صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۰۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
فرارو- روز سه شنبه رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فن آوری در مجلس استیضاح می شود.

بسیاری ناظران این استیضاح را سیاسی و در راستای مسائلی خارج از مسائلی فنی، علمی و اصولی وزارت علوم تحلیل می کنند.

کارشناسان معتقدند عملکرد وزیر علوم در این وزارتخانه رضایت بخش بوده است و فرجی دانا قربانی تندروی برخی نمایندگان و همچنین بخشی نگری نمایندگان و نارضایتی شخصی آن ها از اقدامات او در وزارت علوم است.

با این حال نمایندگان استیضاح کننده موارد مختلفی را برای استیضاح وزیر علوم مطرح می کنند. مواردی که ترکیبی از انتقادات سیاسی و مدیریتی را در بر می گیرد.

51 نماینده در طرح استیضاح دلایل خود را اینگونه اعلام کرده اند: "عدم پایبندی ایشان به رویه‌های قانونی، مصالح کشور و مشی اعتدال و وعده‌های داده شده در زمان رای اعتماد به مجلس و به تبع آن ایجاد و فراهم‌سازی بستر و ترویج افراطی‌ گری در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی."

با این وجود رصد افکار عمومی نشان می دهد که رویکرد مردم نسبت به عملکرد وزیر علوم متفاوت از رویکرد و نگاه نمایندگان است.

به همین دلیل از مخاطبان فرارو می خواهیم برای آگاهی نمایندگان نظر خود را راجع به استیضاح رضا فرجی دانا در کامنت های این خبر اعلام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
مرتضی
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
استیضاح نماینده گان کاملا دلیل سیاسی داره و من که خودم دانشجوی ارشدم کاملا کارهای اقای دکتر فرجی دانا را تایید میکنم
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
این استیضاح هم مثل بقیه ی استیضاح ها امری است طبیعی.
نمی دانم چرا اصلاح طلبان آمریکایی می لرزند؟!
رضا
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اگر ایشان از وزارت برکنار شود ننگین ترین کارنامه مجلس خواهد شد
اقتصاد
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
رعایت نکردن حد وسط محکوم است چه شریعتی و مسلمی نائینی باشند و چه فرجی دانا
کرمی
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
استیضاح فرجی دانا یک افتضاح سیاسی است.
ناشناس
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
کاملاً موافقم
ناشناس
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
باید استیضاح بشود
بنده از بلاتکلیفی دانشگاه خود (تهران) که ماه هاست صاحب نداره و سیاسی کاری داره توش موج میزنه به ستوه اومدم...
این مسخره است که سرپرست گذاشته شود و بعد دوباره برکنار شود یک سرپرست دیگر بیاد. اصلا سابقه نداشته و منطقی نیست. آن هم به شیوه سنگالی احمدی نژاد که یهو تو جلسه دکتر امید میفهمه که برکنار شده...
مگر قرار نبود رئیس را اساتید انتخاب کنند؟ چرا کش میدهند؟ چرا خبرهایی مبنی بر سیاسی کاری در انتخاب رئیس دانشگاه تهران میشنویم...؟!
توحید محمدزاده
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اگر نظر نمایندگان مجلس اینه که استیضاح بشه خب استیضاح بشه چرا هی دارین ادا در میارین ؟
نظر خواهی لازم نیست که
جنگ نرم
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به نظر من کمترین کاری که میشه کرد همین استیضاح است
چون امثال این اقایان باید محاکمه شوند
زارعی
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
نمی دانم چرا عمل به قانون این قدر افراد را به جوش آورده اگر قرار باشد که به قانون احترام نگذاریم دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود این چه جنجالیست که به پا کردید؟
ناشناس
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
یک استیضاح سیاسی که نتیجه ش میشه تکرار فاجعه بورسیه های غیر قانونی!!
مریم
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
در جایی که ناحق باشد،کسی را که حق می گوید استیضاح می کنند.
عملکرد آقای وزیر قابل ستایش است.
علی آذرلی
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
قطعاً برنامه ای سیاسی است
ناشناس
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
با این حرکت،محبوبیت فرجی بیشتر شده
ناشناس
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
وقتی نامه 2 سطری یک نماینده دارای 20- 30 تا غلط املایی و انشایی هست خوب معلومه دکتراشو چگونه گرفته !!
abbas
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به اميد روزي كه همه ايراني ها درد وطن داشته باشند .
ناشناس
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
برای نمایندگان مجلس متاسفم . که این چنین حقوق دانشگاهیان را نادیده می گیرند. باید خود نمایندگان این نمایندگان را استیضاح کرد.
سعید
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
موافق استیضاح ایشان هستم
اروین
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
تندرو ها بروند یک جای گرم پیدا کنند
ناشناس
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بابا بذارين وزير كارشو بكنه!!!!!!!!!!!!!!!
افشار
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به نظر بنده بهتره استیضاح بشه. چرا که مملکت ما مدتی هست به آرامش رسیده و همه چیز خوب پیش میره. عجیب نیست این؟ بعضی عادت کردن به تنش آخه
ناشناس
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
تثبیت بسیاری از مهره های دولت نهم و دهم در پستهای قبلی خود ایراداساسی به دولت دکتر روحانی است . شعار اعتدال و تدبیر و مشارکت همه نیروها بسیار خوب و پسندیده است اما باج خواهی و اخلال در برنامه ها و زندگی مردم و ویژه خوری های عده ای خاص غیر قابل اغماض است . داستان استیضاح دکتر فرجی دانا بی ارتباط با این سهم خواهی های نامشروع نیست . استفاده دکتر روحانی از مدیران صادق و مخالف مشی دولت شجاعانه و قابل تقدیر است اما نحوه برخورد گروه هایی مانند پایداری در مجلس ، حکایت شمشیر از رو بستن و مبارزه با برنامه های دولت و از جنسی دیگر است . با این تفاسیر اگر شخصی مانند فرجی دانا دست به پاکسازی چنین افرادی از سطح دانشگاهها زده ( که قطعا چنین نیست) بسیار کار پسندیده ای کرده و این عین رحمت و اعتدال و تضمین منافع ملی و پیشرفت کشور است و چه بسا باید به تمام ارکان دولت نیز تعمیم داده شود . لذا دکتر روحانی نباید در برابر این جماعت کوتاه بیاید، قابل قبول نیست که ما با آگاهی از نالایق بودن و حتی مضر بودن بعضی از این اشخاص در مناصب اجرایی بر ادامه فعالیت آنان تاکید کنیم.
مهدس
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بسیار وزیر تندرو وبی انصاف ومسلوب الاختیاریست......
ارشدی
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بخاطر مدرک جعلی کوچک زاده چرا باید یک وزیر فرهیخته استیضاح شود
ناشناس
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
از طنزهاي تلخ روزگار اين مردم سالخورده كه انگار تمامي ندارد. حال هي بگويم ايران و ايراني يك زماني فلان و فلان بودند و هزاران هزار ادعاهاي درست و غلط ديگر كه اگر تنها يك درصد آن درست بود اين وضعيت ما و عصاره ملت ما نبود.
محمد
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
التهابی که تو دانشگاه ها ایجاد شده باعث شده که دانشجویان به سمت مسایل علمی نرن.
من خودم دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهانم،همه ما بحث و مناظره سیاسیت.علم تعطیل
رامین
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
استیضاح سیاسی نیست و نمی شود که تا اسم استیضاح و یا سوال از وزا پیش می آید بر چسب سیاسی زد و با هوچی گری فضا را آلوده کرد وزیری که به وضیفه اش عمل نکند و یا کوتاهی کند باید توسط خود رئیس جمهور برکنار شود
ناشناس
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
موافقم، استیضاح سیاسی نیست بلکه کاملاً بر اساس منافع است!!! چون یک عده منافعشان به خطر افتاده استیضاح می کنند
علیرضا
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
با رفتن دکتر فرجی دانا دنیا به اخ ر نمی رسد و ریس جمهور دست از هدف بلندش که تعالی کشور بر نمی دارد . اما تنها یک نکته قابل توجه باقی می ماند ایا وزیری دیگر این جسارت را خواهد کرد که با فساد برخورد کند. واین بدعتی است که اگر بوجوداورندگان ان در نزد ملت و باریتعالی باید پاسخگو باشند
ولله عاقبت امور
عباس
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اقای فرجی دانا ازشما تمنا داریم با گفتن فسادهای 8 سال گذشته دست دزدها ورانت خوارها را رو کنید .متشکریم
حامد
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
استیضاح وزیر کاملا سیاسی است و به ضرر مسالح نظام مقدسجمهوری اسلامی
هموطن
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
چرا در جامعه ما مسئولین برای انجام یک کار قانونی اینقدر هیاهو راه می اندازند و باعث صرف هزینه های زیاد برای نظام می شوند !!؟ استیضاح حق قانونی نمایندگان است و بگذارید مسیر خودش را بصورت طبیعی طی کند اگ دلسوز انقلاب ، نظام و ایران هستید
محمود
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اسیصاح سیاسی است بلا تردید
ناشناس
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
مخالف شدید استیضاح فرجی دانا
عبدی
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
عده ای از روی نادانی به فرجی دانا خورده میگیرند و بدنبال جنجال سیاسی در آستانه سال جدید تحصیلی هستند
ناشناس
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به نظر من بهترين محكمه براي قضاوت خو دانشجويان و دانشگاهيان هستن كه بطور مستقيم با وزارت ايشان در تماس هستند چه خوب بود اگر يك نظر سنجي از خود دانشجويان در مورد استيضاح انجام ميگرديد بعد از اون اگر نارضايتي دانشجويان درصد بيشتري مي آورد آنگاه وي رااستيضاح مي كردند با احترام
مسعود
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
باید برای ملتی که نماینده های آنها بجای اینکه همراه و هم رای مردم باشند فقط به فکر مصلحت خود و فامیل خویش هستند تاسف خورد مثلا اسم آنها نماینده ملت هست ما مردم باید حافظه تاریخی خود را بالا ببریم تا تو دوره های بعدبه چنین سودجویانی رای ندیم و دانشجوها و اساتید تو سراسر کشور میتونن با تحسن خود به پشتیبانی از این وزیر شجاع برآیند وگرنه مجلس با این کارش به بقیه هم هشدار میده چنانچه چیزی از آقایون دیدند افشا نکنن وگرنه چنین خواهد شد پس ما باید از وزیر حمایت کنیم
سیدرضا
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به نظرم نمی توان مطلق در این باره صحبت کرد و باید استدلالات موافقین و مخالفین و دفاع وزیر را در مجلس شنید.
اما با اطلاعات فعلی، مخالف ادامه فعالیت ایشان هستم. هم به دلایل علمی و هم نگرش ها و عملکردهای سیاسی و فرهنگی.
ناشناس
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
استیضاح دکتر فرجی دانا ظلمی در حقوق فارغ التحصیلان با مدرک واقعی است
ناشناس
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
مطمعن باشيد سياست دكتر روحاني وابسته به يك وزير نيست . آقاي دكتر فرجي استيضاح بشه يا نشه درسياست دانشگاه از نظر دكتر روحاني تفاوتي نميكنه دوباره وزيري مياد كه راه دكتر فرجي واقعا دانا را ادامه دهد. قرار نيست با حرف چند منفعت طلبي كه از تحريم و لفظ فتنه نون ميخورند سياست و مشي دولت عوض شود.
ناشناس
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
برگشتن به مدار حق و حقیقت هزینه هم داره که استیضاح هم یکی از همین هزینهاست
ssaeed
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به نظرم باید ازنکاتی که باعث رشدمالزی فارغ از همه محدودیتها و ... شد تا ماهاتیر بتواند کشورش را شکوفا کند درس واستفاده شود
محمدحسین
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
سلام آقای فرجی دانا نه تنها باید از سمت وزرات کنار گذاشته شود بلکه باید در دادگاه محاکمه شود.
ناشناس
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من ديگه هيچ حرفي ندارم
رضا
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
استیضاح حق قانونی مجلس است . عقلانی فکر کن و حرف بزن . رأی هم نیاورد یکی دیگه میاد قحط الرجال که نیست.
ناشناس
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
مجلس در این امر بسیار عجله و بسیار اشتباه کرد بهتر است مجلسیان یعنی نماینده گان غیر مردمی بیشتر در این رابطه نظر مردم رو درک میکردند.
ناشناس
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فرجي دانازينت وزارتخانه است وبه ميز نيازي ندارد اوابوذردولت روحاني است وچه خوب است مجلس درآخرين سال خدمتگذاري دل دانشگاهيان را شاد نمايدوباحمايت از فرجي دانا مكر دشمنان انقلاب خنثي نمايد
ali
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فرجی دانا خاریست در چشم دشمنان ملت ایران
دختر
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این استیضاح به نفع جامعه علمی کشور نیست. فرجی دانا بر علیه دروغ، شفاف سازی کرده نه بر علیه عدالت...
ناشناس
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این استیضاح آخرین زورهای انشاالله ناکام ته مانده احمدی نژادی هاست.
ناشناس
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اگر انتقادی هم به ایشان وارد باشد محافظه کاری وعدم قاصطیت بیشتر در احقاق حقوق دانشجویان و مسامحه در جهت افشاگری فجایع دولت فبلی در وزارت علوم است
ناشناس
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
باید همه جریان های کشور را آزاد گذاشت .... نه که کسی خلاف میل ما رفتار و حرکت کرد را محکوم کنیم اصل دموکراسی
ایمان
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقای وزیر سفت بایست
جاء الحق و زهق الباطل
ناشناس
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
به نفع اش است می رود کانادا حالش را می برد بجه هایش را در بهترین دانشگاهها ثبت نام می کند و الی اخر
فقط معلوم نیست این فرصت های مطالعاتی فقط در اختیار برخی قرار می گیرد
ما نفهمیدیم دولت کانادا با ملت ایران قهر است یا با دولت ایران
رضا
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضا = رسوایی
دکتر فرجی دانا محبوب هر ایرانی
اناركي
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خواست و فرصت الهی است برای آقای فرجی دانا برای روشن کردن اذهان عمومی از اجحافی که در سالهای گذشته بر جامعه علمی شده است
ناشناس
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح یک دانشمند و یک استاد برجسته علمی که در دنیا شناخته شده آنهم به دلایل کاملا سیاسی واقعا جای تأسف فراوان داره
مهدی
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح شخص فرهیخته و با سوادی همچون جناب آقای دکتر فرجی دانا به نفع منافع نظام نبوده و تنها جنبه سیاسی دارد نه علمی.
فرزان
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این نماینده هابازنده های بدی هستند خودشون میدونند نماینده مردم نیستند.وبا مردم لجبازی میکنند.
سید
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
با استیضاح وزیر علوم مخالفم؛ زیرا:
زمان تصدی ایشان (9 ماه) برای ارزیابی موفقیت وزیر کافی نیست و موجب بی ثباتی در مدیریت وزارتخانه می شود!
ثانیاً دلایل استیضاح کنندگان با قرائن و شواهد موجود نمی خواند زیرا لغو بورسیه هایی که بر اساس رابطه و نه ضابطه بوده است عین عدالت و اعتدال است که موجود امیدواری دانشجویان کوشا و سبب ناامیدی اشخاص رانت خوار می شود. مجلس طرف کدام را می گیرد؟
ثالثا برخی از نماینده های مجلس خود متهم استفاده از رانت هستند و باید در دادگاه صالح پاسخگو باشند نه اینکه حالا مدعی هم بشوند
رابعا عزل روسایی که دانشگاه ها را تبدیل به پادگان کرده بودند و اساتید را قلع و قمع می کردند عین وعده رییس جمهور به مردم است که باید عملی شود و الا ایشان خلف وعده کرده است!
النهایه نمایندگان مجلس با این رفتار خود زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات آینده جهت حذف نامشان از نمایندگی را فراهم می کنند زیرا احساس بنده و دوستانم این است که عده ای در مجلس دلشان برای دوره احمدی نژاد تنگ شده و دارند کارشکنی می کنند. والسلام علی من اتبع الهدی!
مهدی
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
با سلام
دولت چرا از اعمال حقوق قانونی نمایندگان در ایفای وظیفه ذاتی خود می ترسد؟
اگر دولت معتقد است وزیر کارکرد خوبی دارد چرا از استیضاح می ترسد؟استیضاح یک فرصت برای بیان خدمات اگر وجود داشته باشد خواهد بود.
تهدید نمایندگان منتقد و مخالف ،بکارگیری الفاظ نامناسب در مقابل منتقدان و مخالفان در شان دولت اسلامی و دولت مدعی قانون نیست.
ناشناس
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این استیضاح یک اقدام خلاف میل مردمه تازه دانشگاه داشت رنگ آبادی و آزادی به خودش می دید .
ناشناس
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بنظر مى رسد نمايندگان محترم از فاش شدن سوء استفاده هاى متعددشان مى ترسند و به هر عنوان شده جهت فشار به دولت روحانى اين كار را مى كنند و متوجه نيستند كه با اين كار تنفر جامعه علمى را نسبت به مجلس محترم ايجاد مي كنند
پيشنهاد بنده به نمايندگان ارجمند اين است كه بين خود و خدايشان خلوت كنند و بدانند كه روز قيامت به هر عمل نفسانى پاسخ خواهند داد  
آزاد
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فرجی دانا رسواگر واقعی
محمدرضا
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من دانشجوی دانشگاه علم و صنعت هستم ، به نظر من ، دکتر فرجی دانا با انتصابات غلط و اخراج فرهیختگان، مستحق استیضاح هستند.
نمونه این قضیه بر کناری رییس دانشگاه علم و صنعت، دکتر جبل عاملی که بهترین مدیر تاریخ دانشگاه علم و صنعت بودند و جانشین شدن استادی که بیش از چهل سال پیش دانشیار شدند و دو سه سال اخیر حتی دانشگاه نمی اومدن!
حقگو
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این استیضاح است!!!!!!!!!! واستیضاح حق مجلس!!!!!!!
ناشناس
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
ما هم خیلی حق ها داریم، حق اطلاع از روشهای بورسیه شدن بدون آزمون و با معرفی نامه، حق زندگی سالم، حق برخورداری از شغل به تناسب توانایی و مهارت، حق هوای پاکیزه بدون آلودگی بنزین ساخت پتروشیمی، حق .... شما به فکر این حقوق باش، حق مجلس پیشکش
مروت
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
مخالف هستم و می دانم باج نمده و هم رانت خواری را اشکار کرده. درود به این ازاد مرد
ناشناس
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بعضی میگن بکارگیری عناصر فتنه من میگم ایا کارهای غیرقانونی در همین وزارت علوم و این بورسیه های ناحق چرا مورد وسواس و دغدغه نمایندگان نبود' ایا چند نفر که حالا آنزمان اشتباه کردند وموضع اشتباهی گرفتند در مورد یک انتخابات و نامزد انتخاباتی ولی الان که دارند حق عمل میکنند چرا هی بقبل برمیگردند
بیژن
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دانشگاه قلب جامعه است و تمایلات اکثریت مردم جامعه رو خیلی زود منعکس میکنه و استیضاح کننده ها تحمل دیدن تبلور نظر اکثریت رو ندارن
صدرا
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
منه بورسیه وقتی میبینم اینطوری دارن امثال دکتر فرجی دانا تو وزارت علوم باهام برخورد میکنن یه لحظه تو این مملکت نمیمونم
آبروی هرچی بورسیه بود رفت
توی این بورسیه ها نخبه های زیادی هستن
کاری کردن با نخبه های مملکت که پشیمون از موندن تو ایران و بورسیه شدن هستن
ناشناس
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
صدرای بزرگوار..بحث بورسیه غیرقانی است.....وگرنه بورسیه همیشه بوده...فرصت مطالعاتی و سفر به خارج همیشه بوده
ناشناس
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
حتی در برخی موارد افراد قانون را دور زدند و دو مقظع بورسیه شدند.....
ناشناس
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح=رسوایی=تسویه حساب
سالم
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یکی از عیوب ما ایرانی ها این است که اشتباهات همدیگر را می پوشانیم وقتی دولی احمدی نژاد باعث پس رفت در وزات علوم شده است و علم را تبدیل به خاله بازی کرده است بنابراین اگر وزیری بیاید و بخواهد افشاگری کند جرمش می شود این...
ناشناس
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فضای دانشگاه ها بسیار خوب شده وآرامش بیشتری به چشم میخورد. واقعا جو حاکم بر دانشگاه باز و با چشم اندازی امیدوارکننده است. دست وپازدن دلواپسان نیز بسیار دیدنی است. آنان که باید بدانند می دانند که دکتر فرجی دانا وزیر نباشد خیلی راحت تر است و بهتر و با آسودگی بیشتر به امور علمی و زندگیش خواهد رسید . اما وااسفا به حال قشر دانشگاهی... لیاقت قشر فرهیخته و دانای مملکت ما خیلی بیشتر از تصمیمات بی پایه و سودجویانه عده ای است.برای دکتر فرجی دانا آرزوی توفیق روزافزون دارم.
مهرداد
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آن یار کزو گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد
ناشناس
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
هر اتفاقی که در نتیجه استیضاح فرجی‌دانا بیافتد، نامش به عنوان یک وزیر علوم آزادی‌خواه در تاریخ خواهد ماند چراکه وی در عمل ثابت کرد کیسه‌ای برای وزارت ندوخته
مجتبی خندان
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یک تسویه حساب سیاسی با دولت . . . پایداری شمشیر را از رو بسته است.
علی
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این استیضاح سیاسی است و زهره چشم گرفتن از آقای روحانی است ما در دانشگاه آرامش و کمتر شدن فضای امنیتی را بخوبی لمس میکنیم
بنز
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فرجی عملکرد خوبی نداشت به جای کارای علمی.. فقط سیاسی بازی کرده چ خبره با کمباین هرچی رییس دانشگاه بود را درو کرد...
رضا
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فرجی دانا مهره ای بیش نیست!!!
دوستانی که فکر می کنند اقای وزیر برای افشاگری استیضاح شده سخت در اشتباه هستند.
لطفا تاریخ موضوع استیضاح و افشاگری را مقایسه کنید!
آقای وزیر در حدود شش ماه به استناد خبر همین سایت بیش از 100 نفر از روسای دانشگاه ها را تغییر داده اند.
ناشناس
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آنهایی که در هشت سال احمدی نزاد ع رانت و چپاولی را بدون مزاحمت انجام دادند حالا که کوس رسوایی خود را بر معابر می بینند به دنبال تطمیع و تهدید و بالاخره هر ترفندی هستند که خود را از معرکه بگریزانند اما غافلند از این که خداوند مکر آنها را به خودشان باز خواهد گرداند.
ناشناس
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است ؟
ناشناس
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اینهمه نظردلیل بربیداری وهوشیاری مردم است وبرخی نمایندگان بایدبدانندخودراازچشم مردم بیدارمی اندازندودرواقع دارندخودزنی میکنندونه روحانی زنی.
ناشناس
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فرجی دانا درست کار نکرده باید استیضاح بشه شما چرا انقدر گیر دادید که وزیر محبوبیه؟؟؟!! این آقای وزیر دانشگاه رو بیش از اندازه یطرفه کرد و از اعتدال خارج کرد
ناشناس
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح وزیر علوم آقای دکتر فرجی یک فاجعه است....
وبه قول معروف این بار دزدان با چراغ اومده اند...
امید
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
به نظر سیاسی است تا علمی این را از ترکیب استیضاح کنندگان می شود فهمید ویاد جمله معروف دکتر حسابی افتادم که اگر ایرانی آباد می خواهید باید خانه خود را بسوزانیید واگر خانه آباد میخواهید باید ایران را بسوزانید
ناشناس
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح ایشون یک اشتباه بزرگ است.
سعید
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح وزیر علوم استیضاح مجلس اصولگراست.
صادق
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
چون که دزدی هارومی شود تندروها همه کارازجمله استیضاح راپیشه میکنند دیگر این افراد جایی ندارند وفرجی دانا محبوب ترمی شود
ناشناس
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ای مردداناچرابورسیه ندادی به ایناتازه قبلی هاراهم فاش کردی عقلت کجارفته؟
داریوش
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ملت فهیم ایران ، نمایندگان کوته بین را استیضاح خواهند کرد .
میثم
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
استیضاح سیاسی در هر صورت و از هر جناهی محکوم است. آقایان تا میبینند یکی پا تو کفششان میکن، یاد مملکت و دین و ... می افتند.
ناشناس
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آنهایی که دلشون برای مصالح کشور می سوزه آیا صلاح می دونند که نزدیک شروع سال تحصیلی هستیم دست به چنین کاری بزنند من که یک کار بر معمولی هستم صلاح نمی دانم ما رای ندادیم که نمایندگان به جای فکر مردم بودن و کمک به دولت چوب لای چرخ این دولت بگذارندکمی هم خدا رو در نظر بگیرند و از خدا شهیدان و امام شهیدان بترسند که اگه برای انتقام جویی باشد در محضر الهی باید جوابگو باشند این استیضاح رو تضییع حقوق خودم که یک شهروند هستم می دانم فردای قیامت در صورت ناحق بودن حقم را می ستانم
دانشجو
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این آقایان از فرط افراط گری میخواهندایران را از خدمات و دانایی فرجی دانا محروم کنند خدا ازشون نگذره
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اقدامی خلاف منافع ملی.واقعا متاسفم
امین
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بسم الله الرحمن الرحیم
فراکسیون اصولگرایان که وابستگی عجیبی به احمدی نژاد دارند و دلواپسی عجیب تر نسبت به آقای روحانی٬خودشان را به آب و آتش میزنند تا جلوی پیشرفت دولت جناب رو حانی را بگیرند و راه را برای حضور مجدد احمدی نژاد باز کنند٬یکی از این کارهایشان استیضاح وزیر محترم علوم است٬متاسفانه این اصول نماها در اکثر سازمان ها هم پست های کلیدی دارند که میتوان به نمونه بارز آن صداوسیما را ذکر کرد٬وقتی انسان دقت میکند جولان آنخا را در صدا و سیما میبیند٬اگر به بعضی از خبرهایی که در ساعات خاصی پخش میشود(۲۰:۳۰وخبر بیست شبکه خبر)دقت کرده باشید به نام انتقاد سازنده از دولت سخن هایی از حنجره شان بیرون می آید که دقیقا با سخنان پایداری ها یکی است٫خوب به یاد دارم که در دولت احمدی نژاد چه حمایت هایی شد و چقدر چشم دوربین هایشان را بروی کجروی ها بستند که تبدیل به فاجعه شد٬خوب بیاد دارم که آقای احمدی نژاد هر وقت که دلشان میخواست میآمند با جناب دکتر حیدری مصاحبه منولوگی برگزار میکردند!خوب به یاد دارم چطور زمین های بیت المال را همانند ارث پدری به صداو سیما هدیه میکردنند٬وخیلی چیزهای زیاد از سالهای ۸۴تا۹۲نه تنها حافظه این حقیر بلکه در دل تاریخ جای گرفته است.
فرارو خواهشأ دلواپسی الکی بهت دست نده و از چاپ مظرم منصرف بشی.
باسپاس فراوان
بهروز
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
از جناب وزير علوم شناخت چنداني ندارم، ولي با توجه به شناخت مختصري كه از نمايندگان طرفدار طرح استيضاح وزير علوم دارم، بنظر من استيضاح ايشان غيرمنطقي بوده و بايد از دستور كار مجلس خارج شود.
ناشناس
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نفس استیضاح مشکلی نداره اما باید ببینی چه آدمایی با چه مقاصدی این کارو میکنن.اینا کجا فضای دانشگاها را دیدن؟تو دوره ی احمدی نژاد دانشگاها پادگان شده بود.حالا که فضای دانشگاه آروم شده ونشاط به این محیط برگشته اینا میگن نگران رشدعلمی کشور شدیم.کاملا واضحه که کارشون سیاسیه ودلشون به حال وضعیت علمی کشور نسوخته.نگرانن که دستشون تو قضیه بورسیه ها رو بشه.
vqh
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقای فرجی دانا در مسیر توسعه دانش و رفع ظلم برای شما آرزوی موفقیت دارم.
شاه غلام
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این استیضاح نیست افتضاح است
ناشناس
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بهترین روش نظر خواهی ،نظر خواستن از دانشجویان و اساتید است.آنها بیش از از هر قشری احساس میکنند که ایشان چه تاثیری روی این سیستم در حال اضمحلال گذاشته است.
تعدادی از این نماینده نماها مانند استخوان توی گلو هستند.
کاملترین تعریفی که درباره ملت دیده ام این بوده:ملت مجموعه ای از افراد هستند که درد مشترکی را احساس می کنند.
ایکاش تمامی این به ظاهر نمایندگان دردهای واقعی این ملت را احساس می کردند.!!!
ناشناس
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تاريخ ظلم هايي كه اين آقايان تندرو(نماينده ها) در طول 8 سال حمايت بي چون و چرا كردند رو فراموش نخواهد كرد هرچند كه جواب همين نماينده ها رو يكي مثل احمدي نژاد بلده بده نه جنتلمنهايي مثل روحاني و كابينش