صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
ناشناس
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
مصدق انسان خوبی بود ولی بهتر که این کودتا اتفاق افتاد وگرنه الان بجای تکنولوژی چهل سال پیش تکنولوژی شصت هفتاد سال پیشو داشتیم
کوروش کبیر
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
مرگ بر شعبان مخ تعطیل ها در تمام زمانها.
ناشناس
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
فراروخوان ها
کودتای شاه علیه مصدق رو سعی کنید چیز دیگه ای نشون ندید
اگه خجالت نکشید می گید کار احمدی نژاد بوده
ناشناس
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
مصدق خوب یا بد بود نمی دانم.
می دانم همه آدمها خاکستری هستند و فقط میزان سفیدی و سیاهی آنها با هم فرق می کند.

نتیجه عملکرد مصدق به نفع ایرانیان شد.
سیدمحمد
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
شاه و زاهدی و عمله و اکره اش از جمله شعبان بی مخ در بدر شدند به تاوان توهین بزرگی که در 28 مرداد به یک ملت کردند.همه به موقعش تاوان خیانتهایشان را دادند.
ناشناس
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خدایا بی سوادی چها که برسر ملت ما نیاورده و می آورد .
علي
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ايكاش به نقش ايت الله كاشاني چه مثبت چه منفي اشاره ميشد
رضا
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اگر کودتا خیانت به ملت بود پس عکس آیت ا..کاشانی برروی طاق نصرت استقبال از ورود شاه به کشور چیست ؟. تلگراف های تبریک رد وبدل شده بین زاهدی وآیت ا...کاشانی چگونه توجیه میشود ؟. استقبال ایت ا... کاشانی از شاه در فرودگاه یعنی چه ؟دیدار زاهدی از ایت ا.. کاشانی در خانه ایشان پس از کودتا چه مفهومی دارد .مانسل جدیدی ها گیج شده ایم که این تناقضات چگونه توجیه میشود.آیا ایت ا...کاشانی در برداشتن حمایت خود از مصدق مصالح کشور وملت را در نظر داشته است ؟ آیا شاه وزاهدی برای ایشان از مصدق ارجح تر بود ؟
سینا
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
عکس 7 تا مونده به آخری از روی دروازه انگار عکس امام رو آویزون کردن ؟!!
ناشناس
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
امان از این نیرو های خودجوش
مثل اینکه همه دوران ها از این نیرو ها بوده اند
محمد
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
به حکم توجه کردید؟ 3 سال زندان . باورنکردنیه در مقایسه
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
پرده آخرش رو فراموش کردین: نامه تشکر و تبریک آبت اله کاشانی به شاه
ناشناس
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
چرا اگه هفت عکس مونده به عکس آخر دقت کنید یک تمثال از حضرت آیت الله کاشانی گوشه تصویر و در روزهای بازگشت شاه و خوشحالی هوادارانش نصب شده بر دیواری رفیع می بینید...
ناشناس
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اثرونشانی از آیت ا.. کاشانی نیست؟
ناشناس
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
عکسش درسمت چپ طاق نصرت دیده می شود.
ناشناس
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
نا گفته نماند که ایت الله کاشانی در مصاحبه ای که فردای کودتا با روزنامه اخبارالیوم داشته است در خصوص دست داشتن امریکا وانگلیس در کودتا، فرموده اند تا آنجایی که من خبر دارم انگشت خارجی دراین مورد دخالت نداشته است!!
ناشناس
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
جالب بود و عالی
ناشناس
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
حالا تعداد شعبان جعفری ها قابل شمارش نیست !!!
سلام
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
به شاه فرارو و دوستان توهين نكن انها هم به مقدسات توهين خواهند كرد.
ناشناس
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
توی عکس طاق نصرت استقبال از شاه یک عکس بزرگ نصب شده، عکس کیه و چرا در استقبال عکسش هست؟
ناشناس
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
عکس کاشانی است.
ناشناس
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1940
پلاك معنادار شعبان بي مخ
نیما
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
رفتار مخالفان مصدق چقدر شبیه دلواپسان امروزی است.
ناشناس
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
عكس سي وچهارم نقش بعضي ها را خوب مشخص ميكند
ناشناس
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
بین نظریات و منفی مثبت ها تناقض آشکار وجود داره!
ناشناس
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
عکس دارو دسته شعبان بی مخ جلوی خانه مصدق بد جوری آدم رو به یاد بعضی ها میاندازه!
ناشناس
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
سه سال حبس انفرادی از اعدام بدتره
محمدرضا
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
نوشته عکس هشتمی روی پزده با نوشته های عکس اولی تفاوت فاحشی داره از لحاظ فونت
یجوری حس مینکی فوتشاپه
ناشناس
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
چقدر نظرات پراکنده و قاطی هست.... ایران سرزمینی پیچیده
milad
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
تصاوير اول و دوم در اهواز گرفته شده و اون ديوارهاي دانشكده ادبيات و زبانهاي خارجي دانشگاه چمران كنوني هست در منطقه امانيه اهواز
ناشناس
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
تا زمانیکه این فرهنگ فرد پرستی و دستبوسی در ایرانیان است چیزی غیر از این نباید انتظار داشت. ما مردم با یک غوره سردی مان می کند و با یک مویز گرمیان میکند.
User
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
مصدق، مردی که هفتاد سال برای آزادی نالید.

دکتر علی شریعتی
عزیز
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
تو عکس سی و چهارم عکس یک روحانی روی طاق نصرت دیده میشه ،فکر می کنم آیت‌الله کاشانی است.برین ببینین ایشون تو اون قضایا چه نقشی داشته که عکسشو اونجا( تو مراسم استقبال از شاه) زدن
ناشناس
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
و کاشانی مسرور از کودتا
ناشناس
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
بگو مرگ بر شاه بگو ...
ناشناس
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق شاهزاده قاجاری بود و دوست داشت که شاه را بر کنار کرده و قاجار را به سلطنت برگرداند.
ناشناس
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نحست وزیر شاه بود یا شاه نخست وزیر.
یعنی شاه مملکت نمی توانست نخست وزیرش را عوض کند. جل الخالق
ناشناس
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
بهترین راه همون کودتا بوده وگرنه حتما قدرت دست کمونیستها میفتاد
همایون
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
تصاویر جالبی بود فرارو
ما را به حال و هوای تهران قدیم بردی و اتفاقاتی که فقط نامی از آن شنیده بودیم و حالا بصورت ملموس به تماشای آن نشستیم.
ممنون از سایت خوب شما
شفیعی
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
دلیل شکست مصدق اختلاف با آیت الله کاشانی و دوری از او بود .... چون پشتوانه مردمی شو از دست داد ...
ناشناس
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
جملات كتاب تاريخ معاصر ايران سال سوم دبيرستان رو بلغور نكنيد.يك مشت دروغ بي سرو ته.اصل تاريخ رو بخونيد
ناشناس
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مرگ گفتن هيچ نتيجه ندارد بلكه بايد از اين حوادث درس گرفت و نگذاشت ديگر تكرار شود هنر هر فرد در شعار عليه آمريكا و انگليس دادن نيست بلكه بايد درس بگيرد كه نگذارد ديگر اين جنايت تكرار شود
ناشناس
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اگه ادم های مثل شما بزارند
شفیعی
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
چقدر بد بخت بودیم ما !!! از ایرانی بودن خودم شرم کردم ...
ناشناس
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
شرم نکن یاد بگیر
ناشناس
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
به عکس چهاردهم دقت نمایید. شعبان بی مخ و یارانش در جلوی درب منزل دکتر مصدق. افسوس
ناشناس
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اشتباه دکتر مصدق اعتماد به هندرسن روباه بود.
اول اعتماد مصدق را به کمک جلب کردو مصدق با طرفداران حزب توده چپ بست و وقتی به قدر کافی تنها شد، ضربه هندرسن وارد شد.
ناشناس
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
میدونید که تنها بازمانده از مصدق یعنی دختر او الان کجاست و کی خرج نگهداری از او را میدهد ؟
arian
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
برای اطلاع دوستانی که نا اگاهانه میفرمایند شاه در دوران فطرت و انحلال حق پس گرفتن حکم نخست وزیری پدر ملت ایران را داشت عرض میکنم که مشروعیت انحلال از نص قانون گرفته نشد که شاه به استناد ان مرجوع کند حکم تنفیض را بلکه مشروعیت انحلال به رای موکلین بود که ملت ایران بودند .زیرا پدر ملت ایران نص انحلال را به رای ملت گذاشتند. درود بر یگانه رادمرد تاریخ رستاخیز ملتهای جهان سوم علیه نظام سرمایه داری در عصر ماقبل کاستروها و عبدالناصرها و لمبوها و سوکارنوها
فرزاد
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کودتا لفظ جعلی بود که جبهه ملی ساخت! طبق قانون اساسی زمانی که مجلس منحل شده باشد، شاه میتواند نخست وزیر را برکنار کند! مصدق مجلس را منحل کرد،شاه هم نخست وزیر را برکنار کرد که ایشان قبول نکرد و این اتفاقات افتاد! جعلیات را جای تاریخ به خورد مردم ندهید!
ناشناس
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مرگ بر شاه و دوستار شاه
ایرانی
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق اهداف خوبی داشت، ولی بعضی جاها خیلی تند رفت.
حامد
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
با این که شاه به درک رفته ولی بازم باید گفت مرگ بر شاه خائن وطن فروش
ناشناس
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق مصداق یک وطن پرست بود. شاه در کتاب خود به این نکته اشاره می کند. پس به جای نقد از لطفا کمی کتب تاریخی رو بخونید. مصدق در منحل کردن مجلس اشتباه کرد، اما اینهیچ از وطن پرستی و خدمات بسیار ارزنده او نخواهد کاست. درود بر مصدق
ناشناس
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
جالب این جاست شب توافق وین بی بی سی باز هم گفت هم اکنون دقیقا نیمه شب است
ناشناس
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
دروغ گفتم که منفی دادین؟
ناشناس
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ياد دكتر فاطمي و كريم پور شيرازي به خير و نيكي.
ناشناس
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
و صد البته خود دکتر مصدق و تمام یارانش. ماجرای مرگ کریم پور شیرازی هم نشاندهنده توحش بی حد ساواک است و لا غیر
ناشناس
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
دیالوگ در فیلم برنجهای خونین، مملکت را بیگانه خراب نمی کنه مملکت را خائن خراب می کنه خائن است که پای بیگانه را به مملکت باز می کنه
علی
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اینقدر مصدق را بزرگش نکنید مصدق خدماتی داشت و کسی منکر آن نیست ولی اشتباهات مصدق بیشتر از خدماتش بود از کسی بت درست نکنید تا بعدا اون بت را مجبور شوید بشکنید حالا خواه مصدق باشد محمد رضا شاه پهلوی و یا محمود هاله نور.
به قول اون شاعر ما ملتی هستیم که همش دنبال قهرمان میگردیم مرده و زنده فرقی نداری دنبال قهرمان می گردیدم
ناشناس
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خاموش باش نادان. نانی هم که الان داری می خوری از صدقه سر مصدق است
ناشناس
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
صدقه سر مصدق!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نظر دوستان رو به چند نكته جلب ميكنم:
1- در لغت كودتا به معناي براندازي دولت يا حكوت توسط زيردستان عليه فرادستان است. طبق قانون شاه بالاتر بود يا مصدق؟
2- طبق قانون مشروطه در دوران فترت مجلس شاه حق عزل نخست وزير رو داشت (همون كاري كه شاه در 25 امرداد انجام داد) و مجلس توسط خود مصدق با رفراندوم منحل شده بود
3- در 25 امرداد و پس از دستگيري نصيري به فرمان مصدق و خروج شاه از كشور، فاطمي وزير خارجه با حمله تند به شاه در روزنامه باختر امروز خواهان اعدام شاه و برقراري حكوت جمهوري شده بود
و در پايان به دوستان عزيز جهت چرايي و چگونگي 28 امرداد كتابهاي كودتا (يرواند آبراهاميان)، نگاهي به شاه(عباس ميلاني) و آسيب شناسي يك شكست(علي ميرفطروس) رو پيشنهاد ميكنم
محمد
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
در این جا این شاه نبود که مصدق را برانداخت. این امریکا بود که فریاد ملی گرایی ایرانیان را از ترس اینکه الگوی دیگر کشورها شود در نطفه خفه کرد.
مثل همان کاری که در شیلی و خیلی جاهای دیگر کرد.
شاه که در این کودتا عددی نبود
حسن کچل
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
چقدر کچل کم بوده اون زمان
ناشناس
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
گاو نگون بخت
فرزاد
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کودتا لفظ جعلی بود که جبهه ملی ساخت! طبق قانون اساسی زمانی که مجلس منحل شده باشد، شاه میتواند نخست وزیر را برکنار کند! مصدق مجلس را منحل کرد،شاه هم نخست وزیر را برکنار کرد که ایشان قبول نکرد و این اتفاقات افتاد! جعلیات را جای تاریخ به خورد مردم ندهید!
محمد
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
این امریکا و انکلیس بود که کودتا کرد نه شاه.
میهن پرست
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
طبق کدوم بند قانون اساسی مشروطه شاه چنبن حقی را دارد؟ بند قانونی را بیاور. شاه در قانون اساسی مشروطه غیر مسئول است. اینها که شما می فرمایید از افاضات سلطنت طلب هاست.
همت
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اللّهم انّا نشكو إليك فقْدَ نبيّنا و غَيْبَةَ إمامنا و قلّةَ عددنا و كثرة أعدائنا و تظاهُرَ الأعداء علينا و وقوع الفتن بنا ففرّج ذلك اللّهم بِعَدْلٍ تظهِرَهُ و إمام حقٍّ نعرفُهُ اله الحقّ آمين يا ربَّ العالمين.»[5] بار خدايا، راستي كه ما به تو شكايت مي‌كنيم، فقدان پيامبرمان و غايب بودن امام مان و كمي افرادمان و بسياري دشمنان مان و دست به هم دادنشان را بر ما و افتادن فتنه‌ها در ميان مان را، پس اي پروردگار گشايش اينها را با عدالتي كه آشكار سازي و امام بر حقّي كه مي‌شناسيم فراهم گردان. اي خداي حق اجابت فرما.
ناشناس
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
سرلشگر زاهدی، نه ارتشبد زاهدی.
همت
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
یه سری عکسا عادم رو یاد ساندیسخورا و گروه فشار میندازه

خخخخ شعبان جعفری، شعبان بی مخ، گروه فشار زمان خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

تاریخ مثل قانون بقای انرژیه که میگه انرژی از بین نمیرود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل نمیشود!!!!!!!!!

قانون بقای تاریخ:
تاریخ از بین نمیرود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود بلکه با ماهیت متفاوت!!!!!!!!!!!!!!!

یا مهدی ادرکناااااا

اللّهم انّا نشكو إليك فقْدَ نبيّنا و غَيْبَةَ إمامنا و قلّةَ عددنا و كثرة أعدائنا و تظاهُرَ الأعداء علينا و وقوع الفتن بنا ففرّج ذلك اللّهم بِعَدْلٍ تظهِرَهُ و إمام حقٍّ نعرفُهُ اله الحقّ آمين يا ربَّ العالمين.»[5] بار خدايا، راستي كه ما به تو شكايت مي‌كنيم، فقدان پيامبرمان و غايب بودن امام مان و كمي افرادمان و بسياري دشمنان مان و دست به هم دادنشان را بر ما و افتادن فتنه‌ها در ميان مان را، پس اي پروردگار گشايش اينها را با عدالتي كه آشكار سازي و امام بر حقّي كه مي‌شناسيم فراهم گردان. اي خداي حق اجابت فرما.
ناشناس
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
البته جمله بهتری هم هست:
تاریخ دوبار تکرار میشه بار اول بصورت تراژدی و بار دوم بصورت کمدی.
ناشناس
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
درود بر مصدق
همت
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
محمدرضا پهلوی در لحظه دریافت خبر موفقیت زاهدی در رم؛ شاه در جریان عملیات ابتدا به کلاردشت و رامسر و سپس با هواپیما به بغداد و رم پرواز کرد. 28 مرداد 1332


یعنی چی ابتدا به کلاردشت و رامسر رفت و دوباره به رم و بعد بازگشت به ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
شاه اون زمان جوون بود و نپخته و انگلیسیها تازه اونو به سلطنت رسونده بودن اما مصدق پیر و باتجربه یه کم زمان گذشت که تفکر شاه هم مثل مصدق شد اما مثل دفعه قبل انگلیسیا اونو هم از صحنه بیرون کردن.
ناشناس
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
دم شما و تاييد کننده اين خبر گرم
یک وطن پرست
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
من میگم تاتاریخ زنده است مصدق هم زنده است

امریکا وانگلیس ننگتان باد که همیشه دم از دموکراسی میزنید ولی دریغا
افسوس!!!!!!!
فراز
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مرگ ب شاه وشاهچی و جاهل
ناشناس
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
از ماست که برماست
يغما
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مردم ايران از اصل و اساس با دموكراسى مشكل دارن
پذيرش دموكراسى بايد با تمام جوانبش باشه و اين براى مردم مذهبى اين كشور قابل قبول نيست ؛ نه الان نه هـيچ موقع ديگه اى …
جنبش استقلال و آزادى خواهـى كه تو تصاوير شما آورده شده با اون مردمى كه تو عكس هـستند به شدت تناقض داره …
يه چيزايى نميشه ، هـر كارى هـم كنى نميشه !
هـر چى سر اين مردم اومده و مياد مقصر اول و اخر خودشونن !
ناشناس
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
دمکراسی نباشد مذهب هم تضعیف می شود.
ناشناس
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
میشه بگید کجای دنیا دموکراسی هست!!!
ناشناس
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کلا یه عده عادت دارن از در و دیوار بالا برن ... ملت ما چه ها که از این بالا رفتنا نکشید .....
ايراني
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ننگ بر انگليس
ناشناس
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
بزرگ مرد تاریخ.
این انسان دوست داشتنی همیشه در دلهای مردم ایران جای دارد.
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
لطفا بفرمایید بر چه منطق و دلیلی می فرمایید مصدق مهره ی آمریکایی ها بود که قرار بود ایران را تقدیم آمریکا کند؟؟!! لز اون حرفها است در آن زمان که شاه در مملکت قدرت چندانی نداشت و بعد از آن چند تا نخست وزیر با حمایت امریکا دوام آوردند و علارغم مخالفت شاه نتوانست تا مدتی تغییرشان بدهد؟ لابد روزولت هم سر خود و بدون هماهنگی آمریکا آمده بود از مصدق حمایت کند که آژاکس درست شد نه؟ خود آمریکا دست داشتن در کودتای مصدق توسط را توسط خانم کلیتون و اسناد سیا تایید کرده بعد شما اینطوری می گویی.. بیشتر مطالعه و فکر کنیم
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
جاوید باد یاد و خاطره ی پیشوای کبیر نهضت ملی شدن صنعت نفت دکتر محمد مصدق
ناشناس
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کاش روحانیون از جمله آیت الله بروجردی در این ماجرا طرف مصدق را می گرفتند
ناشناس
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نباید از روی تعصب به مسایل نگاه کرد. آیا اگر واقعه 28 مرداد روی نمی داد ایران به معنای واقعی به دموکراسی رسیده بود؟ یااینکه با توجه به نفوذ شدید کمونیست ها و توده ایها که خود مصدق هم در برابرشون کاری نمی تونست انجام بده ایران اکنون یک کشور بلوک شرقی یا بصورت تکه پاره شده بود؟ و یا علت اینکه چرا کشور آمریکا که حتی یک بار هم بخاطر بمباران اتمی ژاپن و کشته شدن صدها هزار تن حاضر نشده از ژاپن عذرخواهی کنه چرا دائما اصرار داره واقعه 28 مرداد را کودتا جلوه بکنه و از بابتش عذرخواهی کنه؟ نباید از دید تعصب به مسائل نگاه کرد زیرا وقایع تاریخی بعضا بر خلاف تصورات ما است و گاها تحریفات تاریخی و وارونه جلوه دادن آنهااجازه قضاوت صحیح را در مورد مسائل تاریخی به ما نمی دهد.
ناشناس
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
حق با شما است. آمریکا و انگلیس ,اشق چشم و ابروی ما بوده و هستند!
ناشناس
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
درود بر دکتر مصدق و دکتر فاطمی و تمام یاران باوفا و صدیقش که جز خدمت به این سرزمین هدف دیگری نداشتند و ندارند. باید با آمریکا و غرب رابطه داشت اما هرگز نباید فریب انها را خورد
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
دلیل کودتای شاهعلیه مصدق چی بود .
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق خسته است. ما مردم بوقلمون صفت اون رو خسته کردیم نه شاه.
حقگو
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق کسی بود که زحمات روحانیت و ملت ایران رو خواست به اسم خودش جا بزنه تاریخ هم جوابشو داد
ناشناس
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
بد نیست تاریخ مطالعه کنی حقگو!!!
ناشناس
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
زحمات!!!!!.
ناشناس
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
دمت گرم اطلاعات تاریخیت خیلی کامله
ناشناس
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
جناب حقگو با بررسي عكس سي وچهارم ،زحمات ايشان مشخص و جواب جنابعالي معين ميگردد.
حقگو
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
از لبخند مصدق به مامور امریکا معلومه چطور آدمی بوده
ناشناس
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
این حادثه یکی از تراژدیک ترین وقایع سیاسی قرن اخیر میباشد که درسهای زیادی برای یاد گرفتن دارد !
این کودتا همینطوری از تخم مرغ درنیامد! و زمینه های وقوع آن بسیار آموزنده میباشد !
ناشناس
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اگر آمریکا خواهان رابطه بر پایه احترام متقابل است باید از گذشته خود در قبال ایران عذر خواهی کند و رفتار خود را تغییر دهد!
مگر ما بر علیه آمریکا کاری انجام دادیم بجز اقدامات دفاعی در داخل کشور و مرزهای خود؟!
ناشناس
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
موافقم ولی اگر اشتباه نکنم یکبار بصورت غیر رسمی عذر خواهی کردند
بهروز
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
حمله به سفارت یک کشور حمله به خاک اون کشوره که ما انجام دادیم(من اون موقع نبودم ولی بابتش عذر خواهی میکنم)
ناشناس
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خدا شفات بده بهروز
ناشناس
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
شاه نتونست در ايران حكومت كنه چون مث بشار اسد نبود.... در حالي كه ميتونست باشه...
امیر
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نه عزیزم، شاه چون دید تاریخ مصرفش تموم شده و گندکاری هاش از حد گذشته و امریکا دیگه نمیخواد و نمیتونه ازش حمایت کنه مجبور شد زود فرار کنه و بره.
ناشناس
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
چه ربطی داشت به مصدق؟. شاه بعد از سی و هفت سال حکومت در رفت
ناشناس
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
چرا بعضی ها انقدر تمایل به حمایت از داعش دارند؟
حکومت اسد ، تنها حکومتی بود که در جنگ تحمیلی به ایران کمک کرد!
مهدی
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
از اشتباهات نا بخشودنی امریکا اما دوستان باید توجه داشته باشند اون زمان جنگ سرد و رقابت شرق و غرب براب نفوذ در دیگر کشور ها بود و معلوم نبود اگر کودتا نمیشد کشور به کدام سمت میرفت ممکن بود دست حزب توده و کمونیستها بیفته که الان افغانستان بودیم
ناشناس
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
قدرت طلبی آمریکا در ایران؟!!
مرگ بر استکبار
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
كاش طرفداراي مصدق تندروي نكرده بودن.. اونا ميخاسم همه چي رو از شاه بگيرن...
ناشناس
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
کاش اصلاح طلبان معاصر هم تندروی نکرده بودند و با آقای هاشمی رفسنجانی درست رفتار کرده بودند
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اوباما به جای عذر خواهی از اقدامات جنایتکارانه کشورش و تغییر رفتار با ایران، از شعار "مرگ بر آمریکا" انتقاد می کند!!!
"مرگ بر روسیه" نمی گوییم چون روسیه که دشمن ایران بوده الان تغییر رفتار داده نه مثل آمریکا!
ناشناس
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مرگ بر آمریکا باید در عمل باشه نه فقط حرف و سخنرانی صد من یه غاز
ناشناس
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
روسیه و تغییر رفتار !!!!!!!!!!!!!!!!!!! چین و روسیه هم از توبره می خورن هم از آخور
نينا
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
روسيه مگه معذرت خواهي كرده؟
هم وطن
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ممنون از فرارو عزیز که با انتشار این عکس ها خوانان ما را با واقعیت و ماهیت امریکای خائن آشنا می کنه و یادآوری میکنه که آمریکا برای حفظ منافع خودش هر جنایتی رو علیه ملت ها و حکومت های مردمی انجام میده. امریکا دلش برای دموکراسی و حقوق بشر و ملت ها نسوخته، امریکا فقط منافع خودش رو میبینه و بس. الان هم حمایت از رژیم دیکتاتوری و جنایتکار آل سعود و قطر و دیگران هم در ادامه همین سیاست کلی امریکایی داره صورت میگیره. ما هیچگاه نباید فریب ظاهرسازی های امریکا و انگلیس رو بخوریم. این ها همیشه دشمن ملت ها بوده و خواهند بود.
ناشناس
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
این موضوع نسبی است
ناشناس
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
هم وطن یه جورایی جملاتت سوء استفاده است.
ناشناس
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
"ابهامات کودتای ٢٨ مرداد از نگاه زیباکلام"
خود آمریکا و انگلیس کودتا در ایران را پذیرفته اند و اسناد اش را هم منتشر کردند اما جناب آقای زیباکلام صادقانه می خواهد نقش آمریکا و انگلیس را در کودتا و بازگرداندن قدرت از مردم به شاه را کم رنگ جلوه دهند!
ناشناس
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
چی میگی بابا؟
ناشناس
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آفرین بر این نکته سنجی
ناشناس
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
هنوز ابهامات زیادی هست و باید بپذیریم؛ اون جمعیت هوادار، یه شبه چطور غیب شد؟!
آرش
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
صادق زیبا کلام یک یهودی آنوسی است و دلش برای ایران نسوخته که بخواهد حقیقت را بگوید.
ناشناس
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
تغییر فرهنگ نیاز به زمان دارد
ناشناس
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نه عزیزم. نیاز به مطالعه و آگاهی دارد
ناشناس
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
دیگه چقدر زمان نیاز دارد. چند قرن دیگر
ناشناس
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
بعد میگن آمریکا کودتا کرد!!!! این مردم رو هم از آمریکا آوردن تو خیابون؟!!! تا زمانی که ما ایرانیها نخواهنیم بفهمیم که ریشه عقب موندگیمون خودمون و نحوه تفکر سنتی مون و نداشتن مطالعه تاریخیه، همین آش و همین کاسه است و الکی هی دنبال مقصر خارجی نگردید. اصل قضیه خودمونیم و خارجی ها فرع قضیه هستند.
ناشناس
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مگه آمریکا با ارتش خودش میاد کودتا می کنه؟! اون دیگه اسمش اشغاله نه کودتا!
کودتا آمریکایی بود چون نظامیان ایران و خود شاه پشتوانه شان آمریکا بود.
ناشناس
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کودتا به دست نظامیان خود کشور و با حمایت کشور خارجی است دوست عزیز!
خوب معلومه برخی از مردم ایران با حمایت آمریکا دست به کودتا زدند!
ناشناس
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
شما خیلی نابغه ای عزیز.اون کسانی که مثبت دادند هم نابغه تر از شما.شما یه سر به گاردین و نیویورک تایمز و... بزن ببین اونها چی نوشتند.خودشون دارن میگن ما کودتا کردیم شما میگی نه؟!!عامل با دنیا که شخصا خیلی طرفدارشم به معنی این نیست که روی بدیهاشون سرپوش بگذاریم.یعنی یاد بگیریم که منافع ملی در روابط بین الملل حرف اول رو میزنه و ما هم باید فقط به فکر منافع ملی خودمون باشیم.
ناشناس
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
تازه الان هم از شاه دفاع می کنند هم از مصدق!! یه عده که کاملا سلطنت طلب شدند با این که اصلا اون دوران رو ندیدند! واقعا با این مردم همیشه آش همینه و کاسه همین!
بهروز
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
ناشناس 13:16 مرجعیت اون زمان از برگشتن شاه حمایت میکرد به نظرت پشتوانه اونا هم آمریکا بوده؟ضمنا اگرم آمریکا از شاه حمایت میکرده چه عیبی داره؟بهتر از این بوده که کشور بیفته دست مارکسیستهای اون زمان(توده ایها) و نهایتا بشیم ی کشور کمونیستی!
داود
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
اون گاوی که در عکس "قربانی کردن گاو در جریان استقبال از محمدرضاشاه پس از بازگشت به ایران" قربانی شده است، ماده و جوان است. عجیب هست که قربانی شده چون معمولا دامداران اینچنین گاوهایی را قربانی نمی کنند.
بارقه نور
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
احتمالا" گاو مریض بوده که ذبح اش کرده بودند.
اصغر
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
دوستای شعبون بی مخ قربانی کرده بودند خدا میدونه گاوه چه بنده خدای بدبختی بوده دار و ندارش همین بوده دزدیدن .نر و ماده را از هم تشخیص نمی دادنه
ناشناس
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
کشورم ... چه روزها که ندید ...
مرتضي
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصداق عكس آخر (مصدق سر به زير) چند بار ديگر بايد تكرا شود، تا اين كشور، كشور شود؟
ناشناس
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
حافظه تاریخی ما مردم تا این گونه باشد در به همین پاشنه میگردد
ناشناس
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مرسی فرارو
ناشناس
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نظام شاه دموکراسی رو در کشور 50 سال عقب انداخت
ناشناس
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
شاه دوستان فرارو
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
کدوم دموکراسی ؟ این کشور از روز پیدایشش تا همین الان چیزی به نام دموکراسی رو نچشیده
ناشناس
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
خاک تو سر همه دیکتاتورها در تمام زمانها و مکانها
بهروز
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
با کدوم منطق و استدلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آمریکا مردم ایران را ده ها سال از دموکراسی دور کرد.
ناشناس
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
در کشوری که مردم نان برای خوردن ندارند دموکراسی حرف مفت است . در سال 32 آقای مصدق کار را به جایی رسانده بود که کشور در آستانه ی فروپاشی اقتصادی قرار داشت . تصور کنید با فرض محال مصدق یک فرد دموکرات بود و در ایران دموکراسی برقرار می کرد. کشور را هم در مسیر منافع آمریکا قرار می داد . ایران می شد چیزی شبیه یونان الان . تا خر خره زیر بار قرض رفته بودیم و مملکت به فروش رفته بود.اگر انصاف به خرج بدیم بعد از 28 مرداد اقدامات بسیار مترقیانه ای در ایران انجام شد. نمونه اش انقلاب سفید بود . در ضمن در سال 57 ایران قدرت تولید 6 میلیون بشکه نفت را داشت که الان شده 1 میلیون.یعنی اینکه ما از آنچه آن زمان کاشته شده داریم می خویم و کشور را اداره می کنیم . پس بی خود تز روشنفکرانه نگیریم که مصدق دموکرات بود و 28 مرداد روز سیاهی بود.بهتر است تاریخی را بخوانیم و به دنبال ایران مقتدر باشیم نه دموکرات.دموکراسی به مرور زمان ایجاد می شد.مثلا اینکه انتظار داشته باشیم رضاشاه باید دموکرات می بود خنده دار است. در ان زمان مردم در بدبختی زندگی می کردند و سالانه بر اثر بیماری هزاران نفر می مردند . رضا شاه اول در جهت رفاه حرکت کرد و ازادی در مرحله ی بعد قرار داشت . دموکراسی برای ایران یعنی قرار دادن ایران در اخییار اجنبی ها . تا زمانی که فرهنگ دموکراسی در ایران نباشه ما نیازی به دموکراسی نداریم و دیکتاتوری نظامی بهترین چیز است .این روشنفکر بازی ها را رها کنید . مردم در سال 1979 اشتباه کردند که نفهمیدند همه ی بازی ها بر سر نفت است نه در سال 1332 . در سال 1332 یک اتفاق خوب افتاد که اگر نمی افتاد الان ما در حد بنگلادش بودیم .پس جمع کنی این بند و بساط مصدق بازی رو . در ضمن آمریکا 30 سال بعد اومد گفت که ما بر ضد مصدق کودتا کردیم!!الانم ما گوش درازیم و نمی فهمیم تو صدای آمریکا همش مصدقی هستند که دارن تحلیل می کنند!!!نهضت آزادی هم مصدقی بود که تحت حمایت آمریکا قرار داشت!!!آقا در زمان قاجار مهره انگلیس شد و بعد در زمان پهلوی به دنبال آمریکا رفت.این فرد را دموکرات جلوه ندهید که هیچکس باور نمی کند.
ایران
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
نیس دلواپسا 100 سال ما رو به دموکراسی نزدیک کردن!
ناشناس
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مردم ایران روز کودتا کجا تشریف داشتند؟؟؟
ناشناس
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آمریکا پیش بینی می کرد که مصدق بزودی توسط توده ای ها دور زده خواهد شد و ایران به شوروی خواهد پیوست. اگر درست در آمده بود الان کره شمالی بود کشورمان.
ناشناس
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ناشناس 16:03، توجیه بچه گانه و عوام پسندانه ای بود. توی دید شما آمریکا هرچی کنه خوبه
ناشناس
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
امریکا همیشه مردم را از دموکراسی دور کرد و می کند.
ناشناس
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
جالبه که در شرایط دیگه همه از امریکا تمام قد دفاع می کنند ولی در اینجا همه قبول کردند امریکا هم در فلاکتهای ایران موثر بود مثل روس و انگلیس..مواقع دیگه هم میشه منطقی بود به جای واکنشی و هیجانی بودن!
ناشناس
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
زنده باد مصدق
ناشناس
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مرگ بر انگلیس
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق اقتصاد ایران را فلج کرد . دیر یا زود مصدق می افتاد.عده ای می گویند نظام شاه دموکراسی را 50 سال به عقب انداخت.این دیگه از او حرفهاست . دموکراسی یعنی انحلال مجلس توسط مصدق.مصدق مهره ی آمریکایی ها بود که قرار بود ایران را تقدیم آمریکا کند.ما در آن زمان نمی توانستیم صنعت نفت را خودمان بچرخانیم و بدین دلیل به خارجی ها نیاز داتشیم.در سال 54 شاه گفت که دیگر در سال 1979 قرار داد کنسرسیوم را تمدید نمی کند که دیدم چه اتفاقی افتاد.خلاصه اینکه ملت ما بی توجهی خود را خوانده است .ما تحلیل گر ملی نداریم که راه را به مردم نشان دهد . همش عده ای میاند از مصدق دفاع می کنند و او را آزادی خواه جلوه می دهند .
ایرانی
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خود آمریکائیها دارن میگن اشتباه ما بود تو چی میگی خخخخخخ
ناشناس
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
چماقدارها
ناشناس
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ناشناس 13:16
باشه تو راست میگی
شاه ته آزادی بود مصدق جاسوس بود. شعبون بی مخ هم روشنفکر زمان خوش بوده
شروین
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
مصدق مهره آمریکا نبود اطلاعاتتون رو کامل کنید بعد حرف بزنین
مصدق بعلت مخالفت با شرکت استعمار گر انگلسی یا همون قرارداد دارسی انگلیسیا رو بیرون کرد قبل از اون توی مذاکره ای اعلام کرد بیاین 50 50 کار کنیم انگلسی قبول نکرد وبعد از اون انگلیس آمریکا رو اجیر کرد که همکاری کنه وبعد از کودتا هم امریکا مزد خودشو توی قراردادهای با ایران گرفت ....
ناشناس
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
درود فراوان بر ناشناس 13:06
ناشناس
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ناشناس 13:16
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آمریکا زمانی که می بینه مهره هاش در حال حذف هستند ادعا می کنه که او آنها را حذف کرده.در مصر نیز وقتی مرسی توسط ارتشیان سلحشور مصر حذف شد آمریکا چنین وانمود که او مرسی را کنار زده.در صورتی که مرسی مانند مصدق مهره ی آمریکا بود
محمد
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
آقای ناشناس اگه به حرفی که زدی اعتقاد داری اسمت رو بگو.
ناشناس
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
هزاران هزار مثبت برای شما ناشناس 13:16
بله همیشه عده ای با توجه به منافعشان از مصدق حمایت میکنند.
بی طرف
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
بالاخره من فاز کاربران سایت فرارو رو نفهمیدم . یه روز همگی از رفسنجانی و خاتمی حمایت می کنند یک روز از مصدق یک روز هم از رضاخان و پسرش!!
ناشناس
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
فرارو اگه راست میگی منتشر کن
خب الان فرارویی های عزیز که هم عاشق همایونی محمودرضا هستند و هم عاشق مصدق هستند بگن این وسط ما کدمشون درود بفرستیم؟خخخخخخخخخخخخ
همیشه شکست خورده ها
فرزین
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
آنها گاو را قربانی نکردند .بلکه آزادی و حکومت دمکراتیکی را که ایجاد شده بود را در مقابل نوکر حلقه بگوشی چون پهلوی خائن قربانی نمودند
لعنت بر پهلوی و ننگ بر آمریکا
ناشناس
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
جالبه که خود امریکایی ها دارن میگن که کودتا کار ما بود اونوقت این بنده خدا داره سنگ امریکایی ها رو به سینه میزنه و میگه کار اونها نبود. چقدر باید بعضی ها جاده صاف کن خیانت های امریکایی ها بر علیه مردم ایران باشن؟
بهروز
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
1_خدمات دکتر مصدق برای ملی شدن صنعت نفت قابل تحسینه و نباید ازش چشم پوشی کرد 2_28 مرداد 32 هیچ ربطی به ملی شدن صنعت نفت نداره 3_اون زمان مصدق ابتدا انتخابات مجلسو نیمه کاره برگزار کرد(البته قانونی بوده)بعدشم تو یه همه پرسی غیر قانونی و مسخره(صندوق های موافق و مخالف جدا بودن!)مجلسو منحل کرد که طبق قانون مشروطه(قانون اون زمان)در صورت نبودن مجلس حق تعیین نخست وزیر تا انتخابات مجدد با شاه بوده که مصدق هم میدونسته ولی بعد از انحلال مجلس(توسط خود مصدق)که شاه طبق قانون نخست وزیرو معرفی کرد از قبولش سر باز زد و بی قانونی کرد و ارتشم به وظیفش عمل کرد 4_مراجع تقلید قبل از برگشتن شاه براش تلگراف میزنن و از شاه حمایت میکنن 5_اکثریت مردم(بجز طرفدارای احزاب چپ خصوصا طرفدارای حزب توده)موافق برکناری مصدق و برگشتن شاه بودن و .... بنده فکر میکنم بهتره مسائلو سیاه و سفید نبینیم چون واقعیت همیشه خاکستریه