صفحه نخست

سیاست

ورزشی

علم و تکنولوژی

عکس

ویدیو

راهنمای بازار

زندگی و سرگرمی

اقتصاد

جامعه

فرهنگ و هنر

جهان

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۸۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به توقیف نشریه "9دی" گفت: در دولتی که رئیس آن در مورد تعطیلی نشریه ای که به احکام دین اسلام تعرض می کند واکنش نشان می دهد و اعتراض می کند چگونه است که نشریه ای که در انتقاد از عملکرد مسئولان مطلبی می نویسد توقیف می شود.

احمد توکلی در گفتگو با مهر، در واکنش به توقیف نشریه "9دی" گفت: از این اقدام هیات نظارت بر مطبوعات تعجب می کنم و تعجبم بیشتر از دولتی است که صحبت از تحمل منتقدین می کند اما با کلی گویی و بدون یک دلیل مشخص و شفاف نشریه ای را توقیف می کند.

وی افزود: رئیس جمهور دائما صحبت از تحمل منتقدین می کند که اتفاقا حرف های خوبی هم می زند، ولی در عمل به اندازه انتظارها عمل نمی کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به دلایل توقیف هفته نامه 9 دی ادامه داد: در مورد دلایل توقیف نشریه بیشتر کلی گویی شده است و دلایل آن شفاف نیست چراکه دولتی که از آزادی مطبوعات سخن می گوید باید توضیح دهد که چرا روزنامه ها و نشریات را توقیف می کند.

توکلی تصریح کرد: گفته شده است نقد مذاکرات هسته ای یکی از دلایل توقیف نشریه است اما آیا این بدان معنی است که کسی حق ندارد مذاکرات هسته ای را نقد کند ؛ بله مقامات رسمی کشور از جمله نمایندگان باید سیاست هایی را در نقدهای خود اعمال کنند اما رسانه ها و شخصیت های علمی و مذهبی باید در میدان نقد فعال باشند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید در سیاست های خود در برخورد با نشریات و رسانه ها تجدید نظر کند، گفت: اگر دولت همینگونه عمل کند بیشتر ادعای خود را نفی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر دولت مدعی است که مذاکرات هسته ای نقصی ندارد، که این ادعای گزافی است، اما اگر معتقد است که کارکرد دولت ممکن است نقص داشته باشد و دیگران آزاد هستند که آنرا نقد کنند؛ پس باید تحمل خود را بالا ببرد.

توکلی با اشاره به شایعات در مورد فیلتر شده جهان نیوز ، گفت: همچنان که در مورد 9دی قبل از توقیف شایعاتی مبنی بر توقیف وجود داشت و مسئولان آنرا تکذیب می کردند، ممکن است شایعات مربوط به فیلتر جهان نیوز هم صحت داشته باشد که این اقدام مسئله را سنگین تر خواهد کرد و وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه انتقاداتم به توقیف نشریه 9ی به این معنا نیست که نشریات تخلف کنند، یادآور شد: انتقاداتم به این دلیل است که دولت حق ندارد با کلی گویی و بدون توضیح مشخص نشریه ای را تعطیل کند و آزادی مدنی مصرح در قانون اساسی را نقض کند.

توکلی همچنین با انتقاد از موضع وزارت ارشاد نسبت به توقیف روزنامه هایی که به احکام دین اسلام توهین کرده بودند، خاطرنشان کرد: در دولتی که رئیس آن دولت در مورد تعطیلی نشریه ای که به احکام دین اسلام تعرض می کند واکنش نشان می دهد و اعتراض می کند، چگونه است که نشریه ای که در انتقاد ار عملکرد مسئولین مطلبی را می نویسد توقیف می شود.

برچسب ها: توقیف نه دی توکلی
ارسال نظرات
ناشناس
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
آقای توکلی عزیز از شما انتظار می رفت حالا که یک افراطی روزنامه اش توقیف شده دولت را پشتیبان باشید و نه منتقد آن .
حالا که کمی بوهای مطبوع به مشام می رسد ،روا نیست آزاد مردی چون شما مالا طرفدار آقای رسایی باشد البته انتقاد سازنده بسیار بسیار امر ضروری است ولی نه همه جا
ناشناس
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
من هم از تو که خودت را قانون گرا می دانستی و حالا این حرفها را می زنی تعجب می کنم .
محمود
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
آقای توکلی تو دیگه چرا؟ نا امیدم کردی
ناشناس
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
مكر دولت در اين هيةت اكثريت را دارد
ناشناس
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
اقای توکلی این گروه رای زیادی ندارند
ناشناس
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
بنام خدا
من با آزادي مطبوعات موافقم. اما به شرطي كه اين آزادي براي همه مطبوعات باشد. آقاي تولكي در راستاي سياست دائم شان كه فقظ مخالفت استۀ بالاخره مجبور شده اند حر ف هاي حفي هم براي يك ناحق بزنند. جاي خوشحالي دارد.. اما جان برادر قانون براي همه است نه براي شما و دوستان شما.
ناشناس
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
توکلی را نمیدانم چه هدفی را دنبال میکند ولی باید اجازه داده شود سخن بگویند اگر اشتباه میگویند بایید متوجه شان کنند اگرقانع شدند در نشریه دوباره بنگارند که اشتباه کردند اگر حرفشان درست است بحث دیگری است
صحرا
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آقای توکلی نقد شما کاملا صحیح و وارد است .
فقط این سوال برای من بی جواب است چرا این انتقاد را به توقیف روزنامه بهار و . ... نکردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده عاصی خدا
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
جناب نماینده محترم، شما را با مواد 10 و 11 قانون مطبوعات مصوب مجلس خودتان ارجاع میدهم تا بدانید که اعضای هیات نظارت بر مطبوعات چه اشخاصی هستند.
فرارو جان جدت منتشر کن. نه توهینه و نه افترا
ناشناس
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آقای توکلی متاسفم که بنده تهرانی هستم و شما نماینده ما هستی تا حالا یک بار هم ندیده ام از ازادی بیان دفاع کنید فقط از جراید شب نامه مانند هتاک دفاع می کنی
ناشناس
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
این حرفها کهنه شده
ما دیگه خام نمیشیم عمو
ناشناس
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
هر چند اعتراض امثال توکلي ها پشيزي برام ارزش نداره چون يک بام و دوهوا برخورد ميکنند حالااگه يه روزنامه اصلاح طلب توقيف شه همين شخص نه تنها اعتراضي نميکنه بلکه بشکن هم ميزنه.پس موضع اين ادمها برامون اهميتي نداره ولي من بالشخصه با توقيف هر نوع نشريه اي مخالفم.دولت نبايد نشريات را توقيف کنه ولو اينکه نشريه اي مث نه دي باشه که بيشتر شبيه بنگاه اتهام زني و دروغ پراکني هس تا يک روزنامه
ناشناس
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اقاي توكلي به اندازه كافي طرفندهاي شما رو شده است
غصه همه چي رو داري جز رفاه و ازادي كه اسلام براي
ان امده نه ان تصور شما براي رفتن به بهشت
نیما
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
عجب از این آقای توکلی که هم به نعل می زنه و هم به میخ.
راز بقای ایشون در مجلس همین منش و روشه!
چرا تا قبل از این هیچ وقت در حمایت از روزنامه های و نشریه هایی که نقدی به آقای احمدی نژاد و دار و دسته اش داشتند، داد و فغان نداشتند؟
ایرانی
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
مگه اظهارنظر رسمی درباره توقیف 9 دی از سوی اقای جنتی صورت گرفت که شما میگید کلی گویی کردند؟فقط مدیر مسئول و سر دبیر روزنامه صحبتهایی کردند که ما هم شناخت کافی از اینها داریم و می دانیم اعتماد به اینها خسران دنیا و اخرت را در پی دارد
ناشناس
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
جناب توکلی چه شده است که طرفدار آزادی نشریات شده اید آن هم نشریه ای بسان 9 دی که جز فحاشی، هوچیگری و ایجاد رعب و وحشت هنر دیگری ندارد چرا جناب عالی وقتی نشریاتی که کمی با شما و هم باندهایتان زاویه چیدا می کرد آن را با تتیر غیب می زدید، می بستید و زاندان می کرد اینچنی رگ آزادی خواهیتان بیرون نمی زد حال که نشریه مععلوم الحالی مانند 9 دی توقیف شده است همه دم از آزادی می زنید همین چند روز پیش که شرق انتخاب و ... بسته شدند و مدیر مسئولی بازداست شد شما کداماتن دم بر آوردید!!!!!!!
ناشناس
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آقاي توكلي دولت و حاميان آن(ما 19 ميليون نفر) به شما لطف نموده و صداي اعتراض شما را شنيديم
اگه امر ديگه نيست مزاحم نشيد لطفا بفرماييد به كارتان مشغول باشيد كه همانا دنبال كردن منافع جناحي خودتان و ضد مردمي است.
ناشناس
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
زمان دولت و حامیان 25 میلیونی آن هم با روزنامه های شما اینطور برخورد می کردند؟
نمونش همین وبلاگ فرارو کی باهاش برخورد شد؟>
ناشناس
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
کسی که هنوز فرق پرتال خبری رو با بلاگ نمی دونه چیه مشخص هست چقدر سواد داره
خخخخ
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
خوب، یه کوچولو بچشید که خودتون با مخالفین فکری خودتون چکار می کنید، برای سلامتی تون بد نیست!
ناشناس
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اون موقع که از احمدی نژاد انتقاد می کرد میشد نماینده واقعی ملت حالا که از حسن کلید دار انتقاد می کنه میشه ...
ناشناس
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
نه برادر همین اقا تو یه تفکر حزبی با احمدی نژاد بوده
دیده آخرای کار آش دست پخت احمدی نژاد دیگه زیاد شور شده گفته منم برم انتقاد کنم
همین که شما داری به رئیس جمهور کشور تیکه میندازی عمو جان یعنی آزادی بیان داری
وگرنه فحش و توهین یه چیزه نقد و کنایه یه چیزه دیگه!
فکر نمی کنم هیچ جای دنیا فرق این دو تا رو ندونن
در ضمن کار هیئت نظارت کاملا قانونی و به جا بوده باید جلوی همچین رسانه هایی زودتر گرفته میشد که منتظرن از آب گل آلود ماهی بگیر
شمام خیلی مشکل داری برو رجانیوز اونجا بهت بیشتر میاد
ناشناس
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
خوب است انسان در خط مستقیم استوار و پایدار باشد! جناب توکلی هموار مشغول قیقاژ رفتن هستند! اگر مذاکرات هسته ای قابل نقد است چرا دستاوردهای اقدامات هسته ای در مقایسه با هزینه هایی که به کشور تحمیل کرده قابل نقد نباشد؟! حضرت ایشان می فرمایند تا کنون چه مقدار از اورانیوم غنی شده در ایران در نیروگاه بوشهر مورد استفاده قرار گرفته؟؟؟؟!
ناشناس
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اون موقع که خروار خروار روزنامه ها رو می بستند کجا بودی آقای طرفدار آزادی؟
ناشناس
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اون روزنامه ها تو حزب سیاسی این اقا نبوده دیگه
مهدی
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
جناب توکلی حیا هم چیز خوبیه والا.دست بردارین از سیاست یک بام و دو هواتون.
بابک
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
دلم خنک شد رسایی رو دکونش رو تخته کردن
رمضانی
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
باید تکلیف آزادی بیان در این کشور مشخص بشه.یک عده در اینکشور هستند که اگر رسانه هایی که تفکراتشون مورد رضایتشون نیست بسته بشه از آن حمایت میکنند وبه هزاربهانه وانگ زدن آنراتوجیه میکنندوتازه تلاش هم میکنند برای بسته شدن آن ولی وقتی رسانه هایی که با تفکراتشون همسوست ویا متعلق به خودشونه بسته میشه فریاد دموکراسی خواهی وپس کو آزادی بیانشون بلنده.این اوج بی اخلاقی وبی تقوایی وناجوانمردیست.اینجوری نمیشه.باید از اینها خواست نظرشون رو درباره آزادی بیان به طور واضح اعلام کنند.حتی اگر دقت کنید همین آقای توکلی هم در صحبتهاشون از دفاع وزارت ارشاد دردفاع از روزنامه ای که به ادعای ایشان به احکام دین اسلام توهین کرده انتقادکرده وگفته چرا رئیس جمهور درمقابل بسته شدن آن روزنامه واکنش نشان میده ولی در چند خط بالاتر بخاطر بسته شدن روزنامه رسایی گفته پس کو آزادی بیان؟؟؟؟!مشکل کشور ما همین اشخاص دوگانه گو وبی انصاف است.بایدتکلیف را بااین اشخاص روشن کرد.
ناشناس
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
قانون پشت دولت هست و مردم
پس این کارا هیچ تاثیری نداره
آزادی بیان با توهین و فحاشی و نشر اکاذیب که تصمیم گیری های دولت رو ضعیف جلوه بدن چیز دیگه ای هست
مجتبی
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
همه نگران آزادی بیان شدن؟
همین آقای رسایی اگه دستش باشه همه مارو اعدام میکنه!
ایشون باید یاد بگیرن توهین و انتقاد فرق داره در ضمن من 100% مطمئنم ایشون نگران مردم نیستن 100%
ناشناس
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آقای توکلی نشریه 9 دی انتقاد از دولت نمیکند بلکه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و دروغ پراکنی و تخریب و سیاه نمایی میکند پس سخنان رییس جمهور مبنی بر آزادی بیان و تحمل منتقد شامل این رسانه که اعمال فوق را انجام میدهد نیست.
محمد
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اقای توکلی روزنامه ی آسمان به احکام تعرضی نکرده فقط یک کلمه از قول یک شخصی آورده که اون هم غیر عمد بوده و مسئولین روزنامه فوراً عذرخواهی کردن . عجیبه بعضی ها خودسون رو می زنن به نفهمی .
ناشناس
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
چی میگه طرف توی نشریش به هرکی دوست داره بدو بیرا میگه اون وقت انتظار دارن مدل بهشون بدن
ناشناس
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
افکار آقای توکلی هم خیلی بالا پایینه!
ناشناس
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
نون به نرخ روز باید خرید
ناشناس
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
هیات نظارت بر مطبوعات کرده نه دولت.
ناشناس
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
این هیات وابسته به دولت هست عزیز
و حق قانونی هم بوده و کارشم کاملا به جا بوده
ناشناس
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
شما پوسته حرف آقای روحانی رو گرفتی و به کنه حرف ایشان نمی کنی.فقط می گم متاسفم برات...
ناشناس
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
خودش رو زده به اون راه وگرنه اونم میدونه منظور روحانی چی بوده
حالا که میبینن دولت جلوی خرابکاری اینا رو میگره دادشون در اومده
ناشناس
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
بابا انتقاد نمی کنه که! تخریب می کنه و حتی فحش می ده!!!
ناشناس
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
بله ديگه، وقتي كيلويي نشريات رو توقيف ميكردن و نويسنده ها رو زنداني اين آقايان "مدعي" دينداري" ساكت بودن ولي حالا كه نشريه دوستانشون كه دائماً مشغول دروغ پراكني و هتاكي هست توقيف شده فرياد اين آقايان بلند شده
درود بر دولتي كه فرياد كاسبان تحريم و خائنين به بيت المال رو درآورده
ناشناس
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
دژنشینان ترسیدن!
ناشناس
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
عموجان مثل اینکه سوراخ دعا رو گم کردی! البته از یه همچین کسی شنیدن این حرفای بی سر و ته عجیب نیست.
ناشناس
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
در دولتی که رئیس آن در مورد تعطیلی نشریه ای که به احکام دین اسلام تعرض می کند واکنش نشان می دهد و اعتراض می کند چگونه است که نشریه ای که در انتقاد از عملکرد مسئولان مطلبی می نویسد توقیف می شود.
ناشناس
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
انتقاد با بغض و حسد و کینه از دست دادن قدرت که از روز اول این دولت مثل مسلسل دارن بهش حمله میکنن زمین تا آسمون فرق داره
اتهام نشر اکاذیب کاملا مشخص هست و دولت کار غیر قانونی انجام نداد
ناشناس
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اون نده خدا تعرض نکرده بود خیلی مودیانه نگاه شیعه و سنی رو در مورد یک موقعیت تاریخی بررسی کرده بود با توجه به اینکه ایشون تحصیل کرده و استاد در همان رشته بودند که البته در زندان بسر میبرند و لی فکر نمیکنم این دو موضوع هیچ ربطی بهم داشته باشه
ناشناس
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
آقای توکلی قانون گرایی ت کجا رفته؟
ناشناس
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اینجور جاها یادش میره!
ناشناس
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
ساز آقای توکلی هر روز یه صدائی از توش در میاد!!