خودرو داخلی و خارجی است!؟ پول بنزین به نرخ جهانی باید خودرو روز و کم مصرف و باکیفیت جهانی را هم داشته باشه! نه اینکه ماشین سی سال پیش رو با ایربگ آپشن سه برابر به خلق ا.. بندازید! آه مردم دنبالتونه و تیر غیب میخورید!
مهدی
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
چرا برای خانه دار شدن مردم که مهمتر از خودرو هست این چنین وام هایی نمی دهید؟
وام بدون سپرده و و ۸۰ درصد قیمت خانه، پس معلومه منافعتون چیز دیگر است.
مردم کار و خانه ابتدا احتیاح دارند و بعد ماشین. این اتفاق بزرگترین اشتباه دولت خواهد بود که منابع کشور رو اینطوری تلف کند .
اگر هدفتان اشتغال است با وام مناسب خانه کلی از مشاغل مجددا در ارتباط با ساخت و ساز فعال خواهند شد.
ک م
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
موافقم
مهدی
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
چرا برای خانه دار شدن مردم که مهمتر از خودرو هست این چنین وام هایی نمی دهید؟
وام بدون سپرده و و ۸۰ درصد قیمت خانه، پس معلومه منافعتون چیز دیگر است.
مردم کار و خانه ابتدا احتیاح دارند و بعد ماشین. این اتفاق بزرگترین اشتباه دولت خواهد بود که منابع کشور رو اینطوری تلف کند .
اگر هدفتان اشتغال است با وام مناسب خانه کلی از مشاغل مجددا در ارتباط با ساخت و ساز فعال خواهند شد.
ناشناس
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
شما توی آلمان اگر تبعه آلمان باشی می تونی از خودروساز داخلی که همون بنز و بی ام و هستند ماشین برداری و نصف پولش رو دولت بدون هیچ سودی و هیچ بهانه ای می ریزه به حساب خودروساز
انوقت در ایران اینجوری می خوان پوست ما رو بکنن
بابا جمع کنید این سیاست حمایت از فرعون ساز رو
ناشناس
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
داستان میگی برادر ؟ شما که خودت خارج نشینی برو یه نمایندگی این سوال رو بکن که آیا به سیتیزن های آلمان نصف ققیمت ماشین میفروشین یا نه ، این هم یکی از شایعات وطنی بود، وطنم پاره تنم
ناشناس
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
شما توی آلمان اگر تبعه آلمان باشی می تونی از خودروساز داخلی که همون بنز و بی ام و هستند ماشین برداری و نصف پولش رو دولت بدون هیچ سودی و هیچ بهانه ای می ریزه به حساب خودروساز
انوقت در ایران اینجوری می خوان پوست ما رو بکنن
بابا جمع کنید این سیاست حمایت از فرعون ساز رو
مهدی
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
حساب کتابهاتون را بکنيد.
با اين وامها خودرو خريدن دوسر ضرره.
سودش هم ميره تو جيب بانکها و خودروسازها. مردم اگر امروز 10 ميليون داريد و 20 ميليون هم وام می گيريد، قطعا بعد از پايان اقساط، به اندازه اصل پول و سود از حقوق ماهانه تان ررفته و خودروی شما هم به همان 10 ميليون نمی ارزه. فقط بانک سودشو می خره و خودروساز هم يک 20 ميليون رو خودروی 10 میلیونیش سود میکنه
ناشناس
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
اگه برای پراید غیر از وام خرید خودرو وام خرید قبر رو هم بدن ( که از واجبات پرایده ) در آنصورت من میخرم تا زودتر از اینهمه تدبیر و امید راحت بشم برم جهان باقی.
ناشناس
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
اگه پشت بام خونه هامون را هم پارکینگ کنیم فوقش تا 5 سال دیگه بازار داخل را بتوانند پر کنند. این انحصار را بدون صادرات با این مسکن موقت نمیتوانید در بلند مدت حفظ کنید.
اگه کره و ژاپن هم مثل شما انحصار ناآرامی داخل را تقویت می کردند الان باید ماشینهایشان را تو دریا می ریختند تا براشون بازار درست کنند.
ناشناس
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
آقااینجوری که باید کلی بیشترپول بدیم.عالم و آدم میدونه که این وام در طول هفت سال چقدراضافه میشه و درنهایت قیمت خودرو خیلی گرونترمیشه.بااین کارن تنهاقیمت خودروکم نشده که باعث میشه علاوه برقیمت گرون خودرویه مبلغ اضافی هم به بانکهابدیم.فهمیدن این قضیه زیادسخت نیست
ناشناس
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
الان پول بدم چی بگیرم پراید ، 405 یا سمند آخه ماشیناتون هم مال عهد قل قله میرزاست
ناشناس
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
نمیخریم تا به قیمت اصلی برسه حالا حالا تحریم
ناشناس
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
کارت اعتباری ددم وای!! هر کس بگیره بیچاره می شه
ناشناس
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
همانطور که دوستان گفتند نخریدن اتومبیل صفر بی کیفیت و گران همچنان ادامه خ‌اهد یافت
ثانیا درباره وام میگن ۱۶ درصد ولی در واقع ۲۵ درصد به بالاست که همین ۲۵ میلیون تومن بعد از هفت سال با سود سالانه از پنجاه میلیون بیشتر میشه به این معنا که مثلا ۴۰۵ که الان زیر سی میلیون هست بعد هفت سال ۶۵میلیون تومان اب میخوره فقط چون به تدریج پرداخت میشه خیلی معلوم نمیشه چه کلاه گشادی سر مردم میره
ناشناس
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
موافقم
روحانی داره رای هاشو با این کارا از دست میده
ناشناس
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
مرد واقعی آن است که وام دار کسی نباشد. وام یعنی لال شدن.وام یعنی گرفتار و محدود کردن خود. یعنی پایین آوردن قدرت خرید خود آن هم برای نجات خودرساز لجن ایرانی.
ناشناس
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
این 80% قیمت که حداکثر 25 میلیون را دیدم از خوشحالی اشک تو چشام جمع شد. اینقدر هیجان به مردم ندید ناراحتی قلبی زیاد میشه.
ناشناس
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
بعد میگن دولت بفکر مردم نیست. چرا دولت چون خودروسازها را هم از مردم میدانه برای خوشآیند آنها میخواهد بقیه مردم را با گرفتن وام خودرو و گرفتار ساختن آنها خودروسازها را نجات دهد. نمی خریم و بازهم نمی خریم.
علی
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
به جای این حاتم بخشی ارزون کنید.نرخ 16 درصد!!!!.مفت هم برای این لگنها زیاده .
ناشناس
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
خیلی جالبه
80 درصد میشه 25 میلیون تومان یعنی 100 درصد میشه حدود سی و یک میلیون تومان
آقا یعنی فقط می تونید سمند و پژو 405 بگیرید
مطمئنا باید از خودروساز بگیرید نه از بازار
ببین چقدر بدبختیم که حاضر نیستند قیمت را کم کنند هی می خوان وام بدند
خوب این پول که باید پرداخت بشه اونم با سود
به چه دردی می خوره
اگه راست میگید قیمت را جهانی کنید بعد هم مثل همه دنیا وام بدید
ناشناس
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
دولت اگر با مردم رو راست است تعرفه واردات خودرو را پایین بیاورد و بانک مرکزی اگر راست میگه این وام را برای خرید خودروهای خارجی در همین رنج بدهد.
DEMOCRACY
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
دوباره این داراییهای ملی رو در قالب وام نریزید تو حلقوم این شرکتهای زالو صفت آدم کش
یا باید صنعت خودرو به کمک خودروسازان بزرگ اروپایی ، آمریکایی زاپنی ، کره ای به روز بشه یا برای همیشه تعطیل
واقعا متاسفم :-(
ناشناس
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
شرايط خوب باشه ميخرم
ناشناس
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
خام نشو دوست عزیز. برای خریدن ماشین وام گرفتن کلش ضرر است.
ناشناس
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
من با کارت اعتباری میتونم کنار بیام ولی خودرو نه.از افزایش کیفیت و کاهش قیمت هم ظاهرا خبری نیست
ناشناس
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
من کار میخوام نه ماشین
اسی
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
عمرا بخریم.خودتونم بکشین این تو بمیری ازون تو بمیریها نیست.