صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۹۰۴۵
تبعات تبعیض در طرح استخدامی دولت
دولت در طی دوسال گذشته وعده‌ها و طرح‌های زیادی برای برابری زن و مرد و دفاع از حقوق زنان داده است. شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، ضمن تاکید بر حمایت از زنان، دفعات زیادی با فعالین حقوق زن دیدار کرد و خبر از افزایش اشتغال زنان داد. با این وجود طرح استخدام نیرو برای شغل‌های دولتی از روی دیگر سکه سخن می‌گوید.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
فرارو - دولت در طی دوسال گذشته وعده‌ها و طرح‌های زیادی برای برابری زن و مرد و دفاع از حقوق زنان داده است. شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، ضمن تاکید بر حمایت از زنان، دفعات زیادی با فعالین حقوق زن دیدار کرد و خبر از افزایش اشتغال زنان داد. با این وجود طرح استخدام نیرو برای شغل‌های دولتی از روی دیگر سکه سخن می‌گوید.

در آزمون استخدامی دولت که بناست خردادماه امسال برگزار شود، از میان 2800 نفر، 2284 شغل مختص مردان، 500 شغل به صورت مشترک میان مردان و زنان و تنها 16 شغل مختص زنان است.

این طرح استخدامی که تعجب بسیاری از فعالین اجتماعی و کارشناسان را برانگیخت، واکنش شهیندخت مولاوردی(معاون رئیس‌جمهور در امور زنان) را نیز در پی داشت. مولاوردی از تبعیض و محرومیتی آشکار برای زنان در این طرح سخن گفت. اگر دولت وعده احقاق حقوق برابر زنان را داده است، طرح پیش رو در کدام بخش از تصمیمات دولت جای می‌گیرد؟

آذر تشکر (جامعه‎شناس و کارشناس مسائل شهری و فضای عمومی) معتقد است: «ضرورت زندگی وفشار اقتصادی روی خانوارهای متوسط ایرانی از یک‌طرف و این دست از محدودیت‌های دولتی برای زنان در مشاغل رسمی باعث می‌شود تا زنان به سمت بازار کار غیررسمی هدایت شوند. بازاری که زنان در آن در معرض انواع فشارها، نا امنی و اجحاف خواهند بود. در این بازار بازنشستگی و بیمه وجود ندارد و زنان (آن‌هم زنانی با تحصیلات بالا) به شکل‌های مختلف به استثمار در خواهند آمد.»

تناقض در دولت

آذر تشکر در گفتگو با فرارو درباره اقدام تعجب‌برانگیز دولت گفت: درباره دلایلی که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شده است باید به  اتفاقی که در مجموعه دستگاه ‌بروکراتیک دولتی در سطح کارشناسی و تصمیم‌سازی، اشاره کرد. قطعا برای میزان مشاغل دولتی، جاهای خالی، معیارهای لازم و... جلساتی برگزارشده و براساس شاخص‌هایی تصمیماتی گرفته شده است. باید پرسید که چه تفکر و ایده‌ای در دولت بوده که چنین تصمیمی را رقم زده است. چنین تصمیمی، یعنی دادن فرصت‌های شغلی بسیار بیشتر به مردان در مشاغل رسمی دولتی، که برای من تعجب برانگیز است. چرا که تصمیمی است که با مجموعه برنامه‌ریزی های دولت در طی سال‌های گذشته به‌طور واضحی متناقض است.

تشکر ضمن اشاره به صرف هزینه‌های زیاد در طی دو دهه اخیر برای ورود افراد به بازار کار اظهار کرد: در دو دهه اخیر برای تحصیل و آموزش عالی برای ورود به بازار کار، برنامه ریزی‌ها و هزینه‌های بسیار زیادی شد، دانشگاه‌های مختلف ساخته شد، آموزش عالی گسترش پیدا کرد و... . چطور ممکن است که با وجود همه برنامه‌ریزی‌ها و پول‌های زیادی که در این سال‌ها صرف زنان شد، چنین اقدامی صورت بگیرد؟ آیا مسئولین به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش به زنان اشتباه بوده؟ آیا دستگاه‌های ذیربط از برنامه‌ریزی‌های چندین ساله خود در جهت توسعه آموزش پشیمان‌اند؟

با توجه به شرایط عینی اقتصادی و اجتماعی اخیر خانوار ایرانی، نان آور بودن مرد دیگر تبدیل به افسانه شده است، افسانه ای که فقط برخی افراد در طبقات بالا میتوانند با آن دلخوش باشند. در صورتیکه همچنان قرار باشد و بپذیریم که مرد تنها نان آور خانواده باشد، وجود تنش و مشکل را در نظام خانواده هم پذیرفته ایم.


وی با انتقاد از تعیین شاخص زن و مرد برای اشتغال دولتی گفت: اعمال محدودیت جنسیتی برای اشتغال آن هم به این شکل رسمی، نشان از به رسمیت نشناختن زنان آموزش دیده، نادیده گرفتن همه هزینه هایی که صرف آموزش زنان شده و... در همه این سال‌هاست؛ معنی‌اش این‌است که شغل زنان از بدو تولد مشخص بوده و اصلا لازم نبوده که آموزش ببینند!

این جامعه‌شناس با تاکید بر به هدر رفتن بودجه‌ها و هزینه‌های دولتی در پی اجرای چنین طرحی در ادامه تصریح کرد: با چنین طرحی ما از زن‌ها می‌خواهیم که خانه‌نشین شوند و نقشی در جامعه نداشته باشند. اگر ما چنین چیزی را از زنان می‌خواهیم چرا زنان درس خواندند؟ چرا بسیاری از زنان در رشته‌های مهندسی و فنی مدرک گرفتند؟ و چرا به آن‌ها آموزش داده شد؟ اگر بنا به اتخاذ چنین تصمیمی بود، چرا ما از زنان نخواستیم که همگی تنها "کودک‌یاری" بخوانند؟! با این تصمیم تمام سرمایه‌ها و بودجه‌ها به هدر رفته است.

شایسته‌سالاری کجاست؟

تشکر ادامه داد: چنین تصمیم‌گیری خلاف جریان توسعه‌ای نظام جمهوری اسلامی است. در سال‌های اخیر تعداد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و نیز فارغ‌التحصیلان زن بر مردان پیشی گرفته‌است. این واقعیت اجتماعی سال‌های اخیر است. نگاه کارشناسی می‌گوید که باید میان عرضه و تقاضا در بازار کار تطابق ایجاد کرد و برنامه ریزی‌های توسعه‌ای را بر مبنای عرضه و تقاضا پیش برد. رعایت این اصلِ بدیهی برنامه‌ریزی پیش‌کش! دست‌کم خوب بود از معیار زن یا مرد بودن در این استخدام‌ها سخن نگویند و مبنا را بر شایستگی افراد و شایسته‌سالاری قرار دهند.

آذر تشکر در ادامه با انتقاد از کم‌کاری دولت در عرصه‌های مربوط به زنان گفت: نکته دومی که بد نیست به آن اشاره کنم، پاسخ به این پرسش است که همچنان هم در مجموعه دولت مطرح است: "دولت اعتدال برای زن‌ها چه می‌تواند بکند؟" امور زنان دولت با معاونت خانم مولاوردی همیشه با خوش‌نیتی در این‌باره با بسیاری گفتگو کرده اند. بنظرمن در حال حاضر نه انتظارات ویژه بلکه انتظار جامعه زنان از دولت مسائلی هست که قوه مجریه می‌تواند بدون درگیری با سایر قوا به نفع زنان آن‌ها را حل و فصل کند و شرایط را برای زنان تغییر دهد.

آیا ما با نمایشی از برابری حق و زن و مرد در دولت روبروئیم؟

این جامعه شناس گفت: احتمالا هیچ محدودیت و فشاری از سوی سایر قوا در اعمال چنین سهمیه ناعادلانه ای برای اشتغال زنان وجود نداشته‌است. حداقل در چنین شرایطی دولت می‌توانست حسن‌نیت نشان دهد و بگوید استخدام‌ها باید بر اساس "شایسته‌سالاری" باشد. اما این تصمیم و طرح ما را با تردید روبرو می‌کند؛ آیا واقعا نیتی برای بهبود شرایط زنان در دولت وجود دارد و یا ما تنها با یک نمایش با عنوان حمایت از زنان روبرو نیستیم؟

اعمال محدودیت جنسیتی برای اشتغال آن هم به این شکل رسمی، نشان از به رسمیت نشناختن زنان آموزش دیده، نادیده گرفتن همه هزینه هایی که صرف آموزش زنان شده و... در همه این سال‌هاست؛ معنی‌اش این‌است که شغل زنان از بدو تولد مشخص بوده و اصلا لازم نبوده که آموزش ببینند!
آذر تشکر در ادامه درباره تبعات چنین تصمیمی سخن گفت و ادامه داد: نکته دیگر باید به تبعات این تصمیم اشاره کنم. روی آوردن زنان به بازار کار غیررسمی به جای بازار کار رسمی از تبعات چنین تصمیماتی است. چرا که زنان در شرایط اقتصادی فعلی جامعه باید بتوانند هزینه خود را تامین کنند. خانواده ایرانی در وضعیت حاضر خانواده‌ای پرهزینه شده و نمی‌توان در این خانواده از نان‌آور بودن تنها یک نفر (مرد خانواده) سخن گفت. ما باید این را بپذیریم که در خانواده ایرانی برای پوشش هزینه‌های خانوار لاجرم دونفر باید کار کنند.

نان‌آور بودن مردان دیگر یک افسانه است!

نمی‌ شود هزینه‌های خانوار هرسال به دلایل بالا برود اما ما انتظار داشته باشیم که تنها یک نفر بار همه آن هزینه ها را به دوش بکشد. با توجه به شرایط عینی اقتصادی و اجتماعی اخیر خانوار ایرانی، نان آور بودن مرد دیگر تبدیل به افسانه شده است، افسانه ای که فقط برخی افراد در طبقات بالا می‌توانند با آن دلخوش باشند. در صورتی‌که همچنان قرار باشد و بپذیریم که مرد تنها نان آور خانواده باشد، وجود تنش و مشکل را در نظام خانواده هم پذیرفته ایم. مردی که قرار باشد تنها نان‌آور خانه باشد، قطعا باید بیش از 8 ساعت در روز کار کند تا به سطح مطلوب برسد. افزایش ساعت کاری، فرصت با هم بودن اعضای خانواده را محدود می‌کند و حتی از بین می‌برد. زن و مرد در چنین شرایطی از یکدیگر دور می‌شوند و با هم بیگانه خواهند شد. به‌علاوه نقش تربیتی مرد برای فرزندان هم کمرنگ خواهد شد.

بازار کار غیررسمی و استثمار زنان

این کارشناس مسائل شهری در انتها با اشاره به نتایج منفی چنین طرح‌هایی برای زنان اظهار کرد: این ضرورت زندگی و فشار اقتصادی روی خانوارهای متوسط ایرانی از یک‌طرف و این دست از محدودیت‌های دولتی برای زنان در مشاغل رسمی باعث میشود تا زنان به سمت بازار کار غیررسمی هدایت شوند. در بازار کارغیر رسمی، زنان در معرض انواع فشارها، نا امنی و اجحاف خواهند بود. در این بازار بازنشستگی و بیمه وجود ندارد و زنان(آن‌هم زنانی با تحصیلات بالا) به شکل‌های مختلف به استثمار در می‌آیند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بهار
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
هر طرحي هم كه بخوان اجرا كنن، بازم نمي تونن زن ها رو خانه نشين كنن.فكر ميكنين وسيله هايي كه تو زندگي روزمرتون دارين ازشون استفاده ميكنين رو چه كساني درست ميكنن؟؟
ي سر به توليدي هاي لباس بزنين بعد مي بينين كه خيلي از برندهاي معروف لباسهاي ايراني ،داره توسط همين زن هاي خودمون طراحي و دوخته ميشه.
ي سر بريد جمعه بازار ميبينين كه خيلي از دستبندها و انگشتر ها و... داره به دست خود زن ها درست ميشه و توسط خودشون هم به فروش ميرسه.
به همه ي توليدهاي وطني نگاه كنين و مطمئن باشين كه زن ها در عرصه توليد اون حضور داشتن.
با اين طرح هاي نابرابر فقط در حق زن ها ظلم ميكنن تا در اضاي كار بيشتر حقوق كمتر بگيرن، بيمه براشون رد نشه تا نتونن به موقع بازنشسته بشن.ولي با تمام اينها زن ايراني فهميده ديگه زندگي فقط شوهر كردن و بچه آوردن و كارهاي تو خونه نيست.
من نميفهمم با اينهمه امكاناتي كه براي زندگي راحت اومده اين مردا چطوري ميتونن فكر كنن كه زن ها ميتونن از صبح تا شب تو خونه بمونن؟؟
سحر
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
راست می گه دیگه باید زن ها برن سرکار و مردها خونه نشین بشن!
زن باید بیشتر از توانش بیرون از خونه کار کنه که ثابت کنه با مردها برابره!
آخه خدا توان جسمی مرد رو بیشتر از زن آفریده، ولی دلیل نمیشه بیشتر از زن کار انجام بده که.... زن با همین جسم و روح لطیفی که داره برای اینکه ثابت کنه چیزی از مرد کم نداره باید بره بیرون از خونه کارایی که مرد باید انجام بده رو بکنه!

چه معنی داره زن از صبح تا شب تو خونه بشینه؟!
چه معنی داره زن بچه بیاره؟ خب چی می شه از این به بعد مردها باردار بشن و بچه بیارن؟
چرا انقد حقوق زنها رو ضایع می کنید شما مردا؟
چرا آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حميد
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اگر دختري خوب و مومنه و از طرفي شاغل ، همسر پسري خوب و مومن و بيكار شد ميشه گفت كه در استخدام دختران اين مملكت مشكلي پيش نخواهد امد ولي اي عزيزان من همه اين كامنت هاي شما را خواندم دارين لج بازي مي كنيين كه ميگين زنان بايد برن سركار يك سري به شركت هاي خصوصي بزنيد ... و حتي ادارات دولتي ... اونقدر دختراي ترشيده دارد كه اندازه ندارد ... و اين به ان علت است كه دختر خانم ميبينه درس خونده شغل داره پس چرا زن يك بيكار بشه ولي از طرفي حي روز و شب هاي متعدد مياد و ميره به اين ناز كرده به اون ناز كرده يهو ميبينه سن وي رفته بالا و باصطلاح ترشيده شده و ديگه كسي براش استين بالا نمي زنه اينطوري خوبه دخترم شما مي توني بعد از ازدواج هم درس بخوني پدر محترم شما ميتونه هزينه درس خوندن شما رو هم بعد از ازدواج بده خيلي بهتره تا اينكه سن تو دختر خوب به 25 يا بيشتر برسه و برا ازدواج كلي مشكل داشته باشي دختران عزيز به فكر خودتان باشيد تو خونه بخوريد و بخوابيد و اينقد پاتونو تو كفش پسر ها نكنيد پسر ها كه همان مردان روزگار هستند بزاريد همسر شما باشند و نان اور شما مقام مادر و كدبانو را براي خود حفظ نماييد بريد از بچه هايي كه مادرشان سركار مي رود جويا شويد كه چه مشكلاتي دارند ضمنا دختران و زنان سرپرست خانوار را بايد قبل از مردان استخدام كنيد و شغل هاي مخصوص زنان را هم صرفا به خانم ها بدهيد در خاتمه مردي كه رفت سركار زني هم مي رود خانه بخت و مشغول زندگي سالم مي شوند ولي زني كه رفت سركار مردي بيكار ماند زن شوهر نداشت مرد هم زن نداشت انگاه مسائل منفي زيادي بوجود مي ايد
نتيجه : دولت عزير چند سالي از بكار گيري خانم ها مخصوصا در شركت هاي خصوصي و دولتي خودداري كنيد تا وضع تجرد زندگي كردن سروسامان پيدا كند با تشكر
ناشناس
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقا سعید مگه کور بودی که زن شب کار گرفتی اون موقع با خودت چه فکری کردی!!؟
به زنهای دیگه چه ارتباطی داره تعمیم مسخره میدی من از پزشک هم بودم شیفت شب رو نمی رفتم
ناشناس
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
راست میگن زن برای تکمیل مرد و کلفتی و آشپزی و آرامش مرد و بچه مرد که حمالیش برای زن اسمش و حضانتش برای مرد افریده شده راست میگن!!!
ما زنها راضی هستیم از حق برابر بگذریم تمام این کلفتی ها رو انجام بدیم شما هم به اسم کار برین بیرون دنبال اللی تللی .! مردها و دولت مردها! راضی هستن بجای این که شغل مارو می گیرن زنان برای این همه خدمات مفتی که پرستارها کلی هزینه می گیرن وخداییش مسئولیت وسختی هزاران بار بیشتر از کار اداری داره بیمه کنن یا نه کلا کلفت افریده شدیم بعد بیان خونه منت کار راحتشون به ادم هزار بار بزارن!!!
سعيد
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام خدا لعنت كنه كسي كه از اول زنارو استخدام كرد.همسرم پرستاره نه روز دارم نه شب دارم نه تعطيلي همش يا عصر شيفته ياشب شيفته از نظرمن زندگيم مشتركه براي من وزنم وفرزندانم ولي زنم چون حقوق دار همش ميخواد حقوقشو جدا كنه ملك بخره بنام خودش كنه وپز بده همش تو خونم جنگ اعصاب وجنگ لفظيه چيزايي كه من نميخوامو ميخره چون حقوق داره ولي بسياري ازحقوق من كه شوهرشم ومرد خانواده ام پايمال ميشه ودر واقع با اين وضعيت ميسازم وميسوزم درامد منم دوبرابر درامد اونه به پولشم احتياج ندارم ولي زندگي ندارم .دخترا و پسراي عزيز بخدا اگه مرد كار كنه وزن خانه داري بهترين زندگي درست ميشه مثل زندگي پدرومادرمون
ندا
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1- كي گفته همه دخترها بايد شوهر كنند؟ يا بقول شما پسرها! مگه شوهر گير همه دخترها مياد؟

2- كي گفته همه شوهرها ميتونند خرج زندگي رو تنهايي بدند؟

3- كي تضمين ميكنه كه يك زندگي زناشويي تا آخرش ادامه پيدا كنه و بعد چند سال منجر به طلاق نشه؟

4- چه تضميني هست كردي كه مطئنه زنش محتاج يك لقمه نونيه كه اون به شميده رفتار انساني با زنش داشته باشه؟

و ........

اول جواب اينها رو بدين بعد بگيد خانمها شغل نياز ندارند.
حسين
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام.بنظرم دولت بايد زنان خانه دار رو بيمه بكنه وبه اونا حقوق در حد 80درصد حقوق يك كارمند پرداخت كنه تا هم جوانان براي ازدواج ترغيب بشن وهم براي تربيت نسل مشكلي پيش نياد .اينكه خانومهاي محترم تحصيلات عاليه داشته باشن و خانه دار باشن خيلي خوبه وثمره زندگي اينچنيني بسيار خوب خواهد بود
ناشناس
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
البته زن خانه داری که خانه داری میکنه نه اینکه فقط کارگرمیگیره
فرهاد
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در حال حاضر دولت تصمیم بجایی گرفته... دوستان مملکت از نظر اشتغال در شرایط بحرانی هست... موقعیت شغلی حداقلی برای پسرای جوون فراهم نیست تا بتونن تشکیل خانواده بدن... بالا رفتن سن ازدواج و به تبع اون کاهش باروری کاهش سطح رفاه ، فساد، از هم گسیختگی خانواده، تجاوز و خیلی موارد دیگه از تبعات نداشتن شغل برای مردان است. خانم ها با تعصب به این مسئله نگاه نکنید اگه شرایط اشتغال جامعه خوب باشه خانم ها هم در شغل مناسب بکار گرفته میشن...
لطفا منطقی شرایط حال جامعه رو ارزیابی کنید.
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من کار دولت اگه واقعاً قصدش ایجاد فضای شغلی بیشتر برای مردها بوده،‌ بسیار بجاست. دوستانی که نظرات احساسی می‌دن کافیه برن یه سر به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بزنن ببینن چقدر از مشاغل رو خانم‌های اشغال کردن که به واسطه همین اشتغال از سن ازدواجشون گذشته و متوجه پیامدهای منفی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی این وضعیت هم نیستن. بنده به شدت با اشتغال و هر گونه فعالیت خانم‌ها که منجر به عدم شکل‌گیری به موقع نهاد خانواده و یا صدمه خوردن اون بشه مخالفم. خانم‌ها فقط در مواقع اقتضا و ضرورت می‌تونن وارد فعالیت اجتماعی به معنی متعارفش بشن. الان خانم‌هایی که خانه‌دار هستن و دارن به تربیت فرزندانشون می‌رسن و علایق خودشون رو هم پی می‌گیرن چه مشکلی دارن؟ توقعات خانم‌هایی که مدافع حضور حداکثری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستن بیشتر با انگیزه عقب نماندن از مردان و البته متأسفانه متأثر از اقتضائات مدرنیته است.
فرهاد
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در حال حاضر دولت تصمیم بجایی گرفته... دوستان مملکت از نظر اشتغال در شرایط بحرانی هست... موقعیت شغلی حداقلی برای پسرای جوون فراهم نیست تا بتونن تشکیل خانواده بدن... بالا رفتن سن ازدواج و به تبع اون کاهش باروری کاهش سطح رفاه ، فساد، از هم گسیختگی خانواده، تجاوز و خیلی موارد دیگه از تبعات نداشتن شغل برای مردان است. خانم ها با تعصب به این مسئله نگاه نکنید اگه شرایط اشتغال جامعه خوب باشه خانم ها هم در شغل مناسب بکار گرفته میشن...
لطفا منطقی شرایط حال جامعه رو ارزیابی کنید.
مهسا
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگر یک مرد را باسواد کنی تنها یک شخص را باسواد کرده ای ولی اگر یک زن را باسواد کنی یک خانواده را باسواد کرده ای این سخن از بزرگان است یادمان باشد زن پایه و اساس اجتماع و خانواده است اگر با او خوب رفتار شود و حقوقش پایمال نشود به جامعه ایده آل نزدیکتر میشویم
ناشناس
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کدوم بزرگ اینو گفته؟ بعدم صحبت درباره اشتغال خانم هاست... در این مورد باید گفت که اگه مردی را استخدام کنی خانواده ای را تامین کرده ای و اگر خانمی را استخدام کردی دو خانواده را بیچاره کرده ای...
ناشناس
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من کار دولت اگه واقعاً قصدش ایجاد فضای شغلی بیشتر برای مردها بوده،‌ بسیار بجاست. دوستانی که نظرات احساسی می‌دن کافیه برن یه سر به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بزنن ببینن چقدر از مشاغل رو خانم‌های اشغال کردن که به واسطه همین اشتغال از سن ازدواجشون گذشته و متوجه پیامدهای منفی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی این وضعیت هم نیستن. بنده به شدت با اشتغال و هر گونه فعالیت خانم‌ها که منجر به عدم شکل‌گیری به موقع نهاد خانواده و یا صدمه خوردن اون بشه مخالفم. خانم‌ها فقط در مواقع اقتضا و ضرورت می‌تونن وارد فعالیت اجتماعی به معنی متعارفش بشن. الان خانم‌هایی که خانه‌دار هستن و دارن به تربیت فرزندانشون می‌رسن و علایق خودشون رو هم پی می‌گیرن چه مشکلی دارن؟ توقعات خانم‌هایی که مدافع حضور حداکثری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستن بیشتر با انگیزه عقب نماندن از مردان و البته متأسفانه متأثر از اقتضائات مدرنیته است.
ناشناس
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چون در قانون کشور ما تامین معاش خانواده با مرداست و زنها هیچگونه مسئولیت حقوقی در قبال تامین معاش خانواده ندارند بنبراین عدالت وعقل حکم می کند که اولویت استخدام با مردان باشد
مهدی
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
زن من شاغل است . از ساعت 7 صبح تا 5/2 بعد از ظهر بیرون خانه است. بچه ها سرگردان. خانه ویران و پریشان و من و بچه هایم هیچ از زندگی نفهمیدیم. با اجازه شما و بنا بر قانونی که نمی دانم کجاست یک ریال از پولش را به خانه نمی آورد. حالا این زن چرا باید برود سر کار؟؟؟
تا کی از های و هوی غربی ها بترسیم و خودمان را با سبک زندگی آنها هماهنگ کنیم؟؟
ناشناس
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
لااقل آقایون متأهل رواستخدام کنید
زهرا
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اینقدر به جان هم نیفتید ای آدمهای ایرانی . نگاه کنید به ملتهای پیشرفته هرجا که زن اونجا بود پیشرفت کرد نه مثل ایران وافغانستان و عربها که شدن عقب مانده بس کنید من زنم تو مردی این حرفها از شما با فرهنگها بعید است خجالت بکشید از این افکار من دراوردی عقب مانده هر کسی که بهتر تونست بره سر کاروگرنه میشد یک مملکت زنانه ویک مملکت مردانه ومردها خودشون با خودشون زندگی کنن وحال ببرن زنها هم همینطور بس کنید این اراجیف متعصبانه را والله خجالت داره مگه شما خواهر ماد وزن بچه دختر ندارید چطور دلتون میاد اینجوری صحبت کنید واقعا که خیلی خود باخته شده اید
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کدوم پیشرفت؟ اگه منظورتون پیشرفت صنعتیه که اصلا ربطی به زن ها نداره، یک زمانی جهان اسلام پیشرفته بود و زن ها اصلا درس نمی خواندند. حضور بی حساب زن در جامعه باعث فسق و فجور هست... این همه خیانت و فساد و تجاوز به همین دلیله خواهرم... اگه کلی نگاه کنی اشتغال بی حساب زنان ضررش خیلی بیشتر از منفعتشه... حالا هی شما با تعصب به مسئله نگاه کن...
ناشناس
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ولی اونجادیگه خانواده بی معنیه
ناشناس
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من میگم کلا همگی سر کاریم و سود اصلی واسه از ما بهترونه .این بحثا بی نتیجه میمونه اما وقت ما تموم میشه .باید فکر کنیم هر کسی یه کاری واسه خودش و دیگران کنه نه جدل با هم. خوب فکر کنیم میفهمیم همگی بیچاره هستیم .قوانین بی منطق به هر دو جنس ضربه میزنه.
ALI
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
يكي از بزرگترين مشكلات جوامع جهان سوم مثل ايران اينست كه ميخواهيم مثل اروپاييها زندگي كنيم ولي با فرهنگ ملي ومذهبي بومي اين پاردوكس تجددوتمدن بافرهنگ ملي ومذهبي درطول تاريخ دامنگير ملت ماست.درحال حاضر اكثر طلاق وطلاق كشيها از استقلال مادي زنان درايران سرچشمه ميگيرد من با خانه نشين شدن زنان مخالفم ولي با سركار رفتن انها با فرهنگ ملي ومذهبي بومي صد درصد مخالفم حاضرم در هر بحثي وبا هركارشناسي اين موضوع را با دلايل متقن ثابت كنم. علت اصلي فروپاشي اكثرخانواده ها درايران محيط خشني است كه زناني كه در بيرون از منزل كار ميكننددرمنزل براي همسران وفرزندان خود فراهم اورده اند.زنان ايراني يا جهان سومي فرهنگ كار كردن در بيرون از خانه را نياموخته اند بخاطر همين تمام انرژي خود را سركار خالي كرده وهيچ وقت وحوصله اي جهت شوهرداري وتربيت فرزندان خرج نميكنند واين اصل معضل مردانيست كه زنان كارمند دارند.اگر درايران زندگي ميكنيد واگر مذهبي هستي پس به قول قران عمل كنيداگرمذهبي نيستيد به قول مليون عمل كنيد زنان بايد بيشترين انرژي خودرا صرف خانه وتربيت فرزندان واهميت به شوهرداري نمايد.من امار دقيق از خانواده هايي دارم كه درخانواده هايي كه زنان شاغل دارند مشكلات روحي ورواني بمراتب وبسيار بالاتر از خانواده هاي زنان فاقد شغل مي باشند...بهرحال بنده حاضرم مواضعم را مستند ومستدل درهرمناظره اي ثابت كنم..
ناشناس
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
به شما (منظور مردان واقعی و مرد نیست) کسانی که خود را مرد می نامید، نمی توان نام ایرانی بر شما گذاشت. با این همه کامنتهایی که در اکثر خبرها می گذارید و ادعای روشنفکری دارید، خودتان را در کامنتهای این خبر به خوبی نشان داده اید. انتظار بهتر شدن این کشور را هرگز نداشته باشید. برای شما و افکارتان متاسفم.
زانیار
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در دنیای ارتباطات زن میتونه در حالی که اپدیت باشه در اجتماع هم حضور موثر باشه نیازی نیست که حتما توی چهار چوبی به نام اداره محسور باشه
مرد باید شرایط اقتصادی مطلوب رو برای خونوادش فراهم کنه و این استخدام میتونه یه شانس بزرگ به خونواده بده.
ناشناس
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من خودم مردم اما اینو بگم مردا عرضه ندارن کار کنن ولاغیر
آرش
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دوستان عزیز... وقتی تمام قوانین را به نفع زنان میکنند یعنی اینکه مثل امریکا.... ازدواج نکنین!!!! ازدواج مساوی با گرفتاری و سیه روزی در این اوضاع اقتصادی
ناشناس
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پس توخواستگاری خانم بگه خرج خونه بامن
ناشناس
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من کاری به اولویت زن و مرد ندارم ولی این درست نیست که زن وشوهر هردوتاشون حقوق بگیر دولت باشن اونوقت اینهمه مرد بیکار داشته باشیم.
ناشناس
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
یکی از شغلها تکنسین فوریتها بود که فقط فارغ التحصیل مرد دارد اکثر مشاغل دامپزشکی هم همینطور چرا جو سازی می کنید
ناشناس
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
متاسفانه برای هر دو موردشم بازار کار خوبی وجود نداره به اینشم نگاه کن ....
ناشناس
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سازمان هواپیمایی برخی از شرایطشو از جمله سابقه کارمندی برای برخی رشته ها از جمله الکترونیک حذف کرده دوستان اگه مایلن میتونن ثبت نام کنن
سلام
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خانومایی که میگن تبعیضه باشه قبول بیاید همه تبعیضارابرداریم خدمت سربازی حق نان اوری ونفقه ومهریه وتمام مسئولیت های اجتماعی وخانوادگی بعدمن قسم میخورم حق طلاق وبرابری ارث و...همه چیزبرابرباشه عمراقبول کنید
ناشناس
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
به عنوان یک زن دوست داشتم سربازی بروم. سربازی بگذارند، ما هم می رویم. البته خود شما اگر خواهرتان بخواهد به سربازی برود اولین مخالف خواهی بود.
ناشناس
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
وقتی همه برن عادت میشه.لازم نیس خدمت حتمانظامی بکنندبرن توسازمانهاامریه
ناشناس
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خانم های محترم برابری می خواید؟؟؟ باشه پاشید برید سربازی لب مرز پاکستان فقط یک شب فقط یک شب پاس بدید...
ناشناس
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خانم های محترم برابری می خواید؟؟؟ باشه پاشید برید سربازی لب مرز پاکستان فقط یک شب فقط یک شب پاس بدید...
مرد
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
هر زنی که سرکار میرود مردی بیکار میشود خانواده ای بیکار میشود همش بخاطر اینه که به یک احساس جواب مثبت بدین؟ به یک یا دوزن نگاه نکنید که واجب است سرکار باشند کلیت کار را ببینید ایا فکر نمیکنید وظایف جابجا شده و نتیجه چه خواهد شد؟
ناشناس
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مقصرش ما نیستیم ... شرایط مملکت خوب نیست .. این همه کامنت خوندم یکی نمیگه این مسئله از بیخ و بن مشکل داره ... من یه خانومم و دوست دارم تو خونه بشینم به کارهای دیگه که علاقه دارم برسم نه تنها من خیلی از افرادی که میشناسم هم این فکر رو دارن ... ولی وقتی میبینیم مردمون یه تنه از عهده این همه مخارج (مخارج ضروری،اجاره مسکن ،مواد غذایی،درمانی) بر نمیاد مجبوریم کار کنیم تا بتونیم کمک خرجی باشیم ... ما خانوما در اصل دو شغله هستیم هم وظیفه خانه داری که کمبودی احساس نشه هم بیرون از منزل کار میکنیم ...
مهتاب
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در ضمن کی میگه زن هایی که سر کار میرن پولشون صرف لوازم آرایشی و ... می کنن؟ همین الان دور و بر خودم حداقل سیصد تا زن بهتون نشون میدم که دارن خرج خونه و بچه هاشونو میدن و اگه نرن سر کار، شوهرشون نمی تونه مخارج خونه رو به تنهایی بده. اتفاقا زن های خانه دار بیشتر دنبال آرایش و ... هستن. صحبت من اینه که داشتن شغل حق طبیعیه هر انسانیه. نگاه جنسیتی به جای شایسته سالاری ظلمه و جامعه ای که ظلم توش باشه، نمی تونه امنیت هیچ کسی رو تامین کنه.
نکته بعد اینه که برای یه لقمه نون که نمیشه به هر قیمتی ازدواج کرد و پدرت هم گناهی نکرده که بخواد تمام مخارج تو رو تامین کنه. همون جوری که یه پسر دوست داره مستقل باشه، یه دختر هم نیاز به داشتن استقلال و هویت مستقل و احترام اجتماعی داره.
همه کسانی که اینجا نظر دادن حتما خودشون طعم تلخ ظلم و بی عدالتی رو چشیدن. چرا باید به جای حل مشکل، ظلم بیشتری روا داشت؟
صحبت خیلی از آقایون اینه که به خانم ها کار ندن تا اونا راحت تر بتونن شاغل بشن. خب این وسط منِ دختر هم باید بشینم چشم به در بدوزم که یه خواستگار از در بیاد تو که نخواد برای هر لقمه نون منت سرم بذاره. وقتی خودم توانایی کار کردن رو دارم چرا چشمم به جیب کس دیگه ای باشه؟
فقط بحث مالی هم نیست: تا زمانی که زنان استقلال مالی نداشته باشن، نباید انتظار داشته باشن که به عدالت باهاشون برخورد بشه. وابستگی مالی یعنی زیر دست بودن. یعنی اگه طلاق گرفتی یا شوهرت مرد، آویزون یه آدم دیگه بشی برای یه لقمه نون. این یعنی حقارت، یعنی پایمال شدن حرمت انسانیت.
مهتاب
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در ضمن کی میگه زن هایی که سر کار میرن پولشون صرف لوازم آرایشی و ... می کنن؟ همین الان دور و بر خودم حداقل سیصد تا زن بهتون نشون میدم که دارن خرج خونه و بچه هاشونو میدن و اگه نرن سر کار، شوهرشون نمی تونه مخارج خونه رو به تنهایی بده. اتفاقا زن های خانه دار بیشتر دنبال آرایش و ... هستن. صحبت من اینه که داشتن شغل حق طبیعیه هر انسانیه. نگاه جنسیتی به جای شایسته سالاری ظلمه و جامعه ای که ظلم توش باشه، نمی تونه امنیت هیچ کسی رو تامین کنه.
نکته بعد اینه که برای یه لقمه نون که نمیشه به هر قیمتی ازدواج کرد و پدرت هم گناهی نکرده که بخواد تمام مخارج تو رو تامین کنه. همون جوری که یه پسر دوست داره مستقل باشه، یه دختر هم نیاز به داشتن استقلال و هویت مستقل و احترام اجتماعی داره.
همه کسانی که اینجا نظر دادن حتما خودشون طعم تلخ ظلم و بی عدالتی رو چشیدن. چرا باید به جای حل مشکل، ظلم بیشتری روا داشت؟
صحبت خیلی از آقایون اینه که به خانم ها کار ندن تا اونا راحت تر بتونن شاغل بشن. خب این وسط منِ دختر هم باید بشینم چشم به در بدوزم که یه خواستگار از در بیاد تو که نخواد برای هر لقمه نون منت سرم بذاره. وقتی خودم توانایی کار کردن رو دارم چرا چشمم به جیب کس دیگه ای باشه؟
فقط بحث مالی هم نیست: تا زمانی که زنان استقلال مالی نداشته باشن، نباید انتظار داشته باشن که به عدالت باهاشون برخورد بشه. وابستگی مالی یعنی زیر دست بودن. یعنی اگه طلاق گرفتی یا شوهرت مرد، آویزون یه آدم دیگه بشی برای یه لقمه نون. این یعنی حقارت، یعنی پایمال شدن حرمت انسانیت.
مهتاب
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نظرات رو که می خوندم به حال خودم و جامعه مون تاسف خوردم. هیچ کس منکر مشکلاتی که در جامعه برای اشتغال و کسب درآمد وجود داره نیست، اما چرا به جای حل مشکل شمشیرها رو از رو برای هم بستیم؟ چرا به حقوق انسانی آدم ها چه زن و چه مرد توجه نمی کنیم؟
من خودم دانشجوی دکترای فیزیک هستم و تابستون دفاع می کنم. پس می دونم که نگاه جنسیتی چقدر دردناکه چون در جامعه ی دانشگاهی بودم و برای اشتغال هم جاهای زیادی برای مصاحبه رفتم. یازده ساله دارم زحمت می کشم و همه زندگیمو پای درس خوندن گذاشتم. دوستانی دارم که خیلی بیشتر از من تلاش کردند و گاهی به جرم زن بودنشون نادیده گرفته شدن. آقایون عزیز چرا فکر می کنید ما زن ها از روی شکم سیری و بیکاری درس می خونیم؟ چرا تصور شما اینه که ما زحمتی نمی کشیم؟ به خدا قسم خیلی بیشتر از دو هم ورودی پسری که هم گرایش من هستن زحمت کشیدم. حالا اونا چی دارن؟ خونه و ماشین و زن و شغل توی شهرهای بزرگ و من چی دارم؟ به برکت تفکرات جنسیتی کار در یکی از شهرهای دورافتاده و همین. پشیمون نیستم از این که این راهو اومدم و هزار بار دیگه هم اگه برگردم همین راهو میرم. فقط دلگیرم از مسئولانی که تنها دغدغه زنان رو ازدواج می بینن. هیچ کس بدش نمیاد ازدواج کنه ولی چرا به خاطر ازدواج کردن باید یه عمر خونه نشین شد؟ مگر شغل فقط نیازهای مادی رو برآورده می کنه؟ شغل به آدم شخصیت میده. چرا دختری که میدونه در یه زمینه ای استعداد داره خونه نشین بشه؟ یک کم منطقی باشیم. روزی که به دنیا میومدیم ازمون نپرسیدن زن یا مرد بودن رو انتخاب کنیم. به جرات میگم توی رشته من از همه لحاظ وضعیت برای پسرا چه از نظر شغل و چه از نظر زندگی، بهتره. چرا ما دخترا باید حتی برای تلاشمون برای داشتن شغل سرزنش بشیم؟ چرا باید به جای توجه به شایستگی هامون، به جای من به پسری کار بدن که تلاشش خیلی کمتر از من بوده؟ کی می تونه بگه نیاز مالی اون بیشتره یا من؟ چرا اون بتونه زندگی خوبی داشته باشه و من بعد از این همه تلاش حسرت زندگی دخترها و پسرهایی رو بخورم که بی هیچ زحمتی زندگی بهتری دارن؟ متاسفم... بیاید به جای سرکوب و تهمت زدن و تحقیر همدیگه، یه لحظه خودمونو بذاریم جای دختری که موهاش سفید شده و حالا به برکت نگاه ظالمانه باید دستش جلوی یه مرد دراز باشه. مردی که معلوم نیست چقدر مرده.
ناشناس
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آره نگاه جنسیتی واقعا دردناکه من هم وقتی بهم گفتند چون پسری بایدبری سربازی همین حس روداشتم
ناشناس
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مشکل شما همین جاست که می خواهید با شغل شخصیت به دست بیاورید
یعنی زن ها ی خانه دار بی شخصیت اند؟
بزرگی باید در نگاه شما یاشد نه آن چیزی که به آن می نگرید
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
منم یه زنم عاشق شغل آتش نشانی ولی به دلیل زن بودن از داشتن چنین شغلی محروم شدم ... کلی به این در اون در زدم فقط تونستم یه مدرک مربیگری از طرف سازمان بگیرم و تو مدارس اونم فقط تهران آموزش بدم .. الانم بعد ازدواج از تهران اومدم یه شهرستان و همچین چیزی هم اینجا ندارن ... وآرزوی آتش نشان بودن رو تو ایران باید به گور ببرم چون من یه زنممممممممممم
مهتاب
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نظرات رو که می خوندم به حال خودم و جامعه مون تاسف خوردم. هیچ کس منکر مشکلاتی که در جامعه برای اشتغال و کسب درآمد وجود داره نیست، اما چرا به جای حل مشکل شمشیرها رو از رو برای هم بستیم؟ چرا به حقوق انسانی آدم ها چه زن و چه مرد توجه نمی کنیم؟
من خودم دانشجوی دکترای فیزیک هستم و تابستون دفاع می کنم. پس می دونم که نگاه جنسیتی چقدر دردناکه چون در جامعه ی دانشگاهی بودم و برای اشتغال هم جاهای زیادی برای مصاحبه رفتم. یازده ساله دارم زحمت می کشم و همه زندگیمو پای درس خوندن گذاشتم. دوستانی دارم که خیلی بیشتر از من تلاش کردند و گاهی به جرم زن بودنشون نادیده گرفته شدن. آقایون عزیز چرا فکر می کنید ما زن ها از روی شکم سیری و بیکاری درس می خونیم؟ چرا تصور شما اینه که ما زحمتی نمی کشیم؟ به خدا قسم خیلی بیشتر از دو هم ورودی پسری که هم گرایش من هستن زحمت کشیدم. حالا اونا چی دارن؟ خونه و ماشین و زن و شغل توی شهرهای بزرگ و من چی دارم؟ به برکت تفکرات جنسیتی کار در یکی از شهرهای دورافتاده و همین. پشیمون نیستم از این که این راهو اومدم و هزار بار دیگه هم اگه برگردم همین راهو میرم. فقط دلگیرم از مسئولانی که تنها دغدغه زنان رو ازدواج می بینن. هیچ کس بدش نمیاد ازدواج کنه ولی چرا به خاطر ازدواج کردن باید یه عمر خونه نشین شد؟ مگر شغل فقط نیازهای مادی رو برآورده می کنه؟ شغل به آدم شخصیت میده. چرا دختری که میدونه در یه زمینه ای استعداد داره خونه نشین بشه؟ یک کم منطقی باشیم. روزی که به دنیا میومدیم ازمون نپرسیدن زن یا مرد بودن رو انتخاب کنیم. به جرات میگم توی رشته من از همه لحاظ وضعیت برای پسرا چه از نظر شغل و چه از نظر زندگی، بهتره. چرا ما دخترا باید حتی برای تلاشمون برای داشتن شغل سرزنش بشیم؟ چرا باید به جای توجه به شایستگی هامون، به جای من به پسری کار بدن که تلاشش خیلی کمتر از من بوده؟ کی می تونه بگه نیاز مالی اون بیشتره یا من؟ چرا اون بتونه زندگی خوبی داشته باشه و من بعد از این همه تلاش حسرت زندگی دخترها و پسرهایی رو بخورم که بی هیچ زحمتی زندگی بهتری دارن؟ متاسفم... بیاید به جای سرکوب و تهمت زدن و تحقیر همدیگه، یه لحظه خودمونو بذاریم جای دختری که موهاش سفید شده و حالا به برکت نگاه ظالمانه باید دستش جلوی یه مرد دراز باشه. مردی که معلوم نیست چقدر مرده.
حسن
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
والا ما كه هر جا ميريم و هر اداره اي فقط خانم ميبينيم، تو استخدامي پارسال كشاورزي هم تو استان ما ٧٠ درصد كسايي كه جذب شدن خانم بودن!! اونم كار كشاورزي كه يك كار مردونه س، بيشتر دوستان مجرد من كه الان سنشون هم بالاست بيكارن، والا همه مملكت دست خانمهاست، بيچاره مردان كه مورد تبعيض قرار گرفتن، سر كار هم همش در حال مرخصي زايمان و كارهاي خيلي ساده و معنولي هستن و اين مردهاي اداره هستن كه بايد كارهاي مشكل و سخت رو به دوش بكشن
ناشناس
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بجای حذف طرف مقابل در این آزمونها باید از دولت بخواهیم اقتصاد را به معنای واقعی خصوصی کند و آنرا از دست متمولان دولتی که به نام خصوصی سازی بر این بازار چمبره زده اند خارج کند تا زن یا مرد با توجه به استعداد و همت خودش برای خود کاری راد بندازه.
ناشناس
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
با توجه به سطح فقر در خانوارهای زن سرپرست ،محدودیت اشتغال زنان به معنی گشترش فقر در سالهای آتی است
ناشناس
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقا با اين حرف هاي مثلا متمدنانه پدر اين جامعه رو در آوردين. خدا ذات زن و مرد رو متفاوت قرار داده اون وقت يه عده حرف هاي بي پايه و اساس ميزنن آيا جامعه ما با افزايش كارمندان زن پيشرفت كرده. هم خانواده ها خراب شده هم فرزندانمان هم زندگي آقا تا همه چيز رو از روي ناداني از بين نبريد نمي خواين دست بردارين
هر كاري كه دوست دارين بكنين ولي مطمئن باشيد دودش تو چشم خودتون ميره
يه روز به اين حرف ميرسيد. فقط اون موقع ديره
ناشناس
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
یادش بخیر ان دوران که زن کشتزار مرد بود باید به ان دوران طلایی بازگشت
ناشناس
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
خجالت بکشید زن در نزد خداوند مقامش از مرد بالاتر است لذا اولویت با زنان باید باشد.
رسول
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
در اوردن خرج خونه با مرده
وظیفه مرد طبق قانون و عرف و شرع تامین نیازهای خانوادشه
از مرد انتظار میره نان اور خانواده باشه
به مرد بیکار می گن ... ... نه به زن بیکار
شاغل شدن مرد یعنی ازدواج و تشکیل خانواده و شاغل شدن زن یعنی گریز از ازدواج و افزایش طلاق
شاغل شدن زن یعنی بزرگ شدن بچه بدون مادر
شاغل شدن زن یعنی افزایش تعداد مهد های کودک و پرورشگاه
علی رضا
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
میگن تو جهان سوم همه چيمون باید به همه میمون بیاد.
تو قرن 21 از هر زمانی جهل پررنگتر ه از کامنای بعضی از ما ملت بی فرهنگ و در توهم چند هزار سال تمدن معلومه.
اگر شما دکترا یا فوق لیسانس دارید باید کار ایجاد کنید چون باحقوق 4 میلیونی هم ازدواج و بچه و آینده اتفاق نمی افته.
ببخشید اگر از حرفم رنجيديد ولی حقیقته.
علی رضا
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
میگن تو جهان سوم همه چيمون باید به همه میمون بیاد.
تو قرن 21 از هر زمانی جهل پررنگتر ه از کامنای بعضی از ما ملت بی فرهنگ و در توهم چند هزار سال تمدن معلومه.
اگر شما دکترا یا فوق لیسانس دارید باید کار ایجاد کنید چون باحقوق 4 میلیونی هم ازدواج و بچه و آینده اتفاق نمی افته.
ببخشید اگر از حرفم رنجيديد ولی حقیقته.
ali
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آخه تو که میگی یه خانواده دو نفر کار کنن و یکیش خانم باشه... به نظرت این خانمه نمیاد جای اون اقایی رو بگیره که فقط قراره خودش نان آور باشه و الان بیکاره؟
واقعا یه ذره منطق هم خوبه چرا تعصب بیجا داشته باشیم؟
شناس
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
تمام جایگاه ها و سمت های اداری مال زن ها بود حالا این دعوا رو راه انداختن تا مابقی پست ها که شامل پست های عملیاتی در مناطق دوردست می شه رو هم بگیرند تا در اونجا چند سال بعد بچه هایی متولد شوند! این عین آینده ست
ناشناس
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا برای مردان ایرانی متاسفم که تنها فکرشون اینه که خانمها باید به ترتبیت کودکان بپردازند بلکه اگر ما ادعای اسلامی بودن داریم حضرت زهرا هم به موقع در جامعه حاضر می شد و عفت خودشان هم داشتند بعدش همه بی بند و باری ها که مشکلش خانمها نیستند شما خودتان عامل بی نید و باری هستید و به عبارتی شما اصلا نمی دونید چی می خواید ذلتون بخواد خانمها برند سر کار و باعث اعتبار اجتماعی برای توی نوعی بشوند نه پیز ذیگری فکر می کنید خانمهایی که توی خونه اند صبح تا شب به فکر تربیت بچه هاشون هستند یا هزار و یک کار دیگه همه جا خوب و بد هست پس همه خانمهای شاغل یا خانه دار را به یک چشم نگریم نیاید بگید خانمهای شاغل باعث انحرافت میشن واقعا زشته برای شما که ادعای روشنفکری درایییییییییییییییییییی
ناشناس
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
وقتی شوهرت پول آرایشت روندادبازهم همینومیگی یانه میگی وظیفه مرده که پول بده؟
ناشناس
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حضرت زهرا در جامعه در موقع لزوم حاضر می شدند
شاغل نبودند
الان هم بحث اصلا این نیست
می گوییم وقتی مسولیت اقتصادی خانواده بر عهده ی مرد است درست نیست در ایجاد فرصت شغلی در اولویت نباشند
حمید
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من سالها پیش میخواستم مقاله ای با چنین مفهمومی برای خبرگزاری ها بفرستم که خوشبختانه الاد دارم چنین مضمونی میبینم. در جامعه ای که تصویر عرفی نان اور تصویر یک مرد است نباید فرصت های کاری برای زن و مرد برابر باشد بلکه بایستی مردان در اولویت باشند... من یک مردم ولی باور کنید از خانمهای عزیز کشورمون بیشتر به برابری زن و مرد اعتقاد دارم... میدونم یک سری از عزیزان منتقد حرف من میشوند ولی برابری موقعیت شغلی در حالیست که در قوانین و عرف کشور نان اور مرد نباشد... روی صحبت من با وزن بالای اماری جامعه است و الا استثناء ها همیشه وجود دارند
المیرا کمالوند
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما بمونید اینجا توی سرو کله ی هم بزنید - بنده تمام کارام اوکی شده و برای دکترا اکسپت گرفتم از کانادا.اوائل مرداد مهاجرت خواهم کرد و تمام - این مملکت تمام و کمال واسه شما مردها -برید حالشو ببرید.
دخترا اقدام کنید برای مهاجرت - اینقد با این غارنشینا بحث نکنید.
مردی که معنای شایسته سالاری رو نمی فهمه دیگه بحث کردن نداره .
میدونستید اونور اگه کارفرمایی در فرم استخدامیش گزینه ای برای تعیین جنسیت داشته باشه پدرشو درمیارن؟
ناشناس
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
شمابرواونجاکه دیگه خرجت باخودته نه شوهرت تازه مهریه هم نداری
ناشناس
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
اصولا شما خانمها تمام عمرتون غرق پز و فخر فروشی هستید . حالا گیریم اکسپت گرفتی . از فردا عزا میگیریم که خانم گمالوند از دستمون پرید
ناشناس
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چقدر بیکارید که این چرندیاتو می خونید و جواب میدید. حالم به هم خورد. اوووووووووووووووووووووووووق
زن بدون مرد، مرد بدون زن هیچ گ..ی نیستن. پس لطفا سکوت را رعایت کنید.
این آخوندای بی سواد دوزاری بگیر که تا 34 سال پیش با خر نهایتا جابجا میشدن فقط بین زن و مرد اختلاف میندازن که دزدیهاشونو کنن. مرگ بر جمهوری اسلامی
ناشناس
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اینجا بهشت تنبل ها و دروغگو ها و بی مسئولیت هاست خصوصا اگر مرد باشند
ناشناس
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ببخشید الان زن دقیقا چه جور موجودیه؟
ناشناس
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من یک زن هستم با مدرک دکتری و۱۷سال سابقه کار ولی الون معتقدم سرکار رفتن خانم ها واقعا اشتباه وبه ضررخودشان است منخواهری دارم که فوق مهندسی شیمی وبعداز ازدواج مشغول به خانه داری شد والان شرایط خیلی بهتری در زندگی از نظر جسمی روانی ومالی از من داردماحتما نباید چون درس خوندیم سرکار بریم واگر خانه دار باشیم همدستمون توجیب خودمونه نه کسی دیگر فقط باید اساس زندگی رو درست بنا کردوبجایی هربی حرمتی از مدیران یا همکاران اداره تحمل کنیم با اعضا خانواده کنار بیایم
مصطفی
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بحث با خانم ها هیچ وقت پایانی ندارد غیر از اینکه حق یا نا حق بگین آره شما درست میگین!!! من الان کارمند علوم پزشکیم در قسمت ما 12 کارشناس هست که 3 تا مرد و 9 تا زن، خانم ها همه پیمانی هستند و با حقوق بالاتر از ما آقایان. دائما در قسمت لابی نشسته اند و صحبت های لا یتناهی در ساعت رسمی کاری انجام میدهند برای پیدا کردنشون دایما باید با موبایلشون تماس بگیریم و دو برابر میزان قانونی مرخصی و پاس میگیرن به خصوص روزهایی که ارباب رجوع زیاد داریم اگر احیانا نیاز شد که کسی تا عصر شیفت بایستد از ماسه تا آقاین انتخاب خواهد شد چرا که خوب نیست خانم تنها باشند یعنی استخدام یک زن دخلش به خرجش نمیخوره. تازه خانم ها دلیل اینکه کم کاری میکنن اینه که میگن ما تو خونه هم باید کار کنیم بنابریان سر کار نباید به اندازه مردها کار کنیم!!!!!!! همه اینها به کنار یک مرد که شغل داشته باشد یعنی تسهیل ازدواج درحالی که اشتغال خانم فقط یک افتخار تزیینی که بدون انجام کار خاصی حقوق دریافت میکند. البته ما خانمهایی داریم که خوب کار میکنن امااین خانم ها الان حدود 20 درصد را اداره ما شامل میشوند. حالا خانمها با تعصب های الکی همیشگی شروع کنن به جیغ جیغ کردن واقعیت واقعیته چه زشت چه زیبا
ناشناس
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
الویت باید با مردان و زنان بی سرپرست باشد. بعضی زنان مجرد حقوق خود را صرف ماست مالی کردن صورت خود میکنند
ناشناس
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اخه 3000 نفر عددیه به جان هم افتادید!!!
مجید
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
این خانم هایی که اینقدر حق حق میکنن اگه یه پسر بی کار بیاد خواستگاریشون درحالیکه خودشون یه کار خوب دارن آیا حاضرن باهاش ازدواج کنن؟
ناشناس
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
هرزنی نمی تواندمهریه اش رابگیردمگراینکه مرتب دردادگاه های مختلف مشغول حرافی بامردان باشدگریه وزاری کندیاآن روی سکه رانشان دهد.بایدمردان بیاموزندکه بازنان رفتاری داشته باشندکه زنانی ازاین دست نتوانندبه مرددیگری که همسرشان است اجحاف کنند.
به هرحال زن ومردبایداصول اخلاقی رادرخودنهادینه کنندتاجامعه پیشرفت کند.درموردکارهم بعضی زنان حاضرندکارهای سخت ومردانه راانجام دهندوروزی 12ساعت کارکنندبیمه نیستندوقرارداد3ماهه دارند.فکرمی کنم مردان جوانی هم هستندکه دارندبااین شرایط سخت کارمی کنندواقعن جسم زنان تحمل 12ساعت کاررانداردبه خانه هم که می آیندبایدکارخانه راانجام دهند.مشکل مازن یامردبودن نیست مشکل مااین است که اخلاقیات رادرراس زندگی قرارنمی دهیم وهمه به هم اجحاف می کنیم.فمینیست هم راه گشای مشکل زنان نیست.
ناشناس
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نظر شما که برای جامعه مردان با این مثبتها که گرفتید شرم آوره!
همسر من در شغلش امروز از من هم موفق تر است و من به او افتخار می کنم و هر روز بیشتر دوستش دارم. آقایان اگر بیکار هستید، اگر حقوقتان کفاف خرج زندگیتان را نمی دهد، دلیلی ندارد که فکر کنید خانمها حقتان را خوده اند. من و بسیاری مردان مثل من در کنار زنان ایران برای حقوق برابر ، امکان اشتغال برابر و امکانات برابر ایستاده ایم.
ناشناس
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
البته چون توامریکازن نفقه اش بعهده خودشه اینومیگی
یک زن
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما که از زن فقط بچه زاییدن می دانی وخونه داری همان بهتر که تا همیشه بیکار بمونی شایدم یک زن لطف کرد بچه اش را داد نگه داری که گمان نمی کنم...خخخخخ
ناشناس
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اگه میخواهیم جامعه پویا داشته باشیم حق اینه که اشخاص با صلاحیت بیشتر صاحب کار مرتبط باشوند ولی متاسفم که این طور نیست ، و من یقین دارم که این طرح هم اجرا نمیشه ، چون حتی اون اقایانی هم که کامنت های موافق گذاشتن اگه قدرت داشته باشن برای دختران ، خواهران و همسران خودشون کار درست میکنن.
ناشناس
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
باید با یک پیشینه تاریخی به این قضیه نگاه کرد اگر در اروپا زن و مرد شانه به شانه هم کار می کنند بخاطر این است که نیروی کار کم است و زنها هم مجبور هستن کار کنند ولی در کشور ما که موج عظیم بیکاری در بین آقایان وجود دارد باید منصفانه عمل کرد وقتی که آقایون بیکار باشند و خانم ها دارای شغل باشن اتفاقا این به ضرر خانم های محترم است چون از یک طرف پسرها نمی تونن ازدواج کنن و از طرفی توقع خانم ها بالا می رود پس در نتیجه شوهر مناسب برای خانم ها نیست و بعد از مدتی هم سن ازدواج و بچه دار شدن برای خانم ها سپری می شود و زندگی را می بازند حالا خانم های محترم برید مثل چی کار کنید
سمیرا
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اگر بگن بین خودت و برادرت یکی تون باید برید سرکار کدو رو نتخاب میکنی خواهر جان؟ شما باید مسئولیت خانه و خانواده رو به عهده بگیری یا داداشتون؟
برنامه های خطایی که این همه سال جای بود باعث شده ما مثل یک مرد که باید مثل همسر و پدرمون برن سر کار ، توقع شغل داشته باشیم. سر کار رفتن خانم ها بد نیست و خوب هم هست، اما موقع انتخاب بین شما و دادشتون کدامیک؟
ناشناس
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من وبرادرم با هم وارد يه شركت شديم با كار زياد وحقوق كم برادرم سال اول كارو رها كرد ورفت .سه سال بعد من به استخدام شركت در اومدم وشرايط شغليم بهبود پيدا كرد الان هشت ساله دارم كار مي كنم اما برادرم هنوز بيكار هستن .ما هر دو فرصت برابر داشتيم اما ....
عادل
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
حاجیه خانم من شغلم حسابرسی است تا جائی که فهمیدم خانمهای شاغل بیشتر پولشان را به آرایش و بتونه کاری صورت می دهند تا کمک حال خانواده باشند، البته خانمهای خانه دار هم کم از خانمهای شاغل ندارند زندگی بیشتر زنان ما شده رنگ مو و بتونه کاری صورت ،خانمهای خارجی و کافر از زنان ما بحجاب ترند پیدا کنیم پرتقال فروش را .
سعيد
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شتر - گاو - پلنگ شنيديد؟
مهدی
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چرا خانوما فقط از حقوق برابر حرف می زنن ولی هیچ وقت از وظایف برابر چیزی نمی گن؟
(نفقه، مهریه، سربازی،جنگ و...)
واقعیت اینه که مردها از خودشون دفاع میکنن حتی اگه حکومت از اونا دفاع نکنه. یه نگاه به جوامع غربی بندازین. ده ها ساله که تمام قوانین به شدت به نفع زن ها علیه مردها شده. اما باز هم وقتی به امار نگاه می شه، مرد ها همه کاره هستند. مثلا با وجود این که قانون ارث به نفع زنهاست، اما فقط یک درصد از کل ثروت جهان متعلق به آنهاست.چون مرد ها از خودشون دفاع میکنن و فمنیسم کشکه
ناشناس
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اولویت کار با مرد است زن اگه بتواند همان خانه داری کنه و بچه شو خوب تربیت کنه هنر کرده این به نفع سلامتی زنان و جامعه است مردان که کار کنند یعنی خانواده های بیشتر وسالم تر و کم شدن مجردها و کم شدن فساد در جامعه و... سعی کن اینو بفهمی ... اشتباه نکن من یک زنم که نظر دادم.
زهرا
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
جامعه جهان سومی ما هنوز بین مدرن شدن و سنتی ماندن مرذ .هنوز مردای سنتی زیادی وجود دارن کا با کار کردن زن ها مخالفن و از طرف دیگه هم برعکسش هم زیاده .هر وقت تو نستیم تو خونوادهامون به یه نتیجه منطقی برسیم اونوقت از اون بالا بالاها هم چنین دستورات مزخرف و جهان سومی صادر نمیشه
ناشناس
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پس دستورجهان سومی نفقه ومهریه رو هم حذف کنندبابا 1400سال گذشته
زهرا
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
جامعه جهان سومی ما هنوز بین مدرن شدن و سنتی ماندن مرذ .هنوز مردای سنتی زیادی وجود دارن کا با کار کردن زن ها مخالفن و از طرف دیگه هم برعکسش هم زیاده .هر وقت تو نستیم تو خونوادهامون به یه نتیجه منطقی برسیم اونوقت از اون بالا بالاها هم چنین دستورات مزخرف و جهان سومی صادر نمیشه
ناشناس
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
هوووف کی حال داره این همه نظر رو بخونه.
ناشناس
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
والا از قدیم زنا بیرون از خانه کار می کردند علاوه بر بچه داری و شوهرداری و کارهای منزل ، کارهای بیرون از خانه را که سخت هم بود انجام می دادند مثل : کشاورزی ، دامداری ، آسیاب گندم و .... آن موقع مردی نمی گفت نه تو بشین خونه این کارا برات سنگینه
اما حالا که کارا اداری شده و زور بازو نمی خواد و کارهای خانه هم ماشینی شده و زودتر تمام می شود و تعداد فرزند آوری هم کم شده مردانی پیدا شده و می گویند نه شما ریحانه اید بشینید خونه و بچه داری کنید !!!!!!!! شگفت انگیزه
امين اله
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما وقتي سردرد داري ابتدا به ساكن برايتان قرص سردرد تجويز مي كنن اما همه مي دانند كه بايستي منشائ سردرد بدست ايد اين مثالي بود براي اين مطلب كه مي خواهم بگويم و ان اينكه در حال حاضر كه دولت نمي تواند شغل براي همه ايجاد نمايد مي بايست به همان صورت فوق ابتدا تا مدتي از استخدام زن ها ممانعت كرده و وقتي كه همه مردان مشغول بكار شدند آنگاه انهم در رشته هاي مخصوص زنان به انها كار بدهد از طرفي كدام دختر باصطلاح تحصيل كرده و از همه مهمتر شاغل حاضر است زن پسري مومن خانواده دار با شخصيت و ... ليكن بيكار بشود !!!!!!!!!!!
و اين در حالي است كه از قرن ها قبل در اين مملكت پسرهاي تحصيل كرده حتي در سطح خيلي بالا و داراي شغل هاي مهم به خواستگاري دختري بيكار حتي بي سواد هم رفته اند ...
و در خاتمه اگر 100 شغل موجود باشد و 100 مرد و 100 زن هم وجود داشته باشند كه متقاضي كار باشند ، انگاه شما ان 100 شغل را به چه صورت تقسيم مي كني كه آن 200 نفر مرد و زن راضي باشند .

جواب هاي شما را نمي دانم ولي بنده ان 100 شغل را به ان 100 پسر مي دهم و وقتي ان 100 پسر شاغل با 100 دختر بيكار ازدواج كردند مثل اين است كه 200 شغل بوده و همه رفته اند سركار
اينقدر كج بحث نباشيد من مخالف كار كردن زن ها نيستم ولي در حال حاضر كه اين همه فساد در جامعه است راه حل منطقي همين است مرد كه كار داشت مردانگي مي كند و زير بار مسئوليت مي رود كار نداشت به بيراهه مي رود مي گين نه سري به امار دختران ترشيده شاغل بزنيد كه ديگه از وقت ازوداج انها گذشته است
مریم
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برید ...کار کنید دربیارید تقدیم کنید به خانم . خانم های عزیز حرص نخورن شان خانم ها بالاتر از این حمالی هاس.!راست میگن دیگه وظایف شرعی شونو انجام میدن.منتها بلد نیستن چطوری بگن.
این جا دلشون می خواد دیده نمی شن هارت پورت الکی کنن وگرنه این ها همون هایی هستن که می دونید.
من اگر کار و تحصیلات عالیه ام باعث توهین به شان ادم بشه یک روز هم با این ها یک جا کار نمی کنم حتی اگر از گرسنگی بمیرم چون وظیفه و تعهد من نیست بهترین چیز عزت نفس .ولی می دونم یک زن باید خودش برای خودش ارزش قائل بشه و احترام بزاره تا دیگران هم یاد بگیرن .کاری که تو ایران برعکس. همه جامعه رو نمیشه درست کرد متاسفانه مادرهایی من تو جامعه دیدم که خودش به عنوان زن این اقایون رو تربیت کردن و اعتقاد به این رفتارشون دارن.پس اول از خودمون شروع کنیم.
ناشناس
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعيت اينه كه در هر نبرد عادلانه اي كه فقط زور بازو مطرح نباشد و درايت و شايستگي كمورد توجه قرار گيرد آقايان هيچ شانسي براي پيروزي ندارند لذا به اينجور دوپينگ ها محتاجند بينواها تا بتوانند مستخدمي تو سري خور شوند. ما زنها گليم خودمان را بيرون ميكشيم.
ناشناس
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
ناشناس
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برا دولت روحانی و طرز تفکرش در مورد زنان متاسفم.دقیقا مثل سعودی ها به زنان نگاه میکنند فقط خانه نشینی
رضا
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خطاب به بانوان تحصيلكرده مملكتم عرض مي كنم : دو سال برو خدمت وظيفه عمومي ماليات عمرت رو بده بعد بيا تو صف استخدام هياهو كن
علی
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا احترام به زن در کشور ما فقط یک شعار است. سایه طالبان ایرانی مثل یک عقاب آماده نشستن نزدیک و نزدیکتر و آماده نشستن است. بره ها را بسته و گرگها را رها کرده ایم.
علی
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا احترام به زن در کشور ما فقط یک شعار است. سایه طالبان ایرانی مثل یک عقاب آماده نشستن نزدیک و نزدیکتر و آماده نشستن است. بره ها را بسته و گرگها را رها کرده ایم.
الکترونیکی
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بعضی از سازمان ها از جمله سازمان هواپیمایی برخی از شرایطشون رو تغییر دادن و حالا از رشته الکترونیک هم برای برخی مشاغل میگیرن دوستان اگهدعلاقه دارن می تونن ثبت نام کنن
ناشناس
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
فرارو مریضی؟
90 درصد خوانندهات مجرد و بیکار هستن
یعنی یه بار نشد یه بحث خاله زنکی اینطوری نزاری توش دعوا نشه
مشکل کشور ما اینه ما یک کشور ثروتمند داریم و مردمی داریم فقیر!
کار نداریم ، بیکاری بدتر از هر درد دیگه ای هست برای همین هست هیچ یک از جوونا امیدی ندارن آینده ای نمیشه متصور شد
حالا اینکه دخترهای بنده خدا این وسط قربونی بشن زیاد فرقی نداره اونی که میخواد بره از پارتی استفاده میکنه میره جذب میشه هر جایی که اراده کنه!
اونی که پارتی نداشته باشه باید بره گدایی
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وا اسف ها سر می دهند حالا خوبه از همین ها که اتفاقا ادعاشون بیشتر و خودشونو به در و دیوار میکوبند کمتر خرج میدن و همین طوری که بل بلی می کنن بیشترهم منت میزارن تا یک مردی که شغلش ازاده. صبح تا عصر هم فقط به فکر پیچوندن کار تو اداره ها هستن اگه ندیده بودی می گفتیم علی اباد شهره!
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آقا اصلا ولش. مردا برن خونه داری و نچه بزان و زنا برن کار کنند!!! بابا با نظام طبیعت که نمی تونید مقابله کنید
محمود
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
سلام
زن ها از احترام ويژه برخوردارند اما اگر درست بيانديشند جز در موارد خاص ضرورت دارد دردامان خود فرزنداني پرورش دهند تا در جامعه مايه سربلندي و افتخار آنها باشند نه آن كه با گرفتن حقوق ماهانه جاي يك پدر خانوداده را بگيرند وبا اين اوضاع واحوال بيكاري او را خانه نشين كنند و آنوقت يك خانواده با دو حقوق و يك خانواده با يك حقوق و بعضا يك دختر مجرد بماند ويك پسر مجرد چون يك خانم جاي يك پست اداري را اشغال كرده در حاليكه اگر اين خانم بجاي كار به تربيت فرزندش مي پرداخت قطعا از زندگي مفيد تري برخورداربود و براي جامعه با ارزش تر حالا مي بيني مرد سر كار زن سر كار فرزند هم مهد كودك و بزرگ كه مي شه پدر و مادر را خوب نميشناسه و هر كسي راه خودش ميره وجامعه را فاسد مي كنند اين زن نمي دانه به نوعي ناموسشو داره مي فروشه .......يخورده خانمها براي مردان ايراني جايگاه و ارزش قائل باشند البته براي بعضي شغلها الزامي و واجب است از خانمها استفاده شود
اهورا
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بعنوان یه مرد متاهل وکارمند.. و یه دختر نازنین هم دارم.از برخی نظرات مردها واقعا تاسف میخورم..این مردان حتا یه لحظه فکر نمیکنن خودشون مادری دارن که جنستیش زن است خواهری دارن که جنستیش زن است دختری شاید داشته باشن.وووو
چطور قبول ندارید که تبعیض علیه زنان در این کشور بیداد میکند؟؟؟
شاید منتشر نکنی فرارو...نکردی هم نکردی..مردهست..
مسعود
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
زن قهرمان نیست ، زن ریحانه است.
ناشناس
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ما نمیخواهیم ریحانه باشیم، ما میخواهیم انسان باشیم
ناشناس
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
همین الان بخش خصوصی زنان تحصیل کرده رو استثمار میکنه. جای سه نفر باید کار کنی حقوق کمتر از اقایون هم میگیری!
بی طرف
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
تو مملکت ما متاسفانه هیچ بهایی برای زنان مگه در دعواهای زن و شوهری و یا موقع اخذ مهریه داده نمیشه
ناشناس
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
معلومه وقتی که زنان در بازار کار هستند وبا دستمزد های کم مشغول کار هستندجایی برای مردان نمی ماندزنان شوهر دار هم که شاغل هستند معضل دیگر جامعه هستندهفت میلیون جوان بیکار داریم اینها چکار کنند دزدی هم که نمی توانند بکنند دولت باید فکر اساسی بکنه
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
این گناه زنان نیست گناه مسئو لان است که تنها بلدند شعار بدهند
ناشناس
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مازنان باید زندگی رابرای خانواده بسازیم نه که با کاربیرون آسایش راازمردبگیریم
ناشناس
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چه بسا همان زنانی که شما فکر میکنید جای مردان را در مشاغل میگیرند اگر با انها فرصت داده شود کار افرینانی باشند که برای هزاران مرد کار ایجاد کنند!
نمونه این مورد را در سال گذشته در سوئد داشتیم که یک زن ایرانی جایزه بهترین مدیر سوئد را که 2000 کارمند دارد کسب نمود.
ما مردها باید این مسولیت سنگینی را که خودمان بر دوش خودمان گذاشتیم باید با زنان تقسیم کنیم.
ستاره
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آفرین به شما مرد واقعی
تويسركاني
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خانم محترم بشين خونه بچه ات را تربيت كن به آرامش فرزندان و شوهرت فكر كن شما خانمها بخاطر چشم هم چشمي ميرين سر كار كه مثلا قيافه بگيريد متاسفانه در ادارات هم هيچ كارايي نداريد يكي بايد ببرتون يكي بايد بيارتون تا بهتون حرف هم ميزنند ميريد مشينيد گريه و زاري كردن كلي هم حقوق ميگيريد شما راضي هستيد برادرت كه درس خونده بيكار باشه ازدواج نكنه بعد شما بياي سركار تازه فايده هم نداريد .
ناشناس
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آدم اول آرامش خودش مهمه، بعد بقیه
جهان وطن ایرانی
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دوستان عزیزی که به این شکل فجیع زن ستیزی می فرمایید
تشریف ببرید و اوضاع کشور های پیشرفته رو بعد از اعطای حقوق برابر به زنان با قبل از اون مقایسه کنید
در ضمن می دونید به خانوم آنگلا مرکل بانوی جهان و مقتدر ترین رهبر اروپا می گن؟
می دونید بزرگترین زمامدار تاریخ روسیه کاترین کبیر بود؟
می دونید مردم بریتانیا ملکه الیزابت اول رو بزرگترین رهبر خودشون می شناسن؟
می دونید بزرگترین نخست وزیر هند خانوم ایندریا گاندی بود؟
و خانوم ماری کوری تنها فردی بود که دو جایزه نوبل فیزیک و شیمی رو گرفت؟ و صد ها و دیگه ...
حالا زن ها نباید کار کنن؟ مثل عربستان؟
ناشناس
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
عزیزم یه حق مهریه و نفقست که اونم بهت میدیم ولی از حقوقمون کوتاه نمیایم.....آخه حقوق شما قیمت داره و واسه ما نه
جهان وطن ایرانی
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
ناشناس ۰۳:۰۸
من مرد هستم اما پسر یک بانوی معلم ، شوهر یک بانوی خبرنگار و پدر یک دختر دوازده ساله هم هستم . شما مهریه و نفقه رو برای خودت نگه دار که پولدار بمونی
محمذ
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
واقعا دارم به زنان بگم حیف نکرده روح پاک و قلب مهربانتان را در کارهای جسمی تلف کنید بابا بگزارید مردان به دنبال کار بروند وشما مرد پرورش بدهید و خودتان مرد نشوید تحصیلات هم داشتن شعور و دانایی بیشتر است نه برای ایجاد شغل برای زنان.
ناشناس
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
با توجه به بحران اجتماعی پیش رو که در آن جوانان مایل به زندگی مجردی بوده و باعث فروپاشی جامعه میگردد من موافق مهندسی اجتماعی دولت در بکار گیری مردان و استخدام آنها می باشم ضمنا به طور کلی با تفکر جامعه مبنی بر خوشبخت شدن افراد با استخدام دولتی مخالف بوده و باید با ایجاد تسهیلات برای افراد و جلوگیری از سو استفاده های مالی جوانان به سمت اشتغال زایی هدایت شوند تا بدنه دولت نیز کوچکتر شود
بی نام
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
متاسفانه جامعه بشری به بهانه تساوی حقوق زن و مرد ، زن مظهر عشق و مهرورزی و مربی و پرورش دهنده که بالاترین نقش در عالم هستی هست را از او گرفت و او را جهت تامین منافع اقتصادی خود به کار گمارد و حالا تا بیائیم ثابت کنیم که کار دادن به زن نه تنها احترام به حقوق زن نیست بلکه جفایی بزرگ در حق او است. زن باید سروری کند نه کارگری ، زن مظهر عشق است نه جنگ ...متاسفانه حتی اخیرا از زنان دارند در نیروی نظامی استفاده می کنند که عمق فاجعه را نشان می دهد . به خود آئیم تا نابود نشده ایم!!!
ناشناس
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
از کف تا بام خانه از ان من
از بام تا به ثریا از ان تو
ناشناس
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
زن ریحانه است و نباید روح وجسمش به دنبال کارهای خسته کننده و ملال آور باشد.
اگر زنان کارگر را بعد از سی سال کار ببینی نسبت به زنانی که مشاغلی را در خانه دنبال کرده اند متوجه ظلمی می شوی که در حق زنان کارگر شده است
طلاق - فساد - فرسودگی - خستگی حاصل کار در خارج از خانه است و جلوگیری از کار زنان کار درستی نیست
بهترین راه چاره تلاش برای درک صحیح از این وضعیت برای دختران و خانم ها است تا خودشان راه درست را انتخاب کنند وگرنه احساس می کنند تبعیض و عمدی در کار است
moha
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
متاسفانه تو عرف و قانون جامعه ما مردان نان اور هستند و معمولا زنان حاضر به ازدواج با مردانی که شغل های پایین تر از خودشون دارند یا بیکار هستند رو ندارند....
از طرفی استخدام های خصوصی رو یه نیگاه بندازین همه اش خانومه
این طرح تبعیض امیز هست اما برای حفظ سیستم سنتی خانواده ضروری هست.
کلا بین زندگی اجتماعی که اسلام تو قران واسه مرد و زن در نظر گرفته با چیزی که بعد از انقلاب صنعتی فراگیر شده تناقض هست و در تئوری راه حل و اپدیتی به این مسله وارد نشده
داعش بطور مستقیم با زنان تحصیلکرده و مشغول به کار برخورد میکنه
سیستم وهابی یه طور
و چمهوری اسلامی هم به نحوه ی نرم تری همون سیستم رو نگه میداره
در غیر اینصورت هم باید خانوم ها به ازدواج با مردانی با موقعیت پایینتر اجتماعی اقتصادی راضی باشند هم احکام صریحی مانند بر عهده بودن نفقه بر مرد باید تغییر کنند؛ که البته جامعه امروز زن و مرد کار میکنند که زنده بمونن، دیگه زندگی معنی نمیده
مرادلو
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
مطلب خوبی نبود
این صحبت شما واسه وقتی هست که بیکاری در جامعه وجود نداره
ناشناس
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.
مونا
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
والا الان بیشتر ارگان ها خصوصی هستند و اکثر کارمندانش خانوم.حتی ادارات دولتی هم بیشتر پرسنلش خانوم هستند.شاید در ظاهر استخدام آقایون بیشتر باشه ولی ما در عمل یه چیز دیگه می بینیم.دولت وظیفه داره در بحث اشتغال مثل تحصیلات امکانات برابری رو برای زنان و مردان ایجاد کنه ولی درجایی که ما یک کشور بیشتر وارد کننده هستم تا تولید کننده و بیکاری داره توی کشورمون بیداد میکنه اولویت استخدام با اون مردیه که زن و بچه داره تا شرمنده خانوادش نباشه.
ناشناس
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
من معتقدم زنها نباید بیکار شوند فقط استخدامشون باید محدود شودچون به مشاغل زنان هم نیازه.ولی نه به حدی که جای مردا رو بگیرن.بهرحال نون آور بودن مرد نبایدزیرسوال بره.
ناشناس
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آخی از حالت ارباب بودن خارج بشید، ناراحت میشید؟
ناشناس
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
وضعیت اقتصادی کشور به دلیل خودخواهی و بعدم مدیریت عده ای به حد بحرانی رسیده , حقتون رو از اونها مطالبه کنید.
چرا وضعیت نا بسامان اقتصادی رو ناشی از سر کار رفتن خانم ها میدونید؟ ای همه تعصب کور کورانه کشور را به قهقرا میبرد.