صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۹۳۳۵۱
اظهارات وزیر فرهنگ درباره فیلترینگ، پارازیت و توقیف‌ها
علی جنتی در یک نشست صبحانه و حاشیه آن اظهارات جالبی را درباره تأثیر گروه‌های فشار بر وزارت ارشاد، فیلترینگ، ماهواره و پارازیت و اقدامات این وزارتخانه درباره حجاب مطرح کرد. وی درباره دلیل توقیف نمایش "تانگوی تخم مرغ" گفت: بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
فرارو- علی جنتی در یک نشست صبحانه و حاشیه آن اظهارات جالبی را درباره تأثیر گروه‌های فشار بر وزارت ارشاد، فیلترینگ، ماهواره و پارازیت و اقدامات این وزارتخانه درباره حجاب مطرح کرد.  وی درباره دلیل توقیف نمایش "تانگوی تخم مرغ" گفت:  بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند.
 
علی جنتی با حضور در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن ایران که روز یکشنبه 18 خردادماه برگزار شد‌، پس از شنیدن سخنان اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران، با تأکید بر ضرورت کاهش فشار در حوزه فرهنگ اظهار کرد: من کاملا این موضوع را قبول دارم و از کمک‌های شما در این زمینه استقبال می‌کنم که قلمرو فرهنگ برای حرکت و خلاقیت به یک فضای باز نیاز دارد. من بارها گفته‌ام که فرهنگ را در محیط‌های بسته و گلخانه‌یی نمی‌توانیم رشد بدهیم. باید در محیط باز با تضارب آرا و تبادل اندیشه فرهنگ را رشد دهیم که تا اندازه‌ای این موضوع ایجاد شده اما مطلوب نیست و ما هنوز تحمل شنیدن حرف مخالف و حرف متفاوت با سلیقه خود را نداریم. باید این تحمل را در خود ایجاد کنیم. 

گزیده اظهارات علی جنتی را در ادامه می خوانیم:
  • براساس تعلیمات قرآن، باید حرف خود را با منطق بزنیم. رییس‌جمهور ما یک جمله می‌گویند و همین یک جمله را نمی‌توانند تحمل کنند. می‌گویند شما در انگلیس درس خوانده‌اید یا در قم؟ باید فضایی باشد که راحت حرف‌های‌مان را بزنیم تا کشور رشد کند. باید کاری کنیم که علاوه بر پیشینه پرافتخارمان بتوانیم به امروزمان هم افتخار کنیم و فضایی ایجاد شود که در کتاب‌ها و مطبوعات‌مان همه هرچیزی می‌خواهند بنویسید، تخریب هم نکنند. در سینما و حوزه‌های دیگر هم همین‌طور باید فضا را باز کرد.
 
دیدگاه متفاوت وزیر ارشاد درباره ماهواره و پارازیت

  • در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هنوز نمی‌دانیم که وایبر و واتس آپ را باید فیلتر کنیم یا نه؟ زمانی با ویدیو هم مشکل داشتیم که حل شد. حتی زمانی سر فکس هم حرف داشتیم.
  • وقتی استاندار خراسان بودم آقای غرضی وزیر ارتباطات بودند. در آن زمان یک‌سری دستگاه فکس فرستاده بودند برای وزیران و استاندارها و نامه محرمانه هم همراهش بود که این فکس فقط در اتاق شما باشد و کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. ظاهرا ما باید اول با هر پدیده نو مقابله کنیم و آب که از سر گذشت‌، آن را بپذیریم. همیشه می‌خواهیم 20 سال با دنیا فاصله داشته باشیم؛ لااقل همراه دنیا حرکت کنیم.
  • ما الآن چقدر از شبکه‌های ماهواره‌یی استفاده می‌کنیم؟ شیعیان در نقاط مختلف دنیا هر کدام یک ماهواره اجاره کرده‌اند و همه حرف‌هایشان را می‌زنند. زمانی ما نمی‌توانستیم حتی یک کتاب را به عربستان بفرستیم. الآن می‌توانیم از طریق ماهواره و اینترنت حرف‌هایمان را منتقل کنیم. اما به جای استفاده از امکانات آنها را محدود می‌کنیم تا دیگران هم از آنها استفاده نکنند.
  • در حال حاضر آمریکایی‌ها مشغول نصب 14 ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از 1000 کیلومتر هستند. بعد از آن شما راحت می‌توانید با موبایل‌هایتان شبکه‌های ماهواره‌یی را در کوچه و خیابان ببینید. ما به جای اینکه فکر کنیم چگونه بهترین استفاده را از این امکانات ببریم فکر می‌کنیم چطور رویش پارازیت بیندازیم که دیگران هم نتوانند از آنها استفاده کنند. باید این ذهنیت اصلاح شود وگرنه با این فکر‌ها فرهنگ رشد نمی‌کند.
 از پس محصولات غیرمجاز برنمی‌آییم
 
  • رسیدگی به نشر دیجیتال و کپی‌های غیرمجاز باید به بخش خصوصی واگذار شود. تشکل‌ها بهتر می‌توانند قاچاقچی‌ها و خلاف‌کار‌های حوزه خود را بشناسند.
  • در حوزه رسانه‌های دیجیتال پیشرفت‌های وسیعی در حال حصول است. بخش خصوصی هم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته است. انتظار وجود دارد که مجموعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هم همکاری کنند. قبول دارم که بعضی از همکاران هنوز با تفکرات گذشته عمل می‌کنند اما بنا داریم همکاری‌های لازم صورت گیرد.
  • درباره معافیت مالیاتی سازمان‌های فرهنگی در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی و بخشی از دولت به شدت مقاومت می‌شود. یکی از دلایل آن این است که می‌خواهیم اتکایمان را به درآمدهای نفتی کم کنیم. نکته دیگر هم مقاومتی است که در برابر هر معافیتی صورت می‌گیرد. به همین دلیل حاضر نیستم معافیت ناشران را حتی به کتابفروشان تسری دهند. در این زمینه باید با گزارش‌های توجیهی و بحث‌های مفصل تغییراتی در دیدگاه‌ها ایجاد شود.
  • در مورد صادرات محصولاتی که بازبینی و ممیزی می‌شوند، می‌توان تا اندازه‌ای این‌ها را حل و فصل کرد. درباره اینکه بعضی از برچسب‌ها را که در داخل با آن‌ها مشکل داریم، ممیزی ‌می‌کنیم‌، در بعضی از موارد می‌توان برای صادرات اجازه داد که متناسب با ذوق و سلیقه بیرون کشور چیزهایی را چاپ و ارسال کنیم.
  • در مورد مجوزها ما سعی کرده‌ایم حتی‌الامکان مجوزها را حذف و یا برایشان تسهیلاتی ایجاد کنیم. مثلا تاسیس موسسات فرهنگی در گذشته گاهی یک سال طول می‌کشید و الان این زمان به 30 تا 40 روز کاهش یافته است. سعی کرده‌ایم موانع و سرعت‌گیرها را از سر راه برداریم.
  • درباره جذب بانک‌ها برای فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری کارهایی انجام شده است و جلسه‌ای با بانک‌های خصوصی داشته‌ایم که الان وارد این حوزه‌ شده‌اند و اثر خوبی داشته است. امیدواریم بانک‌ها تشویق شوند و ببینند که در این حوزه سوددهی وجود دارد و به بخش خصوصی برای فعالیت در این زمینه کمک شود.
  • درباره تهیه نقشه راه در وزارتخانه حرف درستی مطرح شد. ما مدتی درگیر بودیم که ببینیم که در این وزارتخانه چه می‌گذرد اما از این به بعد در جایی ایستاده‌ایم که می‌توانیم نقشه راه را ترسیم کنیم.
  • در وزارت ارشاد ستادی تحت عنوان ستاد صیانت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شده که مبنای قانونی هم ندارد و به نظرم چندان موفق نبوده است. ما سه‌، چهار ماه است در حال بررسی این موضوع هستیم که کار این ستاد را به حوزه‌های مربوطه منتقل کنیم و بخشی از کار را به تشکل‌های خصوصی واگذار کنیم چون من عمیقا معتقدم که خود تشکل‌ها قاچاقچیان و خلاف‌کارهای حوزه خود را بهتر می‌شناسم و می‌خواهیم این کار را واگذار کنیم تا بهتر عمل شود. ما در بازار از پس این محصولات غیرمجاز برنمی‌آییم. فروش این محصولات آن‌قدر شایع است که در بازار نمی‌توان با آن برخورد کرد.
  • در حوزه فیتلرینگ نمی‌خواهم خیلی بحث کنم. سازوکاری در قانون ایجاد شده است که مجموعه‌ای از چند وزیر و چند دستگاه دیگر برای تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم می‌گیرند که چه سایت‌هایی فیلتر شود. با تشکیل شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری‌، این شورا بر کمیته حاکم شده است و سیاست‌های کلی را تنظیم می‌کند.
  • ما تلاش می‌کنیم ضمن حفظ قانون و با توجه به آسیب‌های امنیتی و اخلاقی در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. در همه جای دنیا هم همین طور است و این مسائل وجود دارد اما جایی که ضرورت ندارد، باید این محدودیت‌ها را برداشت، بخصوص در مورد شبکه‌های اجتماعی، مثلا شبکه اجتماعی که 4.5 میلیون نفر عضو دارد. این‌که کسانی در این فضا تخلف می‌کنند، دلیل نمی‌شود که آن را فیلتر کنیم. مثل این می‌ماند که برای مقابله با برخی از تخلفات که در یک خیابان اتفاق افتاده است، کل خیابان را ببندیم.
  • در مورد مجوز نشریاتِ تشکل‌های صنفی ما داریم خیلی راحت عمل می‌کنیم. در اولین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات که من هر هفته در آن شرکت می‌کنم‌، شاهد بودم که از سال 87 تا امروز برخی از نشریات بودند که درخواست مجوز کرده بودند اما هنوز مجوزشان صادر نشده بود. با کار فشرده‌ای که صورت گرفته، تا پایان سال 92 همه این نشریات تعیین تکلیف شدند و تعدادی نشریه منتظر مجوز داریم که بخش اصلی آنها درخواست‌های جدید است. بعضی از دستگاه‌ها می‌خواهند نشریات داخلی خود را منتشر کنند. ما در این زمینه به راحتی مجوز صادر می‌کنیم و هر کسی درخواست مجوز برای نشریات عمومی هم داشته باشد‌، به سرعت و به راحتی مجوز می‌گیرد. واگذاری کار اعطای مجوز انتشار نشریات داخلی به اتاق بازرگانی از لحاظ قانونی ممکن نیست، اما ما در این زمینه نهایت تسهیلات را ایجاد می‌کنیم.
  •  در دو ماهه گذشته 8000 گردشگر خارجی از کاشان دیدن کردند و این علاوه بر هزاران نفر گردشگر ایرانی است. خود این موضوع چقدر درآمد ایجاد کرده است.
  •  فکر می‌کنم حتی کسانی هم که در دهه 60 به شدت دولتی فکر می‌کردند الان کاملا برگشته‌اند و همه به بخش خصوصی اعتقاد دارند. اما اعتقاد با باور فرق دارد و باور به این موضوع هنوز در بخش دولتی ما ایجاد نشده است.
  • همیشه عده‌ای بین عدالت اجتماعی و توسعه کشور تضاد می‌دیدند و نتیجه این تفکر این بوده که ما به جای ایجاد ثروت فقر عمومی را ترویج کرده‌ایم. در حالی که تولید را کسی راه‌اندازی می‌کند که سرمایه‌دار باشد. متاسفانه ما به سرمایه‌های اجتماعی خود بی‌توجهیم. روسای جمهور خود را هم از دم تخریب کرده‌ایم. یکی را سالم گذاشته‌ایم؟ شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نباید حراج کرد. هیچ جای دنیا این‌طور به سرمایه‌های خود چوب حراج نمی‌زنند.
واکنش وزیر ارشاد درباره تأثیر گروه‌های فشار
  • کتاب کلنل تا به حال مجوز نگرفته است. متأسفانه من همین دیروز هم دیدم که یکی از نشریات نوشته بود کتاب‌های صادق هدایت و همچنین کتاب «کلنل» محمود دولت‌آبادی مجوز گرفته اما اصلا چنین خبری اتفاق نیفتاده است.
  • درباره اینکه چرا نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» توقیف شد باید بگویم، بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند.
  • این نمایش مجوز داشته و مدتی هم اجرا شده اما اشکالاتی هم داشت که باید مرتفع می‌شد. ما هم به آن‌ها گفته بودیم که این اشکالات را رفع کنند. این نمایش اشکالات جزیی قابل رفع داشت. ما هم در این زمینه تذکرات لازم را داده بودیم اما در این بین یک‌دفعه با توقیف نمایش مواجه شدیم.
  • علی جنتی سپس در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه‌هایی خارج از این وزارت‌خانه تحت فشار است و به همین دلیل وضعیت انتشار کتابی مثل «کلنل» و نمایشی مانند «تانگوی تخم مرغ داغ» مبهم باقی مانده است، به لبخند اکتفا کرد و گفت:‌ شما که جواب مرا می‌دانید چرا سؤال می‌کنید؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
ناشناس
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آقای وزیر هنوز در بعضی استان ها ممیزهای کتاب همان افراد سابق هستند... ترو خدا به داد برسید.
دوستدار رسواگر فتنه
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
حقا مواجه شدن با پدیده های فن آوری جدید دانش کافی می خواهد و کار وزارت ارشاد نیز دشوار است . اما باید خاطر نشان ساخت که نظام ما بیشترین تحمل را ( تسامح) را برای فرهنگ رعایت کرده ، کسانی که انگ می زنند که در کشور کارهای سلبی مانند بگیر و ببند در حوزه فرهنگی شده کافیست به افغانستان طالبان نگاهی می کردند . طالبان نیز دغدغه فرهنگی داشتند . مانمی توانند آنهارا تنها افراد انتحاری بنامیم . بل در بین همانها عده ای حرکات خود را استشهادی و در را خدا و رستگاری می دانند . ما که دلواپس هستیم می خواهیم فضای کشور خدای ناخواسته به سمت افراط و تفریط نرود و گروهی متحجر نیایند قرائت خشن از اسلام را ارائه دهند . لذا حفظ حرمت جامعه و رعایت هنجارها می تواند مانع از بروز اسلام طالبانی شود.
فرارو مدتیست که رسالت خبرنگاری را رعایت کرده و تحمل حرف مخالف را داری . خدارا شاکرم
حتی اگر چاپ نکردی باز هم متشکرم
افشار
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
به عمل کار برآید به سخندانی نیست.
در طول این چند ده سال ما حرفهای قشنگ زیاد شنیدیم ولی متاسفانه از عمل خبری نیست
ناشناس
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد
ناشناس
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
دمش گرم خدایی حرف درستی میزنه
مهدی
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ناشناس 16:26 !اگه قرهنگ شما قویتر از فرهنگهای دیگه س نباید از ورود ومواجهه باهاشون بترسی.اگه میترسی یعنی مشکل از خودته وقدرت مقابله نداری.بعدشم شماوهمفکراتون معیار درست یا غلط بودن یک رفتار یا فرهنگ نیستین
ali
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دمت گرم زنده باد دولت فرهنگ ساز
سیدمهدی موسوی
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دوستان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چرا اذیت می کنید
این برادران همیشه در صحنه و پشت صحنه ارزش ها رو تحریک می کنید

شبانه میریزن خونه مردم
گوشی های هوشمند ساخت استکبار رو با خودشان می برند هاااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جناب جنتی حرف های منطقی زدند
فیلترینگ بسیار اثر روانی بدی بر روی جامعه میگذارد. چه بسا کسانی که با فیلترینگ روبرو میشوند احساس عقده بودن و دلسردی زیادی نسبت به جامعه دولت پیدا میکنند و زمینه ساز پیدایش جرایم بیشتر در کشور ایجاد میشود
ناشناس
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به به و چه چه زدنهای خنده دار و تکراری اکثرکامنت نویسها.حاشا که یه حرف درست بزنن.
حسین
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقا من از واتس اپ استفاده درسی میکنم چه گناهی کردم
ناشناس
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای جنتی حق باشماست اگرامام خمینی قدس سره که درودخداوندبرروح اوبادزنده بوداین آقا باکمال گستاخی جرات نداشت به رئیس جمهوری که 18 میلیون رای پشت سراوست توهین کند.
پونه
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
موفق باشید اقای علی جنتی.
ناشناس
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فر هنگ یعنی : راستگویی / پرهیز از تهمت و افترا/ ر عایت اخلاق / مدارا / رعایت قانون / تحمل ارای دیگران / رعایت بیت المال / تقسیم عادلانه فرصتها / استفاده درست از فناوریهای روز / ارتباط و تعامل منطقی با دنیا و ... بنابراین فهمیدن منظور اقای جنتی از گفتن فضای باز فرهنگی اینهاست نه چیز دیگری چرا برای مقاصد باندی و گرفتن شکست انتخاباتی اینقدر دولت و ملت را تحت فشار قرار می دهید؟
محمد 2014
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مچکریم جنتی
محمد
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
عده ای در این کشور خود را قیم مردم می دانند . ولی ملت ایران می داند که این گروهک افراطی فقط به دنبال رانت خواری و چپاول دست و پا می زند . اینان از انتخاب ملت در ریاست جمهوری ناراحتند .و هر روز به دنبال حاشیه سازی و بر هم زدن ارامش مردم هستند . خطر این گروهک داخلی با تفکر طالبانی از دشمنان خارجی ایران بیشتر است
ناشناس
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای جنتی
کاش جناب آقای رئیس جمهور فقط - بقول شما - حرف میزد
آقای جنتی ملاحظه نمی فرمایید که آقای روحانی مدام با عباراتی چون بیسواد و غارتگر و ... که بماند، یاد کرده اند
الگوی تضارب آرا اگر رفتار ایشان باشد از دیگران باید سپاسگزاری کنیم
کیمیا
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
کاملا موافقم,ادبیات ایشون دربرابر منتقدان رو نمی پسندم
ناشناس
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دوست من کم سواد توهین نیست! یک واقعیته
آقا شما قاضی
کسی که ان پی تی رو ام پی تی تلفظ کنه
کسی که مذاکره رو نوکری تصور کنه
کسی که...

کاشکی یه کم برای معیشت مردم جوش میزدید
ناشناس
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اقای جنتی . اگه کسی تحمل شنیدن مخالف رونداره پس چرا رییس جمهور محترم و با سواد خیلی راحت در مقابل انتقادها عصبی میشوند و همه رو بیسواد ونفهم میدونند؟ اقای جنتی اگه وایبر و فیس بوک و بقیه چیز پیش پا افتاده هستن و باید ازشون راحت گذشت، cia خیلی راحت ازش نمیگذرن. میلیاردی سرمایه گذاری میکنن. واقعااین تفکر شما خیلی ساده گی نیست ؟
ناشناس
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
نمیدونم تا کی می خواین فکرتونو در حصار قرار بدین؟؟!!
ناشناس
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
تو خوبی ...
ناشناس
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
غرب فضای تبلیغاتی ماهواره ای که بر علیه اسلام و فرهنگ های بومی ایجاد و سازماندهی کرده است را برای انتشار اخبار صحیح و فرهنگ اسلامی به کسی واگذار نمی کند ولی از آن سمتی که شما حرکت می کنید شاید!
ناشناس
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اولا فرهنگ نیاز به فضای باز دارد یعنی چه؟ بهتر است وزیر محترم به جای تکرار مداوم این جمله یکبار برای همیشه منظور خودشان را از فضای باز به طور واضح بیان کنند نه اینکه این حرف را تکرار بفرمایند
دوما فرهنگ با باز گذاشتن فضا به دست نمی آید. اگر منظورمان از فرهنگ همان فرهنگ مد نظر حضرت آقا است یعنی : "فرهنگ انقلابی و دینی" نمی توان دروازه شهر را باز گذاشت تا تهاجم فرهنگی انجام شود و بعد بگوییم فضا باز است!! اقدامات سلبی در کنار اقدامات ایجابی باید انجام گیرد
سوما عده ای فکر می کنند منظور از فرهنگ یعنی لباس محلی و کنسرت موسیقی محلی!!!!! و بعد همه اقدامات ایجابی شان برگزاری کنسرت و کارهای از این دست می شود.این دیگر از آن طرز فکرهای شاهکار است که جناب وزیر دارند.
رابعا بله ، علامه مصباح درست فرمودند. کسی که در فرنگ درس خوانده و تفکر فرنگی بر او حاکم است نمی تواند فرهنگ انقلابی و دینی را درک کند. مشکل اصلی هم همینجاست و جناب علامه دقیقا زده اند به خال. خدا حفظشان کند که صریح حرف می زنند
کیمیا
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فضای باز یعنی همه صاحبان فکر و اندیشه امکان گفتگو و طرح نظراتشون رو داشته باشند
و هیچ کس بخاطر عقایدش از حقوق شهروندی محروم نشه
یعنی داشتن رسانه های مستقل و قدرتمند که بدون واهمه از توقیف و سانسور بتونند عملکرد مسئولان رو رصد کنند
ناشناس
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اوایل که ایشان از سوی آقای روحانی برای پست وزارت پیشنهاد شدند خیلی از دست آقای روحانی عصبانی شدم
اما با مشاهده عملکرد ایشان این حس را دارم که بهترین گزینه برای وزارت ارشاد کسی بجز آقای جنتی نمیتوانست باشد
ناشناس
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اقای جنتی شما قصه فیلتر شده ها رو نخور قصه امثال فراروی فیلتر نشده رو بخور که تحمل یک انتقاد منطقی و مودب رو به ساحت جناح متبوعش رو نداره و دایما داره پارازیت فکری رو نظرات مخالف میندازه
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
استباهي مثب دادم،
ناشناس
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
غصه!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دوستان عزيز
گرچه قلم ماندگارتره اما متاسفانه در طول تاريخ هميشه چماق از قلم قوي‌تره بوده!!!
ناشناس
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مرسی جنتی،
ناشناس
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مهم این نیست که جناب رییس جمهور کجا درس خوانده مهم این است که ایشان مبلغ دین اسلام است چون هم روحانیست و هم رییس جمهور کشوری اسلامیست مهم این است که ایشان رییس جمهور کشوریی است که با رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی ان قبول کردن که قانون اسلام در ان حاکم باشد و در نظام اسلامی هر کسی خلاف اسلام در اجتماع نه در خلوت عمل کند محکوم است وباید مجازات شود نه به این خاطر که بخواهند او را به زور وارد بهشت کنند بلکه به این خاطر که از قانون نظام اسلامی تخلف کرده نظام اسلامی نمیخواهد کسی را به زور وارد بهشت کند بلکه وظیفه دارد راه بهشت را هموار کند وراه جهنم را مسدود کند و بستن راه جهنم در نظام اسلامی مساوی است با مجازان خاطیان با قانون نظام اسلامی تا اجتماع سالمی داشته باشیم پس شخص خاطی به خاطر بی قانونی مجازات میشود نه به خاطر اینکه میخواهد ازادانه به جهنم برود
ناشناس
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جنتي
دوستت دارم. آزاد مردي
ناشناس
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای جنتی
عزیز مایی
ناشناس
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
علی جنتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه‌هایی خارج از این وزارت‌خانه تحت فشار است، به لبخند اکتفا کرد و گفت:‌ شما که جواب مرا می‌دانید چرا سؤال می‌کنید؟
همه جواب آن را می‌دانند
نازنین
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
همونطوری که ایران بلده تحریمها رو دور بزنه ما ملت هم بلدیم چطور فیلترها رو دور بزنیم
روزبه
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
من اقاى على جنتى را جزء بهترين اشخاصى كه ممكن است در مورد فرهنگ تصميم گيرى كند ميدانم ايشان بسيار فهيم و با فكر باز به جهان مينگرد. خداوند يارش باد
ناشناس
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به اقای رییس جمهور گفته اند انگلیس درس خوانده ای اگر در زمان رسول الله .ص. هم بودند به حضرت هم که فرموده اند اطلبوالعلم ولو بالصین خرده می گرفتند
ناشناس
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
وقتی ناظر بر قانون قانونگذاری کند چه میشود؟
ناشناس
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خوب این بخشی ازقوه قضاییه بهترنیست اول بره سراغ وظیفه اصلیش که اونم رسیدگی به پرونده های فسادمالی و رانت خواری ها ست بعد به دخالت درفرهنگ و هنربپردازه؟؟؟
ناشناس
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به نظر من بهترین وزیر کابینه ایشون هستند
متعجب
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
در مورد صادرات برچسب محصولاتی که صادر میشود باید نمایانگر فرهنگ ایران اسلامی باشد وزیبا و مشتری پسند هم باشد.
ناشناس
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
از چی متعجبی میشه توضیح بفرمایید لطفا؟
غزل
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
گاهی حس می کنم داریم در یک جزیره بدون هیچ راه ارتباطی با جهان بیرون زندگی می کنیم! خدایا از این وضعیت نجاتمون بده! ما میخوایم مثل بقیه ی مردم دنیا زندگی کنیم! بتونیم راحت و بی دغدغه و بدون فیلتر و تحریم با خیلی از دانشمندا و دانشجوها و . . . مرتبط با رشته تحصیلی مون ارتباط داشته باشیم و . . .
ناشناس
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
در داستان نرم افزارهای این چنینی بیشتر از همه منافع مخابرات به خطر می افتد که آنهم معلوم است مال کیست !!!
استاد کشاورزی
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
پارازیت برای سلامت مردم بویژه خانمهای حامله زیانبار است، لطفا آنرا متوقف کنید!
با توجه به موارد خطآفرین زیر من فکر کنم مردم ایران حفظکی زنده هستند:
پارازیت
بنزین آلوده
هوای الوده
محصولات کشاورزی آلوده به سم و کود و بعضا فلزات سنگین
aghaei
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جانا سخن از زبان ما می گویی.
سخنانی بسیار سنجیده , پخته و خیر خواهانه . امیدواریم متعصبین و متحجرین با دید بهتر به مسایل امروز کشور ما نگاه کنند و بدانند که با جهل و تعصب نمی توان با تکنولوژی و خرد و اندیشه ترقی خواهانه مبارزه کنند.
ناشناس
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
براساس تعلیمات قرآن، باید حرف خود را با منطق بزنیم. رییس‌جمهور ما یک جمله می‌گویند و همین یک جمله را نمی‌توانند تحمل کنند. می‌گویند شما در انگلیس درس خوانده‌اید یا در قم؟ باید فضایی باشد که راحت حرف‌های‌مان را بزنیم تا کشور رشد کند. باید کاری کنیم که علاوه بر پیشینه پرافتخارمان بتوانیم به امروزمان هم افتخار کنیم و فضایی ایجاد شود که در کتاب‌ها و مطبوعات‌مان همه هرچیزی می‌خواهند بنویسید، تخریب هم نکنند. در سینما و حوزه‌های دیگر هم همین‌طور باید فضا را باز کرد.
در صدر این جمله میگویید انها تحمل ندارند و در اخرش میگویید فضا برای همه و هرچه میگویند باز باشد
اگر صدر و ذیل این کلامتان تناقض ندارد بایدگفت نقدشدن شما میشود نداشتن تحمل و تخریب و نقد کردن شما میشود فضای ازاد برای همه و هر چیزی
ناشناس
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
دوست عزیز شاید متوجه نیستی این نقد نیست تهمته !!!
ناشناس
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جالبه که وزیر و رییس جمهور چنین دیدی در مورد اینترنت و ماهواره و پارزیت و غیره دارن ولی کاری از دستشون بر نمیاد. مشکل از کجاست؟
ناشناس
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آن آقا طلبه ها را بورسیه میفرسته اروپا و امریکا . آنوقت از رییس جمهور سوال میکنه کجا درس خوانده!
ناشناس
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
سوژه احمد خاتمی برای خطبه های این هفته جور شد
پرسپولیس
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ممنون از آقای جنتی عزیز و مردم دار..
حسین2007
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
سوژه احمد خاتمی برای خطبه های این هفته جور شد
ناشناس
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دوباره این هفته حضرات در تریبون ها ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی کشور می کنند.
ناشناس
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ایشان ظاهراً یادشون نیست زمانی بود که دولت با دستگاه فتوکپی هم مشکل داشت
ناشناس
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خداراشکر که وزیر ارشاد ما دوست دارد با دنیا جلو برویم، این امرباعث رشد،ارتقا وپیشرفت کشور عزیزمان می شود.کاش همه دولتمردانمان همینگونه فکر کنند.
ناشناس
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
در کدام کشور جهان نرم افزارهایی مانند واتش آپ و تانگو و وایبر و ... فیلتر میشوند که ما دومی اش باشیم ؟؟؟
در موارد این چنینی و تصمیم هایی که برخی مسولین میگیرند در دنیا سرآمد شده ایم !!!
امید
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خب همیشه یک اولی باید وجود داشته باشه. چرا دوم بشیم؟
ناشناس
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
نمی دانم مسئولان ما کی میخواهند از این کارهای آزمون و خطا در مورد مسائل مختلف دست بردارند و دنهایت وقتی کلاً نا امید شدند دست از تصمیماتشان بردارند!!!
ناشناس
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اگر ما از اول این انرژی، وقت، منابع و... غیره را که برای جلوگیری افراد در استفاده از بعضی امکانات را صرف استفاده صحیح و فرهنگ سازی از آن و این امکانات می کردیم الان خیلی پیشرفت کرده بودیم!!! همین مثال ویدئو حجت را بر همه تمام می کند!!!!
نیما
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
درور بر شرافت شما مرد بزرگ
رضا
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
زنده باد دكتر جنتي مرد شجاع و منطقي
فردای روشن
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
درود
حرف حساب جواب ندارد
ناشناس
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
کو گوش شنوا؟! الان کفن پوشان بدون اینکه حتی یکبار این صحبت ها رو بشنوند یا بخونند راه میوفتند توی خیابون ها
مهر
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
اونم به صورت كاملا خودجوش
ناشناس
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فیلتر نکنید
مجتبی
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
هر کس با تکنولوزی تقابل کنه چاره ای جز شکست نداره
ناشناس
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
نهایتاً همه افراد تو دنیا یک روز باید تسلیم تکنولوزی شه و یا برای انجام امورات خود آنها را بکار بگیره!!! دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره!!!
prandtl
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
احسنت
چه عجب یکی تو این مملکت پیدا شد جرات کنه این حرفها رو بزنه
ناشناس
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حال این جا ما هستیم که از انواع مختلف راهها باید این وزیر مقبول رو حمایت از جان کنیم.
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
کلا ارتباطات تلفن،ماهواره،اینترنت و...ابزارهای شیطان هستندباید نابود شوند
غزل
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به نظرم شما بری وسط کویر زندگی کنی برات بهتره! چون هم خودت راحت تری هم بقیه!
توکلی
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خیلی بامزه بود کلی خندیدم
ناشناس
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اگر برای هماهنگی گردهمایی دلواپسی باشه چی!!!
ناشناس
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ببخشید، شما چه جوری اومدی اینجا و نظر هم دادی؟؟!!!
ناشناس
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
ببخشید پس شما هم داری ازابزارهای شیطانی استفاده می کنی
خخخ
ناشناس
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
خواهشا باز هم از این ابزار شیطانی استفاده کن و کامنت بده تا ما بیشتر بخندیم و شاد بشیم
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جنتی واقعا از مهاجرانی هم دانا تره
ناشناس
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اون که داناتون بود الان معلومه جیره خور کیا شده... خدا بخیر کنه اینم داره جاده صاف می کنه برای 4 سال بعدش...
ناشناس
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
ادبیات لمپنی بخوبی در گفته های دلواپسان مشهود است.
ناشناس
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
شما بگو چگونه بهترین استفاده را از این امکانات ببریم
ناشناس
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فيلتر نكن
علی
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
باز هم فرارو و شیطنت در تیتر و تخریب دولت به شیوهای ماکیاولیستی.
انصافا منظور جنتی همین تیتر شما بوده است عایا ای برادران ارزشی؟
ناشناس
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اشتباهی مثبت دادم
علی
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
تشکر از اینکه تیتر منصفانه‌ ای گذاشتید. نظری که گذاشته بودم درباره‌ی تیتر قبلی سخنان جنتی بود که اصلاح کردید.
Ali
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جون مادراتون وايبر و واتس اپ رو بي خيال شين بابا ديكه تنها سرگرمي ماجوونا الان همينه اينو ديكه از مانگيرين فرارو منتشركن
ناشناس
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ای کاش همه اینها رو از ما بگیرن تا بفکر مطالبات مهمترمون بیفتیم و حقوق اساسی تضییع شده‌مون رو خواهان بشیم
حسین
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فیلتر نکن نوکرتم!!

اینم دیگه دونستن و ندونستن داره؟
ناشناس
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فیلتر نکنید
فرجاد
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
از بیرون تحریم از داخل فیلتر
ناشناس
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
افرین کاش این حرفها عملی بشه
ناشناس
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
احسنت به این فهم و درک وشعور جناب وزیر امیدواریم افکار شما و دولت اقای روحانی همه گیر بشود به فضل خدا
ناشناس
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
درود بر وزیر خوش فکر
ناشناس
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خدا خیرت بده.بالاخره یکی حرف حساب زد
ناشناس
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
احسنت به این موضع گیری درست آقای جنتی.
ناشناس
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
برعکس، آقای جنتی همش شعار می دهند و کسی هم شاهد هیچ گونه تغییرات عملی محسوس در حوزه ارشاد و فرهنگ نیست مطالب ایشان را که گوش می کنی یکسره از بد بود محدودیت و فیلترینگ و فلان فلان می گویند در حالی که هیچ گام عملی محسوس در این یکسال بر نداشته اند. امیدوارم بعد از این اینگونه نباشد.
بی نام
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
قلم برنده تر و ویرانگرتر از هز سلاحیست....!
و دوستان گروه فشار تنها از این گروه واهمه دارند و بس.
نکته سنج
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دوستان گروه فشار؟!
از کی تا حالا گروههای فشار دوست مردم شدن؟!
ناشناس
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
"... بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند. .."

این آقایان بهتره برن به پرونده های فساد مالی دانه درشت ها بپردازن.
ناشناس
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آدم که نمیتواند برود خودش و دوستان و آشنایانش را بگیرد که !!!!!!
ناشناس
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
یکی دو کلمه حرف میزند، میگویند کم سواد و متوهم!!
ناشناس
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مشکل مملکت ما این است که یک لباس شخصی 18 19 ساله فکر می کند می تواند جای وزیر تصمیم بگیرد و همه جا چوب و چماغ جای تفکر را گرفته اندیشه های پوسیده را باید ریخت در سطل زباله
ناشناس
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
صد افسوس که اون لباس شخصی این کار را به اسم دین و امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهد.
ناشناس
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
«در دو ماهه گذشته 8000 گردشگر خارجی از کاشان دیدن کردند»این یعنی یک موفقیت بی چون وچرا نه اختلاس این بنیاد و .....در دوره فلانی!
ایران آزاد
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
"رییس‌جمهور ما یک جمله می‌گویند و همین یک جمله را نمی‌توانند تحمل کنند"!
میشه اون یک جمله را توضیح دهید؟ خب این طبیعیه که هر حرفی یک عکس العملی دارد.چرا بیخود کلی گویی میکنید؟ آیا کسی به شما سلام کند یا فحش بدهد ، یک واکنش نشان می دهید؟ لطفا درک وشعور مردم را به سخره نگیرید.
چرا ما فکر میکنیم زمانیکه یک شخص به ریاست جمهوری می رسد ، یک دفعه به مقام عصمت رسیده و تمام گفتار و رفتارش صحیح و بدون انتقاد میگردد؟ برای احمدی و خاتمی و هاشمی هم این تصور اشتباه را داشتیم.
روشنفکر
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
کمی هم نفس تاز کن آقا !!!
ما هنوز مهاجرانی را یادمان نرفته که برای گدایی به دربار شقی ترین انسان نمایان روی زمین یعنی آل سعود رفت...
گرچه حافظه تاریخی شکم پرستان نو اندیش! ضعیف است...گرچه خدای محمد و نه خدای دیگر برای اینان اولویت نیست...
دیگر دوره دوره های گذشته نیست...
امروز خود مردم از کثافت ماهواره و این قبیل آلات بر خانواده هایشان آگاهند...
فکری بحال آیندگان و آمار طلاق از فارسی وان و منو تو ها کنید...
هادی
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
امنیتی ترین دولت و نیز بی ظرفبت ترین رییس جمهور
روحانی روی هاشمی را هم سفید کرد
مرتضی
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
درود بر این وزیر زمان شناس.